Ehm nee, de belastingdienst betaalt het niet aan de verkoper, dit is het voordeel van de koper, het voordeel van de verkoper zit hem in het feit dat de koper daardoor minder belasting hoeft te betalen en de woning dus aantrekkelijker is.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die krijgt achteraf het grootste deel van de oorspronkelijk door hem betaalde overdrachtsbelasting terug.
Met de makelaar, in hoeverre die verkoper op de hoogte houdt is nog maar de vraag.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:59 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Wow, vrij op naam, nu heeft TS ruzie met verkoper denk ik!
Nee, VON is nog net iets anders, want ook een deel van de notariskosten zit daar bij in, maar als ze slim waren geweest, dan hadden ze het wel VON in de markt gezet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Met de makelaar, in hoeverre die verkoper op de hoogte houdt is nog maar de vraag.
In onderhandelingen is het soms handiger om je dommer voor te doen dan je bent.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, VON is nog net iets anders, want ook een deel van de notariskosten zit daar bij in, maar als ze slim waren geweest, dan hadden ze het wel VON in de markt gezet.
Als ie slim had geweest, had ie die keuken er niet ingezet. En slim is ie dus niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, VON is nog net iets anders, want ook een deel van de notariskosten zit daar bij in, maar als ze slim waren geweest, dan hadden ze het wel VON in de markt gezet.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee, de belastingdienst betaalt het niet aan de verkoper, dit is het voordeel van de koper, het voordeel van de verkoper zit hem in het feit dat de koper daardoor minder belasting hoeft te betalen en de woning dus aantrekkelijker is.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2012-18138.html
Kleine quote:
De opvolgende verkrijger betaalt daardoor alleen overdrachtsbelasting over de meerwaarde.
https://www.eigenhuis.nl/(...)verdrachtsbelasting/quote:Meestal spreken koper en verkoper met elkaar af dat de koper het bedrag ter grootte van de overdrachtsbelasting dat hij anders had moeten betalen aan de verkoper vergoedt.
Het loopt geen storm ervoor. Er niet zo ver vandaan is er groot nieuwbouwproject met koop en huur in 1 wijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:05 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Als ie slim had geweest, had ie die keuken er niet ingezet. En slim is ie dus niet.
Makelaar wel, dat is een keiharde! En die moet in zn handjes klappen dat ie topicstarter heeft getroffen als potentiele koper.
Nee, zou mn bod terugtrekken en er even een weekje helemaal klaar mee zijn. Om de makelaar met poten terug te laten keren naar mij als koper. Nouja, als potentiele koper.
Als verkopend makelaar anders een prima makelaar? Zit achter potentiele klanten aan.. oefent druk uit.. In die zin kan ik niets negatiefs ontdekken eigenlijk. Behalve dat ie namens client een teringstreek met jou probeert uit te halen natuurlijk met de overdrachtsbelastingquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:07 schreef Acradavos het volgende:
Zojuist een bod gedaan van 131k, met alle voorwaarden die ik nu heb kunnen denken. Incl. te tekst van Spiegelei, bedankt daarvoor.
"Op voorwaarde dat het voortvloeiende voordeel uit de gedeeltelijke vrijstelling voor de overdrachtsbelasting geheel aan mij toekomt.
Tevens zal ik op geen enkele wijze een vergoeding daarvan aan verkoper zal geven, noch rechtstreeks, noch via de notarisafrekening.
Een vrijstelling komt mij daarmee als koper toe, zo heeft de wetgeving het ook bedacht. Mijn bod is tot stand gekomen op basis van bovenstaande regeling."
In ieder geval, mocht ik ooit een eigen woning bezitten en in de verkoop gooien.. ik ontloop deze Makelaar.
Vraag me af wat er zo erg aan Ede is eigenlijk?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het loopt geen storm ervoor. Er niet zo ver vandaan is er groot nieuwbouwproject met koop en huur in 1 wijk.
Daar gaat verkoop ook al moeizaam.
biblebeltquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:11 schreef marcosta het volgende:
[..]
Vraag me af wat er zo erg aan Ede is eigenlijk?
Ligt toch nog redelijk centraal qua grote steden
Lekker toch? Allemaal geile meidjes die voor mama spelen alsof ze zo kuis zijn als het maar kan maa ondertussen alles doen wat god verboden heeftquote:
Valt ook wel weer mee. Ik word een enkele keer op straat aangesproken omdat ik weer ergens voor uitgenodigd word, maar in andere steden word je aangeklampt door zwervers, dus dat maakt ook niet uitquote:
Dat koper en verkoper dat vaak afspreken maakt het nog niet het recht van de verkoper, want dat is het simpelweg niet, daarbij; het is het recht van de koper, als de verkoper daar recht op meende te hebben dan had hij dat bij de onderhandelingen moeten melden, en niet moeten aannemen dat hij het wel zou krijgen omdat dat vaak zo afgesproken wordt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
https://www.eigenhuis.nl/(...)verdrachtsbelasting/
Ik verzin het niet.
Hier staan goede voorbeelden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
https://www.eigenhuis.nl/(...)verdrachtsbelasting/
Ik verzin het niet.
Er is weinig mis met Ede, er wonen relatief veel verschillende internationaliteiten, er zitten relatief veel kerken en veel flats.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:11 schreef marcosta het volgende:
[..]
Vraag me af wat er zo erg aan Ede is eigenlijk?
Ligt toch nog redelijk centraal qua grote steden
Ja, voorbeeld drie, dus.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:16 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Hier staan goede voorbeelden.
https://www.eigenhuis.nl/(...)htsbelasting/389608/
Nou, ik heb 15 jaar met veel plezier in het epicentrum van de bible belt gewoond (hemelsbreed amper 15 km van Ede), maar ik zou nog niet in Ede willen wonen als ik geld toe kreeg.quote:
Als het iets is dat de verkoper en koper overeen dienen te komen, dan had de makelaar het dus mee moeten nemen in de onderhandeling, want het is iets dat overeengekomen dient te worden, het is namelijk niet het recht van de verkoper, maar dat van de koper.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, voorbeeld drie, dus. I
k vind het storend dat hier iedere keer maar gesproken wordt over een naaistreek van de makelaar, terwijl het in de praktijk kennelijk niet echt ongewoon is.
TS had voorlopig nooit hoger moeten bieden dan 126K met die wetenschap van dat voordeel voor verkoper.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, voorbeeld drie, dus. I
k vind het storend dat hier iedere keer maar gesproken wordt over een naaistreek van de makelaar, terwijl het in de praktijk kennelijk niet echt ongewoon is.
Je kunt twisten over het moment waarop het op tafel had of zou moeten komen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het iets is dat de verkoper en koper overeen dienen te komen, dan had de makelaar het dus mee moeten nemen in de onderhandeling, want het is iets dat overeengekomen dient te worden, het is namelijk niet het recht van de verkoper, maar dat van de koper.
Dat is waar de makelaar gefaald heeft; hij heeft een prijs afgesproken, maar is even die 2% die hij extra wil vergeten te melden.
Dat kun je wel zeggen ja.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik heb 15 jaar met veel plezier in het epicentrum van de bible belt gewoond (hemelsbreed amper 15 km van Ede), maar ik zou nog niet in Ede willen wonen als ik geld toe kreeg.
Sterker nog; ik wil niet eens in Lunteren, Harskamp of Wekerom wonen omdat het gemeente Ede is.
Hoewel ik voor het buitengebied van Lunteren/Harskamp wel een uitzondering zou kunnen maken als het echt een geweldig pand is.
Het is geen voordeel voor de verkoper, het is een voordeel voor de koper, zo heeft de wetgever het bedoeld.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
TS had voorlopig nooit hoger moeten bieden dan 126K met die wetenschap van dat voordeel voor verkoper.
Nu wordt het een ingewikkeld verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |