abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:00:40 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145834126
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die krijgt achteraf het grootste deel van de oorspronkelijk door hem betaalde overdrachtsbelasting terug.
Ehm nee, de belastingdienst betaalt het niet aan de verkoper, dit is het voordeel van de koper, het voordeel van de verkoper zit hem in het feit dat de koper daardoor minder belasting hoeft te betalen en de woning dus aantrekkelijker is.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2012-18138.html

Kleine quote:
De opvolgende verkrijger betaalt daardoor alleen overdrachtsbelasting over de meerwaarde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145834164
quote:
7s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:59 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Wow, vrij op naam, nu heeft TS ruzie met verkoper denk ik! :D
Met de makelaar, in hoeverre die verkoper op de hoogte houdt is nog maar de vraag.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:03:13 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145834254
quote:
3s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:01 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Met de makelaar, in hoeverre die verkoper op de hoogte houdt is nog maar de vraag.
Nee, VON is nog net iets anders, want ook een deel van de notariskosten zit daar bij in, maar als ze slim waren geweest, dan hadden ze het wel VON in de markt gezet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145834377
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, VON is nog net iets anders, want ook een deel van de notariskosten zit daar bij in, maar als ze slim waren geweest, dan hadden ze het wel VON in de markt gezet.
In onderhandelingen is het soms handiger om je dommer voor te doen dan je bent.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:05:42 #80
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_145834379
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ie slim had geweest, had ie die keuken er niet ingezet. En slim is ie dus niet.

Makelaar wel, dat is een keiharde! En die moet in zn handjes klappen dat ie topicstarter heeft getroffen als potentiele koper.

Nee, zou mn bod terugtrekken en er even een weekje helemaal klaar mee zijn. Om de makelaar met poten terug te laten keren naar mij als koper. Nouja, als potentiele koper.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_145834501
Zojuist een bod gedaan van 131k, met alle voorwaarden die ik nu heb kunnen denken. Incl. te tekst van Spiegelei, bedankt daarvoor. :)

"Op voorwaarde dat het voortvloeiende voordeel uit de gedeeltelijke vrijstelling voor de overdrachtsbelasting geheel aan mij toekomt.
Tevens zal ik op geen enkele wijze een vergoeding daarvan aan verkoper zal geven, noch rechtstreeks, noch via de notarisafrekening.

Een vrijstelling komt mij daarmee als koper toe, zo heeft de wetgeving het ook bedacht. Mijn bod is tot stand gekomen op basis van bovenstaande regeling."

In ieder geval, mocht ik ooit een eigen woning bezitten en in de verkoop gooien.. ik ontloop deze Makelaar.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:09:52 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145834600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm nee, de belastingdienst betaalt het niet aan de verkoper, dit is het voordeel van de koper, het voordeel van de verkoper zit hem in het feit dat de koper daardoor minder belasting hoeft te betalen en de woning dus aantrekkelijker is.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2012-18138.html

Kleine quote:
De opvolgende verkrijger betaalt daardoor alleen overdrachtsbelasting over de meerwaarde.
quote:
Meestal spreken koper en verkoper met elkaar af dat de koper het bedrag ter grootte van de overdrachtsbelasting dat hij anders had moeten betalen aan de verkoper vergoedt.
https://www.eigenhuis.nl/(...)verdrachtsbelasting/

Ik verzin het niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145834606
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:05 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Als ie slim had geweest, had ie die keuken er niet ingezet. En slim is ie dus niet.

Makelaar wel, dat is een keiharde! En die moet in zn handjes klappen dat ie topicstarter heeft getroffen als potentiele koper.

Nee, zou mn bod terugtrekken en er even een weekje helemaal klaar mee zijn. Om de makelaar met poten terug te laten keren naar mij als koper. Nouja, als potentiele koper.
Het loopt geen storm ervoor. Er niet zo ver vandaan is er groot nieuwbouwproject met koop en huur in 1 wijk.
Daar gaat verkoop ook al moeizaam.
pi_145834630
Spannend verhaal!
Maar begrijp je gevoel wel.
Leuk appartementje zo op het oog.
Alhoewel die laatste er ook erg goed uitzag (met dat balkon rondom)
maar die prijs was toch weer een stukje hoger +verouderde badkamer
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:11:12 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145834656
De makelaar heeft echt wat uit te leggen aan de verkoper :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:11:32 #86
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_145834671
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:07 schreef Acradavos het volgende:
Zojuist een bod gedaan van 131k, met alle voorwaarden die ik nu heb kunnen denken. Incl. te tekst van Spiegelei, bedankt daarvoor. :)

"Op voorwaarde dat het voortvloeiende voordeel uit de gedeeltelijke vrijstelling voor de overdrachtsbelasting geheel aan mij toekomt.
Tevens zal ik op geen enkele wijze een vergoeding daarvan aan verkoper zal geven, noch rechtstreeks, noch via de notarisafrekening.

Een vrijstelling komt mij daarmee als koper toe, zo heeft de wetgeving het ook bedacht. Mijn bod is tot stand gekomen op basis van bovenstaande regeling."

In ieder geval, mocht ik ooit een eigen woning bezitten en in de verkoop gooien.. ik ontloop deze Makelaar.
Als verkopend makelaar anders een prima makelaar? Zit achter potentiele klanten aan.. oefent druk uit.. In die zin kan ik niets negatiefs ontdekken eigenlijk. Behalve dat ie namens client een teringstreek met jou probeert uit te halen natuurlijk met de overdrachtsbelasting :Y
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_145834677
quote:
3s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:10 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het loopt geen storm ervoor. Er niet zo ver vandaan is er groot nieuwbouwproject met koop en huur in 1 wijk.
Daar gaat verkoop ook al moeizaam.
Vraag me af wat er zo erg aan Ede is eigenlijk?
Ligt toch nog redelijk centraal qua grote steden
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:12:57 #88
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_145834739
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:11 schreef marcosta het volgende:

[..]

biblebelt
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:14:17 #89
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_145834811
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:12 schreef Mark het volgende:

[..]

biblebelt
Lekker toch? Allemaal geile meidjes die voor mama spelen alsof ze zo kuis zijn als het maar kan maa ondertussen alles doen wat god verboden heeft :P
pi_145834829
quote:

[..]

biblebelt
Valt ook wel weer mee. Ik word een enkele keer op straat aangesproken omdat ik weer ergens voor uitgenodigd word, maar in andere steden word je aangeklampt door zwervers, dus dat maakt ook niet uit :D
Het is alleen een dorp vol gezinnen en bejaarden. Ik heb behalve familie amper vrienden in het dorp zelf. Wat dat betreft had ik misschien beter naar Wageningen kunnen gaan.
Tap tap tap
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:14:46 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145834830
quote:
Dat koper en verkoper dat vaak afspreken maakt het nog niet het recht van de verkoper, want dat is het simpelweg niet, daarbij; het is het recht van de koper, als de verkoper daar recht op meende te hebben dan had hij dat bij de onderhandelingen moeten melden, en niet moeten aannemen dat hij het wel zou krijgen omdat dat vaak zo afgesproken wordt.

Al even afgezien van het feit dat het in dit geval een uitbreiding van de standaardregeling betreft die als doel had verkopers de mogelijkheid te geven hun huis aantrekkelijker te maken voor kopers.
Dat het bij een normale 6 maanden termijn vaak anders afgesproken wordt is leuk, maar het doel van de uitbreiding van die termijn was nou juist de woningmarkt een extra impuls te geven, en dat doe je niet als je de koper een voordeel geeft wat hij geacht wordt door te schuiven naar de verkoper.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145834935
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:11 schreef marcosta het volgende:

[..]

Er is weinig mis met Ede, er wonen relatief veel verschillende internationaliteiten, er zitten relatief veel kerken en veel flats.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:18:59 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145835053
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:16 schreef Eppie_NL het volgende:

[..]

Hier staan goede voorbeelden.

https://www.eigenhuis.nl/(...)htsbelasting/389608/
Ja, voorbeeld drie, dus.

Ik vind het storend dat hier iedere keer maar gesproken wordt over een naaistreek van de makelaar, terwijl het in de praktijk kennelijk niet echt ongewoon is.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:19:35 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145835081
quote:

[..]

biblebelt
Nou, ik heb 15 jaar met veel plezier in het epicentrum van de bible belt gewoond (hemelsbreed amper 15 km van Ede), maar ik zou nog niet in Ede willen wonen als ik geld toe kreeg.

Sterker nog; ik wil niet eens in Lunteren, Harskamp of Wekerom wonen omdat het gemeente Ede is.
Hoewel ik voor het buitengebied van Lunteren/Harskamp wel een uitzondering zou kunnen maken als het echt een geweldig pand is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:21:20 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145835166
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, voorbeeld drie, dus. I

k vind het storend dat hier iedere keer maar gesproken wordt over een naaistreek van de makelaar, terwijl het in de praktijk kennelijk niet echt ongewoon is.
Als het iets is dat de verkoper en koper overeen dienen te komen, dan had de makelaar het dus mee moeten nemen in de onderhandeling, want het is iets dat overeengekomen dient te worden, het is namelijk niet het recht van de verkoper, maar dat van de koper.
Dat is waar de makelaar gefaald heeft; hij heeft een prijs afgesproken, maar is even die 2% die hij extra wil vergeten te melden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145835168
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, voorbeeld drie, dus. I

k vind het storend dat hier iedere keer maar gesproken wordt over een naaistreek van de makelaar, terwijl het in de praktijk kennelijk niet echt ongewoon is.
TS had voorlopig nooit hoger moeten bieden dan 126K met die wetenschap van dat voordeel voor verkoper.
Nu wordt het een ingewikkeld verhaal.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:23:57 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145835310
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het iets is dat de verkoper en koper overeen dienen te komen, dan had de makelaar het dus mee moeten nemen in de onderhandeling, want het is iets dat overeengekomen dient te worden, het is namelijk niet het recht van de verkoper, maar dat van de koper.
Dat is waar de makelaar gefaald heeft; hij heeft een prijs afgesproken, maar is even die 2% die hij extra wil vergeten te melden.
Je kunt twisten over het moment waarop het op tafel had of zou moeten komen.

Of het handig is van de makelaar is denk ik lastig te zeggen, zolang we de uitkomst nog niet weten. En waarschijnlijk ook dan niet, omdat je waarschijnlijk nooit weet met welke opdracht de verkoper de makelaar op pad heeft gestuurd.
pi_145835365
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, ik heb 15 jaar met veel plezier in het epicentrum van de bible belt gewoond (hemelsbreed amper 15 km van Ede), maar ik zou nog niet in Ede willen wonen als ik geld toe kreeg.

Sterker nog; ik wil niet eens in Lunteren, Harskamp of Wekerom wonen omdat het gemeente Ede is.
Hoewel ik voor het buitengebied van Lunteren/Harskamp wel een uitzondering zou kunnen maken als het echt een geweldig pand is.
Dat kun je wel zeggen ja.
Was bijna in Veenendaal terecht gekomen, scheelde maar paar 100 meter.
Lunteren en Harskamp is lachen, die hebben altijd ruzie met elkaar.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:25:26 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145835391
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:21 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

TS had voorlopig nooit hoger moeten bieden dan 126K met die wetenschap van dat voordeel voor verkoper.
Nu wordt het een ingewikkeld verhaal.
Het is geen voordeel voor de verkoper, het is een voordeel voor de koper, zo heeft de wetgever het bedoeld.
Dat er soms andere afspraken gemaakt worden betekent dat daar afgeweken wordt van de standaard regeling, en als je wilt afwijken van de standaard dan overleg je dat, dat is onderdeel van je onderhandeling.

De makelaar had dus moeten zeggen dat de prijs 131.000 plus het belastingvoordeel van de overdrachtsbelasting was.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')