In beginsel wel, maar er zijn situaties waarin dat anders is en die staan in de wet genoemd. Dit is zo'n uitzondering.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:09 schreef Ardo het volgende:
[..]
ok, bedankt voor het antwoord dan...ik dacht eerlijk gezegd dat afspraken , zelfs mondelinge afspraken al bindend zijn
Dat is een goed advies.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Behoudens de ontbindende voorwaarden. Ik ben zelf van mening dat je je de kosten van een makelaar prima kan besparen, maar dat je beter wel wat geld uit kunt geven aan het juridisch toetsen van de koopovereenkomst.
Volgens mij staat hij te bezemen as we speak.... sterker nog; de hogedrukspuit lijkt er op te staanquote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:57 schreef Queller het volgende:
Hemeltjelief, waar is Maharbal als je 'm wél nodig hebt
Had ik net een hele lange zin gemaakt.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij staat hij te bezemen as we speak.... sterker nog; de hogedrukspuit lijkt er op te staan
Ardo postte zeker ook, met momenten, inhoudelijke en relevant. Die posts boven en onder jouw opmerking lijken mij ook irrelevant. Hetgeen ook op deze post van toepassing is.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:13 schreef Five_Horizons het volgende:
Ardo is z'n postrechten in het topic kwijt, in elk geval
@Ardo: doe geen moeite van het posten. Ik mik al je posts er ongezien uit.
Ja, klopt. Shit happens. Het leven is niet eerlijk. Mocht je klachten hebben, dan verwijs ik je naar ons feedback-topic.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:23 schreef robskem het volgende:
[..]
Ardo postte zeker ook, met momenten, inhoudelijke en relevant. Die posts boven en onder jouw opmerking lijken mij ook irrelevant. Hetgeen ook op deze post van toepassing is.
Dankjewel. Ik zal zelf nog 15.000 eigen geld inleggen, hypotheekbedrag valt nog lager uit.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:21 schreef Centric het volgende:
Alles gelezen, nog niet eerder gereageerd.
Goed zo TS! Proficiat!
In het eerste deel geef je in eerste instantie aan dat 135K jouw max is én hield je nog rekening met kosten koper (dus inclusief 2% overdrachtsbelasting over die hele 135K). Dat maakt in totaal ¤ 137.700,00.
131K en slechts overdrachtsbelasting over (131 -/- 125 =) 6K is dan in totaal ¤ 131.120,00.
Je bent dus ruim binnen het door jouw gestelde budget gebleven.
Zoek een goede maar goedkope notaris, dat kan je ook zo honderden euro's opleveren.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:32 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Dankjewel. Ik zal zelf nog 15.000 eigen geld inleggen, hypotheekbedrag valt nog lager uit.
Is dat wel gunstig, met het oog op belastingaftrek ed?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:32 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Dankjewel. Ik zal zelf nog 15.000 eigen geld inleggen, hypotheekbedrag valt nog lager uit.
www.goedkoopstenotaris.nlquote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:44 schreef Acradavos het volgende:
Mijn hypotheekadviseur gaat offertes opvragen bij verschillende notarissen. Ik ben benieuwd.
Geen rente betalen is altijd gunstiger dan wel rente betalen. Ook als de overheid meebetaalt.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:41 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Is dat wel gunstig, met het oog op belastingaftrek ed?
Bij die van ons klopte het iig wel, ik ben erg tevreden met de manier waarop ze vorig jaar de zaken geregeld hebben.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:49 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
www.goedkoopstenotaris.nl
Kun je zelf ook doen, daar heb je geen dure hypotheekadviseur voor nodig met het risico dat ie alsnog een berg provisie daarover opstrijkt. Deze was jaren terug een van de grootste en geloof ook de eerste. Er zijn er meerdere tegenwoordig van die sites geloof ik.
Edit: hoor net van mn broer dat de prijzen soms niet blijken te kloppen :/ Dus wel adverteren met x-tarief maar vervolgens meer willen rekenen.. Dus bijv. als goedkoopste uit de bus komen, maar vervolgens in werkelijkheid op nummer 14 staan ofzo.
Je kan beter rechtstreeks even bellen naar enkele kantoren.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:49 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
www.goedkoopstenotaris.nl
Kun je zelf ook doen, daar heb je geen dure hypotheekadviseur voor nodig met het risico dat ie alsnog een berg provisie daarover opstrijkt. Deze was jaren terug een van de grootste en geloof ook de eerste. Er zijn er meerdere tegenwoordig van die sites geloof ik.
Edit: hoor net van mn broer dat de prijzen soms niet blijken te kloppen :/ Dus wel adverteren met x-tarief maar vervolgens meer willen rekenen.. Dus bijv. als goedkoopste uit de bus komen, maar vervolgens in werkelijkheid op nummer 14 staan ofzo.
Als je je maar wel even voorbereid op wat de kosten zouden kunnen zijn, als de notaris de helft meer vraagt weet je dat het niet de juiste notaris is.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:56 schreef Acradavos het volgende:
De hypotheekadviseur is de vader van een maatje van me, dus dat provisieverhaal zal wel goed zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |