abonnement Unibet Coolblue
pi_145575508
Help! Feminisme, wat een eng woord. Dat is toch alleen voor vrouwen?

Nee. Feminisme gaat om het streven naar gelijke rechten tussen man en vrouw. Er zijn ook zaken waar mannen benadeeld worden en waar het feminisme voor strijdt. Veel feministen zijn bijvoorbeeld ook tegen besnijdenis bij de geboorte van mannen.

Waarom dit topic?
Op FOK! mist er een plaats om over feminisme te praten, over feministische theorieën, over de ervaringen van vrouwen zelf in beroepen die door mannen gedomineerd worden, over seksistische ervaringen et cetera. Dit topic staat in R&P omdat dit forum een subforum "Sociologie en Maatschappij" heeft, welke het meest geschikt lijkt voor een onderwerp als dit.

Waar kan ik meer informatie inwinnen over feminisme?
Er zijn talloze sites waar je informatie over feminisme in kan winnen. Een goede site is bijvoorbeeld:

http://geekfeminism.wikia.com/wiki/Geek_Feminism_Wiki

Wat is het patriarchaat?

Een maatschappij waar mannen de dominante rollen spelen.

Voel je vrij om in dit topic te discussiëren over allerlei zaken omtrent feminisme. Van hoe de media vrouwen portretteren tot vrouwen in geekdom.
pi_145575540
Kunnen de feministen hier eens duidelijk maken wat ze nu precies willen? want het is nu niet echt duidelijk.

In hoeverre moeten mannen en vrouwen gelijk worden behandeld en waarom?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 18:15:58 #3
435265 BadassFlipflops
I'll flip your flop
pi_145575570
Als ik dus de OP lees dan sta ik achter deze beweging, echter vind ik het dan wel jammer dat het feminisme heet omdat het er dan toch op lijkt dat het vooral over vrouwen gaat.
Because fuck you! thats why.
pi_145575664
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:15 schreef theunderdog het volgende:
Kunnen de feministen hier eens duidelijk maken wat ze nu precies willen? want het is nu niet echt duidelijk.
In hoeverre moeten mannen en vrouwen gelijk worden behandeld en waarom?
Misschien omdat 'de feminist' niet over 1 kam te scheren is? Er zijn meerdere stromingen die verschillende uitgangspunten hebben en andere doelen voor ogen hebben

Ik zelf ben erg van het 'zelfbeschikkingsrecht'
En ik denk dat daarvoor gekeken moet worden naar bestaande rolpatronen en de huidige (seksuele) moraal.

Maar nogmaals: ik ben voor gelijke rechten voor iedereen en ik denk dat niet alleen vrouwen emancipeert moeten worden
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_145575742
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:13 schreef doremifaso het volgende:
[..]
Welk risico? Vrouwen functioneren toch beter in hogere posities. Anders zou de economie niet beter worden en de bedrijven niet beter. Dus welk risico is er dan ten opzichte van het aannemen van een man?
Dat heb ik nergens beweerd, bedrijven en de economie doet het beter omdat er een hoger percentage vrouwen werken, al dan niet part-time. Ik heb nergens beweerd dat vrouwen beter zijn.
Dus in totaal werken er gewoon meer mensen wat beter is.

Ook omdat kinderopvang daar beter geregeld is en werkdagen korter zijn is er zo ook nog genoeg ruimte voor het gezinsleven.
quote:
En ik wil graag cijfers zien over het aantal vrouwen dat wordt afgewezen op basis van hun geslacht (waarbij dus de vrouwen die stellen dat het zo is als excuus niet worden meegerekend). Wat deze discussie betreft is dat het belangrijkste lijkt me.
Leef je uit op google dan. :?

[ Bericht 22% gewijzigd door snakelady op 15-10-2014 18:34:37 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145575787
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Misschien omdat 'de feminist' niet over 1 kam te scheren is? Er zijn meerdere stromingen die verschillende uitgangspunten hebben en andere doelen voor ogen hebben
Ik zelf ben erg van het 'zelfbeschikkingsrecht'
En ik denk dat daarvoor gekeken moet worden naar bestaande rolpatronen en de huidige (seksuele) moraal.

Maar nogmaals: ik ben voor gelijke rechten voor iedereen en ik denk dat niet alleen vrouwen emancipeert moeten worden
Verklaar je nader? welk seksueel moraal?
pi_145575790
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
[..]
Dat heb ik nergens beweerd, bedrijven en de economie doet het beter omdat er een hoger percentage vrouwen werken, al dan niet part-time. Ik heb nergens beweerd dat vrouwen beter zijn.
Dus in totaal werken er gewoon meer mensen wat beter is.
Ook omdat kinderopvang daar beter geregeld is en werkdagen korter zijn is er zo ook nog genoeg ruimte voor het gezinsleven.
[..]
Leef je uit op google dan. :?
Hoezo werken er meer mensen... voor elke vrouw die aangenomen wordt kan er niet ook een man ook die positie hebben...

En ja ik doe mijn best met Google al vanaf vanmiddag maar kan alleen standpunten vinden erover maar geen cijfers die het ondersteunen...
pi_145575977
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:22 schreef doremifaso het volgende:
[..]
Hoezo werken er meer mensen... voor elke vrouw die aangenomen wordt kan er niet ook een man ook die positie hebben...
En ja ik doe mijn best met Google al vanaf vanmiddag maar kan alleen standpunten vinden erover maar geen cijfers die het ondersteunen...
Omdat het tekort aan werk daar niet zo ernstig is als hier, daar kan je gewoon werk vinden.

In Nederland is 8,0% werkeloos en 80,3% daarvan is gezond. In Denemarken is dat 4,3% en die zijn veelal werkeloos wegens lichamelijke problemen.
Dus het is niet zo dat de vrouw de plaats van de man in neemt, er is genoeg werk te vinden voor beide.
Er is omdat de vrouw daar ook meer/vaker werkt ook meer geld te besteden, wat weer goed is voor de economie.

Ook worden zelfstandigen daar beter ondersteund

[ Bericht 1% gewijzigd door snakelady op 15-10-2014 18:33:58 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145579051
Mijn vragen zijn ook helemaal niet beantwoord. Typisch feminisme dit :')
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:42:30 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145579174
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:40 schreef emmyemmy het volgende:
Mijn vragen zijn ook helemaal niet beantwoord. Typisch feminisme dit :')
Welke vragen? Ik zag voornamelijk beledigingen en vooroordelen. :')

Edit: Even terug gelezen en de enige vraag die je hebt gesteld is ''Waarom is het een drogreden?'' en daar heb je antwoord op gekregen.
Dus als je in het vervolg antwoorden wil zal je toch eerst daadwerkelijk een vraag moeten stellen, dat maakt het geheel iets handiger.

[ Bericht 8% gewijzigd door snakelady op 15-10-2014 19:47:46 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145580516
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:14 schreef doremifaso het volgende:
Wat is het patriarchaat?
Een maatschappij waar mannen de dominante rollen spelen.
wat een wazige definitie... wat zijn de dominanten rollen? hoe kan je die spelen en hoe weet je of die door iemand gespeeld wordt? hoeveel mannen moeten de dominante rollen spelen (al dan niet onvrijwillig?) om van een patriarchaat te kunnen spreken? als 2 mannen en 2 miljard vrouwen dominante rollen spelen is het dan ook nog een patriarchaat? als alle dominante rollen worden gespeeld door mannen, maar de meeste mannen geen dominante rol spelen, is het dan wel of geen patriarchaat? als een patriarchaat een classificatie van een maatschappij is... zijn er dan ook maatschappijen zonder patriarchaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door wipes66 op 15-10-2014 21:42:01 ]
..///
pi_145580556
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:10 schreef wipes66 het volgende:
[..]
wat een wazige definitie... wat zijn de dominanten rollen? hoe kan je die spelen en hoe weet je of die door iemand gespeeld wordt? hoeveel mannen moeten een de dominante rollen spelen (al dan niet onvrijwillig?) om van een patriarchaat te kunnen spreken? als 2 mannen en 2 miljard vrouwen dominante rollen spelen is het dan ook nog een patriarchaat? als alle dominante rollen worden gespeeld door mannen, maar de meeste mannen geen dominante rol spelen, is het dan wel of geen patriarchaat? als een patriarchaat een classificatie van een maatschappij is... zijn er dan ook maatschappijen zonder patriarchaat?
Wow. Ik heb geen idee hoe dit kan maar ik heb dat nooit getypt.

Edit: never mind. staat in de OP. Heb geen idee ervan, gewoon een nieuw deel geopend omdat ik als laatste reageerde vandaar.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:29:32 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145581243
Oh ja, dit soort topics doen het goed op FOK! :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145581997
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:11 schreef doremifaso het volgende:
[..]
Wow. Ik heb geen idee hoe dit kan maar ik heb dat nooit getypt.
Edit: never mind. staat in de OP. Heb geen idee ervan, gewoon een nieuw deel geopend omdat ik als laatste reageerde vandaar.
het waren meer retorische vragen en niet specifiek op jou gericht, hoewel ik zeker benieuwd ben naar een bruikbare definitie. het punt was meer dat het feministische patriarchaat een wezenlijk betwist begrip en een concept/hypothese op losse schroeven is. wazig gedefinieerd, niet weerlegbaar, voorspellend, verklarend of anders rationeel bruikbaar.
..///
pi_145583477
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Welke vragen? Ik zag voornamelijk beledigingen en vooroordelen. :')
Edit: Even terug gelezen en de enige vraag die je hebt gesteld is ''Waarom is het een drogreden?'' en daar heb je antwoord op gekregen.
Dus als je in het vervolg antwoorden wil zal je toch eerst daadwerkelijk een vraag moeten stellen, dat maakt het geheel iets handiger.
Vooroordelen :') Ik ken genoeg feministen en heb er genoeg van gezien. Jullie leven in een eigen, gestoorde, arrogante en egoïstische wereld.
  PR en moderator woensdag 15 oktober 2014 @ 21:33:59 #16
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_145583884
Priceless, die discussies _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:43:49 #17
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_145584314
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:25 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Vooroordelen :') Ik ken genoeg feministen en heb er genoeg van gezien. Jullie leven in een eigen, gestoorde, arrogante en egoïstische wereld.
hap

Dan hoef je het daar niet eens mee te zijn, maar verder heeft ze wel gelijk. Je hebt maar één vraag gesteld en daar gaf ze antwoord op. Je hebt trouwens ook nauwelijks inhoudelijke argumenten gegeven en veel gezeken.

Wat je in het vorige topic zei komt neer op: "feministen zijn dom en lelijk", maar dat zijn natuurlijk geen vooroordelen.

Ohja, je zei ook nog "Pay gap, topfuncties en technische opleidingen of studies zijn geen problemen, en hoeven ook niet opgelost te worden." Waarom niet dan. Kom dan met argumenten.

God damn. :')
pi_145584814
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:43 schreef Purrrp het volgende:

[..]

hap

Ohja, je zei ook nog "Pay gap, topfuncties en technische opleidingen of studies zijn geen problemen, en hoeven ook niet opgelost te worden." Waarom niet dan. Kom dan met argumenten.

God damn. :')
Pay gap, waar komt dat door? Topfuncties. Waar komt dat door? Technische opleidingen.. idem dito.

Ik persoonlijk zie graag meer vrouwen naar technische studies gaan. Dit omdat daar een tekort is en dat het slechts komt door een moraalprobleem in NL (kijk maar naar het buitenland daar zijn de verschillen man/vrouw een stuk kleiner)
vrouwen werken gemiddeld een uur of 20 en mannen iets van 36.. dat er meer mannen op topfuncties zitten heeft er geheel mee te maken dat mannen ambitieuser zijn en meer uur werken. Dat verschil is groot maar de oorzaak daarvan lijkt mij tamelijk natuurlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:59:24 #19
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_145585108
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pay gap, waar komt dat door? Topfuncties. Waar komt dat door? Technische opleidingen.. idem dito.
Ik persoonlijk zie graag meer vrouwen naar technische studies gaan. Dit omdat daar een tekort is en dat het slechts komt door een moraalprobleem in NL (kijk maar naar het buitenland daar zijn de verschillen man/vrouw een stuk kleiner)
vrouwen werken gemiddeld een uur of 20 en mannen iets van 36.. dat er meer mannen op topfuncties zitten heeft er geheel mee te maken dat mannen ambitieuser zijn en meer uur werken. Dat verschil is groot maar de oorzaak daarvan lijkt mij tamelijk natuurlijk.
Het was alleen voor emmyemmy bedoeld, omdat ze nog geen één argument heeft gegeven maar wel het hele topic volzeikt. Ik weet de antwoorden ook wel. Sorry voor de minuten die je verspilde aan uitleg.
pi_145586186
quote:
10s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:59 schreef Purrrp het volgende:

[..]

Het was alleen voor emmyemmy bedoeld, omdat ze nog geen één argument heeft gegeven maar wel het hele topic volzeikt. Ik weet de antwoorden ook wel. Sorry voor de minuten die je verspilde aan uitleg.
Niet zo snel sorry zeggen joh! ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 15 oktober 2014 @ 22:29:06 #21
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_145586387
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet zo snel sorry zeggen joh! ;)
Oh god. :'( SORRY!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 22:29:36 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145586407
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:25 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Vooroordelen :') Ik ken genoeg feministen en heb er genoeg van gezien. Jullie leven in een eigen, gestoorde, arrogante en egoïstische wereld.
:')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:18:24 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145588191
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:15 schreef theunderdog het volgende:
Kunnen de feministen hier eens duidelijk maken wat ze nu precies willen? want het is nu niet echt duidelijk.
In hoeverre moeten mannen en vrouwen gelijk worden behandeld en waarom?
Ik wil graag dat mannen een actievere rol gaan spelen in het gezin en thuisleven, en daar moet de maatschappij op ingericht worden. Oftewel, het moet zowel voor mannen als vrouwen makkelijker zijn om flexibel te zijn met hun werkuren. Iedereen moet makkelijker kunnen parttimen, of flexibeler kunnen zijn met het indelen van hun uren en om die redenen ben ik voor 24-uurs economie, afschaffing van zat/zon weekend (2 dagen niet werken kan ook op andere dagen), scholen moeten daar eigenlijk ook aan meedoen om gelijkere rollen te stimuleren.

Onder andere dan.
Resistance is futile.
pi_145588962
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik wil graag dat mannen een actievere rol gaan spelen in het gezin en thuisleven, en daar moet de maatschappij op ingericht worden. Oftewel, het moet zowel voor mannen als vrouwen makkelijker zijn om flexibel te zijn met hun werkuren. Iedereen moet makkelijker kunnen parttimen, of flexibeler kunnen zijn met het indelen van hun uren en om die redenen ben ik voor 24-uurs economie, afschaffing van zat/zon weekend (2 dagen niet werken kan ook op andere dagen), scholen moeten daar eigenlijk ook aan meedoen om gelijkere rollen te stimuleren.

Onder andere dan.
Jij wilt iets en daar moet de maatschappij op ingericht worden... okay dat vind ik een hele verkeerde basis om mee te beginnen.
Verder denk ik dat wij bij werken op zat/zon er eigenlijk helemaal niet op vooruit gaan.. Wat zou de productiviteit impuls zijn immers? Ik denk dat het dan eerder gebruikelijk zal worden dat diezelfde mensen 7 dagen werken ipv 5 en de productiecapaciteit per dag verlaagd wordt.. meh.. slecht voor de gemiddelde productiviteit per dag. Dat het makkelijker zou moeten zijn i.v.m. kinderen voor mannen om te partimen (in de aanname dat dat bij vrouwen wel goed gaat) ben ik zeker met je eens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:48:21 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145589324
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij wilt iets en daar moet de maatschappij op ingericht worden... okay dat vind ik een hele verkeerde basis om mee te beginnen.
Het gaat er niet om wat ik wil, het gaat om mijn eigen ideeen omtrent feminisme. Dat ik mijn betoog begin met 'ik wil graag' is helemaal geen basis om mee te beginnen.

quote:
Verder denk ik dat wij bij werken op zat/zon er eigenlijk helemaal niet op vooruit gaan.. Wat zou de productiviteit impuls zijn immers? Ik denk dat het dan eerder gebruikelijk zal worden dat diezelfde mensen 7 dagen werken ipv 5 en de productiecapaciteit per dag verlaagd wordt.. meh.. slecht voor de gemiddelde productiviteit per dag. Dat het makkelijker zou moeten zijn i.v.m. kinderen voor mannen om te partimen (in de aanname dat dat bij vrouwen wel goed gaat) ben ik zeker met je eens.
Ik denk dat mensen wel uitkijken voor ze 7 dagen gaan werken. Van kinderen kun je niet verwachten dat ze 7 dagen per week naar school gaan maar het wordt wel veel makkelijker als beide ouders hun weekenden doelbewust in kunnen plannen zodat men niet die 40 uur in 5 dagen tussen 9 en 5 hoeft te proppen.

Voorbeeld: moeders werkt zondag t/m donderdag, vaders werkt dinsdag tot en met zaterdag. Verder hoeven ze niet strikt om 9 uur op kantoor te zijn, de een begint om 6 uur 's morgens en is om 3-4 uur thuis, de ander begint om 10 uur en is om 6-7 uur thuis.
Resistance is futile.
pi_145589853
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik wil graag dat mannen een actievere rol gaan spelen in het gezin en thuisleven, en daar moet de maatschappij op ingericht worden. Oftewel, het moet zowel voor mannen als vrouwen makkelijker zijn om flexibel te zijn met hun werkuren. Iedereen moet makkelijker kunnen parttimen, of flexibeler kunnen zijn met het indelen van hun uren en om die redenen ben ik voor 24-uurs economie, afschaffing van zat/zon weekend (2 dagen niet werken kan ook op andere dagen), scholen moeten daar eigenlijk ook aan meedoen om gelijkere rollen te stimuleren.
Onder andere dan.
Nogal onrealistisch dit allemaal he.
pi_145589992
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat ik wil, het gaat om mijn eigen ideeen omtrent feminisme. Dat ik mijn betoog begin met 'ik wil graag' is helemaal geen basis om mee te beginnen.

[..]

Ik denk dat mensen wel uitkijken voor ze 7 dagen gaan werken. Van kinderen kun je niet verwachten dat ze 7 dagen per week naar school gaan maar het wordt wel veel makkelijker als beide ouders hun weekenden doelbewust in kunnen plannen zodat men niet die 40 uur in 5 dagen tussen 9 en 5 hoeft te proppen.

Voorbeeld: moeders werkt zondag t/m donderdag, vaders werkt dinsdag tot en met zaterdag. Verder hoeven ze niet strikt om 9 uur op kantoor te zijn, de een begint om 6 uur 's morgens en is om 3-4 uur thuis, de ander begint om 10 uur en is om 6-7 uur thuis.
Ik hoop van niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:11:20 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145590170
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogal onrealistisch dit allemaal he.
Daarvan ben ik me terdege bewust. Maar het is niet volledig onhaalbaar. In een verre toekomst zou dit idee best navolging kunnen krijgen. Sowieso is er al een verschuiving merkbaar, de afgelopen 20 jaar zijn vrouwen meer en meer gaan werken, in Belgie kunnen vaders 2 jaar lang 4 dagen per week werken etc etc. De winkels zijn vaak al zaterdag en zondag open en voor diegenen die zondag wel als heilig beschouwen, je hebt de vrijheid om je weekend in te delen zoals het jou uitkomt om welke redenen dan ook. Ik zou niet echt verbaasd zijn als kantoren over 25 jaar standaard open zijn op zaterdag.

De grootste bottleneck zal het onderwijs zijn in dit model, om de schooluren van kinderen flexibeler te maken wordt een grote uitdaging daar het lesprogramma voor een jaar vastligt. Ik vind het onderwijs sowieso achterhaald, ik schat dat de helft van alle aangeleerde kennis in het latere leven echt nooit gebruikt wordt, individuen worden op zeer jonge leeftijd in hokjes gestopt die de levensloop grotendeels bepalen (CITO toets) en het draait allemaal om examens. Redelijk inefficient, als je het mij vraagt. Maar da's een andere discussie.

[ Bericht 8% gewijzigd door Seven. op 16-10-2014 00:21:48 ]
Resistance is futile.
pi_145590292
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Daarvan ben ik me terdege bewust. Maar het is niet volledig onhaalbaar. In een verre toekomst zou dit idee best navolging kunnen krijgen. Sowieso is er al een verschuiving merkbaar, de afgelopen 20 jaar zijn vrouwen meer en meer gaan werken, in Belgie kunnen vaders 2 jaar lang 4 dagen per week werken etc etc. De winkels zijn vaak al zaterdag en zondag open en voor diegenen die zondag wel als heilig beschouwen, je hebt de vrijheid om je weekend in te delen zoals het jou uitkomt om welke redenen dan ook. Ik zou niet echt verbaasd zijn als kantoren over 25 jaar standaard open zijn op zaterdag.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dit behoorlijk irrelevant vind. Is het serieus zo belangrijk dat mannen meer in het huishouden gaan doen?

Laten we ons als maatschappij beter richten op het feit dat veel vrouwen niet serieus worden genomen als ze zeggen dat ze aangerand tot zelfs verkracht zijn, vrouwen die nog steeds onderbetaald worden (vergeleken de mannen) enz enz.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:20:27 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145590395
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dit behoorlijk irrelevant vind. Is het serieus zo belangrijk dat mannen meer in het huishouden gaan doen?
Laten we ons als maatschappij beter richten op het feit dat veel vrouwen niet serieus worden genomen als ze zeggen dat ze aangerand tot zelfs verkracht zijn, vrouwen die nog steeds onderbetaald worden (vergeleken de mannen) enz enz.
Als jouw bewering klopt dat vrouwen niet serieus genomen worden, dan is de hamvraag natuurlijk 'waarom'. Ik heb daar geen pasklaar antwoord op, buiten dat vrouwen in het verleden (met nadruk op verleden) vaak afgewimpeld werden als zijnde het emotionele zwakke geslacht.

Ik weet niet of vrouwen echt minder betaald krijgen, in het eerste deel werd aangehaald dat vrouwen vaker parttime werken (is minder carriereperspectief en minder salaris) en mogelijk onderhandelen ze minder effectief.

Flexibeler economie zou overigens betekenen dat ook vrouwen makkelijker fulltime kunnen werken en dat ze daardoor meer kans maken op promotie en zulks. Het stelt vaders ook in staat om meer tijd door te brengen met het gezin, dat is in mijn opzicht vooral positief (oftewel, het draait om quality time, niet om wie vaker afwast).
Resistance is futile.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:21:43 #31
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_145590431
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:15 schreef theunderdog het volgende:
Laten we ons als maatschappij beter richten op het feit dat veel vrouwen niet serieus worden genomen als ze zeggen dat ze aangerand tot zelfs verkracht zijn, vrouwen die nog steeds onderbetaald worden (vergeleken de mannen) enz enz.
Gadverdamme man. Echt om te kotsen dat eerste stuk van die zin. Ja, VROUWEN worden niet serieus genomen als ze zeggen dat ze aangerand of verkracht zijn :')
pi_145590461
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als jouw bewering klopt dat vrouwen niet serieus genomen worden, dan is de hamvraag natuurlijk 'waarom'. Ik heb daar geen pasklaar antwoord op, buiten dat vrouwen in het verleden (met nadruk op verleden) vaak afgewimpeld werden als zijnde het emotionele zwakke geslacht.
Ik weet niet of vrouwen echt minder betaald krijgen, in het eerste deel werd aangehaald dat vrouwen vaker parttime werken (is minder carriereperspectief en minder salaris) en mogelijk onderhandelen ze minder effectief.
Flexibeler economie zou overigens betekenen dat ook vrouwen makkelijker fulltime kunnen werken en dat ze daardoor meer kans maken op promotie en zulks. Het stelt vaders ook in staat om meer tijd door te brengen met het gezin, dat is in mijn opzicht vooral positief (oftewel, het draait om quality time, niet om wie vaker afwast).
Niets aan toe te voegen.
pi_145590467
quote:
13s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:21 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Gadverdamme man. Echt om te kotsen dat eerste stuk van die zin. Ja, VROUWEN worden niet serieus genomen als ze zeggen dat ze aangerand of verkracht zijn :')
?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:23:19 #34
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_145590482
Straks krijgen we nog 'in het kader van gelijkheid' dat vrouwen serieuzer genomen moeten worden wanneer het gaat om huiselijk geweld
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:24:06 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145590510
Trouwens, net als Emma Watson ben ik ervan overtuigd dat je met mannenhaat mannen afstoot, terwijl zij onze bondgenoten zouden moeten zijn om nog meer vooruitgang te maken.
Resistance is futile.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:27:15 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145590589
quote:
8s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:23 schreef hugecooll het volgende:
Straks krijgen we nog 'in het kader van gelijkheid' dat vrouwen serieuzer genomen moeten worden wanneer het gaat om huiselijk geweld
Wat ik erg vind is dat er met 2 maten gemeten wordt.

Man slaat vrouw = grote verontwaardiging. Vrouw slaat man = homo.

Dit slaat helemaal nergens op en in mijn optiek komt dit voort uit machisme, mannen horen fysiek hun vrouw de baas te kunnen en meer van dat soort achterlijke vooroordelen.
Resistance is futile.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:28:08 #37
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_145590603
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat ik erg vind is dat er met 2 maten gemeten wordt.
Man slaat vrouw = grote verontwaardiging. Vrouw slaat man = homo.
Dit slaat helemaal nergens op en in mijn optiek komt dit voort uit machisme, mannen horen fysiek hun vrouw de baas te kunnen en meer van dat soort achterlijke vooroordelen.
En dan hebben we het nog niet eens over man slaat vrouw terug :9
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:32:08 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145590702
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet eens over man slaat vrouw terug :9
Uhuh. Maar snap je nu waarom mannen en vrouwen hier samen in staan? Het is idioot dat mensen in zijn algemeenheid aan een bepaald verwachtingspatroon moeten voldoen gebaseerd op gender. Hier komt ook een stukje regenboog emancipatie bij kijken trouwens, want bij vermindering van machisme en patriarchiaal gedoe zouden ook onze niet-hetero vrienden baat hebben.
Resistance is futile.
pi_145591109
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laten we ons als maatschappij beter richten op het feit dat veel vrouwen niet serieus worden genomen als ze zeggen dat ze aangerand tot zelfs verkracht zijn,
waarom alleen op vrouwen dan? als mannen aangerand worden is het minder erg, of hebben zij meer succes bij aangiftes?
..///
pi_145591150
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:48 schreef wipes66 het volgende:
[..]
waarom alleen op vrouwen dan? als mannen aangerand worden is het minder erg, of hebben zij meer succes bij aangiftes?
Omdat dit topic over feminisme gaat.
pi_145591226
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat dit topic over feminisme gaat.
omdat dit topic over feminisme gaat moet de maatschappij zich eenzijdig richten op alleen vrouwelijke slachtoffers van verkrachting :?
..///
pi_145591329
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:53 schreef wipes66 het volgende:
[..]
omdat dit topic over feminisme gaat moet de maatschappij zich eenzijdig richten op alleen vrouwelijke slachtoffers van verkrachting :?
Ik reageer slechts Ontopic.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 01:08:49 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145591594
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:53 schreef wipes66 het volgende:
[..]
omdat dit topic over feminisme gaat moet de maatschappij zich eenzijdig richten op alleen vrouwelijke slachtoffers van verkrachting :?
Je begrijpt niet wat hij zegt. Ik kom met voorbeeld A, theunderdog zegt dat hij in het grote geheel voorbeeld B veel belangrijker vindt en dat het maatschappelijk debat zich op zijn voorbeeld zou moeten focussen. Jij haalt de slachtofferrol van de mannen erbij, waardoor je jezelf in totale verwarring brengt.

:*
Resistance is futile.
pi_145592422
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 01:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je begrijpt niet wat hij zegt. Ik kom met voorbeeld A, theunderdog zegt dat hij in het grote geheel voorbeeld B veel belangrijker vindt en dat het maatschappelijk debat zich op zijn voorbeeld zou moeten focussen. Jij haalt de slachtofferrol van de mannen erbij, waardoor je jezelf in totale verwarring brengt.
:*
het enige waar ik op wees is dat je voorbeeld B ook universeel kan benaderen. theunderdog vond voorbeeld B een betere richting dan voorbeeld A en ik vind de richting waar ik op doelde, laten we het voorbeeld C noemen, beter dan voorbeeld B. voorbeeld A, "de slachtofferrol" van "de mannen" en mijn geestelijke gesteldheid zijn daarop niet logisch relevant.
..///
pi_145601531
Noorwegen voert de dienstplicht die al voor mannen geld nu ook in voor vrouwen om de genders nog meer gelijk te trekken : http://www.bloomberg.com/(...)ry-draft-starts.html

Hoe denken de feministen in dit topic daarover?
pi_145607446
Vinden ze waarschijnlijk slecht

Feministen :')
Dit topic :') :') :')
pi_145608339
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:24 schreef Seven. het volgende:
Trouwens, net als Emma Watson ben ik ervan overtuigd dat je met mannenhaat mannen afstoot, terwijl zij onze bondgenoten zouden moeten zijn om nog meer vooruitgang te maken.
Lees: mannen moeten zichzelf slaafs wegcijferen en het de vrouwen nog meer naar de zin maken
pi_145608355
Doe niormaal

[ Bericht 98% gewijzigd door Re op 16-10-2014 18:02:22 ]
pi_145608752
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:24 schreef Seven. het volgende:
Trouwens, net als Emma Watson ben ik ervan overtuigd dat je met mannenhaat mannen afstoot, terwijl zij onze bondgenoten zouden moeten zijn om nog meer vooruitgang te maken.
Waarom zou je mannen haten??
pi_145608789
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat ik erg vind is dat er met 2 maten gemeten wordt.

Man slaat vrouw = grote verontwaardiging. Vrouw slaat man = homo.

Dit slaat helemaal nergens op en in mijn optiek komt dit voort uit machisme, mannen horen fysiek hun vrouw de baas te kunnen en meer van dat soort achterlijke vooroordelen.
Dat laatste is gewoon een biologisch feit he. Als je als man een vrouw fysiek niet de baas kan zijn dan ben je als man heel zwak of die vrouw is een mma vechtster ofzo
pi_145608865
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Uhuh. Maar snap je nu waarom mannen en vrouwen hier samen in staan? Het is idioot dat mensen in zijn algemeenheid aan een bepaald verwachtingspatroon moeten voldoen gebaseerd op gender. Hier komt ook een stukje regenboog emancipatie bij kijken trouwens, want bij vermindering van machisme en patriarchiaal gedoe zouden ook onze niet-hetero vrienden baat hebben.
Sorry dat ik het zeg, maar dit komt inderdaad een beetje over als "mannen mogen geen mannen zijn"....

Alleen ik vind je geen walgelijk wijf.. :P
pi_145609003
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar dit komt inderdaad een beetje over als "mannen mogen geen mannen zijn"....

Alleen ik vind je geen walgelijk wijf.. :P
Iemand die 50% van de bevolking wegzet als minderwaardige untermenschen tenzij ze slaafs de bevelen van vrouwen volgen en meer zoals vrouwen worden verdient geen respect. c_/
  donderdag 16 oktober 2014 @ 17:32:48 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145609141
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:29 schreef Jaeger85 het volgende:
Noorwegen voert de dienstplicht die al voor mannen geld nu ook in voor vrouwen om de genders nog meer gelijk te trekken : http://www.bloomberg.com/(...)ry-draft-starts.html

Hoe denken de feministen in dit topic daarover?
Ik ben tegen dienstplicht in zijn algemeen. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 16 oktober 2014 @ 17:34:14 #54
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145609176
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:28 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Iemand die 50% van de bevolking wegzet als minderwaardige untermenschen tenzij ze slaafs de bevelen van vrouwen volgen en meer zoals vrouwen worden verdient geen respect. c_/
Verdienen mannen die 50% van de bevolking als minderwaardig zien dan ook geen respect?

Overigens zegt ze helemaal niet dat mannen minderwaardig zijn, dat maak jij er van.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145609185
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Uhuh. Maar snap je nu waarom mannen en vrouwen hier samen in staan? Het is idioot dat mensen in zijn algemeenheid aan een bepaald verwachtingspatroon moeten voldoen gebaseerd op gender. Hier komt ook een stukje regenboog emancipatie bij kijken trouwens, want bij vermindering van machisme en patriarchiaal gedoe zouden ook onze niet-hetero vrienden baat hebben.
^O^
pi_145609210
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 16:36 schreef emmyemmy het volgende:
Vinden ze waarschijnlijk slecht

Feministen :')
Dit topic :') :') :')
De meesten zullen denk ik überhaupt tegen dienstplicht zijn (wat mijns inziens terecht is).
pi_145609291
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Verdienen mannen die 50% van de bevolking als minderwaardig zien dan ook geen respect?

Overigens zegt ze helemaal niet dat mannen minderwaardig zijn, dat maak jij er van.
Vandaag in creatief lezen: TerryStone, de welbekende vrouwenhater op het fokforum.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 17:41:55 #58
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145609374
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:38 schreef Fascination het volgende:

[..]

Vandaag in creatief lezen: TerryStone, de welbekende vrouwenhater op het fokforum.
Hahaha inderdaad.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145609388
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:38 schreef Fascination het volgende:

[..]

Vandaag in creatief lezen: TerryStone, de welbekende vrouwenhater op het fokforum.
Klopt. Moet ik nu onder de indruk zijn dat ik voor de zoveelste keer vrouwenhater genoemd wordt? :')
  donderdag 16 oktober 2014 @ 17:44:58 #60
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145609451
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Klopt. Moet ik nu de indruk zijn dat ik voor de zoveelste keer vrouwenhater genoemd wordt? :')
Waarom raak je gepikeerd dat users jou als vrouwenhater zien terwijl jij iedere vrouw onterecht een mannenhater noemt? :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145609596
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:38 schreef Fascination het volgende:

[..]

Vandaag in creatief lezen: TerryStone, de welbekende vrouwenhater op het fokforum.
Hij trekt wel hele vreemde conclusies inderdaad.

Dat mannen zich ook vrouwelijk mogen gedragen zonder dat ze erop aangekeken worden maakt iemand niet gelijk een mannenhater.

Maar goed, sommige mensen lezen wat ze willen lezen blijkt maar weer eens.
pi_145609671
:D
  donderdag 16 oktober 2014 @ 18:04:52 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145609924
Ja zo is het wel weer genoeg
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  PR en moderator donderdag 16 oktober 2014 @ 18:06:00 #64
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_145609949
quote:
3s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:04 schreef Re het volgende:
Ja zo is het wel weer genoeg
Wel mooi dat je #62 laat staan, die is echt spot on :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_145610714
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:06 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wel mooi dat je #62 laat staan, die is echt spot on :D
Dank.
pi_145611070
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:18 schreef Seven. het volgende:
Ik wil graag dat mannen een actievere rol gaan spelen in het gezin en thuisleven.
Ik moest bij deze zin denken aan een vrouwelijke FOK!-user die haar hele leven voornamelijk heeft lopen lamballen in haar eigen thuisleven.
pi_145611298
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Verdienen mannen die 50% van de bevolking als minderwaardig zien dan ook geen respect?

Overigens zegt ze helemaal niet dat mannen minderwaardig zijn, dat maak jij er van.
Nee, maar door te zeggen dat wij ons minder moeten focussen op gender lijkt het wel alsof ze wil dat mannen zich niet meer zo "mannelijk" gedragen. Allereerst is dat zo subjectief als maar kan en ten tweede is het biologisch gezien gewoon niet doenbaar.

Mannen en vrouwen verschillen nu eenmaal.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 19:02:45 #68
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145611326
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:54 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik moest bij deze zin denken aan een vrouwelijke FOK!-user die haar hele leven voornamelijk heeft lopen lamballen in haar eigen thuisleven.
Net als dat er mannelijke lamballen zijn zijn er ook vrouwelijke lamballen, wat is je punt?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 16 oktober 2014 @ 19:04:14 #69
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145611391
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, maar door te zeggen dat wij ons minder moeten focussen op gender lijkt het wel alsof ze wil dat mannen zich niet meer zo "mannelijk" gedragen. Allereerst is dat zo subjectief als maar kan en ten tweede is het biologisch gezien gewoon niet doenbaar.

Mannen en vrouwen verschillen nu eenmaal.
Daarmee wil ze zeggen dat er heel veel mannen zijn die zichzelf niet durven te zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145611419
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Daarmee wil ze zeggen dat er heel veel mannen zijn die zichzelf niet durven te zijn.
Welke mannen? waarop is dit gebaseerd?
pi_145613888
  donderdag 16 oktober 2014 @ 20:10:14 #72
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_145614061
Waarom geen feminisme? Hierom geen feminisme.

Maak er humanisme van en we praten verder.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 16 oktober 2014 @ 22:13:04 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145620292
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 20:10 schreef AgLarrr het volgende:
Waarom geen feminisme? Hierom geen feminisme.

Maak er humanisme van en we praten verder.
Gaat dat boek niet voormalijk over de legale kant?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:34:17 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145623826
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:29 schreef Jaeger85 het volgende:
Noorwegen voert de dienstplicht die al voor mannen geld nu ook in voor vrouwen om de genders nog meer gelijk te trekken : http://www.bloomberg.com/(...)ry-draft-starts.html

Hoe denken de feministen in dit topic daarover?
Goeie zaak. Ik zie niet in waarom mannen en vrouwen verschillend behandeld moeten worden in dit opzicht, al kan ik me voorstellen dat er fysieke dingen zijn die vrouwen niet zo goed aankunnen.

Dat gezegd hebbende, ik ben tegen 'het leger' an sich, geldverspilling.
Resistance is futile.
pi_145623916
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

Goeie zaak. Ik zie niet in waarom mannen en vrouwen verschillend behandeld moeten worden in dit opzicht, al kan ik me voorstellen dat er fysieke dingen zijn die vrouwen niet zo goed aankunnen.

Dat gezegd hebbende, ik ben tegen 'het leger' an sich, geldverspilling.
Deze denkwijze... :')

Is het in je opgekomen dat vrouwen zelf vaak graag anders willen worden behandeld? minder opdrukken, lichtere gewichten, zeuren om de ongesteldheid, niet er vol voor willen gaan of het meestal ook gewoon niet kunnen enz enz.

Mannen verschillen niet alleen fysiek maar ook mentaal.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:38:18 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145624004
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:54 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik moest bij deze zin denken aan een vrouwelijke FOK!-user die haar hele leven voornamelijk heeft lopen lamballen in haar eigen thuisleven.
Fair point, ik haat het huishouden. Wat dat betreft ben ik net een vent.
Resistance is futile.
pi_145624041
quote:
6s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Fair point, ik haat het huishouden. Wat dat betreft ben ik net een vent.
Ken eigenlijk geen vrouw die het huishouden oprecht leuk vindt.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:40:05 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145624090
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, maar door te zeggen dat wij ons minder moeten focussen op gender lijkt het wel alsof ze wil dat mannen zich niet meer zo "mannelijk" gedragen. Allereerst is dat zo subjectief als maar kan en ten tweede is het biologisch gezien gewoon niet doenbaar.

Mannen en vrouwen verschillen nu eenmaal.
Dat lijkt zo, maar dat is niet het geval. Mannen mogen zo mannelijk zijn als ze zelf willen, maar er moet meer ruimte komen voor mannen die zich niet 'mannelijk' gedragen, wat mannelijk gedrag dan ook moge zijn.
Resistance is futile.
pi_145624128
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat lijkt zo, maar dat is niet het geval. Mannen mogen zo mannelijk zijn als ze zelf willen, maar er moet meer ruimte komen voor mannen die zich niet 'mannelijk' gedragen, wat mannelijk gedrag dan ook moge zijn.
Die ruimte is er toch?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:41:44 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145624153
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Deze denkwijze... :')

Is het in je opgekomen dat vrouwen zelf vaak graag anders willen worden behandeld? minder opdrukken, lichtere gewichten, zeuren om de ongesteldheid, niet er vol voor willen gaan of het meestal ook gewoon niet kunnen enz enz.

Mannen verschillen niet alleen fysiek maar ook mentaal.
Ik zeg slechts dat ik me voor kan stellen, niet dat ik vind dat vrouwen daarom een voorkeursbehandeling moeten krijgen.
Resistance is futile.
pi_145624225
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zeg slechts dat ik me voor kan stellen, niet dat ik vind dat vrouwen daarom een voorkeursbehandeling moeten krijgen.
Er is niets voor te stellen. Als je in oorlog bent dan is er maar een plicht: met je wapen naar de overwinning.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:43:22 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145624226
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die ruimte is er toch?
Die ruimte is er amper. En als een man zich niet mannelijk genoeg gedraagt, dan kan hij op zijn minst regelmatig de vraag verwachten of hij homo is. Dat is een vooroordeel.
Resistance is futile.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:43:42 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145624239
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er is niets voor te stellen. Als je in oorlog bent dan is er maar een plicht: met je wapen naar de overwinning.
Ik ben dan ook tegen oorlog.
Resistance is futile.
pi_145624295
quote:
15s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die ruimte is er amper. En als een man zich niet mannelijk genoeg gedraagt, dan kan hij op zijn minst regelmatig de vraag verwachten of hij homo is. Dat is een vooroordeel.
Wat is er mis met vooroordelen?

Het is een vooroordeel omdat het meestal ook gewoon zo is. Als ik in gesprek raak met een man die op hakken loopt en zich erg vrouwelijk gedraagt, dan vraag ik mij zeker af of diegene homo is. Als er dan een moment komt dat ik het toevallig kan vragen en hij zegt nee, even goede "vrienden" hoor.

Wat is het probleem?
pi_145624311
quote:
10s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben dan ook tegen oorlog.
Droomland, droomland, oh ik verlang zo....
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:49:23 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145624474
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is er mis met vooroordelen?

Het is een vooroordeel omdat het meestal ook gewoon zo is. Als ik in gesprek raak met een man die op hakken loopt en zich erg vrouwelijk gedraagt, dan vraag ik mij zeker af of diegene homo is. Als er dan een moment komt dat ik het toevallig kan vragen en hij zegt nee, even goede "vrienden" hoor.

Wat is het probleem?
Het 'probleem' is dat mannen geen enkele ruimte krijgen om hun vrouwelijke kant te ontdekken. Vrouwen doen dat vandaag de dag volop en krijgen die ruimte ook. Wil je het leger in? Geen probleem! Wil je een technische studie doen? Ga je gang. Kun je je als hetero man voorstellen dat je een opleiding tot schoonheidsspecialiste wil doen zonder dat je met die vooroordelen te maken krijgt?
Resistance is futile.
pi_145624525
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het 'probleem' is dat mannen geen enkele ruimte krijgen om hun vrouwelijke kant te ontdekken. Vrouwen doen dat vandaag de dag volop en krijgen die ruimte ook. Wil je het leger in? Geen probleem! Wil je een technische studie doen? Ga je gang. Kun je je als hetero man voorstellen dat je een opleiding tot schoonheidsspecialiste wil doen zonder dat je met die vooroordelen te maken krijgt?
1: Als man je vrouwelijke kanten ontdekken??

Waar gaat dit over.. _O-

2: Toevallig heb ik een zorgopleiding gedaan.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 00:02:33 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145624897
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Als man je vrouwelijke kanten ontdekken??

Waar gaat dit over.. _O-

2: Toevallig heb ik een zorgopleiding gedaan.
Lach maar. Ik vind dat een typische macho reactie. Ondoordacht (alsof er niet genoeg mannen zijn die dat wel zouden willen), onzeker (straks denken ze dat je homo bent!!) en onvolwassen al heeft het laatste niks met machisme te maken.

De zorg is trouwens een van de weinige sectoren waarin mannen en vrouwen zo goed als gelijk behandeld worden. En wat schetst de verbazing? Vrouwen zijn ruimschoots aanwezig in de sector. Van oudsher wordt er gezegd dat vrouwen dit doen vanuit hun zorgzame natuur. Ik denk dat de hoge mate van flexibiliteit hier ook een grote rol in speelt, veel parttimers, weekenden, nachten etc.
Resistance is futile.
pi_145624960
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Lach maar. Ik vind dat een typische macho reactie. Ondoordacht (alsof er niet genoeg mannen zijn die dat wel zouden willen), onzeker (straks denken ze dat je homo bent!!) en onvolwassen al heeft het laatste niks met machisme te maken.

De zorg is trouwens een van de weinige sectoren waarin mannen en vrouwen zo goed als gelijk behandeld worden. En wat schetst de verbazing? Vrouwen zijn ruimschoots aanwezig in de sector. Van oudsher wordt er gezegd dat vrouwen dit doen vanuit hun zorgzame natuur. Ik denk dat de hoge mate van flexibiliteit hier ook een grote rol in speelt, veel parttimers, weekenden, nachten etc.
1: Ik lach om de ironie in je post, maar blijkbaar zie je die zelf echt niet (dacht eerst dat je het expres deed).

2: Vrouwen en mannen gelijk behandeld in de zorg?

Je weet echt niet waar je over praat.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 00:06:44 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145625025
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Ik lach om de ironie in je post, maar blijkbaar zie je die zelf echt niet (dacht eerst dat je het expres deed).

2: Vrouwen en mannen gelijk behandeld in de zorg?

Je weet echt niet waar je over praat.
Enlighten me over de zorg?
Resistance is futile.
pi_145625127
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Enlighten me over de zorg?
Pesterijen, mensen die niet verzorgd willen worden door een man, collega,s die denken dat je het niet goed kan doen als man (omdat vrouwen van nature meer verzorgend zijn) enz enz.

Ik ben zelf erg assertief, maar ik heb een man er helemaal kapot aan zien gaan. Als een groepje vrouwen je het leven zuur willen maken, dan lukt dat ze .
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:10:56 #92
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_145628787
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gaat dat boek niet voormalijk over de legale kant?
Niet alleen. Gaat over hoe over de eeuwen heen vrouwen (net als mannen) op bepaalde gebieden een uitzonderingspostitie hebben verkregen tov mannen, en dat ze deze als ze werkelijk gelijkwaardig willen zijn óók op moeten geven (net als mannen). Daar komt ook een stuk legale kant bij kijken, bijvoorbeeld lagere straffen voor gelijke misdaden, dienstplicht, etc.

De kritiek is dan dat vrijwel geen enkele feminist de voordelen van die uitzonderingspositie ziet of wil zien, laat staan opgeven, en dat daarom feminisme in haar huidige vorm niets anders is dan de zoveelste agenda is om meer (politieke) macht te verwerven ten koste van andere groepen, in het bijzonder -vanzelfsprekend- mannen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_145628860
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Niet alleen. Gaat over hoe over de eeuwen heen vrouwen (net als mannen) op bepaalde gebieden een uitzonderingspostitie hebben verkregen tov mannen, en dat ze deze als ze werkelijk gelijkwaardig willen zijn óók op moeten geven (net als mannen). Daar komt ook een stuk legale kant bij kijken, bijvoorbeeld lagere straffen voor gelijke misdaden, dienstplicht, etc.

De kritiek is dan dat vrijwel geen enkele feminist de voordelen van die uitzonderingspositie ziet of wil zien, laat staan opgeven, en dat daarom feminisme in haar huidige vorm niets anders is dan de zoveelste agenda is om meer (politieke) macht te verwerven ten koste van andere groepen, in het bijzonder -vanzelfsprekend- mannen.
Hmm hoe kom je erbij dat veel feministen die uitzonderingspositie niet willen opgeven?
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:22:39 #94
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_145628997
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm hoe kom je erbij dat veel feministen die uitzonderingspositie niet willen opgeven?
Daar kom ik niet bij, dat schrijft van Creveld. En dat begint met de ontkenning van menig feminist dat vrouwen op sommige gebieden überhaupt al een uitzonderingspositie hebben tov mannen.

Van Creveld schrijft dat er nu een bepaalde balans is, op vlakken ten faveure van mannen en daarmee op andere vlakken ten faveure van vrouwen. Al met al is de koek zeg maar gelijk verdeeld. Als je dan aan die balans gaat sleutelen, en de koek opnieuw gaat verdelen, is het wel van belang dat iedereen weer even veel krijgt.
Die stelling heeft een heuze shitstorm aan kritiek vanuit de feministische hoek teweeg gebracht. De man werd vrijwel meteen voor seksist uitgemaakt. Google zijn naam + het boek en ook in Nederlandse kranten genoeg recensies met een dergelijke strekking.

Daarmee werd voor mij temeer duidelijk; het gaat om macht, niet om gelijkwaardigheid. Zodoende mijn allereerste post: maak er humanisme van en we praten verder. Tot die tijd zie ik geen gedeelde maar tegengestelde belangen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:50:53 #95
5428 crew  miss_sly
pi_145629598
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:22 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Daar kom ik niet bij, dat schrijft van Creveld. En dat begint met de ontkenning van menig feminist dat vrouwen op sommige gebieden überhaupt al een uitzonderingspositie hebben tov mannen.

Van Creveld schrijft dat er nu een bepaalde balans is, op vlakken ten faveure van mannen en daarmee op andere vlakken ten faveure van vrouwen. Al met al is de koek zeg maar gelijk verdeeld. Als je dan aan die balans gaat sleutelen, en de koek opnieuw gaat verdelen, is het wel van belang dat iedereen weer even veel krijgt.
Die stelling heeft een heuze shitstorm aan kritiek vanuit de feministische hoek teweeg gebracht. De man werd vrijwel meteen voor seksist uitgemaakt. Google zijn naam + het boek en ook in Nederlandse kranten genoeg recensies met een dergelijke strekking.

Daarmee werd voor mij temeer duidelijk; het gaat om macht, niet om gelijkwaardigheid. Zodoende mijn allereerste post: maak er humanisme van en we praten verder. Tot die tijd zie ik geen gedeelde maar tegengestelde belangen.
Ik vrees dat die tegengestelde belangen door bepaalde delen van beide groepen zo worden ervaren ;)

Maar echt, zijn er lagere straffen voor gelijke misdaden? Daar ben ik me niet van bewust en dat zou ik echt vreemd vinden. Wat mij betreft mag dat zeker wel rechtgetrokken worden. En dienstplicht (indien aan de orde, want dat hebben we helemaal niet meer) idem.
Wel vind ik het bijvoorbeeld vreemd als er dan iets geroepen wordt over zwangerschapsverlof. Dat van mannen is belachelijk kort (2 dagen rond de bevalling), maar die 4-6 weken voor en 10 weken na de bevalling heeft een vrouw minstens nodig. Bij een goed verlopen zwangerschap en bevalling. Fysiek alleen al, en ook wel emotioneel.
De mogelijkheden voor ouderschapsverlof zijn wettelijk voor beide ouders gelijk, maar een van de dingen die dus wat mij betreft gelijkgetrokken zou moeten worden, is dat het voor mannen in iedere functie in ieder bedrijf mogelijk moet zijn (mogelijk he, niet verplicht) om dat ouderschapsverlof op te nemen. Dat is voor mij ook feminisme.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:31:55 #96
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145630663
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar echt, zijn er lagere straffen voor gelijke misdaden? Daar ben ik me niet van bewust en dat zou ik echt vreemd vinden. Wat mij betreft mag dat zeker wel rechtgetrokken worden.
Dat is ook niet meer zo, zie punt twee dankzij feministen overigens.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:59 schreef snakelady het volgende:
Weet je overigens dat feministen ook heel veel goed hebben gedaan voor mannen?

1. De economie is er door verbeterd. GDP is gemiddeld met 10% gestegen sinds vrouwen ook mogen werken.
2. Omdat seksualiteit bij vrouwen is erkent is het seksleven van mannen ook beter geworden.
3. Gelijkheid in recht en straffen, mannen krijgen geen hogere straf meer omdat ze man zijn.
4. Gelijkheid in toeslagen en dergelijke, wat vroeger bv ''huisvrouwentoeslag'' was hebben mannen nu ook recht op.
5. Het wordt nu erkent dat mannen ook verkracht kunnen worden, vroeger was dat volgens de wet niet mogelijk. Dat is dankzij de feministische campagne "Rape Is Rape".
6. Mannen mogen nu ook ouderschapsverlof opnemen
7. Dat het negatieve effect van oorlog niet meer alleen op de schouders van mannen rust.
8. Gevangenissen veiliger voor mannen, aangezien de meeste verkrachtingen van mannen onder gevangene bestaat en ''The Prison Rape Elimination Act of 2003'' het veiliger voor ze heeft gemaakt.
9. Mannen kunnen meer tijd met hun gezin doorbrengen
10. De ''The National Organization for Women'' heeft er voor gezorgd dat alle hatecrimes harder bestraft worden, niet alleen die naar vrouwen toe.

En zo nog meer, dit zijn maar een aantal voorbeelden hoe feministen het ook voor mannen beter heeft gemaakt.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145631118
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:25 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Vooroordelen :') Ik ken genoeg feministen en heb er genoeg van gezien. Jullie leven in een eigen, gestoorde, arrogante en egoïstische wereld.
Prima! ^O^

Stofzuig mijn huis dan maar. Kan je morgen de ramen lappen *O*
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_145631282
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is ook niet meer zo, zie punt twee dankzij feministen overigens.

[..]

Op papier misschien niet, in de praktijk zeer zeker wel. Ik kan je tientallen voorbeelden geven waarin vrouwen minder zwaar worden gestraft dan mannen voor dezelfde vergrijpen. Vooral op het gebied van seksueel misbruik komen vrouwen er veel makkelijker vanaf. Lees de topics in http://reddit.com/r/pussypass maar eens door.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:02:00 #99
5428 crew  miss_sly
pi_145631384
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Op papier misschien niet, in de praktijk zeer zeker wel. Ik kan je tientallen voorbeelden geven waarin vrouwen minder zwaar worden gestraft dan mannen voor dezelfde vergrijpen. Vooral op het gebied van seksueel misbruik komen vrouwen er veel makkelijker vanaf. Lees de topics in http://reddit.com/r/pussypass maar eens door.
Maar dat toont dan toch alleen maar aan dat feminisme, of in ieder geval de strijd om gelijke rechten (en plichten) voor mannen en vrouwen een zaak is voor zowel vrouwen als mannen? Het is dus zaak dat rechters het geslacht van de veroordeelde niet mee laten tellen in de strafmaat. Dat vereist een andere manier van kijken naar de mensen. Het vereist ook dat advocaten het geslacht van hun cliënt niet aan kunnen voeren als verzachtende omstandigheid.

Gelijke rechten en plichten is iets waar we met z'n allen verantwoordelijk voor zijn.

Overigens heb ik het idee dat je linkje voornamelijk over Amerikaanse zaken gaat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145631629
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dat toont dan toch alleen maar aan dat feminisme, of in ieder geval de strijd om gelijke rechten (en plichten) voor mannen en vrouwen een zaak is voor zowel vrouwen als mannen? Het is dus zaak dat rechters het geslacht van de veroordeelde niet mee laten tellen in de strafmaat. Dat vereist een andere manier van kijken naar de mensen. Het vereist ook dat advocaten het geslacht van hun cliënt niet aan kunnen voeren als verzachtende omstandigheid.

Gelijke rechten en plichten is iets waar we met z'n allen verantwoordelijk voor zijn.

Overigens heb ik het idee dat je linkje voornamelijk over Amerikaanse zaken gaat?
Ik heb nog nooit een feminist hiervoor zien strijden, het zijn vooral de mannenrechten bewegingen die dit op de agenda hebben staan. Verder ben ik het met je betoog eens en ik ben dan ook een voorstander van het humanisme die dat als doel heeft.

Het is een internationale site met vooral Amerikanen dus dat klopt ja. De hele discussie is toch ook gericht op het internationale feminisme dus ik vond het wel van toepassing. Voor zover ik weet speelt dit in Nederland gelukkig veel minder.
pi_145631675
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is ook niet meer zo, zie punt twee dankzij feministen overigens.

[..]

Je wil wel alles heel graag onder het feminisme zetten.
pi_145631741
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Op papier misschien niet, in de praktijk zeer zeker wel. Ik kan je tientallen voorbeelden geven waarin vrouwen minder zwaar worden gestraft dan mannen voor dezelfde vergrijpen. Vooral op het gebied van seksueel misbruik komen vrouwen er veel makkelijker vanaf. Lees de topics in http://reddit.com/r/pussypass maar eens door.
Echte feministen walgen daarvan. Maar jij hebt waarschijnlijk de typische westerse "feminist" in je hoofd, die met een pittig kapsel.

Dat zijn geen feministen, maar ordinaire aandachtszoekers.
pi_145631780
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het 'probleem' is dat mannen geen enkele ruimte krijgen om hun vrouwelijke kant te ontdekken. Vrouwen doen dat vandaag de dag volop en krijgen die ruimte ook. Wil je het leger in? Geen probleem! Wil je een technische studie doen? Ga je gang. Kun je je als hetero man voorstellen dat je een opleiding tot schoonheidsspecialiste wil doen zonder dat je met die vooroordelen te maken krijgt?
Kost meer tijd om uit te leggen dan ik nu heb. Maar vooroordelen zijn helemaal niet zo erg en 'een probleem'. Ze zorgen ervoor dat mensen nadenken voordat ze zaken gaan doen. En ja ik begrijp dat genoeg mensen hier niet eens over na willen denken maar vooroordelen wat dat betreft zijn er niet zonder reden.

Verder hebben ze genoeg ruimte om het te doen maar je kan nou eenmaal reacties verwachten, zoals met alles in het leven. Zo is het nou eenmaal. Mensen monddood maken om alles maar is niet bepaald goed. Er zijn zoveel redenen ervoor dat het goed is dat mensen soms grapjes maken over andere mensen die je niet hoort.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:20:42 #104
5428 crew  miss_sly
pi_145631838
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een feminist hiervoor zien strijden, het zijn vooral de mannenrechten bewegingen die dit op de agenda hebben staan. Verder ben ik het met je betoog eens en ik ben dan ook een voorstander van het humanisme die dat als doel heeft.

Het is een internationale site met vooral Amerikanen dus dat klopt ja. De hele discussie is toch ook gericht op het internationale feminisme dus ik vond het wel van toepassing. Voor zover ik weet speelt dit in Nederland gelukkig veel minder.
Ik heb de indruk dat er hier wel heel erg zwart-wit wordt gekeken. Er zijn genoeg vrouwen die zich feministisch of geëmancipeerd noemen die wel degelijk strijden voor zulke zaken. Ik denk alleen dat van beide kampen (mannen en vrouwen dus) vooral de hardroepers de aandacht krijgen en in het geheugen blijven hangen. Natuurlijk zijn er vrouwen die mannen haten en dat onder feminisme hangen. Net zo goed zijn er mannen die vrouwen haten en heel hard roepen dat het allemaal kuthoeren zijn en dat feministen het ergste zijn. Beide groepen neem ik niet serieus, en op Fok negeer ik ze het liefste. Een van de redenen dat ik me tot nu toe maar het liefst uit de discussie gehouden heb.

Wat betreft je opmerking dat het over wereldwijde emancipatie zo moeten gaan: klopt. Maar zeker als je wereldwijd gaat kijken, zie je toch dat er heel veel maatschappijen zijn waar vrouwen echt heel weinig rechten hebben. Dat wil niet zeggen dat er niet gestreden moet worden voor gelijkwaardigheid en dat we dus ook voor onrechtvaardigheid tov mannen moeten strijden, maar ik denk wel dat er veel schrijnender en grootschaliger gevallen zijn wereldwijd waar het rechten van vrouwen betreft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145632138
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Op papier misschien niet, in de praktijk zeer zeker wel. Ik kan je tientallen voorbeelden geven waarin vrouwen minder zwaar worden gestraft dan mannen voor dezelfde vergrijpen. Vooral op het gebied van seksueel misbruik komen vrouwen er veel makkelijker vanaf. Lees de topics in http://reddit.com/r/pussypass maar eens door.
Je weet dat reddit niet zo'n hele betrouwbare bron is, dat die graag draaien en doen en niet vies zijn van schromelijke overdrijvingen? Reddit is net zo betrouwbaar als de gemiddelde feminazi site.

Ben dus wel benieuwd naar wat betere bronnen hiervoor.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145632231
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Je weet dat reddit niet zo'n hele betrouwbare bron is, dat die graag draaien en doen en niet vies zijn van schromelijke overdrijvingen? Reddit is net zo betrouwbaar als de gemiddelde feminazi site.

Ben dus wel benieuwd naar wat betere bronnen hiervoor.
Dat ligt vaak volledig aan de subreddit. :+
pi_145632383
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Je weet dat reddit niet zo'n hele betrouwbare bron is, dat die graag draaien en doen en niet vies zijn van schromelijke overdrijvingen? Reddit is net zo betrouwbaar als de gemiddelde feminazi site.

Ben dus wel benieuwd naar wat betere bronnen hiervoor.
Je kan lastig ontkennen dat mannen het erg moeilijk hebben om mensen te laten geloven dat ze zijn mishandeld, aangerand, verkracht door een vrouw he.

En als je als man dan toch mensen hebt weten te overtuigen, dan ben je volgens die mensen een homo.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:42:31 #108
5428 crew  miss_sly
pi_145632483
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan lastig ontkennen dat mannen het erg moeilijk hebben om mensen te laten geloven dat ze zijn mishandeld, aangerand, verkracht door een vrouw he.

En als je als man dan toch mensen hebt weten te overtuigen, dan ben je volgens die mensen een homo.
Ik denk dat je gelijk hebt, maar zijn het niet vaak andere mannen die ze daarvan het moeilijkste kunnen overtuigen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145632504
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan lastig ontkennen dat mannen het erg moeilijk hebben om mensen te laten geloven dat ze zijn mishandeld, aangerand, verkracht door een vrouw he.

En als je als man dan toch mensen hebt weten te overtuigen, dan ben je volgens die mensen een homo.
Verkrachting bewijzen is en blijft meer dan lastig, mannen hebben daarin idd een achterstand. Maar dit ging om lagere straffen, dus bij een veroordeling.
Het is trouwens zo dat beide geslachten het hierin best lastig hebben, zeker als we het over amerika hebben(waar dat stuk om gaat), ook vrouwen worden erg vaak niet geloofd, als uit serieuze onderzoeken blijkt dat vele agenten die verkrachtingszaken behandelen geloven dat een ruime 90% liegt dan zegt dat wel wat.

Dat het wereldwijd voor mannen lastiger is om aangifte te doen dan voor vrouwen zal je mij nergens zien ontkennen, dat hoort dan ook een beetje bij wat Seven al zei eerder, die macho-cultuur, die algemene mening dat een man niet zwak mag zijn en al zeer zeker niet "zwakker" dan een vrouw.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145632521
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt, maar zijn het niet vaak andere mannen die ze daarvan het moeilijkste kunnen overtuigen?
In mijn ervaring niet. Vind het eigenlijk behoorlijk pervers om te denken dat vrouwen niet bekrompen en bevooroordeeld gedrag vertonen.
pi_145632533
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt, maar zijn het niet vaak andere mannen die ze daarvan het moeilijkste kunnen overtuigen?
Klopt.

Zie de gemiddelde topic maar over een puberjongen die misbruikt wordt door een lerares.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145632541
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Klopt.

Zie de gemiddelde topic maar over een puberjongen die misbruikt wordt door een lerares.
:r
pi_145632566
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Verkrachting bewijzen is en blijft meer dan lastig, mannen hebben daarin idd een achterstand. Maar dit ging om lagere straffen, dus bij een veroordeling.
Het is trouwens zo dat beide geslachten het hierin best lastig hebben, zeker als we het over amerika hebben(waar dat stuk om gaat), ook vrouwen worden erg vaak niet geloofd, als uit serieuze onderzoeken blijkt dat vele agenten die verkrachtingszaken behandelen geloven dat een ruime 90% liegt dan zegt dat wel wat.

Dat het wereldwijd voor mannen lastiger is om aangifte te doen dan voor vrouwen zal je mij nergens zien ontkennen, dat hoort dan ook een beetje bij wat Seven al zei eerder, die macho-cultuur, die algemene mening dat een man niet zwak mag zijn en al zeer zeker niet "zwakker" dan een vrouw.
Vrouwen doen net zo goed mee aan die macho cultuur.
pi_145632576
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat ligt vaak volledig aan de subreddit. :+
Wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat reddit echt op hetzelfde niveau zit als feminazi-shit, dat gaat wat verder dan mannen-/vrouwenrechten, gaat meer over een wedstrijdje tussen de geslachten tot gewoon rechtuit mannen-/vrouwenhaat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145632635
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:r
Is toch echt zo underdog, zoek ze maar eens na. De reactie's gaan van nice tot ontkenning dat een (jonge) man verkracht kan worden door een vrouw. Mocht het iets serieuzer gaan dan komen degene tevoorschijn die even moeten melden dat een stijve krijgen niet kan bij verkrachting, dat het dan vast geen verkrachting was.

Dat zijn toch echt grotendeels mannen die dat zo zeggen, die er of een geintje van maken, of het ronduit ontkennen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145632656
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Je weet dat reddit niet zo'n hele betrouwbare bron is, dat die graag draaien en doen en niet vies zijn van schromelijke overdrijvingen? Reddit is net zo betrouwbaar als de gemiddelde feminazi site.

Ben dus wel benieuwd naar wat betere bronnen hiervoor.
Die subreddit linkt naar de bronartikelen uit kranten en dergelijken. Maar goed hier nog een bron uit een wetenschappelijke onderzoek : http://www.law.umich.edu/(...)der_disparities.aspx

quote:
"men receive 63% longer sentences on average than women do," and "[w]omen are…twice as likely to avoid incarceration if convicted." This gender gap is about six times as large as the racial disparity that Prof. Starr found in another recent paper.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:47:00 #117
5428 crew  miss_sly
pi_145632661
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In mijn ervaring niet. Vind het eigenlijk behoorlijk pervers om te denken dat vrouwen niet bekrompen en bevooroordeeld gedrag vertonen.
Je noemt mij nu pervers, begrijp ik, omdat ik je een vraag stel die je niet bevalt? Fijne discussiepartner ben je :)

Bovendien is je aanname nogal vreemd, want dat is helemaal niet wat ik zeg, en tevens ook niet wat ik denk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145632684
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Is toch echt zo underdog, zoek ze maar eens na. De reactie's gaan van nice tot ontkenning dat een (jonge) man verkracht kan worden door een vrouw. Mocht het iets serieuzer gaan dan komen degene tevoorschijn die even moeten melden dat een stijve krijgen niet kan bij verkrachting, dat het dan vast geen verkrachting was.

Dat zijn toch echt grotendeels mannen die dat zo zeggen, die er of een geintje van maken, of het ronduit ontkennen.
Mijn ervaring is anders erdome, jij hebt niet de waarheid in pacht.
pi_145632687
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vrouwen doen net zo goed mee aan die macho cultuur.
Klopt ook, dat is niet iets van man/vrouw, dat gaat over de wereld waar we in leven.

Er wordt hier iets teveel in man vs vrouw gedacht, maar dat is niet aan de orde. Alle zaken die mannen en vrouwen aangaan gaan ook het andere geslacht aan, we leven immers allemaal in dezelfde samenlevingen, dezelfde culturen, dezelfde normen en waarden sets.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145632696
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je noemt mij nu pervers, begrijp ik, omdat ik je een vraag stel die je niet bevalt? Fijne discussiepartner ben je :)

Bovendien is je aanname nogal vreemd, want dat is helemaal niet wat ik zeg, en tevens ook niet wat ik zeg.
Ik noem je niet pervers, beter lezen.
pi_145632709
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Klopt ook, dat is niet iets van man/vrouw, dat gaat over de wereld waar we in leven.

Er wordt hier iets teveel in man vs vrouw gedacht, maar dat is niet aan de orde. Alle zaken die mannen en vrouwen aangaan gaan ook het andere geslacht aan, we leven immers allemaal in dezelfde samenlevingen, dezelfde culturen, dezelfde normen en waarden sets.
Precies.
pi_145632760
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die subreddit linkt naar de bronartikelen uit kranten en dergelijken. Maar goed hier nog een bron uit een wetenschappelijke onderzoek : http://www.law.umich.edu/(...)der_disparities.aspx

[..]

Interessant, maar dan wil ik weer weten hoe het zit met die verkrachtingen. Er zijn namelijk allerlei andere factoren die meespelen zoals bv gebruik van geweld wat een straf hoger kan maken.
Maar ik kan me voorstellen dat dit klopt en dat is een grote ongelijkheid die onmiddelijk gestopt moet worden naar mijn mening.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145632781
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mijn ervaring is anders erdome, jij hebt niet de waarheid in pacht.
Zeg ik dat dan, ik zeg alleen wat ik zie en opmerk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145632812
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan, ik zeg alleen wat ik zie en opmerk.
"het is toch echt zo underdog"

:')
pi_145632821
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

"het is toch echt zo underdog"

:')
In de topics hier... Serieus...

Dan doel ik dus op dat nice totaan ontkenning van verkrachting.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:51:00 #126
5428 crew  miss_sly
pi_145632824
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik noem je niet pervers, beter lezen.
Nee, niet direct, wel indirect. Je wil gewoon een beschuldigende vinger wijzen naar (een) vrouw(en) en ik heb geen zin om me daarvoor te lenen :)

Maar goed, ik ben er alweer klaar mee. Ik dacht dat er, na het aanvankelijke over en weer gescheld etc. nu een andere sfeer heerste waarin wel op een redelijke manier kon worden gediscussieerd, maar dat is helaas nog niet zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145632883
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:50 schreef erodome het volgende:

[..]

In de topics hier... Serieus...

Dan doel ik dus op dat nice totaan ontkenning van verkrachting.
Er zijn hier ook meer mannen dan vrouwen he. Beetje flauw dit, denk dat je dat zelf ook wel weet. ;)
pi_145632899
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, niet direct, wel indirect. Je wil gewoon een beschuldigende vinger wijzen naar (een) vrouw(en) en ik heb geen zin om me daarvoor te lenen :)

Maar goed, ik ben er alweer klaar mee. Ik dacht dat er, na het aanvankelijke over en weer gescheld etc. nu een andere sfeer heerste waarin wel op een redelijke manier kon worden gediscussieerd, maar dat is helaas nog niet zo.
????

Waar heb je het over, echt.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:56:20 #129
5428 crew  miss_sly
pi_145633009
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

????

Waar heb je het over, echt.
Ik stel je een vraag en jij zegt dat dat pervers is en dat ik kennelijk denk dat vrouwen geen bekrompen en bevooroordeeld gedrag kunnen vertonen. Dat vind ik geen prettige manier van discussiëren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145633043
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik stel je een vraag en jij zegt dat dat pervers is en dat ik kennelijk denk dat vrouwen geen bekrompen en bevooroordeeld gedrag kunnen vertonen. Dat vind ik geen prettige manier van discussiëren.
Nee, ik zeg dat ik het pervers vind om te denken dat vrouwen zich niet schuldig maken aan bekrompen en bevooroordeeld gedrag.

Ik zie echt geen enkele maar dan ook geen enkele reden waarom jij je zo aangesproken moet voelen.....
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:59:00 #131
5428 crew  miss_sly
pi_145633107
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat ik het pervers vind om te denken dat vrouwen zich niet schuldig maken aan bekrompen en bevooroordeeld gedrag.

Ik zie echt geen enkele maar dan ook geen enkele reden waarom jij je zo aangesproken moet voelen.....
Omdat dat je reactie is op mijn VRAAG! Vraag dus, geen statement, geen beschuldiging, maar een vraag.
Daarnaast houdt de tekst "vaak andere mannen" op geen enkele manier in dat vrouwen dat dus niet ook zouden kunnen doen.

Je opmerking raakt dus kant nog wal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145633162
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat dat je reactie is op mijn VRAAG! Vraag dus, geen statement, geen beschuldiging, maar een vraag.
Daarnaast houdt de tekst "vaak andere mannen" op geen enkele manier in dat vrouwen dat dus niet ook zouden kunnen doen.

Je opmerking raakt dus kant nog wal.
Naja, mijn antwoord erop is dat vrouwen zich net zo goed er schuldig aan maken.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:04:34 #133
5428 crew  miss_sly
pi_145633281
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja, mijn antwoord erop is dat vrouwen zich net zo goed er schuldig aan maken.
Dat is een heel ander antwoord dan je in eerste instantie gaf. Bovendien is het ontwijkend.

Het zijn veelal mannen die er grappend en ontwijkend over doen. Er zijn zeker ook vrouwen die zich zo opstellen. Toch denk ik oprecht dat de verhouding mannen-vrouwen die openstaan voor mishandeling/misbruik/verkrachting van mannen en er niet lacherig of ontwijkend over doen heel duidelijk zal laten zien dat mannen daar meer moeite mee hebben. Misschien wel omdat ze vaak nog steeds worden opgevoed met het idee dat mannen sterk zijn, sterker dan vrouwen in ieder geval, en dat misbruik een kwestie van kracht is. En als je dat als man overkomt, je dus een zwakke man bent. Terwijl misbruik juist meestal een kwestie van macht is en dat dan weer niet per se met kracht te maken heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145633329
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is een heel ander antwoord dan je in eerste instantie gaf. Bovendien is het ontwijkend.

Het zijn veelal mannen die er grappend en ontwijkend over doen. Er zijn zeker ook vrouwen die zich zo opstellen. Toch denk ik oprecht dat de verhouding mannen-vrouwen die openstaan voor mishandeling/misbruik/verkrachting van mannen en er niet lacherig of ontwijkend over doen heel duidelijk zal laten zien dat mannen daar meer moeite mee hebben. Misschien wel omdat ze vaak nog steeds worden opgevoed met het idee dat mannen sterk zijn, sterker dan vrouwen in ieder geval, en dat misbruik een kwestie van kracht is. En als je dat als man overkomt, je dus een zwakke man bent. Terwijl misbruik juist meestal een kwestie van macht is en dat dan weer niet per se met kracht te maken heeft.
Je wil dus helemaal niet discussiëren, je hebt je mening al kant en klaar liggen.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:07:01 #135
5428 crew  miss_sly
pi_145633349
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je wil dus helemaal niet discussiëren, je hebt je mening al kant en klaar klaarliggen.
Ik? Ja hoor :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145633374
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik? Ja hoor :D
^O^

Troll
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:12:55 #137
5428 crew  miss_sly
pi_145633511
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

^O^

Troll
O my :')
Nou ja, laat maar. Normaal gesprek met argumenten en redenaties is kennelijk niet mogelijk.
Het excuus zal wel weer zijn "het is maar Fok!" :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145633534
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O my :')
Nou ja, laat maar. Normaal gesprek met argumenten en redenaties is kennelijk niet mogelijk.
Ik kan niet discussiëren met iemand die zijn mening afdoet als een feit.

Dat is gewoonweg onmogelijk.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:15:58 #139
5428 crew  miss_sly
pi_145633597
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik kan niet discussiëren met iemand die zijn mening afdoet als een feit.

Dat is gewoonweg onmogelijk.
Als iemand zegt "ik denk of ik vind of ik vermoed" dan wordt het niet afgedaan als een feit.
Als je met argumenten, bewijzen, redenaties komt, is er een gesprek mogelijk. Niet als je alleen maar zeurt en wijst en klaagt, maar nergens mee komt. Daar valt toch niet op te reageren? Als ik post wat ik denk, gaat jouw reactie totaal niet over de inhoud, maar je neemt een zinnetje en klaar ben je.

Dat is zo weinig constructief dat ik er niets mee kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:16:20 #140
5428 crew  miss_sly
pi_145633606
Conclusie: wij kunnen niet met elkaar discussieren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145633696
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:16 schreef miss_sly het volgende:
Conclusie: wij kunnen niet met elkaar discussieren.
;)
pi_145634770
Als er ooit oorlog / een natuur ramp / total anarchy komt wil ik al die feministen nog wel een keer spreken :`)
pi_145634879
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:56 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Als er ooit oorlog / een natuur ramp / total anarchy komt wil ik al die feministen nog wel een keer spreken :`)
Want dan is het niet handig als beide geslachten samen de schouders eronder zetten?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145635468
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Want dan is het niet handig als beide geslachten samen de schouders eronder zetten?
het punt was denk ik meer wat er dan gebeurd ipv wat rationeel of handig is :P
..///
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:20:33 #145
5428 crew  miss_sly
pi_145635631
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:16 schreef wipes66 het volgende:

[..]

het punt was denk ik meer wat er dan gebeurd ipv wat rationeel of handig is :P
Want wat gebeurt er dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145635727
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:16 schreef wipes66 het volgende:

[..]

het punt was denk ik meer wat er dan gebeurd ipv wat rationeel of handig is :P
Wil je het oplossen, werken aan de opbouw en weet ik veel wat nog meer is wat handig en rationeel is de enige juiste weg.
Ik denk juist dat een grote ramp of iets in die geest de gemaakte verschillen zo ineens wegvaagt, want dan is er de noodzaak om de schouders eronder te zetten.

Weet men dan niet dat bv oorlogen een grote reden zijn geweest waardoor het in veel landen heel normaal is voor vrouwen om te werken? Vrouwen die voor die oorlogen thuis moesten blijven met de kinderen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:24:32 #147
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_145635749
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vrees dat die tegengestelde belangen door bepaalde delen van beide groepen zo worden ervaren ;)
Snap ik, logisch ook. Het is nu een heel specifieke agenda gericht op de verbetering van de positie van vrouwen. Maar laten we dan ook niet doen alsof de meeste feministen het beste voor hebben met mannen, omdat er toevallig ook wel eens wat over een vent geroepen wordt. Ik zie dat helemaal niet terug in de agenda, en ook de naam (toch de vlag waar je onder strijdt), spreekt wat dat betreft boekdelen.

quote:
Maar echt, zijn er lagere straffen voor gelijke misdaden? Daar ben ik me niet van bewust en dat zou ik echt vreemd vinden. Wat mij betreft mag dat zeker wel rechtgetrokken worden. En dienstplicht (idien aan de orde, want dat hebben we helemaal niet meer) idem.
De normen zijn wel gelijk, de uiteindelijk opgelegde straffen niet. Dat maakt ook dat Snakelady haar opkmerking niet opgaat, nog even los van in ieder geval mijn indruk dat feministen zich daar helemaal niet hard voor maken.
Op papier lijkt alles te kloppen, totdat je naar de praktijk kijkt, dan krijgen mannen vaak hogere straffen dan vrouwen voor vergelijkbare delicten. Ook het probleem met rechters en instellingen die bijvoorbeeld rondom scheidingen of issues met kinderen veelal meer belang hechten aan de belangen van de vrouw. Hier is de laatste jaren wel meer aandacht voor gelukkig, maar of je dat op het conto van feministen kan schrijven weet ik niet.

Om nog maar te zwijgen van alledaags seksisme de andere kant op, dus als vrouw een bekeuring kunnen ontwijken omdat je blond bent / het onschuldige vrouwtje uithangt / inkijk hebt terwijl een vent die prent per definitie krijgt.

Overigens hebben we nog altijd dienstplicht, maar is deze op het moment opgeschort. Als vent dien je op te komen draven als de stront aan de knikker is. Als vrouw niet.

quote:
Wel vind ik het bijvoorbeeld vreemd als er dan iets geroepen wordt over zwangerschapsverlof. Dat van mannen is belachelijk kort (2 dagen rond de bevalling), maar die 4-6 weken voor en 10 weken na de bevalling heeft een vrouw minstens nodig. Bij een goed verlopen zwangerschap en bevalling. Fysiek alleen al, en ook wel emotioneel.
De mogelijkheden voor ouderschapsverlof zijn wettelijk voor beide ouders gelijk, maar een van de dingen die dus wat mij betreft gelijkgetrokken zou moeten worden, is dat het voor mannen in iedere functie in ieder bedrijf mogelijk moet zijn (mogelijk he, niet verplicht) om dat ouderschapsverlof op te nemen. Dat is voor mij ook feminisme.
Eens. En dat is voor mij geen feminisme, maar 'gewoon' humanisme dat ook onder de vlag van vrijheid en gelijkwaardigheid zowel bij liberalen als sociaal-democraten op de agenda kan, en ook staat. Daar heb ik feministen niet voor nodig, sterker nog, ik heb ze er liever niet bij om redenen die ik eerder al schetste.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_145635787
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:56 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Als er ooit oorlog / een natuur ramp / total anarchy komt wil ik al die feministen nog wel een keer spreken :`)
Vrouwen horen niet te vechten.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:26:04 #149
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_145635798
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Want wat gebeurt er dan?
Lijkt me redelijk logisch te construeren. Feminisme is, naast een aantal andere politiek stromingen, wel een dingetje van een hoog ontwikkelde samenleving. Een kenmerk van beschaving, zou je kunnen zeggen. Zodra de pleuris uitbreekt zijn dat de dingen die als eerste sneuvelen. Zeker als er mannen met geweren aan te pas komen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_145635900
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vrouwen horen niet te vechten.
Kan best, maar ze zijn heel goed in staat een pistool tegen je hoofd te zetten en de trekker over te halen..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:29:45 #151
5428 crew  miss_sly
pi_145635908
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:24 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Snap ik, logisch ook. Het is nu een heel specifieke agenda gericht op de verbetering van de positie van vrouwen. Maar laten we dan ook niet doen alsof de meeste feministen het beste voor hebben met mannen, omdat er toevallig ook wel eens wat over een vent geroepen wordt. Ik zie dat helemaal niet terug in de agenda, en ook de naam (toch de vlag waar je onder strijdt), spreekt wat dat betreft boekdelen.

[..]

De normen zijn wel gelijk, de uiteindelijk opgelegde straffen niet. Dat maakt ook dat Snakelady haar opkmerking niet opgaat, nog even los van in ieder geval mijn indruk dat feministen zich daar helemaal niet hard voor maken.
Op papier lijkt alles te kloppen, totdat je naar de praktijk kijkt, dan krijgen mannen vaak hogere straffen dan vrouwen voor vergelijkbare delicten. Ook het probleem met rechters en instellingen die bijvoorbeeld rondom scheidingen of issues met kinderen veelal meer belang hechten aan de belangen van de vrouw. Hier is de laatste jaren wel meer aandacht voor gelukkig, maar of je dat op het conto van feministen kan schrijven weet ik niet.

Om nog maar te zwijgen van alledaags seksisme de andere kant op, dus als vrouw een bekeuring kunnen ontwijken omdat je blond bent / het onschuldige vrouwtje uithangt / inkijk hebt terwijl een vent die prent per definitie krijgt.

Overigens hebben we nog altijd dienstplicht, maar is deze op het moment opgeschort. Als vent dien je op te komen draven als de stront aan de knikker is. Als vrouw niet.

[..]

Eens. En dat is voor mij geen feminisme, maar 'gewoon' humanisme dat ook onder de vlag van vrijheid en gelijkwaardigheid zowel bij liberalen als sociaal-democraten op de agenda kan, en ook staat. Daar heb ik feministen niet voor nodig, sterker nog, ik heb ze er liever niet bij om redenen die ik eerder al schetste.
Over all denk ik, na er nog wat over nagedacht te hebben, dat ik eigenlijk ook niet zo van het feminisme ben. Zoals door een aantal al aangehaald, is dat eigenlijk een te beperkte visie.
Ik ben meer van de emancipatie (en dan bewust niet van de vrouwenemancipatie).

Het gebruik van humanisme is in een discussie als deze eigenlijk niet helemaal correct, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145635976
Ik ben helemaal geen feminist, in onze eigen maatschappij vind ik het veel meer tijd voor mannen-emancipatie dan voor meer vrouwen-emancipatie.
En dan vooral gericht op de rol van de vader in het gezin, meer verlof, meer zorgrecht, geen voorkeur voor de vrouw meer bij scheidingen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145636004
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:29 schreef Godshand het volgende:

[..]

Kan best, maar ze zijn heel goed in staat een pistool tegen je hoofd te zetten en de trekker over te halen..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, als je westerse vrouwen laat vechten dan heb je de poppen aan het dansen.

Er is hier gewoon een hele andere mentaliteit.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:33:38 #154
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_145636018
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Over all denk ik, na er nog wat over nagedacht te hebben, dat ik eigenlijk ook niet zo van het feminisme ben. Zoals door een aantal al aangehaald, is dat eigenlijk een te beperkte visie.
Ik ben meer van de emancipatie (en dan bewust niet van de vrouwenemancipatie).

Het gebruik van humanisme is in een discussie als deze eigenlijk niet helemaal correct, denk ik.
Ik zat ook over emancipatie na te denken. Dat woord is op zichzelf al neutraler dan feminisme, hoewel inmiddels al wel lichtelijk besmet omdat het wel vaak in de context met feminisme gebruikt wordt. Maar ik begrijp wat je bedoelt en ik kan me daar helemaal in vinden.

Bij het humanisme denk ik ook eerder aan wat anders, maar voor discussions sake gooide ik het er maar even in.

Hebben we toch gedeelde belangen :D
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_145636038
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:32 schreef erodome het volgende:
Ik ben helemaal geen feminist, in onze eigen maatschappij vind ik het veel meer tijd voor mannen-emancipatie dan voor meer vrouwen-emancipatie.
En dan vooral gericht op de rol van de vader in het gezin, meer verlof, meer zorgrecht, geen voorkeur voor de vrouw meer bij scheidingen.
Maar is het überhaupt tijd voor emancipatie?

We hebben het toch gewoon hartstikke goed in Nederland? dat gezeur........
pi_145636087
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar is het überhaupt tijd voor emancipatie?

We hebben het toch gewoon hartstikke goed in Nederland? dat gezeur........
Vertel dat tegen vaders die hun kinderen niet meer mogen zien.... Die voor de rechtbank staan en hun recht niet krijgen.
Dat is best nog wel een groot onrecht die erg veel leed veroorzaakt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145636110
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Vertel dat tegen vaders die hun kinderen niet meer mogen zien.... Die voor de rechtbank staan en hun recht niet krijgen.
Dat is best nog wel een groot onrecht die erg veel leed veroorzaakt.
Die vaders hebben het 9 van de 10 keer aan hunzelf te danken.
pi_145636128
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die vaders hebben het 9 van de 10 keer aan hunzelf te danken.
Was dat maar waar...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145636161
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Was dat maar waar...
Zeg eens dan, wanneer is dat niet zo?
pi_145636307
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zeg eens dan, wanneer is dat niet zo?
In erg veel gevallen waar nogsteeds te vaak de kinderen vrij automatisch toegewezen worden aan de moeder. Het is al verbeterd, co-ouderschap wordt steeds meer de gewoonte, maar te vaak geld nog dat de vrouw echt een enorm voordeel heeft op dit gebied en dat vaders te vaak kunnen zwaaien naar hun recht hierin.

Het is voor moeders te makkelijk om kinderen weg te houden bij hun vader, dat wordt zelfs ondersteunt door de rechtbank in teveel gevallen.
Zoek er maar eens op op het internet, er zijn hele organisatie's voor opgezet, vol met wanhopige vaders die gewoon (meer) contact met hun kinderen willen.

Maar ook de "mening" in het bedrijfsleven maakt het lastiger voor mannen. Waar bij vrouwen wordt gezegd ja ze heeft de zorg voor kinderen wordt er met mannen die die zorg hebben amper rekening gehouden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:40:52 #161
5428 crew  miss_sly
pi_145636336
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:33 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik zat ook over emancipatie na te denken. Dat woord is op zichzelf al neutraler dan feminisme, hoewel inmiddels al wel lichtelijk besmet omdat het wel vaak in de context met feminisme gebruikt wordt. Maar ik begrijp wat je bedoelt en ik kan me daar helemaal in vinden.

Bij het humanisme denk ik ook eerder aan wat anders, maar voor discussions sake gooide ik het er maar even in.

Hebben we toch gedeelde belangen :D
We leven met z'n allen op deze ene aardbol, uiteraard hebben we gedeelde belangen :D

Humanisme is een levensbeschouwelijke visie.

Feminisme - uit het Frans féminisme, van de Latijnse woordstam femina = vrouw - is de verzameling maatschappelijke en politieke stromingen of bewegingen die ongelijke (machts-)verhoudingen tussen mannen en vrouwen kritisch analyseren en vrouwenemancipatie nastreven

Emancipatie (van het Latijnse emancipatio) is het streven naar een volwaardige plaats in de samenleving vanuit een achtergestelde positie.

En dat laatste is waar het mijns inziens om gaat: welke groep dan ook die een achtergestelde plaats in de samenleving heeft, dient te streven en te worden geholpen in die strijd, naar een volwaardige, gelijkwaardige plaats. Of dat nou mannen of vrouwen zijn, Afro-Amerikanen in de VS, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145636393
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:40 schreef erodome het volgende:

[..]

In erg veel gevallen waar nogsteeds te vaak de kinderen vrij automatisch toegewezen worden aan de moeder. Het is al verbeterd, co-ouderschap wordt steeds meer de gewoonte, maar te vaak geld nog dat de vrouw echt een enorm voordeel heeft op dit gebied en dat vaders te vaak kunnen zwaaien naar hun recht hierin.

Het is voor moeders te makkelijk om kinderen weg te houden bij hun vader, dat wordt zelfs ondersteunt door de rechtbank in teveel gevallen.
Zoek er maar eens op op het internet, er zijn hele organisatie's voor opgezet, vol met wanhopige vaders die gewoon (meer) contact met hun kinderen willen.

Maar ook de "mening" in het bedrijfsleven maakt het lastiger voor mannen. Waar bij vrouwen wordt gezegd ja ze heeft de zorg voor kinderen wordt er met mannen die die zorg hebben amper rekening gehouden.
Zover ik weet mag je als moeder niet opzettelijk de kinderen van hun vader weghouden, dat mag alleen als de moeder kan aantonen dat het geen goede vader is bijvoorbeeld.
pi_145636510
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zover ik weet mag je als moeder niet opzettelijk de kinderen van hun vader weghouden, dat mag alleen als de moeder kan aantonen dat het geen goede vader is bijvoorbeeld.
En hoe doe je dat?
Door bijvoorbeeld valse aangiftes te doen van kindermishandeling en/of aangiftes doen van huiselijk geweld en jeugdzorg in te schakelen.
pi_145636567
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:45 schreef TerryStone het volgende:

[..]

En hoe doe je dat?
Door bijvoorbeeld valse aangiftes te doen van kindermishandeling en/of aangiftes doen van huiselijk geweld en jeugdzorg in te schakelen.
Valse aangiftes zijn valse aangiftes, daar komt men op een begeven moment wel achter.

Het probleem is ook dat vaak vaders niet genoeg doen om hun kinderen terug te krijgen.
pi_145636611
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:36 schreef theunderdog het volgende:
Die vaders hebben het 9 van de 10 keer aan hunzelf te danken.
bron van dit onderzoek?

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zover ik weet mag je als moeder niet opzettelijk de kinderen van hun vader weghouden, dat mag alleen als de moeder kan aantonen dat het geen goede vader is bijvoorbeeld.
over welk land en welke wetgeving heb je het?
..///
pi_145636681
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Valse aangiftes zijn valse aangiftes, daar komt men op een begeven moment wel achter.

Het probleem is ook dat vaak vaders niet genoeg doen om hun kinderen terug te krijgen.
Dat is niet noodzakelijk waar.
Het is buitengewoon moeilijk om aan te tonen wat er waar is bij dat soort aangiftes en men is nogal snel geneigd om de vrouw in een dergelijk scenario te geloven.
Ik heb in mijn omgeving mogen zien hoe een dergelijk scenario zich afspeelde en de vader niet kon aantonen dat hij een goede vader was (dat is ook vrijwel onmogelijk) en hij al jaren strijdt om een normale omgang met zijn kinderen te mogen hebben.
Niet alleen is het kostbaar om daarvoor te strijden, wat niet iedereen kan betalen en niet iedereen de tijd voor heeft, maar worden vaders actief tegengewerkt door instanties zoals jeugdzorg.
pi_145636746
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:49 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat is niet noodzakelijk waar.
Het is buitengewoon moeilijk om aan te tonen wat er waar is bij dat soort aangiftes en men is nogal snel geneigd om de vrouw in een dergelijk scenario te geloven.
Ik heb in mijn omgeving mogen zien hoe een dergelijk scenario zich afspeelde en de vader niet kon aantonen dat hij een goede vader was (dat is ook vrijwel onmogelijk) en hij al jaren strijdt om een normale omgang met zijn kinderen te mogen hebben.
Ja hebt gelijk, als men eenmaal gaat scheiden dan is het voor de vrouw erg simpel om de kinderen mee te nemen en de vader op afstand te houden.

Simpelweg omdat het ook een privé kwestie is.
pi_145636901
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja hebt gelijk, als men eenmaal gaat scheiden dan is het voor de vrouw erg simpel om de kinderen mee te nemen en de vader op afstand te houden.

Simpelweg omdat het ook een privé kwestie is.
Ik zou het niet een privé kwestie willen noemen als de politie, de rechterlijke macht en bureau jeugdzorg erbij betrokken zijn of er zo eenvoudig bij betrokken kunnen raken. ;)
pi_145637004
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:55 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik zou het niet een privé kwestie willen noemen als de politie, de rechterlijke macht en bureau jeugdzorg erbij betrokken zijn of er zo eenvoudig bij betrokken kunnen raken. ;)
Dat bedoel ik niet. De keuze van de moeder om de kinderen weg te houden van hun vader is in de basis een privé kwestie. Een moeder kan bijvoorbeeld zeggen dat ze niet wil dat de vader (haar ex-man) nog over de vloer komt (zover ik weet heeft ze dat recht). En dat hij de kinderen alleen te zien krijgt als ze tijd heeft de kinderen naar hem toe te brengen.

Zo gaat dat vaak.
pi_145637122
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. De keuze van de moeder om de kinderen weg te houden van hun vader is in de basis een privé kwestie. Een moeder kan bijvoorbeeld zeggen dat ze niet wil dat de vader (haar ex-man) nog over de vloer komt (zover ik weet heeft ze dat recht). En dat hij de kinderen alleen te zien krijgt als ze tijd heeft de kinderen naar hem toe te brengen.

Zo gaat dat vaak.
Fair enough.
Vindt je dat niet een groot onrecht ten opzichte van een liefhebbende vader dat het zo makkelijk is om hem weg te houden bij (ook) zijn kinderen en hij overgeleverd is aan de wil van zijn ex partner?
pi_145637149
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. De keuze van de moeder om de kinderen weg te houden van hun vader is in de basis een privé kwestie. Een moeder kan bijvoorbeeld zeggen dat ze niet wil dat de vader (haar ex-man) nog over de vloer komt (zover ik weet heeft ze dat recht). En dat hij de kinderen alleen te zien krijgt als ze tijd heeft de kinderen naar hem toe te brengen.

Zo gaat dat vaak.
En dat zou moeten veranderen. Ik vind het echt heel treurig dat anno 2014 er nogsteeds zoveel vaders zijn die met de moed der wanhoop vechten om hun kinderen gewoon te kunnen zien.
Juist omdat dit doordringt in de rechtsspraak en de hulpverlening moet dit echt veranderen, zeker daar zou het gewoon neutraal moeten zijn, geen geslacht die voorrang heeft op de ander.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145637180
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:01 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Fair enough.
Vindt je dat niet een groot onrecht ten opzichte van een liefhebbende vader dat het zo makkelijk is om hem weg te houden bij (ook) zijn kinderen en hij overgeleverd is aan de wil van zijn ex partner?
Het is een bitch-streek inderdaad, maar ik vrees dat je er weinig aan kan doen.

Juist omdat dit toch echt een privé kwestie is.
pi_145637261
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. De keuze van de moeder om de kinderen weg te houden van hun vader is in de basis een privé kwestie. Een moeder kan bijvoorbeeld zeggen dat ze niet wil dat de vader (haar ex-man) nog over de vloer komt (zover ik weet heeft ze dat recht). En dat hij de kinderen alleen te zien krijgt als ze tijd heeft de kinderen naar hem toe te brengen.

Zo gaat dat vaak.
de moeder kan zo veel willen, maar uiteindelijk is het de beslissing van een overheid, wat het in zijn geheel geen privekwestie meer maakt.
..///
pi_145637264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:02 schreef erodome het volgende:

[..]

En dat zou moeten veranderen. Ik vind het echt heel treurig dat anno 2014 er nogsteeds zoveel vaders zijn die met de moed der wanhoop vechten om hun kinderen gewoon te kunnen zien.
Juist omdat dit doordringt in de rechtsspraak en de hulpverlening moet dit echt veranderen, zeker daar zou het gewoon neutraal moeten zijn, geen geslacht die voorrang heeft op de ander.
Het punt is dat vaak de vrouwen de rechtbank of wat dan ook er niet bij halen. De moeder houdt de kinderen weg van hun vader en het is aan de vader om te bewijzen dat de moeder dat ook daadwerkelijk doet.

Nou, probeer dat maar eens. Dat is vrijwel onmogelijk, zeker als de moeder zo af en toe de kinderen nog naar hun vader brengt. Want zover ik weet is er niet een bepaalde wet dat een vader/moeder het recht heeft om hun kind zoveel keer per week/maand/jaar te zien of wel?
pi_145637273
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:05 schreef wipes66 het volgende:

[..]

de moeder kan zo veel willen, maar uiteindelijk is het de beslissing van een overheid, wat het in zijn geheel geen privekwestie meer maakt.
Nee
pi_145637340
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee
moeders staan dus boven de rechtstaat :?
..///
pi_145637384
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het punt is dat vaak de vrouwen de rechtbank of wat dan ook er niet bij halen. De moeder houdt de kinderen weg van hun vader en het is aan de vader om te bewijzen dat de moeder dat ook daadwerkelijk doet.

Nou, probeer dat maar eens. Dat is vrijwel onmogelijk, zeker als de moeder zo af en toe de kinderen nog naar hun vader brengt. Want zover ik weet is er niet een bepaalde wet dat een vader/moeder het recht heeft om hun kind zoveel keer per week/maand/jaar te zien of wel?
Maar vaders doen dat wel en in de praktijk wordt er bar weinig gedaan, ook niet als het wel aangetoond is.

En ja, er zijn wel regels op dat gebied, het ouderschapsplan moet wel aan voldaan worden. Maar waar bv wanbetalende vaders wel goed op hun vingers getikt worden worden moeders die hun kinderen niet bij hun vader laten amper op de vingers getikt.

Ook is het voor vaders erg lastig om het ouderschapsplan te laten veranderen als mams dwars zit. Dus bv paps heeft een regeling van eens in de 14 dagen een weekend, dit omdat hij de boel weer op moest bouwen na de scheiding en daardoor dit gunstiger leek. Na een jaartje ofzo denkt hij dit is me echt veelste weinig tijd met mijn kinderen en wil een ruimere regeling. Als mams niet meewerkt is dat bijkans onmogelijk, ook zonder dat er vermoedens zijn van vuil spel bij de vader.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145637450
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar vaders doen dat wel en in de praktijk wordt er bar weinig gedaan, ook niet als het wel aangetoond is.

En ja, er zijn wel regels op dat gebied, het ouderschapsplan moet wel aan voldaan worden. Maar waar bv wanbetalende vaders wel goed op hun vingers getikt worden worden moeders die hun kinderen niet bij hun vader laten amper op de vingers getikt.
Ja, maar er is dus geen wet dus precies zegt hoe vaak een vader of moeder minstens der kind(eren) moeten kunnen zien.
pi_145637491
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, maar er is dus geen wet dus precies zegt hoe vaak een vader of moeder minstens der kind(eren) moeten kunnen zien.
Het ouderschapsplan is wel een wettelijk middel. Aan de hand van dat plan wordt bv ook alimentatie bepaald.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145637522
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Het ouderschapsplan is wel een wettelijk middel. Aan de hand van dat plan wordt bv ook alimentatie bepaald.
Jawel, maar daarin staat toch niet bijvoorbeeld : "een vader/moeder moet zijn/haar kind minstens 4 keer per maand kunnen zien" ?
pi_145637537
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, maar er is dus geen wet dus precies zegt hoe vaak een vader of moeder minstens der kind(eren) moeten kunnen zien.
Als dat zo is dan zou die er wel moeten zijn.
Het punt is dan ook dat het scheef is en recht getrokken zou moeten worden.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:13:06 #182
5428 crew  miss_sly
pi_145637553
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar vaders doen dat wel en in de praktijk wordt er bar weinig gedaan, ook niet als het wel aangetoond is.

En ja, er zijn wel regels op dat gebied, het ouderschapsplan moet wel aan voldaan worden. Maar waar bv wanbetalende vaders wel goed op hun vingers getikt worden worden moeders die hun kinderen niet bij hun vader laten amper op de vingers getikt.

Ook is het voor vaders erg lastig om het ouderschapsplan te laten veranderen als mams dwars zit. Dus bv paps heeft een regeling van eens in de 14 dagen een weekend, dit omdat hij de boel weer op moest bouwen na de scheiding en daardoor dit gunstiger leek. Na een jaartje ofzo denkt hij dit is me echt veelste weinig tijd met mijn kinderen en wil een ruimere regeling. Als mams niet meewerkt is dat bijkans onmogelijk, ook zonder dat er vermoedens zijn van vuil spel bij de vader.
Daarover heb ik anders ook heel wat gehoord, vaders die niet aan hun kinderalimentatieplicht voldoen en niet op te sporen dan wel te verplichten zijn om het wel te doen. Er zijn kennelijk afdoende manieren om te zorgen dat je als vader niet hoeft te betalen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145637567
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jawel, maar daarin staat toch niet bijvoorbeeld : "een vader/moeder moet zijn/haar kind minstens 4 keer per maand kunnen zien" ?
Daarin staat hoevaak je recht hebt op je kinderen te zien. Brengt paps bv het kind niet terug na dat weekend dan wordt dat gezien als ontvoering en kan er dus gehandeld worden door politie e.d.
Alleen andersom gebeurd er niets, als mams de kinderen niet naar paps laat gaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145637594
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daarover heb ik anders ook heel wat gehoord, vaders die niet aan hun kinderalimentatieplicht voldoen en niet op te sporen dan wel te verplichten zijn om het wel te doen. Er zijn kennelijk afdoende manieren om te zorgen dat je als vader niet hoeft te betalen.
Niet op te sporen zijn, dat maakt alles erg lastig...

Maar het gaat me hier meer om degene die wel op te sporen zijn, die dus voor de rechter verschijnen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145637607
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Daarin staan hoevaak je recht hebt op je kinderen te zien. Brengt paps bv het kind niet terug na dat weekend dan wordt dat gezien als ontvoering en kan er dus gehandeld worden door politie e.d.
Alleen andersom gebeurd er niets, als mams de kinderen niet naar paps laat gaan.
Waardoor komt dit dan?
pi_145637612
Bah. Dat soort vrouwen of 'moeders' zouden ze uit de ouderlijke macht moeten ontzetten. Lekker je ex-partner een beetje terugpakken over de rug van je kinderen. Laat ik maar niet eens beginnen over hoe makkelijk het voor vrouwen is om de woordjes misbruik en dergelijken tussen neus en lippen door te laten vallen. Vaders die hierdoor niet alleen hun kinderen verliezen, maar ook de rest van hun leven, alleen maar omdat de moeder het niet meer ziet zitten met de vader om welke reden dan ook. Maar ook andersom... Vader vreemdgegaan? Verliefd op een ander? Andere reden om de relatie te verbreken? Dat is allemaal tussen de man en de vrouw, laat de kinderen daar lekker buiten, en ga al helemaal niet de vader beschuldigen (al dan niet vooraf ("hij zal er toch genoeg van krijgen, van die bezoekjes!")) van dingen die hij niet gedaan heeft of niet zal doen....

Weet alleen niet zo wat dat met feminisme te maken heeft verder, maargoed...

;(
Ja doei.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:15:02 #187
5428 crew  miss_sly
pi_145637620
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Daarin staan hoevaak je recht hebt op je kinderen te zien. Brengt paps bv het kind niet terug na dat weekend dan wordt dat gezien als ontvoering en kan er dus gehandeld worden door politie e.d.
Alleen andersom gebeurd er niets, als mams de kinderen niet naar paps laat gaan.
Er gebeurt wel iets. Je doet nu net alsof kwaadwillende moeders zichzelf zonder enig tegengas boven de wet kunnen plaatsen, en dat is, heel terecht, zeker niet zo. Het is alleen wel een heel moeilijke kwestie. Dat is het sowieso met scheidingen en kinderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145637625
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waardoor komt dit dan?
Het idee dat mams de zorgplicht en recht heeft. Mams is de hoofdrolspeler als het om de kinderen gaat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:15:30 #189
5428 crew  miss_sly
pi_145637636
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet op te sporen zijn, dat maakt alles erg lastig...

Maar het gaat me hier meer om degene die wel op te sporen zijn, die dus voor de rechter verschijnen.
Vrouwen die onterecht hun kinderen weghouden bij de vader worden ook wel degelijk aangepakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145637666
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Het idee dat mams de zorgplicht en recht heeft. Mams is de hoofdrolspeler als het om de kinderen gaat.
Wat is dat nu voor onzin. :')
pi_145637673
Als je kijkt naar het aandeel vrouwen dat financieel zelfstandig is heeft de emancipatie in Nederland nog een lange weg te gaan, ja.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_145637684
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er gebeurt wel iets. Je doet nu net alsof kwaadwillende moeders zichzelf zonder enig tegengas boven de wet kunnen plaatsen, en dat is, heel terecht, zeker niet zo. Het is alleen wel een heel moeilijke kwestie. Dat is het sowieso met scheidingen en kinderen.
Ik zeg niet dat er nooit iets gebeurd, maar dat het een feit is dat moeders hierin zoveel sterker staan dan vaders. Te vaak gebeurd er bar weinig tot niets, een man moet alles op alles zetten voor een kans, waar een vrouw in dezelfde positie alleen maar naar de rechter hoeft te gaan en onmiddelijk haar recht krijgt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145637733
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is dat nu voor onzin. :')
Dat is geen onzin, die "mening" werkt door onze hele samenleving heen.

Bv op de werkplaats ten nadele van vrouwen. Want als een stel een kind krijgt zal zij wel degene zijn die naar huis moet als dat kind ziek is.
Maar hier ten nadele van de vader, want de "mening" is nogsteeds teveel dat een kind een moeder echt nodig heeft en een vader inwisselbaar is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145637768
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is geen onzin, die "mening" werkt door onze hele samenleving heen.

Bv op de werkplaats ten nadele van vrouwen. Want als een stel een kind krijgt zal zij wel degene zijn die naar huis moet als dat kind ziek is.
Maar hier ten nadele van de vader, want de "mening" is nogsteeds teveel dat een kind een moeder echt nodig heeft en een vader inwisselbaar is.
Nou, in mijn omgeving vind niemand het normaal om een kind weg te houden bij een van de ouders (tenzij die ene ouder aantoonbaar een slecht iemand is)..

Maar goed...
pi_145637789
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er gebeurt wel iets. Je doet nu net alsof kwaadwillende moeders zichzelf zonder enig tegengas boven de wet kunnen plaatsen, en dat is, heel terecht, zeker niet zo. Het is alleen wel een heel moeilijke kwestie. Dat is het sowieso met scheidingen en kinderen.
Als je zo eenvoudig het de vader onmogelijk kan maken om zijn kinderen te zien door de suggestie alleen al te wekken dat hij een pedo, gewelddadige, verkrachtende lamzak is vind je niet dat de moeder min of meer boven de wet staat of in ieder geval er geen sprake is van gelijkheid?
pi_145637811
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nou, in mijn omgeving vind niemand het normaal om een kind weg te houden bij een van de ouders (tenzij die ene ouder aantoonbaar een slecht iemand is)..

Maar goed...
Leg voor de grap eens de volgende stellingen(niet tegelijkertijd!) voor in je omgeving.

Na een scheiding ziet paps de kinderen eens per 2 weken een weekend. Is dat ok?
Na een scheiding ziet mams de kinderen eens per 2 weken. Is dat ok?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:20:49 #197
5428 crew  miss_sly
pi_145637812
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er nooit iets gebeurd, maar dat het een feit is dat moeders hierin zoveel sterker staan dan vaders. Te vaak gebeurd er bar weinig tot niets, een man moet alles op alles zetten voor een kans, waar een vrouw in dezelfde positie alleen maar naar de rechter hoeft te gaan en onmiddelijk haar recht krijgt.
Dat is echt de laatste jaren aan het veranderen, en terecht.
Maar als je het even wat objectiever bekijkt, is het (misschien helaas, dus vandaag nog steeds emancipatie nodig) vaak zo dat de moeder al een parttime baan heeft, als ze al werkt, en dus gemakkelijker kan 'aantonen' dat ze er voor de kinderen zou kunnen zijn. Een man met (meer dan) fulltime werk heeft daar meer moeite mee. Grote kans dat hij ook meer moeite zal hebben om het allemaal rond te breien met werk en opvang en school en dergelijke. De gemakkelijke oplossing is dan kiezen om de kinderen bij de moeder te laten.

Ik ben het daar niet mee eens, begrijp me niet verkeerd, maar in de praktijk komt het daar wel vaak op neer. Daar zit dus de broodnodige emancipatie: betere opvang, betere mogelijkheden om parttime te werken (voor mannen en vrouwen) zonder dat het je kansen op carriere verpest, een andere kijk op mensen die niet fulltime werken, maar ook een andere kijk op mensen (en dan vooral vrouwen!) die wel fulltime willen werken als ze kinderen hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145637825
Het is natuurlijk ook wel een beetje je eigen schuld als je met zijn walgelijk wijf een relatie aangaat en kinderen krijgt.
pi_145637874
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:20 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als je zo eenvoudig het de vader onmogelijk kan maken om zijn kinderen te zien door de suggestie alleen al te wekken dat hij een pedo, gewelddadige, verkrachtende lamzak is vind je niet dat de moeder min of meer boven de wet staat of in ieder geval er geen sprake is van gelijkheid?
Het is bijna raar, maar hierin ben ik het geheel met je eens.
Zo zonder veroordeling voor zulk gedrag kan een vader dus wel de consequentie's hiervoor moeten dragen en dat vind ik erg ver gaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:22:17 #200
5428 crew  miss_sly
pi_145637875
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:20 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als je zo eenvoudig het de vader onmogelijk kan maken om zijn kinderen te zien door de suggestie alleen al te wekken dat hij een pedo, gewelddadige, verkrachtende lamzak is vind je niet dat de moeder min of meer boven de wet staat of in ieder geval er geen sprake is van gelijkheid?
Dat heeft m.i. echt helemaal niets te maken met gelijkheid van mannen en vrouwen, maar alles met het feit dat er een heel kwetsbare groep bij betrokken is, namelijk het kind, waarbij je geen risico's kunt nemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145637882
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Leg voor de grap eens de volgende stellingen(niet tegelijkertijd!) voor in je omgeving.

Na een scheiding ziet paps de kinderen eens per 2 weken een weekend. Is dat ok?
Na een scheiding ziet mams de kinderen eens per 2 weken. Is dat ok?
Als je die vraag aan mij stelt dan zou ik op beide vragen antwoorden: ok (liever vaker, maar soms is dat door omstandigheden niet mogelijk).
pi_145637910
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als je die vraag aan mij stelt dan zou ik op beide vragen antwoorden: ok (liever vaker, maar soms is dat door omstandigheden niet mogelijk).
Ik vermoed dat als je die vraag voorlegt dat mensen een stevigere mening hebben over de vrouw in kwestie, die dan een ontaarde moeder is, waarbij het van de vader veel meer geaccepteerd is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145637930
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:
Het is natuurlijk ook wel een beetje je eigen schuld als je met zijn walgelijk wijf een relatie aangaat en kinderen krijgt.
het gaat om het belang van de kinderen en niet om een soort straf van een eventuele foute keuze van de vader (of moeder).
..///
pi_145637938
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vermoed dat als je die vraag voorlegt dat mensen een stevigere mening hebben over de vrouw in kwestie, die dan een ontaarde moeder is, waarbij het van de vader veel meer geaccepteerd is.
Ik heb niet het gevoel dat ik een zeldzame mening heb.
pi_145637968
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:23 schreef wipes66 het volgende:

[..]

het gaat om het belang van de kinderen en niet om een soort straf van een eventuele foute keuze van de vader (of moeder).
Een kind kan perfect gelukkig opgroeien zonder papa of mama hoor.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:25:16 #206
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_145637991
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Het idee dat mams de zorgplicht en recht heeft. Mams is de hoofdrolspeler als het om de kinderen gaat.
Heb ik een leuk artikel over geschreven, over hoe gek dat is :)
quote:
Een rare maatschappij

Stel je eens voor dat er een maatschappij was, precies zoals de onze, maar met een klein verschil. In deze maatschappij geldt een bepaalde regel. Een rare regel, maar hij zit zo ingebakken in de samenleving, dat het de mensen niet eens meer opvalt hoe raar het eigenlijk is.

Hoe luidt die regel dan?

Wanneer twee mensen een hond of kat in huis nemen, is de langste van het stel verantwoordelijk voor de verzorging. Van de kortste partner wordt niets verwacht. Natuurlijk mag hij of zij met het dier knuffelen of spelen, maar hij of zij hoeft de hond niet uit te laten. Hij of zij hoeft niet naar de dierenarts, geen eventuele ongelukjes opruimen, niet de hond meenemen als die moeilijk alleen kan zijn. Daarvoor wordt de lange partner verantwoordelijk geacht. Of die dat nou leuk vindt of niet. Lang zijn betekent: huisdier verzorgen. Gek misschien, maar dat is de regel.

Is het huisdier zielig en verwaarloosd, omdat beide partners helemaal geen tijd voor een hond hebben? De lange persoon krijgt de verwijten. Zijn korte vriendin (die eveneens niet naar de hond omkeek) gaat vrijuit. Werkgevers nemen het liefst korte mensen aan. Als die een hond hebben, kunnen die immers alle taken aan hun lange partner overlaten. Zo kunnen korte mensen zich volledig op hun werk richten. Dat zien werkgevers graag. Lange baasjes zien interessante banen daarom soms aan hun neus voorbij gaan. Of ze solliciteren er niet eens op. Omdat ze er domweg geen tijd voor hebben. Een veeleisende baan is nou eenmaal lastig te combineren met een hond die overdag niet alleen kan zijn.

Dan neem je toch lekker geen hond?

Is dit erg? Als de lange mensen zo graag andere dingen doen, dan nemen ze toch lekker géén hond? Op zich een valide punt. Je hoeft immers geen huisdier te nemen, je kan prima zonder. Maar dat betekent ook dat lange baasjes nooit van een speelkameraadje kunnen genieten.

Nou én? Je kunt niet alles hebben, soms moet je keuzes maken. Zo is het leven nu eenmaal!


Ja, dat is waar. Maar toch wringt er iets. Want korte baasjes kunnen het wel allebei hebben. Zij hoeven geen offers te maken, omdat een hond tijd en verzorging nodig heeft. Dat doet hun lange partner wel voor ze. Zo kunnen ze lekker dollen met hun viervoeter, en daarnaast nog allerlei andere dingen doen. Gewoon, omdat ze een paar centimeter korter zijn dan hun partner.

Een willekeurig verschil, dat niets met jou als persoon te maken heeft, maakt voor jou uit welke opties je in het leven hebt. Dat is gek. Heel erg gek. Maar wat als je nu het woord ‘langste partner’ voor ‘vrouw’ vervangt en huisdier voor ‘kind’. Klinkt het bovenstaande dan nog steeds zo raar?

Misschien denk je nu, dat mijn voorbeeld wel heel erg overdreven is. En daar heb je gelijk in! Nergens is er een expliciete regel die verplicht stelt dat vrouwen het leeuwendeel van de zorg op zich nemen. Steeds meer mannen vinden het ook hún verantwoordelijkheid om voor hun kind te zorgen, en willen daarom graag een dag minder werken. Werkgevers zijn bij wet verplicht rekening te houden met zwangerschap en geboorte. Onze maatschappij is dus niet zo rigide als de maatschappij uit het voorbeeld. Maar dat is het punt van mijn vergelijking ook niet.

Mijn voorbeeld is meer bedoeld om te laten zien hoe vréémd het eigenlijk is, om mensen zo anders te behandelen op basis van een lichamelijk verschil.

Want hoeveel er ook verandert, het onderscheid zit nog steeds in onze hoofden ingebakken.
Nog steeds worden succesvolle vrouwen gevraagd hoe zij hun werk met hun gezin combineren, en krijgen al even drukbezette mannen die vraag niet. Wordt de schuld van een eenzaam kind bij de moeder gelegd, terwijl bijna niemand zich afvraagt waarom de vader er óók niet voor het kind is. Nog steeds wordt vaak uit gewoonte, de moeder als eerste gebeld, als een kind op school ziek blijkt. Nog steeds kunnen mannelijke werknemers vaak moeilijker overschakelen naar een dagje minder werk dan vrouwelijke werknemers. Nog steeds worstelen fulltime werkende moeders meer met een schuldgevoel dan fulltime werkende vaders. En nog steeds worden zij in hun schuldgevoel bevestigd door anderen.

Dit is geen opzettelijke discriminatie. Het gaat vaak vanzelf. Het hoort bij de impliciete verwachtingen die wij van mensen hebben. We zijn van jongs af aan met die verwachtingen opgevoed, dus we raken ze niet zo één twee drie kwijt. Maar gek is het wel. Net zo gek als iemand beoordelen op hoeveel centimeter zijn hoofd boven zijn voetzolen uitsteekt.

Dus de volgende keer dat er zo’n onderscheid in je hoofd opduikt, bedenk dan hoe idioot dit is…
http://plazilla.com/page/4295150157/een-rare-maatschappij
pi_145638016
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heeft m.i. echt helemaal niets te maken met gelijkheid van mannen en vrouwen, maar alles met het feit dat er een heel kwetsbare groep bij betrokken is, namelijk het kind, waarbij je geen risico's kunt nemen.
Nee, want dan zou er wel gedegen onderzoek gedaan worden. Moeder heeft gewoon de touwtjes in handen, en wat ik vaak zie op dit forum is ook dat moeders de kinderen indoctrineren met 'papa is een klootzak en wil jou nooit meer zien'. ;( Vader kan zich niet verweren omdat hij de kinderen niet meer mag zien van de rechter omdat hij een agressieve pedofiel is die bovendien misschien wel eens een seriemoordenaar kan zijn!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145638052
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een kind kan perfect gelukkig opgroeien zonder papa of mama hoor.
ja dat kan ja. maar dat een of meerdere kinderen gelukkig kunnen opgroeien zonder vader of moeder zegt niks over of het goed of juist nadelig is om zonder vader of moeder op te groeien.
..///
pi_145638074
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heeft m.i. echt helemaal niets te maken met gelijkheid van mannen en vrouwen, maar alles met het feit dat er een heel kwetsbare groep bij betrokken is, namelijk het kind, waarbij je geen risico's kunt nemen.
Waarbij je de suggestie wekt bij mij dat je denkt dat men er bij voorbaat van uit moet gaan dat mannen misbruikers zijn zijn en moeders onschuldig om kinderen te beschermen.
pi_145638100
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, want dan zou er wel gedegen onderzoek gedaan worden. Moeder heeft gewoon de touwtjes in handen, en wat ik vaak zie op dit forum is ook dat moeders de kinderen indoctrineren met 'papa is een klootzak en wil jou nooit meer zien'. ;( Vader kan zich niet verweren omdat hij de kinderen niet meer mag zien van de rechter omdat hij een agressieve pedofiel is die bovendien misschien wel eens een seriemoordenaar kan zijn!
??
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:29:50 #211
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145638136
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Niet alleen. Gaat over hoe over de eeuwen heen vrouwen (net als mannen) op bepaalde gebieden een uitzonderingspostitie hebben verkregen tov mannen, en dat ze deze als ze werkelijk gelijkwaardig willen zijn óók op moeten geven (net als mannen). Daar komt ook een stuk legale kant bij kijken, bijvoorbeeld lagere straffen voor gelijke misdaden, dienstplicht, etc.

De kritiek is dan dat vrijwel geen enkele feminist de voordelen van die uitzonderingspositie ziet of wil zien, laat staan opgeven, en dat daarom feminisme in haar huidige vorm niets anders is dan de zoveelste agenda is om meer (politieke) macht te verwerven ten koste van andere groepen, in het bijzonder -vanzelfsprekend- mannen.
Daar heeft hij uiteraard een punt. Dat laatste ben ik het dan niet mee eens, ik zie niet dat de meeste feministen per se méér macht willen hebben dan mannen. Verder denk ik dat meeste van die uitzonderingsposities voornamelijk verworven zijn vanuit het idee dat de vrouw het 'zwakke geslacht' is en meer bescherming verdient. Dat idee is ouderwets en zal vanzelf verdwijnen naar mate de maatschappij meer gelijkwaardig wordt op dit gebied.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:30:35 #212
5428 crew  miss_sly
pi_145638166
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, want dan zou er wel gedegen onderzoek gedaan worden. Moeder heeft gewoon de touwtjes in handen, en wat ik vaak zie op dit forum is ook dat moeders de kinderen indoctrineren met 'papa is een klootzak en wil jou nooit meer zien'. ;( Vader kan zich niet verweren omdat hij de kinderen niet meer mag zien van de rechter omdat hij een agressieve pedofiel is die bovendien misschien wel eens een seriemoordenaar kan zijn!
Uiteraard moet er gedegen onderzoek worden gedaan, en dat gebeurt ook. En ik zal niet ontkennen dat het een klotenstreek is van een moeder en dat een vader daar veel meer schade van ondervindt dan alleen het contact met zijn kind dat eronder lijdt. Maar daar gaat het me even niet om. Het gaat erom dat het niets met gelijkheid van mannen en vrouwen te maken heeft. Het gaat om het kind. Je kunt daarmee geen risico's lopen als er een dergelijke beschuldiging is. Je kunt niet uitgaan van een valse beschuldiging, en geen actie ondernemen, omdat je in het geval dat het geen valse beschuldiging is, een kind voor het leven traumatiseert.

Maar ik vind wel dat een gedegen onderzoek snel en goed gedaan moet worden en ik walg ook van vrouwen die zulke valse beschuldigingen uiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145638180
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

??
In R&P komt het regelmatig voorbij. Soms ook in OUD, dacht ik. Moeders die er alles aan willen doen om het kind weg te houden van vader.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145638218
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uiteraard moet er gedegen onderzoek worden gedaan, en dat gebeurt ook. En ik zal niet ontkennen dat het een klotenstreek is van een moeder en dat een vader daar veel meer schade van ondervindt dan alleen het contact met zijn kind dat eronder lijdt. Maar daar gaat het me even niet om. Het gaat erom dat het niets met gelijkheid van mannen en vrouwen te maken heeft. Het gaat om het kind. Je kunt daarmee geen risico's lopen als er een dergelijke beschuldiging is. Je kunt niet uitgaan van een valse beschuldiging, en geen actie ondernemen, omdat je in het geval dat het geen valse beschuldiging is, een kind voor het leven traumatiseert.

Maar ik vind wel dat een gedegen onderzoek snel en goed gedaan moet worden en ik walg ook van vrouwen die zulke valse beschuldigingen uiten.
Wat gebeurt er als vader die beschuldigingen uit jegens moeder? Want als er dan precies hetzelfde wordt gedaan dan is er sprake van gelijkheid. Wordt er hetzelfde gedaan na zo'n melding? Het lijkt me van niet. Er is wel degelijk sprake van ongelijkheid.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145638223
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

In R&P komt het regelmatig voorbij. Soms ook in OUD, dacht ik. Moeders die er alles aan willen doen om het kind weg te houden van vader.
Heb je voorbeeld dan?
pi_145638250
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:30 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat om het kind. Je kunt daarmee geen risico's lopen als er een dergelijke beschuldiging is. Je kunt niet uitgaan van een valse beschuldiging, en geen actie ondernemen, omdat je in het geval dat het geen valse beschuldiging is, een kind voor het leven traumatiseert.
maar als de moeder beschuldigd word moet dat dan ook direct gebeuren neem ik aan?
..///
pi_145638253
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Heb je voorbeeld dan?
Niet zo 1, 2, 3. Zit op mijn telefoon dus kan niet zoeken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:37:10 #218
5428 crew  miss_sly
pi_145638370
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als vader die beschuldigingen uit jegens moeder? Want als er dan precies hetzelfde wordt gedaan dan is er sprake van gelijkheid. Wordt er hetzelfde gedaan na zo'n melding? Het lijkt me van niet. Er is wel degelijk sprake van ongelijkheid.
Natuurlijk gebeurt dat wel. Als er door de vader wordt aangegeven dat de moeder het kind mishandelt, wordt er net zo goed opgetreden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:37:44 #219
5428 crew  miss_sly
pi_145638387
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:33 schreef wipes66 het volgende:

[..]

maar als de moeder beschuldigd word moet dat dan ook direct gebeuren neem ik aan?
Ja natuurlijk.

Echt, stating the obvious hier al een aantal keren, zeg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145638436
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja natuurlijk.

Echt, stating the obvious hier al een aantal keren, zeg.
je weet maar nooit tegenwoordig, voor veel overheden is dat helemaal niet obvious helaas.
..///
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:44:09 #221
5428 crew  miss_sly
pi_145638592
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:39 schreef wipes66 het volgende:

[..]

je weet maar nooit tegenwoordig, voor veel overheden is dat helemaal niet obvious helaas.
Even buiten overheden en zo, maar hier in het topic wordt van een vrouw ook gewoon meteen aangenomen dat ze wel anti-man zal zijn en vindt dat alle gevallen waarin vrouwen bevoordeeld worden, moeten blijven bestaan en alle gevallen waarin ze benadeeld worden moeten worden gewijzigd.

Echt, heel vermoeiend vind ik dat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145641090
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Want dan is het niet handig als beide geslachten samen de schouders eronder zetten?
Jawel...maar die feministische types willen toch altijd juist zo graag onafhankelijk en laten zien dat ze "net zo sterk/goed/gelijk" als mannen zijn...

In zo'n situatie waar het "survival of the fittest" wordt willen ze waarschijnlijk maar al te graag een man die hen beschermd (want vrouwen zijn fysiek nou eenmaal minder sterk).
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:07:01 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145641194
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:03 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Jawel...maar die feministische types willen toch altijd juist zo graag onafhankelijk en laten zien dat ze "net zo sterk/goed/gelijk" als mannen zijn...

In zo'n situatie waar het "survival of the fittest" wordt willen ze waarschijnlijk maar al te graag een man die hen beschermd (want vrouwen zijn fysiek nou eenmaal minder sterk).
'Survival of the fittest' slaat niet op de sterkste, maar op de best aangepaste.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145641280
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:03 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Jawel...maar die feministische types willen toch altijd juist zo graag onafhankelijk en laten zien dat ze "net zo sterk/goed/gelijk" als mannen zijn...
Lekker generaliserend :')
quote:
In zo'n situatie waar het "survival of the fittest" wordt willen ze waarschijnlijk maar al te graag een man die hen beschermd (want vrouwen zijn fysiek nou eenmaal minder sterk).
Survival of the fittests = overleving van de best aangepaste; dat ik wat anders dan overleving van de sterktste, dan zou het wel survival of the strongest geweest zijn.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_145641301
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

'Survival of the fittest' slaat niet op de sterkste, maar op de best aangepaste.
Daar heb je gelijk in... maar vrouwen zijn nou eenmaal makkelijker prooi dan mannen omdat ze fysiek minder sterk zijn....Maar je hebt gelijk.
pi_145641336
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:10 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in... maar vrouwen zijn nou eenmaal makkelijker prooi dan mannen omdat ze fysiek minder sterk zijn....Maar je hebt gelijk.
Zucht... sterk zijn is niet de enige manier om je aan te passen :s)
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_145641848
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Niet alleen. Gaat over hoe over de eeuwen heen vrouwen (net als mannen) op bepaalde gebieden een uitzonderingspostitie hebben verkregen tov mannen, en dat ze deze als ze werkelijk gelijkwaardig willen zijn óók op moeten geven (net als mannen). Daar komt ook een stuk legale kant bij kijken, bijvoorbeeld lagere straffen voor gelijke misdaden, dienstplicht, etc.

De kritiek is dan dat vrijwel geen enkele feminist de voordelen van die uitzonderingspositie ziet of wil zien, laat staan opgeven, en dat daarom feminisme in haar huidige vorm niets anders is dan de zoveelste agenda is om meer (politieke) macht te verwerven ten koste van andere groepen, in het bijzonder -vanzelfsprekend- mannen.
Wat ik ook al zei .. Je gaat echt nevernooitniet gelijk(waardig)heid bereiken door je voornamelijk te focussen op de problemen van één specifieke groep.

Evolueer die shit tot een bredere stroming ter bevordering van de gelijkwaardigheid en noem het egalitarisme of humanisme oid.

En raar genoeg zijn de meesten het daar (en zelfs hier) wel mee eens, maar worden alsnog alle besproken problemen vanuit het vrouwelijk geslacht benaderd. En dat zie je ook weer heel mooi terug in dit topic.

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 17-10-2014 16:39:24 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_145641886
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

'Survival of the fittest' slaat niet op de sterkste, maar op de best aangepaste.
Het een sluit het ander niet per definitie uit he, sterker nog: meestal niet.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:29:23 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145641972
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet per definitie uit he, sterker nog: meestal niet.
Ja, je hebt gelijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145642071
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zeg eens dan, wanneer is dat niet zo?
Gast .. er is bestaan vaders die uit pure wanhoop een superhelden pak aantrekken en op een dakrand gaan staan .. Dat doen ze toch echt niet omdat ze helemaal gek worden van hun kinderen die elke dag door het huis rennen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_145642098
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Gast .. er is bestaan vaders die uit pure wanhoop een superhelden pak aantrekken en op een dakrand gaan staan .. Dat doen ze toch echt niet omdat ze helemaal gek worden van hun kinderen die elke dag door het huis rennen.
Nee, omdat ze niet helemaal goed zijn waarschijnlijk.
pi_145642305
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, omdat ze niet helemaal goed zijn waarschijnlijk.
Of meer waarschijnlijker omdat ze zo wanhopig zijn geworden na jarenlang gestreden te hebben en jarenlang niet serieus genomen zijn.
pi_145642333
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Of meer waarschijnlijker omdat ze zo wanhopig zijn geworden na jarenlang gestreden te hebben en jarenlang niet serieus genomen zijn.
Ja, de slachtofferrol blijft een heerlijke rol.
pi_145642355
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, de slachtofferrol blijft een heerlijke rol.
Dat continue 'white knight'-en ook?
"Pools are perfect for holding water"
pi_145642383
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:03 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Jawel...maar die feministische types willen toch altijd juist zo graag onafhankelijk en laten zien dat ze "net zo sterk/goed/gelijk" als mannen zijn...

In zo'n situatie waar het "survival of the fittest" wordt willen ze waarschijnlijk maar al te graag een man die hen beschermd (want vrouwen zijn fysiek nou eenmaal minder sterk).
Die luxe is er helemaal niet in een overlevingssituatie, daar zullen beide gewoon elkaar moeten beschermen en helpen. Dan heb je geen vrouwentaken en mannentaken, dan is er alleen iedereen doet alles om maar te kunnen overleven.

Als er 1 situatie is waarbij je wel net zo goed/sterk/gelijk moet zijn aan elkaar dan is het in een overlevingssituatie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145642385
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat continue 'white knight'-en ook?
Dat weet ik niet, dat zou je toch echt moeten vragen aan de mensen die die rol op zich nemen.
pi_145642437
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, de slachtofferrol blijft een heerlijke rol.
Iemand die zijn kinderen niet mag zien omdat het systeem vaders tegenwerkt is toch ook een slachtoffer ergo die slachtofferrol is terecht.
Ik begrijp niet waarom je dergelijk onrecht en leed bagatelliseert.
pi_145642448
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:10 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in... maar vrouwen zijn nou eenmaal makkelijker prooi dan mannen omdat ze fysiek minder sterk zijn....Maar je hebt gelijk.
Prooi van wie of wat, want in erg veel gevallen in de natuur geld dat de man ook niets aan zijn kracht heeft als het op prooi worden aankomt. De mens zal dan toch vooral zijn koppie moeten gebruiken, macht ligt dan in getallen en hulpmiddelen, niet in de spieren van de mens, want die doen onder voor erg veel diersoorten.
Daarbij vergeet je dat de grootste vijanden honger en dorst zijn, waarbij je ook maar bar weinig aan je kracht hebt.

Als het trouwens over de verschillen in lichaam heeft weet je dan wel dat een vrouw net iets beter is aangepast om roofdieren eerder op te merken? Zo is bv ons blikveld iets breder dan die van de man, zijn we beter instaat om bewegingen buiten die directe focus op te pakken.
Zo is een man weer iets beter uitgerust om te gaan jagen, zijn blik heeft meer focus. Gaat het dus om geen prooi worden dan is de vrouw beter uitgerust dan de man en mag de man hopen dat hij vrouwen om zich heen heeft die meer ingericht zijn op bewegingen opmerken en verschillen in de omgeving oppakken.

[ Bericht 22% gewijzigd door erodome op 17-10-2014 16:51:10 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145642515
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:43 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Iemand die zijn kinderen niet mag zien omdat het systeem vaders tegenwerkt is toch ook een slachtoffer ergo die slachtofferrol is terecht.
Ik begrijp niet waarom je dergelijk onrecht en leed bagatelliseert.
Ik bagatelliseer niets, maar iemand die met een superhelden pak op de daken gaat staan zoekt aandacht is knettergek.
pi_145642564
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik bagatelliseer niets, maar iemand die met een superhelden pak op de daken gaat staan zoekt aandacht is knettergek.
Jij begrijpt blijkbaar niet dat die gasten dat niet voor niks doen en ze blijkbaar alle mogelijkheden al geprobeerd hebben.
Wat moeten ze volgens jou dan doen?
Wat moeten ze doen om aandacht te krijgen voor het leed en het onrecht wat ze aangedaan wordt?
pi_145654034
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:51 schreef Godshand het volgende:

[..]

Prima! ^O^

Stofzuig mijn huis dan maar. Kan je morgen de ramen lappen *O*
Doe ik alleen voor m'n vriendje. Niet voor feministische ''mannen'' :')
pi_145654808
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:39 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Doe ik alleen voor m'n vriendje. Niet voor feministische ''mannen'' :')
Waarom die mannen tussen haakjes?
pi_145655353
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom die mannen tussen haakjes?
:')
pi_145655366
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:20 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

:')
Wat? hoe bedoel je dat?
pi_145782665
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat? hoe bedoel je dat?
Blijkt maar weer waarom feminisme nodig is. Heb je al enige vrouwelijke trekken dan ben je geen "echte man".
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:08:20 #246
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_145785249
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Die luxe is er helemaal niet in een overlevingssituatie, daar zullen beide gewoon elkaar moeten beschermen en helpen. Dan heb je geen vrouwentaken en mannentaken, dan is er alleen iedereen doet alles om maar te kunnen overleven.

Als er 1 situatie is waarbij je wel net zo goed/sterk/gelijk moet zijn aan elkaar dan is het in een overlevingssituatie.
Ik ben nu in een boek bezig over geweldsbeteugeling in menselijke gemeenschappen door de geschiedenis heen. Al zolang we weten is één van de primaire mechanismen om geweld in groepen mensen te voorkomen het creëren van ongelijkheid. Tussen klassen, maar ook tussen de seksen. In nagenoeg alle mensenlijke beschavingen met uitzondering van een moderne, is er een heel duidelijk onderscheid tussen wat mannen mogen en wat vrouwen mogen. Dit om competitiviteit en rivaliteit binnen en tussen de geslachten te beperken.

Dus nee, als ergens een zeer rigide taakverdeling zal ontstaan op basis van een hiërarchie en bij uitstek niet op gelijkheid dan is het zo'n situatie. Dat zie je ook wel terug in morderne organisaties die veel met geweld van doen hebben (politie, leger, etc). Allemaal extreem hiërarchisch.

Anyway, offtopic to the max.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:11:06 #247
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_145796356
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:08 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik ben nu in een boek bezig over geweldsbeteugeling in menselijke gemeenschappen door de geschiedenis heen. Al zolang we weten is één van de primaire mechanismen om geweld in groepen mensen te voorkomen het creëren van ongelijkheid. Tussen klassen, maar ook tussen de seksen. In nagenoeg alle mensenlijke beschavingen met uitzondering van een moderne, is er een heel duidelijk onderscheid tussen wat mannen mogen en wat vrouwen mogen. Dit om competitiviteit en rivaliteit binnen en tussen de geslachten te beperken.

Dus nee, als ergens een zeer rigide taakverdeling zal ontstaan op basis van een hiërarchie en bij uitstek niet op gelijkheid dan is het zo'n situatie. Dat zie je ook wel terug in morderne organisaties die veel met geweld van doen hebben (politie, leger, etc). Allemaal extreem hiërarchisch.

Anyway, offtopic to the max.
Maar ondanks de verschrikkelijke ongelijkheid (Kastenstelsel) in India is vrouwenverkrachting daar nog een enorm probleem.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:22:36 #248
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_145797028
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:11 schreef Purrrp het volgende:

[..]

Maar ondanks de verschrikkelijke ongelijkheid (Kastenstelsel) in India is vrouwenverkrachting daar nog een enorm probleem.
Nou, de kans is dus groot dat dat erger wordt door toenemende gelijkheid. Voor gelijkheid tussen de geslachten in de vorm die wij kennen en onze samenlevingen min of meer wel kunnen faciliteren is een moderne (in filosofische zin) samenleving nodig. Dat betekent het afbreken van een aantal traditionele instituties en hun hiërarchieën, en dat gaat doorgaans gepaard met veel geweld. Zie ook het midden-oosten.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_145803886
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Blijkt maar weer waarom feminisme nodig is. Heb je al enige vrouwelijke trekken dan ben je geen "echte man".
Als je een piemel hebt ben je een man lijkt mij, maar ik vraag me af wat feminisme voor je kan doen in dat opzicht?
pi_145833678
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:24 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als je een piemel hebt ben je een man lijkt mij, maar ik vraag me af wat feminisme voor je kan doen in dat opzicht?
Nou. Daar strijden ze over het algemeen wel voor. :7
pi_145835844
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nou. Daar strijden ze over het algemeen wel voor. :7
Ik zie ze nou niet echt bepaald op de barricades staan om te "strijden" zodat jij een vrouwelijke man kan zijn, maar daar vroeg ik dan ook niet naar.
Wat kunnen feministen daadwerkelijk voor je doen?
Eisen dat er wetten komen die mensen opleggen dat ze geen mening over vrouwelijke mannen mogen hebben en zo een speciale uitzonderingspositie voor je maken?

Ik vind het sowieso raar dat je de mening van anderen zo enorm laat wegen en jezelf het gevoel aanpraat dat je min of meer onderdrukt wordt terwijl dat in de realiteit helemaal niet gebeurt.
Voor zover ik weet mag je je gedragen zoals je wilt, mag je je kleden zoals je wilt en anderen mogen daar een mening over hebben net zo goed als dat jij een mening over andere mensen hebt... lijkt mij niet meer dan logisch en niet meer dan fair. ^O^
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:35:51 #252
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145846694
Er was laatst op fb een foto van een Amerikaans mannetje van zo'n 5 jaar die nieuwe schoenen aan had, dat waren roze ballerina's met zebraprint, hij wilde heel graag die schoenen omdat de zebra zijn lieverlingsdier is.
Reacties varieerde van ''Zo kweek je een homo'' tot '' dat is kindermishandeling, ze moeten hem van zijn moeder afnemen''
Het kind was superblij met zijn nieuwe schoentjes en ik begrijp die reacties echt niet.
Als mijn jongste dochter in haar cars schoenen rondloopt hoor ik er niemand over, hoor ik niemand zeggen dat ze nu wel lesbisch moet worden of dat ik een verschrikkelijke moeder ben die dat toestaat.

Maar het is zelf zo erg geworden dat deze foto, van een heel blij jochie met zijn roze zebra schoentjes nu over heel het internet gaat, omdat het zo'n schande zou zijn.



Het is zelfs in het nieuws geweest.

http://www.huffingtonpost(...)edlinkusaolp00000009

En zelfs zo ver dat mensen die tegen homo's zijn deze foto gebruiken voor hun propaganda, de ouders zijn helemeaal geen homostel overigens en het kind heeft helemaal geen lippenstift op.



Hoe bizar is dit? Dat zoveel mensen overstuur zijn omdat een 5 jarig jochie meisjesschoenen draagt?
Zie je zoveel ophef over een meisje dan jongens schoenen draagt?

Wat is mijn punt? Vrouwelijk/meisjes wordt nog steeds als minderwaardig gezien, als minder waard dan een jongetje, En daarom is het niet goed als een jongetje schoentjes draagt wat voor meisjes is gemaakt maar wel prima als een meisje schoentjes draagt die voor een jongetje zijn gemaakt.

[ Bericht 6% gewijzigd door snakelady op 23-10-2014 11:41:23 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145846810
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:35 schreef snakelady het volgende:
Er was laatst op fb een foto van een Amerikaans mannetje van zo'n 5 jaar die nieuwe schoenen aan had, dat waren roze ballerina's met zebraprint, hij wilde heel graag die schoenen omdat de zebra zijn lieverlingsdier is.
Reacties varieerde van ''Zo kweek je een homo'' tot '' dat is kindermishandeling, ze moeten hem van zijn moeder afnemen''
Het kind was superblij met zijn nieuwe schoentjes en ik begrijp die reacties echt niet.
Als mijn jongste dochter in haar cars schoenen rondloopt hoor ik er niemand over, hoor ik niemand zeggen dat ze nu wel lesbisch moet worden of dat ik een verschrikkelijke moeder ben die dat toestaat.

Maar het is zelf zo erg geworden dat deze foto, van een heel blij jochie met zijn roze zebra schoentjes nu over heel het internet gaat, omdat het zo'n schande zou zijn.

[ afbeelding ]

Het is zelfs in het nieuws geweest.

http://www.huffingtonpost(...)edlinkusaolp00000009

En zelfs zo ver dat mensen die tegen homo's zijn deze foto gebruiken voor hun propaganda, de ouders zijn helemeaal geen homostel overigens en het kind heeft helemaal geen lippenstift op.

[ afbeelding ]

Hoe bizar is dit? Dat zoveel mensen overstuur zijn omdat een 5 jarig jochie meisjesschoenen draagt?
Zie je zoveel ophef over een meisje dan jongens schoenen draagt?
Sowieso raar om een kind ballerina's aan te doen, slecht voor je voeten!
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:44:48 #254
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145846923
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:40 schreef Probability het volgende:

[..]

Sowieso raar om een kind ballerina's aan te doen, slecht voor je voeten!
Zoals je kan lezen in het artikel draagt hij ze niet iedere dag.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145857307
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:33 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik zie ze nou niet echt bepaald op de barricades staan om te "strijden" zodat jij een vrouwelijke man kan zijn, maar daar vroeg ik dan ook niet naar.
Wat kunnen feministen daadwerkelijk voor je doen?
Eisen dat er wetten komen die mensen opleggen dat ze geen mening over vrouwelijke mannen mogen hebben en zo een speciale uitzonderingspositie voor je maken?

Ik vind het sowieso raar dat je de mening van anderen zo enorm laat wegen en jezelf het gevoel aanpraat dat je min of meer onderdrukt wordt terwijl dat in de realiteit helemaal niet gebeurt.
Voor zover ik weet mag je je gedragen zoals je wilt, mag je je kleden zoals je wilt en anderen mogen daar een mening over hebben net zo goed als dat jij een mening over andere mensen hebt... lijkt mij niet meer dan logisch en niet meer dan fair. ^O^
In de praktijk wordt dat helaas niet altijd getolereerd.

En het gaat niet alleen om politiek, maar ook om sociologie. Als iedereen wat feministischer denkt heb je dat niet, dus het gedachtegoed verspreiden kan zeker helpen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2014 17:36:52 ]
pi_145859252
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

In de praktijk wordt dat helaas niet altijd getolereerd.

En het gaat niet alleen om politiek, maar ook om sociologie. Als iedereen wat feministischer denkt heb je dat niet, dus het gedachtegoed verspreiden kan zeker helpen.
Iedereen moet anders denken omdat jij je onderdrukt voelt.
Met de nadruk op voelt want in de realiteit is dat helemaal niet het geval maar zijn er mensen die een andere mening dan jij hebben en word jij beoordeeld net als elk ander mens.
Je klinkt als een enge sektelid.
pi_145892578
En wat nou als er 100 mannen en 100 vrouwen op een schip zijn dat aan het zinken is?

Normaal is de regel "vrouwen en kinderen eerst" maar dan is het ook gewoon ieder voor zich dus? (Kinderen even buiten beschouwing gelaten)
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:14:39 #258
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145893877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:31 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
En wat nou als er 100 mannen en 100 vrouwen op een schip zijn dat aan het zinken is?

Normaal is de regel "vrouwen en kinderen eerst" maar dan is het ook gewoon ieder voor zich dus? (Kinderen even buiten beschouwing gelaten)
De reden vrouwen en kinderen eerst is heel logisch, kinderen omdat dat de nieuwe jonge generatie is, vrouwen omdat vrouwen kinderen kunnen dragen, er is maar een man nodig om 20 vrouwen te bevruchten, 20 mannen en 1 vrouw is niet zo goed om voor nageslacht te zorgen.
Heel vroeger was het dan ook eerst kinderen, dan vrouwen, dan mannen en dan de ouderen. De ouderen hebben de ''minste waarde''.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145896657
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

De reden vrouwen en kinderen eerst is heel logisch, kinderen omdat dat de nieuwe jonge generatie is, vrouwen omdat vrouwen kinderen kunnen dragen, er is maar een man nodig om 20 vrouwen te bevruchten, 20 mannen en 1 vrouw is niet zo goed om voor nageslacht te zorgen.
Heel vroeger was het dan ook eerst kinderen, dan vrouwen, dan mannen en dan de ouderen. De ouderen hebben de ''minste waarde''.
Ja dus als mannen en vrouwen overal gelijke behandeld moeten worden is het op zo'n moment ook gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt... Ik heb niks tegen feminisme op zich, en vind het ook raar dat bijvoorbeeld een man meer betaald zou krijgen dan een vrouw voor dezelfde functie... en vind die standaard man/vrouw rolverdeling in de maatschappij ook iets compleet achterhaalds.

Maar het kwalijke aan het "feminisme van tegenwoordig" is dat vrouwen het vooral 1 kant op willen laten werken ...dus wel in alles waar ze voordeel van hebben maar niet zogauw ze er ergens op achteruit gaan. En dat werkt altijd een beetje op m'n zenuwen...

Plus dat manen en vrouwen ook gewoon helemaal niet gelijk zijn (wel gelijkwaardig als persoon)...in bepaalde dingen zijn mannen beter en in bepaalde dingen zijn vrouwen beter en uiteraard verschilt het best van persoon tot persoon maar clichés bestaan vaak omdat ze in veel gevallen nou eenmaal kloppen...

En oke dit stukje is heel erg zwart wit en generaliserend maar dat krijg je snel met een onderwerp als dit.
pi_145916783
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

De reden vrouwen en kinderen eerst is heel logisch, kinderen omdat dat de nieuwe jonge generatie is, vrouwen omdat vrouwen kinderen kunnen dragen, er is maar een man nodig om 20 vrouwen te bevruchten, 20 mannen en 1 vrouw is niet zo goed om voor nageslacht te zorgen.
Heel vroeger was het dan ook eerst kinderen, dan vrouwen, dan mannen en dan de ouderen. De ouderen hebben de ''minste waarde''.
Dat was vroeger de reden mischien, maar tegenwoordig niet meer.
Er is geen onderbevolking meer, maar overbevolking, dus die overweging valt weg.
Het is niet alsof er een te kort aan vrouwen tbv voortplanting is op de wereld.
In rampsituaties wordt echt niet meer overwogen hoe de kans op bevruchting en voortbestaan van de groep het beste gegarandeerd kan worden. In de meeste rampsituaties tegenwoordig kent men elkaar niet eens.

Nu heeft het meer met eergevoel te maken, je pikt als man toch geen reddingssloep van een weerloze vrouw af. Bovendien zijn de dames er zelf uiteraard als de kippen bij en staan vooraan in de rij bij de reddingssloep.
Om nou als man over feminisme te beginnen in zo'n situatie.....

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjarrel78 op 25-10-2014 09:21:40 ]
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:17:32 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145918563
En om maar even de discussie aan te zwengelen: van onderbevolking is natuurlijk nooit echt sprake geweest. De mens is altijd een succesvolle diersoort geweest die zichzelf niet echt hoefde te preserveren.

Het eergevoel waar men vandaag de dag over spreekt is puur gebaseerd op Victoriaanse waarden.

Vrouwen overleven honger veel beter dan mannen (uithoudingsvermogen). Mannen overleven rampen eerder op kracht. Dus ieder voor zich, wat mij betreft, al zou ik kindjes toch een plekje geven in de reddingssloep.
Resistance is futile.
pi_146046197
http://www.empirecontact.(...)garding-conduct.html

Een gids voor mannen die zich willen bezighouden met feminisme en dingen waar je voor uit moet kijken. :)
pi_146048323
Interessant overigens:

http://www.bbc.com/news/world-29722848?ocid=socialflow_twitter

De Pay Gap wereldwijd bekeken.
pi_146125125
Geniale quote even in het juiste topic geplaatst:

quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En dan nog zijn er van die vrouwen die beweren dat met vrouwen aan de macht er nooit oorlog zou zijn....
Hou ze een paar lelijke laarzen voor weinig als een wortel voor hun neus en ze worden monsters.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146130824
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:51 schreef El_Matador het volgende:
Geniale quote even in het juiste topic geplaatst:

[..]

;(
pi_146130865
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:53 schreef robin007bond het volgende:

[..]

;(
"shit, daar gaan mijn argumenten voor een matriarchale samenleving..."

Leuke avatar trouwens.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146131258
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"shit, daar gaan mijn argumenten voor een matriarchale samenleving..."

Leuke avatar trouwens.
_O-
Maak je geen zorgen. Ik ben niet voor een matriarchaat. Gendergelijkheid betekent geen patriarchaat, maar ook geen matriarchaat. :)

En thanks!
pi_146131332
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:03 schreef robin007bond het volgende:
_O-
Maak je geen zorgen. [...] Gendergelijkheid

En thanks!
Laten we iedereen dan gewoon verplicht hermafrodiet maken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146131437
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Laten we iedereen dan gewoon verplicht hermafrodiet maken.
Gast. Stop met trollen. :D
pi_146131493
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Gast. Stop met trollen. :D
Haha, was het maar waar. Jouw avatar en "What is a man? A miserable little pile of secrets. - Dracula" geven weinig aanleiding om voor iets anders te pleiten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146132113
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haha, was het maar waar. Jouw avatar en "What is a man? A miserable little pile of secrets. - Dracula" geven weinig aanleiding om voor iets anders te pleiten.
Dude, de zin in mijn signature is gewoon een meme uit een geweldige game, dat bekendstaat om zijn cheesy voice acting etc. :P

http://knowyourmeme.com/memes/what-is-a-man
pi_146132186
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:20 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dude, de zin in mijn signature is gewoon een meme uit een geweldige game, dat bekendstaat om zijn cheesy voice acting etc. :P

http://knowyourmeme.com/memes/what-is-a-man
Dat jij juist die verkiest om je berichten mee op te sieren, in combinatie met je avatar waarin slechts het vrouwelijke symbool prijst (met een vreemde "anarchistische" A), zegt dus helemaal niks, nada, noppes?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146132459
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat jij juist die verkiest om je berichten mee op te sieren, in combinatie met je avatar waarin slechts het vrouwelijke symbool prijst (met een vreemde "anarchistische" A), zegt dus helemaal niks, nada, noppes?
Nee, dat zegt niets. :D Het verband had ik eerder niet eens gezien en ik lach me echt dood om het feit dat je denkt dat mijn quote uit Castlevania Symphony of the Night ook maar enigszins te maken had met het beeld dat ik bij mannen zou hebben. Dus thanks, ik zie het nu pas.
pi_146140023
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"shit, daar gaan mijn argumenten voor een matriarchale samenleving..."

Leuke avatar trouwens.
het is niet geniaal. het is nauwelijks grappig
pi_146140024
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 05:02 schreef Casiotone het volgende:

[..]

het is niet geniaal. het is nauwelijks grappig
U heeft geen smaak.
Vegetariers zijn zeikerds.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 6 november 2014 @ 12:49:46 #276
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146364456
KLB / Feminisme

Feminisme :r
pi_146368617
Mensen die niet kunnen autorijden en toch de weg op gaan :r :r
"Pools are perfect for holding water"
pi_146368636
Feministen :')

Het gros schreeuwt om gelijke rechten, maar gelijke plichten ho maar :')
pi_146374711
Oke een aantal serieuze vragen

Iemand die me kan uitleggen wat er niet deugd met het patriarchaat?

Geloven jullie daadwerkelijk dat het puur om gelijke rechten gaat?

Met gelijke rechten horen ook gelijke plichten dus snap niet dat iemand een voorstander is van sadistische ideologie . Noem het beesje dan ook bij zijn naam. Speciale rechten puur omdat je een vajayjay hebt

Draagt het feminsme iets bij aan je emotionele/mentale welzijn ?

1 op de 2 huwelijken eindigt in een scheiding . Welke rol speelt het feminisme hier in ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_146397880
Feminisme...wat mij vooral opviel was dat vrouwen die zich feminist noemden, uitsluitend de achterlopende dingen tussen man en vrouw (als de vrouw achter liep/loopt dus) aankaartten, maar noooooooit met een woord repten (tenzij slappe, intelligentie-beledigende kutexcuusjes) als de man ergens achterliep op de vrouw.
pi_146398148
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
Feminisme...wat mij vooral opviel was dat vrouwen die zich feminist noemden, uitsluitend de achterlopende dingen tussen man en vrouw (als de vrouw achter liep/loopt dus) aankaartten, maar noooooooit met een woord repten (tenzij slappe, intelligentie-beledigende kutexcuusjes) als de man ergens achterliep op de vrouw.
Die zijn er wel, maar krijgen geen aandacht. :)
ROBODEMONS..................|:(
pi_146398174
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Die zijn er wel, maar krijgen geen aandacht. :)
Niet van mij in elk geval :P Heb de schurft aan discriminatie :r
pi_146506596
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_146508545
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
Feminisme...wat mij vooral opviel was dat vrouwen die zich feminist noemden, uitsluitend de achterlopende dingen tussen man en vrouw (als de vrouw achter liep/loopt dus) aankaartten, maar noooooooit met een woord repten (tenzij slappe, intelligentie-beledigende kutexcuusjes) als de man ergens achterliep op de vrouw.
Tsja, ergens vind ik dat ook wel logisch. Feminisme betekent per definitie gelijkheid tussen beide seksen, maar ik begrijp wel dat er meer aandacht uitgaat naar de ongelijke positie van de vrouw aangezien die er over het algemeen nog een stuk slechter aan toe is. Wat voor voorbeelden bedoel jij precies waarin de man achterloopt op de vrouw?

Btw je comment deed me een beetje denken aan deze docu, die gaat over de manier waarop mannen ook geschaad worden door het patriarchaat. iig 1 aspect ervan.

pi_146513727
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:31 schreef Arident het volgende:

Tsja, ergens vind ik dat ook wel logisch. Feminisme betekent per definitie gelijkheid tussen beide seksen, maar ik begrijp wel dat er meer aandacht uitgaat naar de ongelijke positie van de vrouw aangezien die er over het algemeen nog een stuk slechter aan toe is.
het huidige feminisme heeft helemaal niks met gelijkheid tussen seksen te maken. je zegt het eigenlijk zelf al; feminisme houdt zich primair bezig met de positie (het slachtofferschap) van vrouwen. in andere woorden: er wordt alleen gekeken waar vrouwen het (in de statistieken) slechter doen en waar dat tegengaan voordelig uitpakt voor vrouwen. dit gebeurd binnen de kaders van het seksistische denkbeeld dat vrouwen altijd het slachtoffer zijn en nooit verantwoordelijk zijn voor hun doen en laten. de bal ligt dus altijd bij de man, want hij is standaard de dader of op zijn minst op een bepaalde manier verantwoordelijk (patriarchaat).

quote:
Wat voor voorbeelden bedoel jij precies waarin de man achterloopt op de vrouw?
er zijn toch genoeg issues te bedenken waar mannen als groep gezien structureel benadeeld worden? bv dat ze meestal zwaardere straffen krijgen. dat jongens het slechter doen in het onderwijs. dat vaders vaak minder rechten hebben. echtscheidingen waar vooral mannen benadeeld worden. dat genitale mutilatie bij jongens veelal als een non-issue wordt gezien. dat jongens vaker met geweld te maken krijgen (ook van hun ouders bv) etc etc.
..///
pi_146514524
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:36 schreef wipes66 het volgende:

[..]

het huidige feminisme heeft helemaal niks met gelijkheid tussen seksen te maken. je zegt het eigenlijk zelf al; feminisme houdt zich primair bezig met de positie (het slachtofferschap) van vrouwen. in andere woorden: er wordt alleen gekeken waar vrouwen het (in de statistieken) slechter doen en waar dat tegengaan voordelig uitpakt voor vrouwen. dit gebeurd binnen de kaders van het seksistische denkbeeld dat vrouwen altijd het slachtoffer zijn en nooit verantwoordelijk zijn voor hun doen en laten. de bal ligt dus altijd bij de man, want hij is standaard de dader of op zijn minst op een bepaalde manier verantwoordelijk (patriarchaat).

[..]

er zijn toch genoeg issues te bedenken waar mannen als groep gezien structureel benadeeld worden? bv dat ze meestal zwaardere straffen krijgen. dat jongens het slechter doen in het onderwijs. dat vaders vaak minder rechten hebben. echtscheidingen waar vooral mannen benadeeld worden. dat genitale mutilatie bij jongens veelal als een non-issue wordt gezien. dat jongens vaker met geweld te maken krijgen (ook van hun ouders bv) etc etc.
Het was ook geen retorische vraag.

Verder streeft het feminisme wat ik ken juist naar gelijkheid van beide seksen en dat houdt ook de issues in die jij opnoemt. Zoals ik al zei, het patriarchaat schaadt alle partijen. Ik denk dat de meeste mensen wel van mening zijn dat er iets gedaan moet worden aan dit soort issues, voor zowel vrouwen als mannen. Daarom erg jammer dat het vaak verzand in een soort man vs. vrouw/vrouw vs. man strijd. Zou een stuk constructiever zijn als we voorbij het moddergooien zouden komen, elkaars issues zouden zien als gedeelde issues, ipv "jullie nemen altijd de slachtofferrol aan"/"de man is standaard de 'dader'" en je aangevallen voelen en in de verdediging schieten, gewoon eens erkennen dat dit geen strijd is en dat dit soort shit voor niemand wenselijk is.
pi_146514538
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:31 schreef Arident het volgende:

Btw je comment deed me een beetje denken aan deze docu, die gaat over de manier waarop mannen ook geschaad worden door het patriarchaat. iig 1 aspect ervan.

Wat een net zo onzinnig, discriminerend en kwetsend woord is als "de Joden" wanneer gebruikt door Nationaal Socialisten. Walgelijk.
Het patriarchaat bestaat helemaal niet en is niet meer dan een soort zondebok van feministen om ALLE problemen toe te schrijven aan mannen.
pi_146517002
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:55 schreef Arident het volgende:

[..]

Het was ook geen retorische vraag.

Verder streeft het feminisme wat ik ken juist naar gelijkheid van beide seksen en dat houdt ook de issues in die jij opnoemt. Zoals ik al zei, het patriarchaat schaadt alle partijen. Ik denk dat de meeste mensen wel van mening zijn dat er iets gedaan moet worden aan dit soort issues, voor zowel vrouwen als mannen. Daarom erg jammer dat het vaak verzand in een soort man vs. vrouw/vrouw vs. man strijd. Zou een stuk constructiever zijn als we voorbij het moddergooien zouden komen, elkaars issues zouden zien als gedeelde issues, ipv "jullie nemen altijd de slachtofferrol aan"/"de man is standaard de 'dader'" en je aangevallen voelen en in de verdediging schieten, gewoon eens erkennen dat dit geen strijd is en dat dit soort shit voor niemand wenselijk is.
Inderdaad, het zou al een hoop schelen als vrouwen de issues van mannen serieus namen en ook andersom.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 10 november 2014 @ 23:02:34 #289
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146517517
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:36 schreef wipes66 het volgende:

[..]

het huidige feminisme heeft helemaal niks met gelijkheid tussen seksen te maken. je zegt het eigenlijk zelf al; feminisme houdt zich primair bezig met de positie (het slachtofferschap) van vrouwen. in andere woorden: er wordt alleen gekeken waar vrouwen het (in de statistieken) slechter doen en waar dat tegengaan voordelig uitpakt voor vrouwen. dit gebeurd binnen de kaders van het seksistische denkbeeld dat vrouwen altijd het slachtoffer zijn en nooit verantwoordelijk zijn voor hun doen en laten. de bal ligt dus altijd bij de man, want hij is standaard de dader of op zijn minst op een bepaalde manier verantwoordelijk (patriarchaat).

[..]
[quote]
er zijn toch genoeg issues te bedenken waar mannen als groep gezien structureel benadeeld worden? bv dat ze meestal zwaardere straffen krijgen.
Zoals in dit topic al is aangetoond, dat is afgeschaft, dankzij een feministische groep.

quote:
dat jongens het slechter doen in het onderwijs
Dat komt omdat er steeds minder mannen werkzaam zijn in het onderwijs, maar dat is niet de schuld van vrouwen of feministen.

quote:
dat vaders vaak minder rechten hebben.
Ze hebben over het algemeen dezelfde rechten.

quote:
echtscheidingen waar vooral mannen benadeeld worden.
Hoe dat zo? Als je doelt op dat de man vaak partneralimentatie moet betalen is dat omdat de man vaak het meeste verdien, zou de vrouw het meeste verdienen zou zij moeten betalen.

quote:
dat genitale mutilatie bij jongens veelal als een non-issue wordt gezien.
Vooral door mannen ook, lees maar eens topics hier op Fok!, de meeste vrouwen vinden het onzin en onnodig.

quote:
dat jongens vaker met geweld te maken krijgen (ook van hun ouders bv) etc etc.
Geweld wordt ook meer gepleegd door mannen

Daarmee wil ik deze issues niet bagatelliseren maar wel aantonen dat dit geen oorzaken zijn veroorzaakt door vrouwen, terwijl de zaken waar veel feministen voor vechten vaak wel veroorzaakt wordt door mannen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146517910
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:31 schreef Arident het volgende:

[..]

Tsja, ergens vind ik dat ook wel logisch. Feminisme betekent per definitie gelijkheid tussen beide seksen, maar ik begrijp wel dat er meer aandacht uitgaat naar de ongelijke positie van de vrouw aangezien die er over het algemeen nog een stuk slechter aan toe is. Wat voor voorbeelden bedoel jij precies waarin de man achterloopt op de vrouw?

Btw je comment deed me een beetje denken aan deze docu, die gaat over de manier waarop mannen ook geschaad worden door het patriarchaat. iig 1 aspect ervan.

Interessant! Die staat nu op mijn to-watch lijst. :)
pi_146518017
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Die zijn er wel, maar krijgen geen aandacht. :)
De media focussen zich helaas vaker op extremen die de aandacht krijgen, dat is jammer.
pi_146518288
Tegen echt feminisme kan niemand zijn.
pi_146518388
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 23:21 schreef theunderdog het volgende:
Tegen echt feminisme kan niemand zijn.
Inderdaad! Al zullen er vast nog enkelen tegen zijn. Het is denk ik vooral de beeldvorming omtrent feminisme die weerstand creëert bij mensen.
pi_146518504
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 23:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Inderdaad! Al zullen er vast nog enkelen tegen zijn. Het is denk ik vooral de beeldvorming omtrent feminisme die weerstand creëert bij mensen.
Die beeldvorming word helaas gecreëerd door kortharige mannenhaters.

Echt zeer zonde, het is tijd voor revolutie. De echte feministen moeten weer opstaan en dit soort achterlijke figuren van de troon stoten.
pi_146518555
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 23:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die beeldvorming word helaas gecreëerd door kortharige mannenhaters.

Echt zeer zonde, het is tijd voor revolutie. De echte feministen moeten weer opstaan en dit soort achterlijke figuren van de troon stoten.
Toch zie ik persoonlijk de mannenhatende feministen echt nooit. Wellicht omdat ik enkel kwaliteitsmedia lees, want ik heb echt nog nooit het stereotype feminist meegemaakt die mannen als geheel de schuld geven van alles.
pi_146518588
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 23:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Toch zie ik persoonlijk de mannenhatende feministen echt nooit. Wellicht omdat ik enkel kwaliteitsmedia lees, want ik heb echt nog nooit het stereotype feminist meegemaakt die mannen als geheel de schuld geven van alles.
Al geef je mannen maar 1 % de schuld van alles, dat is al te veel.

De meeste mannen hebben ook een hekel aan verkrachtingen, echt waar.
pi_146518755
Feminisme Nederland:

Echt feminisme:
pi_146518865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:35 schreef snakelady het volgende:
Er was laatst op fb een foto van een Amerikaans mannetje van zo'n 5 jaar die nieuwe schoenen aan had, dat waren roze ballerina's met zebraprint, hij wilde heel graag die schoenen omdat de zebra zijn lieverlingsdier is.
Reacties varieerde van ''Zo kweek je een homo'' tot '' dat is kindermishandeling, ze moeten hem van zijn moeder afnemen''
Het kind was superblij met zijn nieuwe schoentjes en ik begrijp die reacties echt niet.
Als mijn jongste dochter in haar cars schoenen rondloopt hoor ik er niemand over, hoor ik niemand zeggen dat ze nu wel lesbisch moet worden of dat ik een verschrikkelijke moeder ben die dat toestaat.

Maar het is zelf zo erg geworden dat deze foto, van een heel blij jochie met zijn roze zebra schoentjes nu over heel het internet gaat, omdat het zo'n schande zou zijn.

[ afbeelding ]

Het is zelfs in het nieuws geweest.

http://www.huffingtonpost(...)edlinkusaolp00000009

En zelfs zo ver dat mensen die tegen homo's zijn deze foto gebruiken voor hun propaganda, de ouders zijn helemeaal geen homostel overigens en het kind heeft helemaal geen lippenstift op.

[ afbeelding ]

Hoe bizar is dit? Dat zoveel mensen overstuur zijn omdat een 5 jarig jochie meisjesschoenen draagt?
Zie je zoveel ophef over een meisje dan jongens schoenen draagt?

Wat is mijn punt? Vrouwelijk/meisjes wordt nog steeds als minderwaardig gezien, als minder waard dan een jongetje, En daarom is het niet goed als een jongetje schoentjes draagt wat voor meisjes is gemaakt maar wel prima als een meisje schoentjes draagt die voor een jongetje zijn gemaakt.

Dat heeft er echt geen moer mee te maken. De wereld zit gewoon vol met homofobe mafkezen, jammer maar waar.
pi_146518921
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

De reden vrouwen en kinderen eerst is heel logisch, kinderen omdat dat de nieuwe jonge generatie is, vrouwen omdat vrouwen kinderen kunnen dragen, er is maar een man nodig om 20 vrouwen te bevruchten, 20 mannen en 1 vrouw is niet zo goed om voor nageslacht te zorgen.
Heel vroeger was het dan ook eerst kinderen, dan vrouwen, dan mannen en dan de ouderen. De ouderen hebben de ''minste waarde''.
Film-geneuzel. In het echt komt het gewoon neer op recht van de sterkste, sowieso dat ik veel kinderen , vrouwen maar ook mannen die zwakker zijn dan ik opzij beuk als ik van een zinkend schip moet afkomen.
pi_146519287
Feministen: zijn jullie ook voor dienstplicht voor vrouwen als mannen ook moeten?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 10 november 2014 @ 23:49:34 #301
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146519312
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 23:48 schreef bijdehand het volgende:
Feministen: zijn jullie ook voor dienstplicht voor vrouwen als mannen ook moeten?
Ik ben tegen dienstplicht in zijn algemeen
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')