abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145637882
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Leg voor de grap eens de volgende stellingen(niet tegelijkertijd!) voor in je omgeving.

Na een scheiding ziet paps de kinderen eens per 2 weken een weekend. Is dat ok?
Na een scheiding ziet mams de kinderen eens per 2 weken. Is dat ok?
Als je die vraag aan mij stelt dan zou ik op beide vragen antwoorden: ok (liever vaker, maar soms is dat door omstandigheden niet mogelijk).
pi_145637910
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als je die vraag aan mij stelt dan zou ik op beide vragen antwoorden: ok (liever vaker, maar soms is dat door omstandigheden niet mogelijk).
Ik vermoed dat als je die vraag voorlegt dat mensen een stevigere mening hebben over de vrouw in kwestie, die dan een ontaarde moeder is, waarbij het van de vader veel meer geaccepteerd is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145637930
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:
Het is natuurlijk ook wel een beetje je eigen schuld als je met zijn walgelijk wijf een relatie aangaat en kinderen krijgt.
het gaat om het belang van de kinderen en niet om een soort straf van een eventuele foute keuze van de vader (of moeder).
..///
pi_145637938
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vermoed dat als je die vraag voorlegt dat mensen een stevigere mening hebben over de vrouw in kwestie, die dan een ontaarde moeder is, waarbij het van de vader veel meer geaccepteerd is.
Ik heb niet het gevoel dat ik een zeldzame mening heb.
pi_145637968
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:23 schreef wipes66 het volgende:

[..]

het gaat om het belang van de kinderen en niet om een soort straf van een eventuele foute keuze van de vader (of moeder).
Een kind kan perfect gelukkig opgroeien zonder papa of mama hoor.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:25:16 #206
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_145637991
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Het idee dat mams de zorgplicht en recht heeft. Mams is de hoofdrolspeler als het om de kinderen gaat.
Heb ik een leuk artikel over geschreven, over hoe gek dat is :)
quote:
Een rare maatschappij

Stel je eens voor dat er een maatschappij was, precies zoals de onze, maar met een klein verschil. In deze maatschappij geldt een bepaalde regel. Een rare regel, maar hij zit zo ingebakken in de samenleving, dat het de mensen niet eens meer opvalt hoe raar het eigenlijk is.

Hoe luidt die regel dan?

Wanneer twee mensen een hond of kat in huis nemen, is de langste van het stel verantwoordelijk voor de verzorging. Van de kortste partner wordt niets verwacht. Natuurlijk mag hij of zij met het dier knuffelen of spelen, maar hij of zij hoeft de hond niet uit te laten. Hij of zij hoeft niet naar de dierenarts, geen eventuele ongelukjes opruimen, niet de hond meenemen als die moeilijk alleen kan zijn. Daarvoor wordt de lange partner verantwoordelijk geacht. Of die dat nou leuk vindt of niet. Lang zijn betekent: huisdier verzorgen. Gek misschien, maar dat is de regel.

Is het huisdier zielig en verwaarloosd, omdat beide partners helemaal geen tijd voor een hond hebben? De lange persoon krijgt de verwijten. Zijn korte vriendin (die eveneens niet naar de hond omkeek) gaat vrijuit. Werkgevers nemen het liefst korte mensen aan. Als die een hond hebben, kunnen die immers alle taken aan hun lange partner overlaten. Zo kunnen korte mensen zich volledig op hun werk richten. Dat zien werkgevers graag. Lange baasjes zien interessante banen daarom soms aan hun neus voorbij gaan. Of ze solliciteren er niet eens op. Omdat ze er domweg geen tijd voor hebben. Een veeleisende baan is nou eenmaal lastig te combineren met een hond die overdag niet alleen kan zijn.

Dan neem je toch lekker geen hond?

Is dit erg? Als de lange mensen zo graag andere dingen doen, dan nemen ze toch lekker géén hond? Op zich een valide punt. Je hoeft immers geen huisdier te nemen, je kan prima zonder. Maar dat betekent ook dat lange baasjes nooit van een speelkameraadje kunnen genieten.

Nou én? Je kunt niet alles hebben, soms moet je keuzes maken. Zo is het leven nu eenmaal!

Ja, dat is waar. Maar toch wringt er iets. Want korte baasjes kunnen het wel allebei hebben. Zij hoeven geen offers te maken, omdat een hond tijd en verzorging nodig heeft. Dat doet hun lange partner wel voor ze. Zo kunnen ze lekker dollen met hun viervoeter, en daarnaast nog allerlei andere dingen doen. Gewoon, omdat ze een paar centimeter korter zijn dan hun partner.

Een willekeurig verschil, dat niets met jou als persoon te maken heeft, maakt voor jou uit welke opties je in het leven hebt. Dat is gek. Heel erg gek. Maar wat als je nu het woord ‘langste partner’ voor ‘vrouw’ vervangt en huisdier voor ‘kind’. Klinkt het bovenstaande dan nog steeds zo raar?

Misschien denk je nu, dat mijn voorbeeld wel heel erg overdreven is. En daar heb je gelijk in! Nergens is er een expliciete regel die verplicht stelt dat vrouwen het leeuwendeel van de zorg op zich nemen. Steeds meer mannen vinden het ook hún verantwoordelijkheid om voor hun kind te zorgen, en willen daarom graag een dag minder werken. Werkgevers zijn bij wet verplicht rekening te houden met zwangerschap en geboorte. Onze maatschappij is dus niet zo rigide als de maatschappij uit het voorbeeld. Maar dat is het punt van mijn vergelijking ook niet.

Mijn voorbeeld is meer bedoeld om te laten zien hoe vréémd het eigenlijk is, om mensen zo anders te behandelen op basis van een lichamelijk verschil.

Want hoeveel er ook verandert, het onderscheid zit nog steeds in onze hoofden ingebakken.
Nog steeds worden succesvolle vrouwen gevraagd hoe zij hun werk met hun gezin combineren, en krijgen al even drukbezette mannen die vraag niet. Wordt de schuld van een eenzaam kind bij de moeder gelegd, terwijl bijna niemand zich afvraagt waarom de vader er óók niet voor het kind is. Nog steeds wordt vaak uit gewoonte, de moeder als eerste gebeld, als een kind op school ziek blijkt. Nog steeds kunnen mannelijke werknemers vaak moeilijker overschakelen naar een dagje minder werk dan vrouwelijke werknemers. Nog steeds worstelen fulltime werkende moeders meer met een schuldgevoel dan fulltime werkende vaders. En nog steeds worden zij in hun schuldgevoel bevestigd door anderen.

Dit is geen opzettelijke discriminatie. Het gaat vaak vanzelf. Het hoort bij de impliciete verwachtingen die wij van mensen hebben. We zijn van jongs af aan met die verwachtingen opgevoed, dus we raken ze niet zo één twee drie kwijt. Maar gek is het wel. Net zo gek als iemand beoordelen op hoeveel centimeter zijn hoofd boven zijn voetzolen uitsteekt.

Dus de volgende keer dat er zo’n onderscheid in je hoofd opduikt, bedenk dan hoe idioot dit is…
http://plazilla.com/page/4295150157/een-rare-maatschappij
pi_145638016
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heeft m.i. echt helemaal niets te maken met gelijkheid van mannen en vrouwen, maar alles met het feit dat er een heel kwetsbare groep bij betrokken is, namelijk het kind, waarbij je geen risico's kunt nemen.
Nee, want dan zou er wel gedegen onderzoek gedaan worden. Moeder heeft gewoon de touwtjes in handen, en wat ik vaak zie op dit forum is ook dat moeders de kinderen indoctrineren met 'papa is een klootzak en wil jou nooit meer zien'. ;( Vader kan zich niet verweren omdat hij de kinderen niet meer mag zien van de rechter omdat hij een agressieve pedofiel is die bovendien misschien wel eens een seriemoordenaar kan zijn!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145638052
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een kind kan perfect gelukkig opgroeien zonder papa of mama hoor.
ja dat kan ja. maar dat een of meerdere kinderen gelukkig kunnen opgroeien zonder vader of moeder zegt niks over of het goed of juist nadelig is om zonder vader of moeder op te groeien.
..///
pi_145638074
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heeft m.i. echt helemaal niets te maken met gelijkheid van mannen en vrouwen, maar alles met het feit dat er een heel kwetsbare groep bij betrokken is, namelijk het kind, waarbij je geen risico's kunt nemen.
Waarbij je de suggestie wekt bij mij dat je denkt dat men er bij voorbaat van uit moet gaan dat mannen misbruikers zijn zijn en moeders onschuldig om kinderen te beschermen.
pi_145638100
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, want dan zou er wel gedegen onderzoek gedaan worden. Moeder heeft gewoon de touwtjes in handen, en wat ik vaak zie op dit forum is ook dat moeders de kinderen indoctrineren met 'papa is een klootzak en wil jou nooit meer zien'. ;( Vader kan zich niet verweren omdat hij de kinderen niet meer mag zien van de rechter omdat hij een agressieve pedofiel is die bovendien misschien wel eens een seriemoordenaar kan zijn!
??
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:29:50 #211
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145638136
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Niet alleen. Gaat over hoe over de eeuwen heen vrouwen (net als mannen) op bepaalde gebieden een uitzonderingspostitie hebben verkregen tov mannen, en dat ze deze als ze werkelijk gelijkwaardig willen zijn óók op moeten geven (net als mannen). Daar komt ook een stuk legale kant bij kijken, bijvoorbeeld lagere straffen voor gelijke misdaden, dienstplicht, etc.

De kritiek is dan dat vrijwel geen enkele feminist de voordelen van die uitzonderingspositie ziet of wil zien, laat staan opgeven, en dat daarom feminisme in haar huidige vorm niets anders is dan de zoveelste agenda is om meer (politieke) macht te verwerven ten koste van andere groepen, in het bijzonder -vanzelfsprekend- mannen.
Daar heeft hij uiteraard een punt. Dat laatste ben ik het dan niet mee eens, ik zie niet dat de meeste feministen per se méér macht willen hebben dan mannen. Verder denk ik dat meeste van die uitzonderingsposities voornamelijk verworven zijn vanuit het idee dat de vrouw het 'zwakke geslacht' is en meer bescherming verdient. Dat idee is ouderwets en zal vanzelf verdwijnen naar mate de maatschappij meer gelijkwaardig wordt op dit gebied.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:30:35 #212
5428 crew  miss_sly
pi_145638166
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Uiteraard moet er gedegen onderzoek worden gedaan, en dat gebeurt ook. En ik zal niet ontkennen dat het een klotenstreek is van een moeder en dat een vader daar veel meer schade van ondervindt dan alleen het contact met zijn kind dat eronder lijdt. Maar daar gaat het me even niet om. Het gaat erom dat het niets met gelijkheid van mannen en vrouwen te maken heeft. Het gaat om het kind. Je kunt daarmee geen risico's lopen als er een dergelijke beschuldiging is. Je kunt niet uitgaan van een valse beschuldiging, en geen actie ondernemen, omdat je in het geval dat het geen valse beschuldiging is, een kind voor het leven traumatiseert.

Maar ik vind wel dat een gedegen onderzoek snel en goed gedaan moet worden en ik walg ook van vrouwen die zulke valse beschuldigingen uiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145638180
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

??
In R&P komt het regelmatig voorbij. Soms ook in OUD, dacht ik. Moeders die er alles aan willen doen om het kind weg te houden van vader.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145638218
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uiteraard moet er gedegen onderzoek worden gedaan, en dat gebeurt ook. En ik zal niet ontkennen dat het een klotenstreek is van een moeder en dat een vader daar veel meer schade van ondervindt dan alleen het contact met zijn kind dat eronder lijdt. Maar daar gaat het me even niet om. Het gaat erom dat het niets met gelijkheid van mannen en vrouwen te maken heeft. Het gaat om het kind. Je kunt daarmee geen risico's lopen als er een dergelijke beschuldiging is. Je kunt niet uitgaan van een valse beschuldiging, en geen actie ondernemen, omdat je in het geval dat het geen valse beschuldiging is, een kind voor het leven traumatiseert.

Maar ik vind wel dat een gedegen onderzoek snel en goed gedaan moet worden en ik walg ook van vrouwen die zulke valse beschuldigingen uiten.
Wat gebeurt er als vader die beschuldigingen uit jegens moeder? Want als er dan precies hetzelfde wordt gedaan dan is er sprake van gelijkheid. Wordt er hetzelfde gedaan na zo'n melding? Het lijkt me van niet. Er is wel degelijk sprake van ongelijkheid.
pi_145638223
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

In R&P komt het regelmatig voorbij. Soms ook in OUD, dacht ik. Moeders die er alles aan willen doen om het kind weg te houden van vader.
Heb je voorbeeld dan?
pi_145638250
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:30 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat om het kind. Je kunt daarmee geen risico's lopen als er een dergelijke beschuldiging is. Je kunt niet uitgaan van een valse beschuldiging, en geen actie ondernemen, omdat je in het geval dat het geen valse beschuldiging is, een kind voor het leven traumatiseert.
maar als de moeder beschuldigd word moet dat dan ook direct gebeuren neem ik aan?
..///
pi_145638253
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Heb je voorbeeld dan?
Niet zo 1, 2, 3. Zit op mijn telefoon dus kan niet zoeken.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:37:10 #218
5428 crew  miss_sly
pi_145638370
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als vader die beschuldigingen uit jegens moeder? Want als er dan precies hetzelfde wordt gedaan dan is er sprake van gelijkheid. Wordt er hetzelfde gedaan na zo'n melding? Het lijkt me van niet. Er is wel degelijk sprake van ongelijkheid.
Natuurlijk gebeurt dat wel. Als er door de vader wordt aangegeven dat de moeder het kind mishandelt, wordt er net zo goed opgetreden.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:37:44 #219
5428 crew  miss_sly
pi_145638387
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:33 schreef wipes66 het volgende:

[..]

maar als de moeder beschuldigd word moet dat dan ook direct gebeuren neem ik aan?
Ja natuurlijk.

Echt, stating the obvious hier al een aantal keren, zeg.
pi_145638436
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja natuurlijk.

Echt, stating the obvious hier al een aantal keren, zeg.
je weet maar nooit tegenwoordig, voor veel overheden is dat helemaal niet obvious helaas.
..///
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:44:09 #221
5428 crew  miss_sly
pi_145638592
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:39 schreef wipes66 het volgende:

[..]

je weet maar nooit tegenwoordig, voor veel overheden is dat helemaal niet obvious helaas.
Even buiten overheden en zo, maar hier in het topic wordt van een vrouw ook gewoon meteen aangenomen dat ze wel anti-man zal zijn en vindt dat alle gevallen waarin vrouwen bevoordeeld worden, moeten blijven bestaan en alle gevallen waarin ze benadeeld worden moeten worden gewijzigd.

Echt, heel vermoeiend vind ik dat.
pi_145641090
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Want dan is het niet handig als beide geslachten samen de schouders eronder zetten?
Jawel...maar die feministische types willen toch altijd juist zo graag onafhankelijk en laten zien dat ze "net zo sterk/goed/gelijk" als mannen zijn...

In zo'n situatie waar het "survival of the fittest" wordt willen ze waarschijnlijk maar al te graag een man die hen beschermd (want vrouwen zijn fysiek nou eenmaal minder sterk).
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:07:01 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145641194
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:03 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Jawel...maar die feministische types willen toch altijd juist zo graag onafhankelijk en laten zien dat ze "net zo sterk/goed/gelijk" als mannen zijn...

In zo'n situatie waar het "survival of the fittest" wordt willen ze waarschijnlijk maar al te graag een man die hen beschermd (want vrouwen zijn fysiek nou eenmaal minder sterk).
'Survival of the fittest' slaat niet op de sterkste, maar op de best aangepaste.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145641280
quote:

[..]

Lekker generaliserend :')
quote:
Survival of the fittests = overleving van de best aangepaste; dat ik wat anders dan overleving van de sterktste, dan zou het wel survival of the strongest geweest zijn.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_145641301
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

'Survival of the fittest' slaat niet op de sterkste, maar op de best aangepaste.
Daar heb je gelijk in... maar vrouwen zijn nou eenmaal makkelijker prooi dan mannen omdat ze fysiek minder sterk zijn....Maar je hebt gelijk.
pi_145641336
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:10 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in... maar vrouwen zijn nou eenmaal makkelijker prooi dan mannen omdat ze fysiek minder sterk zijn....Maar je hebt gelijk.
Zucht... sterk zijn is niet de enige manier om je aan te passen :s)
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_145641848
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Niet alleen. Gaat over hoe over de eeuwen heen vrouwen (net als mannen) op bepaalde gebieden een uitzonderingspostitie hebben verkregen tov mannen, en dat ze deze als ze werkelijk gelijkwaardig willen zijn óók op moeten geven (net als mannen). Daar komt ook een stuk legale kant bij kijken, bijvoorbeeld lagere straffen voor gelijke misdaden, dienstplicht, etc.

De kritiek is dan dat vrijwel geen enkele feminist de voordelen van die uitzonderingspositie ziet of wil zien, laat staan opgeven, en dat daarom feminisme in haar huidige vorm niets anders is dan de zoveelste agenda is om meer (politieke) macht te verwerven ten koste van andere groepen, in het bijzonder -vanzelfsprekend- mannen.
Wat ik ook al zei .. Je gaat echt nevernooitniet gelijk(waardig)heid bereiken door je voornamelijk te focussen op de problemen van één specifieke groep.

Evolueer die shit tot een bredere stroming ter bevordering van de gelijkwaardigheid en noem het egalitarisme of humanisme oid.

En raar genoeg zijn de meesten het daar (en zelfs hier) wel mee eens, maar worden alsnog alle besproken problemen vanuit het vrouwelijk geslacht benaderd. En dat zie je ook weer heel mooi terug in dit topic.

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 17-10-2014 16:39:24 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_145641886
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet per definitie uit he, sterker nog: meestal niet.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:29:23 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145641972
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet per definitie uit he, sterker nog: meestal niet.
Ja, je hebt gelijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145642071
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zeg eens dan, wanneer is dat niet zo?
Gast .. er is bestaan vaders die uit pure wanhoop een superhelden pak aantrekken en op een dakrand gaan staan .. Dat doen ze toch echt niet omdat ze helemaal gek worden van hun kinderen die elke dag door het huis rennen.
pi_145642098
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Gast .. er is bestaan vaders die uit pure wanhoop een superhelden pak aantrekken en op een dakrand gaan staan .. Dat doen ze toch echt niet omdat ze helemaal gek worden van hun kinderen die elke dag door het huis rennen.
Nee, omdat ze niet helemaal goed zijn waarschijnlijk.
pi_145642305
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, omdat ze niet helemaal goed zijn waarschijnlijk.
Of meer waarschijnlijker omdat ze zo wanhopig zijn geworden na jarenlang gestreden te hebben en jarenlang niet serieus genomen zijn.
pi_145642333
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Of meer waarschijnlijker omdat ze zo wanhopig zijn geworden na jarenlang gestreden te hebben en jarenlang niet serieus genomen zijn.
Ja, de slachtofferrol blijft een heerlijke rol.
pi_145642355
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat continue 'white knight'-en ook?
pi_145642383
quote:

[..]

Die luxe is er helemaal niet in een overlevingssituatie, daar zullen beide gewoon elkaar moeten beschermen en helpen. Dan heb je geen vrouwentaken en mannentaken, dan is er alleen iedereen doet alles om maar te kunnen overleven.

Als er 1 situatie is waarbij je wel net zo goed/sterk/gelijk moet zijn aan elkaar dan is het in een overlevingssituatie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145642385
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat continue 'white knight'-en ook?
Dat weet ik niet, dat zou je toch echt moeten vragen aan de mensen die die rol op zich nemen.
pi_145642437
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Iemand die zijn kinderen niet mag zien omdat het systeem vaders tegenwerkt is toch ook een slachtoffer ergo die slachtofferrol is terecht.
Ik begrijp niet waarom je dergelijk onrecht en leed bagatelliseert.
pi_145642448
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:10 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Prooi van wie of wat, want in erg veel gevallen in de natuur geld dat de man ook niets aan zijn kracht heeft als het op prooi worden aankomt. De mens zal dan toch vooral zijn koppie moeten gebruiken, macht ligt dan in getallen en hulpmiddelen, niet in de spieren van de mens, want die doen onder voor erg veel diersoorten.
Daarbij vergeet je dat de grootste vijanden honger en dorst zijn, waarbij je ook maar bar weinig aan je kracht hebt.

Als het trouwens over de verschillen in lichaam heeft weet je dan wel dat een vrouw net iets beter is aangepast om roofdieren eerder op te merken? Zo is bv ons blikveld iets breder dan die van de man, zijn we beter instaat om bewegingen buiten die directe focus op te pakken.
Zo is een man weer iets beter uitgerust om te gaan jagen, zijn blik heeft meer focus. Gaat het dus om geen prooi worden dan is de vrouw beter uitgerust dan de man en mag de man hopen dat hij vrouwen om zich heen heeft die meer ingericht zijn op bewegingen opmerken en verschillen in de omgeving oppakken.

[ Bericht 22% gewijzigd door erodome op 17-10-2014 16:51:10 ]
pi_145642515
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:43 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Iemand die zijn kinderen niet mag zien omdat het systeem vaders tegenwerkt is toch ook een slachtoffer ergo die slachtofferrol is terecht.
Ik begrijp niet waarom je dergelijk onrecht en leed bagatelliseert.
Ik bagatelliseer niets, maar iemand die met een superhelden pak op de daken gaat staan zoekt aandacht is knettergek.
pi_145642564
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik bagatelliseer niets, maar iemand die met een superhelden pak op de daken gaat staan zoekt aandacht is knettergek.
Jij begrijpt blijkbaar niet dat die gasten dat niet voor niks doen en ze blijkbaar alle mogelijkheden al geprobeerd hebben.
Wat moeten ze volgens jou dan doen?
Wat moeten ze doen om aandacht te krijgen voor het leed en het onrecht wat ze aangedaan wordt?
pi_145654034
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:51 schreef Godshand het volgende:

[..]

Prima! ^O^

Stofzuig mijn huis dan maar. Kan je morgen de ramen lappen *O*
Doe ik alleen voor m'n vriendje. Niet voor feministische ''mannen'' :')
pi_145654808
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:39 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Doe ik alleen voor m'n vriendje. Niet voor feministische ''mannen'' :')
Waarom die mannen tussen haakjes?
pi_145655353
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom die mannen tussen haakjes?
:')
pi_145655366
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:20 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

:')
Wat? hoe bedoel je dat?
pi_145782665
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat? hoe bedoel je dat?
Blijkt maar weer waarom feminisme nodig is. Heb je al enige vrouwelijke trekken dan ben je geen "echte man".
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:08:20 #246
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_145785249
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Die luxe is er helemaal niet in een overlevingssituatie, daar zullen beide gewoon elkaar moeten beschermen en helpen. Dan heb je geen vrouwentaken en mannentaken, dan is er alleen iedereen doet alles om maar te kunnen overleven.

Als er 1 situatie is waarbij je wel net zo goed/sterk/gelijk moet zijn aan elkaar dan is het in een overlevingssituatie.
Ik ben nu in een boek bezig over geweldsbeteugeling in menselijke gemeenschappen door de geschiedenis heen. Al zolang we weten is één van de primaire mechanismen om geweld in groepen mensen te voorkomen het creëren van ongelijkheid. Tussen klassen, maar ook tussen de seksen. In nagenoeg alle mensenlijke beschavingen met uitzondering van een moderne, is er een heel duidelijk onderscheid tussen wat mannen mogen en wat vrouwen mogen. Dit om competitiviteit en rivaliteit binnen en tussen de geslachten te beperken.

Dus nee, als ergens een zeer rigide taakverdeling zal ontstaan op basis van een hiërarchie en bij uitstek niet op gelijkheid dan is het zo'n situatie. Dat zie je ook wel terug in morderne organisaties die veel met geweld van doen hebben (politie, leger, etc). Allemaal extreem hiërarchisch.

Anyway, offtopic to the max.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:11:06 #247
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_145796356
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:08 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik ben nu in een boek bezig over geweldsbeteugeling in menselijke gemeenschappen door de geschiedenis heen. Al zolang we weten is één van de primaire mechanismen om geweld in groepen mensen te voorkomen het creëren van ongelijkheid. Tussen klassen, maar ook tussen de seksen. In nagenoeg alle mensenlijke beschavingen met uitzondering van een moderne, is er een heel duidelijk onderscheid tussen wat mannen mogen en wat vrouwen mogen. Dit om competitiviteit en rivaliteit binnen en tussen de geslachten te beperken.

Dus nee, als ergens een zeer rigide taakverdeling zal ontstaan op basis van een hiërarchie en bij uitstek niet op gelijkheid dan is het zo'n situatie. Dat zie je ook wel terug in morderne organisaties die veel met geweld van doen hebben (politie, leger, etc). Allemaal extreem hiërarchisch.

Anyway, offtopic to the max.
Maar ondanks de verschrikkelijke ongelijkheid (Kastenstelsel) in India is vrouwenverkrachting daar nog een enorm probleem.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:22:36 #248
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_145797028
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:11 schreef Purrrp het volgende:

[..]

Maar ondanks de verschrikkelijke ongelijkheid (Kastenstelsel) in India is vrouwenverkrachting daar nog een enorm probleem.
Nou, de kans is dus groot dat dat erger wordt door toenemende gelijkheid. Voor gelijkheid tussen de geslachten in de vorm die wij kennen en onze samenlevingen min of meer wel kunnen faciliteren is een moderne (in filosofische zin) samenleving nodig. Dat betekent het afbreken van een aantal traditionele instituties en hun hiërarchieën, en dat gaat doorgaans gepaard met veel geweld. Zie ook het midden-oosten.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_145803886
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Blijkt maar weer waarom feminisme nodig is. Heb je al enige vrouwelijke trekken dan ben je geen "echte man".
Als je een piemel hebt ben je een man lijkt mij, maar ik vraag me af wat feminisme voor je kan doen in dat opzicht?
pi_145833678
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:24 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als je een piemel hebt ben je een man lijkt mij, maar ik vraag me af wat feminisme voor je kan doen in dat opzicht?
Nou. Daar strijden ze over het algemeen wel voor. :7
pi_145835844
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nou. Daar strijden ze over het algemeen wel voor. :7
Ik zie ze nou niet echt bepaald op de barricades staan om te "strijden" zodat jij een vrouwelijke man kan zijn, maar daar vroeg ik dan ook niet naar.
Wat kunnen feministen daadwerkelijk voor je doen?
Eisen dat er wetten komen die mensen opleggen dat ze geen mening over vrouwelijke mannen mogen hebben en zo een speciale uitzonderingspositie voor je maken?

Ik vind het sowieso raar dat je de mening van anderen zo enorm laat wegen en jezelf het gevoel aanpraat dat je min of meer onderdrukt wordt terwijl dat in de realiteit helemaal niet gebeurt.
Voor zover ik weet mag je je gedragen zoals je wilt, mag je je kleden zoals je wilt en anderen mogen daar een mening over hebben net zo goed als dat jij een mening over andere mensen hebt... lijkt mij niet meer dan logisch en niet meer dan fair. ^O^
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:35:51 #252
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145846694
Er was laatst op fb een foto van een Amerikaans mannetje van zo'n 5 jaar die nieuwe schoenen aan had, dat waren roze ballerina's met zebraprint, hij wilde heel graag die schoenen omdat de zebra zijn lieverlingsdier is.
Reacties varieerde van ''Zo kweek je een homo'' tot '' dat is kindermishandeling, ze moeten hem van zijn moeder afnemen''
Het kind was superblij met zijn nieuwe schoentjes en ik begrijp die reacties echt niet.
Als mijn jongste dochter in haar cars schoenen rondloopt hoor ik er niemand over, hoor ik niemand zeggen dat ze nu wel lesbisch moet worden of dat ik een verschrikkelijke moeder ben die dat toestaat.

Maar het is zelf zo erg geworden dat deze foto, van een heel blij jochie met zijn roze zebra schoentjes nu over heel het internet gaat, omdat het zo'n schande zou zijn.

Het is zelfs in het nieuws geweest.

http://www.huffingtonpost(...)edlinkusaolp00000009

En zelfs zo ver dat mensen die tegen homo's zijn deze foto gebruiken voor hun propaganda, de ouders zijn helemeaal geen homostel overigens en het kind heeft helemaal geen lippenstift op.

Hoe bizar is dit? Dat zoveel mensen overstuur zijn omdat een 5 jarig jochie meisjesschoenen draagt?
Zie je zoveel ophef over een meisje dan jongens schoenen draagt?

Wat is mijn punt? Vrouwelijk/meisjes wordt nog steeds als minderwaardig gezien, als minder waard dan een jongetje, En daarom is het niet goed als een jongetje schoentjes draagt wat voor meisjes is gemaakt maar wel prima als een meisje schoentjes draagt die voor een jongetje zijn gemaakt.

[ Bericht 6% gewijzigd door snakelady op 23-10-2014 11:41:23 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145846810
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:35 schreef snakelady het volgende:
Er was laatst op fb een foto van een Amerikaans mannetje van zo'n 5 jaar die nieuwe schoenen aan had, dat waren roze ballerina's met zebraprint, hij wilde heel graag die schoenen omdat de zebra zijn lieverlingsdier is.
Reacties varieerde van ''Zo kweek je een homo'' tot '' dat is kindermishandeling, ze moeten hem van zijn moeder afnemen''
Het kind was superblij met zijn nieuwe schoentjes en ik begrijp die reacties echt niet.
Als mijn jongste dochter in haar cars schoenen rondloopt hoor ik er niemand over, hoor ik niemand zeggen dat ze nu wel lesbisch moet worden of dat ik een verschrikkelijke moeder ben die dat toestaat.

Maar het is zelf zo erg geworden dat deze foto, van een heel blij jochie met zijn roze zebra schoentjes nu over heel het internet gaat, omdat het zo'n schande zou zijn.

[ afbeelding ]

En zelfs zo ver dat mensen die tegen homo's zijn deze foto gebruiken voor hun propaganda, de ouders zijn helemeaal geen homostel overigens en het kind heeft helemaal geen lippenstift op.

[ afbeelding ]

Hoe bizar is dit? Dat zoveel mensen overstuur zijn omdat een 5 jarig jochie meisjesschoenen draagt?
Sowieso raar om een kind ballerina's aan te doen, slecht voor je voeten!
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:44:48 #254
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145846923
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:40 schreef Probability het volgende:

[..]

Sowieso raar om een kind ballerina's aan te doen, slecht voor je voeten!
Zoals je kan lezen in het artikel draagt hij ze niet iedere dag.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145857307
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:33 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik zie ze nou niet echt bepaald op de barricades staan om te "strijden" zodat jij een vrouwelijke man kan zijn, maar daar vroeg ik dan ook niet naar.
Wat kunnen feministen daadwerkelijk voor je doen?
Eisen dat er wetten komen die mensen opleggen dat ze geen mening over vrouwelijke mannen mogen hebben en zo een speciale uitzonderingspositie voor je maken?

Ik vind het sowieso raar dat je de mening van anderen zo enorm laat wegen en jezelf het gevoel aanpraat dat je min of meer onderdrukt wordt terwijl dat in de realiteit helemaal niet gebeurt.
Voor zover ik weet mag je je gedragen zoals je wilt, mag je je kleden zoals je wilt en anderen mogen daar een mening over hebben net zo goed als dat jij een mening over andere mensen hebt... lijkt mij niet meer dan logisch en niet meer dan fair. ^O^
In de praktijk wordt dat helaas niet altijd getolereerd.

En het gaat niet alleen om politiek, maar ook om sociologie. Als iedereen wat feministischer denkt heb je dat niet, dus het gedachtegoed verspreiden kan zeker helpen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2014 17:36:52 ]
pi_145859252
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

In de praktijk wordt dat helaas niet altijd getolereerd.

En het gaat niet alleen om politiek, maar ook om sociologie. Als iedereen wat feministischer denkt heb je dat niet, dus het gedachtegoed verspreiden kan zeker helpen.
Iedereen moet anders denken omdat jij je onderdrukt voelt.
Met de nadruk op voelt want in de realiteit is dat helemaal niet het geval maar zijn er mensen die een andere mening dan jij hebben en word jij beoordeeld net als elk ander mens.
Je klinkt als een enge sektelid.
pi_145892578
En wat nou als er 100 mannen en 100 vrouwen op een schip zijn dat aan het zinken is?

Normaal is de regel "vrouwen en kinderen eerst" maar dan is het ook gewoon ieder voor zich dus? (Kinderen even buiten beschouwing gelaten)
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:14:39 #258
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145893877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:31 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
En wat nou als er 100 mannen en 100 vrouwen op een schip zijn dat aan het zinken is?

Normaal is de regel "vrouwen en kinderen eerst" maar dan is het ook gewoon ieder voor zich dus? (Kinderen even buiten beschouwing gelaten)
De reden vrouwen en kinderen eerst is heel logisch, kinderen omdat dat de nieuwe jonge generatie is, vrouwen omdat vrouwen kinderen kunnen dragen, er is maar een man nodig om 20 vrouwen te bevruchten, 20 mannen en 1 vrouw is niet zo goed om voor nageslacht te zorgen.
Heel vroeger was het dan ook eerst kinderen, dan vrouwen, dan mannen en dan de ouderen. De ouderen hebben de ''minste waarde''.
pi_145896657
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

De reden vrouwen en kinderen eerst is heel logisch, kinderen omdat dat de nieuwe jonge generatie is, vrouwen omdat vrouwen kinderen kunnen dragen, er is maar een man nodig om 20 vrouwen te bevruchten, 20 mannen en 1 vrouw is niet zo goed om voor nageslacht te zorgen.
Heel vroeger was het dan ook eerst kinderen, dan vrouwen, dan mannen en dan de ouderen. De ouderen hebben de ''minste waarde''.
Ja dus als mannen en vrouwen overal gelijke behandeld moeten worden is het op zo'n moment ook gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt... Ik heb niks tegen feminisme op zich, en vind het ook raar dat bijvoorbeeld een man meer betaald zou krijgen dan een vrouw voor dezelfde functie... en vind die standaard man/vrouw rolverdeling in de maatschappij ook iets compleet achterhaalds.

Maar het kwalijke aan het "feminisme van tegenwoordig" is dat vrouwen het vooral 1 kant op willen laten werken ...dus wel in alles waar ze voordeel van hebben maar niet zogauw ze er ergens op achteruit gaan. En dat werkt altijd een beetje op m'n zenuwen...

Plus dat manen en vrouwen ook gewoon helemaal niet gelijk zijn (wel gelijkwaardig als persoon)...in bepaalde dingen zijn mannen beter en in bepaalde dingen zijn vrouwen beter en uiteraard verschilt het best van persoon tot persoon maar clichés bestaan vaak omdat ze in veel gevallen nou eenmaal kloppen...

En oke dit stukje is heel erg zwart wit en generaliserend maar dat krijg je snel met een onderwerp als dit.
pi_145916783
quote:

[..]

Dat was vroeger de reden mischien, maar tegenwoordig niet meer.
Er is geen onderbevolking meer, maar overbevolking, dus die overweging valt weg.
Het is niet alsof er een te kort aan vrouwen tbv voortplanting is op de wereld.
In rampsituaties wordt echt niet meer overwogen hoe de kans op bevruchting en voortbestaan van de groep het beste gegarandeerd kan worden. In de meeste rampsituaties tegenwoordig kent men elkaar niet eens.

Nu heeft het meer met eergevoel te maken, je pikt als man toch geen reddingssloep van een weerloze vrouw af. Bovendien zijn de dames er zelf uiteraard als de kippen bij en staan vooraan in de rij bij de reddingssloep.
Om nou als man over feminisme te beginnen in zo'n situatie.....

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjarrel78 op 25-10-2014 09:21:40 ]
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:17:32 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145918563
En om maar even de discussie aan te zwengelen: van onderbevolking is natuurlijk nooit echt sprake geweest. De mens is altijd een succesvolle diersoort geweest die zichzelf niet echt hoefde te preserveren.

Het eergevoel waar men vandaag de dag over spreekt is puur gebaseerd op Victoriaanse waarden.

Vrouwen overleven honger veel beter dan mannen (uithoudingsvermogen). Mannen overleven rampen eerder op kracht. Dus ieder voor zich, wat mij betreft, al zou ik kindjes toch een plekje geven in de reddingssloep.
Resistance is futile.
pi_146046197
http://www.empirecontact.(...)garding-conduct.html

Een gids voor mannen die zich willen bezighouden met feminisme en dingen waar je voor uit moet kijken. :)
pi_146048323
Interessant overigens:

http://www.bbc.com/news/world-29722848?ocid=socialflow_twitter

De Pay Gap wereldwijd bekeken.
pi_146125125
Geniale quote even in het juiste topic geplaatst:

quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En dan nog zijn er van die vrouwen die beweren dat met vrouwen aan de macht er nooit oorlog zou zijn....
Hou ze een paar lelijke laarzen voor weinig als een wortel voor hun neus en ze worden monsters.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146130824
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:51 schreef El_Matador het volgende:
Geniale quote even in het juiste topic geplaatst:

[..]

;(
pi_146130865
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:53 schreef robin007bond het volgende:

[..]

;(
"shit, daar gaan mijn argumenten voor een matriarchale samenleving..."

Leuke avatar trouwens.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_146131258
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Leuke avatar trouwens.
_O-
Maak je geen zorgen. Ik ben niet voor een matriarchaat. Gendergelijkheid betekent geen patriarchaat, maar ook geen matriarchaat. :)

En thanks!
pi_146131332
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:03 schreef robin007bond het volgende:
_O-
Maak je geen zorgen. [...] Gendergelijkheid

En thanks!
Laten we iedereen dan gewoon verplicht hermafrodiet maken.

pi_146131437
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Laten we iedereen dan gewoon verplicht hermafrodiet maken.
Gast. Stop met trollen. :D
pi_146131493
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Gast. Stop met trollen. :D
Haha, was het maar waar. Jouw avatar en "What is a man? A miserable little pile of secrets. - Dracula" geven weinig aanleiding om voor iets anders te pleiten.

pi_146132113
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haha, was het maar waar. Jouw avatar en "What is a man? A miserable little pile of secrets. - Dracula" geven weinig aanleiding om voor iets anders te pleiten.
Dude, de zin in mijn signature is gewoon een meme uit een geweldige game, dat bekendstaat om zijn cheesy voice acting etc. :P

http://knowyourmeme.com/memes/what-is-a-man
pi_146132186
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:20 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dude, de zin in mijn signature is gewoon een meme uit een geweldige game, dat bekendstaat om zijn cheesy voice acting etc. :P

http://knowyourmeme.com/memes/what-is-a-man
Dat jij juist die verkiest om je berichten mee op te sieren, in combinatie met je avatar waarin slechts het vrouwelijke symbool prijst (met een vreemde "anarchistische" A), zegt dus helemaal niks, nada, noppes?

pi_146132459
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat jij juist die verkiest om je berichten mee op te sieren, in combinatie met je avatar waarin slechts het vrouwelijke symbool prijst (met een vreemde "anarchistische" A), zegt dus helemaal niks, nada, noppes?
Nee, dat zegt niets. :D Het verband had ik eerder niet eens gezien en ik lach me echt dood om het feit dat je denkt dat mijn quote uit Castlevania Symphony of the Night ook maar enigszins te maken had met het beeld dat ik bij mannen zou hebben. Dus thanks, ik zie het nu pas.
pi_146140023
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Leuke avatar trouwens.
het is niet geniaal. het is nauwelijks grappig
pi_146140024
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 05:02 schreef Casiotone het volgende:

[..]

het is niet geniaal. het is nauwelijks grappig
U heeft geen smaak.
Vegetariers zijn zeikerds.

donderdag 6 november 2014 @ 12:49:46 #276
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146364456
KLB / Feminisme

Feminisme :r
pi_146368617
Mensen die niet kunnen autorijden en toch de weg op gaan :r :r
pi_146368636
Feministen :')

Het gros schreeuwt om gelijke rechten, maar gelijke plichten ho maar :')
pi_146374711
Oke een aantal serieuze vragen

Iemand die me kan uitleggen wat er niet deugd met het patriarchaat?

Geloven jullie daadwerkelijk dat het puur om gelijke rechten gaat?

Met gelijke rechten horen ook gelijke plichten dus snap niet dat iemand een voorstander is van sadistische ideologie . Noem het beesje dan ook bij zijn naam. Speciale rechten puur omdat je een vajayjay hebt

Draagt het feminsme iets bij aan je emotionele/mentale welzijn ?

1 op de 2 huwelijken eindigt in een scheiding . Welke rol speelt het feminisme hier in ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_146397880
Feminisme...wat mij vooral opviel was dat vrouwen die zich feminist noemden, uitsluitend de achterlopende dingen tussen man en vrouw (als de vrouw achter liep/loopt dus) aankaartten, maar noooooooit met een woord repten (tenzij slappe, intelligentie-beledigende kutexcuusjes) als de man ergens achterliep op de vrouw.
pi_146398148
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
Feminisme...wat mij vooral opviel was dat vrouwen die zich feminist noemden, uitsluitend de achterlopende dingen tussen man en vrouw (als de vrouw achter liep/loopt dus) aankaartten, maar noooooooit met een woord repten (tenzij slappe, intelligentie-beledigende kutexcuusjes) als de man ergens achterliep op de vrouw.
Die zijn er wel, maar krijgen geen aandacht. :)
ROBODEMONS..................|:(
pi_146398174
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Niet van mij in elk geval :P Heb de schurft aan discriminatie :r
pi_146506596
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_146508545
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
Tsja, ergens vind ik dat ook wel logisch. Feminisme betekent per definitie gelijkheid tussen beide seksen, maar ik begrijp wel dat er meer aandacht uitgaat naar de ongelijke positie van de vrouw aangezien die er over het algemeen nog een stuk slechter aan toe is. Wat voor voorbeelden bedoel jij precies waarin de man achterloopt op de vrouw?

Btw je comment deed me een beetje denken aan deze docu, die gaat over de manier waarop mannen ook geschaad worden door het patriarchaat. iig 1 aspect ervan.

pi_146513727
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:31 schreef Arident het volgende:

Tsja, ergens vind ik dat ook wel logisch. Feminisme betekent per definitie gelijkheid tussen beide seksen, maar ik begrijp wel dat er meer aandacht uitgaat naar de ongelijke positie van de vrouw aangezien die er over het algemeen nog een stuk slechter aan toe is.
het huidige feminisme heeft helemaal niks met gelijkheid tussen seksen te maken. je zegt het eigenlijk zelf al; feminisme houdt zich primair bezig met de positie (het slachtofferschap) van vrouwen. in andere woorden: er wordt alleen gekeken waar vrouwen het (in de statistieken) slechter doen en waar dat tegengaan voordelig uitpakt voor vrouwen. dit gebeurd binnen de kaders van het seksistische denkbeeld dat vrouwen altijd het slachtoffer zijn en nooit verantwoordelijk zijn voor hun doen en laten. de bal ligt dus altijd bij de man, want hij is standaard de dader of op zijn minst op een bepaalde manier verantwoordelijk (patriarchaat).

quote:
Wat voor voorbeelden bedoel jij precies waarin de man achterloopt op de vrouw?
er zijn toch genoeg issues te bedenken waar mannen als groep gezien structureel benadeeld worden? bv dat ze meestal zwaardere straffen krijgen. dat jongens het slechter doen in het onderwijs. dat vaders vaak minder rechten hebben. echtscheidingen waar vooral mannen benadeeld worden. dat genitale mutilatie bij jongens veelal als een non-issue wordt gezien. dat jongens vaker met geweld te maken krijgen (ook van hun ouders bv) etc etc.
..///
pi_146514524
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:36 schreef wipes66 het volgende:

[..]

het huidige feminisme heeft helemaal niks met gelijkheid tussen seksen te maken. je zegt het eigenlijk zelf al; feminisme houdt zich primair bezig met de positie (het slachtofferschap) van vrouwen. in andere woorden: er wordt alleen gekeken waar vrouwen het (in de statistieken) slechter doen en waar dat tegengaan voordelig uitpakt voor vrouwen. dit gebeurd binnen de kaders van het seksistische denkbeeld dat vrouwen altijd het slachtoffer zijn en nooit verantwoordelijk zijn voor hun doen en laten. de bal ligt dus altijd bij de man, want hij is standaard de dader of op zijn minst op een bepaalde manier verantwoordelijk (patriarchaat).

[..]

er zijn toch genoeg issues te bedenken waar mannen als groep gezien structureel benadeeld worden? bv dat ze meestal zwaardere straffen krijgen. dat jongens het slechter doen in het onderwijs. dat vaders vaak minder rechten hebben. echtscheidingen waar vooral mannen benadeeld worden. dat genitale mutilatie bij jongens veelal als een non-issue wordt gezien. dat jongens vaker met geweld te maken krijgen (ook van hun ouders bv) etc etc.
Het was ook geen retorische vraag.

Verder streeft het feminisme wat ik ken juist naar gelijkheid van beide seksen en dat houdt ook de issues in die jij opnoemt. Zoals ik al zei, het patriarchaat schaadt alle partijen. Ik denk dat de meeste mensen wel van mening zijn dat er iets gedaan moet worden aan dit soort issues, voor zowel vrouwen als mannen. Daarom erg jammer dat het vaak verzand in een soort man vs. vrouw/vrouw vs. man strijd. Zou een stuk constructiever zijn als we voorbij het moddergooien zouden komen, elkaars issues zouden zien als gedeelde issues, ipv "jullie nemen altijd de slachtofferrol aan"/"de man is standaard de 'dader'" en je aangevallen voelen en in de verdediging schieten, gewoon eens erkennen dat dit geen strijd is en dat dit soort shit voor niemand wenselijk is.
pi_146514538
quote:

Btw je comment deed me een beetje denken aan deze docu, die gaat over de manier waarop mannen ook geschaad worden door het patriarchaat. iig 1 aspect ervan.

Wat een net zo onzinnig, discriminerend en kwetsend woord is als "de Joden" wanneer gebruikt door Nationaal Socialisten. Walgelijk.
Het patriarchaat bestaat helemaal niet en is niet meer dan een soort zondebok van feministen om ALLE problemen toe te schrijven aan mannen.
pi_146517002
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:55 schreef Arident het volgende:

[..]

Het was ook geen retorische vraag.

Verder streeft het feminisme wat ik ken juist naar gelijkheid van beide seksen en dat houdt ook de issues in die jij opnoemt. Zoals ik al zei, het patriarchaat schaadt alle partijen. Ik denk dat de meeste mensen wel van mening zijn dat er iets gedaan moet worden aan dit soort issues, voor zowel vrouwen als mannen. Daarom erg jammer dat het vaak verzand in een soort man vs. vrouw/vrouw vs. man strijd. Zou een stuk constructiever zijn als we voorbij het moddergooien zouden komen, elkaars issues zouden zien als gedeelde issues, ipv "jullie nemen altijd de slachtofferrol aan"/"de man is standaard de 'dader'" en je aangevallen voelen en in de verdediging schieten, gewoon eens erkennen dat dit geen strijd is en dat dit soort shit voor niemand wenselijk is.
Inderdaad, het zou al een hoop schelen als vrouwen de issues van mannen serieus namen en ook andersom.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 10 november 2014 @ 23:02:34 #289
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146517517
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:36 schreef wipes66 het volgende:

[..]

[..]
[quote]
er zijn toch genoeg issues te bedenken waar mannen als groep gezien structureel benadeeld worden? bv dat ze meestal zwaardere straffen krijgen.
Zoals in dit topic al is aangetoond, dat is afgeschaft, dankzij een feministische groep.

quote:
dat jongens het slechter doen in het onderwijs
Dat komt omdat er steeds minder mannen werkzaam zijn in het onderwijs, maar dat is niet de schuld van vrouwen of feministen.

quote:
dat vaders vaak minder rechten hebben.
Ze hebben over het algemeen dezelfde rechten.

quote:
echtscheidingen waar vooral mannen benadeeld worden.
Hoe dat zo? Als je doelt op dat de man vaak partneralimentatie moet betalen is dat omdat de man vaak het meeste verdien, zou de vrouw het meeste verdienen zou zij moeten betalen.

quote:
dat genitale mutilatie bij jongens veelal als een non-issue wordt gezien.
Vooral door mannen ook, lees maar eens topics hier op Fok!, de meeste vrouwen vinden het onzin en onnodig.

quote:
dat jongens vaker met geweld te maken krijgen (ook van hun ouders bv) etc etc.
Geweld wordt ook meer gepleegd door mannen

Daarmee wil ik deze issues niet bagatelliseren maar wel aantonen dat dit geen oorzaken zijn veroorzaakt door vrouwen, terwijl de zaken waar veel feministen voor vechten vaak wel veroorzaakt wordt door mannen.
pi_146517910
quote:

[..]

Tsja, ergens vind ik dat ook wel logisch. Feminisme betekent per definitie gelijkheid tussen beide seksen, maar ik begrijp wel dat er meer aandacht uitgaat naar de ongelijke positie van de vrouw aangezien die er over het algemeen nog een stuk slechter aan toe is. Wat voor voorbeelden bedoel jij precies waarin de man achterloopt op de vrouw?

Interessant! Die staat nu op mijn to-watch lijst. :)
pi_146518017
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

De media focussen zich helaas vaker op extremen die de aandacht krijgen, dat is jammer.
pi_146518288
Tegen echt feminisme kan niemand zijn.
pi_146518388
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 23:21 schreef theunderdog het volgende:
Tegen echt feminisme kan niemand zijn.
Inderdaad! Al zullen er vast nog enkelen tegen zijn. Het is denk ik vooral de beeldvorming omtrent feminisme die weerstand creëert bij mensen.
pi_146518504
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 23:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Inderdaad! Al zullen er vast nog enkelen tegen zijn. Het is denk ik vooral de beeldvorming omtrent feminisme die weerstand creëert bij mensen.
Die beeldvorming word helaas gecreëerd door kortharige mannenhaters.

Echt zeer zonde, het is tijd voor revolutie. De echte feministen moeten weer opstaan en dit soort achterlijke figuren van de troon stoten.
pi_146518555
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 23:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die beeldvorming word helaas gecreëerd door kortharige mannenhaters.

Echt zeer zonde, het is tijd voor revolutie. De echte feministen moeten weer opstaan en dit soort achterlijke figuren van de troon stoten.
Toch zie ik persoonlijk de mannenhatende feministen echt nooit. Wellicht omdat ik enkel kwaliteitsmedia lees, want ik heb echt nog nooit het stereotype feminist meegemaakt die mannen als geheel de schuld geven van alles.
pi_146518588
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 23:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Toch zie ik persoonlijk de mannenhatende feministen echt nooit. Wellicht omdat ik enkel kwaliteitsmedia lees, want ik heb echt nog nooit het stereotype feminist meegemaakt die mannen als geheel de schuld geven van alles.
Al geef je mannen maar 1 % de schuld van alles, dat is al te veel.

De meeste mannen hebben ook een hekel aan verkrachtingen, echt waar.
pi_146518755
Feminisme Nederland:

Echt feminisme:
pi_146518865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:35 schreef snakelady het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat is mijn punt? Vrouwelijk/meisjes wordt nog steeds als minderwaardig gezien, als minder waard dan een jongetje, En daarom is het niet goed als een jongetje schoentjes draagt wat voor meisjes is gemaakt maar wel prima als een meisje schoentjes draagt die voor een jongetje zijn gemaakt.

Dat heeft er echt geen moer mee te maken. De wereld zit gewoon vol met homofobe mafkezen, jammer maar waar.
pi_146518921
quote:

[..]

Film-geneuzel. In het echt komt het gewoon neer op recht van de sterkste, sowieso dat ik veel kinderen , vrouwen maar ook mannen die zwakker zijn dan ik opzij beuk als ik van een zinkend schip moet afkomen.
pi_146519287
Feministen: zijn jullie ook voor dienstplicht voor vrouwen als mannen ook moeten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')