Zucht... sterk zijn is niet de enige manier om je aan te passenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:10 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in... maar vrouwen zijn nou eenmaal makkelijker prooi dan mannen omdat ze fysiek minder sterk zijn....Maar je hebt gelijk.
Wat ik ook al zei .. Je gaat echt nevernooitniet gelijk(waardig)heid bereiken door je voornamelijk te focussen op de problemen van één specifieke groep.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Niet alleen. Gaat over hoe over de eeuwen heen vrouwen (net als mannen) op bepaalde gebieden een uitzonderingspostitie hebben verkregen tov mannen, en dat ze deze als ze werkelijk gelijkwaardig willen zijn óók op moeten geven (net als mannen). Daar komt ook een stuk legale kant bij kijken, bijvoorbeeld lagere straffen voor gelijke misdaden, dienstplicht, etc.
De kritiek is dan dat vrijwel geen enkele feminist de voordelen van die uitzonderingspositie ziet of wil zien, laat staan opgeven, en dat daarom feminisme in haar huidige vorm niets anders is dan de zoveelste agenda is om meer (politieke) macht te verwerven ten koste van andere groepen, in het bijzonder -vanzelfsprekend- mannen.
Het een sluit het ander niet per definitie uit he, sterker nog: meestal niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Survival of the fittest' slaat niet op de sterkste, maar op de best aangepaste.
Ja, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet per definitie uit he, sterker nog: meestal niet.
Gast .. er is bestaan vaders die uit pure wanhoop een superhelden pak aantrekken en op een dakrand gaan staan .. Dat doen ze toch echt niet omdat ze helemaal gek worden van hun kinderen die elke dag door het huis rennen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeg eens dan, wanneer is dat niet zo?
Nee, omdat ze niet helemaal goed zijn waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Gast .. er is bestaan vaders die uit pure wanhoop een superhelden pak aantrekken en op een dakrand gaan staan .. Dat doen ze toch echt niet omdat ze helemaal gek worden van hun kinderen die elke dag door het huis rennen.
Of meer waarschijnlijker omdat ze zo wanhopig zijn geworden na jarenlang gestreden te hebben en jarenlang niet serieus genomen zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, omdat ze niet helemaal goed zijn waarschijnlijk.
Ja, de slachtofferrol blijft een heerlijke rol.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:39 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Of meer waarschijnlijker omdat ze zo wanhopig zijn geworden na jarenlang gestreden te hebben en jarenlang niet serieus genomen zijn.
Dat continue 'white knight'-en ook?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, de slachtofferrol blijft een heerlijke rol.
Die luxe is er helemaal niet in een overlevingssituatie, daar zullen beide gewoon elkaar moeten beschermen en helpen. Dan heb je geen vrouwentaken en mannentaken, dan is er alleen iedereen doet alles om maar te kunnen overleven.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:03 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Jawel...maar die feministische types willen toch altijd juist zo graag onafhankelijk en laten zien dat ze "net zo sterk/goed/gelijk" als mannen zijn...
In zo'n situatie waar het "survival of the fittest" wordt willen ze waarschijnlijk maar al te graag een man die hen beschermd (want vrouwen zijn fysiek nou eenmaal minder sterk).
Dat weet ik niet, dat zou je toch echt moeten vragen aan de mensen die die rol op zich nemen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat continue 'white knight'-en ook?
Iemand die zijn kinderen niet mag zien omdat het systeem vaders tegenwerkt is toch ook een slachtoffer ergo die slachtofferrol is terecht.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, de slachtofferrol blijft een heerlijke rol.
Prooi van wie of wat, want in erg veel gevallen in de natuur geld dat de man ook niets aan zijn kracht heeft als het op prooi worden aankomt. De mens zal dan toch vooral zijn koppie moeten gebruiken, macht ligt dan in getallen en hulpmiddelen, niet in de spieren van de mens, want die doen onder voor erg veel diersoorten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:10 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in... maar vrouwen zijn nou eenmaal makkelijker prooi dan mannen omdat ze fysiek minder sterk zijn....Maar je hebt gelijk.
Ik bagatelliseer niets, maar iemand die met een superhelden pak op de daken gaat staan zoekt aandacht is knettergek.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:43 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Iemand die zijn kinderen niet mag zien omdat het systeem vaders tegenwerkt is toch ook een slachtoffer ergo die slachtofferrol is terecht.
Ik begrijp niet waarom je dergelijk onrecht en leed bagatelliseert.
Jij begrijpt blijkbaar niet dat die gasten dat niet voor niks doen en ze blijkbaar alle mogelijkheden al geprobeerd hebben.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer niets, maar iemand die met een superhelden pak op de daken gaat staan zoekt aandacht is knettergek.
Doe ik alleen voor m'n vriendje. Niet voor feministische ''mannen''quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:51 schreef Godshand het volgende:
[..]
Prima!
Stofzuig mijn huis dan maar. Kan je morgen de ramen lappen
Waarom die mannen tussen haakjes?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:39 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Doe ik alleen voor m'n vriendje. Niet voor feministische ''mannen''
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom die mannen tussen haakjes?
Blijkt maar weer waarom feminisme nodig is. Heb je al enige vrouwelijke trekken dan ben je geen "echte man".quote:
Ik ben nu in een boek bezig over geweldsbeteugeling in menselijke gemeenschappen door de geschiedenis heen. Al zolang we weten is één van de primaire mechanismen om geweld in groepen mensen te voorkomen het creëren van ongelijkheid. Tussen klassen, maar ook tussen de seksen. In nagenoeg alle mensenlijke beschavingen met uitzondering van een moderne, is er een heel duidelijk onderscheid tussen wat mannen mogen en wat vrouwen mogen. Dit om competitiviteit en rivaliteit binnen en tussen de geslachten te beperken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Die luxe is er helemaal niet in een overlevingssituatie, daar zullen beide gewoon elkaar moeten beschermen en helpen. Dan heb je geen vrouwentaken en mannentaken, dan is er alleen iedereen doet alles om maar te kunnen overleven.
Als er 1 situatie is waarbij je wel net zo goed/sterk/gelijk moet zijn aan elkaar dan is het in een overlevingssituatie.
Maar ondanks de verschrikkelijke ongelijkheid (Kastenstelsel) in India is vrouwenverkrachting daar nog een enorm probleem.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik ben nu in een boek bezig over geweldsbeteugeling in menselijke gemeenschappen door de geschiedenis heen. Al zolang we weten is één van de primaire mechanismen om geweld in groepen mensen te voorkomen het creëren van ongelijkheid. Tussen klassen, maar ook tussen de seksen. In nagenoeg alle mensenlijke beschavingen met uitzondering van een moderne, is er een heel duidelijk onderscheid tussen wat mannen mogen en wat vrouwen mogen. Dit om competitiviteit en rivaliteit binnen en tussen de geslachten te beperken.
Dus nee, als ergens een zeer rigide taakverdeling zal ontstaan op basis van een hiërarchie en bij uitstek niet op gelijkheid dan is het zo'n situatie. Dat zie je ook wel terug in morderne organisaties die veel met geweld van doen hebben (politie, leger, etc). Allemaal extreem hiërarchisch.
Anyway, offtopic to the max.
Nou, de kans is dus groot dat dat erger wordt door toenemende gelijkheid. Voor gelijkheid tussen de geslachten in de vorm die wij kennen en onze samenlevingen min of meer wel kunnen faciliteren is een moderne (in filosofische zin) samenleving nodig. Dat betekent het afbreken van een aantal traditionele instituties en hun hiërarchieën, en dat gaat doorgaans gepaard met veel geweld. Zie ook het midden-oosten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:11 schreef Purrrp het volgende:
[..]
Maar ondanks de verschrikkelijke ongelijkheid (Kastenstelsel) in India is vrouwenverkrachting daar nog een enorm probleem.
Als je een piemel hebt ben je een man lijkt mij, maar ik vraag me af wat feminisme voor je kan doen in dat opzicht?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Blijkt maar weer waarom feminisme nodig is. Heb je al enige vrouwelijke trekken dan ben je geen "echte man".
Nou. Daar strijden ze over het algemeen wel voor.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 01:24 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Als je een piemel hebt ben je een man lijkt mij, maar ik vraag me af wat feminisme voor je kan doen in dat opzicht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |