quote:Bij een evenement in het centrum van Haaksbergen is een monstertruck het publiek ingereden. Daarbij zijn drie doden gevallen, twee volwassenen en één kind. Ook zouden er zeker vijftien gewonden zijn. Van hen zijn vijf mensen ernstig gewond geraakt. Dat heeft burgemeester Hans Gerritsen van Haaksbergen bevestigd.
Op een filmpje is te zien dat de truck in een show over een aantal oude auto's rijdt en daarna uit de bocht vliegt. De beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
Rampenopvangplan
Volgens verslaggever Matthijs Holtrop stond het marktplein in Haaksbergen vol met hulpverleners. "De ambulances reden af en aan."
Er zijn politieauto's, brandweerauto's, ambulances en traumahelikopters uit de hele regio ingezet. Ook hulpdiensten uit Duitsland zijn naar het Overijsselse dorp gekomen.
De ziekenhuizen in Almelo en Enschede hebben een rampenopvangplan in werking gesteld.
De gemeente Haaksbergen heeft een informatienummer opengesteld: 053-5734567
Autoshow
In Haaksbergen werd vandaag de autoshow Automotorsportief gehouden. De monstertruck is een gigantische pick-uptruck met 1500 pk. De wielen zijn enorm.
http://nos.nl/artikel/703(...)liek-drie-doden.html
ja kan je lekker klem tussen te komen als er monstertruck tegen aan rijdtquote:Op zondag 28 september 2014 18:20 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
2x2 om en om dik... Blokken wegen 4 ton de stuk/
Paarden zijn ook vrij onberekenbaar (zoals eerder vanochtend al een incident was), beter leggen ze die blokken beton hier ook bij de jaarlijkse optocht, 4 km lang aan betonblokken.quote:Op zondag 28 september 2014 18:20 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
2x2 om en om dik... Blokken wegen 4 ton de stuk/
Achter die stenen paar meter ruimte. Die truck krijgt die stenen niet weg.quote:Op zondag 28 september 2014 18:23 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ja kan je lekker klem tussen te komen als er monstertruck tegen aan rijdt
quote:Volgens de organisatie is het gaspedaal blijven hangen van de monstertruck, meldt RTV Oost.
Nee, want daar hoeft de gemeente geen vergunning voor af te geven.quote:Op zondag 28 september 2014 18:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Had je dan ook de gemeente de schuld gegeven?
Alsof er al niet genoeg leed is na dit ongeluk.quote:
Je hoort hem inderdaad wel nog accelereren vlak voor hij het publiek raakt. Als je dan je wagen uitgooit ben je natuurlijk al te laat, die rijdt nog wel een stukje door.quote:Op zondag 28 september 2014 18:24 schreef Strani het volgende:
Wat een kwartier geleden gepost op RTL maar zag het nog niet langskomen:
[..]
Misschien is die kans helemaal niet zo groot als jij beweert. Er zitten professionals achter het stuur, dan kan het best zijn dat het afdoende is om hekken te plaatsen zodat kinderen etc de baan niet op kunnen lopen.quote:Op zondag 28 september 2014 18:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat er een redelijke kans is dát er iets mis kon gaan met de auto, bestuurder, of besturing, en dat je daarvoor maatregelen dient te treffen als je enigszins je bekommert om je bezoekers.
Want professionals maken nooit een fout?quote:Op zondag 28 september 2014 18:26 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Misschien is die kans helemaal niet zo groot als jij beweert. Er zitten professionals achter het stuur, dan kan het best zijn dat het afdoende is om hekken te plaatsen zodat kinderen etc de baan niet op kunnen lopen.
Het punt is dus dat, wat die monstertruck om welke reden dan ook doet, de veiligheid van de omstanders gewaarborgd behoort te zijn. Daar zijn bepaalde instanties verantwoordelijk voor en zij hebben dus, getuige dit voorval, de risico's verkeerd ingeschat of onzorgvuldig gehandeld. Dat een monstertruck richting het publiek kan rijden is natuurlijk geen onvoorzien risicoquote:Op zondag 28 september 2014 18:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je hebt geen idee wat er gebeurt is, zelfs achteraf niet, maar je verwacht wel van andere mensen dat zij altijd rekening moeten houden met hetgene wat gebeurd is zelfs als we niet weten wat het is?
Denk eens na man.
Blijkbaar niet, er zijn dus schijnbaar bij andere evenementen veel meer veiligheidsmaatregelen, en een zone waar geen publiek kan komen, zoals bv. bij dat jaarlijkse gebeuren in het Gelredome, en bij andere 'kleinere' evenementen, aldus een frequente bezoekster van dat soort festijnen in het vorige topique.quote:Op zondag 28 september 2014 18:26 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Misschien is die kans helemaal niet zo groot als jij beweert. Er zitten professionals achter het stuur, dan kan het best zijn dat het afdoende is om hekken te plaatsen zodat kinderen etc de baan niet op kunnen lopen.
Dat betekent dus nooit een evenement goedkeuren.quote:Op zondag 28 september 2014 18:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, want daar hoeft de gemeente geen vergunning voor af te geven.
Echt, kerel, ga lekker buiten spelen ofzo
Er zijn soms ook gewoon zaken waar het wél is wat het lijkt. Dit is geen grootst mysterie wat door tig experts moet worden onderzocht, want in deze discussie doet wát er met de auto mis was niet eens ter zake. Het gaat er om dat er een redelijke kans is dát er iets mis kon gaan met de auto, bestuurder, of besturing, en dat je daarvoor maatregelen dient te treffen als je enigszins je bekommert om je bezoekers.
Neuh, je keurt een evenement goed op het moment dat de kans dat er iets fout kan gaan geminimaliseerd is, nul zal het nooit zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 18:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat betekent dus nooit een evenement goedkeuren.
Doe nou maar rustig joh. Mensen doodwensen heeft nog nooit iets opgelostquote:Op zondag 28 september 2014 18:29 schreef flufffy het volgende:
lynchen die mongool van een burgermeester en die kneuzen van sterevenementen
Zeg ik dat?quote:Op zondag 28 september 2014 18:27 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Want professionals maken nooit een fout?
Doe eens normaal man, ongelukken gebeuren nu eenmaal.quote:Op zondag 28 september 2014 18:29 schreef flufffy het volgende:
Prima pik, maar het is ook nogal overdreven te stellen dat 'ongelukken nu eenmaal gebeuren' en we gewoon over moeten tot de orde van de dag, want ja, stel dat er wél strengere veiligheidsmaatregelen waren getroffen ging daar misschien wat mee mis. Echt, dat is wel de domste redenering die ik ooit heb gehoordquote:Op zondag 28 september 2014 18:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Zo weet ik ook nog wel een kermisattractie waar iemand overleed die niet goed vastzet. Gemeente verantwoordelijk? Want ja ook professionals maken fouten, hoe kun je ooit een vergunning voor zo een attractie afgeven, etc.
Het is niet zo zwart wit dat bij een ongeluk als dit het per definitie een fout is van de organisatie / gemeente. De arrogantie om dat te beweren vind ik een beetje misplaatst. Misschien zijn er fouten gemaakt door mensen die erover gaan, dan zal onderzoek dat er vast en zeker gaat komen dat uitwijzen.
Wat is dat?quote:Op zondag 28 september 2014 18:32 schreef Strani het volgende:
Het Rode Kruis heeft trouwens de 'Ik ben veilig'-functie in werking gesteld.
Dat ben ik niet met je eens. De bestuurder nam het risico door in deze onveilige omgeving te rijden.quote:Op zondag 28 september 2014 18:26 schreef CherryOnTop het volgende:
Dan is dus eigenlijk de enige die geen blaam treft de bestuurder, als het inderdaad een mankement was.
Die pluggen ze maar wat graagquote:Op zondag 28 september 2014 18:32 schreef Strani het volgende:
Het Rode Kruis heeft trouwens de 'Ik ben veilig'-functie in werking gesteld.
Gewoon negeren die onderbuikjes.quote:Op zondag 28 september 2014 18:32 schreef tralalala het volgende:
Ik kan alleen in mijn dorpje al 5 evenementen bedenken waar het goed fout kan gaan als alles tegen zit (zoals vanmiddag). Dit is gewoon een incident waar je lering uit moet trekken, maar volgens sommige hier moet de burgemeester en degene die de vergunning verstrekte dood.Doe even normaal zeg.
Eens wat dat laatste betreft maar niet wat 'als alles tegen zit' betreft. Zoveel zat er hier niet tegen, en toch ging het helemaal fout.quote:Op zondag 28 september 2014 18:32 schreef tralalala het volgende:
Ik kan alleen in mijn dorpje al 5 evenementen bedenken waar het goed fout kan gaan als alles tegen zit (zoals vanmiddag). Dit is gewoon een incident waar je lering uit moet trekken, maar volgens sommige hier moet de burgemeester en degene die de vergunning verstrekte dood.Doe even normaal zeg.
Da's wel handigquote:Op zondag 28 september 2014 18:34 schreef Strani het volgende:
[..]
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/haaksbergen
Website waar je als omstander aan kan geven dat jij veilig bent. Bedoeld voor familieleden/geliefden en vrienden die zich zorgen maken om iemand.quote:
Precies, je hoeft echt niet bij de jaarlijkse famfare met paardenoptocht ineens 2 meter hoge betonblokken te gaan plaatsen, prikkeldraad, en gewapende beveiligers om een paard gelijk af te knallen als hij op hol gaat. Maar aan de andere kant mag je best kritisch naar dit soort evenementen kijken, en dan kan je zelfs als leek tot de conclusie komen dat wat er nu stond zo'n monstertruck op geen enkele wijze tegenhield of vertraagde. Wat daar de verdere conclusie van zijn (of niet) is inderdaad voor de experts.quote:Op zondag 28 september 2014 18:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Eens wat dat laatste betreft maar niet wat 'als alles tegen zit' betreft. Zoveel zat er hier niet tegen, en toch ging het helemaal fout.
Ok duidelijk. Op zich wel een mooi systeem.quote:Op zondag 28 september 2014 18:34 schreef Strani het volgende:
[..]
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/haaksbergen
Zo kun je alles kapot relativeren natuurlijk. Het feit dat onveilige dingen vaak goed gaan is natuurlijk geen excuus als diezelfde dingen eens goed fout gaan.quote:Op zondag 28 september 2014 18:32 schreef tralalala het volgende:
Dat zeg ik ook nergens?quote:Op zondag 28 september 2014 18:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Prima pik, maar het is ook nogal overdreven te stellen dat 'ongelukken nu eenmaal gebeuren' en we gewoon over moeten tot de orde van de dag, want ja, stel dat er wél strengere veiligheidsmaatregelen waren getroffen ging daar misschien wat mee mis. Echt, dat is wel de domste redenering die ik ooit heb gehoord
Precies. En ook vooral bedoeld voor situatie's waar het mobiele netwerk niet meewerkt.quote:Op zondag 28 september 2014 18:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Website waar je als omstander aan kan geven dat jij veilig bent. Bedoeld voor familieleden/geliefden en vrienden die zich zorgen maken om iemand.
Mjah, ooit een keer zelf in een ramp van formaat verzeild geraakt, en dan kan je vergeten dat je mobieltje ook maar iets van bereik heeft, en kan het uren duren voor je op een plek bent waar je vast internet hebt of uberhaupt de rust je even aan te melden bij zoiets. Maar in principe goede functie jaquote:Op zondag 28 september 2014 18:34 schreef Strani het volgende:
[..]
En terecht, toch? Uitstekend idee.
quote:Op zondag 28 september 2014 18:29 schreef flufffy het volgende:
Ja, je moet wel de mazzel hebben dat bepaalde aspecten van het netwerk nog wel werken inderdaadquote:Op zondag 28 september 2014 18:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, ooit een keer zelf in een ramp van formaat verzeild geraakt, en dan kan je vergeten dat je mobieltje ook maar iets van bereik heeft, en kan het uren duren voor je op een plek bent waar je vast internet hebt of uberhaupt de rust je even aan te melden bij zoiets. Maar in principe goede functie ja
Dat is wel het toppunt van kut filmen/uploadenquote:Op zondag 28 september 2014 18:38 schreef trucker3 het volgende:
Deze filmer zat er bovenop en heeft mazzel gehad:
Het stabiliseren is wel fijn.quote:Op zondag 28 september 2014 18:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat is wel het toppunt van kut filmen
Meisje met die paardenstaart zal wel niet meer zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 18:38 schreef trucker3 het volgende:
Het Rode Kruis was in ieder geval meteen onsitequote:Op zondag 28 september 2014 18:38 schreef trucker3 het volgende:
Poeh, recht er op inquote:Op zondag 28 september 2014 18:38 schreef trucker3 het volgende:
Jezus hier zie je pas echt met wat voor vaart dat ding aan komt rijden. Je had niet eens tijd om het te ontwijken.quote:Op zondag 28 september 2014 18:38 schreef trucker3 het volgende:
Ja daar los je alles mee opquote:Op zondag 28 september 2014 18:29 schreef flufffy het volgende:
quote:Op zondag 28 september 2014 18:29 schreef flufffy het volgende:
Oh nee kan hoor, je hoeft 'm sowieso niet te verwijderen. Ik ken die dingen motorisch niet goed genoeg, ik hoorde inderdaad nog even dattie een dotje gas geeft. Geen idee of dat veel of weinig was, misschien was het juist wel om de bocht wat korter te kunnen nemen in de hoop die lui te ontwijken of weten wij veel.quote:
Tuurlijk wel, lukte alleen niet in dit geval.quote:Op zondag 28 september 2014 18:41 schreef Samson het volgende:
Het is met zo'n monstertruck dus niet mogelijk om gewoon te remmen begrijp ik
gaspedaal bleef haken.quote:Op zondag 28 september 2014 18:41 schreef Samson het volgende:
Het is met zo'n monstertruck dus niet mogelijk om gewoon te remmen begrijp ik
Ik had dat laatste filmpje nog niet gezien. Op eerdere filmpjes klonk het zeker niet of gas bleef hangen.quote:Op zondag 28 september 2014 18:41 schreef Loveless85 het volgende:
je hoeft 'm sowieso niet te verwijderen.
Actie vanaf 1:40quote:Op zondag 28 september 2014 18:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat is wel het toppunt van kut filmen/uploaden
Ik zag ook wat posts van mensen die zeiden dat het leek alsof het gas bleef hangen. Het zou misschien kunnen zijn dat die vloeistof die er uit gespoten zou zijn geen remvloeistof was, maar hydrauliekvloeistof van de koppeling. Mogelijk kon hij daardoor niet meer ontkoppelen en ik kan me voorstellen dat die remmen ook weer niet sterk genoeg zijn om dat vermogen stationair in z'n 1 in toom te houden.quote:Op zondag 28 september 2014 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, lukte alleen niet in dit geval.
Helemaal mee eens. Wat er ook gezegd is over vergunningen en wat er technisch ook mis was, uiteindelijk heeft iemand de sleutel omgedraaid. En die had dat gewoon niet moeten doen op zo'n postzegel.quote:Op zondag 28 september 2014 18:45 schreef KingRadler het volgende:
Als je gewoon kijkt waar het zich afspeelt dit kan ooit mis gaan.
Snap niet dat de Monstertruckers verantwoordelijkheid hebben genomen dit plein is te klein.
Ah, dus naast de burgemeester, de organisatie, en de ambtenaar die de vergunning goedkeurde, moeten nu ook de monstertruckers ontslagen worden! Rijverbod!quote:Op zondag 28 september 2014 18:47 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Wat er ook gezegd is over vergunningen en wat er technisch ook mis was, uiteindelijk heeft iemand de sleutel omgedraaid. En die had dat gewoon niet moeten doen op zo'n postzegel.
Geld?quote:Op zondag 28 september 2014 18:45 schreef KingRadler het volgende:
Snap niet dat de Monstertruckers verantwoordelijkheid hebben genomen dit plein is te klein.
Er zijn 3 mensen dood. Weg met die burgermeester.quote:Op zondag 28 september 2014 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
Altijd lekker makkelijk oordelen. Die is fout, dat had niet gemoeten, dit kan echt niet etc etc.
Oordelen zonder de feiten te kennen, zonder ook maar enig benul wat er precies gebeurd is, hoe het gebeurde en waarom het mis ging. En zonder ook maar enige kennis van zaken omtrent het gehele evenement en de besluitvorming daarover.
Ik vind het walgelijk. Er gaat niets boven lekker verontwaardigd schreeuwen omdat het zo lekker makkelijk is. Fijn he, lekker uit de hoogte te doen omdat jij dit wel aan had kunnen zien komen natuurlijk. Eigen schuld dikke bult, hadden ze een paar willekeurige FOK!-users maar moeten vragen om de beveiliging te verzorgen. Want ja, ieder weldenkend mens kan toch vantevoren zien dat dit mis gaat? En ja, bovenstaande mensen beschouwen zichzelf natuurlijk als weldenkend.
Bah bah en nog eens bah.
Wat is deze? Verticaal filmen.quote:Op zondag 28 september 2014 18:38 schreef trucker3 het volgende:
We hoeven niet te oordelen nee.quote:Op zondag 28 september 2014 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
Altijd lekker makkelijk oordelen. Die is fout, dat had niet gemoeten, dit kan echt niet etc etc.
Oordelen zonder de feiten te kennen, zonder ook maar enig benul wat er precies gebeurd is, hoe het gebeurde en waarom het mis ging. En zonder ook maar enige kennis van zaken omtrent het gehele evenement en de besluitvorming daarover.
Ik vind het walgelijk. Er gaat niets boven lekker verontwaardigd schreeuwen omdat het zo lekker makkelijk is. Fijn he, lekker uit de hoogte te doen omdat jij dit wel aan had kunnen zien komen natuurlijk. Eigen schuld dikke bult, hadden ze een paar willekeurige FOK!-users maar moeten vragen om de beveiliging te verzorgen. Want ja, ieder weldenkend mens kan toch vantevoren zien dat dit mis gaat? En ja, bovenstaande mensen beschouwen zichzelf natuurlijk als weldenkend.
Bah bah en nog eens bah.
Als ik het had moeten organiseren waren er geen dooien gevallen. Op zeker.quote:Op zondag 28 september 2014 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
Bah bah en nog eens bah.
Da's wel een goeie verwoording van mijn indruk. Een mooi weer-organisatie.quote:Op zondag 28 september 2014 18:40 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja
Maar wtfdat evenement is wel echt op hoop van zegen (zal zo'n vaart niet lopen) opgezet
Wel gestabiliseerd, dat is weer een pluspuntquote:Op zondag 28 september 2014 18:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat is deze? Verticaal filmen.
Precies. En als we toch bezig zijn lijkt het me ook een goed idee om jou ook maar je postrechten af te nemenquote:Op zondag 28 september 2014 18:48 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ah, dus naast de burgemeester, de organisatie, en de ambtenaar die de vergunning goedkeurde, moeten nu ook de monstertruckers ontslagen worden! Rijverbod!
Je kunt nooit zeggen dat er geen doden waren gevallen, soms gebeuren er bizarre ongelukken die je gewoon niet had (kunnen) zien aankomen. Maar dit ongeluk valt niet in die categorie in ieder geval.quote:Op zondag 28 september 2014 18:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als ik het had moeten organiseren waren er geen dooien gevallen. Op zeker.
Dan nog...quote:Op zondag 28 september 2014 18:52 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wel gestabiliseerd, dat is weer een pluspunt
Kan jij me dan uitleggen waarom auto's nog niet verboden zijn in Nederland?quote:Op zondag 28 september 2014 18:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zo kun je alles kapot relativeren natuurlijk. Het feit dat onveilige dingen vaak goed gaan is natuurlijk geen excuus als diezelfde dingen eens goed fout gaan.
Nee, de gemeente toetst aan de veiligheid. Als die groen licht geeft moet de vergunningaanvrager en zeker de chauffeur daarop kunnen vertrouwen. Het had voor hem gepleit als hij het niet had gedaan, maar het is nogal wat, een paar duizend mensen naar huis sturen, allerlei teleurgestelde organisatoren en sponsors. Juist omdat de druk op zo iemand te groot is om de veiligheid te kunnen waarborgen, ligt die verantwoordelijkheid bij de gemeente.quote:Op zondag 28 september 2014 18:47 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Wat er ook gezegd is over vergunningen en wat er technisch ook mis was, uiteindelijk heeft iemand de sleutel omgedraaid. En die had dat gewoon niet moeten doen op zo'n postzegel.
De feiten zijn 3 doden en tientallen gewonden. Is het dan raar dat er kritiek komt? Het zou heel raar zijn als er geen kritiek kwam.quote:Op zondag 28 september 2014 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
Bah bah en nog eens bah.
Als je de kritiek kan onderbouwen snap ik niet wat er Bah,bah,bah aan is.quote:Op zondag 28 september 2014 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
Bah bah en nog eens bah.
Helaas moest ik daar om lachenquote:
Nee, dat kun je niet want dat weet je niet. Dát is het punt.quote:Op zondag 28 september 2014 18:55 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als je de kritiek kan onderbouwen snap ik niet wat er Bah,bah,bah aan is.
Zo maar in het wilde weg gaan schreeuwen en schuldigen meteen publiekelijk aan de schandpaal nagelen daar heb ik ook een hekel aan.
Maar in dit geval kun je toch echt wel zeggen dat er hier door de vergunningsverlener (de gemeente) niet voldoende is gekeken naar mogelijke scenario's die een gevaar zouden kunnen opleveren voor het publiek.
Als de organisatie je zegt dat het veilig is dan vertrouw je daar als chauffeur in principe op, want die mensen horen het van alle kanten bekeken te hebben. Niet dat je als chauffeur daar je vraagtekens niet bij mag zetten, maar over het algemeen vertrouwt iedereen op het oordeel van de persoon die erover gaat omdat het een bekwaam iemand is (of althans, zou moeten zijn).quote:Op zondag 28 september 2014 18:52 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Precies. En als we toch bezig zijn lijkt het me ook een goed idee om jou ook maar je postrechten af te nemen
En nu serieus. Je zult mij niet horen roepen dat de burgemeester of iets dergelijks moet opstappen. Ja, er zijn op z'n minst vraagtekens bij de vergunning te stellen omdat dat ding gemaakt is om auto's plat te rijden en tegelijkertijd gewoon geen kant uit kan mocht er iets misgaan. Dat is op z'n minst vreemd.
Maar de eindbeslissing ligt bij de chauffeur. En die had beter moeten weten, simpelweg omdat je geen kant uit kan en het me gezond boerenverstand lijkt dat dat een harde eis is.
Dingen kapotrijden.quote:Op zondag 28 september 2014 18:55 schreef Wespensteek het volgende:
Wat hoort een monstertruck eigenlijk te doen?
De kleine penis van de bestuurder compenserenquote:Op zondag 28 september 2014 18:55 schreef Wespensteek het volgende:
Wat hoort een monstertruck eigenlijk te doen?
Als ie niet zelf geraakt is dan, anders heeft hij zelf hulp nodig. Is er EHBO aanwezig, is die uitgeschakeld...quote:Op zondag 28 september 2014 18:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het Rode Kruis was in ieder geval meteen onsite
Ik vind het eigenlijk juist makkelijk oordelen van mensen die roepen dat hier niet zomaar conclusies uit getrokken mogen wordenquote:Op zondag 28 september 2014 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
Bah bah en nog eens bah.
Damn 1:50quote:Op zondag 28 september 2014 18:40 schreef blup het volgende:
[..]
Meisje met die paardenstaart zal wel niet meer zijn.![]()
Die blonde ja.quote:
Ga huilen, pannenkoek. Er zijn 3 doden, vrij evident dat er iets mis is gegaan, en je hoeft geen einstein te zien wát hoogstwaarschijnlijk. Maar ga jij maar roepen om onderzoeken, reconstructies, en weet ik wat. Als jij iemand in een auto vol lege bierblikjes iemand door rood een meisje van haar fiets ziet rijden ga je zeker ook niet oordelen maar eerst even het hele ongevallenonderzoek afwachten? Want ja, stel je voor dat hij wél door groen was gereden, dan was het meisje misschien 10 meter verder door een vallende ster geraakt, dus wat maakt het nou eenmaal uit dat hij door rood ging? Echt te idioot voor woorden, ik hoop dat je aan het trollen bent maar vrees het ergstequote:Op zondag 28 september 2014 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
Bah bah en nog eens bah.
Dat begrijp ik dus niet, als je merkt dat je op het publiek afgaat (en die truck is nu niet bepaald op topsnelheid op zo'n klein plein...) dan trap je toch uit reflex bovenop je rem? Ik zie hem gewoon fiks doorrijden dat publiek in?quote:Op zondag 28 september 2014 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, lukte alleen niet in dit geval.
Ja, allemaal leuk maar mensen zijn in massa's net schapen he.quote:Op zondag 28 september 2014 18:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Mensen gaan daar zelf staan, als je ziet dat dit parkeerterrein te klein is dan ga je er weg.
Ik neem aan dat de kinderen niet alleen waren maar volwassenen bij zich hadden die dit gevaar hadden kunnen inzien.
Of in elk geval geen uitpubliek.quote:Op zondag 28 september 2014 18:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
Voortaan geen publiek meer bij dit soort dingen.
Maar je weet het niet. Je roept maar in het wilde weg zonder de feiten. Dát is het punt.quote:Op zondag 28 september 2014 19:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ga huilen, pannenkoek. Er zijn 3 doden, vrij evident dat er iets mis is gegaan, en je hoeft geen einstein te zien wát hoogstwaarschijnlijk.
Gewoon verbieden ja toch niet dan.quote:Op zondag 28 september 2014 18:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
Voortaan geen publiek meer bij dit soort dingen.
Hoezo kunnen wij dat niet?quote:Op zondag 28 september 2014 18:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat kun je niet want dat weet je niet. Dát is het punt.
Natuurlijk wel! Hoe kan jij dat zomaar beoordelen? Heb jij de kennis daarvoor?quote:Op zondag 28 september 2014 19:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoezo kunnen wij dat niet?
Je hoeft toch geen veiligheidsexpert te zijn om te zien dat de ruimte erg klein was in verhouding met de grootte van de truck?
Zelf nadenken is er niet meer bij, men denkt dat in Nederland dit soort dingen niet kunnen gebeuren door alle regeltjes. FOUT!quote:Op zondag 28 september 2014 19:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk maar mensen zijn in massa's net schapen he.
Je mag er toch vanuit gaan dat een organisatie de veiligheid gewaarborgd heeft als publiek zijnde...quote:Op zondag 28 september 2014 18:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Mensen gaan daar zelf staan, als je ziet dat dit parkeerterrein te klein is dan ga je er weg.
Ik neem aan dat de kinderen niet alleen waren maar volwassenen bij zich hadden die dit gevaar hadden kunnen inzien.
Het zal wel een Pietitie-ondertekenaar zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 19:02 schreef waht het volgende:
Hopelijk was de chauffeur geen zwarte Piet, dat zal zijn lot bezegelen.
Er bestaat zoiets als logisch nadenken. Of zou jij ook eerst de pedagoog raadplegen om te vragen of het verstandig is om je kinderen met messen te laten spelen?quote:Op zondag 28 september 2014 19:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Hoe kan jij dat zomaar beoordelen? Heb jij de kennis daarvoor?
Ja, idd. Waarom zelf nadenken.quote:Op zondag 28 september 2014 19:06 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Je mag er toch vanuit gaan dat een organisatie de veiligheid gewaarborgd heeft als publiek zijnde...
Uhh boerenverstand misschien?quote:Op zondag 28 september 2014 19:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Hoe kan jij dat zomaar beoordelen? Heb jij de kennis daarvoor?
En dan nog moet je zelf beoordelen of zoiets veilig is of niet.quote:Op zondag 28 september 2014 19:06 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Je mag er toch vanuit gaan dat een organisatie de veiligheid gewaarborgd heeft als publiek zijnde...
Als er een punt is dan is het dat jij het niet wilt weten. 3 mensen zijn dood en tientallen gewond en dat is niet normaal voor elk evenement.quote:Op zondag 28 september 2014 19:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar je weet het niet. Je roept maar in het wilde weg zonder de feiten. Dát is het punt.
Een infameuze ondertekenaar, die kans acht ik aanzienlijk.quote:Op zondag 28 september 2014 19:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Het zal wel een Pietitie-ondertekenaar zijn.
Oh ja natuurlijk, dat is makkelijk roepen achterafquote:Op zondag 28 september 2014 19:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Er bestaat zoiets als logisch nadenken.
Aan de andere kant: Ik heb zelf nog nooit zo'n monstertruck in het echt gezien en op TV kijk ik er ook zelden naar. Ik heb geen idee wat die dingen precies doen. Natuurlijk moet je zelf nadenken maar niet iedereen zal geweten hebben wat men kon verwachten.quote:
Nee natuurlijk niet. Maar om nou meteen te roepen dat de gemeente verantwoordelijk is slaat nergens op zonder de feiten te weten. Die lui hebben nu allemaal een kutdag, zomaar een beschuldiging naar hun hoofd geslingerd krijgen is wel het laatste wat ze kunnen gebruiken.quote:Op zondag 28 september 2014 19:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als er een punt is dan is het dat jij het niet wilt weten. 3 mensen zijn dood en tientallen gewond en dat is niet normaal voor elk evenement.
Inderdaad. Hooligans.quote:
True, het is ook makkelijk om achteraf te zeggen.quote:Op zondag 28 september 2014 19:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Aan de andere kant: Ik heb zelf nog nooit zo'n monstertruck in het echt gezien en op TV kijk ik er ook zelden naar. Ik heb geen idee wat die dingen precies doen. Natuurlijk moet je zelf nadenken maar niet iedereen zal geweten hebben wat men kon verwachten.
Ik ben wel een beetje klaar met dat trollen van jouquote:Op zondag 28 september 2014 19:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh ja natuurlijk, dat is makkelijk roepen achteraf. Wat is volgens jou de veilige afstand dan? 10 meter? 15? 20?
Wat is volgens jouw logische nadenken de veilige afstand?quote:Op zondag 28 september 2014 19:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje klaar met dat trollen van jou
Hoe hard rijdt zo'n ding, wat is de gemiddelde reactietijd van een bezoeker, hoeveel afstand legt zo'n ding af in die tijd en dan een beetje naar boven afronden.quote:Op zondag 28 september 2014 19:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is volgens jouw logische nadenken de veilige afstand?
Er is geen veilige afstand. Wel een veilige locatie. Zoals het Gelredome, al genoemd. En dat was dit niet.quote:Op zondag 28 september 2014 19:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is volgens jouw logische nadenken de veilige afstand?
En hoe weet jij dat die rekensom niet gemaakt is? Hoe weet jij welke maatregelen zijn genomen?quote:Op zondag 28 september 2014 19:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe hard rijdt zo'n ding, wat is de gemiddelde reactietijd van een bezoeker, hoeveel afstand legt zo'n ding af in die tijd en dan een beetje naar boven afronden.
Die rekensom is prima te maken.
We hebben een insider.quote:
Misschien moet je het filmpje even kijken en daarna je eigen vragen hierboven beantwoorden.quote:Op zondag 28 september 2014 19:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat die rekensom niet gemaakt is? Hoe weet jij welke maatregelen zijn genomen?
Er zijn geen maatregelingen getroffen. Een monstertruck met 1500 PK en dan mensen er bovenop laten staan is nou niet echt een redelijke maatregeling treffen he?quote:Op zondag 28 september 2014 19:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat die rekensom niet gemaakt is? Hoe weet jij welke maatregelen zijn genomen?
Het gaat niet om achteraf. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?quote:Op zondag 28 september 2014 19:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien moet je het filmpje even kijken en daarna je eigen vragen hierboven beantwoorden.
Hoe weet jij dat vantevoren?quote:Op zondag 28 september 2014 19:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Er zijn geen maatregelingen getroffen. Een monstertruck met 1500 PK en dan mensen er bovenop laten staan is nou niet echt een redelijke maatregeling treffen he?
wat een waanzinnig domme opmerking is dit!! Alsof jij garanties kan geven op wel/geen doden.quote:Op zondag 28 september 2014 18:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als ik het had moeten organiseren waren er geen dooien gevallen. Op zeker.
Zelfs bij 40km/h zou die veilige afstand vanaf de plek waar die auto had moeten rijden al ongeveer 30 meter moeten zijn. Uit het filmpje blijkt duidelijk dat het véél minder is.quote:Op zondag 28 september 2014 19:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe weet je dat juist niet?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |