SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 25-9SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandeling:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoekacties:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve posts:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ouder1 op 26-09-2014 19:13:12 ]![]()
@Ouder1 dit schiet niet op zo. Ik zeg dat ik het waanzin vind om de getuigen maar niet meer te ondervragen met als argument dat de statistieken nu eenmaal zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn.
Vervolgens kom je telkens weer met links naar statistieken om je gelijk te halen.
Laten we afwachten wat de ouders verder gaan doen. Ik hoop dat ze de advocaat op pad sturen om nog eens met de getuigen te gaan praten. Er valt op dat punt niets te verliezen.![]()
Ook niets meer te winnen. Dood is dood.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:31 schreef Grijzemassa het volgende:
Er valt op dat punt niets te verliezen.![]()
Voor de ouders is het van groot belang om te weten wat er gebeurd is. Is misschien niet meer te achterhalen, maar de ouders van Kris kiezen er voor om zaken verder uit te zoeken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ook niets meer te winnen. Dood is dood.![]()
Welke statistieken heb je het over? Ik noem nergens statistieken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:31 schreef Grijzemassa het volgende:
@Ouder1 dit schiet niet op zo. Ik zeg dat ik het waanzin vind om de getuigen maar niet meer te ondervragen met als argument dat de statistieken nu eenmaal zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn.
Vervolgens kom je telkens weer met links naar statistieken om je gelijk te halen.
Laten we afwachten wat de ouders verder gaan doen. Ik hoop dat ze de advocaat op pad sturen om nog eens met de getuigen te gaan praten. Er valt op dat punt niets te verliezen.
laat ik nog eens opnieuw beginnen, misschien begrijp je het dan.
- 8 getuigen noemen een tijd die niet klopt met die van de camera en de lichtval op de foto's
- 1 getuige noemt een tijd die wel klopt maar twijfelt aan zijn getuigenis
- De getuigen zijn gehoord door een privédetective die uitging van 13:00 taalschool (zie audiofragment)
- Ik zeg dan dat dat kan komen door suggestieve vraagstelling van die privédetective waardoor valse herinneringen zijn geïncorporeerd in hun geheugen.
- Jij reageert dan met: Dan moeten deskundigen maar nog een keer met die getuigen gaan praten want die prikken daar wel doorheen
- Waarop ik je een link en quote geef dat voor deze getuigen er geen verschil is tussen een valse en een echte herinnering waardoor daar niet doorheen te prikken valt en je meer zult bereiken met het grondig verhoren van die privédetective om te achterhalen óf er suggestieve vragen zijn gesteld.
Ik geef je dus geen statistieken maar uitkomsten van psychologisch onderzoek die aantonen at opnieuw ondervragen weinig zinvol is en ondervragen van die privédetective zeer zinvol.
P. ondervragen lijkt mij ook zinvol, juist omdat hij de enige is die twijfelt en de enige is die met een tijd komt die lijkt te kloppen met de camera en de lichtval. Goed achterhalen waarom hij twijfelt, of er suggestieve vragen aan hem gesteld zijn waardoor hij is gaan twijfelen.![]()
ik denk dat er nog eens met kadaver honden gezocht zou moeten worden, in een gebied dat voortkomt uit de kaart analyses van Gorraay en Baru, die zijriviertjes van rio Pianista, rio Velorio enz., vertrekkend vanuit de laatste foto moment opname bij die 2e Quedabra. Daar is het foto spoor immers geeindigd.![]()
Ten eerste, als je mij quote, doe het dan door mijn zinnen te kopiëren maar doe het niet in je eigen woorden. Ik kies mijn woorden erg zorgvuldig en zoals jij het zegt klinkt het net weer ff anders.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welke statistieken heb je het over? Ik noem nergens statistieken.
- 8 getuigen noemen een tijd die niet klopt met die van de camera en de lichtval op de foto's
- De getuigen zijn gehoord door een privédetective die uitging van 13:00 taalschool (zie audiofragment)
- Ik zeg dan dat dat kan komen door suggestieve vraagstelling van die privédetective waardoor valse herinneringen zijn geïncorporeerd in hun geheugen.
- Jij reageert dan met: Dan moeten deskundigen maar nog een keer met die getuigen gaan praten want die prikken daar wel doorheen
- Waarop ik je een link en quote geef dat voor deze getuigen er geen verschil is tussen een valse en een echte herinnering waardoor daar niet doorheen te prikken valt en je meer zult bereiken met het grondig verhoren van die privédetective om te achterhalen óf er suggestieve vragen zijn gesteld.
Ik geef je dus geen statistieken maar uitkomsten van psychologisch onderzoek die aantonen at opnieuw ondervragen weinig zinvol is en ondervragen van die privédetective zeer zinvol.
P. ondervragen lijkt mij ook zinvol, juist omdat hij de enige is die twijfelt en de enige is die met een tijd komt die lijkt te kloppen met de camera en de lichtval. Goed achterhalen waarom hij twijfelt, of er suggestieve vragen aan hem gesteld zijn waardoor hij is gaan twijfelen.
Jij gaat er van uit dat ik je niet begrijp? Dit is een discussieforum waarin mensen met verschillende inzichten bij elkaar proberen te komen. Heel vervelend is dat een aantal mensen hier, zoals jij dus, users die het niet met hen eens zijn als niet begrijpende onnozelen neer zetten. Wil je een discussie of alleen een podium hebben? Want in dat laatste ga ik geen energie meer steken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 26-09-2014 13:57:47 ]![]()
Heb jij het nu wel of niet over het opnieuw verhoren van de getuigen door 'deskundigen' om door eventuele valse herinneringen door suggestieve vraagstellingen heen te kunnen prikken?quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:50 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ten eerste, als je mij quote, die het dan door mijn zinnen te kopiëren maar doe het niet in je eigen woorden. Ik kies mijn woorden erg zorgvuldig en zoals jij het zegt klinkt het net weer ff anders.
Jij gaat er van uit dat ik je niet begrijp? Dit is een discussieforum waarin mensen met verschillende inzichten bij elkaar proberen te komen. Heel vervelend is dat een aantal mensen hier, zoals jij dus, users die het niet met hen eens zijn als niet begrijpende onnozelen neer zetten. Wil je een discussie of alleen een podium hebben? Want in dat laatste ga ik geen energie meer steken.
En verwijt jij mij dan wel of niet dat door een houding zoals die van mij het onderzoek vastloopt?![]()
We willen allemaal hetzelfde. Duidelijkheid over wat er met K en L is gebeurd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welke statistieken heb je het over? Ik noem nergens statistieken.
P. ondervragen lijkt mij ook zinvol, juist omdat hij de enige is die twijfelt en de enige is die met een tijd komt die lijkt te kloppen met de camera en de lichtval. Goed achterhalen waarom hij twijfelt, of er suggestieve vragen aan hem gesteld zijn waardoor hij is gaan twijfelen.
Dus te beginnen met 31 maart. Wat deden ze die dag?
Grijzermassa noemt Casa Pedro dat de eigenaar ze 100% zeker heeft gezien.
-Was dit op 31 maart of 1 april?
-Valt er te achterhalen wie de 2 Panamese jongens in de taxi waren?
-Hebben ze nou vanaf Casa Pedro een taxi genomen naar de Pianista of om de hoek vanaf de taalschool?
-Casa Pedro zegt ze 2 keer gezien te hebben. 1e keer de verkeerde trail op een uur later er weer vanaf
- Wanneer zijn de getuigen ondervraagt?
- Wie heeft ze ondervraagd?
Enz.
Ouder1 je houdt je vast aan Plinio die qua tijdlijn hen wel gezien kan hebben en omdat ie twijfelt juist daarom betrouwbaar is.
Als ik opmerk dat hij daar niets over zegt in de docu dan wordt er gezegd dat hij niks zegt omdat ie twijfelt.
Daar twijfel ik dan juist weer over.
Ik zou hem sowieso willen vragen met wie was je op de Pianista ?
En kwam je hen tegen toen jij naar beneden liep?
Of haalde je ze in onderweg naar boven?
Hoe laat was dat?
Mijn persoonlijke mening is dat er nog genoeg winst valt te halen in de tijdlijn vanaf 31 maart
Daar zou 1 van mijn prioriteiten liggen als ik Hans kremers was![]()
Ik vind jouw manier van een discussie voeren heel vermoeiend omdat je steeds in je eigen verdraaide zinnen een ander quote. Als jij er van uitgaat dat mensen die een andere kijk op de zaken hebben dan jijzelf "het niet begrijpen" zou ik zeggen, veel succes verder. Ik heb daar geen zin in.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Heb jij het nu wel of niet over het opnieuw verhoren van de getuigen door 'deskundigen' om door eventuele valse herinneringen door suggestieve vraagstellingen heen te kunnen prikken?
En verwijt jij mij dan wel of niet dat door een houding zoals die van mij het onderzoek vastloopt?![]()
Ho,ho, dat heb ik niet gezegd. Ik zei letterlijk; Toen de broer van Lisanne in Boquete was noemde hij de getuigenis van de eigenaar van Casa de Pedro 100% betrouwbaar.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:59 schreef jackie12 het volgende:
[..]
We willen allemaal hetzelfde. Duidelijkheid over wat er met K en L is gebeurd.
-Hebben ze nou vanaf Casa Pedro een taxi genomen naar de Pianista of om de hoek vanaf de taalschool?
-Casa Pedro zegt ze 2 keer gezien te hebben. 1e keer de verkeerde trail op een uur later er weer vanaf
Enz.
Ouder1 je houdt je vast aan Plinio die qua tijdlijn hen wel gezien kan hebben en omdat ie twijfelt juist daarom betrouwbaar is.
Als ik opmerk dat hij daar niets over zegt in de docu dan wordt er gezegd dat hij niks zegt omdat ie twijfelt.
Hoe laat was dat?
Mijn persoonlijke mening is dat er nog genoeg winst valt te halen in de tijdlijn vanaf 31 maart
Daar zou 1 van mijn prioriteiten liggen als ik Hans kremers was
Ik zeg dat dus niet zelf, maar geef hier mee aan het verschil in hoe er nu over de getuigenissen gedacht wordt.![]()
Oke dan zei ik het verkeerd en dan zeg ik t nu zoals jij het zei:quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:03 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ho,ho, dat heb ik niet gezegd. Ik zei letterlijk; Toen de broer van Lisanne in Boquete was noemde hij de getuigenis van de eigenaar van Casa de Pedro 100% betrouwbaar.
Ik zeg dat dus niet zelf, maar geef hier mee aan het verschil in hoe er nu over de getuigenissen gedacht wordt.
Toen de broer van Lisanne in Boquete was noemde hij de getuigenis van de eigenaar van Casa de Pedro 100% betrouwbaar.
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:05 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Oke dan zei ik het verkeerd en dan zeg ik t nu zoals jij het zei:
Toen de broer van Lisanne in Boquete was noemde hij de getuigenis van de eigenaar van Casa de Pedro 100% betrouwbaar.
![]()
![]()
Ik houd me nergens aan vast en houd bijna alle opties open.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:59 schreef jackie12 het volgende:
Een dag eerder? Kan
Suggestieve vragen? Kan.
Onbetrouwbare getuigen? Kan.
Misverstanden door op elkaar lijkende toeristen? Kan.
Ik houd me echter wel vast aan feiten zoals ik die ken (die dus ook fout kunnen zijn door mij of de bronnen).
Ik heb eerder het gevoel dat jij vasthoudt aan F als laatste die hen gezien heeft en andere mogelijkheden daarom niet wilt openhouden.
Wat is de toegevoegde waarde van de reden waarom P op de Pianista trail liep, met wie en in welke richting?![]()
Ik vind (vanaf mijn PC) die getuigenis ook heel betrouwbaar klinken.
Iemand praat met ze, ziet ze de verkeerde trail oplopen , na een uur komen ze terug en spreekt hij ze weer en adviseert hen een taxi te nemen.
Ik zeg niet dat het uitgesloten is maar het lijkt mij sterk dat je door suggestieve vraagstelling 2 meiden voor de geest haalt die je nog nooit in je leven hebt gezien.
En dan in je hoofd er zelfs zo'n verhaal van maakt dat je ze zelfs 2 x ! hebt gezien en gesproken![]()
het gaat mij dan ook vooral om de tijdlijn. Daar hebben we tenslotte 4 feiten voor:quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:10 schreef jackie12 het volgende:
Ik vind (vanaf mijn PC) die getuigenis ook heel betrouwbaar klinken.
Iemand praat met ze, ziet ze de verkeerde trail oplopen , na een uur komen ze terug en spreekt hij ze weer en adviseert hen een taxi te nemen.
Ik zeg niet dat het uitgesloten is maar het lijkt mij sterk dat je door suggestieve vraagstelling 2 meiden voor de geest haalt die je nog nooit in je leven hebt gezien.
En dan in je hoofd er zelfs zo'n verhaal van maakt dat je ze zelfs 2 x ! hebt gezien en gesproken
- Volgens de camera konden ze op die tijdstippen niet in Boquete gezien zijn omdat ze toen al op of over de CD waren.
- Volgens de lichtinval op de foto op de Mirador konden ze op die tijdstippen niet gezien zijn in Boquete omdat ze toen al op of over de CD waren.
- De getuigen zijn gehoord door een privédetective
- Die privédetective zag het als een vaststaand feit dat zij om 13:00 in de taalschool waren
De kans is dus heel erg groot dat ze wél gezien zijn maar niet op die tijdstippen op die dag; dat kán namelijk niet.![]()
Maar klimmen ze dan omhoog, op foto 505? Die is genomen na de top en de hoogtekaart laat zien dat je dan in heel weinig kilometers van zo'n 1900+ meter naar 800 meter hoogte gaat bij de kabelbrug.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:22 schreef SAJ het volgende:
Foto is al uitgebreid besproken hier en algemeen was duidelijk dat haar handen niet op haar rug zitten. Rechterhand zit bij haar hoofd als je goed kijkt, wellicht een soort groet, of tegen de zon.
Andere getuigen zeggen dat je alleen maar omlaag gaat. Nog een steile knik omhoog in de afdaling, zou opmerkelijk zijn.![]()
quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik houd me nergens aan vast en houd bijna alle opties open.
Een dag eerder? Kan
Suggestieve vragen? Kan.
Onbetrouwbare getuigen? Kan.
Misverstanden door op elkaar lijkende toeristen? Kan.
Ik houd me echter wel vast aan feiten zoals ik die ken (die dus ook fout kunnen zijn door mij of de bronnen).
Ik heb eerder het gevoel dat jij vasthoudt aan F als laatste die hen gezien heeft en andere mogelijkheden daarom niet wilt openhouden.
Zeker niet!!
Alleen naarmate de tijd verstrijkt begin ik wel steeds meer te geloven dat dat ook zo is.
Ik sta zeker wel open voor andere opties.
Volgens mij ben ik juist diegene die tot vervelens aan toe hier iedere keer het voortouw neemt om nu eens een keer met een goede tijdlijn te gaan beginnen vanaf 31 maart.
En doe ik niet om mijn "gelijk" zo nodig te moeten halen rond F. Integendeel!
Wat is de toegevoegde waarde van de reden waarom P op de Pianista trail liep, met wie en in welke richting?
Als K en L idd om 13 uur op de mirador stonden en alle getuigenissen kloppen niet (bv door jouw suggestieve vraagstelling) dan kan P ze dus idd gezien hebben op de Pianista.
Als hij ze heeft gezien dan was hij waarschijnlijk met toeristen.
Dat dit goed zou kunnen is omdat alle gidsen toch volgeboekt waren voor die dag?
Als hij dan samen met toeristen was dan ben ik benieuwd met wie, mogelijk dat deze getuigen dan ook gevraagd kan worden of zij K en L wel goed kunnen herinneren.
Als opmerking wil ik daar dan wel aan toevoegen dat als hij ze tegen is gekomen hoe laat moet hij dan wel niet zijn vertrokken in de ochtend?
En kwam hij ze idd tegen onderweg naar boven (haalde hij ze in met evt toeristen) of kwam hij naar beneden?
En als hij alleen was dan eigenlijk dezelfde vragen plus de vraag wat hij daar dan deed.
Maar misschien woont ie daar wel ergens ofzo of loopt ie wel vaker in zn eentje die trail om foto's te maken![]()
Tot vrij hoog op de trail staan nog woonhuizen. Hij kan daar ook wonen of bij iemand geweest zijn die daar woont.quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:27 schreef jackie12 het volgende:
En als hij alleen was dan eigenlijk dezelfde vragen plus de vraag wat hij daar dan deed.Maar misschien woont ie daar wel ergens ofzo of loopt ie wel vaker in zn eentje die trail om foto's te maken![]()
Lijkt me naar beneden. Vanuit foto ook niet duidelijk wie van de 2 'voorop' loopt. Of L loopt voorop en draait zich om om foto te nemen, of K loopt voorop, en draait zich om.quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:23 schreef Perico het volgende:
[..]
Maar klimmen ze dan omhoog, op foto 505? Die is genomen na de top en de hoogtekaart laat zien dat je dan in heel weinig kilometers van zo'n 1900+ meter naar 800 meter hoogte gaat bij de kabelbrug.
Andere getuigen zeggen dat je alleen maar omlaag gaat. Nog een steile knik omhoog in de afdaling, zou opmerkelijk zijn.![]()
quote:Dat zal dan wel, maar met de op dit moment beschikbare informatie komen we gewoon niet tot die tijdlijn op de ochtend van 1/4, hoe vaak je het nu ook blijft herhalen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:27 schreef jackie12 het volgende:
Volgens mij ben ik juist diegene die tot vervelens aan toe hier iedere keer het voortouw neemt om nu eens een keer met een goede tijdlijn te gaan beginnen vanaf 31 maart.![]()
Aan het eind vd (mid?)dag zouden K en L gezien zijn door L.G. in de buurt van zijn finca richting de mirador. Deze verklaring lijkt me nogal onlogisch. Op dat tijdstip nog naar boven?
Mocht zijn waarneming toch correct zijn,zal hij dit vast aan F. hebben laten weten, die dat dan weer kon door geven aan de politie/zoekteam.
Als hij ze gezien heeft op 1 april op dat tijdstip, lijkt het me dat K en L dan juist van de mirador afkwamen. Ook dat zou hij F kunnen laten weten op het moment dat de vergissing alom bekend was.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lutalo op 26-09-2014 14:23:58 ]Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Heb jij een bron dat dat broers zijn?quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:04 schreef Lutalo het volgende:
Aan het eind vd (mid?)dag zouden K en L gezien zijn door L.G. in de buurt van zijn finca richting de mirador. Deze verklaring lijkt me nogal onlogisch. Op dat tijdstip nog naar boven?
Mocht zijn waarneming toch correct zijn,zal hij dit vast aan zijn broer F. hebben laten weten, die dat dan weer kon door geven aan de politie/zoekteam.
Als hij ze gezien heeft op 1 april op dat tijdstip, lijkt het me dat K en L dan juist van de mirador afkwamen. Ook dat zou hij z'n broer F kunnen laten weten op het moment dat de vergissing alom bekend was.![]()
Dat klopt dus niet! De getuigen zijn in eerste instantie door F benaderd!!!quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
het gaat mij dan ook vooral om de tijdlijn. Daar hebben we tenslotte 4 feiten voor:
- Volgens de camera konden ze op die tijdstippen niet in Boquete gezien zijn omdat ze toen al op of over de CD waren.
- Volgens de lichtinval op de foto op de Mirador konden ze op die tijdstippen niet gezien zijn in Boquete omdat ze toen al op of over de CD waren.
- De getuigen zijn gehoord door een privédetective
- Die privédetective zag het als een vaststaand feit dat zij om 13:00 in de taalschool waren
De kans is dus heel erg groot dat ze wél gezien zijn maar niet op die tijdstippen op die dag; dat kán namelijk niet.
6.09 Martina zegt het zelf!![]()
In welke bron?quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:52 schreef ToniB het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet! De getuigen zijn in eerste instantie door F benaderd!!!
6.09 Martina zegt het zelf!![]()
volgens mij waren ze na 20 minuten alweer terugquote:Op vrijdag 26 september 2014 12:59 schreef jackie12 het volgende:
[..]
We willen allemaal hetzelfde. Duidelijkheid over wat er met K en L is gebeurd.
Enz.
Hoe laat was dat?
Daar zou 1 van mijn prioriteiten liggen als ik Hans kremers was
3 april heeft gids A de route gelopen en getuigen gevraagd/ geïnformeerd. Trouwens gids B ook! Toen heeft hij zijn wereld beroemde identieke foto gemaakt!![]()
Ik spreek geen Spaans.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:00 schreef ToniB het volgende:
[..]
op 6.09 zegt ze het héél duidelijk.
En in deze video wordt haarscherp uitgelegd hoe dat met die privédetective zit.
http://www.ornstein.org/o(...)ver-lisanne-en-kris/![]()
Was die prive detective dan al op 3 april actief in die regio? 3 April is F al dan niet samen met P. mensen gaan vragen op het Pianista trail of iemand de meiden heeft gezien. Als die detective dan de mensen later ondervraagt kunnen de tijden al aardig op elkaar zijn afgestemd......quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik spreek geen Spaans.
http://www.ornstein.org/o(...)ver-lisanne-en-kris/![]()
Dit is een nieuw fenomeen dat je steeds vaker ziet de laatste jaren: sommige mensen weigeren de werkelijkheid te accepteren en proberen coûte que coûte de wereld naar hun hand te zetten, ook al is dat, zoals in dit geval, gewoon onmogelijk.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:39 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Voor de ouders is het van groot belang om te weten wat er gebeurd is. Is misschien niet meer te achterhalen, maar de ouders van Kris kiezen er voor om zaken verder uit te zoeken.
De ouders Froon acht ik daarom wijzer. Ze berusten in de trieste afloop van deze ongelukkig gekozen vakantie. De jonge vrouwen zijn zo onvoorzichtig geweest om totaal onvoorbereid en met ongeschikte kleding en uitrusting de onbewoonde jungle in te trekken.
Hoewel het interessant is te proberen hun laatste dagen nog te reconstrueren, maakt het feitelijk weinig verschil of het uiteindelijke doodvonnis nu is voltrokken door een poema of een psychopaat.
In het laatste geval zou je die in theorie nog voor een rechter kunnen brengen, mits je hem vindt en mits je het bewijs rond krijgt. Maar gelet op wat er het afgelopen half jaar is gebeurd en gevonden (beter gezegd: wat er niet is gebeurd en niet is gevonden), acht ik dit praktisch onmogelijk.![]()
Ik kan ook geen Spaans maar als het klopt dat F dus VOORDAT de detective kwam al mensen heeft ondervraagd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:14 schreef ToniB het volgende:
[..]
Was die prive detective dan al op 3 april actief in die regio? 3 April is F al dan niet samen met P. mensen gaan vragen op het Pianista trail of iemand de meiden heeft gezien. Als die detective dan de mensen later ondervraagt kunnen de tijden al aardig op elkaar zijn afgestemd......
Dit is nieuw(s) voor mij en laat ik het maar opmerkelijk noemen.![]()
Wat is eigenlijk het verschil tussen informeren of iemand ze gezien heeft, en mensen echt ondervragen?Make my day!![]()
Dat is toch niet zo vreemd als hij zich ongerust maakte? Dan ga je vragen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:21 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik kan ook geen Spaans maar als het klopt dat F dus VOORDAT de detective kwam al mensen heeft ondervraagd.
Dit is nieuw(s) voor mij en laat ik het maar opmerkelijk noemen.![]()
volgens mij is er niemand officieel ondervraagd! En F heeft hun geïnformeerd over de verdwijning en gevraagd of zij de dames gezien hadden.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:23 schreef agter het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen informeren of iemand ze gezien heeft, en mensen echt ondervragen?![]()
Waarom schrijven mensen dan, jij ook, steeds "ondervragen"?quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:25 schreef ToniB het volgende:
[..]
volgens mij is er niemand officieel ondervraagd!
Dat komt toch heel anders over dan "informeren".Make my day!![]()
ja kom we maken er een gezellig koffieleutje van.....Ga liever in op het feit dat F die mensen als eerste heeft geinfomeerd over hun verdwijning.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:27 schreef agter het volgende:
[..]
Waarom schrijven mensen dan, jij ook, steeds "ondervragen"?
Dat komt toch heel anders over dan "informeren".![]()
Goed verwoord. Maar in geval van een misdrijf, zou ik graag gerechtigheid willen zien voor K&L en hun familie. Waarom zouden eventuele daders hieraan mogen ontsnappen?quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dit is een nieuw fenomeen dat je steeds vaker ziet de laatste jaren: sommige mensen weigeren de werkelijkheid te accepteren en proberen coûte que coûte de wereld naar hun hand te zetten, ook al is dat, zoals in dit geval, gewoon onmogelijk.
De ouders Froon acht ik daarom wijzer. Ze berusten in de trieste afloop van deze ongelukkig gekozen vakantie. De jonge vrouwen zijn zo onvoorzichtig geweest om totaal onvoorbereid en met ongeschikte kleding en uitrusting de onbewoonde jungle in te trekken.
Hoewel het interessant is te proberen hun laatste dagen nog te reconstrueren, maakt het feitelijk weinig verschil of het uiteindelijke doodvonnis nu is voltrokken door een poema of een psychopaat.
In het laatste geval zou je die in theorie nog voor een rechter kunnen brengen, mits je hem vindt en mits je het bewijs rond krijgt. Maar gelet op wat er het afgelopen half jaar is gebeurd en gevonden (beter gezegd: wat er niet is gebeurd en niet is gevonden), acht ik dit praktisch onmogelijk.
Er moet in Panama eens begonnen worden met een onderzoek naar een eventuele misdaad, men blijft maar om de hete brij heen draaien. Mocht daar iets uitkomen dan de waarheid op verantwoorde wijze naar buiten brengen.![]()
en ja ik geloof ook dat hij daarbij suggestief heeft gevraagd heeft u 2 meisjes gezien na 13.30/14.00 uur? Nee.... om drie uur kan niet, kan het ook twee uur geweest zijn?En ze droegen (toen hij ze zag ik hun hangmatje.....of had hij al een foto?) een zwarte licra en een licht shirtje. Heeft u die meisjes gezien? 1 getuige in het filmpje zegt; ja 2 meisjes 1 met zwarte licra en 1 met wit shirt. Wel toevallig weer hè want op een paar foto's van K&L dragen zij wat men beschrijft.
Kortom ik geloof wel dat er mensen zijn die de meiden hebben gezien maar de tijden niet. Die sluiten bijna naadloos aan! De ENIGE tijd die we zeker weten is die van de eerste noodoproep om 16.30
[ Bericht 0% gewijzigd door ToniB op 26-09-2014 15:52:11 ]![]()
Als je mijn link had gelezen, zou je zien dat dat eigenlijk helemaal niet zo raar is.quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:10 schreef jackie12 het volgende:
En dan in je hoofd er zelfs zo'n verhaal van maakt dat je ze zelfs 2 x ! hebt gezien en gesproken
Grijzemassa, ik bedoelde met mijn bericht ook niet dat alle getuigenverklaringen bij voorbaat moeten worden weggesmeten hoor. Maar ik geef Ouder1 wel gelijk dat het onmogelijk is om nu nog te achterhalen welke verklaringen betrouwbaar zijn, en welke niet. Dat is eigenlijk alleen mogelijk als je beschikt over de volledige waarheid, en dat is hier duidelijk niet het geval.
En dat is niet per se amateuristisch, ik heb in mijn studie veel vakliteratuur erover gelezen. Als de politie een getuige moet ondervragen, zijn daar heel strakke regels voor, net om te vermijden dat de getuige beïnvloed wordt. Ook om bv een getuige een dader te laten 'aanwijzen' tussen verschillende mensen zijn strakke regels voor, net omdat de kans heel groot is dat de getuige anders gewoon iemand heel anders aanduidt (niet bewust hoor, dus het hoeft zeker niet te betekenen dat de getuige kwaadwillig is).
Dus ja, om al die redenen vind ik het gewoon niet zo raar dat veel getuigen (misschien) fout zitten. Natuurlijk hoeft niet iedereen het met me eens te zijn, maar mijn links tonen wel aan dat het minstens mogelijk is, dat de getuigen het fout hebben, en dat het niet eens zo raar zou zijn.![]()
Ik zeg ook heel duidelijk dat het niet onmogelijk is, maar het is ook zeker wel mogelijk.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:49 schreef Saarah het volgende:
[..]
Als je mijn link had gelezen, zou je zien dat dat eigenlijk helemaal niet zo raar is.
Grijzemassa, ik bedoelde met mijn bericht ook niet dat alle getuigenverklaringen bij voorbaat moeten worden weggesmeten hoor. Maar ik geef Ouder1 wel gelijk dat het onmogelijk is om nu nog te achterhalen welke verklaringen betrouwbaar zijn, en welke niet. Dat is eigenlijk alleen mogelijk als je beschikt over de volledige waarheid, en dat is hier duidelijk niet het geval.
En dat is niet per se amateuristisch, ik heb in mijn studie veel vakliteratuur erover gelezen. Als de politie een getuige moet ondervragen, zijn daar heel strakke regels voor, net om te vermijden dat de getuige beïnvloed wordt. Ook om bv een getuige een dader te laten 'aanwijzen' tussen verschillende mensen zijn strakke regels voor, net omdat de kans heel groot is dat de getuige anders gewoon iemand heel anders aanduidt (niet bewust hoor, dus het hoeft zeker niet te betekenen dat de getuige kwaadwillig is).
Dus ja, om al die redenen vind ik het gewoon niet zo raar dat veel getuigen (misschien) fout zitten. Natuurlijk hoeft niet iedereen het met me eens te zijn, maar mijn links tonen wel aan dat het minstens mogelijk is, dat de getuigen het fout hebben, en dat het niet eens zo raar zou zijn.
Ik weet (helaas) ALLES over verkeerde getuigenissen en hoe belachelijk die soms kunnen zijn.
Kan ook in deze zaak. Kan dat ze allemaal verkeerd zitten.
Maar het kan ook zo maar zo zijn dat F wel de laatste is die ze gezien heeft en de mensen met de dag in de war zijn.
We weten het gewoon niet maar daarom is het toch niet raar dat ik dan tot nu toe aanhoud wat wel zeker is? (tot het tegendeel bewezen wordt)![]()
Ja tuurlijk van mij mag iedereen geloven wat hij/zij wil. Ik sluit ook niets uit, al acht ik het één wel waarschijnlijker dan het andere.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:57 schreef jackie12 het volgende:
[..]
We weten het gewoon niet maar daarom is het toch niet raar dat ik dan tto nu toe aanhoud wat wel zeker is? (tot het tegendeel bewezen wordt)
Het probleem is natuurlijk dat er in deze zaak zo weinig zeker isdat maakt het niet gemakkelijker.
![]()
Ik zou me kunnen voorstellen dat het voor de gemoedsrust van de ouders belangrijk is om meer te weten over de doodsoorzaak van hun kind.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dit is een nieuw fenomeen dat je steeds vaker ziet de laatste jaren: sommige mensen weigeren de werkelijkheid te accepteren en proberen coûte que coûte de wereld naar hun hand te zetten, ook al is dat, zoals in dit geval, gewoon onmogelijk.
In het laatste geval zou je die in theorie nog voor een rechter kunnen brengen, mits je hem vindt en mits je het bewijs rond krijgt. Maar gelet op wat er het afgelopen half jaar is gebeurd en gevonden (beter gezegd: wat er niet is gebeurd en niet is gevonden), acht ik dit praktisch onmogelijk.![]()
Hoelang duurt het om vanaf het begin trail tot de top? Is dat ongeveer anderhalf tot twee uur? Of kan iets sneller?![]()
2.15 uur vanaf het begin van de pianista tot op de miradorquote:Op vrijdag 26 september 2014 16:28 schreef ToniB het volgende:
Hoelang duurt het om vanaf het begin trail tot de top? Is dat ongeveer anderhalf tot twee uur? Of kan iets sneller?![]()
omdat ik ergens las dat de totale trial heen en terug 3 tot 4 uur duurde dacht ik dat het sneller kon. Kun je vanaf het restaurant eventueel verder met een auto omhoog zodat je sneller/ dichterbij de top kan komen? Want volgens mij zag ik in dat filmpje van Answers for K dat er auto's verder de berg op konden....onverhard.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
2.15 uur vanaf het begin van de pianista tot op de mirador![]()
Je kunt naar wat ik weet met een 4x4 tot iets korter dan een uur lopen, voor de top komen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:37 schreef ToniB het volgende:
[..]
omdat ik ergens las dat de totale trial heen en terug 3 tot 4 uur duurde dacht ik dat het sneller kon. Kun je vanaf het restaurant eventueel verder met een auto omhoog zodat je sneller/ dichterbij de top kan komen?![]()
dus áls de meisjes een lift hadden gekregen zo rond twee uur vanaf het restaurant dan zouden zij rond drie uur op de top kunnen zijn?![]()
Uh ik weet niet hoe lang dat ritje met de auto dan zou duren maar ik denk idd even na 1500 uur zou zijn.
Maar dan zou er wel gerommeld moeten zijn met de fotocamera![]()
Op zaterdag 6 september om 16,32 uur, schreef ik al : `dat er op 3 kwartier lopen vanaf het begin, iets gebeurd moet zijn ` .....das dus nu 3 weken geleden, morgen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:39 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Je kunt naar wat ik weet met een 4x4 tot iets korter dan een uur lopen, voor de top komen.![]()
soms moet je opnieuw beginnen tot antwoorden te komen......quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:53 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
Op zaterdag 6 september om 16,32 uur, schreef ik al : `dat er op 3 kwartier lopen vanaf het begin, iets gebeurd moet zijn ` .....das dus nu 3 weken geleden, morgen.![]()
Zo.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In het laatste geval zou je die in theorie nog voor een rechter kunnen brengen, mits je hem vindt en mits je het bewijs rond krijgt. Maar gelet op wat er het afgelopen half jaar is gebeurd en gevonden (beter gezegd: wat er niet is gebeurd en niet is gevonden), acht ik dit praktisch onmogelijk.
Dat zijn me nogal beweringen.
sommige mensen weigeren de werkelijkheid te accepteren
Welke werkelijkheid? Dat is toch juist hun vraag?
De jonge vrouwen zijn zo onvoorzichtig geweest om totaal onvoorbereid en met ongeschikte kleding en uitrusting de onbewoonde jungle in te trekken.
Daar weten we toch niet zoveel van?
Niemand weet toch ook hoever ze de 'jungle' in getrokken zijn....op een zonovergoten dag?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
oook dat, heb ik geschreven vannacht nog......er zit niets anders op, om een compleet nieuwe tijdlijn op te zetten ( hoewel ik wel denk dat die `prive-detective ` die als vaststaande tijd, 13.00 uur op de taalschool hanteert, dat we die kunnen geloven, omdat er op die taalschool door hem gekeken is naar de computer waarop de meisjes het een en ander hadden opgezocht ) .....als ie d a t niet gedaan heeft, dan is ook hij een `flapdrol ` ....dat zal toch zeker niet ? Hij wist het zeker, zei iequote:Op vrijdag 26 september 2014 16:55 schreef ToniB het volgende:
[..]
soms moet je opnieuw beginnen tot antwoorden te komen......
Goed, 13.00 uur dus.....taalschool....![]()
In de answers video lopen ze naar een punt van meer dan een uur voor de top terug (dus aan Boquete zijde); knappe jongen die daar iets met 4x4 kan.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:42 schreef ToniB het volgende:
dus áls de meisjes een lift hadden gekregen zo rond twee uur vanaf het restaurant dan zouden zij rond drie uur op de top kunnen zijn?
Dus nee, drie uur kan nooit![]()
kan 15.20/15.25 wel in jouw optiek? Is dat haalbaar?quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:02 schreef SAJ het volgende:
[..]
In de answers video lopen ze naar een punt van meer dan een uur voor de top terug (dus aan Boquete zijde); knappe jongen die daar iets met 4x4 kan.
Dus nee, drie uur kan nooit![]()
En gewacht heeft met een officiële melding (al dan niet op 'advies' van Eileen) tot 's avonds.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:35 schreef ToniB het volgende:
[..]
ja kom we maken er een gezellig koffieleutje van.....Ga liever in op het feit dat F die mensen als eerste heeft geinfomeerd over hun verdwijning.
Met het gegeven dat ze die voorafgaande nacht niet in het hostel waren geweest/hun bedden niet beslapen waren (vlgs hemzelf toch?)
Geen beschuldiging, maar gewoon een gegeven.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Sigfrid ziet meiden vertrekken 13.10quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:02 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
oook dat, heb ik geschreven vannacht nog......er zit niets anders op, om een compleet nieuwe tijdlijn op te zetten ( hoewel ik wel denk dat die `prive-detective ` die als vaststaande tijd, 13.00 uur op de taalschool hanteert, dat we die kunnen geloven, omdat er op die taalschool door hem gekeken is naar de computer waarop de meisjes het een en ander hadden opgezocht ) .....als ie d a t niet gedaan heeft, dan is ook hij een `flapdrol ` ....dat zal toch zeker niet ? Hij wist het zeker, zei ie
juist.....! dat wou ik net schrijvenquote:Op vrijdag 26 september 2014 17:05 schreef ToniB het volgende:
[..]
Sigfrid ziet meiden vertrekken 13.10
vervolgens, 13.40 uur afgezet bij het BEGIN van da gewandel
( ondertussen loopt Blue mee.....maar hij was s n e l weer terug .....HOE snel ?
en hoelang, is hij `normaal ` weg ? )
Rond 14.00 uur hebben we kunnen begrijpen is er nog CONTACT geweest met de broer
van Lisanne ? .....maakt nie uit......contact geweest.....
13.40 uur plus 3 kwartier......is ( afronden ) 14.30 uur.........TOEN is er iets gebeurd
( zijn ze achtervolgd ? ......) door.....wie ??![]()
Als je op kaart kijkt zie je dat ca helft vd afstand hemelsbreed met 4x4 zou kunnen. Het steile en dus moeilijke deel begint dan nog, dus ruim de helft van totale tijd heb je dan nog voor wandelen nodig, zeg 5 kwartier tot 1,5 uur. Dan kwartier tot half uur (is daar geen snelweg) 4x4 voor het eerste deel. Dus zal een half uur tot 3 kwartier sneller zijn tov alles lopen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:04 schreef ToniB het volgende:
[..]
kan 15.20/15.25 wel in jouw optiek? Is dat haalbaar?
Dus half 4 - kwart voor 4 Max. Maar dan zit je nog met stand van zon op foto waaruit blijkt dat het 1200-1400 uur of zo is![]()
nee volgens mij was hier duidelijk uitgezocht dat de zon tussen 12-16 vrijwel gelijk staatquote:Op vrijdag 26 september 2014 17:14 schreef SAJ het volgende:
[..]
Als je op kaart kijkt zie je dat ca helft vd afstand hemelsbreed met 4x4 zou kunnen. Het steile en dus moeilijke deel begint dan nog, dus ruim de helft van totale tijd heb je dan nog voor wandelen nodig, zeg 5 kwartier tot 1,5 uur. Dan kwartier tot half uur (is daar geen snelweg) 4x4 voor het eerste deel. Dus zal een half uur tot 3 kwartier sneller zijn tov alles lopen.
Dus half 4 - kwart voor 4 Max. Maar dan zit je nog met stand van zon op foto waaruit blijkt dat het 1200-1400 uur of zo is![]()
16.30 uur : eerste nood-oproep ( maar..........vanaf WAAAR ?....de berg ? en, waren ze toen al in handen van daders ? .....of heeft die rode auto die van de berg afkwam rond 18.00 uur er iets mee te maken ? )![]()
De locatie van de nood-oproep, zou uitsluitsel kunnen geven WAAR ze om 16.30 uur waren.......
maar ja....ik zeg hier maar niks meer over.....corrupt panama, en de rest.....![]()
De stand van de zon op de foto: valt er een vergelijk te maken met de foto van de gids op hetzelfde punt een paar dagen later? Hoe laat nam hij die foto? Is dat bekend? Ik meen mij te herinneren dat de schaduw in de bergen anders is dan bij de foto van Lisanne, maar ik kan de foto niet meer terugvinden.![]()
Nee, hij baseerde zich op de verklaring van Ingrid L. die stelde dat ze om 13:00 de taalschool verlieten om andere schoenen aan te gaan doen voor de hike.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:02 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
oook dat, heb ik geschreven vannacht nog......er zit niets anders op, om een compleet nieuwe tijdlijn op te zetten ( hoewel ik wel denk dat die `prive-detective ` die als vaststaande tijd, 13.00 uur op de taalschool hanteert, dat we die kunnen geloven, omdat er op die taalschool door hem gekeken is naar de computer waarop de meisjes het een en ander hadden opgezocht ) .....als ie d a t niet gedaan heeft, dan is ook hij een `flapdrol ` ....dat zal toch zeker niet ? Hij wist het zeker, zei ie
Ik denk nog steeds vlak na die laatste foto van K. De meiden hebben veel foto's gemaakt onderweg, daarvan hebben wij er maar een paar gezien. Het is mij volstrekt onduidelijk waarom je eerst tot 14.00 uur volgens de camera volop foto's maakt en dan niks meer tot twee uur later de noodoproep.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:05 schreef ToniB het volgende:
[quote]Op vrijdag 26 september 2014 17:21 schreef suddenintuition het volgende:
De locatie van de nood-oproep, zou uitsluitsel kunnen geven WAAR ze om 16.30 uur waren.......
maar ja....ik zeg hier maar niks meer over.....corrupt panama, en de rest.....![]()
maar K&L hadden toch iets opgezocht op die computer van de taalschool ??quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, hij baseerde zich op de verklaring van Ingrid L. die stelde dat ze om 13:00 de taalschool verlieten om andere schoenen aan te gaan doen voor de hike.
Dat is toch terug te halen op die computer ??
.....dus toch een flapdrol......
en zou dat NU, nog terug te halen zijn op die computer ??...dan hebben we een
`vaststaande tijd ` ...of niet ?![]()
Het was Sigrid van de taal school die hen zag vertrekken om 13.10.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, hij baseerde zich op de verklaring van Ingrid L. die stelde dat ze om 13:00 de taalschool verlieten om andere schoenen aan te gaan doen voor de hike.![]()
Er was geen bereik dus die 'corrupte' Panamezen hadden ook niets te verdoezelen over de locatie van die oproep.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:21 schreef suddenintuition het volgende:
Dat is idd onderzocht, ook door het NFI. De conclusie is niet openbaar gemaakt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:31 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
maar K&L hadden toch iets opgezocht op die computer van de taalschool ??
`vaststaande tijd ` ...of niet ?
Ik denk niet dat een privédetective dat soort onderzoek doet.![]()
maar dat zegt Ingrid ook dat ZIJ ingrid dus heeft nagekeken in de geschiedenis! Trouwens heeft het nfi de pc meegenomen naar nederland voor onderzoek maar daar is niets meer van vernomen....past niet in het tijdschema!quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:31 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
maar K&L hadden toch iets opgezocht op die computer van de taalschool ??
`vaststaande tijd ` ...of niet ?![]()
Klopt. My bad. En dat was gecommuniceerd door Ingrid L.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:31 schreef ToniB het volgende:
[..]
Het was Sigrid van de taal school die hen zag vertrekken om 13.10.![]()
Nee, aankomst 30 maart in Boquete.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:02 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
Goed, 13.00 uur dus.....taalschool....
En dan misschien beginnen met wat ze op 31 maart allemaal hebben gedaan en of het mogelijk is dat bepaalde getuigen in de war zijn met de dag.
Verder:
Wanneer was de massage
Wanneer kochten ze muggenspray
Wanneer gingen ze medicijnen halen
Wanneer hadden ze een lunch
Wanneer liepen ze de verkeerde trail op
Enz.![]()
Dat is nogal een voorbarige conclusie! Je kan ook stellen dat het niet naar buiten is gekomen omdat het wel in de tijdslijn past en dus niets toevoegt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:34 schreef ToniB het volgende:
[..]
maar dat zegt Ingrid ook dat ZIJ ingrid dus heeft nagekeken in de geschiedenis! Trouwens heeft het nfi de pc meegenomen naar nederland voor onderzoek maar daar is niets meer van vernomen....past niet in het tijdschema!![]()
Je kan wel blijven drammen maar hoe denk jij aan die antwoorden te komen? Door er hier steeds weer over te beginnen?quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:36 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee, aankomst 30 maart in Boquete.
En dan misschien beginnen met wat ze op 31 maart allemaal hebben gedaan en of het mogelijk is dat bepaalde getuigen in de war zijn met de dag.
Verder:
Wanneer was de massage
Enz.![]()
en die Ingrid beweerd dus voor camera dat zij de geschiedenis heeft gecheckt! Vandaar dat ik ervan uitga dat die 13.00 uur een vaststaand feit is door haar gecontroleerd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Klopt. My bad. En dat was gecommuniceerd door Ingrid L.![]()
De ouders hebben de NFI-rapporten toch?
En op tv (vermist) hielden ze vast aan de originele tijdslijn.
Ik maak daaruit op dat het NFI ook van die tijdslijn uitgaat.Make my day!![]()
Hoe rijm jij dat met die foto om 13.00 uur ?quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is nogal een voorbarige conclusie! Je kan ook stellen dat het niet naar buiten is gekomen omdat het wel in de tijdslijn past en dus niets toevoegt.![]()
welke tijdlijn?quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:37 schreef agter het volgende:
De ouders hebben de NFI-rapporten toch?
En op tv (vermist) hielden ze vast aan de originele tijdslijn.
Ik maak daaruit op dat het NFI ook van die tijdslijn uitgaat.
Om 1300 uur verlaten school?
Om 1300 uur foto op de top?
1 van de twee klopt niet![]()
quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:36 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee, aankomst 30 maart in Boquete.
Verder:
Wanneer was de massage
Enz.![]()
In elk geval de tijden die op de foto's staan en die men ook in Antwoorden voor Kris noemde.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:40 schreef ToniB het volgende:
[..]
welke tijdlijn?
Om 1300 uur verlaten school?
Om 1300 uur foto op de top?
1 van de twee klopt nietMake my day!![]()
ik vermoed echt dat de foto-tijdlijnen niet kloppen....quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:42 schreef agter het volgende:
[..]
In elk geval de tijden die op de foto's staan en die men ook in Antwoorden voor Kris noemde.![]()
Komen we niet.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je kan wel blijven drammen maar hoe denk jij aan die antwoorden te komen? Door er hier steeds weer over te beginnen?
Alleen onderzoek ter plaatse door goede rechercheurs zou misschien iets kunnen uithalen.
Ik denk dat als er nu ook verder niks naar buiten komt dat dit het dan was.
Wel ben ik nieuwsgierig wat je er van vindt dat klaarblijkelijk F eerder dan de detective van de familie langs getuige(n) is geweest en hoe dat past in je verklaring dat de getuigen verkeerd zaten door suggestieve vraagstelling?![]()
dit zijn de fotoos, er staan twee vergelijkbare fotoos op zijn fbquote:Op vrijdag 26 september 2014 17:21 schreef Ceto het volgende:
De stand van de zon op de foto: valt er een vergelijk te maken met de foto van de gids op hetzelfde punt een paar dagen later? Hoe laat nam hij die foto? Is dat bekend? Ik meen mij te herinneren dat de schaduw in de bergen anders is dan bij de foto van Lisanne, maar ik kan de foto niet meer terugvinden.
en![]()
![]()
ik denk ook dat we hier nu langzaam naar het eindpunt toe drijven.....de zaak drijft boven onze macht, alle waarheid komt altijd boven zeggen ze.....maar dat is nog niet nu.......toch zal alles uitkomen, geloof ik.......quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:43 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Komen we niet.
Alleen onderzoek ter plaatse door goede rechercheurs zou misschien iets kunnen uithalen.
Ik denk dat als er nu ook verder niks naar buiten komt dat dit het dan was.
Wel ben ik nieuwsgierig wat je er van vindt dat klaarblijkelijk F eerder dan de detective van de familie langs getuige(n) is geweest en hoe dat past in je verklaring dat de getuigen verkeerd zaten door suggestieve vraagstelling?![]()
Bedankt voor het plaatsten van deze video.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik spreek geen Spaans.
http://www.ornstein.org/o(...)ver-lisanne-en-kris/Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Juist maar wat als die nou niet kloppen!quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:42 schreef agter het volgende:
[..]
In elk geval de tijden die op de foto's staan en die men ook in Antwoorden voor Kris noemde.
Volgens de gegevens is er om 14.00 een bericht/appje verstuurd door K, dat kan dus niet bij die tweede foto zijn gemaakt. Jaja ik hoor het al vertraging? bij mijn telefoon komt er altijd de tijd bij te staan wanneer verstuurd! Maakt niet uit hoe laat ie aankomt. Ik denk dat ze toen ze dat berichtje verstuurde aan het begin van de Pianista stonden waar ze nog goed bereik hadden. Tot zover tijdlijn C
9.30 luieren in de hangmat FG
13.00 taalschool
13.10 vertrekken
14.00 restaurant
14.00 berichtje![]()
eh, F zei toch zelf dat hij de meiden als laatste in levende lijve had gezien??quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Klopt. My bad. En dat was gecommuniceerd door Ingrid L.
Waar was dat dan? Was hij om 13:10u AM nog op de taalschool dan?
Ze konden geen gids meer boeken die dag, want allen zaten 'vol'?
Met wie was hij dan weg? Want EN weg aan het gidsen ergens, EN de meiden zien weggaan als laatste om 13:10 op de taalschool, kan dat? (niet dat ik F. verdenk, maar logisch is het niet toch?)
[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 26-09-2014 18:55:50 ]![]()
Het is allemaal terug te vinden in de artikelen in de krant en interviews.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:35 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
eh, F zei toch zelf dat hij de meiden als laatste in levende lijve had gezien??
Waar was dat dan? Was hij om 13:10u AM nog op de taalschool dan?
Ze konden toch geen gids meer boeken die dag, want allen zaten 'vol'?
Met wie was hij dan weg? Want EN weg aan het gidsen ergens, EN de meiden zien op de taalschool, kan dat? (niet dat ik F. verdenk, maar logisch is het niet toch?)
F liep de ochtend van 1 april langs het hostel waar K&L logeerden. Een van de meiden was een kaart aan het bestuderen en de ander lag in een hangmat. F groette "Hola" in het voorbij lopen. Dat was de laatste keer dat hij ze zag.![]()
ja, die zin ken ik uit mijn hoofd, maar daar ging mijn post niet over, hij beweert ergens in een artikel zelf dwt hij de laatste is die ze in levende lijve heeft gezien , nee, constateren we hier, dat is niet zo, dat was een persoon Sigfrid op de taalschool om 13:10u AM en daarna diverse getuigen onderweg, dus waarom zegt / zei hij dat? Hoe kon hij dat 'weten'?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het is allemaal terug te vinden in de artikelen in de krant en interviews.
F liep de ochtend van 1 april langs het hostel waar K&L logeerden. Een van de meiden was een kaart aan het bestuderen en de ander lag in een hangmat. F groette "Hola" in het voorbij lopen. Dat was de laatste keer dat hij ze zag.![]()
Oke op die manier. Maar beweert hij dat hij de laatste was die ze zag of zegt hij dat het laatste keer was dat hij ze zag?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:59 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, die zin ken ik uit mijn hoofd, maar daar ging mijn post niet over, hij beweert ergens in een artikel zelf dwt hij de laatste is die ze in levende lijve heeft gezien , nee, constateren we hier, dat is niet zo, dat was een persoon Sigfrid op de taalschool om 13:10u AM en daarna diverse getuigen onderweg, dus waarom zegt hij dat?![]()
laat maar, hij zegt dat hij een van de laatsten was hier:quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:02 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Oke op die manier. Maar beweert hij dat hij de laatste was die ze zag of zegt hij dat het laatste keer was dat hij ze zag?
http://www.ad.nl/ad/nl/5585/Home/203409/Panama/actua/index.dhtml![]()
Wat ik vreemd vind en veel interessanter.. Is dat die persoon op de taalschool wist wat ze gingen doen; hun schoenen wisselen voor die hike. Het lijkt mij dan zo vreemd als je dát wel weet en niet weet dat ze de Pianista gaan doen. En als diegene dat wel weet en wel heeft gezegd tegen o.a. Sinaproc.. Waarom gingen ze dan niet dáár zoeken?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:59 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, die zin ken ik uit mijn hoofd, maar daar ging mijn post niet over, hij beweert ergens in een artikel zelf dwt hij de laatste is die ze in levende lijve heeft gezien , nee, constateren we hier, dat is niet zo, dat was een persoon Sigfrid op de taalschool om 13:10u AM en daarna diverse getuigen onderweg, dus waarom zegt / zei hij dat? Hoe kon hij dat 'weten'?
Het klinkt mij in de oren alsof ze een gezellig praatje hebben gehad met die persoon.![]()
dit dus !quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat ik vreemd vind en veel interessanter.. Is dat die persoon op de taalschool wist wat ze gingen doen; hun schoenen wisselen voor die hike. Het lijkt mij dan zo vreemd als je dát wel weet en niet weet dat ze de Pianista gaan doen. En als diegene dat wel weet en wel heeft gezegd tegen o.a. Sinaproc.. Waarom gingen ze dan niet dáár zoeken?
Het klinkt mij in de oren alsof ze een gezellig praatje hebben gehad met die persoon.![]()
Omdat hij niet wist dat ze die persoon/personen tegengekomen zijn?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:59 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, die zin ken ik uit mijn hoofd, maar daar ging mijn post niet over, hij beweert ergens in een artikel zelf dwt hij de laatste is die ze in levende lijve heeft gezien , nee, constateren we hier, dat is niet zo, dat was een persoon Sigfrid op de taalschool om 13:10u AM en daarna diverse getuigen onderweg, dus waarom zegt / zei hij dat? Hoe kon hij dat 'weten'?![]()
Ik heb nergens gelezen dat ze op de taalschool vertelden dat ze van schoenen gingen wisselen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat ik vreemd vind en veel interessanter.. Is dat die persoon op de taalschool wist wat ze gingen doen; hun schoenen wisselen voor die hike. Het lijkt mij dan zo vreemd als je dát wel weet en niet weet dat ze de Pianista gaan doen. En als diegene dat wel weet en wel heeft gezegd tegen o.a. Sinaproc.. Waarom gingen ze dan niet dáár zoeken?
Het klinkt mij in de oren alsof ze een gezellig praatje hebben gehad met die persoon.
Het zou ook kunnen dat ze op de taalschool gezien hadden dat ze op dat moment geen wandelschoenen aanhadden. En aangezien later in de kamer wel de andere schoenen waren maar niet de wandelschoenen is de conclusie getrokken dat ze eerst naar hun kamer zijn gegaan om de wandelschoenen aan te trekken.![]()
Hier kwam de verwarring door:
Betrokken
Feliciano voelt zich betrokken bij de verdwijning. Niet voor niets, want hij is niet alleen de man die de laatste sporen van de meiden vond,
hij is ook een van de laatsten die de twee in leven zagen.
Op de taalschool waar ze Spaans hadden geleerd, leken ze te genieten. De één in een hangmat, de ander bij de kaart van de omgeving. Ze hadden plannen om met Feliciano de vulkaan bij Boquete
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)rgend-langzaam.dhtml![]()
nou, hij is toch met een aantal getuigen wezen praten op 3 april, werd er gezegd enkele posts hiervoor??quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omdat hij niet wist dat ze die persoon/personen tegengekomen zijn?![]()
De tekst is niet verwarrend. Mensen lezen wat ze willen lezen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:14 schreef Poekje01 het volgende:
Hier kwam de verwarring door:
Betrokken
Feliciano voelt zich betrokken bij de verdwijning. Niet voor niets, want hij is niet alleen de man die de laatste sporen van de meiden vond,
hij is ook een van de laatsten die de twee in leven zagen.
Op de taalschool waar ze Spaans hadden geleerd, leken ze te genieten. De één in een hangmat, de ander bij de kaart van de omgeving. Ze hadden plannen om met Feliciano de vulkaan bij Boquete
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)rgend-langzaam.dhtml![]()
![]()
Ik twijfel nog aan die bron. Die indiaanse vrouw die op haar veldje aan het werk was noemt ergens F. Maar wat ze nu zegt in het Spaans kan ik niet verstaan.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:16 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
nou, hij is toch met een aantal getuigen wezen praten op 3 april, werd er gezegd enkele posts hiervoor??![]()
ja, de verwarring bij mij natuurlijk, die zin van het laatste artikel spookte door mijn hoofd, niet het artikel an sichquote:Op vrijdag 26 september 2014 19:16 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
De tekst is niet verwarrend. Mensen lezen wat ze willen lezen.![]()
nee, van die schoenenwisseling lieverd, op de taalschool!quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik twijfel nog aan die bron. Die indiaanse vrouw die op haar veldje aan het werk was noemt ergens F. Maar wat ze nu zegt in het Spaans kan ik niet verstaan.![]()
Duh. Daar reageerde ik toch niet op?quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:22 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
nee, van die schoenenwisseling lieverd, op de taalschool!![]()
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanneEen andere link kan ik zo snel niet vinden maar ik heb het ergens gelezen.quote:De laatste keer dat de twee met zekerheid zijn gezien, is die dag om 13.00 uur, als ze vertrekken uit de taalschool. Ze halen daarna nog hun wandelschoenen van hun kamer.![]()
Dit zegt helemaal niet dat iemand op de taalschool wist dat ze hun wandelschoenen aan gingen trekken. Het zegt wel dat ze op de taalschool gezien zijn zonder wandelschoenen. En dat later op hun kamer de wandelschoenen ontbraken en de andere schoenen er wel stonden.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Duh. Daar reageerde ik toch niet op?![]()
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
[..]
Een andere link kan ik zo snel niet vinden maar ik heb het ergens gelezen.
Zo heb ik het ook steeds gelezen, van het begin af aan. Ik denk niet dat je een andere link vindt waarin staat dat de ze de mevrouw van de taalschool vertelden dat ze andere schoenen aan gingen trekken.![]()
Als ik dit lees in het stuk:quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:30 schreef Ouder1 het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
Een andere link kan ik zo snel niet vinden maar ik heb het ergens gelezen.
" De laatste keer dat de twee met zekerheid zijn gezien, is die dag om 13.00 uur, als ze vertrekken uit de taalschool. Ze halen daarna nog hun wandelschoenen van hun kamer."
Dan vraag ik me af hoe ze dan ook om 13 uur op de mirador konden zijn.
Allebei kan niet.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat wie er ook gelijk heeft, ik vind het onbegrijpelijk dat de zaak nu afgerond lijkt te worden terwijl hele belangrijke dingen nog helemaal niet uitgezocht zijn.![]()
Ik zou gek worden als ik 1 van de ouder was.![]()
De werkelijkheid is dat deze twee jonge vrouwen zijn overleden in Panama en dat de schuld hiervan op niemand anders geschoven kan worden dan op deze twee vrouwen zelf. Ze hebben zelf de (onverstandige) keuze gemaakt om zonder gids dat gebied in te trekken tegen alle adviezen in, ze hebben zelf de (onverstandige) keuze gemaakt om dit in strandkleding te doen, ze hebben zelf de (onverstandige) keuze gemaakt om geen gps-navigatie mee te nemen, enz, enz.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:59 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Zo.
Dat zijn me nogal beweringen.
sommige mensen weigeren de werkelijkheid te accepteren
Welke werkelijkheid? Dat is toch juist hun vraag?
De jonge vrouwen zijn zo onvoorzichtig geweest om totaal onvoorbereid en met ongeschikte kleding en uitrusting de onbewoonde jungle in te trekken.
Daar weten we toch niet zoveel van?
Niemand weet toch ook hoever ze de 'jungle' in getrokken zijn....op een zonovergoten dag?
Hoever ze precies de jungle in zijn getrokken, weten we inderdaad niet, maar in elk geval laten hun eigen foto's zien dat dat uren verder is dat het normale traject tot aan de mirador.
Vervolgens is er iets gebeurd waardoor ze in de problemen zijn gekomen. Al een half jaar wordt er hier en elders gespeculeerd of wat dat dan precies is geweest. Het resultaat van al die bespiegelingen is tot dusver nihil. Wat heb ik allemaal voorbij zien komen:
- orgaanhandel
- ontvoering
- verkrachting
- een spin
- een slang
- een roofdier
- een gebroken of gekneusd been
- een psychopaat
- enzovoort
Voor geen enkel van deze scenario's is ook maar een splinter aanwijzing. Wat bij sommige mensen dan leidt tot de volgende (dwaze) redenering:
(a) We weten de werkelijke reden niet van hun problemen, dus moet er (b) sprake zijn van een misdrijf.![]()
Heeft iemand nog een mening over wat ik vorige week postte,
nl. dat de laatste foto's op de camera gemaakt zouden kunnen zijn door iemand die deel uitmaakte van een prive zoekactie.
Die persoon zou met de camera kunnen hebben fogelen in de hoop er achter te komen waar K&L konden zijn.
Dat alles met de beloning in het vooruitzicht, vanaf 3 april was bekend dat er een beloning van 2500 dollar te verdienen was. Dat is naar Panamese begrippen toch al snel zo'n 4 of 5 maandlonen. Ruim een week later werd de beloning van 30.000 dollar bekend gemaakt.
Zo'n zoekactie zou best in de nacht gedaan kunnen zijn, aangezien Sinaproc het verboden had aan particulieren om achter de mirador te gaan zoeken. Zo iemand kan de rugtas ook langere tijd achter gehouden hebben.
[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 26-09-2014 21:00:19 ]![]()
Om even einde te maken aan die 1300 uur van Ingrid Lommers. Zie mijn post van 4 augustus: 1300 uur omdat ze van politie had gehoord dat ze op dat tijdstip op camera waren gezien. Dus ze waren toen niet op taalschool.
SAJ
http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)e-afgelopen-maanden/
Ook niet teveel inhakken op die Ingrid Lommers van taalschool, dit is een tweet van haar waaruit die 13.00 uur is afgeleid:
Profiel
Ingrid Lommers
Owner bij Spanish at Locations
· 5 april ·
..
Just talked to the DTJ (investigation police here in Boquete) so they are doing research. There are 3 persons working on the case. Yesterday they asked all businesses around the park to view their camara systems and it seems that on one or more of them they see the girls walking towards Romero Supermarket not long after 13:00 ..
[ Bericht 5% gewijzigd door SAJ op 26-09-2014 20:17:58 ]![]()
Natuurlijk, áls er sprake zou zijn van een misdrijf, dán moet er gerechtigheid komen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:40 schreef gynaika het volgende:
[..]
Goed verwoord. Maar in geval van een misdrijf, zou ik graag gerechtigheid willen zien voor K&L en hun familie. Waarom zouden eventuele daders hieraan mogen ontsnappen?
Er moet in Panama eens begonnen worden met een onderzoek naar een eventuele misdaad, men blijft maar om de hete brij heen draaien. Mocht daar iets uitkomen dan de waarheid op verantwoorde wijze naar buiten brengen.
Maar er ís geen sprake van een misdrijf - dat is althans de overtuiging van alle personen met enige bevoegdheid op dat terrein in Panama zelf.![]()
ingrid zegt in het filmpje dat zij in de geschiedenis van de pc heeft gekeken. Als ze kort daarna op weg de supermarkt zijn gezien dan klopt dat toch? +sigfrid heeft ze zien vertrekken kort na 13 uur.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:09 schreef SAJ het volgende:
Om even einde te maken aan die 1300 uur van Ingrid Lommers. Zie mijn post van 4 augustus: 1300 uur omdat ze van politie had gehoord dat ze op dat tijdstip op camera waren gezien. Dus ze waren toen niet op taalschool.
SAJ
Ook niet teveel inhakken op die Ingrid Lommers van taalschool, dit is een tweet van haar waaruit die 13.00 uur is afgeleid:
Profiel
Ingrid Lommers
· 5 april ·
..
Just talked to the DTJ (investigation police here in Boquete) so they are doing research. There are 3 persons working on the case. Yesterday they asked all businesses around the park to view their camara systems and it seems that on one or more of them they see the girls walking towards Romero Supermarket not long after 13:00 ..![]()
Wordt dan wel een heel raar bericht van haar. Waarom zou ze een bericht rond sturen over waar K&L zijn, als die net daarvoor nog op computer zaten?quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:33 schreef ToniB het volgende:
[..]
ingrid zegt in het filmpje dat zij in de geschiedenis van de pc heeft gekeken. Als ze kort daarna op weg de supermarkt zijn gezien dan klopt dat toch? +sigfrid heeft ze zien vertrekken kort na 13 uur.
Stuur die link nog maar ff van filmpje waaruit tegendeel blijkt![]()
in het NRC artikel moet 1 april toch 2 april zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:09 schreef SAJ het volgende:
SAJ
Profiel
Ingrid Lommers
· 5 april ·
..
Just talked to the DTJ (investigation police here in Boquete) so they are doing research. There are 3 persons working on the case. Yesterday they asked all businesses around the park to view their camara systems and it seems that on one or more of them they see the girls walking towards Romero Supermarket not long after 13:00 ..![]()
Lijkt me ook jaquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:44 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
in het NRC artikel moet 1 april toch 2 april zijn.![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtmlquote:Op vrijdag 26 september 2014 18:59 schreef Poekje01 het volgende:
ja, die zin ken ik uit mijn hoofd, maar daar ging mijn post niet over, hij beweert ergens in een artikel zelf dwt hij de laatste is die ze in levende lijve heeft gezien , nee, constateren we hier, dat is niet zo, dat was een persoon Sigfrid op de taalschool om 13:10u AM en daarna diverse getuigen onderweg, dus waarom zegt / zei hij dat? Hoe kon hij dat 'weten'?
'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'
Dus vlak erna verdwenen ze, zoveel is zeker.![]()
Dus toen hij ze voor het laatst zag.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:49 schreef Za het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml
'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'
Dus vlak erna verdwenen ze, zoveel is zeker.
Hij zegt niet dat hij de laatste was die ze zag.Make my day!![]()
Oh kijk, dat maakt het alweer heel anders.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:56 schreef agter het volgende:
[..]
Dus toen hij ze voor het laatst zag.
Hij zegt niet dat hij de laatste was die ze zag.![]()
Al was het maar omdat hij dat nooit kan weten. En ook omdat het uiterst onwaarschijnlijk is.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:56 schreef agter het volgende:
[..]
Hij zegt niet dat hij de laatste was die ze zag.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Juist. Zei ik ook al. Hij kan alleen maar voor zichzelf spreken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:59 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Al was het maar omdat hij dat nooit kan weten. En ook omdat het uiterst onwaarschijnlijk is.![]()
ze stuurt geen bericht de wereld in. Zij was op 1 april niet in Boquete maar is later gekomen en toen heeft zij in de geschiedenis van de pc gekeken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:38 schreef SAJ het volgende:
[..]
Wordt dan wel een heel raar bericht van haar. Waarom zou ze een bericht rond sturen over waar K&L zijn, als die net daarvoor nog op computer zaten?
Stuur die link nog maar ff van filmpje waaruit tegendeel blijkt
13.10 uur meiden verlaten volgens getuig S. de taalschool
Na 13.uur gezien richting supermarkt
rond 14.00 uur Casa Pedro begin Pianista![]()
Ik sluit mij hier bij aan, en ze zijn niet gevonden omdat Sinaproc en de honden wellicht dat gebied niet eens in durfden of in mochten, of wisten, waar ze gelijk hadden moeten zoeken; meiden waren veel te ver verdwaald gelopen...niemand had die totale doorloop afstand van ca. 12 uur lopen, voor mogelijk gehouden ..?quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De werkelijkheid is dat deze twee jonge vrouwen zijn overleden in Panama en dat de schuld hiervan op niemand anders geschoven kan worden dan op deze twee vrouwen zelf. Ze hebben zelf de (onverstandige) keuze gemaakt om zonder gids dat gebied in te trekken tegen alle adviezen in, ze hebben zelf de (onverstandige) keuze gemaakt om dit in strandkleding te doen, ze hebben zelf de (onverstandige) keuze
....
.........
Voor geen enkel van deze scenario's is ook maar een splinter aanwijzing.
verder heeft die aardbeving denk ik ook een rol gespeeld, de samenloop is te toevallig
(aardbeving, bomen waaien heen en weer bij de kabelbrug, kabels rekken uit, een valt naar beneden,
112 bellen) ........toeval bestaat niet
[ Bericht 6% gewijzigd door Poekje01 op 26-09-2014 22:20:46 ]![]()
6 april 2014
Posted by Ingrid Lommers, 6 hours ago:
"Yes we went to the meeting and police, sinaproc, representations of embassies, etc talked about the conclusions they can draw and basically from what i heard, they think that all the tips that they verified lead to the idea that they DID go on the pianista trail.
(The only thing is they they maybe didn't listen too much to Pedro from Casa Pedro who had the strong impression that after the small hike that they did (only 30 min in total but on a steep hike and Lisanne had a cold) on the trail next to his house, they were so tired that they wanted to go back to Boquete). They sat down on the floor on the side of his house saying that they did not want to go to El Pianista anymore but rather, to town. They sat there for a while and he did not see how they left and in what direction. It must have been about 15:00 at least.
So we are not sure if it was them but it was definitely (two girls, very young, one taller than the other one, with a black backpack, speaking English, but not native English, came there with a taxi first of all asking for the pianista trail (logic since in the front of the house is a sign that talks about the trail next to Casa Pedro and also having an arrow pointing that you have to continue the main road to get to the Pianista trail) .. Pedro/Peter explained that they would have to go further to the Pianista trail but .. that there is this trail next to his house as well.. Since we know that they most probably left the house with the intention to go to the Pianista trail (because of what we tell students on the welcome talk, the information at the school and the fact that they searched on the computer for even more information about the Pianista Trail, even the exact location of the Restaurant).. .... anyways.. I am not a detective and I know that you should leave all other possibilities open but it sounds that they were Lisanne and Kris.. what we still don't know if it where them and neither, if, after this first decision to go back to Boquete, they changed their mind and STILL decided to go to the El Pianista Trail.. it is so not logic...that they went up that trail so late.. the tips on the Pianista Trail are from people saying that they saw two girls very late (at 3 or later)...
http://projectavalon.net/(...)re-missing-in-Panama
Anyways.. I heard that tomorrow they are continuing looking on the El Pianista trail. There are also initiatives from volunteers tomorrow to go check out profoundly the Pianista Trail and everything around the trails. I am going to meet the Sinaproc Director right now and will post more info."![]()
Nee, Blijkbaar heb je mijn post met link NB niet gelezen: Ingrid Lommers stuurt via Facebook bericht de wereld in.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:01 schreef ToniB het volgende:
[..]
ze stuurt geen bericht de wereld in. Zij was op 1 april niet in Boquete maar is later gekomen en toen heeft zij in de geschiedenis van de pc gekeken.
13.10 uur meiden verlaten volgens getuig S. de taalschool
Na 13.uur gezien richting supermarkt
rond 14.00 uur Casa Pedro begin Pianista
Ik onderbouw mijn verhaal met link en al, nu jij, ter onderbouwing van jouw verhaal:
Geef even link van Sigrid van 13.10?
En link over computergebruik?![]()
Ok, dus hier staat niet in hoe laat de computer is gebruikt door K&L om informatie te zoeken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:11 schreef ToniB het volgende:
6 april 2014
Posted by Ingrid Lommers, 6 hours ago:
"Yes we went to the meeting and police, sinaproc, representations of embassies, etc talked about the conclusions they can draw and basically from what i heard, they think that all the tips that they verified lead to the idea that they DID go on the pianista trail.
(The only thing is they they maybe didn't listen too much to Pedro from Casa Pedro who had the strong impression that after the small hike that they did (only 30 min in total but on a steep hike and Lisanne had a cold) on the trail next to his house, they were so tired that they wanted to go back to Boquete). They sat down on the floor on the side of his house saying that they did not want to go to El Pianista anymore but rather, to town. They sat there for a while and he did not see how they left and in what direction. It must have been about 15:00 at least.
So we are not sure if it was them but it was definitely (two girls, very young, one taller than the other one, with a black backpack, speaking English, but not native English, came there with a taxi first of all asking for the pianista trail (logic since in the front of the house is a sign that talks about the trail next to Casa Pedro and also having an arrow pointing that you have to continue the main road to get to the Pianista trail) .. Pedro/Peter explained that they would have to go further to the Pianista trail but .. that there is this trail next to his house as well.. Since we know that they most probably left the house with the intention to go to the Pianista trail (because of what we tell students on the welcome talk, the information at the school and the fact that they searched on the computer for even more information about the Pianista Trail, even the exact location of the Restaurant).. .... anyways.. I am not a detective and I know that you should leave all other possibilities open but it sounds that they were Lisanne and Kris.. what we still don't know if it where them and neither, if, after this first decision to go back to Boquete, they changed their mind and STILL decided to go to the El Pianista Trail.. it is so not logic...that they went up that trail so late.. the tips on the Pianista Trail are from people saying that they saw two girls very late (at 3 or later)...
Anyways.. I heard that tomorrow they are continuing looking on the El Pianista trail. There are also initiatives from volunteers tomorrow to go check out profoundly the Pianista Trail and everything around the trails. I am going to meet the Sinaproc Director right now and will post more info."
Dus die valt af.
Link van Sigrid?![]()
jawel heb ik gelezen van 5 april en ik stuur jou ook een link van 6 april waarin ze refereert aan het computergebruik en vastblijft houden aan die tijd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:15 schreef SAJ het volgende:
[..]
Nee, Blijkbaar heb je mijn post met link NB niet gelezen: Ingrid Lommers stuurt via Facebook bericht de wereld in.
Ik onderbouw mijn verhaal met link en al, nu jij, ter onderbouwing van jouw verhaal:
Geef even link van Sigrid van 13.10?
En link over computergebruik?
Die link van S heb ik niet maar er is hier vast wel iemand die hem wel voor je heeft. Anders lees je toch zelf even al die topics door.....![]()
![]()
Ik kan die excelsheet met die telefoongeg. en dat patroon niet meer vinden in de OP? zou die er weer in kunnen aub? Die aardbeving was toch op 1 april rond 16:30u. Waarom staat de aardbeving niet onder de Fauna en klimaat spoiler op pagina 1? Zouden bomen wat heen en weer gezwiept kunnen hebben aan de Caribische kant van de CD?? Bv. bij een kabelbrug?![]()
Nee jij doet een bewering. Ik weerleg die met onderbouwing/link, en nu vraag ik jouw onderbouwing en die moet ik zelf zoeken? Kortom je kunt het zelf dus niet onderbouwen?quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:23 schreef ToniB het volgende:
[..]
jawel heb ik gelezen van 5 april en ik stuur jou ook een link van 6 april waarin ze refereert aan het computergebruik en vastblijft houden aan die tijd.
Die link van S heb ik niet maar er is hier vast wel iemand die hem wel voor je heeft. Anders lees je toch zelf even al die topics door.....
In dat verhaal van computergebruik die je net stuurde wordt nergens een tijdstip van 1300 uur genoemd.![]()
Ik weet zelf af en toe niet meer waar ik dingen lees omdat ik niet alles opsla. Maar je hebt gelijk in dit artikel zegt ze niet 13.00 uur Toch heb ik het ergens gelezen dus ik ga zoeken kan wel even duren maar kom daar op terug. En die link van S daar moeten mijn mede Fokkers even bij helpen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:33 schreef SAJ het volgende:
[..]
Nee jij doet een bewering. Ik weerleg die met onderbouwing/link, en nu vraag ik jouw onderbouwing en die moet ik zelf zoeken? Kortom je kunt het zelf dus niet onderbouwen?
In dat verhaal van computergebruik die je net stuurde wordt nergens een tijdstip van 1300 uur genoemd.![]()
![]()
Nee, die aardbeving was 2 april.
6.0 magnitude earthquake 52 km from Pedregal, Chiriqui, Panama
6 months ago
UTC time: Wednesday, April 02, 2014 16:13 PM
Your time: Wednesday, April 2 2014 6:13 PM
No tsunami statement issued
Magnitude Type: mww
USGS page: M 6.0 - 52km S of Pedregal, Panama
USGS status: Reviewed by a seismologist
Reports from the public: 87 people
bron: http://earthquaketrack.com/quakes/2014-04-02-16-13-27-utc-6-0-31
misschien dus op:
1 april, eind van de middag, "help, verdwaald, 112/911 gebeld" overnacht in een hutje
2 april, geen bereik, uren lang de verkeerde kant op gelopen, kabelbrug, aardbeving, ongeluk
over UTC time
http://www.timeanddate.com/time/aboututc.html
nu is het hier 21:50, en UTC 19:50, scheelt -2 met onze plaatselijke tijd dus, plus dan -7 naar Panamese tijd, 9 uur? UTC tijd april 2 16:30 Panama zou dan zijn ca.18:13u tijd op de telefoon/camera??
[ Bericht 18% gewijzigd door Poekje01 op 26-09-2014 21:54:32 ]![]()
Hier zegt ze ....luister zelf op 0.24 !quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:43 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ik weet zelf af en toe niet meer waar ik dingen lees omdat ik niet alles opsla. Maar je hebt gelijk in dit artikel zegt ze niet 13.00 uur Toch heb ik het ergens gelezen dus ik ga zoeken kan wel even duren maar kom daar op terug. En die link van S daar moeten mijn mede Fokkers even bij helpen.
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)3e-9bb4-503eb9b3a2d8![]()
oke op naar het volgende punt.
Ik kwam dit bericht tegen :
maru says:
April 7, 2014 at 11:39 am
I saw the same girls mnutes before walking by Il Piansta and yes, they looked pretty tired and sweat.
Wie is dit? Nog een getuige?
Die naam heb ik hier ook gezien?!
http://www.boqueteguide.com/?p=10993![]()
Ik zit hardop te denken en wie weet slaat het nergens op maar we gaan uit van de foto van Lisanne op 1 april 1300 uur op de mirador.
De getuigenissen kloppen daar niet mee.
De fotocamera staat op 2013 wat we wel raar vinden maar de 1 april houden we toch aan.
Kan dit met een schrikkeljaar te maken kunnen hebben?
Ik weet t 2012 was dat voor t laatst maar "weet" zo'n camera dat ook?
(dat ze dus al op 31 maart op de mirador waren en heelhuids zijn thuisgekomen?)
Ik denk teveel haken en ogen maar stel de vraag toch maar![]()
uit t zelfde artikel, onderin, uit de reactielijst, deze:quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:35 schreef ToniB het volgende:
oke op naar het volgende punt.
Ik kwam dit bericht tegen :
maru says:
April 7, 2014 at 11:39 am
I saw the same girls mnutes before walking by Il Piansta and yes, they looked pretty tired and sweat.
Wie is dit? Nog een getuige?
Die naam heb ik hier ook gezien?!
http://www.boqueteguide.com/?p=10993
Concerned says:
September 5, 2014 at 4:13 am
This is a question to Ingrid Lommers (Spanish Language school): Ingrid, technical research on the camera shows that the photos of the girls on top of the Continental Divide, were shot at round 13.00 hrs (Boquete time) during their hike on the Pianista Trail. Can you please clarify how it is that you were absolutely 100% sure that at that same time, they were actually at your school? We have not heard any comments from you or from your school since this news has been dispersed.![]()
huh? maar P.M zag ze toch op het Pianista pad, op 01/04? Hij twijfelt dan, maar vlgns mij meer over de tijd, dan de datum? En zo een lange vrouw als Lisanne (1.85 mtr) en Kris met 1.67 mtr rood haar zou je je toch zeker wel herinneren?quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:45 schreef jackie12 het volgende:
Ik zit hardop te denken en wie weet slaat het nergens op maar we gaan uit van de foto van Lisanne op 1 april 1300 uur op de mirador.
De fotocamera staat op 2013 wat we wel raar vinden maar de 1 april houden we toch aan.
Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar het gebeurt helaas vaker dat een doodsoorzaak niet helemaal precies is vast te stellen. Neem bijvoorbeeld iemand die met een auto over de kop slaat, waarna de auto eerst in brand vliegt en daarna toevallig in het water terechtkomt en tenslotte ontploft.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zou me kunnen voorstellen dat het voor de gemoedsrust van de ouders belangrijk is om meer te weten over de doodsoorzaak van hun kind.
De bestuurder overlijdt, maar wat was nu precies de doodsoorzaak? Hersenletsel, verbranding, verdrinking? Dat is niet altijd te bepalen. Wel kun je eenvoudiger zeggen: de bestuurder is overleden door een auto-ongeluk.
In dit geval moeten we ons (vooralsnog) beperken tot: K&L zijn overleden door de Panamese jungle. Vooralsnog - hoewel ik vrees dat dit altijd zo zal blijven en dat verdere details over de precieze doodsoorzaak niet meer te achterhalen zijn.![]()
hier heb je een verklaring van iemand die in de pc heeft gekeken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:33 schreef SAJ het volgende:
[..]
Nee jij doet een bewering. Ik weerleg die met onderbouwing/link, en nu vraag ik jouw onderbouwing en die moet ik zelf zoeken? Kortom je kunt het zelf dus niet onderbouwen?
In dat verhaal van computergebruik die je net stuurde wordt nergens een tijdstip van 1300 uur genoemd.
I saw the history on their computer and they researched thoroughly Pianista as one possible hiking venue- location, transportation, restaurant and trail. These girls are intelligent, methodical, plan well ahead, pay attention to detail and think things well through in advance.
post 5![]()
Ze hadden een eigen privé computer?quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:03 schreef ToniB het volgende:
[..]
hier heb je een verklaring van iemand die in de pc heeft gekeken.
I saw the history on their computer and they researched thoroughly Pianista as one possible hiking venue- location, transportation, restaurant and trail. These girls are intelligent, methodical, plan well ahead, pay attention to detail and think things well through in advance.
post 5
Dacht altijd dat er meerdere mensen op konden.Make my day!![]()
ja hoe moet zij dit uitleggen? Volgens haar medewerkster(S) zijn de meiden toch echt na 13.00 uur weggegaan. Volgens de camera kan dat niet. Tjaquote:Op vrijdag 26 september 2014 22:48 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
uit t zelfde artikel, onderin, uit de reactielijst, deze:
Concerned says:
September 5, 2014 at 4:13 am
This is a question to Ingrid Lommers (Spanish Language school): Ingrid, technical research on the camera shows that the photos of the girls on top of the Continental Divide, were shot at round 13.00 hrs (Boquete time) during their hike on the Pianista Trail. Can you please clarify how it is that you were absolutely 100% sure that at that same time, they were actually at your school? We have not heard any comments from you or from your school since this news has been dispersed.Dat is het punt niet!quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:06 schreef agter het volgende:
[..]
Ze hadden een eigen privé computer?
Dacht altijd dat er meerdere mensen op konden.![]()
volgens mij kunnen ze alle 8 kloppen.....hahahahaquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De werkelijkheid is dat deze twee jonge vrouwen zijn overleden in Panama en dat de schuld hiervan op niemand anders geschoven kan worden dan op deze twee vrouwen zelf. Ze hebben zelf de (onverstandige) keuze gemaakt om zonder gids dat gebied in te trekken tegen alle adviezen in, ze hebben zelf de (onverstandige) keuze gemaakt om dit in strandkleding te doen, ze hebben zelf de (onverstandige) keuze gemaakt om geen gps-navigatie mee te nemen, enz, enz.
Hoever ze precies de jungle in zijn getrokken, weten we inderdaad niet, maar in elk geval laten hun eigen foto's zien dat dat uren verder is dat het normale traject tot aan de mirador.
Vervolgens is er iets gebeurd waardoor ze in de problemen zijn gekomen. Al een half jaar wordt er hier en elders gespeculeerd of wat dat dan precies is geweest. Het resultaat van al die bespiegelingen is tot dusver nihil. Wat heb ik allemaal voorbij zien komen:
- orgaanhandel
- ontvoering
- verkrachting
- een spin
- een slang
- een roofdier
- een gebroken of gekneusd been
- een psychopaat
- enzovoort
Voor geen enkel van deze scenario's is ook maar een splinter aanwijzing. Wat bij sommige mensen dan leidt tot de volgende (dwaze) redenering:
(a) We weten de werkelijke reden niet van hun problemen, dus moet er (b) sprake zijn van een misdrijf.
maar ik denk 1, 2 , 7 en 8.......![]()
heel goed mogelijk......die foto `s zijn niet door hun gemaakt, denk ikquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:08 schreef Grijzemassa het volgende:
Heeft iemand nog een mening over wat ik vorige week postte,
nl. dat de laatste foto's op de camera gemaakt zouden kunnen zijn door iemand die deel uitmaakte van een prive zoekactie.
Die persoon zou met de camera kunnen hebben fogelen in de hoop er achter te komen waar K&L konden zijn.
Dat alles met de beloning in het vooruitzicht, vanaf 3 april was bekend dat er een beloning van 2500 dollar te verdienen was. Dat is naar Panamese begrippen toch al snel zo'n 4 of 5 maandlonen. Ruim een week later werd de beloning van 30.000 dollar bekend gemaakt.
Zo'n zoekactie zou best in de nacht gedaan kunnen zijn, aangezien Sinaproc het verboden had aan particulieren om achter de mirador te gaan zoeken. Zo iemand kan de rugtas ook langere tijd achter gehouden hebben.![]()
nee.........!!! het is nu in panama 7 uur vroeger als hier !!! ( dus geen 9 uur verschil ! )quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:46 schreef Poekje01 het volgende:
Nee, die aardbeving was 2 april.
6.0 magnitude earthquake 52 km from Pedregal, Chiriqui, Panama
6 months ago
UTC time: Wednesday, April 02, 2014 16:13 PM
Your time: Wednesday, April 2 2014 6:13 PM
No tsunami statement issued
Magnitude Type: mww
USGS page: M 6.0 - 52km S of Pedregal, Panama
USGS status: Reviewed by a seismologist
Reports from the public: 87 people
bron: http://earthquaketrack.com/quakes/2014-04-02-16-13-27-utc-6-0-31
misschien dus op:
1 april, eind van de middag, "help, verdwaald, 112/911 gebeld" overnacht in een hutje
2 april, geen bereik, uren lang de verkeerde kant op gelopen, kabelbrug, aardbeving, ongeluk
over UTC time
nu is het hier 21:50, en UTC 19:50, scheelt -2 met onze plaatselijke tijd dus, plus dan -7 naar Panamese tijd, 9 uur? UTC tijd april 2 16:30 Panama zou dan zijn ca.18:13u tijd op de telefoon/camera??![]()
ik had ook al ergens gelezen, dat ze op 31 maart ook al gewandeld hadden, en toen ik hier gisteren las, dat alle foto `s qua volgorde door elkaar gehusseld konden zijn, had ik daar ook al aan zitten denken, dat mogelijke foto `s misschien thuis kunnen horen op 31 maart.....maar ja....HOE kom je daar dan achter ??quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:45 schreef jackie12 het volgende:
ik dacht dat ook.......er komen steeds meer details bij.........quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:06 schreef agter het volgende:
[..]
Ze hadden een eigen privé computer?
Dacht altijd dat er meerdere mensen op konden.![]()
ik denk dat er veel mensen zijn trouwens, die de datum / tijd op de camera niet goed hebben staan
....dit is anders met een telefoon lijkt me.![]()
Dat denk ik ook. Iemand zei dat het wel vergeleken zou zijn met de Schiphol foto's wat tijd betreft, maar die zijn met een andere camera gemaakt.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:14 schreef suddenintuition het volgende:
ik denk dat er veel mensen zijn trouwens, die de datum / tijd op de camera niet goed hebben staan
....dit is anders met een telefoon lijkt me.![]()
Weet je dat ik het eigenlijk heel vreemd vind dat niemand zich gemeld heeft die ook op 1 april die trail heeft gedaan al dan niet met een gids.![]()
goeie opmerking : zeer vreemd eigenlijk....hoe kan dat dan ?? ( behalve dan misschien die getuige, die via via had gehoord, dat er iemand `viel `of `gilde ` en iets met ` een klap ` .....quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:24 schreef ToniB het volgende:
Weet je dat ik het eigenlijk heel vreemd vind dat niemand zich gemeld heeft die ook op 1 april die trail heeft gedaan al dan niet met een gids.
HOE zat dat ook al weer ? een tijdje geleden hadden we het er hier over.....)![]()
Het enige echte aanknopingspunt zou zijn de tijd/datum van de iphone foto op de mirador.
Als die tijd en datum zou overeenkomen met de foto's van de camera op de mirador
Maar laat daar nou net alle data uit verdwenen zijn![]()
![]()
het is maar intuitie hoor, een aanname dus......dat ik al een tijd het gevoel heb hier.....dat ze de `fokkers ` ....n e t genoeg informatie geven....om ons hier bezig te houden en alles uit te puzzelen
terwijl ze weten, dat het `onvoldoende informatie ` betreft, zodat wij er n e t niet uitkomen.....
.....vervolgens lezen de `hoge heren ` hier gewoon mee, en doen ze hier ideeen op, bij een bak koffie, en gebruiken vervolgens veel informatie hier van het forum.....zodat ze z e l f niet al te veel op `onderzoek ` hoeven.......GOEDKOOP of niet ???...dat krijg je nou in een tijd van `weinig budget ` hahahaha slim zijn ze.....
`s morgens komen de `rechercheurs ` op het bureau binnen, lopen naar de koffie-automaat en ondertussen roept hun baas : `hee goeiemorge, WIE doet er vandaag DIENST op Fokforum ???
ik mag barsten....als het zo niet gaat....LOL![]()
Ik denk dat we aan kunnen nemen dat de iPhone tijd klopt met de tijdlijn van de Canon camera. Als dit niet het geval zou zijn geweest, of als de EXIF data uit de originele iPhone foto verdwenen zou zijn, dan zou NFI wel aan de bel hebben getrokken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:31 schreef Grijzemassa het volgende:
Het enige echte aanknopingspunt zou zijn de tijd/datum van de iphone foto op de mirador.
Als die tijd en datum zou overeenkomen met de foto's van de camera op de mirador
Maar laat daar nou net alle data uit verdwenen zijn
Wellicht is de iPhone foto de beste indicatie dat de tijdlijn klopt? (Even buiten beschouwing gelaten dat alle data zonder sporen gemanipuleerd is door derden. Hoewel Perico heeft aangegeven dat de Canon EXIF gegevens niet gemanipuleerd kunnen worden zonder digitale sporen achter te laten.)![]()
De beste indicatie zou het idd zijn. Maar nu dus niet voor ons.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:48 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Ik denk dat we aan kunnen kunnen dat de iPhone tijd klopt met de tijdlijn van de Canon camera. Als dit niet het geval zou zijn geweest, of als de EXIF data uit de originele iPhone foto verdwenen zou zijn, dan zou NFI wel aan de bel hebben getrokken.
Wellicht is de iPhone foto de beste indicatie dat de tijdlijn klopt? (Even buiten beschouwing gelaten dat alle data zonder sporen gemanipuleerd is door derden. Hoewel Perico heeft aangegeven dat de Canon EXIF niet zonder sporen gemanipuleerd kunnen worden.)
Het blijft een aanname dat die tijd en datum van de foto overeen zou komen met die van de camera.
Voor alle duidelijkheid, het NFI is niet met een tijdlijn gekomen. Dat heeft de familie gedaan.
Aangezien er geen onderzoek is gedaan ivm met een eventueel misdrijf, denk ik niet dat het NFI zich met een tijdlijn bezig gehouden heeft.![]()
In de persconferentie heeft het NFI gezegd; als de tijd van de camera klopt, zijn de foto's om zo laat gemaakt.![]()
wa denk je hoeveel `talent ` hier aanwezig is, voor wat betreft foto-technische-kennis bijvoorbeeld
daar hoeven ze nu geen of minder foto-technische-rechercheurs voor aan te nemen, die knaken `sparen `ze....
sinds Fokforum-Lisanne-Kris krijgt Fokforum : overheids-subsidie hahahahaha LOL![]()
Nee, maar ik mag hopen dat ze de data controleren om consistentie en mogelijke digitale manipulatie.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:54 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
De beste indicatie zou het idd zijn. Maar nu dus niet voor ons.
Het blijft een aanname dat die tijd en datum van de foto overeen zou komen met die van de camera.
Voor alle duidelijkheid, het NFI is niet met een tijdlijn gekomen. Dat heeft de familie gedaan.
Aangezien er geen onderzoek is gedaan ivm met een eventueel misdrijf, denk ik niet dat het NFI zich met een tijdlijn bezig gehouden heeft.
Als hun conclusie is dat de iPhone EXIF data overeen komt met die van de Canon, en dat er verder geen verdachte zaken zijn opgevallen, dan kan de familie daar denk ik gerust een tijdlijn aan hangen. En dan kunnen wij met redelijke zekerheid aannemen dat de tijdlijn klopt.![]()
Daar hebben ze het niet over gehad. Ik denk dat dat hun opdracht gewoon niet was.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:58 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Nee, maar ik mag hopen dat ze de data controleren om consistentie en mogelijke digitale manipulatie.
Als hun conclusie is dat de iPhone EXIF data overeen komt met die van de Canon, en dat er verder geen verdachte zaken zijn opgevallen, dan kan de familie daar denk ik gerust een tijdlijn aan hangen. En dan kunnen wij met redelijke zekerheid aannemen dat de tijdlijn klopt.
Aangezien er officieel niet uitgegaan is van een misdrijf.![]()
"Case closed" zeggen we maar is er een Nederlandse bron die beaamt dat het Nederlandse OM verder geen onderzoek meer doet?quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Daar hebben ze het niet over gehad. Ik denk dat dat hun opdracht gewoon niet was.
Aangezien er officieel niet uitgegaan is van een misdrijf.![]()
Maar ze hebben de Canon tijden toch wel gecheckt? Zouden ze dan ook niet de iPhone-foto tijd gecontroleerd hebben? Hoeft verder niks met een misdrijf te maken te hebben.quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Daar hebben ze het niet over gehad. Ik denk dat dat hun opdracht gewoon niet was.
Aangezien er officieel niet uitgegaan is van een misdrijf.
Als beide tijden overeenkomen, en de data is niet gecheckt op manipulatie, dan zou het inderdaad theoretisch kunnen dat derden zowel de EXIF data van de camera als die van de telefoon(s) hebben gemanipuleerd, en dat de tijdlijn dus incorrect kan zijn.
Als Kris en Lisanne twee Russische spionnen waren, dan zou dit een plausibel verhaal kunnen zijn, maar in dit geval behoort het naar mijn idee tot de meest onwaarschijnlijke scenario's. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar aangezien er nog zoveel waarschijnlijkere scenario's niet uit te sluiten zijn, snap ik eerlijk gezegd niet de obsessie met de mogelijkheid van manipulatie.
Dus voor de duidelijkheid, als NFI zowel de Canon tijden als de iPhone tijden heeft gecheckt, en deze tijden komen overeen, dan lijkt het me zeer aannemelijk dat de tijdlijn klopt. Tenzij: beide apparaten verkeerd stonden ingesteld, of derden alle data hebben gemanipuleerd.
Een verkeerde instelling lijkt me gemakkelijk door NFI te controleren door de iPhone fototijden te matchen met de tijden van telefoontjes en berichten (van vóór de verdwijning) naar familie.
Kortom, óf de tijdlijn klopt, óf er is gemanipuleerd door derden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Geruisloos op 27-09-2014 01:44:44 ]![]()
Hij zag ze vlak voordat ze verdwenen. Die bewering heb ik niemand anders zien doen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:56 schreef agter het volgende:
Hij zegt niet dat hij de laatste was die ze zag.
'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'![]()
Alle anderen die beweren hen te hebben gezien komen met totaal niet kloppende tijden.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:59 schreef Gorraay het volgende:
Al was het maar omdat hij dat nooit kan weten. En ook omdat het uiterst onwaarschijnlijk is.
Hij zag ze die ochtend, is de enige die zegt hen 's ochtends te hebben gezien ipv om 13:30 in de taalschool (Sigrid) of welke van de andere ooggetuigen ook.
Indien iemand leidende vragen heeft gesteld aan degenen die meenden hen te hebben gezien, dan iig niet aan F, want wat hij zegt komt overeen met de tijdlijn, als enige.
Ik denk ook niet dat hij het kon weten, maar dat hij dat echt niet kon weten kunnen we niet met zekerheid stellen. Overigens zegt hij ook nog "vlak voordat ze verdwenen", dus hij wist blijkbaar (ookal kon hij dat niet weten), lang voordat de camera's gevonden waren, en ondanks getuigen die meenden hen te hebben gezien op veel latere tijdstippen, dat het moment dat hij ze zag vlak voor hun verdwijning was.![]()
zomaar uit mn mouw geschud gaat wel over F dus niet lezen als je t niet wilt lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 27-09-2014 02:46:00 ]![]()
Wat Poekie al aangaf over de aardbeving op 2 april alles kan toen voor Lisanne en Kris veranderd zijn.
Ik weet dat jullie wilde dieren hier uitsluiten maar een dier maakt gekke sprongen in nood
Zij hebben het gevaar van de aardbeving al veel eerder gevoeld![]()
Maar dan hebben ze om een andere reden 112 gebeld al op 1 april.quote:Op zaterdag 27 september 2014 02:16 schreef vronie het volgende:
Wat poekie al aangaf over de aardbeving op 2 april alles kan toen voor Lisanne en Kris veranderd zijn.
Ik weet dat jullie wilde dieren hier uitsluiten maar een dier maakt gekke sprongen in nood
Zij hebben het gevaar van de aardbeving al veel eerder gevoeld
En als ze aangevallen zijn door wilde dieren op 2 april door de aardbeving, wie belde daarna dan met hun telefoons en maakte de foto's?![]()
Je mag hopen dat ze weet hebben van die parameter, die het bewijs is voor ongemoeide data, of manipulatie. Daar kan heel makkelijk over heen worden gelezen en is uniek voor Canon.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:48 schreef Geruisloos het volgende:
Wellicht is de iPhone foto de beste indicatie dat de tijdlijn klopt? (Even buiten beschouwing gelaten dat alle data zonder sporen gemanipuleerd is door derden. Hoewel Perico heeft aangegeven dat de Canon EXIF gegevens niet gemanipuleerd kunnen worden zonder digitale sporen achter te laten.)
Reikt de specialistische kennis zo ver? Ik weet dat menigeen hier bij voorbaat zal zeggen: het NFI is een almachtig alwetend instituut, met een zwarte doos vol geheime dienst en Harry Potter gadgets, dat alles met 1 muisklik te weten komt.
Ik denk dat de werkelijkheid heel wat realistischer is.![]()
Het is niet ongewoon dat dieren een aardbeving al een dag eerder voelen aankomen. Ze kunnen zich dan vreemd (vergeleken met normaal) gaan gedragen, zoals zich overdag verplaatsen of herrie maken. Weet alleen niet of dat ook voor deze aardbeving geldt.quote:Op zaterdag 27 september 2014 02:18 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Maar dan hebben ze om een andere reden 112 gebeld al op 1 april.
En als ze aangevallen zijn door wilde dieren op 2 april door de aardbeving, wie belde daarna dan met hun telefoons en maakte de foto's?![]()
![]()
Dat zou misschien zelfs kunnen verklaren waarom die hond eerder terugkeerde (als dat überhaupt zo was).![]()
dat laatste vond ik ook opmerkelijkquote:Op zaterdag 27 september 2014 02:02 schreef Za het volgende:
[..]
Alle anderen die beweren hen te hebben gezien komen met totaal niet kloppende tijden.
Hij zag ze die ochtend, is de enige die zegt hen 's ochtends te hebben gezien ipv om 13:30 in de taalschool (Sigrid) of welke van de andere ooggetuigen ook.
Indien iemand leidende vragen heeft gesteld aan degenen die meenden hen te hebben gezien, dan iig niet aan F, want wat hij zegt komt overeen met de tijdlijn, als enige.
Ik denk ook niet dat hij het kon weten, maar dat hij dat echt niet kon weten kunnen we niet met zekerheid stellen. Overigens zegt hij ook nog "vlak voordat ze verdwenen", dus hij wist blijkbaar (ookal kon hij dat niet weten), lang voordat de camera's gevonden waren, en ondanks getuigen die meenden hen te hebben gezien op veel latere tijdstippen, dat het moment dat hij ze zag vlak voor hun verdwijning was.![]()
Ok, efkes heel ingewikkeld voor zo vroeg s'ochtends:
ik ga deze link nog eens plaatsen, het gaat over UTC time, wereldtijd:
Coordinated Universal Time (UTC) Explained
Coordinated Universal Time (UTC) is the basis for civil time in many places worldwide. Many timekeeping devices use this 24-hour time standard, which is determined using highly precise atomic clocks. The hours, minutes, and seconds that UTC expresses is kept close to the mean solar time at the Earth's prime meridian (zero degrees longitude) located near Greenwich, England. (UTC =GMT)
de wereldtijd UTC is een tijd die over de hele wereld hetzelfde is. Het scheelt hier in Nederland met onze tijd
2 uur
Klopt natuurlijk, Greenwich is immers in Engeland, wij hebben nog zomertijd hier nu..
Engeland trouwens ook http://www.timeanddate.com/time/united-kingdom-bst.html
kijk maar, nu, op dit moment is het 05:30 u hier, en kijk nu maar op die website.
Die geeft automatisch die tijd voor deze lokatie weer, rechts in een kader, atoomtijd
Current UTC time
03:29:24
zaterdag, 27 september 2014
UTC is the common time standard across the world
Mijn punt is:
wat nu als die Canon camera, af fabriek, altijd op UTC / GMT tijd heeft gestaan? En door K & L nooit is aangepast?
Dan zitten wij (of nou, de foto specialisten als Perico hier bedoel ik dan) te rekenen met PM. Panam. tijden, terugrekenend naar die ca. 13:00u PM Panam. van de taalschool van I.L., terwijl er ook daarin qua redenering denk ik met enig tijdverschil rekening moet worden gehouden als de camera op UTC tijd stond.
Stel dat het verschil om mee rekening te houden dan 5 uur (GMT is Engeland) - zomertijd/wint tijd 2 u, ca. 3 uur is, dan zou die 3 uur wel eens precies dat tijdsverschil kunnen zijn in onze tijdlijn!!
Want ca. 13:00u PM. Panam. lokaal was in deze denktrant dan al 16:00u UTC / GMT tijd op de camera.
En misschien heeft nu juist iemand in Panama die de foto's bekeek vanaf een kaart kopietje, toen die EXIF data nou juist weer op Panam. tijd "gezet" eigenlijk automatisch doordat het openen van MS Photoviewer op een Panam. PC, een lokale (!) Panam. netwerktijd van die computer aanhield op een Panamees politie /recherche of persbureau, waar de camerakaart foto kopieen eerst werden bekeken, en nr de pers zijn gelekt.
WIJ denken dan nu dus, he, foto is om 13:00u PM Panam. tijd op de mirador gemaakt, maar het was daar
op de mirador al 3 uur later!
De dames zijn dan wellicht idd. ook nog een stuk omhooggebracht met een 4x4, wat de tocht omhoog nr de mirador ook nog wat sneller maakte (ze maakte onderaan het begin van het pad immers al een moeie, uitgeputte indruk, dus hoe kan je dan zo vrolijk en uitgerust op die mirador staan?).
En zo is het met die tijden wellicht beter te begrijpen?
De tijd van de iPhone van Kris, waar de NFI nr heeft gekeken, lijkt mij overigens ook WEL de juiste lokale Panam. tijd te hebben aangehouden, namelijk de Panam. provider netwerktijd. Immers de antennne van de provider op Vulcan Baru, kon op de mirador nog net even synchroniceren met het toestel, toen ..? .. die die foto maakte van K. en K. die nr haar vriend Whatsappte...
alleen zijn die metadata van die mobiele telefoonfoto -zoals hier opgemerkt- nou net weg.... tsja, RARA politiepet....
dat had m.i. precies de link naar de juiste camera UTC/GMT tijd bevestigd...als onomstotelijk bewijs.
En dat is m.i. weer van belang, want als de meisjes, op de laatste foto's zonder horloges om, de camera of telefoontijd aanhielden, ik denk telefoon, dan hadden ze zeker weten zicht op de tijd, en geweten
"he, we moeten nu echt omdraaien, en teruggaan"
wat meegaan met derde/scenario (bv. zie Jacky12 zoals in zijn laatste spoiler verwoord, of met ander) toch tijdtechnisch gesproken, m.i. aannemelijk(er) KAN maken...
[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 27-09-2014 08:10:32 ]![]()
Wat een quatsch.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De werkelijkheid is dat deze twee jonge vrouwen zijn overleden in Panama en dat de schuld hiervan op niemand anders geschoven kan worden dan op deze twee vrouwen zelf.
Van de Panamese regering en overheid kan ik nog begrijpen dat ze zo stellig zijn omdat ze belangen te beschermen hebben.
Jij sluit vrijwillig op voorhand een misdrijf uit. Was je erbij? Heb je info die wij niet hebben of moet je het met dezelfde minieme en gefragmenteerde sporen als de rest van ons doen? Niemand weet wat er gebeurd is maar jij weet de werkelijkheid. Wat een lacher.
Het is in mijn ogen schandalig hoe weinig druk er op Panama wordt uitgeoefend dit serieus op te pakken. Elke dag, week, maand die ze verspillen, op hun kont zitten en voorbij laten gaan wordt het moelijker ooit een antwoord te krijgen. De ouders zijn ondertussen volkomen in de steek gelaten door de Nederlandse media en politiek. En als het aan mensen zoals jou ligt is dat prima. Want je weet de werkelijkheid immers al.Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath![]()
Je begrijpt mijn punt niet. Ik sluit een misdrijf niet uit. Maar de werkelijkheid is dat Panama er inderdaad niets aan doet om dat te achterhalen. De werkelijkheid is dat er geen druk wordt uitgeoefend. Dat kun jij een schande vinden, maar het verandert ook niets aan deze werkelijkheid.quote:Op zaterdag 27 september 2014 06:47 schreef Rica het volgende:
[..]
Wat een quatsch.
Van de Panamese regering en overheid kan ik nog begrijpen dat ze zo stellig zijn omdat ze belangen te beschermen hebben.
Jij sluit vrijwillig op voorhand een misdrijf uit. Was je erbij? Heb je info die wij niet hebben of moet je het met dezelfde minieme en gefragmenteerde sporen als de rest van ons doen? Niemand weet wat er gebeurd is maar jij weet de werkelijkheid. Wat een lacher.
Het is in mijn ogen schandalig hoe weinig druk er op Panama wordt uitgeoefend dit serieus op te pakken. Elke dag, week, maand die ze verspillen, op hun kont zitten en voorbij laten gaan wordt het moelijker ooit een antwoord te krijgen. De ouders zijn ondertussen volkomen in de steek gelaten door de Nederlandse media en politiek. En als het aan mensen zoals jou ligt is dat prima. Want je weet de werkelijkheid immers al.
Het is zoals het is.
Dat de ouders in de steek zijn gelaten door de Nederlandse media en politiek vind ik overdreven gesteld. Er zijn geen belangen meer in het spel. Verder onderzoek zou veel geld kosten en hoogstwaarschijnlijk niets opleveren. Wie zou dat moeten betalen?![]()
Dat is een mogelijkheid maar ik denk niet meer dan 2tot 2 1/2 uur vooruit.quote:Op zaterdag 27 september 2014 05:41 schreef Poekje01 het volgende:
Ok, efkes heel ingewikkeld voor zo vroeg s'ochtends:
ik ga deze link nog eens plaatsen, het gaat over UTC time, wereldtijd:
Coordinated Universal Time (UTC) Explained
Coordinated Universal Time (UTC) is the basis for civil time in many places worldwide. Many timekeeping devices use this 24-hour time standard, which is determined using highly precise atomic clocks. The hours, minutes, and seconds that UTC expresses is kept close to the mean solar time at the Earth's prime meridian (zero degrees longitude) located near Greenwich, England. (UTC =GMT)
de wereldtijd UTC is een tijd die over de hele wereld hetzelfde is. Het scheelt hier in Nederland met onze tijd
2 uur
Klopt natuurlijk, Greenwich is immers in Engeland, wij hebben nog zomertijd hier nu..
Engeland trouwens ook http://www.timeanddate.com/time/united-kingdom-bst.html
kijk maar, nu, op dit moment is het 05:30 u hier, en kijk nu maar op die website.
Die geeft automatisch die tijd voor deze lokatie weer, rechts in een kader, atoomtijd
Current UTC time
03:29:24
zaterdag, 27 september 2014
UTC is the common time standard across the world
Mijn punt is:
wat nu als die Canon camera, af fabriek, altijd op UTC / GMT tijd heeft gestaan? En door K & L nooit is aangepast?
Dan zitten wij (of nou, de foto specialisten als Perico hier bedoel ik dan) te rekenen met PM. Panam. tijden, terugrekenend naar die ca. 13:00u PM Panam. van de taalschool van I.L., terwijl er ook daarin qua redenering denk ik met enig tijdverschil rekening moet worden gehouden als de camera op UTC tijd stond.
Stel dat het verschil om mee rekening te houden dan 5 uur (GMT is Engeland) - zomertijd/wintertijd, ca. 3 uur is, dan zou die 3 uur wel eens precies dat tijdsverschil kunnen zijn in onze tijdlijn!!
Want ca. 13:00u PM. Panam. lokaal was in deze denktrant dan al 16:00u UTC / GMT tijd op de camera.
En misschien heeft nu juist iemand in Panama die de foto's bekeek vanaf een kaart kopietje, toen die EXIF data nou juist weer op Panam. tijd "gezet" eigenlijk automatisch doordat het openen van MS Photoviewer op een Panam. PC, een lokale (!) Panam. netwerktijd van die computer aanhield op een Panamees politie /recherche of persbureaubureau, waar de camerakaart kopie eerst werd bekeken, en nr de pers is gelekt.
WIJ denken dan nu dus, he, foto is om 13:00u PM Panam. tijd op de mirador gemaakt, maar het was daar
op de mirador al 3 uur later!
De dames zijn dan wellicht idd. ook nog een stuk omhooggebracht met een 4x4, wat de tocht omhoog nr de mirador ook nog wat sneller maakte (ze maakte onderaan het begin van het pad immers al een moeie, uitgeputte indruk, dus hoe kan je dan zo vrolijk en uitgerust op die mirador staan?).
En zo is het met die tijden wellicht beter te begrijpen?
De tijd van de iPhone van Kris, waar de NFI nr heeft gekeken, lijkt mij overigens ook WEL de juiste lokale Panam. tijd te hebben aangehouden, namelijk de Panam. provider netwerktijd. Immers de antennne van de provider op Vulcan Baru, kon op de mirador nog net even synchroniceren met het toestel, toen ..? .. die die foto maakte van K. en K. die nr haar vriend Whatsappte...
alleen zijn die metadata van die mobiele telefoonfoto -zoals hier opgemerkt- nou net weg.... tsja, RARA politiepet....
dat had m.i. precies de link naar de juiste camera UTC/GMT tijd bevestigd...als onomstotelijk bewijs.
En dat is m.i. weer van belang, want als de meisjes, op de laatste foto's zonder horloges om, de camera of telefoontijd aanhielden, ik denk telefoon, dan hadden ze zeker weten zicht op de tijd, en geweten
"he, we moeten nu echt omdraaien, en teruggaan"
wat meegaan met derde/scenario (bv. zie Jacky12 zoals in zijn laatste spoiler verwoord, of met ander) toch tijdtechnisch gesproken, m.i. aannemelijk(er) KAN maken...
13.00 wordt dan 15.00/15.30 uur.
Laatste foto k 14.00 uur wordt 16.00/16.30 uur
Noodoproep 16.30![]()
Ja, en zo:
- klopt de tijdlijn mi. dan wel,
- de getuigenissenverklaringen kunnen teruggehaald worden uit het Belgisch archief, en
- opgepoetst worden
en zou iemand eens gevraagd kunnen worden, waarom hij zei (zijn eigen woorden)
dat hij de meisjes ......., "het was vlak voordat ze verdwenen"
"verdwenen"
in een gesprek met het AD op 13 mei 2014
[quote]
Dat ze aan dat laatste nooit zijn toegekomen, heeft Feliciano diep geraakt. Als hij vertelt, staan zijn ogen verdrietig. 'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'
[unquote]
En op 14 juni 2014
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)rgend-langzaam.dhtml
[quote]
Feliciano voelt zich betrokken bij de verdwijning. Niet voor niets, want hij is niet alleen de man die de laatste sporen van de meiden vond, hij is ook een van de laatsten die de twee in leven zagen. Op....
[unquote]
verdwenen, laatste, in leven zag
dus niemand kon ze meer op het pad gezien hebben dan blijkbaar, ook P.M. niet, als je het zo stelt.
"laatste", zijn woorden, of die van de journalist hier? De pers print het.
als hij het echt zelf was die dat zei, zou je dat m.i. (als simpele zolderkamerspeurder) als een snarky vorm van suggestieve persbeinvloeding kunnen beschouwen, omdat .. misschien iets had opgebiecht ofzo?
of het betekent compleet niks, en hoe schandelijk dat ik zo kan denken, he, kan ook he !!!!
Hij praat zelf ook over huizen waar ze in kunnen worden vastgehouden, waar gezocht moet worden enz.
Dus ja, je roept ook wat op dan toch, qua misdrijf denken?
ze waren volgens zo'n beetje alle lokale gidsen, locals en boeren toch nr alle waarschijnlijkheid verdwaald en verongelukt bij de 2e rivier crossing?
verdwenen
laatste
in leven
zag
"Het was vlak voordat de meisjes waarschijnlijk verdwaald zijn gelopen en bij het oversteken van een kabelbrug in de rivier zijn gevallen"
[ Bericht 20% gewijzigd door Poekje01 op 27-09-2014 09:28:57 ]![]()
Die afspraak aan het begin pianista waarover melding werd gemaakt....bekende van gids A die op 1april zelf geen tijd had maar wel iemand wist? Met wie hadden de meiden een afspraak? Ik ga denk ik die persoon benaderen die hier over schreef. Moet het gewoon weten!![]()
ja!quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:58 schreef ToniB het volgende:
Die afspraak aan het begin pianista waarover melding werd gemaakt....bekende van gids A die op 1april zelf geen tijd had maar wel iemand wist? Met wie hadden de meiden een afspraak? Ik ga denk ik die persoon benaderen die hier over schreef. Moet het gewoon weten!
ik had me ingeschreven bij dat forum, project Avalon, maar ik krijg maar geen terugkoppeling van die moderators, of dat ik nou door de queue ben ja of nee, dus via die weg, kan ik die gebruiker Lux, die dat daar stellig stelde, niet benaderen helaas, anders zou ik t zelfde willen weten...!![]()
[..]quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:19 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Maar ze hebben de Canon tijden toch wel gecheckt? Zouden ze dan ook niet de iPhone-foto tijd gecontroleerd hebben? Hoeft verder niks met een misdrijf te maken te hebben.
Als beide tijden overeenkomen, en de data is niet gecheckt op manipulatie, dan zou het inderdaad theoretisch kunnen dat derden zowel de EXIF data van de camera als die van de telefoon(s) hebben gemanipuleerd, en dat de tijdlijn dus incorrect kan zijn.
Als Kris en Lisanne twee Russische spionnen waren, dan zou dit een plausibel verhaal kunnen zijn, maar in dit geval behoort het naar mijn idee tot de meest onwaarschijnlijke scenario's. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar aangezien er nog zoveel waarschijnlijkere scenario's niet uit te sluiten zijn, snap ik eerlijk gezegd niet de obsessie met de mogelijkheid van manipulatie.
Dus voor de duidelijkheid, als NFI zowel de Canon tijden als de iPhone tijden heeft gecheckt, en deze tijden komen overeen, dan lijkt het me zeer aannemelijk dat de tijdlijn klopt. Tenzij: beide apparaten verkeerd stonden ingesteld, of derden alle data hebben gemanipuleerd.
Een verkeerde instelling lijkt me gemakkelijk door NFI te controleren door de iPhone fototijden te matchen met de tijden van telefoontjes en berichten (van vóór de verdwijning) naar familie.
Kortom, óf de tijdlijn klopt, óf er is gemanipuleerd door derden.
Als jij voor zeker wil aannemen dat de tijden naast elkaar gelegd zijn moet jij dat weten. Ik kan het nergens uit op maken. Het is ook nergens medegedeeld en niet te controleren aangezien de data van de iphone foto verdwenen zijn. Het NFI had geen opdracht en geen reden om een tijdlijn te controleren.
[ Bericht 15% gewijzigd door Grijzemassa op 27-09-2014 09:13:22 ]![]()
Tuurlijk wel.
Het NFI had de opdracht om die telefoons en foto's te onderzoeken.
Dan weten ze echt wel of de tijd op die foto's overeen komt met die van de iPhone.Make my day!![]()
De data van de iphone foto is gewist. Als dat ook bij het NFI al zo was, kan het best zijn dat ze daar verder geen onderzoek naar gedaan hebben. Aangezien er geen aanwijzingen voor een misdrijf waren. Maar wie het voor zoete koek wil aannemen moet dat zelf weten, ik hou ook rekening met de mogelijkheid van een andere tijdlijn.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:10 schreef agter het volgende:
Tuurlijk wel.
Dan weten ze echt wel of de tijd op die foto's overeen komt met die van de iPhone.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 27-09-2014 09:29:25 ]![]()
@Geruisloos
"snap ik eerlijk gezegd niet de obsessie met de mogelijkheid van manipulatie."
Ik heb niets gezegd over manipulatie.
Wel dat ik het helemaal niet zo ondenkbaar vind dat ze de tijd van de camera niet ingesteld hadden.
Zoals ik al zei, ik heb dat met mijn digitale camera ook nooit gedaan en die klok loopt nu na 6 jaar aardig uit het lood.
[ Bericht 3% gewijzigd door Grijzemassa op 27-09-2014 09:35:06 ]![]()
Als de iPhone EXIF data op de originele foto gewist is, dan is er 100% sprake manipulatie.
De enige aanname die ik doe is dat het basisonderzoek van NFI correct is uitgevoerd. Als dit niet is gedaan, dan heeft NFI simpel gezegd amateurs in dienst.
Dat ze niet op digitale manipulatie hebben gecheckt ok. Maar volledig missende EXIF data over het hoofd zien, of het niet vaststellen van de tijd van de foto, één van de belangrijkste vragen van het (misschien wel ieder) onderzoek, zou zeer amateuristisch zijn.
Dus als de iPhone gecheckt is op tijd, wat me zeer aannemelijk lijkt, dan klopt de tijdlijn gewoon.![]()
Zoals ik al zei, wie dat wil aannemen prima toch.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:56 schreef Geruisloos het volgende:
Als de iPhone EXIF data op de originele foto gewist is, dan is er 100% sprake manipulatie.
De enige aanname die ik doe is dat het basisonderzoek van NFI correct is uitgevoerd. Als dit niet is gedaan, dan heeft NFI simpel gezegd amateurs in dienst.
Dat ze niet op digitale manipulatie hebben gecheckt ok. Maar volledig missende EXIF data over het hoofd zien, of het niet vaststellen van de tijd van de foto, één van de belangrijkste vragen van het (misschien wel ieder) onderzoek, zou zeer amateuristisch zijn.
Dus als de iPhone gecheckt is op tijd, wat me zeer aannemelijk lijkt, dan klopt de tijdlijn gewoon.
Ik hou ook rekening met de mogelijkheid van een andere tijdlijn.![]()
Daar houdt iedereen rekening mee. Alleen is die wat minder waarschijnlijk geworden.quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:02 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, wie dat wil aannemen prima toch.
Ik hou ook rekening met de mogelijkheid van een andere tijdlijn.Make my day!![]()
alleen op DNA sporen en vingerafdrukken, of hebben ze ook technische telefoon experts in dienst?quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:10 schreef agter het volgende:
Tuurlijk wel.
Dan weten ze echt wel of de tijd op die foto's overeen komt met die van de iPhone.
Zijn ze net zo uitgerust als het CSI?![]()
Gaat ze wel lukken denk ik.
Memory Toolkit
Mobile Data Recovery
Forensische digitale technologie
"De Memory Toolkit van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) kan het geheugen uitlezen van apparaten zoals mobiele telefoons, satellietnavigatie-apparatuur, auto-electronica en USB-sticks. De Memory Toolkit is ontwikkeld door de afdeling Digitale Technologie en Biometrie van het NFI."
"Het onderzoeksgebied digitale technologie van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) houdt zich bezig met het achterhalen en doorzoekbaar maken van digitale sporen."
[ Bericht 20% gewijzigd door Geruisloos op 27-09-2014 10:24:22 ]![]()
Assumption is the mother of all fuckups.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:56 schreef Geruisloos het volgende:
Dus als de iPhone gecheckt is op tijd, wat me zeer aannemelijk lijkt, dan klopt de tijdlijn gewoon.![]()
Wie uitgaat van mogelijke andere tijdlijnen doet automatisch ook een aanname, namelijk dat het NFI onderzoek slecht is uitgevoerd. Ik acht de kans echter groter dan dit wel correct is gedaan want ik zie geen reden of aanwijzing dat daar amateuristisch werk is afgeleverd.quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Assumption is the mother of all fuckups.![]()
Nope.quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:13 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
alleen op DNA sporen en vingerafdrukken, of hebben ze ook technische telefoon experts in dienst?
Zijn ze net zo uitgerust als het CSI?
Onderzoek naar de telefoons, niet alleen DNA:
http://www.answersforkris.com
"Het NFI zou onderzoek gedaan hebben naar de telefoons en DNA onderzoek op de rugzak en andere zaken die gevonden zijn op 14 juni in Panama. "Make my day!![]()
Dus onderzoek vertraagt. Dit zegt niets over mogelijke onjuistheden van het resultaat of dat er amateuristisch zou worden gewerkt.quote:
[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 27-09-2014 10:50:15 ]![]()
Met de nadruk op ALSquote:Op zaterdag 27 september 2014 00:57 schreef Grijzemassa het volgende:
In de persconferentie heeft het NFI gezegd; als de tijd van de camera klopt, zijn de foto's om zo laat gemaakt.![]()
Ze zeggen niet dat de tijd klopt en ook niet dat die gecheckt is met iphone. Als is dus een aanname m.i.![]()
wat op zich v r e e m d te noemen is....dat het NFI zoiets zei, .want de tijd van de camera, stond toch sowieso al op 2013 ?....quote:![]()
En welke tijdlijn is dan goed volgens de kenners onder jullie?
Lisanne 13.00 mirador of
Lisanne 13.10 bij Sigrid? (en kloppen de 7 getuigenissen daarna dus niet)![]()
13.00 mirador.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:22 schreef jackie12 het volgende:
Lisanne 13.00 mirador of
Lisanne 13.10 bij Sigrid? (en kloppen de 7 getuigenissen daarna dus niet)
Daar gaan de ouders vanuit, en die hebben het NFI-rapport.Make my day!![]()
ik denk 13.10 uur bij Sigrid wegquote:Op zaterdag 27 september 2014 11:22 schreef jackie12 het volgende:
Lisanne 13.00 mirador of
dan verwisselen schoenen op hun kamer
en ik had ergens gelezen dat ze afgezet zijn om 13.40 uur bij het wandelbegin![]()
maar dan zou Sigrid dus gelogen hebben, of niet ?quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:26 schreef agter het volgende:
[..]
13.00 mirador.
Daar gaan de ouders vanuit, en die hebben het NFI-rapport.![]()
Geen idee. Iemand kan zich ook vergissen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:28 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
maar dan zou Sigrid dus gelogen hebben, of niet ?Make my day!![]()
.
'Resten Kris Kremers in september overgedragen'
Eind september zullen stoffelijke resten van de in Panama omgekomen Kris Kremers aan haar familie worden overgedragen.
Dat schrijft de krant Estrella de Panama zaterdag op gezag van hoofdaanklager Betzaida Pitti. Naast de stoffelijk resten krijgt de familie ook kleren, camera's en rugzakken overhandigd.
Al het materiaal is volgens Pitti onderzocht door Nederlandse en Panamese experts. Het overdragen van de resten gebeurt op verzoek van de familie. Het is onduidelijk of de familie zelf naar Panama afreist.
Kris Kremers en Lisanne Froon werden op 1 april voor het laatst gezien bij de plaats Boquete. In juni werden de eerste botresten van de twee gevonden. Het is nog onduidelijk hoe zij om het leven zijn gekomen. Onlangs liet het OM weten dat er op de botresten geen sporen van geweld zijn aangetroffen.
Kritiek
De advocaat van de familie Kremers in Panama, Enrique Arrocha, uitte eerder kritiek op de teruggave van de resten omdat hij meer onderzoek wil. De hoofdaanklager laat weten dat het hem vrij staat hierom te vragen.
Donderdag werd bekend dat de stoffelijke resten van Froon ook eind september terug naar Nederland komen. Haar ouders zijn inmiddels wel naar Panama afgereisd om de resten op te halen.
Een woordvoerder van de familie Kremers stelde toen als reactie daarop dat de familie liever wilden wachten met het terugkrijgen van de resten van Kris totdat resultaten van enkele nasporingen bekend zouden worden.
http://www.nu.nl/buitenla(...)er-overgedragen.html![]()
Ik ga ook uit van 13 uur miradorquote:Op zaterdag 27 september 2014 11:26 schreef agter het volgende:
[..]
13.00 mirador.
Daar gaan de ouders vanuit, en die hebben het NFI-rapport.
Maar door dat aan te nemen neem ik dus ook aan dat de 8 getuigen na 13 uur zich vergist hebben.
Ik denk dat alle mensen zich vergist hebben in de dag of andere meiden hebben gezien
maar terwijl ik dit schrijf denk ik "dan zijn er 8 wel heel veel!"![]()
de advocaat uitte eerder kritiek omdat hij meer onderzoek wil.....huhh ?
dat betekent dus ( aanname ? ) dat volgens hem niet a l l e onderzoeken zijn gedaan ?
je zou toch zeggen, dat ze daar een half jaar ( ! ) de tijd voor gehad hebben.....
Wie zei ook alweer hier : dat er niet aantoonbaar `knoeiwerk ` is geleverd ?
Wat doen die lui eigenlijk, met hun `dure-elitaire opleidingen ` ?
sorry, als ik nou weer bitserig overkom..........maar dit te lezen maakt mij ontzettend kwaad.......
en al heeeelemaal als het mijn eigen kinderen betrof.......![]()
De ouders willen bijv. dat het stuwmeer aan het einde van de rivier volledig uitgeplozen wordt dmv van duikers. Dat soort onderzoek.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:44 schreef suddenintuition het volgende:
de advocaat uitte eerder kritiek omdat hij meer onderzoek wil.....huhh ?
dat betekent dus ( aanname ? ) dat volgens hem niet a l l e onderzoeken zijn gedaan ?
je zou toch zeggen, dat ze daar een half jaar ( ! ) de tijd voor gehad hebben.....
Wie zei ook alweer hier : dat er niet aantoonbaar `knoeiwerk ` is geleverd ?
Wat doen die lui eigenlijk, met hun `dure-elitaire opleidingen ` ?
sorry, als ik nou weer bitserig overkom..........maar dit te lezen maakt mij ontzettend kwaad.......
en al heeeelemaal als het mijn eigen kinderen betrof.......Make my day!![]()
Feit is dat ze onderzoek hebben gedaan. Als de tijd niet zou kloppen, zou dit dus in het rapport naar boven zijn gekomen. En als je er vanuit gaat dat de tijden niet zijn gecontroleerd tijdens het onderzoek, dan is je aanname dat NFI amateuristisch werk aflevert. Wellicht nog minder dan dat, aangezien wij amateurs er zelfs naar kijken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:22 schreef ToniB het volgende:
Ze zeggen niet dat de tijd klopt en ook niet dat die gecheckt is met iphone. Als is dus een aanname m.i.![]()
juist ! dat bedoel ik nou.....als amateurs, tellen wij eigenlijk niet mee, wij mogen niet mee pratenquote:Op zaterdag 27 september 2014 11:56 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Feit is dat ze onderzoek hebben gedaan. Als de tijd niet zou kloppen, zou dit dus in het rapport naar boven zijn gekomen. En als je er vanuit gaat dat de tijden niet zijn gecontroleerd tijdens het onderzoek, dan is je aanname dat NFI amateuristisch werk aflevert. Wellicht nog minder dan dat, aangezien wij amateurs er zelfs naar kijken.
`zogenaamd ` ....wij hebben de opleiding niet.....wij zijn te `emotioneel ` betrokken, zoals dat dan heet......
maar ik durf er mijn kop om te verwedden, dat als er ergens in Nederland, een losgeslagen miljonair rondloopt met wat geld teveel, wat toch maar ergens op een slapende bankrekening staat.....en die zou bereidt zijn een 20-tal fokforummers hier een onderzoeks-reis te betalen, daar naar toe.....
dat wij binnen 2 a 3 weken deze hele zaak opgelost hadden, en dan laten we ons n e r g e n s door tegen houden......
moest kunnen.....helaassss......![]()
Ze hebben zelfs een expertise-expert.quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:13 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
alleen op DNA sporen en vingerafdrukken, of hebben ze ook technische telefoon experts in dienst?Nee, dat zijn nepspullen. Waar je zelf resultaten moet invoeren.quote:Zijn ze net zo uitgerust als het CSI?![]()
Maar je noemt hier 3 methoden om data te achterhalen vanaf een apparaat. Maar we weten dat telecom- en internet providers verplicht zijn alle data 5 jaar lang te bewaren. Daar kan dan toch ook gecheckt worden?quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:18 schreef Geruisloos het volgende:
Gaat ze wel lukken denk ik.
Memory Toolkit
Mobile Data Recovery
Forensische digitale technologie
"De Memory Toolkit van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) kan het geheugen uitlezen van apparaten zoals mobiele telefoons, satellietnavigatie-apparatuur, auto-electronica en USB-sticks. De Memory Toolkit is ontwikkeld door de afdeling Digitale Technologie en Biometrie van het NFI."
"Het onderzoeksgebied digitale technologie van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) houdt zich bezig met het achterhalen en doorzoekbaar maken van digitale sporen."uiteindelijk lukt altijd alles![]()
Dat zou heel goed kunnen. Maar voor het vaststellen van de tijdlijn is het apparaat voldoende.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:13 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Maar je noemt hier 3 methoden om data te achterhalen vanaf een apparaat. Maar we weten dat telecom- en internet providers verplicht zijn alle data 5 jaar lang te bewaren. Daar kan dan toch ook gecheckt worden?
Overigens hoeft NFI niet bewust met een "tijdlijn" bezig te zijn. Digitaal onderzoek gaat simpel gezegd waarschijnlijk als volgt:
• iPhone wordt aan Memory Toolkit (of iets soortgelijks) gehangen.
• Op toolkit wordt aangegeven dat het om een iPhone gaat.
• Druk op de knop.
• Toolkit extraheert automatisch alle digitale data + metadata van alle soorten bestanden en logs.
• Onderzoeker slaat data op in een data-rapport (van mogelijk 100'en pagina's).
• Data-rapport gaat naar analist die de data gebruikt om enkele onderzoeksvragen te beantwoorden.
• Analytisch rapport gaat samen met het data-rapport naar de klant.
[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 27-09-2014 12:34:14 ]![]()
satelliet-navigatie-apparatuur......locatie-gegevens hebben hun wel.....van alle bewegingen op die
telefoons......
alleen, die brengen ze niet naar buiten, dus wij hebben ze niet hier....uiteraard....vandaar al dat gepuzzel hier......ik zei het al eerder hier, maar ik werd niet geloofd....![]()
Dat meen je niet..quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:47 schreef suddenintuition het volgende:
het is maar intuitie hoor, een aanname dus......dat ik al een tijd het gevoel heb hier.....dat ze de `fokkers ` ....n e t genoeg informatie geven....om ons hier bezig te houden en alles uit te puzzelen
terwijl ze weten, dat het `onvoldoende informatie ` betreft, zodat wij er n e t niet uitkomen.....
.....vervolgens lezen de `hoge heren ` hier gewoon mee, en doen ze hier ideeen op, bij een bak koffie, en gebruiken vervolgens veel informatie hier van het forum.....zodat ze z e l f niet al te veel op `onderzoek ` hoeven.......GOEDKOOP of niet ???...dat krijg je nou in een tijd van `weinig budget ` hahahaha slim zijn ze.....
`s morgens komen de `rechercheurs ` op het bureau binnen, lopen naar de koffie-automaat en ondertussen roept hun baas : `hee goeiemorge, WIE doet er vandaag DIENST op Fokforum ???
ik mag barsten....als het zo niet gaat....LOL![]()
Ik denk 13.10 taalschool Sigrid (daar was IL zeker van en schijnbaar nog steeds want ze trekt haar woorden niet terug!))quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:22 schreef jackie12 het volgende:
Lisanne 13.00 mirador of
13.40 casa pedro (daar was de broer van de meisjes zeker van!)
14.00 berichtje van K naar vriend
ong. 15.30 Mirador
ong. 16.30 Q (laatste foto K)
weet zeker 16.30 noodoproep
en veel van de "getuigen" passen wel alleen de tijd uurtje meer of minder .
De tijd van de camera stond in mijn optiek 2 a 2 1/5 uur vooruit (NL tijd 2013 +foute tijd) Kon ik het maar aantonen!
Als ze al op maandag waren gegaan hebben zij dit aan niemand laten weten en zijn dus dinsdag helemaal niet gezien na het ontbijt en het hangmat momentje.....dat zou helemaal vreemd zijn.![]()
ik heb dat eens een kennis van me horen zeggen....en een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.....daar heb ik toen eens diep over na zitten denken.....en zoiets laat je dan niet meer los.....zou logisch zijn.....is mijn `gevoel ` .....mij verbaast n i k s meer.....quote:
mijn gevoel laat mij uiterst zelden in de steek.....als ik een hond was, was ik een speurhond
( net als mijn hond )![]()
Getuige Pedro van Casa Pedro spreekt van 2 meisjes die..ect.
hoeveel stelletjes van 2 blanke touristische meisjes zijn er tegelijkertijd in Boqette begin april? zijn op die winkel-camera's bv meerdere zulke stellen gefilmd op die dag?uiteindelijk lukt altijd alles![]()
Schijnbaar niet veel bij Pedro die 1e april want er heeft zich niet 1 tourist gemeld die ook maar in de buurt te vinden was. Locals only.....die dag.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:44 schreef eigendeegcookie het volgende:
hoeveel stelletjes van 2 blanke touristische meisjes zijn er tegelijkertijd in Boqette begin april? zijn op die winkel-camera's bv meerdere zulke stellen gefilmd op die dag?![]()
Ik waag het te betwijfelen. Oh dat ze soms informatie van het internet halen, in de hoop een aanwijzing te vinden van iemand, bv in de vorm van een forumpost, die toevallig iets meer met de situatie op de hoogte is, lijkt me voor de hand liggend. Maar dat de mensen hier op Fok, die van deze situatie niet meer - en in veel gevallen veel minder weten dan vele anderen bewust worden ingezet en met nog te weinig informatie ook, wil er bij mij echt niet in.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:36 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
ik heb dat eens een kennis van me horen zeggen....en een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.....daar heb ik toen eens diep over na zitten denken.....en zoiets laat je dan niet meer los.....zou logisch zijn.....is mijn `gevoel ` .....mij verbaast n i k s meer.....
mijn gevoel laat mij uiterst zelden in de steek.....als ik een hond was, was ik een speurhond
( net als mijn hond )![]()
maar we kunnen ze wel op ideeën brengen ......quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik waag het te betwijfelen. Oh dat ze soms informatie van het internet halen, in de hoop een aanwijzing te vinden van iemand, bv in de vorm van een forumpost, die toevallig iets meer met de situatie op de hoogte is, lijkt me voor de hand liggend. Maar dat de mensen hier op Fok, die van deze situatie niet meer - en in veel gevallen veel minder weten dan vele anderen bewust worden ingezet en met nog te weinig informatie ook, wil er bij mij echt niet in.![]()
Ik ben er niet zo veel (eigk geen) tegengekomen, wel veel koppeltjes van die leeftijdquote:Op zaterdag 27 september 2014 12:44 schreef eigendeegcookie het volgende:
hoeveel stelletjes van 2 blanke touristische meisjes zijn er tegelijkertijd in Boqette begin april? zijn op die winkel-camera's bv meerdere zulke stellen gefilmd op die dag?![]()
![]()
de overheid leest hier mee, dat is 1 ding wat zeker is ! ....en de rest kun je dan wel invullen, ook amateurs kunnen `opgeleiden ` op ideeen brengen, qua onderzoek....logisch vind ik dat.....en zeker in een zaak als deze........dus tja.....ik weet niet of ik er dan aan moet twijfelen.....maar als het zo is, dan is het toch niet erg, toch ? ....laaaat ze toch.....kan mij wat schelen......quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik waag het te betwijfelen. Oh dat ze soms informatie van het internet halen, in de hoop een aanwijzing te vinden van iemand, bv in de vorm van een forumpost, die toevallig iets meer met de situatie op de hoogte is, lijkt me voor de hand liggend. Maar dat de mensen hier op Fok, die van deze situatie niet meer - en in veel gevallen veel minder weten dan vele anderen bewust worden ingezet en met nog te weinig informatie ook, wil er bij mij echt niet in.![]()
en dan die ene blauwe schoen....die niet op de foto's voorkomt.
ik las hier, pakweg 2 weken geleden[?] dat ze wandelschoenen gingen halen, dat de een dat tegen de ander zei. [mogelijk] . stel: de een gaat ze halen, ander gaat even op stoepje zitten. de een komt terug met wandelschoenen aan, en wandelschoenen in de hand voor de ander, maar oeps, de ander had al wandelschoenen aan. dus de blauwe schoenen gaan in de rugzak. geeft niet dat het zwaar is, en ieder slechts 1 flesje drinken is ook genoeg, want ze hebben inmiddels een lift aangeboden gekegen naar mirador.uiteindelijk lukt altijd alles![]()
Meelezen is wel heel wat anders dan wat je net suggereerde.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:59 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
de overheid leest hier mee, dat is 1 ding wat zeker is ! ....en de rest kun je dan wel invullen, ook amateurs kunnen `opgeleiden ` op ideeen brengen, qua onderzoek....logisch vind ik dat.....en zeker in een zaak als deze........dus tja.....ik weet niet of ik er dan aan moet twijfelen.....maar als het zo is, dan is het toch niet erg, toch ? ....laaaat ze toch.....kan mij wat schelen......![]()
alleen.....degenen die hier `beroepsmatig ` meelezen, krijgen betaald uiteraard, en hun gaan met onze ideeen de eer strijken.....ondertussen staat ons eten aan te branden, moet de hond worden uitgelaten, moet ik mijn wasmachine aanzetten, de tuin doen , heee mam wat eten we vandaag ?
( oooohh....iets te lang op fokforum gezeten pfffff is het al zoooo laaat ?? ....we gaan wel naar de friettent.......hahahahahaha LOL )
herkenbaar....of niet ??![]()
tijdens dat `meelezen ` doe je toch ideeen op ?quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Meelezen is wel heel wat anders dan wat je net suggereerde.![]()
Website van Martin Vrijland niks voor je?quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:09 schreef suddenintuition het volgende:
tijdens dat `meelezen ` doe je toch ideeen op ?
![]()
![]()
Ik hoop maar dat ze tijdens 'meelezen' een hele hoop overslaanquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:09 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
tijdens dat `meelezen ` doe je toch ideeen op ?![]()
Maar dat is toch heel wat anders dan je net suggereerde?quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:09 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
tijdens dat `meelezen ` doe je toch ideeen op ?![]()
Ik krijg geen stuiverquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:08 schreef suddenintuition het volgende:
alleen.....degenen die hier `beroepsmatig ` meelezen, krijgen betaald uiteraard, en hun gaan met onze ideeen de eer strijken.....ondertussen staat ons eten aan te branden, moet de hond worden uitgelaten, moet ik mijn wasmachine aanzetten, de tuin doen , heee mam wat eten we vandaag ?
( oooohh....iets te lang op fokforum gezeten pfffff is het al zoooo laaat ?? ....we gaan wel naar de friettent.......hahahahahaha LOL )
herkenbaar....of niet ??![]()
![]()
goede post! jij vergeet vergeet zeker de Lucia de B zaak, waarin iemand compleet stuk is gemaakt en jarenlang onschuldig in de gevangenis zat, weggezet als seriemoordenaares terwijl er geen sluitend bewijs was, en 2 mannen die 10 jaar onterecht hebben vastgezeten voor de moord op die stewardess, ik heb geen hoge pet op van politie, opsporingsdiensten, OM, en veiligheidsdiensten in Nederland. Het waardeloze DNA onderzoek in de zaak Vaatstra, waarin allerlei asielzoekers en mensen onterecht vals beschuldigd werden, een goed voorbeeld.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:11 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ze hebben zelfs een expertise-expert.
[..]
Nee, dat zijn nepspullen. Waar je zelf resultaten moet invoeren.
Pas na extreem lang zeuren, van een vasthoudend iemand, zou dan 'in hemelsnaam' nog 1 keer (naar later bleek nu wel eindelijk compleet DNA onderzoek) onder buurtgenoten worden gedaan - belachelijk dat dat niet alleen veel eerder aan iedereen werd opgelegd in de omgeving van Marianne en .. pats, ze hadden hem (ook nog alleen maar omdat hij nu wel vrijwillig wangslijm had afgestaan). Maar ondertussen waren pa en ma Vaatstra compleet kapot.
In Nederland zijn hoge ambtenaren in het algemeen bij dat soort instanties verrassend vaak mensen die weinig blijk geven van enig normaal inlevingsvermogen in de gevoelens van slachtoffers en hun nabestaanden. Het met de vuist op tafel slaan, bij verstofte onderzoeken, laten ze maar al te graag aan externen over.
[ Bericht 8% gewijzigd door Poekje01 op 27-09-2014 14:02:15 ]![]()
NFI hoeft eigenlijk niet eens capabele mensen in dienst te hebben om de tijdlijn vast te kunnen stellen. Het enige wat ze hoeven te doen is een data-rapport van de geheugenchip op de iPhone uitdraaien, deze opslaan en e-mailen naar de klant. Zelfs een stagiaire zou dit kunnen.
Vervolgens kan iemand anders het data-rapport analyseren en daar conclusies uit trekken.![]()
Volgens mij is het Martin Vrijland.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:30 schreef liedetector het volgende:
[..]
Website van Martin Vrijland niks voor je?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Vergeet ik helemaal niet. Maar het heeft niet veel met forensische techniek te maken. Bij Lucia de Berk was er geen misdrijf, en dus geen sporen. Stewardes weet ik niet, hadden ze daar bewijs wat geen bewijs was? Die keurige Friese boer is gevonden door DNA methodes die verder gingen dan ooit eerder. Tijd verspillen (en het vuurtje mee helpen stoken) over asielzoekers was inderdaan zo fout als maar kan. Maar dat levert niet ruim tien jaar vertraging op. Of wel, maar dan omdat een paar professionele gekken (types als Kat en Dankbaar) de familie Vaatstra gehersenspoeld hebben. Waar hij zelf bij was btw. Misschien ging die daardoor veel later aandringen op DNA onderzoek. En zonder dat aandringen was het helemaal niet gebeurd.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:44 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
goede post! jij vergeet vergeet zeker de Lucia de B zaak, waarin iemand compleet kapot is gemaakr, en 2 mannen die 10 jaar onterecht hebben vastgezeten voor de moord op die stewardess, ik heb geen hoge pet op van politie, opsporingsdiensten, OM, en veiligheidsdiensten in Nederland. Het waardeloze DNA onderzoek in de zaak Vaatstra, waarin allerlei asielzoekers en mensen onterecht vals beschuldigd werden.
Ik zeg zeker niet dat Justitie zo geweldig werkt, maar als iemand vraagt of het NFI dezelfde spullen en methodes heeft als in een TV serie, kan het geen kwaad om war verschilletjes te noemen. Dat die niet zulke filmattributen huurt en de ouders van die twee meiden uitnodig in zn privé-lab.![]()
Waarom is het zo moeilijk om aan te nemen dat de tijdslijn van de ouders ook ondersteund wordt door het onderzoek van het NFI?Make my day!![]()
Pardon? Niks gehersenspoeld, eerder andersom ;-) je weet toch wel dat Kat wn Dankbaar pas na een jaar of 10 in beeld kwamen en info vd ouders (en vriendinnenclub daar om heen) kregen?quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:19 schreef JustinCase het volgende:
Die keurige Friese boer is gevonden door DNA methodes die verder gingen dan ooit eerder. Tijd verspillen (en het vuurtje mee helpen stoken) over asielzoekers was inderdaan zo fout als maar kan. Maar dat levert niet ruim tien jaar vertraging op. Of wel, maar dan omdat een paar professionele gekken (types als Kat en Dankbaar) de familie Vaatstra gehersenspoeld hebben.
En zo klopt er nog meer niet aan je bericht.
Maar daar is een ander topic voor op Nieuws en achtergrondwn.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Is niet spannend. Datamanipulatie, 4x4's, verkrachting, dumpen van lichamen, spooktelefoontjes en misleidende foto's zijn veel spannendere scenario's. Maja, het is vrij nutteloos om iemand met tunnelvisie proberen te overtuigen, aangezien de reikwijdte van hun mentale blik op concepten en begrippen bij definite wordt beperkt tot het eigen aandachtsveld.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:31 schreef agter het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om aan te nemen dat de tijdslijn van de ouders ook ondersteund wordt door het onderzoek van het NFI?![]()
Noem het hersenspoelen of noem het inpakken, de familie Vaatstra is wel degelijk sterk gemanipuleerd door Dankbaar en Kat. Wat die "info" betreft: ze pikten alleen datgene eruit wat ze in hun krankjoreme scenario konden gebruiken. Daarbij schroomden ze niet een centrale plaats toe te kennen aan de zogenaamde getuigeverklaringen van een gestoorde vrouw, G.H. Toen vader Vaatstra tenslotte door kreeg welk spel er met hem gespeeld werd kreeg hij van Kat de meest schofterige beledigingen over zich heen. Kat heeft ook geweldig zijn best gedaan om Bauke en Maaike tegen elkaar op te zetten en uit elkaar te drijven.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:42 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Pardon? Niks gehersenspoeld, eerder andersom ;-) je weet toch wel dat Kat wn Dankbaar pas na een jaar of 10 in beeld kwamen en info vd ouders (en vriendinnenclub daar om heen) kregen?
Maar daar is een ander topic voor op Nieuws en achtergrondwn.
Dat er uiteindelijk toch een DNA-onderzoek is gekomen is volgens mij vooral de verdienste geweest van Peter de Vries.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Je verzint er van alles zelf bij. Het enige dat ik zeg is dat het mogelijk is dat de tijd niet goed ingesteld stond. Daar heeft het NFI geen uitspraak over gedaan. En dat zegt ook niets over een spannend scenario. Sterker nog, als ze toch wel te laat op pad gegaan zijn is de kans op gestrand zijn in het donker veel groter. En daarmee ook het verdwalen of een ongeluk. Geen sensatie denken dus van mijn kant.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:08 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Is niet spannend. Datamanipulatie, 4x4's, verkrachting, dumpen van lichamen, spooktelefoontjes en misleidende foto's zijn veel spannendere scenario's. Maja, het is vrij nutteloos om iemand met tunnelvisie proberen te overtuigen, aangezien de reikwijdte van hun mentale blik op concepten en begrippen bij definite wordt beperkt tot het eigen aandachtsveld.
Kans is dat het NFI het wel of niet kloppen van de tijd op de camera gewoon niet als verdacht heeft gezien en terecht in mijn ogen. De ouders hadden van begin af aan moeite om te accepteren dat hun dochter iets onverstandigs gedaan kon hebben. Toen de tijden van de foto's bekend gemaakt werden, met als toevoeging; volgens de tijdinstelling op de camera, grepen ze de mogelijkheid dat K&L toch niet te laat op pad gegaan waren met beide handen aan. En daar komt de tijdlijn vandaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 27-09-2014 15:26:51 ]![]()
@Gorraay, door wie ben jij gehersenspoeld? :-)
Maar nogmaals, over nieuws en achtergronden in de Vaatstra 'zaak' is een topic. Als ik op de site van Ton Hofstede de antwoorden lees die hij in het kader van de WOB betr. Ali gekregen heeft, zal ik ze op betr. topic posten.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ik heb de complotterij van Dankbaar, Kat, Berkenbosch en anderen in de zaak Vaatstra vanaf het begin en in detail gevolgd. Jij ook?quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:23 schreef Lutalo het volgende:
@Gorraay, door wie ben jij gehersenspoeld? :-)
Maar nogmaals, over nieuws en achtergronden in de Vaatstra 'zaak' is een topic. Als ik op de site van Ton Hofstede de antwoorden lees die hij in het kader van de WOB betr. Ali gekregen heeft, zal ik ze op betr. topic posten.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Zou je aan de componenten nog iets kunnen zien? Bijv. wanneer het digitale kompas voor het laatst gecalibreerd is? Dat doe je alleen maar als je wilt dat het de goed kant op wijs. En als je weet dat het moet, en hoe. Of openbaar maken van dat soort dingen slim is, is een tweede.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:58 schreef Geruisloos het volgende:
NFI hoeft eigenlijk niet eens capabele mensen in dienst te hebben om de tijdlijn vast te kunnen stellen. Het enige wat ze hoeven te doen is een data-rapport van de geheugenchip op de iPhone uitdraaien,Bij gewoon uitlezen hou je hier verhalen in leven, dat er sporen van een misdrijf gewist zijn, die door elektronen te tellen nog teruggehaald hadden kunnen worden. Of minstens zien dat er te weinig elektronen in zitten, en dan het Panamakanaal leeg laten lopen om ze terug te vinden.quote:deze opslaan en e-mailen naar de klant. Zelfs een stagiaire zou dit kunnen.quote:Vervolgens kan iemand anders het data-rapport analyseren en daar conclusies uit trekken.![]()
Ok, je bent hoofd onderzoeker van NFI en krijgt opdracht om data te analyseren ter behoeve van het oplossen van een vermissingszaak.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:20 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Je verzint er van alles zelf bij. Het enige dat ik zeg is dat het mogelijk is dat de tijd niet goed ingesteld stond. Daar heeft het NFI geen uitspraak over gedaan. En dat zegt ook niets over een spannend scenario. Sterker nog, als ze toch wel te laat op pad gegaan zijn is de kans op gestrand zijn in het donker veel groter. En daarmee ook het verdwalen of een ongeluk. Geen sensatie denken dus van mijn kant.
Kans is dat het NFI het wel of niet kloppen van de tijd op de camera gewoon niet als verdacht heeft gezien en terecht in mijn ogen. De ouders hadden van begin af aan moeite om te accepteren dat hun dochter iets onverstandigs gedaan kon hebben. Toen de tijden van de foto's bekend gemaakt werden, met als toevoeging; volgens de tijdinstelling op de camera, grepen ze de mogelijkheid dat K&L toch niet te laat op pad gegaan waren met beide handen aan. En daar komt de tijdlijn vandaan.
Welke vragen ga je stellen voordat je het onderzoek uitvoert? Is de vraag, "Waar waren Kris en Lisanne op welk moment" niet de allereerste en belangrijkste vraag op die lijst?
Zo niet, welke vragen heeft het NFI volgens jou dan wel gesteld voordat ze begonnen aan het onderzoek? Welke vragen zijn belangrijker dan die vraag?![]()
@Gorraay, nee, ik ben me gaan inlezen (en toen herinnerde ik me bepaalde dingen ook weer, zoals die uitzendingen van 1 vandaag en de ouwe uitzending van Peter R) op diverse sites (oa ook die van het om) na de arrestatie van Jasper.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ah Micha Kat en Martin Vrijland, die namen komen me wel bekend voor jaquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:12 schreef Gorraay het volgende: Volgens mij is het Martin Vrijland.
Jullie weten trouwens dat 'Martin Vrijland' maar slechts een alias is hé, notabene de persoon die zich zo bezig houdt met "onrecht" van anderen, schijnt zelf ook niet vies te zijn van geweld.
Bah bah, hypocrisie in de wereld. Met name die Vrijland.
Maargoed, volgens mij gaat het hier over Kris en Lisanne, niet over een complot-gekkie![]()
![]()
Dank U er valt veel over te zeggen, net als laatst het "incident" met het uitdelen vanboeken door Dankbaar in het dorp, maar dat is een topic opzich en al genoeg over gezegd en geschreven, desalniettemin gewoon duidelijkvoorbeeld van sturingquote:Op zaterdag 27 september 2014 15:16 schreef Gorraay het volgende:
Noem het hersenspoelen of noem het inpakken, de familie Vaatstra is wel degelijk sterk gemanipuleerd door Dankbaar en Kat. Wat die "info" betreft: ze pikten alleen datgene eruit wat ze in hun krankjoreme scenario konden gebruiken. Daarbij schroomden ze niet een centrale plaats toe te kennen aan de zogenaamde getuigeverklaringen van een gestoorde vrouw, G.H. Toen vader Vaatstra tenslotte door kreeg welk spel er met hem gespeeld werd kreeg hij van Kat de meest schofterige beledigingen over zich heen. Kat heeft ook geweldig zijn best gedaan om Bauke en Maaike tegen elkaar op te zetten en uit elkaar te drijven.
Dat er uiteindelijk toch een DNA-onderzoek is gekomen is volgens mij vooral de verdienste geweest van Peter de Vries.![]()
Ja ik zie het. En voor mij genoeg wel, nn nee, laat maar. De deelnemers in dat topic lijken erg op hun rust gesteld. Door jou gecreëerd, en trouw bewaakt met minimale inspanning. Zal vast een Dankbaar-gevoel gevenquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:42 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Pardon? Niks gehersenspoeld, eerder andersom ;-) je weet toch wel dat Kat wn Dankbaar pas na een jaar of 10 in beeld kwamen en info vd ouders (en vriendinnenclub daar om heen) kregen?
Maar daar is een ander topic voor op Nieuws en achtergrondwn.![]()
![]()
De tas werd gevonden 2 dagen nadat bekend gemaakt werd dat het onderzoek zich naar Costa Rica zou uitbreiden. Op dat moment was het belangrijkste om te weten, zijn K&L op het Pianista pad geweest of niet? Er werd door de ouders van Kris in die periode eigenlijk al uitgegaan van een ontvoering. De belangrijkste constatering was het feit dat ze idd het Pianista pad genomen hadden en de mirador bereikt hadden. Ze waren dus niet ontvoerd en naar Costa Rica gebracht. Hoe laat ze op de mirador waren, 13.00 of 15.00 was waarschijnlijk niet heel belangrijk.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:38 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Ok, je bent hoofd onderzoeker van NFI en krijgt opdracht om data te analyseren ter behoeve van het oplossen van een vermissingszaak.
Welke vragen ga je stellen voordat je het onderzoek uitvoert? Is de vraag, "Waar waren Kris en Lisanne op welk moment" niet de allereerste en belangrijkste vraag op die lijst?
Zo niet, welke vragen heeft het NFI volgens jou dan wel gesteld voordat ze begonnen aan het onderzoek? Welke vragen zijn belangrijker dan die vraag?![]()
Natuurlijk hebben ze naar de tijdstippen gekeken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:38 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Ok, je bent hoofd onderzoeker van NFI en krijgt opdracht om data te analyseren ter behoeve van het oplossen van een vermissingszaak.
Zo niet, welke vragen heeft het NFI volgens jou dan wel gesteld voordat ze begonnen aan het onderzoek? Welke vragen zijn belangrijker dan die vraag?Make my day!![]()
Ja, maar het niet verdacht gevonden als de cameratijd eventueel niet juist ingesteld was.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:17 schreef agter het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze naar de tijdstippen gekeken.![]()
Doe nou niet. Een vluchtige blik het rusthuis voor verknipteboeren-ontkenners, en je had tot ongestoord kunnen blijven oplossen. Een tip, voor als laatste puntjes hier op de i gezet worden: misschien vindt een aantal BNW'ers het complot tegen Boer Jasper een aantrekkelijke volgende klus. Om die vruchteloos klokkenluidende enkelingen òf met een zwiep naar het rijk der fabelachtige fantasten te sleuthen, òf de complotten die zijn niet kunnen behappen, tot het laatste draadje uiteen te rafelen. Een vies karwei lijkt mij maar maar het resultaat zal in beide gevallen met nation-wide applaus ontvangen worden.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:16 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Noem het hersenspoelen of noem het inpakken, de familie Vaatstra is wel degelijk sterk gemanipuleerd door Dankbaar en Kat. Wat die "info" betreft: ze pikten alleen datgene eruit wat ze in hun krankjoreme scenario konden gebruiken. Daarbij schroomden ze niet een centrale plaats toe te kennen aan de zogenaamde getuigeverklaringen van een gestoorde vrouw, G.H. Toen vader Vaatstra tenslotte door kreeg welk spel er met hem gespeeld werd kreeg hij van Kat de meest schofterige beledigingen over zich heen. Kat heeft ook geweldig zijn best gedaan om Bauke en Maaike tegen elkaar op te zetten en uit elkaar te drijven.
Dat er uiteindelijk toch een DNA-onderzoek is gekomen is volgens mij vooral de verdienste geweest van Peter de Vries.![]()
Dat is toch allang gebeurd, door meerder partijen?quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:55 schreef JustinCase het volgende:
Doe nou niet. Een vluchtige blik het rusthuis voor verknipteboeren-ontkenners, en je had tot ongestoord kunnen blijven oplossen. Een tip, voor als laatste puntjes hier op de i gezet worden: misschien vindt een aantal BNW'ers het complot tegen Boer Jasper een aantrekkelijke volgende klus. Om die vruchteloos klokkenluidende enkelingen òf met een zwiep naar het rijk der fabelachtige fantasten te sleuthen, òf de complotten die zijn niet kunnen behappen, tot het laatste draadje uiteen te rafelen. Een vies karwei lijkt mij maar maar het resultaat zal in beide gevallen met nation-wide applaus ontvangen worden.
Iemand die die lui serieus neemt, kan ik niet meer serieus nemen ieg![]()
hahahaha daar ben ik al tijden klant.......erg he ?? goed van je...quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:30 schreef liedetector het volgende:
[..]
Website van Martin Vrijland niks voor je?
![]()
Uiteraard zou ik in kunnen gaan op de postings van @liedector en @Justin Case (wat vnml een herhaling zou worden van wat er al geschreven is in de bewuste topics over Marianne), maar dit is het Kris en Lisanne topic, dus onthoud ik me van commentaar.
BTW, ik heb de moeder van Marianne hoog zitten)Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door Lutalo op 27-09-2014 18:29:38 ]Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
ik niet......een getuige kan n i e t betrouwbaar zijn, of w e l betrouwbaar zijn........quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:46 schreef agter het volgende:
Ik vind een NFI-onderzoek betrouwbaarder dan een stelletje getuigen.![]()
Ik zou meteen de vraag stellen wat er allemaal gebeurd is, En als tweede of er factoren zijn die een nieuw justitieel onderzoek in Panama rechtvaardigen. De deelvragen bedenken ze zelf maar.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:38 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Welke vragen ga je stellen voordat je het onderzoek uitvoert? Is de vraag, "Waar waren Kris en Lisanne op welk moment" niet de allereerste en belangrijkste vraag op die lijst?Dat vind ik geen vraag voor één persoon, als die niet bij het NFI werkt. Misschien kom je een eind met crowdsleuting, dat schijnt soms heel effectief te zijn.quote:Zo niet, welke vragen heeft het NFI volgens jou dan wel gesteld voordat ze begonnen aan het onderzoek? Welke vragen zijn belangrijker dan die vraag?![]()
![]()
heb jij de dagboeken van Maaike Vaatstra gelezen dan ??quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:19 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Vergeet ik helemaal niet. Maar het heeft niet veel met forensische techniek te maken. Bij Lucia de Berk was er geen misdrijf, en dus geen sporen. Stewardes weet ik niet, hadden ze daar bewijs wat geen bewijs was? Die keurige Friese boer is gevonden door DNA methodes die verder gingen dan ooit eerder. Tijd verspillen (en het vuurtje mee helpen stoken) over asielzoekers was inderdaan zo fout als maar kan. Maar dat levert niet ruim tien jaar vertraging op. Of wel, maar dan omdat een paar professionele gekken (types als Kat en Dankbaar) de familie Vaatstra gehersenspoeld hebben. Waar hij zelf bij was btw. Misschien ging die daardoor veel later aandringen op DNA onderzoek. En zonder dat aandringen was het helemaal niet gebeurd.
Ik zeg zeker niet dat Justitie zo geweldig werkt, maar als iemand vraagt of het NFI dezelfde spullen en methodes heeft als in een TV serie, kan het geen kwaad om war verschilletjes te noemen. Dat die niet zulke filmattributen huurt en de ouders van die twee meiden uitnodig in zn privé-lab.![]()
Verdacht? Daar hoef je toch alleen maar voor te corrigeren? Als die maar niet op een onbekend tijdstip veranderd is, of op een nieuwe onjuiste tijd gezet.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:23 schreef Grijzemassa het volgende:
Ja, maar het niet verdacht gevonden als de cameratijd eventueel niet juist ingesteld was.![]()
......`de verdienste van P. de Vries ?? ` zeg je ? .......welke dan ? Stond die niet aan de kant van het NFI ? ........welke verdienste van het NFI ??quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:16 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ja.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:29 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
is een moderator, een vrijwilliger ?![]()
ik ook......en zeeeer diepppppquote:Op zaterdag 27 september 2014 15:27 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik heb de complotterij van Dankbaar, Kat, Berkenbosch en anderen in de zaak Vaatstra vanaf het begin en in detail gevolgd. Jij ook?![]()
En nu graag alleen over de Panama-zaak praten hier.
Voor die andere zaak kunnen jullie hier van gedachten wisselen NWS / Zaak Marianne Vaatstra #21: Moeder Vaatstra klaagt Wim Dankbaar aan.![]()
heeel hoog.....late we hier maar over ophouden, want dat is een ander verhaal dan K&L.....quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:28 schreef Lutalo het volgende:
Uiteraard zou ik in kunnen gaan op de postings van @liedector en @Justin Case (wat vnml een herhaling zou worden van wat er al geschreven is in de bewuste topics over Marianne), maar dit is het Kris en Lisanne topic, dus onthoud ik me van commentaar.
BTW, ik heb de moeder van Marianne hoog zitten)![]()
Blij dat bepaalde personen hier niet de leiding hadden bij het onderzoek naar :
- de 2 van Putten
- de parkmoord in Rotterdam (Kees B)
- Lucia de B
- Joran van de S
- Sander V de (agent die zn buurmeisje Milly vermoorde en voorop ging bij het zoeken)
- Richard Harteveld (die ook voorop liep te zoeken naar zijn zelf vermoorde kinderen en vrouw)
Enz.
Om tot een oplossing van een bepaalde zaak te kunnen komen moet je met ALLE mogelijke scenario's rekening houden.
Om dan in een tunnel te gaan zitten dat alleen verdwalen kan maar anderen verwijten dat ze zelf aan tunnelvisie lijden is niet alleen lachwekkend maar ook erg kortzichtig en zelfs dom te noemen.
[ Bericht 1% gewijzigd door jackie12 op 27-09-2014 19:02:01 ]![]()
Juist dat wat heel onwaarschijnlijk lijkt, kan de waarheid zijn.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Die is vol (gesloten) .quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:44 schreef Lavenderr het volgende:
En nu graag alleen over de Panama-zaak praten hier.
Voor die andere zaak kunnen jullie hier van gedachten wisselen NWS / Zaak Marianne Vaatstra #21: Moeder Vaatstra klaagt Wim Dankbaar aan.
Deze bedoel je NWS / Zaak Marianne Vaatstra #22: Tijd om de trieste zaak te sluitenHoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ik was altijd in de veronderstelling dat het restaurant min of meer een dood lopende weg was richting de berg.... 1 manier omhoog en dezelfde weg weer terug. Maar bij het terug kijken van de filmpjes zag ik dat Martijn een kaart met routes/ wegen/ paden liet zien van een kaart die de meiden naar aller waarschijnlijkheid ook bij zich hadden. Het is dus geen doodlopende weg......Hadden we al zo een kaartje?
http://pauwenwitteman.vara.nl/media/313726
7.40 m
[ Bericht 10% gewijzigd door ToniB op 27-09-2014 19:24:39 ]![]()
Ja, die reeks bedoel ik.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:03 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Die is vol (gesloten) .
Deze bedoel je NWS / Zaak Marianne Vaatstra #22: Tijd om de trieste zaak te sluiten![]()
Juist en ik vraag me wel eens af wat die mensen hier nog doen die het zo eens zijn met het NFI. Case closed! meiden verdwaald en tragisch verongelukt doch minstens 11 dagen geleefd door 1 van hen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:53 schreef jackie12 het volgende:
Blij dat bepaalde personen hier niet de leiding hadden bij het onderzoek naar :
- de 2 van Putten
- de parkmoord in Rotterdam (Kees B)
- Lucia de B
- Joran van de S
- Sander V de (agent die zn buurmeisje Milly vermoorde en voorop ging bij het zoeken)
- Richard Harteveld (die ook voorop liep te zoeken naar zijn zelf vermoorde kinderen en vrouw)
Enz.
Om tot een oplossing van een bepaalde zaak te kunnen komen moet je met ALLE mogelijke scenario's rekening houden.
Om dan in een tunnel te gaan zitten dat alleen verdwalen kan maar anderen verwijten dat ze zelf aan tunnelvisie lijden is niet alleen lachwekkend maar ook erg kortzichtig en zelfs dom te noemen.
Het lijkt soms wel of jullie niet verder willen kijken!
Wie heeft er dan een min of meer sluitend scenario voor mij met het NFI verhaal tot zover wij dat kennen?
Overal gaten..onlogisch...niet te verklaren
Ik ben nog steeds aan het zoeken naar antwoorden die gaten..onlogische verhaallijn....
Kom maar met een scenario als je zo overtuigt ben.![]()
Als je op mijn post inzet niet, of iemand anders moet al happen. Ik hap niet, nadat me tipte dat er zo'n topic is, en ik zag hoe dat geworden is tot een beknopte versie van "Klokkenluideronline" in opbouw.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:28 schreef Lutalo het volgende:
Uiteraard zou ik in kunnen gaan op de postings van @liedector en @Justin Case (wat vnml een herhaling zou worden van wat er al geschreven is in de bewuste topics over Marianne), maar dit is het Kris en Lisanne topic, dus onthoud ik me van commentaar.Misschien ik ook wel, als ik haar zou kennen. Niet in elk opzicht, bijvoorbeeld in de gaten hebbenop welk gebied mensen deskundig zijn. Dat is onder de maat voor een volwassene. Afgaan op een ambulancebroeder die zo kon zien dat haar dochter op een niet-westerse manier vermoord was. Raar, als het echt op gezag van die verpleegkundige was, en geen xenofobie van haarzelf. Maar dat is te testen, als ze naar het ziekenhuis moet. Je gaat gaat naar haar toe, en stelt je voor als intercultureel criminoloog, en als zodanig haar verpleger voor de komende week.quote:BTW, ik heb de moeder van Marianne hoog zitten)![]()
Niet alleen op gezag van het NFI hoor. Ik heb het alibi van jouw stier gecheckt, en die heeft het niet gedaan. Daarmee vervalt ook de reden om doodslag in een opwelling te veronderstellen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:21 schreef ToniB het volgende:
[..]
Juist en ik vraag me wel eens af wat die mensen hier nog doen die het zo eens zijn met het NFI. Case closed! meiden verdwaald en tragisch verongelukt doch minstens 11 dagen geleefd door 1 van hen.
Wie heeft er dan een min of meer sluitend scenario voor mij met het NFI verhaal tot zover wij dat kennen?
Ik ben nog steeds aan het zoeken naar antwoorden die gaten..onlogische verhaallijn....
Ja, dat bedacht ik me ook. maar een van die iemanden zit op FOK!, en was zelfs hier aan het posten. Dus ipv mij n post weggooien, k wou ik er een verzoek van maken om hem met minstens twingtig man tegelijk een uurtje of zo plat walsen met vragen. Als die verdwijning opgelost is, en je niet zomaar kan stoppen. Maar ik zat mń post te snoeien, en knipte meteen mis, En per ongeluk in die toestand gepost, i.p.v. preview.quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:10 schreef liedetector het volgende:
[..]
Dat is toch allang gebeurd, door meerder partijen?
Iemand die die lui serieus neemt, kan ik niet meer serieus nemen ieg
De oorzaak was een complot, en ik weet van wie. De daders zijn akoestisch verwijderd.
Maar ik zit al te lang in dit topic, zie ik. Zodat ik bijna niet merkte hoe absurd het is om "als deze verdwijning opgelost is" te zeggen. En niemand dat raar zal vinden. Dus ik stop ermee. Hopelijk![]()
Zeker, maar dat maakt het juist extra moeilijk. Omdat er al gauw een paar duizend van die onwaarschijnlijke mogelijkheden zijn. En bij nog onwaarschijnlijker zit je al in de miljarden. Ga daar maar eens uit kiezen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:01 schreef Lutalo het volgende:
Juist dat wat heel onwaarschijnlijk lijkt, kan de waarheid zijn.![]()
mijn stier? Geen idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:26 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Niet alleen op gezag van het NFI hoor. Ik heb het alibi van jouw stier gecheckt, en die heeft het niet gedaan. Daarmee vervalt ook de reden om doodslag in een opwelling te veronderstellen.![]()
Nee, dat was jij niet. Ik keek niet goed, te haastig. Mijn excuses.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:36 schreef ToniB het volgende:
[..]
mijn stier? Geen idee waar je het over hebt.
Het wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door JustinCase op 27-09-2014 22:28:34 ]![]()
Ik denk dat je aan de hoge kant zit.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:31 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Zeker, maar dat maakt het juist extra moeilijk. Omdat er al gauw een paar duizend van die onwaarschijnlijke mogelijkheden zijn. En bij nog onwaarschijnlijker zit je al in de miljarden. Ga daar maar eens uit kiezen.
Er moet niet in het wilde weg gekozen worden, maar daar waar aanwijzingen voor zijn/waar gaten in verklaringen zitten/enz.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ah, dus het meest waarschijnlijke wat alles kan verklaren, dus?quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:55 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik denk dat je aan de hoge kant zit.
Er moet niet in het wilde weg gekozen worden, maar daar waar aanwijzingen voor zijn/waar gaten in verklaringen zitten/enz.Make my day!![]()
Het staat natuurlijk iedereen vrij om hier te posten . We gaan geen mensen wegsturen om een andere mening over deze zaak. Dat zou wat zijn zegquote:Op zaterdag 27 september 2014 19:21 schreef ToniB het volgende:
[..]
Juist en ik vraag me wel eens af wat die mensen hier nog doen die het zo eens zijn met het NFI. Case closed! meiden verdwaald en tragisch verongelukt doch minstens 11 dagen geleefd door 1 van hen.
![]()
?quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ah, dus het meest waarschijnlijke wat alles kan verklaren, dus?
Ik bedoel dat je niet in het wilde weg naar mogelijke scenario's gaat zoeken, bijv. onderzoek doen op de Noordpool.
Je gaat daar (verder) zoeken waar een aanwijzing zou kunnen zijn, waar verklaringen niet kloppen/onlogisch zijn.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Dan nog zullen sommige scenario's waarschijnlijker zijn dan andere.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:01 schreef Lutalo het volgende:
[..]
?
Ik bedoel dat je niet in het wilde weg naar mogelijke scenario's gaat zoeken, bijv. onderzoek doen op de Noordpool.
Je gaat daar (verder) zoeken waar een aanwijzing zou kunnen zijn, waar verklaringen niet kloppen/onlogisch zijn.
Eens?Make my day!![]()
Een onderzoeker van het NFI zou nooit klakkeloos de cameratijd aannemen als correct, maar dit controleren aan hand van meerdere dataverzamelingen, zoals dat van de iPhone.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:23 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja, maar het niet verdacht gevonden als de cameratijd eventueel niet juist ingesteld was.
Het vaststellen van de tijdlijn lijkt me overigens voor alle betrokken partijen (onderzoekers in Nederland, die van Panama, de families, de advocaat etc.) zeer essentieel. Maar tot nu toe twijfelt niemand aan de tijdlijn van 13:00 op de mirador. En dit lijkt me logisch, want het enige wat ze hoeven te doen om dit zeker te weten is een data-rapportje van de iPhone lezen.![]()
Daarom lijkt het mij dat we wel van die tijd uit kunnen gaan.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:13 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Een onderzoeker van het NFI zou nooit klakkeloos de cameratijd aannemen als correct, maar dit controleren aan hand van meerdere dataverzamelingen, zoals dat van de iPhone.
Het vaststellen van de tijdlijn lijkt me overigens voor alle betrokken partijen (onderzoekers in Nederland, die van Panama, de families, de advocaat etc.) zeer essentieel. Maar tot nu toe twijfelt niemand aan de tijdlijn van 13:00 op de mirador. En dit lijkt me logisch, want het enige wat ze hoeven te doen om dit zeker te weten is een data-rapportje van de iPhone lezen.Make my day!![]()
Ik neig er trouwens sterk naar dat de dames wel degelijk wat eten hebben meegenomen. Ze wilden in ieder geval een paar uur wandelen. Ik denk dat ze best wat boodschappen hebben ingeslagen en dat de rode zakjes op de foto daarvan zijn. Het is dan ook een stuk 'makkelijker' om het langere tijd uit te houden.
Het takje met rode zakjes op de foto vind ik ook een typisch ding dat je in zo'n situatie zou maken om 1) aandacht te kunnen trekken (hoe klein de kans ook) en 2) vervelende beestjes/beesten uit de buurt te houden.![]()
Hmm, zou een van dames dan al een onplezierige ervaring met de vervelende beesten daar gehad kunnen hebben?quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:24 schreef Poolbal het volgende:
Ik neig er trouwens sterk naar dat de dames wel degelijk wat eten hebben meegenomen. Ze wilden in ieder geval een paar uur wandelen. Ik denk dat ze best wat boodschappen hebben ingeslagen en dat de rode zakjes op de foto daarvan zijn. Het is dan ook een stuk 'makkelijker' om het langere tijd uit te houden.
Het takje met rode zakjes op de foto vind ik ook een typisch ding dat je in zo'n situatie zou maken om 1) aandacht te kunnen trekken (hoe klein de kans ook) en 2) vervelende beestjes/beesten uit de buurt te houden.Make my day!![]()
Jat, dat lijkt me wel.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:04 schreef agter het volgende:
[..]
Dan nog zullen sommige scenario's waarschijnlijker zijn dan andere.
Eens?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Een buitengewoon onnauwkeurig kaartje waarvan ik mag hopen dat het niet serieus bij de opsporing gebruikt is. Het lijkt uit het geheugen getekend. Wat je erop ziet is Boquete met omgeving. Om het noorden bovenaan te krijgen moet je het ongeveer 75 graden naar rechts draaien. Het is trouwens allemaal min of meer bewoond gebied, er staat niets 'gevaarlijks' op. Het begin van het Pianistapad staat er al niet meer op.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:11 schreef ToniB het volgende:
Ik was altijd in de veronderstelling dat het restaurant min of meer een dood lopende weg was richting de berg.... 1 manier omhoog en dezelfde weg weer terug. Maar bij het terug kijken van de filmpjes zag ik dat Martijn een kaart met routes/ wegen/ paden liet zien van een kaart die de meiden naar aller waarschijnlijkheid ook bij zich hadden. Het is dus geen doodlopende weg......Hadden we al zo een kaartje?
[ link | afbeelding ]
http://pauwenwitteman.vara.nl/media/313726
7.40 m
Als ik in dat gebied moest gaan speuren zou ik screenshots van de Bingkaart gebruiken (de satellietbeelden).Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Geen enkele autoriteit of instantie heeft het ooit over een tijdlijn gehad. Het is puur een initiatief van de ouders van Kris omdat zij een verdwaling of ongeluk niet mogelijk achten. Zij gebruikten de nieuwe tijdlijn als argument dat verdwalen onmogelijk was. In tegenstelling tot de eerste tijdlijn, die was gebaseerd op getuigenverklaringen. Toen ging men er van uit dat K&L te laat aan de wandeling begonnen waren ondanks waarschuwingen van bewoners die ze onderweg spraken. En daardoor in problemen geraakt zijn. Het volledige rapport van het NFI hebben ze nog maar kort geleden ontvangen. Daar zal wellicht in staan of de tijdinstelling op de camera correct was. Maar nogmaals, als dat niet zo was, was dat van ondergeschikt belang aangezien zo veel mensen de klok van een digitale camera niet instellen. Het zou wat anders zijn als ze konden zien dat er bewust mee geknoeid was. Maar dat is mijn punt niet.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:13 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Een onderzoeker van het NFI zou nooit klakkeloos de cameratijd aannemen als correct, maar dit controleren aan hand van meerdere dataverzamelingen, zoals dat van de iPhone.
Het vaststellen van de tijdlijn lijkt me overigens voor alle betrokken partijen (onderzoekers in Nederland, die van Panama, de families, de advocaat etc.) zeer essentieel. Maar tot nu toe twijfelt niemand aan de tijdlijn van 13:00 op de mirador. En dit lijkt me logisch, want het enige wat ze hoeven te doen om dit zeker te weten is een data-rapportje van de iPhone lezen.
Mijn punt is dat de tijdlijn die wij hier hanteren een goed uitgangspunt is voor een scenario. Maar geen bewezen feit.![]()
Of om een dwaalspoor neer te zetten. Zodat het leek alsof de meiden beestjes hebben willen wegjagen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:24 schreef Poolbal het volgende: Het takje met rode zakjes op de foto vind ik ook een typisch ding dat je in zo'n situatie zou maken om 1) aandacht te kunnen trekken (hoe klein de kans ook) en 2) vervelende beestjes/beesten uit de buurt te houden.
![]()
quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de tijdlijn die wij hier hanteren een goed uitgangspunt is voor een scenario. Maar geen bewezen feit.![]()
Natuurlijk is een tijdlijn geen initiatief van de ouders. Ieder onderzoek naar een dergelijk misdrijf of verdwijning heeft als eerste en belangrijkste vraagstellen: Wie was waar op welk moment? Helemaal als daar nog geen hard bewijs voor is.quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Geen enkele autoriteit of instantie heeft het ooit over een tijdlijn gehad. Het is puur een initiatief van de ouders van Kris omdat zij een verdwaling of ongeluk niet mogelijk achten. Zij gebruikten de nieuwe tijdlijn als argument dat verdwalen onmogelijk was. In tegenstelling tot de eerste tijdlijn, die was gebaseerd op getuigenverklaringen. Toen ging men er van uit dat K&L te laat aan de wandeling begonnen waren ondanks waarschuwingen van bewoners die ze onderweg spraken. En daardoor in problemen geraakt zijn. Het volledige rapport van het NFI hebben ze nog maar kort geleden ontvangen. Daar zal wellicht in staan of de tijdinstelling op de camera correct was. Maar nogmaals, als dat niet zo was, was dat van ondergeschikt belang aangezien zo veel mensen de klok van een digitale camera niet instellen. Het zou wat anders zijn als ze konden zien dat er bewust mee geknoeid was. Maar dat is mijn punt niet.
Mijn punt is dat de tijdlijn die wij hier hanteren een goed uitgangspunt is voor een scenario. Maar geen bewezen feit.
Als de ouders voor het gemak een onjuiste tijdlijn kozen, dan had Panama of Nederland dit al lang voor ze gecorrigeerd aan hand van de digitale data.
En nogmaals, de camera is niet nodig om de tijdlijn te bepalen, dus hoe die stond ingesteld is niet van belang. De iPhone is voldoende. Zelfs de iPhone foto is voldoende als de iPhone goed stond ingesteld.
De enige plek waar nog getwijfeld wordt aan de tijdlijn is hier.![]()
Dat dit gebeurd is , is geen vaststaand feit.quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:29 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Of om een dwaalspoor neer te zetten. Zodat het leek alsof de meiden beestjes hebben willen wegjagen.
Maar wat je zegt is 100% waar.
Als er een misdrijf heeft plaatsgevonden en ik zeg ALS. Wat zou jij als dader dan doen om iedereen te laten denken dat ze verdwaald waren?
Precies, hele doortrapte dingen.
Bellen en fotootjes maken terwijl ze al overleden waren. (deed moordenaar R.H ook met de telefoon van zijn vrouw terwijl ze al begraven in het bos lag)
En hoe moeilijk is dat? Toch helemaal niet?
Het is geen feit dat de meiden door een misdrijf zijn omgekomen maar om te stellen dat de foto's takjes met zakjes door de meiden gemaakt MOETEN zijn, sluit je dus alle andere eventuele scenario's uit.
En dat zou een eventuele dader maar al te graag willen!![]()
Vermoeiend we verschillen gewoon van mening.quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:58 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Natuurlijk is een tijdlijn geen initiatief van de ouders. Ieder onderzoek naar een dergelijk misdrijf of verdwijning heeft als eerste en belangrijkste vraagstellen: Wie was waar op welk moment? Helemaal als daar nog geen hard bewijs voor is.
Als de ouders voor het gemak een onjuiste tijdlijn kozen, dan had Panama of Nederland dit al lang voor ze gecorrigeerd aan hand van de digitale data.
En nogmaals, de camera is niet nodig om de tijdlijn te bepalen, dus hoe die stond ingesteld is niet van belang. De iPhone is voldoende. Zelfs de iPhone foto is voldoende als de iPhone goed stond ingesteld.
De enige plek waar nog getwijfeld wordt aan de tijdlijn is hier.
Dan maar, bron graag van iphone data en bron graag dat NFI of dat welke autoriteit dan ook achter tijdlijn staat. Die bronnen zijn er niet dus we komen hier niet uit.
Ik hou dus meerdere opties open wat betreft tijdlijn. Jij niet, we hoeven elkaar daar niet mee in de weg te zitten.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 27-09-2014 22:13:06 ]![]()
Tja, ik ben gewoon met pertinentie overtuigd van een misdrijf, dat de meerderheid van het volk met boter en suiker in het dwaalspoor trapt omdat ze niet kunnen nadenken voor zichzelf doordat ze enkel naar de oppervlakte kijken moeten zij weten maar ik kijk er wel récht doorheen. Die dwaalsporen zijn goed neergezet maar als je daar doorheen kijkt dan wijst alles naar een misdrijf. Zeker dat ze geen afscheidsboodschap erop hebben achter gelaten spreekt voor mij boekdelen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:04 schreef jackie12 het volgende: Maar om te stellen dat de foto's takjes met zakjes door de meiden gemaakt MOETEN zijn, sluit je dus alle andere eventuele scenario's uit. En dat zou een eventuele dader maar al te graag willen!
Ook hoe iedereen er maar met zekerheid vanuit gaat dat de meiden zélf gebeld hebben, als ze dan toch zogenaamd die telefoons dagenlang in bezit hadden, waarom zouden ze dan in godsnaam geen afscheidsboodschap erop hebben getypt/ingesproken/gefilmpt? Het is gewoon onlogisch, dat zou het EERSTE zijn waar ik aan zou denken, zeker als je zogenaamd 8 dagen in de jungle zit. En ook die foto s' nachts van die rotsen op de 8e dag, dan hadden ze toch net zo goed een foto van zichzelf kunnen maken. De daders hebben een heel geraffineerd dwaalspoor neergezet (denk dat ze ook achter die Engelse verdwenen jongen zitten en het deze keer slimmer aan hebben proberen te pakken) en iedereen tuint erin.![]()
sluit je verdwalen/ongeval helemaal uit?quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:18 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Tja, ik ben gewoon met pertinentie overtuigd van een misdrijf, dat de meerderheid van het volk met boter en suiker in het dwaalspoor trapt en niet kunnen nadenken voor zichzelf moeten zij weten maar ik kijk er wel récht doorheen. Die dwaalsporen zijn goed neergezet maar als je daar doorheen kijkt dan wijst alles naar een misdrijf. Zeker dat ze geen afscheidsboodschap erop hebben achter gelaten spreekt voor mij boekdelen.
Ook hoe iedereen er maar met zekerheid vanuit gaat dat de meiden zélf gebeld hebben, als ze dan toch zogenaamd die telefoons dagenlang in bezit hadden, waarom zouden ze dan in godsnaam geen afscheidsboodschap erop hebben getypt/ingesproken/gefilmpt? Het is gewoon onlogisch, dat zou het EERSTE zijn waar ik aan zou denken, zeker als je zogenaamd 8 dagen in de jungle zit. En ook die foto s' nachts van die rotsen op de 8e dag, dan hadden ze toch net zo goed een foto van zichzelf kunnen maken. De daders hebben een heel geraffineerd dwaalspoor neergezet (denk dat ze ook achter die Engelse verdwenen jongen zitten en het deze keer slimmer aan hebben proberen te pakken) en iedereen tuint erin.Make my day!![]()
Uitsluiten kun je nooit 100% tenzij je het echt met evidente bewijzen kunt aantonen, en dat kunnen we niet. Echter, ik zeg dan ook dat ik overtuigd ben van een misdrijf. Uitsluiten echter kun je nooit.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:19 schreef agter het volgende: Sluit je verdwalen/ongeval helemaal uit?
![]()
En daarom trapt niemand hier ergens in maar kijken we kritisch naar elk scenario.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:20 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Uitsluiten kun je nooit 100% tenzij je het echt met evidente bewijzen kunt aantonen, en dat kunnen we niet. Echter, ik zeg dan ook dat ik overtuigd ben van een misdrijf.Uitsluiten echter kun je nooit.![]()
Geen motief hebben is echt heel slimquote:Op zaterdag 27 september 2014 22:18 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Tja, ik ben gewoon met pertinentie overtuigd van een misdrijf, dat de meerderheid van het volk met boter en suiker in het dwaalspoor trapt omdat ze niet kunnen nadenken voor zichzelf doordat ze enkel naar de oppervlakte kijken moeten zij weten maar ik kijk er wel récht doorheen. Die dwaalsporen zijn goed neergezet maar als je daar doorheen kijkt dan wijst alles naar een misdrijf. Zeker dat ze geen afscheidsboodschap erop hebben achter gelaten spreekt voor mij boekdelen.
Ook hoe iedereen er maar met zekerheid vanuit gaat dat de meiden zélf gebeld hebben, als ze dan toch zogenaamd die telefoons dagenlang in bezit hadden, waarom zouden ze dan in godsnaam geen afscheidsboodschap erop hebben getypt/ingesproken/gefilmpt? Het is gewoon onlogisch, dat zou het EERSTE zijn waar ik aan zou denken, zeker als je zogenaamd 8 dagen in de jungle zit. En ook die foto s' nachts van die rotsen op de 8e dag, dan hadden ze toch net zo goed een foto van zichzelf kunnen maken. De daders hebben een heel geraffineerd dwaalspoor neergezet (denk dat ze ook achter die Engelse verdwenen jongen zitten en het deze keer slimmer aan hebben proberen te pakken) en iedereen tuint erin.![]()
Onzin. Je kunt nooit in de hoofden van die daders kijken, wat hun drijft dus dat er geen motief is kun je niet eens zo met zekerheid stellen. Wellicht een sexuele verkrachter waar hij een enorme kick van kreeg? Pure razernij, iemand die kickt op moorden? Niet iedere moordenaar is een dief, ze moesten die spullen en lichaamsresten wel dumpen ter dwaalspoor. En misschien waren ze in oorsprong niet eens van plan die spullen en resten te dumpen maar kregen ze het te heet onder de voeten toen die onverwachte immense media-hype ontstond.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:30 schreef JustinCase het volgende: Geen motief hebben is echt heel slim
![]()
Eens.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Vermoeiend we verschillen gewoon van mening.
Dan maar, bron graag van iphone data en bron graag dat NFI of dat welke autoriteit dan ook achter tijdlijn staat. Die bronnen zijn er niet dus we komen hier niet uit.
Ik hou dus meerdere opties open wat betreft tijdlijn. Jij niet, we hoeven elkaar daar niet mee in de weg te zitten.![]()
Het is jammer dat er niet wat NFI-info naar buiten komt.
Liever dat dan de zoveelste 'expert' of getuige in Panama.Make my day!![]()
Uitsluiten kan wel degelijk. Misschien interessant om hier weer even verder op in te gaan, want je hebt misdaad, en je hebt misdaad.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:20 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Uitsluiten kun je nooit 100% tenzij je het echt met evidente bewijzen kunt aantonen, en dat kunnen we niet. Echter, ik zeg dan ook dat ik overtuigd ben van een misdrijf. Uitsluiten echter kun je nooit.
Vorige week kwamen we met onderstaande hypothese.
De enige mogelijk misdaadscenario's zijn:
• Ontvoering (met of zonder ontsnapping van één of beiden).
• Een ontsnapping, van één of beiden, aan misdadiger(s) vóór of ná een misdaad.
• Een misdaad op of na 6 april
Ieder ander misdaad scenario is onmogelijk. Of niet?![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: