goede post! jij vergeet vergeet zeker de Lucia de B zaak, waarin iemand compleet stuk is gemaakt en jarenlang onschuldig in de gevangenis zat, weggezet als seriemoordenaares terwijl er geen sluitend bewijs was, en 2 mannen die 10 jaar onterecht hebben vastgezeten voor de moord op die stewardess, ik heb geen hoge pet op van politie, opsporingsdiensten, OM, en veiligheidsdiensten in Nederland. Het waardeloze DNA onderzoek in de zaak Vaatstra, waarin allerlei asielzoekers en mensen onterecht vals beschuldigd werden, een goed voorbeeld.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:11 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ze hebben zelfs een expertise-expert.
[..]
Nee, dat zijn nepspullen. Waar je zelf resultaten moet invoeren.
Volgens mij is het Martin Vrijland.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:30 schreef liedetector het volgende:
[..]
Website van Martin Vrijland niks voor je?
Vergeet ik helemaal niet. Maar het heeft niet veel met forensische techniek te maken. Bij Lucia de Berk was er geen misdrijf, en dus geen sporen. Stewardes weet ik niet, hadden ze daar bewijs wat geen bewijs was? Die keurige Friese boer is gevonden door DNA methodes die verder gingen dan ooit eerder. Tijd verspillen (en het vuurtje mee helpen stoken) over asielzoekers was inderdaan zo fout als maar kan. Maar dat levert niet ruim tien jaar vertraging op. Of wel, maar dan omdat een paar professionele gekken (types als Kat en Dankbaar) de familie Vaatstra gehersenspoeld hebben. Waar hij zelf bij was btw. Misschien ging die daardoor veel later aandringen op DNA onderzoek. En zonder dat aandringen was het helemaal niet gebeurd.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:44 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
goede post! jij vergeet vergeet zeker de Lucia de B zaak, waarin iemand compleet kapot is gemaakr, en 2 mannen die 10 jaar onterecht hebben vastgezeten voor de moord op die stewardess, ik heb geen hoge pet op van politie, opsporingsdiensten, OM, en veiligheidsdiensten in Nederland. Het waardeloze DNA onderzoek in de zaak Vaatstra, waarin allerlei asielzoekers en mensen onterecht vals beschuldigd werden.
Pardon? Niks gehersenspoeld, eerder andersom ;-) je weet toch wel dat Kat wn Dankbaar pas na een jaar of 10 in beeld kwamen en info vd ouders (en vriendinnenclub daar om heen) kregen?quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:19 schreef JustinCase het volgende:
Die keurige Friese boer is gevonden door DNA methodes die verder gingen dan ooit eerder. Tijd verspillen (en het vuurtje mee helpen stoken) over asielzoekers was inderdaan zo fout als maar kan. Maar dat levert niet ruim tien jaar vertraging op. Of wel, maar dan omdat een paar professionele gekken (types als Kat en Dankbaar) de familie Vaatstra gehersenspoeld hebben.
Is niet spannend. Datamanipulatie, 4x4's, verkrachting, dumpen van lichamen, spooktelefoontjes en misleidende foto's zijn veel spannendere scenario's. Maja, het is vrij nutteloos om iemand met tunnelvisie proberen te overtuigen, aangezien de reikwijdte van hun mentale blik op concepten en begrippen bij definite wordt beperkt tot het eigen aandachtsveld.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:31 schreef agter het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om aan te nemen dat de tijdslijn van de ouders ook ondersteund wordt door het onderzoek van het NFI?
Noem het hersenspoelen of noem het inpakken, de familie Vaatstra is wel degelijk sterk gemanipuleerd door Dankbaar en Kat. Wat die "info" betreft: ze pikten alleen datgene eruit wat ze in hun krankjoreme scenario konden gebruiken. Daarbij schroomden ze niet een centrale plaats toe te kennen aan de zogenaamde getuigeverklaringen van een gestoorde vrouw, G.H. Toen vader Vaatstra tenslotte door kreeg welk spel er met hem gespeeld werd kreeg hij van Kat de meest schofterige beledigingen over zich heen. Kat heeft ook geweldig zijn best gedaan om Bauke en Maaike tegen elkaar op te zetten en uit elkaar te drijven.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:42 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Pardon? Niks gehersenspoeld, eerder andersom ;-) je weet toch wel dat Kat wn Dankbaar pas na een jaar of 10 in beeld kwamen en info vd ouders (en vriendinnenclub daar om heen) kregen?
En zo klopt er nog meer niet aan je bericht.
Maar daar is een ander topic voor op Nieuws en achtergrondwn.
Je verzint er van alles zelf bij. Het enige dat ik zeg is dat het mogelijk is dat de tijd niet goed ingesteld stond. Daar heeft het NFI geen uitspraak over gedaan. En dat zegt ook niets over een spannend scenario. Sterker nog, als ze toch wel te laat op pad gegaan zijn is de kans op gestrand zijn in het donker veel groter. En daarmee ook het verdwalen of een ongeluk. Geen sensatie denken dus van mijn kant.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:08 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Is niet spannend. Datamanipulatie, 4x4's, verkrachting, dumpen van lichamen, spooktelefoontjes en misleidende foto's zijn veel spannendere scenario's. Maja, het is vrij nutteloos om iemand met tunnelvisie proberen te overtuigen, aangezien de reikwijdte van hun mentale blik op concepten en begrippen bij definite wordt beperkt tot het eigen aandachtsveld.
Ik heb de complotterij van Dankbaar, Kat, Berkenbosch en anderen in de zaak Vaatstra vanaf het begin en in detail gevolgd. Jij ook?quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:23 schreef Lutalo het volgende:
@Gorraay, door wie ben jij gehersenspoeld? :-)
Maar nogmaals, over nieuws en achtergronden in de Vaatstra 'zaak' is een topic. Als ik op de site van Ton Hofstede de antwoorden lees die hij in het kader van de WOB betr. Ali gekregen heeft, zal ik ze op betr. topic posten.
Zou je aan de componenten nog iets kunnen zien? Bijv. wanneer het digitale kompas voor het laatst gecalibreerd is? Dat doe je alleen maar als je wilt dat het de goed kant op wijs. En als je weet dat het moet, en hoe. Of openbaar maken van dat soort dingen slim is, is een tweede.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:58 schreef Geruisloos het volgende:
NFI hoeft eigenlijk niet eens capabele mensen in dienst te hebben om de tijdlijn vast te kunnen stellen. Het enige wat ze hoeven te doen is een data-rapport van de geheugenchip op de iPhone uitdraaien,
Bij gewoon uitlezen hou je hier verhalen in leven, dat er sporen van een misdrijf gewist zijn, die door elektronen te tellen nog teruggehaald hadden kunnen worden. Of minstens zien dat er te weinig elektronen in zitten, en dan het Panamakanaal leeg laten lopen om ze terug te vinden.quote:deze opslaan en e-mailen naar de klant. Zelfs een stagiaire zou dit kunnen.
quote:Vervolgens kan iemand anders het data-rapport analyseren en daar conclusies uit trekken.
Ok, je bent hoofd onderzoeker van NFI en krijgt opdracht om data te analyseren ter behoeve van het oplossen van een vermissingszaak.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:20 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Je verzint er van alles zelf bij. Het enige dat ik zeg is dat het mogelijk is dat de tijd niet goed ingesteld stond. Daar heeft het NFI geen uitspraak over gedaan. En dat zegt ook niets over een spannend scenario. Sterker nog, als ze toch wel te laat op pad gegaan zijn is de kans op gestrand zijn in het donker veel groter. En daarmee ook het verdwalen of een ongeluk. Geen sensatie denken dus van mijn kant.
Kans is dat het NFI het wel of niet kloppen van de tijd op de camera gewoon niet als verdacht heeft gezien en terecht in mijn ogen. De ouders hadden van begin af aan moeite om te accepteren dat hun dochter iets onverstandigs gedaan kon hebben. Toen de tijden van de foto's bekend gemaakt werden, met als toevoeging; volgens de tijdinstelling op de camera, grepen ze de mogelijkheid dat K&L toch niet te laat op pad gegaan waren met beide handen aan. En daar komt de tijdlijn vandaan.
Ah Micha Kat en Martin Vrijland, die namen komen me wel bekend voor jaquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:12 schreef Gorraay het volgende: Volgens mij is het Martin Vrijland.
Dank U er valt veel over te zeggen, net als laatst het "incident" met het uitdelen vanboeken door Dankbaar in het dorp, maar dat is een topic opzich en al genoeg over gezegd en geschreven, desalniettemin gewoon duidelijkvoorbeeld van sturingquote:Op zaterdag 27 september 2014 15:16 schreef Gorraay het volgende:
Noem het hersenspoelen of noem het inpakken, de familie Vaatstra is wel degelijk sterk gemanipuleerd door Dankbaar en Kat. Wat die "info" betreft: ze pikten alleen datgene eruit wat ze in hun krankjoreme scenario konden gebruiken. Daarbij schroomden ze niet een centrale plaats toe te kennen aan de zogenaamde getuigeverklaringen van een gestoorde vrouw, G.H. Toen vader Vaatstra tenslotte door kreeg welk spel er met hem gespeeld werd kreeg hij van Kat de meest schofterige beledigingen over zich heen. Kat heeft ook geweldig zijn best gedaan om Bauke en Maaike tegen elkaar op te zetten en uit elkaar te drijven.
Dat er uiteindelijk toch een DNA-onderzoek is gekomen is volgens mij vooral de verdienste geweest van Peter de Vries.
Ja ik zie het. En voor mij genoeg wel, nn nee, laat maar. De deelnemers in dat topic lijken erg op hun rust gesteld. Door jou gecreëerd, en trouw bewaakt met minimale inspanning. Zal vast een Dankbaar-gevoel gevenquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:42 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Pardon? Niks gehersenspoeld, eerder andersom ;-) je weet toch wel dat Kat wn Dankbaar pas na een jaar of 10 in beeld kwamen en info vd ouders (en vriendinnenclub daar om heen) kregen?
En zo klopt er nog meer niet aan je bericht.
Maar daar is een ander topic voor op Nieuws en achtergrondwn.
De tas werd gevonden 2 dagen nadat bekend gemaakt werd dat het onderzoek zich naar Costa Rica zou uitbreiden. Op dat moment was het belangrijkste om te weten, zijn K&L op het Pianista pad geweest of niet? Er werd door de ouders van Kris in die periode eigenlijk al uitgegaan van een ontvoering. De belangrijkste constatering was het feit dat ze idd het Pianista pad genomen hadden en de mirador bereikt hadden. Ze waren dus niet ontvoerd en naar Costa Rica gebracht. Hoe laat ze op de mirador waren, 13.00 of 15.00 was waarschijnlijk niet heel belangrijk.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:38 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Ok, je bent hoofd onderzoeker van NFI en krijgt opdracht om data te analyseren ter behoeve van het oplossen van een vermissingszaak.
Welke vragen ga je stellen voordat je het onderzoek uitvoert? Is de vraag, "Waar waren Kris en Lisanne op welk moment" niet de allereerste en belangrijkste vraag op die lijst?
Zo niet, welke vragen heeft het NFI volgens jou dan wel gesteld voordat ze begonnen aan het onderzoek? Welke vragen zijn belangrijker dan die vraag?
Natuurlijk hebben ze naar de tijdstippen gekeken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:38 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Ok, je bent hoofd onderzoeker van NFI en krijgt opdracht om data te analyseren ter behoeve van het oplossen van een vermissingszaak.
Welke vragen ga je stellen voordat je het onderzoek uitvoert? Is de vraag, "Waar waren Kris en Lisanne op welk moment" niet de allereerste en belangrijkste vraag op die lijst?
Zo niet, welke vragen heeft het NFI volgens jou dan wel gesteld voordat ze begonnen aan het onderzoek? Welke vragen zijn belangrijker dan die vraag?
Ja, maar het niet verdacht gevonden als de cameratijd eventueel niet juist ingesteld was.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:17 schreef agter het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze naar de tijdstippen gekeken.
Doe nou niet. Een vluchtige blik het rusthuis voor verknipteboeren-ontkenners, en je had tot ongestoord kunnen blijven oplossen. Een tip, voor als laatste puntjes hier op de i gezet worden: misschien vindt een aantal BNW'ers het complot tegen Boer Jasper een aantrekkelijke volgende klus. Om die vruchteloos klokkenluidende enkelingen òf met een zwiep naar het rijk der fabelachtige fantasten te sleuthen, òf de complotten die zijn niet kunnen behappen, tot het laatste draadje uiteen te rafelen. Een vies karwei lijkt mij maar maar het resultaat zal in beide gevallen met nation-wide applaus ontvangen worden.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:16 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Noem het hersenspoelen of noem het inpakken, de familie Vaatstra is wel degelijk sterk gemanipuleerd door Dankbaar en Kat. Wat die "info" betreft: ze pikten alleen datgene eruit wat ze in hun krankjoreme scenario konden gebruiken. Daarbij schroomden ze niet een centrale plaats toe te kennen aan de zogenaamde getuigeverklaringen van een gestoorde vrouw, G.H. Toen vader Vaatstra tenslotte door kreeg welk spel er met hem gespeeld werd kreeg hij van Kat de meest schofterige beledigingen over zich heen. Kat heeft ook geweldig zijn best gedaan om Bauke en Maaike tegen elkaar op te zetten en uit elkaar te drijven.
Dat er uiteindelijk toch een DNA-onderzoek is gekomen is volgens mij vooral de verdienste geweest van Peter de Vries.
Dat is toch allang gebeurd, door meerder partijen?quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:55 schreef JustinCase het volgende:
Doe nou niet. Een vluchtige blik het rusthuis voor verknipteboeren-ontkenners, en je had tot ongestoord kunnen blijven oplossen. Een tip, voor als laatste puntjes hier op de i gezet worden: misschien vindt een aantal BNW'ers het complot tegen Boer Jasper een aantrekkelijke volgende klus. Om die vruchteloos klokkenluidende enkelingen òf met een zwiep naar het rijk der fabelachtige fantasten te sleuthen, òf de complotten die zijn niet kunnen behappen, tot het laatste draadje uiteen te rafelen. Een vies karwei lijkt mij maar maar het resultaat zal in beide gevallen met nation-wide applaus ontvangen worden.
hahahaha daar ben ik al tijden klant.......erg he ?? goed van je...quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:30 schreef liedetector het volgende:
[..]
Website van Martin Vrijland niks voor je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |