Ah, dus het meest waarschijnlijke wat alles kan verklaren, dus?quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:55 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik denk dat je aan de hoge kant zit.
Er moet niet in het wilde weg gekozen worden, maar daar waar aanwijzingen voor zijn/waar gaten in verklaringen zitten/enz.
Het staat natuurlijk iedereen vrij om hier te posten . We gaan geen mensen wegsturen om een andere mening over deze zaak. Dat zou wat zijn zegquote:Op zaterdag 27 september 2014 19:21 schreef ToniB het volgende:
[..]
Juist en ik vraag me wel eens af wat die mensen hier nog doen die het zo eens zijn met het NFI. Case closed! meiden verdwaald en tragisch verongelukt doch minstens 11 dagen geleefd door 1 van hen.
Het lijkt soms wel of jullie niet verder willen kijken!
Wie heeft er dan een min of meer sluitend scenario voor mij met het NFI verhaal tot zover wij dat kennen?
Overal gaten..onlogisch...niet te verklaren
Ik ben nog steeds aan het zoeken naar antwoorden die gaten..onlogische verhaallijn....
Kom maar met een scenario als je zo overtuigt ben.
?quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ah, dus het meest waarschijnlijke wat alles kan verklaren, dus?
Dan nog zullen sommige scenario's waarschijnlijker zijn dan andere.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:01 schreef Lutalo het volgende:
[..]
?
Ik bedoel dat je niet in het wilde weg naar mogelijke scenario's gaat zoeken, bijv. onderzoek doen op de Noordpool.
Je gaat daar (verder) zoeken waar een aanwijzing zou kunnen zijn, waar verklaringen niet kloppen/onlogisch zijn.
Een onderzoeker van het NFI zou nooit klakkeloos de cameratijd aannemen als correct, maar dit controleren aan hand van meerdere dataverzamelingen, zoals dat van de iPhone.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:23 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja, maar het niet verdacht gevonden als de cameratijd eventueel niet juist ingesteld was.
Daarom lijkt het mij dat we wel van die tijd uit kunnen gaan.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:13 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Een onderzoeker van het NFI zou nooit klakkeloos de cameratijd aannemen als correct, maar dit controleren aan hand van meerdere dataverzamelingen, zoals dat van de iPhone.
Het vaststellen van de tijdlijn lijkt me overigens voor alle betrokken partijen (onderzoekers in Nederland, die van Panama, de families, de advocaat etc.) zeer essentieel. Maar tot nu toe twijfelt niemand aan de tijdlijn van 13:00 op de mirador. En dit lijkt me logisch, want het enige wat ze hoeven te doen om dit zeker te weten is een data-rapportje van de iPhone lezen.
Hmm, zou een van dames dan al een onplezierige ervaring met de vervelende beesten daar gehad kunnen hebben?quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:24 schreef Poolbal het volgende:
Ik neig er trouwens sterk naar dat de dames wel degelijk wat eten hebben meegenomen. Ze wilden in ieder geval een paar uur wandelen. Ik denk dat ze best wat boodschappen hebben ingeslagen en dat de rode zakjes op de foto daarvan zijn. Het is dan ook een stuk 'makkelijker' om het langere tijd uit te houden.
Het takje met rode zakjes op de foto vind ik ook een typisch ding dat je in zo'n situatie zou maken om 1) aandacht te kunnen trekken (hoe klein de kans ook) en 2) vervelende beestjes/beesten uit de buurt te houden.
Jat, dat lijkt me wel.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:04 schreef agter het volgende:
[..]
Dan nog zullen sommige scenario's waarschijnlijker zijn dan andere.
Eens?
Een buitengewoon onnauwkeurig kaartje waarvan ik mag hopen dat het niet serieus bij de opsporing gebruikt is. Het lijkt uit het geheugen getekend. Wat je erop ziet is Boquete met omgeving. Om het noorden bovenaan te krijgen moet je het ongeveer 75 graden naar rechts draaien. Het is trouwens allemaal min of meer bewoond gebied, er staat niets 'gevaarlijks' op. Het begin van het Pianistapad staat er al niet meer op.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:11 schreef ToniB het volgende:
Ik was altijd in de veronderstelling dat het restaurant min of meer een dood lopende weg was richting de berg.... 1 manier omhoog en dezelfde weg weer terug. Maar bij het terug kijken van de filmpjes zag ik dat Martijn een kaart met routes/ wegen/ paden liet zien van een kaart die de meiden naar aller waarschijnlijkheid ook bij zich hadden. Het is dus geen doodlopende weg......Hadden we al zo een kaartje?
[ link | afbeelding ]
http://pauwenwitteman.vara.nl/media/313726
7.40 m
Geen enkele autoriteit of instantie heeft het ooit over een tijdlijn gehad. Het is puur een initiatief van de ouders van Kris omdat zij een verdwaling of ongeluk niet mogelijk achten. Zij gebruikten de nieuwe tijdlijn als argument dat verdwalen onmogelijk was. In tegenstelling tot de eerste tijdlijn, die was gebaseerd op getuigenverklaringen. Toen ging men er van uit dat K&L te laat aan de wandeling begonnen waren ondanks waarschuwingen van bewoners die ze onderweg spraken. En daardoor in problemen geraakt zijn. Het volledige rapport van het NFI hebben ze nog maar kort geleden ontvangen. Daar zal wellicht in staan of de tijdinstelling op de camera correct was. Maar nogmaals, als dat niet zo was, was dat van ondergeschikt belang aangezien zo veel mensen de klok van een digitale camera niet instellen. Het zou wat anders zijn als ze konden zien dat er bewust mee geknoeid was. Maar dat is mijn punt niet.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:13 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Een onderzoeker van het NFI zou nooit klakkeloos de cameratijd aannemen als correct, maar dit controleren aan hand van meerdere dataverzamelingen, zoals dat van de iPhone.
Het vaststellen van de tijdlijn lijkt me overigens voor alle betrokken partijen (onderzoekers in Nederland, die van Panama, de families, de advocaat etc.) zeer essentieel. Maar tot nu toe twijfelt niemand aan de tijdlijn van 13:00 op de mirador. En dit lijkt me logisch, want het enige wat ze hoeven te doen om dit zeker te weten is een data-rapportje van de iPhone lezen.
Of om een dwaalspoor neer te zetten. Zodat het leek alsof de meiden beestjes hebben willen wegjagen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:24 schreef Poolbal het volgende: Het takje met rode zakjes op de foto vind ik ook een typisch ding dat je in zo'n situatie zou maken om 1) aandacht te kunnen trekken (hoe klein de kans ook) en 2) vervelende beestjes/beesten uit de buurt te houden.
quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de tijdlijn die wij hier hanteren een goed uitgangspunt is voor een scenario. Maar geen bewezen feit.
Natuurlijk is een tijdlijn geen initiatief van de ouders. Ieder onderzoek naar een dergelijk misdrijf of verdwijning heeft als eerste en belangrijkste vraagstellen: Wie was waar op welk moment? Helemaal als daar nog geen hard bewijs voor is.quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Geen enkele autoriteit of instantie heeft het ooit over een tijdlijn gehad. Het is puur een initiatief van de ouders van Kris omdat zij een verdwaling of ongeluk niet mogelijk achten. Zij gebruikten de nieuwe tijdlijn als argument dat verdwalen onmogelijk was. In tegenstelling tot de eerste tijdlijn, die was gebaseerd op getuigenverklaringen. Toen ging men er van uit dat K&L te laat aan de wandeling begonnen waren ondanks waarschuwingen van bewoners die ze onderweg spraken. En daardoor in problemen geraakt zijn. Het volledige rapport van het NFI hebben ze nog maar kort geleden ontvangen. Daar zal wellicht in staan of de tijdinstelling op de camera correct was. Maar nogmaals, als dat niet zo was, was dat van ondergeschikt belang aangezien zo veel mensen de klok van een digitale camera niet instellen. Het zou wat anders zijn als ze konden zien dat er bewust mee geknoeid was. Maar dat is mijn punt niet.
Mijn punt is dat de tijdlijn die wij hier hanteren een goed uitgangspunt is voor een scenario. Maar geen bewezen feit.
Dat dit gebeurd is , is geen vaststaand feit.quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:29 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Of om een dwaalspoor neer te zetten. Zodat het leek alsof de meiden beestjes hebben willen wegjagen.
Vermoeiend we verschillen gewoon van mening.quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:58 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Natuurlijk is een tijdlijn geen initiatief van de ouders. Ieder onderzoek naar een dergelijk misdrijf of verdwijning heeft als eerste en belangrijkste vraagstellen: Wie was waar op welk moment? Helemaal als daar nog geen hard bewijs voor is.
Als de ouders voor het gemak een onjuiste tijdlijn kozen, dan had Panama of Nederland dit al lang voor ze gecorrigeerd aan hand van de digitale data.
En nogmaals, de camera is niet nodig om de tijdlijn te bepalen, dus hoe die stond ingesteld is niet van belang. De iPhone is voldoende. Zelfs de iPhone foto is voldoende als de iPhone goed stond ingesteld.
De enige plek waar nog getwijfeld wordt aan de tijdlijn is hier.
Tja, ik ben gewoon met pertinentie overtuigd van een misdrijf, dat de meerderheid van het volk met boter en suiker in het dwaalspoor trapt omdat ze niet kunnen nadenken voor zichzelf doordat ze enkel naar de oppervlakte kijken moeten zij weten maar ik kijk er wel récht doorheen. Die dwaalsporen zijn goed neergezet maar als je daar doorheen kijkt dan wijst alles naar een misdrijf. Zeker dat ze geen afscheidsboodschap erop hebben achter gelaten spreekt voor mij boekdelen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:04 schreef jackie12 het volgende: Maar om te stellen dat de foto's takjes met zakjes door de meiden gemaakt MOETEN zijn, sluit je dus alle andere eventuele scenario's uit. En dat zou een eventuele dader maar al te graag willen!
sluit je verdwalen/ongeval helemaal uit?quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:18 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Tja, ik ben gewoon met pertinentie overtuigd van een misdrijf, dat de meerderheid van het volk met boter en suiker in het dwaalspoor trapt en niet kunnen nadenken voor zichzelf moeten zij weten maar ik kijk er wel récht doorheen. Die dwaalsporen zijn goed neergezet maar als je daar doorheen kijkt dan wijst alles naar een misdrijf. Zeker dat ze geen afscheidsboodschap erop hebben achter gelaten spreekt voor mij boekdelen.
Ook hoe iedereen er maar met zekerheid vanuit gaat dat de meiden zélf gebeld hebben, als ze dan toch zogenaamd die telefoons dagenlang in bezit hadden, waarom zouden ze dan in godsnaam geen afscheidsboodschap erop hebben getypt/ingesproken/gefilmpt? Het is gewoon onlogisch, dat zou het EERSTE zijn waar ik aan zou denken, zeker als je zogenaamd 8 dagen in de jungle zit. En ook die foto s' nachts van die rotsen op de 8e dag, dan hadden ze toch net zo goed een foto van zichzelf kunnen maken. De daders hebben een heel geraffineerd dwaalspoor neergezet (denk dat ze ook achter die Engelse verdwenen jongen zitten en het deze keer slimmer aan hebben proberen te pakken) en iedereen tuint erin.
Uitsluiten kun je nooit 100% tenzij je het echt met evidente bewijzen kunt aantonen, en dat kunnen we niet. Echter, ik zeg dan ook dat ik overtuigd ben van een misdrijf. Uitsluiten echter kun je nooit.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:19 schreef agter het volgende: Sluit je verdwalen/ongeval helemaal uit?
En daarom trapt niemand hier ergens in maar kijken we kritisch naar elk scenario.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:20 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Uitsluiten kun je nooit 100% tenzij je het echt met evidente bewijzen kunt aantonen, en dat kunnen we niet. Echter, ik zeg dan ook dat ik overtuigd ben van een misdrijf.Uitsluiten echter kun je nooit.
Geen motief hebben is echt heel slimquote:Op zaterdag 27 september 2014 22:18 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Tja, ik ben gewoon met pertinentie overtuigd van een misdrijf, dat de meerderheid van het volk met boter en suiker in het dwaalspoor trapt omdat ze niet kunnen nadenken voor zichzelf doordat ze enkel naar de oppervlakte kijken moeten zij weten maar ik kijk er wel récht doorheen. Die dwaalsporen zijn goed neergezet maar als je daar doorheen kijkt dan wijst alles naar een misdrijf. Zeker dat ze geen afscheidsboodschap erop hebben achter gelaten spreekt voor mij boekdelen.
Ook hoe iedereen er maar met zekerheid vanuit gaat dat de meiden zélf gebeld hebben, als ze dan toch zogenaamd die telefoons dagenlang in bezit hadden, waarom zouden ze dan in godsnaam geen afscheidsboodschap erop hebben getypt/ingesproken/gefilmpt? Het is gewoon onlogisch, dat zou het EERSTE zijn waar ik aan zou denken, zeker als je zogenaamd 8 dagen in de jungle zit. En ook die foto s' nachts van die rotsen op de 8e dag, dan hadden ze toch net zo goed een foto van zichzelf kunnen maken. De daders hebben een heel geraffineerd dwaalspoor neergezet (denk dat ze ook achter die Engelse verdwenen jongen zitten en het deze keer slimmer aan hebben proberen te pakken) en iedereen tuint erin.
Onzin. Je kunt nooit in de hoofden van die daders kijken, wat hun drijft dus dat er geen motief is kun je niet eens zo met zekerheid stellen. Wellicht een sexuele verkrachter waar hij een enorme kick van kreeg? Pure razernij, iemand die kickt op moorden? Niet iedere moordenaar is een dief, ze moesten die spullen en lichaamsresten wel dumpen ter dwaalspoor. En misschien waren ze in oorsprong niet eens van plan die spullen en resten te dumpen maar kregen ze het te heet onder de voeten toen die onverwachte immense media-hype ontstond.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:30 schreef JustinCase het volgende: Geen motief hebben is echt heel slim
Eens.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Vermoeiend we verschillen gewoon van mening.
Dan maar, bron graag van iphone data en bron graag dat NFI of dat welke autoriteit dan ook achter tijdlijn staat. Die bronnen zijn er niet dus we komen hier niet uit.
Ik hou dus meerdere opties open wat betreft tijdlijn. Jij niet, we hoeven elkaar daar niet mee in de weg te zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |