ik niet......een getuige kan n i e t betrouwbaar zijn, of w e l betrouwbaar zijn........quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:46 schreef agter het volgende:
Ik vind een NFI-onderzoek betrouwbaarder dan een stelletje getuigen.
Ik zou meteen de vraag stellen wat er allemaal gebeurd is, En als tweede of er factoren zijn die een nieuw justitieel onderzoek in Panama rechtvaardigen. De deelvragen bedenken ze zelf maar.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:38 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Ok, je bent hoofd onderzoeker van NFI en krijgt opdracht om data te analyseren ter behoeve van het oplossen van een vermissingszaak.
Welke vragen ga je stellen voordat je het onderzoek uitvoert? Is de vraag, "Waar waren Kris en Lisanne op welk moment" niet de allereerste en belangrijkste vraag op die lijst?
Dat vind ik geen vraag voor één persoon, als die niet bij het NFI werkt. Misschien kom je een eind met crowdsleuting, dat schijnt soms heel effectief te zijn.quote:Zo niet, welke vragen heeft het NFI volgens jou dan wel gesteld voordat ze begonnen aan het onderzoek? Welke vragen zijn belangrijker dan die vraag?
heb jij de dagboeken van Maaike Vaatstra gelezen dan ??quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:19 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Vergeet ik helemaal niet. Maar het heeft niet veel met forensische techniek te maken. Bij Lucia de Berk was er geen misdrijf, en dus geen sporen. Stewardes weet ik niet, hadden ze daar bewijs wat geen bewijs was? Die keurige Friese boer is gevonden door DNA methodes die verder gingen dan ooit eerder. Tijd verspillen (en het vuurtje mee helpen stoken) over asielzoekers was inderdaan zo fout als maar kan. Maar dat levert niet ruim tien jaar vertraging op. Of wel, maar dan omdat een paar professionele gekken (types als Kat en Dankbaar) de familie Vaatstra gehersenspoeld hebben. Waar hij zelf bij was btw. Misschien ging die daardoor veel later aandringen op DNA onderzoek. En zonder dat aandringen was het helemaal niet gebeurd.
Ik zeg zeker niet dat Justitie zo geweldig werkt, maar als iemand vraagt of het NFI dezelfde spullen en methodes heeft als in een TV serie, kan het geen kwaad om war verschilletjes te noemen. Dat die niet zulke filmattributen huurt en de ouders van die twee meiden uitnodig in zn privé-lab.
Verdacht? Daar hoef je toch alleen maar voor te corrigeren? Als die maar niet op een onbekend tijdstip veranderd is, of op een nieuwe onjuiste tijd gezet.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:23 schreef Grijzemassa het volgende:
Ja, maar het niet verdacht gevonden als de cameratijd eventueel niet juist ingesteld was.
......`de verdienste van P. de Vries ?? ` zeg je ? .......welke dan ? Stond die niet aan de kant van het NFI ? ........welke verdienste van het NFI ??quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:16 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Noem het hersenspoelen of noem het inpakken, de familie Vaatstra is wel degelijk sterk gemanipuleerd door Dankbaar en Kat. Wat die "info" betreft: ze pikten alleen datgene eruit wat ze in hun krankjoreme scenario konden gebruiken. Daarbij schroomden ze niet een centrale plaats toe te kennen aan de zogenaamde getuigeverklaringen van een gestoorde vrouw, G.H. Toen vader Vaatstra tenslotte door kreeg welk spel er met hem gespeeld werd kreeg hij van Kat de meest schofterige beledigingen over zich heen. Kat heeft ook geweldig zijn best gedaan om Bauke en Maaike tegen elkaar op te zetten en uit elkaar te drijven.
Dat er uiteindelijk toch een DNA-onderzoek is gekomen is volgens mij vooral de verdienste geweest van Peter de Vries.
Ja.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:29 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
is een moderator, een vrijwilliger ?
ik ook......en zeeeer diepppppquote:Op zaterdag 27 september 2014 15:27 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik heb de complotterij van Dankbaar, Kat, Berkenbosch en anderen in de zaak Vaatstra vanaf het begin en in detail gevolgd. Jij ook?
heeel hoog.....late we hier maar over ophouden, want dat is een ander verhaal dan K&L.....quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:28 schreef Lutalo het volgende:
Uiteraard zou ik in kunnen gaan op de postings van @liedector en @Justin Case (wat vnml een herhaling zou worden van wat er al geschreven is in de bewuste topics over Marianne), maar dit is het Kris en Lisanne topic, dus onthoud ik me van commentaar.
BTW, ik heb de moeder van Marianne hoog zitten)
Die is vol (gesloten) .quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:44 schreef Lavenderr het volgende:
En nu graag alleen over de Panama-zaak praten hier.
Voor die andere zaak kunnen jullie hier van gedachten wisselen NWS / Zaak Marianne Vaatstra #21: Moeder Vaatstra klaagt Wim Dankbaar aan.
Ja, die reeks bedoel ik.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:03 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Die is vol (gesloten) .
Deze bedoel je NWS / Zaak Marianne Vaatstra #22: Tijd om de trieste zaak te sluiten
Juist en ik vraag me wel eens af wat die mensen hier nog doen die het zo eens zijn met het NFI. Case closed! meiden verdwaald en tragisch verongelukt doch minstens 11 dagen geleefd door 1 van hen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:53 schreef jackie12 het volgende:
Blij dat bepaalde personen hier niet de leiding hadden bij het onderzoek naar :
- de 2 van Putten
- de parkmoord in Rotterdam (Kees B)
- Lucia de B
- Joran van de S
- Sander V de (agent die zn buurmeisje Milly vermoorde en voorop ging bij het zoeken)
- Richard Harteveld (die ook voorop liep te zoeken naar zijn zelf vermoorde kinderen en vrouw)
Enz.
Om tot een oplossing van een bepaalde zaak te kunnen komen moet je met ALLE mogelijke scenario's rekening houden.
Om dan in een tunnel te gaan zitten dat alleen verdwalen kan maar anderen verwijten dat ze zelf aan tunnelvisie lijden is niet alleen lachwekkend maar ook erg kortzichtig en zelfs dom te noemen.
Als je op mijn post inzet niet, of iemand anders moet al happen. Ik hap niet, nadat me tipte dat er zo'n topic is, en ik zag hoe dat geworden is tot een beknopte versie van "Klokkenluideronline" in opbouw.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:28 schreef Lutalo het volgende:
Uiteraard zou ik in kunnen gaan op de postings van @liedector en @Justin Case (wat vnml een herhaling zou worden van wat er al geschreven is in de bewuste topics over Marianne), maar dit is het Kris en Lisanne topic, dus onthoud ik me van commentaar.
Misschien ik ook wel, als ik haar zou kennen. Niet in elk opzicht, bijvoorbeeld in de gaten hebbenop welk gebied mensen deskundig zijn. Dat is onder de maat voor een volwassene. Afgaan op een ambulancebroeder die zo kon zien dat haar dochter op een niet-westerse manier vermoord was. Raar, als het echt op gezag van die verpleegkundige was, en geen xenofobie van haarzelf. Maar dat is te testen, als ze naar het ziekenhuis moet. Je gaat gaat naar haar toe, en stelt je voor als intercultureel criminoloog, en als zodanig haar verpleger voor de komende week.quote:BTW, ik heb de moeder van Marianne hoog zitten)
Niet alleen op gezag van het NFI hoor. Ik heb het alibi van jouw stier gecheckt, en die heeft het niet gedaan. Daarmee vervalt ook de reden om doodslag in een opwelling te veronderstellen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:21 schreef ToniB het volgende:
[..]
Juist en ik vraag me wel eens af wat die mensen hier nog doen die het zo eens zijn met het NFI. Case closed! meiden verdwaald en tragisch verongelukt doch minstens 11 dagen geleefd door 1 van hen.
Het lijkt soms wel of jullie niet verder willen kijken!
Wie heeft er dan een min of meer sluitend scenario voor mij met het NFI verhaal tot zover wij dat kennen?
Overal gaten..onlogisch...niet te verklaren
Ik ben nog steeds aan het zoeken naar antwoorden die gaten..onlogische verhaallijn....
Kom maar met een scenario als je zo overtuigt ben.
Ja, dat bedacht ik me ook. maar een van die iemanden zit op FOK!, en was zelfs hier aan het posten. Dus ipv mij n post weggooien, k wou ik er een verzoek van maken om hem met minstens twingtig man tegelijk een uurtje of zo plat walsen met vragen. Als die verdwijning opgelost is, en je niet zomaar kan stoppen. Maar ik zat mń post te snoeien, en knipte meteen mis, En per ongeluk in die toestand gepost, i.p.v. preview.quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:10 schreef liedetector het volgende:
[..]
Dat is toch allang gebeurd, door meerder partijen?
Iemand die die lui serieus neemt, kan ik niet meer serieus nemen ieg
Zeker, maar dat maakt het juist extra moeilijk. Omdat er al gauw een paar duizend van die onwaarschijnlijke mogelijkheden zijn. En bij nog onwaarschijnlijker zit je al in de miljarden. Ga daar maar eens uit kiezen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:01 schreef Lutalo het volgende:
Juist dat wat heel onwaarschijnlijk lijkt, kan de waarheid zijn.
mijn stier? Geen idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:26 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Niet alleen op gezag van het NFI hoor. Ik heb het alibi van jouw stier gecheckt, en die heeft het niet gedaan. Daarmee vervalt ook de reden om doodslag in een opwelling te veronderstellen.
Nee, dat was jij niet. Ik keek niet goed, te haastig. Mijn excuses.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:36 schreef ToniB het volgende:
[..]
mijn stier? Geen idee waar je het over hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door JustinCase op 27-09-2014 22:28:34 ]
Ik denk dat je aan de hoge kant zit.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:31 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Zeker, maar dat maakt het juist extra moeilijk. Omdat er al gauw een paar duizend van die onwaarschijnlijke mogelijkheden zijn. En bij nog onwaarschijnlijker zit je al in de miljarden. Ga daar maar eens uit kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |