abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144932838
heb je een bron Ouder1? over die wisseling van schoenen?
pi_144932843
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:16 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

nou, hij is toch met een aantal getuigen wezen praten op 3 april, werd er gezegd enkele posts hiervoor??
Ik twijfel nog aan die bron. Die indiaanse vrouw die op haar veldje aan het werk was noemt ergens F. Maar wat ze nu zegt in het Spaans kan ik niet verstaan.
pi_144932904
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:16 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De tekst is niet verwarrend. Mensen lezen wat ze willen lezen. ;)
ja, de verwarring bij mij natuurlijk, die zin van het laatste artikel spookte door mijn hoofd, niet het artikel an sich
pi_144932970
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik twijfel nog aan die bron. Die indiaanse vrouw die op haar veldje aan het werk was noemt ergens F. Maar wat ze nu zegt in het Spaans kan ik niet verstaan.
nee, van die schoenenwisseling lieverd, op de taalschool!
pi_144933262
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:22 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

nee, van die schoenenwisseling lieverd, op de taalschool!
Duh. Daar reageerde ik toch niet op? :(

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
quote:
De laatste keer dat de twee met zekerheid zijn gezien, is die dag om 13.00 uur, als ze vertrekken uit de taalschool. Ze halen daarna nog hun wandelschoenen van hun kamer.
Een andere link kan ik zo snel niet vinden maar ik heb het ergens gelezen.
pi_144933652
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Duh. Daar reageerde ik toch niet op? :(

[..]

Dit zegt helemaal niet dat iemand op de taalschool wist dat ze hun wandelschoenen aan gingen trekken. Het zegt wel dat ze op de taalschool gezien zijn zonder wandelschoenen. En dat later op hun kamer de wandelschoenen ontbraken en de andere schoenen er wel stonden.
Zo heb ik het ook steeds gelezen, van het begin af aan. Ik denk niet dat je een andere link vindt waarin staat dat de ze de mevrouw van de taalschool vertelden dat ze andere schoenen aan gingen trekken.
pi_144934325
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:30 schreef Ouder1 het volgende:

Als ik dit lees in het stuk:

" De laatste keer dat de twee met zekerheid zijn gezien, is die dag om 13.00 uur, als ze vertrekken uit de taalschool. Ze halen daarna nog hun wandelschoenen van hun kamer."

Dan vraag ik me af hoe ze dan ook om 13 uur op de mirador konden zijn.
Allebei kan niet.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat wie er ook gelijk heeft, ik vind het onbegrijpelijk dat de zaak nu afgerond lijkt te worden terwijl hele belangrijke dingen nog helemaal niet uitgezocht zijn. :N
Ik zou gek worden als ik 1 van de ouder was.
  vrijdag 26 september 2014 @ 20:07:16 #108
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144934453
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:59 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Zo.
Dat zijn me nogal beweringen.

sommige mensen weigeren de werkelijkheid te accepteren
Welke werkelijkheid? Dat is toch juist hun vraag?

De jonge vrouwen zijn zo onvoorzichtig geweest om totaal onvoorbereid en met ongeschikte kleding en uitrusting de onbewoonde jungle in te trekken.
Daar weten we toch niet zoveel van?
Niemand weet toch ook hoever ze de 'jungle' in getrokken zijn....op een zonovergoten dag?
De werkelijkheid is dat deze twee jonge vrouwen zijn overleden in Panama en dat de schuld hiervan op niemand anders geschoven kan worden dan op deze twee vrouwen zelf. Ze hebben zelf de (onverstandige) keuze gemaakt om zonder gids dat gebied in te trekken tegen alle adviezen in, ze hebben zelf de (onverstandige) keuze gemaakt om dit in strandkleding te doen, ze hebben zelf de (onverstandige) keuze gemaakt om geen gps-navigatie mee te nemen, enz, enz.

Hoever ze precies de jungle in zijn getrokken, weten we inderdaad niet, maar in elk geval laten hun eigen foto's zien dat dat uren verder is dat het normale traject tot aan de mirador.

Vervolgens is er iets gebeurd waardoor ze in de problemen zijn gekomen. Al een half jaar wordt er hier en elders gespeculeerd of wat dat dan precies is geweest. Het resultaat van al die bespiegelingen is tot dusver nihil. Wat heb ik allemaal voorbij zien komen:

- orgaanhandel
- ontvoering
- verkrachting
- een spin
- een slang
- een roofdier
- een gebroken of gekneusd been
- een psychopaat
- enzovoort

Voor geen enkel van deze scenario's is ook maar een splinter aanwijzing. Wat bij sommige mensen dan leidt tot de volgende (dwaze) redenering:

(a) We weten de werkelijke reden niet van hun problemen, dus moet er (b) sprake zijn van een misdrijf.
pi_144934488
Heeft iemand nog een mening over wat ik vorige week postte,
nl. dat de laatste foto's op de camera gemaakt zouden kunnen zijn door iemand die deel uitmaakte van een prive zoekactie.
Die persoon zou met de camera kunnen hebben fogelen in de hoop er achter te komen waar K&L konden zijn.
Dat alles met de beloning in het vooruitzicht, vanaf 3 april was bekend dat er een beloning van 2500 dollar te verdienen was. Dat is naar Panamese begrippen toch al snel zo'n 4 of 5 maandlonen. Ruim een week later werd de beloning van 30.000 dollar bekend gemaakt.
Zo'n zoekactie zou best in de nacht gedaan kunnen zijn, aangezien Sinaproc het verboden had aan particulieren om achter de mirador te gaan zoeken. Zo iemand kan de rugtas ook langere tijd achter gehouden hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 26-09-2014 21:00:19 ]
pi_144934499
Om even einde te maken aan die 1300 uur van Ingrid Lommers. Zie mijn post van 4 augustus: 1300 uur omdat ze van politie had gehoord dat ze op dat tijdstip op camera waren gezien. Dus ze waren toen niet op taalschool.

SAJ
http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)e-afgelopen-maanden/

Ook niet teveel inhakken op die Ingrid Lommers van taalschool, dit is een tweet van haar waaruit die 13.00 uur is afgeleid:

Profiel

Ingrid Lommers
Owner bij Spanish at Locations
· 5 april ·
..
Just talked to the DTJ (investigation police here in Boquete) so they are doing research. There are 3 persons working on the case. Yesterday they asked all businesses around the park to view their camara systems and it seems that on one or more of them they see the girls walking towards Romero Supermarket not long after 13:00 ..

[ Bericht 5% gewijzigd door SAJ op 26-09-2014 20:17:58 ]
  vrijdag 26 september 2014 @ 20:11:41 #111
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144934592
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:40 schreef gynaika het volgende:

[..]

Goed verwoord. Maar in geval van een misdrijf, zou ik graag gerechtigheid willen zien voor K&L en hun familie. Waarom zouden eventuele daders hieraan mogen ontsnappen?

Er moet in Panama eens begonnen worden met een onderzoek naar een eventuele misdaad, men blijft maar om de hete brij heen draaien. Mocht daar iets uitkomen dan de waarheid op verantwoorde wijze naar buiten brengen.
Natuurlijk, áls er sprake zou zijn van een misdrijf, dán moet er gerechtigheid komen.

Maar er ís geen sprake van een misdrijf - dat is althans de overtuiging van alle personen met enige bevoegdheid op dat terrein in Panama zelf.
pi_144935237
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:09 schreef SAJ het volgende:
Om even einde te maken aan die 1300 uur van Ingrid Lommers. Zie mijn post van 4 augustus: 1300 uur omdat ze van politie had gehoord dat ze op dat tijdstip op camera waren gezien. Dus ze waren toen niet op taalschool.

SAJ

Ook niet teveel inhakken op die Ingrid Lommers van taalschool, dit is een tweet van haar waaruit die 13.00 uur is afgeleid:

Profiel

Ingrid Lommers
· 5 april ·
..
Just talked to the DTJ (investigation police here in Boquete) so they are doing research. There are 3 persons working on the case. Yesterday they asked all businesses around the park to view their camara systems and it seems that on one or more of them they see the girls walking towards Romero Supermarket not long after 13:00 ..
ingrid zegt in het filmpje dat zij in de geschiedenis van de pc heeft gekeken. Als ze kort daarna op weg de supermarkt zijn gezien dan klopt dat toch? +sigfrid heeft ze zien vertrekken kort na 13 uur.
pi_144935438
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:33 schreef ToniB het volgende:

[..]

ingrid zegt in het filmpje dat zij in de geschiedenis van de pc heeft gekeken. Als ze kort daarna op weg de supermarkt zijn gezien dan klopt dat toch? +sigfrid heeft ze zien vertrekken kort na 13 uur.
Wordt dan wel een heel raar bericht van haar. Waarom zou ze een bericht rond sturen over waar K&L zijn, als die net daarvoor nog op computer zaten?
Stuur die link nog maar ff van filmpje waaruit tegendeel blijkt
pi_144935702
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:09 schreef SAJ het volgende:

SAJ

Profiel

Ingrid Lommers
· 5 april ·
..
in het NRC artikel moet 1 april toch 2 april zijn.
pi_144935921
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:44 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

in het NRC artikel moet 1 april toch 2 april zijn.
Lijkt me ook ja
pi_144935989
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:59 schreef Poekje01 het volgende:

ja, die zin ken ik uit mijn hoofd, maar daar ging mijn post niet over, hij beweert ergens in een artikel zelf dwt hij de laatste is die ze in levende lijve heeft gezien , nee, constateren we hier, dat is niet zo, dat was een persoon Sigfrid op de taalschool om 13:10u AM en daarna diverse getuigen onderweg, dus waarom zegt / zei hij dat? Hoe kon hij dat 'weten'?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml

'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'

Dus vlak erna verdwenen ze, zoveel is zeker.
pi_144936296
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:49 schreef Za het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml

'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'

Dus vlak erna verdwenen ze, zoveel is zeker.
Dus toen hij ze voor het laatst zag.
Hij zegt niet dat hij de laatste was die ze zag.
Make my day!
pi_144936455
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:56 schreef agter het volgende:

[..]

Oh kijk, dat maakt het alweer heel anders.
  vrijdag 26 september 2014 @ 20:59:48 #119
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144936485
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:56 schreef agter het volgende:

[..]

Al was het maar omdat hij dat nooit kan weten. En ook omdat het uiterst onwaarschijnlijk is.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144936542
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:59 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Al was het maar omdat hij dat nooit kan weten. En ook omdat het uiterst onwaarschijnlijk is.
Juist. Zei ik ook al. Hij kan alleen maar voor zichzelf spreken.
pi_144936544
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:38 schreef SAJ het volgende:

[..]

Wordt dan wel een heel raar bericht van haar. Waarom zou ze een bericht rond sturen over waar K&L zijn, als die net daarvoor nog op computer zaten?
Stuur die link nog maar ff van filmpje waaruit tegendeel blijkt
ze stuurt geen bericht de wereld in. Zij was op 1 april niet in Boquete maar is later gekomen en toen heeft zij in de geschiedenis van de pc gekeken.
13.10 uur meiden verlaten volgens getuig S. de taalschool
Na 13.uur gezien richting supermarkt
rond 14.00 uur Casa Pedro begin Pianista
pi_144936609
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De werkelijkheid is dat deze twee jonge vrouwen zijn overleden in Panama en dat de schuld hiervan op niemand anders geschoven kan worden dan op deze twee vrouwen zelf. Ze hebben zelf de (onverstandige) keuze gemaakt om zonder gids dat gebied in te trekken tegen alle adviezen in, ze hebben zelf de (onverstandige) keuze gemaakt om dit in strandkleding te doen, ze hebben zelf de (onverstandige) keuze
....
.........

Voor geen enkel van deze scenario's is ook maar een splinter aanwijzing.

Ik sluit mij hier bij aan, en ze zijn niet gevonden omdat Sinaproc en de honden wellicht dat gebied niet eens in durfden of in mochten, of wisten, waar ze gelijk hadden moeten zoeken; meiden waren veel te ver verdwaald gelopen...niemand had die totale doorloop afstand van ca. 12 uur lopen, voor mogelijk gehouden ..?

verder heeft die aardbeving denk ik ook een rol gespeeld, de samenloop is te toevallig

(aardbeving, bomen waaien heen en weer bij de kabelbrug, kabels rekken uit, een valt naar beneden,
112 bellen) ........toeval bestaat niet

[ Bericht 6% gewijzigd door Poekje01 op 26-09-2014 22:20:46 ]
pi_144937014
6 april 2014
Posted by Ingrid Lommers, 6 hours ago:

"Yes we went to the meeting and police, sinaproc, representations of embassies, etc talked about the conclusions they can draw and basically from what i heard, they think that all the tips that they verified lead to the idea that they DID go on the pianista trail.

(The only thing is they they maybe didn't listen too much to Pedro from Casa Pedro who had the strong impression that after the small hike that they did (only 30 min in total but on a steep hike and Lisanne had a cold) on the trail next to his house, they were so tired that they wanted to go back to Boquete). They sat down on the floor on the side of his house saying that they did not want to go to El Pianista anymore but rather, to town. They sat there for a while and he did not see how they left and in what direction. It must have been about 15:00 at least.

So we are not sure if it was them but it was definitely (two girls, very young, one taller than the other one, with a black backpack, speaking English, but not native English, came there with a taxi first of all asking for the pianista trail (logic since in the front of the house is a sign that talks about the trail next to Casa Pedro and also having an arrow pointing that you have to continue the main road to get to the Pianista trail) .. Pedro/Peter explained that they would have to go further to the Pianista trail but .. that there is this trail next to his house as well.. Since we know that they most probably left the house with the intention to go to the Pianista trail (because of what we tell students on the welcome talk, the information at the school and the fact that they searched on the computer for even more information about the Pianista Trail, even the exact location of the Restaurant).. .... anyways.. I am not a detective and I know that you should leave all other possibilities open but it sounds that they were Lisanne and Kris.. what we still don't know if it where them and neither, if, after this first decision to go back to Boquete, they changed their mind and STILL decided to go to the El Pianista Trail.. it is so not logic...that they went up that trail so late.. the tips on the Pianista Trail are from people saying that they saw two girls very late (at 3 or later)...
http://projectavalon.net/(...)re-missing-in-Panama
Anyways.. I heard that tomorrow they are continuing looking on the El Pianista trail. There are also initiatives from volunteers tomorrow to go check out profoundly the Pianista Trail and everything around the trails. I am going to meet the Sinaproc Director right now and will post more info."
pi_144937191
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:01 schreef ToniB het volgende:

[..]

ze stuurt geen bericht de wereld in. Zij was op 1 april niet in Boquete maar is later gekomen en toen heeft zij in de geschiedenis van de pc gekeken.
13.10 uur meiden verlaten volgens getuig S. de taalschool
Na 13.uur gezien richting supermarkt
rond 14.00 uur Casa Pedro begin Pianista
Nee, Blijkbaar heb je mijn post met link NB niet gelezen: Ingrid Lommers stuurt via Facebook bericht de wereld in.

Ik onderbouw mijn verhaal met link en al, nu jij, ter onderbouwing van jouw verhaal:
Geef even link van Sigrid van 13.10?
En link over computergebruik?
pi_144937406
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:11 schreef ToniB het volgende:
6 april 2014
Posted by Ingrid Lommers, 6 hours ago:

"Yes we went to the meeting and police, sinaproc, representations of embassies, etc talked about the conclusions they can draw and basically from what i heard, they think that all the tips that they verified lead to the idea that they DID go on the pianista trail.

(The only thing is they they maybe didn't listen too much to Pedro from Casa Pedro who had the strong impression that after the small hike that they did (only 30 min in total but on a steep hike and Lisanne had a cold) on the trail next to his house, they were so tired that they wanted to go back to Boquete). They sat down on the floor on the side of his house saying that they did not want to go to El Pianista anymore but rather, to town. They sat there for a while and he did not see how they left and in what direction. It must have been about 15:00 at least.

So we are not sure if it was them but it was definitely (two girls, very young, one taller than the other one, with a black backpack, speaking English, but not native English, came there with a taxi first of all asking for the pianista trail (logic since in the front of the house is a sign that talks about the trail next to Casa Pedro and also having an arrow pointing that you have to continue the main road to get to the Pianista trail) .. Pedro/Peter explained that they would have to go further to the Pianista trail but .. that there is this trail next to his house as well.. Since we know that they most probably left the house with the intention to go to the Pianista trail (because of what we tell students on the welcome talk, the information at the school and the fact that they searched on the computer for even more information about the Pianista Trail, even the exact location of the Restaurant).. .... anyways.. I am not a detective and I know that you should leave all other possibilities open but it sounds that they were Lisanne and Kris.. what we still don't know if it where them and neither, if, after this first decision to go back to Boquete, they changed their mind and STILL decided to go to the El Pianista Trail.. it is so not logic...that they went up that trail so late.. the tips on the Pianista Trail are from people saying that they saw two girls very late (at 3 or later)...
http://projectavalon.net/(...)re-missing-in-Panama
Anyways.. I heard that tomorrow they are continuing looking on the El Pianista trail. There are also initiatives from volunteers tomorrow to go check out profoundly the Pianista Trail and everything around the trails. I am going to meet the Sinaproc Director right now and will post more info."
Ok, dus hier staat niet in hoe laat de computer is gebruikt door K&L om informatie te zoeken.
Dus die valt af.
Link van Sigrid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')