ja!quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:58 schreef ToniB het volgende:
Die afspraak aan het begin pianista waarover melding werd gemaakt....bekende van gids A die op 1april zelf geen tijd had maar wel iemand wist? Met wie hadden de meiden een afspraak? Ik ga denk ik die persoon benaderen die hier over schreef. Moet het gewoon weten!
[..]quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:19 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Maar ze hebben de Canon tijden toch wel gecheckt? Zouden ze dan ook niet de iPhone-foto tijd gecontroleerd hebben? Hoeft verder niks met een misdrijf te maken te hebben.
Als beide tijden overeenkomen, en de data is niet gecheckt op manipulatie, dan zou het inderdaad theoretisch kunnen dat derden zowel de EXIF data van de camera als die van de telefoon(s) hebben gemanipuleerd, en dat de tijdlijn dus incorrect kan zijn.
Als Kris en Lisanne twee Russische spionnen waren, dan zou dit een plausibel verhaal kunnen zijn, maar in dit geval behoort het naar mijn idee tot de meest onwaarschijnlijke scenario's. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar aangezien er nog zoveel waarschijnlijkere scenario's niet uit te sluiten zijn, snap ik eerlijk gezegd niet de obsessie met de mogelijkheid van manipulatie.
Dus voor de duidelijkheid, als NFI zowel de Canon tijden als de iPhone tijden heeft gecheckt, en deze tijden komen overeen, dan lijkt het me zeer aannemelijk dat de tijdlijn klopt. Tenzij: beide apparaten verkeerd stonden ingesteld, of derden alle data hebben gemanipuleerd.
Een verkeerde instelling lijkt me gemakkelijk door NFI te controleren door de iPhone fototijden te matchen met de tijden van telefoontjes en berichten (van vóór de verdwijning) naar familie.
Kortom, óf de tijdlijn klopt, óf er is gemanipuleerd door derden.
De data van de iphone foto is gewist. Als dat ook bij het NFI al zo was, kan het best zijn dat ze daar verder geen onderzoek naar gedaan hebben. Aangezien er geen aanwijzingen voor een misdrijf waren. Maar wie het voor zoete koek wil aannemen moet dat zelf weten, ik hou ook rekening met de mogelijkheid van een andere tijdlijn.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:10 schreef agter het volgende:
Tuurlijk wel.
Het NFI had de opdracht om die telefoons en foto's te onderzoeken.
Dan weten ze echt wel of de tijd op die foto's overeen komt met die van de iPhone.
Zoals ik al zei, wie dat wil aannemen prima toch.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:56 schreef Geruisloos het volgende:
Als de iPhone EXIF data op de originele foto gewist is, dan is er 100% sprake manipulatie.
De enige aanname die ik doe is dat het basisonderzoek van NFI correct is uitgevoerd. Als dit niet is gedaan, dan heeft NFI simpel gezegd amateurs in dienst.
Dat ze niet op digitale manipulatie hebben gecheckt ok. Maar volledig missende EXIF data over het hoofd zien, of het niet vaststellen van de tijd van de foto, één van de belangrijkste vragen van het (misschien wel ieder) onderzoek, zou zeer amateuristisch zijn.
Dus als de iPhone gecheckt is op tijd, wat me zeer aannemelijk lijkt, dan klopt de tijdlijn gewoon.
Daar houdt iedereen rekening mee. Alleen is die wat minder waarschijnlijk geworden.quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:02 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, wie dat wil aannemen prima toch.
Ik hou ook rekening met de mogelijkheid van een andere tijdlijn.
alleen op DNA sporen en vingerafdrukken, of hebben ze ook technische telefoon experts in dienst?quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:10 schreef agter het volgende:
Tuurlijk wel.
Het NFI had de opdracht om die telefoons en foto's te onderzoeken.
Dan weten ze echt wel of de tijd op die foto's overeen komt met die van de iPhone.
Assumption is the mother of all fuckups.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:56 schreef Geruisloos het volgende:
Als de iPhone EXIF data op de originele foto gewist is, dan is er 100% sprake manipulatie.
De enige aanname die ik doe is dat het basisonderzoek van NFI correct is uitgevoerd. Als dit niet is gedaan, dan heeft NFI simpel gezegd amateurs in dienst.
Dat ze niet op digitale manipulatie hebben gecheckt ok. Maar volledig missende EXIF data over het hoofd zien, of het niet vaststellen van de tijd van de foto, één van de belangrijkste vragen van het (misschien wel ieder) onderzoek, zou zeer amateuristisch zijn.
Dus als de iPhone gecheckt is op tijd, wat me zeer aannemelijk lijkt, dan klopt de tijdlijn gewoon.
Wie uitgaat van mogelijke andere tijdlijnen doet automatisch ook een aanname, namelijk dat het NFI onderzoek slecht is uitgevoerd. Ik acht de kans echter groter dan dit wel correct is gedaan want ik zie geen reden of aanwijzing dat daar amateuristisch werk is afgeleverd.quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Assumption is the mother of all fuckups.
Nope.quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:13 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
alleen op DNA sporen en vingerafdrukken, of hebben ze ook technische telefoon experts in dienst?
Zijn ze net zo uitgerust als het CSI?
Dus onderzoek vertraagt. Dit zegt niets over mogelijke onjuistheden van het resultaat of dat er amateuristisch zou worden gewerkt.quote:
Met de nadruk op ALSquote:Op zaterdag 27 september 2014 00:57 schreef Grijzemassa het volgende:
In de persconferentie heeft het NFI gezegd; als de tijd van de camera klopt, zijn de foto's om zo laat gemaakt.
wat op zich v r e e m d te noemen is....dat het NFI zoiets zei, .want de tijd van de camera, stond toch sowieso al op 2013 ?....quote:
13.00 mirador.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:22 schreef jackie12 het volgende:
En welke tijdlijn is dan goed volgens de kenners onder jullie?
Lisanne 13.00 mirador of
Lisanne 13.10 bij Sigrid? (en kloppen de 7 getuigenissen daarna dus niet)
ik denk 13.10 uur bij Sigrid wegquote:Op zaterdag 27 september 2014 11:22 schreef jackie12 het volgende:
En welke tijdlijn is dan goed volgens de kenners onder jullie?
Lisanne 13.00 mirador of
Lisanne 13.10 bij Sigrid? (en kloppen de 7 getuigenissen daarna dus niet)
maar dan zou Sigrid dus gelogen hebben, of niet ?quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:26 schreef agter het volgende:
[..]
13.00 mirador.
Daar gaan de ouders vanuit, en die hebben het NFI-rapport.
Geen idee. Iemand kan zich ook vergissen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:28 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
maar dan zou Sigrid dus gelogen hebben, of niet ?
Ik ga ook uit van 13 uur miradorquote:Op zaterdag 27 september 2014 11:26 schreef agter het volgende:
[..]
13.00 mirador.
Daar gaan de ouders vanuit, en die hebben het NFI-rapport.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |