abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144948765
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:58 schreef ToniB het volgende:
Die afspraak aan het begin pianista waarover melding werd gemaakt....bekende van gids A die op 1april zelf geen tijd had maar wel iemand wist? Met wie hadden de meiden een afspraak? Ik ga denk ik die persoon benaderen die hier over schreef. Moet het gewoon weten!
ja!

ik had me ingeschreven bij dat forum, project Avalon, maar ik krijg maar geen terugkoppeling van die moderators, of dat ik nou door de queue ben ja of nee, dus via die weg, kan ik die gebruiker Lux, die dat daar stellig stelde, niet benaderen helaas, anders zou ik t zelfde willen weten...!
pi_144948800
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 01:19 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Maar ze hebben de Canon tijden toch wel gecheckt? Zouden ze dan ook niet de iPhone-foto tijd gecontroleerd hebben? Hoeft verder niks met een misdrijf te maken te hebben.

Als beide tijden overeenkomen, en de data is niet gecheckt op manipulatie, dan zou het inderdaad theoretisch kunnen dat derden zowel de EXIF data van de camera als die van de telefoon(s) hebben gemanipuleerd, en dat de tijdlijn dus incorrect kan zijn.

Als Kris en Lisanne twee Russische spionnen waren, dan zou dit een plausibel verhaal kunnen zijn, maar in dit geval behoort het naar mijn idee tot de meest onwaarschijnlijke scenario's. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar aangezien er nog zoveel waarschijnlijkere scenario's niet uit te sluiten zijn, snap ik eerlijk gezegd niet de obsessie met de mogelijkheid van manipulatie.

Dus voor de duidelijkheid, als NFI zowel de Canon tijden als de iPhone tijden heeft gecheckt, en deze tijden komen overeen, dan lijkt het me zeer aannemelijk dat de tijdlijn klopt. Tenzij: beide apparaten verkeerd stonden ingesteld, of derden alle data hebben gemanipuleerd.

Een verkeerde instelling lijkt me gemakkelijk door NFI te controleren door de iPhone fototijden te matchen met de tijden van telefoontjes en berichten (van vóór de verdwijning) naar familie.

Kortom, óf de tijdlijn klopt, óf er is gemanipuleerd door derden.
[..]

Als jij voor zeker wil aannemen dat de tijden naast elkaar gelegd zijn moet jij dat weten. Ik kan het nergens uit op maken. Het is ook nergens medegedeeld en niet te controleren aangezien de data van de iphone foto verdwenen zijn. Het NFI had geen opdracht en geen reden om een tijdlijn te controleren.

[ Bericht 15% gewijzigd door Grijzemassa op 27-09-2014 09:13:22 ]
pi_144948834
Tuurlijk wel.
Het NFI had de opdracht om die telefoons en foto's te onderzoeken.
Dan weten ze echt wel of de tijd op die foto's overeen komt met die van de iPhone.
Make my day!
pi_144948939
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:10 schreef agter het volgende:
Tuurlijk wel.
Dan weten ze echt wel of de tijd op die foto's overeen komt met die van de iPhone.
De data van de iphone foto is gewist. Als dat ook bij het NFI al zo was, kan het best zijn dat ze daar verder geen onderzoek naar gedaan hebben. Aangezien er geen aanwijzingen voor een misdrijf waren. Maar wie het voor zoete koek wil aannemen moet dat zelf weten, ik hou ook rekening met de mogelijkheid van een andere tijdlijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 27-09-2014 09:29:25 ]
pi_144949017
@Geruisloos

"snap ik eerlijk gezegd niet de obsessie met de mogelijkheid van manipulatie."

Ik heb niets gezegd over manipulatie.
Wel dat ik het helemaal niet zo ondenkbaar vind dat ze de tijd van de camera niet ingesteld hadden.
Zoals ik al zei, ik heb dat met mijn digitale camera ook nooit gedaan en die klok loopt nu na 6 jaar aardig uit het lood.

[ Bericht 3% gewijzigd door Grijzemassa op 27-09-2014 09:35:06 ]
pi_144949382
Als de iPhone EXIF data op de originele foto gewist is, dan is er 100% sprake manipulatie.

De enige aanname die ik doe is dat het basisonderzoek van NFI correct is uitgevoerd. Als dit niet is gedaan, dan heeft NFI simpel gezegd amateurs in dienst.

Dat ze niet op digitale manipulatie hebben gecheckt ok. Maar volledig missende EXIF data over het hoofd zien, of het niet vaststellen van de tijd van de foto, één van de belangrijkste vragen van het (misschien wel ieder) onderzoek, zou zeer amateuristisch zijn.

Dus als de iPhone gecheckt is op tijd, wat me zeer aannemelijk lijkt, dan klopt de tijdlijn gewoon.
pi_144949450
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:56 schreef Geruisloos het volgende:
Als de iPhone EXIF data op de originele foto gewist is, dan is er 100% sprake manipulatie.

De enige aanname die ik doe is dat het basisonderzoek van NFI correct is uitgevoerd. Als dit niet is gedaan, dan heeft NFI simpel gezegd amateurs in dienst.

Dat ze niet op digitale manipulatie hebben gecheckt ok. Maar volledig missende EXIF data over het hoofd zien, of het niet vaststellen van de tijd van de foto, één van de belangrijkste vragen van het (misschien wel ieder) onderzoek, zou zeer amateuristisch zijn.

Dus als de iPhone gecheckt is op tijd, wat me zeer aannemelijk lijkt, dan klopt de tijdlijn gewoon.
Zoals ik al zei, wie dat wil aannemen prima toch.
Ik hou ook rekening met de mogelijkheid van een andere tijdlijn.
pi_144949471
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:02 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, wie dat wil aannemen prima toch.
Ik hou ook rekening met de mogelijkheid van een andere tijdlijn.
Daar houdt iedereen rekening mee. Alleen is die wat minder waarschijnlijk geworden.
Make my day!
pi_144949577
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:10 schreef agter het volgende:
Tuurlijk wel.
alleen op DNA sporen en vingerafdrukken, of hebben ze ook technische telefoon experts in dienst?
Zijn ze net zo uitgerust als het CSI?
pi_144949654
Gaat ze wel lukken denk ik.

Memory Toolkit
Mobile Data Recovery
Forensische digitale technologie

"De Memory Toolkit van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) kan het geheugen uitlezen van apparaten zoals mobiele telefoons, satellietnavigatie-apparatuur, auto-electronica en USB-sticks. De Memory Toolkit is ontwikkeld door de afdeling Digitale Technologie en Biometrie van het NFI."

"Het onderzoeksgebied digitale technologie van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) houdt zich bezig met het achterhalen en doorzoekbaar maken van digitale sporen."

[ Bericht 20% gewijzigd door Geruisloos op 27-09-2014 10:24:22 ]
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:27:18 #186
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144949752
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:56 schreef Geruisloos het volgende:

Assumption is the mother of all fuckups.
pi_144949788
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Assumption is the mother of all fuckups.
Wie uitgaat van mogelijke andere tijdlijnen doet automatisch ook een aanname, namelijk dat het NFI onderzoek slecht is uitgevoerd. Ik acht de kans echter groter dan dit wel correct is gedaan want ik zie geen reden of aanwijzing dat daar amateuristisch werk is afgeleverd.
pi_144949888
Mh17 nfi is zwaar overbelast......
pi_144949946
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:13 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

alleen op DNA sporen en vingerafdrukken, of hebben ze ook technische telefoon experts in dienst?
Zijn ze net zo uitgerust als het CSI?
Nope.
Onderzoek naar de telefoons, niet alleen DNA:

http://www.answersforkris.com
"Het NFI zou onderzoek gedaan hebben naar de telefoons en DNA onderzoek op de rugzak en andere zaken die gevonden zijn op 14 juni in Panama. "
Make my day!
pi_144949958
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:36 schreef ToniB het volgende:
Mh17 nfi is zwaar overbelast......
Dus onderzoek vertraagt. Dit zegt niets over mogelijke onjuistheden van het resultaat of dat er amateuristisch zou worden gewerkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 27-09-2014 10:50:15 ]
pi_144950462
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:57 schreef Grijzemassa het volgende:
In de persconferentie heeft het NFI gezegd; als de tijd van de camera klopt, zijn de foto's om zo laat gemaakt.
Met de nadruk op ALS
pi_144950527
Ze zeggen niet dat de tijd klopt en ook niet dat die gecheckt is met iphone. Als is dus een aanname m.i.
pi_144950529
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:17 schreef ToniB het volgende:

[..]

Met de nadruk op ALS
wat op zich v r e e m d te noemen is....dat het NFI zoiets zei, .want de tijd van de camera, stond toch sowieso al op 2013 ?....
pi_144950530
En welke tijdlijn is dan goed volgens de kenners onder jullie?

Lisanne 13.00 mirador of
Lisanne 13.10 bij Sigrid? (en kloppen de 7 getuigenissen daarna dus niet)
pi_144950585
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:22 schreef jackie12 het volgende:

Lisanne 13.00 mirador of
13.00 mirador.
Daar gaan de ouders vanuit, en die hebben het NFI-rapport.
Make my day!
pi_144950602
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:22 schreef jackie12 het volgende:

Lisanne 13.00 mirador of
ik denk 13.10 uur bij Sigrid weg
dan verwisselen schoenen op hun kamer
en ik had ergens gelezen dat ze afgezet zijn om 13.40 uur bij het wandelbegin
pi_144950625
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:26 schreef agter het volgende:

[..]

13.00 mirador.
maar dan zou Sigrid dus gelogen hebben, of niet ?
pi_144950669
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:28 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

maar dan zou Sigrid dus gelogen hebben, of niet ?
Geen idee. Iemand kan zich ook vergissen.
Make my day!
pi_144950670
.

'Resten Kris Kremers in september overgedragen'

Eind september zullen stoffelijke resten van de in Panama omgekomen Kris Kremers aan haar familie worden overgedragen.

Dat schrijft de krant Estrella de Panama zaterdag op gezag van hoofdaanklager Betzaida Pitti. Naast de stoffelijk resten krijgt de familie ook kleren, camera's en rugzakken overhandigd.

Al het materiaal is volgens Pitti onderzocht door Nederlandse en Panamese experts. Het overdragen van de resten gebeurt op verzoek van de familie. Het is onduidelijk of de familie zelf naar Panama afreist.

Kris Kremers en Lisanne Froon werden op 1 april voor het laatst gezien bij de plaats Boquete. In juni werden de eerste botresten van de twee gevonden. Het is nog onduidelijk hoe zij om het leven zijn gekomen. Onlangs liet het OM weten dat er op de botresten geen sporen van geweld zijn aangetroffen.

Kritiek

De advocaat van de familie Kremers in Panama, Enrique Arrocha, uitte eerder kritiek op de teruggave van de resten omdat hij meer onderzoek wil. De hoofdaanklager laat weten dat het hem vrij staat hierom te vragen.

Donderdag werd bekend dat de stoffelijke resten van Froon ook eind september terug naar Nederland komen. Haar ouders zijn inmiddels wel naar Panama afgereisd om de resten op te halen.

Een woordvoerder van de familie Kremers stelde toen als reactie daarop dat de familie liever wilden wachten met het terugkrijgen van de resten van Kris totdat resultaten van enkele nasporingen bekend zouden worden.

http://www.nu.nl/buitenla(...)er-overgedragen.html
pi_144950780
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:26 schreef agter het volgende:

[..]

13.00 mirador.
Ik ga ook uit van 13 uur mirador
Maar door dat aan te nemen neem ik dus ook aan dat de 8 getuigen na 13 uur zich vergist hebben.

Ik denk dat alle mensen zich vergist hebben in de dag of andere meiden hebben gezien
maar terwijl ik dit schrijf denk ik "dan zijn er 8 wel heel veel!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')