abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144921003
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
• De resten van Lisanne zijn overgedragen aan haar ouders.
Uitzending Vermist 23-9
Kaart van Baru (gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5

Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-9) :

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 25-9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Analyses van de foto's:
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Nieuwslinks:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Zoekacties:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Informatieve posts:
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Ouder1 op 26-09-2014 19:13:12 ]
pi_144921312
@Ouder1 dit schiet niet op zo. Ik zeg dat ik het waanzin vind om de getuigen maar niet meer te ondervragen met als argument dat de statistieken nu eenmaal zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn.
Vervolgens kom je telkens weer met links naar statistieken om je gelijk te halen.
Laten we afwachten wat de ouders verder gaan doen. Ik hoop dat ze de advocaat op pad sturen om nog eens met de getuigen te gaan praten. Er valt op dat punt niets te verliezen.
pi_144921469
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:31 schreef Grijzemassa het volgende:
Er valt op dat punt niets te verliezen.
Ook niets meer te winnen. Dood is dood.
pi_144921561
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ook niets meer te winnen. Dood is dood.
Voor de ouders is het van groot belang om te weten wat er gebeurd is. Is misschien niet meer te achterhalen, maar de ouders van Kris kiezen er voor om zaken verder uit te zoeken.
pi_144921648
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:31 schreef Grijzemassa het volgende:
@Ouder1 dit schiet niet op zo. Ik zeg dat ik het waanzin vind om de getuigen maar niet meer te ondervragen met als argument dat de statistieken nu eenmaal zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn.
Vervolgens kom je telkens weer met links naar statistieken om je gelijk te halen.
Laten we afwachten wat de ouders verder gaan doen. Ik hoop dat ze de advocaat op pad sturen om nog eens met de getuigen te gaan praten. Er valt op dat punt niets te verliezen.
Welke statistieken heb je het over? Ik noem nergens statistieken.

laat ik nog eens opnieuw beginnen, misschien begrijp je het dan.
- 8 getuigen noemen een tijd die niet klopt met die van de camera en de lichtval op de foto's
- 1 getuige noemt een tijd die wel klopt maar twijfelt aan zijn getuigenis
- De getuigen zijn gehoord door een privédetective die uitging van 13:00 taalschool (zie audiofragment)

- Ik zeg dan dat dat kan komen door suggestieve vraagstelling van die privédetective waardoor valse herinneringen zijn geïncorporeerd in hun geheugen.
- Jij reageert dan met: Dan moeten deskundigen maar nog een keer met die getuigen gaan praten want die prikken daar wel doorheen
- Waarop ik je een link en quote geef dat voor deze getuigen er geen verschil is tussen een valse en een echte herinnering waardoor daar niet doorheen te prikken valt en je meer zult bereiken met het grondig verhoren van die privédetective om te achterhalen óf er suggestieve vragen zijn gesteld.

Ik geef je dus geen statistieken maar uitkomsten van psychologisch onderzoek die aantonen at opnieuw ondervragen weinig zinvol is en ondervragen van die privédetective zeer zinvol.
P. ondervragen lijkt mij ook zinvol, juist omdat hij de enige is die twijfelt en de enige is die met een tijd komt die lijkt te kloppen met de camera en de lichtval. Goed achterhalen waarom hij twijfelt, of er suggestieve vragen aan hem gesteld zijn waardoor hij is gaan twijfelen.
pi_144921701
ik denk dat er nog eens met kadaver honden gezocht zou moeten worden, in een gebied dat voortkomt uit de kaart analyses van Gorraay en Baru, die zijriviertjes van rio Pianista, rio Velorio enz., vertrekkend vanuit de laatste foto moment opname bij die 2e Quedabra. Daar is het foto spoor immers geeindigd.
pi_144921856
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

- 8 getuigen noemen een tijd die niet klopt met die van de camera en de lichtval op de foto's
- De getuigen zijn gehoord door een privédetective die uitging van 13:00 taalschool (zie audiofragment)

- Ik zeg dan dat dat kan komen door suggestieve vraagstelling van die privédetective waardoor valse herinneringen zijn geïncorporeerd in hun geheugen.
- Jij reageert dan met: Dan moeten deskundigen maar nog een keer met die getuigen gaan praten want die prikken daar wel doorheen
- Waarop ik je een link en quote geef dat voor deze getuigen er geen verschil is tussen een valse en een echte herinnering waardoor daar niet doorheen te prikken valt en je meer zult bereiken met het grondig verhoren van die privédetective om te achterhalen óf er suggestieve vragen zijn gesteld.

Ik geef je dus geen statistieken maar uitkomsten van psychologisch onderzoek die aantonen at opnieuw ondervragen weinig zinvol is en ondervragen van die privédetective zeer zinvol.
P. ondervragen lijkt mij ook zinvol, juist omdat hij de enige is die twijfelt en de enige is die met een tijd komt die lijkt te kloppen met de camera en de lichtval. Goed achterhalen waarom hij twijfelt, of er suggestieve vragen aan hem gesteld zijn waardoor hij is gaan twijfelen.
Ten eerste, als je mij quote, doe het dan door mijn zinnen te kopiëren maar doe het niet in je eigen woorden. Ik kies mijn woorden erg zorgvuldig en zoals jij het zegt klinkt het net weer ff anders.
Jij gaat er van uit dat ik je niet begrijp? Dit is een discussieforum waarin mensen met verschillende inzichten bij elkaar proberen te komen. Heel vervelend is dat een aantal mensen hier, zoals jij dus, users die het niet met hen eens zijn als niet begrijpende onnozelen neer zetten. Wil je een discussie of alleen een podium hebben? Want in dat laatste ga ik geen energie meer steken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 26-09-2014 13:57:47 ]
pi_144921946
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:50 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ten eerste, als je mij quote, die het dan door mijn zinnen te kopiëren maar doe het niet in je eigen woorden. Ik kies mijn woorden erg zorgvuldig en zoals jij het zegt klinkt het net weer ff anders.
Jij gaat er van uit dat ik je niet begrijp? Dit is een discussieforum waarin mensen met verschillende inzichten bij elkaar proberen te komen. Heel vervelend is dat een aantal mensen hier, zoals jij dus, users die het niet met hen eens zijn als niet begrijpende onnozelen neer zetten. Wil je een discussie of alleen een podium hebben? Want in dat laatste ga ik geen energie meer steken.
Heb jij het nu wel of niet over het opnieuw verhoren van de getuigen door 'deskundigen' om door eventuele valse herinneringen door suggestieve vraagstellingen heen te kunnen prikken?
En verwijt jij mij dan wel of niet dat door een houding zoals die van mij het onderzoek vastloopt?
pi_144922037
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

We willen allemaal hetzelfde. Duidelijkheid over wat er met K en L is gebeurd.
Dus te beginnen met 31 maart. Wat deden ze die dag?
Grijzermassa noemt Casa Pedro dat de eigenaar ze 100% zeker heeft gezien.

-Was dit op 31 maart of 1 april?
-Valt er te achterhalen wie de 2 Panamese jongens in de taxi waren?
-Hebben ze nou vanaf Casa Pedro een taxi genomen naar de Pianista of om de hoek vanaf de taalschool?
-Casa Pedro zegt ze 2 keer gezien te hebben. 1e keer de verkeerde trail op een uur later er weer vanaf
- Wanneer zijn de getuigen ondervraagt?
- Wie heeft ze ondervraagd?

Enz.

Ouder1 je houdt je vast aan Plinio die qua tijdlijn hen wel gezien kan hebben en omdat ie twijfelt juist daarom betrouwbaar is.
Als ik opmerk dat hij daar niets over zegt in de docu dan wordt er gezegd dat hij niks zegt omdat ie twijfelt.

Daar twijfel ik dan juist weer over.

Ik zou hem sowieso willen vragen met wie was je op de Pianista ?
En kwam je hen tegen toen jij naar beneden liep?
Of haalde je ze in onderweg naar boven?
Hoe laat was dat?

Mijn persoonlijke mening is dat er nog genoeg winst valt te halen in de tijdlijn vanaf 31 maart

Daar zou 1 van mijn prioriteiten liggen als ik Hans kremers was
pi_144922046
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb jij het nu wel of niet over het opnieuw verhoren van de getuigen door 'deskundigen' om door eventuele valse herinneringen door suggestieve vraagstellingen heen te kunnen prikken?
En verwijt jij mij dan wel of niet dat door een houding zoals die van mij het onderzoek vastloopt?
Ik vind jouw manier van een discussie voeren heel vermoeiend omdat je steeds in je eigen verdraaide zinnen een ander quote. Als jij er van uitgaat dat mensen die een andere kijk op de zaken hebben dan jijzelf "het niet begrijpen" zou ik zeggen, veel succes verder. Ik heb daar geen zin in.
pi_144922110
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:59 schreef jackie12 het volgende:

[..]

-Hebben ze nou vanaf Casa Pedro een taxi genomen naar de Pianista of om de hoek vanaf de taalschool?
-Casa Pedro zegt ze 2 keer gezien te hebben. 1e keer de verkeerde trail op een uur later er weer vanaf

Enz.

Ouder1 je houdt je vast aan Plinio die qua tijdlijn hen wel gezien kan hebben en omdat ie twijfelt juist daarom betrouwbaar is.
Als ik opmerk dat hij daar niets over zegt in de docu dan wordt er gezegd dat hij niks zegt omdat ie twijfelt.

Hoe laat was dat?

Mijn persoonlijke mening is dat er nog genoeg winst valt te halen in de tijdlijn vanaf 31 maart

Ho,ho, dat heb ik niet gezegd. Ik zei letterlijk; Toen de broer van Lisanne in Boquete was noemde hij de getuigenis van de eigenaar van Casa de Pedro 100% betrouwbaar.
Ik zeg dat dus niet zelf, maar geef hier mee aan het verschil in hoe er nu over de getuigenissen gedacht wordt.
pi_144922158
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:03 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ho,ho, dat heb ik niet gezegd. Ik zei letterlijk; Toen de broer van Lisanne in Boquete was noemde hij de getuigenis van de eigenaar van Casa de Pedro 100% betrouwbaar.
Ik zeg dat dus niet zelf, maar geef hier mee aan het verschil in hoe er nu over de getuigenissen gedacht wordt.
Oke dan zei ik het verkeerd en dan zeg ik t nu zoals jij het zei:

Toen de broer van Lisanne in Boquete was noemde hij de getuigenis van de eigenaar van Casa de Pedro 100% betrouwbaar.

:)
pi_144922178
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:05 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Oke dan zei ik het verkeerd en dan zeg ik t nu zoals jij het zei:

Toen de broer van Lisanne in Boquete was noemde hij de getuigenis van de eigenaar van Casa de Pedro 100% betrouwbaar.

:)
_O_
pi_144922238
quote:
Ik houd me nergens aan vast en houd bijna alle opties open.
Een dag eerder? Kan
Suggestieve vragen? Kan.
Onbetrouwbare getuigen? Kan.
Misverstanden door op elkaar lijkende toeristen? Kan.

Ik houd me echter wel vast aan feiten zoals ik die ken (die dus ook fout kunnen zijn door mij of de bronnen).

Ik heb eerder het gevoel dat jij vasthoudt aan F als laatste die hen gezien heeft en andere mogelijkheden daarom niet wilt openhouden.

Wat is de toegevoegde waarde van de reden waarom P op de Pianista trail liep, met wie en in welke richting?
pi_144922249
Ik vind (vanaf mijn PC) die getuigenis ook heel betrouwbaar klinken.

Iemand praat met ze, ziet ze de verkeerde trail oplopen , na een uur komen ze terug en spreekt hij ze weer en adviseert hen een taxi te nemen.

Ik zeg niet dat het uitgesloten is maar het lijkt mij sterk dat je door suggestieve vraagstelling 2 meiden voor de geest haalt die je nog nooit in je leven hebt gezien.
En dan in je hoofd er zelfs zo'n verhaal van maakt dat je ze zelfs 2 x ! hebt gezien en gesproken
pi_144922439
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:10 schreef jackie12 het volgende:
Ik vind (vanaf mijn PC) die getuigenis ook heel betrouwbaar klinken.

Iemand praat met ze, ziet ze de verkeerde trail oplopen , na een uur komen ze terug en spreekt hij ze weer en adviseert hen een taxi te nemen.

Ik zeg niet dat het uitgesloten is maar het lijkt mij sterk dat je door suggestieve vraagstelling 2 meiden voor de geest haalt die je nog nooit in je leven hebt gezien.
En dan in je hoofd er zelfs zo'n verhaal van maakt dat je ze zelfs 2 x ! hebt gezien en gesproken
het gaat mij dan ook vooral om de tijdlijn. Daar hebben we tenslotte 4 feiten voor:
- Volgens de camera konden ze op die tijdstippen niet in Boquete gezien zijn omdat ze toen al op of over de CD waren.
- Volgens de lichtinval op de foto op de Mirador konden ze op die tijdstippen niet gezien zijn in Boquete omdat ze toen al op of over de CD waren.
- De getuigen zijn gehoord door een privédetective
- Die privédetective zag het als een vaststaand feit dat zij om 13:00 in de taalschool waren

De kans is dus heel erg groot dat ze wél gezien zijn maar niet op die tijdstippen op die dag; dat kán namelijk niet.
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:23:47 #17
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144922628
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:22 schreef SAJ het volgende:
Foto is al uitgebreid besproken hier en algemeen was duidelijk dat haar handen niet op haar rug zitten. Rechterhand zit bij haar hoofd als je goed kijkt, wellicht een soort groet, of tegen de zon.
Maar klimmen ze dan omhoog, op foto 505? Die is genomen na de top en de hoogtekaart laat zien dat je dan in heel weinig kilometers van zo'n 1900+ meter naar 800 meter hoogte gaat bij de kabelbrug.

Andere getuigen zeggen dat je alleen maar omlaag gaat. Nog een steile knik omhoog in de afdaling, zou opmerkelijk zijn.
pi_144922720
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik houd me nergens aan vast en houd bijna alle opties open.
Een dag eerder? Kan
Suggestieve vragen? Kan.
Onbetrouwbare getuigen? Kan.
Misverstanden door op elkaar lijkende toeristen? Kan.

Ik houd me echter wel vast aan feiten zoals ik die ken (die dus ook fout kunnen zijn door mij of de bronnen).

Ik heb eerder het gevoel dat jij vasthoudt aan F als laatste die hen gezien heeft en andere mogelijkheden daarom niet wilt openhouden.

Zeker niet!!
Alleen naarmate de tijd verstrijkt begin ik wel steeds meer te geloven dat dat ook zo is.
Ik sta zeker wel open voor andere opties.
Volgens mij ben ik juist diegene die tot vervelens aan toe hier iedere keer het voortouw neemt om nu eens een keer met een goede tijdlijn te gaan beginnen vanaf 31 maart.
En doe ik niet om mijn "gelijk" zo nodig te moeten halen rond F. Integendeel!

Wat is de toegevoegde waarde van de reden waarom P op de Pianista trail liep, met wie en in welke richting?

Als K en L idd om 13 uur op de mirador stonden en alle getuigenissen kloppen niet (bv door jouw suggestieve vraagstelling) dan kan P ze dus idd gezien hebben op de Pianista.
Als hij ze heeft gezien dan was hij waarschijnlijk met toeristen.
Dat dit goed zou kunnen is omdat alle gidsen toch volgeboekt waren voor die dag?
Als hij dan samen met toeristen was dan ben ik benieuwd met wie, mogelijk dat deze getuigen dan ook gevraagd kan worden of zij K en L wel goed kunnen herinneren.
Als opmerking wil ik daar dan wel aan toevoegen dat als hij ze tegen is gekomen hoe laat moet hij dan wel niet zijn vertrokken in de ochtend?
En kwam hij ze idd tegen onderweg naar boven (haalde hij ze in met evt toeristen) of kwam hij naar beneden?
En als hij alleen was dan eigenlijk dezelfde vragen plus de vraag wat hij daar dan deed.
Maar misschien woont ie daar wel ergens ofzo of loopt ie wel vaker in zn eentje die trail om foto's te maken

pi_144923035
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:27 schreef jackie12 het volgende:
En als hij alleen was dan eigenlijk dezelfde vragen plus de vraag wat hij daar dan deed.Maar misschien woont ie daar wel ergens ofzo of loopt ie wel vaker in zn eentje die trail om foto's te maken
Tot vrij hoog op de trail staan nog woonhuizen. Hij kan daar ook wonen of bij iemand geweest zijn die daar woont.
pi_144923090
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:23 schreef Perico het volgende:

[..]

Maar klimmen ze dan omhoog, op foto 505? Die is genomen na de top en de hoogtekaart laat zien dat je dan in heel weinig kilometers van zo'n 1900+ meter naar 800 meter hoogte gaat bij de kabelbrug.

Andere getuigen zeggen dat je alleen maar omlaag gaat. Nog een steile knik omhoog in de afdaling, zou opmerkelijk zijn.
Lijkt me naar beneden. Vanuit foto ook niet duidelijk wie van de 2 'voorop' loopt. Of L loopt voorop en draait zich om om foto te nemen, of K loopt voorop, en draait zich om.
pi_144923167
quote:

[..]

quote:
Volgens mij ben ik juist diegene die tot vervelens aan toe hier iedere keer het voortouw neemt om nu eens een keer met een goede tijdlijn te gaan beginnen vanaf 31 maart.
Dat zal dan wel, maar met de op dit moment beschikbare informatie komen we gewoon niet tot die tijdlijn op de ochtend van 1/4, hoe vaak je het nu ook blijft herhalen.
pi_144923637
Aan het eind vd (mid?)dag zouden K en L gezien zijn door L.G. in de buurt van zijn finca richting de mirador. Deze verklaring lijkt me nogal onlogisch. Op dat tijdstip nog naar boven?
Mocht zijn waarneming toch correct zijn,zal hij dit vast aan F. hebben laten weten, die dat dan weer kon door geven aan de politie/zoekteam.
Als hij ze gezien heeft op 1 april op dat tijdstip, lijkt het me dat K en L dan juist van de mirador afkwamen. Ook dat zou hij F kunnen laten weten op het moment dat de vergissing alom bekend was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lutalo op 26-09-2014 14:23:58 ]
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_144924051
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:04 schreef Lutalo het volgende:
Aan het eind vd (mid?)dag zouden K en L gezien zijn door L.G. in de buurt van zijn finca richting de mirador. Deze verklaring lijkt me nogal onlogisch. Op dat tijdstip nog naar boven?
Mocht zijn waarneming toch correct zijn,zal hij dit vast aan zijn broer F. hebben laten weten, die dat dan weer kon door geven aan de politie/zoekteam.
Als hij ze gezien heeft op 1 april op dat tijdstip, lijkt het me dat K en L dan juist van de mirador afkwamen. Ook dat zou hij z'n broer F kunnen laten weten op het moment dat de vergissing alom bekend was.
Heb jij een bron dat dat broers zijn?
pi_144924077
Nee excuus, heb het al gewijzigd.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_144924830
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

het gaat mij dan ook vooral om de tijdlijn. Daar hebben we tenslotte 4 feiten voor:
- Volgens de camera konden ze op die tijdstippen niet in Boquete gezien zijn omdat ze toen al op of over de CD waren.
- Volgens de lichtinval op de foto op de Mirador konden ze op die tijdstippen niet gezien zijn in Boquete omdat ze toen al op of over de CD waren.
- De getuigen zijn gehoord door een privédetective
- Die privédetective zag het als een vaststaand feit dat zij om 13:00 in de taalschool waren

De kans is dus heel erg groot dat ze wél gezien zijn maar niet op die tijdstippen op die dag; dat kán namelijk niet.
Dat klopt dus niet! De getuigen zijn in eerste instantie door F benaderd!!!
6.09 Martina zegt het zelf!
pi_144924977
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:52 schreef ToniB het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet! De getuigen zijn in eerste instantie door F benaderd!!!
6.09 Martina zegt het zelf!
In welke bron?
pi_144925022
quote:

[..]

Enz.

Hoe laat was dat?

volgens mij waren ze na 20 minuten alweer terug
3 april heeft gids A de route gelopen en getuigen gevraagd/ geïnformeerd. Trouwens gids B ook! Toen heeft hij zijn wereld beroemde identieke foto gemaakt!
pi_144925128
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In welke bron?
op 6.09 zegt ze het héél duidelijk.
pi_144925258
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:00 schreef ToniB het volgende:

[..]

op 6.09 zegt ze het héél duidelijk.
Ik spreek geen Spaans.

En in deze video wordt haarscherp uitgelegd hoe dat met die privédetective zit.
http://www.ornstein.org/o(...)ver-lisanne-en-kris/
pi_144925563
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik spreek geen Spaans.

En in deze video wordt haarscherp uitgelegd hoe dat met die privédetective zit.
http://www.ornstein.org/o(...)ver-lisanne-en-kris/
Was die prive detective dan al op 3 april actief in die regio? 3 April is F al dan niet samen met P. mensen gaan vragen op het Pianista trail of iemand de meiden heeft gezien. Als die detective dan de mensen later ondervraagt kunnen de tijden al aardig op elkaar zijn afgestemd......
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:16:18 #31
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144925628
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:39 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Voor de ouders is het van groot belang om te weten wat er gebeurd is. Is misschien niet meer te achterhalen, maar de ouders van Kris kiezen er voor om zaken verder uit te zoeken.
Dit is een nieuw fenomeen dat je steeds vaker ziet de laatste jaren: sommige mensen weigeren de werkelijkheid te accepteren en proberen coûte que coûte de wereld naar hun hand te zetten, ook al is dat, zoals in dit geval, gewoon onmogelijk.

De ouders Froon acht ik daarom wijzer. Ze berusten in de trieste afloop van deze ongelukkig gekozen vakantie. De jonge vrouwen zijn zo onvoorzichtig geweest om totaal onvoorbereid en met ongeschikte kleding en uitrusting de onbewoonde jungle in te trekken.

Hoewel het interessant is te proberen hun laatste dagen nog te reconstrueren, maakt het feitelijk weinig verschil of het uiteindelijke doodvonnis nu is voltrokken door een poema of een psychopaat.

In het laatste geval zou je die in theorie nog voor een rechter kunnen brengen, mits je hem vindt en mits je het bewijs rond krijgt. Maar gelet op wat er het afgelopen half jaar is gebeurd en gevonden (beter gezegd: wat er niet is gebeurd en niet is gevonden), acht ik dit praktisch onmogelijk.
pi_144925821
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:14 schreef ToniB het volgende:

[..]

Was die prive detective dan al op 3 april actief in die regio? 3 April is F al dan niet samen met P. mensen gaan vragen op het Pianista trail of iemand de meiden heeft gezien. Als die detective dan de mensen later ondervraagt kunnen de tijden al aardig op elkaar zijn afgestemd......
Ik kan ook geen Spaans maar als het klopt dat F dus VOORDAT de detective kwam al mensen heeft ondervraagd.

Dit is nieuw(s) voor mij en laat ik het maar opmerkelijk noemen.
pi_144925860
Wat is eigenlijk het verschil tussen informeren of iemand ze gezien heeft, en mensen echt ondervragen?
Make my day!
pi_144925863
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:21 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik kan ook geen Spaans maar als het klopt dat F dus VOORDAT de detective kwam al mensen heeft ondervraagd.

Dit is nieuw(s) voor mij en laat ik het maar opmerkelijk noemen.
Dat is toch niet zo vreemd als hij zich ongerust maakte? Dan ga je vragen.
pi_144925945
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:23 schreef agter het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen informeren of iemand ze gezien heeft, en mensen echt ondervragen?
volgens mij is er niemand officieel ondervraagd! En F heeft hun geïnformeerd over de verdwijning en gevraagd of zij de dames gezien hadden.
pi_144926016
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:25 schreef ToniB het volgende:

[..]

volgens mij is er niemand officieel ondervraagd!
Waarom schrijven mensen dan, jij ook, steeds "ondervragen"?
Dat komt toch heel anders over dan "informeren".
Make my day!
pi_144926265
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:27 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom schrijven mensen dan, jij ook, steeds "ondervragen"?
Dat komt toch heel anders over dan "informeren".
ja kom we maken er een gezellig koffieleutje van.....Ga liever in op het feit dat F die mensen als eerste heeft geinfomeerd over hun verdwijning.
pi_144926424
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dit is een nieuw fenomeen dat je steeds vaker ziet de laatste jaren: sommige mensen weigeren de werkelijkheid te accepteren en proberen coûte que coûte de wereld naar hun hand te zetten, ook al is dat, zoals in dit geval, gewoon onmogelijk.

De ouders Froon acht ik daarom wijzer. Ze berusten in de trieste afloop van deze ongelukkig gekozen vakantie. De jonge vrouwen zijn zo onvoorzichtig geweest om totaal onvoorbereid en met ongeschikte kleding en uitrusting de onbewoonde jungle in te trekken.

Hoewel het interessant is te proberen hun laatste dagen nog te reconstrueren, maakt het feitelijk weinig verschil of het uiteindelijke doodvonnis nu is voltrokken door een poema of een psychopaat.

In het laatste geval zou je die in theorie nog voor een rechter kunnen brengen, mits je hem vindt en mits je het bewijs rond krijgt. Maar gelet op wat er het afgelopen half jaar is gebeurd en gevonden (beter gezegd: wat er niet is gebeurd en niet is gevonden), acht ik dit praktisch onmogelijk.
Goed verwoord. Maar in geval van een misdrijf, zou ik graag gerechtigheid willen zien voor K&L en hun familie. Waarom zouden eventuele daders hieraan mogen ontsnappen?

Er moet in Panama eens begonnen worden met een onderzoek naar een eventuele misdaad, men blijft maar om de hete brij heen draaien. Mocht daar iets uitkomen dan de waarheid op verantwoorde wijze naar buiten brengen.
pi_144926591
en ja ik geloof ook dat hij daarbij suggestief heeft gevraagd heeft u 2 meisjes gezien na 13.30/14.00 uur? Nee.... om drie uur kan niet, kan het ook twee uur geweest zijn?En ze droegen (toen hij ze zag ik hun hangmatje.....of had hij al een foto?) een zwarte licra en een licht shirtje. Heeft u die meisjes gezien? 1 getuige in het filmpje zegt; ja 2 meisjes 1 met zwarte licra en 1 met wit shirt. Wel toevallig weer hè want op een paar foto's van K&L dragen zij wat men beschrijft.
Kortom ik geloof wel dat er mensen zijn die de meiden hebben gezien maar de tijden niet. Die sluiten bijna naadloos aan! De ENIGE tijd die we zeker weten is die van de eerste noodoproep om 16.30

[ Bericht 0% gewijzigd door ToniB op 26-09-2014 15:52:11 ]
pi_144926657
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:10 schreef jackie12 het volgende:

Als je mijn link had gelezen, zou je zien dat dat eigenlijk helemaal niet zo raar is.

Grijzemassa, ik bedoelde met mijn bericht ook niet dat alle getuigenverklaringen bij voorbaat moeten worden weggesmeten hoor. Maar ik geef Ouder1 wel gelijk dat het onmogelijk is om nu nog te achterhalen welke verklaringen betrouwbaar zijn, en welke niet. Dat is eigenlijk alleen mogelijk als je beschikt over de volledige waarheid, en dat is hier duidelijk niet het geval.

En dat is niet per se amateuristisch, ik heb in mijn studie veel vakliteratuur erover gelezen. Als de politie een getuige moet ondervragen, zijn daar heel strakke regels voor, net om te vermijden dat de getuige beïnvloed wordt. Ook om bv een getuige een dader te laten 'aanwijzen' tussen verschillende mensen zijn strakke regels voor, net omdat de kans heel groot is dat de getuige anders gewoon iemand heel anders aanduidt (niet bewust hoor, dus het hoeft zeker niet te betekenen dat de getuige kwaadwillig is).

Dus ja, om al die redenen vind ik het gewoon niet zo raar dat veel getuigen (misschien) fout zitten. Natuurlijk hoeft niet iedereen het met me eens te zijn, maar mijn links tonen wel aan dat het minstens mogelijk is, dat de getuigen het fout hebben, en dat het niet eens zo raar zou zijn.
pi_144926826
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:49 schreef Saarah het volgende:

[..]

Als je mijn link had gelezen, zou je zien dat dat eigenlijk helemaal niet zo raar is.

Grijzemassa, ik bedoelde met mijn bericht ook niet dat alle getuigenverklaringen bij voorbaat moeten worden weggesmeten hoor. Maar ik geef Ouder1 wel gelijk dat het onmogelijk is om nu nog te achterhalen welke verklaringen betrouwbaar zijn, en welke niet. Dat is eigenlijk alleen mogelijk als je beschikt over de volledige waarheid, en dat is hier duidelijk niet het geval.

En dat is niet per se amateuristisch, ik heb in mijn studie veel vakliteratuur erover gelezen. Als de politie een getuige moet ondervragen, zijn daar heel strakke regels voor, net om te vermijden dat de getuige beïnvloed wordt. Ook om bv een getuige een dader te laten 'aanwijzen' tussen verschillende mensen zijn strakke regels voor, net omdat de kans heel groot is dat de getuige anders gewoon iemand heel anders aanduidt (niet bewust hoor, dus het hoeft zeker niet te betekenen dat de getuige kwaadwillig is).

Dus ja, om al die redenen vind ik het gewoon niet zo raar dat veel getuigen (misschien) fout zitten. Natuurlijk hoeft niet iedereen het met me eens te zijn, maar mijn links tonen wel aan dat het minstens mogelijk is, dat de getuigen het fout hebben, en dat het niet eens zo raar zou zijn.
Ik zeg ook heel duidelijk dat het niet onmogelijk is, maar het is ook zeker wel mogelijk.
Ik weet (helaas) ALLES over verkeerde getuigenissen en hoe belachelijk die soms kunnen zijn.
Kan ook in deze zaak. Kan dat ze allemaal verkeerd zitten.
Maar het kan ook zo maar zo zijn dat F wel de laatste is die ze gezien heeft en de mensen met de dag in de war zijn.

We weten het gewoon niet maar daarom is het toch niet raar dat ik dan tot nu toe aanhoud wat wel zeker is? (tot het tegendeel bewezen wordt)
pi_144926893
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:57 schreef jackie12 het volgende:

[..]

We weten het gewoon niet maar daarom is het toch niet raar dat ik dan tto nu toe aanhoud wat wel zeker is? (tot het tegendeel bewezen wordt)
Ja tuurlijk van mij mag iedereen geloven wat hij/zij wil. Ik sluit ook niets uit, al acht ik het één wel waarschijnlijker dan het andere.
Het probleem is natuurlijk dat er in deze zaak zo weinig zeker is :{ dat maakt het niet gemakkelijker.
pi_144927648
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik zou me kunnen voorstellen dat het voor de gemoedsrust van de ouders belangrijk is om meer te weten over de doodsoorzaak van hun kind.
pi_144927684
Hoelang duurt het om vanaf het begin trail tot de top? Is dat ongeveer anderhalf tot twee uur? Of kan iets sneller?
pi_144927769
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:28 schreef ToniB het volgende:
Hoelang duurt het om vanaf het begin trail tot de top? Is dat ongeveer anderhalf tot twee uur? Of kan iets sneller?
2.15 uur vanaf het begin van de pianista tot op de mirador
pi_144927954
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:31 schreef jackie12 het volgende:

[..]

2.15 uur vanaf het begin van de pianista tot op de mirador
omdat ik ergens las dat de totale trial heen en terug 3 tot 4 uur duurde dacht ik dat het sneller kon. Kun je vanaf het restaurant eventueel verder met een auto omhoog zodat je sneller/ dichterbij de top kan komen? Want volgens mij zag ik in dat filmpje van Answers for K dat er auto's verder de berg op konden....onverhard.
pi_144928045
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:37 schreef ToniB het volgende:

[..]

omdat ik ergens las dat de totale trial heen en terug 3 tot 4 uur duurde dacht ik dat het sneller kon. Kun je vanaf het restaurant eventueel verder met een auto omhoog zodat je sneller/ dichterbij de top kan komen?
Je kunt naar wat ik weet met een 4x4 tot iets korter dan een uur lopen, voor de top komen.
pi_144928148
dus áls de meisjes een lift hadden gekregen zo rond twee uur vanaf het restaurant dan zouden zij rond drie uur op de top kunnen zijn?
pi_144928299
Uh ik weet niet hoe lang dat ritje met de auto dan zou duren maar ik denk idd even na 1500 uur zou zijn.
Maar dan zou er wel gerommeld moeten zijn met de fotocamera
pi_144928488
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:39 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Je kunt naar wat ik weet met een 4x4 tot iets korter dan een uur lopen, voor de top komen.
Op zaterdag 6 september om 16,32 uur, schreef ik al : `dat er op 3 kwartier lopen vanaf het begin, iets gebeurd moet zijn ` .....das dus nu 3 weken geleden, morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')