abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 september 2014 @ 01:16:35 #1
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144575168
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif

En weer open.
pi_144578640
En het was weer zover.

Zondag op de A12 even voorbij trajectcontrole Woerden -waar menig automobilist nog steeds denkt dat het trajectcontrole is- lekker 100! tuffen op de linker rijstrook. Na 5 kilometer vond ik het welletjes en haalde rechts in (groot licht kende de bestuurder ook niet, maar hij had een zonnebril op, misschien zag hij het daarom niet :') ). Ja hoor, getier achter mij en getoeter...ik zwaaide heel vriendelijk en ging ervandoor.

Dat mensen dat nu écht niet snappen hè, gaat er bij soms niet in, ze moeten het haast wel expres doen, want zo dom kún je gewoon niet zijn....
I feel kinda Locrian today
pi_144579568
blegh... van die fijne menschen die er met 2 km/u verschil in gaan halen... oke je rijdt 122... niks mis mee :) je ziet dat ik harder wil, goed je gebruikt je spiegels :) en dan naar rechts "kruipen" }:| :r

ga gewoon naar rechts en niet zo achterlijk traag.... :W 8)7
  FOK!fotograaf dinsdag 16 september 2014 @ 11:20:20 #4
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144580549
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:43 schreef Martijn137 het volgende:
Nee joh, de ander zo lang mogelijk treiteren, zó werkt het. Brutale vlegel, dat je zo hard wilt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144581162
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee joh, de ander zo lang mogelijk treiteren, zó werkt het. Brutale vlegel, dat je zo hard wilt.
Dat is dus het schoolmeestergedrag dat je steeds vaker ziet. Mensen willen blijkbaar instructeur spelen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 16 september 2014 @ 13:04:22 #6
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144583723
Net zat er een marrokaantje echt werkelijk debiel te rijden in een Golf 7 gti. Door rood, bumperkleven, extreem hard, etc.

In de tussentijd kwamen er echt enorme blauwe rookwolken uit het ding. Nu al :')
  dinsdag 16 september 2014 @ 14:52:48 #7
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_144586993
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:43 schreef Martijn137 het volgende:
blegh... van die fijne menschen die er met 2 km/u verschil in gaan halen... oke je rijdt 122... niks mis mee :) je ziet dat ik harder wil, goed je gebruikt je spiegels :) en dan naar rechts "kruipen" }:| :r

Telkens een dotje gas geven ;)
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 15:24:35 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_144587992
Poe, nou ik hou zelf ook wel van doorrijden wanneer het kan hoor, don't get me wrong... maar als ik vanmorgen lees over die gi-gantische kettingbotsing in Zeeland met tientallen (zwaar) gewonden en twee doden dan denk ik wel van shit.... het kan echt zo gedaan zijn, zeker als je hard rijdt :{
pi_144588324
quote:

[..]

Ik herken sarcasme als ik het lees. ;)
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:47:58 #10
376125 CapnIzzy
pi_144588636
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:24 schreef dick_laurent het volgende:
Poe, nou ik hou zelf ook wel van doorrijden wanneer het kan hoor, don't get me wrong... maar als ik vanmorgen lees over die gi-gantische kettingbotsing in Zeeland met tientallen (zwaar) gewonden en twee doden dan denk ik wel van shit.... het kan echt zo gedaan zijn, zeker als je hard rijdt :{
Kwam door de mist toch
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 15:54:30 #11
Dick Laurent Is Dead
pi_144588828
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:47 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Kwam door de mist toch
Zekers! Maar dan nog hebben mensen waarschijnlijk te hard gereden...

Ik heb maandje terug bijvoorbeeld ook meegemaakt dat ik in een hoosbui terecht kwam die zijn weerga niet kende. Echt zo'n tyfus-harde regen dat de ruitenwissers gewoon nauwelijks meer effect hadden en ik de strepen op de weg gewoon niet meer kon zien. Vond het echt scary.

Ik ging vervolgens 60/70 rijden op de rechterbaan, en voor en achter mij waren er ook anderen die dat tempo aanhielden. Maar op de linkerbaan werd ik door sommige auto's gewoon flink ingehaald. Die reden dus gemakkelijk tegen de 90 a 100 terwijl het zicht echt intens slecht was.

Kijk, men is uiteraard vrij om te doen wat ie wil, maar ik vind dat persoonlijk gewoon echt niet verantwoord. Ook al heb je tig jaar rij ervaring en rijd je in een dikke lease bak.
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:58:00 #12
376125 CapnIzzy
pi_144588950
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik heb maandje terug bijvoorbeeld ook meegemaakt dat ik in een hoosbui terecht kwam die zijn weerga niet kende. Echt zo'n tyfus-harde regen dat de ruitenwissers gewoon nauwelijks meer effect hadden en ik de strepen op de weg gewoon niet meer kon zien. Vond het echt scary.

Ik ging vervolgens 60/70 rijden op de rechterbaan, en voor en achter mij waren er ook anderen die dat tempo aanhielden. Maar op de linkerbaan werd ik door sommige auto's gewoon flink ingehaald. Die reden dus gemakkelijk tegen de 90 a 100 terwijl het zicht echt intens slecht was.

Kijk, men is uiteraard vrij om te doen wat ie wil, maar ik vind dat persoonlijk gewoon echt niet verantwoord. Ook al heb je tig jaar rij ervaring en rijd je in een dikke lease bak.
Ja, is waar. Zeker als je geen zak ziet, afgelopen vakantie ook in België: viel er een bak met regen uit de lucht. Ruitenwisser op stand hoog helpt niet (kan gewoonweg niets zien), toch personen die het nodig vinden om dan in de bebouwde kom in te halen met 50-60. Ook zo'n Belg in een aftandse camper met een rotgang langs :'). Levensgevaarlijk, die mafkezen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:02:04 #13
357651 Anthony9219
I am the Pope of Dope
pi_144589063
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:58 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Ja, is waar. Zeker als je geen zak ziet, afgelopen vakantie ook in België: viel er een bak met regen uit de lucht. Ruitenwisser op stand hoog helpt niet (kan gewoonweg niets zien), toch personen die het nodig vinden om dan in de bebouwde kom in te halen met 50-60. Ook zo'n Belg in een aftandse camper met een rotgang langs :'). Levensgevaarlijk, die mafkezen.
Had het inderdaad ook in Belgie op de snelweg. Was onderweg naar Duitsland. Ben mooi 40-50 gaan rijden, want ik zag dus echt niks meer. Geen strepen op de weg en de auto voor me was na een aantal meters ook al niet meer zichtbaar. En inderdaad sommige idioten die je nog voorbij komen knallen :')
FR1908
  FOK!fotograaf dinsdag 16 september 2014 @ 16:06:59 #14
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144589203
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
Neuh, eerder te hard geremd. Mensen hebben de neiging vol op de rem te stampen als ze het niet snappen. Dat zie je ook met regen, als mensen dreigen te aquaplanen gaan ze vol op de rem. En ja, dan ben je hem kwijt.

En natuurlijk, er zijn mensen die wel te hard rijden voor de omstandigheden, maar het gros overremt zich eerder dan dat ze te hard rijden. En neem daar dan mensen bij die links blijven rijden terwijl ze vol in de ankers gaan en het feest is compleet.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144590105
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:05 schreef starla het volgende:
En het was weer zover.

Zondag op de A12 even voorbij trajectcontrole Woerden -waar menig automobilist nog steeds denkt dat het trajectcontrole is- lekker 100! tuffen op de linker rijstrook. Na 5 kilometer vond ik het welletjes en haalde rechts in (groot licht kende de bestuurder ook niet, maar hij had een zonnebril op, misschien zag hij het daarom niet :') ). Ja hoor, getier achter mij en getoeter...ik zwaaide heel vriendelijk en ging ervandoor.

Dat mensen dat nu écht niet snappen hè, gaat er bij soms niet in, ze moeten het haast wel expres doen, want zo dom kún je gewoon niet zijn....
Zozo straatracer
Irene is bae <3
pi_144590485
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:33 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Zozo straatracer
Jazeker, 120 rijden waar je 120 mag! Ben een deugnietje hoor...voor je het weet zit ik in je bumper.
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:19:18 #17
376125 CapnIzzy
pi_144591637
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:45 schreef starla het volgende:

[..]

Jazeker, 120 rijden waar je 120 mag! Ben een deugnietje hoor...voor je het weet zit ik in je bumper.
Eerlijk waar? Als jij iemand rechts inhaalt gaan ze tieren en toeteren?

Ik heb dat nooit :+
pi_144592494
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:19 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Eerlijk waar? Als jij iemand rechts inhaalt gaan ze tieren en toeteren?

Ik heb dat nooit :+
Niet altijd hoor, maar deze echte vent voelde blijkbaar met de seconde zijn penis 1 cm korter worden omdat een vrouw hem rechts inhaalde.
pi_144592687
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:46 schreef starla het volgende:

[..]

Niet altijd hoor, maar deze echte vent voelde blijkbaar met de seconde zijn penis 1 cm korter worden omdat een vrouw hem rechts inhaalde.
Heb ik ook als ze dat bij mij doen, betekend dat mijn auto te sloom is :'(

Al krijgen ze de kans toch niet })

Vandaag nog iemand die op 2 rijstroken reed, bumperkleven bij de gene op de linker baan. Rechts ingehaald met 10cm tussen de auto's.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 17:54:49 #20
Dick Laurent Is Dead
pi_144592744
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:52 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Heb ik ook als ze dat bij mij doen, betekend dat mijn auto te sloom is :'(

Al krijgen ze de kans toch niet })
Bij mij wel, aangezien mijn auto bij plankgas er alsnog veertig jaar over doet om de 120 te halen :')
pi_144592864
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Bij mij wel, aangezien mijn auto bij plankgas er alsnog veertig jaar over doet om de 120 te halen :')
Haha ja oke, dan zet ik em net in de 3.
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:30:28 #22
376125 CapnIzzy
pi_144593832
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:58 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Haha, bij mij zit ik dan nog net in z'n 1 :')
pi_144593859
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:30 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Haha, bij mij zit ik dan nog net in z'n 1 :')
:o welke auto heb jij?
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:32:50 #24
376125 CapnIzzy
pi_144593896
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:31 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

:o welke auto heb jij?
pi_144595132
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:46 schreef starla het volgende:

[..]

Misschien omdat je iets gevaarlijks doet?
En waarom geef je alleen groot licht en claxonneer je er niet ook bij?
pi_144595626
Omdat ik alleen toeter in gevaarlijke situaties...niet omdat iemand irritant is.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 19:20:39 #27
Dick Laurent Is Dead
pi_144595703
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:58 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Ach, hele hoge topsnelheid is ook niet mn doel, maar een beetje normaal kunnen accelereren zou wel fijn zijn ja :P
Da's eerder mijn dagelijkse irritatie, proberen mee te komen met het verkeer door continu plankgas en met hoge toeren maar overal hysterisch een beetje op snelheid te komen :')
Oh well, ooit rijd ik wel wat mooiers.
pi_144596815
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:19 schreef starla het volgende:
Omdat ik alleen toeter in gevaarlijke situaties...niet omdat iemand irritant is.
Maar als die kneus die jij rechts inhaalde, jouw actie als gevaarlijk bestempelende... Dan mag hij toch claxonneren? En dan vind je dat irritant en omdat je voor hem rijdt, moet je even remmen zodat hij jou kan passeren en kan je je groot licht weer gebruiken :+
pi_144601811
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:20 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ach, hele hoge topsnelheid is ook niet mn doel, maar een beetje normaal kunnen accelereren zou wel fijn zijn ja :P
Da's eerder mijn dagelijkse irritatie, proberen mee te komen met het verkeer door continu plankgas en met hoge toeren maar overal hysterisch een beetje op snelheid te komen :')
Oh well, ooit rijd ik wel wat mooiers.
Hiervoor had ik een vw vento met een 1.8, dikke pijp er onder, was ook wel vermakelijk constant tot de toerenbegrenzer en flink afremmen op de motor etc.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 21:37:42 #30
Dick Laurent Is Dead
pi_144602509
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:26 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Hiervoor had ik een vw vento met een 1.8, dikke pijp er onder, was ook wel vermakelijk constant tot de toerenbegrenzer en flink afremmen op de motor etc.
Haha, nou zelfs je oude vento is sneller dan mijn koekblik :')

Maar goed ontopic maar weer :P
pi_144602803
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:45 schreef starla het volgende:

[..]

Ah ja ik zit altijd op de 100
Irene is bae <3
pi_144603155
Dikke zandauto gooit 'm ervoor terwijl ik op een doorgaande weg rijd (80-km weg), ik vol in de ankers want dat verwacht je niet, en gaat vervolgens lekker op z'n gemakje 60 rijden terwijl je dop dat stuk werkelijk nèrgens kunt inhalen.
Überhaupt belachelijk dat op die weg vrachtverkeer mag rijden, wegdek wordt telkens aan gort gereden en gemiddeld zo elke drie weken hersteld, het is ook zo'n lekker binnendoorsluipweggetje. Van mij mogen ze er zo'n bord met "max 7, 5 ton" neetzetten. Zou een hoop ergernis schelen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:51:18 #33
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144607433
Tering, heftig om te lezen dit:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-chaos-muur-van-mist

Dat er 150 auto's op elkaar geklapt zijn is nog tot daar aan toe, maar dat er 2 doden zijn en zoveel gewonden is triest. :'(

Als je in zo'n ongeluk rijdt is het ook gewoon geluk wat er gaat gebeuren. Aan je eigen veilige rijstijl heb je niets als er iemand achter je in klapt.

Eerder was er een discussie over mistlampen. Dat niet iedereen weet hoe je die dingen moet aanzetten. Ik denk dat het verstandig is dat we er met zijn allen voor zorgen dat we dit soort functies van onze auto kennen. Zowel voor de veiligheid van jezelf als die van anderen.

Hetzelfde geld voor snelheid aanpassen naar de omstandigheden. Mensen zijn geneigd bij mist juist snel te rijden, omdat ze geen regerentie hebben. We zien aan de omgeving niet hoe hard we gaan. Het lijkt langzamer. Ik wil de slachtoffers niet zwart maken, maar het is voor de rest van ons wel een leermoment.

Heftig ook hoeveel levens riemen, kreukelzones, de kooiconstructie, airbags en abs gered hebben... De reden waarom ik nooit in een cinquecento ofzo zou sstappen... :X
pi_144608342
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:51 schreef NieuweNier het volgende:
Tering, heftig om te lezen dit:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-chaos-muur-van-mist

Dat er 150 auto's op elkaar geklapt zijn is nog tot daar aan toe, maar dat er 2 doden zijn en zoveel gewonden is triest. :'(

Als je in zo'n ongeluk rijdt is het ook gewoon geluk wat er gaat gebeuren. Aan je eigen veilige rijstijl heb je niets als er iemand achter je in klapt.

Eerder was er een discussie over mistlampen. Dat niet iedereen weet hoe je die dingen moet aanzetten. Ik denk dat het verstandig is dat we er met zijn allen voor zorgen dat we dit soort functies van onze auto kennen. Zowel voor de veiligheid van jezelf als die van anderen.

Hetzelfde geld voor snelheid aanpassen naar de omstandigheden. Mensen zijn geneigd bij mist juist snel te rijden, omdat ze geen regerentie hebben. We zien aan de omgeving niet hoe hard we gaan. Het lijkt langzamer. Ik wil de slachtoffers niet zwart maken, maar het is voor de rest van ons wel een leermoment.

Heftig ook hoeveel levens riemen, kreukelzones, de kooiconstructie, airbags en abs gered hebben... De reden waarom ik nooit in een cinquecento ofzo zou sstappen... :X
De discussie over mistlampen was dat veel mensen ze nooit uitzetten :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_144613213
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:51 schreef NieuweNier het volgende:
Mensen zijn geneigd bij mist juist snel te rijden, omdat ze geen regerentie hebben.
Is dat zo?
pi_144621873
Te snel in de mist = achterop iemand klappen, te langzaam = een halfwarme klapt bij jou achterop.
pi_144623628
quote:

[..]

sorry meester Pizza Boom ik zal het niet meer doen...... :P

yeah right.... ~O> gas er op })

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:52 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Telkens een dotje gas geven ;)
ik geef al gas op het moment dat hij zijn knipperlicht aan doet.... normaal gesproken is dat tijd zat voor iemand om weg te wezen... maar meneer had het naar rechts kruipen tot een kunst verheven. :') 8)7
pi_144624870
Fietser met oordopjes in die plotseling afslaat waardoor je vol op de remmen moet. :(
  woensdag 17 september 2014 @ 15:23:00 #39
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144625292
Mensen die alleen volgas of zo hard mogelijk remmen kennen. :')

Zit je te rijden wordt het oranje. Bam vol op de rem. Vervolgens bij een zebrapad. Vol op de rem. Wilt er iemand ritsen. Vol op de rem.

Totale chaos qua verkeersbeeld. Zeker als je een beetje dichtbij rijdt is het gewoon niet chill :X
  woensdag 17 september 2014 @ 15:25:00 #40
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144625361
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 23:05 schreef delano.888 het volgende:

[..]

De discussie over mistlampen was dat veel mensen ze nooit uitzetten :P
Ja voor inderdaad. Dat staat erg sjonnie maar is niet hinderlink. Op een gegeven moment maakte iemand een opmerking van "ik ben blij dat ik ze niet verkeerd kan gebruiken, ik weet niet hoe ze aan moeten."
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 02:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Is dat zo?
Nuttige toevoeging. :') Ja dat is zo, maar aangezien je overduidelijk niet oprecht geïnteresseerd bent ga ik niet met een bron komen. :6
pi_144626968
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:25 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ja voor inderdaad. Dat staat erg sjonnie maar is niet hinderlink. Op een gegeven moment maakte iemand een opmerking van "ik ben blij dat ik ze niet verkeerd kan gebruiken, ik weet niet hoe ze aan moeten."
Ja, erg handig als je ze een keertje echt nodig hebt...
quote:
[..]

Nuttige toevoeging. :') Ja dat is zo, maar aangezien je overduidelijk niet oprecht geïnteresseerd bent ga ik niet met een bron komen. :6
Ik gegoogled naar "regerentie" maar ik kan er nog steeds niks van maken. Wat bedoel je eigenlijk? Overigens is het regelement er heel duidelijk over. Je mag zo hard rijden dat je op tijd kunt stoppen. Als dat 40 is dan is dat maar zo. Ik ga echt geen rekening houden met volk dat veel te hard de mist induikt. Dan kun je net zo goed met je ogen dicht gaan rijden.

--edit-- even opgezocht:
quote:
Artikel 19

De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Het is heel erg jammer wat er is gebeurd, maar volgens mij hebben heel wat mensen dit artikeltje niet opgevolgd.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ridocar op 17-09-2014 16:19:31 ]
pi_144627359
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:25 schreef NieuweNier het volgende:

Geef maar wél een bron als je echt serieus bent.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mensen automatisch harder gaan rijden als het zicht juist minder is.
Dus graag bronvermelding, ik ben geïnteresseerder dan ik wellicht lijk.
pi_144627404
ik zou trouwens een groot voorstander zijn van een knipperend achtermistlicht. in de autosport (Formule 1) werkt het blijkbaar erg goed.
pi_144627410
Over die lampen: ik had stadslicht en mistlicht nog nooit hoeven gebruiken en wist ook niet waar t zat. Dus laatst eens gekeken en had ze beiden binnen 10 seconden gevonden. Geen handleiding nodig (die ligt in de auto). Dus jullie hoeven je om mij geen zorgen te maken. :+
Professioneel gifmenger.
pi_144627589
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:22 schreef Buurpoes het volgende:
Over die lampen: ik had stadslicht en mistlicht nog nooit hoeven gebruiken en wist ook niet waar t zat. Dus laatst eens gekeken en had ze beiden binnen 10 seconden gevonden. Geen handleiding nodig (die ligt in de auto). Dus jullie hoeven je om mij geen zorgen te maken. :+
Het zijn meestal de standaard plaatsen waar je een mistlichtschakelaar kunt vinden.
Aan het richtingaanwijzerstokje, de lichtschakelaar uittrekken, apart knopje in de buurt, maar soms wel eens ergens anders. En dan is het even zoeken. Maar ik heb wel eens meer dat mensen hun auto niet goed kennen, terwijl ze er dagelijks inzitten.
  Moderator woensdag 17 september 2014 @ 16:27:37 #46
Dick Laurent Is Dead
pi_144627626
En wat nou als je auto geen mistlicht heeft? :o :')
pi_144627673
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:27 schreef dick_laurent het volgende:
En wat nou als je auto geen mistlicht heeft? :o :')
Aan de voorkant willen ze wel eens ontbreken, maar een achtermistlicht is verplicht.
pi_144627791
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Aan de voorkant willen ze wel eens ontbreken, maar een achtermistlicht is verplicht.
Vanaf een bepaald bouwjaar pas. Ik heb er geen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_144627904
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik heb ze ook niet op mijn Polo van 1992 (net als het 3e remlicht).
  Moderator woensdag 17 september 2014 @ 16:34:59 #50
Dick Laurent Is Dead
pi_144627911
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ahh ok. Ja ik heb ze voor sowieso niet... Mijn auto stamt nog uit de vorige eeuw en doet er veertig jaar over om op de 100 km/u te komen...

Ok ok, dertig jaar, ik overdrijf graag :P
pi_144627950
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Even opgezocht, vanaf 1997 verplicht. Maar zelfs mijn ZX uit '91, 316 uit '90 en 190D uit '86 hadden een mistachterlicht.

Daarnaast heb ik de foto's van de A58-ravage gezien. Genoeg hokken die niet van voor '97 kwamen.
pi_144627990
Mistlampen zet men dan ook liever aan als het regent en niet als er mist hangt. :')
pi_144630141
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ahh ok. Ja ik heb ze voor sowieso niet... Mijn auto stamt nog uit de vorige eeuw en doet er veertig jaar over om op de 100 km/u te komen...

Ok ok, dertig jaar, ik overdrijf graag :P
Als ie nog oude bolletjes koplampen heeft, die hebben zo;n lage opbrengst, daar hebben mistlampen voor best nut, vanaf H4 is het eigenlijk niet echt nuttig meer.

Vandaag een 70+ maar waarschijnlijk nog vlotte/pittige dame op de meest linkerbaan met een 208. +70 vriendin ernaast en hond in de kofferbak. Constant schommelen tussen 95-115 en dan vooral 95 als er daadwerkelijk ingehaald moet worden, 115 bij lege stukken rechterbaan en uiteindelijk bijna 120 als ik er eindelijk langs kan. GRRRRR
.
pi_144630449
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:26 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het zijn meestal de standaard plaatsen waar je een mistlichtschakelaar kunt vinden.
Aan het richtingaanwijzerstokje, de lichtschakelaar uittrekken, apart knopje in de buurt, maar soms wel eens ergens anders. En dan is het even zoeken. Maar ik heb wel eens meer dat mensen hun auto niet goed kennen, terwijl ze er dagelijks inzitten.
Die laatste opmerking is dan weer niet op mij van toepassing. Dagelijks vervoer is mijn fiets of scooter. Auto rij ik gemiddeld eens per maand in ofzo. :+
Professioneel gifmenger.
  Moderator woensdag 17 september 2014 @ 18:24:12 #55
Dick Laurent Is Dead
pi_144631478
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:46 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die laatste opmerking is dan weer niet op mij van toepassing. Dagelijks vervoer is mijn fiets of scooter. Auto rij ik gemiddeld eens per maand in ofzo. :+
Ik rijd denk ik ongeveer 2 a 3 keer per week in mijn auto. Maar mist achterlicht? Poeh, heb ik tot nu toe nog nooit hoeven gebruiken eigenlijk... en weet dus niet waar ie zit. :@ Ga ik straks eens effe opzoeken
pi_144632023
Mistachterlichten gebruik ik vrijwel alleen maar om te seinen "je lamp(en)" zijn stuk. Maar dan naar degene achter me.
pi_144632263
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:46 schreef delano.888 het volgende:
Mistachterlichten gebruik ik vrijwel alleen maar om te seinen "je lamp(en)" zijn stuk. Maar dan naar degene achter me.
Zo'n seintje zou ik graag op mijn fiets én op mijn scooter hebben, maar dan wel aan de voorkant.
Professioneel gifmenger.
pi_144632326
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:54 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zo'n seintje zou ik graag op mijn fiets én op mijn scooter hebben, maar dan wel aan de voorkant.
Je rijdt zonder voorlamp??
pi_144632927
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je rijdt zonder voorlamp??
Fiets heeft geen groot licht om mee te flitsen, scooter weet ik eigenlijk niet, blijkbaar niet dus?
  FOK!fotograaf woensdag 17 september 2014 @ 20:41:42 #60
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144636350
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:46 schreef delano.888 het volgende:
Alsof mensen dat wat boeit. Lekker als je binnendoor rijdt en er komt een lamp tegemoet, denk je, is een motor, hoef ik niet helemaal in de berm te kruipen, maar kan ik op het asfalt blijven. Blijkt het een auto te zijn met alleen rechtsvoor een koplamp. :(
The summer is magic!

pi_144637322
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:14 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Fiets heeft geen groot licht om mee te flitsen, scooter weet ik eigenlijk niet, blijkbaar niet dus?
Het groot licht van mijn huidige scooter is dusdanig klein dat seinen domweg niet opvalt. -O- Echt een gemis, ook als ik in het donker over onverlichte wegen rijd. Mijn vorige had wel een fatsoenlijk groot licht.
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf woensdag 17 september 2014 @ 21:18:15 #62
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144638078
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:02 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het groot licht van mijn huidige scooter is dusdanig klein dat seinen domweg niet opvalt. -O- Echt een gemis, ook als ik in het donker over onverlichte wegen rijd. Mijn vorige had wel een fatsoenlijk groot licht.
Zo lang meer dan de helft van de scooters met hun koplamp alleen de sterren verlicht, kan ik er niet zo mee zitten.
The summer is magic!

pi_144638426
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:18 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zo lang meer dan de helft van de scooters met hun koplamp alleen de sterren verlicht, kan ik er niet zo mee zitten.
Ja, bekende ergernis! Zeker bij een beregend vizier zie je echt niks.

Een campagne "Zie je de gezichten van fietsers en wandelaars? Laat je lampen zakken!" zou erg welkom zijn. Zowel voor automobilisten, scooteraars als (bejaarde) fietsers!
Professioneel gifmenger.
pi_144647367
Vroeger fietste ik elke dag 40 kilometer per dag (later met de brommer), grotendeels langs provinciale wegen. Zeker met de korter wordende dagen waren automobilisten met hun grootlicht het meest irritant. Men zag gewoon niet wat op het fietspad reed.

Daaraan denkende snap ik waarschijnlijk nu pas waarom ik zelden mijn grootlicht aanzet, ook al rij ik alleen. Een soort onbewust rekening houden met niet-zichtbare weggebruikers...
pi_144647465
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Even opgezocht, vanaf 1997 verplicht. Maar zelfs mijn ZX uit '91, 316 uit '90 en 190D uit '86 hadden een mistachterlicht.

Daarnaast heb ik de foto's van de A58-ravage gezien. Genoeg hokken die niet van voor '97 kwamen.
Die mistbank op de A58 was gewoon een muur, geen mistlicht dat daar tegen geholpen zou hebben..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_144648126
quote:
17s.gif Op donderdag 18 september 2014 00:58 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Die mistbank op de A58 was gewoon een muur, geen mistlicht dat daar tegen geholpen zou hebben..
En dan nog, alarmlichten aan, mistlicht(en) aan, op de vluchtstrook en langzaam gaan rijden. Volgens mij win je daar al een hoop mee. Maar ik zal wel de enige zijn.
  donderdag 18 september 2014 @ 02:21:50 #67
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144648633
Ik denk dat het een beetje kansloos is thuis, achter onze computer, te zeggen hoe we die kettingbotsing zouden omzeilen. Natuurlijk waren er mensen die het niet tactisch aanpakten door te hard te rijden met de verkeerde lichten. In zo'n soort situatie ben je gewoon passagier van de auto. Het is gewoon hopen dat je zelf iedereen kan ontwijken en er niet iemand achterop je knalt... Dat er 150 auto's betrokken waren zegt genoeg over de waarschijnlijkheid dat je het had kunnen voorkomen door een extreem zeldzaam goede automobilist te zijn -- zowiezo is de kans dat we dat zijn klein.
pi_144648819
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 02:21 schreef NieuweNier het volgende:
Ik denk dat het een beetje kansloos is thuis, achter onze computer, te zeggen hoe we die kettingbotsing zouden omzeilen. Natuurlijk waren er mensen die het niet tactisch aanpakten door te hard te rijden met de verkeerde lichten. In zo'n soort situatie ben je gewoon passagier van de auto. Het is gewoon hopen dat je zelf iedereen kan ontwijken en er niet iemand achterop je knalt... Dat er 150 auto's betrokken waren zegt genoeg over de waarschijnlijkheid dat je het had kunnen voorkomen door een extreem zeldzaam goede automobilist te zijn -- zowiezo is de kans dat we dat zijn klein.
Jij zou nog met feiten komen waarom mensen harder rijden tijdens mist.
pi_144648918
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 03:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij zou nog met feiten komen waarom mensen harder rijden tijdens mist.
Ik denk theoretische wijsheid. Zeg maar bedacht achter een computer...
pi_144648934
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 02:21 schreef NieuweNier het volgende:
Vaak genoeg mistsituaties meegemaakt, en tot mijn grote verbazing reed ik een stuk langzamer dan normaal. Ik heb zelfs een keer met alarmlichten aan een gangetje van 40 aangehouden. Waarschijnlijk is dat ook de reden geweest dat ik er zonder schade uit ben gekomen...
  donderdag 18 september 2014 @ 09:47:50 #71
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_144651081
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 00:54 schreef Ridocar het volgende:
Vroeger fietste ik elke dag 40 kilometer per dag (later met de brommer), grotendeels langs provinciale wegen. Zeker met de korter wordende dagen waren automobilisten met hun grootlicht het meest irritant. Men zag gewoon niet Het kon men niet verrotten wat op het fietspad reed.

Daaraan denkende snap ik waarschijnlijk nu pas waarom ik zelden mijn grootlicht aanzet, ook al rij ik alleen. Een soort onbewust rekening houden met niet-zichtbare weggebruikers...
Fixed.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 18 september 2014 @ 10:19:35 #72
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_144651596
Gele streep? Bocht? Hoezo mag je dan niet parkeren?

I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_144670344
Van die mensen die voor een oprit parkeren... Of voor de opening in een hek van een school. :|W
Professioneel gifmenger.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:47:59 #74
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_144670679
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:38 schreef Buurpoes het volgende:
Van die mensen die voor een oprit parkeren... Of voor de opening in een hek van een school. :|W
Of op je oprit }:|
Ik heb een tijdje tegen de rand van het centrum gewoond, de eerste straat waar het vrij parkeren was. Elke dag de hele straat vol, soms zelfs een vreemde auto op mijn oprit :(
pi_144672766
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:47 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje tegen de rand van het centrum gewoond, de eerste straat waar het vrij parkeren was. Elke dag de hele straat vol, soms zelfs een vreemde auto op mijn oprit :(
Dat is toch wel uiterst brutaal.
Professioneel gifmenger.
pi_144675439
quote:

[..]

Een irritatiefactortje
pi_144675501
quote:

[..]

Schandalig, ik zou 'm iig klem zetten.
sig verwijderd door FA
pi_144675587
Ik weet niet waarom mensen zo hard door de mist rijden, terwijl je duidelijk een zeer kort zicht hebt. Waarom rijden mensen zo langzaam door de regen, terwijl er vrij zicht is verder en zoab ligt. Waarom laten mensen hun gas los als er teveel auto;s voor ze rijden, houden ze gas erop terwijl ze in die wolk niks zien.

En irritantie de afgelopen twee dagen, dagjesmensen met dit mooie weer op de wegen komen, tussen het werkverkeer in. Geen constante snelheid houden, gas lossen bij iedere bocht in de snelweg of als er meer dan 3 auto;s voor ze rijden. Dit vooral op de middelste of linkerbaan doen en verontwaardigd in de spiegel loeren, omdat je er 2km achter hangt.

Files veroorzaken en rare ongelukken, dat nog erbovenop.
.
pi_144675901
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:41 schreef Fer het volgende:
Ik weet niet waarom mensen zo hard door de mist rijden, terwijl je duidelijk een zeer kort zicht hebt. Waarom rijden mensen zo langzaam door de regen, terwijl er vrij zicht is verder en zoab ligt. .
Nou, in dit zit hem de kern. Hier staat een tegenstelling.

Wij Nederlanders zijn bijzonder opgefokt en gehaast in het verkeer, je moet voor de gein eens op de rechterbaan rijden, je word meteen klem gezet en als je dan toch eindelijk je auto ergens tussen duwt dan krijg je gegarandeerd groot licht en misschien een claxon. Als je even met 140 op de linkerbaan er 5 sec te lang over doet om een ander in te halen, dan duwt wel iemand zijn auto in jouw kofferbak.

Ga je langzaam rijden in een behoorlije bui, dan heb je genoeg vrienden op de weg die dicht op je kont komen te zitten en onderschat je mist, dan ben je een debiel.

met een lichte overdrijving om het punt kracht bij te zetten
  donderdag 18 september 2014 @ 22:56:47 #80
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_144676341
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:41 schreef Fer het volgende:
Ik weet niet waarom mensen zo hard door de mist rijden, terwijl je duidelijk een zeer kort zicht hebt. Waarom rijden mensen zo langzaam door de regen, terwijl er vrij zicht is verder en zoab ligt. Waarom laten mensen hun gas los als er teveel auto;s voor ze rijden, houden ze gas erop terwijl ze in die wolk niks zien.
Als je (letterlijk) geen gevaar ziet, dan is er blijkbaar geen aanleiding om je snelheid aan te passen. :{

Verstand op nul en gewoon gaan. :P
  donderdag 18 september 2014 @ 22:58:49 #81
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_144676431
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:39 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Of de pliessie bellen i.v.m. huisvredebreuk.
pi_144676723
quote:

[..]

Ik zou z'n banden lek steken jwz

EDIT:
bij nader inzien is dit toch best zonde. Ik zou z'n wielen jatten en doorverkopen als een ekte handelaar :7
Irene is bae <3
pi_144677761
Ik wil voor zulke gevallen nog een krik en 4 hondjes willen hebben, ff de auto op straat neerzetten en de politie inschakelen. Ja de straat is opeens geblokkeerd.
.
  vrijdag 19 september 2014 @ 00:13:18 #84
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144679495
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:56 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Als je (letterlijk) geen gevaar ziet, dan is er blijkbaar geen aanleiding om je snelheid aan te passen. :{

Verstand op nul en gewoon gaan. :P
Dat is echt debiel. Als je we met zijn allen onze snelheid aanpassen naar de omstandigheden, heb je geen situatie waarbij er iemand met 130 klapt op iemand die 50 rijdt. Het is belangrijk dat je ervoor zorgt dat je kan ingrijpen wanneer er iets gebeurd. Erop vertrouwen dat de weg leeg is, zoals bij een spoor, is absurd op de openbare weg. Er zijn teveel factoren waardoor de weg wel geblokkeerd kan zijn.

Bovendien is met 30 a 50 achterop iemand klappen verzekeringswerk. Je grootste probleem is dan dat je een andere auto moet uitzoeken en te laat komt.

Als je met 130 zo'n soort ongeluk maakt, zijn je zorgen of je de nacht wel overleeft, ooit nog kan lopen, en of je de rest van je leven uit een rietje drinkt. Of je familie maakt zich zorgen. Over je begrafenis.
  vrijdag 19 september 2014 @ 00:17:20 #85
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144679640
Een irritatie van mij is trouwens dat er echt absurd veel files zijn de laatste tijd. Vandaag weer een uur gedaan over 4km. Echt gewoon iedere grote weg in Utrecht plat: de waterlinieweg, de rondwegen, de snelwegen, random tussenweggetjes. Gewoon alles op Google maps rood of donker bruin ook echt. :')

Ik vind het ook bizar Hoe sommige motorrijders tussen de auto's door vliegen. Daar inhalen ja geen probleem, maar als het niet stapvoets gaat ririskeren ze hun eigen leven.

Oh en de hoeveelheid troep op de vluchtstrook is ook storend. Net als mensen die hem er ineens opgooien zonder te kijken of er verkeer aankomt. (Ik weet trouwens dat het niet mag, maar schijt als er geen ambulances ofzo aankomen en iedereen het doet)
  vrijdag 19 september 2014 @ 03:36:49 #86
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_144682704
quote:

[..]

Ook gedaan. Eerst de politie gebeld, die zeiden dat het een zaak voor de gemeente was. Die gebeld, moest ik de woningbouw bellen. Die me op hun beurt weer doorverwezen naar de politie :')

Toen maar vast gezet en gewacht op de deurbel. Volgende ochtend stond 'ie er nog, toen ik thuis kwam van m'n werk was 'ie weg.
Wel een keer gehad dat er iemand aanbelde die dacht dat het een parkeervak was :D :')
  FOK!fotograaf vrijdag 19 september 2014 @ 10:11:12 #87
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144685939
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:13 schreef NieuweNier het volgende:
Dat is echt debiel. Als je we met zijn allen onze snelheid aanpassen naar de omstandigheden, heb je geen situatie waarbij er iemand met 130 klapt op iemand die 50 rijdt. Het is belangrijk dat je ervoor zorgt dat je kan ingrijpen wanneer er iets gebeurd. Erop vertrouwen dat de weg leeg is, zoals bij een spoor, is absurd op de openbare weg. Er zijn teveel factoren waardoor de weg wel geblokkeerd kan zijn.
Jawel, dan krijg je de zondagsrijders die bij 3 druppels water al 50 gaan rijden terwijl de rest nog gewoon 130 rijdt.
The summer is magic!

vrijdag 19 september 2014 @ 10:16:33 #88
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144686063
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nou, in dit zit hem de kern. Hier staat een tegenstelling.

Wij Nederlanders zijn bijzonder opgefokt en gehaast in het verkeer, je moet voor de gein eens op de rechterbaan rijden, je word meteen klem gezet en als je dan toch eindelijk je auto ergens tussen duwt dan krijg je gegarandeerd groot licht en misschien een claxon. Als je even met 140 op de linkerbaan er 5 sec te lang over doet om een ander in te halen, dan duwt wel iemand zijn auto in jouw kofferbak.

Ga je langzaam rijden in een behoorlije bui, dan heb je genoeg vrienden op de weg die dicht op je kont komen te zitten en onderschat je mist, dan ben je een debiel.

met een lichte overdrijving om het punt kracht bij te zetten
Het tegenovergestelde vind ik dan ook erg gevaarlijk. Mensen die vol op de rem gaan zodra ze een mistwolk in rijden.
Ik snap dat je je snelheid aanpast aan het zicht. Maar op deze manier kan het verkeer achter je niet zien dat jij bijna stilstaat en zal dus vol op je in rijden. Het verkeer dat op je in rijdt is fout, maar zelf ben je niet veel beter door opzettelijk af te remmen waar niemand het kan zien.

Beter is om een beetje af te remmen, maar wel door te rijden.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 september 2014 @ 10:20:20 #89
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144686120
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:16 schreef AdoraBelle het volgende:
Beter is om een beetje af te remmen, maar wel door te rijden.
Gas los, net als in regen. Maar wat jij aan draagt zei ik ook al, vol remmen bij regen is ook dodelijk, dan ben je hem kwijt, zeker bij veel water op de weg.
The summer is magic!

Moderator vrijdag 19 september 2014 @ 10:47:16 #90
Dick Laurent Is Dead
pi_144686722
Ik heb (gelukkig) nog niet in zeer dichte mist gereden sinds ik mijn rijbewijs heb... wel al in hele, hele zware regenval, waarbij het zicht ook zeer slecht werd en ik de strepen op de weg zelfs niet meer kon zien.

Ben toen gewoon rechts blijven rijden, heb niet op de rem getrapt maar gewoon rustig van het gas af en ben 60 gaan rijden. Mijn voorganger deed dit gelukkig ook.
Maar toch werd ik in die intense hoosbui nog steeds ingehaald (met flink wat vaart) door sommigen.
Begreep ik echt niet. Het zicht was echt nauwelijks 20/30 meter....
  vrijdag 19 september 2014 @ 12:24:39 #91
11102 knep
Mountainfreak
pi_144689168
Ergernis van vanmorgen: irritante Belgen die bij iedere mistflard hun mistachterlicht aanzetten :Z.
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:15:36 #92
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_144690635
Dat van die mensen die bij het minste of geringste hun mistachterlicht aanzetten heb ik ook nooit begrepen. Dat is enkel toegestaan bij zicht <50 meter. Pragmatisch: Als je het volgende hectometerbordje dus niet meer kan zien.

Nu, ik heb in de drie jaar dat ik rij slechts één keer een situatie meegemaakt dat het inderdaad zo potdicht zat dat ik blij was dat ik een mistachterlicht had. Dat was op een zondag om 6 uur 's-ochtends op een vierstrooks A12. En toen was ik maar al te blij dat ik nog net in de verte een rood pitje van mijn voorganger kon ontwaren.

Als je daarentegen in een drukke ochtendspits rijdt en het is een beetje mistig dan heeft zo'n felrode lamp geen enkele zin. Helemaal als je in dichte mist in de file rijdt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_144692526
Liever dat mensen hun mistachterlicht aanzetten dan die fucking zombies met automatische verlichting die geen idee hebben dat t niet aanspringt in de mist :')

Debielen
  vrijdag 19 september 2014 @ 16:30:48 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_144697028
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:14 schreef kikoooooo het volgende:
Liever dat mensen hun mistachterlicht aanzetten dan die fucking zombies met automatische verlichting die geen idee hebben dat t niet aanspringt in de mist :')

Debielen
Ik had er van de week ook eentje idd, zelfs toen ik met grootlicht seinde en mijn verlichting herhaaldelijk aan-en uitzette werd ie niet wakker.. Had van zijn pimpledjes zeker genoeg licht, alleen vergat hij effe dat zonder achterlichten zijn zwarte auto nogal beroerd te zien was. |:(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 19 september 2014 @ 16:35:28 #95
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_144697164
Daarom ben ik voor verplicht dimlicht, ook overdag.
Ik heb best vaak dat ik een auto zonder licht niet aan zie komen maar de auto er achter met licht wel.
pi_144698365
Ik ben sowieso 1 van de weinigen die standaard met licht aan rijdt, in de auto en ook op de touringcar.. Je valt gewoon veel eerder op..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  vrijdag 19 september 2014 @ 17:43:43 #97
376125 CapnIzzy
pi_144699167
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 september 2014 17:13 schreef Jofunu-kun het volgende:
Ik ben sowieso 1 van de weinigen die standaard met licht aan rijdt, in de auto en ook op de touringcar.. Je valt gewoon veel eerder op..
Ik overdag met 'pimpledjes' *)
pi_144699487
Wat kansloos vanmorgen, heel de A12 dicht voor een of ander gekkie die van een brug af wilt springen :')
pi_144700702
Geen irritatie maar dankbaarheid:
Vanmiddag net na de rotonde bij Joure richting Groningen had ik een lekke band.
Maar ben ook rugpatient, het lukte me zelf gewoon niet om een wiel te wisselen.
De 1e die ik vroeg om te helpen had niet veel zin, die kreeg net een bekeuring.
Maar de agent die nog in de auto zat wil vast wel helpen. Dus dat heb ik gevraagd en hij heeft een poging gedaan. Maar verdorie, wát een prutser!
Iemand anders gevraagd en die heeft me écht geholpen! Bedankt gozer!
pi_144700880
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:15 schreef Eix het volgende:
Dat van die mensen die bij het minste of geringste hun mistachterlicht aanzetten heb ik ook nooit begrepen. Dat is enkel toegestaan bij zicht <50 meter. Pragmatisch: Als je het volgende hectometerbordje dus niet meer kan zien.

Dat is zelfs 100 meter. Ik blijf het altijd fascinerend vinden dat mensen met mistachterlicht gewoon 100+ rijden. Als het zicht echt 50 meter is, rij je misschien de helft van die snelheid.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 19 september 2014 @ 18:58:09 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_144701343
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:47 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb (gelukkig) nog niet in zeer dichte mist gereden sinds ik mijn rijbewijs heb... wel al in hele, hele zware regenval, waarbij het zicht ook zeer slecht werd en ik de strepen op de weg zelfs niet meer kon zien.

Ben toen gewoon rechts blijven rijden, heb niet op de rem getrapt maar gewoon rustig van het gas af en ben 60 gaan rijden. Mijn voorganger deed dit gelukkig ook.
Maar toch werd ik in die intense hoosbui nog steeds ingehaald (met flink wat vaart) door sommigen.
Begreep ik echt niet. Het zicht was echt nauwelijks 20/30 meter....
Een tijd terug met kerst reed ik op de A9. Keihard regenen, de lucht, de weg, alles was oranje van de neon-verlichting op de regendruppels. Er lag makkelijk een halve cm water op de weg.

Op de rechterbaan waren mensen met 60 km/h naar strepen aan het zoeken. Dus ik ging naar de linkerbaan. Want dan rij je langs de vangrail, en weet je zeker dat je goed zit. Gas beetje ingetrapt, want ik reed in een VW Scirocco met Pirelli's. Superbanden. Met 140 km nog geen spoortje van aquaplaning. 14.gif
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 19 september 2014 @ 19:19:30 #102
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144702028
Sowieso is op de rechterstrook blijven rijden met zeer zware regen vaak een slecht idee i.v.m. spoorvorming. Maar om dan op de linkerstrook gewoon 140 km/h te gaan rijden is ook weer een gevalletje onderschatting. Ook in een Scirocco met Pirelli's.
  vrijdag 19 september 2014 @ 19:49:26 #103
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_144703170
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 18:41 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat is zelfs 100 meter. Ik blijf het altijd fascinerend vinden dat mensen met mistachterlicht gewoon 100+ rijden. Als het zicht echt 50 meter is, rij je misschien de helft van die snelheid.
True. En inderdaad fascinerend. Maar goed, pragmatisch. Dat je niet de strepen gaat tellen op de weg om daarmee de afstand in te schatten snap ik. Dus als je bij <100 meter (geen hm.-paal in zicht) eens in overweging gaat nemen of het niet wijsheid is al dan niet de mistlamp aan te zetten dat snap ik. Bij 50 meter zicht, maar stilstaand in de file is het ook redelijk kansloos.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  FOK!fotograaf zaterdag 20 september 2014 @ 17:20:59 #104
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144726892
Het is weer weekend... Binnendoor over 80 wegen, bij het ritsen vanaf de stoplichten gezorgd dat ik vooraan reed en met 85-90 op te teller was degene die rechts stond rap verdwenen in de spiegel... En kon ik aansluiten in het volgende treintje dat 70 reed. |:( |:(
The summer is magic!

zaterdag 20 september 2014 @ 17:23:48 #105
376125 CapnIzzy
pi_144726972
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het is weer weekend... Binnendoor over 80 wegen, bij het ritsen vanaf de stoplichten gezorgd dat ik vooraan reed en met 85-90 op te teller was degene die rechts stond rap verdwenen in de spiegel... En kon ik aansluiten in het volgende treintje dat 70 reed. |:( |:(
Lekker genieten van de omgeving toch
pi_144727475
Ik zag gisteren een Mercedes met een sticker achterop:

2 liters is the size of a softdrink, not an engine

Kenteken door rdw gehaald. Was het een C180 diesel. Niet echt een irritatie maar meer een :') -moment
pi_144727764
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:44 schreef MaximumRush het volgende:

Kenteken door rdw gehaald. Was het een C180 diesel. Niet echt een irritatie maar meer een :') -moment
ha die is mooi, wat een droeftoeter
  zaterdag 20 september 2014 @ 20:10:29 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144731593
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:44 schreef MaximumRush het volgende:

Ze zouden deze emoticon: :') in stickervorm moeten uitgeven, zodat je hem op zo'n sticker op zo'n auto kunt plakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144758978
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 18:35 schreef vannelle het volgende:
Geen irritatie maar dankbaarheid:
Vanmiddag net na de rotonde bij Joure richting Groningen had ik een lekke band.
Maar ben ook rugpatient, het lukte me zelf gewoon niet om een wiel te wisselen.
De 1e die ik vroeg om te helpen had niet veel zin, die kreeg net een bekeuring.
Maar de agent die nog in de auto zat wil vast wel helpen. Dus dat heb ik gevraagd en hij heeft een poging gedaan. Maar verdorie, wát een prutser!
Iemand anders gevraagd en die heeft me écht geholpen! Bedankt gozer!
Een ANWB lidmaatschap lijkt me wel wat voor jou dan.
pi_144759289
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het maakt allemaal geen reet uit. Ik heb nog mn momenten dat ik er echt niet tegen kan, maar inmiddels sluit ik gewoon aan, stoel een beetje naar achter, zonnedakje open en chillen.
  FOK!fotograaf maandag 22 september 2014 @ 01:56:22 #111
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144778596
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2014 17:12 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Het maakt allemaal geen reet uit. Ik heb nog mn momenten dat ik er echt niet tegen kan, maar inmiddels sluit ik gewoon aan, stoel een beetje naar achter, zonnedakje open en chillen.
Ach, het is gewoon irritant. Net als dan achter een trekker komen te zitten. Tsja, die jongens moeten ook hun werk doen en daar zul je mij echt niet over horen, maar dan durven de eerste 6 auto's niet in te halen... Kan je dus in etappes gaan werken en dan vinden ze jou de aso, omdat je hem er halverwege nog een keer tussen moet prakken i.v.m. tegenliggers... En dan kom je van 4 in de rij aan, ben je naast de voorste, bedenkt die dat die ook met 40 wel wil gaan inhalen... Dus seinen omdat ie niet direct naar links kan, omdat jij daar al rijdt (waarom zou je ook je spiegels gebruiken). Kom op, doe dat ff eerder, daar heb je al 5 km de tijd voor gehad. Maarja, snelheid maken en afstand inschatten is erg lastig als je een meter achter een trekker blijft hangen.

En vandaag gister... Het was zondag. Eigenlijk hoef je niets meer te zeggen, maar vooruit :') Met alle geweld voor je moeten bij een ritssituatie om vervolgens 70 op de teller te blijven rijden waar je 80 mag, links staan bij een verkeerslicht en eerst door tig auto's rechts voorbij gereden worden voordat je je gaspedaal gevonden hebt, met 85 links rijden waar je 120 mag (na 300 meter maar naar rechts gegaan en erlangs gegaan, na mij volgden nog een flink aantal auto's), 3 druppels regen dus meteen vol op de rem (en ondertussen wel links blijven hangen), spitsstrook open, 75% van de weekendrijders snapt hem nog steeds niet. En dat allemaal in een kleine 100 km... :') :')
Ja, eigenlijk zou je gewoon je stoel naar achter moeten zetten, CC erop en een biertje erbij moeten open trekken om te relaxen, mja, bier en het verkeer hè, is niet zo'n beste combinatie (en nee, 1 kan imho ook niet, ik ben van het "0% op, 100% bob" kamp, zeg maar).
The summer is magic!

Moderator maandag 22 september 2014 @ 10:13:12 #112
Dick Laurent Is Dead
pi_144781501
Zo, eergister zo'n tien uur gereden samen met mijn vriendin naar de Dordogne te Frankrijk, waar ik nu dus voor een weekje zit :D

Het was echt een zeer interessante rit, en ook de eerste lange rit waarbij mijn vriendin me kon afwisselen aangezien zij nu eindelijk sinds twee maanden het rijbewijs heeft.

Het begon in Nederland om 6:30 sochtends, in zeer dichte mist.
Dit was ook voor mij de eerste keer dat ik moest rijden in zulke dichte mist en ik vond het dan ook best wel naar.

Afijn, het ging echt met flarden.... Dan was het zicht een tijdje best ok, en dan opeens reed je een mistbank binnen en reduceerde het zicht binnen enkele seconden naar 50 meter of soms nog wel minder zelfs!

Bij dit slechte zicht vertraagde ik naar zo'n 60km/u en zette ik mijn mistachterlicht aan (en reed ik uiteraard rechts).
Vervolgens, waren er nog steeds mensen, die in ZULK slecht zicht gewoon met een rotgang voorbij kwamen zetten en dan vaak nog zonder mistachterlicht of wat dan ook!! Echt ongeloofelijk...
Die auto's gingen me voorbij en binnen enkele seconden verdwenen ze gewoon in de mist, en kon ik ze al niet meer zien. Idioot gewoon.

En ja hoor, op gegeven moment komen er twee politiebusjes met loeiende sirene me voorbij, en een paar minuten verderop (gelukkig kon ik op tijd anticiperen omdat ik 60 reed) zie ik dat ze op de weg stil staan. Ik vertraag, doe mijn knipperlichten aan en rijd er voorzichtig via de vluchtstrook omheen.
Twee auto's compleet aan diggelen kon ik iig nog net zien. Crash was dus vlak voor mij gebeurd.

Afijn niet lang daarna ging ik de Belgische grens over en beetje bij beetje trok de mist weg.

Verder geen hele gekke dingen meegemaakt. De ringweg van Parijs voor t eerst gedaan. Vriend van me had me gewaarschuwd dat het een verkeers-hel was. Ik vond het op zich nog meevallen. Was inderdaad gigantisch druk, maar zolang je je niet teveel laat opfokken en goed blijft kijken/anticiperen kom je er wel doorheen. Leuk is anders... maar t was te doen.

Ohja en de Fransen vind ik over t algemeen als pannenkoeken rijden haha. Rechts rijden is meer uitzondering dan regel voor ze heb ik t idee. Ze blijven stoïcijns in het midden plakken.
Ook al mag je 130 en ze rijden 110 en er is geen kip op de rechterbaan.... nope, blijven gewoon lekker in het midden hoor.
En hier op de provinciale wegen in de dordogne houden ze flink van bumperkleven. Waarschijnlijk omdat wij te langzaam gaan voor ze, maar ja hey kom op, we zijn toeristen. We kennen de wegen hier niet en ze zijn enorm bochtig en bergachtig en ik ga niet met 80km/u hier op een bocht afscheuren waarbij ik niet weet hoe scherp die is en wat ik achter die bocht kan verwachten.

Maar goed, lang verhaal :P tis hier wel ontzettend mooi en voor een beginnend bestuurder zoals ik (en mn vriendin) was dit weer een hele boeiende en leerzame reis :)
pi_144782253
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, eergister zo'n tien uur gereden samen met mijn vriendin naar de Dordogne te Frankrijk, waar ik nu dus voor een weekje zit :D

Het was echt een zeer interessante rit, en ook de eerste lange rit waarbij mijn vriendin me kon afwisselen aangezien zij nu eindelijk sinds twee maanden het rijbewijs heeft.

Dit was ook voor mij de eerste keer dat ik moest rijden in zulke dichte mist en ik vond het dan ook best wel naar.

Afijn, het ging echt met flarden.... Dan was het zicht een tijdje best ok, en dan opeens reed je een mistbank binnen en reduceerde het zicht binnen enkele seconden naar 50 meter of soms nog wel minder zelfs!

Bij dit slechte zicht vertraagde ik naar zo'n 60km/u en zette ik mijn mistachterlicht aan (en reed ik uiteraard rechts).
Vervolgens, waren er nog steeds mensen, die in ZULK slecht zicht gewoon met een rotgang voorbij kwamen zetten en dan vaak nog zonder mistachterlicht of wat dan ook!! Echt ongeloofelijk...
Die auto's gingen me voorbij en binnen enkele seconden verdwenen ze gewoon in de mist, en kon ik ze al niet meer zien. Idioot gewoon.

En ja hoor, op gegeven moment komen er twee politiebusjes met loeiende sirene me voorbij, en een paar minuten verderop (gelukkig kon ik op tijd anticiperen omdat ik 60 reed) zie ik dat ze op de weg stil staan. Ik vertraag, doe mijn knipperlichten aan en rijd er voorzichtig via de vluchtstrook omheen.
Twee auto's compleet aan diggelen kon ik iig nog net zien. Crash was dus vlak voor mij gebeurd.

Afijn niet lang daarna ging ik de Belgische grens over en beetje bij beetje trok de mist weg.

Verder geen hele gekke dingen meegemaakt. De ringweg van Parijs voor t eerst gedaan. Vriend van me had me gewaarschuwd dat het een verkeers-hel was. Ik vond het op zich nog meevallen. Was inderdaad gigantisch druk, maar zolang je je niet teveel laat opfokken en goed blijft kijken/anticiperen kom je er wel doorheen. Leuk is anders... maar t was te doen.

Ohja en de Fransen vind ik over t algemeen als pannenkoeken rijden haha. Rechts rijden is meer uitzondering dan regel voor ze heb ik t idee. Ze blijven stoïcijns in het midden plakken.
Ook al mag je 130 en ze rijden 110 en er is geen kip op de rechterbaan.... nope, blijven gewoon lekker in het midden hoor.
En hier op de provinciale wegen in de dordogne houden ze flink van bumperkleven. Waarschijnlijk omdat wij te langzaam gaan voor ze, maar ja hey kom op, we zijn toeristen. We kennen de wegen hier niet en ze zijn enorm bochtig en bergachtig en ik ga niet met 80km/u hier op een bocht afscheuren waarbij ik niet weet hoe scherp die is en wat ik achter die bocht kan verwachten.

Maar goed, lang verhaal :P tis hier wel ontzettend mooi en voor een beginnend bestuurder zoals ik (en mn vriendin) was dit weer een hele boeiende en leerzame reis :)
Jij hebt ook een oude Astra G toch? Ik heb op mijnes met BJ 2000 niet eens mistlichten :X
Irene is bae &lt;3
  Moderator maandag 22 september 2014 @ 11:57:00 #114
Dick Laurent Is Dead
pi_144783893
quote:
5s.gif Op maandag 22 september 2014 10:47 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Jij hebt ook een oude Astra G toch? Ik heb op mijnes met BJ 2000 niet eens mistlichten :X
Haha klopt, mijn sloompel Astra is zelfs uit '99 maar heeft wel gewoon mist achterlicht, zou die van jou ook moeten hebben lijkt me?
pi_144784816
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 11:57 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Haha klopt, mijn sloompel Astra is zelfs uit '99 maar heeft wel gewoon mist achterlicht, zou die van jou ook moeten hebben lijkt me?
Naja als ik dat knopje indruk brand het lampje wel, maar of er daadwerkelijk iets aangaat weet ik niet :')
Irene is bae &lt;3
pi_144784940
Laatst nog, reed in Hilversum richting de snelweg en het was groen, maar het vak naast mij was het rood en toen dacht zo`n knakker met z`n B-Klasse wel even doodleuk "Ja man, ik ga hem er voorgooien" Waardoor ik dus vól in de ankers moest :')
  maandag 22 september 2014 @ 12:44:59 #117
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144785346
Zaterdagavond had ik een Daihatsu Cuore met bijhorende kutbejaarde voor me die werkelijk waar bij ieder zebrapad op de rem ging. Het was daar 50 km/h, gewoon bebouwde kom, doorgaande weg, geen slecht overzicht, en mevrouw reed doodleuk 40, en remde bij elke zebra af naar 20 km/h. De rotonde ging vervolgens met 15 km/h ( :') ) waarbij ze bijna de stootranden aan de buitenkant raakte, en ze slingerde ook nog van links naar rechts over de weg. En nergens een mogelijkheid om in te halen. Echt, rijbewijs afnemen, auto in de executieverkoop en nooit meer laten rijden.
  FOK!fotograaf maandag 22 september 2014 @ 12:46:46 #118
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144785397
quote:
13s.gif Op maandag 22 september 2014 12:44 schreef BigSmurf het volgende:
en ze slingerde ook nog van links naar rechts over de weg
Politie bellen dat je denkt dat er een dronken bestuurder in de auto voor je zit?
The summer is magic!

maandag 22 september 2014 @ 12:49:46 #119
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144785468
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:46 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Politie bellen dat je denkt dat er een dronken bestuurder in de auto voor je zit?
Daar twijfelde ik nog over, maar ik had enige haast en m'n telefoon zat in m'n jas in de kofferbak, niet op de BT.
  FOK!fotograaf maandag 22 september 2014 @ 13:57:14 #120
842 Zorro
Z
pi_144787252
Waarom, leg me uit, waarom denkt iedereen te moeten afremmen voor een verkeersdrempel? Ik bedoel, als je op een 60-weg rijdt en je rijdt 80 en er komt een drempel, dat je dan afremt, logisch. Maar op de een of andere manier is het voor veel mensen een automatisme, want als ze op diezelfde weg 50 rijden, gaan ze evengoed op de rem bij een drempel, want ja, drempel he |:(
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 22 september 2014 @ 14:22:36 #121
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144788025
quote:
6s.gif Op maandag 22 september 2014 13:57 schreef Zorro het volgende:
Waarom, leg me uit, waarom denkt iedereen te moeten afremmen voor een verkeersdrempel? Ik bedoel, als je op een 60-weg rijdt en je rijdt 80 en er komt een drempel, dat je dan afremt, logisch. Maar op de een of andere manier is het voor veel mensen een automatisme, want als ze op diezelfde weg 50 rijden, gaan ze evengoed op de rem bij een drempel, want ja, drempel he |:(
Omdat sommige drempels zo debiel hoog zijn dat je je auto naar de tering rijdt als je er met de toegestane snelheid overheen rijdt. :')

Mijn irritatie voor vandaag: betaald parkeren.
  FOK!fotograaf maandag 22 september 2014 @ 14:31:57 #122
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144788317
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 14:22 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Omdat sommige drempels zo debiel hoog zijn dat je je auto naar de tering rijdt als je er met de toegestane snelheid overheen rijdt. :')
Dit dus. Ik ken ze die lijken wel haaks, liggen in een 30 weg, maar daar wil je eigenlijk alleen stapvoets overheen. Heb je een beetje gewicht op je vooras liggen, dan lig je aan de grond.
The summer is magic!

maandag 22 september 2014 @ 14:46:52 #123
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144788789
Ik heb ook nooit begrepen waarom ze overal drempels zetten.
- ze kosten veel geld
- ze beschadigen volgens de bovag 300.000 auto's per jaar
- bij een noodsituatie verloot het de doorstroming

Flitsers:
- leveren geld op
- beschadigen auto's niet
- hinderen het verkeer niet

In de bebouwde kom mogen er best DUIDELIJK HERKENBARE MET BORDEN AANGEGEVEN flitsers staan ^O^
  FOK!fotograaf maandag 22 september 2014 @ 14:48:06 #124
842 Zorro
Z
pi_144788821
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 14:22 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Mijn irritatie voor vandaag: betaald parkeren.
Dat snap ik. Ik heb er zo een in de straat :')
Maar ik bedoel ook gewoon bij de andere drempels, niet alleen door mensen die niet weten wat ze kunnen verwachten.

En betaald parkeren is altijd een irritatie.
pi_144788837
quote:
Omdat drempels vaak heel erg kut zijn.
Auto waar ik rijles in had was een Polo, nieuw model, auto is aan de voorkant vrij laag, dus dan moet je niet denken dat je een drempel fatsoenlijk met 20-25 kan nemen.
Drempels in Almere nam ik áltijd met 10-15 omdat anders de onderkant van je auto naar de knoppen gaat.
pi_144791418
Ik reed van t weekend in Amsterdam alwaar zo'n petje weer demonstreerde waarom ik zo'n hekel heb aan amsterdammers. Echt op het aller-aller-laatste moment remmen, terwijl ik voorrang had. Overzichtelijke rotonde, druk verkeer dus dat was echt geen verrassing dat hij effe moest wachten. Afijn, ik stond dus al stil om een aanrijding te voorkomen.

En effe later achter een paardentrailer die natuurlijk rustig aan deed om zijn vrachtje niet te beschadigen. En nergens inhaalmogelijkheden. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_144792109
De man die z'n auto zonder te kijken voor mijn auto gooide. Hij kwam van de invoegstrook (snelweg).
Het meisje wat rechts naast een 60-kilometerweg liep met haar fiets, terwijl het fietspad links is. Maar dat was meer een irritatie van partner, niet van mij.
pi_144795773
quote:
omdat het langzaam over een drempel gaan comfortabel is

om dezelfde reden automaat>handgeschakeld
  maandag 22 september 2014 @ 18:57:11 #129
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_144797286
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:48 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Omdat drempels vaak heel erg kut zijn.
Auto waar ik rijles in had was een Polo, nieuw model, auto is aan de voorkant vrij laag, dus dan moet je niet denken dat je een drempel fatsoenlijk met 20-25 kan nemen.
Drempels in Almere nam ik áltijd met 10-15 omdat anders de onderkant van je auto naar de knoppen gaat.
Hij heeft het over drempels op 50 km/u wegen en die kun je gewoon doodnormaal met 50 km/u nemen. Daar zijn ze namelijk voor. Heeft niets te maken met drempels in woonwijken verder. Overigens is Almere qua drempels nog erger dan alle 9 ringen van de hel bij elkaar.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_144797964
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:57 schreef twiFight het volgende:

[..]

Hij heeft het over drempels op 50 km/u wegen en die kun je gewoon doodnormaal met 50 km/u nemen. Daar zijn ze namelijk voor. Heeft niets te maken met drempels in woonwijken verder. Overigens is Almere qua drempels nog erger dan alle 9 ringen van de hel bij elkaar.
Almere is qua drempels echt een hell, nog erger dan al die pauper rotondes in Huizen.
pi_144798618
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 19:14 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Almere is qua drempels echt een hell, nog erger dan al die pauper rotondes in Huizen.
Drempels in de woonwijken van Huizen zijn irritant
pi_144799198
Grappig, de drempels in mijn dorp zijn alleen maar uitnodigend voor het lokale tuig om even flink gas te geven. Midden in de nacht. (roooarrrr KLABAM---KLABAM roaarrrr)
Zo'n 30km zone is alleen voor de sier natuurlijk, bij een school. En dan zet de gemeente er van die schattige borden neer, mozaiekjes in de weg, alsof het tuig niet wéét dat het een 30km zone is. Jammer dat er geen gemeentelijke digitale flitspalen zijn. Volgens mij zou je binnen een paar weken winst maken.
...
  maandag 22 september 2014 @ 21:43:11 #133
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144804500
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:13 schreef dick_laurent het volgende:

Mooi om te lezen, dankje :) .
pi_144805135
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 19:40 schreef Garbageman het volgende:
Grappig, de drempels in mijn dorp zijn alleen maar uitnodigend voor het lokale tuig om even flink gas te geven. Midden in de nacht. (roooarrrr KLABAM---KLABAM roaarrrr)
Zo'n 30km zone is alleen voor de sier natuurlijk, bij een school. En dan zet de gemeente er van die schattige borden neer, mozaiekjes in de weg, alsof het tuig niet wéét dat het een 30km zone is. Jammer dat er geen gemeentelijke digitale flitspalen zijn. Volgens mij zou je binnen een paar weken winst maken.
Midden in de nacht is er vaak geen school open hier waar ik woon. Misschien dat dat bij jou anders is, hoor...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_144805621
ongeluk aquaduct A4, 2 van de 3 stroken dicht. Dus we moeten invoegen, probeert zo;n kerel het gat dicht te rijden naast me. Dan doe ik de knipper aan en gelijk hard insturen.

Voor de duidelijkheid reed ik halverwege de witte pijl en het rode kruis.
.
pi_144806243
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 22:04 schreef Fer het volgende:
ongeluk aquaduct A4, 2 van de 3 stroken dicht. Dus we moeten invoegen, probeert zo;n kerel het gat dicht te rijden naast me. Dan doe ik de knipper aan en gelijk hard insturen.

Triest gedoe is dat ook he :') Zo'n klein pieletje hebben dat je het andere weggebruikers niet gunt dat ze voor je komen :') Van dat soort mongols voorlopig minder last aangezien ik vanaf heden op 2 wielen door het leven ga *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Wijnand_Bierenstein op 22-09-2014 22:23:52 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 23 september 2014 @ 02:25:22 #137
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144812347
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:57 schreef twiFight het volgende:
Hij heeft het over drempels op 50 km/u wegen en die kun je gewoon doodnormaal met 50 km/u nemen. Daar zijn ze namelijk voor.
Als ze goed zijn aangelegd ja. Toch rem ik voor de meeste 60 km/h drempels hier in de binnendoorweggetjes terug naar 40 en ga ik voor de meeste 50 km/h drempels ook van het gas af.
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 22:04 schreef Fer het volgende:

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 22:17 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Triest gedoe is dat ook he :') Zo'n klein pieletje hebben dat je het andere weggebruikers niet gunt dat ze voor je komen :') Van dat soort mongols voorlopig minder last aangezien ik vanaf heden op 2 wielen door het leven ga *O*
Ik vond het anders wel komisch op de A4, 2 weken terug, dat er eentje stond onder het laatste rode kruis en niet meer ertussen kwam omdat de hele meute inmiddels 50 reed. Omdat hij telkens door de kruizen heen nog door reed naar het einde (weet je wel, 50 meter voor het kruis voegt de laatste in en hij er voorbij en daar nog weer voor willen, andere uiterste dus).
The summer is magic!

pi_144812429
Ik had afgelopen zondagavond ook zoiets, maar diegene ging invoegen vanuit een afgekruiste rijstrook. Een 205-je met een complete familie erin. Dat arme autootje hing bijna met de trekhaak op het wegdek.
Die bestuurder was dus eerst over de andreasdrempels gereden, langs een grote pijlkar, afzetplanken-op-voetstukken en een rijtje kegels.
  Moderator dinsdag 23 september 2014 @ 17:38:05 #139
Dick Laurent Is Dead
pi_144828419
Niet zozeer een irritatie maar meer een ding waarvan ik hoop dat het beter wordt :P
We zitten dus voor een weekje in de dordogne en mijn vriendin heeft pas twee maanden het rijbewijs en nog nauwelijks (eigenlijk nul) ervaring met flinke hellingen, want ja... in Nederland heb je die zo goed als niet.

Maar hier krijgt ze dus af en toe dus flinke hellingproeven en ze kan er helaas écht niet mee omgaan....
Eerst liet ze de auto tig keer afslaan. Dus toen zei ik van, je moet wat meer meteen gas geven als je op een helling stil komt te staan. Maar nú, geeft ze min of meer elke keer VOL gas bij elke hellingproef waardoor de toerenteller in het rood knalt en er een brandlucht de cabine in komt omdat de motor zo'n beetje half opgeblazen wordt :(

Weet niet zo goed wat ik moet doen/zeggen om het haar goed te "leren" aangezien het pretty much een kwestie van aanvoelen is.

Hoop gewoon dat de auto het overleefd :')
pi_144828492
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:38 schreef dick_laurent het volgende:
Niet zozeer een irritatie maar meer een ding waarvan ik hoop dat het beter wordt :P
We zitten dus voor een weekje in de dordogne en mijn vriendin heeft pas twee maanden het rijbewijs en nog nauwelijks (eigenlijk nul) ervaring met flinke hellingen, want ja... in Nederland heb je die zo goed als niet.

Maar hier krijgt ze dus af en toe dus flinke hellingproeven en ze kan er helaas écht niet mee omgaan....
Eerst liet ze de auto tig keer afslaan. Dus toen zei ik van, je moet wat meer meteen gas geven als je op een helling stil komt te staan. Maar nú, geeft ze min of meer elke keer VOL gas bij elke hellingproef waardoor de toerenteller in het rood knalt en er een brandlucht de cabine in komt omdat de motor zo'n beetje half opgeblazen wordt :(

Weet niet zo goed wat ik moet doen/zeggen om het haar goed te "leren" aangezien het pretty much een kwestie van aanvoelen is.

"Niet vol gas!" lijkt me een goed begin om te zeggen :P
Met de handrem niet beter voor d'r?
  Moderator dinsdag 23 september 2014 @ 17:45:40 #141
Dick Laurent Is Dead
pi_144828598
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:41 schreef Messina het volgende:

[..]

"Niet vol gas!" lijkt me een goed begin om te zeggen :P
Met de handrem niet beter voor d'r?
Haha, ja dat heb ik al gezegd maar toen klapte ze dicht en zei ze dat ze niet goed wist hoe ze het anders moest doen.... zucht.

Handrem kunnen we eens proberen ja.
pi_144828769
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Haha, ja dat heb ik al gezegd maar toen klapte ze dicht en zei ze dat ze niet goed wist hoe ze het anders moest doen.... zucht.

Op zoek naar een helling waar jullie veilig kunnen oefenen! ^O^
pi_144828988
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 02:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

Ik vond het anders wel komisch op de A4, 2 weken terug, dat er eentje stond onder het laatste rode kruis en niet meer ertussen kwam omdat de hele meute inmiddels 50 reed. Omdat hij telkens door de kruizen heen nog door reed naar het einde (weet je wel, 50 meter voor het kruis voegt de laatste in en hij er voorbij en daar nog weer voor willen, andere uiterste dus).
Tja onder het kruis doorrijden is gewoon asociaal. Maar op het moment dat er alleen nog een witte pijl staat, en je rijdt dan door tot het kruis dan benut je maximaal asfalt en beter voor de doorstroming als het druk is.
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:00:16 #144
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_144829021
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Op zoek naar een helling waar jullie veilig kunnen oefenen! ^O^
Dat zal sowieso eem hoop schelen. Kan me voorstellen dat het allemaal een beetje stressen is als er een rits ongeduldige Fransozen achter haar staat te toeteren :D
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:31:38 #145
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_144829795
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik vind het opvallend. Meestal heb je het kort na de lessen nog wel vers in het hoofd. Ik heb het nu een jaar of 3-4 niet meer gedaan en zou juist verwachten dat ik het niet meer kan. Blijkbaar heeft haar instructeur er niet goed op geoefend.

En ja, het kan een hele hoop helpen als er geen ongeduldig vriendje/rijtje automobilisten achter je zitten te wachten.
pi_144833652
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 21:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Midden in de nacht is er vaak geen school open hier waar ik woon. Misschien dat dat bij jou anders is, hoor...
Duh...
Ik slaap graag 's nachts. Zonder het kabaal van orgaandonor jochies die hun ophanging verkloten op de drempels.
...
pi_144835872
quote:
De kunst is om de koppeling nog wat verder op te laten komen, dan het aangrijpingspunt waar je normaal zonder gas kan wegrijden. Normaal zal die dan afslaan, dit voorkom je door meer gas te geven.

Een andere manier is de toerenteller/geluid te gebruiken. Koppeling op aangrijpingspunt, gasgeven, zodra de motor op toeren komt koppeling iets meer lossen.

En tenslotte is het minder erg de motor af te laten slaan, dan je koppeling te laten walmen door teveel gas te geven. Zelfs een ervaren bestuurder, laat hem op een stijle/hobbelige camping met de caravan erachter ook een paar x afslaan, das echt beter dan je koppeling opstoken.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 september 2014 @ 23:29:42 #148
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144840818
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Tja onder het kruis doorrijden is gewoon asociaal. Maar op het moment dat er alleen nog een witte pijl staat, en je rijdt dan door tot het kruis dan benut je maximaal asfalt en beter voor de doorstroming als het druk is.
Klopt, daar ben ik ook helemaal voor. Maar als iemand 10 of 20 meter voor het rode kruis invoegt en je perst je er dan nog een keertje langs om nog 2 auto's verder naar voren te willen invoegen, heb ik toch ook wel zoiets van: "Hee, doe is niet, enough is enough".
The summer is magic!

woensdag 24 september 2014 @ 00:21:04 #149
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144842384
quote:

De brandlucht die je ruikt in de cabine is niet de motor. Die kan prima tegen veel toeren maken. Ze is waarschijnlijk de koppeling aan het oproken. En dat kan een reparatie van meer dan 1000 euro worden...

Ik zou haar vertellen dat het niet nodig is zoveel gas te geven. Gewoon op de handrem, koppeling naar het aangrijpingspunt en iets toeren maken. Je voelt dan wanneer de auto weg wilt rijden. Hij gaat trekken, de neus duikt naar voren, en misschien hoor je zelfs de banden / remmen slippen. Dan kan je gewoon rustig de handrem loslaten, voet van de koppeling halen, en gas geven. Desnoods doe jij de handrem voor haar :P

Als ze echt volgas geeft kan je in de meeste auto's trouwens ook de koppeling gewoon boem in 1 klap loslaten. Het is beter dan oproken en handig wanneer je echt power nodig hebt. Wanneer je bijvoorbeeld zwaar beladen of met een caravan omhoog moet. (Wel het stuur goed vasthouden :o )
  Moderator woensdag 24 september 2014 @ 10:16:36 #150
Dick Laurent Is Dead
pi_144846656
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 00:21 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

De brandlucht die je ruikt in de cabine is niet de motor. Die kan prima tegen veel toeren maken. Ze is waarschijnlijk de koppeling aan het oproken. En dat kan een reparatie van meer dan 1000 euro worden...

Ik zou haar vertellen dat het niet nodig is zoveel gas te geven. Gewoon op de handrem, koppeling naar het aangrijpingspunt en iets toeren maken. Je voelt dan wanneer de auto weg wilt rijden. Hij gaat trekken, de neus duikt naar voren, en misschien hoor je zelfs de banden / remmen slippen. Dan kan je gewoon rustig de handrem loslaten, voet van de koppeling halen, en gas geven. Desnoods doe jij de handrem voor haar :P

Als ze echt volgas geeft kan je in de meeste auto's trouwens ook de koppeling gewoon boem in 1 klap loslaten. Het is beter dan oproken en handig wanneer je echt power nodig hebt. Wanneer je bijvoorbeeld zwaar beladen of met een caravan omhoog moet. (Wel het stuur goed vasthouden :o )
Oef! Dat klinkt niet zo mooi... Ik heb geen zin in zo'n dure reparatie. Al helemaal niet in mijn oude Astra die dat waarschijnlijk niet eens meer waard is.

We gaan hier zo ff op een rustig weggetje oefenen. :P
pi_144852026
quote:

Je weet dat slippende banden vrijwel geen grip hebben?
  woensdag 24 september 2014 @ 13:30:41 #152
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_144852241
Ik reed vandaag achter iemand in een 30 km zone, en ik ben van mening dat je als je 30kan rijden , de dat ook gewoon moet doen.
Maar nee deze mevrouw ging voor elk weggetje van rechts die perfect viel in te kijken vol op de rem :')
Ik kon ook niet inhalen want rechts stonden auto's geparkeerd dus werd ik gedwongen om er met 15 achter te blijven hangen en langzaam gek te worden ;(
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 24 september 2014 @ 14:40:28 #153
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144854639
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Alsof je echt alle grip van je banden nodig hebt in zo'n situatie. Bovendien geld banden zijn goedkoper dan de koppeling, dus kies je ervoor die te verslijten.

Beter dan veel toeren maken en met de koppeling oproken om ervoor zorgen dat je geen wheelspin hebt.

Bovendien hebben de meeste auto's tractie controle... Dan wordt her vanzelf geregeld.
pi_144854794
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:30 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik reed vandaag achter iemand in een 30 km zone, en ik ben van mening dat je als je 30kan rijden , de dat ook gewoon moet doen.
Maar nee deze mevrouw ging voor elk weggetje van rechts die perfect viel in te kijken vol op de rem :')
Ik kon ook niet inhalen want rechts stonden auto's geparkeerd dus werd ik gedwongen om er met 15 achter te blijven hangen en langzaam gek te worden ;(
Misschien was ze de straatnaambordjes aan het lezen?
Hoogst irritant, dat wel.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 24 september 2014 @ 15:07:20 #155
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_144855760
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:44 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Misschien was ze de straatnaambordjes aan het lezen?
Hoogst irritant, dat wel.
Lijkt me niet, de bestuurder woont namelijk op een steenworpafstand van mij af :P
pi_144856261
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:30 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Zoiets?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 24 september 2014 @ 15:24:03 #157
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_144856403
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:20 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Zoiets?
[ afbeelding ]
Nou zo ongeveer :')
Alleen dan met een
en een

:D
  FOK!fotograaf donderdag 25 september 2014 @ 02:48:25 #158
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144881766
quote:

quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Genoeg om met totaal 3300/3400 kg op een helling die vol ligt met steenslag (2-3 cm dik) in een bocht en ca. 30/35 graden steil is omhoog te komen op alleen je aangedreven voorwielen.
The summer is magic!

vrijdag 26 september 2014 @ 03:30:01 #159
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_144914717
Nou, na een kleine 500 km vandaag dan toch weer gekalmeerd :+

Op de heenweg vooral last gehad van automobilisten/beroepschauffeurs die met <2 km/u verschil inhalen. Beroepschauffeurs die dat doen mogen van mij gelijk met een nekschot in een greppel achtergelaten worden, want je weet al dat jouw voertuig begrensd is. De automobilisten.. wat gaat er in jullie hoofd om? Ik snap best dat je langzaam wilt rijden, want scheelt geld en milieu en langzamer is veiliger en knuffel bomen lieve konijntjes iedereen blij ik hou van regenbogen. Maar geef dan godverdomme even 3 seconden gas zodat je er voorbij bent en ga daarna weer lekker voor die gast lanterfanten met de cc op 91 km/u. Dan kan de rest door. De eerste persoon die zo'n inhaalautist van de weg af rijdt krijgt van mij een bloemetje. Zo, dat is er uit.

Terugweg vooral gezeik met mensen die hun licht niet op orde hebben.
- twee mensen reden met groot licht op de A27, omdat... err ja waarom eigenlijk? Beide geseind, eentje snapte de hint
- een vrachtwagen die niet alleen zijn normale verlichting aanhad, die overigens op zichzelf al genoeg in je auto schijnen, maar ook nog mistlichten. Volgens mij probeerde hij de scheepvaart voor de kust te behoeden of zo.
- mensen, een eerlijke tip: als één koplamp het niet doet dan is het niet, ik herhaal NIET okee om de andere dan maar op groot licht te zetten, om te compenseren. Serieus.
- midden in Utrecht ook een josti met mistlampen aan. Want de omstandigheden waren ook erg sle.. o wacht; geen regen, geen mist, prima verlichte weg. Komt eerst ook nog met ~80 aangejakkerd om vervolgens met 51 km/u de hele tijd pal links van mij te blijven rijden. I don't want to live on this planet anymore.

Gelukkig kan ik uitslapen morgen, dan ben ik weer helemaal zen :Y)
  vrijdag 26 september 2014 @ 09:44:40 #160
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_144916946
Fietsbejaarden die echt midden op het fietspad gaan stilstaan om te overleggen welke kant ze op moeten. :r

Hoeveel moeite is het om gewoon even in de Berm te gaan staan o|O
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  vrijdag 26 september 2014 @ 09:58:35 #161
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144917217
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 03:30 schreef twiFight het volgende:
knuffel bomen lieve konijntjes iedereen blij ik hou van regenbogen.
_O- :')
pi_144919198
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:44 schreef Pandaplint het volgende:
Fietsbejaarden die echt midden op het fietspad gaan stilstaan om te overleggen welke kant ze op moeten. :r
[ afbeelding ]

Hoeveel moeite is het om gewoon even in de Berm te gaan staan o|O
Herkenbaar!! Scholieren en moeders-met-kinderen kunnen er ook wat van, maar bejaarden zijn het ergste.
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 september 2014 @ 11:49:54 #163
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144920082
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 03:30 schreef twiFight het volgende:
- mensen, een eerlijke tip: als één koplamp het niet doet dan is het niet, ik herhaal NIET okee om de andere dan maar op groot licht te zetten, om te compenseren. Serieus.
Ik zet dan mijn mistlampjes voorop dan bij, die enkele keer dat het gebeurt.
The summer is magic!

pi_144921307
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 02:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

Genoeg om met totaal 3300/3400 kg op een helling die vol ligt met steenslag (2-3 cm dik) in een bocht en ca. 30/35 graden steil is omhoog te komen op alleen je aangedreven voorwielen.
Ja, maar niet "vol gas geven en boem de koppeling laten schieten".
Dan blijf je zelfs op een vlakke weg nog op dezelfde plek staan.
  Spellchecker vrijdag 26 september 2014 @ 22:10:02 #165
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_144940150
30-35 graden helling, toe maar weer... Zúlke steile hellingen ben ik nog nooit op normale wegen tegengekomen in Europa :P
Tevens -purist.
  vrijdag 26 september 2014 @ 22:15:48 #166
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144940421
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:10 schreef NoBody122 het volgende:
30-35 graden helling, toe maar weer... Zúlke steile hellingen ben ik nog nooit op normale wegen tegengekomen in Europa :P
Haha volgens mij bestaat dit niet.

Dit is het guiness record in Nieuw Zeeland met ongeveer 20 graden en 35%

pi_144940705
Amsterdam binnenstad, twee keer bijna een dode fietser onder mijn auto in een ochtend.

Beide keren reed ie door rood, terwijl ik al secondelang groen had. De eerste remde hard en gleed onderuit, schoof zo voor mijn bumper.

De tweede had eerder moeite met remmen (lastig met een telefoon in je hand) en sprong maar onhandig van zijn fiets. 1 meter links van mij, midden op de weg.

Misschien reed ik te langzaam weg bij het stoplicht ofzo, maar dan waren ze wellicht echt dood geweest bij doorrijden.
.
pi_144940835
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:21 schreef Fer het volgende:
twee keer bijna een dode fietser onder mijn auto in een ochtend.
Kunnen die fietsen?
pi_144940964
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Kunnen die fietsen?
Bijna niet meer dus.
.
pi_144941106
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:27 schreef Fer het volgende:

[..]

Bijna niet meer dus.
Twee keer bijna een fietser dood onder mijn auto. ;)
  vrijdag 26 september 2014 @ 22:35:28 #171
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144941337
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:21 schreef Fer het volgende:
Amsterdam binnenstad, twee keer bijna een dode fietser onder mijn auto in een ochtend.

Beide keren reed ie door rood, terwijl ik al secondelang groen had. De eerste remde hard en gleed onderuit, schoof zo voor mijn bumper.

De tweede had eerder moeite met remmen (lastig met een telefoon in je hand) en sprong maar onhandig van zijn fiets. 1 meter links van mij, midden op de weg.

Misschien reed ik te langzaam weg bij het stoplicht ofzo, maar dan waren ze wellicht echt dood geweest bij doorrijden.
Komt dat ook niet een beetje door individuele rijstijl? Als je groen hebt kijk je alsnog of er verkeer aankomt. Net als de nacontrole van het fietspad die je in je rijlessen geleerd moet hebben... Die ervoor zouden zorgen dat je die fietsers ziet en ze dus niet bijna aan rijdt...

Ik heb nog nooit een bijna aanrijding gehad met een fietser. Hell nog nooit een fietser over het hoofd gezien of onverwachts voor me.

Ik vind dat we als automobilisten een verantwoordelijkheid hebben fietsers te beschermen. Soms hebben we met de auto idd voorrang. Maar jij zal vast wel een neefje hebben die soms uitgaat. Wil je dat hij doodgereden wordt omdat hij geen voorrang heeft?

De wet denkt er hetzelfde over. Een mooi voorbeeld is Hoe er een tijdje geleden een taxichauffeur 70 procent schuldig was dat hij een fietser aanreed die dronken door rood fietste. We moeten daar gewoon op letten...
pi_144942063
Fietsers zijn inderdaad hartstikke voorspelbaar
pi_144942607
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:35 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Komt dat ook niet een beetje door individuele rijstijl? Als je groen hebt kijk je alsnog of er verkeer aankomt. Net als de nacontrole van het fietspad die je in je rijlessen geleerd moet hebben... Die ervoor zouden zorgen dat je die fietsers ziet en ze dus niet bijna aan rijdt...

Ik heb nog nooit een bijna aanrijding gehad met een fietser. Hell nog nooit een fietser over het hoofd gezien of onverwachts voor me.

Ik vind dat we als automobilisten een verantwoordelijkheid hebben fietsers te beschermen. Soms hebben we met de auto idd voorrang. Maar jij zal vast wel een neefje hebben die soms uitgaat. Wil je dat hij doodgereden wordt omdat hij geen voorrang heeft?

De wet denkt er hetzelfde over. Een mooi voorbeeld is Hoe er een tijdje geleden een taxichauffeur 70 procent schuldig was dat hij een fietser aanreed die dronken door rood fietste. We moeten daar gewoon op letten...
Daarom ga ik mijn dashcam weer gebruiken. Kun je zelf zien hoe bizar deze situaties zijn. Groen licht trok op tot 10km en stond alweer stil toen ik bij de weg zelf was.

https://www.google.nl/map(...)01xq0H3UxoJW9N9g!2e0
.
pi_144942718
[quote]0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Daarom ga ik mijn dashcam weer gebruiken. Kun je zelf zien hoe bizar deze situaties zijn. Groen licht trok op tot 10km en stond alweer stil toen ik bij de weg zelf was.

.
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:10:55 #175
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144942915
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:03 schreef Fer het volgende:

[..]

https://www.google.nl/map(...)01xq0H3UxoJW9N9g!2e0
Fiets je zelf wel eens? Ik kan me voorstellen dat het inderdaad lastig is wanneer je je niet zelf als fietser in het verkeer hebt begeven.
pi_144943109
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:10 schreef NieuweNier het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het inderdaad lastig is wanneer je je niet zelf als fietser in het verkeer hebt begeven.

Wat is hier lastig aan?
.
pi_144943311
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:15 schreef Fer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat is hier lastig aan?
Je moet opkijken van het schermpje van je telefoon om die lampjes te zien.
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:49:47 #178
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144944373
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:15 schreef Fer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat is hier lastig aan?
Mijn punt is dat het geen reden is een fietser aan te rijden. Je moet als automobilist gewoon opletten of ze niet door rood rijden. Daarvoor leer je tijdens je rijexamens ook dat je altijd een nacontrole moet doen. Onafhankelijk of je groen of rood hebt en voorrang hebt of geen voorrang hebt.
  Spellchecker vrijdag 26 september 2014 @ 23:57:48 #179
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_144944638
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:49 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Mijn punt is dat het geen reden is een fietser aan te rijden. Je moet als automobilist gewoon opletten of ze niet door rood rijden. Daarvoor leer je tijdens je rijexamens ook dat je altijd een nacontrole moet doen. Onafhankelijk of je groen of rood hebt en voorrang hebt of geen voorrang hebt.
't Is een lastige kwestie. Enerzijds wil je fietsers natuurlijk wel enigszins beschermen als zijnde (soms geestelijk) zwakke verkeersdeelnemers. Anderszijds moet dat ook geen vrijbrief voor fietsers zijn om zich onbeperkt asociaal op te kunnen stellen...

Dat asociale gedrag van fietsers mag derhalve best afgestraft worden zo nu en dan, mits natuurlijk niet radicaal. Daar mag de overheid best wat beter in voorzien.
Tevens -purist.
  zaterdag 27 september 2014 @ 00:09:29 #180
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144945004
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:57 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

't Is een lastige kwestie. Enerzijds wil je fietsers natuurlijk wel enigszins beschermen als zijnde (soms geestelijk) zwakke verkeersdeelnemers. Anderszijds moet dat ook geen vrijbrief voor fietsers zijn om zich onbeperkt asociaal op te kunnen stellen...

Dat asociale gedrag van fietsers mag derhalve best afgestraft worden zo nu en dan, mits natuurlijk niet radicaal. Daar mag de overheid best wat beter in voorzien.
Dan verschillen onze meningen totaal. Ik vind dat je als automobilist in de stad te gast bent bij fietsers en voetgangers. Dat ze dus ook meer voorrang verdienen.

Net zoals je op kronkelwegen of in files gewoon ruimte hoort te maken voor motorrijders.
  Spellchecker zaterdag 27 september 2014 @ 00:10:20 #181
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_144945029
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:09 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dan verschillen onze meningen totaal. Ik vind dat je als automobilist in de stad te gast bent bij fietsers en voetgangers. Dat ze dus ook meer voorrang verdienen.

Net zoals je op kronkelwegen of in files gewoon ruimte hoort te maken voor motorrijders.
Ja, maar jij bent dan ook een professioneel troll :+
Tevens -purist.
pi_144945118
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:49 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Maar hoe voorkom ik dat die fietser zo hard moet remmen dat ie uitglijd en voor mijn wielen terecht komt?
.
  zaterdag 27 september 2014 @ 00:40:02 #183
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_144945848
Het gaat dan ook al jaren niet meer om een zwakkere verkeersdeelnemer en andermans fouten opvangen. Het gaat om schijt aan de rest, de wereld draait om mij en mijn facebook is belangrijker dan het verkeer. Daar kun je geen wetten voor maken en valt niet op te anticiperen. Natuurlijk wil je geen doden en moet het verkeer altijd veiliger als dat kan. Maar juist door de veiligheid acht men zich onschendbaar en zoeken mensen alleen maar meer de grens op. Wordt er weer eens eentje aangereden dan let men een paar dagen op bij dat kruispunt en daarna is het weer zoals vanouds.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 01:31:08 #184
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144946932
quote:
't Was ook op een camping... 8)7 Midden Frankrijk, jaren terug. Dat was echt heel steil..
The summer is magic!

pi_144947673
Om 2 uur in de dichte mist een rijdende wegafzetting.
  zaterdag 27 september 2014 @ 08:10:38 #186
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144948471
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:40 schreef twiFight het volgende:
Het gaat dan ook al jaren niet meer om een zwakkere verkeersdeelnemer en andermans fouten opvangen. Het gaat om schijt aan de rest, de wereld draait om mij en mijn facebook is belangrijker dan het verkeer. Daar kun je geen wetten voor maken en valt niet op te anticiperen. Natuurlijk wil je geen doden en moet het verkeer altijd veiliger als dat kan. Maar juist door de veiligheid acht men zich onschendbaar en zoeken mensen alleen maar meer de grens op. Wordt er weer eens eentje aangereden dan let men een paar dagen op bij dat kruispunt en daarna is het weer zoals vanouds.
Alsof er geen automobilisten zijn die asociaal rijden.

Meestal zijn het ook de automobilisten die echt irritant aanwezig zijn. Dronken, door rood, bumper kleven, extreem te hard, etc. En ze doen schade wanneer het mis gaat.

Het is opvallend dat jij het gevoel hebt dat iedere fietser suïcidaal is, terwijl ik echt nog nooit een close call heb gehad met een fietser. Terwijl ik in Utrecht woon en dagelijks in de binnenstad rij.

Op de fiets ben ik wel vaak bijna aangereden. Automobilisten die inhalen op een blinde plek of shared space zonder ruimte. Of dat ze afslaan op een voorrangsweg en het fietspad niet checken. Of groen = gas ook naar rechts bij een stoplicht. En rotondes.

Zowiezo kan jij de fietser dood rijden en de fietser jou niet. Dan is het gewoon jouw verantwoordelijk hun veiligheid te garanderen.
  zaterdag 27 september 2014 @ 08:11:58 #187
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144948478
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar hoe voorkom ik dat die fietser zo hard moet remmen dat ie uitglijd en voor mijn wielen terecht komt?
Door naar rechts en links te kijken, en niet te gaan rijden wanneer er iemand aankomt.

En als je zelf stil staat is het niet echt relevant wat die fietser doet. Als je stil staat kan je niemand aanrijden.
  Moderator zaterdag 27 september 2014 @ 09:16:23 #188
Dick Laurent Is Dead
pi_144948902
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:10 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Het is opvallend dat jij het gevoel hebt dat iedere fietser suïcidaal is, terwijl ik echt nog nooit een close call heb gehad met een fietser. Terwijl ik in Utrecht woon en dagelijks in de binnenstad rij.

Zowiezo kan jij de fietser dood rijden en de fietser jou niet. Dan is het gewoon jouw verantwoordelijk hun veiligheid te garanderen.
Hoi, mede Utrechter hier :W

Ik woon al jaren in utrecht en heb pas sinds een klein jaar mn rijbewijs, zodoende heb ik meer fiets ervaring dan autorij ervaring in deze stad, en ik kan je vertellen, de gemiddelde fietser hier is echt een pannenkoek!! Ik deel je mening dus totaal niet, sorry ;)

Ik fiets dagelijks naar de uithof waar ik werk en daarvoor moet ik een half uur fietsen.
Dude... serieus, de shit die ik wekelijks moet doorstaan op de fiets :') echt.... niet gaaf gewoon.

Sowieso inderdaad, punt een, als je fietst: HOU JE MOEDERNEUKENDE TELEFOON IN JE ZAK!
sorry voor t schreeuwen, maar t zit diep :P
Ik ben echt al meerdere keren zelf bijna aangereden door een fietser die me zo'n beetje spookrijdend tegemoet kwam omdat ie niet naar de weg keek, maar naar zijn/haar telefoon.
Serieus, ben je echt zo sneu dat je niet even tien minuten niet je facebook kan checken....

Punt twee, kuddegedrag:

Dit zie ik ook té vaak gebeuren, vooral sochtends in de spits.
We staan met een hele meute fietserts te wachten voor n stoplicht. Dit stoplicht gaat niet snel genoeg op groen.
Èèn fietser denkt van, ik ben het zat... ik ga gewoon ondanks dat t nog rood is.
Vervolgens denkt fietsertje twee, ohh nou als hij gaat ga ik ook hoor! En zo gaat het ook met fietser drie en vier. En vervolgens gaat lamgzaam maar zeker de rest ook als een zombie zonder uit te kijken er achteraan want "het zal wel in orde zijn"
En TOEEEET daar komt opeens een toeterende auto aan want die had gewoon groen en moet nu vol in de rem voor alle door rood rijdende fiets zombies.

Punt drie, verkeersregels bestaan niet voor ze:

Behalve dus t compulsieve door rood rijden wat pretty much elke fietser doet in U-town, gelden voorrangsregels of elke andere vorm van verkeersregels ook blijkbaar niet op de fiets.
Zo heb ik al een aantal keer vól in de rem moeten gaan omdat een paar huppelstudentjes uit een zijweg van links overstaken op het fietspad voor mij.
Ik heb dan dus voorrang en ze zouden even kunnen inhouden om mij voor te laten, maar neen. Dat is geen optie schijnbaar.

Punt vier, licht?

De donkere dagen komen langzaam dichterbij. Als ik een stuiver had gekregen voor elke keer dat ik een fietser zonder licht heb gezien in deze stad... pfoeh, ik zeg niet dat ik nu rijk zou zijn nu, maar k had wel een verdomd mooie stuiver verzameling gehad :P

En ook gewoon nog steeds dan gewoon schijt hebben aan alles.
"Oh ik rijd in zwarte kleding op een zwarte fiets op een slecht verlichte weg, maar nog steeds fiets ik op de verkeerde weghelft en zonder handen, want ach... wat kan mij nu gebeuren?" (Jep, zien gebeuren, geen hypothetisch voorbeeld)

Zo kan ik nog wel ff doorgaan :')
Ik vind fietsers echt mongolen driekwart vd tijd, sorry... sad but true. En ik zeg dit als mede-fietser.

Overigens, ja er zijn ook genoeg automobilisten die als een pannenkoek rijden, dat probeer ik niet te ontkennen hoor... Maar ik wilde gewoon even mijn tegenmening geven over fietsers. :)
pi_144949126
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:09 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dit mag je onderbouwen en uitleggen
pi_144950021
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:11 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Door naar rechts en links te kijken, en niet te gaan rijden wanneer er iemand aankomt.

En als je zelf stil staat is het niet echt relevant wat die fietser doet. Als je stil staat kan je niemand aanrijden.
Waarom zou ik niet rijden, het is toch groen. Ik trok op vanaf het stoplicht en stopte weer op het laatste moment (door de koppeling in te trappen, niet eens met de rem). Wat kan ik eraan doen dat ie fietser eerst niet wilde stoppen en pas vol op zijn rem ging toen ik bijna voor zijn neus was.

Het stoplicht in Amsterdam is 10s groen ofzo, wachten is geen optie.
.
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:57:58 #191
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_144950211
quote:
Ik denk dat je een 30-35% weg bedoelt ipv een 30-35 graden weg. ;)
pi_144950328
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:19 schreef Light het volgende:

[..]

Je moet opkijken van het schermpje van je telefoon om die lampjes te zien.
Daar hebben ze deze dingen voor:

Is minder belastend voor je nek als die al kromgegroeid is. :+
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:10:57 #193
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_144950372
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:16:45 #194
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 11:36:02 #195
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144950745
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:10 schreef NieuweNier het volgende:
Meestal zijn het ook de automobilisten die echt irritant aanwezig zijn. Dronken, door rood, bumper kleven, extreem te hard, etc. En ze doen schade wanneer het mis gaat.
Ik weet niet hoeveel automobilisten er dronken zijn, maar ik mag toch hopen niet al te veel en dat de meeste alleen al daarom op de fiets gaan (niet wetende dat je als fietser hetzelfde promillage mag hebben als een ervaren bestuurder)
The summer is magic!

pi_144951116
Ik had laatst ook bijna een fietster op m'n motorkap, ze reed door rood en keek gewoon niet. Zat ook niet met haar telefoon te spelen, niks, gewoon niet kijken en doorrijden. Dan ben ik blij dat ik wél kijk.
pi_144954461
Mensen die inhalen terwijl er een tegenligger aankomt. Mensen kijk toch eens wat beter voor je iets gaat doen!
  zaterdag 27 september 2014 @ 18:05:49 #198
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144959958
Ik ging net naar mijn geparkeerde auto toe om weg te rijden, en er zag gewoon een groepje marrokkaantjes op mijn motorkap :(
pi_144959993
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:05 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ging net naar mijn geparkeerde auto toe om weg te rijden, en er zag gewoon een groepje marrokkaantjes op mijn motorkap :(
En toen?
sig verwijderd door FA
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 18:09:39 #200
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144960037
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:14 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die inhalen terwijl er een tegenligger aankomt. Mensen kijk toch eens wat beter voor je iets gaat doen!
Medeklacht daarbij: Mensen die bij het inhalen op een 1 baans weg geen gang maken voordat je daadwerkelijk naar de andere rijstrook gaan...
The summer is magic!

zaterdag 27 september 2014 @ 18:17:31 #201
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144960227
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Medeklacht daarbij: Mensen die bij het inhalen op een 1 baans weg geen gang maken voordat je daadwerkelijk naar de andere rijstrook gaan...
Lekker bumperkleven en continue half erachter vandaan om te zien of er tegenliggers aankomen, en vervolgens niet terugschakelen. :')
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 18:20:51 #202
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144960301
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:17 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Lekker bumperkleven en continue half erachter vandaan om te zien of er tegenliggers aankomen, en vervolgens niet terugschakelen. :')
Deze man weet... Of mensen achter je die gaan seinen als je een gat ziet komen en daarom je gas ff los laat om een gat te laten vallen. Is de ruimte er, trap je hem in en komen ze niet mee, moeten ze vervolgens weer terug erachter omdat ze geen gang maken. En dan heb jij het gedaan. :')
The summer is magic!

pi_144961665
Een crosspost van het dashcamtopic, maar ik denk dat 'ie hier beter staat...

In heel veel van die filmpjes met snelwegvideo zie ik het volgende gebeuren:
camauto rijdt op de linker rijstrook. Op de rechter rijstrook besluit iemand anders ook naar links te gaan. Waarom is dan niet duidelijk, maar het meest voor de hand liggend lijkt mij dat de persoon niet goed heeft gekeken of het links wel vrij is. Of het is een zak dat nog even denkt zijn bolide in dat gat te proppen. Dat dat niet de bedoeling is is duidelijk, er rijdt immers verkeer op de linker rijstrook.

Wie kan mij uitleggen waarom filmer (op de linkerstrook) dan altijd gas bijgeeft, toetert en er dan voorbij probeert te komen? Echt waar, iedere keer dezelfde situatie, en iedere keer dezelfde "oplossing". Waarom?

Een filmpje van het FS-forum voor wat duidelijkheid:
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 19:58:14 #204
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144962986
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:15 schreef Ridocar het volgende:

Wie kan mij uitleggen waarom filmer (op de linkerstrook) dan altijd gas bijgeeft, toetert en er dan voorbij probeert te komen? Echt waar, iedere keer dezelfde situatie, en iedere keer dezelfde "oplossing". Waarom?
In de hoop dat mensen een keer hun spiegels gaan gebruiken en gaan snappen dat knipperlicht niet gelijk is aan voorrang.
The summer is magic!

zaterdag 27 september 2014 @ 20:47:24 #205
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144965036
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

In de hoop dat mensen een keer hun spiegels gaan gebruiken en gaan snappen dat knipperlicht niet gelijk is aan voorrang.
Meestal schoolmeestergedrag en irritatie in één. Beetje hetzelfde als hem heel scherp twee stroken teruggooien als je een middelste strookrijder erop wil wijzen dat de rechterstrook ook nog bestaat.
pi_144965656
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:47 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Meestal schoolmeestergedrag en irritatie in één. Beetje hetzelfde als hem heel scherp twee stroken teruggooien als je een middelste strookrijder erop wil wijzen dat de rechterstrook ook nog bestaat.
Mijn irritatie is idd dit schoolmeestergedrag. Is het niet vanwege het belerende gedrag, dan is het wel de gevaarzetting dat juist groter wordt vanwege dit stomme gedrag.

Gewoon afremmen schijnt een uitzondering te zijn, want dan geef je je gewonnen, blijkbaar.
  zaterdag 27 september 2014 @ 21:38:04 #207
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144967375
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:07 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

En toen?
Durfde ik niets te zeggen. Meestal, bij een of twee marrokaantjes, zeg ik er wel wat van. Bijvoorbeeld op het raampje tikken of ze aan de kant willen gaan.

Bij een groep die weet waar ik leef niet :')
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 23:24:34 #208
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144969814
quote:
18s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:02 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon afremmen schijnt een uitzondering te zijn, want dan geef je je gewonnen, blijkbaar.
Maar geldt dat niet ook minstens net zo hard voor degene die hem ervoor flikkert, onder het mom van: "Ik heb mijn knipperlicht aan en ik wil maar 100 rijden, dus fuck you! Ik ga niet remmen voor een vrachtwagen. Diegene die 120 rijdt, remt maar." Het is nota bene in de verkeerswet opgenomen dat je in een bijzondere manoeuvre al het overige verkeer voorrang dient te verlenen.
Ja, ik snap je punt bijzonder goed en zelf doe ik het ook niet zoals getoond, maar ik word zo nu en dan ook stront en strontziek van die lui die hem er gewoon voor knallen zonder te kijken. En ja, ik snap die gasten die hem er zo naast zetten met een claxon erop zonder te remmen. Neem nou dat filmpje van je, die knakker die als eerste naar links komt, waar die auto die filmt dus naar toetert, had compleet niet hoeven afremmen voor die vrachtwagen als hij de filmer gewoon langs had laten rijden. Daar was die vrachtwagen nog veel te ver weg voor.
Je spreekt trouwens over gas bijgeven, maar ik zie het niet zo. Zo'n dashcam maakt gebruik van GPS, dat kan iets schelen. Je hoort de motor niet merkbaar harder gaan werken, hij schakelt niet terug om flink te versnellen, ik vind dat gas bijgeven om die ander klem te rijden een beetje een storm in een glas water, het klinkt veel erger dan dat je ziet. Je schommelt op een afgerond getal een beetje tussen de 128 en 131, nou woe hoe. Als je die snelheid niet had zien staan, had je niet eens opgemerkt dat de snelheid veranderde.

Los daarvan, hoeveel van dit soort figuren je tegenwoordig tegen komt, ook die hun knipper alvast aan gooien als jij net bij hun achterbumper bent, zonder direct naar links te komen. Of die hem 300-400 meter voor een vrachtwagen alvast naar links flikkeren waardoor jij hem vol in de ankers kan hangen terwijl er achter jou kilometers leeg zijn.
The summer is magic!

pi_144971028
Dit topic geeft uitstekend weer waarom het belangrijk is om begrip voor elkaar te hebben.
Niet iedereen is net zo fantastisch als jij bent.
Dit topic gaat er vooral van uit dat ze zelf perfect rijden en alles ligt aan de ander.
Ik geloof daar geen moer van, iedereen maakt fouten alleen geeft niet iedereen dat toe.
pi_144971765
Reed laatst een bocht in naar links en het verkeer van rechts had dus rood. Kreeg ik opeens een boze fietser achter me aan die vond dat ik beter op moest letten (ik had m inderdaad ook niet gezien). Bedacht me later pas dat het eigenlijk best logisch was dat ik m niet had gezien want hij moet door rood gereden zijn. Brutaal tuig ook altijd op die fietsen, tis dat ik het me pas bedacht toen ik alweer thuis was :')

Als die gozer tegen mijn auto gezeten had dan had ik het zeker ook nog gedaan als automobilist :r
  zondag 28 september 2014 @ 00:54:01 #211
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_144971950
Mensen die naast mij komen rijden, en vragen of ik wil racen...
Nee, natuurlijk.

Racen doe je maar in een spelcomputer.
  Spellchecker zondag 28 september 2014 @ 01:32:42 #212
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_144972797
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 00:54 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Nee, natuurlijk.

Dat is wel een beetje krap :+
Tevens -purist.
pi_144973713
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 00:23 schreef vannelle het volgende:
Dit topic geeft uitstekend weer waarom het belangrijk is om begrip voor elkaar te hebben.
Dit topic gaat er vooral van uit dat ze zelf perfect rijden en alles ligt aan de ander.
Ik geloof daar geen moer van, iedereen maakt fouten alleen geeft niet iedereen dat toe.
Klopt helemaal, als we een beetje vergevingsgezind zijn zou het een hoop schelen. De irritaties die ik hier post zijn meestal acties die de ander of expres doet, of gewoon niet begrijpbaar. (dus over de zakken of niet helemaal heldere figuren) Zogenaamde uitzonderlijke gevallen dus. Maar zelfs als een actie expres is laat ik het maar gewoon gaan. Geen vergeldingsacties, want negen van de tien keer zorg je dan zelf voor het gevaar. En veiligheid staat nog altijd bovenaan.
  zondag 28 september 2014 @ 03:46:58 #214
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_144974490
quote:
Nee, natuurlijk.

Wacht, mensen die naast een Passat gaan staan om te racen? Waar rijden die dan in? Demio's? _O-
  zondag 28 september 2014 @ 03:50:35 #215
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_144974513
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 02:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Klopt helemaal, als we een beetje vergevingsgezind zijn zou het een hoop schelen. De irritaties die ik hier post zijn meestal acties die de ander of expres doet, of gewoon niet begrijpbaar. (dus over de zakken of niet helemaal heldere figuren) Zogenaamde uitzonderlijke gevallen dus. Maar zelfs als een actie expres is laat ik het maar gewoon gaan. Geen vergeldingsacties, want negen van de tien keer zorg je dan zelf voor het gevaar. En veiligheid staat nog altijd bovenaan.
Eens. Als je je altijd maar druk maakt om de fouten of het gedrag van anderen heb je geen tijd meer om van het rijden te genieten. Soms wil mij ook wel eens een vloek ontglippen als iemand een achterlijke actie uithaalt, maar dat is een seconde later weer voorbij. Daar kan ik me verder echt niet druk om maken.
pi_144984985
Ik kan toch nergens zo chagrijnig van worden als mensen die bewust gaan lopen blokken als je door de file rijdt :r
  Moderator zondag 28 september 2014 @ 16:34:03 #217
Dick Laurent Is Dead
pi_144985180
quote:

[..]

Mijn irritatie is idd dit schoolmeestergedrag. Is het niet vanwege het belerende gedrag, dan is het wel de gevaarzetting dat juist groter wordt vanwege dit stomme gedrag.

Ik zou dat doen. Fuck it, ik ga niet gevaarlijk lopen doen omdat ik even mijn gelijk zou willen halen. Misschien als ik echt hard in de rem zou moeten zou ik wel ff toeteren om te laten merken dat het fucking link was wat die persoon deed, maar that's it.
  zondag 28 september 2014 @ 22:10:38 #218
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_145000486
Weetje ik vind het altijd best kut dat als ik afrem voor een bocht dat de mensen die achter mij rijden nog steeds met een best hoge vaart op mij afkomen net alsof ze niet remmen?

Of ik doe het verkeerd :')

Helemaal vervelend als het donker is en ik dus nog trager de bocht maakt omdat ik moet kijken :9
Irene is bae &lt;3
  zondag 28 september 2014 @ 22:13:09 #219
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145000632
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:10 schreef Jiang153 het volgende:
Weetje ik vind het altijd best kut dat als ik afrem voor een bocht dat de mensen die achter mij rijden nog steeds met een best hoge vaart op mij afkomen net alsof ze niet remmen?

Helemaal vervelend als het donker is en ik dus nog trager de bocht maakt omdat ik moet kijken :9
Terechte klacht. Wat ik ook heel erg :') vind zijn mensen die gaan remmen in de bocht.

Ik bedoel, gewoon nee. Rij je te hard dan vlieg je uit de bocht. Doe je dat niet dan hou je controle. Maar door te remmen verhoog je de kans exponentieel dat je controle verliest.

Erachter rijdend voelt het ook niet lekker om hard te remmen in een scherpe bocht :X
  FOK!fotograaf zondag 28 september 2014 @ 22:20:47 #220
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145001117
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:10 schreef Jiang153 het volgende:

Ik had het van de zomer in Limburg, auto voor me slaat af op een 80 weg en remt dus naar bijna 0. Ik zie in de spiegel een of ander hok heel hard dichterbij komen, automaatbak bij me. Zelden zo ver doorgeplankt (6000+ rpm fofzo) met die wagen. Gelukkig had ik er ruim 200 km op zitten, dus was het zooitje wel goed warm geworden.

Ik snap het dus wel. Anderzijds, ik ben bij stoplichten die op rood staan erg vlot met gas los laten en erg laat met remmen, in de hoop dat het zooitje groen wordt.
The summer is magic!

zondag 28 september 2014 @ 23:22:41 #221
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_145004759
Dat is echt zo'n dingetje die ik zelf soms ook best vervelend vind, maar onbewust bij anderen ook gewoon doe. Omdat je weet dat je toch wel op tijd remt. Maar dat weet die ander niet. En jij van een ander ook niet. Best maf eigenlijk. :')
  zondag 28 september 2014 @ 23:23:09 #222
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_145004774
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 22:13 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Terechte klacht. Wat ik ook heel erg :') vind zijn mensen die gaan remmen in de bocht.

Ik bedoel, gewoon nee. Rij je te hard dan vlieg je uit de bocht. Doe je dat niet dan hou je controle. Maar door te remmen verhoog je de kans exponentieel dat je controle verliest.

Erachter rijdend voelt het ook niet lekker om hard te remmen in een scherpe bocht :X
Dit heb ik dus net ondervonden hier en hier ook best wel vaak.

Ik bedoel ik rijd hier 80 en dan geef ik ruim op tijd aan dat ik wil afslaan en rem ik af naar ca. 50/(3). Lijkt mij gewoon redelijk toch?

En dit stukje vind ik ook wel kut ja. Ik rijd daar ca. 60 ofzo gaan ze mij haten :')
Irene is bae &lt;3
  maandag 29 september 2014 @ 00:04:29 #223
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145006189
quote:

[..]

Ik ben het eens met jouw irritatie.
Ik denk overigens dat voor veel automobilisten het ego oneindig belangrijker is dan gevaarzetting. Als je ziet welke achterlijk gevaarlijke capriolen men uithaalt om alleen maar voor de andere auto te eindigen. Tijd win je er verder niet mee, blijkbaar alleen een langere piemel.

Ik irriteer mij ontzettend aan mensen die naar links gaan zonder te kijken en/of de auto er tussen duwen omdat ze niet willen wachten, maar ik laat het gaan. Ik heb een hekel aan zelf plakken (want je kunt niet op tijd remmen en je ziet geen drol) dus ik neem vaak van te voren al afstand. Het gebeurt zo vaak dat ik er eigenlijk een beetje een sport van maak om te voorspellen wanneer iemand zijn auto er toch nog voorknalt. Ik word er behoorlijk goed in :+ Het zijn overigens echt niet alleen 'die dikke leasebakken' (toppunt van jaloezie wanneer mensen dat zeggen) maar echt een mengelmoes van alles en nog wat die dat doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 23:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[lang verhaal]
Het punt is dat je een gevaarlijke situatie niet oplost door zelf gevaarlijk te gaan doen. Je hebt dan dus twee keuzes: anticiperen op de situatie en afstand nemen, of met je lul in de hand het gelijk willen halen en doorkarren. Het is duidelijk dat de automobilist in dat filmpje voor het laatste kiest, maar feitelijk ben je dan net zo aso en net zo'n groot gevaar in het verkeer als degene die naar links gaat. Het maakt niet uit hoe aso een ander is of hoe gevaarlijk een ander rijdt, het verkeer is nooit de plaats om je gelijk te halen. Eigenlijk hoop je dat er dan net een politiewagen achter je rijdt die het ziet, maar helaas hebben we dat geluk nooit :P

quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 00:23 schreef vannelle het volgende:
Zeker waar. Daarom moet je opletten en anticiperen, ook al hou je je zelf aan de regels. Er komt een tijd dat je zelf een fout maakt en dan mag je ook hopen dat de andere verkeersdeelnemers op jou anticiperen.
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 02:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat je het laat gaan en er op anticipeert betekent natuurlijk niet dat het je niet mag irriteren :P Je kunt het ook anders zien: als mensen in dit topic hun stoom kwijt kunnen dan is dat beter dan op de weg ;)
pi_145008831
Maar eerlijk. Hoe gevaarlijk is het echt, veel vreselijke ongelukken in het verkeer maar hie vaak is de oorzaak een van deze irritaties.
.
pi_145009504
Een mountainbiker die op een 80 kilometerweg op het laatste moment over ging steken. Gelukkig kwam ik van stoplichten af en trok niet zo snel op.
pi_145009535
Mensen die de adviessnelheid gaan rijden in een bocht (op de snelweg) waar je makkelijk met 120 door kan. Adviessnelheid is 90.
  maandag 29 september 2014 @ 09:17:10 #227
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_145009699
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 09:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die de adviessnelheid gaan rijden in een bocht (op de snelweg) waar je makkelijk met 120 door kan. Adviessnelheid is 90.
:')
  Moderator maandag 29 september 2014 @ 09:24:07 #228
Dick Laurent Is Dead
pi_145009825
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 00:04 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik ben het eens met jouw irritatie.
Ik denk overigens dat voor veel automobilisten het ego oneindig belangrijker is dan gevaarzetting. Als je ziet welke achterlijk gevaarlijke capriolen men uithaalt om alleen maar voor de andere auto te eindigen. Tijd win je er verder niet mee, blijkbaar alleen een langere piemel.

Ik irriteer mij ontzettend aan mensen die naar links gaan zonder te kijken en/of de auto er tussen duwen omdat ze niet willen wachten, maar ik laat het gaan. Ik heb een hekel aan zelf plakken (want je kunt niet op tijd remmen en je ziet geen drol) dus ik neem vaak van te voren al afstand. Het gebeurt zo vaak dat ik er eigenlijk een beetje een sport van maak om te voorspellen wanneer iemand zijn auto er toch nog voorknalt. Ik word er behoorlijk goed in :+ Het zijn overigens echt niet alleen 'die dikke leasebakken' (toppunt van jaloezie wanneer mensen dat zeggen) maar echt een mengelmoes van alles en nog wat die dat doen.

[..]

Het punt is dat je een gevaarlijke situatie niet oplost door zelf gevaarlijk te gaan doen. Je hebt dan dus twee keuzes: anticiperen op de situatie en afstand nemen, of met je lul in de hand het gelijk willen halen en doorkarren. Het is duidelijk dat de automobilist in dat filmpje voor het laatste kiest, maar feitelijk ben je dan net zo aso en net zo'n groot gevaar in het verkeer als degene die naar links gaat. Het maakt niet uit hoe aso een ander is of hoe gevaarlijk een ander rijdt, het verkeer is nooit de plaats om je gelijk te halen. Eigenlijk hoop je dat er dan net een politiewagen achter je rijdt die het ziet, maar helaas hebben we dat geluk nooit :P

[..]

Zeker waar. Daarom moet je opletten en anticiperen, ook al hou je je zelf aan de regels. Er komt een tijd dat je zelf een fout maakt en dan mag je ook hopen dat de andere verkeersdeelnemers op jou anticiperen.

[..]

Dat je het laat gaan en er op anticipeert betekent natuurlijk niet dat het je niet mag irriteren :P Je kunt het ook anders zien: als mensen in dit topic hun stoom kwijt kunnen dan is dat beter dan op de weg ;)
Zó eens met dit verhaal! :Y

Grappig, ik doe vaak precies hetzelfde!
Heb ook een hekel aan bumperkleven en ik vind het ook scary om te doen uberhaupt dus ik hou altijd zoveel als ik kan afstand. Rijdt er vervolgens iemand voor me die écht te langzaam gaat dan wacht ik af tot er een gat is en dan ga ik ff naar links om in te halen.
Het "voorspellen" van andermans gedrag doe ik ook regelmatig en best vaak krijg ik dan idd gelijk :P
En ja, iedereen maakt fuck ups in het verkeer jij ik, wij allemaal. Als we dat willen voorkomen dan moeten we met zijn allen maar voor altijd binnen achter de geraniums blijven. Maar dat doen we toch niet ;)

En ik vloek regelmatig wel eens op een ander achter 't stuur hoor, zeker... is ook niks mis mee, lekker wat uitfoeteren.
Maar daar laat ik t bij. Ga niet expres kleven, afsnijden of andere gekke dingen uithalen. Snijdt iemand mij af, dan zal ik remmen, en vloeken, en misschien hooguit kort claxonneren. Maar daarna probeer ik t zsm te laten gaan.
Het is het echt echt niet waard om je "gelijk" te gaan halen op iemand die jou in jouw ogen benadeeld heeft in 't verkeer.
Gewoon lekker vanuit je auto die persoon voor rotte eieren uitmaken en eventueel daarna in dit topic je gal spuien :D en meer niet.
  FOK!fotograaf maandag 29 september 2014 @ 16:25:19 #229
842 Zorro
Z
pi_145023244
quote:
Nee, natuurlijk.

Wat ik dan wel weer lachen vind, is heel zenuwachtig mee lopen doen, beetje vooruit rollen, zo van "ik ga er dadelijk vandoor!" en dan rustig wegrijden en die ander zich heel druk makend met slippende banden laten wegscheuren _O-
  maandag 29 september 2014 @ 17:47:29 #230
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145025733
Mensen die twijfelen in het verkeer. Ik bedoel, doe dat gewoon niet :')
pi_145025997
Mensen die gas gaan geven als je ze wilt inhalen... Proberen geen ruimte te laten bij de voorganger en vervolgens boos worden als ik hem gewoon afsnijd op het punt waar het van twee stroken naar 1 gaat...

Let op, die kerel ging dus expres over een afstand van zo'n 700 meter dit doen op een weg waar je 50 mag.. Dus ruim voordat we moesten ritsen... Sorry maar dan heb je gewoon pech in je leasehok
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_145026403
quote:
Als je daar voor het eerst komt, is dat een verstandige actie hoor. Soms kloppen de adviessnelheden.
Professioneel gifmenger.
  maandag 29 september 2014 @ 19:17:31 #233
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145028541
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 18:13 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als je daar voor het eerst komt, is dat een verstandige actie hoor. Soms kloppen de adviessnelheden.
Ik reed vandeweek 70 in een bocht op de snelweg omdat dat er stond. Gewoon omdat ik a pas les en dus nog weinig ervaring heb en b daar voor het eerst reed. Maar blijkbaar is het enorm raar als je in een leswagen de borden opvolgt....wat een geduw achter me. Zowel in die bocht als bij rotondes.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Moderator maandag 29 september 2014 @ 19:39:07 #234
Dick Laurent Is Dead
pi_145029444
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 18:13 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Exact, ik vind het ook vaak lastig als het bochten zijn die ik nooit eerder heb genomen. Het komt best wel eens voor idd dat er adv.snelheid 60 staat en dat je er dan met 60 doorheen gaat en zoiets hebt van, pfff wat is dit voor opa tempo, kon makkelijk harder. Maar soms heb je ook dat je merkt dat 't gewoon een gemeen bochtje is en dat het maar goed is dat je niet veel harder ging.

Ergo, laat de haters maar haten, main thing is dat je niet de bocht uit vliegt ;)
pi_145029539
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 19:17 schreef Toekito het volgende:

[..]

Ik reed vandeweek 70 in een bocht op de snelweg omdat dat er stond. Gewoon omdat ik a pas les en dus nog weinig ervaring heb en b daar voor het eerst reed. Maar blijkbaar is het enorm raar als je in een leswagen de borden opvolgt....wat een geduw achter me. Zowel in die bocht als bij rotondes.
Ach zie het positief, je beschreven nette rijkunst zorgt voor postings in dit topic
pi_145029551
*Gereserveerd*
pi_145031196
quote:
Oh dus jij bent die vuile homo die constant gaat bumperkleven met je bestelbus als ik die bochten maakt :')
Irene is bae &lt;3
pi_145031323
Het is een adviessnelheid. Als mensen er voor kiezen die snelheid aan te houden, dan kan en mag dat. Dat een straatracer daar sneller wil, dat is prima, maar deze straatracer dient dan ook rekening te houden met mensen die daar langzamer rijden. En niet andersom.

NEXT!!
  maandag 29 september 2014 @ 22:21:49 #239
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_145036243
quote:
99s.gif Op maandag 29 september 2014 20:33 schreef Spezza19 het volgende:
Het is een adviessnelheid. Als mensen er voor kiezen die snelheid aan te houden, dan kan en mag dat. Dat een straatracer daar sneller wil, dat is prima, maar deze straatracer dient dan ook rekening te houden met mensen die daar langzamer rijden. En niet andersom.

NEXT!!
Waar is je Bolderbast UI gebleven? :P
  maandag 29 september 2014 @ 22:35:33 #240
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145036854
Heftig trouwens de afgunst en jalousie hier op nieuwe auto's en "leasehokken". Mensen met lease auto's rijden relatief veel, dus inderdaad zullen ze soms negatief opvallen.

Wel grappig trouwens dat het IRL ook zo is. Als je met een snel uitziende auto (denk impreza en m5 maar ook een audi ofzo) te hard rijd wordt je veel sneller gepakt. In een langzaam uitziende familie auto wordt echt heel veel door de vingers gezien. Op de vluchtstrook rijden naast politieauto's in de file ofzo is nooit een probleem geweest bijvoorbeeld :D . Of gewoon weinig gestopt worden voor controles. *O*

Hetzelfde zie je trouwens met huidskleur. Ook in Nederland is er een enorm White privilege. Het is niet eerlijk, maar wel fijn voor ons blanken :o
pi_145036962
En jij mag een auto besturen? Godsamme zeg......
  maandag 29 september 2014 @ 22:44:10 #242
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145037215
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:38 schreef vannelle het volgende:
Je gaat ontkennen dat de politie kijkt naar huidskleur en autotype?

We worden gewoon voor superficiele dingen geprofileerd...
pi_145037232
Klopt, al een paar keer een politieachtervolging gezien waarbij op het moment da de politie eindelijk die auto voorbij kan en ziet dat het geen Marokkanen zijn, de achtervolging stopt.
Zelfs een keer zo erg, ik werd na een snelle rit staande gehouden en toen ze schreeuwend mijn deur opende en mijn bril, sproeten en rode haar zagen, kreeg ik een donut cadeau vanwege de schrik.
Ik hoop dat ze de misdragingen toch gedeclareerd hebben op een kenteken van een medelander
pi_145037325
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:44 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Je gaat ontkennen dat de politie kijkt naar huidskleur en autotype?

We worden gewoon voor superficiele dingen geprofileerd...
Ik kan niet voor de politie spreken uiteraard, dat doen ze zelf wel als het nodig is maar je opmerking is nogal dom, jammer dat je het blijkbaar zelf niet ziet.
  maandag 29 september 2014 @ 22:49:04 #245
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145037429
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik kan niet voor de politie spreken uiteraard, dat doen ze zelf wel als het nodig is maar je opmerking is nogal dom, jammer dat je het blijkbaar zelf niet ziet.
:') __!! Op zoveel manieren. Maar laten we weer stoppen met flamen...
pi_145037495
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:49 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

:') __!! Op zoveel manieren. Maar laten we weer stoppen met flamen...
We??
pi_145037614
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:35 schreef NieuweNier het volgende:
Heftig trouwens de afgunst en jalousie hier op nieuwe auto's en "leasehokken". Mensen met lease auto's rijden relatief veel, dus inderdaad zullen ze soms negatief opvallen.

Wel grappig trouwens dat het IRL ook zo is. Als je met een snel uitziende auto (denk impreza en m5 maar ook een audi ofzo) te hard rijd wordt je veel sneller gepakt. In een langzaam uitziende familie auto wordt echt heel veel door de vingers gezien. Op de vluchtstrook rijden naast politieauto's in de file ofzo is nooit een probleem geweest bijvoorbeeld :D . Of gewoon weinig gestopt worden voor controles. *O*

Hetzelfde zie je trouwens met huidskleur. Ook in Nederland is er een enorm White privilege. Het is niet eerlijk, maar wel fijn voor ons blanken :o
Sorry, maar leasehokken vallen elke dag op, omdat er gestreste klojo's in zitten… En daarbij, het is niet hun eigen auto, dus geven ze er ook geen moer om, dus raggen ze dat ding lekker af…

Dat heeft verder weinig te maken met een dure auto of het feit dat het een leasehok is. Ik reageer op mensen hun gedrag. Of ze nou in een Ferrari rijden of een truttenschudder.
pi_145037687
Vergeet de huidskleur niet, schijnt ook een issue te zijn.....
pi_145038549
quote:
99s.gif Op maandag 29 september 2014 22:53 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Sorry, maar leasehokken vallen elke dag op, omdat er gestreste klojo's in zitten… En daarbij, het is niet hun eigen auto, dus geven ze er ook geen moer om, dus raggen ze dat ding lekker af…

Dat heeft verder weinig te maken met een dure auto of het feit dat het een leasehok is. Ik reageer op mensen hun gedrag. Of ze nou in een Ferrari rijden of een truttenschudder.
Dat afraggen kan ik wel beamen ja, sterker nog hoe onzuiniger ik rij des te meer punten ik spaar bij het pompstation.
  dinsdag 30 september 2014 @ 00:00:37 #250
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145040157
quote:
99s.gif Op maandag 29 september 2014 22:53 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Lol. Als je maandelijks nieuwe banden nodig hebt gaat de lease maatschappij die niet betalen. Hetzelfde geld voor eigen risico enzo. Het is niet alsof je zonder consequenties ieder jaar een auto total loss kan rijden. Alleen warm rijden ofzo slaan mensen misschien over, maar hoeveel mensen ken je die hun eigen auto warm rijden.

Hell de lease maatschappij op ons werk wil zwarte dozen met gps en camera's inbouwen. Inclusief een camera naar binnen gericht. :')
pi_145041604
Tja, reed vanmiddag 4 stoplichten achter elkaar tot 6500 toeren in 1 weg. Gewoon omdat het kan en het toch een leasebak is. Zou ik met een eigen auto niet doen.

Of toen een stomme bouwvakker met een pickup en aanhanger zonodig het gat dicht moest rijden. Gewoon ertussen proppen, zou ik met eigen auto ook niet doen.
.
  Spellchecker dinsdag 30 september 2014 @ 01:53:33 #252
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_145042041
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:07 schreef Fer het volgende:
Tja, reed vanmiddag 4 stoplichten achter elkaar tot 6500 toeren in 1 weg. Gewoon omdat het kan en het toch een leasebak is. Zou ik met een eigen auto niet doen.

Of toen een stomme bouwvakker met een pickup en aanhanger zonodig het gat dicht moest rijden. Gewoon ertussen proppen, zou ik met eigen auto ook niet doen.
Nee, precies. Laat de maatschappij er maar mooi voor opdraaien.

De gemiddelde leaserijder :r
Tevens -purist.
  dinsdag 30 september 2014 @ 02:00:29 #253
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145042088
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:53 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Nee, precies. Laat de maatschappij er maar mooi voor opdraaien.

De gemiddelde leaserijder :r
"De maatschappij ervoor laten opdraaien" :')

Fer heeft duidelijk economisch gezien een grote toegevoegde waarde. De economie, en de maatschappij, draaien op mensen als hem. (Of mensen als ik, mensen die werken).

Voor die toegevoegde waarde wordt hij een beetje beloond. Een onderdeel van die beloning is een leasewagen waarbij hij ontzien wordt van de kosten van onderhoud. Op die manier wordt iemand die werkt beloond, en gemotiveerd om de "maatschappij" te blijven ondersteunen.

Als er geen hard werkende mensen waren, was er ook geen sociaal vangnet. Eigenlijk moeten bijstandtrekkers blij zijn dat er hun überhaupt een leven gegund wordt wanneer ze dat economisch gezien niet verdienen.
pi_145042674
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 00:00 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Lol. Als je maandelijks nieuwe banden nodig hebt gaat de lease maatschappij die niet betalen. Hetzelfde geld voor eigen risico enzo. Het is niet alsof je zonder consequenties ieder jaar een auto total loss kan rijden. Alleen warm rijden ofzo slaan mensen misschien over, maar hoeveel mensen ken je die hun eigen auto warm rijden.

Hell de lease maatschappij op ons werk wil zwarte dozen met gps en camera's inbouwen. Inclusief een camera naar binnen gericht. :')
Jeetje, zeker om Marokkanen te filmen die een auto jatten en wegrijden.
  dinsdag 30 september 2014 @ 09:24:29 #255
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_145044443
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:38 schreef vannelle het volgende:
_O-
pi_145044541
quote:
8s.gif Op maandag 29 september 2014 20:30 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Oh dus jij bent die vuile homo die constant gaat bumperkleven met je bestelbus als ik die bochten maakt :')
Ik bumperkleef nooit. Ik heb ook geen bestelbus. Als het niet kan ga ik gewoon mee met het verkeer, of ik haal in.
pi_145052182
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 02:00 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Fer heeft duidelijk economisch gezien een grote toegevoegde waarde. De economie, en de maatschappij, draaien op mensen als hem. (Of mensen als ik, mensen die werken).

Voor die toegevoegde waarde wordt hij een beetje beloond. Een onderdeel van die beloning is een leasewagen waarbij hij ontzien wordt van de kosten van onderhoud. Op die manier wordt iemand die werkt beloond, en gemotiveerd om de "maatschappij" te blijven ondersteunen.

Als er geen hard werkende mensen waren, was er ook geen sociaal vangnet. Eigenlijk moeten bijstandtrekkers blij zijn dat er hun überhaupt een leven gegund wordt wanneer ze dat economisch gezien niet verdienen.
Dus mensen die een grote bijdrage leveren aan de maatschappij mogen andermans auto's aftrappen?
pi_145052579
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dus mensen die een grote bijdrage leveren aan de maatschappij mogen andermans auto's aftrappen?
Dan moeten ze er een rpm limiter opgooien. Ik zou ook gewoon sportief rijden met zo'n auto.
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:57:51 #259
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145052826
quote:

[..]

Ze betalen toch voor die auto :') __!

Wiens eigendom het voor de boekhouding is, is totaal niet relevant... :W
pi_145052966
quote:
Klaarblijkelijk wel.
Ze krijgen een auto van hun werkgever en trappen deze af (de auto, niet de werkgever).
De werkgever laat dit toe omdat het geld dat de werknemer binnenhaalt de kosten van de afgetrapte auto overtreft.
En de leasemaatschappij maakt het ook niets uit zolang de werkgever netjes de facturen blijft betalen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_145053019
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:29 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik bumperkleef nooit. Ik heb ook geen bestelbus. Als het niet kan ga ik gewoon mee met het verkeer, of ik haal in.
Daarom blijf je maar op gepaste afstand rijden als ik die bocht maakt :7
Irene is bae &lt;3
pi_145054428
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ze betalen toch voor die auto :') __!

Wiens eigendom het voor de boekhouding is, is totaal niet relevant... :W
Daarom vind ik de redenering dat een grotere maatschappelijke bijdrage een reden is om door te trappen en daarbij het verkeer te zieken (ja, dat gebeurt. Ik zie niet aan de auto is deze geleased is, maar het rijgedrag zegt alles.) nergens op slaan.
pi_145054435
quote:
Zolang ze rechts houden en in de binnenspiegel kijken of er niemand op ze in rijdt als ze remmen is het toch prima
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:58:10 #264
12621 tcr
*nix 4ever
pi_145054715
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:47 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Zolang ze rechts houden en in de binnenspiegel kijken of er niemand op ze in rijdt als ze remmen is het toch prima
En in hun eigen baan blijven (en niet lekker ruim de bocht nemen).
pi_145060422
Het is druk, dus sta ik nu bij het stoplicht lekker te fokken. Sorry als je nu achter me staat en ik niet gelijk optrek bij groen.
.
pi_145066824
toen ik voor de tweede keer zelfstandig autoreed (heb sinds 19 september mn rijbewijs) reed ik op 'n gegeven moment over een dubbele rotonde (waar de binnenbaan een andere kant op gaat dan de buitenbaan zeg maar) en ik reed in de buitenste baan toen er ineens iemand van een afslag dacht dat hij nog wel even snel de binnenste baan op kon rijden. hij sneed mij dus af en kon ook nog eens niet doorrijden op de binnenste baan en stond dus dwars op mijn rijbaan })

hij stak nog zn hand op bij wijze van excuses, maar hij had zich gewoon eerder moeten bedenken dat die nog niet kon gaan.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_145071404
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:58 schreef tcr het volgende:

[..]

En in hun eigen baan blijven (en niet lekker ruim de bocht nemen).
Ja precies
  Spellchecker dinsdag 30 september 2014 @ 23:25:38 #268
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_145077076
quote:

[..]

Ik weet niet in wat voor wereld jij werkzaam bent, maar wat je nu zegt is je reinste stierenpoep. Ik rij zelf (bewust, overigens - geen financiële reden) geen lease-auto, maar kan je rustig melden dat je al vrij snel een lease-auto hebt, zonder dat je daar een maatschappelijk held voor hoeft te zijn. Dat heeft puur te maken met de positie, die potentiële werknemers hebben, i.v.m. tekorten aan personeel.

En ja, het kan uit voor die werkgevers, maar reken er maar op dat die er hun marge zo weinig mogelijk onder laten lijden. Dat schuift allemaal, al dan niet gedeeltelijk, door, totdat je uiteindelijk bij de particulier uitkomt.

Je ziet het overigens relatief net zo vaak bij figuren die in bedrijfsauto's rijden (dus zo'n beetje iedere pipo, die voor dat bedrijf werkt).
quote:

:')
Tevens -purist.
pi_145077370
quote:

[..]

_O-
Jij zou betaald moeten krijgen per alinea aan slap gelul _O_
pi_145077882
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:33 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

_O-
Ik had het ooit over wat autorijden met een mens doet. Normaal gesproken prima mensen om mee om te gaan, maar in de auto worden het verkeershufters. Ik denk dat mensen die zonder auto niet te genieten zijn een nog grotere lul worden als ze eenmaal een paar wielen onder de kont hebben.
pi_145077999
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:47 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik had het ooit over wat autorijden met een mens doet. Normaal gesproken prima mensen om mee om te gaan, maar in de auto worden het verkeershufters. Ik denk dat mensen die zonder auto niet te genieten zijn een nog grotere lul worden als ze eenmaal een paar wielen onder de kont hebben.
eens, maar nieuwenier is wel trolololo aan het doen trouwens.
pi_145078091
Leasebakken verbruiken meer benzine, leveren dus meer accijns op. Hard rijden is meer boetes, ook voor de schatkist. Meer schades en onderhoud, werkverschaffing voor schadebedrijven en autogarages. En iedere 4 jaar een nieuwe, das weer een klap BPM voor onze staat. Levert toch op?

En hoeveel zou de maatschappij gebaat zijn als ik mijn 40000 jaarlijkse kilometers in een walmende Mercedes stinkdiesel uit 1999 a 19/ct km-vergoeding zou doen.
.
  Spellchecker woensdag 1 oktober 2014 @ 00:05:43 #273
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_145078517
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:50 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

eens, maar nieuwenier is wel trolololo aan het doen trouwens.
Die knakker is echt een meestertroll, en er wordt om het leven gehapt ook hier op Fok!.

Heel soms zit er echter wel eens een serieus ogende reactie tussen bij 'm, waaronder (in ieder geval de 1e 2 alinea's van) die, waar wij zojuist op reageerden ;)
Tevens -purist.
pi_145078865
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:53 schreef Fer het volgende:
Leasebakken verbruiken meer benzine, leveren dus meer accijns op. Hard rijden is meer boetes, ook voor de schatkist. Meer schades en onderhoud, werkverschaffing voor schadebedrijven en autogarages. En iedere 4 jaar een nieuwe, das weer een klap BPM voor onze staat. Levert toch op?

En hoeveel zou de maatschappij gebaat zijn als ik mijn 40000 jaarlijkse kilometers in een walmende Mercedes stinkdiesel uit 1999 a 19/ct km-vergoeding zou doen.
Gelul. Ik stook iedere honderd kilometer zo'n 26 liter diesel op en rij jaarlijks zo'n 110000km/j. Met jouw redenering zou ik heen en weer over drie rijstroken kunnen rijden en mij als een totaallul mogen gedragen, alle snelheden tussen 40 en 90 per uur over een enkele beschikbare rijstrook bij wegwerkzaamheden mogen rijden...
  woensdag 1 oktober 2014 @ 00:51:29 #275
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145079610
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:33 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

_O-
Geheel off topic maar dat krijg ik ook nog _O-

Ik werk bij een kansloos callcenter. :')
  woensdag 1 oktober 2014 @ 02:23:54 #276
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145080372
Dikke paniek voor Utrechters! Ze hebben een flitser gezet op de waterlinieweg. :( :'(

(Voor mensen die niet uit Utrecht komen, dat is een 70 weg waar iedereen 100 a 130 rijdt.)

Ze hebben hem gezet bij die grote rotonde. Er stond daar jaren een bordje met dat er controle was, en nu is die er ook. :')

Ook echt mijn favoriete "je mag hier 50 maar harder is leuker" bocht hebben ze ook een flitser neergezet. :(
pi_145080767
En dat is precies de reden waarom ik in voor mij onbekende steden me aan de snelheid houdt.

Irritant voor iemand die daar vaker rijdt, maar je wordt gewoon genaaid op dit soort wegen en de flitspalen worden steeds minder zichtbaar.
pi_145082182
En daar zijn de mistachterlichten weer met nog minstens 200 meter zicht.
pi_145082345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 06:34 schreef Viezze het volgende:
En dat is precies de reden waarom ik in voor mij onbekende steden me aan de snelheid houdt.

Irritant voor iemand die daar vaker rijdt, maar je wordt gewoon genaaid op dit soort wegen en de flitspalen worden steeds minder zichtbaar.
vooral met die nieuwe supermini kastjes die ze groen verven en tussen de bomen hangen
  woensdag 1 oktober 2014 @ 09:30:58 #280
12221 Tijn