abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144852026
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 00:21 schreef NieuweNier het volgende:

Als ze echt volgas geeft kan je in de meeste auto's trouwens ook de koppeling gewoon boem in 1 klap loslaten. Het is beter dan oproken en handig wanneer je echt power nodig hebt. Wanneer je bijvoorbeeld zwaar beladen of met een caravan omhoog moet. (Wel het stuur goed vasthouden :o )
Je weet dat slippende banden vrijwel geen grip hebben?
  woensdag 24 september 2014 @ 13:30:41 #152
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_144852241
Ik reed vandaag achter iemand in een 30 km zone, en ik ben van mening dat je als je 30kan rijden , de dat ook gewoon moet doen.
Maar nee deze mevrouw ging voor elk weggetje van rechts die perfect viel in te kijken vol op de rem :')
Ik kon ook niet inhalen want rechts stonden auto's geparkeerd dus werd ik gedwongen om er met 15 achter te blijven hangen en langzaam gek te worden ;(
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 24 september 2014 @ 14:40:28 #153
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144854639
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Alsof je echt alle grip van je banden nodig hebt in zo'n situatie. Bovendien geld banden zijn goedkoper dan de koppeling, dus kies je ervoor die te verslijten.

Beter dan veel toeren maken en met de koppeling oproken om ervoor zorgen dat je geen wheelspin hebt.

Bovendien hebben de meeste auto's tractie controle... Dan wordt her vanzelf geregeld.
pi_144854794
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:30 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik reed vandaag achter iemand in een 30 km zone, en ik ben van mening dat je als je 30kan rijden , de dat ook gewoon moet doen.
Maar nee deze mevrouw ging voor elk weggetje van rechts die perfect viel in te kijken vol op de rem :')
Ik kon ook niet inhalen want rechts stonden auto's geparkeerd dus werd ik gedwongen om er met 15 achter te blijven hangen en langzaam gek te worden ;(
Misschien was ze de straatnaambordjes aan het lezen?
Hoogst irritant, dat wel.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 24 september 2014 @ 15:07:20 #155
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_144855760
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:44 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Misschien was ze de straatnaambordjes aan het lezen?
Hoogst irritant, dat wel.
Lijkt me niet, de bestuurder woont namelijk op een steenworpafstand van mij af :P
pi_144856261
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:30 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Zoiets?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 24 september 2014 @ 15:24:03 #157
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_144856403
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:20 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Zoiets?
[ afbeelding ]
Nou zo ongeveer :')
Alleen dan met een
en een

:D
  FOK!fotograaf donderdag 25 september 2014 @ 02:48:25 #158
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144881766
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 00:21 schreef NieuweNier het volgende:

Als ze echt volgas geeft kan je in de meeste auto's trouwens ook de koppeling gewoon boem in 1 klap loslaten. Het is beter dan oproken en handig wanneer je echt power nodig hebt. Wanneer je bijvoorbeeld zwaar beladen of met een caravan omhoog moet. (Wel het stuur goed vasthouden :o )
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Genoeg om met totaal 3300/3400 kg op een helling die vol ligt met steenslag (2-3 cm dik) in een bocht en ca. 30/35 graden steil is omhoog te komen op alleen je aangedreven voorwielen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 26 september 2014 @ 03:30:01 #159
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_144914717
Nou, na een kleine 500 km vandaag dan toch weer gekalmeerd :+

Op de heenweg vooral last gehad van automobilisten/beroepschauffeurs die met <2 km/u verschil inhalen. Beroepschauffeurs die dat doen mogen van mij gelijk met een nekschot in een greppel achtergelaten worden, want je weet al dat jouw voertuig begrensd is. De automobilisten.. wat gaat er in jullie hoofd om? Ik snap best dat je langzaam wilt rijden, want scheelt geld en milieu en langzamer is veiliger en knuffel bomen lieve konijntjes iedereen blij ik hou van regenbogen. Maar geef dan godverdomme even 3 seconden gas zodat je er voorbij bent en ga daarna weer lekker voor die gast lanterfanten met de cc op 91 km/u. Dan kan de rest door. De eerste persoon die zo'n inhaalautist van de weg af rijdt krijgt van mij een bloemetje. Zo, dat is er uit.

Terugweg vooral gezeik met mensen die hun licht niet op orde hebben.
- twee mensen reden met groot licht op de A27, omdat... err ja waarom eigenlijk? Beide geseind, eentje snapte de hint
- een vrachtwagen die niet alleen zijn normale verlichting aanhad, die overigens op zichzelf al genoeg in je auto schijnen, maar ook nog mistlichten. Volgens mij probeerde hij de scheepvaart voor de kust te behoeden of zo.
- mensen, een eerlijke tip: als één koplamp het niet doet dan is het niet, ik herhaal NIET okee om de andere dan maar op groot licht te zetten, om te compenseren. Serieus.
- midden in Utrecht ook een josti met mistlampen aan. Want de omstandigheden waren ook erg sle.. o wacht; geen regen, geen mist, prima verlichte weg. Komt eerst ook nog met ~80 aangejakkerd om vervolgens met 51 km/u de hele tijd pal links van mij te blijven rijden. I don't want to live on this planet anymore.

Gelukkig kan ik uitslapen morgen, dan ben ik weer helemaal zen :Y)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 26 september 2014 @ 09:44:40 #160
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_144916946
Fietsbejaarden die echt midden op het fietspad gaan stilstaan om te overleggen welke kant ze op moeten. :r

Hoeveel moeite is het om gewoon even in de Berm te gaan staan o|O
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  vrijdag 26 september 2014 @ 09:58:35 #161
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144917217
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 03:30 schreef twiFight het volgende:
knuffel bomen lieve konijntjes iedereen blij ik hou van regenbogen.
_O- :')
pi_144919198
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:44 schreef Pandaplint het volgende:
Fietsbejaarden die echt midden op het fietspad gaan stilstaan om te overleggen welke kant ze op moeten. :r
[ afbeelding ]

Hoeveel moeite is het om gewoon even in de Berm te gaan staan o|O
Herkenbaar!! Scholieren en moeders-met-kinderen kunnen er ook wat van, maar bejaarden zijn het ergste.
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 september 2014 @ 11:49:54 #163
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144920082
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 03:30 schreef twiFight het volgende:
- mensen, een eerlijke tip: als één koplamp het niet doet dan is het niet, ik herhaal NIET okee om de andere dan maar op groot licht te zetten, om te compenseren. Serieus.
Ik zet dan mijn mistlampjes voorop dan bij, die enkele keer dat het gebeurt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144921307
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 02:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

Genoeg om met totaal 3300/3400 kg op een helling die vol ligt met steenslag (2-3 cm dik) in een bocht en ca. 30/35 graden steil is omhoog te komen op alleen je aangedreven voorwielen.
Ja, maar niet "vol gas geven en boem de koppeling laten schieten".
Dan blijf je zelfs op een vlakke weg nog op dezelfde plek staan.
  Spellchecker vrijdag 26 september 2014 @ 22:10:02 #165
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_144940150
30-35 graden helling, toe maar weer... Zúlke steile hellingen ben ik nog nooit op normale wegen tegengekomen in Europa :P
Tevens -purist.
  vrijdag 26 september 2014 @ 22:15:48 #166
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144940421
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:10 schreef NoBody122 het volgende:
30-35 graden helling, toe maar weer... Zúlke steile hellingen ben ik nog nooit op normale wegen tegengekomen in Europa :P
Haha volgens mij bestaat dit niet.

Dit is het guiness record in Nieuw Zeeland met ongeveer 20 graden en 35%

pi_144940705
Amsterdam binnenstad, twee keer bijna een dode fietser onder mijn auto in een ochtend.

Beide keren reed ie door rood, terwijl ik al secondelang groen had. De eerste remde hard en gleed onderuit, schoof zo voor mijn bumper.

De tweede had eerder moeite met remmen (lastig met een telefoon in je hand) en sprong maar onhandig van zijn fiets. 1 meter links van mij, midden op de weg.

Misschien reed ik te langzaam weg bij het stoplicht ofzo, maar dan waren ze wellicht echt dood geweest bij doorrijden.
.
pi_144940835
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:21 schreef Fer het volgende:
twee keer bijna een dode fietser onder mijn auto in een ochtend.
Kunnen die fietsen?
pi_144940964
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Kunnen die fietsen?
Bijna niet meer dus.
.
pi_144941106
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:27 schreef Fer het volgende:

[..]

Bijna niet meer dus.
Twee keer bijna een fietser dood onder mijn auto. ;)
  vrijdag 26 september 2014 @ 22:35:28 #171
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144941337
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:21 schreef Fer het volgende:
Amsterdam binnenstad, twee keer bijna een dode fietser onder mijn auto in een ochtend.

Beide keren reed ie door rood, terwijl ik al secondelang groen had. De eerste remde hard en gleed onderuit, schoof zo voor mijn bumper.

De tweede had eerder moeite met remmen (lastig met een telefoon in je hand) en sprong maar onhandig van zijn fiets. 1 meter links van mij, midden op de weg.

Misschien reed ik te langzaam weg bij het stoplicht ofzo, maar dan waren ze wellicht echt dood geweest bij doorrijden.
Komt dat ook niet een beetje door individuele rijstijl? Als je groen hebt kijk je alsnog of er verkeer aankomt. Net als de nacontrole van het fietspad die je in je rijlessen geleerd moet hebben... Die ervoor zouden zorgen dat je die fietsers ziet en ze dus niet bijna aan rijdt...

Ik heb nog nooit een bijna aanrijding gehad met een fietser. Hell nog nooit een fietser over het hoofd gezien of onverwachts voor me.

Ik vind dat we als automobilisten een verantwoordelijkheid hebben fietsers te beschermen. Soms hebben we met de auto idd voorrang. Maar jij zal vast wel een neefje hebben die soms uitgaat. Wil je dat hij doodgereden wordt omdat hij geen voorrang heeft?

De wet denkt er hetzelfde over. Een mooi voorbeeld is Hoe er een tijdje geleden een taxichauffeur 70 procent schuldig was dat hij een fietser aanreed die dronken door rood fietste. We moeten daar gewoon op letten...
pi_144942063
Fietsers zijn inderdaad hartstikke voorspelbaar
pi_144942607
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:35 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Komt dat ook niet een beetje door individuele rijstijl? Als je groen hebt kijk je alsnog of er verkeer aankomt. Net als de nacontrole van het fietspad die je in je rijlessen geleerd moet hebben... Die ervoor zouden zorgen dat je die fietsers ziet en ze dus niet bijna aan rijdt...

Ik heb nog nooit een bijna aanrijding gehad met een fietser. Hell nog nooit een fietser over het hoofd gezien of onverwachts voor me.

Ik vind dat we als automobilisten een verantwoordelijkheid hebben fietsers te beschermen. Soms hebben we met de auto idd voorrang. Maar jij zal vast wel een neefje hebben die soms uitgaat. Wil je dat hij doodgereden wordt omdat hij geen voorrang heeft?

De wet denkt er hetzelfde over. Een mooi voorbeeld is Hoe er een tijdje geleden een taxichauffeur 70 procent schuldig was dat hij een fietser aanreed die dronken door rood fietste. We moeten daar gewoon op letten...
Daarom ga ik mijn dashcam weer gebruiken. Kun je zelf zien hoe bizar deze situaties zijn. Groen licht trok op tot 10km en stond alweer stil toen ik bij de weg zelf was.

https://www.google.nl/map(...)01xq0H3UxoJW9N9g!2e0
.
pi_144942718
[quote]0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Daarom ga ik mijn dashcam weer gebruiken. Kun je zelf zien hoe bizar deze situaties zijn. Groen licht trok op tot 10km en stond alweer stil toen ik bij de weg zelf was.

.
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:10:55 #175
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144942915
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:03 schreef Fer het volgende:

[..]

https://www.google.nl/map(...)01xq0H3UxoJW9N9g!2e0
Fiets je zelf wel eens? Ik kan me voorstellen dat het inderdaad lastig is wanneer je je niet zelf als fietser in het verkeer hebt begeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')