abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144791418
Ik reed van t weekend in Amsterdam alwaar zo'n petje weer demonstreerde waarom ik zo'n hekel heb aan amsterdammers. Echt op het aller-aller-laatste moment remmen, terwijl ik voorrang had. Overzichtelijke rotonde, druk verkeer dus dat was echt geen verrassing dat hij effe moest wachten. Afijn, ik stond dus al stil om een aanrijding te voorkomen.

En effe later achter een paardentrailer die natuurlijk rustig aan deed om zijn vrachtje niet te beschadigen. En nergens inhaalmogelijkheden. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_144792109
De man die z'n auto zonder te kijken voor mijn auto gooide. Hij kwam van de invoegstrook (snelweg).
Het meisje wat rechts naast een 60-kilometerweg liep met haar fiets, terwijl het fietspad links is. Maar dat was meer een irritatie van partner, niet van mij.
pi_144795773
quote:
6s.gif Op maandag 22 september 2014 13:57 schreef Zorro het volgende:
Waarom, leg me uit, waarom denkt iedereen te moeten afremmen voor een verkeersdrempel? Ik bedoel, als je op een 60-weg rijdt en je rijdt 80 en er komt een drempel, dat je dan afremt, logisch. Maar op de een of andere manier is het voor veel mensen een automatisme, want als ze op diezelfde weg 50 rijden, gaan ze evengoed op de rem bij een drempel, want ja, drempel he |:(
omdat het langzaam over een drempel gaan comfortabel is

om dezelfde reden automaat>handgeschakeld
  maandag 22 september 2014 @ 18:57:11 #129
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_144797286
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:48 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Omdat drempels vaak heel erg kut zijn.
Auto waar ik rijles in had was een Polo, nieuw model, auto is aan de voorkant vrij laag, dus dan moet je niet denken dat je een drempel fatsoenlijk met 20-25 kan nemen.
Drempels in Almere nam ik áltijd met 10-15 omdat anders de onderkant van je auto naar de knoppen gaat.
Hij heeft het over drempels op 50 km/u wegen en die kun je gewoon doodnormaal met 50 km/u nemen. Daar zijn ze namelijk voor. Heeft niets te maken met drempels in woonwijken verder. Overigens is Almere qua drempels nog erger dan alle 9 ringen van de hel bij elkaar.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_144797964
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:57 schreef twiFight het volgende:

[..]

Hij heeft het over drempels op 50 km/u wegen en die kun je gewoon doodnormaal met 50 km/u nemen. Daar zijn ze namelijk voor. Heeft niets te maken met drempels in woonwijken verder. Overigens is Almere qua drempels nog erger dan alle 9 ringen van de hel bij elkaar.
Almere is qua drempels echt een hell, nog erger dan al die pauper rotondes in Huizen.
pi_144798618
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 19:14 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Almere is qua drempels echt een hell, nog erger dan al die pauper rotondes in Huizen.
Drempels in de woonwijken van Huizen zijn irritant
pi_144799198
Grappig, de drempels in mijn dorp zijn alleen maar uitnodigend voor het lokale tuig om even flink gas te geven. Midden in de nacht. (roooarrrr KLABAM---KLABAM roaarrrr)
Zo'n 30km zone is alleen voor de sier natuurlijk, bij een school. En dan zet de gemeente er van die schattige borden neer, mozaiekjes in de weg, alsof het tuig niet wéét dat het een 30km zone is. Jammer dat er geen gemeentelijke digitale flitspalen zijn. Volgens mij zou je binnen een paar weken winst maken.
...
  maandag 22 september 2014 @ 21:43:11 #133
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144804500
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, eergister zo'n tien uur gereden samen met mijn vriendin naar de Dordogne te Frankrijk, waar ik nu dus voor een weekje zit :D

Het was echt een zeer interessante rit, en ook de eerste lange rit waarbij mijn vriendin me kon afwisselen aangezien zij nu eindelijk sinds twee maanden het rijbewijs heeft.

Het begon in Nederland om 6:30 sochtends, in zeer dichte mist.
Dit was ook voor mij de eerste keer dat ik moest rijden in zulke dichte mist en ik vond het dan ook best wel naar.

Afijn, het ging echt met flarden.... Dan was het zicht een tijdje best ok, en dan opeens reed je een mistbank binnen en reduceerde het zicht binnen enkele seconden naar 50 meter of soms nog wel minder zelfs!

Bij dit slechte zicht vertraagde ik naar zo'n 60km/u en zette ik mijn mistachterlicht aan (en reed ik uiteraard rechts).
Vervolgens, waren er nog steeds mensen, die in ZULK slecht zicht gewoon met een rotgang voorbij kwamen zetten en dan vaak nog zonder mistachterlicht of wat dan ook!! Echt ongeloofelijk...
Die auto's gingen me voorbij en binnen enkele seconden verdwenen ze gewoon in de mist, en kon ik ze al niet meer zien. Idioot gewoon.

En ja hoor, op gegeven moment komen er twee politiebusjes met loeiende sirene me voorbij, en een paar minuten verderop (gelukkig kon ik op tijd anticiperen omdat ik 60 reed) zie ik dat ze op de weg stil staan. Ik vertraag, doe mijn knipperlichten aan en rijd er voorzichtig via de vluchtstrook omheen.
Twee auto's compleet aan diggelen kon ik iig nog net zien. Crash was dus vlak voor mij gebeurd.

Afijn niet lang daarna ging ik de Belgische grens over en beetje bij beetje trok de mist weg.

Verder geen hele gekke dingen meegemaakt. De ringweg van Parijs voor t eerst gedaan. Vriend van me had me gewaarschuwd dat het een verkeers-hel was. Ik vond het op zich nog meevallen. Was inderdaad gigantisch druk, maar zolang je je niet teveel laat opfokken en goed blijft kijken/anticiperen kom je er wel doorheen. Leuk is anders... maar t was te doen.

Ohja en de Fransen vind ik over t algemeen als pannenkoeken rijden haha. Rechts rijden is meer uitzondering dan regel voor ze heb ik t idee. Ze blijven stoïcijns in het midden plakken.
Ook al mag je 130 en ze rijden 110 en er is geen kip op de rechterbaan.... nope, blijven gewoon lekker in het midden hoor.
En hier op de provinciale wegen in de dordogne houden ze flink van bumperkleven. Waarschijnlijk omdat wij te langzaam gaan voor ze, maar ja hey kom op, we zijn toeristen. We kennen de wegen hier niet en ze zijn enorm bochtig en bergachtig en ik ga niet met 80km/u hier op een bocht afscheuren waarbij ik niet weet hoe scherp die is en wat ik achter die bocht kan verwachten.

Maar goed, lang verhaal :P tis hier wel ontzettend mooi en voor een beginnend bestuurder zoals ik (en mn vriendin) was dit weer een hele boeiende en leerzame reis :)
Mooi om te lezen, dankje :) .
pi_144805135
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 19:40 schreef Garbageman het volgende:
Grappig, de drempels in mijn dorp zijn alleen maar uitnodigend voor het lokale tuig om even flink gas te geven. Midden in de nacht. (roooarrrr KLABAM---KLABAM roaarrrr)
Zo'n 30km zone is alleen voor de sier natuurlijk, bij een school. En dan zet de gemeente er van die schattige borden neer, mozaiekjes in de weg, alsof het tuig niet wéét dat het een 30km zone is. Jammer dat er geen gemeentelijke digitale flitspalen zijn. Volgens mij zou je binnen een paar weken winst maken.
Midden in de nacht is er vaak geen school open hier waar ik woon. Misschien dat dat bij jou anders is, hoor...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_144805621
ongeluk aquaduct A4, 2 van de 3 stroken dicht. Dus we moeten invoegen, probeert zo;n kerel het gat dicht te rijden naast me. Dan doe ik de knipper aan en gelijk hard insturen.

Voor de duidelijkheid reed ik halverwege de witte pijl en het rode kruis.
.
pi_144806243
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 22:04 schreef Fer het volgende:
ongeluk aquaduct A4, 2 van de 3 stroken dicht. Dus we moeten invoegen, probeert zo;n kerel het gat dicht te rijden naast me. Dan doe ik de knipper aan en gelijk hard insturen.

Voor de duidelijkheid reed ik halverwege de witte pijl en het rode kruis.
Triest gedoe is dat ook he :') Zo'n klein pieletje hebben dat je het andere weggebruikers niet gunt dat ze voor je komen :') Van dat soort mongols voorlopig minder last aangezien ik vanaf heden op 2 wielen door het leven ga *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Wijnand_Bierenstein op 22-09-2014 22:23:52 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 23 september 2014 @ 02:25:22 #137
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144812347
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:57 schreef twiFight het volgende:
Hij heeft het over drempels op 50 km/u wegen en die kun je gewoon doodnormaal met 50 km/u nemen. Daar zijn ze namelijk voor.
Als ze goed zijn aangelegd ja. Toch rem ik voor de meeste 60 km/h drempels hier in de binnendoorweggetjes terug naar 40 en ga ik voor de meeste 50 km/h drempels ook van het gas af.
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 22:04 schreef Fer het volgende:
ongeluk aquaduct A4, 2 van de 3 stroken dicht. Dus we moeten invoegen, probeert zo;n kerel het gat dicht te rijden naast me. Dan doe ik de knipper aan en gelijk hard insturen.

Voor de duidelijkheid reed ik halverwege de witte pijl en het rode kruis.
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 22:17 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Triest gedoe is dat ook he :') Zo'n klein pieletje hebben dat je het andere weggebruikers niet gunt dat ze voor je komen :') Van dat soort mongols voorlopig minder last aangezien ik vanaf heden op 2 wielen door het leven ga *O*
Ik vond het anders wel komisch op de A4, 2 weken terug, dat er eentje stond onder het laatste rode kruis en niet meer ertussen kwam omdat de hele meute inmiddels 50 reed. Omdat hij telkens door de kruizen heen nog door reed naar het einde (weet je wel, 50 meter voor het kruis voegt de laatste in en hij er voorbij en daar nog weer voor willen, andere uiterste dus).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144812429
Ik had afgelopen zondagavond ook zoiets, maar diegene ging invoegen vanuit een afgekruiste rijstrook. Een 205-je met een complete familie erin. Dat arme autootje hing bijna met de trekhaak op het wegdek.
Die bestuurder was dus eerst over de andreasdrempels gereden, langs een grote pijlkar, afzetplanken-op-voetstukken en een rijtje kegels.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator dinsdag 23 september 2014 @ 17:38:05 #139
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_144828419
Niet zozeer een irritatie maar meer een ding waarvan ik hoop dat het beter wordt :P
We zitten dus voor een weekje in de dordogne en mijn vriendin heeft pas twee maanden het rijbewijs en nog nauwelijks (eigenlijk nul) ervaring met flinke hellingen, want ja... in Nederland heb je die zo goed als niet.

Maar hier krijgt ze dus af en toe dus flinke hellingproeven en ze kan er helaas écht niet mee omgaan....
Eerst liet ze de auto tig keer afslaan. Dus toen zei ik van, je moet wat meer meteen gas geven als je op een helling stil komt te staan. Maar nú, geeft ze min of meer elke keer VOL gas bij elke hellingproef waardoor de toerenteller in het rood knalt en er een brandlucht de cabine in komt omdat de motor zo'n beetje half opgeblazen wordt :(

Weet niet zo goed wat ik moet doen/zeggen om het haar goed te "leren" aangezien het pretty much een kwestie van aanvoelen is.

Hoop gewoon dat de auto het overleefd :')
pi_144828492
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:38 schreef dick_laurent het volgende:
Niet zozeer een irritatie maar meer een ding waarvan ik hoop dat het beter wordt :P
We zitten dus voor een weekje in de dordogne en mijn vriendin heeft pas twee maanden het rijbewijs en nog nauwelijks (eigenlijk nul) ervaring met flinke hellingen, want ja... in Nederland heb je die zo goed als niet.

Maar hier krijgt ze dus af en toe dus flinke hellingproeven en ze kan er helaas écht niet mee omgaan....
Eerst liet ze de auto tig keer afslaan. Dus toen zei ik van, je moet wat meer meteen gas geven als je op een helling stil komt te staan. Maar nú, geeft ze min of meer elke keer VOL gas bij elke hellingproef waardoor de toerenteller in het rood knalt en er een brandlucht de cabine in komt omdat de motor zo'n beetje half opgeblazen wordt :(

Weet niet zo goed wat ik moet doen/zeggen om het haar goed te "leren" aangezien het pretty much een kwestie van aanvoelen is.

Hoop gewoon dat de auto het overleefd :')
"Niet vol gas!" lijkt me een goed begin om te zeggen :P
Met de handrem niet beter voor d'r?
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator dinsdag 23 september 2014 @ 17:45:40 #141
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_144828598
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:41 schreef Messina het volgende:

[..]

"Niet vol gas!" lijkt me een goed begin om te zeggen :P
Met de handrem niet beter voor d'r?
Haha, ja dat heb ik al gezegd maar toen klapte ze dicht en zei ze dat ze niet goed wist hoe ze het anders moest doen.... zucht.

Handrem kunnen we eens proberen ja.
pi_144828769
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Haha, ja dat heb ik al gezegd maar toen klapte ze dicht en zei ze dat ze niet goed wist hoe ze het anders moest doen.... zucht.

Handrem kunnen we eens proberen ja.
Op zoek naar een helling waar jullie veilig kunnen oefenen! ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
pi_144828988
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 02:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

Ik vond het anders wel komisch op de A4, 2 weken terug, dat er eentje stond onder het laatste rode kruis en niet meer ertussen kwam omdat de hele meute inmiddels 50 reed. Omdat hij telkens door de kruizen heen nog door reed naar het einde (weet je wel, 50 meter voor het kruis voegt de laatste in en hij er voorbij en daar nog weer voor willen, andere uiterste dus).
Tja onder het kruis doorrijden is gewoon asociaal. Maar op het moment dat er alleen nog een witte pijl staat, en je rijdt dan door tot het kruis dan benut je maximaal asfalt en beter voor de doorstroming als het druk is.
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:00:16 #144
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_144829021
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Op zoek naar een helling waar jullie veilig kunnen oefenen! ^O^
Dat zal sowieso eem hoop schelen. Kan me voorstellen dat het allemaal een beetje stressen is als er een rits ongeduldige Fransozen achter haar staat te toeteren :D
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:31:38 #145
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_144829795
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Haha, ja dat heb ik al gezegd maar toen klapte ze dicht en zei ze dat ze niet goed wist hoe ze het anders moest doen.... zucht.

Handrem kunnen we eens proberen ja.
Ik vind het opvallend. Meestal heb je het kort na de lessen nog wel vers in het hoofd. Ik heb het nu een jaar of 3-4 niet meer gedaan en zou juist verwachten dat ik het niet meer kan. Blijkbaar heeft haar instructeur er niet goed op geoefend.

En ja, het kan een hele hoop helpen als er geen ongeduldig vriendje/rijtje automobilisten achter je zitten te wachten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_144833652
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 21:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Midden in de nacht is er vaak geen school open hier waar ik woon. Misschien dat dat bij jou anders is, hoor...
Duh...
Ik slaap graag 's nachts. Zonder het kabaal van orgaandonor jochies die hun ophanging verkloten op de drempels.
...
pi_144835872
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:38 schreef dick_laurent het volgende:
Weet niet zo goed wat ik moet doen/zeggen om het haar goed te "leren" aangezien het pretty much een kwestie van aanvoelen is.
De kunst is om de koppeling nog wat verder op te laten komen, dan het aangrijpingspunt waar je normaal zonder gas kan wegrijden. Normaal zal die dan afslaan, dit voorkom je door meer gas te geven.

Een andere manier is de toerenteller/geluid te gebruiken. Koppeling op aangrijpingspunt, gasgeven, zodra de motor op toeren komt koppeling iets meer lossen.

En tenslotte is het minder erg de motor af te laten slaan, dan je koppeling te laten walmen door teveel gas te geven. Zelfs een ervaren bestuurder, laat hem op een stijle/hobbelige camping met de caravan erachter ook een paar x afslaan, das echt beter dan je koppeling opstoken.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 september 2014 @ 23:29:42 #148
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144840818
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Tja onder het kruis doorrijden is gewoon asociaal. Maar op het moment dat er alleen nog een witte pijl staat, en je rijdt dan door tot het kruis dan benut je maximaal asfalt en beter voor de doorstroming als het druk is.
Klopt, daar ben ik ook helemaal voor. Maar als iemand 10 of 20 meter voor het rode kruis invoegt en je perst je er dan nog een keertje langs om nog 2 auto's verder naar voren te willen invoegen, heb ik toch ook wel zoiets van: "Hee, doe is niet, enough is enough".
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 24 september 2014 @ 00:21:04 #149
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144842384
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:38 schreef dick_laurent het volgende:
Niet zozeer een irritatie maar meer een ding waarvan ik hoop dat het beter wordt :P
We zitten dus voor een weekje in de dordogne en mijn vriendin heeft pas twee maanden het rijbewijs en nog nauwelijks (eigenlijk nul) ervaring met flinke hellingen, want ja... in Nederland heb je die zo goed als niet.

Maar hier krijgt ze dus af en toe dus flinke hellingproeven en ze kan er helaas écht niet mee omgaan....
Eerst liet ze de auto tig keer afslaan. Dus toen zei ik van, je moet wat meer meteen gas geven als je op een helling stil komt te staan. Maar nú, geeft ze min of meer elke keer VOL gas bij elke hellingproef waardoor de toerenteller in het rood knalt en er een brandlucht de cabine in komt omdat de motor zo'n beetje half opgeblazen wordt :(

Weet niet zo goed wat ik moet doen/zeggen om het haar goed te "leren" aangezien het pretty much een kwestie van aanvoelen is.

Hoop gewoon dat de auto het overleefd :')
De brandlucht die je ruikt in de cabine is niet de motor. Die kan prima tegen veel toeren maken. Ze is waarschijnlijk de koppeling aan het oproken. En dat kan een reparatie van meer dan 1000 euro worden...

Ik zou haar vertellen dat het niet nodig is zoveel gas te geven. Gewoon op de handrem, koppeling naar het aangrijpingspunt en iets toeren maken. Je voelt dan wanneer de auto weg wilt rijden. Hij gaat trekken, de neus duikt naar voren, en misschien hoor je zelfs de banden / remmen slippen. Dan kan je gewoon rustig de handrem loslaten, voet van de koppeling halen, en gas geven. Desnoods doe jij de handrem voor haar :P

Als ze echt volgas geeft kan je in de meeste auto's trouwens ook de koppeling gewoon boem in 1 klap loslaten. Het is beter dan oproken en handig wanneer je echt power nodig hebt. Wanneer je bijvoorbeeld zwaar beladen of met een caravan omhoog moet. (Wel het stuur goed vasthouden :o )
  Moderator woensdag 24 september 2014 @ 10:16:36 #150
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_144846656
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 00:21 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

De brandlucht die je ruikt in de cabine is niet de motor. Die kan prima tegen veel toeren maken. Ze is waarschijnlijk de koppeling aan het oproken. En dat kan een reparatie van meer dan 1000 euro worden...

Ik zou haar vertellen dat het niet nodig is zoveel gas te geven. Gewoon op de handrem, koppeling naar het aangrijpingspunt en iets toeren maken. Je voelt dan wanneer de auto weg wilt rijden. Hij gaat trekken, de neus duikt naar voren, en misschien hoor je zelfs de banden / remmen slippen. Dan kan je gewoon rustig de handrem loslaten, voet van de koppeling halen, en gas geven. Desnoods doe jij de handrem voor haar :P

Als ze echt volgas geeft kan je in de meeste auto's trouwens ook de koppeling gewoon boem in 1 klap loslaten. Het is beter dan oproken en handig wanneer je echt power nodig hebt. Wanneer je bijvoorbeeld zwaar beladen of met een caravan omhoog moet. (Wel het stuur goed vasthouden :o )
Oef! Dat klinkt niet zo mooi... Ik heb geen zin in zo'n dure reparatie. Al helemaal niet in mijn oude Astra die dat waarschijnlijk niet eens meer waard is.

We gaan hier zo ff op een rustig weggetje oefenen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')