Je weet dat slippende banden vrijwel geen grip hebben?quote:Op woensdag 24 september 2014 00:21 schreef NieuweNier het volgende:
Als ze echt volgas geeft kan je in de meeste auto's trouwens ook de koppeling gewoon boem in 1 klap loslaten. Het is beter dan oproken en handig wanneer je echt power nodig hebt. Wanneer je bijvoorbeeld zwaar beladen of met een caravan omhoog moet. (Wel het stuur goed vasthouden)
Alsof je echt alle grip van je banden nodig hebt in zo'n situatie. Bovendien geld banden zijn goedkoper dan de koppeling, dus kies je ervoor die te verslijten.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je weet dat slippende banden vrijwel geen grip hebben?
Misschien was ze de straatnaambordjes aan het lezen?quote:Op woensdag 24 september 2014 13:30 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik reed vandaag achter iemand in een 30 km zone, en ik ben van mening dat je als je 30kan rijden , de dat ook gewoon moet doen.
Maar nee deze mevrouw ging voor elk weggetje van rechts die perfect viel in te kijken vol op de rem
Ik kon ook niet inhalen want rechts stonden auto's geparkeerd dus werd ik gedwongen om er met 15 achter te blijven hangen en langzaam gek te worden
Lijkt me niet, de bestuurder woont namelijk op een steenworpafstand van mij afquote:Op woensdag 24 september 2014 14:44 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Misschien was ze de straatnaambordjes aan het lezen?
Hoogst irritant, dat wel.
Zoiets?quote:Op woensdag 24 september 2014 13:30 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik reed vandaag achter iemand in een 30 km zone, en ik ben van mening dat je als je 30kan rijden , de dat ook gewoon moet doen.
Maar nee deze mevrouw ging voor elk weggetje van rechts die perfect viel in te kijken vol op de rem
Ik kon ook niet inhalen want rechts stonden auto's geparkeerd dus werd ik gedwongen om er met 15 achter te blijven hangen en langzaam gek te worden
quote:Op woensdag 24 september 2014 00:21 schreef NieuweNier het volgende:
Als ze echt volgas geeft kan je in de meeste auto's trouwens ook de koppeling gewoon boem in 1 klap loslaten. Het is beter dan oproken en handig wanneer je echt power nodig hebt. Wanneer je bijvoorbeeld zwaar beladen of met een caravan omhoog moet. (Wel het stuur goed vasthouden)
Genoeg om met totaal 3300/3400 kg op een helling die vol ligt met steenslag (2-3 cm dik) in een bocht en ca. 30/35 graden steil is omhoog te komen op alleen je aangedreven voorwielen.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je weet dat slippende banden vrijwel geen grip hebben?
quote:Op vrijdag 26 september 2014 03:30 schreef twiFight het volgende:
knuffel bomen lieve konijntjes iedereen blij ik hou van regenbogen.
Herkenbaar!! Scholieren en moeders-met-kinderen kunnen er ook wat van, maar bejaarden zijn het ergste.quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:44 schreef Pandaplint het volgende:
Fietsbejaarden die echt midden op het fietspad gaan stilstaan om te overleggen welke kant ze op moeten.![]()
[ afbeelding ]
Hoeveel moeite is het om gewoon even in de Berm te gaan staan
Ik zet dan mijn mistlampjes voorop dan bij, die enkele keer dat het gebeurt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 03:30 schreef twiFight het volgende:
- mensen, een eerlijke tip: als één koplamp het niet doet dan is het niet, ik herhaal NIET okee om de andere dan maar op groot licht te zetten, om te compenseren. Serieus.
Ja, maar niet "vol gas geven en boem de koppeling laten schieten".quote:Op donderdag 25 september 2014 02:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Genoeg om met totaal 3300/3400 kg op een helling die vol ligt met steenslag (2-3 cm dik) in een bocht en ca. 30/35 graden steil is omhoog te komen op alleen je aangedreven voorwielen.
Haha volgens mij bestaat dit niet.quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:10 schreef NoBody122 het volgende:
30-35 graden helling, toe maar weer... Zúlke steile hellingen ben ik nog nooit op normale wegen tegengekomen in Europa
Kunnen die fietsen?quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:21 schreef Fer het volgende:
twee keer bijna een dode fietser onder mijn auto in een ochtend.
Komt dat ook niet een beetje door individuele rijstijl? Als je groen hebt kijk je alsnog of er verkeer aankomt. Net als de nacontrole van het fietspad die je in je rijlessen geleerd moet hebben... Die ervoor zouden zorgen dat je die fietsers ziet en ze dus niet bijna aan rijdt...quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:21 schreef Fer het volgende:
Amsterdam binnenstad, twee keer bijna een dode fietser onder mijn auto in een ochtend.
Beide keren reed ie door rood, terwijl ik al secondelang groen had. De eerste remde hard en gleed onderuit, schoof zo voor mijn bumper.
De tweede had eerder moeite met remmen (lastig met een telefoon in je hand) en sprong maar onhandig van zijn fiets. 1 meter links van mij, midden op de weg.
Misschien reed ik te langzaam weg bij het stoplicht ofzo, maar dan waren ze wellicht echt dood geweest bij doorrijden.
Daarom ga ik mijn dashcam weer gebruiken. Kun je zelf zien hoe bizar deze situaties zijn. Groen licht trok op tot 10km en stond alweer stil toen ik bij de weg zelf was.quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:35 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Komt dat ook niet een beetje door individuele rijstijl? Als je groen hebt kijk je alsnog of er verkeer aankomt. Net als de nacontrole van het fietspad die je in je rijlessen geleerd moet hebben... Die ervoor zouden zorgen dat je die fietsers ziet en ze dus niet bijna aan rijdt...
Ik heb nog nooit een bijna aanrijding gehad met een fietser. Hell nog nooit een fietser over het hoofd gezien of onverwachts voor me.
Ik vind dat we als automobilisten een verantwoordelijkheid hebben fietsers te beschermen. Soms hebben we met de auto idd voorrang. Maar jij zal vast wel een neefje hebben die soms uitgaat. Wil je dat hij doodgereden wordt omdat hij geen voorrang heeft?
De wet denkt er hetzelfde over. Een mooi voorbeeld is Hoe er een tijdje geleden een taxichauffeur 70 procent schuldig was dat hij een fietser aanreed die dronken door rood fietste. We moeten daar gewoon op letten...
Op vrijdag 26 september 2014 23:03 schreef Fer het volgende:
Fiets je zelf wel eens? Ik kan me voorstellen dat het inderdaad lastig is wanneer je je niet zelf als fietser in het verkeer hebt begeven.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Daarom ga ik mijn dashcam weer gebruiken. Kun je zelf zien hoe bizar deze situaties zijn. Groen licht trok op tot 10km en stond alweer stil toen ik bij de weg zelf was.
https://www.google.nl/map(...)01xq0H3UxoJW9N9g!2e0
quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:10 schreef NieuweNier het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het inderdaad lastig is wanneer je je niet zelf als fietser in het verkeer hebt begeven.
Je moet opkijken van het schermpje van je telefoon om die lampjes te zien.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:15 schreef Fer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat is hier lastig aan?
Mijn punt is dat het geen reden is een fietser aan te rijden. Je moet als automobilist gewoon opletten of ze niet door rood rijden. Daarvoor leer je tijdens je rijexamens ook dat je altijd een nacontrole moet doen. Onafhankelijk of je groen of rood hebt en voorrang hebt of geen voorrang hebt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:15 schreef Fer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat is hier lastig aan?
't Is een lastige kwestie. Enerzijds wil je fietsers natuurlijk wel enigszins beschermen als zijnde (soms geestelijk) zwakke verkeersdeelnemers. Anderszijds moet dat ook geen vrijbrief voor fietsers zijn om zich onbeperkt asociaal op te kunnen stellen...quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het geen reden is een fietser aan te rijden. Je moet als automobilist gewoon opletten of ze niet door rood rijden. Daarvoor leer je tijdens je rijexamens ook dat je altijd een nacontrole moet doen. Onafhankelijk of je groen of rood hebt en voorrang hebt of geen voorrang hebt.
Dan verschillen onze meningen totaal. Ik vind dat je als automobilist in de stad te gast bent bij fietsers en voetgangers. Dat ze dus ook meer voorrang verdienen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
't Is een lastige kwestie. Enerzijds wil je fietsers natuurlijk wel enigszins beschermen als zijnde (soms geestelijk) zwakke verkeersdeelnemers. Anderszijds moet dat ook geen vrijbrief voor fietsers zijn om zich onbeperkt asociaal op te kunnen stellen...
Dat asociale gedrag van fietsers mag derhalve best afgestraft worden zo nu en dan, mits natuurlijk niet radicaal. Daar mag de overheid best wat beter in voorzien.
Ja, maar jij bent dan ook een professioneel trollquote:Op zaterdag 27 september 2014 00:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dan verschillen onze meningen totaal. Ik vind dat je als automobilist in de stad te gast bent bij fietsers en voetgangers. Dat ze dus ook meer voorrang verdienen.
Net zoals je op kronkelwegen of in files gewoon ruimte hoort te maken voor motorrijders.
Maar hoe voorkom ik dat die fietser zo hard moet remmen dat ie uitglijd en voor mijn wielen terecht komt?quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het geen reden is een fietser aan te rijden. Je moet als automobilist gewoon opletten of ze niet door rood rijden. Daarvoor leer je tijdens je rijexamens ook dat je altijd een nacontrole moet doen. Onafhankelijk of je groen of rood hebt en voorrang hebt of geen voorrang hebt.
't Was ook op een camping...quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:10 schreef NoBody122 het volgende:
30-35 graden helling, toe maar weer... Zúlke steile hellingen ben ik nog nooit op normale wegen tegengekomen in Europa
Alsof er geen automobilisten zijn die asociaal rijden.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:40 schreef twiFight het volgende:
Het gaat dan ook al jaren niet meer om een zwakkere verkeersdeelnemer en andermans fouten opvangen. Het gaat om schijt aan de rest, de wereld draait om mij en mijn facebook is belangrijker dan het verkeer. Daar kun je geen wetten voor maken en valt niet op te anticiperen. Natuurlijk wil je geen doden en moet het verkeer altijd veiliger als dat kan. Maar juist door de veiligheid acht men zich onschendbaar en zoeken mensen alleen maar meer de grens op. Wordt er weer eens eentje aangereden dan let men een paar dagen op bij dat kruispunt en daarna is het weer zoals vanouds.
Door naar rechts en links te kijken, en niet te gaan rijden wanneer er iemand aankomt.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar hoe voorkom ik dat die fietser zo hard moet remmen dat ie uitglijd en voor mijn wielen terecht komt?
Hoi, mede Utrechter hierquote:Op zaterdag 27 september 2014 08:10 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Het is opvallend dat jij het gevoel hebt dat iedere fietser suïcidaal is, terwijl ik echt nog nooit een close call heb gehad met een fietser. Terwijl ik in Utrecht woon en dagelijks in de binnenstad rij.
Zowiezo kan jij de fietser dood rijden en de fietser jou niet. Dan is het gewoon jouw verantwoordelijk hun veiligheid te garanderen.
Dit mag je onderbouwen en uitleggenquote:Op zaterdag 27 september 2014 00:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Net zoals je op kronkelwegen of in files gewoon ruimte hoort te maken voor motorrijders.
Waarom zou ik niet rijden, het is toch groen. Ik trok op vanaf het stoplicht en stopte weer op het laatste moment (door de koppeling in te trappen, niet eens met de rem). Wat kan ik eraan doen dat ie fietser eerst niet wilde stoppen en pas vol op zijn rem ging toen ik bijna voor zijn neus was.quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Door naar rechts en links te kijken, en niet te gaan rijden wanneer er iemand aankomt.
En als je zelf stil staat is het niet echt relevant wat die fietser doet. Als je stil staat kan je niemand aanrijden.
Ik denk dat je een 30-35% weg bedoelt ipv een 30-35 graden weg.quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:10 schreef NoBody122 het volgende:
30-35 graden helling, toe maar weer... Zúlke steile hellingen ben ik nog nooit op normale wegen tegengekomen in Europa
Daar hebben ze deze dingen voor:quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:19 schreef Light het volgende:
[..]
Je moet opkijken van het schermpje van je telefoon om die lampjes te zien.
Ik weet niet hoeveel automobilisten er dronken zijn, maar ik mag toch hopen niet al te veel en dat de meeste alleen al daarom op de fiets gaan (niet wetende dat je als fietser hetzelfde promillage mag hebben als een ervaren bestuurder)quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:10 schreef NieuweNier het volgende:
Meestal zijn het ook de automobilisten die echt irritant aanwezig zijn. Dronken, door rood, bumper kleven, extreem te hard, etc. En ze doen schade wanneer het mis gaat.
En toen?quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:05 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ging net naar mijn geparkeerde auto toe om weg te rijden, en er zag gewoon een groepje marrokkaantjes op mijn motorkap
Medeklacht daarbij: Mensen die bij het inhalen op een 1 baans weg geen gang maken voordat je daadwerkelijk naar de andere rijstrook gaan...quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:14 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die inhalen terwijl er een tegenligger aankomt. Mensen kijk toch eens wat beter voor je iets gaat doen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |