abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144943109
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:10 schreef NieuweNier het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het inderdaad lastig is wanneer je je niet zelf als fietser in het verkeer hebt begeven.

Wat is hier lastig aan?
.
pi_144943311
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:15 schreef Fer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat is hier lastig aan?
Je moet opkijken van het schermpje van je telefoon om die lampjes te zien.
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:49:47 #178
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144944373
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:15 schreef Fer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat is hier lastig aan?
Mijn punt is dat het geen reden is een fietser aan te rijden. Je moet als automobilist gewoon opletten of ze niet door rood rijden. Daarvoor leer je tijdens je rijexamens ook dat je altijd een nacontrole moet doen. Onafhankelijk of je groen of rood hebt en voorrang hebt of geen voorrang hebt.
  Spellchecker vrijdag 26 september 2014 @ 23:57:48 #179
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_144944638
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:49 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Mijn punt is dat het geen reden is een fietser aan te rijden. Je moet als automobilist gewoon opletten of ze niet door rood rijden. Daarvoor leer je tijdens je rijexamens ook dat je altijd een nacontrole moet doen. Onafhankelijk of je groen of rood hebt en voorrang hebt of geen voorrang hebt.
't Is een lastige kwestie. Enerzijds wil je fietsers natuurlijk wel enigszins beschermen als zijnde (soms geestelijk) zwakke verkeersdeelnemers. Anderszijds moet dat ook geen vrijbrief voor fietsers zijn om zich onbeperkt asociaal op te kunnen stellen...

Dat asociale gedrag van fietsers mag derhalve best afgestraft worden zo nu en dan, mits natuurlijk niet radicaal. Daar mag de overheid best wat beter in voorzien.
Tevens -purist.
  zaterdag 27 september 2014 @ 00:09:29 #180
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144945004
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:57 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

't Is een lastige kwestie. Enerzijds wil je fietsers natuurlijk wel enigszins beschermen als zijnde (soms geestelijk) zwakke verkeersdeelnemers. Anderszijds moet dat ook geen vrijbrief voor fietsers zijn om zich onbeperkt asociaal op te kunnen stellen...

Dat asociale gedrag van fietsers mag derhalve best afgestraft worden zo nu en dan, mits natuurlijk niet radicaal. Daar mag de overheid best wat beter in voorzien.
Dan verschillen onze meningen totaal. Ik vind dat je als automobilist in de stad te gast bent bij fietsers en voetgangers. Dat ze dus ook meer voorrang verdienen.

Net zoals je op kronkelwegen of in files gewoon ruimte hoort te maken voor motorrijders.
  Spellchecker zaterdag 27 september 2014 @ 00:10:20 #181
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_144945029
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:09 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dan verschillen onze meningen totaal. Ik vind dat je als automobilist in de stad te gast bent bij fietsers en voetgangers. Dat ze dus ook meer voorrang verdienen.

Net zoals je op kronkelwegen of in files gewoon ruimte hoort te maken voor motorrijders.
Ja, maar jij bent dan ook een professioneel troll :+
Tevens -purist.
pi_144945118
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:49 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Maar hoe voorkom ik dat die fietser zo hard moet remmen dat ie uitglijd en voor mijn wielen terecht komt?
.
  zaterdag 27 september 2014 @ 00:40:02 #183
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_144945848
Het gaat dan ook al jaren niet meer om een zwakkere verkeersdeelnemer en andermans fouten opvangen. Het gaat om schijt aan de rest, de wereld draait om mij en mijn facebook is belangrijker dan het verkeer. Daar kun je geen wetten voor maken en valt niet op te anticiperen. Natuurlijk wil je geen doden en moet het verkeer altijd veiliger als dat kan. Maar juist door de veiligheid acht men zich onschendbaar en zoeken mensen alleen maar meer de grens op. Wordt er weer eens eentje aangereden dan let men een paar dagen op bij dat kruispunt en daarna is het weer zoals vanouds.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 01:31:08 #184
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144946932
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:10 schreef NoBody122 het volgende:
30-35 graden helling, toe maar weer... Zúlke steile hellingen ben ik nog nooit op normale wegen tegengekomen in Europa :P
't Was ook op een camping... 8)7 Midden Frankrijk, jaren terug. Dat was echt heel steil..
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144947673
Om 2 uur in de dichte mist een rijdende wegafzetting.
  zaterdag 27 september 2014 @ 08:10:38 #186
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144948471
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:40 schreef twiFight het volgende:
Het gaat dan ook al jaren niet meer om een zwakkere verkeersdeelnemer en andermans fouten opvangen. Het gaat om schijt aan de rest, de wereld draait om mij en mijn facebook is belangrijker dan het verkeer. Daar kun je geen wetten voor maken en valt niet op te anticiperen. Natuurlijk wil je geen doden en moet het verkeer altijd veiliger als dat kan. Maar juist door de veiligheid acht men zich onschendbaar en zoeken mensen alleen maar meer de grens op. Wordt er weer eens eentje aangereden dan let men een paar dagen op bij dat kruispunt en daarna is het weer zoals vanouds.
Alsof er geen automobilisten zijn die asociaal rijden.

Meestal zijn het ook de automobilisten die echt irritant aanwezig zijn. Dronken, door rood, bumper kleven, extreem te hard, etc. En ze doen schade wanneer het mis gaat.

Het is opvallend dat jij het gevoel hebt dat iedere fietser suïcidaal is, terwijl ik echt nog nooit een close call heb gehad met een fietser. Terwijl ik in Utrecht woon en dagelijks in de binnenstad rij.

Op de fiets ben ik wel vaak bijna aangereden. Automobilisten die inhalen op een blinde plek of shared space zonder ruimte. Of dat ze afslaan op een voorrangsweg en het fietspad niet checken. Of groen = gas ook naar rechts bij een stoplicht. En rotondes.

Zowiezo kan jij de fietser dood rijden en de fietser jou niet. Dan is het gewoon jouw verantwoordelijk hun veiligheid te garanderen.
  zaterdag 27 september 2014 @ 08:11:58 #187
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144948478
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar hoe voorkom ik dat die fietser zo hard moet remmen dat ie uitglijd en voor mijn wielen terecht komt?
Door naar rechts en links te kijken, en niet te gaan rijden wanneer er iemand aankomt.

En als je zelf stil staat is het niet echt relevant wat die fietser doet. Als je stil staat kan je niemand aanrijden.
  Moderator zaterdag 27 september 2014 @ 09:16:23 #188
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_144948902
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:10 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Het is opvallend dat jij het gevoel hebt dat iedere fietser suïcidaal is, terwijl ik echt nog nooit een close call heb gehad met een fietser. Terwijl ik in Utrecht woon en dagelijks in de binnenstad rij.

Zowiezo kan jij de fietser dood rijden en de fietser jou niet. Dan is het gewoon jouw verantwoordelijk hun veiligheid te garanderen.
Hoi, mede Utrechter hier :W

Ik woon al jaren in utrecht en heb pas sinds een klein jaar mn rijbewijs, zodoende heb ik meer fiets ervaring dan autorij ervaring in deze stad, en ik kan je vertellen, de gemiddelde fietser hier is echt een pannenkoek!! Ik deel je mening dus totaal niet, sorry ;)

Ik fiets dagelijks naar de uithof waar ik werk en daarvoor moet ik een half uur fietsen.
Dude... serieus, de shit die ik wekelijks moet doorstaan op de fiets :') echt.... niet gaaf gewoon.

Sowieso inderdaad, punt een, als je fietst: HOU JE MOEDERNEUKENDE TELEFOON IN JE ZAK!
sorry voor t schreeuwen, maar t zit diep :P
Ik ben echt al meerdere keren zelf bijna aangereden door een fietser die me zo'n beetje spookrijdend tegemoet kwam omdat ie niet naar de weg keek, maar naar zijn/haar telefoon.
Serieus, ben je echt zo sneu dat je niet even tien minuten niet je facebook kan checken....

Punt twee, kuddegedrag:

Dit zie ik ook té vaak gebeuren, vooral sochtends in de spits.
We staan met een hele meute fietserts te wachten voor n stoplicht. Dit stoplicht gaat niet snel genoeg op groen.
Èèn fietser denkt van, ik ben het zat... ik ga gewoon ondanks dat t nog rood is.
Vervolgens denkt fietsertje twee, ohh nou als hij gaat ga ik ook hoor! En zo gaat het ook met fietser drie en vier. En vervolgens gaat lamgzaam maar zeker de rest ook als een zombie zonder uit te kijken er achteraan want "het zal wel in orde zijn"
En TOEEEET daar komt opeens een toeterende auto aan want die had gewoon groen en moet nu vol in de rem voor alle door rood rijdende fiets zombies.

Punt drie, verkeersregels bestaan niet voor ze:

Behalve dus t compulsieve door rood rijden wat pretty much elke fietser doet in U-town, gelden voorrangsregels of elke andere vorm van verkeersregels ook blijkbaar niet op de fiets.
Zo heb ik al een aantal keer vól in de rem moeten gaan omdat een paar huppelstudentjes uit een zijweg van links overstaken op het fietspad voor mij.
Ik heb dan dus voorrang en ze zouden even kunnen inhouden om mij voor te laten, maar neen. Dat is geen optie schijnbaar.

Punt vier, licht?

De donkere dagen komen langzaam dichterbij. Als ik een stuiver had gekregen voor elke keer dat ik een fietser zonder licht heb gezien in deze stad... pfoeh, ik zeg niet dat ik nu rijk zou zijn nu, maar k had wel een verdomd mooie stuiver verzameling gehad :P

En ook gewoon nog steeds dan gewoon schijt hebben aan alles.
"Oh ik rijd in zwarte kleding op een zwarte fiets op een slecht verlichte weg, maar nog steeds fiets ik op de verkeerde weghelft en zonder handen, want ach... wat kan mij nu gebeuren?" (Jep, zien gebeuren, geen hypothetisch voorbeeld)

Zo kan ik nog wel ff doorgaan :')
Ik vind fietsers echt mongolen driekwart vd tijd, sorry... sad but true. En ik zeg dit als mede-fietser.

Overigens, ja er zijn ook genoeg automobilisten die als een pannenkoek rijden, dat probeer ik niet te ontkennen hoor... Maar ik wilde gewoon even mijn tegenmening geven over fietsers. :)
pi_144949126
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:09 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dit mag je onderbouwen en uitleggen
pi_144950021
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:11 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Door naar rechts en links te kijken, en niet te gaan rijden wanneer er iemand aankomt.

En als je zelf stil staat is het niet echt relevant wat die fietser doet. Als je stil staat kan je niemand aanrijden.
Waarom zou ik niet rijden, het is toch groen. Ik trok op vanaf het stoplicht en stopte weer op het laatste moment (door de koppeling in te trappen, niet eens met de rem). Wat kan ik eraan doen dat ie fietser eerst niet wilde stoppen en pas vol op zijn rem ging toen ik bijna voor zijn neus was.

Het stoplicht in Amsterdam is 10s groen ofzo, wachten is geen optie.
.
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:57:58 #191
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_144950211
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:10 schreef NoBody122 het volgende:
30-35 graden helling, toe maar weer... Zúlke steile hellingen ben ik nog nooit op normale wegen tegengekomen in Europa :P
Ik denk dat je een 30-35% weg bedoelt ipv een 30-35 graden weg. ;)
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_144950328
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:19 schreef Light het volgende:

[..]

Je moet opkijken van het schermpje van je telefoon om die lampjes te zien.
Daar hebben ze deze dingen voor:

Is minder belastend voor je nek als die al kromgegroeid is. :+
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:10:57 #193
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_144950372
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:16:45 #194
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 11:36:02 #195
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144950745
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:10 schreef NieuweNier het volgende:
Meestal zijn het ook de automobilisten die echt irritant aanwezig zijn. Dronken, door rood, bumper kleven, extreem te hard, etc. En ze doen schade wanneer het mis gaat.
Ik weet niet hoeveel automobilisten er dronken zijn, maar ik mag toch hopen niet al te veel en dat de meeste alleen al daarom op de fiets gaan (niet wetende dat je als fietser hetzelfde promillage mag hebben als een ervaren bestuurder)
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144951116
Ik had laatst ook bijna een fietster op m'n motorkap, ze reed door rood en keek gewoon niet. Zat ook niet met haar telefoon te spelen, niks, gewoon niet kijken en doorrijden. Dan ben ik blij dat ik wél kijk.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_144954461
Mensen die inhalen terwijl er een tegenligger aankomt. Mensen kijk toch eens wat beter voor je iets gaat doen!
  zaterdag 27 september 2014 @ 18:05:49 #198
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144959958
Ik ging net naar mijn geparkeerde auto toe om weg te rijden, en er zag gewoon een groepje marrokkaantjes op mijn motorkap :(
pi_144959993
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:05 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ging net naar mijn geparkeerde auto toe om weg te rijden, en er zag gewoon een groepje marrokkaantjes op mijn motorkap :(
En toen?
sig verwijderd door FA
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 18:09:39 #200
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144960037
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:14 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die inhalen terwijl er een tegenligger aankomt. Mensen kijk toch eens wat beter voor je iets gaat doen!
Medeklacht daarbij: Mensen die bij het inhalen op een 1 baans weg geen gang maken voordat je daadwerkelijk naar de andere rijstrook gaan...
The summer is magic!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')