abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 september 2014 @ 00:54:01 #211
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_144971950
Mensen die naast mij komen rijden, en vragen of ik wil racen...
Nee, natuurlijk.

Racen doe je maar in een spelcomputer.
  Spellchecker zondag 28 september 2014 @ 01:32:42 #212
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_144972797
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 00:54 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Nee, natuurlijk.

Dat is wel een beetje krap :+
Tevens -purist.
pi_144973713
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 00:23 schreef vannelle het volgende:
Dit topic geeft uitstekend weer waarom het belangrijk is om begrip voor elkaar te hebben.
Niet iedereen is net zo fantastisch als jij bent.
Dit topic gaat er vooral van uit dat ze zelf perfect rijden en alles ligt aan de ander.
Ik geloof daar geen moer van, iedereen maakt fouten alleen geeft niet iedereen dat toe.
Klopt helemaal, als we een beetje vergevingsgezind zijn zou het een hoop schelen. De irritaties die ik hier post zijn meestal acties die de ander of expres doet, of gewoon niet begrijpbaar. (dus over de zakken of niet helemaal heldere figuren) Zogenaamde uitzonderlijke gevallen dus. Maar zelfs als een actie expres is laat ik het maar gewoon gaan. Geen vergeldingsacties, want negen van de tien keer zorg je dan zelf voor het gevaar. En veiligheid staat nog altijd bovenaan.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  zondag 28 september 2014 @ 03:46:58 #214
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_144974490
quote:
Nee, natuurlijk.

Wacht, mensen die naast een Passat gaan staan om te racen? Waar rijden die dan in? Demio's? _O-
  zondag 28 september 2014 @ 03:50:35 #215
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_144974513
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 02:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Klopt helemaal, als we een beetje vergevingsgezind zijn zou het een hoop schelen. De irritaties die ik hier post zijn meestal acties die de ander of expres doet, of gewoon niet begrijpbaar. (dus over de zakken of niet helemaal heldere figuren) Zogenaamde uitzonderlijke gevallen dus. Maar zelfs als een actie expres is laat ik het maar gewoon gaan. Geen vergeldingsacties, want negen van de tien keer zorg je dan zelf voor het gevaar. En veiligheid staat nog altijd bovenaan.
Eens. Als je je altijd maar druk maakt om de fouten of het gedrag van anderen heb je geen tijd meer om van het rijden te genieten. Soms wil mij ook wel eens een vloek ontglippen als iemand een achterlijke actie uithaalt, maar dat is een seconde later weer voorbij. Daar kan ik me verder echt niet druk om maken.
pi_144984985
Ik kan toch nergens zo chagrijnig van worden als mensen die bewust gaan lopen blokken als je door de file rijdt :r
  Moderator zondag 28 september 2014 @ 16:34:03 #217
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_144985180
quote:
18s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Mijn irritatie is idd dit schoolmeestergedrag. Is het niet vanwege het belerende gedrag, dan is het wel de gevaarzetting dat juist groter wordt vanwege dit stomme gedrag.

Gewoon afremmen schijnt een uitzondering te zijn, want dan geef je je gewonnen, blijkbaar.
Ik zou dat doen. Fuck it, ik ga niet gevaarlijk lopen doen omdat ik even mijn gelijk zou willen halen. Misschien als ik echt hard in de rem zou moeten zou ik wel ff toeteren om te laten merken dat het fucking link was wat die persoon deed, maar that's it.
  zondag 28 september 2014 @ 22:10:38 #218
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_145000486
Weetje ik vind het altijd best kut dat als ik afrem voor een bocht dat de mensen die achter mij rijden nog steeds met een best hoge vaart op mij afkomen net alsof ze niet remmen?

Of ik doe het verkeerd :')

Helemaal vervelend als het donker is en ik dus nog trager de bocht maakt omdat ik moet kijken :9
Irene is bae <3
  zondag 28 september 2014 @ 22:13:09 #219
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145000632
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:10 schreef Jiang153 het volgende:
Weetje ik vind het altijd best kut dat als ik afrem voor een bocht dat de mensen die achter mij rijden nog steeds met een best hoge vaart op mij afkomen net alsof ze niet remmen?

Helemaal vervelend als het donker is en ik dus nog trager de bocht maakt omdat ik moet kijken :9
Terechte klacht. Wat ik ook heel erg :') vind zijn mensen die gaan remmen in de bocht.

Ik bedoel, gewoon nee. Rij je te hard dan vlieg je uit de bocht. Doe je dat niet dan hou je controle. Maar door te remmen verhoog je de kans exponentieel dat je controle verliest.

Erachter rijdend voelt het ook niet lekker om hard te remmen in een scherpe bocht :X
  FOK!fotograaf zondag 28 september 2014 @ 22:20:47 #220
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145001117
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:10 schreef Jiang153 het volgende:

Ik had het van de zomer in Limburg, auto voor me slaat af op een 80 weg en remt dus naar bijna 0. Ik zie in de spiegel een of ander hok heel hard dichterbij komen, automaatbak bij me. Zelden zo ver doorgeplankt (6000+ rpm fofzo) met die wagen. Gelukkig had ik er ruim 200 km op zitten, dus was het zooitje wel goed warm geworden.

Ik snap het dus wel. Anderzijds, ik ben bij stoplichten die op rood staan erg vlot met gas los laten en erg laat met remmen, in de hoop dat het zooitje groen wordt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 28 september 2014 @ 23:22:41 #221
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_145004759
Dat is echt zo'n dingetje die ik zelf soms ook best vervelend vind, maar onbewust bij anderen ook gewoon doe. Omdat je weet dat je toch wel op tijd remt. Maar dat weet die ander niet. En jij van een ander ook niet. Best maf eigenlijk. :')
  zondag 28 september 2014 @ 23:23:09 #222
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_145004774
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 22:13 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Terechte klacht. Wat ik ook heel erg :') vind zijn mensen die gaan remmen in de bocht.

Ik bedoel, gewoon nee. Rij je te hard dan vlieg je uit de bocht. Doe je dat niet dan hou je controle. Maar door te remmen verhoog je de kans exponentieel dat je controle verliest.

Erachter rijdend voelt het ook niet lekker om hard te remmen in een scherpe bocht :X
Dit heb ik dus net ondervonden hier en hier ook best wel vaak.

Ik bedoel ik rijd hier 80 en dan geef ik ruim op tijd aan dat ik wil afslaan en rem ik af naar ca. 50/(3). Lijkt mij gewoon redelijk toch?

En dit stukje vind ik ook wel kut ja. Ik rijd daar ca. 60 ofzo gaan ze mij haten :')
Irene is bae <3
  maandag 29 september 2014 @ 00:04:29 #223
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145006189
quote:
18s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Mijn irritatie is idd dit schoolmeestergedrag. Is het niet vanwege het belerende gedrag, dan is het wel de gevaarzetting dat juist groter wordt vanwege dit stomme gedrag.

Gewoon afremmen schijnt een uitzondering te zijn, want dan geef je je gewonnen, blijkbaar.
Ik ben het eens met jouw irritatie.
Ik denk overigens dat voor veel automobilisten het ego oneindig belangrijker is dan gevaarzetting. Als je ziet welke achterlijk gevaarlijke capriolen men uithaalt om alleen maar voor de andere auto te eindigen. Tijd win je er verder niet mee, blijkbaar alleen een langere piemel.

Ik irriteer mij ontzettend aan mensen die naar links gaan zonder te kijken en/of de auto er tussen duwen omdat ze niet willen wachten, maar ik laat het gaan. Ik heb een hekel aan zelf plakken (want je kunt niet op tijd remmen en je ziet geen drol) dus ik neem vaak van te voren al afstand. Het gebeurt zo vaak dat ik er eigenlijk een beetje een sport van maak om te voorspellen wanneer iemand zijn auto er toch nog voorknalt. Ik word er behoorlijk goed in :+ Het zijn overigens echt niet alleen 'die dikke leasebakken' (toppunt van jaloezie wanneer mensen dat zeggen) maar echt een mengelmoes van alles en nog wat die dat doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 23:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[lang verhaal]
Het punt is dat je een gevaarlijke situatie niet oplost door zelf gevaarlijk te gaan doen. Je hebt dan dus twee keuzes: anticiperen op de situatie en afstand nemen, of met je lul in de hand het gelijk willen halen en doorkarren. Het is duidelijk dat de automobilist in dat filmpje voor het laatste kiest, maar feitelijk ben je dan net zo aso en net zo'n groot gevaar in het verkeer als degene die naar links gaat. Het maakt niet uit hoe aso een ander is of hoe gevaarlijk een ander rijdt, het verkeer is nooit de plaats om je gelijk te halen. Eigenlijk hoop je dat er dan net een politiewagen achter je rijdt die het ziet, maar helaas hebben we dat geluk nooit :P

quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 00:23 schreef vannelle het volgende:
Dit topic geeft uitstekend weer waarom het belangrijk is om begrip voor elkaar te hebben.
Niet iedereen is net zo fantastisch als jij bent.
Dit topic gaat er vooral van uit dat ze zelf perfect rijden en alles ligt aan de ander.
Ik geloof daar geen moer van, iedereen maakt fouten alleen geeft niet iedereen dat toe.
Zeker waar. Daarom moet je opletten en anticiperen, ook al hou je je zelf aan de regels. Er komt een tijd dat je zelf een fout maakt en dan mag je ook hopen dat de andere verkeersdeelnemers op jou anticiperen.
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 02:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat je het laat gaan en er op anticipeert betekent natuurlijk niet dat het je niet mag irriteren :P Je kunt het ook anders zien: als mensen in dit topic hun stoom kwijt kunnen dan is dat beter dan op de weg ;)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_145008831
Maar eerlijk. Hoe gevaarlijk is het echt, veel vreselijke ongelukken in het verkeer maar hie vaak is de oorzaak een van deze irritaties.
.
pi_145009504
Een mountainbiker die op een 80 kilometerweg op het laatste moment over ging steken. Gelukkig kwam ik van stoplichten af en trok niet zo snel op.
pi_145009535
Mensen die de adviessnelheid gaan rijden in een bocht (op de snelweg) waar je makkelijk met 120 door kan. Adviessnelheid is 90.
  maandag 29 september 2014 @ 09:17:10 #227
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_145009699
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 09:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die de adviessnelheid gaan rijden in een bocht (op de snelweg) waar je makkelijk met 120 door kan. Adviessnelheid is 90.
:')
  Moderator maandag 29 september 2014 @ 09:24:07 #228
Dick Laurent Is Dead
pi_145009825
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 00:04 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik ben het eens met jouw irritatie.
Ik denk overigens dat voor veel automobilisten het ego oneindig belangrijker is dan gevaarzetting. Als je ziet welke achterlijk gevaarlijke capriolen men uithaalt om alleen maar voor de andere auto te eindigen. Tijd win je er verder niet mee, blijkbaar alleen een langere piemel.

Ik irriteer mij ontzettend aan mensen die naar links gaan zonder te kijken en/of de auto er tussen duwen omdat ze niet willen wachten, maar ik laat het gaan. Ik heb een hekel aan zelf plakken (want je kunt niet op tijd remmen en je ziet geen drol) dus ik neem vaak van te voren al afstand. Het gebeurt zo vaak dat ik er eigenlijk een beetje een sport van maak om te voorspellen wanneer iemand zijn auto er toch nog voorknalt. Ik word er behoorlijk goed in :+ Het zijn overigens echt niet alleen 'die dikke leasebakken' (toppunt van jaloezie wanneer mensen dat zeggen) maar echt een mengelmoes van alles en nog wat die dat doen.

[..]

Het punt is dat je een gevaarlijke situatie niet oplost door zelf gevaarlijk te gaan doen. Je hebt dan dus twee keuzes: anticiperen op de situatie en afstand nemen, of met je lul in de hand het gelijk willen halen en doorkarren. Het is duidelijk dat de automobilist in dat filmpje voor het laatste kiest, maar feitelijk ben je dan net zo aso en net zo'n groot gevaar in het verkeer als degene die naar links gaat. Het maakt niet uit hoe aso een ander is of hoe gevaarlijk een ander rijdt, het verkeer is nooit de plaats om je gelijk te halen. Eigenlijk hoop je dat er dan net een politiewagen achter je rijdt die het ziet, maar helaas hebben we dat geluk nooit :P

[..]

Zeker waar. Daarom moet je opletten en anticiperen, ook al hou je je zelf aan de regels. Er komt een tijd dat je zelf een fout maakt en dan mag je ook hopen dat de andere verkeersdeelnemers op jou anticiperen.

[..]

Dat je het laat gaan en er op anticipeert betekent natuurlijk niet dat het je niet mag irriteren :P Je kunt het ook anders zien: als mensen in dit topic hun stoom kwijt kunnen dan is dat beter dan op de weg ;)
Zó eens met dit verhaal! :Y

Grappig, ik doe vaak precies hetzelfde!
Heb ook een hekel aan bumperkleven en ik vind het ook scary om te doen uberhaupt dus ik hou altijd zoveel als ik kan afstand. Rijdt er vervolgens iemand voor me die écht te langzaam gaat dan wacht ik af tot er een gat is en dan ga ik ff naar links om in te halen.
Het "voorspellen" van andermans gedrag doe ik ook regelmatig en best vaak krijg ik dan idd gelijk :P
En ja, iedereen maakt fuck ups in het verkeer jij ik, wij allemaal. Als we dat willen voorkomen dan moeten we met zijn allen maar voor altijd binnen achter de geraniums blijven. Maar dat doen we toch niet ;)

En ik vloek regelmatig wel eens op een ander achter 't stuur hoor, zeker... is ook niks mis mee, lekker wat uitfoeteren.
Maar daar laat ik t bij. Ga niet expres kleven, afsnijden of andere gekke dingen uithalen. Snijdt iemand mij af, dan zal ik remmen, en vloeken, en misschien hooguit kort claxonneren. Maar daarna probeer ik t zsm te laten gaan.
Het is het echt echt niet waard om je "gelijk" te gaan halen op iemand die jou in jouw ogen benadeeld heeft in 't verkeer.
Gewoon lekker vanuit je auto die persoon voor rotte eieren uitmaken en eventueel daarna in dit topic je gal spuien :D en meer niet.
  FOK!fotograaf maandag 29 september 2014 @ 16:25:19 #229
842 Zorro
Z
pi_145023244
quote:
Nee, natuurlijk.

Wat ik dan wel weer lachen vind, is heel zenuwachtig mee lopen doen, beetje vooruit rollen, zo van "ik ga er dadelijk vandoor!" en dan rustig wegrijden en die ander zich heel druk makend met slippende banden laten wegscheuren _O-
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 29 september 2014 @ 17:47:29 #230
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145025733
Mensen die twijfelen in het verkeer. Ik bedoel, doe dat gewoon niet :')
pi_145025997
Mensen die gas gaan geven als je ze wilt inhalen... Proberen geen ruimte te laten bij de voorganger en vervolgens boos worden als ik hem gewoon afsnijd op het punt waar het van twee stroken naar 1 gaat...

Let op, die kerel ging dus expres over een afstand van zo'n 700 meter dit doen op een weg waar je 50 mag.. Dus ruim voordat we moesten ritsen... Sorry maar dan heb je gewoon pech in je leasehok
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_145026403
quote:
Als je daar voor het eerst komt, is dat een verstandige actie hoor. Soms kloppen de adviessnelheden.
Professioneel gifmenger.
  maandag 29 september 2014 @ 19:17:31 #233
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145028541
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 18:13 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als je daar voor het eerst komt, is dat een verstandige actie hoor. Soms kloppen de adviessnelheden.
Ik reed vandeweek 70 in een bocht op de snelweg omdat dat er stond. Gewoon omdat ik a pas les en dus nog weinig ervaring heb en b daar voor het eerst reed. Maar blijkbaar is het enorm raar als je in een leswagen de borden opvolgt....wat een geduw achter me. Zowel in die bocht als bij rotondes.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Moderator maandag 29 september 2014 @ 19:39:07 #234
Dick Laurent Is Dead
pi_145029444
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 18:13 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Exact, ik vind het ook vaak lastig als het bochten zijn die ik nooit eerder heb genomen. Het komt best wel eens voor idd dat er adv.snelheid 60 staat en dat je er dan met 60 doorheen gaat en zoiets hebt van, pfff wat is dit voor opa tempo, kon makkelijk harder. Maar soms heb je ook dat je merkt dat 't gewoon een gemeen bochtje is en dat het maar goed is dat je niet veel harder ging.

Ergo, laat de haters maar haten, main thing is dat je niet de bocht uit vliegt ;)
pi_145029539
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 19:17 schreef Toekito het volgende:

[..]

Ik reed vandeweek 70 in een bocht op de snelweg omdat dat er stond. Gewoon omdat ik a pas les en dus nog weinig ervaring heb en b daar voor het eerst reed. Maar blijkbaar is het enorm raar als je in een leswagen de borden opvolgt....wat een geduw achter me. Zowel in die bocht als bij rotondes.
Ach zie het positief, je beschreven nette rijkunst zorgt voor postings in dit topic
pi_145029551
*Gereserveerd*
pi_145031196
quote:
Oh dus jij bent die vuile homo die constant gaat bumperkleven met je bestelbus als ik die bochten maakt :')
Irene is bae <3
pi_145031323
Het is een adviessnelheid. Als mensen er voor kiezen die snelheid aan te houden, dan kan en mag dat. Dat een straatracer daar sneller wil, dat is prima, maar deze straatracer dient dan ook rekening te houden met mensen die daar langzamer rijden. En niet andersom.

NEXT!!
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 29 september 2014 @ 22:21:49 #239
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_145036243
quote:
99s.gif Op maandag 29 september 2014 20:33 schreef Spezza19 het volgende:
Het is een adviessnelheid. Als mensen er voor kiezen die snelheid aan te houden, dan kan en mag dat. Dat een straatracer daar sneller wil, dat is prima, maar deze straatracer dient dan ook rekening te houden met mensen die daar langzamer rijden. En niet andersom.

NEXT!!
Waar is je Bolderbast UI gebleven? :P
  maandag 29 september 2014 @ 22:35:33 #240
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145036854
Heftig trouwens de afgunst en jalousie hier op nieuwe auto's en "leasehokken". Mensen met lease auto's rijden relatief veel, dus inderdaad zullen ze soms negatief opvallen.

Wel grappig trouwens dat het IRL ook zo is. Als je met een snel uitziende auto (denk impreza en m5 maar ook een audi ofzo) te hard rijd wordt je veel sneller gepakt. In een langzaam uitziende familie auto wordt echt heel veel door de vingers gezien. Op de vluchtstrook rijden naast politieauto's in de file ofzo is nooit een probleem geweest bijvoorbeeld :D . Of gewoon weinig gestopt worden voor controles. *O*

Hetzelfde zie je trouwens met huidskleur. Ook in Nederland is er een enorm White privilege. Het is niet eerlijk, maar wel fijn voor ons blanken :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')