Dat is wel een beetje krapquote:Op zondag 28 september 2014 00:54 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Mensen die naast mij komen rijden, en vragen of ik wil racen...
Nee, natuurlijk.
Racen doe je maar in een spelcomputer.
Klopt helemaal, als we een beetje vergevingsgezind zijn zou het een hoop schelen. De irritaties die ik hier post zijn meestal acties die de ander of expres doet, of gewoon niet begrijpbaar. (dus over de zakken of niet helemaal heldere figuren) Zogenaamde uitzonderlijke gevallen dus. Maar zelfs als een actie expres is laat ik het maar gewoon gaan. Geen vergeldingsacties, want negen van de tien keer zorg je dan zelf voor het gevaar. En veiligheid staat nog altijd bovenaan.quote:Op zondag 28 september 2014 00:23 schreef vannelle het volgende:
Dit topic geeft uitstekend weer waarom het belangrijk is om begrip voor elkaar te hebben.
Niet iedereen is net zo fantastisch als jij bent.
Dit topic gaat er vooral van uit dat ze zelf perfect rijden en alles ligt aan de ander.
Ik geloof daar geen moer van, iedereen maakt fouten alleen geeft niet iedereen dat toe.
Wacht, mensen die naast een Passat gaan staan om te racen? Waar rijden die dan in? Demio's?quote:Op zondag 28 september 2014 00:54 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Nee, natuurlijk.
Eens. Als je je altijd maar druk maakt om de fouten of het gedrag van anderen heb je geen tijd meer om van het rijden te genieten. Soms wil mij ook wel eens een vloek ontglippen als iemand een achterlijke actie uithaalt, maar dat is een seconde later weer voorbij. Daar kan ik me verder echt niet druk om maken.quote:Op zondag 28 september 2014 02:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Klopt helemaal, als we een beetje vergevingsgezind zijn zou het een hoop schelen. De irritaties die ik hier post zijn meestal acties die de ander of expres doet, of gewoon niet begrijpbaar. (dus over de zakken of niet helemaal heldere figuren) Zogenaamde uitzonderlijke gevallen dus. Maar zelfs als een actie expres is laat ik het maar gewoon gaan. Geen vergeldingsacties, want negen van de tien keer zorg je dan zelf voor het gevaar. En veiligheid staat nog altijd bovenaan.
Ik zou dat doen. Fuck it, ik ga niet gevaarlijk lopen doen omdat ik even mijn gelijk zou willen halen. Misschien als ik echt hard in de rem zou moeten zou ik wel ff toeteren om te laten merken dat het fucking link was wat die persoon deed, maar that's it.quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mijn irritatie is idd dit schoolmeestergedrag. Is het niet vanwege het belerende gedrag, dan is het wel de gevaarzetting dat juist groter wordt vanwege dit stomme gedrag.
Gewoon afremmen schijnt een uitzondering te zijn, want dan geef je je gewonnen, blijkbaar.
Terechte klacht. Wat ik ook heel ergquote:Op zondag 28 september 2014 22:10 schreef Jiang153 het volgende:
Weetje ik vind het altijd best kut dat als ik afrem voor een bocht dat de mensen die achter mij rijden nog steeds met een best hoge vaart op mij afkomen net alsof ze niet remmen?
Of ik doe het verkeerd
Helemaal vervelend als het donker is en ik dus nog trager de bocht maakt omdat ik moet kijken
Ik had het van de zomer in Limburg, auto voor me slaat af op een 80 weg en remt dus naar bijna 0. Ik zie in de spiegel een of ander hok heel hard dichterbij komen, automaatbak bij me. Zelden zo ver doorgeplankt (6000+ rpm fofzo) met die wagen. Gelukkig had ik er ruim 200 km op zitten, dus was het zooitje wel goed warm geworden.quote:Op zondag 28 september 2014 22:10 schreef Jiang153 het volgende:
Weetje ik vind het altijd best kut dat als ik afrem voor een bocht dat de mensen die achter mij rijden nog steeds met een best hoge vaart op mij afkomen net alsof ze niet remmen?
Of ik doe het verkeerd
Helemaal vervelend als het donker is en ik dus nog trager de bocht maakt omdat ik moet kijken
Dit heb ik dus net ondervonden hier en hier ook best wel vaak.quote:Op zondag 28 september 2014 22:13 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Terechte klacht. Wat ik ook heel ergvind zijn mensen die gaan remmen in de bocht.
Ik bedoel, gewoon nee. Rij je te hard dan vlieg je uit de bocht. Doe je dat niet dan hou je controle. Maar door te remmen verhoog je de kans exponentieel dat je controle verliest.
Erachter rijdend voelt het ook niet lekker om hard te remmen in een scherpe bocht
Ik ben het eens met jouw irritatie.quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mijn irritatie is idd dit schoolmeestergedrag. Is het niet vanwege het belerende gedrag, dan is het wel de gevaarzetting dat juist groter wordt vanwege dit stomme gedrag.
Gewoon afremmen schijnt een uitzondering te zijn, want dan geef je je gewonnen, blijkbaar.
Het punt is dat je een gevaarlijke situatie niet oplost door zelf gevaarlijk te gaan doen. Je hebt dan dus twee keuzes: anticiperen op de situatie en afstand nemen, of met je lul in de hand het gelijk willen halen en doorkarren. Het is duidelijk dat de automobilist in dat filmpje voor het laatste kiest, maar feitelijk ben je dan net zo aso en net zo'n groot gevaar in het verkeer als degene die naar links gaat. Het maakt niet uit hoe aso een ander is of hoe gevaarlijk een ander rijdt, het verkeer is nooit de plaats om je gelijk te halen. Eigenlijk hoop je dat er dan net een politiewagen achter je rijdt die het ziet, maar helaas hebben we dat geluk nooitquote:
Zeker waar. Daarom moet je opletten en anticiperen, ook al hou je je zelf aan de regels. Er komt een tijd dat je zelf een fout maakt en dan mag je ook hopen dat de andere verkeersdeelnemers op jou anticiperen.quote:Op zondag 28 september 2014 00:23 schreef vannelle het volgende:
Dit topic geeft uitstekend weer waarom het belangrijk is om begrip voor elkaar te hebben.
Niet iedereen is net zo fantastisch als jij bent.
Dit topic gaat er vooral van uit dat ze zelf perfect rijden en alles ligt aan de ander.
Ik geloof daar geen moer van, iedereen maakt fouten alleen geeft niet iedereen dat toe.
Dat je het laat gaan en er op anticipeert betekent natuurlijk niet dat het je niet mag irriterenquote:Op zondag 28 september 2014 02:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Klopt helemaal, als we een beetje vergevingsgezind zijn zou het een hoop schelen. De irritaties die ik hier post zijn meestal acties die de ander of expres doet, of gewoon niet begrijpbaar. (dus over de zakken of niet helemaal heldere figuren) Zogenaamde uitzonderlijke gevallen dus. Maar zelfs als een actie expres is laat ik het maar gewoon gaan. Geen vergeldingsacties, want negen van de tien keer zorg je dan zelf voor het gevaar. En veiligheid staat nog altijd bovenaan.
quote:Op maandag 29 september 2014 09:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die de adviessnelheid gaan rijden in een bocht (op de snelweg) waar je makkelijk met 120 door kan. Adviessnelheid is 90.
Zó eens met dit verhaal!quote:Op maandag 29 september 2014 00:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ben het eens met jouw irritatie.
Ik denk overigens dat voor veel automobilisten het ego oneindig belangrijker is dan gevaarzetting. Als je ziet welke achterlijk gevaarlijke capriolen men uithaalt om alleen maar voor de andere auto te eindigen. Tijd win je er verder niet mee, blijkbaar alleen een langere piemel.
Ik irriteer mij ontzettend aan mensen die naar links gaan zonder te kijken en/of de auto er tussen duwen omdat ze niet willen wachten, maar ik laat het gaan. Ik heb een hekel aan zelf plakken (want je kunt niet op tijd remmen en je ziet geen drol) dus ik neem vaak van te voren al afstand. Het gebeurt zo vaak dat ik er eigenlijk een beetje een sport van maak om te voorspellen wanneer iemand zijn auto er toch nog voorknalt. Ik word er behoorlijk goed inHet zijn overigens echt niet alleen 'die dikke leasebakken' (toppunt van jaloezie wanneer mensen dat zeggen) maar echt een mengelmoes van alles en nog wat die dat doen.
[..]
Het punt is dat je een gevaarlijke situatie niet oplost door zelf gevaarlijk te gaan doen. Je hebt dan dus twee keuzes: anticiperen op de situatie en afstand nemen, of met je lul in de hand het gelijk willen halen en doorkarren. Het is duidelijk dat de automobilist in dat filmpje voor het laatste kiest, maar feitelijk ben je dan net zo aso en net zo'n groot gevaar in het verkeer als degene die naar links gaat. Het maakt niet uit hoe aso een ander is of hoe gevaarlijk een ander rijdt, het verkeer is nooit de plaats om je gelijk te halen. Eigenlijk hoop je dat er dan net een politiewagen achter je rijdt die het ziet, maar helaas hebben we dat geluk nooit
[..]
Zeker waar. Daarom moet je opletten en anticiperen, ook al hou je je zelf aan de regels. Er komt een tijd dat je zelf een fout maakt en dan mag je ook hopen dat de andere verkeersdeelnemers op jou anticiperen.
[..]
Dat je het laat gaan en er op anticipeert betekent natuurlijk niet dat het je niet mag irriterenJe kunt het ook anders zien: als mensen in dit topic hun stoom kwijt kunnen dan is dat beter dan op de weg
Wat ik dan wel weer lachen vind, is heel zenuwachtig mee lopen doen, beetje vooruit rollen, zo van "ik ga er dadelijk vandoor!" en dan rustig wegrijden en die ander zich heel druk makend met slippende banden laten wegscheurenquote:Op zondag 28 september 2014 00:54 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Nee, natuurlijk.
Als je daar voor het eerst komt, is dat een verstandige actie hoor. Soms kloppen de adviessnelheden.quote:Op maandag 29 september 2014 09:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die de adviessnelheid gaan rijden in een bocht (op de snelweg) waar je makkelijk met 120 door kan. Adviessnelheid is 90.
Ik reed vandeweek 70 in een bocht op de snelweg omdat dat er stond. Gewoon omdat ik a pas les en dus nog weinig ervaring heb en b daar voor het eerst reed. Maar blijkbaar is het enorm raar als je in een leswagen de borden opvolgt....wat een geduw achter me. Zowel in die bocht als bij rotondes.quote:Op maandag 29 september 2014 18:13 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als je daar voor het eerst komt, is dat een verstandige actie hoor. Soms kloppen de adviessnelheden.
Exact, ik vind het ook vaak lastig als het bochten zijn die ik nooit eerder heb genomen. Het komt best wel eens voor idd dat er adv.snelheid 60 staat en dat je er dan met 60 doorheen gaat en zoiets hebt van, pfff wat is dit voor opa tempo, kon makkelijk harder. Maar soms heb je ook dat je merkt dat 't gewoon een gemeen bochtje is en dat het maar goed is dat je niet veel harder ging.quote:Op maandag 29 september 2014 18:13 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als je daar voor het eerst komt, is dat een verstandige actie hoor. Soms kloppen de adviessnelheden.
Ach zie het positief, je beschreven nette rijkunst zorgt voor postings in dit topicquote:Op maandag 29 september 2014 19:17 schreef Toekito het volgende:
[..]
Ik reed vandeweek 70 in een bocht op de snelweg omdat dat er stond. Gewoon omdat ik a pas les en dus nog weinig ervaring heb en b daar voor het eerst reed. Maar blijkbaar is het enorm raar als je in een leswagen de borden opvolgt....wat een geduw achter me. Zowel in die bocht als bij rotondes.
Oh dus jij bent die vuile homo die constant gaat bumperkleven met je bestelbus als ik die bochten maaktquote:Op maandag 29 september 2014 09:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Waar is je Bolderbast UI gebleven?quote:Op maandag 29 september 2014 20:33 schreef Spezza19 het volgende:
Het is een adviessnelheid. Als mensen er voor kiezen die snelheid aan te houden, dan kan en mag dat. Dat een straatracer daar sneller wil, dat is prima, maar deze straatracer dient dan ook rekening te houden met mensen die daar langzamer rijden. En niet andersom.
NEXT!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |