Nee joh, de ander zo lang mogelijk treiteren, zó werkt het. Brutale vlegel, dat je zo hard wilt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 10:43 schreef Martijn137 het volgende:
ga gewoon naar rechts en niet zo achterlijk traag....![]()
Dat is dus het schoolmeestergedrag dat je steeds vaker ziet. Mensen willen blijkbaar instructeur spelen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee joh, de ander zo lang mogelijk treiteren, zó werkt het. Brutale vlegel, dat je zo hard wilt.
Telkens een dotje gas gevenquote:Op dinsdag 16 september 2014 10:43 schreef Martijn137 het volgende:
blegh... van die fijne menschen die er met 2 km/u verschil in gaan halen... oke je rijdt 122... niks mis meeje ziet dat ik harder wil, goed je gebruikt je spiegels
en dan naar rechts "kruipen"
![]()
![]()
ga gewoon naar rechts en niet zo achterlijk traag....![]()
Ik herken sarcasme als ik het lees.quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee joh, de ander zo lang mogelijk treiteren, zó werkt het. Brutale vlegel, dat je zo hard wilt.
Kwam door de mist tochquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:24 schreef dick_laurent het volgende:
Poe, nou ik hou zelf ook wel van doorrijden wanneer het kan hoor, don't get me wrong... maar als ik vanmorgen lees over die gi-gantische kettingbotsing in Zeeland met tientallen (zwaar) gewonden en twee doden dan denk ik wel van shit.... het kan echt zo gedaan zijn, zeker als je hard rijdt
Zekers! Maar dan nog hebben mensen waarschijnlijk te hard gereden...quote:
Ja, is waar. Zeker als je geen zak ziet, afgelopen vakantie ook in België: viel er een bak met regen uit de lucht. Ruitenwisser op stand hoog helpt niet (kan gewoonweg niets zien), toch personen die het nodig vinden om dan in de bebouwde kom in te halen met 50-60. Ook zo'n Belg in een aftandse camper met een rotgang langsquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zekers! Maar dan nog hebben mensen waarschijnlijk te hard gereden...
Ik heb maandje terug bijvoorbeeld ook meegemaakt dat ik in een hoosbui terecht kwam die zijn weerga niet kende. Echt zo'n tyfus-harde regen dat de ruitenwissers gewoon nauwelijks meer effect hadden en ik de strepen op de weg gewoon niet meer kon zien. Vond het echt scary.
Ik ging vervolgens 60/70 rijden op de rechterbaan, en voor en achter mij waren er ook anderen die dat tempo aanhielden. Maar op de linkerbaan werd ik door sommige auto's gewoon flink ingehaald. Die reden dus gemakkelijk tegen de 90 a 100 terwijl het zicht echt intens slecht was.
Kijk, men is uiteraard vrij om te doen wat ie wil, maar ik vind dat persoonlijk gewoon echt niet verantwoord. Ook al heb je tig jaar rij ervaring en rijd je in een dikke lease bak.
Had het inderdaad ook in Belgie op de snelweg. Was onderweg naar Duitsland. Ben mooi 40-50 gaan rijden, want ik zag dus echt niks meer. Geen strepen op de weg en de auto voor me was na een aantal meters ook al niet meer zichtbaar. En inderdaad sommige idioten die je nog voorbij komen knallenquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:58 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Ja, is waar. Zeker als je geen zak ziet, afgelopen vakantie ook in België: viel er een bak met regen uit de lucht. Ruitenwisser op stand hoog helpt niet (kan gewoonweg niets zien), toch personen die het nodig vinden om dan in de bebouwde kom in te halen met 50-60. Ook zo'n Belg in een aftandse camper met een rotgang langs. Levensgevaarlijk, die mafkezen.
Neuh, eerder te hard geremd. Mensen hebben de neiging vol op de rem te stampen als ze het niet snappen. Dat zie je ook met regen, als mensen dreigen te aquaplanen gaan ze vol op de rem. En ja, dan ben je hem kwijt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
Zekers! Maar dan nog hebben mensen waarschijnlijk te hard gereden...
Zozo straatracerquote:Op dinsdag 16 september 2014 10:05 schreef starla het volgende:
En het was weer zover.
Zondag op de A12 even voorbij trajectcontrole Woerden -waar menig automobilist nog steeds denkt dat het trajectcontrole is- lekker 100! tuffen op de linker rijstrook. Na 5 kilometer vond ik het welletjes en haalde rechts in (groot licht kende de bestuurder ook niet, maar hij had een zonnebril op, misschien zag hij het daarom niet). Ja hoor, getier achter mij en getoeter...ik zwaaide heel vriendelijk en ging ervandoor.
Dat mensen dat nu écht niet snappen hè, gaat er bij soms niet in, ze moeten het haast wel expres doen, want zo dom kún je gewoon niet zijn....
Jazeker, 120 rijden waar je 120 mag! Ben een deugnietje hoor...voor je het weet zit ik in je bumper.quote:
Eerlijk waar? Als jij iemand rechts inhaalt gaan ze tieren en toeteren?quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:45 schreef starla het volgende:
[..]
Jazeker, 120 rijden waar je 120 mag! Ben een deugnietje hoor...voor je het weet zit ik in je bumper.
Niet altijd hoor, maar deze echte vent voelde blijkbaar met de seconde zijn penis 1 cm korter worden omdat een vrouw hem rechts inhaalde.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:19 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Eerlijk waar? Als jij iemand rechts inhaalt gaan ze tieren en toeteren?
Ik heb dat nooit![]()
Heb ik ook als ze dat bij mij doen, betekend dat mijn auto te sloom isquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:46 schreef starla het volgende:
[..]
Niet altijd hoor, maar deze echte vent voelde blijkbaar met de seconde zijn penis 1 cm korter worden omdat een vrouw hem rechts inhaalde.
Bij mij wel, aangezien mijn auto bij plankgas er alsnog veertig jaar over doet om de 120 te halenquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:52 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Heb ik ook als ze dat bij mij doen, betekend dat mijn auto te sloom is
Al krijgen ze de kans toch niet
Haha ja oke, dan zet ik em net in de 3.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bij mij wel, aangezien mijn auto bij plankgas er alsnog veertig jaar over doet om de 120 te halen
Haha, bij mij zit ik dan nog net in z'n 1quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:58 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Haha ja oke, dan zet ik em net in de 3.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:30 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Haha, bij mij zit ik dan nog net in z'n 1
quote:
Misschien omdat je iets gevaarlijks doet?quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:46 schreef starla het volgende:
[..]
Niet altijd hoor, maar deze echte vent voelde blijkbaar met de seconde zijn penis 1 cm korter worden omdat een vrouw hem rechts inhaalde.
Ach, hele hoge topsnelheid is ook niet mn doel, maar een beetje normaal kunnen accelereren zou wel fijn zijn jaquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:58 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Haha ja oke, dan zet ik em net in de 3.
Maar als die kneus die jij rechts inhaalde, jouw actie als gevaarlijk bestempelende... Dan mag hij toch claxonneren? En dan vind je dat irritant en omdat je voor hem rijdt, moet je even remmen zodat hij jou kan passeren en kan je je groot licht weer gebruikenquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:19 schreef starla het volgende:
Omdat ik alleen toeter in gevaarlijke situaties...niet omdat iemand irritant is.
Hiervoor had ik een vw vento met een 1.8, dikke pijp er onder, was ook wel vermakelijk constant tot de toerenbegrenzer en flink afremmen op de motor etc.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ach, hele hoge topsnelheid is ook niet mn doel, maar een beetje normaal kunnen accelereren zou wel fijn zijn ja![]()
Da's eerder mijn dagelijkse irritatie, proberen mee te komen met het verkeer door continu plankgas en met hoge toeren maar overal hysterisch een beetje op snelheid te komen![]()
Oh well, ooit rijd ik wel wat mooiers.
Haha, nou zelfs je oude vento is sneller dan mijn koekblikquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:26 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Hiervoor had ik een vw vento met een 1.8, dikke pijp er onder, was ook wel vermakelijk constant tot de toerenbegrenzer en flink afremmen op de motor etc.
Ah ja ik zit altijd op de 100quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:45 schreef starla het volgende:
[..]
Jazeker, 120 rijden waar je 120 mag! Ben een deugnietje hoor...voor je het weet zit ik in je bumper.
De discussie over mistlampen was dat veel mensen ze nooit uitzettenquote:Op dinsdag 16 september 2014 22:51 schreef NieuweNier het volgende:
Tering, heftig om te lezen dit:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-chaos-muur-van-mist
Dat er 150 auto's op elkaar geklapt zijn is nog tot daar aan toe, maar dat er 2 doden zijn en zoveel gewonden is triest.![]()
Als je in zo'n ongeluk rijdt is het ook gewoon geluk wat er gaat gebeuren. Aan je eigen veilige rijstijl heb je niets als er iemand achter je in klapt.
Eerder was er een discussie over mistlampen. Dat niet iedereen weet hoe je die dingen moet aanzetten. Ik denk dat het verstandig is dat we er met zijn allen voor zorgen dat we dit soort functies van onze auto kennen. Zowel voor de veiligheid van jezelf als die van anderen.
Hetzelfde geld voor snelheid aanpassen naar de omstandigheden. Mensen zijn geneigd bij mist juist snel te rijden, omdat ze geen regerentie hebben. We zien aan de omgeving niet hoe hard we gaan. Het lijkt langzamer. Ik wil de slachtoffers niet zwart maken, maar het is voor de rest van ons wel een leermoment.
Heftig ook hoeveel levens riemen, kreukelzones, de kooiconstructie, airbags en abs gered hebben... De reden waarom ik nooit in een cinquecento ofzo zou sstappen...![]()
Is dat zo?quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:51 schreef NieuweNier het volgende:
Mensen zijn geneigd bij mist juist snel te rijden, omdat ze geen regerentie hebben.
sorry meester Pizza Boom ik zal het niet meer doen......quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee joh, de ander zo lang mogelijk treiteren, zó werkt het. Brutale vlegel, dat je zo hard wilt.
ik geef al gas op het moment dat hij zijn knipperlicht aan doet.... normaal gesproken is dat tijd zat voor iemand om weg te wezen... maar meneer had het naar rechts kruipen tot een kunst verheven.quote:
Ja voor inderdaad. Dat staat erg sjonnie maar is niet hinderlink. Op een gegeven moment maakte iemand een opmerking van "ik ben blij dat ik ze niet verkeerd kan gebruiken, ik weet niet hoe ze aan moeten."quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
De discussie over mistlampen was dat veel mensen ze nooit uitzetten
Nuttige toevoeging.quote:
Ja, erg handig als je ze een keertje echt nodig hebt...quote:Op woensdag 17 september 2014 15:25 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ja voor inderdaad. Dat staat erg sjonnie maar is niet hinderlink. Op een gegeven moment maakte iemand een opmerking van "ik ben blij dat ik ze niet verkeerd kan gebruiken, ik weet niet hoe ze aan moeten."
Ik gegoogled naar "regerentie" maar ik kan er nog steeds niks van maken. Wat bedoel je eigenlijk? Overigens is het regelement er heel duidelijk over. Je mag zo hard rijden dat je op tijd kunt stoppen. Als dat 40 is dan is dat maar zo. Ik ga echt geen rekening houden met volk dat veel te hard de mist induikt. Dan kun je net zo goed met je ogen dicht gaan rijden.quote:[..]
Nuttige toevoeging.Ja dat is zo, maar aangezien je overduidelijk niet oprecht geïnteresseerd bent ga ik niet met een bron komen.
Het is heel erg jammer wat er is gebeurd, maar volgens mij hebben heel wat mensen dit artikeltje niet opgevolgd.quote:Artikel 19
De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Geef maar wél een bron als je echt serieus bent.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:25 schreef NieuweNier het volgende:
Nuttige toevoeging.Ja dat is zo, maar aangezien je overduidelijk niet oprecht geïnteresseerd bent ga ik niet met een bron komen.
Het zijn meestal de standaard plaatsen waar je een mistlichtschakelaar kunt vinden.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:22 schreef Buurpoes het volgende:
Over die lampen: ik had stadslicht en mistlicht nog nooit hoeven gebruiken en wist ook niet waar t zat. Dus laatst eens gekeken en had ze beiden binnen 10 seconden gevonden. Geen handleiding nodig (die ligt in de auto). Dus jullie hoeven je om mij geen zorgen te maken.
Aan de voorkant willen ze wel eens ontbreken, maar een achtermistlicht is verplicht.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:27 schreef dick_laurent het volgende:
En wat nou als je auto geen mistlicht heeft?![]()
Vanaf een bepaald bouwjaar pas. Ik heb er geen.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Aan de voorkant willen ze wel eens ontbreken, maar een achtermistlicht is verplicht.
Ik heb ze ook niet op mijn Polo van 1992 (net als het 3e remlicht).quote:Op woensdag 17 september 2014 16:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Vanaf een bepaald bouwjaar pas. Ik heb er geen.
Ahh ok. Ja ik heb ze voor sowieso niet... Mijn auto stamt nog uit de vorige eeuw en doet er veertig jaar over om op de 100 km/u te komen...quote:Op woensdag 17 september 2014 16:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Aan de voorkant willen ze wel eens ontbreken, maar een achtermistlicht is verplicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |