Nee joh, de ander zo lang mogelijk treiteren, zó werkt het. Brutale vlegel, dat je zo hard wilt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 10:43 schreef Martijn137 het volgende:
ga gewoon naar rechts en niet zo achterlijk traag....![]()
Dat is dus het schoolmeestergedrag dat je steeds vaker ziet. Mensen willen blijkbaar instructeur spelen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee joh, de ander zo lang mogelijk treiteren, zó werkt het. Brutale vlegel, dat je zo hard wilt.
Telkens een dotje gas gevenquote:Op dinsdag 16 september 2014 10:43 schreef Martijn137 het volgende:
blegh... van die fijne menschen die er met 2 km/u verschil in gaan halen... oke je rijdt 122... niks mis meeje ziet dat ik harder wil, goed je gebruikt je spiegels
en dan naar rechts "kruipen"
![]()
![]()
ga gewoon naar rechts en niet zo achterlijk traag....![]()
Ik herken sarcasme als ik het lees.quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee joh, de ander zo lang mogelijk treiteren, zó werkt het. Brutale vlegel, dat je zo hard wilt.
Kwam door de mist tochquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:24 schreef dick_laurent het volgende:
Poe, nou ik hou zelf ook wel van doorrijden wanneer het kan hoor, don't get me wrong... maar als ik vanmorgen lees over die gi-gantische kettingbotsing in Zeeland met tientallen (zwaar) gewonden en twee doden dan denk ik wel van shit.... het kan echt zo gedaan zijn, zeker als je hard rijdt
Zekers! Maar dan nog hebben mensen waarschijnlijk te hard gereden...quote:
Ja, is waar. Zeker als je geen zak ziet, afgelopen vakantie ook in België: viel er een bak met regen uit de lucht. Ruitenwisser op stand hoog helpt niet (kan gewoonweg niets zien), toch personen die het nodig vinden om dan in de bebouwde kom in te halen met 50-60. Ook zo'n Belg in een aftandse camper met een rotgang langsquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zekers! Maar dan nog hebben mensen waarschijnlijk te hard gereden...
Ik heb maandje terug bijvoorbeeld ook meegemaakt dat ik in een hoosbui terecht kwam die zijn weerga niet kende. Echt zo'n tyfus-harde regen dat de ruitenwissers gewoon nauwelijks meer effect hadden en ik de strepen op de weg gewoon niet meer kon zien. Vond het echt scary.
Ik ging vervolgens 60/70 rijden op de rechterbaan, en voor en achter mij waren er ook anderen die dat tempo aanhielden. Maar op de linkerbaan werd ik door sommige auto's gewoon flink ingehaald. Die reden dus gemakkelijk tegen de 90 a 100 terwijl het zicht echt intens slecht was.
Kijk, men is uiteraard vrij om te doen wat ie wil, maar ik vind dat persoonlijk gewoon echt niet verantwoord. Ook al heb je tig jaar rij ervaring en rijd je in een dikke lease bak.
Had het inderdaad ook in Belgie op de snelweg. Was onderweg naar Duitsland. Ben mooi 40-50 gaan rijden, want ik zag dus echt niks meer. Geen strepen op de weg en de auto voor me was na een aantal meters ook al niet meer zichtbaar. En inderdaad sommige idioten die je nog voorbij komen knallenquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:58 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Ja, is waar. Zeker als je geen zak ziet, afgelopen vakantie ook in België: viel er een bak met regen uit de lucht. Ruitenwisser op stand hoog helpt niet (kan gewoonweg niets zien), toch personen die het nodig vinden om dan in de bebouwde kom in te halen met 50-60. Ook zo'n Belg in een aftandse camper met een rotgang langs. Levensgevaarlijk, die mafkezen.
Neuh, eerder te hard geremd. Mensen hebben de neiging vol op de rem te stampen als ze het niet snappen. Dat zie je ook met regen, als mensen dreigen te aquaplanen gaan ze vol op de rem. En ja, dan ben je hem kwijt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
Zekers! Maar dan nog hebben mensen waarschijnlijk te hard gereden...
Zozo straatracerquote:Op dinsdag 16 september 2014 10:05 schreef starla het volgende:
En het was weer zover.
Zondag op de A12 even voorbij trajectcontrole Woerden -waar menig automobilist nog steeds denkt dat het trajectcontrole is- lekker 100! tuffen op de linker rijstrook. Na 5 kilometer vond ik het welletjes en haalde rechts in (groot licht kende de bestuurder ook niet, maar hij had een zonnebril op, misschien zag hij het daarom niet). Ja hoor, getier achter mij en getoeter...ik zwaaide heel vriendelijk en ging ervandoor.
Dat mensen dat nu écht niet snappen hè, gaat er bij soms niet in, ze moeten het haast wel expres doen, want zo dom kún je gewoon niet zijn....
Jazeker, 120 rijden waar je 120 mag! Ben een deugnietje hoor...voor je het weet zit ik in je bumper.quote:
Eerlijk waar? Als jij iemand rechts inhaalt gaan ze tieren en toeteren?quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:45 schreef starla het volgende:
[..]
Jazeker, 120 rijden waar je 120 mag! Ben een deugnietje hoor...voor je het weet zit ik in je bumper.
Niet altijd hoor, maar deze echte vent voelde blijkbaar met de seconde zijn penis 1 cm korter worden omdat een vrouw hem rechts inhaalde.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:19 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Eerlijk waar? Als jij iemand rechts inhaalt gaan ze tieren en toeteren?
Ik heb dat nooit![]()
Heb ik ook als ze dat bij mij doen, betekend dat mijn auto te sloom isquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:46 schreef starla het volgende:
[..]
Niet altijd hoor, maar deze echte vent voelde blijkbaar met de seconde zijn penis 1 cm korter worden omdat een vrouw hem rechts inhaalde.
Bij mij wel, aangezien mijn auto bij plankgas er alsnog veertig jaar over doet om de 120 te halenquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:52 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Heb ik ook als ze dat bij mij doen, betekend dat mijn auto te sloom is
Al krijgen ze de kans toch niet
Haha ja oke, dan zet ik em net in de 3.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bij mij wel, aangezien mijn auto bij plankgas er alsnog veertig jaar over doet om de 120 te halen
Haha, bij mij zit ik dan nog net in z'n 1quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:58 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Haha ja oke, dan zet ik em net in de 3.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:30 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Haha, bij mij zit ik dan nog net in z'n 1
quote:
Misschien omdat je iets gevaarlijks doet?quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:46 schreef starla het volgende:
[..]
Niet altijd hoor, maar deze echte vent voelde blijkbaar met de seconde zijn penis 1 cm korter worden omdat een vrouw hem rechts inhaalde.
Ach, hele hoge topsnelheid is ook niet mn doel, maar een beetje normaal kunnen accelereren zou wel fijn zijn jaquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:58 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Haha ja oke, dan zet ik em net in de 3.
Maar als die kneus die jij rechts inhaalde, jouw actie als gevaarlijk bestempelende... Dan mag hij toch claxonneren? En dan vind je dat irritant en omdat je voor hem rijdt, moet je even remmen zodat hij jou kan passeren en kan je je groot licht weer gebruikenquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:19 schreef starla het volgende:
Omdat ik alleen toeter in gevaarlijke situaties...niet omdat iemand irritant is.
Hiervoor had ik een vw vento met een 1.8, dikke pijp er onder, was ook wel vermakelijk constant tot de toerenbegrenzer en flink afremmen op de motor etc.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ach, hele hoge topsnelheid is ook niet mn doel, maar een beetje normaal kunnen accelereren zou wel fijn zijn ja![]()
Da's eerder mijn dagelijkse irritatie, proberen mee te komen met het verkeer door continu plankgas en met hoge toeren maar overal hysterisch een beetje op snelheid te komen![]()
Oh well, ooit rijd ik wel wat mooiers.
Haha, nou zelfs je oude vento is sneller dan mijn koekblikquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:26 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Hiervoor had ik een vw vento met een 1.8, dikke pijp er onder, was ook wel vermakelijk constant tot de toerenbegrenzer en flink afremmen op de motor etc.
Ah ja ik zit altijd op de 100quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:45 schreef starla het volgende:
[..]
Jazeker, 120 rijden waar je 120 mag! Ben een deugnietje hoor...voor je het weet zit ik in je bumper.
De discussie over mistlampen was dat veel mensen ze nooit uitzettenquote:Op dinsdag 16 september 2014 22:51 schreef NieuweNier het volgende:
Tering, heftig om te lezen dit:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-chaos-muur-van-mist
Dat er 150 auto's op elkaar geklapt zijn is nog tot daar aan toe, maar dat er 2 doden zijn en zoveel gewonden is triest.![]()
Als je in zo'n ongeluk rijdt is het ook gewoon geluk wat er gaat gebeuren. Aan je eigen veilige rijstijl heb je niets als er iemand achter je in klapt.
Eerder was er een discussie over mistlampen. Dat niet iedereen weet hoe je die dingen moet aanzetten. Ik denk dat het verstandig is dat we er met zijn allen voor zorgen dat we dit soort functies van onze auto kennen. Zowel voor de veiligheid van jezelf als die van anderen.
Hetzelfde geld voor snelheid aanpassen naar de omstandigheden. Mensen zijn geneigd bij mist juist snel te rijden, omdat ze geen regerentie hebben. We zien aan de omgeving niet hoe hard we gaan. Het lijkt langzamer. Ik wil de slachtoffers niet zwart maken, maar het is voor de rest van ons wel een leermoment.
Heftig ook hoeveel levens riemen, kreukelzones, de kooiconstructie, airbags en abs gered hebben... De reden waarom ik nooit in een cinquecento ofzo zou sstappen...![]()
Is dat zo?quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:51 schreef NieuweNier het volgende:
Mensen zijn geneigd bij mist juist snel te rijden, omdat ze geen regerentie hebben.
sorry meester Pizza Boom ik zal het niet meer doen......quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee joh, de ander zo lang mogelijk treiteren, zó werkt het. Brutale vlegel, dat je zo hard wilt.
ik geef al gas op het moment dat hij zijn knipperlicht aan doet.... normaal gesproken is dat tijd zat voor iemand om weg te wezen... maar meneer had het naar rechts kruipen tot een kunst verheven.quote:
Ja voor inderdaad. Dat staat erg sjonnie maar is niet hinderlink. Op een gegeven moment maakte iemand een opmerking van "ik ben blij dat ik ze niet verkeerd kan gebruiken, ik weet niet hoe ze aan moeten."quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
De discussie over mistlampen was dat veel mensen ze nooit uitzetten
Nuttige toevoeging.quote:
Ja, erg handig als je ze een keertje echt nodig hebt...quote:Op woensdag 17 september 2014 15:25 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ja voor inderdaad. Dat staat erg sjonnie maar is niet hinderlink. Op een gegeven moment maakte iemand een opmerking van "ik ben blij dat ik ze niet verkeerd kan gebruiken, ik weet niet hoe ze aan moeten."
Ik gegoogled naar "regerentie" maar ik kan er nog steeds niks van maken. Wat bedoel je eigenlijk? Overigens is het regelement er heel duidelijk over. Je mag zo hard rijden dat je op tijd kunt stoppen. Als dat 40 is dan is dat maar zo. Ik ga echt geen rekening houden met volk dat veel te hard de mist induikt. Dan kun je net zo goed met je ogen dicht gaan rijden.quote:[..]
Nuttige toevoeging.Ja dat is zo, maar aangezien je overduidelijk niet oprecht geïnteresseerd bent ga ik niet met een bron komen.
Het is heel erg jammer wat er is gebeurd, maar volgens mij hebben heel wat mensen dit artikeltje niet opgevolgd.quote:Artikel 19
De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Geef maar wél een bron als je echt serieus bent.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:25 schreef NieuweNier het volgende:
Nuttige toevoeging.Ja dat is zo, maar aangezien je overduidelijk niet oprecht geïnteresseerd bent ga ik niet met een bron komen.
Het zijn meestal de standaard plaatsen waar je een mistlichtschakelaar kunt vinden.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:22 schreef Buurpoes het volgende:
Over die lampen: ik had stadslicht en mistlicht nog nooit hoeven gebruiken en wist ook niet waar t zat. Dus laatst eens gekeken en had ze beiden binnen 10 seconden gevonden. Geen handleiding nodig (die ligt in de auto). Dus jullie hoeven je om mij geen zorgen te maken.
Aan de voorkant willen ze wel eens ontbreken, maar een achtermistlicht is verplicht.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:27 schreef dick_laurent het volgende:
En wat nou als je auto geen mistlicht heeft?![]()
Vanaf een bepaald bouwjaar pas. Ik heb er geen.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Aan de voorkant willen ze wel eens ontbreken, maar een achtermistlicht is verplicht.
Ik heb ze ook niet op mijn Polo van 1992 (net als het 3e remlicht).quote:Op woensdag 17 september 2014 16:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Vanaf een bepaald bouwjaar pas. Ik heb er geen.
Ahh ok. Ja ik heb ze voor sowieso niet... Mijn auto stamt nog uit de vorige eeuw en doet er veertig jaar over om op de 100 km/u te komen...quote:Op woensdag 17 september 2014 16:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Aan de voorkant willen ze wel eens ontbreken, maar een achtermistlicht is verplicht.
Even opgezocht, vanaf 1997 verplicht. Maar zelfs mijn ZX uit '91, 316 uit '90 en 190D uit '86 hadden een mistachterlicht.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Vanaf een bepaald bouwjaar pas. Ik heb er geen.
Als ie nog oude bolletjes koplampen heeft, die hebben zo;n lage opbrengst, daar hebben mistlampen voor best nut, vanaf H4 is het eigenlijk niet echt nuttig meer.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahh ok. Ja ik heb ze voor sowieso niet... Mijn auto stamt nog uit de vorige eeuw en doet er veertig jaar over om op de 100 km/u te komen...
Ok ok, dertig jaar, ik overdrijf graag![]()
Die laatste opmerking is dan weer niet op mij van toepassing. Dagelijks vervoer is mijn fiets of scooter. Auto rij ik gemiddeld eens per maand in ofzo.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het zijn meestal de standaard plaatsen waar je een mistlichtschakelaar kunt vinden.
Aan het richtingaanwijzerstokje, de lichtschakelaar uittrekken, apart knopje in de buurt, maar soms wel eens ergens anders. En dan is het even zoeken. Maar ik heb wel eens meer dat mensen hun auto niet goed kennen, terwijl ze er dagelijks inzitten.
Ik rijd denk ik ongeveer 2 a 3 keer per week in mijn auto. Maar mist achterlicht? Poeh, heb ik tot nu toe nog nooit hoeven gebruiken eigenlijk... en weet dus niet waar ie zit.quote:Op woensdag 17 september 2014 17:46 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Die laatste opmerking is dan weer niet op mij van toepassing. Dagelijks vervoer is mijn fiets of scooter. Auto rij ik gemiddeld eens per maand in ofzo.
Zo'n seintje zou ik graag op mijn fiets én op mijn scooter hebben, maar dan wel aan de voorkant.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:46 schreef delano.888 het volgende:
Mistachterlichten gebruik ik vrijwel alleen maar om te seinen "je lamp(en)" zijn stuk. Maar dan naar degene achter me.
Je rijdt zonder voorlamp??quote:Op woensdag 17 september 2014 18:54 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zo'n seintje zou ik graag op mijn fiets én op mijn scooter hebben, maar dan wel aan de voorkant.
Fiets heeft geen groot licht om mee te flitsen, scooter weet ik eigenlijk niet, blijkbaar niet dus?quote:
Alsof mensen dat wat boeit. Lekker als je binnendoor rijdt en er komt een lamp tegemoet, denk je, is een motor, hoef ik niet helemaal in de berm te kruipen, maar kan ik op het asfalt blijven. Blijkt het een auto te zijn met alleen rechtsvoor een koplamp.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:46 schreef delano.888 het volgende:
Mistachterlichten gebruik ik vrijwel alleen maar om te seinen "je lamp(en)" zijn stuk. Maar dan naar degene achter me.
Het groot licht van mijn huidige scooter is dusdanig klein dat seinen domweg niet opvalt.quote:Op woensdag 17 september 2014 19:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Fiets heeft geen groot licht om mee te flitsen, scooter weet ik eigenlijk niet, blijkbaar niet dus?
Zo lang meer dan de helft van de scooters met hun koplamp alleen de sterren verlicht, kan ik er niet zo mee zitten.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:02 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het groot licht van mijn huidige scooter is dusdanig klein dat seinen domweg niet opvalt.Echt een gemis, ook als ik in het donker over onverlichte wegen rijd. Mijn vorige had wel een fatsoenlijk groot licht.
Ja, bekende ergernis! Zeker bij een beregend vizier zie je echt niks.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo lang meer dan de helft van de scooters met hun koplamp alleen de sterren verlicht, kan ik er niet zo mee zitten.
Die mistbank op de A58 was gewoon een muur, geen mistlicht dat daar tegen geholpen zou hebben..quote:Op woensdag 17 september 2014 16:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Even opgezocht, vanaf 1997 verplicht. Maar zelfs mijn ZX uit '91, 316 uit '90 en 190D uit '86 hadden een mistachterlicht.
Daarnaast heb ik de foto's van de A58-ravage gezien. Genoeg hokken die niet van voor '97 kwamen.
En dan nog, alarmlichten aan, mistlicht(en) aan, op de vluchtstrook en langzaam gaan rijden. Volgens mij win je daar al een hoop mee. Maar ik zal wel de enige zijn.quote:Op donderdag 18 september 2014 00:58 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Die mistbank op de A58 was gewoon een muur, geen mistlicht dat daar tegen geholpen zou hebben..
Jij zou nog met feiten komen waarom mensen harder rijden tijdens mist.quote:Op donderdag 18 september 2014 02:21 schreef NieuweNier het volgende:
Ik denk dat het een beetje kansloos is thuis, achter onze computer, te zeggen hoe we die kettingbotsing zouden omzeilen. Natuurlijk waren er mensen die het niet tactisch aanpakten door te hard te rijden met de verkeerde lichten. In zo'n soort situatie ben je gewoon passagier van de auto. Het is gewoon hopen dat je zelf iedereen kan ontwijken en er niet iemand achterop je knalt... Dat er 150 auto's betrokken waren zegt genoeg over de waarschijnlijkheid dat je het had kunnen voorkomen door een extreem zeldzaam goede automobilist te zijn -- zowiezo is de kans dat we dat zijn klein.
Ik denk theoretische wijsheid. Zeg maar bedacht achter een computer...quote:Op donderdag 18 september 2014 03:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij zou nog met feiten komen waarom mensen harder rijden tijdens mist.
Vaak genoeg mistsituaties meegemaakt, en tot mijn grote verbazing reed ik een stuk langzamer dan normaal. Ik heb zelfs een keer met alarmlichten aan een gangetje van 40 aangehouden. Waarschijnlijk is dat ook de reden geweest dat ik er zonder schade uit ben gekomen...quote:Op donderdag 18 september 2014 02:21 schreef NieuweNier het volgende:
Ik denk dat het een beetje kansloos is thuis, achter onze computer, te zeggen hoe we die kettingbotsing zouden omzeilen. Natuurlijk waren er mensen die het niet tactisch aanpakten door te hard te rijden met de verkeerde lichten. In zo'n soort situatie ben je gewoon passagier van de auto. Het is gewoon hopen dat je zelf iedereen kan ontwijken en er niet iemand achterop je knalt... Dat er 150 auto's betrokken waren zegt genoeg over de waarschijnlijkheid dat je het had kunnen voorkomen door een extreem zeldzaam goede automobilist te zijn -- zowiezo is de kans dat we dat zijn klein.
Fixed.quote:Op donderdag 18 september 2014 00:54 schreef Ridocar het volgende:
Vroeger fietste ik elke dag 40 kilometer per dag (later met de brommer), grotendeels langs provinciale wegen. Zeker met de korter wordende dagen waren automobilisten met hun grootlicht het meest irritant. Men zag gewoon niet Het kon men niet verrotten wat op het fietspad reed.
Daaraan denkende snap ik waarschijnlijk nu pas waarom ik zelden mijn grootlicht aanzet, ook al rij ik alleen. Een soort onbewust rekening houden met niet-zichtbare weggebruikers...
Of op je opritquote:Op donderdag 18 september 2014 20:38 schreef Buurpoes het volgende:
Van die mensen die voor een oprit parkeren... Of voor de opening in een hek van een school.
Dat is toch wel uiterst brutaal.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:47 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Of op je oprit![]()
Ik heb een tijdje tegen de rand van het centrum gewoond, de eerste straat waar het vrij parkeren was. Elke dag de hele straat vol, soms zelfs een vreemde auto op mijn oprit
Een irritatiefactortjequote:Op donderdag 18 september 2014 20:47 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Of op je oprit![]()
Ik heb een tijdje tegen de rand van het centrum gewoond, de eerste straat waar het vrij parkeren was. Elke dag de hele straat vol, soms zelfs een vreemde auto op mijn oprit
Schandalig, ik zou 'm iig klem zetten.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:47 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Of op je oprit![]()
Ik heb een tijdje tegen de rand van het centrum gewoond, de eerste straat waar het vrij parkeren was. Elke dag de hele straat vol, soms zelfs een vreemde auto op mijn oprit
Nou, in dit zit hem de kern. Hier staat een tegenstelling.quote:Op donderdag 18 september 2014 22:41 schreef Fer het volgende:
Ik weet niet waarom mensen zo hard door de mist rijden, terwijl je duidelijk een zeer kort zicht hebt. Waarom rijden mensen zo langzaam door de regen, terwijl er vrij zicht is verder en zoab ligt. .
Als je (letterlijk) geen gevaar ziet, dan is er blijkbaar geen aanleiding om je snelheid aan te passen.quote:Op donderdag 18 september 2014 22:41 schreef Fer het volgende:
Ik weet niet waarom mensen zo hard door de mist rijden, terwijl je duidelijk een zeer kort zicht hebt. Waarom rijden mensen zo langzaam door de regen, terwijl er vrij zicht is verder en zoab ligt. Waarom laten mensen hun gas los als er teveel auto;s voor ze rijden, houden ze gas erop terwijl ze in die wolk niks zien.
Of de pliessie bellen i.v.m. huisvredebreuk.quote:Op donderdag 18 september 2014 22:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Schandalig, ik zou 'm iig klem zetten.
Ik zou z'n banden lek steken jwzquote:Op donderdag 18 september 2014 22:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Schandalig, ik zou 'm iig klem zetten.
Dat is echt debiel. Als je we met zijn allen onze snelheid aanpassen naar de omstandigheden, heb je geen situatie waarbij er iemand met 130 klapt op iemand die 50 rijdt. Het is belangrijk dat je ervoor zorgt dat je kan ingrijpen wanneer er iets gebeurd. Erop vertrouwen dat de weg leeg is, zoals bij een spoor, is absurd op de openbare weg. Er zijn teveel factoren waardoor de weg wel geblokkeerd kan zijn.quote:Op donderdag 18 september 2014 22:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je (letterlijk) geen gevaar ziet, dan is er blijkbaar geen aanleiding om je snelheid aan te passen.
Verstand op nul en gewoon gaan.
Ook gedaan. Eerst de politie gebeld, die zeiden dat het een zaak voor de gemeente was. Die gebeld, moest ik de woningbouw bellen. Die me op hun beurt weer doorverwezen naar de politiequote:Op donderdag 18 september 2014 22:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Schandalig, ik zou 'm iig klem zetten.
Jawel, dan krijg je de zondagsrijders die bij 3 druppels water al 50 gaan rijden terwijl de rest nog gewoon 130 rijdt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:13 schreef NieuweNier het volgende:
Dat is echt debiel. Als je we met zijn allen onze snelheid aanpassen naar de omstandigheden, heb je geen situatie waarbij er iemand met 130 klapt op iemand die 50 rijdt. Het is belangrijk dat je ervoor zorgt dat je kan ingrijpen wanneer er iets gebeurd. Erop vertrouwen dat de weg leeg is, zoals bij een spoor, is absurd op de openbare weg. Er zijn teveel factoren waardoor de weg wel geblokkeerd kan zijn.
Het tegenovergestelde vind ik dan ook erg gevaarlijk. Mensen die vol op de rem gaan zodra ze een mistwolk in rijden.quote:Op donderdag 18 september 2014 22:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou, in dit zit hem de kern. Hier staat een tegenstelling.
Wij Nederlanders zijn bijzonder opgefokt en gehaast in het verkeer, je moet voor de gein eens op de rechterbaan rijden, je word meteen klem gezet en als je dan toch eindelijk je auto ergens tussen duwt dan krijg je gegarandeerd groot licht en misschien een claxon. Als je even met 140 op de linkerbaan er 5 sec te lang over doet om een ander in te halen, dan duwt wel iemand zijn auto in jouw kofferbak.
Ga je langzaam rijden in een behoorlije bui, dan heb je genoeg vrienden op de weg die dicht op je kont komen te zitten en onderschat je mist, dan ben je een debiel.
met een lichte overdrijving om het punt kracht bij te zetten
Gas los, net als in regen. Maar wat jij aan draagt zei ik ook al, vol remmen bij regen is ook dodelijk, dan ben je hem kwijt, zeker bij veel water op de weg.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:16 schreef AdoraBelle het volgende:
Beter is om een beetje af te remmen, maar wel door te rijden.
Ik had er van de week ook eentje idd, zelfs toen ik met grootlicht seinde en mijn verlichting herhaaldelijk aan-en uitzette werd ie niet wakker.. Had van zijn pimpledjes zeker genoeg licht, alleen vergat hij effe dat zonder achterlichten zijn zwarte auto nogal beroerd te zien was.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:14 schreef kikoooooo het volgende:
Liever dat mensen hun mistachterlicht aanzetten dan die fucking zombies met automatische verlichting die geen idee hebben dat t niet aanspringt in de mist
Debielen
Ik overdag met 'pimpledjes'quote:Op vrijdag 19 september 2014 17:13 schreef Jofunu-kun het volgende:
Ik ben sowieso 1 van de weinigen die standaard met licht aan rijdt, in de auto en ook op de touringcar.. Je valt gewoon veel eerder op..
Dat is zelfs 100 meter. Ik blijf het altijd fascinerend vinden dat mensen met mistachterlicht gewoon 100+ rijden. Als het zicht echt 50 meter is, rij je misschien de helft van die snelheid.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:15 schreef Eix het volgende:
Dat van die mensen die bij het minste of geringste hun mistachterlicht aanzetten heb ik ook nooit begrepen. Dat is enkel toegestaan bij zicht <50 meter. Pragmatisch: Als je het volgende hectometerbordje dus niet meer kan zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |