abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145041604
Tja, reed vanmiddag 4 stoplichten achter elkaar tot 6500 toeren in 1 weg. Gewoon omdat het kan en het toch een leasebak is. Zou ik met een eigen auto niet doen.

Of toen een stomme bouwvakker met een pickup en aanhanger zonodig het gat dicht moest rijden. Gewoon ertussen proppen, zou ik met eigen auto ook niet doen.
.
  Spellchecker dinsdag 30 september 2014 @ 01:53:33 #252
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_145042041
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:07 schreef Fer het volgende:
Tja, reed vanmiddag 4 stoplichten achter elkaar tot 6500 toeren in 1 weg. Gewoon omdat het kan en het toch een leasebak is. Zou ik met een eigen auto niet doen.

Of toen een stomme bouwvakker met een pickup en aanhanger zonodig het gat dicht moest rijden. Gewoon ertussen proppen, zou ik met eigen auto ook niet doen.
Nee, precies. Laat de maatschappij er maar mooi voor opdraaien.

De gemiddelde leaserijder :r
Tevens -purist.
  dinsdag 30 september 2014 @ 02:00:29 #253
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145042088
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:53 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Nee, precies. Laat de maatschappij er maar mooi voor opdraaien.

De gemiddelde leaserijder :r
"De maatschappij ervoor laten opdraaien" :')

Fer heeft duidelijk economisch gezien een grote toegevoegde waarde. De economie, en de maatschappij, draaien op mensen als hem. (Of mensen als ik, mensen die werken).

Voor die toegevoegde waarde wordt hij een beetje beloond. Een onderdeel van die beloning is een leasewagen waarbij hij ontzien wordt van de kosten van onderhoud. Op die manier wordt iemand die werkt beloond, en gemotiveerd om de "maatschappij" te blijven ondersteunen.

Als er geen hard werkende mensen waren, was er ook geen sociaal vangnet. Eigenlijk moeten bijstandtrekkers blij zijn dat er hun überhaupt een leven gegund wordt wanneer ze dat economisch gezien niet verdienen.
pi_145042674
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 00:00 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Lol. Als je maandelijks nieuwe banden nodig hebt gaat de lease maatschappij die niet betalen. Hetzelfde geld voor eigen risico enzo. Het is niet alsof je zonder consequenties ieder jaar een auto total loss kan rijden. Alleen warm rijden ofzo slaan mensen misschien over, maar hoeveel mensen ken je die hun eigen auto warm rijden.

Hell de lease maatschappij op ons werk wil zwarte dozen met gps en camera's inbouwen. Inclusief een camera naar binnen gericht. :')
Jeetje, zeker om Marokkanen te filmen die een auto jatten en wegrijden.
  dinsdag 30 september 2014 @ 09:24:29 #255
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_145044443
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:38 schreef vannelle het volgende:
En jij mag een auto besturen? Godsamme zeg......
_O-
pi_145044541
quote:
8s.gif Op maandag 29 september 2014 20:30 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Oh dus jij bent die vuile homo die constant gaat bumperkleven met je bestelbus als ik die bochten maakt :')
Ik bumperkleef nooit. Ik heb ook geen bestelbus. Als het niet kan ga ik gewoon mee met het verkeer, of ik haal in.
pi_145052182
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 02:00 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Fer heeft duidelijk economisch gezien een grote toegevoegde waarde. De economie, en de maatschappij, draaien op mensen als hem. (Of mensen als ik, mensen die werken).

Voor die toegevoegde waarde wordt hij een beetje beloond. Een onderdeel van die beloning is een leasewagen waarbij hij ontzien wordt van de kosten van onderhoud. Op die manier wordt iemand die werkt beloond, en gemotiveerd om de "maatschappij" te blijven ondersteunen.

Als er geen hard werkende mensen waren, was er ook geen sociaal vangnet. Eigenlijk moeten bijstandtrekkers blij zijn dat er hun überhaupt een leven gegund wordt wanneer ze dat economisch gezien niet verdienen.
Dus mensen die een grote bijdrage leveren aan de maatschappij mogen andermans auto's aftrappen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_145052579
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dus mensen die een grote bijdrage leveren aan de maatschappij mogen andermans auto's aftrappen?
Dan moeten ze er een rpm limiter opgooien. Ik zou ook gewoon sportief rijden met zo'n auto.
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:57:51 #259
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145052826
quote:

[..]

Ze betalen toch voor die auto :') __!

Wiens eigendom het voor de boekhouding is, is totaal niet relevant... :W
pi_145052966
quote:
Klaarblijkelijk wel.
Ze krijgen een auto van hun werkgever en trappen deze af (de auto, niet de werkgever).
De werkgever laat dit toe omdat het geld dat de werknemer binnenhaalt de kosten van de afgetrapte auto overtreft.
En de leasemaatschappij maakt het ook niets uit zolang de werkgever netjes de facturen blijft betalen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_145053019
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:29 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik bumperkleef nooit. Ik heb ook geen bestelbus. Als het niet kan ga ik gewoon mee met het verkeer, of ik haal in.
Daarom blijf je maar op gepaste afstand rijden als ik die bocht maakt :7
Irene is bae <3
pi_145054428
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ze betalen toch voor die auto :') __!

Wiens eigendom het voor de boekhouding is, is totaal niet relevant... :W
Daarom vind ik de redenering dat een grotere maatschappelijke bijdrage een reden is om door te trappen en daarbij het verkeer te zieken (ja, dat gebeurt. Ik zie niet aan de auto is deze geleased is, maar het rijgedrag zegt alles.) nergens op slaan.
pi_145054435
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 09:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die de adviessnelheid gaan rijden in een bocht (op de snelweg) waar je makkelijk met 120 door kan. Adviessnelheid is 90.
Zolang ze rechts houden en in de binnenspiegel kijken of er niemand op ze in rijdt als ze remmen is het toch prima
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:58:10 #264
12621 tcr
*nix 4ever
pi_145054715
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:47 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Zolang ze rechts houden en in de binnenspiegel kijken of er niemand op ze in rijdt als ze remmen is het toch prima
En in hun eigen baan blijven (en niet lekker ruim de bocht nemen).
pi_145060422
Het is druk, dus sta ik nu bij het stoplicht lekker te fokken. Sorry als je nu achter me staat en ik niet gelijk optrek bij groen.
.
pi_145066824
toen ik voor de tweede keer zelfstandig autoreed (heb sinds 19 september mn rijbewijs) reed ik op 'n gegeven moment over een dubbele rotonde (waar de binnenbaan een andere kant op gaat dan de buitenbaan zeg maar) en ik reed in de buitenste baan toen er ineens iemand van een afslag dacht dat hij nog wel even snel de binnenste baan op kon rijden. hij sneed mij dus af en kon ook nog eens niet doorrijden op de binnenste baan en stond dus dwars op mijn rijbaan })

hij stak nog zn hand op bij wijze van excuses, maar hij had zich gewoon eerder moeten bedenken dat die nog niet kon gaan.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_145071404
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:58 schreef tcr het volgende:

[..]

En in hun eigen baan blijven (en niet lekker ruim de bocht nemen).
Ja precies
  Spellchecker dinsdag 30 september 2014 @ 23:25:38 #268
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_145077076
quote:

[..]

Ik weet niet in wat voor wereld jij werkzaam bent, maar wat je nu zegt is je reinste stierenpoep. Ik rij zelf (bewust, overigens - geen financiële reden) geen lease-auto, maar kan je rustig melden dat je al vrij snel een lease-auto hebt, zonder dat je daar een maatschappelijk held voor hoeft te zijn. Dat heeft puur te maken met de positie, die potentiële werknemers hebben, i.v.m. tekorten aan personeel.

En ja, het kan uit voor die werkgevers, maar reken er maar op dat die er hun marge zo weinig mogelijk onder laten lijden. Dat schuift allemaal, al dan niet gedeeltelijk, door, totdat je uiteindelijk bij de particulier uitkomt.

Je ziet het overigens relatief net zo vaak bij figuren die in bedrijfsauto's rijden (dus zo'n beetje iedere pipo, die voor dat bedrijf werkt).
quote:

:')
Tevens -purist.
pi_145077370
quote:

[..]

_O-
Jij zou betaald moeten krijgen per alinea aan slap gelul _O_
pi_145077882
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:33 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

_O-
Ik had het ooit over wat autorijden met een mens doet. Normaal gesproken prima mensen om mee om te gaan, maar in de auto worden het verkeershufters. Ik denk dat mensen die zonder auto niet te genieten zijn een nog grotere lul worden als ze eenmaal een paar wielen onder de kont hebben.
pi_145077999
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:47 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik had het ooit over wat autorijden met een mens doet. Normaal gesproken prima mensen om mee om te gaan, maar in de auto worden het verkeershufters. Ik denk dat mensen die zonder auto niet te genieten zijn een nog grotere lul worden als ze eenmaal een paar wielen onder de kont hebben.
eens, maar nieuwenier is wel trolololo aan het doen trouwens.
pi_145078091
Leasebakken verbruiken meer benzine, leveren dus meer accijns op. Hard rijden is meer boetes, ook voor de schatkist. Meer schades en onderhoud, werkverschaffing voor schadebedrijven en autogarages. En iedere 4 jaar een nieuwe, das weer een klap BPM voor onze staat. Levert toch op?

En hoeveel zou de maatschappij gebaat zijn als ik mijn 40000 jaarlijkse kilometers in een walmende Mercedes stinkdiesel uit 1999 a 19/ct km-vergoeding zou doen.
.
  Spellchecker woensdag 1 oktober 2014 @ 00:05:43 #273
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_145078517
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:50 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

eens, maar nieuwenier is wel trolololo aan het doen trouwens.
Die knakker is echt een meestertroll, en er wordt om het leven gehapt ook hier op Fok!.

Heel soms zit er echter wel eens een serieus ogende reactie tussen bij 'm, waaronder (in ieder geval de 1e 2 alinea's van) die, waar wij zojuist op reageerden ;)
Tevens -purist.
pi_145078865
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:53 schreef Fer het volgende:
Leasebakken verbruiken meer benzine, leveren dus meer accijns op. Hard rijden is meer boetes, ook voor de schatkist. Meer schades en onderhoud, werkverschaffing voor schadebedrijven en autogarages. En iedere 4 jaar een nieuwe, das weer een klap BPM voor onze staat. Levert toch op?

En hoeveel zou de maatschappij gebaat zijn als ik mijn 40000 jaarlijkse kilometers in een walmende Mercedes stinkdiesel uit 1999 a 19/ct km-vergoeding zou doen.
Gelul. Ik stook iedere honderd kilometer zo'n 26 liter diesel op en rij jaarlijks zo'n 110000km/j. Met jouw redenering zou ik heen en weer over drie rijstroken kunnen rijden en mij als een totaallul mogen gedragen, alle snelheden tussen 40 en 90 per uur over een enkele beschikbare rijstrook bij wegwerkzaamheden mogen rijden...
  woensdag 1 oktober 2014 @ 00:51:29 #275
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145079610
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:33 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

_O-
Geheel off topic maar dat krijg ik ook nog _O-

Ik werk bij een kansloos callcenter. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')