Je gaat ontkennen dat de politie kijkt naar huidskleur en autotype?quote:Op maandag 29 september 2014 22:38 schreef vannelle het volgende:
En jij mag een auto besturen? Godsamme zeg......
Ik kan niet voor de politie spreken uiteraard, dat doen ze zelf wel als het nodig is maar je opmerking is nogal dom, jammer dat je het blijkbaar zelf niet ziet.quote:Op maandag 29 september 2014 22:44 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je gaat ontkennen dat de politie kijkt naar huidskleur en autotype?
We worden gewoon voor superficiele dingen geprofileerd...
quote:Op maandag 29 september 2014 22:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik kan niet voor de politie spreken uiteraard, dat doen ze zelf wel als het nodig is maar je opmerking is nogal dom, jammer dat je het blijkbaar zelf niet ziet.
We??quote:Op maandag 29 september 2014 22:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]__!! Op zoveel manieren. Maar laten we weer stoppen met flamen...
Sorry, maar leasehokken vallen elke dag op, omdat er gestreste klojo's in zitten… En daarbij, het is niet hun eigen auto, dus geven ze er ook geen moer om, dus raggen ze dat ding lekker af…quote:Op maandag 29 september 2014 22:35 schreef NieuweNier het volgende:
Heftig trouwens de afgunst en jalousie hier op nieuwe auto's en "leasehokken". Mensen met lease auto's rijden relatief veel, dus inderdaad zullen ze soms negatief opvallen.
Wel grappig trouwens dat het IRL ook zo is. Als je met een snel uitziende auto (denk impreza en m5 maar ook een audi ofzo) te hard rijd wordt je veel sneller gepakt. In een langzaam uitziende familie auto wordt echt heel veel door de vingers gezien. Op de vluchtstrook rijden naast politieauto's in de file ofzo is nooit een probleem geweest bijvoorbeeld. Of gewoon weinig gestopt worden voor controles.
![]()
Hetzelfde zie je trouwens met huidskleur. Ook in Nederland is er een enorm White privilege. Het is niet eerlijk, maar wel fijn voor ons blanken
Dat afraggen kan ik wel beamen ja, sterker nog hoe onzuiniger ik rij des te meer punten ik spaar bij het pompstation.quote:Op maandag 29 september 2014 22:53 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry, maar leasehokken vallen elke dag op, omdat er gestreste klojo's in zitten… En daarbij, het is niet hun eigen auto, dus geven ze er ook geen moer om, dus raggen ze dat ding lekker af…
Dat heeft verder weinig te maken met een dure auto of het feit dat het een leasehok is. Ik reageer op mensen hun gedrag. Of ze nou in een Ferrari rijden of een truttenschudder.
Lol. Als je maandelijks nieuwe banden nodig hebt gaat de lease maatschappij die niet betalen. Hetzelfde geld voor eigen risico enzo. Het is niet alsof je zonder consequenties ieder jaar een auto total loss kan rijden. Alleen warm rijden ofzo slaan mensen misschien over, maar hoeveel mensen ken je die hun eigen auto warm rijden.quote:Op maandag 29 september 2014 22:53 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry, maar leasehokken vallen elke dag op, omdat er gestreste klojo's in zitten… En daarbij, het is niet hun eigen auto, dus geven ze er ook geen moer om, dus raggen ze dat ding lekker af…
Dat heeft verder weinig te maken met een dure auto of het feit dat het een leasehok is. Ik reageer op mensen hun gedrag. Of ze nou in een Ferrari rijden of een truttenschudder.
Nee, precies. Laat de maatschappij er maar mooi voor opdraaien.quote:Op dinsdag 30 september 2014 01:07 schreef Fer het volgende:
Tja, reed vanmiddag 4 stoplichten achter elkaar tot 6500 toeren in 1 weg. Gewoon omdat het kan en het toch een leasebak is. Zou ik met een eigen auto niet doen.
Of toen een stomme bouwvakker met een pickup en aanhanger zonodig het gat dicht moest rijden. Gewoon ertussen proppen, zou ik met eigen auto ook niet doen.
"De maatschappij ervoor laten opdraaien"quote:Op dinsdag 30 september 2014 01:53 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, precies. Laat de maatschappij er maar mooi voor opdraaien.
De gemiddelde leaserijder
Jeetje, zeker om Marokkanen te filmen die een auto jatten en wegrijden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:00 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Lol. Als je maandelijks nieuwe banden nodig hebt gaat de lease maatschappij die niet betalen. Hetzelfde geld voor eigen risico enzo. Het is niet alsof je zonder consequenties ieder jaar een auto total loss kan rijden. Alleen warm rijden ofzo slaan mensen misschien over, maar hoeveel mensen ken je die hun eigen auto warm rijden.
Hell de lease maatschappij op ons werk wil zwarte dozen met gps en camera's inbouwen. Inclusief een camera naar binnen gericht.
quote:Op maandag 29 september 2014 22:38 schreef vannelle het volgende:
En jij mag een auto besturen? Godsamme zeg......
Ik bumperkleef nooit. Ik heb ook geen bestelbus. Als het niet kan ga ik gewoon mee met het verkeer, of ik haal in.quote:Op maandag 29 september 2014 20:30 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Oh dus jij bent die vuile homo die constant gaat bumperkleven met je bestelbus als ik die bochten maakt
Dus mensen die een grote bijdrage leveren aan de maatschappij mogen andermans auto's aftrappen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 02:00 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
"De maatschappij ervoor laten opdraaien"![]()
Fer heeft duidelijk economisch gezien een grote toegevoegde waarde. De economie, en de maatschappij, draaien op mensen als hem. (Of mensen als ik, mensen die werken).
Voor die toegevoegde waarde wordt hij een beetje beloond. Een onderdeel van die beloning is een leasewagen waarbij hij ontzien wordt van de kosten van onderhoud. Op die manier wordt iemand die werkt beloond, en gemotiveerd om de "maatschappij" te blijven ondersteunen.
Als er geen hard werkende mensen waren, was er ook geen sociaal vangnet. Eigenlijk moeten bijstandtrekkers blij zijn dat er hun überhaupt een leven gegund wordt wanneer ze dat economisch gezien niet verdienen.
Dan moeten ze er een rpm limiter opgooien. Ik zou ook gewoon sportief rijden met zo'n auto.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dus mensen die een grote bijdrage leveren aan de maatschappij mogen andermans auto's aftrappen?
Ze betalen toch voor die autoquote:Op dinsdag 30 september 2014 13:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dus mensen die een grote bijdrage leveren aan de maatschappij mogen andermans auto's aftrappen?
Klaarblijkelijk wel.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:36 schreef Ridocar het volgende:
Daarom blijf je maar op gepaste afstand rijden als ik die bocht maaktquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:29 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik bumperkleef nooit. Ik heb ook geen bestelbus. Als het niet kan ga ik gewoon mee met het verkeer, of ik haal in.
Daarom vind ik de redenering dat een grotere maatschappelijke bijdrage een reden is om door te trappen en daarbij het verkeer te zieken (ja, dat gebeurt. Ik zie niet aan de auto is deze geleased is, maar het rijgedrag zegt alles.) nergens op slaan.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ze betalen toch voor die auto__!
Wiens eigendom het voor de boekhouding is, is totaal niet relevant...
Zolang ze rechts houden en in de binnenspiegel kijken of er niemand op ze in rijdt als ze remmen is het toch primaquote:Op maandag 29 september 2014 09:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die de adviessnelheid gaan rijden in een bocht (op de snelweg) waar je makkelijk met 120 door kan. Adviessnelheid is 90.
En in hun eigen baan blijven (en niet lekker ruim de bocht nemen).quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:47 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Zolang ze rechts houden en in de binnenspiegel kijken of er niemand op ze in rijdt als ze remmen is het toch prima
Ja preciesquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:58 schreef tcr het volgende:
[..]
En in hun eigen baan blijven (en niet lekker ruim de bocht nemen).
Ik weet niet in wat voor wereld jij werkzaam bent, maar wat je nu zegt is je reinste stierenpoep. Ik rij zelf (bewust, overigens - geen financiële reden) geen lease-auto, maar kan je rustig melden dat je al vrij snel een lease-auto hebt, zonder dat je daar een maatschappelijk held voor hoeft te zijn. Dat heeft puur te maken met de positie, die potentiële werknemers hebben, i.v.m. tekorten aan personeel.quote:Op dinsdag 30 september 2014 02:00 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Fer heeft duidelijk economisch gezien een grote toegevoegde waarde. De economie, en de maatschappij, draaien op mensen als hem. (Of mensen als ik, mensen die werken).
quote:Voor die toegevoegde waarde wordt hij een beetje beloond. Een onderdeel van die beloning is een leasewagen waarbij hij ontzien wordt van de kosten van onderhoud. Op die manier wordt iemand die werkt beloond, en gemotiveerd om de "maatschappij" te blijven ondersteunen.
Als er geen hard werkende mensen waren, was er ook geen sociaal vangnet. Eigenlijk moeten bijstandtrekkers blij zijn dat er hun überhaupt een leven gegund wordt wanneer ze dat economisch gezien niet verdienen.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 02:00 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Voor die toegevoegde waarde wordt hij een beetje beloond. Een onderdeel van die beloning is een leasewagen waarbij hij ontzien wordt van de kosten van onderhoud. Op die manier wordt iemand die werkt beloond, en gemotiveerd om de "maatschappij" te blijven ondersteunen.
Ik had het ooit over wat autorijden met een mens doet. Normaal gesproken prima mensen om mee om te gaan, maar in de auto worden het verkeershufters. Ik denk dat mensen die zonder auto niet te genieten zijn een nog grotere lul worden als ze eenmaal een paar wielen onder de kont hebben.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:33 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Jij zou betaald moeten krijgen per alinea aan slap gelul
eens, maar nieuwenier is wel trolololo aan het doen trouwens.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had het ooit over wat autorijden met een mens doet. Normaal gesproken prima mensen om mee om te gaan, maar in de auto worden het verkeershufters. Ik denk dat mensen die zonder auto niet te genieten zijn een nog grotere lul worden als ze eenmaal een paar wielen onder de kont hebben.
Die knakker is echt een meestertroll, en er wordt om het leven gehapt ook hier op Fok!.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:50 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
eens, maar nieuwenier is wel trolololo aan het doen trouwens.
Gelul. Ik stook iedere honderd kilometer zo'n 26 liter diesel op en rij jaarlijks zo'n 110000km/j. Met jouw redenering zou ik heen en weer over drie rijstroken kunnen rijden en mij als een totaallul mogen gedragen, alle snelheden tussen 40 en 90 per uur over een enkele beschikbare rijstrook bij wegwerkzaamheden mogen rijden...quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:53 schreef Fer het volgende:
Leasebakken verbruiken meer benzine, leveren dus meer accijns op. Hard rijden is meer boetes, ook voor de schatkist. Meer schades en onderhoud, werkverschaffing voor schadebedrijven en autogarages. En iedere 4 jaar een nieuwe, das weer een klap BPM voor onze staat. Levert toch op?
En hoeveel zou de maatschappij gebaat zijn als ik mijn 40000 jaarlijkse kilometers in een walmende Mercedes stinkdiesel uit 1999 a 19/ct km-vergoeding zou doen.
Geheel off topic maar dat krijg ik ook nogquote:Op dinsdag 30 september 2014 23:33 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Jij zou betaald moeten krijgen per alinea aan slap gelul
vooral met die nieuwe supermini kastjes die ze groen verven en tussen de bomen hangenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 06:34 schreef Viezze het volgende:
En dat is precies de reden waarom ik in voor mij onbekende steden me aan de snelheid houdt.
Irritant voor iemand die daar vaker rijdt, maar je wordt gewoon genaaid op dit soort wegen en de flitspalen worden steeds minder zichtbaar.
Bij de Berekuil bedoel je? Ik rij daar soms, maar als je gewoon 70 rijdt haal je toch heel wat mensen in, hoor.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 02:23 schreef NieuweNier het volgende:
Dikke paniek voor Utrechters! Ze hebben een flitser gezet op de waterlinieweg.![]()
![]()
(Voor mensen die niet uit Utrecht komen, dat is een 70 weg waar iedereen 100 a 130 rijdt.)
Ze hebben hem gezet bij die grote rotonde. Er stond daar jaren een bordje met dat er controle was, en nu is die er ook.
Omdat mensen te hard rijden of omdat er gevaarlijke situaties ontstaan? En nee, hard rijden is niet gelijk aan gevaar.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:30 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop dat ze eens gaan controleren op de Kardinaal de Jongweg.
Omdat je daar in notime 5 bumperklevers op je nek hebt als je je aan de maximumsnelheid houdt.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat mensen te hard rijden of omdat er gevaarlijke situaties ontstaan? En nee, hard rijden is niet gelijk aan gevaar.
Als er verder niets veranderd is, dan kan ik mij voorstellen dat mensen het moeilijk vinden te accepteren.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:37 schreef Tijn het volgende:
Je mocht jarenlang 70 op die weg, maar dat is nu permanent verlaagd naar 50. Mensen lijken dat echter niet te willen accepteren, waardoor het onwijs irritant rijden is daar.
Tja, pech voor die mensen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als er verder niets veranderd is, dan kan ik mij voorstellen dat mensen het moeilijk vinden te accepteren.
Ze zijn niet groen. Wel absurd klein inderdaad. Irritant want die grote zijn veel makkelijker te herkennen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
vooral met die nieuwe supermini kastjes die ze groen verven en tussen de bomen hangen
in wassenaar verven ze sommige groen. Rond alpen aan,de rijn heb ik dat ook zien gebeuren..quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:54 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ze zijn niet groen. Wel absurd klein inderdaad. Irritant want die grote zijn veel makkelijker te herkennen.
Ohja, dikke paniek inderdaadquote:Op woensdag 1 oktober 2014 02:23 schreef NieuweNier het volgende:
Dikke paniek voor Utrechters! Ze hebben een flitser gezet op de waterlinieweg.![]()
![]()
Als je hard door bochten wil scheuren ga je maar naar een circuit, daar mag het....quote:Ook echt mijn favoriete "je mag hier 50 maar harder is leuker" bocht hebben ze ook een flitser neergezet.![]()
Het scheelt wel in de rare rem-acties vlak voor de flitskast.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:54 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ze zijn niet groen. Wel absurd klein inderdaad. Irritant want die grote zijn veel makkelijker te herkennen.
Dit jaquote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:10 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het scheelt wel in de rare rem-acties vlak voor de flitskast.
Op de snelweg schrik ik daar ook wel eens van, dat er plotseling een begint te remmen. Wees dan n vent en accepteer de fanmail van het CJIB.
Welke grote rotonde? Bij de Berenkuil of de A12?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 02:23 schreef NieuweNier het volgende:
![]()
(Voor mensen die niet uit Utrecht komen, dat is een 70 weg waar iedereen 100 a 130 rijdt.)
Ze hebben hem gezet bij die grote rotonde. Er stond daar jaren een bordje met dat er controle was, en nu is die er ook.
Ook echt mijn favoriete "je mag hier 50 maar harder is leuker" bocht hebben ze ook een flitser neergezet.![]()
Dit. Jammer voor de locals, maar ik bespaar mezelf liever een prent.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 06:34 schreef Viezze het volgende:
En dat is precies de reden waarom ik in voor mij onbekende steden me aan de snelheid houdt.
Irritant voor iemand die daar vaker rijdt, maar je wordt gewoon genaaid op dit soort wegen en de flitspalen worden steeds minder zichtbaar.
Ik rem dan ook gewoon hoor. Geen boete > irritatie van een ander.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:10 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het scheelt wel in de rare rem-acties vlak voor de flitskast.
Op de snelweg schrik ik daar ook wel eens van, dat er plotseling een begint te remmen. Wees dan n vent en accepteer de fanmail van het CJIB.
Je moet je niks van die bumperklevers aantrekken. 50 is 50. Willen ze harder gaan, gaan ze me maar voorbij. Mag dat niet door middel van doorgetrokken streep accepteren ze dat of ze halen toch in, boete is voor hun.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je daar in notime 5 bumperklevers op je nek hebt als je je aan de maximumsnelheid houdt.
Je mocht jarenlang 70 op die weg, maar dat is nu permanent verlaagd naar 50. Mensen lijken dat echter niet te willen accepteren, waardoor het onwijs irritant rijden is daar.
Bij de A12quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:23 schreef thenxero het volgende:
[..]
Welke grote rotonde? Bij de Berenkuil of de A12?
Wel goed om te weten. Het is wel zo'n weg waar 70 wel goed is ivm geluidsoverlast voor de stad, maar waar je ook makkelijk 150 door kan trekken als het rustig is.
+1quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:20 schreef NikeyAjax het volgende:
Ik ben een beetje klaar met mensen die hun brandende peuken uit het raam gooien.
Zeker, ik laat me ook niet dwingen harder te rijden dan is toegestaan. Maar het is toch allesbehalve prettig om een rij van die opgefokte plakkers in je binnenspiegel te zien.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:01 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Je moet je niks van die bumperklevers aantrekken. 50 is 50. Willen ze harder gaan, gaan ze me maar voorbij. Mag dat niet door middel van doorgetrokken streep accepteren ze dat of ze halen toch in, boete is voor hun.
Of een snelheid/wegbeeld dat klopt met de situatie. Je hebt de zogenaamde V85, als 85% van de mensen zich aan een bepaalde snelheid houdt, dan zit je goed. Als jij zegt dat iedereen daar te hard rijdt, is de snelheid dus te laag voor het wegbeeld/de omstandigheden.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:47 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat een flitspaal de situatie daar best kan verbeteren.
Dan schrijven de mensen die harder willen maar een brief aan de wegbeheerder. Dat is een stuk constructiever dan iedereen van de weg af proberen te drukken.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Of een snelheid/wegbeeld dat klopt met de situatie. Je hebt de zogenaamde V85, als 85% van de mensen zich aan een bepaalde snelheid houdt, dan zit je goed. Als jij zegt dat iedereen daar te hard rijdt, is de snelheid dus te laag voor het wegbeeld/de omstandigheden.
Is het ook niet zo dat de maximumsnelheid soms wordt verlaagd om geluidsoverlast of plaatselijke luchtverontreiniging (fijnstof) te beperken?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Of een snelheid/wegbeeld dat klopt met de situatie. Je hebt de zogenaamde V85, als 85% van de mensen zich aan een bepaalde snelheid houdt, dan zit je goed. Als jij zegt dat iedereen daar te hard rijdt, is de snelheid dus te laag voor het wegbeeld/de omstandigheden.
Dat gebeurt zeker. Maar de reden van een snelheidsgebod vind ik eigenlijk niet zo relevant. Je hebt je als automobilist gewoon aan de maximum snelheid te houden, wat deze ook is en of je het er nou mee eens bent of niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:23 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat de maximumsnelheid soms wordt verlaagd om geluidsoverlast of plaatselijke luchtverontreiniging (fijnstof) te beperken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |