Alleen vlees-etende planten, da's kill of be killed en dat maakt het een eerlijke strijd.quote:Op donderdag 4 september 2014 01:00 schreef pionnetje het volgende:
een plantje heeft ook gevoel
mag je die dan ook niet eten?
Zal vast vaak om gebeden worden, door kinderen. Dus als God bestaat, en veelvoorkomende gebeden verhoort, was het allang gebeurd. Maar dan zou het wel een enorme rotzooi zijn in de natuur. Dode dieren worden niet meer opgegeten, en enorm lang liggen te rotten(*). En soorten zouden na een stuk of wat generaties verzwakken, omdat allerlei erfelijke ziektes niet weggeselecteerd worden. Dan moet God dus hele legioenen engelen sturen voor faunabeheer. Ook in de oceanen. Bovendien zou hij alle carnivoren een genetische make-over moeten geven, anders gaan die dood van de honger. Of nog veel meer engelen sturen, die overal vleesvervangers neerleggen.quote:Op donderdag 4 september 2014 00:44 schreef 00ll0l0l het volgende:
We zouden met zijn allen aan God moeten gaan vragen dat het eten van dieren tussen elkaar ophoudt. Een andere oplossing daarvoor dus.
Tja.. eigenlijk alleen die planten, die er goed tegen kunnen. Gras gedijt juist beter als het begraasd wordt. Maar voor de rest een heleboel niet. Zelfs geen noten en zaden, want dat zijn de kindjes van de plant. Dan pleeg je dus abortus. Alleen vruchten, en dan in het vrije veld gaan poepen om de zaden te verspreiden.quote:Op donderdag 4 september 2014 01:00 schreef pionnetje het volgende:
een plantje heeft ook gevoel
mag je die dan ook niet eten?
Die bestaan ook niet meer, als God het gebed verhoort. Hij snapt heus wel, dat TS die killers vergeten was.quote:Op donderdag 4 september 2014 01:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Alleen vlees-etende planten, da's kill of be killed en dat maakt het een eerlijke strijd.
quote:Op donderdag 4 september 2014 02:32 schreef Pinpoint het volgende:
Maar als er alleen planten waren, was er veel teveel zuurstof. En dan zouden bij elke blikseminslag de branden niet meer te temmen zijn. Ook niet bepaald prettig voor planten en bomen.
ja maar een bliksem heeft ook gevoel!quote:Op donderdag 4 september 2014 02:32 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Tja.. eigenlijk alleen die planten, die er goed tegen kunnen. Gras gedijt juist beter als het begraasd wordt. Maar voor de rest een heleboel niet. Zelfs geen noten en zaden, want dat zijn de kindjes van de plant. Dan pleeg je dus abortus. Alleen vruchten, en dan in het vrije veld gaan poepen om de zaden te verspreiden.
Maar als er alleen planten waren, was er veel teveel zuurstof. En dan zouden bij elke blikseminslag de branden niet meer te temmen zijn. Ook niet bepaald prettig voor planten en bomen.
Zeker. Ik vind ze bijvoorbeeld nogal schichtig. En ook heetgebakerd. Als ze een gezicht hadden, stond dat op onweer. Daarom is het maar goed, dat wij dieren het overschot aan zuurstof wegwerken. Kan die bliksem lekker z'n gang gaan.quote:Op donderdag 4 september 2014 02:41 schreef pionnetje het volgende:
[..]
[..]
ja maar een bliksem heeft ook gevoel!
ha!quote:Op donderdag 4 september 2014 02:43 schreef Pinpoint het volgende:
Zeker. Ik vind ze bijvoorbeeld nogal schichtig. En ook heetgebakerd. Als ze een gezicht hadden, stond dat op onweer. Daarom is het maar goed, dat wij dieren het overschot aan zuurstof wegwerken. Kan die bliksem lekker z'n gang gaan.
En, nog steeds in vuur en vlam?quote:Op donderdag 4 september 2014 02:50 schreef pionnetje het volgende:
[..]
ha!
ik ben al 3 jaar getrouwd met een luciferstokje!
ze houd me best wel warmquote:
De god in de bijbel at zelf dieren. Overdrachtelijk dan, maar je moest ze wel voor 'm slachten, en klaarleggen als maaltijd. Allah eist dat nog steeds. En lang door het oude testament heen, vind je teksten over andere goden. Pas later wordt vrij consequent gezegd dat er maar één god is. Wat er met de rest gebeurd is, vermeld de bijbel niet. Misschien wel opgegeten. Kannibalisme komt voor bij mens en dier, dus waarom niet bij goden?quote:Op donderdag 4 september 2014 08:29 schreef waht het volgende:
Nee.
Dat dieren elkaar eten is juist wat er moet gebeuren. God of geen god.
Zijn zoon niet, die heeft eens tweeduizend varkens vermoord. Hoe het zit met leeuwen of beren die mensen opeten is niet duidelijk. De ene keer stuurt de Heer ze op een een stel kwajongens af die een profeet lopen te jennen, of op een profeet die erin geluisd is door een collega, de andere keer wordt een een profeet die voor de leeuwen gegooid wordt, niet opgegeten. Nou waren profeten vaak oud en taai, maar deze was nog jong en mals. Dus de Heer staat niet altijd aan dezelfde kant.quote:Op donderdag 4 september 2014 08:24 schreef Catch22- het volgende:
De Heer houdt even veel van al zijn scheppingen.
Iedereen maakt fouten; ook de Zoon.quote:Op donderdag 4 september 2014 09:33 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Zijn zoon niet, die heeft eens tweeduizend varkens vermoord. Hoe het zit met leeuwen of beren die mensen opeten is niet duidelijk. De ene keer stuurt de Heer ze op een een stel kwajongens af die een profeet lopen te jennen, of op een profeet die erin geluisd is door een collega, de andere keer wordt een een profeet die voor de leeuwen gegooid wordt, niet opgegeten. Nou waren profeten vaak oud en taai, maar deze was nog jong en mals. Dus de Heer staat niet altijd aan dezelfde kant.
Hier trouwens een video, van een man die probeert leeuwen te bekeren tot het christendom:
Tevergeefs. Op zich het goed recht van die leeuw, maar hij reageert wel een beetje agressief.
Zal wel geen atheïstische leeuw zijn. Ik denk van een ander geloof, moslim of zo.
Van fouten leer je. Die zoon is nu de meest gegeten mens die ooit op Aarde heeft rondgelopen.quote:Op donderdag 4 september 2014 09:34 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Iedereen maakt fouten; ook de Zoon.
Dan moet de paus eerst maar eens al die mensen ontslaan, die lijdende mensen wijsmaken dat hun lijden zin heeft, of die het zelfs verheerlijken in hun ziekelijke passie voor ellende. Zoals Moeder Theresa, God hebbe haar ziel. En Hij voede die ziel posthuum alsnog op tot een weldenkende heilige.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:35 schreef tijnhet het volgende:
Ja, en laten we dat dan ook wat breder trekken. God is almachtig en in staat om al het lijden te doen verdwijnen. Laat 'm dat dan ook eens een keertje doen! Weg met dat eeuwige gemoord en die nare ziektes zoals kanker en kinkhoest. Gewoon iedereen gezond, iedereen lief, regen alleen boven de weilanden en de plantjes en de mensen die daar zin in hebben, en de rest zon. Ik vind dat er een petitie moet worden opgestart, en ingeleverd bij de juiste instantie (de Paus en Sinterklaas lijken me goede opties).
Ik stel me zo voor dat je bidt tot God, en God zegt, verrek, daarin heb je best wel gelijk, en vanaf dan eten dieren mannah en niet elkaar.quote:Op donderdag 4 september 2014 00:44 schreef 00ll0l0l het volgende:
We zouden met zijn allen aan God moeten gaan vragen dat het eten van dieren tussen elkaar ophoudt. Een andere oplossing daarvoor dus.
Dat mannah was hartstikke diervriendelijk, maar God strooide ook kwartels in de woestijn. Daar moeten er miljoenen van opgegeten zijn, als de verhalen kloppen. En als vis kon je ook maar beter diep wegduiken, als zijn zoon in de buurt was. Maar dat was toen, en de mens heeft sindsdien oog gekregen voor dierenleed. Dus misschien God ook wel. En komt er mannah volgens een nieuw recept, waar al genoeg eiwitten in zitten. Moet 'ie er wel een anticonceptiemiddel door doen. En overal kadaverbakken neerzetten, en die regelmatig leeghalen.quote:Op donderdag 4 september 2014 11:03 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik stel me zo voor dat je bidt tot God, en God zegt, verrek, daarin heb je best wel gelijk, en vanaf dan eten dieren mannah en niet elkaar.
Dat verandert wel, als je een vos of een spin mannah ziet eten, en overal ineens blikjes kattenvoer liggen op mannah-basis. Met "made in Heaven" erop, in het Aramees.quote:Ik geloof alleen niet zo in God maar dat is maar een detail.
O ja, want nu is de natuur nog nodig voor een plofkip. Maar we kunnen alvast beginnen met ruimen, ook als die fabriek nog niet bestaat. Zoveel mensen met overgewicht zijn er. Wat dacht je van een MacDonalds naast de liposuctie-kliniek?quote:Op donderdag 4 september 2014 11:42 schreef pokkerdepok het volgende:
ach, in de toekomst roeien wij alle natuur uit, en kweken ons vlees in een fabriek, zonder dier eraan.
in de toekomst hebben we ook geen overgewicht meer. gewoon even genetisch fixen, klaar.quote:Op donderdag 4 september 2014 12:06 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
O ja, want nu is de natuur nog nodig voor een plofkip. Maar we kunnen alvast beginnen met ruimen, ook als die fabriek nog niet bestaat. Zoveel mensen met overgewicht zijn er. Wat dacht je van een MacDonalds naast de liposuctie-kliniek?
Zou wel schelen op de kosten van kattevoer. Maar kan me niet voorstellen dat mijn kat geen vlees meer wil. Als dat gebeurt wordt ik Christelijkquote:Op donderdag 4 september 2014 12:00 schreef Pinpoint het volgende:
Dat verandert wel, als je een vos of een spin mannah ziet eten, en overal ineens blikjes kattenvoer liggen op mannah-basis. Met "made in Heaven" erop, in het Aramees.
Och, dit topic stoort toch niemand? O ja, jou. Maar het is met mensen net als met honden, toch? Als je die niet begrijpt, en ze ravotten op een losloop-veldje, ga je dan uitgerekend daar zitten met je klapstoeltje, je E-reader en een kratje bier, als je wat rust zoekt? Niet dat 00ll0l0l een hond is, laat dat duidelijk zijn.quote:Op donderdag 4 september 2014 12:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat is dit nou weer voor een aids-topic. Kan die 01010-figuur niet gewoon geband worden, met z'n voortdurende geklooi?
Doet me denken aan het verhaal van Zuster Maria. Non en werkzaam in de R.K. thuiszorg, gekleed als pinguïn non. Zuster Maria zit bijna zonder benzine, maar ze rijdt nog net een stukje om voordat ze gaat tanken. Daar moet ze namelijk een cliënt bezoeken. Helaas, verkeerd gegokt: haar auto valt stil een paar honderd meter voor het tankstation. Maar Zuster Maria is een kordate vrouw, dus in plaats van de telefoon te pakken, zoekt ze achterin naar iets om zelf benzine te halen. En jawel, daar liggen een paar grote plas-flessen. Ze laat die vullen met benzine, loopt terug en opent de tankdop. Aan de overkant van de straat staan een twee moslims met stijgende verbazing te kijken, hoe Zuster Maria de inhoud in de tank giet. Als ze instapt, en de auto start, zegt de één tegen de ander: Ik word katholiek!quote:Op donderdag 4 september 2014 12:17 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Zou wel schelen op de kosten van kattevoer. Maar kan me niet voorstellen dat mijn kat geen vlees meer wil. Als dat gebeurt wordt ik Christelijk
Gods koninkrijk:quote:Op donderdag 4 september 2014 00:44 schreef 00ll0l0l het volgende:
beter dan een wereldwijde kalifaat.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gods koninkrijk:
6 En de wolf zal met het lam verkeren, en de luipaard bij den geitenbok nederliggen; en het kalf, en de jonge leeuw, en het mestvee te zamen, en een klein jongske zal ze drijven.
7 De koe en de berin zullen te zamen weiden, haar jongen zullen te zamen nederliggen, en de leeuw zal stro eten, gelijk de os.
8 En een zoogkind zal zich vermaken over het hol van een adder; en een gespeend kind zal zijn hand uitsteken in de kuil van den basilisk.
9 Men zal nergens leed doen noch verderven op den gansen berg Mijner heiligheid; want de aarde zal vol van kennis des HEEREN zijn, gelijk de wateren den bodem der zee bedekken.
Jesaja 11
21 En zij zullen huizen bouwen en bewonen, en zij zullen wijngaarden planten, en derzelver vrucht eten.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:56 schreef Manke het volgende:
[..]
beter dan een wereldwijde kalifaat.
God zal zich kenbaar maken aan elk schepsel, elk wezen zal God kennenquote:Op donderdag 4 september 2014 15:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
21 En zij zullen huizen bouwen en bewonen, en zij zullen wijngaarden planten, en derzelver vrucht eten.
22 Zij zullen niet bouwen, dat het een ander bewone; zij zullen niet planten, dat het een ander ete, want de dagen Mijns volks zullen zijn als de dagen eens booms, en Mijn uitverkorenen zullen het werk hunner handen verslijten.
23 Zij zullen niet tevergeefs arbeiden, noch baren ter verstoring; want zij zijn het zaad der gezegenden des HEEREN, en hun nakomelingen met hen.
24 En het zal geschieden, eer zij roepen, zo zal Ik antwoorden; terwijl zij nog spreken, zo zal Ik horen.
25 De wolf en het lam zullen te zamen weiden, en de leeuw zal stro eten als een rund, en stof zal de spijze der slang zijn; zij zullen geen kwaad doen noch verderven op Mijn gansen heiligen berg, zegt de HEERE.
Jesaja 65
Geen zorgen, er is geen haast bij.quote:Op donderdag 4 september 2014 00:45 schreef 00ll0l0l het volgende:
Mogelijk reageer ik zelf morgenavond pas weer in dit onderwerp
Mag ik dan veronderstellen dat het legioen zelf aan gaf dat ze in die varkens wilden.quote:Op donderdag 4 september 2014 09:33 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Zijn zoon niet, die heeft eens tweeduizend varkens vermoord. Hoe het zit met leeuwen of beren die mensen opeten is niet duidelijk. De ene keer stuurt de Heer ze op een een stel kwajongens af die een profeet lopen te jennen, of op een profeet die erin geluisd is door een collega, de andere keer wordt een een profeet die voor de leeuwen gegooid wordt, niet opgegeten. Nou waren profeten vaak oud en taai, maar deze was nog jong en mals. Dus de Heer staat niet altijd aan dezelfde kant.
Hier trouwens een video, van een man die probeert leeuwen te bekeren tot het christendom:
Tevergeefs. Op zich het goed recht van die leeuw, maar hij reageert wel een beetje agressief.
Zal wel geen atheïstische leeuw zijn. Ik denk van een ander geloof, moslim of zo.
Ja, en? Als jij erin slaagt een stel hooligans weg te sturen die een winkel terroriseren, doordat je overwicht hebt of zo (of een wapen) en zij geven aan dat ze een bus willen stelen en ergens in een kanaal dumpen, zeg je toch ook niet "OK, doe maar"?quote:Op donderdag 4 september 2014 15:43 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Mag ik dan veronderstellen dat het legioen zelf aan gaf dat ze in die varkens wilden.
Het waren demonen die zich legioen noemde omdat ze met velen waren, die in een jongen zaten.
Hiermee bedoelde ik op lijn te gaan zitten van dat het gewoon een interessant iets is.quote:Op donderdag 4 september 2014 00:47 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Ja, klinkt ook lekker melig op de juiste manier he?
Bekende tekst. Eigenlijk stelt 00ll0l0l dus voor, om God te vragen of hij van plan is om te doen wat in Jesaja beweerd wordt. Zo gek is die vraag niet voor een gelovige, want profeten hebben zelden tot nooit iets goed voorspeld, dat niet ook met gezond verstand en levenservaring te bedenken was. De tekst hierboven hoort daar niet bij, dus als dat allemaal gebeurt, neem ik alsnog mijn petje af voor Jesaja.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gods koninkrijk:
6 En de wolf zal met het lam verkeren, en de luipaard bij den geitenbok nederliggen; en het kalf, en de jonge leeuw, en het mestvee te zamen, en een klein jongske zal ze drijven.
7 De koe en de berin zullen te zamen weiden, haar jongen zullen te zamen nederliggen, en de leeuw zal stro eten, gelijk de os.
8 En een zoogkind zal zich vermaken over het hol van een adder; en een gespeend kind zal zijn hand uitsteken in de kuil van den basilisk.
9 Men zal nergens leed doen noch verderven op den gansen berg Mijner heiligheid; want de aarde zal vol van kennis des HEEREN zijn, gelijk de wateren den bodem der zee bedekken.
Jesaja 11
Ik vind het zelf een prachtige hartverwarmende tekst. Een fantastische weergave van een vreedzame wereld die een antwoord biedt op sommige wreedheden die we in onze wereld zien en ons af doen vragen waar God toch te bekennen valt, als hij bestaat.quote:Op vrijdag 5 september 2014 01:12 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Bekende tekst. Eigenlijk stelt 00ll0l0l dus voor, om God te vragen of hij van plan is om te doen wat in Jesaja beweerd wordt. Zo gek is die vraag niet voor een gelovige, want profeten hebben zelden tot nooit iets goed voorspeld, dat niet ook met gezond verstand en levenservaring te bedenken was. De tekst hierboven hoort daar niet bij, dus als dat allemaal gebeurt, neem ik alsnog mijn petje af voor Jesaja.
Het is maar waar je op let. Ik zie in gedachten vooral een schrijver die behoorlijk ver van het padje is.quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind het zelf een prachtige hartverwarmende tekst. Een fantastische weergave van een vreedzame wereld die een antwoord biedt op sommige wreedheden die we in onze wereld zien en ons af doen vragen waar God toch te bekennen valt, als hij bestaat.
In wezen zegt hij dat de zaken terug zullen keren naar hun oorspronkelijke staat. In genesis is het voedsel van de dieren gras.quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:49 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Het is maar waar je op let. Ik zie in gedachten vooral een schrijver die behoorlijk ver van het padje is.![]()
En daar vind ik weinig hartverwarmends aan.
Niet in mijn bijbel. Dus ik ben benieuwd:quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
In wezen zegt hij dat de zaken terug zullen keren naar hun oorspronkelijke staat. In genesis is het voedsel van de dieren gras.
OMG, dat moet betekenen dat er geen dieren waren die elkaar opvraten? Nog los van dat het een idyllische tekst is, er staat alleen maar dat ze elke plant mogen opeten. Iets wat bijna alle roofdieren tot op heden ook doen, want bijna geen dier is 100% carnivoor. Er zijn ook bijna geen 100% herbivoren. Niet alleen wordt in toenemende mate ontdekt dat prominente herbivoren zoals schapen en herten, wel eens een vogeltje opeten, maar hoe kan een dier bladeren eten, zonder insecten binnen te krijgen? Een Gorilla wordt ziek, als 'ie in de dierentuin alleen maar gewassen groente krijgt. Omdat daar te weinig insecten in zitten.quote:genesis 1:30 Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel is, heb Ik al het groene kruid tot spijze gegeven. En het was alzo.
Jah, http://forum.fok.nl/topic/2139712/1/999#143891528 . Maar het is echt, het bestaat. Hoe dit er nu voorstaat kan echt niet. Jouw woorden alleen al bewijzen dat.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:45 schreef tijnhet het volgende:
Ik weet niet hoe het met de rest zit, maar als ik die teksten lees, dan zie ik echt alleen maar een psychose, of een andere aandoening met een extreem hoog gehalte van vaagheid en magisch denken. Beetje zorgelijk.
Dit onderschrijf ik wel, maar het is aan de omgeving van deze persoon om professionele hulp in te schakelen. Ik vind dat een forum daar buiten kan blijven zonder nalatig te zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:45 schreef tijnhet het volgende:
Ik weet niet hoe het met de rest zit, maar als ik die teksten lees, dan zie ik echt alleen maar een psychose, of een andere aandoening met een extreem hoog gehalte van vaagheid en magisch denken. Beetje zorgelijk.
Wat voor informatie dan ook hier neerzetten? Dat lijkt me geen goed idee. Maar als jij denkt van wel, heb ik wel een link voor je:quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:08 schreef 00ll0l0l het volgende:
Goed, maar iemand al wat voor informatie dan ook gezien om hier neer te zetten, na de vraag in de eerste post gedaan te hebben?
En ik vind dat niemand zich zorgen hoeft te maken zomaar op een forum.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:08 schreef 00ll0l0l het volgende:
ezien om hier neer te zetten, na de
Ik maak me wel zorgen, maar niet om het onderwerp.quote:Op zaterdag 6 september 2014 17:36 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
En ik vind dat niemand zich zorgen hoeft te maken zomaar op een forum.
Maar dit is nog steeds mijn kijk erop: http://forum.fok.nl/topic/2139712/1/999#143891528
Ik kom niet eens echt aan inhoudelijke behandeling van wat je allemaal voorstelt toe. Je berichten zijn structuurloos en je springt van de hak op de tak zonder uit te leggen waar je heen springt, zonder af te maken waar je mee bezig was, en zonder ook maar iets begrijpelijker te maken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:00 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Jah, http://forum.fok.nl/topic/2139712/1/999#143891528 . Maar het is echt, het bestaat. Hoe dit er nu voorstaat kan echt niet. Jouw woorden alleen al bewijzen dat.
Bovendien en dit dan? (ook alleen deel van het hele verhaal) http://forum.fok.nl/topic/2136854/1/999#143427639
Hoe kan er zo'n enorme agressie bestaan in verband met iets wat simpelweg is ?quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:39 schreef tijnhet het volgende:
e, of zo, maar het ziet er vanaf hier echt behoorlijk
quote:Op zondag 7 september 2014 01:48 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Hoe kan er zo'n enorme agressie bestaan in verband met iets wat simpelweg is ?
Een chaotisch ervoorstaand onderwerp dus.quote:Het chaotische zit niet in mij, maar hoe het onderwerp ervoorstaat.
Zoals ik al had aangekondigd in mijn laatste alinea, probeer je om de "fout" buiten jezelf te zoeken. Terwijl iedereen die dit topic leest vrijwel niets van jouw woorden kan maken, waar je het ook over wil hebben.quote:Op zondag 7 september 2014 01:48 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Hoe kan er zo'n enorme agressie bestaan in verband met iets wat simpelweg is ?
Jij bent de enige hier die überhaupt een gevoel heeft te denken te snappen waar hij het over heeft. Niemand hier weet wat jij bedoelt met "het onderwerp", waar je het steeds over hebt. Desgevraagd kan jij dat ook niet verduidelijken. Er is een grote kans dat "het onderwerp" een gevoel is dat zich alleen in jouw hoofd bevindt, ongestructureerd en onzinnig. En er is eveneens een grote kans dat jij in een psychose (of zoiets) zit met dat gevoel, hoewel ik snap dat je dat idee uit alle macht zal willen ontkennen omdat het voor jou als "de waarheid" voelt.quote:Het chaotische zit niet in mij, maar hoe het onderwerp ervoorstaat.
Nee, dat is het niet. Waar heb je het over? Wat is "het onderwerp", en geef eens door middel van precieze zinssnede-citaten (niet links naar complete reacties, maar precieze zinnen met dikgedrukt de relevante stukken) aan dat je dat onderwerp al vele malen "duidelijk" hebt genoemd? Want hier in dit topic (of in het vorige topic, dat vastliep op precies hetzelfde punt - toen jij het onderwerp niet kon verduidelijken) is niemand die je snapt.quote:Maar wat het is en hoe het denkt is in ieder geval duidelijk.
Ik heb 00ll0l0l de afgelopen week een keer of wat aangeraden, zijn berichten waarvan anderen zeggen dat ze die niet begrijpen, voor te leggen aan een bekende, buiten FOK!. Iemand die durft te zeggen waar het op staat. Zo te zien is dat nog niet gebeurd. Dus ik betwijfel of 00ll0l0l wel wil weten of er zoveel schort aan zijn teksten.quote:Op zondag 7 september 2014 11:47 schreef tijnhet het volgende:
Hoe weet je dan zo zeker dat het aan "het onderwerp" ligt, en niet aan jou?
Niks mis met zijn berichten. Jullie kunnen gewoon allemaal niet lezen. Ik ook niet trouwens.quote:Op zondag 7 september 2014 15:41 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ik heb 00ll0l0l de afgelopen week een keer of wat aangeraden, zijn berichten waarvan anderen zeggen dat ze die niet begrijpen, voor te leggen aan een bekende, buiten FOK!. Iemand die durft te zeggen waar het op staat. Zo te zien is dat nog niet gebeurd. Dus ik betwijfel of 00ll0l0l wel wil weten of er zoveel schort aan zijn teksten.
Ah, we gaan palliatief. Nou, vooruit dan maar: ik heb net mijn handicap officiëel laten vaststellen.quote:Op zondag 7 september 2014 15:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Niks mis met zijn berichten. Jullie kunnen gewoon allemaal niet lezen. Ik ook niet trouwens.
Ja. Ik zag vorige week een dier een dier eten en toen dacht ik: mwoah, eigenlijk is dit minder erg dan het lijkt.quote:Op zondag 7 september 2014 16:19 schreef 00ll0l0l het volgende:
Iemand al interessante informatie gezien nav de eerste post die te noemen is?
Die sluiten we op.quote:Op zondag 7 september 2014 16:39 schreef Goejedag het volgende:
Hoe zit het eigelijk met mensen die mensen eten
Ja, ongeveer hetzelfde, maar dan anders. Een beetje zoals een supermarktketen en een kurkentrekker.quote:Op zondag 7 september 2014 16:39 schreef Goejedag het volgende:
Ja, het geestelijke moet echt stoppen. Al die onzedigheid... Brrrr...quote:Op zondag 7 september 2014 16:51 schreef 00ll0l0l het volgende:
Maar zie de Romeinen http://forum.fok.nl/topic/2139230/1/999#143479576 (hier zette ik ook weleens iets neer erover)
Zij werden het gelukkigste en machtigste volk op aarde omdat ze bepaalde dingen het meest juist deden.
Sorry hoor maar het verhaal over het geestelijke is nu net een boze droom. Dus wat mij betreft de welbekende grote roze olifant die het verhaaltje ....
Ja, dat is heel duidelijk en het geestelijke moet echt stoppen.quote:Op zondag 7 september 2014 16:56 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ja/ nee, wat het geestelijke IS, zoals hier http://forum.fok.nl/topic/2139712 onder de eerste twee links zo ongeveer beschreven moet gewoon voor iedereen duidelijk zijn wat het is.
Dat punt van niet-begrijpen, geeft mij de gedachte wat sommige mensen onder hun hoge hoed willen houden.
Die zou het goed doen op een tegeltje. Kijk maar:quote:Het is extreem zinloos dat er een erg omvattend begrip bestaat met heel erg veel invloed en in het algemeen staat en is maar half half met verkeerde extra dingen bekend wat het is, wil en doet.
Hi hi, zeer vereerd.quote:Op zondag 7 september 2014 17:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat is heel duidelijk en het geestelijke moet echt stoppen.
[..]
Die zou het goed doen op een tegeltje. Kijk maar:
[ afbeelding ]
Ja, wat dat betreft is er een duidelijke relatie tussen het geestelijke met zijn onzedigheid enerzijds en het Romeinse rijk anderzijds waarmee de roze olifant ineens in beeld komt en het cirkeltje weer rond is. Eigenlijk best erg dat niemand dat ziet.quote:Op zondag 7 september 2014 17:10 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Hi hi, zeer vereerd.
Ik voegde nog iets toe over de grote roze olifant gedachte:
In moreel opzicht, in geestelijk opzicht (ze hadden ''een paar'' in principe professionele mediums), sociaal opzicht -ze pasten de democratie in principe toe maar dit liep fout wat ook echt een fout bleek), juridisch (zij introduceerden dat meer wereldwijd, en hadden onder andere daarom iets te bieden aan de volkeren die ze innamen), in levens opzicht (eten, gezond en goed, een redelijke levensplaats/ huis) enz. waren de Romeinen superieur. Vergeleken met nu is het echter een waardeloze of erg veel minder waardevolle toestand met een slettebak van een keizer aan het hoofd.
Zonder onserieus te zijn is dat precies wat ik bedoelde. Vandaar dat ik ook het verband met de Romeinen en een roze olifant nog even aanhaalde.quote:Op zondag 7 september 2014 17:15 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ja, in ieder geval hier wordt duidelijk wat het geestelijke is, wat de werking is en hoe belangrijk het is.
Dat moet gewoon algemeen bekend zijn. Het werkt simpelweg niet hoe dit nu bekend staat.
Misschien een idee voor een nieuw topic?quote:Op zondag 7 september 2014 17:19 schreef 00ll0l0l het volgende:
ok, bedankt.
Ik zeg wel erg veel ''we'' vind ik. Eigenlijk iets om eerst toestemming voor te hebben..
En een juiste positie enz.
Maar hierdoor kwam ik op de Romeinen. Geachte goejedag: het vreten van mensen (in ieder geval levende, dode neigt naar onzedelijk) is een garantie voor falen en verliezen.quote:Op zondag 7 september 2014 16:39 schreef Goejedag het volgende:
Je bent op z'n zachtst gezegd extreem warrig. Je maakt zinnen die grammaticaal en inhoudelijk niet lopen. Je refereert naar dingen ("het onderwerp", "het") die je niet toelicht of uitlegt en die niet lopen in het verhaal dat je vertelt. Je laat zien dat je verbanden en logische gevolgtrekkingen ziet die in jouw optiek "evident" zijn, maar voor anderen onnavolgbaar zijn, en die je ook niet begrijpelijk kan maken. Je hebt het niet door wanneer mensen voor de grap "met je mee" gaan praten en daarbij alleen onzin uitkramen.quote:Op zondag 7 september 2014 16:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
Beste tijnhet,
Ik ben niet iemand die met zich laat spotten. Maar ik kan het natuurlijk ergens over hebben.
- Hoe kom je aan psyche? Omschrijf eens exact
Deze zinnen zijn beter dan je gemiddelde, maar zinnen zoals die op dat "tegeltje" belanden... Als je dat nou eens even grammaticaal kan ontleden, dan krijg je een koekje, echt waar.quote:- Ik heb nooit last van onbegrijpelijk schrijven. Nu ook niet. Maar waar ligt dat dan in? Als een onderwerp vrij nieuw is dan is dat in eerste instantie normaal. Is het de inhoud of taal/ grammatica enz.?
Ook van die dikgedrukte zin kan ik geen kaas maken. Je denkt dat "het" (??? wat?) dan neerkomt op "iets met" (??? wat?)" zeggen dat dit niet zo is (wat niet?) en waarom.quote:- Als er andere mensen zijn die dat over ''onbegrijpelijk'' anders dan de inhoud (want dan kan ik het even uitleggen) willen ophelderen dan sta ik daar open voor. Ik denk dat het dan neerkomt op iets met zeggen dat dit niet zo is en waarom.
Het is totale onzin wat je zegt, en geef nu eerst hier eens antwoord op. Je springt van de hak op de tak jij. Ben je soms van de libertarische partij?quote:Op zondag 7 september 2014 16:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
Beste tijnhet,
Ik ben niet iemand die met zich laat spotten. Maar ik kan het natuurlijk ergens over hebben.
- Ik heb nooit last van onbegrijpelijk schrijven. Nu ook niet. Maar waar ligt dat dan in? Als een onderwerp vrij nieuw is dan is dat in eerste instantie normaal. Is het de inhoud of taal/ grammatica enz.?
- Als er andere mensen zijn die dat over ''onbegrijpelijk'' anders dan de inhoud (want dan kan ik het even uitleggen) willen ophelderen dan sta ik daar open voor. Ik denk dat het dan neerkomt op iets met zeggen dat dit niet zo is en waarom.
Daar wordt al hard aan gewerkt. Heel hard zelfs. Zeg maar rustig als een bezetene.quote:Op zondag 7 september 2014 17:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat is heel duidelijk en het geestelijke moet echt stoppen.
Kon je geen site vinden waar het als schuifpuzzeltje te downloaden is?quote:
Een schuifpuzzeltje met zo'n uitspraak zou echt episch zijn... Elk woord op een apart stukje. Echt onmogelijk moeilijk, maar als je 'm af hebt, dan is de beloning enorm.quote:Op zondag 7 september 2014 17:46 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Daar wordt al hard aan gewerkt. Heel hard zelfs. Zeg maar rustig als een bezetene.
[..]
Kon je geen site vinden waar het als schuifpuzzeltje te downloaden is?
quote:Op zondag 7 september 2014 17:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die zou het goed doen op een tegeltje. Kijk maar:
[ afbeelding ]
Wel leuk om je hele wc te betegelen met dat soort uitspraken. Elk toiletbezoek wordt een soort verbale lsd-trip.quote:Op zondag 7 september 2014 17:58 schreef Molurus het volgende:
[..]![]()
Ik zie het al helemaal voor me... mensen die dat aan de muur zien hangen en denken.. "he? wat?"
Nou...quote:Op zondag 7 september 2014 16:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
Beste tijnhet,
[ afbeelding ]
- Ik heb nooit last van onbegrijpelijk schrijven. Nu ook niet. Maar waar ligt dat dan in? Als een onderwerp vrij nieuw is dan is dat in eerste instantie normaal. Is het de inhoud of taal/ grammatica enz.?
- Als er andere mensen zijn die dat over ''onbegrijpelijk'' anders dan de inhoud (want dan kan ik het even uitleggen) willen ophelderen dan sta ik daar open voor. Ik denk dat het dan neerkomt op iets met zeggen dat dit niet zo is en waarom.
Dit soort dingen moeten allemaal heel rustig en prettig gebeurenquote:Op zondag 7 september 2014 17:46 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Daar wordt al hard aan gewerkt. Heel hard zelfs. Zeg maar rustig als een bezetene.
Ik zag het wel hoor. Maar dat komt door mijn tic: het valt me onmiddellijk op als cirkeltjes niet rond zijn. Gek genoeg heb ik dat niet bij grote cirkels. Die kunnen zo vierkant zijn als een dubbeltje, en dan nog heb ik niks in de gaten. En ik begreep van de post waar jij op reageert nog iets: dat zelfreinigende vermogen van de Romeinen. Maar eerlijk gezegd had ik dat al eerder afgeleid uit plaatjes van badhuizen. Dus het is misschien wat flauw om daarmee te pronken. Dat van die roze olifant kon ik er niet uit halen. Als de plaatjes in dat boek in kleur waren, had ik het misschien gesnapt, want Hannibal stond er wel in. Dat was die Romein, die altijd met olifanten op wintersport ging. Maar het stond erin, omdat het vaak op vechten uitliep. Zoals nu bij voetbal. Komt allemaal door het geestelijke, dus het is best belangrijk. Want de paus is ook een Romein. Eerst niet, maar toen hij paus werd wel. Het is heel geestelijk om een Romein te zijn. Maar ze zijn wel overgestapt van Jupiler naar Jezus. Alleen was Hannibal toen geloof ik al dood. En ze hebben ook nog leeuwen gehad die geestelijk gevoerd werden. Maar dat was weer niet leuk voor de christenen, want die wouwen liever levend blijven, dan dood en proberen of het geestelijke werkt zoals vaak in het algemeen duidelijk was, met Paules enzo, maar die schreef altijd brieven aan de Romeinen, dat leeuwen geen dieren mochten eten van zijn geestelijke god, daarom was het dus zijn schuld dat er zoveel christenen werden opgegeten. Want je mag van het geestelijke ook geen leeuwen laten verhongeren als baasje moet je dan maar beter nadenken voordat je een leeuw neemt. En ermee om kunnen gaan, wat het is niet zedelijk om je leeuw zomaar op het sint pietersplein te laten poepen bijvoorbeeld in het algemeen. Of dat hij mensen bijt. Want niet elke Romein had een harnas aan wat veel mensen of althans meer dan je zou denken. Komt denk ik van al die boeken over kruistochten maar daar liepen ze vaak of minstens behoorlijk vaak gewoon in een spijkerbroek. Niet van hele dure merken denk ik want zo rijk waren de meesten niet, en vaak roofden ze ook nog van andere geestelijken om maar weer een spijkerbroek te kunnen kopen. Misschien zijn die hele kruistochten wel verklaarbaar vanwege omdat dus want iedereen zo nodig in spijkerbroek op kruistocht wou, want dat was heel erg of behoorlijk erg in de mode.quote:Op zondag 7 september 2014 17:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, wat dat betreft is er een duidelijke relatie tussen het geestelijke met zijn onzedigheid enerzijds en het Romeinse rijk anderzijds waarmee de roze olifant ineens in beeld komt en het cirkeltje weer rond is. Eigenlijk best erg dat niemand dat ziet.
Nou dan.quote:Op zondag 7 september 2014 18:13 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ik zag het wel hoor. Maar dat komt door mijn tic: het valt me onmiddellijk op als cirkeltjes niet rond zijn. Gek genoeg heb ik dat niet bij grote cirkels. Die kunnen zo vierkant zijn als een dubbeltje, en dan nog heb ik niks in de gaten. En ik begreep van de post waar jij op reageert nog iets: dat zelfreinigende vermogen van de Romeinen. Maar eerlijk gezegd had ik dat al eerder afgeleid uit plaatjes van badhuizen. Dus het is misschien wat flauw om daarmee te pronken. Dat van die roze olifant kon ik er niet uit halen. Als de plaatjes in dat boek in kleur waren, had ik het misschien gesnapt, want Hannibal stond er wel in. Dat was die Romein, die altijd met olifanten op wintersport ging. Maar het stond erin, omdat het vaak op vechten uitliep. Zoals nu bij voetbal. Komt allemaal door het geestelijke, dus het is best belangrijk. Want de paus is ook een Romein. Eerst niet, maar toen hij paus werd wel. Het is heel geestelijk om een Romein te zijn. Maar ze zijn wel overgestapt van Jupiler naar Jezus. Alleen was Hannibal toen geloof ik al dood. En ze hebben ook nog leeuwen gehad die geestelijk gevoerd werden. Maar dat was weer niet leuk voor de christenen, want die wouwen liever levend blijven, dan dood en proberen of het geestelijke werkt zoals vaak in het algemeen duidelijk was, met Paules enzo, maar die schreef altijd brieven aan de Romeinen, dat leeuwen geen dieren mochten eten van zijn geestelijke god, daarom was het dus zijn schuld dat er zoveel christenen werden opgegeten. Want je mag van het geestelijke ook geen leeuwen laten verhongeren als baasje moet je dan maar beter nadenken voordat je een leeuw neemt. En ermee om kunnen gaan, wat het is niet zedelijk om je leeuw zomaar op het sint pietersplein te laten poepen bijvoorbeeld in het algemeen. Of dat hij mensen bijt. Want niet elke Romein had een harnas aan wat veel mensen of althans meer dan je zou denken. Komt denk ik van al die boeken over kruistochten maar daar liepen ze vaak of minstens behoorlijk vaak gewoon in een spijkerbroek. Niet van hele dure merken denk ik want zo rijk waren de meesten niet, en vaak roofden ze ook nog van andere geestelijken om maar weer een spijkerbroek te kunnen kopen. Misschien zijn die hele kruistochten wel verklaarbaar vanwege omdat dus want iedereen zo nodig in spijkerbroek op kruistocht wou, want dat was heel erg of behoorlijk erg in de mode.
Zegquote:Op zondag 7 september 2014 17:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Misschien een idee voor een nieuw topic?
Ah je kan het wel!quote:Op zondag 7 september 2014 17:40 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Het is totale onzin wat je zegt, en geef nu eerst hier eens antwoord op. Je springt van de hak op de tak jij. Ben je soms van de libertarische partij?
Maar misschien wel anders. Dat het bijvoorbeeld onbekend is, of anders dat ze het niet weten, maar dat het wel duidelijk is, of begrijpelijk, maar dan dus niet zoals het nu bekend staat. Eigenlijk dus zoals jij al zei. Dat acht ik zeker mogelijk.quote:Op zondag 7 september 2014 17:15 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ja, in ieder geval hier wordt duidelijk wat het geestelijke is, wat de werking is en hoe belangrijk het is.
Dat moet gewoon algemeen bekend zijn. Het werkt simpelweg niet hoe dit nu bekend staat.
Of dat er met de kennis van nu gezegd kan worden zoals eerder voortkwam uit onzekerheden die in historisch perspectief altijd al vreemd geweest zijn. Dan zou er feitelijk weinig aan de hand zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 18:16 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Maar misschien wel anders. Dat het bijvoorbeeld onbekend is, of anders dat ze het niet weten, maar dat het wel duidelijk is, of begrijpelijk, maar dan dus niet zoals het nu bekend staat. Eigenlijk dus zoals jij al zei. Dat acht ik zeker mogelijk.
Je moet altijd respect hebben voor mensen. Als dat in orde is, kunnen mensen elkaar opeten, mits het zedelijk blijft. Want een moet je ook respecteren. Niet dat die elke dag mensen moet eten, dat is weer het andere uiterste. Er moet een evenwicht zijn. Dat zal moeilijk te vinden zijn, maar waar een wil is, is een weg.quote:Op zondag 7 september 2014 17:27 schreef 00ll0l0l het volgende:
Maar de zaak echt kennende zal er ook wel een weg kunnen zijn om mensen te eten. Aan de andere kant kun je zaken echt niet zomaar uitsluiten.
Daarom moeten we serieus kijken naar hoe dat anders kan, want dit MOET veranderen.quote:Op zondag 7 september 2014 18:21 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Je moet altijd respect hebben voor mensen. Als dat in orde is, kunnen mensen elkaar opeten, mits het zedelijk blijft. Want een moet je ook respecteren. Niet dat die elke dag mensen moet eten, dat is weer het andere uiterste. Er moet een evenwicht zijn. Dat zal moeilijk te vinden zijn, maar waar een wil is, is een weg.
Door de ogen van toen was het denk ik heel normaal. Anders hadden ze het wel verboden, want onzedelijkheid werd daar, en toen in die situatie, dat beseffen wij denk ik te weinig, wel degelijk verboden, en ook niet getolereerd. Dat ze bijvoorbeeld een gedoogbeleid hadden, zodat je mensen kon opeten als je maar geen overlast veroorzaakte. En alleen als je minstens achttien was, en diegene die opgegeten was bijvoorbeeld minstens zestien of zo. Als we dat denken, dat het zo ging, kijken we teveel met de ogen van nu. En zulke ogen hadden ze toen niet, daarom werd er anders tegenaan gekeken. Ik bedoel natuurlijk geestelijke ogen, wat een enorme invloed heeft op hoe het werkt.quote:Op zondag 7 september 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of dat er met de kennis van nu gezegd kan worden zoals eerder voortkwam uit onzekerheden die in historisch perspectief altijd al vreemd geweest zijn. Dan zou er feitelijk weinig aan de hand zijn.
Precies. Daarom is het een beetje zoals bowlen: het is een tijdje leuk, maar eigenlijk kijk je na een uurtje voornamelijk uit naar het steengrillen.quote:Op zondag 7 september 2014 18:35 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Door de ogen van toen was het denk ik heel normaal. Anders hadden ze het wel verboden, want onzedelijkheid werd daar, en toen in die situatie, dat beseffen wij denk ik te weinig, wel degelijk verboden, en ook niet getolereerd. Dat ze bijvoorbeeld een gedoogbeleid hadden, zodat je mensen kon opeten als je maar geen overlast veroorzaakte. En alleen als je minstens achttien was, en diegene die opgegeten was bijvoorbeeld minstens zestien of zo. Als we dat denken, dat het zo ging, kijken we teveel met de ogen van nu. En zulke ogen hadden ze toen niet, daarom werd er anders tegenaan gekeken. Ik bedoel natuurlijk geestelijke ogen, wat een enorme invloed heeft op hoe het werkt.
Ja, maar dan moeten mensen of moderatoren niet zeggen dat ze mij niet begrijpen. Want daar wordt het niet beter van. Zo ging het ook fout bij de Romeinen, denk ik. Dat die zeiden dat iedereen onbegrijpelijk was. Maar ze waren gewoon zelf aan het einde van hun Latijn.quote:Op zondag 7 september 2014 18:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Daarom moeten we serieus kijken naar hoe dat anders kan, want dit MOET veranderen.
Het is als Grieken die Latijn schreven terwijl Chinezen dachten van niet en het dus niet snapten.quote:Op zondag 7 september 2014 18:38 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ja, maar dan moeten mensen of moderatoren niet zeggen dat ze mij niet begrijpen. Want daar wordt het niet beter van. Zo ging het ook fout bij de Romeinen, denk ik. Dat die zeiden dat iedereen onbegrijpelijk was. Maar ze waren gewoon zelf aan het einde van hun Latijn.
Zoals jij het uitlegt, snap ik het. Maar echt invoelen kun je pas als je met de ogen van een Chinees kijkt. Ik probeer dat wel, door m'n ogen scheef te trekken. Maar het blijft moeilijk.quote:Op zondag 7 september 2014 18:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is als Grieken die Latijn schreven terwijl Chinezen dachten van niet en het dus niet snapten.
Probeer het eens op de kop?quote:Op zondag 7 september 2014 18:44 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Zoals jij het uitlegt, snap ik het. Maar echt invoelen kun je pas als je met de ogen van een Chinees kijkt. Ik probeer dat wel, door m'n ogen scheef te trekken. Maar het blijft moeilijk.
O ja. Maar ik zie nu, dat het al op de kop was. Ik moet hier trouwens snel mee stoppen, want het is verslavend. Nog een kwartier zo, en ik kan me laten afvoeren in een dwangbuis.quote:
Dat is de endorfineverslaving. Dat krijg je ervan als je subjectiviteit verwerpt.quote:Op zondag 7 september 2014 18:46 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
O ja. Maar ik zie nu, dat het al op de kop was. Ik moet hier trouwens snel mee stoppen, want het is verslavend. Nog een kwartier zo, en ik kan me laten afvoeren in een dwangbuis.
Dan ga ik die nu bestrijden, met wodka en tonic. Daar word ik hartstikke subjectief van. Misschien zelfs grof.quote:Op zondag 7 september 2014 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is de endorfineverslaving. Dat krijg je ervan als je subjectiviteit verwerpt.
Daar zag ik pas een filmpje over:quote:Op zondag 7 september 2014 18:53 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Dan ga ik die nu bestrijden, met wodka en tonic. Daar word ik hartstikke subjectief van. Misschien zelfs grof.
En ik zag net weer zo'n post van Syamsu, dus ik weet niet of dat wel goed gaat. Aan de andere kant: als ik grof word, kan hij wel zien dat ik subjectiviteit erken. Dus het kan twee kanten uit.
Dat is inmiddels wel duidelijk. Maar misschien moet het anders. Als dat kan. Zo niet, dan moeten we ons erbij neerleggen. En erover ophouden, want zo kan het echt niet. Dat is ondraaglijk.quote:
Ik stel voor dat we dit onderwerp en alles wat daarmee samenhangt laten rusten tot een daartoe bevoegde moderator zich hierover uitgesproken heeft en gepaste actie heeft ondernomen.quote:Op zondag 7 september 2014 19:20 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Dat is inmiddels wel duidelijk. Maar misschien moet het anders. Als dat kan. Zo niet, dan moeten we ons erbij neerleggen. En erover ophouden, want zo kan het echt niet. Dat is ondraaglijk.
[[bewerkt foutquote:Op zondag 7 september 2014 17:20 schreef Jigzoz het volgende:
quote:
Op zondag 7 september 2014 17:19 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik zeg wel erg veel ''we'' vind ik. Eigenlijk iets om eerst toestemming voor te hebben..
En een juiste positie enz.
Goed, ik zeg ,,we'' op grond van de melige alles omvattendheid van het onderwerp. Of hoe en wat dat is. Dat kan ermee. Als iemand het er niet mee eens is dan hoor ik het wel. En dus in de zin van lekker prettig zoals ''het geestelijke'' uit. En vaker voorkomt bij dit onderwerp.quote:Op zondag 7 september 2014 18:15 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien een idee voor een nieuw topic?
Zeg
Dan moet er intussen wel iets anders besproken worden, dat is duidelijk. Iets dat ook ondraaglijk is, lijkt me gepast. Ik probeer wel iets te verzinnen. Als iedereen meedenkt, kan er binnen een uur iets compleet onmenselijks ontstaan. Zonder die problemen met .. nou ja, dat ene.quote:Op zondag 7 september 2014 19:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we dit onderwerp en alles wat daarmee samenhangt laten rusten tot een daartoe bevoegde moderator zich hierover uitgesproken heeft en gepaste actie heeft ondernomen.
Hm. Goed punt.quote:Op zondag 7 september 2014 19:34 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Dan moet er intussen wel iets anders besproken worden, dat is duidelijk. Iets dat ook ondraaglijk is, lijkt me gepast. Ik probeer wel iets te verzinnen. Als iedereen meedenkt, kan er binnen een uur iets compleet onmenselijks ontstaan. Zonder die problemen met .. nou ja, dat ene.
o, omdat je daadwerkelijk lid bent van de libertarische partij ?quote:Op zondag 7 september 2014 20:03 schreef tijnhet het volgende:
Ik word verdrietig. Ik bedoel, ik vind het reuze geestig wat jullie doen, maar ben er nog niet uit of de TS nou een trol is of een daadwerkelijk hulpbehoevend mensje, en in dat laatste geval zou het toch wel erg sneu zijn zo. Denk ik.
Overigens denk ik dat Andries Knevel die bevalt van een zwangere hyena een uitermate boeiend topic zou zijn.
zouden meer mensen op moeten stemmen.quote:Op zondag 7 september 2014 20:05 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
o, omdat je daadwerkelijk lid bent van de libertarische partij ?
Ik ben er voor 99% wel uit. Maar alles wat ik kon, heb ik gedaan, en wat ik niet kon (opbrengen) doe jij nu. Als er een IRL naam zou staan, had ik er al een halve week geleden mee gekapt, en iets anders ondernomen.quote:Op zondag 7 september 2014 20:03 schreef tijnhet het volgende:
Ik word verdrietig. Ik bedoel, ik vind het reuze geestig wat jullie doen, maar ben er nog niet uit of de TS nou een trol is of een daadwerkelijk hulpbehoevend mensje, en in dat laatste geval zou het toch wel erg sneu zijn zo. Denk ik.
Knevel schijnt, na lang worstelen en vurig bidden om vergeving, te geloven in Intelligent Design, in plaats van dat Adam uit de klei getrokken werd en in zijn neus geblazen. En met ID is alles mogelijk, ook dat Knevel een hoogzwangere hyena baart. Zelfs een zwangere mannetjes-hyena, die uit zijn oor komt. Maar dat is voor mij niet ondraaglijk. Ik moet zelfs bekennen,quote:Overigens denk ik dat Andries Knevel die bevalt van een zwangere hyena een uitermate boeiend topic zou zijn.
Liebertarische Partij, dat klinkt als een partij die vindt dat je zelf moet weten wat je stemt. Die kunnen dus iemand als jij, die zulke praat uitslaat, het beste maar meteen royeren. En zijn hele familie ook alvast maar op de zwarte lijst zetten, want zoiets als jij hier flikt, kiesdwang genaamd behalve onder tandartsen, is niet menselijk meer. Daar moet bijna wel een erfelijke afwijking aan ten grondslag liggen, of anders wordt die misschien nog gelegd, want vaak zijn mensen en vooral organisaties daar achterstallig mee of in. Dus, ik was wat aan het zeggen. Getsie,quote:Op zondag 7 september 2014 20:10 schreef Manke het volgende:
[..]
zouden meer mensen op moeten stemmen.
Hij heeft wel een punt. Bovendien is het een heel andere kant van een verhaal dat verder wel bekend is, maar toch vaak genegeerd wordt. Ik ben hier dus wel positief over ja.quote:Op zondag 7 september 2014 20:08 schreef tijnhet het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)de_politie_auto.html
Ja, dat beest voorspelde bijna alle voetbal-uitslagen. Dat lukt geen mens, zelfs mijn buurman niet. En die weet heel veel, en ook nog van het hele belangrijke, terwijl dat niet eens echt op orde is: voetbal. Zegt hij althans, en ik heb er geen verstand van. Niet zoals hij in elk geval. En hij heeft nog een aquarium ook, dat kan geen toeval zijn. Zonder octopy maar zijn guppy heet wel Paul. Ik bedoel maar.quote:Op zondag 7 september 2014 20:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik vind dat occupy ook goede dingen heeft.
Mensen die Paul heten hebben bovengemiddeld vaak verborgen agenda's op het gebied van vis. De combinatie met voetbal vind ik dus minstens dubieus. Ook met.quote:Op zondag 7 september 2014 20:41 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ja, dat beest voorspelde bijna alle voetbal-uitslagen. Dat lukt geen mens, zelfs mijn buurman niet. En die weet heel veel, en ook nog van het hele belangrijke, terwijl dat niet eens echt op orde is: voetbal. Zegt hij althans, en ik heb er geen verstand van. Niet zoals hij in elk geval. En hij heeft nog een aquarium ook, dat kan geen toeval zijn. Zonder octopy maar zijn guppy heet wel Paul. Ik bedoel maar.
Ik verbind mij niet al te erg aan een partij. Maar ik kan wel instemmen met hun idee, wat blijkt uit die video over blijheid, naaktheid en stonedheid. Of dit ook past bij waar het daar over gaat is iets anders. Maar ze zijn nu één keer op tv regelmatig.quote:Op zondag 7 september 2014 20:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik vind dat occupy ook goede dingen heeft.
De gesel van nu: elke gek kan zich onsterfelijk maken, en dat tot zijn dood om de oren krijgen. Ook als hij na die eerste week naar de dokter is gegaan, en met een milde dosis sindsdien niet van jou of mij te onderscheiden is, qua gekte. Nou ja, van jou dan, want ik vertel natuurlijk niet alles. Maar soms wel teveel, zoals nu. Godverdegodver Pinpoint, doe es normaal man. Wat moeten de buren wel denken!quote:Op zondag 7 september 2014 20:08 schreef tijnhet het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)de_politie_auto.html
Wie heeft interessante informatie ontvangen ivm de eerste post?quote:Op donderdag 4 september 2014 00:44 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ja, ik. Het was alleen een nogal ingewikkeld verhaal, dus ik moet dat nog even allemaal op een rijtje krijgen...quote:Op zondag 7 september 2014 21:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Wie heeft interessante informatie ontvangen ivm de eerste post?
ik zie er niks in, laat dieren elkaar lekker opeten, vlees is best lekker.quote:Op zondag 7 september 2014 21:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Wie heeft interessante informatie ontvangen ivm de eerste post?
Hij pleegde ook de eerste moord.quote:Op donderdag 4 september 2014 09:19 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
De god in de bijbel at zelf dieren. Overdrachtelijk dan, maar je moest ze wel voor 'm slachten, en klaarleggen als maaltijd. Allah eist dat nog steeds. En lang door het oude testament heen, vind je teksten over andere goden. Pas later wordt vrij consequent gezegd dat er maar één god is. Wat er met de rest gebeurd is, vermeld de bijbel niet. Misschien wel opgegeten. Kannibalisme komt voor bij mens en dier, dus waarom niet bij goden?
Niet zo gek. Die mensen (vrouwen ook, als ze Paulien of Paula heten) zijn genoemd naar de bijbelfiguur Paulus. En daar kleeft heel duidelijk een luchtje aan, waar geen bisonkit aan kan tippen. Aan de kleefkracht, dus niet dat het zo ruikt of zo, maar in het algemeen.quote:Op zondag 7 september 2014 20:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mensen die Paul heten hebben bovengemiddeld vaak verborgen agenda's op het gebied van vis. De combinatie met voetbal vind ik dus minstens dubieus. Ook met.
Dat is één of ander misverstand die met één of andere rare zaak van doen heeft gehad.quote:Op zondag 7 september 2014 21:43 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Hij pleegde ook de eerste moord.![]()
In het paradijs nog wel! Hij gaf een Adam en Eva kleding van ....dierenvellen.
Dat is in principe een feit.quote:Op zondag 7 september 2014 21:48 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Dat is één of ander misverstand die met één of andere rare zaak van doen heeft gehad.
Het is en blijft zo: Genesis 1 29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn.
Als je puur kijkt naar gezondheid dan is dat bevestigd.
Nou je het zegt: het is alsof we in tongen spreken. Net als toen, met die Heilige Geest verrukkelijke paling. Dan voel je elkaars energie stromen. Ook nadat je met iemand .. laat ook maar, zulke details doen er niet toe.quote:Op zondag 7 september 2014 21:07 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ben blij dat dit topic heeft gezorgd voor eenheid. Iedereen begrijpt elkaar nu tenminste.
Planten die zaad dragen, in een tuin waar Adam rondloopt? De eerste tijd nog zonder Eva? Dat ga je echt niet eten hoor. Zelfs niet als je Eva bent.quote:Op zondag 7 september 2014 21:48 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Dat is één of ander misverstand die met één of andere rare zaak van doen heeft gehad.
Het is en blijft zo: Genesis 1 29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn.
Op een paar duizend bekende giftige soorten na dan, en een onbekend aantal nog niet bekende. Maar mochten ze nou paddo's eten of niet? Want die hebben geen zaden, alles gaat met sporen. Misschien kan één of andere psychedelische Jehova ons vertellen dat met het Aramese woord voor zaden, ook sporen bedoeld worden.quote:Als je puur kijkt naar gezondheid dan is dat bevestigd.
Toen occupy nog 'leefde' had ik wel enige interesse in hoe dat verliep. Helaas lang niet zo indrukwekkend als het in de VS soms was. Enfin, er waren toen meerdere kleine occupy-groepjes die, om zichzelf in leven te houden, soms een website en een "stream" onderhielden. En werd er niks live uitgezonden, dan werden de eerder opgenomen filmpjes ge"recycled". Nu was er ergens een occupy-groep waarin de stream vele filmpjes van die persoon uit mijn linkje uitzond. Het betrof een periode significant langer dan "een week", en de filmpjes lieten zien dat hij nog een stuk verder heen was dan op dat 'politie-auto' filmpje. Daarin herhaalde hij zich alleen met rare uitspattingen. De filmpjes waarin hij een monoloog hield die verder ging dan het herhalen van één ding, die waren pas echt griezelig. Ik hoop dat de beste man hulp gekregen heeft.quote:Op zondag 7 september 2014 21:01 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
De gesel van nu: elke gek kan zich onsterfelijk maken, en dat tot zijn dood om de oren krijgen. Ook als hij na die eerste week naar de dokter is gegaan, en met een milde dosis sindsdien niet van jou of mij te onderscheiden is, qua gekte.
Er staat niet bij van wat voor dieren. Kan dus van die vegetarische slang geweest zijn, want meer dan een string had je daar niet nodig. Wij vinden dat nog vrij bloot, maar hun preutsheid stond nog in de kinderschoenen. Pas veel later zou God je halve lichaam smerig vinden.quote:Op zondag 7 september 2014 21:43 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Hij pleegde ook de eerste moord.![]()
In het paradijs nog wel! Hij gaf een Adam en Eva kleding van ....dierenvellen.
Zo goed als onvermijdelijk, zo'n loose cannon in je club. Niet alleen bij beginnende bewegingen, of kleine, hoewel daar de kans wel groter is. De Nederlandse uitdrukking is Ongeleid Projectiel, maar ik vind de Engelse veel beter. Die gaat over scheepsgeschut dat niet goed vastgezet is, en door terugslag dood en verderf zaait onder de bemanning. Een ongeleid projectiel kan van alles raken, maar vrijwel nooit de groep die het afgeschoten heef.quote:Op zondag 7 september 2014 22:11 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Toen occupy nog 'leefde' had ik wel enige interesse in hoe dat verliep. Helaas lang niet zo indrukwekkend als het in de VS soms was. Enfin, er waren toen meerdere kleine occupy-groepjes die, om zichzelf in leven te houden, soms een website en een "stream" onderhielden. En werd er niks live uitgezonden, dan werden de eerder opgenomen filmpjes ge"recycled". Nu was er ergens een occupy-groep waarin de stream vele filmpjes van die persoon uit mijn linkje uitzond. Het betrof een periode significant langer dan "een week", en de filmpjes lieten zien dat hij nog een stuk verder heen was dan op dat 'politie-auto' filmpje. Daarin herhaalde hij zich alleen met rare uitspattingen. De filmpjes waarin hij een monoloog hield die verder ging dan het herhalen van één ding, die waren pas echt griezelig. Ik hoop dat de beste man hulp gekregen heeft.
Ik vind er niks van, omdat het zomaar weer weg kan zijn.Wat voor mij betekent, dat het niet serieus is.quote:Op zondag 7 september 2014 22:13 schreef 00ll0l0l het volgende:
Wie vindt hier iets van? Graag niet citeren, ik denk dat ik het liever weer verwijder.
Wat nu, heeft Jezus iets te maken met dit topic? Die man was, als ik de bijbel moet geloven, een groot liefhebber van vis, hielp zelfs om daar hele scholen van te vangen, en vond het geen probleem om bijvoorbeeld 2000 varkens te laten verdrinken door zijn paranormale onbekende, helaas niet op orde zijnde vermogens.quote:
Eigenlijk zijn mensen de enigen die het evenwicht echt verstoren, vooral bij visvangst en zo. Als landdieren denken dat het normaal is dat we dieren eten die duizenden kilometers van onze natuurlijke leefomgeving vandaan leven op een plek die voor ons eigenlijk niet bereikbaar zou moeten zijn.quote:Op donderdag 4 september 2014 02:27 schreef remlof het volgende:
Er is geen god.
En als dieren geen dieren zouden eten zou het hele natuurlijke evenwicht worden verstoord. Evolutie heeft er gewoon voor gezorgd dat levensvormen zich voeden met dat wat beschikbaar is
Kutgewoonte. Niks anders over te zeggen, dan dat het een kutgewoonte is.quote:Op zondag 7 september 2014 22:26 schreef 00ll0l0l het volgende:
Dit schreef ik hiervoor en verwijderde het weer.
Zou ik ook zeggen, afgaand op niet meer dan de intro en de rest. Zolang je niet buiten de draad kijkt (dus ook niet de URL's in TS 's aanklikt die TS later toevoegt, kun je dat blijven denken. Wil je dat, kijk dan niet verder. Laat het je koud, idem. Enz. Internet en vrijheid, toe maar.quote:Op zondag 7 september 2014 23:53 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik zeg trolltopic. Alleen die intro al.
Een discussie met jezelf aan proberen te gaan.quote:Op zondag 7 september 2014 17:40 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Het is totale onzin wat je zegt, en geef nu eerst hier eens antwoord op. Je springt van de hak op de tak jij. Ben je soms van de libertarische partij?
Volgens een bevriende visser, was het juist een correctie van God, dat enorme vermogen van zijn schip. Omdat de vis, die God in de bijbel aan hem, via Adam had gegeven, zonder dat hulpmiddel niet te oogsten zou zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 00:07 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn mensen de enigen die het evenwicht echt verstoren, vooral bij visvangst en zo. Als landdieren denken dat het normaal is dat we dieren eten die duizenden kilometers van onze natuurlijke leefomgeving vandaan leven op een plek die voor ons eigenlijk niet bereikbaar zou moeten zijn.
Dat we geen langharige vacht hebben als een Yeti snap je niet he?quote:Op zondag 7 september 2014 22:24 schreef Pinpoint het volgende:
Om het over Allah maar niet te hebben. Die kon wel eens een textielhandel als sponsor hebben, zo bezopen wil hij dat je erbij loopt.
Jawel hoor, dat is omdat hominiden meer van de jacht begonnen te leven. Dan is het wel zo eerlijk, dat je zelf een apetijtelijke prooi bent. Kan ook andersom gegaan zijn, dat ze met hun naakte huid nogal vaak opgegeten werden, door dieren die liever geen bek vol haren hebben. Zodat die hominide zich gingen wapenen met primitieve speren, en goed stenen leerden gooien enz. Spullen waarmee je ook kunt gaan jagen. Of het was vanuit de gedachte "if you can't beat them, join them". In elk geval iets jacht. En dan komt zo'n Allah, of God nog wat eerder, een kijkje nemen. Maar de mens is dan al begonnen met landbouw, en bijelkaar gekropen in dorpen, zodat leeuwen en wolven weinig kansen hebben. Die pakken liever een schaap, waar toch hele kuddes van zijn. Dus zo'n god ziet het nut niet in van zonder vacht rondlopen. Bovendien waren veel godenzonen aan het puberen, en die konden niet met hun tengels en andere uitsteeksels van die blote meiden afblijven. Het was dus toen al lang niet op orde. Er moest duidelijk wat gebeuren. Dan kun je als god natuurlijk met het klimaat gaan klooien, maar dan moeten ook alle dieren een dikkere vacht. En goden konden toen heel goed toverbomen uitvinden, zelfs eentje waarvan je je naakt gaat voelen bij een heerlijk temperatuurtje. Maar daar moest wel van gegeten worden. Het werkte niet met instralen, want er was geen blauwe jurk. Eten dus. En wat is de zekerste manier om iemand zo'n vrucht te laten eten? Je raadt het al: zeggen dat het niet mag.quote:Op maandag 8 september 2014 08:45 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat we geen langharige vacht hebben als een Yeti snap je niet he?
Deze uitleg heb ik als gelovig jongetje vaak om gevraagd.quote:Op maandag 8 september 2014 13:19 schreef Pinpoint het volgende:
En dan komt zo'n Allah, of God nog wat eerder, een kijkje nemen. Maar de mens is dan al begonnen met landbouw, en bijelkaar gekropen in dorpen, zodat leeuwen en wolven weinig kansen hebben. Die pakken liever een schaap, waar toch hele kuddes van zijn. Dus zo'n god ziet het nut niet in van zonder vacht rondlopen. Bovendien waren veel godenzonen aan het puberen, en die konden niet met hun tengels en andere uitsteeksels van die blote meiden afblijven. Het was dus toen al lang niet op orde. Er moest duidelijk wat gebeuren. Dan kun je als god natuurlijk met het klimaat gaan klooien, maar dan moeten ook alle dieren een dikkere vacht. En goden konden toen heel goed toverbomen uitvinden, zelfs eentje waarvan je je naakt gaat voelen bij een heerlijk temperatuurtje. Maar daar moest wel van gegeten worden. Het werkte niet met instralen, want er was geen blauwe jurk. Eten dus. En wat is de zekerste manier om iemand zo'n vrucht te laten eten? Je raadt het al: zeggen dat het niet mag.
Zo gezegd, zo gezegd, zogezegd. En dat liet de mens zich geen twee keer zeggen, die hapte meteen toe.
Bij mij duurde het jaren, om het zo helder te krijgen. Niet omdat het moeilijk is, want het volgt heel logisch uit de Bijbel, en uit de evolutietheorie. Maar juist dat en - en vraagt nogal veel. Je moet namelijk open staan voor beide visies.quote:Op maandag 8 september 2014 13:36 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Deze uitleg heb ik als gelovig jongetje vaak om gevraagd.
Graag gedaan. Maar eigenlijk is het dus plagiaat. Alleen de combinatie heb ik bedacht.quote:Eén en ander is me nu duidelijk. Hulde.
Ontvangen door God? Je bedoelt ontvangstbevestiging van dat verzoek?quote:Op maandag 8 september 2014 22:13 schreef 00ll0l0l het volgende:
Maaarr Iemand met een kijk op de zaak. Ontvangen informatie?
Geen. Maar waarom zo ongeduldig? Als geen dier meer een ander dier opeet, gaat dat snel genoeg opvallen.quote:Op maandag 8 september 2014 22:37 schreef 00ll0l0l het volgende:
Wat is de ontvangen reactie na de vraag in de eerste post?
Niet de blokbetonmethode svpquote:Op maandag 8 september 2014 23:16 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Geen. Maar waarom zo ongeduldig? Als geen dier meer een ander dier opeet, gaat dat snel genoeg opvallen.
Ja maar nee.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:03 schreef 00ll0l0l het volgende:
Iemand al iets gezien dat het waard is om te noemen?
[..]
Niet de blokbetonmethode svp
Welke methode is het best, bij de vraag "Wat is de ontvangen reactie na de vraag in de eerste post?"quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:03 schreef 00ll0l0l het volgende:
Iemand al iets gezien dat het waard is om te noemen?
[..]
Niet de blokbetonmethode svp
quote:Op zondag 7 september 2014 17:40 schreef 00ll0l0l het volgende:
uit welke bijbel komt dit? Is veel aan toegevoegd? The father-mother in heaven? God is hermafrodiet?quote:Op zondag 7 september 2014 22:26 schreef 00ll0l0l het volgende:
Of deze: [[Zoals Jezus zegt: alles heeft een wet in zichzelf. Daarom kun je verder dan dat niets doen met zoiets als ,,De schriften'' Daar op zichzelf geen leven in vinden. Alleen door juist gebruik ervan.]]
Lection 46
The Transfiguration on the Mount.
The Giving of the Law.
1. AFTER six days, when the Feast of Tabernacles was nigh at hand, Iesus taketh the twelve and bringeth them up into a high mountain apart, and as he was praying the fashion of his countenance was changed, and he was transfigured before them, and his face did shine as the sun, and his raiment was white as the light.
2. And, behold, there appeared unto them Moses and Elias talking with him and spake of the Law, and of his decease which he should accomplish at Jerusalem.
3.. And Moses spake, saying, This is he of whom I foretold, saying, A prophet from the midst of thy brethren, like unto me shall the Eternal send unto you, and that which the Eternal speaketh unto him, shall he speak unto you, and unto him shall ye hearken, and whoso will not obey shall bring upon themselves their own destruction.
4. Then Peter said unto Iesus, Lord, it is good for us to be here; if thou wilt let us make here three tabernacles; one for thee, and one for Moses, and one for Elias.
5. While he yet spake, behold a bright cloud overshadowed them, and twelve rays as of the sun issued from behind the cloud, and a voice came out of the cloud, which said, This is my beloved Son, in whom I am well pleased; hear ye him.
6. And when the disciples heard it, they fell on their faces and were sore amazed, and Jesus came and touched them and said, Arise and be not afraid. And when they had lifted up their eyes, they saw no man, save Jesus only. And the six glories were seen upon him.
7. AND Iesus said unto them, Behold a new law I give unto you, which is not new but old. Even as Moses gave the Ten Commandments to Israel after the flesh, so also I give unto you the Twelve for the Kingdom of Israel after the Spirit.
8. For who are the Israel of God ? Even they of every nation and tribe who work righteousness, love mercy and keep my commandments, these are the true Israel of God. And standing upon his feet, Jesus spake, saying:
9. Hear O Israel, JOVA, thy God is One; many are My seers, and My prophets. In Me all live and move, and have subsistence.
10. Ye shall not take away the life of any creature for your pleasure, nor for your profit. nor yet torment it.
11. Ye shall not steal the goods of any, nor gather lands and riches to yourselves, beyond your need or use.
12. Ye shall not eat the flesh, nor drink the blood of any slaughtered creature, nor yet any thing which bringeth disorder to your health or senses.
13. Ye shall not make impure marriages, where love and health are not, nor yet corrupt yourselves, or any creature made pure by the Holy.
14. Ye shall not bear false witness against any, nor wilfully deceive any by a lie to hurt them.
15. Ye shall not do unto others, as ye would not that others should do unto you.
16. Ye shall worship One Eternal, the Father-Mother in Heaven, of Whom are all things, and reverence the holy Name.
17. Ye shall revere your fathers and your mothers on earth, whose care is for you, and all the Teachers of Righteousness.
18. Ye shall cherish and protect the weak, and those who are oppressed, and all creatures that suffer wrong.
19. Ye shall work with your hands the things that are good and seemly; so shalt ye eat the fruits Of the earth, and live long in the land.
20. Ye shall purify yourselves daily and rest the Seventh Day from labour, keeping holy the Sabbaths and the Festival of your God.
21. Ye shall do unto others as ye would that others should do unto you.
22. And when the disciples heard these words, they smote upon their breasts, saying: Wherein we have offended. O God forgive us: and may thy wisdom, love and truth within us incline our hearts to love and keen this Holy Law.
23. And Jesus said unto them, My yoke is equal and my burden light, if ye will to bear it, to you it will be easy. Lay no other burden on those that enter into the kingdom, but only these necessary things.
24. This is the new Law unto the Israel of God, and the Law is within, for it is the Law of Love, and it is not new but old. Take heed that ye add nothing to this law, neither take anything from it. Verily I say unto you, they who believe and obey this law shall be saved, and they who know and obey it not, shall be lost.
25. But as in Adam all die so in Christ shall all be made alive. And the disobedient shall be purged through many fires; and they who persist shall descend and shall perish eternally.
26. And as they came down from the mountain, Jesus charged them, saying, Tell the vision to no man, until the Son of man be risen again from the dead.
27. His disciples asked him, saying, Why then say the scribes that Elias must first come? And Jesus answered and said unto them, Elias truly shall first come and restore all things.
28. But I say unto you, that Elias is come already, and they knew him not, but have done unto him whatsoever they listed. Likewise shall also the Son of man suffer of them. Then the disciples understood that he spake unto them of John the Baptist.
Dit schreef ik hiervoor en verwijderde het weer.
Het klinkt best vergaand als je erover nadenkt. Maar zaken in die hoek zorgen ervoor dat we het, een paradijs (weer terug)krijgen. Bovendien wat het eten betreft: daar komt dan iets anders voor in de plaats wat waarschijnlijk ook beter is. Als je kijkt wat er nu al aan vegetarische of helemaal: veganistische dingen is, dan kom je toch een heel eind. Als je niet bang bent om de reguliere keuze soms te maken als dat nodig is. Of zelfs altijd <-- Ik ben er zeker van dat dat toch echt wel waar is. Omdat iemand anders zichzelf iets aan zou doen. Wat de hele waarheid is en hoe dat moet zijn en worden is in ieder geval ook duidelijk.
Het is iets waar iedereen over in zou moeten stemmen. En het mag niet ten koste van het eten gaan.
Op het moment is het praten wel erg ongezellig met jou. Ik probeerde dat op te lossen zoals je weet. Naast dat ik dat sowizo interessant vind. Anders kan de zaak zo verstrikt raken bijvoorbeeld in dit topic. Of een andere.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
Het is een kwestie van eten of gegeten worden.
Neequote:Op vrijdag 12 september 2014 13:03 schreef R0N1N het volgende:
[..]![]()
Jezelf quoten en aanvallen ... Vergeten van kloon te wisselen?
Het evangelie van de heiligen twaalf vult het verhaal uit de evangelien inderdaad aan, waar daar dingen ingekort weergegeven zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:02 schreef Manke het volgende:
[..]
uit welke bijbel komt dit? Is veel aan toegevoegd? The father-mother in heaven? God is hermafrodiet?
Ik zou het aan iemand anders vragen, dan heb je meer kans dat je een respons krijgt.quote:Op donderdag 4 september 2014 00:44 schreef 00ll0l0l het volgende:
Nou, dat vind ik een beetje een dooddoener. Maar een energie hier al, als daar zin in is en wens/wil (en natuurlijk heel waardig in de zin van prettig, pragmatisch, eerlijke interesse, geen gedachte op een of andere vage uitspraak dat het heersende geestelijk iets zou willen, misschien maw consistent verantwoord) lijkt mij een zaak om open voor te staan.quote:Op vrijdag 12 september 2014 15:35 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik zou het aan iemand anders vragen, dan heb je meer kans dat je een respons krijgt.
Ik denk aan magisch water dat voor elk dier voldoende voedingsstoffen biedt en ervoor zorgt dat ze geen trek meer krijgen in andere dieren. Als men dat nu eens zou uitvinden
Ik sta voor veel dingen open, maar ik geloof niet dat iets vanzelf gebeurt als we het allemaal wensen. Daar is toch echt actie voor nodig. Of toeval.quote:Op vrijdag 12 september 2014 17:20 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik een beetje een dooddoener. Maar een energie hier al, als daar zin in is en wens/wil (en natuurlijk heel waardig in de zin van prettig, pragmatisch, eerlijke interesse, geen gedachte op een of andere vage uitspraak dat het heersende geestelijk iets zou willen, misschien maw consistent verantwoord) lijkt mij een zaak om open voor te staan.
Maar wat voor actie? Ik pieker me suf, maar ik kan er niet één bedenken voor een energie hier al, als daar zin in is en wens/wil (en natuurlijk heel waardig in de zin van prettig, pragmatisch, eerlijke interesse, geen gedachte op een of andere vage uitspraak dat het heersende geestelijk iets zou willen, misschien maw consistent verantwoord)quote:Op vrijdag 12 september 2014 18:31 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik sta voor veel dingen open, maar ik geloof niet dat iets vanzelf gebeurt als we het allemaal wensen. Daar is toch echt actie voor nodig. Of toeval.
BUSTEDquote:Op vrijdag 12 september 2014 13:03 schreef R0N1N het volgende:
[..]![]()
Jezelf quoten en aanvallen ... Vergeten van kloon te wisselen?
Spaghetti natuurlijkquote:Op zaterdag 13 september 2014 19:32 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, maar als dieren geen dieren meer mogen eten, wat moet ik dan aan mijn pythons geven? Boerenkool? Wortels? Tomaten? Wat?
53? Ik had je jonger geschatquote:Op zondag 14 september 2014 17:22 schreef 00ll0l0l het volgende:
Maar al iemand met een kijk erop? Na het informatieverzoek aan ''Boven" ?
O, ik vind dat meer een soort van bizarre opmerking.quote:Op zondag 14 september 2014 18:38 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
53? Ik had je jonger geschat
Dus je nick is niet je leeftijd.quote:Op zondag 14 september 2014 18:40 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
O, ik vind dat meer een soort van bizarre opmerking.
Yoda in da house.quote:Op maandag 8 september 2014 22:21 schreef Goejedag het volgende:
Ontvangen informatie negatief, giraffen bereiden de geverfde muur buren. Reeds u vind wat ervan?
Dat ook.quote:Op zondag 14 september 2014 18:41 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dus je nick is niet je leeftijd.
..en de lamme leidt de blinde.quote:Op zondag 14 september 2014 18:49 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Goed, genoeg gedold.
Topic einde dieren eten dieren. Dat is inderdaad de toekomstverwachting in de bijbel waar "het lam naast de leeuw ligt". Probleem is dan wel wat moet de leeuw met zijn gebit en spijsverteringskanaal dat volledig op vlees is ingericht, dan is de leeuw geen leeuw meer maar een paard.
Ik moet iets bekennen: ik weet niet eens wat Topic einde dieren zijn. Familie van de Tapir denk ik. Of van de Tapioca. En ik lulde mee alsof ik er verstand van had. Niemand heeft het gemerkt. Zelfs TS niet.quote:Op zondag 14 september 2014 18:49 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Goed, genoeg gedold.
Topic einde dieren eten dieren.
Maar goed ook, anders gaat die blinde per ongeluk toch nog dieren opeten.quote:
Ook zoiets. Dan smaakt het nergens naarquote:Op zondag 14 september 2014 22:03 schreef SpecialK het volgende:
Andijviestamppot zonder spek vreten zeker. Rot op man je weet niet waar je over lult.
Ja!quote:Op zondag 14 september 2014 22:03 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Maar goed ook, anders gaat die blinde per ongeluk toch nog dieren opeten.
Heb ik ook eens gehad. Toen at ik een blinde vink. Is eigenlijk precies hetzelfde.quote:
Toen leidde je de blinde naar binnen.quote:Op zondag 14 september 2014 22:14 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Heb ik ook eens gehad. Toen at ik een blinde vink. Is eigenlijk precies hetzelfde.
Ik heb er zelfs een speciale darm voor.quote:Op zondag 14 september 2014 22:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toen leidde je de blinde naar binnen.
die blinde?quote:Op zondag 14 september 2014 22:18 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs een speciale darm voor.
Maruhm, wat heeft het eigenlijk voor zin om met iets bezig te zijn dat in de praktijk niet gaat werken?quote:Op zondag 14 september 2014 22:25 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Één van mijn resultaten is dat dit in sociale verhoudingen ligt. De leeuw als een soort van oppasser op de meer kudde achtige, een beetje zwaar en massa achtige (dommer?) gedragende dieren.
Daar is zeker reden voor in omstandigheden waar dieren geen dieren meer eten.
Het lijkt er ook sterk op: opruiming van dode dieren. Wat dan is als een heel goede begrafenis.
Nu moet ik (weer?) zo'n buitenlandse term gebruiken
dit er dan maar bij
Maar dat is beter te zien in een soort van karma-achtige sfeer. Dus bijvoorbeeld ,,begrafenis'' maar helemaal juist is niet met een plechtigheidssfeer die over het algemeen bij het woord ''begrafenis'' hoort.
Ik zeg nu ook niets over de ''mensenbegrafenis''. Ik bedoel een soort van heel basis ruwe-achtige sfeer binnen het begrip van karma. En in het wild bij dieren.
Heel andere omstandigheden en sfeer dus.
Hij heeft een blinddoek om, voor ......quote:
volgens mij ben je aan het dollen.....quote:Op zondag 14 september 2014 22:00 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ik moet iets bekennen: ik weet niet eens wat Topic einde dieren zijn. Familie van de Tapir denk ik. Of van de Tapioca. En ik lulde mee alsof ik er verstand van had. Niemand heeft het gemerkt. Zelfs TS niet.
is er nog dood dan?quote:Op zondag 14 september 2014 22:25 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Één van mijn resultaten is dat dit in sociale verhoudingen ligt. De leeuw als een soort van oppasser op de meer kudde achtige, een beetje zwaar en massa achtige (dommer?) gedragende dieren.
Daar is zeker reden voor in omstandigheden waar dieren geen dieren meer eten.
Het lijkt er ook sterk op: opruiming van dode dieren. Naast bepaalde planten als eten. Wat dan is als een heel goede begrafenis.
Nu moet ik (weer?) zo'n buitenlandse term gebruiken
dit er dan maar bij
Maar dat is beter te zien in een soort van karma-achtige sfeer. Dus bijvoorbeeld ,,begrafenis'' maar helemaal juist is niet met een plechtigheidssfeer die over het algemeen bij het woord ''begrafenis'' hoort. Kan ook wel misschien (?) ..
Ik zeg nu ook niets over de ''mensenbegrafenis''. Ik bedoel een soort van heel basis ruwe-achtige sfeer binnen het begrip van karma. En in het wild bij dieren.
Heel andere omstandigheden en sfeer dus.
nee er is geen dood in het hiernamaalsquote:Op zondag 14 september 2014 23:32 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Vraag dat anders even zelf. En plaats het hier.
Wel iets anders? Ik word nieuwsgierig.quote:Op zondag 14 september 2014 23:35 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
nee er is geen dood in het hiernamaals
Prove that you are human by adding seven and 3quote:Op maandag 15 september 2014 00:09 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Het punt is: er moet op een veilige manier iets gebeuren aan het hele onderwerp.
Hoe denk jij daarover?
This must be an important question for you. Can you tel me more about it?quote:Op maandag 15 september 2014 00:17 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Prove that you are human by adding seven and 3
Geen idee, ik wilde gewoon weten wat er in het hiernamaals is. Maar TevredenAtheist is denk ik al naar bed.quote:Op maandag 15 september 2014 00:09 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Het punt is: er moet op een veilige manier iets gebeuren aan het hele onderwerp.
Hoe denk jij daarover?
Je bent gezakt voor de turingtestquote:Op maandag 15 september 2014 00:19 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
This must be an important question for you. Can you tel me more about it?
Of misschien heeft iemand een voorstel voor zo'n onderwerp. Of over de waarheid van dit onderwerp TRU / Gevaar: het geestelijke of wat dat betekent.quote:
Ik denk dat dat net onze pet te boven gaat. Wellicht heb je zelf een idee?quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:59 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Of misschien heeft iemand een voorstel voor zo'n onderwerp. Of over de waarheid van dit onderwerp TRU / Gevaar: het geestelijke of wat dat betekent.
Ik kan je niet meer volgen, het spijt me.quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:59 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Of misschien heeft iemand een voorstel voor zo'n onderwerp. Of over de waarheid van dit onderwerp TRU / Gevaar: het geestelijke of wat dat betekent.
Als je niet begrijpt wat iemand bedoelt, kun je altijd proberen er zelf iets zinnigs in te zien. Zo werkte het eeuwenlang bij het Orakel, en nog redelijk succesvol ook.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:32 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ik kan je niet meer volgen, het spijt me.
eh ... wat is rust en blijheid en echt waardevol om mee bezig te zijn, aandacht aan te geven in de toekomst?quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:01 schreef Goejedag het volgende:
[..]
Ik denk dat dat net onze pet te boven gaat. Wellicht heb je zelf een idee?
Ik bedoel een topic dat een vraag stelt om aan ''boven'' te gaan vragen. En wat is dan de informatie die mensen zien.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:32 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ik kan je niet meer volgen, het spijt me.
Het hecht waarde aan de omgeving de vogels het vrij zijn, weetje wie pas vrij zijn? Vogels en konijnenquote:Op dinsdag 16 september 2014 18:54 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
eh ... wat is rust en blijheid en echt waardevol om mee bezig te zijn, aandacht aan te geven in de toekomst?
Ik vind dat je gelijk hebt in zekere zin. Maar als ze te grazen worden genomen ...quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:55 schreef Goejedag het volgende:
[..]
Het hecht waarde aan de omgeving de vogels het vrij zijn, weetje wie pas vrij zijn? Vogels en konijnen
Het schijnt en blijkt dat wat ik zei rustig en prettig kunnen vragen aan ''boven'' eraan bijdraagt in ieder geval. Vrijheid en blijheid.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:55 schreef Goejedag het volgende:
[..]
Het hecht waarde aan de omgeving de vogels het vrij zijn, weetje wie pas vrij zijn? Vogels en konijnen
Wie begrijpt deze zin?quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:59 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Het schijnt en blijkt dat wat ik zei rustig en prettig kunnen vragen aan ''boven'' eraan bijdraagt in ieder geval. Vrijheid en blijheid.
Volgens mij is ie wel begrijpelijk. Alleen ik liet een paar aanhalingstekens weg. Iets anders is ook wat meer aangedikt omdat iemand ooit iets zei over onbegrijpelijkheid.quote:Op woensdag 17 september 2014 00:26 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Wie begrijpt deze zin?![]()
Mja, en dan maak je gelijk misbruik van een term door bedekt/onbedekt de foto van een boek te plaatsen die dat in de titel heeft?quote:
Maar het is toch waar? Het is toch zeker weleens leuk om wat meer door de war te schrijven en voor anderen om te lezen? (kan ook iets zijn om mee op te passen)quote:
Ik weet er één, waarmee "boven" zijn bestaan kan bewijzen, als 'ie vijf keer op rij evident het juiste antwoord geeft. Maar die vraag zou kwetsend voor jou kunnen zijn. En zo heel belangrijk is dat bestaan nou ook weer niet, dus ik aarzel om te zeggen wat die vraag is.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:55 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Ik bedoel een topic dat een vraag stelt om aan ''boven'' te gaan vragen. En wat is dan de informatie die mensen zien.
Ik wil het wel weten.quote:Op woensdag 17 september 2014 01:27 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ik weet er één, waarmee "boven" zijn bestaan kan bewijzen, als 'ie vijf keer op rij evident het juiste antwoord geeft. Maar die vraag zou kwetsend voor jou kunnen zijn. En zo heel belangrijk is dat bestaan nou ook weer niet, dus ik aarzel om te zeggen wat die vraag is.
ik wil nog steeds wel weten wat pinpoint wil zeggen, maar ik ben ook iemand die dit zag:quote:Op woensdag 17 september 2014 01:31 schreef Joeri. het volgende:
TS, schrijf ajb. de troonrede van volgend jaar. Ik zie het mij nu al voor me hoe Willem dit voorleest.
O jawel. Je schreef bewust een stukje wartaal, maar dat zegt niets over je eerdere teksten. Als iedereen mij een gevaar op de weg noemt, en een brokkenpiloot, kan ik dan hun ongelijk bewijzen door opzettelijk een paar geparkeerde auto's te rammen?quote:Op woensdag 17 september 2014 00:47 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Mja, en dan maak je gelijk misbruik van een term door bedekt/onbedekt de foto van een boek te plaatsen die dat in de titel heeft?
Dat is als het ware gewoon misselijk. En ik heb het al uitgelegd, dus dat kan al niet meer opgaan.
Dit:quote:Op woensdag 17 september 2014 01:35 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
O jawel. Je schreef bewust een stukje wartaal, maar dat zegt niets over je eerdere teksten. Als iedereen mij een gevaar op de weg noemt, en een brokkenpiloot, kan ik dan hun ongelijk bewijzen door opzettelijk een paar geparkeerde auto's te rammen?
Misschien probeerde jij wel heel andere wartaal te schrijven, dan er nu staat.
?quote:Op woensdag 17 september 2014 01:27 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ik weet er één, waarmee "boven" zijn bestaan kan bewijzen, als 'ie vijf keer op rij evident het juiste antwoord geeft. Maar die vraag zou kwetsend voor jou kunnen zijn. En zo heel belangrijk is dat bestaan nou ook weer niet, dus ik aarzel om te zeggen wat die vraag is.
OK, de vraag is, te stellen bij vijf door mij te kiezen posts van jou, deze: "Wat bedoelt 00ll0l0l hiermee?"quote:
Dat bestaan is wel zo belangrijk. Net zoals met alle dingen. Als voorbeeld: een flatgebouw -- anders dan zou je er tegenaan kunnen botsen. Maar dat is een wel heel simpel voorbeeld. Misschien iets verder is het voorbeeld van het erkennen van een macht. Er kunnen redenen zijn om dat niet te doen. Bijvoorbeeld de opbouw van macht van een bepaald land. En in het geval van God zijn er ook geen redenen om niet te willen erkennen. Een belangrijke voorwaarde is wel goede (officiële) informatie. En daar ontbreekt het nu al jaren en jaren aan.quote:Pinpoint:
En zo heel belangrijk is dat bestaan nou ook weer niet,
Ik kan nu alvast zeggen dat het een natuurwet is dat jij dat te zien gaat krijgen als je dat doet. Maar het probleem is op het moment dat zoiets doen, dus op grond van openbaring, een heel instabiel iets is. Daarom is het te vervalsen. Jij kan bijvoorbeeld liegen. Wat jij wel vaker doet naar mijn kijk op de zaak. Andere mensen ook valt mij weleens op. Of dat die neiging er is als het over ''boven'' gaat. (Maar trek het je niet aan). Verder kunnen er technische problemen bij bestaan. Dit zijn zaken die al lang een technisch goede oplossing horen te hebben. Ik wil daar nu niet heel veel over zeggen, tenzij je erover doorvraagt, maar ik weet hoe zoiets 100% trefzeker te krijgen is.quote:OK, de vraag is, te stellen bij vijf door mij te kiezen posts van jou, deze: "Wat bedoelt 00ll0l0l hiermee?"
Ja ik denk wel dat ik er iets mee kan. Bedankt. Ik zal er eens op letten. Als ik je kritiek zo lees dan blijft de reden inderdaad op emoticon staan als reden ervoor.quote:Op woensdag 17 september 2014 02:04 schreef Joeri. het volgende:
Beste TS, mijn schatting is 70/30 kans wat betreft troll/serieus. Maar ik waag de gok. Probeer in Godsnaam, we zijn immers @ F&L, minder verwijswoorden zoals er, daar, hier, ermee et cetera te gebruiken. Ook maakt het gebruiken van algemene begrippen als dingen en zaken je tekst niet helderder. Dit heeft niks te maken met een andere manier van schrijven. Ik hoop dat je er 'wat' mee kan.
O, ik zit mij alleen net te bedenken, dat ik niet onbegrijpelijk schrijf in principe. Ik zat meer te denken aan de aandacht erop. Op de manier die jij bedoelt, leidt zeker tot meer kijk en inzicht op waar het over gaat. Iets kan ook gaan om iets dat meer in kennis ligt. Waar een openbaring iets kan doen.quote:Op woensdag 17 september 2014 01:37 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
OK, de vraag is, te stellen bij vijf door mij te kiezen posts van jou, deze: "Wat bedoelt 00ll0l0l hiermee?"
Warrigheid als emoticon is, behalve in duidelijk herkenbare satire, buitengewoon onbeschoft.quote:Op woensdag 17 september 2014 02:09 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Ja ik denk wel dat ik er iets mee kan. Bedankt. Ik zal er eens op letten. Als ik je kritiek zo lees dan blijft de reden inderdaad op emoticon staan als reden ervoor.
Dat roep je al weken. Als het voor jou een moeilijk onderwerp is, hou er dan over op. Of denk je dat iemand op jouw spervuur van voorzichtige wazige boodschappen zit te wachten?quote:Maar een trol ben ik zeker niet. Misschien bedoel je voorzichtigheid. Als jij dit zo noemt: er is simpelweg iets met het onderwerp.
Ik krijg nooit openbaringen, zelfs geen instabiele. Met een flinke haal godenkruid (zie spoiler) kan ik dat wel bewerkstelligen, maar dan nog krijg ik geen antwoord op een gerichte vraag. Als ik ze zonder wat voor krachtig spul ook krijg, ga ik onmiddelijk naar de dokter.quote:Op woensdag 17 september 2014 01:46 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik kan nu alvast zeggen dat het een natuurwet is dat jij dat te zien gaat krijgen als je dat doet. Maar het probleem is op het moment dat zoiets doen, dus op grond van openbaring, een heel instabiel iets is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Pinpoint op 17-09-2014 10:56:01 ]-- <br />Pinpoint
Ik heb het idee dat jij indien mogelijk TOP misselijk zou kunnen reageren. Maar ik weet het niet. In die zin dat eruit te komen zou moeten zijn.quote:Op woensdag 17 september 2014 02:31 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Warrigheid als emoticon is, behalve in duidelijk herkenbare satire, buitengewoon onbeschoft.
[..]
Dat roep je al weken. Als het voor jou een moeilijk onderwerp is, hou er dan over op. Of denk je dat iemand op jouw spervuur van voorzichtige boodschappen zit te wachten?
Je maakt dat pas duidelijk als je ophoudt met je opzettelijk warrige teksten.quote:Op woensdag 17 september 2014 02:33 schreef 00ll0l0l het volgende:
Zoals ik hierboven duidelijk maak heb ik geen onbeschofte intenties
Ik vind het idee interessant, maar het heeft zoals ik meestal zie bij dingen die jij zegt uitgebreide mogelijkheden dat ik bijvoorbeeld voor schut sta.quote:Op woensdag 17 september 2014 01:37 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
OK, de vraag is, te stellen bij vijf door mij te kiezen posts van jou, deze: "Wat bedoelt 00ll0l0l hiermee?"
Ik wil het er nog weleens over hebben als dat kan. Als ik al uitlegde heb ik daar ook een reden voor. Maar ik denk dat het zeker goed kan komen.quote:Pinpoint:
Je maakt dat pas duidelijk als je ophoudt met je opzettelijk warrige teksten.
Als jij rare dingen bedoelt, maar die zo wazig zegt dat alleen "boven" ze begrijpt, en dat aan ons hierbeneden doorgeeft, zou het inderdaad kunnen dat je voor schut komt te staan. Maar dat heb je dan aan jezelf, en aan "boven" te danken. Vooral aan jezelf. Want mijn vraag had ik wel bedacht, maar niet gepost hier. Dat deed ik alleen omdat jij het wilde weten.quote:Op woensdag 17 september 2014 02:51 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Ik vind het idee interessant, maar het heeft zoals ik meestal zie bij dingen die jij zegt uitgebreide mogelijkheden dat ik bijvoorbeeld voor schut sta.
Ik moet nu gaan stoppen, en ik zou nog willen zeggen, al voor ik jouw laatste post hiervoor las dat :::quote:Op woensdag 17 september 2014 02:56 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Als jij rare dingen bedoelt, maar die zo wazig zegt dat alleen "boven" ze begrijpt, en dat aan ons hierbeneden doorgeeft, zou het inderdaad kunnen dat je voor schut komt te staan. Maar dat heb je dan aan jezelf, en aan "boven" te danken. Vooral aan jezelf. Want mijn vraag had ik wel bedacht, maar niet gepost hier. Dat deed ik alleen omdat jij het wilde weten.
Wazig praten: één ding waar ik echt niet van houd is onzin uitkramen. Als jij dat ergens ziet bij mij dan moet dat op te helderen zijn. Een of andere oplichterige ''dooddoener'' is bij mij volgens mij niet te ontdekken.quote:Pinpoint:
Als jij rare dingen bedoelt, maar die zo wazig zegt dat alleen "boven" ze begrijpt, en dat aan ons hierbeneden doorgeeft, zou het inderdaad kunnen dat je voor schut komt te staan. Maar dat heb je dan aan jezelf, en aan "boven" te danken. Vooral aan jezelf. Want mijn vraag had ik wel bedacht, maar niet gepost hier. Dat deed ik alleen omdat jij het wilde weten.
Ik leer zoveel van jou!quote:Op woensdag 17 september 2014 03:05 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Ik moet nu gaan stoppen, en ik zou nog willen zeggen, al voor ik jouw laatste post hiervoor las dat :::
[dit is misschien niet meteen begrijpelijk, ik kan er morgen nog op terugkomen hier] wat dat goedkomen betreft: ''de claim daarvan stellen'' is al een belangrijk iets. Dat zelfs al voldoende kan zijn. Waar het ook over gaat.
[..]
Wazig praten: één ding waar ik echt niet van houd is onzin uitkramen. Als jij dat ergens ziet bij mij dan moet dat op te helderen zijn. Een of andere oplichterige ''dooddoener'' is bij mij volgens mij niet te ontdekken.
Want mijn vraag had ik wel bedacht, maar niet gepost hier. Dat deed ik alleen omdat jij het wilde weten.::::::::
Sorry, ik ben een beetje terughoudend. Maar als ik geen gevaar zie dan wordt het zo, wat je voorstelde.
Als ik geen onmogelijke intenties zie, met een doel. Als ik een paar posts terug zei. Als jij nu weet dat jij die niet hebt, dan is en wordt het zo als je voorstelde.
Ik voel een hoop negatieve straling van jou afkomen, dat is niet gewenst in dit topic. Dit verslechterdtd alleen maar het dieren eten dieren protocol.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:10 schreef tijnhet het volgende:
Nog geen centimeter verbetering, maar hij houdt het wel vol.
Ofwel een trol, ofwel iemand die eigenlijk heel nodig naar de dokter zou moeten. Ik hoop het eerste, dat vind ik minder zielig. Liever dat ik ergens in tuin maar een mens verder gewoon in orde is, dan dat iemand die hulp nodig heeft, die niet krijgt.
Ik zie waar je heen wilt, mag ik vertellen dat ik het een positieve wending vind?quote:Op woensdag 17 september 2014 13:14 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik heb een idee. Waarom niet een ''stamp onderwerp'' doen als in deze video (die ik al eerder plaatste) ?
In TRU, voor de leuke dingen die we wensen in het leven? Sommige mensen zijn wat terughoudend als je dat zo stelt, dus in ieder geval om te beginnen, als uitgangspunt.
Dat werkt dan bij door het afspreken van een tijd met voldoende regelmaat.
Technisch gezien weet ik zo ongeveer wel hoe ze dat daar gedaan hebben, heb ik daar wel zicht op.
Misschien wordt het ook nog wel de miljoen van Randi waard.
Nou, ik zie dus wel degelijk gevaar. Niet vanwege mijn intenties, want die zijn goed, maar vanwege wat "boven" misschien gaat vertellen als ik vraag wat jij bedoelt. Als dat gebeurt via technische middelen valt het nog mee, voor mij althans. Want dan heb ik alleen maar de vragen gesteld, en ben niet verantwoordelijk voor de antwoorden.quote:Op woensdag 17 september 2014 03:05 schreef 00ll0l0l het volgende:
Sorry, ik ben een beetje terughoudend. Maar als ik geen gevaar zie dan wordt het zo, wat je voorstelde.
Als ik geen onmogelijke intenties zie, met een doel. Als ik een paar posts terug zei. Als jij nu weet dat jij die niet hebt, dan is en wordt het zo als je voorstelde.
Maar is er interesse in zo'n ''stamp en wamp'' onderwerp zo'n ie a oe a ie-onderwerp of niet? Dan ga ik eerlijk eens even kijken het mechaniekje erachter tot stand te brengen.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:14 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik heb een idee. Waarom niet een ''stamp onderwerp'' doen als in deze video (die ik al eerder plaatste) ?
Dit is hetzelfde, maar dan vanuit de Aziatische cultuur
In TRU, voor de leuke dingen die we wensen in het leven? Sommige mensen zijn wat terughoudend als je dat zo stelt, dus in ieder geval om te beginnen, als uitgangspunt.
Dat werkt dan bij door het afspreken van een tijd met voldoende regelmaat.
Technisch gezien weet ik zo ongeveer wel hoe ze dat daar gedaan hebben, heb ik daar wel zicht op.
Misschien wordt het ook nog wel de miljoen van Randi waard.
Geen idee wat stamp en wamp is, maar ik dacht dat je werkte aan een apparaat om 100% betrouwbaar met het hogere te communiceren. Of is dat ding al klaar?quote:Op woensdag 17 september 2014 17:21 schreef 00ll0l0l het volgende:
Maar is er interesse in zo'n ''stamp en wamp'' onderwerp zo'n ie a oe a ie-onderwerp of niet? Dan ga ik eerlijk eens even kijken het mechaniekje erachter tot stand te brengen.
Ik ben er klaar mee, mijn geduld is op. succes.quote:Op woensdag 17 september 2014 02:41 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Je maakt dat pas duidelijk als je ophoudt met je opzettelijk warrige teksten.
hm overdreven zoals vaker. Stom teksje.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:37 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ik ben er klaar mee, mijn geduld is op. succes.
Erg jammer dat u het al opgeeft. Misschien snap je zijn kant niet zo en kan je nog wat verder inlezen in zijn vorige comments.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:37 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ik ben er klaar mee, mijn geduld is op. succes.
nee dank je, pure tijdverspilling.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:44 schreef Goejedag het volgende:
[..]
Erg jammer dat u het al opgeeft. Misschien snap je zijn kant niet zo en kan je nog wat verder inlezen in zijn vorige comments.
een forum is om te debatteren over standpunten waar je het niet over eens bent, niet om onbegrijpelijke teksten te ontwarren, voor puzzels heb ik het cryptogram op zaterdag.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:42 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
hm overdreven zoals vaker. Stom teksje.
Je weet ook dat er staat maar hij vond geen enkele die geschikt was tot hulp?quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:50 schreef 10011001subjectivisme het volgende:
heel gevaarlijk dit. Dieren eten is ongezond.
Genesis vertelt in het eerste scheppingsverhaal dat God alles schiep, de planten, de bomen en de dieren, alle 'naar hun aard' en dat hij zag dat het goed was. De Bijbel spreekt dan ook van de heerlijkheid van God in de schepping (Ps. 57:6,12; 72:19; 104:31; 108:6; Jes. 6:3). De mens schiep Hij naar Zijn beeld, als zijn gelijkenis, met de bedoeling dat deze zou heersen over de hele aarde en over alle dieren (Gen. 1:26-28). In het tweede scheppingsverhaal is sprake van de Hof van Eden, die de mens moet bewerken en bewaren. In dit tweede verhaal is Adam, geformeerd van 'stof uit de aardbodem', eerst alleen in de hof. In Genesis 2:18-20 lezen we: 'en de Here God zeide: "Het is niet goed dat de mens alleen zij. Ik zal hem een hulp maken die bij hem past". En de Here God formeerde uit de aardbodem al het gedierte des velds en al het gevogelte des hemels. Ook bracht Hij het tot de mens om te zien hoe deze het noemen zou. En de mens gaf namen aan al het vee, aan het gevogelte des hemels en aan al het gedierte des velds, maar voor zichzelf vond hij geen hulp die bij hem paste.' En dàn pas bouwt God een rib van Adam tot een vrouw. In Genesis 1:29-30 wordt verder gezegd: 'En God zeide: "Zie, Ik geef u al het zaaddragend gewas op de gehele aarde en al het geboomte waaraan zaaddragende vruchten zijn; het zal u tot spijze dienen. Maar aan al het gedierte der aarde en al het gevogelte des hemels en al wat op de aarde kruipt, waarin leven is (geef Ik) al het groene kruid tot spijze"; en het was alzo'.
We zien in deze scheppingsverhalen dat de mens God vertegenwoordigt op de aarde. De dieren zijn geschapen 'naar hun aard'. Hoewel zij dus niet naar Gods beeld en gelijkenis geschapen zijn, acht de schrijver van Genesis het toch mogelijk dat Adam onder hen een hulp zou vinden die bij hem pastte. Dat betekent dat er tussen de mens en de dieren grote overeenkomsten bestaan. Vlees wordt niet als voeding voor de mens genoemd. Het wordt dus niet als onontbeerlijk beschouwt.
Gelijk hoeft toch niet? Geschikt als hulp is voldoende. Mag best wat minder dan gelijk zijn. En dat is precies wat God volgens hele kuddes gelovigen voor de mens geschapen heeft.quote:Op donderdag 18 september 2014 11:23 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Je weet ook dat er staat maar hij vond geen enkele die geschikt was tot hulp?
Dus omkort te zijn geen enkel dier zou ooit gelijk kunnen zijn als een mens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de woestijn kregen ze al kwartels.quote:En God gaf alle dieren het groen van de aarde tot spijze, dus toen aten zelfs de leeuwen alleen maar gras en ofzaden o.i.d. en moet je zien wat ze nu eten
En je weet ook wat het volk te eten kreeg toen ze zo ontzettend lang door de woestijn hebben gezworven nadat ze door mozes uit egypte waren geleid?
Precies: vlees.-- <br />Pinpoint
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |