abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144278621
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zeg o|O
Ging een beetje te ver hè?

Sorry mevrouw...
pi_144278676
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:16 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Maar misschien wel anders. Dat het bijvoorbeeld onbekend is, of anders dat ze het niet weten, maar dat het wel duidelijk is, of begrijpelijk, maar dan dus niet zoals het nu bekend staat. Eigenlijk dus zoals jij al zei. Dat acht ik zeker mogelijk.
Of dat er met de kennis van nu gezegd kan worden zoals eerder voortkwam uit onzekerheden die in historisch perspectief altijd al vreemd geweest zijn. Dan zou er feitelijk weinig aan de hand zijn.
pi_144278772
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 17:27 schreef 00ll0l0l het volgende:
Maar de zaak echt kennende zal er ook wel een weg kunnen zijn om mensen te eten. Aan de andere kant kun je zaken echt niet zomaar uitsluiten.
Je moet altijd respect hebben voor mensen. Als dat in orde is, kunnen mensen elkaar opeten, mits het zedelijk blijft. Want een moet je ook respecteren. Niet dat die elke dag mensen moet eten, dat is weer het andere uiterste. Er moet een evenwicht zijn. Dat zal moeilijk te vinden zijn, maar waar een wil is, is een weg.
-- <br />Pinpoint
pi_144278829
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:21 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Je moet altijd respect hebben voor mensen. Als dat in orde is, kunnen mensen elkaar opeten, mits het zedelijk blijft. Want een moet je ook respecteren. Niet dat die elke dag mensen moet eten, dat is weer het andere uiterste. Er moet een evenwicht zijn. Dat zal moeilijk te vinden zijn, maar waar een wil is, is een weg.
Daarom moeten we serieus kijken naar hoe dat anders kan, want dit MOET veranderen.
pi_144279188
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Of dat er met de kennis van nu gezegd kan worden zoals eerder voortkwam uit onzekerheden die in historisch perspectief altijd al vreemd geweest zijn. Dan zou er feitelijk weinig aan de hand zijn.
Door de ogen van toen was het denk ik heel normaal. Anders hadden ze het wel verboden, want onzedelijkheid werd daar, en toen in die situatie, dat beseffen wij denk ik te weinig, wel degelijk verboden, en ook niet getolereerd. Dat ze bijvoorbeeld een gedoogbeleid hadden, zodat je mensen kon opeten als je maar geen overlast veroorzaakte. En alleen als je minstens achttien was, en diegene die opgegeten was bijvoorbeeld minstens zestien of zo. Als we dat denken, dat het zo ging, kijken we teveel met de ogen van nu. En zulke ogen hadden ze toen niet, daarom werd er anders tegenaan gekeken. Ik bedoel natuurlijk geestelijke ogen, wat een enorme invloed heeft op hoe het werkt.
-- <br />Pinpoint
pi_144279231
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:35 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Door de ogen van toen was het denk ik heel normaal. Anders hadden ze het wel verboden, want onzedelijkheid werd daar, en toen in die situatie, dat beseffen wij denk ik te weinig, wel degelijk verboden, en ook niet getolereerd. Dat ze bijvoorbeeld een gedoogbeleid hadden, zodat je mensen kon opeten als je maar geen overlast veroorzaakte. En alleen als je minstens achttien was, en diegene die opgegeten was bijvoorbeeld minstens zestien of zo. Als we dat denken, dat het zo ging, kijken we teveel met de ogen van nu. En zulke ogen hadden ze toen niet, daarom werd er anders tegenaan gekeken. Ik bedoel natuurlijk geestelijke ogen, wat een enorme invloed heeft op hoe het werkt.
Precies. Daarom is het een beetje zoals bowlen: het is een tijdje leuk, maar eigenlijk kijk je na een uurtje voornamelijk uit naar het steengrillen.
pi_144279272
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Daarom moeten we serieus kijken naar hoe dat anders kan, want dit MOET veranderen.
Ja, maar dan moeten mensen of moderatoren niet zeggen dat ze mij niet begrijpen. Want daar wordt het niet beter van. Zo ging het ook fout bij de Romeinen, denk ik. Dat die zeiden dat iedereen onbegrijpelijk was. Maar ze waren gewoon zelf aan het einde van hun Latijn.
-- <br />Pinpoint
pi_144279362
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:38 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ja, maar dan moeten mensen of moderatoren niet zeggen dat ze mij niet begrijpen. Want daar wordt het niet beter van. Zo ging het ook fout bij de Romeinen, denk ik. Dat die zeiden dat iedereen onbegrijpelijk was. Maar ze waren gewoon zelf aan het einde van hun Latijn.
Het is als Grieken die Latijn schreven terwijl Chinezen dachten van niet en het dus niet snapten.
pi_144279459
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is als Grieken die Latijn schreven terwijl Chinezen dachten van niet en het dus niet snapten.
Zoals jij het uitlegt, snap ik het. Maar echt invoelen kun je pas als je met de ogen van een Chinees kijkt. Ik probeer dat wel, door m'n ogen scheef te trekken. Maar het blijft moeilijk.
-- <br />Pinpoint
pi_144279487
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:44 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Zoals jij het uitlegt, snap ik het. Maar echt invoelen kun je pas als je met de ogen van een Chinees kijkt. Ik probeer dat wel, door m'n ogen scheef te trekken. Maar het blijft moeilijk.
Probeer het eens op de kop?
pi_144279558
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Probeer het eens op de kop?
O ja. Maar ik zie nu, dat het al op de kop was. Ik moet hier trouwens snel mee stoppen, want het is verslavend. Nog een kwartier zo, en ik kan me laten afvoeren in een dwangbuis.
-- <br />Pinpoint
pi_144279648
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:46 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

O ja. Maar ik zie nu, dat het al op de kop was. Ik moet hier trouwens snel mee stoppen, want het is verslavend. Nog een kwartier zo, en ik kan me laten afvoeren in een dwangbuis.
Dat is de endorfineverslaving. Dat krijg je ervan als je subjectiviteit verwerpt.
pi_144279765
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is de endorfineverslaving. Dat krijg je ervan als je subjectiviteit verwerpt.
Dan ga ik die nu bestrijden, met wodka en tonic. Daar word ik hartstikke subjectief van. Misschien zelfs grof.
En ik zag net weer zo'n post van Syamsu, dus ik weet niet of dat wel goed gaat. Aan de andere kant: als ik grof word, kan hij wel zien dat ik subjectiviteit erken. Dus het kan twee kanten uit.
-- <br />Pinpoint
pi_144279805
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:53 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Dan ga ik die nu bestrijden, met wodka en tonic. Daar word ik hartstikke subjectief van. Misschien zelfs grof.
En ik zag net weer zo'n post van Syamsu, dus ik weet niet of dat wel goed gaat. Aan de andere kant: als ik grof word, kan hij wel zien dat ik subjectiviteit erken. Dus het kan twee kanten uit.
Daar zag ik pas een filmpje over:

pi_144280001
Zo werkt het nu eenmaal
pi_144280895
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:59 schreef Goejedag het volgende:
Zo werkt het nu eenmaal
Dat is inmiddels wel duidelijk. Maar misschien moet het anders. Als dat kan. Zo niet, dan moeten we ons erbij neerleggen. En erover ophouden, want zo kan het echt niet. Dat is ondraaglijk.
-- <br />Pinpoint
pi_144281161
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:20 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Dat is inmiddels wel duidelijk. Maar misschien moet het anders. Als dat kan. Zo niet, dan moeten we ons erbij neerleggen. En erover ophouden, want zo kan het echt niet. Dat is ondraaglijk.
Ik stel voor dat we dit onderwerp en alles wat daarmee samenhangt laten rusten tot een daartoe bevoegde moderator zich hierover uitgesproken heeft en gepaste actie heeft ondernomen.
pi_144281187
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 17:20 schreef Jigzoz het volgende:
quote:
Op zondag 7 september 2014 17:19 schreef 00ll0l0l het volgende:

Ik zeg wel erg veel ''we'' vind ik. Eigenlijk iets om eerst toestemming voor te hebben..
En een juiste positie enz.
[[bewerkt fout

quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:15 schreef Lavenderr het volgende:

Misschien een idee voor een nieuw topic?

Zeg o|O
Goed, ik zeg ,,we'' op grond van de melige alles omvattendheid van het onderwerp. Of hoe en wat dat is. Dat kan ermee. Als iemand het er niet mee eens is dan hoor ik het wel. En dus in de zin van lekker prettig zoals ''het geestelijke'' uit. En vaker voorkomt bij dit onderwerp.

Maar niet op ''mij'' zogezegd en dat dat ook niet gebeurt. Omdat ik wel bedoel dat er iets mee moet, maar niet op de naam van een organisatie. Aan de andere kant niet dat ik ''daar'' niet heen zou willen op de correcte manier of dat niet zou doen. Het gaat mij puur om de hele waarheid erover die gewoon eens goed openbaar gefundeerd zou moeten worden. Dit klinkt wat leeg of dubbel. En dat is deel van het probleem.

iedereen is een soort van overgekookt wat dit onderwerp betreft en dit kookt zo lekker terug.

Volgens mij is dit helemaal goed zo en anders hoor ik het graag. Uiteindelijk is iedereens denkvermogen ongeveer hetzelfde.
(Volgens mij zijn er op het moment daadwerkelijk mensen die vinden dat deze post toch nog reden laat voor in ieder geval een diep nerveus onder spanning gevoel of iets.. Met blâtende uitspraken)

...Als je bijvoorbeeld kijkt naar de heilige geometrie, dan zou dit helemaal correct moeten zijn zo.

[ Bericht 5% gewijzigd door 00ll0l0l op 07-09-2014 19:55:57 ]
pi_144281546
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we dit onderwerp en alles wat daarmee samenhangt laten rusten tot een daartoe bevoegde moderator zich hierover uitgesproken heeft en gepaste actie heeft ondernomen.
Dan moet er intussen wel iets anders besproken worden, dat is duidelijk. Iets dat ook ondraaglijk is, lijkt me gepast. Ik probeer wel iets te verzinnen. Als iedereen meedenkt, kan er binnen een uur iets compleet onmenselijks ontstaan. Zonder die problemen met .. nou ja, dat ene.
-- <br />Pinpoint
pi_144281611
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:34 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Dan moet er intussen wel iets anders besproken worden, dat is duidelijk. Iets dat ook ondraaglijk is, lijkt me gepast. Ik probeer wel iets te verzinnen. Als iedereen meedenkt, kan er binnen een uur iets compleet onmenselijks ontstaan. Zonder die problemen met .. nou ja, dat ene.
Hm. Goed punt.
  zondag 7 september 2014 @ 19:38:25 #121
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_144281732
:D
pi_144282937
Voorstellen voor een nieuw ondraaglijk onderwerp, eventueel tijdelijk.

Doel: het duidelijke, maar niet op orde zijnde, belangrijke, tot rust laten komen, tot duidelijk is of het inderdaad niet op orde is enzo, en nog veel meer van soortgelijke strekking.

Uitgangspunt: het moet intussen wel ondraaglijk blijven, anders lukt het straks nooit om de draad weer op te pakken.

Ideeën van mij, tot nu toe:

• De toestand in de wereld (maar zonder je-weet-wel erin te betrekken)
• Pijnlijke bevallingen bij hyena's (of dieren waarbij het nog erger is)
• Andries Knevel
• Berekeningen die aantonen dat we nooit dit melkwegstelsel uit kunnen met een raket
• Herhalingen van Andries Knevel
• Café's zonder Belgisch bier, en met lauwe pils.
• Programma's met Andries Knevel erin, zonder zijn volledige naam erbij in de gids.
• De vraag wat je moet als je niks ondraaglijks kunt bedenken.
• Dat er mensen zijn, die het stiekem leuk, of minstens heel draaglijk vinden, maar doen alsof ze het vreselijk vinden.

Zo, dit is wat ik voorlopig kon bedenken. En ik durf wel te zeggen: dat viel niet mee. Intellectueel niet moeilijk, maar het gaat me niet in de kouwe kleren zitten of zo. Of dat ik zelfs andere kleren aan moet, of zelfs naakt achter de computer, want dat maakt me niet uit op de zondagavond. Dus ik hoop dat anderen ook zo'n lijstje op orde maken.
Als ze dat trekken dan. Anders hoeft het niet.

EDIT: P.S. Het hoeft niet per se zo heel erg te zijn als wat ik bedacht heb, want dat brengt niet iedereen op. Als er maar een paar mensen ook wat dingen bedenken. Dat ik me dus wat gesteund voel, want dat heb ik nu even keihard nodig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pinpoint op 07-09-2014 20:04:03 ]
-- <br />Pinpoint
pi_144283327
Ik word verdrietig. Ik bedoel, ik vind het reuze geestig wat jullie doen, maar ben er nog niet uit of de TS nou een trol is of een daadwerkelijk hulpbehoevend mensje, en in dat laatste geval zou het toch wel erg sneu zijn zo. Denk ik.

Overigens denk ik dat Andries Knevel die bevalt van een zwangere hyena een uitermate boeiend topic zou zijn.
pi_144283446
quote:
19s.gif Op zondag 7 september 2014 20:03 schreef tijnhet het volgende:
Ik word verdrietig. Ik bedoel, ik vind het reuze geestig wat jullie doen, maar ben er nog niet uit of de TS nou een trol is of een daadwerkelijk hulpbehoevend mensje, en in dat laatste geval zou het toch wel erg sneu zijn zo. Denk ik.

Overigens denk ik dat Andries Knevel die bevalt van een zwangere hyena een uitermate boeiend topic zou zijn.
o, omdat je daadwerkelijk lid bent van de libertarische partij ?
  zondag 7 september 2014 @ 20:10:03 #126
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_144283717
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:05 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

o, omdat je daadwerkelijk lid bent van de libertarische partij ?
zouden meer mensen op moeten stemmen.
pi_144284157
quote:
19s.gif Op zondag 7 september 2014 20:03 schreef tijnhet het volgende:
Ik ben er voor 99% wel uit. Maar alles wat ik kon, heb ik gedaan, en wat ik niet kon (opbrengen) doe jij nu. Als er een IRL naam zou staan, had ik er al een halve week geleden mee gekapt, en iets anders ondernomen.
quote:
Knevel schijnt, na lang worstelen en vurig bidden om vergeving, te geloven in Intelligent Design, in plaats van dat Adam uit de klei getrokken werd en in zijn neus geblazen. En met ID is alles mogelijk, ook dat Knevel een hoogzwangere hyena baart. Zelfs een zwangere mannetjes-hyena, die uit zijn oor komt. Maar dat is voor mij niet ondraaglijk. Ik moet zelfs bekennen,

[ .. .. pauze .. .. ]

dat ik het (uiteraard stiekem) heel erg leuk zou vinden. Zucht...
Sorry voor die pauze Bedankt voor het wachten, maar ik moest echt even naar buiten, roken, en een borrel.
-- <br />Pinpoint
pi_144284280
Ik vind dat occupy ook goede dingen heeft.
pi_144285524
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 20:10 schreef Manke het volgende:

[..]

zouden meer mensen op moeten stemmen.
Liebertarische Partij, dat klinkt als een partij die vindt dat je zelf moet weten wat je stemt. Die kunnen dus iemand als jij, die zulke praat uitslaat, het beste maar meteen royeren. En zijn hele familie ook alvast maar op de zwarte lijst zetten, want zoiets als jij hier flikt, kiesdwang genaamd behalve onder tandartsen, is niet menselijk meer. Daar moet bijna wel een erfelijke afwijking aan ten grondslag liggen, of anders wordt die misschien nog gelegd, want vaak zijn mensen en vooral organisaties daar achterstallig mee of in. Dus, ik was wat aan het zeggen. Getsie, :?

O ja: jouw familie is onschuldig, tot het tegendeel bewezen is. En dat tegendeel is meestal in het algemeen wangslijm. Maar als je typfouten niet erg vindt, mag het ook waslijn zijn. Te koop bij o.a. Blokker. Waar ik geen banden mee heb. Op die spanbanden na dan, maar daar heb ik het bonnetje nog van, dus dat is geen belangenverstrengeling. Op verzoek scan ik dat bonnetje, want ik wil niet dat mensen hier denken dat ik een potje zit te liegen. Ik haat liegen! Moorden ook, behalve dat er soms van die mensen zijn... Maar dit begint off topic te worden, en ik wil geen moderatie aan m'n kont.
-- <br />Pinpoint
pi_144285776
quote:
Hij heeft wel een punt. Bovendien is het een heel andere kant van een verhaal dat verder wel bekend is, maar toch vaak genegeerd wordt. Ik ben hier dus wel positief over ja.
pi_144286184
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ja, dat beest voorspelde bijna alle voetbal-uitslagen. Dat lukt geen mens, zelfs mijn buurman niet. En die weet heel veel, en ook nog van het hele belangrijke, terwijl dat niet eens echt op orde is: voetbal. Zegt hij althans, en ik heb er geen verstand van. Niet zoals hij in elk geval. En hij heeft nog een aquarium ook, dat kan geen toeval zijn. Zonder octopy maar zijn guppy heet wel Paul. Ik bedoel maar.
-- <br />Pinpoint
pi_144286347
pi_144286479
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:41 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ja, dat beest voorspelde bijna alle voetbal-uitslagen. Dat lukt geen mens, zelfs mijn buurman niet. En die weet heel veel, en ook nog van het hele belangrijke, terwijl dat niet eens echt op orde is: voetbal. Zegt hij althans, en ik heb er geen verstand van. Niet zoals hij in elk geval. En hij heeft nog een aquarium ook, dat kan geen toeval zijn. Zonder octopy maar zijn guppy heet wel Paul. Ik bedoel maar.
Mensen die Paul heten hebben bovengemiddeld vaak verborgen agenda's op het gebied van vis. De combinatie met voetbal vind ik dus minstens dubieus. Ook met.
pi_144287656
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik verbind mij niet al te erg aan een partij. Maar ik kan wel instemmen met hun idee, wat blijkt uit die video over blijheid, naaktheid en stonedheid. Of dit ook past bij waar het daar over gaat is iets anders. Maar ze zijn nu één keer op tv regelmatig.

Hij rookte ook, dus in dat verband zou ik er deze link bij willen zetten:

http://gerson.org/gerpress/the-gerson-therapy/

Ook een zeer ZEER belangrijk onderwerp. Groente- en fruitsappen is in ieder geval een goed idee. Anders lukt dat nooit met voldoende fruit en groente. Zo betekent dat extra de extra.

Die site gaat met andere woorden ook vooral over het optreden van volledige heling ........ Op een wel doenlijke manier.

Wat ze zeggen over te zware lasten met eetpatronen of te dure sappersers of dat sappen uit fles/ pak niets zouden zijn is iets om even te vergeten. Mogelijk zelfs helemaal.

Het is erg maar waar ben ik bang.

[ Bericht 3% gewijzigd door 00ll0l0l op 07-09-2014 21:10:27 ]
pi_144287760
quote:
De gesel van nu: elke gek kan zich onsterfelijk maken, en dat tot zijn dood om de oren krijgen. Ook als hij na die eerste week naar de dokter is gegaan, en met een milde dosis sindsdien niet van jou of mij te onderscheiden is, qua gekte. Nou ja, van jou dan, want ik vertel natuurlijk niet alles. Maar soms wel teveel, zoals nu. Godverdegodver Pinpoint, doe es normaal man. Wat moeten de buren wel denken!

Niet, zoals altijd. Buren denken niet.
Waarom hebben de muren dan oren?
Dat zijn flaporen, dus dat telt niet. En de NSA luistert ook niet af, dat is een complottheorie. Van de journalisten.
Ik geloof sowieso alleen maar mijn slijter. En ook mijn vriendin, uiteraard. Die gelooft ook alleen hem.
En als de slijter zegt dat zij niet liegt, dan liegt ze niet. Hartstikke trouwe meid. Gaat nooit naar andere slijterijen.
-- <br />Pinpoint
pi_144288259
Ik ben blij dat dit topic heeft gezorgd voor eenheid. Iedereen begrijpt elkaar nu tenminste.
pi_144289072
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:44 schreef 00ll0l0l het volgende:
We zouden met zijn allen aan God moeten gaan vragen dat het eten van dieren tussen elkaar ophoudt. Een andere oplossing daarvoor dus.
Wie heeft interessante informatie ontvangen ivm de eerste post?
pi_144289271
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:18 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ja, ik. Het was alleen een nogal ingewikkeld verhaal, dus ik moet dat nog even allemaal op een rijtje krijgen...
  zondag 7 september 2014 @ 21:24:28 #139
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_144289623
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:18 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

ik zie er niks in, laat dieren elkaar lekker opeten, vlees is best lekker.
pi_144290498
verw/

[ Bericht 55% gewijzigd door 00ll0l0l op 07-09-2014 21:44:21 ]
  zondag 7 september 2014 @ 21:43:57 #141
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_144291129
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:19 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

De god in de bijbel at zelf dieren. Overdrachtelijk dan, maar je moest ze wel voor 'm slachten, en klaarleggen als maaltijd. Allah eist dat nog steeds. En lang door het oude testament heen, vind je teksten over andere goden. Pas later wordt vrij consequent gezegd dat er maar één god is. Wat er met de rest gebeurd is, vermeld de bijbel niet. Misschien wel opgegeten. Kannibalisme komt voor bij mens en dier, dus waarom niet bij goden?
Hij pleegde ook de eerste moord. :(

In het paradijs nog wel! Hij gaf een Adam en Eva kleding van ....dierenvellen.
pi_144291144
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mensen die Paul heten hebben bovengemiddeld vaak verborgen agenda's op het gebied van vis. De combinatie met voetbal vind ik dus minstens dubieus. Ook met.
Niet zo gek. Die mensen (vrouwen ook, als ze Paulien of Paula heten) zijn genoemd naar de bijbelfiguur Paulus. En daar kleeft heel duidelijk een luchtje aan, waar geen bisonkit aan kan tippen. Aan de kleefkracht, dus niet dat het zo ruikt of zo, maar in het algemeen.

Paulus (die van de bijbel) wordt in verband gebracht (jaja! in verband) met Romeinse under-cover operaties (maar dan met Latijn ipv Engels, want dat klonk toen nog enger) vanuit Rome, om een verzetsbeweging te killen. Cru gezegd, maar ik ben heel direct. En eerlijk, maar dit terzijde. Waar was ik? O ja: dat killen wou niet zo lukken, dus kreeg Poules een nieuwe opdracht: buig het om, en maak er een pacifistenclub van.[Godverdegodver, dacht Paulens, ik ben toch geen mietje? Maar befehl was befehl, ook toen al, dus er zat niks anders op, dan zich maar te profileren als pacifist. En geen ander wapen te gebruiken dan de pen. Eigenlijk was Pauwlus dus een voorloper van de lui die nu - met name in het Israël-Palestina-conflict - zo verdomd goed begrijpen dat psychologische oorlogvoering en beheersing van de media, alle wapengekletter kan overstemmen. En fantasie, want je moet de vijand kunnen verrassen.
Dus als je sterven voor andermans zonden bedenkt, als eerste, dan is dat zeker het proberen waard. En als je het de massa wijs kunt maken, ben je het heertje. Dan komen je mails, bij verder succes, gegarandeerd in een heilig boek.

Maar nou weid ik een beetje uit, geloof ik. Goed dan: mensen die naar die toch behoorlijk verdachte Paulus genoemd zijn, hebben de genen van twee mensen die dat een held vonden. Minstens één, want er wordt ook in die kringen vreemd gegaan. Niet om christenen te bashen, daarom zeg ik "ook", en niet "minstens zo hard". Dat laatste kan ik bovendien niet hard maken. Nou ja, het zal vast wel duidelijk zijn, dat je mensen die zo heten niet zomaar moet vertrouwen. Uiteraard wel als ze eerlijk blijken te zijn, want je moet ook iedereen gelijk behandelen. Dus ook een eerlijk gebleken Paul, Paula of Paulin.

Volgende keer gaat het over Piet, en dan niet of die zwart mag zijn, maar over Petrus.
Judas komt ook aan bod, maar daar moeten jullie dan wel geestelijk lichamelijk aan toe zijn.
-- <br />Pinpoint
pi_144291378
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat is één of ander misverstand die met één of andere rare zaak van doen heeft gehad.

Het is en blijft zo: Genesis 1 29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn.

Als je puur kijkt naar gezondheid dan is dat bevestigd.
  zondag 7 september 2014 @ 21:50:41 #144
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_144291515
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:48 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Dat is één of ander misverstand die met één of andere rare zaak van doen heeft gehad.

Het is en blijft zo: Genesis 1 29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn.

Dat is in principe een feit.
pi_144291647
Vraag: verwijderen van dat citaat, want ik deed dat ook met dat andere. Ik vind het zo'n rare zaak. Er is wel makkelijk uit te komen en orde in te scheppen. Maar veel mensen willen zoiets raar laten verlopen.

ik bedoel met de huidige stand van de techniek ??
pi_144291889
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:07 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ben blij dat dit topic heeft gezorgd voor eenheid. Iedereen begrijpt elkaar nu tenminste.
Nou je het zegt: het is alsof we in tongen spreken. Net als toen, met die Heilige Geest verrukkelijke paling. Dan voel je elkaars energie stromen. Ook nadat je met iemand .. laat ook maar, zulke details doen er niet toe.
Wat er wel toe doet, is dat we nu weer één gemeente zijn. Maar toch onbreekt het belangrijkste: het ondraaglijke.
Er zullen vast klapopers, losbollen, flierefluiters en ander tuig zijn, die dat prima vinden, maar ik niet!
Ik ben een serieuze FOK!'er, en nog van F&L ook. Dus ik hoef zulke lichtzinnigheid niet te pikken!

Dat jullie het maar even weten, en asjeblieft er wat aan doen. Want zo kan het echt niet langer
-- <br />Pinpoint
pi_144292672
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:48 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Planten die zaad dragen, in een tuin waar Adam rondloopt? De eerste tijd nog zonder Eva? Dat ga je echt niet eten hoor. Zelfs niet als je Eva bent.
quote:
Op een paar duizend bekende giftige soorten na dan, en een onbekend aantal nog niet bekende. Maar mochten ze nou paddo's eten of niet? Want die hebben geen zaden, alles gaat met sporen. Misschien kan één of andere psychedelische Jehova ons vertellen dat met het Aramese woord voor zaden, ook sporen bedoeld worden.
Dan ben ik gerust, want alles mag, wat ik doe. Maar zo niet, dan heb ik hier een serieus probleem liggen.
-- <br />Pinpoint
pi_144292900
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:01 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

De gesel van nu: elke gek kan zich onsterfelijk maken, en dat tot zijn dood om de oren krijgen. Ook als hij na die eerste week naar de dokter is gegaan, en met een milde dosis sindsdien niet van jou of mij te onderscheiden is, qua gekte.
Toen occupy nog 'leefde' had ik wel enige interesse in hoe dat verliep. Helaas lang niet zo indrukwekkend als het in de VS soms was. Enfin, er waren toen meerdere kleine occupy-groepjes die, om zichzelf in leven te houden, soms een website en een "stream" onderhielden. En werd er niks live uitgezonden, dan werden de eerder opgenomen filmpjes ge"recycled". Nu was er ergens een occupy-groep waarin de stream vele filmpjes van die persoon uit mijn linkje uitzond. Het betrof een periode significant langer dan "een week", en de filmpjes lieten zien dat hij nog een stuk verder heen was dan op dat 'politie-auto' filmpje. Daarin herhaalde hij zich alleen met rare uitspattingen. De filmpjes waarin hij een monoloog hield die verder ging dan het herhalen van één ding, die waren pas echt griezelig. Ik hoop dat de beste man hulp gekregen heeft.
pi_144293076
Wie vindt hier iets van? Graag niet citeren, ik denk dat ik het liever weer verwijder.

Het evangelie van de heiligen twaalf. In het Engels, de taal van die mega media export gasten. Engels wordt er bijna leuk van.

The gospel of the Holy twelve [[apocrief, verborgen]]
Lection 66

Jesus Again Teacheth His Disciples

1. AGAIN Jesus taught them saying, God hath raised up witnesses to the truth in every nation and every age, that all might know the will of the Eternal and do it, and after that, enter into the kingdom, to be rulers and workers with the Eternal,
2. God is Power, Love and Wisdom, and these three are One. God is Truth, Goodness and Beauty, and these three are One.
3. God is Justice, Knowledge and Purity, and these three are One. God is Splendour, Compassion and Holiness, and these three are One.
4. And these four Trinities are One in the hidden Deity, the Perfect, the Infinite, the Onely.
5. Likewise in every man who is perfected, there are three persons, that of the son, that of the spouse. and that of the father, and these three are one.
6. So in every woman who is Perfected are there three persons, that of the daughter, that of the bride, and that of the mother and these three are one; and the man and the woman are one, even as God is One
7. Thus it is with God the Father-Mother, in Whom is neither male nor female and in Whom is both, and each is threefold, and all are One in the hidden Unity.
8. Marvel not at this, for as it is above so it is below, and as it is below so it is above, and that which is on earth is so, because it is so in Heaven.
9. Again I say unto you, I and My Bride are one, even as Maria Magdalena, whom I have chosen and sanctified unto Myself as a type, is one with Me; I and My Church are One. And the Church is the elect of humanity for the salvation of all.
10. The Church of the first born is the Maria of God. Thus saith the Eternal, She is My Mother and she hath ever conceived Me, and brought Me forth as Her Son in every age and clime. She is My Bride, ever one in Holy Union with Me her Spouse. She is My Daughter, for she hath ever issued and proceeded from Me her Father, rejoicing in Me.
11. And these two Trinities are One in the Eternal, and are strewn forth in each man and woman who are made perfect, ever being born of God, and rejoicing in light, ever being lifted up and made one with God, ever conceiving and bringing forth God for the salvation of the many.
12. This is the Mystery of the Trinity in Humanity, and moreover in every individual child of man must be accomplished the mystery of God, ever witnessing to the light, suffering for the truth, *** ascending into Heaven, and sending forth the Spirit of Truth And this is the path of salvation, for the kingdom of God is within.
13. And one said unto him, Master, when shall the kingdom come? And he answered and said, When that which is without shall be as that which is within, and that which is within shall be as that which is without, and, the male with the female, neither male nor female, but the two in One. They who have ears to hear, let them hear.

*** Of veel veel meer onderbouwing hierover.

[ Bericht 0% gewijzigd door 00ll0l0l op 07-09-2014 22:19:53 ]
pi_144293834
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Er staat niet bij van wat voor dieren. Kan dus van die vegetarische slang geweest zijn, want meer dan een string had je daar niet nodig. Wij vinden dat nog vrij bloot, maar hun preutsheid stond nog in de kinderschoenen. Pas veel later zou God je halve lichaam smerig vinden.

Om het over Allah maar niet te hebben. Die kon wel eens een textielhandel als sponsor hebben, zo bezopen wil hij dat je erbij loopt. Gottogot wat een klojo is dat, die inmiddels schatrijke Allah. Olie, niks voor hoeven doen, maar toch. Gaat maar weinig verder dan God in Barneveld enzo, maar toch echt verder. Nou ja, laat ook maar, de kledingindustrie is niet meer weg te denken. Zelfs die van de badmode niet, ook al zou iedereen op de wereld vandaag nog atheïst worden.
-- <br />Pinpoint
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')