Of dat er met de kennis van nu gezegd kan worden zoals eerder voortkwam uit onzekerheden die in historisch perspectief altijd al vreemd geweest zijn. Dan zou er feitelijk weinig aan de hand zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 18:16 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Maar misschien wel anders. Dat het bijvoorbeeld onbekend is, of anders dat ze het niet weten, maar dat het wel duidelijk is, of begrijpelijk, maar dan dus niet zoals het nu bekend staat. Eigenlijk dus zoals jij al zei. Dat acht ik zeker mogelijk.
Je moet altijd respect hebben voor mensen. Als dat in orde is, kunnen mensen elkaar opeten, mits het zedelijk blijft. Want een moet je ook respecteren. Niet dat die elke dag mensen moet eten, dat is weer het andere uiterste. Er moet een evenwicht zijn. Dat zal moeilijk te vinden zijn, maar waar een wil is, is een weg.quote:Op zondag 7 september 2014 17:27 schreef 00ll0l0l het volgende:
Maar de zaak echt kennende zal er ook wel een weg kunnen zijn om mensen te eten. Aan de andere kant kun je zaken echt niet zomaar uitsluiten.
Daarom moeten we serieus kijken naar hoe dat anders kan, want dit MOET veranderen.quote:Op zondag 7 september 2014 18:21 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Je moet altijd respect hebben voor mensen. Als dat in orde is, kunnen mensen elkaar opeten, mits het zedelijk blijft. Want een moet je ook respecteren. Niet dat die elke dag mensen moet eten, dat is weer het andere uiterste. Er moet een evenwicht zijn. Dat zal moeilijk te vinden zijn, maar waar een wil is, is een weg.
Door de ogen van toen was het denk ik heel normaal. Anders hadden ze het wel verboden, want onzedelijkheid werd daar, en toen in die situatie, dat beseffen wij denk ik te weinig, wel degelijk verboden, en ook niet getolereerd. Dat ze bijvoorbeeld een gedoogbeleid hadden, zodat je mensen kon opeten als je maar geen overlast veroorzaakte. En alleen als je minstens achttien was, en diegene die opgegeten was bijvoorbeeld minstens zestien of zo. Als we dat denken, dat het zo ging, kijken we teveel met de ogen van nu. En zulke ogen hadden ze toen niet, daarom werd er anders tegenaan gekeken. Ik bedoel natuurlijk geestelijke ogen, wat een enorme invloed heeft op hoe het werkt.quote:Op zondag 7 september 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of dat er met de kennis van nu gezegd kan worden zoals eerder voortkwam uit onzekerheden die in historisch perspectief altijd al vreemd geweest zijn. Dan zou er feitelijk weinig aan de hand zijn.
Precies. Daarom is het een beetje zoals bowlen: het is een tijdje leuk, maar eigenlijk kijk je na een uurtje voornamelijk uit naar het steengrillen.quote:Op zondag 7 september 2014 18:35 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Door de ogen van toen was het denk ik heel normaal. Anders hadden ze het wel verboden, want onzedelijkheid werd daar, en toen in die situatie, dat beseffen wij denk ik te weinig, wel degelijk verboden, en ook niet getolereerd. Dat ze bijvoorbeeld een gedoogbeleid hadden, zodat je mensen kon opeten als je maar geen overlast veroorzaakte. En alleen als je minstens achttien was, en diegene die opgegeten was bijvoorbeeld minstens zestien of zo. Als we dat denken, dat het zo ging, kijken we teveel met de ogen van nu. En zulke ogen hadden ze toen niet, daarom werd er anders tegenaan gekeken. Ik bedoel natuurlijk geestelijke ogen, wat een enorme invloed heeft op hoe het werkt.
Ja, maar dan moeten mensen of moderatoren niet zeggen dat ze mij niet begrijpen. Want daar wordt het niet beter van. Zo ging het ook fout bij de Romeinen, denk ik. Dat die zeiden dat iedereen onbegrijpelijk was. Maar ze waren gewoon zelf aan het einde van hun Latijn.quote:Op zondag 7 september 2014 18:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Daarom moeten we serieus kijken naar hoe dat anders kan, want dit MOET veranderen.
Het is als Grieken die Latijn schreven terwijl Chinezen dachten van niet en het dus niet snapten.quote:Op zondag 7 september 2014 18:38 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ja, maar dan moeten mensen of moderatoren niet zeggen dat ze mij niet begrijpen. Want daar wordt het niet beter van. Zo ging het ook fout bij de Romeinen, denk ik. Dat die zeiden dat iedereen onbegrijpelijk was. Maar ze waren gewoon zelf aan het einde van hun Latijn.
Zoals jij het uitlegt, snap ik het. Maar echt invoelen kun je pas als je met de ogen van een Chinees kijkt. Ik probeer dat wel, door m'n ogen scheef te trekken. Maar het blijft moeilijk.quote:Op zondag 7 september 2014 18:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is als Grieken die Latijn schreven terwijl Chinezen dachten van niet en het dus niet snapten.
Probeer het eens op de kop?quote:Op zondag 7 september 2014 18:44 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Zoals jij het uitlegt, snap ik het. Maar echt invoelen kun je pas als je met de ogen van een Chinees kijkt. Ik probeer dat wel, door m'n ogen scheef te trekken. Maar het blijft moeilijk.
O ja. Maar ik zie nu, dat het al op de kop was. Ik moet hier trouwens snel mee stoppen, want het is verslavend. Nog een kwartier zo, en ik kan me laten afvoeren in een dwangbuis.quote:
Dat is de endorfineverslaving. Dat krijg je ervan als je subjectiviteit verwerpt.quote:Op zondag 7 september 2014 18:46 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
O ja. Maar ik zie nu, dat het al op de kop was. Ik moet hier trouwens snel mee stoppen, want het is verslavend. Nog een kwartier zo, en ik kan me laten afvoeren in een dwangbuis.
Dan ga ik die nu bestrijden, met wodka en tonic. Daar word ik hartstikke subjectief van. Misschien zelfs grof.quote:Op zondag 7 september 2014 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is de endorfineverslaving. Dat krijg je ervan als je subjectiviteit verwerpt.
Daar zag ik pas een filmpje over:quote:Op zondag 7 september 2014 18:53 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Dan ga ik die nu bestrijden, met wodka en tonic. Daar word ik hartstikke subjectief van. Misschien zelfs grof.
En ik zag net weer zo'n post van Syamsu, dus ik weet niet of dat wel goed gaat. Aan de andere kant: als ik grof word, kan hij wel zien dat ik subjectiviteit erken. Dus het kan twee kanten uit.
Dat is inmiddels wel duidelijk. Maar misschien moet het anders. Als dat kan. Zo niet, dan moeten we ons erbij neerleggen. En erover ophouden, want zo kan het echt niet. Dat is ondraaglijk.quote:
Ik stel voor dat we dit onderwerp en alles wat daarmee samenhangt laten rusten tot een daartoe bevoegde moderator zich hierover uitgesproken heeft en gepaste actie heeft ondernomen.quote:Op zondag 7 september 2014 19:20 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Dat is inmiddels wel duidelijk. Maar misschien moet het anders. Als dat kan. Zo niet, dan moeten we ons erbij neerleggen. En erover ophouden, want zo kan het echt niet. Dat is ondraaglijk.
[[bewerkt foutquote:Op zondag 7 september 2014 17:20 schreef Jigzoz het volgende:
quote:
Op zondag 7 september 2014 17:19 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik zeg wel erg veel ''we'' vind ik. Eigenlijk iets om eerst toestemming voor te hebben..
En een juiste positie enz.
Goed, ik zeg ,,we'' op grond van de melige alles omvattendheid van het onderwerp. Of hoe en wat dat is. Dat kan ermee. Als iemand het er niet mee eens is dan hoor ik het wel. En dus in de zin van lekker prettig zoals ''het geestelijke'' uit. En vaker voorkomt bij dit onderwerp.quote:Op zondag 7 september 2014 18:15 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien een idee voor een nieuw topic?
Zeg
Dan moet er intussen wel iets anders besproken worden, dat is duidelijk. Iets dat ook ondraaglijk is, lijkt me gepast. Ik probeer wel iets te verzinnen. Als iedereen meedenkt, kan er binnen een uur iets compleet onmenselijks ontstaan. Zonder die problemen met .. nou ja, dat ene.quote:Op zondag 7 september 2014 19:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we dit onderwerp en alles wat daarmee samenhangt laten rusten tot een daartoe bevoegde moderator zich hierover uitgesproken heeft en gepaste actie heeft ondernomen.
Hm. Goed punt.quote:Op zondag 7 september 2014 19:34 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Dan moet er intussen wel iets anders besproken worden, dat is duidelijk. Iets dat ook ondraaglijk is, lijkt me gepast. Ik probeer wel iets te verzinnen. Als iedereen meedenkt, kan er binnen een uur iets compleet onmenselijks ontstaan. Zonder die problemen met .. nou ja, dat ene.
o, omdat je daadwerkelijk lid bent van de libertarische partij ?quote:Op zondag 7 september 2014 20:03 schreef tijnhet het volgende:
Ik word verdrietig. Ik bedoel, ik vind het reuze geestig wat jullie doen, maar ben er nog niet uit of de TS nou een trol is of een daadwerkelijk hulpbehoevend mensje, en in dat laatste geval zou het toch wel erg sneu zijn zo. Denk ik.
Overigens denk ik dat Andries Knevel die bevalt van een zwangere hyena een uitermate boeiend topic zou zijn.
zouden meer mensen op moeten stemmen.quote:Op zondag 7 september 2014 20:05 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
o, omdat je daadwerkelijk lid bent van de libertarische partij ?
Ik ben er voor 99% wel uit. Maar alles wat ik kon, heb ik gedaan, en wat ik niet kon (opbrengen) doe jij nu. Als er een IRL naam zou staan, had ik er al een halve week geleden mee gekapt, en iets anders ondernomen.quote:Op zondag 7 september 2014 20:03 schreef tijnhet het volgende:
Ik word verdrietig. Ik bedoel, ik vind het reuze geestig wat jullie doen, maar ben er nog niet uit of de TS nou een trol is of een daadwerkelijk hulpbehoevend mensje, en in dat laatste geval zou het toch wel erg sneu zijn zo. Denk ik.
Knevel schijnt, na lang worstelen en vurig bidden om vergeving, te geloven in Intelligent Design, in plaats van dat Adam uit de klei getrokken werd en in zijn neus geblazen. En met ID is alles mogelijk, ook dat Knevel een hoogzwangere hyena baart. Zelfs een zwangere mannetjes-hyena, die uit zijn oor komt. Maar dat is voor mij niet ondraaglijk. Ik moet zelfs bekennen,quote:Overigens denk ik dat Andries Knevel die bevalt van een zwangere hyena een uitermate boeiend topic zou zijn.
Liebertarische Partij, dat klinkt als een partij die vindt dat je zelf moet weten wat je stemt. Die kunnen dus iemand als jij, die zulke praat uitslaat, het beste maar meteen royeren. En zijn hele familie ook alvast maar op de zwarte lijst zetten, want zoiets als jij hier flikt, kiesdwang genaamd behalve onder tandartsen, is niet menselijk meer. Daar moet bijna wel een erfelijke afwijking aan ten grondslag liggen, of anders wordt die misschien nog gelegd, want vaak zijn mensen en vooral organisaties daar achterstallig mee of in. Dus, ik was wat aan het zeggen. Getsie,quote:Op zondag 7 september 2014 20:10 schreef Manke het volgende:
[..]
zouden meer mensen op moeten stemmen.
Hij heeft wel een punt. Bovendien is het een heel andere kant van een verhaal dat verder wel bekend is, maar toch vaak genegeerd wordt. Ik ben hier dus wel positief over ja.quote:Op zondag 7 september 2014 20:08 schreef tijnhet het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)de_politie_auto.html
Ja, dat beest voorspelde bijna alle voetbal-uitslagen. Dat lukt geen mens, zelfs mijn buurman niet. En die weet heel veel, en ook nog van het hele belangrijke, terwijl dat niet eens echt op orde is: voetbal. Zegt hij althans, en ik heb er geen verstand van. Niet zoals hij in elk geval. En hij heeft nog een aquarium ook, dat kan geen toeval zijn. Zonder octopy maar zijn guppy heet wel Paul. Ik bedoel maar.quote:Op zondag 7 september 2014 20:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik vind dat occupy ook goede dingen heeft.
Mensen die Paul heten hebben bovengemiddeld vaak verborgen agenda's op het gebied van vis. De combinatie met voetbal vind ik dus minstens dubieus. Ook met.quote:Op zondag 7 september 2014 20:41 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ja, dat beest voorspelde bijna alle voetbal-uitslagen. Dat lukt geen mens, zelfs mijn buurman niet. En die weet heel veel, en ook nog van het hele belangrijke, terwijl dat niet eens echt op orde is: voetbal. Zegt hij althans, en ik heb er geen verstand van. Niet zoals hij in elk geval. En hij heeft nog een aquarium ook, dat kan geen toeval zijn. Zonder octopy maar zijn guppy heet wel Paul. Ik bedoel maar.
Ik verbind mij niet al te erg aan een partij. Maar ik kan wel instemmen met hun idee, wat blijkt uit die video over blijheid, naaktheid en stonedheid. Of dit ook past bij waar het daar over gaat is iets anders. Maar ze zijn nu één keer op tv regelmatig.quote:Op zondag 7 september 2014 20:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik vind dat occupy ook goede dingen heeft.
De gesel van nu: elke gek kan zich onsterfelijk maken, en dat tot zijn dood om de oren krijgen. Ook als hij na die eerste week naar de dokter is gegaan, en met een milde dosis sindsdien niet van jou of mij te onderscheiden is, qua gekte. Nou ja, van jou dan, want ik vertel natuurlijk niet alles. Maar soms wel teveel, zoals nu. Godverdegodver Pinpoint, doe es normaal man. Wat moeten de buren wel denken!quote:Op zondag 7 september 2014 20:08 schreef tijnhet het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)de_politie_auto.html
Wie heeft interessante informatie ontvangen ivm de eerste post?quote:Op donderdag 4 september 2014 00:44 schreef 00ll0l0l het volgende:
We zouden met zijn allen aan God moeten gaan vragen dat het eten van dieren tussen elkaar ophoudt. Een andere oplossing daarvoor dus.
Ja, ik. Het was alleen een nogal ingewikkeld verhaal, dus ik moet dat nog even allemaal op een rijtje krijgen...quote:Op zondag 7 september 2014 21:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Wie heeft interessante informatie ontvangen ivm de eerste post?
ik zie er niks in, laat dieren elkaar lekker opeten, vlees is best lekker.quote:Op zondag 7 september 2014 21:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Wie heeft interessante informatie ontvangen ivm de eerste post?
Hij pleegde ook de eerste moord.quote:Op donderdag 4 september 2014 09:19 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
De god in de bijbel at zelf dieren. Overdrachtelijk dan, maar je moest ze wel voor 'm slachten, en klaarleggen als maaltijd. Allah eist dat nog steeds. En lang door het oude testament heen, vind je teksten over andere goden. Pas later wordt vrij consequent gezegd dat er maar één god is. Wat er met de rest gebeurd is, vermeld de bijbel niet. Misschien wel opgegeten. Kannibalisme komt voor bij mens en dier, dus waarom niet bij goden?
Niet zo gek. Die mensen (vrouwen ook, als ze Paulien of Paula heten) zijn genoemd naar de bijbelfiguur Paulus. En daar kleeft heel duidelijk een luchtje aan, waar geen bisonkit aan kan tippen. Aan de kleefkracht, dus niet dat het zo ruikt of zo, maar in het algemeen.quote:Op zondag 7 september 2014 20:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mensen die Paul heten hebben bovengemiddeld vaak verborgen agenda's op het gebied van vis. De combinatie met voetbal vind ik dus minstens dubieus. Ook met.
Dat is één of ander misverstand die met één of andere rare zaak van doen heeft gehad.quote:Op zondag 7 september 2014 21:43 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Hij pleegde ook de eerste moord.![]()
In het paradijs nog wel! Hij gaf een Adam en Eva kleding van ....dierenvellen.
Dat is in principe een feit.quote:Op zondag 7 september 2014 21:48 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Dat is één of ander misverstand die met één of andere rare zaak van doen heeft gehad.
Het is en blijft zo: Genesis 1 29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn.
Als je puur kijkt naar gezondheid dan is dat bevestigd.
Nou je het zegt: het is alsof we in tongen spreken. Net als toen, met die Heilige Geest verrukkelijke paling. Dan voel je elkaars energie stromen. Ook nadat je met iemand .. laat ook maar, zulke details doen er niet toe.quote:Op zondag 7 september 2014 21:07 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ben blij dat dit topic heeft gezorgd voor eenheid. Iedereen begrijpt elkaar nu tenminste.
Planten die zaad dragen, in een tuin waar Adam rondloopt? De eerste tijd nog zonder Eva? Dat ga je echt niet eten hoor. Zelfs niet als je Eva bent.quote:Op zondag 7 september 2014 21:48 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Dat is één of ander misverstand die met één of andere rare zaak van doen heeft gehad.
Het is en blijft zo: Genesis 1 29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn.
Op een paar duizend bekende giftige soorten na dan, en een onbekend aantal nog niet bekende. Maar mochten ze nou paddo's eten of niet? Want die hebben geen zaden, alles gaat met sporen. Misschien kan één of andere psychedelische Jehova ons vertellen dat met het Aramese woord voor zaden, ook sporen bedoeld worden.quote:Als je puur kijkt naar gezondheid dan is dat bevestigd.
Toen occupy nog 'leefde' had ik wel enige interesse in hoe dat verliep. Helaas lang niet zo indrukwekkend als het in de VS soms was. Enfin, er waren toen meerdere kleine occupy-groepjes die, om zichzelf in leven te houden, soms een website en een "stream" onderhielden. En werd er niks live uitgezonden, dan werden de eerder opgenomen filmpjes ge"recycled". Nu was er ergens een occupy-groep waarin de stream vele filmpjes van die persoon uit mijn linkje uitzond. Het betrof een periode significant langer dan "een week", en de filmpjes lieten zien dat hij nog een stuk verder heen was dan op dat 'politie-auto' filmpje. Daarin herhaalde hij zich alleen met rare uitspattingen. De filmpjes waarin hij een monoloog hield die verder ging dan het herhalen van één ding, die waren pas echt griezelig. Ik hoop dat de beste man hulp gekregen heeft.quote:Op zondag 7 september 2014 21:01 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
De gesel van nu: elke gek kan zich onsterfelijk maken, en dat tot zijn dood om de oren krijgen. Ook als hij na die eerste week naar de dokter is gegaan, en met een milde dosis sindsdien niet van jou of mij te onderscheiden is, qua gekte.
Er staat niet bij van wat voor dieren. Kan dus van die vegetarische slang geweest zijn, want meer dan een string had je daar niet nodig. Wij vinden dat nog vrij bloot, maar hun preutsheid stond nog in de kinderschoenen. Pas veel later zou God je halve lichaam smerig vinden.quote:Op zondag 7 september 2014 21:43 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Hij pleegde ook de eerste moord.![]()
In het paradijs nog wel! Hij gaf een Adam en Eva kleding van ....dierenvellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |