abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143509757
Zonder onserieus te zijn, maar ook niet ''vaag'' een raar gevoel opwekkend, zou er iets gedaan moeten worden aan hoe het geestelijke werkt.

Hier gaf ik een opsomming van hoe het geestelijke ongeveer werkt http://forum.fok.nl/topic/2115328/1/999#142964064
http://forum.fok.nl/topic/2115328/1/999#142978642

Veel van die dingen vallen buiten onze cultuur. Ik zou er de voorkeur aan geven als dit omgezet wordt in zaken of op een manier waarop dat niet het geval is. Met andere woorden: in die landen zijn ze daar verder mee. Maar wij hebben er ook éen zogezegd. Hoe werkt dat dan doorgaans hier bijvoorbeeld?

De informatie gegeven is verder soms iets te gemakkelijk onterechte storende emoties veroorzakend... Dat dus niet doen.

Het is te stellen dat het geestelijke, hoe het bekend staat, nu een betrekkelijk onzedelijk iets is en dat dit gevaarlijk en in ieder geval minder waardevol is.

Alleen uit dit onderwerp:
http://forum.fok.nl/topic/2139712/1/999#143523727 http://forum.fok.nl/topic/2139712/1/999#143564373

http://forum.fok.nl/topic/2139712/1/999#143565987 http://forum.fok.nl/topic/2139712/1/999#143570783

http://forum.fok.nl/topic/2139712/1/999#143571374 http://forum.fok.nl/topic/2139712/1/999#143572454

http://forum.fok.nl/topic/2139712/1/999#143577984

[ Bericht 23% gewijzigd door 00ll0l0l op 19-08-2014 21:13:31 ]
pi_143512346
Ik heb je tekst nu 5x gelezen maar kom er niet uit TS.
Het geestelijke is gevaarlijk en onzedelijk? Komt het daar op neer?
pi_143514154
Ik kan hier ook geen touw aan vastknoppen.

quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:39 schreef 00ll0l0l het volgende:

Hier gaf ik een opsomming van hoe het geestelijke ongeveer werkt

<..>
Mag ik hieruit concluderen dat je twee accounts hebt? (zxc99)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143515496
Misschien wil ts met dit topic laten zien hoe het is als er geestelijk iets niet klopt.. :x
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_143517788
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:39 schreef 00ll0l0l het volgende:
Zonder onserieus te zijn, maar ook niet ''vaag'' een raar gevoel opwekkend, zou er iets gedaan moeten worden aan hoe het geestelijke werkt.

Hier gaf ik een opsomming van hoe het geestelijke ongeveer werkt http://forum.fok.nl/topic/2115328/1/999#142964064
http://forum.fok.nl/topic/2115328/1/999#142978642

Het is te stellen dat het nu een betrekkelijk onzedelijk iets is en dat dit gevaarlijk en in ieder geval minder waardevol is.
Je bedoelt dat 'het geestelijke' soms anders is dan het wordt voorgespiegeld, en daarom in zekere zin geperverteerd?
pi_143519185
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:54 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb je tekst nu 5x gelezen maar kom er niet uit TS.
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:40 schreef Molurus het volgende:
Ik kan hier ook geen touw aan vastknoppen.

[..]

Op dit punt zou ik graag echt even vrede sluiten. Ik vind hoe het geschreven is (dat het daarom gaat ivm een PB met Molurus ivm iets anders) sowizo geen punt van discussie/ niets mee aan de hand.

Dus graag een duidelijke omschrijving wat het punt is bij de uitspraak dat er wat of waar ergens iets mee is in die zin. Of wat voor zin dan ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door 00ll0l0l op 17-08-2014 18:53:24 ]
pi_143519364
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:54 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, als je echt pragmatisch even kijkt hoe dat onderwerp ervoor staat dan is denk ik moeilijk een andere conclusie mogelijk.
pi_143519447
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:18 schreef The_stranger het volgende:
Misschien wil ts met dit topic laten zien hoe het is als er geestelijk iets niet klopt.. :x
O, leuk dat je in ieder geval deze ondertitel hebt:
,,You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan''

Ik ben iemand die alles op bewijs baseert.
pi_143520439
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:39 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ja, als je echt pragmatisch even kijkt hoe dat onderwerp ervoor staat dan is denk ik moeilijk een andere conclusie mogelijk.
Ik begrijp nog steeds niet zo goed wat je nu precies bedoelt.
Geestelijk leven vind je belangrijk maar ook onzedelijk?
Maar een geestelijk leven ontkom je niet aan en dat er soms onzedige gedachtes zijn ook niet. We zijn mens.
pi_143523727
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:03 schreef Lavenderr het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet zo goed wat je nu precies bedoelt.
Geestelijk leven vind je belangrijk maar ook onzedelijk?
Maar een geestelijk leven ontkom je niet aan en dat er soms onzedige gedachtes zijn ook niet. We zijn mens.
Nee, daar heeft het niets mee te maken. Volgens mij interpreteer je de zaak ook met opzet wat verkeerd. Om het bedoelde probleem ontstond namelijk een zeer ernstig probleem bij filosofie en levensbeschouwing toen ik de notie ervan postte.

Iedereen weet hoe het geestelijke in elkaar zit. Het bestaat uit de verschillende grote religies en misschien meer groepen die zich met het geestelijke bezighouden te noemen. Ongeacht hoe ze zich ermee bezighouden, het is te zeggen dat ze allemaal niet af te keuren zijn. Wederzijds ook niet.

Ondertussen is er maar één geestelijke wereld. Door hoe de verschillende geestelijke organisaties hun leden instrueren veroorzaken ze en houden ze wereldwijd de verdeeldheid en helderheid over wat het geestelijke is en hoe het werkt in stand. Daarnaast hebben dit soort organisaties soms ook ge- of verboden die wereldwijd zeer slecht zijn. Zeer slechte effecten hebben.

Door de invloed van organisaties gaat er daarnaast iets fout in de noodzakelijke band tussen mensen in het algemeen en het geestelijke. Iedereen wil zo'n of die standaard ''band'' met het geestelijke hebben. Dit werkt van nature zo. Als een soort van uitzondering als een extern deel van het menselijk lichaam.

Iedereen loopt sowizo alvast een waarde mis.
pi_143524888
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:08 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Nee, daar heeft het niets mee te maken. Volgens mij interpreteer je de zaak ook met opzet wat verkeerd. Om het bedoelde probleem ontstond namelijk een zeer ernstig probleem bij filosofie en levensbeschouwing toen ik de notie ervan postte.

Iedereen weet hoe het geestelijke in elkaar zit. Het bestaat uit de verschillende grote religies en misschien meer groepen die zich met het geestelijke bezighouden te noemen. Ongeacht hoe ze zich ermee bezighouden, het is te zeggen dat ze allemaal niet af te keuren zijn. Wederzijds ook niet.

Ondertussen is er maar één geestelijke wereld. Door hoe de verschillende geestelijke organisaties hun leden instrueren veroorzaken ze en houden ze wereldwijd de verdeeldheid en helderheid over wat het geestelijke is en hoe het werkt in stand. Daarnaast hebben dit soort organisaties soms ook ge- of verboden die wereldwijd zeer slecht zijn. Zeer slechte effecten hebben.

Door de invloed van organisaties gaat er daarnaast iets fout in de noodzakelijke band tussen mensen in het algemeen en het geestelijke. Iedereen wil zo'n of die standaard ''band'' met het geestelijke hebben. Dit werkt van nature zo. Als een soort van uitzondering als een extern deel van het menselijk lichaam.

Iedereen loopt sowizo alvast een waarde mis.
Waarom zou ik dat doen :? Ik begreep echt niet wat je bedoelde en eerlijk gezegd gaat dit me ook boven mijn pet.
Maar bedankt voor de uitleg .
pi_143525374
quote:
ken. Volgens mij interpreteer je de zaak ook met opzet wat verkeerd. Om het bedo
quote:
Waarom zou ik dat doen :?
Op deze manier wordt dit iets te snel twijfel aan mij persoonlijk in ieder geval. Naast het soort onderwerp dat dit is. Hier kan ik dus niet opin gaan, omdat het mij voor schut zet. (tenzij ik dit zeg)

Goed, maar iemand interesse om te kijken of er iets aan te doen valt? Het lijkt bij gewoon normale mensen te liggen om er iets aan te doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door 00ll0l0l op 17-08-2014 20:42:48 ]
pi_143532790
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:34 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

[..]

Op deze manier wordt dit iets te snel twijfel aan mij persoonlijk in ieder geval. Naast het soort onderwerp dat dit is. Hier kan ik dus niet opin gaan, omdat het mij voor schut zet. (tenzij ik dit zeg)

Goed, maar iemand interesse om te kijken of er iets aan te doen valt? Het lijkt bij gewoon normale mensen te liggen om er iets aan te doen.
Sory hoor, maar niemand zet je hier voor schut. Ik ben serieus. Het is gewoon voor mij onbegrijpelijk waar je op doelt en dus weet ik al helemaal niet of 'er iets aan te doen valt'.
pi_143532894
Ik snap er niks van :(
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
pi_143533441
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:30 schreef Lavenderr het volgende:
Sory hoor, maar niemand zet je hier voor schut. Ik ben serieus. Het is gewoon voor mij onbegrijpelijk waar je op doelt en dus weet ik al helemaal niet of 'er iets aan te doen valt'.
O, dan weet ik het niet. Ik zette dat er voor de zekerheid bij, omdat je tegenwoordig te snel het predikaat ''psychisch'' of iets dergelijks kan krijgen. Zo hier bijvoorbeeld. Als er een combinatie is met een bepaald onderwerp. Ik houd daar totaal niet van. (Of er zou iets aan de hand moeten zijn natuurlijk)

quote:
Het is gewoon voor mij onbegrijpelijk waar je op doelt en dus weet ik al helemaal niet of 'er iets aan te doen valt'.
quote:
Ik snap er niks van :(
Wat is precies niet begrijpelijk?
pi_143533642
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:41 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

O, dan weet ik het niet. Ik zette dat er voor de zekerheid bij, omdat je tegenwoordig te snel het predikaat ''psychisch'' of iets dergelijks kan krijgen. Zo hier bijvoorbeeld. Als er een combinatie is met een bepaald onderwerp. Ik houd daar totaal niet van. (Of er zou iets aan de hand moeten zijn natuurlijk)

[..]

[..]

Wat is precies niet begrijpelijk?
Eigenlijk zou ik graag nog een keer bij het begin beginnen. Ik begrijp dat je het er eerst op F&L over hebt gehad en misschien kun je een kleine samenvatting geven zodat ik begrijp waar het mee begon?
pi_143533815
Hm klinkt interessant. Maar dat zou ik dan van de week per PB kunnen doen. Voor in dit onderwerp vind ik het niets.

Wat is precies niet begrijpelijk aan het onderwerp?
pi_143533855
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:48 schreef 00ll0l0l het volgende:
Hm klinkt interessant. Maar dat zou ik dan van de week per PB kunnen doen. Voor in dit onderwerp vind ik het niets.

Wat is precies niet begrijpelijk aan het onderwerp?
Het onderwerp.
pi_143533896
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het onderwerp.
Het onderwerp zelf? Kun je het iets nader specificeren?
pi_143533937
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:49 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Het onderwerp zelf? Kun je het iets nader specificeren?
Nou ik zou graag willen dat jij dat deed.
pi_143534125
Wat is nu precies een gevaar, en waarom is het een gevaar?
pi_143534276
Ik heb het idee dat jullie meer een soort van heel veel en snel schrijven van mij verwachten. Maar dat ''systeem'' heb ik niet in gedachten. Maar ik ben ook niet weg hier totdat de zaak voor nu voldoende duidelijk is. Dus niet irritant als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_143534359
Als jullie het geestelijke bekijken. Of dit zou toch ook algemeen bekend kunnen zijn, of dat is het dat ik weet. Dit staat toch onder grote kritiek en vaak onder de stelling van grote afkeer?
pi_143534555
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:58 schreef 00ll0l0l het volgende:
Als jullie het geestelijke bekijken. Of dit zou toch ook algemeen bekend kunnen zijn, of dat is het dat ik weet. Dit staat toch onder grote kritiek en vaak onder de stelling van grote afkeer?
Echt niet om flauw te doen, maar ik kan hier dus geen touw aan vastknopen. Ik heb oprecht geen flauw idee wat je hier nu bedoelt te zeggen.
pi_143534598
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:03 schreef Molurus het volgende:
Echt niet om flauw te doen, maar ik kan hier dus geen touw aan vastknopen. Ik heb oprecht geen flauw idee wat je hier nu bedoelt te zeggen.
Dan volg ik jou nu niet meer. Want dat is algemeen bekende kennis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')