abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144157617
We zouden met zijn allen aan God moeten gaan vragen dat het eten van dieren tussen elkaar ophoudt. Een andere oplossing daarvoor dus.
pi_144157639
Waar het ook om gaat is dat even te vragen en te zien wat voor informatie dat oplevert. [bewerkt, dit was de laatste post http://forum.fok.nl/topic/2145961/1/999#144205161 ]

[ Bericht 45% gewijzigd door 00ll0l0l op 05-09-2014 18:31:09 ]
pi_144157653
Wút?!
Ja doei.
pi_144157683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:46 schreef motorbloempje het volgende:
Wút?!
Ja, klinkt ook lekker melig op de juiste manier he?
pi_144157944
een plantje heeft ook gevoel

mag je die dan ook niet eten?
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
  donderdag 4 september 2014 @ 01:03:55 #6
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144157999
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:00 schreef pionnetje het volgende:

Alleen vlees-etende planten, da's kill of be killed en dat maakt het een eerlijke strijd.
pi_144159163
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:44 schreef 00ll0l0l het volgende:
We zouden met zijn allen aan God moeten gaan vragen dat het eten van dieren tussen elkaar ophoudt. Een andere oplossing daarvoor dus.
Zal vast vaak om gebeden worden, door kinderen. Dus als God bestaat, en veelvoorkomende gebeden verhoort, was het allang gebeurd. Maar dan zou het wel een enorme rotzooi zijn in de natuur. Dode dieren worden niet meer opgegeten, en enorm lang liggen te rotten(*). En soorten zouden na een stuk of wat generaties verzwakken, omdat allerlei erfelijke ziektes niet weggeselecteerd worden. Dan moet God dus hele legioenen engelen sturen voor faunabeheer. Ook in de oceanen. Bovendien zou hij alle carnivoren een genetische make-over moeten geven, anders gaan die dood van de honger. Of nog veel meer engelen sturen, die overal vleesvervangers neerleggen.

(*) Je zou kunnen bidden dat alleen nog dode dieren opgegeten worden. Maar daarmee is het niet opgelost. Want dan moet zo'n aaseter de dood kunnen constateren. Aan de geur kan wel, maar dan is het beest al een tijdje dood. En is de concurrent er al van aan het eten. Of je krijgt honderden aaseters, die bij een stervend hert zitten te wachten, en dan wordt het geheid bonje als het beest de laatste adem uitblaast.

Sommige dieren zijn giftig, dat is hun bescherming. Als God die geschapen heeft, had hij alle dieren zo kunnen maken. En het klopt ook niet dat roofdieren pas bestaan sinds de zondeval, want die slang in het Paradijs was vast geen vegetariër. Nee, God houdt van dat gemoord in de natuur. Anders had hij Noach heel wat werk kunnen besparen, door hem op te dragen alleen herbivoren op zijn Ark toe te laten. Tjemig, wat een vleesvoorraad moet daar aan boord geweest zijn. Allemaal ingemaakt of gedroogd, want een koelkast had 'ie niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinpoint op 04-09-2014 02:38:19 ]
-- <br />Pinpoint
  donderdag 4 september 2014 @ 02:27:18 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_144159205
Er is geen god.

En als dieren geen dieren zouden eten zou het hele natuurlijke evenwicht worden verstoord. Evolutie heeft er gewoon voor gezorgd dat levensvormen zich voeden met dat wat beschikbaar is.
pi_144159246
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:00 schreef pionnetje het volgende:

Tja.. eigenlijk alleen die planten, die er goed tegen kunnen. Gras gedijt juist beter als het begraasd wordt. Maar voor de rest een heleboel niet. Zelfs geen noten en zaden, want dat zijn de kindjes van de plant. Dan pleeg je dus abortus. Alleen vruchten, en dan in het vrije veld gaan poepen om de zaden te verspreiden.

Maar als er alleen planten waren, was er veel teveel zuurstof. En dan zouden bij elke blikseminslag de branden niet meer te temmen zijn. Ook niet bepaald prettig voor planten en bomen.
-- <br />Pinpoint
pi_144159278
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:03 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Alleen vlees-etende planten, da's kill of be killed en dat maakt het een eerlijke strijd.
Die bestaan ook niet meer, als God het gebed verhoort. Hij snapt heus wel, dat TS die killers vergeten was.
-- <br />Pinpoint
pi_144159302
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 02:32 schreef Pinpoint het volgende:
Maar als er alleen planten waren, was er veel teveel zuurstof. En dan zouden bij elke blikseminslag de branden niet meer te temmen zijn. Ook niet bepaald prettig voor planten en bomen.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 02:32 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Tja.. eigenlijk alleen die planten, die er goed tegen kunnen. Gras gedijt juist beter als het begraasd wordt. Maar voor de rest een heleboel niet. Zelfs geen noten en zaden, want dat zijn de kindjes van de plant. Dan pleeg je dus abortus. Alleen vruchten, en dan in het vrije veld gaan poepen om de zaden te verspreiden.

ja maar een bliksem heeft ook gevoel!
pi_144159315
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 02:41 schreef pionnetje het volgende:

[..]

[..]

ja maar een bliksem heeft ook gevoel!
Zeker. Ik vind ze bijvoorbeeld nogal schichtig. En ook heetgebakerd. Als ze een gezicht hadden, stond dat op onweer. Daarom is het maar goed, dat wij dieren het overschot aan zuurstof wegwerken. Kan die bliksem lekker z'n gang gaan.
-- <br />Pinpoint
pi_144159343
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 02:43 schreef Pinpoint het volgende:
Zeker. Ik vind ze bijvoorbeeld nogal schichtig. En ook heetgebakerd. Als ze een gezicht hadden, stond dat op onweer. Daarom is het maar goed, dat wij dieren het overschot aan zuurstof wegwerken. Kan die bliksem lekker z'n gang gaan.
ha!

ik ben al 3 jaar getrouwd met een luciferstokje!
pi_144159354
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 02:50 schreef pionnetje het volgende:

[..]

ha!

ik ben al 3 jaar getrouwd met een luciferstokje!
En, nog steeds in vuur en vlam?
-- <br />Pinpoint
pi_144159356
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 02:52 schreef Pinpoint het volgende:
En, nog steeds in vuur en vlam?
ze houd me best wel warm

ware het niet dat het een denkbeeldig luciferstokje is!
pi_144160212
Aan wiens kant staat God? De leeuw of de gazelle? :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 4 september 2014 @ 08:24:48 #17
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_144160234
De Heer houdt even veel van al zijn scheppingen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_144160276
Nee.

Dat dieren elkaar eten is juist wat er moet gebeuren. God of geen god.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144160887
quote:
2s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:29 schreef waht het volgende:
Nee.

Dat dieren elkaar eten is juist wat er moet gebeuren. God of geen god.
De god in de bijbel at zelf dieren. Overdrachtelijk dan, maar je moest ze wel voor 'm slachten, en klaarleggen als maaltijd. Allah eist dat nog steeds. En lang door het oude testament heen, vind je teksten over andere goden. Pas later wordt vrij consequent gezegd dat er maar één god is. Wat er met de rest gebeurd is, vermeld de bijbel niet. Misschien wel opgegeten. Kannibalisme komt voor bij mens en dier, dus waarom niet bij goden?
-- <br />Pinpoint
pi_144161150
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:24 schreef Catch22- het volgende:
De Heer houdt even veel van al zijn scheppingen.
Zijn zoon niet, die heeft eens tweeduizend varkens vermoord. Hoe het zit met leeuwen of beren die mensen opeten is niet duidelijk. De ene keer stuurt de Heer ze op een een stel kwajongens af die een profeet lopen te jennen, of op een profeet die erin geluisd is door een collega, de andere keer wordt een een profeet die voor de leeuwen gegooid wordt, niet opgegeten. Nou waren profeten vaak oud en taai, maar deze was nog jong en mals. Dus de Heer staat niet altijd aan dezelfde kant.

Hier trouwens een video, van een man die probeert leeuwen te bekeren tot het christendom:

Tevergeefs. Op zich het goed recht van die leeuw, maar hij reageert wel een beetje agressief.
Zal wel geen atheïstische leeuw zijn. Ik denk van een ander geloof, moslim of zo.
-- <br />Pinpoint
  donderdag 4 september 2014 @ 09:34:57 #21
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_144161172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:33 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Zijn zoon niet, die heeft eens tweeduizend varkens vermoord. Hoe het zit met leeuwen of beren die mensen opeten is niet duidelijk. De ene keer stuurt de Heer ze op een een stel kwajongens af die een profeet lopen te jennen, of op een profeet die erin geluisd is door een collega, de andere keer wordt een een profeet die voor de leeuwen gegooid wordt, niet opgegeten. Nou waren profeten vaak oud en taai, maar deze was nog jong en mals. Dus de Heer staat niet altijd aan dezelfde kant.

Hier trouwens een video, van een man die probeert leeuwen te bekeren tot het christendom:

Tevergeefs. Op zich het goed recht van die leeuw, maar hij reageert wel een beetje agressief.
Zal wel geen atheïstische leeuw zijn. Ik denk van een ander geloof, moslim of zo.
Iedereen maakt fouten; ook de Zoon.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_144161222
quote:
11s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:34 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Iedereen maakt fouten; ook de Zoon.
Van fouten leer je. Die zoon is nu de meest gegeten mens die ooit op Aarde heeft rondgelopen.

Edit: Als gelovigen, met name de RK, willen dat dieren elkaar niet meer opeten, kunnen ze beter eerst daar eens mee ophouden. Wij mensen moeten toch het goede voorbeeld geven.
-- <br />Pinpoint
pi_144161541
God zou facepalmen.
Conscience do cost.
pi_144162515
Ja, en laten we dat dan ook wat breder trekken. God is almachtig en in staat om al het lijden te doen verdwijnen. Laat 'm dat dan ook eens een keertje doen! Weg met dat eeuwige gemoord en die nare ziektes zoals kanker en kinkhoest. Gewoon iedereen gezond, iedereen lief, regen alleen boven de weilanden en de plantjes en de mensen die daar zin in hebben, en de rest zon. Ik vind dat er een petitie moet worden opgestart, en ingeleverd bij de juiste instantie (de Paus en Sinterklaas lijken me goede opties).
pi_144162819
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:35 schreef tijnhet het volgende:
Ja, en laten we dat dan ook wat breder trekken. God is almachtig en in staat om al het lijden te doen verdwijnen. Laat 'm dat dan ook eens een keertje doen! Weg met dat eeuwige gemoord en die nare ziektes zoals kanker en kinkhoest. Gewoon iedereen gezond, iedereen lief, regen alleen boven de weilanden en de plantjes en de mensen die daar zin in hebben, en de rest zon. Ik vind dat er een petitie moet worden opgestart, en ingeleverd bij de juiste instantie (de Paus en Sinterklaas lijken me goede opties).
Dan moet de paus eerst maar eens al die mensen ontslaan, die lijdende mensen wijsmaken dat hun lijden zin heeft, of die het zelfs verheerlijken in hun ziekelijke passie voor ellende. Zoals Moeder Theresa, God hebbe haar ziel. En Hij voede die ziel posthuum alsnog op tot een weldenkende heilige.

Dus ik denk dat Sinterklaas een betere optie is. Die bedeelt rijke kindertjes dan wel een stuk royaler met cadeautjes dan arme, maar hij maakt ze tenminste niet wijs dat daar een hoger doel mee gediend wordt. En hij heeft een personeelsbeleid met positieve discriminatie. Ze moeten wel gekke pakjes aan, maar niet gekker dan die van de Pauselijke Garde.
-- <br />Pinpoint
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')