Maar zoals bijdehand al zei, nu hebben we nog steeds twee gezinnen in Huizen rondlopen met precies dezelfde ideologie als voordat hun paspoort werd afgepakt. Zulke fanatici grijpen dit aan om zich nu helemaal tegen de NL maatschappij te kunnen keren. Ze zijn immers uitgekotst.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:03 schreef Ceberut het volgende:
Staatsveiligheid is de enige toegestane reden om een paspoort in te nemen.
Met een beetje hoop willen ze zichzelf opblazen, struikelen ze over de drempel van hun huis en is het probleem opgelost. Gebeurt in het MO af en toequote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:05 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Maar zoals bijdehand al zei, nu hebben we nog steeds twee gezinnen in Huizen rondlopen met precies dezelfde ideologie als voordat hun paspoort werd afgepakt. Zulke fanatici grijpen dit aan om zich nu helemaal tegen de NL maatschappij te kunnen keren. Ze zijn immers uitgekotst.
Als inwoner van 't fraye Goy moet ik ze dan vragen even de brug naar Flevoland over te steken alvorens aan het touwtje te trekkenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Met een beetje hoop willen ze zichzelf opblazen, struikelen ze over de drempel van hun huis en is het probleem opgelost. Gebeurt in het MO af en toe
Goed idee. Stuur een mailtje naar justitie, misschien doen ze er iets meequote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:01 schreef bijdehand het volgende:
Dus we blijven met die radicalen zitten... lijkt me beter om ze te laten gaan en dan het paspoort af te pakken.
Ik sprak Samsom net en die zei dat hij ze wel op wil vangen in zijn tuin, want het is heel belangrijk dat deze mensen liefde krijgen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:11 schreef DeJori het volgende:
[..]
Goed idee. Stuur een mailtje naar justitie, misschien doen ze er iets mee
Volgens mij wordt het paspoort juist afgepakt zodat ze niet kunnen reizen. Verliezen ze ook hun NL nationaliteit? Tevens denk ik dat je daar ook wel komt zonder paspoort...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:13 schreef Mensenvriend het volgende:
Hopelijk kan nu een procedure in gang worden gezet om ze tot ongewenste vreemdelingen te verklaren en het land uit te knallen. Ze hebben immers geen Nederlandse identiteit meer.
Volgens mij alleen het paspoort. Je kunt iemand niet stateloos maken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het paspoort juist afgepakt zodat ze niet kunnen reizen. Verliezen ze ook hun NL nationaliteit? Tevens denk ik dat je daar ook wel komt zonder paspoort...
Neem aan dat ze sowieso in het bezit zijn van een dubbele nationaliteit, daarom zou 't nog wel kunnen. Maar dat zullen ze eerder doen als ze al opgerot zijn naar hun nieuwe kalifaat.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:15 schreef DeJori het volgende:
[..]
Volgens mij alleen het paspoort. Je kunt iemand niet stateloos maken.
Hmm, dan was het inderdaad gunstiger geweest om ze gewoon het vliegtuig te laten nemen. Met dien verstande dat ze dan alle schepen hier achter zich hebben verbrand.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het paspoort juist afgepakt zodat ze niet kunnen reizen. Verliezen ze ook hun NL nationaliteit? Tevens denk ik dat je daar ook wel komt zonder paspoort...
Hoe wil jij het aanpakken binnen de rechtsstatelijke grenzen dan?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:05 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Maar zoals bijdehand al zei, nu hebben we nog steeds twee gezinnen in Huizen rondlopen met precies dezelfde ideologie als voordat hun paspoort werd afgepakt. Zulke fanatici grijpen dit aan om zich nu helemaal tegen de NL maatschappij te kunnen keren. Ze zijn immers uitgekotst.
Dat lijkt mij ook. Als die mensen daarheen willen, prima. Geeft aan dat ze zich niet kunnen verenigen met de westerse samenleving.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:01 schreef bijdehand het volgende:
Dus we blijven met die radicalen zitten... lijkt me beter om ze te laten gaan en dan het paspoort af te pakken.
Daar ging het inderdaad in een interview met Opstelten gisteren over, omdat de maatregel de facto dan vrijwel alleen zou gelden voor Turken en Marokkanen volgens de interviewer.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Neem aan dat ze sowieso in het bezit zijn van een dubbele nationaliteit, daarom zou 't nog wel kunnen. Maar dat zullen ze eerder doen als ze al opgerot zijn naar hun nieuwe kalifaat.
Om de nationaliteit te verliezen moet er meer spelen dan alleen maar reizen naar Syrië. Of wil jij mensen straffen zonder dat ze daadwerkelijk strafbare feiten gepleegd hebben?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je paspoort wordt niet afgepakt als je naar Syrië reist (zie journalisten bijvoorbeeld) maar als je daar deel gaat nemen als moslimstrijder.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Om de nationaliteit te verliezen moet er meer spelen dan alleen maar reizen naar Syrië. Of wil jij mensen straffen zonder dat ze daadwerkelijk strafbare feiten gepleegd hebben?
Paspoort afpakken zodra ze zich daar bij een terroristische organisatie aansluiten. Zeer makkelijk, zeer efficiënt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoe wil jij het aanpakken binnen de rechtsstatelijke grenzen dan?
Zolang ze daar nog niet aan activiteiten hebben deelgenomen, kan je ze niet veroordelen. Als ze weggaan kun je niet zomaar voorkomen dat ze terugkeren. Als je voorkomt dat ze gaan, dan heb je voorkomen dat ze een strafbaar feit hebben gepleegd en kan je ze ook niet aanpakken.
Er is dus geen simpel, maar juridisch en rechtsstatelijk houdbare oplossing.
twitter:RTVNH twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 14:48:03De vier volwassen potentiële jihad-strijders uit #Huizen zitten vast; de zes kinderen gaan naar pleeggezinnen http://t.co/aB9DkX5mM7 reageer retweet
Nou en, als ze zo radicaal zijn moet je weren wie je weren kan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:17 schreef DeJori het volgende:
[..]
Daar ging het inderdaad in een interview met Opstelten gisteren over, omdat de maatregel de facto dan vrijwel alleen zou gelden voor Turken en Marokkanen volgens de interviewer.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Om de nationaliteit te verliezen moet er meer spelen dan alleen maar reizen naar Syrië. Of wil jij mensen straffen zonder dat ze daadwerkelijk strafbare feiten gepleegd hebben?
Dit. Meestal is het wel duidelijk wat ze daar uitspoken, aangezien er veel foto's online komen en ze zelf ook wel trots zijn op hun apengedrag. Nee, geen apengedrag, barbarengedrag. Apen > barbaren.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:19 schreef DeJori het volgende:
[..]
Je paspoort wordt niet afgepakt als je naar Syrië reist (zie journalisten bijvoorbeeld) maar als je daar deel gaat nemen als moslimstrijder.
Even het volgende uit elkaar houden:quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:19 schreef DeJori het volgende:
[..]
Je paspoort wordt niet afgepakt als je naar Syrië reist (zie journalisten bijvoorbeeld) maar als je daar deel gaat nemen als moslimstrijder.
En pleeggezinnenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:20 schreef DeJori het volgende:
Ze zijn trouwens ook opgepakt:twitter:RTVNH twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 14:48:03De vier volwassen potentiële jihad-strijders uit #Huizen zitten vast; de zes kinderen gaan naar pleeggezinnen http://t.co/aB9DkX5mM7 reageer retweet
Dat klopt. Reisplannen naar de Levant hebben is inderdaad niet echt een misdaad. Ik ben benieuwd of we nog meer gaan horen over het hoe en waarom.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoe wil jij het aanpakken binnen de rechtsstatelijke grenzen dan?
Zolang ze daar nog niet aan activiteiten hebben deelgenomen, kan je ze niet veroordelen. Als ze weggaan kun je niet zomaar voorkomen dat ze terugkeren. Als je voorkomt dat ze gaan, dan heb je voorkomen dat ze een strafbaar feit hebben gepleegd en kan je ze ook niet aanpakken.
Er is dus geen simpel, maar juridisch en rechtsstatelijk houdbare oplossing.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Even het volgende uit elkaar houden:
- Inname paspoort
- Verlies nationaliteit
Het lijkt mij dat het eerste net iets makkelijker gaat dan het tweede.
quote:Bij gegronde vermoedens van uitreis worden de reisdocumenten gesignaleerd ter
vervallenverklaring of weigering (inclusief identiteitskaarten). (V)
a. Paspoorten worden vervallen verklaard op basis van artikel 23 van de Paspoortwet
bij gegrond vermoeden dat iemand in het buitenland handelingen zal verrichten die
een bedreiging vormen voor Nederland.
b. Het reizen met een Nederlandse identiteitskaart buiten de Europese Unie en de
Europese Economische Ruimte (IJsland, Noorwegen en Liechtenstein) wordt
onmogelijk gemaakt door een uitreisverbod voor betrokkene wiens paspoort om
deze redenen is geweigerd of vervallen verklaard. (N)
http://www.geenstijl.nl/a(...)lanaanpakjihadis.pdf
http://www.nu.nl/politiek(...)derschap-leiden.htmlquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Even het volgende uit elkaar houden:
- Inname paspoort
- Verlies nationaliteit
Het lijkt mij dat het eerste net iets makkelijker gaat dan het tweede.
Zou wel leuk zijn als die kinderen bij homoseksuele pleegouders terecht zouden komen. Goed voor de nieuwsvariatie.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:20 schreef DeJori het volgende:
Ze zijn trouwens ook opgepakt:twitter:RTVNH twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 14:48:03De vier volwassen potentiële jihad-strijders uit #Huizen zitten vast; de zes kinderen gaan naar pleeggezinnen http://t.co/aB9DkX5mM7 reageer retweet
Inderdaad eerst laten vertrekken en dan staatsburgerschap afnemen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:01 schreef bijdehand het volgende:
Makkelijk gezegd. Hoe wil je dat bewijzen? We leven niet in een bananenrepubliek waarin je af kunt gaan op je onderbuik.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Paspoort afpakken zodra ze zich daar bij een terroristische organisatie aansluiten. Zeer makkelijk, zeer efficiënt.
quote:Onderkende uitreizigers die zich aansluiten bij een terroristische strijdgroepering
verliezen het Nederlanderschap. (N)
a. De wijziging van de ‘Rijkswet op het Nederlanderschap ter verruiming van de
mogelijkheden voor het ontnemen van het Nederlanderschap bij terroristische
misdrijven’ wordt heden ingediend.
b. Bovendien wordt de Rijkswet nog verder aangescherpt om mogelijk te maken dat
zonder voorafgaande strafrechtelijke veroordeling het Nederlanderschap wordt
ingetrokken bij het zich vrijwillig in krijgsdienst begeven van een terroristische
strijdgroep.
c. Dit geldt alleen voor uitreizigers met meer nationaliteiten dan enkel de Nederlandse.
Het merendeel van de huidige uitreizigers is in het bezit van een dubbele nationaliteit
(Nederlandse én niet-EU nationaliteit).
d. Uitgangspunt is dat uitreizigers die het Nederlanderschap verliezen worden
gesignaleerd als ongewenst vreemdeling (voor het Schengengebied) en worden
ongewenst verklaard (art. 67 Vw). Dit op basis van een ambtsbericht van de
inlichtingen- en veiligheidsdiensten (AIVD, MIVD) aan de IND, waarin is opgenomen
dat betrokkene een gevaar voor de nationale veiligheid vormt.
Met een paspoort kunnen ze net zo goed in bijvoorbeeld Duitsland bivakkeren zonder dat ze het hier weten hoor.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:17 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Zonder paspoort heb je toch helemaal geen idee waar die lui uithangenwat een logica
Daar hebben we de aivd voor bbquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:23 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd. Hoe wil je dat bewijzen? We leven niet in een bananenrepubliek waarin je af kunt gaan op je onderbuik.
Zoals gezegd: foto's, filmpjes en onderzoek van inlichtingendiensten. En je zal er niet iedereen mee pakken, maar een groot deel wel, getuigde de vele verhalen en foto's die op internet rondzwervenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:23 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd. Hoe wil je dat bewijzen? We leven niet in een bananenrepubliek waarin je af kunt gaan op je onderbuik.
Ik protesteer tegen 'barbaren'. 'Psychopaten' dekt de lading veel beter.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
[..]
Dit. Meestal is het wel duidelijk wat ze daar uitspoken, aangezien er veel foto's online komen en ze zelf ook wel trots zijn op hun apengedrag. Nee, geen apengedrag, barbarengedrag. Apen > barbaren.
Homoseksuele pleegouders met een varkenshouderij.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn als die kinderen bij homoseksuele pleegouders terecht zouden komen. Goed voor de nieuwsvariatie.
Maar wat wel kwalijk is dat deze psychopaten hun (kleine) kinderen meenemen op haatreis.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik protesteer tegen 'barbaren'. 'Psychopaten' dekt de lading veel beter.
Ze nemen nu toch op basis van dezelfde informatie preventief het paspoort af?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:23 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vals dilemma wat je aan het eind van je post presenteert. De scala aan mogelijkheden is enorm. Zeker in dit digitale tijdperk. Als je meerdere aanwijzingen hebt dat iemand aan een terroristische strijd heeft meegedaan, is het natuurlijk zaak om die personen bij terugkeer te volgen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:22 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Dat klopt. Reisplannen naar de Levant hebben is inderdaad niet echt een misdaad. Ik ben benieuwd of we nog meer gaan horen over het hoe en waarom.
Rechtsstatelijk gezien begeven we ons op glas ijs. Maar hoe beschermen we onze rechtsstaat als we intriganten naar oorlogsgebied laten afreizen, ze daar al dan niet de beest laten uithangen, en ze daarna weer met open armen gaan onthalen ?
Untermenschen en gezwelmensen, als we maar weten over wat voor onmensen we het hebben.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik protesteer tegen 'barbaren'. 'Psychopaten' dekt de lading veel beter.
Zie mijn andere post, die gaat over nationaliteit.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:26 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, dat gaat niet om nationaliteit, maar om reisdocument.
Nee, ze nemen het in. Dat is wezenlijk anders.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Ze nemen nu toch op basis van dezelfde informatie preventief het paspoort af?
Biertje bij de speklap.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Homoseksuele pleegouders met een varkenshouderij.
Klopt, maar IS ligt gelukkig niet in Duitsland. Wil je de EU uitreizen moet je een paspoort hebben. Tuurlijk, het is niet onmogelijk om zonder paspoort uit te komen in het midden-oosten maar dat is echt niet zo gemakkelijk als je denkt. Daar zitten grote risico's aan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Met een paspoort kunnen ze net zo goed in bijvoorbeeld Duitsland bivakkeren zonder dat ze het hier weten hoor.
Nou... 'Kwalijk'...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:25 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Maar wat wel kwalijk is dat deze psychopaten hun (kleine) kinderen meenemen op haatreis.
Akkoord.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Untermenschen en gezwelmensen, als we maar weten over wat voor onmensen we het hebben.
En bij een stel Tokkies beland. Dat klinkt erg aantrekkelijk. Ik zie dat je weer het beste voor hebt voor deze moslimkinderen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Biertje bij de speklap.
En weer een stel kinderen gered van een religieuze stoornis.
Zoek eens op de naam Mohammed G.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Of wil jij mensen straffen zonder dat ze daadwerkelijk strafbare feiten gepleegd hebben?
Dat zou best kunnen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)derschap-leiden.html
Dit zijn de geluiden die ik graag hoor in dit soort situaties
http://www.rijksoverheid.(...)staat-wil-maken.htmlquote:De Rijkswet op het Nederlanderschap bevat geen bepaling op grond waarvan intrekking van het Nederlanderschap wegens gedachtegoed of ideologie mogelijk is. Invoering van een dergelijke bepaling wordt evenmin overwogen. Het Europees verdrag inzake nationaliteit(Trb. 1998, 10), waartoe ook Nederland is toegetreden, beperkt de mogelijkheden op grond waarvan de nationaliteit kan worden ingetrokken. Op grond van artikel 7, eerste lid, onder d, van het
Verdrag is intrekking alleen mogelijk indien (criminele) gedragingen de essentiële belangen van de staat ernstige schade toebrengen. De toelichting bij het Europees verdrag inzake nationaliteit vermeldt hoogverraad en spionage voor een andere staat als voorbeelden van gedrag dat een aantasting van de essentiële belangen van de staat is, en stelt tevens dat misdrijven van algemene aard, hoe ernstig ook, niet worden bedoeld. Er is een voorstel tot wijziging van de Rijkswet op het Nederlanderschap in voorbereiding waarin in bepaling zal worden opgenomen die intrekking van het Nederlanderschap mogelijk maakt in gevallen als in het Europees verdrag bedoeld
Ah, juridisch niet mogelijk dus begrijp ik.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ze nemen het in. Dat is wezenlijk anders.
Mwoah, het blijft een reusachtige sprong voorwaarts.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En bij een stel Tokkies beland. Dat klinkt erg aantrekkelijk.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen.
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)staat-wil-maken.html
In geval van met hoogverraad en spionage vergelijkbare zaken zou het innemen van een nationaliteit ook kunnen plaatsvinden. Terrorisme zou ook een reden kunnen zijn.
quote:Onderkende uitreizigers die zich aansluiten bij een terroristische strijdgroepering
ingetrokken bij het zich vrijwillig in krijgsdienst begeven van een terroristische
strijdgroep.
c. Dit geldt alleen voor uitreizigers met meer nationaliteiten dan enkel de Nederlandse.
Het merendeel van de huidige uitreizigers is in het bezit van een dubbele nationaliteit
inlichtingen- en veiligheidsdiensten (AIVD, MIVD) aan de IND, waarin is opgenomen
Iets zegt me dat die kinderen ook al niet te openminded meer zijn. Dus of dat een voor alle partijen acceptabele oplossing zou zijn.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn als die kinderen bij homoseksuele pleegouders terecht zouden komen. Goed voor de nieuwsvariatie.
Nou ja, ik dekte me al in met 'al dan niet de beest uithangen'quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:26 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vals dilemma wat je aan het eind van je post presenteert. De scala aan mogelijkheden is enorm. Zeker in dit digitale tijdperk. Als je meerdere aanwijzingen hebt dat iemand aan een terroristische strijd heeft meegedaan, is het natuurlijk zaak om die personen bij terugkeer te volgen.
Als je een daadwerkelijke verdenking hebt, kun je natuurlijk die personen ook aanhouden.
Absoluut.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou... 'Kwalijk'...
Misdadig lijkt me een betere term.
Neen. Je kunt hen ook gewoon bij een fatsoenlijk gezin plaatsen, bij voorkeur Islamitisch.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah, het blijft een reusachtige sprong voorwaarts.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neen. Je kunt hen ook gewoon bij een fatsoenlijk gezin plaatsen, bij voorkeur Islamitisch.
quote:fatsoenlijk
quote:Islamitisch
Liefst in homogezinnenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En pleeggezinnenKijk dat moedig ik wel aan in dit soort gevallen.
Dan is de kans op genezing kleiner.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neen. Je kunt hen ook gewoon bij een fatsoenlijk gezin plaatsen, bij voorkeur Islamitisch.
Je psychopathische denkbeelden over moslims zijn mij bekend.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan is de kans op genezing kleiner.
Hoezo? Daar zullen die kinderen eerder openstaan dan in een omgeving die tegen alles ingaat wat ze ooit geleerd hebben.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan is de kans op genezing kleiner.
Je wil zeggen dat ze sowieso al reddeloos verloren zijn?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoezo? Daar zullen die kinderen eerder openstaan dan in een omgeving die tegen alles ingaat wat ze ooit geleerd hebben.
Troll.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat ze sowieso al reddeloos verloren zijn?
Nogmaals:quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:37 schreef einzeinz het volgende:
Het paspoort kunnen ze niet verliezen.
In België zijn er ook Jihadisten terug gekeerd en ondanks de dreiging om de dubbele nationaliteit (waarvan de Belgische af te nemen) is er nog nooit iets van gekomen.
Die mensen komen terug en blijven toch Nederlander hoor!
quote:Bij gegronde vermoedens van uitreis worden de reisdocumenten gesignaleerd ter
vervallenverklaring of weigering (inclusief identiteitskaarten). (V)
a. Paspoorten worden vervallen verklaard op basis van artikel 23 van de Paspoortwet
bij gegrond vermoeden dat iemand in het buitenland handelingen zal verrichten die
een bedreiging vormen voor Nederland.
b. Het reizen met een Nederlandse identiteitskaart buiten de Europese Unie en de
Europese Economische Ruimte (IJsland, Noorwegen en Liechtenstein) wordt
onmogelijk gemaakt door een uitreisverbod voor betrokkene wiens paspoort om
deze redenen is geweigerd of vervallen verklaard. (N)
strijdgroep.
Nogmaals reisdocument vs. nationaliteit.quote:
Ja, ho even! Jij stelde net dat ze niet bij homo's mogen komen omdat dat ingaat tegen wat ze geleerd hebben. Als dat er al niet uit te krijgen is, dan kun je toch rustig stellen dat er weinig meer aan te redden valt?quote:
Nationaliteit was je me net voor. Heb 't stuk er al bij gezet. Bovendien had einzeinz het over paspoorten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:38 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nogmaals reisdocument vs. nationaliteit.
Is niet hetzelfde. Dat je geen reisdocument meer hebt, wil niet zeggen dat je geen Nederlander meer bent.
Trollololol.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ho even! Jij stelde net dat ze niet bij homo's mogen komen omdat dat ingaat tegen wat ze geleerd hebben. Als dat er al niet uit te krijgen is, dan kun je toch rustig stellen dat er weinig meer aan te redden valt?
In België (Antwerpen) is er een kerel een jaar lang gaan vechten in Syrië.quote:
Ok.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Werkkampen voor dit soort mensen zouden wat mij betreft welkom zijn.
Waarom zijn ze dan opgepakt?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:44 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Ok.
Alleen hebben ze nu nog niets strafbaars gedaan.
Maar in België hebben ze niet het crimefighter duo Teeven en Opsteltenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:42 schreef einzeinz het volgende:
[..]
In België (Antwerpen) is er een kerel een jaar lang gaan vechten in Syrië.
Hij is sinds vorig jaar terug en is nog steeds Belg, hij wacht alleen zijn proces af nu!
Waar lees je dat ? Ik zie alleen dat hun paspoort is afgepakt.quote:
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:45 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Waar lees je dat ? Ik zie alleen dat hun paspoort is afgepakt.
twitter:RTVNH twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 14:48:03De vier volwassen potentiële jihad-strijders uit #Huizen zitten vast; de zes kinderen gaan naar pleeggezinnen http://t.co/aB9DkX5mM7 reageer retweet
Ah, ben benieuwd naar de exacte aanklacht.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]twitter:RTVNH twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 14:48:03De vier volwassen potentiële jihad-strijders uit #Huizen zitten vast; de zes kinderen gaan naar pleeggezinnen http://t.co/aB9DkX5mM7 reageer retweet
Je hebt drie verschillende dingen:quote:
Je kunt je echter afvragen waarom men nu ineens wel in kan grijpen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:00 schreef bascross het volgende:
Mooi dat de politie meteen ingrijpt. Op dit soort mongolen zitten we te wachten.
Ivm de jonge kinderen waarschijnlijk? Die worden straks lekker uit huis geplaatst zodat die ouders nog meer kunnen radicaliseren.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je kunt je echter afvragen waarom men nu ineens wel in kan grijpen.
Nee, ik doel er op dat er al een paar honderd van die strijders actief zijn in Syrië en Irak. Die konden dus zonder problemen het land uit.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:10 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ivm de jonge kinderen waarschijnlijk? Die worden straks lekker uit huis geplaatst zodat die ouders nog meer kunnen radicaliseren.
Een 'wij weten nog van niks' mentaliteit zeker. Het zijn tenslotte ambtenaren. Het heeft lang geduurd voordat er eens werd gezegd dat er Nederlanders daar zaten. Hoe vaak stond er niet in het nieuws 'vermoedelijk Nederlanders in Syria'quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, ik doel er op dat er al een paar honderd van die strijders actief zijn in Syrië en Irak. Die konden dus zonder problemen het land uit.
Prima dat ze weg zijn hoor, maar ja... nu zorgen ze daar dus voor dood en verderf.
En daar sla je de spijker precies op zijn kop.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:18 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Een 'wij weten nog van niks' mentaliteit zeker. Het zijn tenslotte ambtenaren. Het heeft lang geduurd voordat er eens werd gezegd dat er Nederlanders daar zaten. Hoe vaak stond er niet in het nieuws 'vermoedelijk Nederlanders in Syria'.
Blijken het er ineens heel veel te zijn als je de reportages mag geloven. Overal komt wel ten minste "French, Dutch, British" voorbij als ze het erover hebben.
Volgens mij werd er altijd gesproken over tientallen, mogelijk meer dan honderd.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:18 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Een 'wij weten nog van niks' mentaliteit zeker. Het zijn tenslotte ambtenaren. Het heeft lang geduurd voordat er eens werd gezegd dat er Nederlanders daar zaten. Hoe vaak stond er niet in het nieuws 'vermoedelijk Nederlanders in Syria'.
Blijken het er ineens heel veel te zijn als je de reportages mag geloven. Overal komt wel ten minste "French, Dutch, British" voorbij als ze het erover hebben.
Ja, want moordpartijen werken nu eenmaal positief.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:26 schreef Jigzoz het volgende:
Als de Hell's Angels nou wat makkelijke, maar extreem effectieve positieve reclame willen, dan ruimen ze een paar neder-IS'ers op.
Misschien gewoon echt niet gezien. Hoe vaak zien immers instanties 'iets niet' in Nederland?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En daar sla je de spijker precies op zijn kop.
Ineens zitten ze overal en is de dreiging groter dan ooit. Dit stinkt een beetje, als je het mij vraagt.
In dit specifieke geval?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, want moordpartijen werken nu eenmaal positief.
of bij varkensboeren, maar waarom alleen het paspoort zulke mensen horen in mijn ogen hier niet dus sofinummer en eventuele uitkering kan ook wel ingenomen worden. Zet ze gewoon voor de keuze je bent vrij om te gaan maar als je die keuze maakt kun je niet terugkomen. Er zijn zat mensen die hier wel een leven op willen bouwen. 10 eruit 10 erin zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ze hebben nog steeds hun niet-Nederlandse paspoort, dus ze kunnen gewoon uitreizen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:05 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Dit dus. Opgehoepeld staat netjes.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:01 schreef bijdehand het volgende:
Mja, dus je vindt het wel oké als ze daar in Syrië mensen gaan vermoorden?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit dus. Opgehoepeld staat netjes.
Wat stel je dan voor? Spuitje?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mja, dus je vindt het wel oké als ze daar in Syrië mensen gaan vermoorden?
Nee. Waar lees je dat?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mja, dus je vindt het wel oké als ze daar in Syrië mensen gaan vermoorden?
Nee, werkkampen. Laat ze iets nuttigs doen voor NL terwijl ze vastzitten. Onthoud ze van hun haatboek. Baarden er af. Iedere dag verplicht luisteren naar Jan Smit en Nick en Simon. Dat soort dingen.quote:
Nu klink je als een omgekeerde jihadist.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, werkkampen. Laat ze iets nuttigs doen voor NL terwijl ze vastzitten. Onthoud ze van hun haatboek. Baarden er af. Iedere dag verplicht luisteren naar Jan Smit en Nick en Simon. Dat soort dingen.
Werkkampen kan ik nog wel snappen. Die baarden ook. Maar waarom ga je ze martelen?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, werkkampen. Laat ze iets nuttigs doen voor NL terwijl ze vastzitten. Onthoud ze van hun haatboek. Baarden er af. Iedere dag verplicht luisteren naar Jan Smit en Nick en Simon. Dat soort dingen.
Dat laatste was natuurlijk een joke.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:05 schreef DeJori het volgende:
[..]
Nu klink je als een omgekeerde jihadist.
aka republikeinquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:05 schreef DeJori het volgende:
[..]
Nu klink je als een omgekeerde jihadist.
Uiteindelijk worden ze daar gedood, gevangen gezet of als ze mazzel hebben vluchten ze.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, ik doel er op dat er al een paar honderd van die strijders actief zijn in Syrië en Irak. Die konden dus zonder problemen het land uit.
Prima dat ze weg zijn hoor, maar ja... nu zorgen ze daar dus voor dood en verderf.
Denk ik ook maar de kinderen waarschijnlijk nietquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:25 schreef Woestijnvos het volgende:
Die hebben vast de dubbele nationaliteit kunnen ze alsnog gaan.
Goh, hoe kan ik het een keer eens zijn met je?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:01 schreef bijdehand het volgende:
Niet helemaal waar, je weet dat ze in ieder geval niet in Nederland rondhangen. Goed genoeg.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:17 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Zonder paspoort heb je toch helemaal geen idee waar die lui uithangenwat een logica
Ze gaan daar meewerken aan genocide. Als we dat toestaan, dan zijn we in zekere zin medeplichtig.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:31 schreef ems. het volgende:
En nu zijn ze nog in Nederland en beledigd ook. Ik zie het probleem niet van die mensen gewoon lekker laten gaan.
Euh dat weet je nietquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, je weet dat ze in ieder geval niet in Nederland rondhangen. Goed genoeg.
De nationaliteit is niet afgepakt en mensen worden om de haverklap gearresteerd zonder tussenkomst van een rechter. Anders zou dat een beetje raar zijn hè?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:36 schreef ntm het volgende:
Dus er kan, zonder tussenkomst van een rechter, iemand als verdachte worden aangemerkt en de nationaliteit ook nog afgepakt worden?
Mooi, pleeggezinnen. Hopelijk bij moderne Nederlandse families die die kinderen eens een volledige heropvoeding geven.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:20 schreef DeJori het volgende:
nou ja ik lees dat sommige alhier ze graag een kogel had laten koppen...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En pleeggezinnenKijk dat moedig ik wel aan in dit soort gevallen.
Pleeggezin, kogelkoppen. Tomato Tomato.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:24 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja ik lees dat sommige alhier ze graag een kogel had laten koppen...
gelukkig niet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:15 schreef Samuray13 het volgende:
Gaan ze nu ook de paspoorten van de Nederlandse jihad-joden die in Israel de Palestijnen het leven zuur maken (of in ergste geval als dieren afknallen) afpakken?
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:15 schreef Samuray13 het volgende:
Gaan ze nu ook de paspoorten van de Nederlandse jihad-joden die in Israel de Palestijnen het leven zuur maken (of in ergste geval als dieren afknallen) afpakken?
Whutquote:jihad-joden
Waarom? Willen die heel Nederland slopen?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:15 schreef Samuray13 het volgende:
Dat weten we niet. Men moet ter plekke maar met die mensen afrekenen. Voor mij staat voorop dat wij als land dit soort figuren lozen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Door ze te laten gaan gaat dat gebeuren he.
inclusief hun minderjarige addergebroed natuurlijkquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat weten we niet. Men moet ter plekke maar met die mensen afrekenen. Voor mij staat voorop dat wij als land dit soort figuren lozen.
Fixed for perfection.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:09 schreef Pleun2011 het volgende:
De denkwijze van dit soort moslim-figuren is moeilijk te doorgronden.
'Baayguardian en Harry64', papa en mama moeten jullie iets vertellen. Wij zien geen toekomst meer voor ons in dit land, met al die discriminatie en haat tegen moslims. Wij willen een beter leven jullie en daarom hebben wij besloten om naar Syrië te gaan voor jihad!'
Nooit gehoord van Jihad Joden? Amateurquote:
Sorry, ik ben nieuw tussen de internetgekkies.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nooit gehoord van Jihad Joden? Amateur
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:36 schreef DeJori het volgende:
[..]
Sorry, ik ben nieuw tussen de internetgekkies.
Het lijkt me humaner om die kinderen met hun ouders mee te sturen dan ze hier te laten. Het is niet alsof we in Nederland kampen met een ernstig bevolkingstekort of zo...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:28 schreef Re het volgende:
[..]
inclusief hun minderjarige addergebroed natuurlijk
Als ze inderdaad naar Syrië gegaan waren was dat idd beter geweest. Wie weet kunnen de kinderen nog gered worden.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:24 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja ik lees dat sommige alhier ze graag een kogel had laten koppen...
Arbeit macht frei.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Werkkampen voor dit soort mensen zouden wat mij betreft welkom zijn.
ok dan weet ik hoe onmenselijk je bent gewordenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het lijkt me humaner om die kinderen met hun ouders mee te sturen dan ze hier te laten. Het is niet alsof we in Nederland kampen met een ernstig bevolkingstekort of zo...
Wtf kunnen die kinderen er aan doen dat ze achterlijke ouders hebben..quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het lijkt me humaner om die kinderen met hun ouders mee te sturen dan ze hier te laten. Het is niet alsof we in Nederland kampen met een ernstig bevolkingstekort of zo...
Snap dat ook niet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 01:56 schreef Donnis het volgende:
[..]
Wtf kunnen die kinderen er aan doen dat ze achterlijke ouders hebben..
Racist, extremist, haatzaaier, onmenselijk.... mijn FOK!-cv neemt indrukwekkende vormen aan. Nog even en ik ben de reïncarnatie van Hitler.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:30 schreef Re het volgende:
[..]
ok dan weet ik hoe onmenselijk je bent geworden
Niks. Maar de ouders wegsturen en kinderen hier laten vind ik geen zinvolle optie. Zoals al gezegd: we hebben niet bepaald last van een bevolkingstekort.quote:Op zondag 31 augustus 2014 01:56 schreef Donnis het volgende:
[..]
Wtf kunnen die kinderen er aan doen dat ze achterlijke ouders hebben..
Je bent in ieder geval hard op weg om te verworden wat je zogenaamd verafschuwt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 02:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Racist, extremist, haatzaaier, onmenselijk.... mijn FOK!-cv neemt indrukwekkende vormen aan. Nog even en ik ben de reïncarnatie van Hitler.
Ik weet het, ik ben de bron van al het kwaad op deze planeet. Het is een wonder dat ik nog vrij rondloop en dat ik niet allang in de boeien ben geslagen. Ik denk dat de AIVD inmiddels een vuistdik dossier over de "extremist", "haatzaaier", "racist" en weet ik wat nog meer Elfletterig heeft.quote:Op zondag 31 augustus 2014 03:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval hard op weg om te verworden wat je zogenaamd verafschuwt.
Ik heb precies dit al een tijdje aan je kenbaar willen maken maar was bang dat je het te confronterend zou vinden. Gelukkig is het kwartje uit zichzelf al geland.quote:Op zondag 31 augustus 2014 03:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet het, ik ben de bron van al het kwaad op deze planeet. Het is een wonder dat ik nog vrij rondloop en dat ik niet allang in de boeien ben geslagen. Ik denk dat de AIVD inmiddels een vuistdik dossier over de "extremist", "haatzaaier", "racist" en weet ik wat nog meer Elfletterig heeft.
Een struisvogel die anderen gaat confronteren. Veel gekker moet het niet worden hier.quote:Op zondag 31 augustus 2014 03:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb precies dit al een tijdje aan je kenbaar willen maken maar was bang dat je het te confronterend zou vinden. Gelukkig is het kwartje uit zichzelf al geland.
Ik dacht inderdaad nog: "zal ik gewoon eens gek doen?". Uiteindelijk niet gedaan en gelukkig maar want je zou het te gek vinden. Als in niet leuk te gek, maar gewoon echt te gek.quote:Op zondag 31 augustus 2014 03:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een struisvogel die anderen gaat confronteren. Veel gekker moet het niet worden hier.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Je spoort niet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 03:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik dacht inderdaad nog: "zal ik gewoon eens gek doen?". Uiteindelijk niet gedaan en gelukkig maar want je zou het te gek vinden. Als in niet leuk te gek, maar gewoon echt te gek.
Ik zou beginnen met een FOK!-pauze van minimaal 10 jaar. En verder zou ik eens wat vaker nieuwsartikelen lezen op kwalitatief goede websites als NRC, Volkskrant, Trouw, HP De Tijd, Vrij Nederland en Elsevier (to name but a few).quote:Op zondag 31 augustus 2014 03:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zei m'n psychotherapeut vanmiddag ook al. Wat nu?
Dat als ik tussen jullie 2 zou moeten kiezen ik voor elflettterig kies.quote:Op zondag 31 augustus 2014 03:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zei m'n psychotherapeut vanmiddag ook al. Wat nu?
ach Hitler had het tenminste wel op kinderen, als je toch wilt gaan godwinnen, je stuurt willens en wetens onvolwassen nederlandse meisjes een gruwelijke toekomst in, eentje die je verafschuwt maar als het punt bij het paaltje komt boeit je dat dus eigenlijk niet en vind je dat wel best. Nee, je bent de vleesgeworden haat van deze maatschappijquote:Op zondag 31 augustus 2014 02:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Racist, extremist, haatzaaier, onmenselijk.... mijn FOK!-cv neemt indrukwekkende vormen aan. Nog even en ik ben de reïncarnatie van Hitler.
Je hebt liever dat ze in Irak/Syrië onschuldige mensen opblazen?quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:37 schreef Hathor het volgende:
Tsja, wat moet je hier nou van vinden? Ik had ze toch eerst lekker met hun hele hebben en houwen laten vertrekken, en pas daarna het paspoort innemen en als ongewenste vreemdeling verklaren, nu lopen ze nog steeds hier de lucht te verpesten.
Kinderen een oorlogsgebied in sturen is al helemaal van de pot gerukt. Ik kots op moslim extremisme maar denk eens ff helder na, als die kinderen niet te oud zijn kan je ze met flink wat goede gesprekken overtuigen dat ze op een verkeerde manier redeneren. Laat pleeggezinnen dat maar regelen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 02:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niks. Maar de ouders wegsturen en kinderen hier laten vind ik geen zinvolle optie. Zoals al gezegd: we hebben niet bepaald last van een bevolkingstekort.
Precies, kinderen zijn nog te redden. Wat we met die ouders moeten is mij een raadsel. Levenslang opsluiten en laten werken, denk ik. Je kunt ze wel naar de zandbak sturen, maar dan gaan ze daar extremistje spelen. Dit soort relihaat moet je net zo lang de kop indrukken tot het niet meer bestaat, en dat is een kwestie van heule lange adem.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:58 schreef Donnis het volgende:
[..]
Kinderen een oorlogsgebied in sturen is al helemaal van de pot gerukt. Ik kots op moslim extremisme maar denk eens ff helder na, als die kinderen niet te oud zijn kan je ze met flink wat goede gesprekken overtuigen dat ze op een verkeerde manier redeneren. Laat pleeggezinnen dat maar regelen.
het voorbereiden om je aan te sluiten bij een terroristische organisatie is ook strafbaar in NLquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:44 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Ok.
Alleen hebben ze nu nog niets strafbaars gedaan.
Thx man, ik wist dat ik op je kan rekenen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 04:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat als ik tussen jullie 2 zou moeten kiezen ik voor elflettterig kies.
Toe maar. Die zal ik ook weer op mijn cv bijschrijven.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:48 schreef Re het volgende:
[..]
ach Hitler had het tenminste wel op kinderen, als je toch wilt gaan godwinnen, je stuurt willens en wetens onvolwassen nederlandse meisjes een gruwelijke toekomst in, eentje die je verafschuwt maar als het punt bij het paaltje komt boeit je dat dus eigenlijk niet en vind je dat wel best. Nee, je bent de vleesgeworden haat van deze maatschappij
En dan vervolgens weer boze moslims op het dak krijgen zeker, zoals vorig jaar met dat Turkse jochie dat bij een lesbisch pleeggezin terechtkwam.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:58 schreef Donnis het volgende:
[..]
Kinderen een oorlogsgebied in sturen is al helemaal van de pot gerukt. Ik kots op moslim extremisme maar denk eens ff helder na, als die kinderen niet te oud zijn kan je ze met flink wat goede gesprekken overtuigen dat ze op een verkeerde manier redeneren. Laat pleeggezinnen dat maar regelen.
En dat noemt zich NWS-mod.quote:
En dan boos zijn dat Nederland capituleert.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dan vervolgens weer boze moslims op het dak krijgen zeker, zoals vorig jaar met dat Turkse jochie dat bij een lesbisch pleeggezin terechtkwam.
Geen steralures krijgen he.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toe maar. Die zal ik ook weer op mijn cv bijschrijven.
och, zolang jij het tof vindt om 9-maanden oude babies/landgenoten naar syrie/irak te sturen omdat je nou eenmaal vindt dat er geen plek is in Nederland voor deze haatbabies ...quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toe maar. Die zal ik ook weer op mijn cv bijschrijven.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:45 schreef Re het volgende:
[..]
och, zolang jij het tof vindt om 9-maanden oude babies/landgenoten naar syrie/irak te sturen omdat je nou eenmaal vindt dat er geen plek is in Nederland voor deze haatbabies ...
quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:15 schreef Elfletterig het volgende:
omdat ik vind dat kinderen bij hun ouders horen, ook als die ouders vertrekken naar Syrië.
Mee eens.quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:55 schreef erodome het volgende:
Tjeempig, het zou je maar overkomen dat je ouders door draaien en je mee willen slepen naar een afschuwelijk oorlogsgebied.
Goed dat dit gestopt is, hoop dat de kinderen een veilige plaats krijgen.
Jouw gedachtegang verschilt volgens mij niet zoveel van die van hun als ik je posts leest. Je bent in ieder geval wel eerlijk als satanist liefhebberquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:26 schreef Jigzoz het volgende:
Als de Hell's Angels nou wat makkelijke, maar extreem effectieve positieve reclame willen, dan ruimen ze een paar neder-IS'ers op.
Eerste alinea mee eens.quote:Op maandag 1 september 2014 00:21 schreef Skillstorm het volgende:
De kinderen zijn er ook weer de dupe van. Gelukkig naar pleeggezinnen.
Laat die 'volwassenen' maar sterven ja.
Internet?quote:Kan me niet voorstellen dat je zo ineens als burger mensenlevens wil nemen. Dat komt ergens vandaan.
Dit. Het is zo bijna vragen om terroristische acties binnen Nederland.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:05 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Ja en met een beetje pech maak je de vijand onnodig sterker.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:02 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Prima, maar laat ze nog wel even lekker naar die zandbak gaan. Met een beetje mazzel koppen ze een kogel daar.
quote:Op maandag 1 september 2014 14:19 schreef Reconquista. het volgende:
Maatregelen van politiek correcte watjes. Als overheid moet je maar goed uitzoeken wie je binnen haalt en als je een fout gemaakt hebt dan hoor je die te corrigeren. Uitzetten dus !! Als overheid heb je de plicht om de burgers te beschermen maar de traditionele partijen schepen het volk juist op met godsdienstwaanzinnige killers. Alle daders van de aanslagen in Londen (2keer) Madrid, Van Gogh,
Toulouse, Brussel etc. stonden bekend als radicalen. Want ben je voor een overheid als je ons, de burgers, opscheept met zulke figuren ?? Als de overheid die radicalen gewoon had uitgezet zoals het hoort dan hadden al die mensen nog geleefd. En ondertussen mogen we niet meer roken in de kroeg want dat is pas echt gevaarlijk.
Mijn stem gaat de volgende keer naar de PVV.
Je kan helemaal niks met de ouders aangezien ze nog niks gedaan hebben. Of wil je graag dat jij in de toekomst ook op gepakt gaat worden als je een keer in een vlaag van verstandsverbijstering roept dat je iemand gaat vermoorden?quote:Op zondag 31 augustus 2014 09:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Precies, kinderen zijn nog te redden. Wat we met die ouders moeten is mij een raadsel. Levenslang opsluiten en laten werken, denk ik. Je kunt ze wel naar de zandbak sturen, maar dan gaan ze daar extremistje spelen. Dit soort relihaat moet je net zo lang de kop indrukken tot het niet meer bestaat, en dat is een kwestie van heule lange adem.
LOL ja want dat soort websites bevatten meer waarheid dan amateur blogs? Je staart je blind om geneuzel van de elitaire elite.quote:Op zondag 31 augustus 2014 03:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met een FOK!-pauze van minimaal 10 jaar. En verder zou ik eens wat vaker nieuwsartikelen lezen op kwalitatief goede websites als NRC, Volkskrant, Trouw, HP De Tijd, Vrij Nederland en Elsevier (to name but a few).
Sterkte en tot ziens in 2024.
Nee. Want het denken aan het vermoorden van iemand is wat anders dan geïndoctrineerd zijn en op basis van feitelijke onjuistheden vinden dat het goed is dat er elders in de wereld een genocide plaatsvindt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 07:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je kan helemaal niks met de ouders aangezien ze nog niks gedaan hebben. Of wil je graag dat jij in de toekomst ook op gepakt gaat worden als je een keer in een vlaag van verstandsverbijstering roept dat je iemand gaat vermoorden?
Eigenlijk komt het erop neer dat als je het flink oneens bent met de staat, deze voor straf je paspoort en je kinderen komt afpakken.quote:Op dinsdag 2 september 2014 07:54 schreef Japie77 het volgende:
Dit vind ik nou toch wel een heel erg dubieus gebeuren. Mensen oppakken omdat ze VAN PLAN ZIJN om zich aan te sluiten bij IS. Ten eerste lijkt dat wel op die film waar je al strafbaar was als je alleen een gedachte had om iets "slechts" te doen. Ten tweede hoezo is je aansluiten bij de IS strafbaar? Is je aansluiten bij de USA die tegen de IS vecht dan ook strafbaar?
Dat is het in het absurde trekken. Op dit moment komt de staat alleen je paspoort en kinderen afnemen als je een religieuze extremist bent die het niet alleen oneens is met de staat, maar ook genocide toejuicht. Elke andere vorm van kritiek op de staat wordt gewoon getolereerd, en terecht. De meeste andere kritiek op de staat is namelijk niet gestoeld op het geloof dat er een opperwezen bestaat aan wie wij ons allemaal moeten onderwerpen. De meeste andere kritiek is gewoon gestoeld op interpretaties van feitelijkheden. Daar kan je het mee oneens zijn, en dat is prima.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Eigenlijk komt het erop neer dat als je het flink oneens bent met de staat, deze voor straf je paspoort en je kinderen komt afpakken.
Precies.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is het in het absurde trekken. Op dit moment komt de staat alleen je paspoort en kinderen afnemen als je een religieuze extremist bent die het niet alleen oneens is met de staat, maar ook genocide toejuicht. Elke andere vorm van kritiek op de staat wordt gewoon getolereerd, en terecht. De meeste andere kritiek op de staat is namelijk niet gestoeld op het geloof dat er een opperwezen bestaat aan wie wij ons allemaal moeten onderwerpen. De meeste andere kritiek is gewoon gestoeld op interpretaties van feitelijkheden. Daar kan je het mee oneens zijn, en dat is prima.
Nee, dat is de hoofdlijnen herkennen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is het in het absurde trekken.
Waarom zou je niet mogen toejuichen? Je mag toch ook Israel toejuichen als het weer eens op moordcampagne gaat? Of de VS voor het gooien van atoombommen of het invaderen van oliestaten met bijbehorende massaslachting? Dergelijke meningsuitingen kun je het mee eens zijn of niet, als de staat dat gaat bestraffen met het afpakken van paspoorten en kinderen, en dan ook nog geheel buiten het strafrecht om, dan is dat niets anders dan dat de uitvoerende macht burgers de mond snoert.quote:Op dit moment komt de staat alleen je paspoort en kinderen afnemen als je een religieuze extremist bent die het niet alleen oneens is met de staat, maar ook genocide toejuicht.
Dus jij stelt voor dat de staat op straffe van het afpakken van paspoorten en kinderen dicteert binnen welke marges we van mening mogen verschillen? Dus je hebt vrijheid van meningsuiting, alleen niet voor alle meningen?quote:Elke andere vorm van kritiek op de staat wordt gewoon getolereerd, en terecht. De meeste andere kritiek op de staat is namelijk niet gestoeld op het geloof dat er een opperwezen bestaat aan wie wij ons allemaal moeten onderwerpen. De meeste andere kritiek is gewoon gestoeld op interpretaties van feitelijkheden. Daar kan je het mee oneens zijn, en dat is prima.
Ik vind inderdaad dat bepaalde meningen niet kunnen. Zeker niet als het religieus gemotiveerde meningen zijn die onderdrukking en genocide propageren. Als je het daar zo roerend mee eens bent, dan heb je in een ontwikkeld en beschaafd land niets te zoeken. En ik definieer "ontwikkeld en beschaafd" niet aan de hand van de mate waarin wij bepaalde meningen tolereren. Ik definieer het aan de hand van in hoeverre we onder het juk van religieus extremisme leven, en ik leef het liefst in een land waarin dat soort onzin de kop in wordt gedrukt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is de hoofdlijnen herkennen.
[..]
Waarom zou je niet mogen toejuichen? Je mag toch ook Israel toejuichen als het weer eens op moordcampagne gaat? Of de VS voor het gooien van atoombommen of het invaderen van oliestaten met bijbehorende massaslachting? Dergelijke meningsuitingen kun je het mee eens zijn of niet, als de staat dat gaat bestraffen met het afpakken van paspoorten en kinderen, en dan ook nog geheel buiten het strafrecht om, dan is dat niets anders dan dat de uitvoerende macht burgers de mond snoert.
[..]
Dus jij stelt voor dat de staat op straffe van het afpakken van paspoorten en kinderen dicteert binnen welke marges we van mening mogen verschillen? Dus je hebt vrijheid van meningsuiting, alleen niet voor alle meningen?
Dus jij vindt het een goed idee dat de staat mag bepalen wie voldoende beschaafd en ontwikkeld is om een paspoort en kinderen te hebben?quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad dat bepaalde meningen niet kunnen. Zeker niet als het religieus gemotiveerde meningen zijn die onderdrukking en genocide propageren. Als je het daar zo roerend mee eens bent, dan heb je in een ontwikkeld en beschaafd land niets te zoeken. En ik definieer "ontwikkeld en beschaafd" niet aan de hand van de mate waarin wij bepaalde meningen tolereren. Ik definieer het aan de hand van in hoeverre we onder het juk van religieus extremisme leven, en ik leef het liefst in een land waarin dat soort onzin de kop in wordt gedrukt.
Diezelfde redenatie kan je op laten gaan voor de moordcampagnes van Israël, omdat die ook grotendeels religieus gemotiveerd zijn. In dit land wonen ook veel mensen die dat actief steunen en het liefst af zouden reizen naar Jeruzalem om daar de wapens op te pakken om de Joodse staat te verdedigen. Dat vind ik heel ernstig.
Mijn mening is echter geen gevaar voor het welzijn van andere mensen, omdat ik het niet zou steunen wanneer deze mensen vermoord zouden worden. Ik ben ook niet voor repressie van religieuzen, omdat het iedereen vrij staat om zelf te bepalen waarin ze geloven. Alleen wanneer dat geloof de grens van het onbetamelijke overschrijdt, namelijk het actief oproepen tot het vermoorden van mensen die dit geloof niet aanhangen, dan vind ik dat je verwijderd moet worden uit de maatschappij. Beschaafde en ontwikkelde mensen vinden dat namelijk niet.
Beschaafde en ontwikkelde mensen laten een mening niet bepalend zijn voor een paspoort.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:07 schreef Mystikvm het volgende:
Beschaafde en ontwikkelde mensen vinden dat namelijk niet.
Ik vraag me ook af hoe dit verder verloopt; er lijken me nogal wat haken en ogen aan te zitten.quote:Op dinsdag 2 september 2014 07:54 schreef Japie77 het volgende:
Dit vind ik nou toch wel een heel erg dubieus gebeuren. Mensen oppakken omdat ze VAN PLAN ZIJN om zich aan te sluiten bij IS. Ten eerste lijkt dat wel op die film waar je al strafbaar was als je alleen een gedachte had om iets "slechts" te doen. Ten tweede hoezo is je aansluiten bij de IS strafbaar? Is je aansluiten bij de USA die tegen de IS vecht dan ook strafbaar?
De criteria zijn toch duidelijk? Er kan toch geen willekeur bestaan als het religieus extremisme zorgvuldig wordt gedefinieerd? Iemand het ziekenhuis in slaan omdat hij iets heeft gedaan wat jou niet zint is door de staat ook ooit bepaald als "niet beschaafd en ontwikkeld". Dreigen om iemand wat aan te doen is in sommige gevallen ook "niet beschaafd en ontwikkeld" en daar kan je de bak voor in draaien. Zo fanatiek geloven in een God dat je roept dat het goed is dat mensen daarom over de kling worden gejaagd kan dus ook bestempeld worden als "niet beschaafd en ontwikkeld". De staat besluit al decennia wat wel en wat niet kan. Daar een extra criterium aan toevoegen vind ik meer dan prima. Ik geloof dat haatzaaien trouwens al jaren verboden is. Je kan het altijd nog aan die stok ophangen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus jij vindt het een goed idee dat de staat mag bepalen wie voldoende beschaafd en ontwikkeld is om een paspoort en kinderen te hebben?
Het lijkt mij juist dat de vrijheid van meningsuiting van beschaving en ontwikkeling getuigt, en daar meer aan bijdraagt dan een staats dat kan.
Wederom volkomen mee eens.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad dat bepaalde meningen niet kunnen. Zeker niet als het religieus gemotiveerde meningen zijn die onderdrukking en genocide propageren. Als je het daar zo roerend mee eens bent, dan heb je in een ontwikkeld en beschaafd land niets te zoeken. En ik definieer "ontwikkeld en beschaafd" niet aan de hand van de mate waarin wij bepaalde meningen tolereren. Ik definieer het aan de hand van in hoeverre we onder het juk van religieus extremisme leven, en ik leef het liefst in een land waarin dat soort onzin de kop in wordt gedrukt.
Diezelfde redenatie kan je op laten gaan voor de moordcampagnes van Israël, omdat die ook grotendeels religieus gemotiveerd zijn. In dit land wonen ook veel mensen die dat actief steunen en het liefst af zouden reizen naar Jeruzalem om daar de wapens op te pakken om de Joodse staat te verdedigen. Dat vind ik heel ernstig.
Mijn mening is echter geen gevaar voor het welzijn van andere mensen, omdat ik het niet zou steunen wanneer deze mensen vermoord zouden worden. Ik ben ook niet voor repressie van religieuzen, omdat het iedereen vrij staat om zelf te bepalen waarin ze geloven. Alleen wanneer dat geloof de grens van het onbetamelijke overschrijdt, namelijk het actief oproepen tot het vermoorden van mensen die dit geloof niet aanhangen, dan vind ik dat je verwijderd moet worden uit de maatschappij. Beschaafde en ontwikkelde mensen vinden dat namelijk niet.
Vind jijquote:Op dinsdag 2 september 2014 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Beschaafde en ontwikkelde mensen laten een mening niet bepalend zijn voor een paspoort.
Dat kan, maar waarom zou je daar dan ook een strafrechtelijk traject aan willen verbinden?quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:24 schreef Mystikvm het volgende:
Zo fanatiek geloven in een God dat je roept dat het goed is dat mensen daarom over de kling worden gejaagd kan dus ook bestempeld worden als "niet beschaafd en ontwikkeld".
Formeel gezien ja; in de praktijk gezien is haatzaaien natuurlijk een erg vaag begrip.quote:Ik geloof dat haatzaaien trouwens al jaren verboden is. Je kan het altijd nog aan die stok ophangen.
Wanneer is het een mening, en wanneer is het haatzaaien? Op een borrel verkondigen dat je het best eens bent met de praktijken van IS vind ik nog steeds wat anders dan andere mensen proberen te beïnvloeden met die mening. Dit debat is zoveel vaker gevoerd, ook over heel andere zaken. Ik kan mij nog processen tegen Janmaat en Wilders herinneren. Of laatstgenoemde die om minder Marokkanen liet roepen. Dat gaat op een andere manier over de grens van het onbetamelijke heen. Volksmennerij en haatzaaien is wat anders dan van mening zijn dat er teveel Marokkanen zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen opsluiten vanwege hun mening, dat moeten we niet willen met z'n allen.
Figuren die sympathiseren met IS dien gewoon goed in de gaten te houden en als er signalen zijn dat zij over de schreef gaan, dan dien je ze op te sluiten. En wanneer een of andere extremist afreist naar Syrië om daar te gaan knokken, dan moeten er maatregelen worden getroffen.
Maar iemand preventief op te sluiten of het land uit te zetten vanwege een mening? Neen, liever niet.
Waarmee ik maar wil zeggen dat "beschaafde en ontwikkelde mensen moeten dit niet willen" een drogreden is.quote:
Die grens is natuurlijk flinterdun. Iemand die op een borrel verkondigt het met IS eens te zijn hoopt natuurlijk ook dat meer mensen het met hem eens zijn of worden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wanneer is het een mening, en wanneer is het haatzaaien? Op een borrel verkondigen dat je het best eens bent met de praktijken van IS vind ik nog steeds wat anders dan andere mensen proberen te beïnvloeden met die mening.
Haatzaaien is al strafbaar. Dergelijke ketelmuziek is dus nergens voor nodig. Justitie kan al maatregelen nemen daartegen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wanneer is het een mening, en wanneer is het haatzaaien? Op een borrel verkondigen dat je het best eens bent met de praktijken van IS vind ik nog steeds wat anders dan andere mensen proberen te beïnvloeden met die mening. Dit debat is zoveel vaker gevoerd, ook over heel andere zaken. Ik kan mij nog processen tegen Janmaat en Wilders herinneren. Of laatstgenoemde die om minder Marokkanen liet roepen. Dat gaat op een andere manier over de grens van het onbetamelijke heen. Volksmennerij en haatzaaien is wat anders dan van mening zijn dat er teveel Marokkanen zijn.
Die vaagheid ben ik het mee eens. Ik weet ook niet of het zin heeft om er een strafrechtelijk traject aan te verbinden. Die mensen leren het niet af van een paar jaartjes in de bak. Maar misschien is het meer een principekwestie.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kan, maar waarom zou je daar dan ook een strafrechtelijk traject aan willen verbinden?
[..]
Formeel gezien ja; in de praktijk gezien is haatzaaien natuurlijk een erg vaag begrip.
Dus het gaat om verschillende denkbeelden. Jij bent het niet eens met dat gedachtegoed van die mensen. Als je ze dan maar het land uitzet los je daar in de eerste plaats niets mee op aangezien dat gedachtegoed alleen maar word versterkt bij die mensen. Op de tweede plaats is dat een zware inbreuk op mensenrechten. Er word op zoveel plaatsen in de wereld genocide gepleegd. Kijk maar naar Israel en de Palestijnen bv.quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee. Want het denken aan het vermoorden van iemand is wat anders dan geïndoctrineerd zijn en op basis van feitelijke onjuistheden vinden dat het goed is dat er elders in de wereld een genocide plaatsvindt.
Religie is nonsens. Mensen die een extremistische vorm van een religie aanhangen waarbij het OK is om genocide te plegen, wil ik niet in mijn land. Die wil ik verwijderd zien. Daar zitten geen verdere implicaties aan, omdat het enkel om religieus extremisme gaat.
Ja precies. Daar ben ik het dus mee oneens. Het is sowieso wel duidelijk dat de staat niet in het belang van gewone burgers denkt. Draait alleen maar om controle.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Eigenlijk komt het erop neer dat als je het flink oneens bent met de staat, deze voor straf je paspoort en je kinderen komt afpakken.
Op dit moment inderdaad. Maar waar trek je de grens. Dit is een enorme inbreuk op rechten van mensen en de vrijheid van meningsuiting. Dit gaat richting de politiestaat. Want dit word alleen maar erger. NSA schandaal? We worden allemaal gemonitord. Zo ver is het al.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is het in het absurde trekken. Op dit moment komt de staat alleen je paspoort en kinderen afnemen als je een religieuze extremist bent die het niet alleen oneens is met de staat, maar ook genocide toejuicht. Elke andere vorm van kritiek op de staat wordt gewoon getolereerd, en terecht. De meeste andere kritiek op de staat is namelijk niet gestoeld op het geloof dat er een opperwezen bestaat aan wie wij ons allemaal moeten onderwerpen. De meeste andere kritiek is gewoon gestoeld op interpretaties van feitelijkheden. Daar kan je het mee oneens zijn, en dat is prima.
Die grenzen trek je toch in wetten? Nogal wiedes dat die grenzen keihard worden vastgelegd. Ik ben overigens een groot tegenstander van de datahonger van de overheid, dus wat mij betreft mag via privédata verkregen informatie nooit een reden zijn om iemand uit te sluiten van de maatschappij omwille van zijn mening. Briefgeheim enzo.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Op dit moment inderdaad. Maar waar trek je de grens. Dit is een enorme inbreuk op rechten van mensen en de vrijheid van meningsuiting. Dit gaat richting de politiestaat. Want dit word alleen maar erger. NSA schandaal? We worden allemaal gemonitord. Zo ver is het al.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen opsluiten vanwege hun mening, dat moeten we niet willen met z'n allen.
Figuren die sympathiseren met IS dien gewoon goed in de gaten te houden en als er signalen zijn dat zij over de schreef gaan, dan dien je ze op te sluiten. En wanneer een of andere extremist afreist naar Syrië om daar te gaan knokken, dan moeten er maatregelen worden getroffen.
Maar iemand preventief op te sluiten of het land uit te zetten vanwege een mening? Neen, liever niet.
Prima maar daar doe je al niks meer aan. Wat doet de staat aan dat hele NSA gebeuren? Niks. Wat doet de staat aan het feit dat banken gered moeten worden ten koste van burgers? Niks. En daar is een reden voor. De staat zit in de zak van lobbygroepen met veel geld.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die grenzen trek je toch in wetten? Nogal wiedes dat die grenzen keihard worden vastgelegd. Ik ben overigens een groot tegenstander van de datahonger van de overheid, dus wat mij betreft mag via privédata verkregen informatie nooit een reden zijn om iemand uit te sluiten van de maatschappij omwille van zijn mening. Briefgeheim enzo.
Dat is een heel ander probleem, waar ik overigens ook grote bedenkingen en ernstige zorgen bij heb.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima maar daar doe je al niks meer aan. Wat doet de staat aan dat hele NSA gebeuren? Niks. Wat doet de staat aan het feit dat banken gered moeten worden ten koste van burgers? Niks. En daar is een reden voor. De staat zit in de zak van lobbygroepen met veel geld.
Nee.quote:
Nee, dan heb je namelijk de met waarborgen omkleedde procedure van het strafrecht, en gelden andere criteria dan 'wij steunen Israel en de VS en niet IS of andere regimes, en dus moet jij dat ook'.quote:Ik geloof dat haatzaaien trouwens al jaren verboden is. Je kan het altijd nog aan die stok ophangen.
Dat is niet de essentie van mijn boodschap. Het gaat niet om het wel of niet steunen van een regime, het gaat om het ongewenst verklaren van het openlijk steunen van het vermoorden van mensen op religieuze gronden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Nee, dan heb je namelijk de met waarborgen omkleedde procedure van het strafrecht, en gelden andere criteria dan 'wij steunen Israel en de VS en niet IS of andere regimes, en dus moet jij dat ook'.
Dus op andere al dan niet slechts gepretendeerde gronden is het wel OK?quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:33 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is niet de essentie van mijn boodschap. Het gaat niet om het wel of niet steunen van een regime, het gaat om het ongewenst verklaren van het openlijk steunen van het vermoorden van mensen op religieuze gronden.
Als je de grens bij religieus extremisme legt wel, ja.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus op andere al dan niet slechts gepretendeerde gronden is het wel OK?
Je moet uiterst voorzichtig zijn met het verleggen van grenzen. Op dit moment is het alleen je paspoort; over 5 jaar is het ook je uitkering en over 10 jaar een grondrecht.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die grenzen trek je toch in wetten?
Het argument van de glijdende schaal kan je dan op alles loslaten, toch? Ik mocht eerst niet meer bellen in de auto. Daarna geen telefoon meer vasthouden. Straks mag ik niet meer aan de radio zitten, en daarna niet meer spreken met inzittenden. Alles om de verkeersveiligheid tegemoet te komen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je moet uiterst voorzichtig zijn met het verleggen van grenzen. Op dit moment is het alleen je paspoort; over 5 jaar is het ook je uitkering en over 10 jaar een grondrecht.
Die vergelijking slaat als een tang op een varken.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het argument van de glijdende schaal kan je dan op alles loslaten, toch? Ik mocht eerst niet meer bellen in de auto. Daarna geen telefoon meer vasthouden. Straks mag ik niet meer aan de radio zitten, en daarna niet meer spreken met inzittenden. Alles om de verkeersveiligheid tegemoet te komen.
Dus de glijdende schaal is alleen op mijn mening van toepassing? Niet op elke andere wet die jou beperkt in handelen?quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat als een tang op een varken.
Even los van dat de grondwet zich daartegen verzet, waarom zou je dat doen?quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je de grens bij religieus extremisme legt wel, ja.
Opstelten en Teeven zijn ook niet vatbaar voor dialoog en redelijkheid, zeker niet als het om drugs gaat, dan gaan ze raaskallen zonder een spoor van rationaliteit.quote:Normaliter ben ik geen voorstander van verbieden van dingen die je niet leuk vindt. Bij religieuze extremisten zie ik geen andere optie. In debat gaan ze niet, en er valt geen zinnig gesprek mee te voeren. Daar waar je rechts-extremisten, communisten en zo nog wat andere politieke buitenbeetjes in de publieke arena kunt bestrijden, zo is er niets te beginnen tegen religieuze extremisten. Ze zijn niet vatbaar voor een fatsoenlijke dialoog en zullen je openlijk in je gezicht zeggen dat je eigenlijk dood moet en dat ze hopen dat één van hun broeders ooit daad bij woord voegt.
Dat is dan ook geen verplichting in een vrij land.quote:Prima als je dat vindt, maar dan ben je geen toevoeging voor een seculiere, weldenkende maatschappij.
Is de hele war on drugs met al zijn moord en doodslag eigenlijk ook niet in naam van god? Hebben de huichelaars meer recht dan de openlijken?quote:Ik ben geen voorstander van gedachtenpolitie en dat is ook helemaal niet nodig. Als iemand zo te koop loopt met het goedkeuren van moord en doodslag in naam van God, en er nog trots op is ook, dan lijkt me er toch geen sprake van willkeur.
Die kan je ook omdraaien. Wat is het grote goed van religieus extremisme? Het vermoorden van andere mensen op basis van geloofsovertuiging? Is dat niet net zo goed discriminatie?quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Even los van dat de grondwet zich daartegen verzet, waarom zou je dat doen?
Maar Opstelten en Teeven zijn er niet voor om coffeeshopbezoekers dan maar dood te schieten.quote:Opstelten en Teeven zijn ook niet vatbaar voor dialoog en redelijkheid, zeker niet als het om drugs gaat, dan gaan ze raaskallen zonder een spoor van rationaliteit.
Dat klopt. Er zijn wel meer mensen geen toevoeging. Maar die vinden niet dat jij en ik dood moeten omdat wij niet het juiste geloof hebbenquote:Dat is dan ook geen verplichting in een vrij land.
Worden drugsdealers doodgeschoten omdat ze niet in de Here Jezus geloven, of omdat ze drugs verkopen? Zo kun je elk motief wel ter discussie stellen. En als je stelt dat je met meer weg kunt komen als je doet alsof je geen religeuze extremist bent, dan is dat helemaal juist. Net zoals je met het plegen van inbraken met meer weg kunt komen als je doet alsof je helemaal niet 's nachts bijklust.quote:Is de hele war on drugs met al zijn moord en doodslag eigenlijk ook niet in naam van god? Hebben de huichelaars meer recht dan de openlijken?
Ik ben hier ook geen wet aan het schrijven. Ik kan ook wel wat mensen opnoemen om wiens dood ik niet rouwig zou zijn, en dat kan iedereen wel. Dat wat een religieuze extremist definieert, dat is iets wat ik graag wettelijk aan banden gelegd zou zien. De haalbaarheid kan ik niets over zeggen, want ik ben geen jurist.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:17 schreef Xa1pt het volgende:
Vinden dat iemand dood moet is niet strafbaar. Er vinden wel meer mensen dat bepaalde mensen dood moeten. Moslims moeten dood, Joden moeten dood, homo's moeten dood, Rupert Murdoch moet dood, de paus moet dood.
En dat is?quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:20 schreef Mystikvm het volgende:
Dat wat een religieuze extremist definieert
Dat wat een club van juristen naar mijn mening moet onderzoeken om te kijken of wetgeving haalbaar isquote:
Vergeet Justin Bieber en de Syntus niet.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:17 schreef Xa1pt het volgende:
Vinden dat iemand dood moet is niet strafbaar. Er vinden wel meer mensen dat bepaalde mensen dood moeten. Moslims moeten dood, Joden moeten dood, homo's moeten dood, Rupert Murdoch moet dood, de paus moet dood.
Hoe had de Nederlandse samenleving in vredesnaam kunnen voorkomen dat hun ouders niet deden of het voornemen dat ze hadden, waardoor ze nu de cel in zijn gegaan ?quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:29 schreef trancethrust het volgende:
De Nederlandse samenleving heeft die kinderen duidelijk gefaald. Die volwassenen kunnen gezellig de cel in wegens het moedwillig in gevaar brengen van hun eigen nageslacht, en als het even kan ook voor het in gevaar willen bregen van onschuldige burgers in Irak en Syrie.
Dit soort radicalisering is een product van conflict, wantrouwen, onvrede, en gebrek aan cohesie. En dat allemaal in vrij behoorlijke mate.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:19 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Hoe had de Nederlandse samenleving in vredesnaam kunnen voorkomen dat hun ouders niet deden of het voornemen dat ze hadden, waardoor ze nu de cel in zijn gegaan ?
Een religek-analyse uitvoeren op het consultatiebureau bij elke pasgeboren baby ?
Ik denk ook dat veel van die mensen die nu dus geradicaliseerd zijn niet echt een geweldig leven hier hadden in onze maatschappij.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:36 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dit soort radicalisering is een product van conflict, wantrouwen, onvrede, en gebrek aan cohesie. En dat allemaal in vrij behoorlijke mate.
Blijkbaar zijn hier in Nederland het wantrouwen, onvrede en de onderlinge spanningen groot. Blijkbaar identificeren mensen hier zich met een onbegrijpelijk geacht ideaal wat schijnbaar in conflict is met ongeveer alles wat hier normaal wordt geacht, wat duidt op een gebrek aan cohesie in onze samenleving.
Ik ben van mening dat dit in een normale samenleving simpelweg niet op een noemenswaardige schaal gebeurt. (Aan de andere kant zijn twee gezinnen ook nog niet echt een noemenswaardige schaal.)
Daar zul je maar mee moeten leren leven. Net zoals dat iedereen moet leven met het feit dat de USA elke dag weer tig nieuwe terroristen kweekt door onschuldige burgers die omkomen bij drone aanvallen. En dat de burger ALTIJD de lul is aangezien wij een Corporatocracy, een samenleving en staat die beheerst worden door bedrijven en de belangen van gewone burgers dus niet langer behartigd worden door onze volksvertegenwoordigers.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat wat een club van juristen naar mijn mening moet onderzoeken om te kijken of wetgeving haalbaar is
Voordat ik zelf word weggezet als een maffe extremist: ik heb niet de antwoorden. Mijn wens is dat religieus extremisme aan banden wordt gelegd, omdat ik vind dat er geen plaats voor is. Als er geen wettelijke grond te verzinnen is waarop je dit kunt baseren, dan zal ik er mee moeten leven dat dit land ook bevolkt wordt door mensen die joelend de straat op gaan als er een dorp wordt afgeslacht op basis van geloofsovertuiging. Dat stoort mij, dat doet ergens zelfs een beetje pijn, maar dat is dan de realiteit.
Dus ja, de wens is de vader van de gedachte. Dat kan mij, zeker nu nog, niet kwalijk worden genomen. En ik ben echt niet te beroerd om mijn hand in eigen boezem te steken en te stellen dat dit best hard indruist tegen mijn zeer linkse principes. Maar ik zie geen andere manier om om te gaan met religieus ingegeven haat.
Het grote goed is dat jij kunt denken wat je wil en kunt zeggen wat je wil.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die kan je ook omdraaien. Wat is het grote goed van religieus extremisme?
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Er zijn veel zaken die je niet zomaar kunt en mag zeggen. Daar is de grondwet voor. Daar iets aan toe willen voegen is echt niet het voorportaal tot de totalitaire politiestaat.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het grote goed is dat jij kunt denken wat je wil en kunt zeggen wat je wil.
Tuurlijk wel. Als iemand anders gaat bepalen wat jij mag zeggen is het einde zoek. Vrijheid van meningsuiting is een universeel recht van de mens. Als een overheid daar aan gaat tornen gaan we richting de politiestaat.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Er zijn veel zaken die je niet zomaar kunt en mag zeggen. Daar is de grondwet voor. Daar iets aan toe willen voegen is echt niet het voorportaal tot de totalitaire politiestaat.
Oh we hebben nog niet genoeg vangnetten hier voor mensen die het niet zo goed hebben? Kijk, als je radicaliseert in een absolute strontput als Somalie of Afghanistan, waar mensen soms letterlijk niks hebben, dan kan ik het ergens nog begrijpen, maar hier in Nederland? Laat me niet lachen man.quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:03 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik denk ook dat veel van die mensen die nu dus geradicaliseerd zijn niet echt een geweldig leven hier hadden in onze maatschappij.
Kunnen denken en zeggen wat je wil is wel afgelopen daar waar religieus extremisme de overhand krijgt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het grote goed is dat jij kunt denken wat je wil en kunt zeggen wat je wil.
Het gaat meer om dat mensen zich niet meer deel voelen van een maatschappij uitgekotst etc.quote:Op woensdag 3 september 2014 04:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh we hebben nog niet genoeg vangnetten hier voor mensen die het niet zo goed hebben? Kijk, als je radicaliseert in een absolute strontput als Somalie of Afghanistan, waar mensen soms letterlijk niks hebben, dan kan ik het ergens nog begrijpen, maar hier in Nederland? Laat me niet lachen man.
Dat is gedachtenpolitie, dat is toch echt heel wat anders dan een passage aan een wetsartikel toe laten voegen dat openlijk religieus extremisme niet is toegestaan. Reductio ad absurdum. Misschien moet jij dat opzoeken, want dat is wat jij voortdurend doet.quote:Op woensdag 3 september 2014 01:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als iemand anders gaat bepalen wat jij mag zeggen is het einde zoek. Vrijheid van meningsuiting is een universeel recht van de mens. Als een overheid daar aan gaat tornen gaan we richting de politiestaat.
Zie ook hier:
Stel je voor dat je op een vliegveld bent en door een scanner moet die je gedachten leest en kijkt of je gewelddadige gedachten hebt. Wat zijn de ethische aspecten hieromtrent? Zal het alleen gebeuren als degene die onderzocht wordt toestemming heeft gegeven? Is dit de ultieme manier van privacy schending? Natuurlijk, maar het kan ook een manier zijn om je naam te zuiveren als je verdacht wordt van iets dat je niet gedaan hebt.
Al in 2010 kwam de Associated Press reported met de Israelische technologie van WeCU Technologies, het bedrijf dat bezig was gedachten lezende apparatuur te ontwikkelen om de beveiliging op vliegvelden te verbeteren via de gedachten van slechtwillenden. Zij startten daarbij met het uitvoeren van een aantal Pavlovachtige tests die mensen moesten ondergaan voordat ze aan boord van een vliegtuig mogen gaan.
Het Amerikaanse departement van veiligheid heeft soorteglijke apparatuur getest die de naam FAST, Future Attribute Screening Technology, draagt, een psychologisch testprogramma dat inwoners van het land onderzoekt op slechte intenties of criminele gedachten bij een bezoek aan sportevenementen, winkelcentra en vliegvelden.
Het system werkt met een computerprogramma dat via psychologische indicaties vaststelt hoe de hartslag is, hoe de ogen bewegen en met de verkregen data vaststelt of er sprake is van slechte plannen.
Misschien zijn ze daar ook zelf schuld aan? Iets met hand en boezem of zo?quote:Op woensdag 3 september 2014 04:07 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Het gaat meer om dat mensen zich niet meer deel voelen van een maatschappij uitgekotst etc.
Dat jij de logica achter mijn denkwijze niet niet wil niet zeggen dat deze niet bestaat. Zal het nog even proberen uit te leggen. Wat er nu gebeurd is dat er mensen zijn opgepakt die nog niks (strafbaars) gedaan hebben. Ze worden dus in principe opgepakt voor hun gedachtegoed, nl dat ze IS aanhangen. Van daaruit is de stap naar gedachtenpolitie toch niet zo groot lijkt me?quote:Op woensdag 3 september 2014 07:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is gedachtenpolitie, dat is toch echt heel wat anders dan een passage aan een wetsartikel toe laten voegen dat openlijk religieus extremisme niet is toegestaan. Reductio ad absurdum. Misschien moet jij dat opzoeken, want dat is wat jij voortdurend doet.
Als je door de leugens heen begint te zien radicaliseer je vanzelf.quote:Op woensdag 3 september 2014 04:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh we hebben nog niet genoeg vangnetten hier voor mensen die het niet zo goed hebben? Kijk, als je radicaliseert in een absolute strontput als Somalie of Afghanistan, waar mensen soms letterlijk niks hebben, dan kan ik het ergens nog begrijpen, maar hier in Nederland? Laat me niet lachen man.
Hoe is dat anders dan dat we dat nu soms met rechts-extremisten doen? Waarom krijgt Wilders een aanklacht om zijn oren? Waarom wordt iemand die zegt geen negers aan te willen nemen vervolgd? Dat zijn gewoon dingen die die mensen vinden. Maar dat zijn soms dingen die in strijd zijn met onze wetten.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat jij de logica achter mijn denkwijze niet niet wil niet zeggen dat deze niet bestaat. Zal het nog even proberen uit te leggen. Wat er nu gebeurd is dat er mensen zijn opgepakt die nog niks (strafbaars) gedaan hebben. Ze worden dus in principe opgepakt voor hun gedachtegoed, nl dat ze IS aanhangen. Van daaruit is de stap naar gedachtenpolitie toch niet zo groot lijkt me?
Omdat er een enorm verschil bestaat tussen gedachtes en acties.quote:Op woensdag 3 september 2014 10:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan dat we dat nu soms met rechts-extremisten doen? Waarom krijgt Wilders een aanklacht om zijn oren? Waarom wordt iemand die zegt geen negers aan te willen nemen vervolgd? Dat zijn gewoon dingen die die mensen vinden. Maar dat zijn soms dingen die in strijd zijn met onze wetten.
Uitingen van religieus extremisme zijn toch ook acties? Bij een rechts-extremistische demonstratie mogen bepaalde leuzen niet geroepen worden. Dat zijn verboden woorden. Dat uitbreiden met religieus extremisme is heel wat anders dan thought police die komt controleren of jouw gedachten wel zuiver op de graat zijn.quote:Op woensdag 3 september 2014 10:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat er een enorm verschil bestaat tussen gedachtes en acties.
Jij vind gedachte politie dus prima?
Ik heb trouwens niks met onze wetten hoor. Die zijn mij door de strot gedrukt door daar sta ik in theorie niet achter. Alhoewel ik het met de meeste dingen wel eens ben.
Christen extremisten zouden extreem voor vrede, onvoorwaardelijke liefde en vergevingsgezindheid moeten zijn.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:09 schreef sp3c het volgende:
mja maar wat is extremisme uberhaupt?
de een vind mensen opblazen extremistisch terwijl anderen je al een extremist vinden als je roept dat je graag een kalifaat zou willen zien, zelfs het vasthouden aan de zondagsrust zie ik regelmatig als religieus extremisme bestempeld worden
de term is heel erg aan het uithollen atm (zie ook discriminatie) omdat het te pas en te onpas mee in de rondte gestrooid word
probeer dat maar eens in een wet te bakken
Je zult maar pleegouder zijn voor Jeugdzorg en zo'n kind in je huis krijgenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:20 schreef DeJori het volgende:
probeer dat in Oeganda eens uit te leggenquote:Op woensdag 3 september 2014 12:23 schreef RaXz het volgende:
[..]
Christen extremisten zouden extreem voor vrede, onvoorwaardelijke liefde en vergevingsgezindheid moeten zijn.
Always forgive your enemies; nothing annoys them so much. -Oscar Wilde
ja zo'n haatbaby van 9 maanden zal al flink geïndoctrineerd zijn iddquote:Op woensdag 3 september 2014 12:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Je zult maar pleegouder zijn voor Jeugdzorg en zo'n kind in je huis krijgen
Alle 6 kinderen zijn 9 maanden? Voor 't zelfde geld heb je een 15 jarige puber die iets te vaak met de Kalasjnikov van papa heeft geoefend in het bos.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:23 schreef Re het volgende:
[..]
ja zo'n haatbaby van 9 maanden zal al flink geïndoctrineerd zijn idd
oudste is 9 jaarquote:Op woensdag 3 september 2014 13:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Alle 6 kinderen zijn 9 maanden? Voor 't zelfde geld heb je een 15 jarige puber die iets te vaak met de Kalasjnikov van papa heeft geoefend in het bos.
En voor hetzelfde geld is het gewoon een normaal kind. Daar kunnen we dus niets over zeggen.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Alle 6 kinderen zijn 9 maanden? Voor 't zelfde geld heb je een 15 jarige puber die iets te vaak met de Kalasjnikov van papa heeft geoefend in het bos.
Ja dat zal vast met zulke oudersquote:Op woensdag 3 september 2014 13:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En voor hetzelfde geld is het gewoon een normaal kind. Daar kunnen we dus niets over zeggen.
Ik doe liever niet zomaar aannames.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:33 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja dat zal vast met zulke ouders
ja ja, je aanname was gewoon verkeerd...quote:Op woensdag 3 september 2014 13:33 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja dat zal vast met zulke ouders
Onwijs nobel van je.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik doe liever niet zomaar aannames.
Alsof een kind van 9 al niet volledig verpest kan zijn. Kijk de filmpjes anders even van kiddo's van 9 die jihadstrijder willen worden en daadwerkelijk met kalasjnikovs en machetes lopen te zwaaien.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:34 schreef Re het volgende:
[..]
ja ja, je aanname was gewoon verkeerd...
Het is in principe niet religie wat ingebakken zit on ons DNA aangezien religie manmade is. Het is de (terechte) zoektocht naar wat we hier doen op Aarde, waar we vandaan komen etc.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:02 schreef Re het volgende:
Religie zit nou eenmaal ingebakken in ons DNA en bij sommigen is dat afwezig of rudimentair recessief aanwezig en in andere is het dominant genotypisch ingebakken lijkt wel ... daar kun je maatschappelijk geen ene reet aan doen, je kunt alleen proberen de omgevingsfactoren zo in te richten dat er fenotypisch geen extremisme tot expressie kan komen
Wat wil je dan met dat kind doen? Opsluiten op verdenking van ernstig extremistisch gedachtengoed? Het kind is 9.quote:
boehoe, je wordt gewoon ff op je plek gezet, ga nou niet zielig lopen doen en stampvoetend je gelijk proberen te halen, ziet er zo kinderachtig uitquote:Op woensdag 3 september 2014 13:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Alsof een kind van 9 al niet volledig verpest kan zijn. Kijk de filmpjes anders even van kiddo's van 9 die jihadstrijder willen worden en daadwerkelijk met kalasjnikovs en machetes lopen te zwaaien.
Op het vliegtuig samen met papa en mama. Met Julio Poch als piloot.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat wil je dan met dat kind doen? Opsluiten op verdenking van ernstig extremistisch gedachtengoed? Het kind is 9.
Ga jij lekker kopjes thee met ze drinken. De appel rot niet ver van de boom. Wie geboren is voor een duppie zal nooit een kwartje worden.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:36 schreef Re het volgende:
[..]
boehoe, je wordt gewoon ff op je plek gezet, ga nou niet zielig lopen doen en stampvoetend je gelijk proberen te halen, ziet er zo kinderachtig uit
Kind moet dus dood?quote:Op woensdag 3 september 2014 13:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Op het vliegtuig samen met papa en mama. Met Julio Poch als piloot.
Kind moet gewoon lekker met papa en mama mee, verwijderd uit onze samenleving. Het heeft hier toch geen toekomst. Waar ze naar toegaan interesseert me bar weinig, zolang ik er maar geen last van heb of ga krijgen. Of denk je dat het zo'n voorbeeldig kind wordt bij een uithuisplaatsing?quote:
Wat ik of jij denken doet er niet zoveel toe. Ik kan dus niks zeggen over dat kind. Die ouders zijn stront, ja, daar moet je niets van willen. Maar appels kunnen heel ver van de boom vallen, en om een kind het land uit te smijten omdat jij denkt dat het niets gaat worden, dat gaat mij te ver.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Kind moet gewoon lekker met papa en mama mee, verwijderd uit onze samenleving. Het heeft hier toch geen toekomst. Waar ze naar toegaan interesseert me bar weinig, zolang ik er maar geen last van heb of ga krijgen. Of denk je dat het zo'n voorbeeldig kind wordt bij een uithuisplaatsing?
En mij niet en daarin verschillen we van mening. Rotte appelbomen moet je compleet met wortel verwijderen anders zullen ze andere bomen besmetten.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat ik of jij denken doet er niet zoveel toe. Ik kan dus niks zeggen over dat kind. Die ouders zijn stront, ja, daar moet je niets van willen. Maar appels kunnen heel ver van de boom vallen, en om een kind het land uit te smijten omdat jij denkt dat het niets gaat worden, dat gaat mij te ver.
Ze hebben in ieder geval lekkere thee hier. Hebben die mensen toch nog iets ondanks dat ze niks van de Westerse beschaving met bijbehorende waarden en normen moeten weten.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:53 schreef Re het volgende:
ja soms best jammer dat je in een rechtstaat woont
Wanneer je niet tevreden bent met onze rechtstaat kan je 2 dingen doen:quote:Op woensdag 3 september 2014 14:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval lekkere thee hier. Hebben die mensen toch nog iets ondanks dat ze niks van de Westerse beschaving met bijbehorende waarden en normen moeten weten.
En dat laatste wordt die mensen ontnomen.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wanneer je niet tevreden bent met onze rechtstaat kan je 2 dingen doen:
1) je actieve of passieve stemrecht inzetten en het wijzigen
2) emigreren
Hoezo?quote:Op woensdag 3 september 2014 14:24 schreef fathank het volgende:
[..]
En dat laatste wordt die mensen ontnomen.
Ze willen naar Syrië maar ze mogen niet. In plaats daarvan worden ze opgepakt en vastgezet.quote:
normen en waarden waarbij je kinderen gestraft worden voor de daden van de ouders, nee prima dat begint idd beter te lijken op een kalifaat, oh wachtquote:Op woensdag 3 september 2014 14:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval lekkere thee hier. Hebben die mensen toch nog iets ondanks dat ze niks van de Westerse beschaving met bijbehorende waarden en normen moeten weten.
Dat is maar van korte duur, daarna zijn ze vast weg.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Ze willen naar Syrië maar ze mogen niet. In plaats daarvan worden ze opgepakt en vastgezet.
Pa en Ma willen die kinderen zo opvoeden, prima maar dan niet hier. Pak je boeltje en donder lekker op naar je gedroomde heilstaat.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:26 schreef Re het volgende:
[..]
normen en waarden waarbij je kinderen gestraft worden voor de daden van de ouders, nee prima dat begint idd beter te lijken op een kalifaat, oh wacht
't zijn gewoon Nederlanders hoor ... en die dienen beschermd te worden (de kinderen dus), dat hoort nou eenmaal bij een rechtstaat, zij hebben niets strafbaars gedaan.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Pa en Ma willen die kinderen zo opvoeden, prima maar dan niet hier. Pak je boeltje en donder lekker op naar je gedroomde heilstaat.
Ohnee, laten we die kinderen maar hier houden, misschien komt het nog wel goed met ze.
Nee inderaad wat dit betreft ben ik niet te overtuigen. Ik geloof niet in pamperen, nathouden en subsidiepotjes voor dit soort gevallen.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:35 schreef Re het volgende:
[..]
't zijn gewoon Nederlanders hoor ... en die dienen beschermd te worden (de kinderen dus), dat hoort nou eenmaal bij een rechtstaat, zij hebben niets strafbaars gedaan.
Maar goed te overtuigen ben je toch niet, die blinde vlek wordt steeds groter lijkt wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |