abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143988884
HUIZEN- De politie heeft paspoorten van tien Huizers in beslag genomen omdat zij van plan waren naar het Midden-Oosten te reizen om zich aan te sluiten bij de terroristische groepering IS.

Het gaat om vier volwassenen en zes kinderen. De tien Huizers horen bij twee gezinnen die op zeer korte termijn wilden vertrekken. Dat is bekendgemaakt tijdens een persconferentie van de gemeente Huizen, naar aanleiding van een ambtsbericht van de AIVD.

Bij de persconferentie zijn naast de burgemeester van Huizen, Fons Hertog, ook de politie en de kinderbescherming aanwezig. De inbeslagname van de paspoorten sluit aan bij het beleid van de overheid om strenger op te treden tegen Nederlanders die dreigen te radicaliseren. IS in onder meer actief in Irak en Syrië. De groep wil daar een islamitisch kalifaat vestigen.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/149833/Politie%2Bpakt%2Bpaspoorten%2Baf%2Bvan%2BpotentiC3ABle%2Bjihad-strijders%2Buit%2BHuizen

Ze laten er geen gras over groeien, die koddebeiers. Die regel is nog geen 24 uur oud ?
"Waarom moet ik een bron hebben ?"
pi_143988943
Dus we blijven met die radicalen zitten... lijkt me beter om ze te laten gaan en dan het paspoort af te pakken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143988944
Gooi ze wel het land uit dan.
Verdelgen dat onkruid.
pi_143988959
Prima, maar laat ze nog wel even lekker naar die zandbak gaan. Met een beetje mazzel koppen ze een kogel daar.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_143988971
Staatsveiligheid is de enige toegestane reden om een nationaliteit in te nemen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ceberut op 30-08-2014 15:22:25 ]
pi_143989038
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:03 schreef Ceberut het volgende:
Staatsveiligheid is de enige toegestane reden om een paspoort in te nemen.
Maar zoals bijdehand al zei, nu hebben we nog steeds twee gezinnen in Huizen rondlopen met precies dezelfde ideologie als voordat hun paspoort werd afgepakt. Zulke fanatici grijpen dit aan om zich nu helemaal tegen de NL maatschappij te kunnen keren. Ze zijn immers uitgekotst.
pi_143989063
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:05 schreef Mensenvriend het volgende:

[..]

Maar zoals bijdehand al zei, nu hebben we nog steeds twee gezinnen in Huizen rondlopen met precies dezelfde ideologie als voordat hun paspoort werd afgepakt. Zulke fanatici grijpen dit aan om zich nu helemaal tegen de NL maatschappij te kunnen keren. Ze zijn immers uitgekotst.
Met een beetje hoop willen ze zichzelf opblazen, struikelen ze over de drempel van hun huis en is het probleem opgelost. Gebeurt in het MO af en toe _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143989086
Ze hebben de volgorde verkeerd. Eerst eruit, dan pas paspoort door de versnipperaar.
pi_143989117
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Met een beetje hoop willen ze zichzelf opblazen, struikelen ze over de drempel van hun huis en is het probleem opgelost. Gebeurt in het MO af en toe _O-
Als inwoner van 't fraye Goy moet ik ze dan vragen even de brug naar Flevoland over te steken alvorens aan het touwtje te trekken :9
pi_143989121

[ Bericht 75% gewijzigd door Ceberut op 30-08-2014 15:10:16 ]
pi_143989153
De denkwijze van dit soort moslim-figuren is moeilijk te doorgronden.

'Mo en Karim, papa en mama moeten jullie iets vertellen. Wij zien geen toekomst meer voor ons in dit land, met al die discriminatie en haat tegen moslims. Wij willen een beter leven jullie en daarom hebben wij besloten om naar Syrië te gaan voor jihad!'

:{
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:11:29 #12
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_143989210
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:01 schreef bijdehand het volgende:
Dus we blijven met die radicalen zitten... lijkt me beter om ze te laten gaan en dan het paspoort af te pakken.
Goed idee. Stuur een mailtje naar justitie, misschien doen ze er iets mee :9
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_143989274
Hopelijk kan nu een procedure in gang worden gezet om ze tot ongewenste vreemdelingen te verklaren en het land uit te knallen. Ze hebben immers geen Nederlandse identiteit meer. :W
pi_143989280
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:11 schreef DeJori het volgende:

[..]

Goed idee. Stuur een mailtje naar justitie, misschien doen ze er iets mee :9
Ik sprak Samsom net en die zei dat hij ze wel op wil vangen in zijn tuin, want het is heel belangrijk dat deze mensen liefde krijgen.
pi_143989302
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:13 schreef Mensenvriend het volgende:
Hopelijk kan nu een procedure in gang worden gezet om ze tot ongewenste vreemdelingen te verklaren en het land uit te knallen. Ze hebben immers geen Nederlandse identiteit meer. :W
Volgens mij wordt het paspoort juist afgepakt zodat ze niet kunnen reizen. Verliezen ze ook hun NL nationaliteit? Tevens denk ik dat je daar ook wel komt zonder paspoort...
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:15:03 #16
361691 DeJori
pi_143989312
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Volgens mij wordt het paspoort juist afgepakt zodat ze niet kunnen reizen. Verliezen ze ook hun NL nationaliteit? Tevens denk ik dat je daar ook wel komt zonder paspoort...
Volgens mij alleen het paspoort. Je kunt iemand niet stateloos maken.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_143989335
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:15 schreef DeJori het volgende:

[..]

Volgens mij alleen het paspoort. Je kunt iemand niet stateloos maken.
Neem aan dat ze sowieso in het bezit zijn van een dubbele nationaliteit, daarom zou 't nog wel kunnen. Maar dat zullen ze eerder doen als ze al opgerot zijn naar hun nieuwe kalifaat.
pi_143989352
quote:

[..]

Hmm, dan was het inderdaad gunstiger geweest om ze gewoon het vliegtuig te laten nemen. Met dien verstande dat ze dan alle schepen hier achter zich hebben verbrand.
pi_143989361
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:05 schreef Mensenvriend het volgende:

[..]

Hoe wil jij het aanpakken binnen de rechtsstatelijke grenzen dan?

Zolang ze daar nog niet aan activiteiten hebben deelgenomen, kan je ze niet veroordelen. Als ze weggaan kun je niet zomaar voorkomen dat ze terugkeren. Als je voorkomt dat ze gaan, dan heb je voorkomen dat ze een strafbaar feit hebben gepleegd en kan je ze ook niet aanpakken.

Er is dus geen simpel, maar juridisch en rechtsstatelijk houdbare oplossing.
pi_143989364
quote:
Dat lijkt mij ook. Als die mensen daarheen willen, prima. Geeft aan dat ze zich niet kunnen verenigen met de westerse samenleving.
pi_143989365
Tja, je kunt ze ook niet laten afreizen, en ze in Syrië of Irak allerlei mensen laten onthoofden.

Maar we moeten wel van dit soort mensen af. Guantanamo Bay is dan eigenlijk wel een goede optie.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:17:28 #22
361691 DeJori
pi_143989369
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Neem aan dat ze sowieso in het bezit zijn van een dubbele nationaliteit, daarom zou 't nog wel kunnen. Maar dat zullen ze eerder doen als ze al opgerot zijn naar hun nieuwe kalifaat.
Daar ging het inderdaad in een interview met Opstelten gisteren over, omdat de maatregel de facto dan vrijwel alleen zou gelden voor Turken en Marokkanen volgens de interviewer.
pi_143989372
Zonder paspoort heb je toch helemaal geen idee waar die lui uithangen :') wat een logica
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_143989397
quote:

[..]

Om de nationaliteit te verliezen moet er meer spelen dan alleen maar reizen naar Syrië. Of wil jij mensen straffen zonder dat ze daadwerkelijk strafbare feiten gepleegd hebben?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:19:33 #25
361691 DeJori
pi_143989419
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:18 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Om de nationaliteit te verliezen moet er meer spelen dan alleen maar reizen naar Syrië. Of wil jij mensen straffen zonder dat ze daadwerkelijk strafbare feiten gepleegd hebben?
Je paspoort wordt niet afgepakt als je naar Syrië reist (zie journalisten bijvoorbeeld) maar als je daar deel gaat nemen als moslimstrijder.
pi_143989433
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:17 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zolang ze daar nog niet aan activiteiten hebben deelgenomen, kan je ze niet veroordelen. Als ze weggaan kun je niet zomaar voorkomen dat ze terugkeren. Als je voorkomt dat ze gaan, dan heb je voorkomen dat ze een strafbaar feit hebben gepleegd en kan je ze ook niet aanpakken.

Paspoort afpakken zodra ze zich daar bij een terroristische organisatie aansluiten. Zeer makkelijk, zeer efficiënt.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:20:29 #27
361691 DeJori
pi_143989441
Ze zijn trouwens ook opgepakt:

RTVNH twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 14:48:03 De vier volwassen potentiële jihad-strijders uit #Huizen zitten vast; de zes kinderen gaan naar pleeggezinnen http://t.co/aB9DkX5mM7 reageer retweet
pi_143989447
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:17 schreef DeJori het volgende:

[..]

Daar ging het inderdaad in een interview met Opstelten gisteren over, omdat de maatregel de facto dan vrijwel alleen zou gelden voor Turken en Marokkanen volgens de interviewer.
Nou en, als ze zo radicaal zijn moet je weren wie je weren kan.
pi_143989465
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:18 schreef Ceberut het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:19 schreef DeJori het volgende:

[..]

Je paspoort wordt niet afgepakt als je naar Syrië reist (zie journalisten bijvoorbeeld) maar als je daar deel gaat nemen als moslimstrijder.
Dit. Meestal is het wel duidelijk wat ze daar uitspoken, aangezien er veel foto's online komen en ze zelf ook wel trots zijn op hun apengedrag. Nee, geen apengedrag, barbarengedrag. Apen > barbaren.
pi_143989470
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:19 schreef DeJori het volgende:

[..]

Even het volgende uit elkaar houden:
- Inname paspoort
- Verlies nationaliteit

Het lijkt mij dat het eerste net iets makkelijker gaat dan het tweede.
pi_143989478
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:20 schreef DeJori het volgende:

RTVNH twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 14:48:03 De vier volwassen potentiële jihad-strijders uit #Huizen zitten vast; de zes kinderen gaan naar pleeggezinnen http://t.co/aB9DkX5mM7 reageer retweet
En pleeggezinnen _O_ Kijk dat moedig ik wel aan in dit soort gevallen.
pi_143989481
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:17 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat klopt. Reisplannen naar de Levant hebben is inderdaad niet echt een misdaad. Ik ben benieuwd of we nog meer gaan horen over het hoe en waarom.

Rechtsstatelijk gezien begeven we ons op glas ijs. Maar hoe beschermen we onze rechtsstaat als we intriganten naar oorlogsgebied laten afreizen, ze daar al dan niet de beest laten uithangen, en ze daarna weer met open armen gaan onthalen ?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:22:39 #33
361691 DeJori
pi_143989482
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:22 schreef Ceberut het volgende:

[..]

- Inname paspoort
- Verlies nationaliteit

quote:
Bij gegronde vermoedens van uitreis worden de reisdocumenten gesignaleerd ter
vervallenverklaring of weigering (inclusief identiteitskaarten). (V)

a. Paspoorten worden vervallen verklaard op basis van artikel 23 van de Paspoortwet
bij gegrond vermoeden dat iemand in het buitenland handelingen zal verrichten die
een bedreiging vormen voor Nederland.
b. Het reizen met een Nederlandse identiteitskaart buiten de Europese Unie en de
Europese Economische Ruimte (IJsland, Noorwegen en Liechtenstein) wordt
onmogelijk gemaakt door een uitreisverbod voor betrokkene wiens paspoort om
deze redenen is geweigerd of vervallen verklaard. (N)

http://www.geenstijl.nl/a(...)lanaanpakjihadis.pdf
pi_143989496
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:22 schreef Ceberut het volgende:

[..]

- Inname paspoort
- Verlies nationaliteit

http://www.nu.nl/politiek(...)derschap-leiden.html
Dit zijn de geluiden die ik graag hoor in dit soort situaties _O_
pi_143989500
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:20 schreef DeJori het volgende:

Zou wel leuk zijn als die kinderen bij homoseksuele pleegouders terecht zouden komen. Goed voor de nieuwsvariatie.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:23:17 #36
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143989502
quote:
Inderdaad eerst laten vertrekken en dan staatsburgerschap afnemen.
Nu blijven we hier met dat gajes zitten ;(
pi_143989504
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:20 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Paspoort afpakken zodra ze zich daar bij een terroristische organisatie aansluiten. Zeer makkelijk, zeer efficiënt.
Makkelijk gezegd. Hoe wil je dat bewijzen? We leven niet in een bananenrepubliek waarin je af kunt gaan op je onderbuik.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:24:07 #38
361691 DeJori
pi_143989531
Aanvullend, over ontnemen nationaliteit:
quote:
Onderkende uitreizigers die zich aansluiten bij een terroristische strijdgroepering
verliezen het Nederlanderschap. (N)
a. De wijziging van de ‘Rijkswet op het Nederlanderschap ter verruiming van de
mogelijkheden voor het ontnemen van het Nederlanderschap bij terroristische
misdrijven’ wordt heden ingediend.
b. Bovendien wordt de Rijkswet nog verder aangescherpt om mogelijk te maken dat
zonder voorafgaande strafrechtelijke veroordeling het Nederlanderschap wordt
ingetrokken bij het zich vrijwillig in krijgsdienst begeven van een terroristische
strijdgroep.
c. Dit geldt alleen voor uitreizigers met meer nationaliteiten dan enkel de Nederlandse.
Het merendeel van de huidige uitreizigers is in het bezit van een dubbele nationaliteit
(Nederlandse én niet-EU nationaliteit).

d. Uitgangspunt is dat uitreizigers die het Nederlanderschap verliezen worden
gesignaleerd als ongewenst vreemdeling (voor het Schengengebied) en worden
ongewenst verklaard (art. 67 Vw). Dit op basis van een ambtsbericht van de
inlichtingen- en veiligheidsdiensten (AIVD, MIVD) aan de IND, waarin is opgenomen
dat betrokkene een gevaar voor de nationale veiligheid vormt.

http://www.geenstijl.nl/a(...)lanaanpakjihadis.pdf
pi_143989532
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:17 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Zonder paspoort heb je toch helemaal geen idee waar die lui uithangen :') wat een logica
Met een paspoort kunnen ze net zo goed in bijvoorbeeld Duitsland bivakkeren zonder dat ze het hier weten hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2014 15:24:24 ]
pi_143989535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:23 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Makkelijk gezegd. Hoe wil je dat bewijzen? We leven niet in een bananenrepubliek waarin je af kunt gaan op je onderbuik.
Daar hebben we de aivd voor bb
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_143989538
quote:

[..]

Zoals gezegd: foto's, filmpjes en onderzoek van inlichtingendiensten. En je zal er niet iedereen mee pakken, maar een groot deel wel, getuigde de vele verhalen en foto's die op internet rondzwerven _O_
pi_143989546
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

[..]

Dit. Meestal is het wel duidelijk wat ze daar uitspoken, aangezien er veel foto's online komen en ze zelf ook wel trots zijn op hun apengedrag. Nee, geen apengedrag, barbarengedrag. Apen > barbaren.
Ik protesteer tegen 'barbaren'. 'Psychopaten' dekt de lading veel beter.
pi_143989565
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zou wel leuk zijn als die kinderen bij homoseksuele pleegouders terecht zouden komen. Goed voor de nieuwsvariatie.
Homoseksuele pleegouders met een varkenshouderij. :D
pi_143989568
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar wat wel kwalijk is dat deze psychopaten hun (kleine) kinderen meenemen op haatreis.
pi_143989578
Goede zaak. Die kinderen uit huis plaatsen s.v.p.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143989580
quote:

[..]

Ze nemen nu toch op basis van dezelfde informatie preventief het paspoort af?
pi_143989587
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:22 schreef Mensenvriend het volgende:

[..]

Dat klopt. Reisplannen naar de Levant hebben is inderdaad niet echt een misdaad. Ik ben benieuwd of we nog meer gaan horen over het hoe en waarom.

Rechtsstatelijk gezien begeven we ons op glas ijs. Maar hoe beschermen we onze rechtsstaat als we intriganten naar oorlogsgebied laten afreizen, ze daar al dan niet de beest laten uithangen, en ze daarna weer met open armen gaan onthalen ?
Vals dilemma wat je aan het eind van je post presenteert. De scala aan mogelijkheden is enorm. Zeker in dit digitale tijdperk. Als je meerdere aanwijzingen hebt dat iemand aan een terroristische strijd heeft meegedaan, is het natuurlijk zaak om die personen bij terugkeer te volgen.

Als je een daadwerkelijke verdenking hebt, kun je natuurlijk die personen ook aanhouden.
pi_143989590
De Nederlandse staat laat zich weer eens van haar beste kant zien. Het is weer pappen en nathouden geblazen.
pi_143989599
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Untermenschen en gezwelmensen, als we maar weten over wat voor onmensen we het hebben.
pi_143989603
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:22 schreef DeJori het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat gaat niet om nationaliteit, maar om reisdocument.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')