Thx man, ik wist dat ik op je kan rekenen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 04:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat als ik tussen jullie 2 zou moeten kiezen ik voor elflettterig kies.
Toe maar. Die zal ik ook weer op mijn cv bijschrijven.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:48 schreef Re het volgende:
[..]
ach Hitler had het tenminste wel op kinderen, als je toch wilt gaan godwinnen, je stuurt willens en wetens onvolwassen nederlandse meisjes een gruwelijke toekomst in, eentje die je verafschuwt maar als het punt bij het paaltje komt boeit je dat dus eigenlijk niet en vind je dat wel best. Nee, je bent de vleesgeworden haat van deze maatschappij
En dan vervolgens weer boze moslims op het dak krijgen zeker, zoals vorig jaar met dat Turkse jochie dat bij een lesbisch pleeggezin terechtkwam.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:58 schreef Donnis het volgende:
[..]
Kinderen een oorlogsgebied in sturen is al helemaal van de pot gerukt. Ik kots op moslim extremisme maar denk eens ff helder na, als die kinderen niet te oud zijn kan je ze met flink wat goede gesprekken overtuigen dat ze op een verkeerde manier redeneren. Laat pleeggezinnen dat maar regelen.
En dat noemt zich NWS-mod.quote:
En dan boos zijn dat Nederland capituleert.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dan vervolgens weer boze moslims op het dak krijgen zeker, zoals vorig jaar met dat Turkse jochie dat bij een lesbisch pleeggezin terechtkwam.
Geen steralures krijgen he.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toe maar. Die zal ik ook weer op mijn cv bijschrijven.
och, zolang jij het tof vindt om 9-maanden oude babies/landgenoten naar syrie/irak te sturen omdat je nou eenmaal vindt dat er geen plek is in Nederland voor deze haatbabies ...quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toe maar. Die zal ik ook weer op mijn cv bijschrijven.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:45 schreef Re het volgende:
[..]
och, zolang jij het tof vindt om 9-maanden oude babies/landgenoten naar syrie/irak te sturen omdat je nou eenmaal vindt dat er geen plek is in Nederland voor deze haatbabies ...
quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:15 schreef Elfletterig het volgende:
omdat ik vind dat kinderen bij hun ouders horen, ook als die ouders vertrekken naar Syrië.
Mee eens.quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:55 schreef erodome het volgende:
Tjeempig, het zou je maar overkomen dat je ouders door draaien en je mee willen slepen naar een afschuwelijk oorlogsgebied.
Goed dat dit gestopt is, hoop dat de kinderen een veilige plaats krijgen.
Jouw gedachtegang verschilt volgens mij niet zoveel van die van hun als ik je posts leest. Je bent in ieder geval wel eerlijk als satanist liefhebberquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:26 schreef Jigzoz het volgende:
Als de Hell's Angels nou wat makkelijke, maar extreem effectieve positieve reclame willen, dan ruimen ze een paar neder-IS'ers op.
Eerste alinea mee eens.quote:Op maandag 1 september 2014 00:21 schreef Skillstorm het volgende:
De kinderen zijn er ook weer de dupe van. Gelukkig naar pleeggezinnen.
Laat die 'volwassenen' maar sterven ja.
Internet?quote:Kan me niet voorstellen dat je zo ineens als burger mensenlevens wil nemen. Dat komt ergens vandaan.
Dit. Het is zo bijna vragen om terroristische acties binnen Nederland.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:05 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Maar zoals bijdehand al zei, nu hebben we nog steeds twee gezinnen in Huizen rondlopen met precies dezelfde ideologie als voordat hun paspoort werd afgepakt. Zulke fanatici grijpen dit aan om zich nu helemaal tegen de NL maatschappij te kunnen keren. Ze zijn immers uitgekotst.
Ja en met een beetje pech maak je de vijand onnodig sterker.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:02 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Prima, maar laat ze nog wel even lekker naar die zandbak gaan. Met een beetje mazzel koppen ze een kogel daar.
quote:Op maandag 1 september 2014 14:19 schreef Reconquista. het volgende:
Maatregelen van politiek correcte watjes. Als overheid moet je maar goed uitzoeken wie je binnen haalt en als je een fout gemaakt hebt dan hoor je die te corrigeren. Uitzetten dus !! Als overheid heb je de plicht om de burgers te beschermen maar de traditionele partijen schepen het volk juist op met godsdienstwaanzinnige killers. Alle daders van de aanslagen in Londen (2keer) Madrid, Van Gogh,
Toulouse, Brussel etc. stonden bekend als radicalen. Want ben je voor een overheid als je ons, de burgers, opscheept met zulke figuren ?? Als de overheid die radicalen gewoon had uitgezet zoals het hoort dan hadden al die mensen nog geleefd. En ondertussen mogen we niet meer roken in de kroeg want dat is pas echt gevaarlijk.
Mijn stem gaat de volgende keer naar de PVV.
Je kan helemaal niks met de ouders aangezien ze nog niks gedaan hebben. Of wil je graag dat jij in de toekomst ook op gepakt gaat worden als je een keer in een vlaag van verstandsverbijstering roept dat je iemand gaat vermoorden?quote:Op zondag 31 augustus 2014 09:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Precies, kinderen zijn nog te redden. Wat we met die ouders moeten is mij een raadsel. Levenslang opsluiten en laten werken, denk ik. Je kunt ze wel naar de zandbak sturen, maar dan gaan ze daar extremistje spelen. Dit soort relihaat moet je net zo lang de kop indrukken tot het niet meer bestaat, en dat is een kwestie van heule lange adem.
LOL ja want dat soort websites bevatten meer waarheid dan amateur blogs? Je staart je blind om geneuzel van de elitaire elite.quote:Op zondag 31 augustus 2014 03:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met een FOK!-pauze van minimaal 10 jaar. En verder zou ik eens wat vaker nieuwsartikelen lezen op kwalitatief goede websites als NRC, Volkskrant, Trouw, HP De Tijd, Vrij Nederland en Elsevier (to name but a few).
Sterkte en tot ziens in 2024.
Nee. Want het denken aan het vermoorden van iemand is wat anders dan geïndoctrineerd zijn en op basis van feitelijke onjuistheden vinden dat het goed is dat er elders in de wereld een genocide plaatsvindt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 07:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je kan helemaal niks met de ouders aangezien ze nog niks gedaan hebben. Of wil je graag dat jij in de toekomst ook op gepakt gaat worden als je een keer in een vlaag van verstandsverbijstering roept dat je iemand gaat vermoorden?
Eigenlijk komt het erop neer dat als je het flink oneens bent met de staat, deze voor straf je paspoort en je kinderen komt afpakken.quote:Op dinsdag 2 september 2014 07:54 schreef Japie77 het volgende:
Dit vind ik nou toch wel een heel erg dubieus gebeuren. Mensen oppakken omdat ze VAN PLAN ZIJN om zich aan te sluiten bij IS. Ten eerste lijkt dat wel op die film waar je al strafbaar was als je alleen een gedachte had om iets "slechts" te doen. Ten tweede hoezo is je aansluiten bij de IS strafbaar? Is je aansluiten bij de USA die tegen de IS vecht dan ook strafbaar?
Dat is het in het absurde trekken. Op dit moment komt de staat alleen je paspoort en kinderen afnemen als je een religieuze extremist bent die het niet alleen oneens is met de staat, maar ook genocide toejuicht. Elke andere vorm van kritiek op de staat wordt gewoon getolereerd, en terecht. De meeste andere kritiek op de staat is namelijk niet gestoeld op het geloof dat er een opperwezen bestaat aan wie wij ons allemaal moeten onderwerpen. De meeste andere kritiek is gewoon gestoeld op interpretaties van feitelijkheden. Daar kan je het mee oneens zijn, en dat is prima.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Eigenlijk komt het erop neer dat als je het flink oneens bent met de staat, deze voor straf je paspoort en je kinderen komt afpakken.
Precies.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is het in het absurde trekken. Op dit moment komt de staat alleen je paspoort en kinderen afnemen als je een religieuze extremist bent die het niet alleen oneens is met de staat, maar ook genocide toejuicht. Elke andere vorm van kritiek op de staat wordt gewoon getolereerd, en terecht. De meeste andere kritiek op de staat is namelijk niet gestoeld op het geloof dat er een opperwezen bestaat aan wie wij ons allemaal moeten onderwerpen. De meeste andere kritiek is gewoon gestoeld op interpretaties van feitelijkheden. Daar kan je het mee oneens zijn, en dat is prima.
Nee, dat is de hoofdlijnen herkennen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is het in het absurde trekken.
Waarom zou je niet mogen toejuichen? Je mag toch ook Israel toejuichen als het weer eens op moordcampagne gaat? Of de VS voor het gooien van atoombommen of het invaderen van oliestaten met bijbehorende massaslachting? Dergelijke meningsuitingen kun je het mee eens zijn of niet, als de staat dat gaat bestraffen met het afpakken van paspoorten en kinderen, en dan ook nog geheel buiten het strafrecht om, dan is dat niets anders dan dat de uitvoerende macht burgers de mond snoert.quote:Op dit moment komt de staat alleen je paspoort en kinderen afnemen als je een religieuze extremist bent die het niet alleen oneens is met de staat, maar ook genocide toejuicht.
Dus jij stelt voor dat de staat op straffe van het afpakken van paspoorten en kinderen dicteert binnen welke marges we van mening mogen verschillen? Dus je hebt vrijheid van meningsuiting, alleen niet voor alle meningen?quote:Elke andere vorm van kritiek op de staat wordt gewoon getolereerd, en terecht. De meeste andere kritiek op de staat is namelijk niet gestoeld op het geloof dat er een opperwezen bestaat aan wie wij ons allemaal moeten onderwerpen. De meeste andere kritiek is gewoon gestoeld op interpretaties van feitelijkheden. Daar kan je het mee oneens zijn, en dat is prima.
Ik vind inderdaad dat bepaalde meningen niet kunnen. Zeker niet als het religieus gemotiveerde meningen zijn die onderdrukking en genocide propageren. Als je het daar zo roerend mee eens bent, dan heb je in een ontwikkeld en beschaafd land niets te zoeken. En ik definieer "ontwikkeld en beschaafd" niet aan de hand van de mate waarin wij bepaalde meningen tolereren. Ik definieer het aan de hand van in hoeverre we onder het juk van religieus extremisme leven, en ik leef het liefst in een land waarin dat soort onzin de kop in wordt gedrukt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is de hoofdlijnen herkennen.
[..]
Waarom zou je niet mogen toejuichen? Je mag toch ook Israel toejuichen als het weer eens op moordcampagne gaat? Of de VS voor het gooien van atoombommen of het invaderen van oliestaten met bijbehorende massaslachting? Dergelijke meningsuitingen kun je het mee eens zijn of niet, als de staat dat gaat bestraffen met het afpakken van paspoorten en kinderen, en dan ook nog geheel buiten het strafrecht om, dan is dat niets anders dan dat de uitvoerende macht burgers de mond snoert.
[..]
Dus jij stelt voor dat de staat op straffe van het afpakken van paspoorten en kinderen dicteert binnen welke marges we van mening mogen verschillen? Dus je hebt vrijheid van meningsuiting, alleen niet voor alle meningen?
Dus jij vindt het een goed idee dat de staat mag bepalen wie voldoende beschaafd en ontwikkeld is om een paspoort en kinderen te hebben?quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad dat bepaalde meningen niet kunnen. Zeker niet als het religieus gemotiveerde meningen zijn die onderdrukking en genocide propageren. Als je het daar zo roerend mee eens bent, dan heb je in een ontwikkeld en beschaafd land niets te zoeken. En ik definieer "ontwikkeld en beschaafd" niet aan de hand van de mate waarin wij bepaalde meningen tolereren. Ik definieer het aan de hand van in hoeverre we onder het juk van religieus extremisme leven, en ik leef het liefst in een land waarin dat soort onzin de kop in wordt gedrukt.
Diezelfde redenatie kan je op laten gaan voor de moordcampagnes van Israël, omdat die ook grotendeels religieus gemotiveerd zijn. In dit land wonen ook veel mensen die dat actief steunen en het liefst af zouden reizen naar Jeruzalem om daar de wapens op te pakken om de Joodse staat te verdedigen. Dat vind ik heel ernstig.
Mijn mening is echter geen gevaar voor het welzijn van andere mensen, omdat ik het niet zou steunen wanneer deze mensen vermoord zouden worden. Ik ben ook niet voor repressie van religieuzen, omdat het iedereen vrij staat om zelf te bepalen waarin ze geloven. Alleen wanneer dat geloof de grens van het onbetamelijke overschrijdt, namelijk het actief oproepen tot het vermoorden van mensen die dit geloof niet aanhangen, dan vind ik dat je verwijderd moet worden uit de maatschappij. Beschaafde en ontwikkelde mensen vinden dat namelijk niet.
Beschaafde en ontwikkelde mensen laten een mening niet bepalend zijn voor een paspoort.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:07 schreef Mystikvm het volgende:
Beschaafde en ontwikkelde mensen vinden dat namelijk niet.
Ik vraag me ook af hoe dit verder verloopt; er lijken me nogal wat haken en ogen aan te zitten.quote:Op dinsdag 2 september 2014 07:54 schreef Japie77 het volgende:
Dit vind ik nou toch wel een heel erg dubieus gebeuren. Mensen oppakken omdat ze VAN PLAN ZIJN om zich aan te sluiten bij IS. Ten eerste lijkt dat wel op die film waar je al strafbaar was als je alleen een gedachte had om iets "slechts" te doen. Ten tweede hoezo is je aansluiten bij de IS strafbaar? Is je aansluiten bij de USA die tegen de IS vecht dan ook strafbaar?
De criteria zijn toch duidelijk? Er kan toch geen willekeur bestaan als het religieus extremisme zorgvuldig wordt gedefinieerd? Iemand het ziekenhuis in slaan omdat hij iets heeft gedaan wat jou niet zint is door de staat ook ooit bepaald als "niet beschaafd en ontwikkeld". Dreigen om iemand wat aan te doen is in sommige gevallen ook "niet beschaafd en ontwikkeld" en daar kan je de bak voor in draaien. Zo fanatiek geloven in een God dat je roept dat het goed is dat mensen daarom over de kling worden gejaagd kan dus ook bestempeld worden als "niet beschaafd en ontwikkeld". De staat besluit al decennia wat wel en wat niet kan. Daar een extra criterium aan toevoegen vind ik meer dan prima. Ik geloof dat haatzaaien trouwens al jaren verboden is. Je kan het altijd nog aan die stok ophangen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus jij vindt het een goed idee dat de staat mag bepalen wie voldoende beschaafd en ontwikkeld is om een paspoort en kinderen te hebben?
Het lijkt mij juist dat de vrijheid van meningsuiting van beschaving en ontwikkeling getuigt, en daar meer aan bijdraagt dan een staats dat kan.
Wederom volkomen mee eens.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad dat bepaalde meningen niet kunnen. Zeker niet als het religieus gemotiveerde meningen zijn die onderdrukking en genocide propageren. Als je het daar zo roerend mee eens bent, dan heb je in een ontwikkeld en beschaafd land niets te zoeken. En ik definieer "ontwikkeld en beschaafd" niet aan de hand van de mate waarin wij bepaalde meningen tolereren. Ik definieer het aan de hand van in hoeverre we onder het juk van religieus extremisme leven, en ik leef het liefst in een land waarin dat soort onzin de kop in wordt gedrukt.
Diezelfde redenatie kan je op laten gaan voor de moordcampagnes van Israël, omdat die ook grotendeels religieus gemotiveerd zijn. In dit land wonen ook veel mensen die dat actief steunen en het liefst af zouden reizen naar Jeruzalem om daar de wapens op te pakken om de Joodse staat te verdedigen. Dat vind ik heel ernstig.
Mijn mening is echter geen gevaar voor het welzijn van andere mensen, omdat ik het niet zou steunen wanneer deze mensen vermoord zouden worden. Ik ben ook niet voor repressie van religieuzen, omdat het iedereen vrij staat om zelf te bepalen waarin ze geloven. Alleen wanneer dat geloof de grens van het onbetamelijke overschrijdt, namelijk het actief oproepen tot het vermoorden van mensen die dit geloof niet aanhangen, dan vind ik dat je verwijderd moet worden uit de maatschappij. Beschaafde en ontwikkelde mensen vinden dat namelijk niet.
Vind jijquote:Op dinsdag 2 september 2014 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Beschaafde en ontwikkelde mensen laten een mening niet bepalend zijn voor een paspoort.
Dat kan, maar waarom zou je daar dan ook een strafrechtelijk traject aan willen verbinden?quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:24 schreef Mystikvm het volgende:
Zo fanatiek geloven in een God dat je roept dat het goed is dat mensen daarom over de kling worden gejaagd kan dus ook bestempeld worden als "niet beschaafd en ontwikkeld".
Formeel gezien ja; in de praktijk gezien is haatzaaien natuurlijk een erg vaag begrip.quote:Ik geloof dat haatzaaien trouwens al jaren verboden is. Je kan het altijd nog aan die stok ophangen.
Wanneer is het een mening, en wanneer is het haatzaaien? Op een borrel verkondigen dat je het best eens bent met de praktijken van IS vind ik nog steeds wat anders dan andere mensen proberen te beïnvloeden met die mening. Dit debat is zoveel vaker gevoerd, ook over heel andere zaken. Ik kan mij nog processen tegen Janmaat en Wilders herinneren. Of laatstgenoemde die om minder Marokkanen liet roepen. Dat gaat op een andere manier over de grens van het onbetamelijke heen. Volksmennerij en haatzaaien is wat anders dan van mening zijn dat er teveel Marokkanen zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen opsluiten vanwege hun mening, dat moeten we niet willen met z'n allen.
Figuren die sympathiseren met IS dien gewoon goed in de gaten te houden en als er signalen zijn dat zij over de schreef gaan, dan dien je ze op te sluiten. En wanneer een of andere extremist afreist naar Syrië om daar te gaan knokken, dan moeten er maatregelen worden getroffen.
Maar iemand preventief op te sluiten of het land uit te zetten vanwege een mening? Neen, liever niet.
Waarmee ik maar wil zeggen dat "beschaafde en ontwikkelde mensen moeten dit niet willen" een drogreden is.quote:
Die grens is natuurlijk flinterdun. Iemand die op een borrel verkondigt het met IS eens te zijn hoopt natuurlijk ook dat meer mensen het met hem eens zijn of worden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wanneer is het een mening, en wanneer is het haatzaaien? Op een borrel verkondigen dat je het best eens bent met de praktijken van IS vind ik nog steeds wat anders dan andere mensen proberen te beïnvloeden met die mening.
Haatzaaien is al strafbaar. Dergelijke ketelmuziek is dus nergens voor nodig. Justitie kan al maatregelen nemen daartegen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wanneer is het een mening, en wanneer is het haatzaaien? Op een borrel verkondigen dat je het best eens bent met de praktijken van IS vind ik nog steeds wat anders dan andere mensen proberen te beïnvloeden met die mening. Dit debat is zoveel vaker gevoerd, ook over heel andere zaken. Ik kan mij nog processen tegen Janmaat en Wilders herinneren. Of laatstgenoemde die om minder Marokkanen liet roepen. Dat gaat op een andere manier over de grens van het onbetamelijke heen. Volksmennerij en haatzaaien is wat anders dan van mening zijn dat er teveel Marokkanen zijn.
Die vaagheid ben ik het mee eens. Ik weet ook niet of het zin heeft om er een strafrechtelijk traject aan te verbinden. Die mensen leren het niet af van een paar jaartjes in de bak. Maar misschien is het meer een principekwestie.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kan, maar waarom zou je daar dan ook een strafrechtelijk traject aan willen verbinden?
[..]
Formeel gezien ja; in de praktijk gezien is haatzaaien natuurlijk een erg vaag begrip.
Dus het gaat om verschillende denkbeelden. Jij bent het niet eens met dat gedachtegoed van die mensen. Als je ze dan maar het land uitzet los je daar in de eerste plaats niets mee op aangezien dat gedachtegoed alleen maar word versterkt bij die mensen. Op de tweede plaats is dat een zware inbreuk op mensenrechten. Er word op zoveel plaatsen in de wereld genocide gepleegd. Kijk maar naar Israel en de Palestijnen bv.quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee. Want het denken aan het vermoorden van iemand is wat anders dan geïndoctrineerd zijn en op basis van feitelijke onjuistheden vinden dat het goed is dat er elders in de wereld een genocide plaatsvindt.
Religie is nonsens. Mensen die een extremistische vorm van een religie aanhangen waarbij het OK is om genocide te plegen, wil ik niet in mijn land. Die wil ik verwijderd zien. Daar zitten geen verdere implicaties aan, omdat het enkel om religieus extremisme gaat.
Ja precies. Daar ben ik het dus mee oneens. Het is sowieso wel duidelijk dat de staat niet in het belang van gewone burgers denkt. Draait alleen maar om controle.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Eigenlijk komt het erop neer dat als je het flink oneens bent met de staat, deze voor straf je paspoort en je kinderen komt afpakken.
Op dit moment inderdaad. Maar waar trek je de grens. Dit is een enorme inbreuk op rechten van mensen en de vrijheid van meningsuiting. Dit gaat richting de politiestaat. Want dit word alleen maar erger. NSA schandaal? We worden allemaal gemonitord. Zo ver is het al.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is het in het absurde trekken. Op dit moment komt de staat alleen je paspoort en kinderen afnemen als je een religieuze extremist bent die het niet alleen oneens is met de staat, maar ook genocide toejuicht. Elke andere vorm van kritiek op de staat wordt gewoon getolereerd, en terecht. De meeste andere kritiek op de staat is namelijk niet gestoeld op het geloof dat er een opperwezen bestaat aan wie wij ons allemaal moeten onderwerpen. De meeste andere kritiek is gewoon gestoeld op interpretaties van feitelijkheden. Daar kan je het mee oneens zijn, en dat is prima.
Die grenzen trek je toch in wetten? Nogal wiedes dat die grenzen keihard worden vastgelegd. Ik ben overigens een groot tegenstander van de datahonger van de overheid, dus wat mij betreft mag via privédata verkregen informatie nooit een reden zijn om iemand uit te sluiten van de maatschappij omwille van zijn mening. Briefgeheim enzo.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Op dit moment inderdaad. Maar waar trek je de grens. Dit is een enorme inbreuk op rechten van mensen en de vrijheid van meningsuiting. Dit gaat richting de politiestaat. Want dit word alleen maar erger. NSA schandaal? We worden allemaal gemonitord. Zo ver is het al.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen opsluiten vanwege hun mening, dat moeten we niet willen met z'n allen.
Figuren die sympathiseren met IS dien gewoon goed in de gaten te houden en als er signalen zijn dat zij over de schreef gaan, dan dien je ze op te sluiten. En wanneer een of andere extremist afreist naar Syrië om daar te gaan knokken, dan moeten er maatregelen worden getroffen.
Maar iemand preventief op te sluiten of het land uit te zetten vanwege een mening? Neen, liever niet.
Prima maar daar doe je al niks meer aan. Wat doet de staat aan dat hele NSA gebeuren? Niks. Wat doet de staat aan het feit dat banken gered moeten worden ten koste van burgers? Niks. En daar is een reden voor. De staat zit in de zak van lobbygroepen met veel geld.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die grenzen trek je toch in wetten? Nogal wiedes dat die grenzen keihard worden vastgelegd. Ik ben overigens een groot tegenstander van de datahonger van de overheid, dus wat mij betreft mag via privédata verkregen informatie nooit een reden zijn om iemand uit te sluiten van de maatschappij omwille van zijn mening. Briefgeheim enzo.
Dat is een heel ander probleem, waar ik overigens ook grote bedenkingen en ernstige zorgen bij heb.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima maar daar doe je al niks meer aan. Wat doet de staat aan dat hele NSA gebeuren? Niks. Wat doet de staat aan het feit dat banken gered moeten worden ten koste van burgers? Niks. En daar is een reden voor. De staat zit in de zak van lobbygroepen met veel geld.
Nee.quote:
Nee, dan heb je namelijk de met waarborgen omkleedde procedure van het strafrecht, en gelden andere criteria dan 'wij steunen Israel en de VS en niet IS of andere regimes, en dus moet jij dat ook'.quote:Ik geloof dat haatzaaien trouwens al jaren verboden is. Je kan het altijd nog aan die stok ophangen.
Dat is niet de essentie van mijn boodschap. Het gaat niet om het wel of niet steunen van een regime, het gaat om het ongewenst verklaren van het openlijk steunen van het vermoorden van mensen op religieuze gronden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Nee, dan heb je namelijk de met waarborgen omkleedde procedure van het strafrecht, en gelden andere criteria dan 'wij steunen Israel en de VS en niet IS of andere regimes, en dus moet jij dat ook'.
Dus op andere al dan niet slechts gepretendeerde gronden is het wel OK?quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:33 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is niet de essentie van mijn boodschap. Het gaat niet om het wel of niet steunen van een regime, het gaat om het ongewenst verklaren van het openlijk steunen van het vermoorden van mensen op religieuze gronden.
Als je de grens bij religieus extremisme legt wel, ja.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus op andere al dan niet slechts gepretendeerde gronden is het wel OK?
Je moet uiterst voorzichtig zijn met het verleggen van grenzen. Op dit moment is het alleen je paspoort; over 5 jaar is het ook je uitkering en over 10 jaar een grondrecht.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die grenzen trek je toch in wetten?
Het argument van de glijdende schaal kan je dan op alles loslaten, toch? Ik mocht eerst niet meer bellen in de auto. Daarna geen telefoon meer vasthouden. Straks mag ik niet meer aan de radio zitten, en daarna niet meer spreken met inzittenden. Alles om de verkeersveiligheid tegemoet te komen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je moet uiterst voorzichtig zijn met het verleggen van grenzen. Op dit moment is het alleen je paspoort; over 5 jaar is het ook je uitkering en over 10 jaar een grondrecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |