abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144016452
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 04:16 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat als ik tussen jullie 2 zou moeten kiezen ik voor elflettterig kies.
Thx man, ik wist dat ik op je kan rekenen.
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:45:10 #182
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_144018178
Beginnen ze dadelijk hier te schieten :')
Laat die koppensnellers in spe lekker gaan en ontzeg hun dan de toegang tot de EU.
pi_144018185
quote:
14s.gif Op zondag 31 augustus 2014 08:48 schreef Re het volgende:

[..]

ach Hitler had het tenminste wel op kinderen, als je toch wilt gaan godwinnen, je stuurt willens en wetens onvolwassen nederlandse meisjes een gruwelijke toekomst in, eentje die je verafschuwt maar als het punt bij het paaltje komt boeit je dat dus eigenlijk niet en vind je dat wel best. Nee, je bent de vleesgeworden haat van deze maatschappij
Toe maar. Die zal ik ook weer op mijn cv bijschrijven.
pi_144018265
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 08:58 schreef Donnis het volgende:

[..]

Kinderen een oorlogsgebied in sturen is al helemaal van de pot gerukt. Ik kots op moslim extremisme maar denk eens ff helder na, als die kinderen niet te oud zijn kan je ze met flink wat goede gesprekken overtuigen dat ze op een verkeerde manier redeneren. Laat pleeggezinnen dat maar regelen.
En dan vervolgens weer boze moslims op het dak krijgen zeker, zoals vorig jaar met dat Turkse jochie dat bij een lesbisch pleeggezin terechtkwam.

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 09:21 schreef Specularium het volgende:
Adelf Hitler.
En dat noemt zich NWS-mod.
pi_144018317
quote:
15s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:47 schreef Elfletterig het volgende:

En dat noemt zich NWS-mod.
Betere mod dan jij ooit was of zal zijn.
pi_144018874
quote:

[..]

En dan vervolgens weer boze moslims op het dak krijgen zeker, zoals vorig jaar met dat Turkse jochie dat bij een lesbisch pleeggezin terechtkwam.
En dan boos zijn dat Nederland capituleert.
pi_144019436
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geen steralures krijgen he.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 31 augustus 2014 @ 13:45:36 #188
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144020267
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

och, zolang jij het tof vindt om 9-maanden oude babies/landgenoten naar syrie/irak te sturen omdat je nou eenmaal vindt dat er geen plek is in Nederland voor deze haatbabies ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_144020324
quote:
3s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:45 schreef Re het volgende:

[..]

och, zolang jij het tof vindt om 9-maanden oude babies/landgenoten naar syrie/irak te sturen omdat je nou eenmaal vindt dat er geen plek is in Nederland voor deze haatbabies ...
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:15 schreef Elfletterig het volgende:
omdat ik vind dat kinderen bij hun ouders horen, ook als die ouders vertrekken naar Syrië.
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:01:19 #190
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_144020758
|:(

Laat dat schorem juist vertrekken godsamme... neem dat paspoort pas af op het vliegveld bij instappen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_144020950
quote:

Goeie sig.
pi_144049361
De kinderen zijn er ook weer de dupe van. Gelukkig naar pleeggezinnen.

Laat die 'volwassenen' maar sterven ja.
pi_144049729
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:55 schreef erodome het volgende:
Tjeempig, het zou je maar overkomen dat je ouders door draaien en je mee willen slepen naar een afschuwelijk oorlogsgebied.
Goed dat dit gestopt is, hoop dat de kinderen een veilige plaats krijgen.
Mee eens.
pi_144050559

[ Bericht 100% gewijzigd door RaXz op 01-09-2014 01:16:30 (foutje) ]
pi_144050614
Huizen is net een kalifaat. Ben er pas doorheen gereden. Link daar man.
  maandag 1 september 2014 @ 09:15:02 #196
190104 Jareth
Such a pity...
pi_144053161
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 16:26 schreef Jigzoz het volgende:
Als de Hell's Angels nou wat makkelijke, maar extreem effectieve positieve reclame willen, dan ruimen ze een paar neder-IS'ers op.
Jouw gedachtegang verschilt volgens mij niet zoveel van die van hun als ik je posts leest. Je bent in ieder geval wel eerlijk als satanist liefhebber
F&L / [F&L SC #1] Het eerste deel

Ik sta achter het handelen van dit besluit en zou er zwaardere straffen op willen zien. Plan jij terroristische acties om de westerse samenleving omver te helpen mag dit zwaar bestraft worden. Levenslang vind ik helemaal geen slecht idee. Heel goed dat de kinderen uit huis geplaatst zijn, maar ik vind het wel erg dat je een negenjarig kind met een bepaald geloof alleen maar wil pesten, omdat het kind niet op is gegroeid als satanist of niet-gelovige, en de samenleving op wil stoken om IS volgers te doden. Het maakt je precies hetzelfde als de IS idioten die daar christenen en andersgelovigen, niet IS-volgers willen vermoorden

Ik weet niet of dit weggehaald gaat worden, maar ik vraag mij werkelijk af of jij niet gewoon dezelfde gedachtestroom hebt als deze IS volgers. Dus?

Ik haat de wetgeving van welk geloof dan ook. Allicht niet alle wetten, maar gaat onze wet zich aan jouw ideetjes aanpassen denk ik net zo over deze wet. Op dit moment worden radicalen in de gaten gehouden, maar zie niet zoveel verschil in jouw of hun reacties.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jareth op 01-09-2014 09:20:14 ]
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
  maandag 1 september 2014 @ 09:26:01 #197
190104 Jareth
Such a pity...
pi_144053300
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 00:21 schreef Skillstorm het volgende:
De kinderen zijn er ook weer de dupe van. Gelukkig naar pleeggezinnen.

Laat die 'volwassenen' maar sterven ja.
Eerste alinea mee eens.

Tweede niet. Zijn mensen die aanslagen wilden plegen en dus veel onschuldige slachtoffers wilden maken. Zet ze apart gevangen en laat geen andere mensen toe. Ze zijn levensgevaarlijk voor zichzelf en hun omgeving dus vooral niet laten luchten mer medegevangenen. Wegsturen zodat Nederland medeschuldig is aan nog meer moorden daar ben ik niet voor.

Ik zou alleen wel hun omgeving in de gaten willen houden, want ook deze mensen zijn gevoerd met haat in hun leven. Ze zijn tussen de dertig en vierendertig. Kan me niet voorstellen dat je zo ineens als burger mensenlevens wil nemen. Dat komt ergens vandaan.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_144053614
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 09:21 schreef Specularium het volgende:
Adelf Hitler.
was een loser.
pi_144054350
quote:
Kan me niet voorstellen dat je zo ineens als burger mensenlevens wil nemen. Dat komt ergens vandaan.
Internet?
pi_144055436
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:05 schreef Mensenvriend het volgende:

[..]

Maar zoals bijdehand al zei, nu hebben we nog steeds twee gezinnen in Huizen rondlopen met precies dezelfde ideologie als voordat hun paspoort werd afgepakt. Zulke fanatici grijpen dit aan om zich nu helemaal tegen de NL maatschappij te kunnen keren. Ze zijn immers uitgekotst.
Dit. Het is zo bijna vragen om terroristische acties binnen Nederland.
  maandag 1 september 2014 @ 11:18:24 #201
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_144055565
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:02 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Prima, maar laat ze nog wel even lekker naar die zandbak gaan. Met een beetje mazzel koppen ze een kogel daar.
Ja en met een beetje pech maak je de vijand onnodig sterker.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator maandag 1 september 2014 @ 12:59:19 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144058563
Feitelijk is het waarschijnlijk zelfs een act of war, je bent als staat op dat moment iig bezig met het faciliteren van terreur tegen een andere staat

Dan moet je ook niet gaan elfhuileren als Assad een paar mensen deze kant op stuurt om hier een beetje keet te trappen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 1 september 2014 @ 14:19:11 #203
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144061508
Maatregelen van politiek correcte watjes. Als overheid moet je maar goed uitzoeken wie je binnen haalt en als je een fout gemaakt hebt dan hoor je die te corrigeren. Uitzetten dus !! Als overheid heb je de plicht om de burgers te beschermen maar de traditionele partijen schepen het volk juist op met godsdienstwaanzinnige killers. Alle daders van de aanslagen in Londen (2keer) Madrid, Van Gogh,
Toulouse, Brussel etc. stonden bekend als radicalen. Want ben je voor een overheid als je ons, de burgers, opscheept met zulke figuren ?? Als de overheid die radicalen gewoon had uitgezet zoals het hoort dan hadden al die mensen nog geleefd. En ondertussen mogen we niet meer roken in de kroeg want dat is pas echt gevaarlijk.
Mijn stem gaat de volgende keer naar de PVV.
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
  Moderator maandag 1 september 2014 @ 19:24:35 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144072208
Ja precies want iemand die bereid is om te moorden voor zijn waanzin blijft echt wel weg als we hem dat verbieden

Dat is superlogisch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144072389
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:19 schreef Reconquista. het volgende:
Maatregelen van politiek correcte watjes. Als overheid moet je maar goed uitzoeken wie je binnen haalt en als je een fout gemaakt hebt dan hoor je die te corrigeren. Uitzetten dus !! Als overheid heb je de plicht om de burgers te beschermen maar de traditionele partijen schepen het volk juist op met godsdienstwaanzinnige killers. Alle daders van de aanslagen in Londen (2keer) Madrid, Van Gogh,
Toulouse, Brussel etc. stonden bekend als radicalen. Want ben je voor een overheid als je ons, de burgers, opscheept met zulke figuren ?? Als de overheid die radicalen gewoon had uitgezet zoals het hoort dan hadden al die mensen nog geleefd. En ondertussen mogen we niet meer roken in de kroeg want dat is pas echt gevaarlijk.
Mijn stem gaat de volgende keer naar de PVV.
_O-
  dinsdag 2 september 2014 @ 07:54:45 #206
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144089205
Dit vind ik nou toch wel een heel erg dubieus gebeuren. Mensen oppakken omdat ze VAN PLAN ZIJN om zich aan te sluiten bij IS. Ten eerste lijkt dat wel op die film waar je al strafbaar was als je alleen een gedachte had om iets "slechts" te doen. Ten tweede hoezo is je aansluiten bij de IS strafbaar? Is je aansluiten bij de USA die tegen de IS vecht dan ook strafbaar?
Feyenoord!
  dinsdag 2 september 2014 @ 07:58:33 #207
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144089234
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 09:38 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Precies, kinderen zijn nog te redden. Wat we met die ouders moeten is mij een raadsel. Levenslang opsluiten en laten werken, denk ik. Je kunt ze wel naar de zandbak sturen, maar dan gaan ze daar extremistje spelen. Dit soort relihaat moet je net zo lang de kop indrukken tot het niet meer bestaat, en dat is een kwestie van heule lange adem.
Je kan helemaal niks met de ouders aangezien ze nog niks gedaan hebben. Of wil je graag dat jij in de toekomst ook op gepakt gaat worden als je een keer in een vlaag van verstandsverbijstering roept dat je iemand gaat vermoorden?
Feyenoord!
  dinsdag 2 september 2014 @ 08:01:30 #208
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144089256
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met een FOK!-pauze van minimaal 10 jaar. En verder zou ik eens wat vaker nieuwsartikelen lezen op kwalitatief goede websites als NRC, Volkskrant, Trouw, HP De Tijd, Vrij Nederland en Elsevier (to name but a few).

Sterkte en tot ziens in 2024. :W
LOL ja want dat soort websites bevatten meer waarheid dan amateur blogs? Je staart je blind om geneuzel van de elitaire elite.
Feyenoord!
pi_144089316
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 07:58 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je kan helemaal niks met de ouders aangezien ze nog niks gedaan hebben. Of wil je graag dat jij in de toekomst ook op gepakt gaat worden als je een keer in een vlaag van verstandsverbijstering roept dat je iemand gaat vermoorden?
Nee. Want het denken aan het vermoorden van iemand is wat anders dan geïndoctrineerd zijn en op basis van feitelijke onjuistheden vinden dat het goed is dat er elders in de wereld een genocide plaatsvindt.

Religie is nonsens. Mensen die een extremistische vorm van een religie aanhangen waarbij het OK is om genocide te plegen, wil ik niet in mijn land. Die wil ik verwijderd zien. Daar zitten geen verdere implicaties aan, omdat het enkel om religieus extremisme gaat.
pi_144091746
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 07:54 schreef Japie77 het volgende:
Dit vind ik nou toch wel een heel erg dubieus gebeuren. Mensen oppakken omdat ze VAN PLAN ZIJN om zich aan te sluiten bij IS. Ten eerste lijkt dat wel op die film waar je al strafbaar was als je alleen een gedachte had om iets "slechts" te doen. Ten tweede hoezo is je aansluiten bij de IS strafbaar? Is je aansluiten bij de USA die tegen de IS vecht dan ook strafbaar?
Eigenlijk komt het erop neer dat als je het flink oneens bent met de staat, deze voor straf je paspoort en je kinderen komt afpakken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_144092063
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Eigenlijk komt het erop neer dat als je het flink oneens bent met de staat, deze voor straf je paspoort en je kinderen komt afpakken.
Dat is het in het absurde trekken. Op dit moment komt de staat alleen je paspoort en kinderen afnemen als je een religieuze extremist bent die het niet alleen oneens is met de staat, maar ook genocide toejuicht. Elke andere vorm van kritiek op de staat wordt gewoon getolereerd, en terecht. De meeste andere kritiek op de staat is namelijk niet gestoeld op het geloof dat er een opperwezen bestaat aan wie wij ons allemaal moeten onderwerpen. De meeste andere kritiek is gewoon gestoeld op interpretaties van feitelijkheden. Daar kan je het mee oneens zijn, en dat is prima.
pi_144092609
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is het in het absurde trekken. Op dit moment komt de staat alleen je paspoort en kinderen afnemen als je een religieuze extremist bent die het niet alleen oneens is met de staat, maar ook genocide toejuicht. Elke andere vorm van kritiek op de staat wordt gewoon getolereerd, en terecht. De meeste andere kritiek op de staat is namelijk niet gestoeld op het geloof dat er een opperwezen bestaat aan wie wij ons allemaal moeten onderwerpen. De meeste andere kritiek is gewoon gestoeld op interpretaties van feitelijkheden. Daar kan je het mee oneens zijn, en dat is prima.
Precies.
pi_144093726
quote:

[..]

Dat is het in het absurde trekken.
Nee, dat is de hoofdlijnen herkennen.

quote:
Op dit moment komt de staat alleen je paspoort en kinderen afnemen als je een religieuze extremist bent die het niet alleen oneens is met de staat, maar ook genocide toejuicht.
Waarom zou je niet mogen toejuichen? Je mag toch ook Israel toejuichen als het weer eens op moordcampagne gaat? Of de VS voor het gooien van atoombommen of het invaderen van oliestaten met bijbehorende massaslachting? Dergelijke meningsuitingen kun je het mee eens zijn of niet, als de staat dat gaat bestraffen met het afpakken van paspoorten en kinderen, en dan ook nog geheel buiten het strafrecht om, dan is dat niets anders dan dat de uitvoerende macht burgers de mond snoert.

quote:
Elke andere vorm van kritiek op de staat wordt gewoon getolereerd, en terecht. De meeste andere kritiek op de staat is namelijk niet gestoeld op het geloof dat er een opperwezen bestaat aan wie wij ons allemaal moeten onderwerpen. De meeste andere kritiek is gewoon gestoeld op interpretaties van feitelijkheden. Daar kan je het mee oneens zijn, en dat is prima.
Dus jij stelt voor dat de staat op straffe van het afpakken van paspoorten en kinderen dicteert binnen welke marges we van mening mogen verschillen? Dus je hebt vrijheid van meningsuiting, alleen niet voor alle meningen?
pi_144094165
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat is de hoofdlijnen herkennen.

[..]

Waarom zou je niet mogen toejuichen? Je mag toch ook Israel toejuichen als het weer eens op moordcampagne gaat? Of de VS voor het gooien van atoombommen of het invaderen van oliestaten met bijbehorende massaslachting? Dergelijke meningsuitingen kun je het mee eens zijn of niet, als de staat dat gaat bestraffen met het afpakken van paspoorten en kinderen, en dan ook nog geheel buiten het strafrecht om, dan is dat niets anders dan dat de uitvoerende macht burgers de mond snoert.

[..]

Dus jij stelt voor dat de staat op straffe van het afpakken van paspoorten en kinderen dicteert binnen welke marges we van mening mogen verschillen? Dus je hebt vrijheid van meningsuiting, alleen niet voor alle meningen?
Ik vind inderdaad dat bepaalde meningen niet kunnen. Zeker niet als het religieus gemotiveerde meningen zijn die onderdrukking en genocide propageren. Als je het daar zo roerend mee eens bent, dan heb je in een ontwikkeld en beschaafd land niets te zoeken. En ik definieer "ontwikkeld en beschaafd" niet aan de hand van de mate waarin wij bepaalde meningen tolereren. Ik definieer het aan de hand van in hoeverre we onder het juk van religieus extremisme leven, en ik leef het liefst in een land waarin dat soort onzin de kop in wordt gedrukt.

Diezelfde redenatie kan je op laten gaan voor de moordcampagnes van Israël, omdat die ook grotendeels religieus gemotiveerd zijn. In dit land wonen ook veel mensen die dat actief steunen en het liefst af zouden reizen naar Jeruzalem om daar de wapens op te pakken om de Joodse staat te verdedigen. Dat vind ik heel ernstig.

Mijn mening is echter geen gevaar voor het welzijn van andere mensen, omdat ik het niet zou steunen wanneer deze mensen vermoord zouden worden. Ik ben ook niet voor repressie van religieuzen, omdat het iedereen vrij staat om zelf te bepalen waarin ze geloven. Alleen wanneer dat geloof de grens van het onbetamelijke overschrijdt, namelijk het actief oproepen tot het vermoorden van mensen die dit geloof niet aanhangen, dan vind ik dat je verwijderd moet worden uit de maatschappij. Beschaafde en ontwikkelde mensen vinden dat namelijk niet.
pi_144094484
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:07 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vind inderdaad dat bepaalde meningen niet kunnen. Zeker niet als het religieus gemotiveerde meningen zijn die onderdrukking en genocide propageren. Als je het daar zo roerend mee eens bent, dan heb je in een ontwikkeld en beschaafd land niets te zoeken. En ik definieer "ontwikkeld en beschaafd" niet aan de hand van de mate waarin wij bepaalde meningen tolereren. Ik definieer het aan de hand van in hoeverre we onder het juk van religieus extremisme leven, en ik leef het liefst in een land waarin dat soort onzin de kop in wordt gedrukt.

Diezelfde redenatie kan je op laten gaan voor de moordcampagnes van Israël, omdat die ook grotendeels religieus gemotiveerd zijn. In dit land wonen ook veel mensen die dat actief steunen en het liefst af zouden reizen naar Jeruzalem om daar de wapens op te pakken om de Joodse staat te verdedigen. Dat vind ik heel ernstig.

Mijn mening is echter geen gevaar voor het welzijn van andere mensen, omdat ik het niet zou steunen wanneer deze mensen vermoord zouden worden. Ik ben ook niet voor repressie van religieuzen, omdat het iedereen vrij staat om zelf te bepalen waarin ze geloven. Alleen wanneer dat geloof de grens van het onbetamelijke overschrijdt, namelijk het actief oproepen tot het vermoorden van mensen die dit geloof niet aanhangen, dan vind ik dat je verwijderd moet worden uit de maatschappij. Beschaafde en ontwikkelde mensen vinden dat namelijk niet.
Dus jij vindt het een goed idee dat de staat mag bepalen wie voldoende beschaafd en ontwikkeld is om een paspoort en kinderen te hebben?

Het lijkt mij juist dat de vrijheid van meningsuiting van beschaving en ontwikkeling getuigt, en daar meer aan bijdraagt dan een staats dat kan.
pi_144094650
quote:
Beschaafde en ontwikkelde mensen vinden dat namelijk niet.
Beschaafde en ontwikkelde mensen laten een mening niet bepalend zijn voor een paspoort.
pi_144094698
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 07:54 schreef Japie77 het volgende:
Ik vraag me ook af hoe dit verder verloopt; er lijken me nogal wat haken en ogen aan te zitten.
pi_144094738
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus jij vindt het een goed idee dat de staat mag bepalen wie voldoende beschaafd en ontwikkeld is om een paspoort en kinderen te hebben?

Het lijkt mij juist dat de vrijheid van meningsuiting van beschaving en ontwikkeling getuigt, en daar meer aan bijdraagt dan een staats dat kan.
De criteria zijn toch duidelijk? Er kan toch geen willekeur bestaan als het religieus extremisme zorgvuldig wordt gedefinieerd? Iemand het ziekenhuis in slaan omdat hij iets heeft gedaan wat jou niet zint is door de staat ook ooit bepaald als "niet beschaafd en ontwikkeld". Dreigen om iemand wat aan te doen is in sommige gevallen ook "niet beschaafd en ontwikkeld" en daar kan je de bak voor in draaien. Zo fanatiek geloven in een God dat je roept dat het goed is dat mensen daarom over de kling worden gejaagd kan dus ook bestempeld worden als "niet beschaafd en ontwikkeld". De staat besluit al decennia wat wel en wat niet kan. Daar een extra criterium aan toevoegen vind ik meer dan prima. Ik geloof dat haatzaaien trouwens al jaren verboden is. Je kan het altijd nog aan die stok ophangen.
pi_144094754
quote:

[..]

Wederom volkomen mee eens.
pi_144094769
Mensen opsluiten vanwege hun mening, dat moeten we niet willen met z'n allen.

Figuren die sympathiseren met IS dien gewoon goed in de gaten te houden en als er signalen zijn dat zij over de schreef gaan, dan dien je ze op te sluiten. En wanneer een of andere extremist afreist naar Syrië om daar te gaan knokken, dan moeten er maatregelen worden getroffen.

Maar iemand preventief op te sluiten of het land uit te zetten vanwege een mening? Neen, liever niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144094781
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Beschaafde en ontwikkelde mensen laten een mening niet bepalend zijn voor een paspoort.
Vind jij :) Daarnaast vind ik een uitreisverbod voldoende, je hoeft iemand zijn of haar nationaliteit niet af te nemen. Tenzij de nationaliteit een keuze is geweest.
pi_144094861
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:24 schreef Mystikvm het volgende:
Zo fanatiek geloven in een God dat je roept dat het goed is dat mensen daarom over de kling worden gejaagd kan dus ook bestempeld worden als "niet beschaafd en ontwikkeld".
Dat kan, maar waarom zou je daar dan ook een strafrechtelijk traject aan willen verbinden?

quote:
Ik geloof dat haatzaaien trouwens al jaren verboden is. Je kan het altijd nog aan die stok ophangen.
Formeel gezien ja; in de praktijk gezien is haatzaaien natuurlijk een erg vaag begrip.
pi_144094886
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

Figuren die sympathiseren met IS dien gewoon goed in de gaten te houden en als er signalen zijn dat zij over de schreef gaan, dan dien je ze op te sluiten. En wanneer een of andere extremist afreist naar Syrië om daar te gaan knokken, dan moeten er maatregelen worden getroffen.

Maar iemand preventief op te sluiten of het land uit te zetten vanwege een mening? Neen, liever niet.
Wanneer is het een mening, en wanneer is het haatzaaien? Op een borrel verkondigen dat je het best eens bent met de praktijken van IS vind ik nog steeds wat anders dan andere mensen proberen te beïnvloeden met die mening. Dit debat is zoveel vaker gevoerd, ook over heel andere zaken. Ik kan mij nog processen tegen Janmaat en Wilders herinneren. Of laatstgenoemde die om minder Marokkanen liet roepen. Dat gaat op een andere manier over de grens van het onbetamelijke heen. Volksmennerij en haatzaaien is wat anders dan van mening zijn dat er teveel Marokkanen zijn.
pi_144094890
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:26 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Vind jij :)
Waarmee ik maar wil zeggen dat "beschaafde en ontwikkelde mensen moeten dit niet willen" een drogreden is.
pi_144094961
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wanneer is het een mening, en wanneer is het haatzaaien? Op een borrel verkondigen dat je het best eens bent met de praktijken van IS vind ik nog steeds wat anders dan andere mensen proberen te beïnvloeden met die mening.
Die grens is natuurlijk flinterdun. Iemand die op een borrel verkondigt het met IS eens te zijn hoopt natuurlijk ook dat meer mensen het met hem eens zijn of worden.
pi_144094965
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wanneer is het een mening, en wanneer is het haatzaaien? Op een borrel verkondigen dat je het best eens bent met de praktijken van IS vind ik nog steeds wat anders dan andere mensen proberen te beïnvloeden met die mening. Dit debat is zoveel vaker gevoerd, ook over heel andere zaken. Ik kan mij nog processen tegen Janmaat en Wilders herinneren. Of laatstgenoemde die om minder Marokkanen liet roepen. Dat gaat op een andere manier over de grens van het onbetamelijke heen. Volksmennerij en haatzaaien is wat anders dan van mening zijn dat er teveel Marokkanen zijn.
Haatzaaien is al strafbaar. Dergelijke ketelmuziek is dus nergens voor nodig. Justitie kan al maatregelen nemen daartegen.

Ik vrees echter de glijdende schaal. Laten we aub niet te spastisch reageren op uitlatingen. Daar komt alleen maar narigheid van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144095032
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan, maar waarom zou je daar dan ook een strafrechtelijk traject aan willen verbinden?

[..]

Formeel gezien ja; in de praktijk gezien is haatzaaien natuurlijk een erg vaag begrip.
Die vaagheid ben ik het mee eens. Ik weet ook niet of het zin heeft om er een strafrechtelijk traject aan te verbinden. Die mensen leren het niet af van een paar jaartjes in de bak. Maar misschien is het meer een principekwestie.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:06:20 #228
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144096060
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 08:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee. Want het denken aan het vermoorden van iemand is wat anders dan geïndoctrineerd zijn en op basis van feitelijke onjuistheden vinden dat het goed is dat er elders in de wereld een genocide plaatsvindt.

Religie is nonsens. Mensen die een extremistische vorm van een religie aanhangen waarbij het OK is om genocide te plegen, wil ik niet in mijn land. Die wil ik verwijderd zien. Daar zitten geen verdere implicaties aan, omdat het enkel om religieus extremisme gaat.
Dus het gaat om verschillende denkbeelden. Jij bent het niet eens met dat gedachtegoed van die mensen. Als je ze dan maar het land uitzet los je daar in de eerste plaats niets mee op aangezien dat gedachtegoed alleen maar word versterkt bij die mensen. Op de tweede plaats is dat een zware inbreuk op mensenrechten. Er word op zoveel plaatsen in de wereld genocide gepleegd. Kijk maar naar Israel en de Palestijnen bv.
Feyenoord!
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:08:15 #229
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144096117
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja precies. Daar ben ik het dus mee oneens. Het is sowieso wel duidelijk dat de staat niet in het belang van gewone burgers denkt. Draait alleen maar om controle.
Feyenoord!
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:10:21 #230
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144096179
quote:

[..]

Op dit moment inderdaad. Maar waar trek je de grens. Dit is een enorme inbreuk op rechten van mensen en de vrijheid van meningsuiting. Dit gaat richting de politiestaat. Want dit word alleen maar erger. NSA schandaal? We worden allemaal gemonitord. Zo ver is het al.
Feyenoord!
pi_144096219
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Op dit moment inderdaad. Maar waar trek je de grens. Dit is een enorme inbreuk op rechten van mensen en de vrijheid van meningsuiting. Dit gaat richting de politiestaat. Want dit word alleen maar erger. NSA schandaal? We worden allemaal gemonitord. Zo ver is het al.
Die grenzen trek je toch in wetten? Nogal wiedes dat die grenzen keihard worden vastgelegd. Ik ben overigens een groot tegenstander van de datahonger van de overheid, dus wat mij betreft mag via privédata verkregen informatie nooit een reden zijn om iemand uit te sluiten van de maatschappij omwille van zijn mening. Briefgeheim enzo.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:13:13 #232
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144096244
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

Helemaal mee eens.
Feyenoord!
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:14:53 #233
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144096280
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die grenzen trek je toch in wetten? Nogal wiedes dat die grenzen keihard worden vastgelegd. Ik ben overigens een groot tegenstander van de datahonger van de overheid, dus wat mij betreft mag via privédata verkregen informatie nooit een reden zijn om iemand uit te sluiten van de maatschappij omwille van zijn mening. Briefgeheim enzo.
Prima maar daar doe je al niks meer aan. Wat doet de staat aan dat hele NSA gebeuren? Niks. Wat doet de staat aan het feit dat banken gered moeten worden ten koste van burgers? Niks. En daar is een reden voor. De staat zit in de zak van lobbygroepen met veel geld.
Feyenoord!
pi_144096463
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:14 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Prima maar daar doe je al niks meer aan. Wat doet de staat aan dat hele NSA gebeuren? Niks. Wat doet de staat aan het feit dat banken gered moeten worden ten koste van burgers? Niks. En daar is een reden voor. De staat zit in de zak van lobbygroepen met veel geld.
Dat is een heel ander probleem, waar ik overigens ook grote bedenkingen en ernstige zorgen bij heb.
pi_144096908
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:24 schreef Mystikvm het volgende:

De criteria zijn toch duidelijk?
Nee.
quote:
Ik geloof dat haatzaaien trouwens al jaren verboden is. Je kan het altijd nog aan die stok ophangen.
Nee, dan heb je namelijk de met waarborgen omkleedde procedure van het strafrecht, en gelden andere criteria dan 'wij steunen Israel en de VS en niet IS of andere regimes, en dus moet jij dat ook'.
pi_144096973
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Nee, dan heb je namelijk de met waarborgen omkleedde procedure van het strafrecht, en gelden andere criteria dan 'wij steunen Israel en de VS en niet IS of andere regimes, en dus moet jij dat ook'.
Dat is niet de essentie van mijn boodschap. Het gaat niet om het wel of niet steunen van een regime, het gaat om het ongewenst verklaren van het openlijk steunen van het vermoorden van mensen op religieuze gronden.
pi_144097815
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:33 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is niet de essentie van mijn boodschap. Het gaat niet om het wel of niet steunen van een regime, het gaat om het ongewenst verklaren van het openlijk steunen van het vermoorden van mensen op religieuze gronden.
Dus op andere al dan niet slechts gepretendeerde gronden is het wel OK?
pi_144098246
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus op andere al dan niet slechts gepretendeerde gronden is het wel OK?
Als je de grens bij religieus extremisme legt wel, ja.

Normaliter ben ik geen voorstander van verbieden van dingen die je niet leuk vindt. Bij religieuze extremisten zie ik geen andere optie. In debat gaan ze niet, en er valt geen zinnig gesprek mee te voeren. Daar waar je rechts-extremisten, communisten en zo nog wat andere politieke buitenbeetjes in de publieke arena kunt bestrijden, zo is er niets te beginnen tegen religieuze extremisten. Ze zijn niet vatbaar voor een fatsoenlijke dialoog en zullen je openlijk in je gezicht zeggen dat je eigenlijk dood moet en dat ze hopen dat één van hun broeders ooit daad bij woord voegt. Prima als je dat vindt, maar dan ben je geen toevoeging voor een seculiere, weldenkende maatschappij.

Ik ben geen voorstander van gedachtenpolitie en dat is ook helemaal niet nodig. Als iemand zo te koop loopt met het goedkeuren van moord en doodslag in naam van God, en er nog trots op is ook, dan lijkt me er toch geen sprake van willkeur.
pi_144098406
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die grenzen trek je toch in wetten?
Je moet uiterst voorzichtig zijn met het verleggen van grenzen. Op dit moment is het alleen je paspoort; over 5 jaar is het ook je uitkering en over 10 jaar een grondrecht.
pi_144098528
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je moet uiterst voorzichtig zijn met het verleggen van grenzen. Op dit moment is het alleen je paspoort; over 5 jaar is het ook je uitkering en over 10 jaar een grondrecht.
Het argument van de glijdende schaal kan je dan op alles loslaten, toch? Ik mocht eerst niet meer bellen in de auto. Daarna geen telefoon meer vasthouden. Straks mag ik niet meer aan de radio zitten, en daarna niet meer spreken met inzittenden. Alles om de verkeersveiligheid tegemoet te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')