abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144098545
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het argument van de glijdende schaal kan je dan op alles loslaten, toch? Ik mocht eerst niet meer bellen in de auto. Daarna geen telefoon meer vasthouden. Straks mag ik niet meer aan de radio zitten, en daarna niet meer spreken met inzittenden. Alles om de verkeersveiligheid tegemoet te komen.
Die vergelijking slaat als een tang op een varken.
pi_144098633
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die vergelijking slaat als een tang op een varken.
Dus de glijdende schaal is alleen op mijn mening van toepassing? Niet op elke andere wet die jou beperkt in handelen?
pi_144098695
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als je de grens bij religieus extremisme legt wel, ja.
Even los van dat de grondwet zich daartegen verzet, waarom zou je dat doen?

quote:
Normaliter ben ik geen voorstander van verbieden van dingen die je niet leuk vindt. Bij religieuze extremisten zie ik geen andere optie. In debat gaan ze niet, en er valt geen zinnig gesprek mee te voeren. Daar waar je rechts-extremisten, communisten en zo nog wat andere politieke buitenbeetjes in de publieke arena kunt bestrijden, zo is er niets te beginnen tegen religieuze extremisten. Ze zijn niet vatbaar voor een fatsoenlijke dialoog en zullen je openlijk in je gezicht zeggen dat je eigenlijk dood moet en dat ze hopen dat één van hun broeders ooit daad bij woord voegt.
Opstelten en Teeven zijn ook niet vatbaar voor dialoog en redelijkheid, zeker niet als het om drugs gaat, dan gaan ze raaskallen zonder een spoor van rationaliteit.

quote:
Prima als je dat vindt, maar dan ben je geen toevoeging voor een seculiere, weldenkende maatschappij.
Dat is dan ook geen verplichting in een vrij land.

quote:
Ik ben geen voorstander van gedachtenpolitie en dat is ook helemaal niet nodig. Als iemand zo te koop loopt met het goedkeuren van moord en doodslag in naam van God, en er nog trots op is ook, dan lijkt me er toch geen sprake van willkeur.
Is de hele war on drugs met al zijn moord en doodslag eigenlijk ook niet in naam van god? Hebben de huichelaars meer recht dan de openlijken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_144099004
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Even los van dat de grondwet zich daartegen verzet, waarom zou je dat doen?
Die kan je ook omdraaien. Wat is het grote goed van religieus extremisme? Het vermoorden van andere mensen op basis van geloofsovertuiging? Is dat niet net zo goed discriminatie?

quote:
Opstelten en Teeven zijn ook niet vatbaar voor dialoog en redelijkheid, zeker niet als het om drugs gaat, dan gaan ze raaskallen zonder een spoor van rationaliteit.
Maar Opstelten en Teeven zijn er niet voor om coffeeshopbezoekers dan maar dood te schieten.

quote:
Dat is dan ook geen verplichting in een vrij land.
Dat klopt. Er zijn wel meer mensen geen toevoeging. Maar die vinden niet dat jij en ik dood moeten omdat wij niet het juiste geloof hebben

quote:
Is de hele war on drugs met al zijn moord en doodslag eigenlijk ook niet in naam van god? Hebben de huichelaars meer recht dan de openlijken?
Worden drugsdealers doodgeschoten omdat ze niet in de Here Jezus geloven, of omdat ze drugs verkopen? Zo kun je elk motief wel ter discussie stellen. En als je stelt dat je met meer weg kunt komen als je doet alsof je geen religeuze extremist bent, dan is dat helemaal juist. Net zoals je met het plegen van inbraken met meer weg kunt komen als je doet alsof je helemaal niet 's nachts bijklust.
pi_144099153
Vinden dat iemand dood moet is niet strafbaar. Er vinden wel meer mensen dat bepaalde mensen dood moeten. Moslims moeten dood, Joden moeten dood, homo's moeten dood, Rupert Murdoch moet dood, de paus moet dood.
pi_144099336
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:17 schreef Xa1pt het volgende:
Vinden dat iemand dood moet is niet strafbaar. Er vinden wel meer mensen dat bepaalde mensen dood moeten. Moslims moeten dood, Joden moeten dood, homo's moeten dood, Rupert Murdoch moet dood, de paus moet dood.
Ik ben hier ook geen wet aan het schrijven. Ik kan ook wel wat mensen opnoemen om wiens dood ik niet rouwig zou zijn, en dat kan iedereen wel. Dat wat een religieuze extremist definieert, dat is iets wat ik graag wettelijk aan banden gelegd zou zien. De haalbaarheid kan ik niets over zeggen, want ik ben geen jurist.
pi_144099383
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:20 schreef Mystikvm het volgende:
Dat wat een religieuze extremist definieert
En dat is?
pi_144099571
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat is?
Dat wat een club van juristen naar mijn mening moet onderzoeken om te kijken of wetgeving haalbaar is :)

Voordat ik zelf word weggezet als een maffe extremist: ik heb niet de antwoorden. Mijn wens is dat religieus extremisme aan banden wordt gelegd, omdat ik vind dat er geen plaats voor is. Als er geen wettelijke grond te verzinnen is waarop je dit kunt baseren, dan zal ik er mee moeten leven dat dit land ook bevolkt wordt door mensen die joelend de straat op gaan als er een dorp wordt afgeslacht op basis van geloofsovertuiging. Dat stoort mij, dat doet ergens zelfs een beetje pijn, maar dat is dan de realiteit.

Dus ja, de wens is de vader van de gedachte. Dat kan mij, zeker nu nog, niet kwalijk worden genomen. En ik ben echt niet te beroerd om mijn hand in eigen boezem te steken en te stellen dat dit best hard indruist tegen mijn zeer linkse principes. Maar ik zie geen andere manier om om te gaan met religieus ingegeven haat.
pi_144099700
De Nederlandse samenleving heeft die kinderen duidelijk gefaald. Die volwassenen kunnen gezellig de cel in wegens het moedwillig in gevaar brengen van hun eigen nageslacht, en als het even kan ook voor het in gevaar willen bregen van onschuldige burgers in Irak en Syrie.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_144099742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:17 schreef Xa1pt het volgende:
Vergeet Justin Bieber en de Syntus niet.
pi_144101595
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:29 schreef trancethrust het volgende:
De Nederlandse samenleving heeft die kinderen duidelijk gefaald. Die volwassenen kunnen gezellig de cel in wegens het moedwillig in gevaar brengen van hun eigen nageslacht, en als het even kan ook voor het in gevaar willen bregen van onschuldige burgers in Irak en Syrie.
Hoe had de Nederlandse samenleving in vredesnaam kunnen voorkomen dat hun ouders niet deden of het voornemen dat ze hadden, waardoor ze nu de cel in zijn gegaan ?

Een religek-analyse uitvoeren op het consultatiebureau bij elke pasgeboren baby ?
"Waarom moet ik een bron hebben ?"
pi_144101610
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Mensenvriend op 02-09-2014 15:20:25 ]
"Waarom moet ik een bron hebben ?"
pi_144102115
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:19 schreef Mensenvriend het volgende:

[..]

Hoe had de Nederlandse samenleving in vredesnaam kunnen voorkomen dat hun ouders niet deden of het voornemen dat ze hadden, waardoor ze nu de cel in zijn gegaan ?

Een religek-analyse uitvoeren op het consultatiebureau bij elke pasgeboren baby ?
Dit soort radicalisering is een product van conflict, wantrouwen, onvrede, en gebrek aan cohesie. En dat allemaal in vrij behoorlijke mate.

Blijkbaar zijn hier in Nederland het wantrouwen, onvrede en de onderlinge spanningen groot. Blijkbaar identificeren mensen hier zich met een onbegrijpelijk geacht ideaal wat schijnbaar in conflict is met ongeveer alles wat hier normaal wordt geacht, wat duidt op een gebrek aan cohesie in onze samenleving.
Ik ben van mening dat dit in een normale samenleving simpelweg niet op een noemenswaardige schaal gebeurt. (Aan de andere kant zijn twee gezinnen ook nog niet echt een noemenswaardige schaal.)
pi_144103039
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:36 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Dit soort radicalisering is een product van conflict, wantrouwen, onvrede, en gebrek aan cohesie. En dat allemaal in vrij behoorlijke mate.

Blijkbaar zijn hier in Nederland het wantrouwen, onvrede en de onderlinge spanningen groot. Blijkbaar identificeren mensen hier zich met een onbegrijpelijk geacht ideaal wat schijnbaar in conflict is met ongeveer alles wat hier normaal wordt geacht, wat duidt op een gebrek aan cohesie in onze samenleving.
Ik ben van mening dat dit in een normale samenleving simpelweg niet op een noemenswaardige schaal gebeurt. (Aan de andere kant zijn twee gezinnen ook nog niet echt een noemenswaardige schaal.)
Ik denk ook dat veel van die mensen die nu dus geradicaliseerd zijn niet echt een geweldig leven hier hadden in onze maatschappij.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:10:51 #255
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144103267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:25 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat wat een club van juristen naar mijn mening moet onderzoeken om te kijken of wetgeving haalbaar is :)

Voordat ik zelf word weggezet als een maffe extremist: ik heb niet de antwoorden. Mijn wens is dat religieus extremisme aan banden wordt gelegd, omdat ik vind dat er geen plaats voor is. Als er geen wettelijke grond te verzinnen is waarop je dit kunt baseren, dan zal ik er mee moeten leven dat dit land ook bevolkt wordt door mensen die joelend de straat op gaan als er een dorp wordt afgeslacht op basis van geloofsovertuiging. Dat stoort mij, dat doet ergens zelfs een beetje pijn, maar dat is dan de realiteit.

Dus ja, de wens is de vader van de gedachte. Dat kan mij, zeker nu nog, niet kwalijk worden genomen. En ik ben echt niet te beroerd om mijn hand in eigen boezem te steken en te stellen dat dit best hard indruist tegen mijn zeer linkse principes. Maar ik zie geen andere manier om om te gaan met religieus ingegeven haat.
Daar zul je maar mee moeten leren leven. Net zoals dat iedereen moet leven met het feit dat de USA elke dag weer tig nieuwe terroristen kweekt door onschuldige burgers die omkomen bij drone aanvallen. En dat de burger ALTIJD de lul is aangezien wij een Corporatocracy, een samenleving en staat die beheerst worden door bedrijven en de belangen van gewone burgers dus niet langer behartigd worden door onze volksvertegenwoordigers.
Feyenoord!
pi_144105292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:13 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die kan je ook omdraaien. Wat is het grote goed van religieus extremisme?
Het grote goed is dat jij kunt denken wat je wil en kunt zeggen wat je wil.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_144105534
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Er zijn veel zaken die je niet zomaar kunt en mag zeggen. Daar is de grondwet voor. Daar iets aan toe willen voegen is echt niet het voorportaal tot de totalitaire politiestaat.
  woensdag 3 september 2014 @ 01:05:30 #258
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144123973
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Er zijn veel zaken die je niet zomaar kunt en mag zeggen. Daar is de grondwet voor. Daar iets aan toe willen voegen is echt niet het voorportaal tot de totalitaire politiestaat.
Tuurlijk wel. Als iemand anders gaat bepalen wat jij mag zeggen is het einde zoek. Vrijheid van meningsuiting is een universeel recht van de mens. Als een overheid daar aan gaat tornen gaan we richting de politiestaat.

Zie ook hier:

Stel je voor dat je op een vliegveld bent en door een scanner moet die je gedachten leest en kijkt of je gewelddadige gedachten hebt. Wat zijn de ethische aspecten hieromtrent? Zal het alleen gebeuren als degene die onderzocht wordt toestemming heeft gegeven? Is dit de ultieme manier van privacy schending? Natuurlijk, maar het kan ook een manier zijn om je naam te zuiveren als je verdacht wordt van iets dat je niet gedaan hebt.

Al in 2010 kwam de Associated Press reported met de Israelische technologie van WeCU Technologies, het bedrijf dat bezig was gedachten lezende apparatuur te ontwikkelen om de beveiliging op vliegvelden te verbeteren via de gedachten van slechtwillenden. Zij startten daarbij met het uitvoeren van een aantal Pavlovachtige tests die mensen moesten ondergaan voordat ze aan boord van een vliegtuig mogen gaan.

Het Amerikaanse departement van veiligheid heeft soorteglijke apparatuur getest die de naam FAST, Future Attribute Screening Technology, draagt, een psychologisch testprogramma dat inwoners van het land onderzoekt op slechte intenties of criminele gedachten bij een bezoek aan sportevenementen, winkelcentra en vliegvelden.

Het system werkt met een computerprogramma dat via psychologische indicaties vaststelt hoe de hartslag is, hoe de ogen bewegen en met de verkregen data vaststelt of er sprake is van slechte plannen.

Feyenoord!
pi_144125010
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:03 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik denk ook dat veel van die mensen die nu dus geradicaliseerd zijn niet echt een geweldig leven hier hadden in onze maatschappij.
Oh we hebben nog niet genoeg vangnetten hier voor mensen die het niet zo goed hebben? Kijk, als je radicaliseert in een absolute strontput als Somalie of Afghanistan, waar mensen soms letterlijk niks hebben, dan kan ik het ergens nog begrijpen, maar hier in Nederland? Laat me niet lachen man.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_144125012
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kunnen denken en zeggen wat je wil is wel afgelopen daar waar religieus extremisme de overhand krijgt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_144125020
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oh we hebben nog niet genoeg vangnetten hier voor mensen die het niet zo goed hebben? Kijk, als je radicaliseert in een absolute strontput als Somalie of Afghanistan, waar mensen soms letterlijk niks hebben, dan kan ik het ergens nog begrijpen, maar hier in Nederland? Laat me niet lachen man.
Het gaat meer om dat mensen zich niet meer deel voelen van een maatschappij uitgekotst etc.
pi_144125681
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 01:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Als iemand anders gaat bepalen wat jij mag zeggen is het einde zoek. Vrijheid van meningsuiting is een universeel recht van de mens. Als een overheid daar aan gaat tornen gaan we richting de politiestaat.

Zie ook hier:

Stel je voor dat je op een vliegveld bent en door een scanner moet die je gedachten leest en kijkt of je gewelddadige gedachten hebt. Wat zijn de ethische aspecten hieromtrent? Zal het alleen gebeuren als degene die onderzocht wordt toestemming heeft gegeven? Is dit de ultieme manier van privacy schending? Natuurlijk, maar het kan ook een manier zijn om je naam te zuiveren als je verdacht wordt van iets dat je niet gedaan hebt.

Al in 2010 kwam de Associated Press reported met de Israelische technologie van WeCU Technologies, het bedrijf dat bezig was gedachten lezende apparatuur te ontwikkelen om de beveiliging op vliegvelden te verbeteren via de gedachten van slechtwillenden. Zij startten daarbij met het uitvoeren van een aantal Pavlovachtige tests die mensen moesten ondergaan voordat ze aan boord van een vliegtuig mogen gaan.

Het Amerikaanse departement van veiligheid heeft soorteglijke apparatuur getest die de naam FAST, Future Attribute Screening Technology, draagt, een psychologisch testprogramma dat inwoners van het land onderzoekt op slechte intenties of criminele gedachten bij een bezoek aan sportevenementen, winkelcentra en vliegvelden.

Het system werkt met een computerprogramma dat via psychologische indicaties vaststelt hoe de hartslag is, hoe de ogen bewegen en met de verkregen data vaststelt of er sprake is van slechte plannen.

Dat is gedachtenpolitie, dat is toch echt heel wat anders dan een passage aan een wetsartikel toe laten voegen dat openlijk religieus extremisme niet is toegestaan. Reductio ad absurdum. Misschien moet jij dat opzoeken, want dat is wat jij voortdurend doet.
pi_144125691
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:07 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Het gaat meer om dat mensen zich niet meer deel voelen van een maatschappij uitgekotst etc.
Misschien zijn ze daar ook zelf schuld aan? Iets met hand en boezem of zo?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 3 september 2014 @ 09:37:32 #264
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144127154
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 07:45 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is gedachtenpolitie, dat is toch echt heel wat anders dan een passage aan een wetsartikel toe laten voegen dat openlijk religieus extremisme niet is toegestaan. Reductio ad absurdum. Misschien moet jij dat opzoeken, want dat is wat jij voortdurend doet.
Dat jij de logica achter mijn denkwijze niet niet wil niet zeggen dat deze niet bestaat. Zal het nog even proberen uit te leggen. Wat er nu gebeurd is dat er mensen zijn opgepakt die nog niks (strafbaars) gedaan hebben. Ze worden dus in principe opgepakt voor hun gedachtegoed, nl dat ze IS aanhangen. Van daaruit is de stap naar gedachtenpolitie toch niet zo groot lijkt me?
Feyenoord!
  woensdag 3 september 2014 @ 09:38:39 #265
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144127181
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je door de leugens heen begint te zien radicaliseer je vanzelf.
Feyenoord!
pi_144127950
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:37 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat jij de logica achter mijn denkwijze niet niet wil niet zeggen dat deze niet bestaat. Zal het nog even proberen uit te leggen. Wat er nu gebeurd is dat er mensen zijn opgepakt die nog niks (strafbaars) gedaan hebben. Ze worden dus in principe opgepakt voor hun gedachtegoed, nl dat ze IS aanhangen. Van daaruit is de stap naar gedachtenpolitie toch niet zo groot lijkt me?
Hoe is dat anders dan dat we dat nu soms met rechts-extremisten doen? Waarom krijgt Wilders een aanklacht om zijn oren? Waarom wordt iemand die zegt geen negers aan te willen nemen vervolgd? Dat zijn gewoon dingen die die mensen vinden. Maar dat zijn soms dingen die in strijd zijn met onze wetten.
  woensdag 3 september 2014 @ 10:14:29 #267
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144128051
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 10:10 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hoe is dat anders dan dat we dat nu soms met rechts-extremisten doen? Waarom krijgt Wilders een aanklacht om zijn oren? Waarom wordt iemand die zegt geen negers aan te willen nemen vervolgd? Dat zijn gewoon dingen die die mensen vinden. Maar dat zijn soms dingen die in strijd zijn met onze wetten.
Omdat er een enorm verschil bestaat tussen gedachtes en acties.

Jij vind gedachte politie dus prima?

Ik heb trouwens niks met onze wetten hoor. Die zijn mij door de strot gedrukt door daar sta ik in theorie niet achter. Alhoewel ik het met de meeste dingen wel eens ben.
Feyenoord!
pi_144128425
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 10:14 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat er een enorm verschil bestaat tussen gedachtes en acties.

Jij vind gedachte politie dus prima?

Ik heb trouwens niks met onze wetten hoor. Die zijn mij door de strot gedrukt door daar sta ik in theorie niet achter. Alhoewel ik het met de meeste dingen wel eens ben.
Uitingen van religieus extremisme zijn toch ook acties? Bij een rechts-extremistische demonstratie mogen bepaalde leuzen niet geroepen worden. Dat zijn verboden woorden. Dat uitbreiden met religieus extremisme is heel wat anders dan thought police die komt controleren of jouw gedachten wel zuiver op de graat zijn.

Verder lijkt het me niet handig om een semnatische discussie te voeren over wat acties zijn. Daar hebben juristen al boeken over volgeschreven en dat is bij elk van de door mij genoemde zaken het twistpunt in de rechtszaal. Ik zeg ook niet dat het juridisch helder is, ik zeg alleen dat wij als maatschappij uitwassen in religieus extremisme met dezelfde middelen moeten bestrijden als we dat doen met rechts-extremisme en andere vormen van discriminatie.

Uiteindelijk is religieus extremisme gewoon een vorm van openlijke discriminatie.
  woensdag 3 september 2014 @ 11:02:03 #269
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144129279
Religie zit nou eenmaal ingebakken in ons DNA en bij sommigen is dat afwezig of rudimentair recessief aanwezig en in andere is het dominant genotypisch ingebakken lijkt wel ... daar kun je maatschappelijk geen ene reet aan doen, je kunt alleen proberen de omgevingsfactoren zo in te richten dat er fenotypisch geen extremisme tot expressie kan komen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 3 september 2014 @ 12:09:39 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144131186
mja maar wat is extremisme uberhaupt?

de een vind mensen opblazen extremistisch terwijl anderen je al een extremist vinden als je roept dat je graag een kalifaat zou willen zien, zelfs het vasthouden aan de zondagsrust zie ik regelmatig als religieus extremisme bestempeld worden :')

de term is heel erg aan het uithollen atm (zie ook discriminatie) omdat het te pas en te onpas mee in de rondte gestrooid word

probeer dat maar eens in een wet te bakken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144131651
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 12:09 schreef sp3c het volgende:
mja maar wat is extremisme uberhaupt?

de een vind mensen opblazen extremistisch terwijl anderen je al een extremist vinden als je roept dat je graag een kalifaat zou willen zien, zelfs het vasthouden aan de zondagsrust zie ik regelmatig als religieus extremisme bestempeld worden :')

de term is heel erg aan het uithollen atm (zie ook discriminatie) omdat het te pas en te onpas mee in de rondte gestrooid word

probeer dat maar eens in een wet te bakken
Christen extremisten zouden extreem voor vrede, onvoorwaardelijke liefde en vergevingsgezindheid moeten zijn.

Always forgive your enemies; nothing annoys them so much. -Oscar Wilde
  woensdag 3 september 2014 @ 12:25:17 #272
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_144131722
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:20 schreef DeJori het volgende:
Ze zijn trouwens ook opgepakt:

RTVNH twitterde op zaterdag 30-08-2014 om 14:48:03 De vier volwassen potentiële jihad-strijders uit #Huizen zitten vast; de zes kinderen gaan naar pleeggezinnen http://t.co/aB9DkX5mM7 reageer retweet
Je zult maar pleegouder zijn voor Jeugdzorg en zo'n kind in je huis krijgen :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator woensdag 3 september 2014 @ 12:34:45 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144132019
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 12:23 schreef RaXz het volgende:

[..]

Christen extremisten zouden extreem voor vrede, onvoorwaardelijke liefde en vergevingsgezindheid moeten zijn.

Always forgive your enemies; nothing annoys them so much. -Oscar Wilde
probeer dat in Oeganda eens uit te leggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 september 2014 @ 13:23:43 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144133503
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 12:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Je zult maar pleegouder zijn voor Jeugdzorg en zo'n kind in je huis krijgen :')
ja zo'n haatbaby van 9 maanden zal al flink geïndoctrineerd zijn idd
  woensdag 3 september 2014 @ 13:26:37 #275
157922 fathank
pi_144133568
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:23 schreef Re het volgende:

[..]

ja zo'n haatbaby van 9 maanden zal al flink geïndoctrineerd zijn idd
Alle 6 kinderen zijn 9 maanden? Voor 't zelfde geld heb je een 15 jarige puber die iets te vaak met de Kalasjnikov van papa heeft geoefend in het bos.
  woensdag 3 september 2014 @ 13:31:20 #276
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144133663
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:26 schreef fathank het volgende:

[..]

Alle 6 kinderen zijn 9 maanden? Voor 't zelfde geld heb je een 15 jarige puber die iets te vaak met de Kalasjnikov van papa heeft geoefend in het bos.
oudste is 9 jaar
pi_144133683
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:26 schreef fathank het volgende:

[..]

En voor hetzelfde geld is het gewoon een normaal kind. Daar kunnen we dus niets over zeggen.
  woensdag 3 september 2014 @ 13:33:38 #278
157922 fathank
pi_144133724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:31 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

En voor hetzelfde geld is het gewoon een normaal kind. Daar kunnen we dus niets over zeggen.
Ja dat zal vast met zulke ouders :')
pi_144133737
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:33 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik doe liever niet zomaar aannames.
  woensdag 3 september 2014 @ 13:34:41 #280
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144133745
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:33 schreef fathank het volgende:

[..]

ja ja, je aanname was gewoon verkeerd...
  woensdag 3 september 2014 @ 13:34:43 #281
157922 fathank
pi_144133746
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik doe liever niet zomaar aannames.
Onwijs nobel van je.
  woensdag 3 september 2014 @ 13:35:44 #282
157922 fathank
pi_144133768
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:34 schreef Re het volgende:

[..]

ja ja, je aanname was gewoon verkeerd...
Alsof een kind van 9 al niet volledig verpest kan zijn. Kijk de filmpjes anders even van kiddo's van 9 die jihadstrijder willen worden en daadwerkelijk met kalasjnikovs en machetes lopen te zwaaien.
  woensdag 3 september 2014 @ 13:36:39 #283
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144133788
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:02 schreef Re het volgende:
Religie zit nou eenmaal ingebakken in ons DNA en bij sommigen is dat afwezig of rudimentair recessief aanwezig en in andere is het dominant genotypisch ingebakken lijkt wel ... daar kun je maatschappelijk geen ene reet aan doen, je kunt alleen proberen de omgevingsfactoren zo in te richten dat er fenotypisch geen extremisme tot expressie kan komen
Het is in principe niet religie wat ingebakken zit on ons DNA aangezien religie manmade is. Het is de (terechte) zoektocht naar wat we hier doen op Aarde, waar we vandaan komen etc.
Feyenoord!
pi_144133790
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Onwijs nobel van je.
Wat wil je dan met dat kind doen? Opsluiten op verdenking van ernstig extremistisch gedachtengoed? Het kind is 9.
  woensdag 3 september 2014 @ 13:36:48 #285
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144133795
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Alsof een kind van 9 al niet volledig verpest kan zijn. Kijk de filmpjes anders even van kiddo's van 9 die jihadstrijder willen worden en daadwerkelijk met kalasjnikovs en machetes lopen te zwaaien.
boehoe, je wordt gewoon ff op je plek gezet, ga nou niet zielig lopen doen en stampvoetend je gelijk proberen te halen, ziet er zo kinderachtig uit
  woensdag 3 september 2014 @ 13:39:14 #286
157922 fathank
pi_144133862
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat wil je dan met dat kind doen? Opsluiten op verdenking van ernstig extremistisch gedachtengoed? Het kind is 9.
Op het vliegtuig samen met papa en mama. Met Julio Poch als piloot.

quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:36 schreef Re het volgende:

[..]

boehoe, je wordt gewoon ff op je plek gezet, ga nou niet zielig lopen doen en stampvoetend je gelijk proberen te halen, ziet er zo kinderachtig uit
Ga jij lekker kopjes thee met ze drinken. De appel rot niet ver van de boom. Wie geboren is voor een duppie zal nooit een kwartje worden.

Lekker door laten sudderen, nog een grotere haat aan de westerse beschaving voeden en over 10 jaar huilie doen dat er een paar Nederlanders de strot is afgesneden.
pi_144133882
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:39 schreef fathank het volgende:

[..]

Op het vliegtuig samen met papa en mama. Met Julio Poch als piloot.
Kind moet dus dood?
  woensdag 3 september 2014 @ 13:41:40 #288
157922 fathank
pi_144133935
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Kind moet dus dood?
Kind moet gewoon lekker met papa en mama mee, verwijderd uit onze samenleving. Het heeft hier toch geen toekomst. Waar ze naar toegaan interesseert me bar weinig, zolang ik er maar geen last van heb of ga krijgen. Of denk je dat het zo'n voorbeeldig kind wordt bij een uithuisplaatsing?
pi_144134032
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:41 schreef fathank het volgende:

[..]

Kind moet gewoon lekker met papa en mama mee, verwijderd uit onze samenleving. Het heeft hier toch geen toekomst. Waar ze naar toegaan interesseert me bar weinig, zolang ik er maar geen last van heb of ga krijgen. Of denk je dat het zo'n voorbeeldig kind wordt bij een uithuisplaatsing?
Wat ik of jij denken doet er niet zoveel toe. Ik kan dus niks zeggen over dat kind. Die ouders zijn stront, ja, daar moet je niets van willen. Maar appels kunnen heel ver van de boom vallen, en om een kind het land uit te smijten omdat jij denkt dat het niets gaat worden, dat gaat mij te ver.
  woensdag 3 september 2014 @ 13:46:14 #290
157922 fathank
pi_144134059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:45 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat ik of jij denken doet er niet zoveel toe. Ik kan dus niks zeggen over dat kind. Die ouders zijn stront, ja, daar moet je niets van willen. Maar appels kunnen heel ver van de boom vallen, en om een kind het land uit te smijten omdat jij denkt dat het niets gaat worden, dat gaat mij te ver.
En mij niet en daarin verschillen we van mening. Rotte appelbomen moet je compleet met wortel verwijderen anders zullen ze andere bomen besmetten.
  woensdag 3 september 2014 @ 13:53:49 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144134322
ja soms best jammer dat je in een rechtstaat woont
  woensdag 3 september 2014 @ 14:02:04 #292
157922 fathank
pi_144134525
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:53 schreef Re het volgende:
ja soms best jammer dat je in een rechtstaat woont
Ze hebben in ieder geval lekkere thee hier. Hebben die mensen toch nog iets ondanks dat ze niks van de Westerse beschaving met bijbehorende waarden en normen moeten weten.
  Redactie Frontpage woensdag 3 september 2014 @ 14:24:02 #293
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_144135130
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:02 schreef fathank het volgende:

[..]

Ze hebben in ieder geval lekkere thee hier. Hebben die mensen toch nog iets ondanks dat ze niks van de Westerse beschaving met bijbehorende waarden en normen moeten weten.
Wanneer je niet tevreden bent met onze rechtstaat kan je 2 dingen doen:
1) je actieve of passieve stemrecht inzetten en het wijzigen
2) emigreren
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 3 september 2014 @ 14:24:42 #294
157922 fathank
pi_144135154
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:24 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wanneer je niet tevreden bent met onze rechtstaat kan je 2 dingen doen:
1) je actieve of passieve stemrecht inzetten en het wijzigen
2) emigreren
En dat laatste wordt die mensen ontnomen.
  Redactie Frontpage woensdag 3 september 2014 @ 14:25:08 #295
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_144135165
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:24 schreef fathank het volgende:

[..]

En dat laatste wordt die mensen ontnomen.
Hoezo?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 3 september 2014 @ 14:25:51 #296
157922 fathank
pi_144135192
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Hoezo?
Ze willen naar Syrië maar ze mogen niet. In plaats daarvan worden ze opgepakt en vastgezet.
  woensdag 3 september 2014 @ 14:26:24 #297
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144135203
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:02 schreef fathank het volgende:

[..]

normen en waarden waarbij je kinderen gestraft worden voor de daden van de ouders, nee prima dat begint idd beter te lijken op een kalifaat, oh wacht
  Redactie Frontpage woensdag 3 september 2014 @ 14:26:25 #298
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_144135204
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Ze willen naar Syrië maar ze mogen niet. In plaats daarvan worden ze opgepakt en vastgezet.
Dat is maar van korte duur, daarna zijn ze vast weg.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 3 september 2014 @ 14:30:23 #299
157922 fathank
pi_144135319
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:26 schreef Re het volgende:

[..]

normen en waarden waarbij je kinderen gestraft worden voor de daden van de ouders, nee prima dat begint idd beter te lijken op een kalifaat, oh wacht
Pa en Ma willen die kinderen zo opvoeden, prima maar dan niet hier. Pak je boeltje en donder lekker op naar je gedroomde heilstaat.

Ohnee, laten we die kinderen maar hier houden, misschien komt het nog wel goed met ze.
  woensdag 3 september 2014 @ 14:35:10 #300
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144135452
quote:
15s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:30 schreef fathank het volgende:

[..]

Pa en Ma willen die kinderen zo opvoeden, prima maar dan niet hier. Pak je boeltje en donder lekker op naar je gedroomde heilstaat.

Ohnee, laten we die kinderen maar hier houden, misschien komt het nog wel goed met ze.
't zijn gewoon Nederlanders hoor ... en die dienen beschermd te worden (de kinderen dus), dat hoort nou eenmaal bij een rechtstaat, zij hebben niets strafbaars gedaan.

Maar goed te overtuigen ben je toch niet, die blinde vlek wordt steeds groter lijkt wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')