abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143423793
quote:
Tweede Kamerleden Joram van Klaveren en Louis Bontes willen weten of minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) maatregelen neemt tegen de ambtenaar die woensdagochtend twitterde dat IS niets met de islam te maken heeft.

"ISIS heeft niets met Islam te maken.. is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken'', twitterde de PvdA-ambtenaar Yasmina Haifi.

"Een persoon die zulke denkbeelden uitdraagt en werkt als projectleider van het Nationaal Cyber Security Center, en dus ook met staatsgeheimen, kan een gevaar voor de staatsveiligheid zijn'', vinden Van Klaveren en Bontes volgens het ANP.

http://www.powned.tv/nieu(...)istweet_pvdaamb.html
pi_143423857
Game on!

quote:
Al zou Hollywood een universeel menselijke boodschap hebben, wie profiteert van dit zogenaamde universalisme? Wie lijdt eronder? Juist. Zou het kunnen dat een bepaald idee of een bepaalde boodschap tegelijkertijd universeel is qua inhoud, maar qua materieel optreden het belang van een bepaalde groep dient? Zou het kunnen dat alle zogenaamd universalisme dat karakter heeft, dat zodra universalisme belichaamd wordt, het per definitie niet meer universeel is?
Er zijn natuurlijk complottheorieën die proberen te bewijzen dat wij door een stel buitenaardsen in een bepaalde richting worden geduwd ten einde hun doelen te dienen.... maar eerlijk gezegd... ik geloof dat dat soort theorieën niet verankerd liggen in de realiteit. Joden als verschoppelingen overal in de christelijke wereld hebben een wereldbeeld geschapen waarbij we als mens juist afstand doen van dat clan-denken dat jij aanhaalt en waarbij we iedereen als mens op waarde schatten....
Overigens het waren de Joden die gedwongen werden zich te bekeren tot het christendom in het Iberische schiereiland na de reconquista die zich als eerste gingen beseffen dat de blijde boodschap van zowel het christelijke geloof als hun eigen geloof een soort universalisme bevatte...
I´m back.
pi_143424038
Wat ik overigens zeer stuitend vind is hoe gemakkelijk, verbazingwekkend veel mensen voorbij dat eerste deel: "ISIS heeft niets met Islam te maken" stappen..
Je suis Charlie Sheen
pi_143424060
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
aanhaalt en waarbij we iedereen als mens op waarde schatten....
Universeel denkenden vormen een clan op zich. Met vele schisma's.
pi_143424149
quote:
13s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:25 schreef NotYou het volgende:
Wat ik overigens zeer stuitend vind is hoe gemakkelijk, verbazingwekkend veel mensen voorbij dat eerste deel: "ISIS heeft niets met Islam te maken" stappen..
Waarom? Dat is toch een logische uitspraak? Soortgelijke dingen hoorde je toch ook over de daders van de metro-aanslagen in London, die mensen hadden ook niets met de islam te maken omdat de daden niet in overeenstemming met de islam zouden zijn.
pi_143424206
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:52 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ja. Hij merkt waarschijnlijk ook niet op dat ik alleen een sociologische observatie maakte, en hoogstens twijfel heb geuit aangaande de waarheid van man made global warming.
Het observeren van het eigene blijkt en blijft voor velen een onontgonnen terrein.
pi_143424259
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:26 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Universeel denkenden vormen een clan op zich. Met vele schisma's.
Mwoah, het is wel zo dat men zowel in Azië als in de islamitische wereld de mensenrechten niet onverkort overnemen. M.n. de islamitische wereld wil een soort eigen mensenrechten bij de VN neerleggen, wat ik begrepen heb. Tja, als je rakettenwerpers stationeert bij een kleuterspeelplaats bwvs dan heb je wrs ook een ander concept van mensen rechten.... maar dat is dan weer een politieke uitspraak.
I´m back.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:30:13 #8
155616 Proximo
For god, king & country
pi_143424263
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:27 schreef Ludd het volgende:

[..]

Waarom? Dat is toch een logische uitspraak? Soortgelijk dingen hoorde je toch ook over de daders van de metro-aanslagen in London, die mensen hadden ook niets met de islam te maken omdat de daden niet in overeenstemming met de islam zouden zijn.
De makkelijkste manier van negeren, gewoon ontkennen.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_143424267
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:27 schreef Ludd het volgende:

[..]

Waarom? Dat is toch een logische uitspraak? Soortgelijk dingen hoorde je toch ook over de daders van de metro-aanslagen in London, die mensen hadden ook niets met de islam te maken omdat de daden niet in overeenstemming met de islam zouden zijn.
Geloof/vind je dit echt?
Je suis Charlie Sheen
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:31:11 #10
155616 Proximo
For god, king & country
pi_143424320
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwoah, het is wel zo dat men zowel in Azië als in de islamitische wereld de mensenrechten niet onverkort overnemen. M.n. de islamitische wereld wil een soort eigen mensenrechten bij de VN neerleggen, wat ik begrepen heb. Tja, als je rakettenwerpers stationeert bij een kleuterspeelplaats bwvs dan heb je wrs ook een ander concept van mensen rechten.... maar dat is dan weer een politieke uitspraak.
En daarom is de UN ook een kansloze moloch
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_143424392
quote:
5s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:30 schreef NotYou het volgende:

[..]

Geloof/vind je dit echt?
Is dat relevant? Waar het om gaat is dat die uitspraak van haar nog niet zo vreemd is, afhankelijk van hoe je het interpreteert.
pi_143424468
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je begint op het spoor te komen van wat ik bedoel. Denk ik aan zogenaamd universele mensenrechten, denk ik aan Hillary Clinton-types. Een clique van wereldvreemde en kwaadwillende jetsetters die vooral zichzelf goed verzorgt, maar waar de rest van de wereld niets aan heeft. Hoeft ook niet, maar doe dan ook niet alsof dat wel zo is.
pi_143424497
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:32 schreef Ludd het volgende:

[..]

Is dat relevant? Waar het om gaat is dat die uitspraak van haar nog niet zo vreemd is, afhankelijk van hoe je het interpreteert.
Ze staan er welhaast letterlijk met de koran in de hand, verzen reciterend, hun interpretatie van islam op te leggen aan een gebied ter grootte van een land.

Hoe is de uitspraak:

quote:
ISIS heeft niets met Islam te maken.
dan niet volkomen bizar? Hoe kom je erbij dit logisch te noemen? 8)7 |:(
Je suis Charlie Sheen
pi_143424507
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:31 schreef Proximo het volgende:

[..]

En daarom is de UN ook een kansloze moloch
Met elke humanitaire ramp zoals nu met ISIS is het weer een leerproces, denk ik.
I´m back.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:35:52 #15
155616 Proximo
For god, king & country
pi_143424566
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Met elke humanitaire ramp zoals nu met ISIS is het weer een leerproces, denk ik.
Het conflict in die regio ettert al sinds de *lente*... de VN leert wel heel erg traag :{
pi_143424609
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:34 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Je begint op het spoor te komen van wat ik bedoel. Denk ik aan zogenaamd universele mensenrechten, denk ik aan Hillary Clinton-types. Een clique van wereldvreemde en kwaadwillende jetsetters die vooral zichzelf goed verzorgt, maar waar de rest van de wereld niets aan heeft. Hoeft ook niet, maar doe dan ook niet alsof dat wel zo is.
Dat denk ik niet, ik denk dat op gegeven moment alle neuzen wel dezelfde richting in staan toch. Ook in Azië en in de islamitische wereld.
I´m back.
pi_143424645
quote:
5s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:34 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ze staan er welhaast letterlijk met de koran in de hand, verzen reciterend, hun interpretatie van islam op te leggen aan een gebied ter grootte van een land.

Hoe is de uitspraak:

[..]

dan niet volkomen bizar? Hoe kom je erbij dit logisch te noemen? 8)7 |:(
Jij interpreteert haar tweet ander dan ik.
pi_143424676
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:35 schreef Proximo het volgende:

[..]

Het conflict in die regio ettert al sinds de *lente*... de VN leert wel heel erg traag :{
Men heeft te "kampen"" met Rusland en China.... toch gaat dat veranderen.
I´m back.
pi_143424742
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:37 schreef Ludd het volgende:

[..]

Jij interpreteert haar tweet ander dan ik.
Jij vergoeilijkt en maakt er zelf iets van waar je wél begrip voor op kunt brengen. Niet doen, direct erna wijst ze nota bene naar de joden, die moeten er wel achter zitten.
Je suis Charlie Sheen
pi_143424761
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, ik denk dat op gegeven moment alle neuzen wel dezelfde richting in staan toch. Ook in Azië en in de islamitische wereld.
Maar dat is speculeren. In de tussentijd nemen Hillary Clinton en de haren het er goed van. Op het walhalla dat misschien wel nooit gaat komen. Sante!
pi_143424994
quote:
13s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:38 schreef NotYou het volgende:

[..]

Jij vergoeilijkt en maakt er zelf iets van waar je wél begrip voor op kunt brengen. Niet doen, direct erna wijst ze nota bene naar de joden, die moeten er wel achter zitten.
Nee, jij leest haar tweet anders dan mij. Je moet het niet te letterlijk nemen, meer als uitdrukking. Ik probeer het uit te leggen.

Slecht voorbeeld maar soit; soms zit je naar een hele slechte voetbalwedstrijd te kijken. Rene van der Gijp zou dan zeggen "dit heeft niets met voetbal te maken".

Daarmee bedoelt hij dat het heel slecht is. Je moet dit niet letterlijk nemen. Want natuurlijk heeft het alles met voetbal te maken, want voetbal, stadion etc.

Fuck, wat een slecht voorbeeld. :@

Anyway, zij bedoelt dat dit niets met islam te maken heeft in de zin van het dat het niet de echte islam is zoals deze volgens haar is.

Snap je het verschil tussen de letterlijke interpretatie en de andere?
pi_143425029
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:39 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Maar dat is speculeren. In de tussentijd nemen Hillary Clinton en de haren het er goed van. Op het walhalla dat misschien wel nooit gaat komen. Sante!
Joh, dat is toch een onrealistische beef?
I´m back.
pi_143425193
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Joh, dat is toch een onrealistische beef?
Ik snap niet wat je zegt. Zaak is wel dat het een niet recht te praten paradox is dat mensen die menen er universele waarden op na te houden, dat gebruiken om neer te kijken op mensen die er andere waarden op nahouden. Een mens KAN geen universele boodschap hebben. Bedoeld of niet, de uitwerking zal altijd sommigen ten goede komen en andere benadelen. Als iemand zegt dat we allemaal vriendjes moeten zijn, kan dat nog zo goed bedoeld zijn, de uitwerking ervan zal niet iedereen ten goede komen.
pi_143425500
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:43 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nee, jij leest haar tweet anders dan mij. Je moet het niet te letterlijk nemen, meer als uitdrukking. Ik probeer het uit te leggen.

Slecht voorbeeld maar soit; soms zit je naar een hele slechte voetbalwedstrijd te kijken. Rene van der Gijp zou dan zeggen "dit heeft niets met voetbal te maken".

Daarmee bedoelt hij dat het heel slecht is. Je moet dit niet letterlijk nemen. Want natuurlijk heeft het alles met voetbal te maken, want voetbal, stadion etc.

Fuck, wat een slecht voorbeeld. :@

Anyway, zij bedoelt dat dit niets met islam te maken heeft in de zin van het dat het niet de echte islam is zoals deze volgens haar is.

Snap je het verschil tussen de letterlijke interpretatie en de andere?
Jouw interpretatie is verkeerd, kijk naar de context. :)

"Dit komt niet door de Islam maar door de zionisten."
Je suis Charlie Sheen
pi_143425528
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:47 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je zegt. Zaak is wel dat het een niet recht te praten paradox is dat mensen die menen er universele waarden op na te houden, dat gebruiken om neer te kijken op mensen die er andere waarden op nahouden. Een mens KAN geen universele boodschap hebben. Bedoeld of niet, de uitwerking zal altijd sommigen ten goede komen en andere benadelen. Als iemand zegt dat we allemaal vriendjes moeten zijn, kan dat nog zo goed bedoeld zijn, de uitwerking ervan zal niet iedereen ten goede komen.
Die universele boodschap komt toch iedereen ten goede?
Je moet alleen afstand doen van dat clan-gedoe imho.
We zijn allemaal mensen, we ademen dezelfde lucht in, we hebben dezelfde behoeften.
I´m back.
pi_143425589
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:53 schreef Ryan3 het volgende:

We zijn allemaal mensen, we ademen dezelfde lucht in, we hebben dezelfde behoeften.
Oh really?
pi_143425656
quote:

[..]

Werkte de wereld maar zoals jij lijkt te denken.
Je suis Charlie Sheen
pi_143425666
quote:
12s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:53 schreef NotYou het volgende:

[..]

Jouw interpretatie is verkeerd, kijk naar de context. :)

"Dit komt niet door de Islam maar door de zionisten."
Toegegeven, in die context is het net iets minder zeker dat ze het zo bedoeld heeft, maar nog steeds niet onwaarschijnlijk.
pi_143425714
quote:

[..]

Bepaalde mensen hebben er een handje van zich te profileren als boodschappers van het universele en zich op te werpen als bemiddelaars tussen de stem van het universele en het volk. Maar met de stem van het universele, is het net als met de stem van god. Wie hem hoort is een narcistische gek. Er is altijd een verborgen agenda, bewust of niet. Inderdaad, we zijn allemaal mensen, dwz, ongevederde tweevoeters met een roofdierlijke inborst die de dreiging van de knoet nodig hebben om zich te gedragen.
pi_143425881
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:57 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Bepaalde mensen hebben er een handje van zich te profileren als boodschappers van het universele en zich op te werpen als bemiddelaars tussen de stem van het universele en het volk. Maar met de stem van het universele, is het net als met de stem van god. Wie hem hoort is een narcistische gek. Er is altijd een verborgen agenda, bewust of niet. Inderdaad, we zijn allemaal mensen, dwz, ongevederde tweevoeters met een roofdierlijke inborst die de dreiging van de knoet nodig hebben om zich te gedragen.
Dan heb jij een wel heel erg negatieve kijk op de mensheid.
pi_143426080
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:56 schreef Ludd het volgende:

[..]

Toegegeven, in die context is het net iets minder zeker dat ze het zo bedoeld heeft, maar nog steeds niet onwaarschijnlijk.
Het is zeer onwaarschijnlijk. In haar beleving is "de Islam" absoluut, van God en dan ook nog eens alleen de specifieke stroming die zij aanhangt. In deze opvatting is zij net zo onwrikbaar als de IS(IS)-aanhangers, zij zien haar, evengoed als zij hen, als afvallig van "de Islam".

De vraag die dit oproept is:

quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:43 schreef NotYou het volgende:

[..]

Bestaat er een gematigde islam? En in het verlengde daarvan: kun je met gelovigen over geloof in gesprek gaan?

Ter verduidelijking: "Bestaat er een gematigde Islam?" kun je niet gelijkstellen aan "Kan iedere aanhanger van een vorm van islam zich vinden in de vorm van islam die IS(IS) aanhangt" maar wel aan "Betekent het woord islam voor een moslim iets anders dan precies die vorm van islam die de moslim in kwestie aanhangt?" ^O^
Resultaat is een gigantische blinde vlek die Yasmina Haifi totaal ongeschikt maakt voor een functie als projectleider van het Nationaal Cyber Security Centrum, al is het maar gezien het actuele dreigingsbeeld.
Je suis Charlie Sheen
pi_143426136
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:00 schreef Ludd het volgende:

[..]

Een beetje vergelijkbaar met sommige christenen.. "Maar als er geen God is die alles ziet en..."
Je suis Charlie Sheen
pi_143426192
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:00 schreef Ludd het volgende:

[..]

Het bestaan is een ballingsoord.
pi_143426415
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:57 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Joh, je lijkt net de gemiddelde manager met een HBO-opleiding in een gemiddeld bedrijf. :D.
Ik vraag me altijd af hoe het kan zijn dat veel mensen zwichten onder de totale dictatuur van allerlei slechte baasjes in het bedrijfsleven, terwijl ze terug in de werkelijkheid als ze de poort van hun werk verlaten wel weten hoe het eigenlijk hoort...
De economie zorgt nog steeds voor ontmenselijking.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 14-08-2014 21:20:18 ]
I´m back.
pi_143426492
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:06 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Het bestaan is een ballingsoord.
Ik volg je niet hoor.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:49:20 #36
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143441511
Als ISIS niks met de islam te maken heeft, dan heeft Israël niks met het jodendom.
pi_143441796
Kijk die repo's van Vice maar eens. Daar zul je zien dat alles wat IS doet rechtstreeks uit de koran komt en is juist de meest accurate weergave van hoe de islam beleeft hoort te worden.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:09:27 #38
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_143442053
ISIS wil een staat stichten met een sharia waarin iedereen moslim moet zijn en dan heeft het niks met de islam te maken? Goeie grap. Teeering. Hoe krijg je het uit je toetsenbord. :')
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_143442171
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Kijk die repo's van Vice maar eens. Daar zul je zien dat alles wat IS doet rechtstreeks uit de koran komt en is juist de meest accurate weergave van hoe de islam beleeft hoort te worden.
Link?
pi_143442537
Komt ie maar weer een keer:
quote:
'Met de islam heeft het allemaal niets te maken'

ISIS, Boko Haram, Al Shabaab en de Taliban, met de islam heeft het allemaal niet te maken, schrijft Max Pam in zijn column. 'Heus, ik zeg het u.'

In Noord-Irak voert ISIS standrechtelijke executies uit, die sterk doen denken aan de pogroms die door Duitse troepen destijds zijn uitgevoerd aan het Oostfront. Zij die uitverkoren waren om geëxecuteerd te worden, moesten in een kuil gaan liggen. Daarna werden zij met mitrailleurvuur doodgeschoten. Of de slachtoffers van ISIS ook hun eigen kuil moesten graven, was niet te zien op de vastgelegde moordpartijen, maar mij zou dat niet verbazen.

ISIS gaat nog een stap verder dan de Sonderkommando's. De SS opereerde zo veel mogelijk in het geheim, kennelijk omdat er diep weg toch nog een gevoel van schaamte was over het vuile werk. Maar ISIS komt graag en met een zekere trots uit voor de meedogenloze executies. Vooral op jongeren schijnt de moordlustige beweging een grote aantrekkingskracht uit te oefenen.

ISIS staat voor ad-Dawla al-Islamiyya fi al-'Iraq wa-sh-Sham, wat een afkorting is van De Islamitische Staat in Irak en de Levant. Maar vergis u niet: ISIS heeft niets met de islam te maken. ISIS vertegenwoordigt in geen enkel opzicht de ware islam.

Eigenlijk heeft het optreden van ISIS niets met religie te maken. Het gaat hier om culturele en etnische tegenstellingen. De soennieten tegen de sjiieten. Door het rampzalige optreden van de Verenigde Staten en het treuzelende Westen is een vacuüm ontstaan, waarin deze groepen zijn opgekomen.

Boko Haram
In Nigeria pleegt Boko Haram op grote schaal oorlogsmisdaden. Zo worden schoolmeisjes ontvoerd om verkracht en vermoord te worden. Dat doet denken aan wat schoolklassen Joodse meisjes in de concentratiekampen overkwam. Boko Haram staat voor jama'atu ahlis sunna lidda'awati wal-jihad, wat zoiets betekent als: het Volk dat zich Verplicht heeft de Lessen van de Profeet en de Jihad uit te dragen. Maar vergis u niet: Boko Haram heeft niets met de islam te maken. Boko Haram vertegenwoordigt in geen enkel opzicht de ware islam.

Eigenlijk heeft het optreden van Boko Haram niets met religie te maken. Het gaat hier om culturele en etnische tegenstellingen: tegen onderwijs voor meisjes, tegen het dragen van spijkerbroeken en tegen wat zij als 'buitenlanders' beschouwen. Door het rampzalige optreden van de VS en het treuzelende Westen is een vacuüm ontstaan, waarin deze groepen zijn opgekomen.

Al Shabaab
In Kenia heeft Al Shabaab de verantwoordelijkheid opgeëist voor aanslagen, waarbij tientallen doden zijn gevallen. Daarbij werden burgers naar voren geroepen om verzen uit de Koran op te zeggen. Als zij dat niet konden, werden zij doodgeschoten. Al Shabaab staat voor Harakat ash-Shabaab al-Mujahideen, wat zoiets betekent als De Beweging van de Opgroeiende Jeugd. Maar vergis u niet: Al Shabaab heeft niets met de islam te maken. Al Shabaab lijkt in geen enkel opzicht op de ware islam.

Eigenlijk heeft het optreden van Al Shabaab niets met religie te maken. Het gaat hier om culturele en etnische tegenstellingen. Omgebracht werden voetballiefhebbers die naar Zwitserland-Ecuador zaten te kijken. Door het rampzalige optreden van de VS en het treuzelende Westen is een vacuüm ontstaan, waarin deze groepen zijn opgekomen.

Taliban
Door aanslagen van de Taliban zijn in Afghanistan honderden doden gevallen bij recente verkiezingen. Verschillende kiezers werd de vingers afgehakt. Bovendien is een recordaantal kinderen omgekomen. De Taliban gebruikten hen als kindsoldaat. Taliban is het meervoud van Talib, wat 'student' betekent. Het gaat dan niet om een studie wis- en natuurkunde, want de Taliban is tegen wetenschap, maar om theologie. Maar vergis u niet: Taliban heeft niets met de islam te maken. Taliban lijkt in geen enkel opzicht op de ware islam.

Eigenlijk heeft het optreden van de Taliban niets met religie te maken. Het gaat hier om culturele en etnische tegenstellingen. De steden tegen het platteland. Door het rampzalige optreden van de VS en het treuzelende Westen is een vacuüm ontstaan, waarin deze groepen zijn opgekomen.

Geweldige religie
In Pakistan, Syrië, Mali, Libanon, de Filipijnen, Tsjaad, Jemen en binnenkort ook in Europa, zijn moslimstrijders in naam van de islam actief. Deze jihad heeft al heel wat levens gekost, maar vergis u niet. Al die vermoorde mensen, al die verkrachte vrouwen, al die kinderen die met een bomgordel naar de vijand zijn gestuurd, die hebben helemaal niets met de islam te maken. Zij vertegenwoordigen in geen enkel opzicht de islam.

Heus, ik zeg het u, als je al die strijders buiten beschouwing laat en je denkt ook even niet aan al die gelovigen door wie zij worden gesteund, dan is de islam - op zichzelf, ja, an sich - een geweldige religie.

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)niets-te-maken.dhtml

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2014 12:32:44 ]
pi_143442604
Is er nog nieuws over hoe dit allemaal is afgelopen? Ontslag, non actief, een woeste menigte met fakkels en hooivorken oid.
pi_143442667
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:31 schreef Sapstengel het volgende:
Is er nog nieuws over hoe dit allemaal is afgelopen? Ontslag, non actief, een woeste menigte met fakkels en hooivorken oid.
Ze is gekruisigd op het Binnenhof en tot en met zondag te aanschouwen.
pi_143442735
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze is gekruisigd op het Binnenhof en tot en met zondag te aanschouwen.
Plottwist: door ISIS, omdat ze zonder hoofddoekje met haar hoofd op Twitter staat, de Kafir hoer.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:37:01 #45
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_143442764
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:31 schreef Sapstengel het volgende:
Ze keert niet terug in haar functie.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_143442772
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:36 schreef Nintex het volgende:

[..]

Plottwist: door ISIS, omdat ze zonder hoofddoekje met haar hoofd op Twitter staat, de Kafir hoer.
Sowieso had ze haar muil moeten houden. Vrouwen met een mening... kom nou. :')
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:40:53 #47
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143442873
Yasmina Haifi is werkloos.
Say what?
pi_143442893
Wat verontrustend is aan deze kwestie is dat deze dame kennelijk hoog is opgeleid en dus over enige intelligentie zou moeten beschikken. Dat ISIS niks met de Islam te maken heeft is ontzettend dom of men wil gewoon niet accepteren dat het zo is, omdat je bloedeigen religie natuurlijk niet fout kan zijn. Zelfde type mens dat de Holocaust ontkent.
Nog erger is dat dit mens met droge ogen nog een stapje verder gaat en de joden de schuld geeft van het gedrocht dat uit haar eigen religie is voortgekomen. Dat is dus puur antisemitisme.
Daar komt nog bij dat dit mens niet de enige is die er zo over denkt. Antisemitisme is flink verankerd in de koppen van moslims die in Nederland wonen. Je hebt een categorie haatbaarden die agressie en geweld niet schuwen, maar er zijn nog veel meer haatkutten zoals deze mevrouw. Ongelofelijk dat zij bij het ministerie op zo'n hoge positie zit. Afvoeren graag.
pi_143442963
quote:
Dankje. En terecht.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:48:09 #50
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_143443081
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:44 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dankje. En terecht.
Mee eens.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_143443095
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:40 schreef UpsideDown het volgende:
Yasmina Haifi is werkloos.
Ik was nog niet uitgetypt of ze was al van haar functie ontheven. Als alle wensen zo snel in vervulling zouden gaan zat ik nu niet op Fok.

Wat me ook steeds weer opvalt is dat mensen niet leren van fouten van anderen. Het is inmiddels toch wel bekend dat je, zeker in een bepaalde functie, voorzichtig moet zijn met wat je op sociale media uitkraamt, voor je het weet zit je in de problemen of ben je je baan kwijt om iets volslagen debiels. Wat deze vrouw bezielde is dan ook moeilijk te begrijpen. Domme doos.
pi_143443301
quote:
Bedankt, interessant. Net 2 delen gezien.Wat me nog het meest opgevallen is dat je erg veel kinderen zag, maar geen enkele vrouw. Ik ga straks de resterende delen kijken.
pi_143443363
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik was nog niet uitgetypt of ze was al van haar functie ontheven. Als alle wensen zo snel in vervulling zouden gaan zat ik nu niet op Fok.

Wat me ook steeds weer opvalt is dat mensen niet leren van fouten van anderen. Het is inmiddels toch wel bekend dat je, zeker in een bepaalde functie, voorzichtig moet zijn met wat je op sociale media uitkraamt, voor je het weet zit je in de problemen of ben je je baan kwijt om iets volslagen debiels. Wat deze vrouw bezielde is dan ook moeilijk te begrijpen. Domme doos.
Waarschijnlijk waren haar spionage- en sabotageactiviteiten bij het Nationaal Centrum voor Cyber Security afgerond en kon ze een dergelijke uitspraak gewoon permitteren. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2014 12:58:09 ]
pi_143443794
Ai, die Snowdendocumenten bestaan helemaal niet; dat ISIS van training van Mossad geprofiteerd zou hebben was een hoax dat ergens in Algerie begonnen was.
Iemand uit de inlichtingencommunity die dit zorgeloos natwittert kan inderdaad beter ontslagen worden; vanwege onkunde, niet vanwege de boodschap.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_143443902
quote:
De PvdA neemt ''uiteraard'' afstand van de uitspraken van Haifi. ''Het onbeschrijfelijk leed dat ISIS veroorzaakt verdient de meest krachtige veroordeling," zegt een woordvoerder van het partijbureau.
Deze reactie van de PvdA (en die van Opstelten en co.), begrijp ik wel niet zo. Haar tweet zegt op geen enkele manier dat ISIS goed werk levert, in tegendeel: van een organisatie als ISIS zeggen dat ze niets te maken heeft met de Islam is m.i. toch een behoorlijke belediging.
pi_143443916
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarschijnlijk waren haar spionage- en sabotageactiviteiten bij het Nationaal Centrum voor Cyber Security afgerond en kon ze een dergelijke uitspraak gewoon permitteren. ;)
Dat blijkt wel.. mooie aanvulling op haar CV dit. _O-
pi_143443942
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:15 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Deze reactie van de PvdA (en die van Opstelten en co.), begrijp ik wel niet zo. Haar tweet zegt op geen enkele manier dat ISIS goed werk levert, in tegendeel: van een organisatie als ISIS zeggen dat ze niets te maken heeft met de Islam is m.i. toch een behoorlijke belediging.
Beetje paniekvoetbal van de PvdA. Die baalt natuurlijk goed van de betreffende tweet. Temeer omdat direct met de vinger naar de PvdA werd gewezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143444177
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beetje paniekvoetbal van de PvdA. Die baalt natuurlijk goed van de betreffende tweet. Temeer omdat direct met de vinger naar de PvdA werd gewezen.
Alles hieromheen komt me allemaal een beetje hysterisch over eigenlijk.
pi_143444234
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:24 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Alles hieromheen komt me allemaal een beetje hysterisch over eigenlijk.
De onvrede over moslims wordt allemaal gekanaliseerd en vervolgens uitgestort over deze mevrouw.. zij is de lul en pispaal en staat symbool voor de hele groep waar veel Nederlanders genoeg van hebben.
pi_143444322
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:11 schreef trancethrust het volgende:
Ai, die Snowdendocumenten bestaan helemaal niet; dat ISIS van training van Mossad geprofiteerd zou hebben was een hoax dat ergens in Algerie begonnen was.
Iemand uit de inlichtingencommunity die dit zorgeloos natwittert kan inderdaad beter ontslagen worden; vanwege onkunde, niet vanwege de boodschap.
Dat dus.
pi_143444385
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:55 schreef Ludd het volgende:

[..]

Bedankt, interessant. Net 2 delen gezien.Wat me nog het meest opgevallen is dat je erg veel kinderen zag, maar geen enkele vrouw. Ik ga straks de resterende delen kijken.
Het gaat ook voornamelijk over het klaarstomen van kinderen voor de jihad. Zieke geesten. En maar beweren dat IS niks met de islam te maken heeft :') naïviteit over level 9000
pi_143444552
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:31 schreef Jordony het volgende:

[..]

Het gaat ook voornamelijk over het klaarstomen van kinderen voor de jihad. Zieke geesten. En maar beweren dat IS niks met de islam te maken heeft :') naïviteit over level 9000
Het was niet echt naïviteit van haar. Haar uitleg was dat IS niet islamitisch kan zijn omdat het ver af staat van hoe zij haar geloof beleeft. In zoverre kan ik het nog volgen.. dat je niet kan accepteren dat iets dat zo verrot is uit je eigen religie voortkomt.
Kwalijker vind ik dat ze dan maar de joden de schuld geeft van IS.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:36:47 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143444560
quote:
Ambtenaar definitief functie kwijt na tweet over IS

De ambtenaar van het ministerie van Veiligheid en Justitie die geschorst werd om een controversiële tweet over de terreurorganisatie Islamitische Staat (IS, voorheen ISIS) keert niet terug in haar functie.

Dat heeft minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten vrijdag gezegd na afloop van de ministerraad. Er wordt nog gekeken naar eventuele maatregelen en daarbij wordt ontslag niet uitgesloten.

"Zij komt niet meer terug in deze functie. Nooit", aldus Opstelten. Yasmina Haifi was gedetacheerd bij het Nationaal Cyber Security Centrum, dat onder de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid valt.

Opstelten zei geschrokken te zijn van de inhoud van de tweet. Haifi schreef daarin dinsdag dat IS ''een vooropgezet plan van zionisten'' is die ''bewust de islam zwart willen maken''. Aanleiding was de discussie over de onrust in de Schilderswijk door recente betogingen van voor- en tegenstanders van IS.

Regels
De uitspraak paste volgens Opstelten op geen enkele manier bij haar functie. ''Daarom is ze direct geschorst. Zij is niet de goede vrouw op de goede plek'', zei Opstelten. Hij zei dat ze op Personeelszaken niet betrokken was bij beleidsmatige of inhoudelijke zaken, maar wel mensen moest aannemen.

Voor ambtenaren gelden regels voor het twitteren, zei Opstelten. ''Wat iemand zelf vindt, daar heb ik het niet over, het gaat erom wat je naar buiten brengt als ambtenaar.'' Daarbij is het zaak je te gedragen zoals bij je functie past. ''En dit paste op geen enkele manier. Als we wisten dat ze dit zou doen, hadden we haar niet aangenomen.''

Vicepremier Lodewijk Asscher sprak eerder al zijn schande uit over de uitspraak. "Mijn maag keerde om toen ik het hoorde."

Haifi trok de tweet woensdagochtend in, maar werd desondanks later op de dag geschorst door het ministerie.

http://www.nu.nl/politiek(...)tie-kwijt-tweet.html
"Hij zei dat ze op Personeelszaken niet betrokken was bij beleidsmatige of inhoudelijke zaken, maar wel mensen moest aannemen."

Misschien moeten we de mensen die ze heeft aangenomen ook maar eens gaan screenen, anders zitten ze daar bij Cybersecurity straks alleen maar te zoeken naar zionistische complotten in plaats van focus op echte bedreigingen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:43:28 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143444750
De belangrijkste vraag die deze affaire opwerpt is hoeveel meer van die "voorbeeldig geïntegreerde hoog opgeleide" islamieten in Nederland met dit soort denkbeelden rondloopt. Hopelijk is die Yasmina Haifi slechts één enkele rotte appel maar er gaat toch wel eventjes een alarm af...
Mijn reisverslagen
pi_143444783
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:43 schreef SeLang het volgende:
De belangrijkste vraag die deze affaire opwerpt is hoeveel meer van die "voorbeeldig geïntegreerde hoog opgeleide" islamieten in Nederland met dit soort denkbeelden rondloopt. Hopelijk is die Yasmina Haifi slechts één enkele rotte appel maar er gaat toch wel eventjes een alarm af...
Laten we op z'n minst hopen dat Lambiekje geen overheidsfunctie bekleedt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143444828
quote:
Het zijn er veel meer.
pi_143444919
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het was niet echt naïviteit van haar. Haar uitleg was dat IS niet islamitisch kan zijn omdat het ver af staat van hoe zij haar geloof beleeft. In zoverre kan ik het nog volgen.. dat je niet kan accepteren dat iets dat zo verrot is uit je eigen religie voortkomt.
Maar het gaat er natuurlijk niet om wat zij gelooft en accepteert. Het gaat hier om feiten m.b.t. de genocide van 'ongelovigen' (mensen die iets anders geloven dan IS aanhangers) en dat dit gebeurt in naam van de Islam. Het is echt een ondoordacht statement dat zij maakt.
pi_143445815
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:48 schreef Jordony het volgende:

[..]

Maar het gaat er natuurlijk niet om wat zij gelooft en accepteert. Het gaat hier om feiten m.b.t. de genocide van 'ongelovigen' (mensen die iets anders geloven dan IS aanhangers) en dat dit gebeurt in naam van de Islam. Het is echt een ondoordacht statement dat zij maakt.
Dat klopt.. In haar verklaring zei ze dat ze zich baseerde op 'artikelen die ze op internet had gelezen' Hoe dom kan je zijn.. als het op internet staat dan moet het wel waar zijn 8)7
pi_143446033
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat doet ze niet. :')
pi_143446073
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:24 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat doet ze niet. :')
zionisten..
pi_143446229
quote:
Misschien moeten we de mensen die ze heeft aangenomen ook maar eens gaan screenen, anders zitten ze daar bij Cybersecurity straks alleen maar te zoeken naar zionistische complotten in plaats van focus op echte bedreigingen.
Het zou wel mooi zijn als men daartoe bereid zou zijn, maar ik vrees dat dat een stap te ver is.

Asscher:
De domheid is bijna onmetelijk, zei hij over Haifi's verweer dat ze het op internet had gelezen. Ze moet wel verder studeren als ze dit soort artikelen gelooft.
http://www.telegraaf.nl/b(...)h_om_na_tweet__.html
pi_143446388
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

zionisten..
Juist, ze heeft het dus over zionisten. Niet alles zionisten zijn joden, en zeker niet alle joden zijn zionist. Of denk jij dat ze bijvoorbeeld ook problemen heeft met onze vice-premier, en haar partijgenoot omdat hij joods is? Daar is toch geen enkele aanwijzing voor?
pi_143446436
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:31 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het zou wel mooi zijn als men daartoe bereid zou zijn, maar ik vrees dat dat een stap te ver is.

Asscher:
De domheid is bijna onmetelijk, zei hij over Haifi's verweer dat ze het op internet had gelezen. Ze moet wel verder studeren als ze dit soort artikelen gelooft.
http://www.telegraaf.nl/b(...)h_om_na_tweet__.html
:D

Gelijk heeft ie.
pi_143446851
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:36 schreef Ludd het volgende:

[..]

Juist, ze heeft het dus over zionisten. Niet alles zionisten zijn joden, en zeker niet alle joden zijn zionist. Of denk jij dat ze bijvoorbeeld ook problemen heeft met onze vice-premier, en haar partijgenoot omdat hij joods is? Daar is toch geen enkele aanwijzing voor?
Ik ken persoonlijk nogal wat moslims en sommigen hebben het ook constant over zionisten.. geloof maar gerust dat ze daarmee gewoon joden bedoelen.
pi_143446977
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:51 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik ken persoonlijk nogal wat moslims en sommigen hebben het ook constant over zionisten.. geloof maar gerust dat ze daarmee gewoon joden bedoelen.
Ik ken die ook, ik er echter ook die wel degelijk het eerdergenoemde onderscheid maken. Laten we mevrouw het voordeel van de twijfel geven.
pi_143447097
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:54 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik ken die ook, ik er echter ook die wel degelijk het eerdergenoemde onderscheid maken. Laten we mevrouw het voordeel van de twijfel geven.
Misschien kan je het vergelijken met hoe Feyenoord-supporters Ajacieden noemen (of ook niet, ik twijfel). Veel Feyenoord-supporters noemen Ajacieden 'joden' maar omdat dat niet zo netjes klinkt gebruiken velen de term 'neuzen'. Zo is het ook met moslims die het over zionisten hebben. De meesten weten niet eens wat zionisme is maar het klinkt correcter als de algemene term 'joden' Gewoon verhullend taalgebruik.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:58:11 #77
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_143447110
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:54 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat maakt haar tweet niet minder dom en onhandig.....
pi_143447167
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:58 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Ik vind haar eerder dom en kwaadaardig.. onhandig is het niet want ze wist precies wat ze deed en bleef er daarna ook achter staan.
pi_143447212
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:58 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Akkoord, ze had zich moeten realiseren dat dit niet slim was. Toch vind ik de gevolgen wel heel erg. Ze is haar baan kwijt, haar c.v. is besmet, en half Nederland valt over haar heen. Moet je je eens voorstellen hoe die vrouw zich nu voelt.
pi_143447276
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:00 schreef Ludd het volgende:

[..]

Akkoord, ze had zich moeten realiseren dat dit niet slim was. Toch vind ik de gevolgen wel heel erg. Ze is haar baan kwijt, haar c.v. is besmet, en half Nederland valt over haar heen. Moet je je eens voorstellen hoe die vrouw zich nu voelt.
Ben het met je eens dat het buiten proportie is. Heb stukje terug al gepost dat mijn indruk is dat deze mevrouw nu de pispaal is waarop alle onvrede over moslims wordt uitgestort.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:09:52 #81
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143447522
Goede HRM weer bij onze veiligheidsdiensten.

Dat er gekkies solliciteren is logisch. Dat ze aangenomen worden niet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:14:50 #82
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_143447680
quote:

[..]

Ze neemt haar woorden ook niet terug. Ze blijft bij haar uitspraak...

En dat in die functie, tja....

Van Martin Vrijland had ik eerder zoiets verwacht. Maar die is sowieso van het padje af...
pi_143447840
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:14 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Ze neemt haar woorden ook niet terug. Ze blijft bij haar uitspraak...

En dat in die functie, tja....

Van Martin Vrijland had ik eerder zoiets verwacht. Maar die is sowieso van het padje af...
Van moslims die ik ken had ik het ook niet verwacht dat ze opeens over zionisten gingen bleren toen Israël bommen op Gaza gooide. De meest doorsnee figuren hebben gedachtenkronkels zoals die van Yasmina.. gewoon omdat ze altijd kiezen voor hun eigen groep, geen kritiek daarop verdragen en overal de joden de schuld van geven.
pi_143447926
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:09 schreef Hyperdude het volgende:
Goede HRM weer bij onze veiligheidsdiensten.

Dat er gekkies solliciteren is logisch. Dat ze aangenomen worden niet.
Van weet ik begreep werkte zij bij de HRM, iets met het promoten van diversiteit en emancipatie natuurlijk :')
pi_143448107
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Van moslims die ik ken had ik het ook niet verwacht dat ze opeens over zionisten gingen bleren toen Israël bommen op Gaza gooide. De meest doorsnee figuren hebben gedachtenkronkels zoals die van Yasmina.. gewoon omdat ze altijd kiezen voor hun eigen groep, geen kritiek daarop verdragen en overal de joden de schuld van geven.
Mwa, het is niet zo zwart-wit. Er zijn wel degelijk moslims die kritisch op de eigen groep zijn en het geweld rationeel benaderen.

Toch heb ik het idee dat een andere groep denkt dat "de moslims" het slachtoffer zijn en dat ze onderdrukt worden. Wat in veel gevallen natuurlijk onzin is. Groepen als de yezedi's zijn pas groot slachtoffer van geweld, bijv van moslimextremisten. Moslimextremisten die het Midden-Oosten en aanliggende regio's al 1400 jaar dmv geweld teisteren trouwens.
pi_143448356
quote:
Over wat voor denkbeelden heb je het? Tenminste, ik neem aan dat je niet het natwitteren van hoaxes bedoelt daar dat niet bepaald ongehoord is.
pi_143448359
quote:
Yasmina Haifi gelooft halsstarrig in islamitische superioriteit

door Afshin Ellian 15 aug 2014

Volgens Yasmina Haifi is IS een zionistisch complot - een nogal typische omkering van zaken. Dat iemand met zulke denkbeelden bij het ministerie van Veiligheid en Justitie werkt, is niet erg vertrouwenwekkend.

De PvdA heeft een moeizame relatie met Nederlanders van Turkse en Marokkaanse afkomst. Van beide kanten bestaat een sterke wil tot liefde, daar twijfelt niemand aan.

De een ziet de Turken en Marokkanen als modern stemvee en de ander ziet in de PvdA een handig karretje naar een toekomst zonder al te veel inspanningen te hoeven doen. De onderliggende motivatie conditioneert deze liefde - en geconditioneerde liefde is geen liefde.

Verlegenheid

PvdA'er en ambtenaar Yasmina Haifi bracht de PvdA in verlegenheid door te beweren: 'ISIS heeft niets met Islam te maken..is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken.'

Na alle commotie over haar tweet verklaarde zij op Radio 1: 'Ik blijf bij wat ik heb getwitterd en weet niet waarom ik afstand moet nemen van mijn ISIS-tweet. Ik heb het niet zelf verzonnen, ik heb er artikelen over gelezen. Er zijn genoeg bewijzen voor een link tussen ISIS en Israël.'

Samenzwering

Inderdaad mevrouw Haifi, u hebt het niet zelf verzonnen. In de meeste islamitische landen hoor en lees je uitgebreide verhalen over 'het vooropgezette plan van zionisten om bewust islam zwart te maken'.

ISIS of de Islamitische Staat (IS) is de nieuwste smerige samenzwering van Israël tegen de vreedzame islam en moslims. Voor alle duidelijkheid: met 'zionisten' wordt de Joodse staat bedoeld. Ook niet zelden wordt met zionisten 'de Joden' bedoeld, vooral als dat in de context van de islam wordt uitgesproken.
Baardmannen

Ook de aanslagen van 9/11 zouden door de zionisten of door de Joodse staat zijn bedacht en uitgevoerd om de islam zwart te maken. Daarover zijn in moslimlanden al talloze teksten geschreven.

Yasmina Haifi verkeert in een indrukwekkend gezelschap: de Iraanse leider Khamenei, oud-president Mahmoud Ahmadinedjad en andere baardmannen.

Mevrouw Haifi, waarom zou de islamitische cultuur geen ISIS of Al'Qa'ida kunnen voortbrengen? Moslims die zich schamen voor de islamitische terreurgroepen vertellen elkaar en hun kinderen dat deze terroristen geen moslims zijn. En omdat de Joden al sinds de profeet Mohammed bezig zijn om de islam te bestrijden, moeten zij wel achter de islamitische terreurorganisaties zitten.
Onrein

Welk principieel uitgangspunt schuilt achter deze levenshouding?

De islam is de perfectie van alles wat er is gedacht en bedacht. Dit is het uitgangspunt van de islam. De islam is het reinste - dus nooit bevuild door onreine en valse elementen – in de geschiedenis van de mensheid.

Wat de islam voortbrengt, is dan noodzakelijkerwijs het beste op aarde: het volk van de islam (ummah), de wetten van de islam (sharia), en de oprichter van de islam (Mohammed). Dit geheel overtuigt de moslims ervan dat ze superieur zijn.
Ziekte

Derhalve kunnen nooit ernstige, wereldschokkende misdaden worden begaan door moslims in naam van de islam.

Yasmina Haifi lijdt aan een wijdverbreide ziekte onder moslims die het vermogen tot zelfreflectie uitdooft. De ziekte heet: het islamitische superioriteitsgeloof.

Het islamitische superioriteitsgeloof is absoluut van aard. Het is niet tijdelijk en heeft geen relatieve betrekking op bepaalde aspecten van het leven zoals cultuur, techniek of recht. De islamitische superioriteit is absoluut en eeuwig.
Vrij land

De Koran is het letterlijke woord van het Opperwezen. Dit superioriteitsgeloof kan zelfs de ontwikkeling van een tweede of derde generatie van moslimimmigranten in een vrij land belemmeren. Het is zonneklaar wat deze aandoening kan aanrichten in de islamitische landen zelf.

Haifi werkt voor het ministerie van Veiligheid en Justitie. Dit ministerie moet de strijd tegen het terrorisme in Nederland coördineren.

Mevrouw Haifi bestrijdt het terrorisme dat door de Joodse staat is bedacht: 'ISIS heeft niets met Islam te maken.. is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken.'
Bron van het terrorisme

Haifi wil dus de bron van het islamitische terrorisme aanpakken: Israël. Kan ze dan niet beter bij een ministerie van een islamitisch land werken?

Het islamitische Iran is continu bezig de bron van het terrorisme, namelijk Israël, te bestrijden. Ook daar geloven ze dat ISIS door Israël is bedacht. Haifi werkt voor de verkeerde werkgever. Ze is al twee jaar gedetacheerd bij het Nationaal Cyber Security Center. Dat is op z'n zachtst gezegd niet vertrouwenwekkend.

De overtuiging dat het terrorisme van ISIS uit Israël komt, zou niet echt dienstbaar zijn voor de strijd tegen het terrorisme in Nederland, waarbij al twintig Nederlandse Syriëgangers zijn gedood.
Schilderswijk

Haifi heeft culturele antropologie gestudeerd. Het is een raadsel voor mij wat iemand met een diploma culturele antropologie doet bij justitie, laat staan bij het Cyber Security Center.

We konden al eerder kennismaken met mevrouw Haifi. Zij is ook woordvoerder van het Actiecomité Herstel van Vertrouwen, dat namens bewoners van de Schilderswijk in Den Haag klachten verzamelde over de politie.

Deze cultureel antropoloog was van mening dat de politie in de Schilderswijk discriminerend te werk gaat. Zij verscheen bij Pauw en Witteman en beschuldigde de Haagse politie van discriminatie.

Racistisch

Kort geleden kwam de waarnemend Nationale Ombudsman met een rapport over politie in Schilderswijk. De conclusie was niet verrassend: er waren geen aanwijzingen voor structurele misstanden bij politie Schilderswijk Den Haag. Dit onderzoek was verricht naar aanleiding van uitlatingen van mevrouw Haifi.

Haifi is een consequente PvdA-klant: zij vond ook voor de misstanden in Schilderswijk een mooi excuus. Doordat de politie racistisch optreedt, worden de jongens wild, dacht Haifi wellicht.

De omgekeerde wereld van de PvdA'er Haifi heeft te maken met de islamitische bril waarmee zij naar de wereld kijkt.

Haifi lijdt aan een ernstige aandoening: het islamitische superioriteitsgeloof.
pi_143448374
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vrees idd dat haar "gedachtekronkels" ook wijdverbreid zijn. Grappige is dat Lodewijk Asscher zei dat zijn maag omkeerde bij wat hij vernomen had, met name omdat de vrouw ""hoogopgeleid" is. Alsof het geloof in volslagen onzin en "hoogopgeleid" niet met elkaar samen zouden kunnen gaan...
I´m back.
pi_143448648
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ben het wel met hem eens dat islam een superioriteitsleer is, heb dat eerder al verschillende malen geschreven in diverse topics, en ik haal het uit de eigen context, dwz ervaringen met moslims.
I´m back.
pi_143448695
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ben het wel met hem eens dat islam een superioriteitsleer is, heb dat eerder al verschillende malen geschreven in diverse topics, en ik haal het uit de eigen context, dwz ervaringen met moslims.
Yups.. is ook mijn ervaring. Ben geen psycholoog maar zou me niet verbazen als er onder dat superieuriteitsdenken een minderwaardigheidscomplex zit..
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:52:37 #91
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143448699
quote:

[..]

Ik heb daar echt geen medelijden mee hoor. Ze is een publiek figuur uit eigen wil. Ze heeft zelf die tweets geplaatst en krijgt dan terecht iedereen over zich heen. Ja logisch, had ze nou echt iets anders verwacht?

En btw, ze heeft voor zover ik weet ook niets gedaan waaruit blijkt dat die uitspraak niet echt haar mening is. In tegendeel, ze ging doodleuk op de radio er verder over doorzagen.
Mijn reisverslagen
pi_143448754
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:52 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Yups.. is ook mijn ervaring. Ben geen psycholoog maar zou me niet verbazen als er onder dat superieuriteitsdenken een minderwaardigheidscomplex zit..
Ja, als je ze gaat wijzen op de gebreken in islamitische landen, dan worden ze licht opgewonden, om te concluderen dat die statistieken niet kloppen en dat in eigen land sws alles beter is t/m doktoren aan toe en iedereen wordt er stokoud....
I´m back.
pi_143449036
Het hele problem van de Islam is dat er in de meeste stromingen geen ruimte is voor twijfel. Als ik het me goed herriner staat er op de eerste pagina's dat de Koran het woord van god bevat en god het exact zo gezegd heeft tegen de profeet.

Vervolgens is het allemaal vrij gemakkelijk te citeren en in context te plaatsen zodat je er vrijwel al het geweld mee kunt goedpraten of bagataliseren.
pi_143450195
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:03 schreef Nintex het volgende:
Het hele problem van de Islam is dat er in de meeste stromingen geen ruimte is voor twijfel. Als ik het me goed herriner staat er op de eerste pagina's dat de Koran het woord van god bevat en god het exact zo gezegd heeft tegen de profeet.

Vervolgens is het allemaal vrij gemakkelijk te citeren en in context te plaatsen zodat je er vrijwel al het geweld mee kunt goedpraten of bagataliseren.
Je kunt als moslim alles goedpraten. Allah alles weten.
I´m back.
pi_143450450
Ene kant lastig wat dat mens twittert (gedeelte over: Geen islam).

Als ik dan dat toepas op de christenen kom ik op hetzelfde uit.
Er zijn ook heel veel (zogenaamde) christelijke stromingen, onder aanvoering van de RKK, die oorlog voeren, oorlog steunen of andere belachelijke dingen doen en zogenaamd wel de Bijbel volgen en christelijk zouden zijn.

Terwijl de Bijbel juist leert geen oorlog te leren, geen deel vd wereld en dus politiek te zijn. En ga maar door. Christenen als de RKK geven het een hele slechte naam, onterecht aangezien hun daden on-Bijbels zijn.

Voor een mens als haar geldt dat ook voor de islam.

Maar dat gezeik altijd weer direct naar de joden/Israel slaat totaal nergens op.
pi_143450500
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:38 schreef bianconeri het volgende:
Ene kant lastig wat dat mens twittert (gedeelte over: Geen islam).

Als ik dan dat toepas op de christenen kom ik op hetzelfde uit.
Er zijn ook heel veel (zogenaamde) christelijke stromingen, onder aanvoering van de RKK, die oorlog voeren, oorlog steunen of andere belachelijke dingen doen en zogenaamd wel de Bijbel volgen en christelijk zouden zijn.

Terwijl de Bijbel juist leert geen oorlog te leren, geen deel vd wereld en dus politiek te zijn. En ga maar door. Christenen als de RKK geven het een hele slechte naam, onterecht aangezien hun daden on-Bijbels zijn.

Voor een mens als haar geldt dat ook voor de islam.

Maar dat gezeik altijd weer direct naar de joden/Israel slaat totaal nergens op.
In mijn beleving speelt het christendom geen enkele rol van betekenis meer. Gelukkig.
Er kleeft wel hetzelfde aan.
I´m back.
pi_143450534
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:40 schreef Ryan3 het volgende:

In mijn beleving speelt het christendom geen enkele rol van betekenis meer. Gelukkig.
Dat is wat ik bedoel dus... Die valse christenen hebben door hun daden een slechte naam op het christendom gebracht. Ten onrechte.

Voor dit mevrouwtje is dat hetzelfde als de IS/ISIS voor de islam doet.
pi_143450743
Overigens zou wel weer leuk zijn voor Lucky tv om hier een filmpje over te maken. Dat zo'n journalist naar de leiders van ISIS gaat en dan vraagt of ie soms Joods is. :D. En dan met die stemmetjes.
I´m back.
pi_143450816
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat is wat ik bedoel dus... Die valse christenen hebben door hun daden een slechte naam op het christendom gebracht. Ten onrechte.

Nou ja, daarnaast zijn er veel mensen die filosofisch gezien in het geheel geen waarde meer kunnen hechten aan het verhaaltje dat er een god bestaat hè. Religie en filosofie zijn op gegeven moment uit elkaar gegaan, dat is in de islamitische wereld nooit gebeurd.
I´m back.
pi_143450975
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:47 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens zou wel weer leuk zijn voor Lucky tv om hier een filmpje over te maken. Dat zo'n journalist naar de leiders van ISIS gaat en dan vraagt of ie soms Joods is. :D. En dan met die stemmetjes.
En dan NAW gegevens van deze vrouw geven, is ze zo dood.
pi_143451001
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je kunt als moslim alles goedpraten. Allah alles weten.
Moslim zijn is easy, alles is in Allah's wil.
pi_143451006
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dan NAW gegevens van deze vrouw geven, is ze zo dood.
Eerst gaat die journalist eraan, en zij wordt verkracht, krijgt 40 zweepslagen en wordt op een slavenmarktje in Raqqa verkocht: hoe bedoel je Joods (en dan met het stemmetje van Buma)...?
I´m back.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:55:37 #103
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_143451011
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Maar bij mijn weten proberen christenen de daden van andere christenen die in strijd waren met het christendom (meestal heel lang geleden, moet daarbij gezegd worden) nooit te wijten aan een zionistisch complot, maar aan eigen falen.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_143451058
Gaat ze juridische stappen ondernemen tegen haar schorsing?
pi_143451062
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Moslim zijn is easy, alles is in Allah's wil.
El hamdoulillah.
I´m back.
pi_143451074
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:57 schreef meth1745 het volgende:
Neemt ze een Joodse advocaat in de arm, wedden?
I´m back.
pi_143451102
quote:
Voor ambtenaren gelden regels voor het twitteren, zei Opstelten. ''Wat iemand zelf vindt, daar heb ik het niet over, het gaat erom wat je naar buiten brengt als ambtenaar.'' Daarbij is het zaak je te gedragen zoals bij je functie past. ''En dit paste op geen enkele manier. Als we wisten dat ze dit zou doen, hadden we haar niet aangenomen.''
Waar zijn die regels vastgelegd?
pi_143451127
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:57 schreef meth1745 het volgende:
Ik hoop het, ben benieuwd welk complot ze nog meer aanhangt.
pi_143451272
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk eerder porno-advocaat/handenweigeraar Enait :')
pi_143451354
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik denk eerder porno-advocaat/handenweigeraar Enait :')
Ik denk dat ze zich wil revancheren, door ermee duidelijk te maken dat ze niets tegen Joden heeft, maar alleen maar wat tegen "zionisten" en dan ---> O-) .
I´m back.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:08:56 #111
339669 JerryWesterby
pi_143451369
Deze mevrouw gaf niet haar mening. Ze schreef gewoon hoe ze denkt dat het is. Ze denkt gewoon echt dat ISIS een zionistisch complot is.

Er zijn hier twee hele rare dingen:

1: dat iemand die door de rijksoverheid is aangenomen (op basis, neem ik aan, van diploma's, intelligentie en geschiktheid) denkt dat ISIS een complot is van Israel, op basis van teksten die ze gelezen heeft op internetsites.
2. dat ze denkt dat je als ambtenaar zo'n idee gewoon de wereld in kan twitteren.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_143451563
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:58 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Waar zijn die regels vastgelegd?
Dat noemt men 'gezond verstand'.
pi_143451603
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:15 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat noemt men 'gezond verstand'.
Dat aanvaardt een rechter niet als geldige reden voor ontslag.
pi_143451673
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:16 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat aanvaardt een rechter niet als geldige reden voor ontslag.
"Voor ambtenaren gelden regels voor het twitteren" er zullen wel regels zijn afgesproken die niet openbaar gemaakt mogen worden. Iets met non-disclosure agreements. Ze komt er in Nederland nog gemakkelijk vanaf in sommige landen spannen ze procedures aan wegens landverraad etc.
pi_143452207
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat zou het probleem zijn?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:38:53 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143452932
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:37 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat zou het probleem zijn?
Niets want ze heeft niets tegen Joden, ze heeft iets tegen ......... zionisten. :').
I´m back.
pi_143452964
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niets want ze heeft niets tegen Joden, ze heeft iets tegen ......... zionisten. :').
Precies, daarom begrijp ik ook niet wat je bedoelt met je post eigenlijk.
pi_143452994
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:00 schreef Ludd het volgende:

[..]

Precies, daarom begrijp ik ook niet wat je bedoelt met je post eigenlijk.
En dan ---> O-) .
I´m back.
pi_143453093
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dan ---> O-) .
Alsof rechters zo simpel zijn. :')
pi_143453185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:04 schreef Ludd het volgende:

[..]

Alsof rechters zo simpel zijn. :')
Die gaat deze zaak niet beoordelen op wat ze wel of niet denkt dat ISIS is hoor.
I´m back.
pi_143453245
Probleem is dat je eigenlijk beter kunt weten hoe dit soort mensen echt denken, dan dat ze hun mond houden. Hoewel ze in haar huidige functie niet meer kan functioneren dus, lijkt het me verstandiger om met d'r 'in gesprek' te blijven en een functie te zoeken die minder gevoelig ligt. D'r nu thuis laten zitten zonder werk zal alleen maar het 'complotdenken' erger maken. Andere mensen die ook maar een beetje anti-semetische ideeen hebben houden zich nu extra stil. Je kan beter dergelijke mensen enige vrijheid van meningsuiting geven en proberen te bekijken waar die ideeen vandaan komen, zodat je er wat aan kan doen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:12:10 #123
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143453297
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:08 schreef JerryWesterby het volgende:
Deze mevrouw gaf niet haar mening. Ze schreef gewoon hoe ze denkt dat het is. Ze denkt gewoon echt dat ISIS een zionistisch complot is.

1: dat iemand die door de rijksoverheid is aangenomen (op basis, neem ik aan, van diploma's, intelligentie en geschiktheid) denkt dat ISIS een complot is van Israel, op basis van teksten die ze gelezen heeft op internetsites.
2. dat ze denkt dat je als ambtenaar zo'n idee gewoon de wereld in kan twitteren.
Dit heet in de volksmond "een domme kut die niet geintegreerd is".. _O- _O_
pi_143453301
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:10 schreef erik013 het volgende:
Probleem is dat je eigenlijk beter kunt weten hoe dit soort mensen echt denken, dan dat ze hun mond houden. Hoewel ze in haar huidige functie niet meer kan functioneren dus, lijkt het me verstandiger om met d'r 'in gesprek' te blijven en een functie te zoeken die minder gevoelig ligt. D'r nu thuis laten zitten zonder werk zal alleen maar het 'complotdenken' erger maken. Andere mensen die ook maar een beetje anti-semetische ideeen hebben houden zich nu extra stil. Je kan beter dergelijke mensen enige vrijheid van meningsuiting geven en proberen te bekijken waar die ideeen vandaan komen, zodat je er wat aan kan doen.
Er zijn mensen voor minder opgenomen in een inrichting. Just sayin'.
pi_143453318
quote:
Zit wat in idd.
I´m back.
pi_143453323
quote:
Punt blijft dat er geen sprake is van antisemitisme bij haar. Ze doet een uitspraak over zionisten. Zionisten en semieten zijn niet hetzelfde.
pi_143453469
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Punt blijft dat er geen sprake is van antisemitisme bij haar. Ze doet een uitspraak over zionisten. Zionisten en semieten zijn niet hetzelfde.
Gelukkig kan je wel mensen ontslaan wegens geestelijke incapabiliteit.
pi_143453495
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er zijn mensen voor minder opgenomen in een inrichting. Just sayin'.
Uiteraard, maar voor de rest functioneerde ze blijkbaar goed. Ik zou wel willen weten hoe ze bij die ideeen komt (die objectief gezien nergens op slaan, er is geen enkel argument voor) , blijkbaar heeft ze die toch ergens opgedaan. Ik zou in elk geval met d'r in gesprek blijven om die ideeen zoveel mogelijk te 'ellimineren'.
pi_143453513
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gelukkig kan je wel mensen ontslaan wegens geestelijke incapabiliteit.
Daar zou dan iemand naar moeten kijken die überhaupt (daarvoor) gestudeerd heeft, denk je niet? Tot dusverre zijn daar geen aanwijzingen voor.

Verder zou het geen grond zijn als ze haar werk gewoon naar behoren blijft uitvoeren. Als ze tot op het heden goed gefunctioneerd heeft, zie ik niet in waarom dat nu opeens anders zou moeten zijn.
pi_143453544
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:21 schreef erik013 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar voor de rest functioneerde ze blijkbaar goed. Ik zou wel willen weten hoe ze bij die ideeen komt (die objectief gezien nergens op slaan, er is geen enkel argument voor) , blijkbaar heeft ze die toch ergens opgedaan. Ik zou in elk geval met d'r in gesprek blijven om die ideeen zoveel mogelijk te 'ellimineren'.
De theorie dat de leider van ISIS een Mossad agent zou zijn gaat het hele internet over. Lijkt me helder. Is ook meerdere malen op dit forum gepost. Blijkbaar is zij daarvan overtuigd geraakt, mede omdat ze de ISIS niet binnen de kaders van de islam kan plaatsen.
pi_143453582
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zit wat in idd.
Is er meer bekend over de achtergrond eigenlijk? Stel dat ze onlangs dierbaren in Palestina is verloren ofzo door een raket van Israel, dan kan ook een niet-radicaal mens wel eens uit woede zo'n opmerking eruit gooien. Dan weet ze zelf ook wel beter, maar verdriet van dierbaren zorgt er nou eenmaal voor dat je soms even niet meer rationeel denkt.
pi_143453600
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:21 schreef erik013 het volgende:

[..]

We hebben het hier wel over de ambtenarij he. De ideeën over wat goed functioneren is zijn daar iets anders dan in de echte wereld.
pi_143453615
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Maar Zionisten zijn toch eigenlijk gewoon joden + sympathisanten voor een joodse staat?
pi_143453633
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:23 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De theorie dat de leider van ISIS een Mossad agent zou zijn gaat het hele internet over. Lijkt me helder. Is ook meerdere malen op dit forum gepost. Blijkbaar is zij daarvan overtuigd geraakt, mede omdat ze de ISIS niet binnen de kaders van de islam kan plaatsen.
Inderdaad, een typische islamitische complottheorie. Als je daar in het vrije Nederland in gelooft ben je - iets anders kan ik er niet van maken - simpelweg niet goed snik.
pi_143453653
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:26 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

We hebben het hier wel over de ambtenarij he. De ideeën over wat goed functioneren is zijn daar iets anders dan in de echte wereld.
Nou ja, op zo'n functie zullen ze toch niet zomaar elke mafkees neerzetten?
pi_143453672
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:27 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Inderdaad, een typische islamitische complottheorie. Als je daar in het vrije Nederland in gelooft ben je - iets anders kan ik er niet van maken - simpelweg niet goed snik.
Wat een geldig argument zeg, als je daarin gelooft "ben je simpelweg niet goed snik". Oh, een alles overrulend argument. Je hebt me tuk.
pi_143453699
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:27 schreef erik013 het volgende:

[..]

Maar Zionisten zijn toch eigenlijk gewoon joden + sympathisanten voor een joodse staat?
Hoeven niet perse joden te zijn en het gaat niet om "een" Joodse staat.
pi_143453740
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:28 schreef erik013 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Je moet ook niet denken dat deze functie (inhoudelijk) veel voorstelde, dat hoeft helemaal niet.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:32:29 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143453763
quote:

[..]

Nou ja, de stoel is vrij. Misschien moet Lambiekje maar mee solliciteren. :P
pi_143453799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:30 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoeven niet perse joden te zijn en het gaat niet om "een" Joodse staat.
Het is een gekunsteld onderscheid dat gemaakt wordt, om de schijn van antisemitisme te vermijden. Evengoed wordt elke Jood nl. gezien als een soort vijfde colonne van het zionisme... zie ook de "protocollen van de wijzen van Zion" dat steeds weer naar boven wordt gehaald. Dat het daarbij om een vervalsing gaat van de voormalige tsaristische geheime dienst (de voorloper van de checka) wordt weggewuifd.

En het zionisme heeft daarbij nog een aantal connotaties gekregen die het absoluut niet verdient.
I´m back.
pi_143453812
quote:

[..]

Als je haar profiel op LinkedIn bekijkt, dan zie je ook dat het niet zuiver toeval is dat ze op die functie zat. Het is natuurlijk makkelijk om haar voor van alles en nog wat uit te maken op basis van één tweet, maar dat doet geen recht aan de realiteit.
pi_143453894
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:29 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wat een geldig argument zeg, als je daarin gelooft "ben je simpelweg niet goed snik". Oh, een alles overrulend argument. Je hebt me tuk.
Tsja, ik kom niet aan met bezopen complottheorieën. Wie dit serieus neemt spoort inderdaad niet. Ik ben overigens niet de enige die er zo in staat, minister Asscher (zeker geen rechtse rakker) heeft dezelfde mening, en de rest van normaal denkend Nederland ook (ik ben in mijn omgeving nog niemand tegengekomen die het niet idioot vond, en de pers is eveneens eensgezind - je maakt het niet iedere dag mee).
pi_143453956
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:55 schreef JerryWesterby het volgende:

Maar bij mijn weten proberen christenen de daden van andere christenen die in strijd waren met het christendom (meestal heel lang geleden, moet daarbij gezegd worden) nooit te wijten aan een zionistisch complot, maar aan eigen falen.
Ik heb daarom in mijn 1e post ook gezegd dat dat wijten aan zionistische complot gedoetjes wel grote onzin is. Nergens op slaat.

Alleen dat slechte naam geven kan ik me voorstellen. Net als dat een RKK lid geen echte christen is.
pi_143454410
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:08 schreef JerryWesterby het volgende:

Misschien dacht ze dat de tijd er al rijp voor was, maar zover zijn we gelukkig nog niet.
De vraag is ook wie haar aangenomen heeft op die strategische positie.
pi_143454449
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:37 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Tsja, ik kom niet aan met bezopen complottheorieën. Wie dit serieus neemt spoort inderdaad niet. Ik ben overigens niet de enige die er zo in staat, minister Asscher (zeker geen rechtse rakker) heeft dezelfde mening, en de rest van normaal denkend Nederland ook (ik ben in mijn omgeving nog niemand tegengekomen die het niet idioot vond, en de pers is eveneens eensgezind - je maakt het niet iedere dag mee).
Je kan het oneens zijn met haar conclusie. Zij zal inmiddels ook de nodige onderzoek verricht hebben en tot de conclusie gekomen zijn dat ze er naast zat, al is ze misschien te trots om dat toe te geven.

Maar iemands geestelijke gezindheid kun je niet op basis van een tweet bepalen. Het slaat dus nergens op om die diagnose vanachter je pc te gaan stellen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:01:00 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143454635
Ik ben benieuwd wat ze van 11 september 2001 vindt. Hopelijk wordt ze nog een keer uitgenodigd bij K en B om een en ander uit de doeken te doen.
pi_143454677
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:02 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze van 11 september 2001 vindt. Hopelijk wordt ze nog een keer uitgenodigd bij K en B om een en ander uit de doeken te doen.
Dat stelt de islam ook in een negatief licht, dus daar zitten de joden ongetwijfeld ook achter. Immers islam is vrede.
pi_143454701
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:01 schreef AchJa het volgende:
Niet op een enkele tweet. Maar het interview daarna ook nog gehoord?
Nee, ook 1 interview + 1 tweet is nog steeds onvoldoende.
pi_143454715
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:37 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Zie column Elian, waar ik het wel mee eens ben, zo bezopen is het niet van moslims om daarin te geloven, denk ik.
I´m back.
pi_143454754
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:01 schreef AchJa het volgende:
Niet op een enkele tweet. Maar het interview daarna ook nog gehoord?
Precies. Ook dat ze denkt dat dit een acceptabel standpunt is, geeft aan dat ze van de Nederlandse samenleving niet veel begrepen heeft. Klinisch zal ze wel gezond zijn, maar met zulke 'software' in je hoofd kan je wat mij betreft prima niet sporend genoemd worden.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:06:12 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143454758
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, ook 1 interview + 1 tweet is nog steeds onvoldoende.
Je hebt natuurlijk geen volledig psychologisch rapport. Maar je hebt al een aardig idee van haar verknipte wereldbeeld.
pi_143454781
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zie column Elian, waar ik het wel mee eens ben, zo bezopen is het niet van moslims om daarin te geloven, denk ik.
Gezien de cultuur waarin ze opgroeien is het inderdaad prima te begrijpen, maar daarmee is het nog steeds wel bezopen. Dit soort achterlijk tribaal denken is hier wat mij betreft zéér ongewenst.
pi_143454787
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk geen volledig psychologisch rapport. Maar je hebt al een aardig idee van haar verknipte wereldbeeld.
Wat voor een moslim een normaal wereldbeeld is, en daarom kon ze dit ook zo frank en vrij posten.
I´m back.
pi_143454811
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou nee. Ze zegt in beide fragmenten hetzelfde. Beide fragmenten zien op of dezelfde dag of binnen een tijdsbestek van een aantal dagen.

Als ze nou continu overal complotten achter ziet en verder ook voldoet aan andere zaken uit de voorgeschreven diagnose, oke, maar dat speelt niet.

Ze zegt twee keer in feite dat zij artikelen heeft gelezen over bemoeienis van Israël in het Midden-Oosten in de vorm van de ISIS. Nou poeh poeh zeg, ze zal vast en zeker totaal geschift zijn.
pi_143454818
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:07 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Gezien de cultuur waarin ze opgroeien is het inderdaad prima te begrijpen, maar daarmee is het nog steeds wel bezopen. Dit soort achterlijk tribaal denken is hier wat mij betreft zéér ongewenst.
Klopt, maar je hebt wel te dealen met die mensen, want dat is wel de realiteit, niet over het algemeen voor de hogere klassen weliswaar, wel voor de gewone man.
I´m back.
pi_143454847
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nou nee. Ze zegt in beide fragmenten hetzelfde. Beide fragmenten zien op of dezelfde dag of binnen een tijdsbestek van een aantal dagen.

Als ze nou continu overal complotten achter ziet en verder ook voldoet aan andere zaken uit de voorgeschreven diagnose, oke, maar dat speelt niet.

Ze zegt twee keer in feite dat zij artikelen heeft gelezen over bemoeienis van Israël in het Midden-Oosten in de vorm van de ISIS. Nou poeh poeh zeg, ze zal vast en zeker totaal geschift zijn.
Ga het anders maar aan die snurkers van ISIS uitleggen dat ze eigenlijk een door zionisten geleid complot zijn. Ben benieuwd naar hun reactie.
I´m back.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:12:12 #158
339669 JerryWesterby
pi_143454898
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat voor een moslim een normaal wereldbeeld is, en daarom kon ze dit ook zo frank en vrij posten.
We hebben het hier toch over een Nederlandse ambtenaar, niet over een moslim in het midden-oosten?
pi_143454902
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ga het anders maar aan die snurkers van ISIS uitleggen dat ze eigenlijk een door zionisten geleid complot zijn. Ben benieuwd naar hun reactie.
Waarschijnlijk is dat ook de bedoeling van de theorie. Het onaantrekkelijk maken van de ISIS.
pi_143454928
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:12 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is dat ook de bedoeling van de theorie. Het onaantrekkelijk maken van de ISIS.
Ja, alleen helpt dat dan weer niet, gezien de jeugdige moslims ten onzent die hun leven in het Nederlandse verruilen voor een bestaan daar, al koppensnellend...
I´m back.
pi_143454954
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:12 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

We hebben het hier toch over een Nederlandse ambtenaar, niet over een moslim in het midden-oosten?
Toen ze werd aangenomen was er wrs nog geen sprake van Isis.
I´m back.
pi_143454955
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen helpt dat dan weer niet, gezien de jeugdige moslims ten onzent die hun leven in het Nederlandse verruilen voor een bestaan daar, al koppensnellend...
Ja, heb je daar ook statistieken van? Betreft het een significant deel van de jeugdige moslims?

Of toch niet?
pi_143455030
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:14 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja, heb je daar ook statistieken van? Betreft het een significant deel van de jeugdige moslims?

Of toch niet?
Honderden, wist Minister van Buitenlandse zaken vast te stellen.
Dan zijn er nog een zooi waarvan ze het niet weten ook.
Misschien kan ze lezingen geven in buurthuizen voor jonge moslims en moslima's?
Maar dan nog is het niet waar wat ze zou willen overbrengen: ISIS is gewoon een onderdeel van de Islam. Een facet van die geweldige Islam.
Maar dat zal ze niet willen overbrengen, insha'allah.
I´m back.
pi_143455157
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Honderden, wist Minister van Buitenlandse zaken vast te stellen.
Dan zijn er nog een zooi waarvan ze het niet weten ook.
Misschien kan ze lezingen geven in buurthuizen voor jonge moslims en moslima's?
Maar dan nog is het niet waar wat ze zou willen overbrengen: ISIS is gewoon een onderdeel van de Islam. Een facet van die geweldige Islam.
Maar dat zal ze niet willen overbrengen, insha'allah.
Je reageert niet echt, geeft niet, dan herhaal ik mijn vraag wel.

Is het een significant deel?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:22:14 #165
339669 JerryWesterby
pi_143455201
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toen ze werd aangenomen was er wrs nog geen sprake van Isis.
Nog steeds hebben we het over een Nederlandse ambtenaar.
pi_143455261
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, maar je hebt wel te dealen met die mensen, want dat is wel de realiteit, niet over het algemeen voor de hogere klassen weliswaar, wel voor de gewone man.
Op zich wel eens hoor, maar het wordt tijd dat onze bestuurders eens gaan inzien dat er ook nadelen zitten aan andere culturen, ipv altijd maar weg te kijken.
pi_143455285
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:12 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben we een moslim uit het Midden-Oosten aangesteld als ambtenaar.
pi_143455367
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:24 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Op zich wel eens hoor, maar het wordt tijd dat onze bestuurders eens gaan inzien dat er ook nadelen zitten aan andere culturen, ipv altijd maar weg te kijken.
Gaat niet gebeuren, denk ik, het is ook een slap koord wrs. Ik bedoel, hoe leg je vast dat een ambtenaar 100% hetzelfde moet denken als de bestaande consensus voorschrijft? Moet je ook elke keer als er een nieuwe coalitie aan de macht is er zoveel ambtenaren uit zetten?
I´m back.
pi_143455394
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:20 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je reageert niet echt, geeft niet, dan herhaal ik mijn vraag wel.

Is het een significant deel?
Ja, hoor staat wel een antwoord tussen, moet je beter lezen wrs.
I´m back.
pi_143455616
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, hoor staat wel een antwoord tussen, moet je beter lezen wrs.
Wrs niet. Wrs probeer je de desbetreffende vraag te ontwijken. Wrs omdat het knip en klaar is dat het niet om een significant deel van moslimjongeren, maar om een verwaarloosbaar deel.

Wrs zou het jouw argument geen goed doen als je dat zou moeten toegeven wrs.
pi_143455762
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wrs niet. Wrs probeer je de desbetreffende vraag te ontwijken. Wrs omdat het knip en klaar is dat het niet om een significant deel van moslimjongeren, maar om een verwaarloosbaar deel.

Wrs zou het jouw argument geen goed doen als je dat zou moeten toegeven wrs.
Nee, hoor, honderden.
Hoe het er nu voor staat, weten we niet.
En er zullen ook jongeren zijn waarvan het we niet weten.
I´m back.
pi_143456036
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, denk ik, het is ook een slap koord wrs. Ik bedoel, hoe leg je vast dat een ambtenaar 100% hetzelfde moet denken als de bestaande consensus voorschrijft? Moet je ook elke keer als er een nieuwe coalitie aan de macht is er zoveel ambtenaren uit zetten?
Het zou al helpen als ze eens niet zouden ontkennen dat dergelijke ideeën breed leven onder mensen met een bepaalde achtergrond. Wellicht iets om rekening mee te houden, ihkv diversiteitsbeleid.
pi_143456055
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:25 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben we een moslim uit het Midden-Oosten aangesteld als ambtenaar.
Wat een rare reacties plaats jij toch steeds in dit topic. Als je deze dame wilt bekritiseren doet het je geloofwaardigheid weinig goed als je zelf continu zaken er bij verzint en blijkt geeft van je vooroordelen en vooringenomenheid. In die zin ben je zelf geen haar beter dan deze ambtenaar.
pi_143456098
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:46 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Het zou al helpen als ze eens niet zouden ontkennen dat dergelijke ideeën breed leven onder mensen met een bepaalde achtergrond. Wellicht iets om rekening mee te houden, ihkv diversiteitsbeleid.
Gaan ze ook niet doen, bovendien komen ze er niet mee in aanraking. Dat is voor ons, en wij moeten ons bek houden anders zijn we.... extreemrechts?
I´m back.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:50:34 #175
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143456209
Het probleem is niet (vermeend) antisemitisme of iets dergelijks. Het probleem is dat ze kennelijk geen reëel idee heeft van waar bedreigingen vandaan komen en reeds gedebunkte complottheorieën die ze op internet leest kritiekloos voor waar aanneemt. Dat zijn nou niet bepaald de kwaliteiten die je wilt zien bij iemand die bij een veiligheidsorganisatie werkt. Ze werkte daar kennelijk bij HRM en neemt mensen aan. Als ze daadwerkelijk gelooft wat ze tweet (en ze zegt dat ze er nog steeds achter staat) dan bestaat de kans dat ze mensen die ook zo denken niet als totale crackpot herkent en ze aanneemt! Heb je een mooi gat in je beveiliging of erger, een saboteur. Ze is dus gewoon niet geschikt voor haar werk.

Daar bovenop heb je nog de factor dat ze een publiek figuur is die regelmatig in de media is en met die tweets zet ze het hele ministerie en die veiligheidsorganistatie waarvoor ze werkt voor lul. Het gaat hier niet om een naamloze medewerker. De buitenlandse pers heeft het ook direct opgepikt dat een projectleider bij het ministerie van Veiligheid en Justitie in Nederland zegt dat IS een zionistisch complot is. Daar kun je maar op één manier op reageren en dat is ontslag.
Mijn reisverslagen
pi_143456228
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoor, honderden.
Hoe het er nu voor staat, weten we niet.
En er zullen ook jongeren zijn waarvan het we niet weten.
Honderden is geen significant deel. 1.000 op een miljoen is nog steeds niet significant. Statistisch moet je een veel grotere groep hebben om over significant te kunnen praten.
pi_143456251
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat een rare reacties plaats jij toch steeds in dit topic. Als je deze dame wilt bekritiseren doet het je geloofwaardigheid weinig goed als je zelf continu zaken er bij verzint en blijkt geeft van je vooroordelen en vooringenomenheid. In die zin ben je zelf geen haar beter dan deze ambtenaar.
Waar zie jij rare vooringenomen reacties van mij in dit topic? Ik zie ze niet...

Om op dit concrete punt terug te komen: ik ging in op genoemde post, en vulde de gedachte aan. En niet op geheel idiote wijze ben ik zo vrij om aan te stippen, want we bediscussieren hier een mevrouw die ideeën heeft die in Nederland tot de marge behoren, maar in het Midden-Oosten welig tieren. Blijkbaar heeft ze meer affiniteit met de cultuur daar dan met de cultuur hier, of is dat een hele vreemde gedachte?
pi_143456261
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou ja, de stoel is vrij. Misschien moet Lambiekje maar mee solliciteren. :P
Het is natuurlijk niet snel goed. Als een paar overenthousiaste AIVD-ambtenaren maar direct 10 miljoen telefoongesprekken aftappen i.p.v. 100 dan moeten ze weer niet zo gretig te werk gaan volgens iedereen. ;)

Maar ik moet toch best toegeven dat de terrorismebestrijding in Nederland na 2003 aardig goed georganiseerd lijkt. De ultieme test krijgen ze straks, als de eerste jihadisten uit Syrie terugkeren (met nadruk op ALS :X).
pi_143456334
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:51 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Waar zie jij rare vooringenomen reacties van mij in dit topic? Ik zie ze niet...
Waar niet? In zo ongeveer elke reactie geef je vooral blijk van je eigen vooringenomenheid. Over ambtenaren, over de overheid, over moslims, et cetera. Het is het ene na het andere cliché.
pi_143456370
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:51 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Honderden is geen significant deel. 1.000 op een miljoen is nog steeds niet significant. Statistisch moet je een veel grotere groep hebben om over significant te kunnen praten.
Dus dat telt niet mee, want ook al kun je één mens redden dan red je de hele wereld toch?
I´m back.
pi_143456380
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaan ze ook niet doen, bovendien komen ze er niet mee in aanraking. Dat is voor ons, en wij moeten ons bek houden anders zijn we.... extreemrechts?
Blijkbaar. Als je moeite hebt met dit soort waanideeën in Nederland krijg je ook al voor de voeten geworpen dat je rare reacties plaatst... Ik weet niet, ik wil dit soort ideeën niet, want daar komt alleen maar ellende van. Blijkbaar is dat ook al een verdachte opvatting tegenwoordig...
pi_143456690
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Waar niet? In zo ongeveer elke reactie geef je vooral blijk van je eigen vooringenomenheid. Over ambtenaren, over de overheid, over moslims, et cetera. Het is het ene na het andere cliché.
Wellicht dat ik sommige posts wat absoluut heb geformuleerd (het is tenslotte een discussieforum), maar:

- in de ambtenarij heeft men vaak hele vreemde ideeën over wat kwaliteit is en wat niet (al dan niet politiek gedreven)
- de overheid is een log, inefficient apparaat
- onder moslims heeft men uit de koran en hadith ingegeven (negatieve) ideeën over de joden; in het Midden-Oosten tiert het antisemitisme en complotdenken welig (Mein Kampf is er een bestseller, net als de Protocollen van de wijzen van Sion)

Wat jij clichés noemt, zijn domweg feiten.
pi_143456699
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:55 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Blijkbaar. Als je moeite hebt met dit soort waanideeën in Nederland krijg je ook al voor de voeten geworpen dat je rare reacties plaatst... Ik weet niet, ik wil dit soort ideeën niet, want daar komt alleen maar ellende van. Blijkbaar is dat ook al een verdachte opvatting tegenwoordig...
Probleem is dat een gast als Lodewijk Asscher zich niet kan voorstellen dat een hoogopgeleid persoon dergelijke theorieën kan aanhangen en dat geeft al een zekere wereldvreemdheid weer. Mensen in de buurt of min of meer in de buurt van Lodewijk Asscher (allemaal hoogopgeleid) passen zich aan aan Lodewijk, maar wat ze echt denken, dat weet-ie niet. Maar de mensen die een modale baan hebben en in aanraking komen met moslims, die moslims passen zich niet aan aan die modale medewerker, vaak weet die modale medewerker wel wat die moslims denken. En wat die mevrouw denkt, dat denken gewone moslims ook. De modale man zegt daar dan wat van, maar ja, Lodewijk gelooft dat niet, want hij heeft dat nog nooit van een moslim gehoord en de modale man is wrs niet hoogopgeleid en dus verdenkt hij hem ervan dat-ie stiekem Mein Kampf op internet zit te lezen.
I´m back.
pi_143456980
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:50 schreef SeLang het volgende:
Het probleem is niet (vermeend) antisemitisme of iets dergelijks. Het probleem is dat ze kennelijk geen reëel idee heeft van waar bedreigingen vandaan komen en reeds gedebunkte complottheorieën die ze op internet leest kritiekloos voor waar aanneemt. Dat zijn nou niet bepaald de kwaliteiten die je wilt zien bij iemand die bij een veiligheidsorganisatie werkt. Ze werkte daar kennelijk bij HRM en neemt mensen aan. Als ze daadwerkelijk gelooft wat ze tweet (en ze zegt dat ze er nog steeds achter staat) dan bestaat de kans dat ze mensen die ook zo denken niet als totale crackpot herkent en ze aanneemt! Heb je een mooi gat in je beveiliging of erger, een saboteur. Ze is dus gewoon niet geschikt voor haar werk.

Daar bovenop heb je nog de factor dat ze een publiek figuur is die regelmatig in de media is en met die tweets zet ze het hele ministerie en die veiligheidsorganistatie waarvoor ze werkt voor lul. Het gaat hier niet om een naamloze medewerker. De buitenlandse pers heeft het ook direct opgepikt dat een projectleider bij het ministerie van Veiligheid en Justitie in Nederland zegt dat IS een zionistisch complot is. Daar kun je maar op één manier op reageren en dat is ontslag.
Exact. Blijkbaar is deze analyse te moeilijk voor velen.
pi_143457233
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Probleem is dat een gast als Lodewijk Asscher zich niet kan voorstellen dat een hoogopgeleid persoon dergelijke theorieën kan aanhangen en dat geeft al een zekere wereldvreemdheid weer. Mensen in de buurt of min of meer in de buurt van Lodewijk Asscher (allemaal hoogopgeleid) passen zich aan aan Lodewijk, maar wat ze echt denken, dat weet-ie niet. Maar de mensen die een modale baan hebben en in aanraking komen met moslims, die moslims passen zich niet aan aan die modale medewerker, vaak weet die modale medewerker wel wat die moslims denken. En wat die mevrouw denkt, dat denken gewone moslims ook. De modale man zegt daar dan wat van, maar ja, Lodewijk gelooft dat niet, want hij heeft dat nog nooit van een moslim gehoord en de modale man is wrs niet hoogopgeleid en dus verdenkt hij hem ervan dat-ie stiekem Mein Kampf op internet zit te lezen.
Klopt, de wereldvreemdheid en de vooringenomenheid in de kringen van de bestuurlijke elite is enorm. Ze zijn daarnaast naast de eettentjes en de kleurige gewaden ook helemaal niet geinteresseerd in andere culturen, en weten er vaak bar weinig van af, en komen er ook niet mee in aanraking. Wat ze dan eens incidenteel in de krant lezen kunnen ze wegwuiven als kwajongensstreken. In dit geval komt het echter dichtbij, want deze vrouw is een van hen (althans zo werd ze gezien). Vandaar ook de heftige reactie wrs, terwijl deze vrouw helemaal niet zo'n controversieel standpunt inneemt voor iemand met haar achtergrond.
pi_143457437
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:17 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Klopt, de wereldvreemdheid en de vooringenomenheid in de kringen van de bestuurlijke elite is enorm. Ze zijn daarnaast naast de eettentjes en de kleurige gewaden ook helemaal niet geinteresseerd in andere culturen, en weten er vaak bar weinig van af, en komen er ook niet mee in aanraking. Wat ze dan eens incidenteel in de krant lezen kunnen ze wegwuiven als kwajongensstreken. In dit geval komt het echter dichtbij, want deze vrouw is een van hen (althans zo werd ze gezien). Vandaar ook de heftige reactie wrs, terwijl deze vrouw helemaal niet zo'n controversieel standpunt inneemt voor iemand met haar achtergrond.
Klopt, ik denk dat als moslims diep graven zij al het leed en ook dus ISIS zien als een onderdeel van de Grote Samenzwering die door de Joden wordt geleid. Ook de VS zien ze geheel al geleid door Joden. Nog steeds moet ik aanhoren hoe alle Joden zich op 9/11 hadden ziek gemeld, die werkten in het WTC. Het is allemaal niet zo vreemd, maar Lodewijk zijn maag keerde om.

Het is alsof je met BNW'ers te maken hebt, om het als FOK!-ervaring weer te geven, zeg maar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 15-08-2014 20:49:27 ]
I´m back.
pi_143460301
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:02 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Wellicht dat ik sommige posts wat absoluut heb geformuleerd (het is tenslotte een discussieforum), maar:

- in de ambtenarij heeft men vaak hele vreemde ideeën over wat kwaliteit is en wat niet (al dan niet politiek gedreven)
- de overheid is een log, inefficient apparaat
- onder moslims heeft men uit de koran en hadith ingegeven (negatieve) ideeën over de joden; in het Midden-Oosten tiert het antisemitisme en complotdenken welig (Mein Kampf is er een bestseller, net als de Protocollen van de wijzen van Sion)

Wat jij clichés noemt, zijn domweg feiten.
Besef je dat je nu precies hetzelfde doet als mevrouw Haifi?
pi_143461464
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Besef je dat je nu precies hetzelfde doet als mevrouw Haifi?
Shh, waarom moet je het nou verpesten. Hij was lekker in een flow.

_O-
pi_143462118
Leuk en aardig al die drogredenen trouwens, welke in een rechtszaal nooit aangevoerd zullen worden.

Ja, op Fok! kan je roepen dat ze X zegt maar eigenlijk een antisemiet is en dat moslims in het algemeen antisemiet zijn. In een rechtszaal houden zulke argumenten geen stand.

Feit is, dat zij een uitspraak heeft gedaan over internationale politiek. Ze beweert dat ze deze mening is toegedaan na het lezen van diverse nieuwsartikelen. Deze uitspraak kan zij staven aan de hand van diverse artikelen, hoe geloofwaardig of ongeloofwaardig dan ook:

http://www.jpost.com/Midd(...)creating-ISIS-359875
http://basnews.com/en/New(...)--Kurds-and-US/24772
http://www.globalresearch(...)ments-reveal/5391593
http://www.intifada-pales(...)s-israels-interests/
http://www.intifada-pales(...)israel-us-duplicity/
http://www.veteranstoday.(...)-isil-leader-mossad/

Is het strafbaar wat ze heeft gedaan? Nee. Ze heeft enkel een niet zo populaire stelling ingenomen. Dat kan geen reden zijn om haar te ontslaan. Gaat een rechter voor haar bepalen of ze deze specifieke mening mocht hebben of niet? Dat lijkt mij niet. Het was misschien onhandig van haar, maar niets ernstig laakbaars. Ze heeft informatie opgedaan en daar een mening aan verbonden. Ze had net zo goed kunnen zeggen: de Saoedis zitten achter ISIS, dan had iedereen het prima gevonden.

Als ze een beetje advocaat inhuurt, dan zou ze hier een aardig zakcentje aan over moeten houden.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:08:29 #190
339669 JerryWesterby
pi_143464025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:14 schreef Ceberut het volgende:
Ze heeft informatie opgedaan en daar een mening aan verbonden. Ze had net zo goed kunnen zeggen: de Saoedis zitten achter ISIS, dan had iedereen het prima gevonden.

Als ze een beetje advocaat inhuurt, dan zou ze hier een aardig zakcentje aan over moeten houden.
Interessant punt, maar wat als ze had gezegd dat de marsmannetjes erachter zaten.

Evengoed interessant punt hoor. Waarom niet gewoon de Joden als zondebok aanwijzen?
Tsja, die strategie is niet echt meer populair hier zullen we maar zeggen. Je woont dan in het verkeerde land.
Hier moet je toch echt iets anders verzinnen.
De Maya's? Aliens? De Muppets?
Eerlijk gezegd denk ik dat je hier alleen kans van slagen hebt met: de Duitsers.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:10:45 #191
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_143464117
De eerste zin van de tweet is waar en de tweede kan ze niet bewijzen. Of men moet de kopstuk (cr)isis Baghdadi oppakken en zijn verleden geheel natrekken.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_143464857
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Oef, wat een slechte column weer van Afshin Ellian. Een hoop gespeculeer, dat zonder meer.
pi_143464937
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:08 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Interessant punt, maar wat als ze had gezegd dat de marsmannetjes erachter zaten.

Evengoed interessant punt hoor. Waarom niet gewoon de Joden als zondebok aanwijzen?
Tsja, die strategie is niet echt meer populair hier zullen we maar zeggen. Je woont dan in het verkeerde land.
Hier moet je toch echt iets anders verzinnen.
De Maya's? Aliens? De Muppets?
Eerlijk gezegd denk ik dat je hier alleen kans van slagen hebt met: de Duitsers.
Nee, ik noem niet zomaar de Saoedies, daar zijn ook diverse theorieën over. http://www.independent.co(...)country-9602312.html
pi_143465062
De enige die er bewezen achter zitten zijn de Turken.
http://www.washingtonpost(...)ory.html?tid=HP_lede
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:34:27 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143465119
quote:
Leuk en aardig al die drogredenen trouwens, welke in een rechtszaal nooit aangevoerd zullen worden.

Ja, op Fok! kan je roepen dat ze X zegt maar eigenlijk een antisemiet is en dat moslims in het algemeen antisemiet zijn. In een rechtszaal houden zulke argumenten geen stand.

Feit is, dat zij een uitspraak heeft gedaan over internationale politiek. Ze beweert dat ze deze mening is toegedaan na het lezen van diverse nieuwsartikelen. Deze uitspraak kan zij staven aan de hand van diverse artikelen, hoe geloofwaardig of ongeloofwaardig dan ook:

Is het strafbaar wat ze heeft gedaan? Nee. Ze heeft enkel een niet zo populaire stelling ingenomen. Dat kan geen reden zijn om haar te ontslaan. Gaat een rechter voor haar bepalen of ze deze specifieke mening mocht hebben of niet? Dat lijkt mij niet. Het was misschien onhandig van haar, maar niets ernstig laakbaars. Ze heeft informatie opgedaan en daar een mening aan verbonden. Ze had net zo goed kunnen zeggen: de Saoedis zitten achter ISIS, dan had iedereen het prima gevonden.

In hoeveel bochten ben je eigenlijk nog van plan om je in te draaien? De hele wereld is gek behalve Ceberut.

Maar het bevestigt het geschetste beeld wel een beetje.
pi_143465171
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

In hoeveel bochten ben je eigenlijk nog van plan om je in te draaien? De hele wereld is gek behalve Ceberut.

Maar het bevestigt het geschetste beeld wel een beetje.
Ik probeer het een beetje objectief te benaderen in plaats van haar te diagnosticeren vanuit de onderbuik.
pi_143465212
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:33 schreef oksel12 het volgende:
Tweet het de wereld in op je privé account en maandagochtend ben je voorpagina nieuws op Telegraaf.nl.

Oh nee, nobody would care.
pi_143465411
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Tweet het de wereld in op je privé account en maandagochtend ben je voorpagina nieuws op Telegraaf.nl.

Omdat het een feit is en geen onzin van aluhoedje websites.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:44:28 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143465510
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Als Annink het zou doen is hij morgen ook wereldnieuws.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:45:04 #200
339669 JerryWesterby
pi_143465529
quote:
Is ook mijn favoriete zondebok eerlijk gezegd. Maar dan wel in de hoogsteigenlijke persoon van Erdogan, moslimbroeder bij uitstek, en zijn minzame, volgzame aanhangers. Corrupte aap en zelfbekende islamist plus of min mislukte imitator van Mussolini.
pi_143465818
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit. En/of Amerika en Westerse intel. Het lijkt mij namelijk vrij evident gezien de laatste decennia dat Israel samen met Amerika het midden-oosten destabiliseren. Hierbij zouden tereurgroepen, eigenlijk huurlingen naar mijn mening die niets idealistisch zijn met de islam en alleen idealisme aanhangen voor geld en macht, uitstekend voor kunnen worden gebruikt. Dit lijkt mij logisch.

Logischer dan het blindelingse volgen van den ondebruikgevoel over antisemitisme. En hoe erg dit wel niet is. Wat zelfs in onze politiek ingebakken zit. Het geeft blijk dat er géén objectivisme meer bestaat wat betreft de staat Israel en haar politiek. Het is voor mij destemeer evident hoe vuistdiep de Israel-lobby zit verankerd in de aars van den Nederlandsche politiek. En zelfs de media. Hierdoor zal een andere invalshoek rondom het Midden oosten en terreurgroepen niet meer goed mogelijk kunnen zijn. Mischien de kern van het probleem ook nooit meer kunnen doorgronden nog aanpakken. Wanneer het wel zo is dat Amerika/Israel wel degelijk zelf achter deze terreurgroepen zitten.

IS/Al Qaida lijken wel merknamen waartegen gevochten kan en zal worden. En wat ik mij altijd afvraag is Cui Bono?

Erg jammer.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tamabralski op 16-08-2014 00:03:31 ]
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:58:47 #202
339669 JerryWesterby
pi_143466055
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:52 schreef Tamabralski het volgende:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit. En/of Amerika en Westerse intel. Het lijkt mij namelijk vrij evident gezien de laatste decennia dat Israel samen met Amerika het midden-oosten destabiliseren. Hierbij zouden tereurgroepen, eigenlijk huurlingen naar mijn mening die niets idealistisch zijn met de islam en alleen idealisme aanhangen voor geld en macht, uitstekend voor kunnen worden gebruikt. Dit lijkt mij verder logisch.

Logischer dan het blindelingse volgen van den ingebakken ondebruik over antisemitismeen hoe erg dit wel niet is. Wat zelfs in onze eigenlijk politiek ingebakken zit. Het geeft blijk dat er géén objectivisme meer bestaat wat betreft de staat Israel en haar politiek. Het is voor mij destemeer evident hoe vuistdiep de Israel-lobby zit verankerd in de aars van den Nederlandsche politiek. En zelfs de media. Helaasch. Hierdoor zal een andere invalshoek rondom het Midden oosten niet meer goed mogelijk kunnen zijn.

Erg jammer.
Waarom 'den' en 'sch'?
Heb je enig bewijs voor je paranoia? Wil je zelf ook toch?
Er zou achter je visie een complot kunnen zitten. Of je zou het gewoon in je eentje verzonnen kunnen hebben.
Ik ben benieuwd.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:06:21 #203
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_143466369
quote:
Hou jij je maar bezig met de massamoord in Gaza ipv overal Turkije bij te slepen.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_143466414
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:58 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Waarom 'den' en 'sch'?
Heb je enig bewijs voor je paranoia? Wil je zelf ook toch?
Er zou achter je visie een complot kunnen zitten.
Ik ben benieuwd.
Waarom 'den' en 'sch'?
Omdat ik mij schaam voor mijn landgenoten en Nederland steeds minder serieus neem. Vooral de uitlatingen over Rusland/MH17 en nu de "antisemitisme" weer weer uit de doos wordt gehaald. Het is te hilarisch voor woorden.

Irak lijkt nu te worden opgedeeld in 3 of meer regios. En ISIS is de schaar. Een schaar is een stuk gereedschap. Ik weet niet hoeveel simpeler ik dit zou kunnen verwoorden. Verder heb ik geen zin om decennia aan Midden-oosten geopolitiek te gaan zitten neerplempen hier. Je weet zelf heus wel hoe erg Amerika en Israel waren en zitten verwikkeld bij elke verandering die het midden-oosten heeft doormaakt en doormaakt. Daar is het bewijs. Erg eenvoudig.
pi_143466459
quote:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit. En/of Amerika en Westerse intel. Het lijkt mij namelijk vrij evident gezien de laatste decennia dat Israel samen met Amerika het midden-oosten destabiliseren. Hierbij zouden tereurgroepen, eigenlijk huurlingen naar mijn mening die niets idealistisch zijn met de islam en alleen idealisme aanhangen voor geld en macht, uitstekend voor kunnen worden gebruikt. Dit lijkt mij logisch.

Logischer dan het blindelingse volgen van den ondebruikgevoel over antisemitisme. En hoe erg dit wel niet is. Wat zelfs in onze politiek ingebakken zit. Het geeft blijk dat er géén objectivisme meer bestaat wat betreft de staat Israel en haar politiek. Het is voor mij destemeer evident hoe vuistdiep de Israel-lobby zit verankerd in de aars van den Nederlandsche politiek. En zelfs de media. Hierdoor zal een andere invalshoek rondom het Midden oosten en terreurgroepen niet meer goed mogelijk kunnen zijn. Mischien de kern van het probleem ook nooit meer kunnen doorgronden nog aanpakken. Wanneer het wel zo is dat Amerika/Israel wel degelijk zelf achter deze terreurgroepen zitten.

IS/Al Qaida lijken wel merknamen waartegen gevochten kan en zal worden. En wat ik mij altijd afvraag is Cui Bono?

Erg jammer.
:') _O-
Je suis Charlie Sheen
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:09:26 #206
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_143466498
pi_143466542
Je suis Charlie Sheen
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:11:56 #208
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_143466606
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:10 schreef NotYou het volgende:

[..]

Komt ie weer hoor. :')
He spelnazi newbi.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:12:31 #209
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_143466631
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:08 schreef NotYou het volgende:

[..]

:') _O-
Goed argument.
pi_143466633
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:11 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

He spelnazi newbi.
Ewa shab Lutjebroek!
Je suis Charlie Sheen
pi_143466647
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:12 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Goed argument.
inc'allah mattie de waarheid zal boven komen!
Je suis Charlie Sheen
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:14:31 #212
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_143466704
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:12 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ewa shab Lutjebroek!
Shalom chaim shalooom.chamchimchom
pi_143467122
quote:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit.
Oke, ik ga het spelletje spelen en je mag weerwoord geven, laten we even er vanuit gaan dat dit scenario 'klopt', dan moeten de volgende zaken ook kloppen.

Nadat George W. Bush Saddam uit zijn paleis schopt met kruisraketten en de VS Irak overneemt ontstaat er een burgeroorlog. Een belangrijke groep die op staat tegen de Amerikaanse bezetting is Al Qaida in Irak, ook wel bekend als ISIL, Islamic State in Iraq and the Levant. In jou optiek heeft Israel dus de burgeroorlog in Irak aangewakkerd en Amerikaanse troepen aangevallen met aanslagen.

Bush krijgt op het laatste moment de 'surge'' door het congres. Hij verdrijft ISIL terug naar waar ze vandaan komen, maar waarschuwt dat Amerika de boel in de gaten moet blijven houden. Obama negeert ISIL volledig en richt zich op terugtrekking uit Irak. ISIL vlucht de grens over naar Syrie, alwaar ze meedoen tegen de strijd tegen Assad, uit opdracht van jawel, Israel. Als de strijd in Syrie vastloopt keren ze onder Israelische orders terug naar Irak om daar hun gebied flink uit te breiden en de Islamitische Staat te stichten met Sharia wetten en in de vrije tijd massagraven aan te leggen.

Oke, het lukt Israel al 60 jaar niet om het conflict met de Palestijnen op te lossen, maar dan moet ik 'geloven' dat het ze wel lukt om via ISIS allerlei conflicten in Irak en Syrie uit te lokken, dat in de eerste plaats geheim te houden en actief Amerika aan te vallen. Iedere poep en scheet van de koude oorlog is uiteindelijk uitgelekt, van de contra's van Reagan, de Cuba aanval van Kennedy tot Watergate, maar nee, ik moet mijn ogen openen en geloven dat Israel in staat is om allerlei terroristische groeperingen wereldwijd aan te sturen, zonder dat er 'iets' lekt.
pi_143468533
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:25 schreef Nintex het volgende:

[..]

Oke, ik ga het spelletje spelen en je mag weerwoord geven, laten we even er vanuit gaan dat dit scenario 'klopt', dan moeten de volgende zaken ook kloppen.

Nadat George W. Bush Saddam uit zijn paleis schopt met kruisraketten en de VS Irak overneemt ontstaat er een burgeroorlog. Een belangrijke groep die op staat tegen de Amerikaanse bezetting is Al Qaida in Irak, ook wel bekend als ISIL, Islamic State in Iraq and the Levant. In jou optiek heeft Israel dus de burgeroorlog in Irak aangewakkerd en Amerikaanse troepen aangevallen met aanslagen.

Bush krijgt op het laatste moment de 'surge'' door het congres. Hij verdrijft ISIL terug naar waar ze vandaan komen, maar waarschuwt dat Amerika de boel in de gaten moet blijven houden. Obama negeert ISIL volledig en richt zich op terugtrekking uit Irak. ISIL vlucht de grens over naar Syrie, alwaar ze meedoen tegen de strijd tegen Assad, uit opdracht van jawel, Israel. Als de strijd in Syrie vastloopt keren ze onder Israelische orders terug naar Irak om daar hun gebied flink uit te breiden en de Islamitische Staat te stichten met Sharia wetten en in de vrije tijd massagraven aan te leggen.

Oke, het lukt Israel al 60 jaar niet om het conflict met de Palestijnen op te lossen, maar dan moet ik 'geloven' dat het ze wel lukt om via ISIS allerlei conflicten in Irak en Syrie uit te lokken, dat in de eerste plaats geheim te houden en actief Amerika aan te vallen. Iedere poep en scheet van de koude oorlog is uiteindelijk uitgelekt, van de contra's van Reagan, de Cuba aanval van Kennedy tot Watergate, maar nee, ik moet mijn ogen openen en geloven dat Israel in staat is om allerlei terroristische groeperingen wereldwijd aan te sturen, zonder dat er 'iets' lekt.
Ik kan wel een aantal scenario's bedenken. Waarom zou je een groep moeten leiden of instructies geven, er zijn andere manieren om ze een richting op te sturen. Stel ik wil dat Nederland strenger optreedt tegen asielzoekers. Dan kan ik via chantage, omkoping en door infiltranten carriere te laten maken in de verschillende partijen zorgen dat ik een parlementaire meerderheid achter me krijg en verander ik de wet. Een flinke klus wat betreft resources en geld en tijd..
Of ik vraag enkele asielzoekers om een pakketje voor me mee te smokkelen, blaas ze in een drukke menigte op en laat bewijs achter dat het zelfmoordterroristen waren.

Wil je iets als IS, dan moet je dat niet van de grond opbouwen en leiden, je moet slechts de mensen vinden die het geschikte gedachtengoed hebben, en je ruimt obstakels op die in de weg staan van hun extremisme en machtspositie. Hun geliefden en vijanden zeg maar.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:04:24 #215
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_143473714
quote:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit.

En wat ik mij altijd afvraag is Cui Bono?

Fantastisch: een denkfout aan het begin en eentje aan het einde.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:12:45 #217
235357 TitusPullo
pi_143473878
quote:

Ze beschuldigt in het openbaar een bevriende staat van het plegen van massamoorden. Staatssecretaris Nijs is voor minder ontslagen.
Daarbij is ze, zoals SeLang al heeft opgemerkt, duidelijk ongeschikt voor haar taak.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_143474031
Ik snap ergens wel dat deze uitspraak niet bij haar functie zou passen, maar er zijn ook andere ambtenaren van verschillende ministeries die kwalijke tweets hebben gepost (met een racistisch tintje). Of een ambtenaar die bij hetzelfde ministerie werkt als Yasmina, die regelmatig naar Israël gaat om daar vrijwilligerswerk te doen bij het IDF. Dat past zogezegd toch ook niet bij zijn functie? Echter hebben deze mensen geen standje gehad of iets, en schorsing/ontslaging al helemaal niet. Er wordt door de Nederlandse overheid met twee maten gemeten, en dat vind ik kwalijk.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_143474037
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:50 schreef SeLang het volgende:

Precies. Volkomen mee eens.
pi_143474165
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:20 schreef ntm het volgende:
Ik snap ergens wel dat deze uitspraak niet bij haar functie zou passen, maar er zijn ook andere ambtenaren van verschillende ministeries die kwalijke tweets hebben gepost (met een racistisch tintje). Of een ambtenaar die bij het zelfde ministerie werkt als Yasmina, die regelmatig naar Israël gaat om daar vrijwilligerswerk te doen bij het IDF. Dat past zogezegd toch ook niet bij zijn functie? Echter hebben deze mensen geen standje gehad of iets, en schorsing/ontslaging al helemaal niet. Er wordt door de Nederlandse overheid met twee maten gemeten, en dat vind ik kwalijk.
Precies hoe zijn deze gevallen volgens jou vergelijkbaar? :?
Je suis Charlie Sheen
pi_143474316
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:26 schreef NotYou het volgende:

[..]

Precies hoe zijn deze gevallen volgens jou vergelijkbaar? :?
In de zin dat het allemaal niet bij een ambtenaarsfunctie past. Wat in principe de reden is dat Yasmina is ontslagen.
pi_143474382
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:34 schreef ntm het volgende:

[..]

In de zin dat het allemaal niet bij een ambtenaarsfunctie past. Wat in principe de reden is dat Yasmina is ontslagen.
Ook dat ligt volgens mij net even iets anders.

quote:
Update 13.14 - Het ministerie van Veiligheid en Justitie en Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) nemen ‘volstrekt afstand’ van de uitlatingen die Haifi later verwijderde. Het ministerie bevestigt de schorsing. “Omdat haar uitlatingen rechtstreeks betrekking hebben op het werk van de NCTV, vormt dat aanleiding om haar detachering van werkzaamheden bij NCSC/NCTV met onmiddellijke ingang te beëindigen”, zo luidt de toelichting.
Je suis Charlie Sheen
pi_143474455
quote:
Ik denk het niet, want de leidende gedachte achter het antisemitisme is dat al het kwaad in de wereld een Joods complot is.
pi_143474467
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:12 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ze beschuldigt in het openbaar een bevriende staat van het plegen van massamoorden. Staatssecretaris Nijs is voor minder ontslagen.
Daarbij is ze, zoals SeLang al heeft opgemerkt, duidelijk ongeschikt voor haar taak.
Misschien heb ik het gemist:

Heeft ze Israël ook genoemd?
Heeft ze gezegd dat Israël massamoorden pleegt namens ISIS?

Als je haar dan wil aanvallen, doe het dan tenminste technisch correct en niet op basis van jouw beeld van wat ze "eigenlijk" heeft gezegd. Type drogreden = stroman.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:45:48 #225
235357 TitusPullo
pi_143474541
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Misschien heb ik het gemist:

Heeft ze Israël ook genoemd?
Heeft ze gezegd dat Israël massamoorden pleegt namens ISIS?

Als je haar dan wil aanvallen, doe het dan tenminste technisch correct en niet op basis van jouw beeld van wat ze "eigenlijk" heeft gezegd. Type drogreden = stroman.
Eerst kom je op de proppen met een reeks artikelen waarin zij gelezen kan hebben dat Israel dit gedaan heeft, en nu vraag je aan mij of ze Israel ook genoemd heeft? Je geklier begint nu wel erg doorzichtig te worden.
pi_143474544
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:36 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ook dat ligt volgens mij net even iets anders.

[..]

Ah oke, bedankt voor de uitleg. Toch blijf ik het absurd vinden dat andere ambtenaren over andere dingen geen standje krijgen, nota bene ook iemand van dezelfde ministerie. Wat mensen in de politiek roepen moeten ze zelf weten...
pi_143474572
Aha de antisemitismekaart wordt ook even getrokken natuurlijk.
pi_143474608
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:47 schreef ntm het volgende:
Hoe zou jij zoveel als "ISIS kan niets met de islam te maken hebben, het zijn de zionisten!" dan willen duiden?

[ Bericht 1% gewijzigd door NotYou op 16-08-2014 11:54:55 ]
Je suis Charlie Sheen
pi_143474626
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:47 schreef ntm het volgende:
Haar uitspraak is typisch antisemitisch. Meestal houden mensen die dit soort gedachten hebben die voor zich. Je kunt je niet voorstellen dat ze dit aan een lunchtafeltje met Asscher verkondigd zou hebben. Maar een tweet in je veilige huiskamer is gauw gemaakt, en daarmee heeft ze zichzelf verraden. Dom, dat weet ze waarschijnlijk zelf ook.

Maar het is wel een gegeven dat veel mensen zo denken en een maatschappelijke discussie is wellicht nodig, misschien kunnen mensen die dit soort gedachten hebben, opgedaan op sommige sites of vanuit het Midden Oosten, nog op redelijker gedachten gebracht worden. Want het antisemitisme neemt toe en als je daar iets aan wilt doen, is dit een van de manieren.

[ Bericht 18% gewijzigd door Loekie1 op 16-08-2014 11:56:16 ]
pi_143474725
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:49 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Haar uitspraak is typisch antisemitisch. Meestal houden mensen die dit soort gedachten hebben die voor zich. Je kunt je niet voorstellen dat ze dit aan een lunchtafeltje met Asscher verkondigd zou hebben. Maar een tweet in je veilige huiskamer is gauw gemaakt, en daarmee heeft ze zichzelf verraden. Dom, dat weet ze waarschijnlijk zelf ook.

Maar het is wel een gegeven dat veel mensen zo denken en een maatschappelijke discussie is wellicht nodig, misschien kan het mensen die dit soort gedachten hebben, opgedaan op sommige sites of vanuit het Midden Oosten, nog op redelijker gedachten gebracht worden. Want het antisemitisme neemt toe en als je daar iets aan wilt doen, is dit een van de manieren.
:')
Je suis Charlie Sheen
pi_143474791
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:55 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je het met me eens bent.
pi_143474846
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:59 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je het met me eens bent.
Niet alleen naief maar ook nog eens kinderachtig dus. ;(
Je suis Charlie Sheen
pi_143474853
Het ontkennen van wandaden door je eigen groep is iets heel menselijks, dat is echt niet alleen voorbestemd aan moslims. Zo raar vind ik dat niet, ik vind het alleen laf.
pi_143474880
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:02 schreef skrn het volgende:
Het ontkennen van wandaden door je eigen groep is iets heel menselijks, dat is echt niet alleen voorbestemd aan moslims. Zo raar vind ik dat niet, ik vind het alleen laf.
Het is niet de eigen groep.
Je suis Charlie Sheen
pi_143474927
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:02 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het is niet de eigen groep.
Nee, de mevrouw in kwestie vindt ISIS geen moslims, maar ingehuurde moordenaars om de islam in een kwaad daglicht te zetten.

Het is goed dat ze weg is. Maar ik kan niet ontdekken hoe het PvdA-lidmaatschap nu echt relevant is in deze kwestie, maar dat paste wel lekker in het verhaal van Elsevier en de Telegraaf.
pi_143474961
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:45 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Eerst kom je op de proppen met een reeks artikelen waarin zij gelezen kan hebben dat Israel dit gedaan heeft, en nu vraag je aan mij of ze Israel ook genoemd heeft? Je geklier begint nu wel erg doorzichtig te worden.
Ja, ik kom met die artikelen. Waarom zou je mijn links aan haar toeschrijven? :')

Argumenteren 101 heb je gemist?
pi_143474967
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:01 schreef NotYou het volgende:

[..]

Niet alleen naief maar ook nog eens kinderachtig dus. ;(
Hoezo naief?
pi_143474980
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:05 schreef skrn het volgende:

[..]

Nee, de mevrouw in kwestie vindt ISIS geen moslims, maar ingehuurde moordenaars om de islam in een kwaad daglicht te zetten.

Het is goed dat ze weg is. Maar ik kan niet ontdekken hoe het PvdA-lidmaatschap nu echt relevant is in deze kwestie, maar dat paste wel lekker in het verhaal van Elsevier en de Telegraaf.
Ze is - met een eigenlijk constante focus op diversiteit - via een raadslidmaatschap voor de PvdA de ambtelijke ladder op geklommen en ook thans nog actief voor de PvdA als scout.
Je suis Charlie Sheen
pi_143474990
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:05 schreef skrn het volgende:

[..]

Ze zegt nergens dat die mensen zelf zijn ingehuurd. Ze geeft aan dat er een zionistisch complot is. Hoeft niet perse sprake te zijn dat alle ISIS leden zijn ingehuurd.
pi_143474998
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:07 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hoezo naief?
Zal het niet wat dieper geworteld zijn dan jij je nu voorstelt?
Je suis Charlie Sheen
pi_143475013
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:07 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ze is - met een eigenlijk constante focus op diversiteit - via een raadslidmaatschap voor de PvdA de ambtelijke ladders op geklommen en ook thans nog actief voor de PvdA als scout.
Waaruit blijkt dat?
pi_143475031
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ze zegt nergens dat die mensen zelf zijn ingehuurd. Ze geeft aan dat er een zionistisch complot is. Hoeft niet perse sprake te zijn dat alle ISIS leden zijn ingehuurd.
Ja, de media-beelden kunnen natuurlijk op nep zijn; alles kan in een complot-theorie.
pi_143475052
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:08 schreef skrn het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat?
Haar linkedin-profiel dat leest als een slechte grap. :')

http://nl.linkedin.com/pub/yasmina-haifi/15/951/121
Je suis Charlie Sheen
pi_143475135
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:09 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, de media-beelden kunnen natuurlijk op nep zijn; alles kan in een complot-theorie.
Nee. Het is niet zwart-wit. Inmenging kan op verschillende manieren:

- invloed op leiders;
- wapentoevoer;
- financiering;
- voorbereiden van conflicten.

Je weet niet waar zij op doelde in haar tweet.
pi_143476201
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:27 schreef skrn het volgende:

[..]

Oef, wat een slechte column weer van Afshin Ellian. Een hoop gespeculeer, dat zonder meer.
Ellian is zelf moslim geweest dus zal er wel het een en ander van afweten hoe de denkwereld van die mensen in elkaar zit. Volgens mij klopt het allemaal wel aardig wat hij schrijft.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:00:28 #246
235357 TitusPullo
pi_143476235
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja, ik kom met die artikelen. Waarom zou je mijn links aan haar toeschrijven? :')

Argumenteren 101 heb je gemist?
Goed weerwoord, met opzichtige ontwijking en slecht vertaald Engels. Laat dat antisemitisme maar zitten, dit is anti-Aristotelianisme.
pi_143476378
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:00 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Goed weerwoord, met opzichtige ontwijking en slecht vertaald Engels. Laat dat antisemitisme maar zitten, dit is anti-Aristotelianisme.
Je schrijft haar ideeën toe en vervolgens ga je je eigen standpunt verdedigen op basis van de ideeën die je haar zojuist hebt toegeschreven.

Van de Wiki, speciaal voor jou:

quote:
Stropopredenering

Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat dit standpunt gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:09:21 #248
235357 TitusPullo
pi_143476463
Oe, de Wiki. De Bijbel van de amateuradvocaat.
pi_143476503
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:09 schreef TitusPullo het volgende:
Oe, de Wiki. De Bijbel van de amateuradvocaat.
De welbekende Argumentum ad hominem. Ga door, ik heb bijna drogreden-bingo.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:11:43 #250
53267 TC03
pi_143476529
quote:

Erg jammer.
Is dit serieus? Indien ja, dan heb je enge denkbeelden.

Gebaseerd op wat je zegt en hoe je formuleert heb je het idee zelf heel open-minded, rationeel en objectief te zijn, maar je gebruikt op slinkse wijze allerlei drogredenen om jouw niet-onderbouwde standpunt toch te kunnen ventileren. Naar.
quote:
Ik snap ergens wel dat deze uitspraak niet bij haar functie zou passen, maar er zijn ook andere ambtenaren van verschillende ministeries die kwalijke tweets hebben gepost (met een racistisch tintje). Of een ambtenaar die bij hetzelfde ministerie werkt als Yasmina, die regelmatig naar Israël gaat om daar vrijwilligerswerk te doen bij het IDF. Dat past zogezegd toch ook niet bij zijn functie? Echter hebben deze mensen geen standje gehad of iets, en schorsing/ontslaging al helemaal niet. Er wordt door de Nederlandse overheid met twee maten gemeten, en dat vind ik kwalijk.
Jij hebt niet echt veel gevoel voor verhoudingen hè? Deze dingen zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:13:07 #251
53267 TC03
pi_143476561
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:45 schreef ntm het volgende:

[..]

Ah oke, bedankt voor de uitleg. Toch blijf ik het absurd vinden dat andere ambtenaren over andere dingen geen standje krijgen, nota bene ook iemand van dezelfde ministerie. Wat mensen in de politiek roepen moeten ze zelf weten...
Dat komt omdat 'die andere dingen' lang niet zo erg zijn als deze tweet. Ik vind het knap dat je dat niet snapt.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:14:31 #252
235357 TitusPullo
pi_143476595
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:10 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De welbekende Argumentum ad hominem. Ga door, ik heb bijna drogreden-bingo.
Je begrijpt ook al niet wat een persoonlijke aanval is. (Voor de duidelijkheid: dit is evenmin een persoonlijke aanval.)
Een persoonlijke aanval zou zijn: ja, bingo, dat vinden ze leuk bij jullie in het theehuis.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:15:05 #253
53267 TC03
pi_143476609
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:02 schreef skrn het volgende:
Hoezo is dat 'menselijk'? Ik zou dat bijvoorbeeld nooit doen. Ben ik nu niet 'menselijk'?

Het klopt wel dat veel mensen hun eigen groep blindelings verdedigen, maar dat komt door een chronisch gebrek aan intelligentie en moreel besef (iets wat bij héééél veel gelovigen beide aanwezig is).
pi_143476630
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:14 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Je begrijpt ook al niet wat een persoonlijke aanval is. (Voor de duidelijkheid: dit is evenmin een persoonlijke aanval.)
Mijn argument zou minder geldig zijn omdat ik de Wiki erbij haal, duidelijk voorbeeld van een ad hominem.
pi_143476656
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:14 schreef TitusPullo het volgende:
Een persoonlijke aanval zou zijn: ja, bingo, dat vinden ze leuk bij jullie in het theehuis.
Niet elke persoonlijke aanval heeft als doel om een argument te pareren. Wel bij de les blijven. Deze opmerking die je aanhaalt heeft uberhaupt niets met een redenering te maken.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:18:30 #256
53267 TC03
pi_143476669
quote:

Zelfs áls al die artikelen van jou kloppen, dan NOG kan je niet zeggen dat 'ISIS bedacht is door de zionisten om de islam zwart te maken'. Haar vermogen om te reduceren en deduceren is dusdanig beperkt dat je haar nóóit een functie met een dergelijke verantwoordelijkheid kan laten uitvoeren.
pi_143476708
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zelfs áls al die artikelen van jou kloppen, dan NOG kan je niet zeggen dat 'ISIS bedacht is door de zionisten om de islam zwart te maken'. Haar vermogen om te reduceren en deduceren is dusdanig beperkt dat je haar nóóit een functie met een dergelijke verantwoordelijkheid kan laten uitvoeren.
En dan blijft toch de-belangrijke- vraag: hoe is ze in godsnaam op die positie terechtgekomen.
pi_143476721
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je zegt stellig nooit. Ik zie die noodzakelijkheid in je argumentatie niet. Dat ze een verkeerde conclusie trekt in een bepaalde met emotie overladen zaak, wil niet automatisch zeggen dat ze haar werk opeens niet meer kan uitvoeren.

Om die redenering te laten kloppen, moet een een dwingend verband zitten tussen de twee zaken die je noemt. Dat is er niet.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:21:51 #259
53267 TC03
pi_143476738
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dan blijft toch de-belangrijke- vraag: hoe is ze in godsnaam op die positie terechtgekomen.
Inderdaad. Maar ik heb wel een vermoeden, zij het dat het pure speculatie is. Bij sollicitatiegesprekken mag in principe nooit naar je religie gevraagd worden, en dat zal de overheid dus ook niet doen. Het zou me niks verbazen als deze vrouw relatief intelligent is op de meeste gebieden, maar zoals zoveel gelovigen heeft zij een 'blind spot' als het om de islam gaat waardoor al haar ratio, kennis en kunde overboord gegooid wordt zodra iemand aan haar geloof komt.
pi_143476758
quote:

[..]

Dat is ook meteen het antwoord. Schijnbaar is ze wel capabel en voert ze haar werk naar behoren uit.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:24:12 #261
53267 TC03
pi_143476792
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:20 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je zegt stellig nooit. Ik zie die noodzakelijkheid in je argumentatie niet. Dat ze een verkeerde conclusie trekt in een bepaalde met emotie overladen zaak, wil niet automatisch zeggen dat ze haar werk opeens niet meer kan uitvoeren.

Om die redenering te laten kloppen, moet een een dwingend verband zitten tussen de twee zaken die je noemt. Dat is er niet.
Als ze niet zo halsstarrig op de radio had verkondigd dat ze achter haar woorden blijft staan, had ik je misschien gelijk gegeven. Maar dat iemand zelfs na een paar uur nadenken nog steeds als een gebrainwasht figuur op de radio overkomt, spreekt niet in haar voordeel. Daarnaast is er zoals Opstelten zei een gedragscode voor uitlatingen op sociale media en die heeft ze bewust doorbroken.

Hoe dan ook, je hebt geen juridische onderbouwing nodig om iemand te degraderen naar schoonmaakster o.i.d., dus een beetje een non-discussie.
pi_143476843
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar ik heb wel een vermoeden, zij het dat het pure speculatie is. Bij sollicitatiegesprekken mag in principe nooit naar je religie gevraagd worden, en dat zal de overheid dus ook niet doen. Het zou me niks verbazen als deze vrouw relatief intelligent is op de meeste gebieden, maar zoals zoveel gelovigen heeft zij een 'blind spot' als het om de islam gaat waardoor al haar ratio, kennis en kunde overboord gegooid wordt zodra iemand aan haar geloof komt.
Als ze zich niet vertweet had had ze daar ik weet niet hoe lang kunnen blijven zitten. Akelig idee.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:26:39 #263
235357 TitusPullo
pi_143476872
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Mijn argument zou minder geldig zijn omdat ik de Wiki erbij haal, duidelijk voorbeeld van een ad hominem.
Komt Wiki mij nu in elkaar slaan?
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:27:13 #264
53267 TC03
pi_143476883
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als ze zich niet vertweet had had ze daar ik weet niet hoe lang kunnen blijven zitten. Akelig idee.
Ja, terwijl het volgens mij toch relatief makkelijk op te sporen is. Gewoon mensen zoals zij een assessment laten doen met (al dan niet fictieve) cases, dan blijkt toch snel zat hoe haar denkbeelden zijn.
pi_143476936
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:27 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, terwijl het volgens mij toch relatief makkelijk op te sporen is. Gewoon mensen zoals zij een assessment laten doen met (al dan niet fictieve) cases, dan blijkt toch snel zat hoe haar denkbeelden zijn.
Heb inmiddels geen hoge pet meer op van de screening. En juist op die plek moet dat uiterst zorgvuldig zijn.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:33:17 #266
235357 TitusPullo
pi_143477042
Maria van der Hoeven heeft het tot minister geschopt terwijl ze de betekenis van het woord toeval niet begrijpt: het is dus niet verwonderlijk dat iemand met gekke denkbeelden een baan krijgt op een ministerie, vooral wanneer zij die denkbeelden waarschijnlijk niet eerder ter sprake heeft gebracht.
pi_143477143
quote:

[..]

Wat nog merkwaardiger is dat is hoe ze als antropologe bij zulke theorieën komt. Dat is juist een vak dat extreem kritisch naar dergelijke denkbeelden en mythes kijkt.
pi_143477210
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Wat nog merkwaardiger is dat is hoe ze als antropologe bij zulke theorieën komt. Dat is juist een vak dat extreem kritisch naar dergelijke denkbeelden en mythes kijkt.
Welke research heb jij gedaan naar het onderwerp? Opeens is iedereen Midden-Oosten expert geworden en staat het bij voorbaat vast dat de theorie geen enkele geloofwaardigheid heeft. Hoe kom je daarbij?
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:43:51 #269
235357 TitusPullo
pi_143477324
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:39 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Welke research heb jij gedaan naar het onderwerp? Opeens is iedereen Midden-Oosten expert geworden en staat het bij voorbaat vast dat de theorie geen enkele geloofwaardigheid heeft. Hoe kom je daarbij?
Stropop, dit is nu die lekkere stropop, stropop
Stropop, gemener dan bijten tijdens een blowjob
pi_143477512
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:39 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoe ik erbij kom? Gezond verstand. Zo geloof ik ook het Noord-Koreaanse verhaal dat vogels bij de dood van Kim Jong-Il speciaal naar zijn tombe vlogen om de laatste eer te bewijzen niet. Toch ben ik geen expert op het gebied van Noord-Korea of vogels.

Dit verhaal is een typische zondebok-mythe. Het plaatst de puurheid van het eigene (Islam) tegenover de smerigheid die van buiten komt (het Zionisme). Dit soort dingen leert iedere eerstejaars antropologie. Wat ik wel weer weet aangezien ik een keuzevak hierin gevolgd heb.
pi_143477725
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:50 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Hoe ik erbij kom? Gezond verstand. Zo geloof ik ook het Noord-Koreaanse verhaal dat vogels bij de dood van Kim Jong-Il speciaal naar zijn tombe vlogen om de laatste eer te bewijzen niet. Toch ben ik geen expert op het gebied van Noord-Korea of vogels.

Dit verhaal is een typische zondebok-mythe. Het plaatst de puurheid van het eigene (Islam) tegenover de smerigheid die van buiten komt (het Zionisme). Dit soort dingen leert iedere eerstejaars antropologie. Wat ik wel weer weet aangezien ik een keuzevak hierin gevolgd heb.
Exact wat ik dacht. Je serveert het al meteen af omdat je het een "typische zondebok-mythe" vindt en het niet binnen "gezond verstand" past. Hierbij toets jij dit aan jouw eigen referentiekader, zonder ook maar enige intentie om er serieus naar te kijken. Op basis hiervan zou je elk complotdenken kunnen wegwuiven, terwijl er ook daadwerkelijk complotten bestaan.

Is kritisch nadenken geen onderdeel van antropologie? Omdat zionisten het onderwerp kunnen zijn van zondebok-denken, kunnen zionisten dus nooit onderdeel van een echt complot zijn?
pi_143477795
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat laatste is precies hoe het is denk ik.. Ik neem aan dat zij oprecht gelovig is en trots is op haar geloof. Dat zijn de meeste gelovigen. Het is dan moeilijk om te accepteren dat iets dat zo door en door slecht is als IS een product is van je eigen geloof. Wat ik haar meer kwalijk neem is dat ze dan maar de 'zionisten' de schud geeft van IS. Zie gewoon onder ogen dat je eigen geloof dit soort misbaksels voortbrengt en wees eerlijk, maar zelfreflectie is helaas geen eigenschap waar moslims bekend om staan.
pi_143477937
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Exact wat ik dacht. Je serveert het al meteen af omdat je het een "typische zondebok-mythe" vindt en het niet binnen "gezond verstand" past. Hierbij toets jij dit aan jouw eigen referentiekader, zonder ook maar enige intentie om er serieus naar te kijken. Op basis hiervan zou je elk complotdenken kunnen wegwuiven, terwijl er ook daadwerkelijk complotten bestaan.

Is kritisch nadenken geen onderdeel van antropologie? Omdat zionisten het onderwerp kunnen zijn van zondebok-denken, kunnen zionisten dus nooit onderdeel van een echt complot zijn?
Niet van dit 'complot'. Het slaat gewoon nergens op.

Er bestaan wel andere complotten waar Israël bij betrokken was: de Suez oorlog in 1956 en de steun aan Hamas om de PLO te verzwakken. Daar waren dan ook concrete veiligheidskwesties mee gemoeid. Met Isis heeft Israël niks te winnen, het is extreem vergezocht en heel duidelijk in de zondebok theorie van een aantal moslims in te passen.
pi_143478970
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:06 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Hou jij je maar bezig met de massamoord in Gaza ipv overal Turkije bij te slepen.
Turkse nationalisten. :')
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:00:36 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143479218
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:50 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Zo geloof ik ook het Noord-Koreaanse verhaal dat vogels bij de dood van Kim Jong-Il speciaal naar zijn tombe vlogen om de laatste eer te bewijzen niet.
Mwah, zo onwaarschijnlijk is dat nu ook weer niet

Mijn reisverslagen
pi_143480766
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoezo is dat 'menselijk'? Ik zou dat bijvoorbeeld nooit doen. Ben ik nu niet 'menselijk'?

Het klopt wel dat veel mensen hun eigen groep blindelings verdedigen, maar dat komt door een chronisch gebrek aan intelligentie en moreel besef (iets wat bij héééél veel gelovigen beide aanwezig is).
Ik bedoel met menselijk natuurlijk de figuurlijke zin, als iets wat mensen snel geneigd zijn te doen. En ja, heel veel mensen, ook niet-moslims, hebben over het algemeen weinig zelf-reflectie.
pi_143480877
quote:

[..]

Wat stel je voor? Dat we moslims in overheidsfunctie gaan verdoven, in de operatiekamer neerleggen, de hersenpan opensnijden, de hersentjes eruit pakken en analyseren wat er in hun hoofdjes plaatsvinden, en ze dan wegtrappen als ze er extreme denkbeelden op nahouden?
pi_143481005
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 16:02 schreef skrn het volgende:

[..]

Wat stel je voor? Dat we moslims in overheidsfunctie gaan verdoven, in de operatiekamer neerleggen, de hersenpan opensnijden, de hersentjes eruit pakken en analyseren wat er in hun hoofdjes plaatsvinden, en ze dan wegtrappen als ze er extreme denkbeelden op nahouden?
nvm

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 16-08-2014 16:12:05 ]
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:24:41 #279
53267 TC03
pi_143481513
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:58 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik bedoel met menselijk natuurlijk de figuurlijke zin, als iets wat mensen snel geneigd zijn te doen. En ja, heel veel mensen, ook niet-moslims, hebben over het algemeen weinig zelf-reflectie.
Dat ben ik met je eens, maar dat betekent niet dat iets 'begrijpelijk' is omdat het 'menselijk' is oid, het blijft gewoon dom...
pi_143483392
quote:

Erg jammer.
Leuk, maar wat ze twitterde is dit: "ISIS heeft niets met Islam te maken.. is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken''.
Ze twitterde niet dat er een vooropgezet plan is van Israël en of VS/Westerse intel om het Midden-Oosten te destabiliseren.
Nee, Isis is een vooropgezet plan van de "zionisten" om de Islam zwart te maken.

Overigens denk ik dat de VS o.i.v.:
1) de gemoedstoestand na 9/11 en
2) de toenmalige invloedrijke groep van neoconservatieven
geprobeerd hebben het Midden-Oosten juist te stabiliseren ten einde dit gestabiliseerde M-O hun doelen te laten dienen.
Dit plan is mislukt,
1) omdat ze de politieke situatie rondom het delen van de macht door Soenni's, Sji's en Koerden, die na de val van Saddam Hoessein ontstond, uiteindelijk hebben onderschat.
2) omdat het drama Syrië onderschat werd, met name daar waar dit extremistische groeperingen creëerde.
3) omdat Obama's regering van stond af aan de stond voor terugtrekken uit de regio (dwz eerst uit Irak en later geen hulp aan gematigde anti-Assad groeperingen).

Hier nog een interessant artikel over ISIS: Enough lies, the Arab body politic created the ISIS cancer.
quote:
Conspiracy theories

Conspiracy theories reign usually in undemocratic societies lacking transparent institutions, free and vibrant media and a political culture that does not shy away from dealing with issues that some may consider taboos.

Clinging to conspiracy theories, particularly in times of challenge and uncertainty becomes attractive because it relieves the believers of any sense of responsibility for what is taking place in their midst, and apportion it to hidden and powerful forces beyond their control. Denial of reality and/or responsibility is the other side of conspiracy theories. In this manufactured world others, usually conniving, ill-intentioned and cunning are behind our travails and not us.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 16-08-2014 20:18:28 ]
I´m back.
pi_143494430
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat komt omdat 'die andere dingen' lang niet zo erg zijn als deze tweet. Ik vind het knap dat je dat niet snapt.
Jawel, de dingen zijn minstens net zo erg.
pi_143494707
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:49 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Maar het is wel een gegeven dat veel mensen zo denken en een maatschappelijke discussie is wellicht nodig, misschien kunnen mensen die dit soort gedachten hebben, opgedaan op sommige sites of vanuit het Midden Oosten, nog op redelijker gedachten gebracht worden. Want het antisemitisme neemt toe en als je daar iets aan wilt doen, is dit een van de manieren.
Ik word gewoon moe van mensen die alles maar op antisemitisme gooien. Tegen zionisme zijn is niet hetzelfde als tegen alle joden zijn. Ik merk het ook met het Israël/Palestina conflict. Als iemand kritiek heeft op het handelen van de staat Israël, dan wordt dat gelijk afgedaan als antisemitisme door anderen. Tuurlijk komt het wel voor, dat ontken ik niet. Alleen zie ik het woord antisemitisme toch wel vaak in de verkeerde context gebruikt worden. Overigens neemt de moslimhaat ook toe, maar daar hoor je jou zeker niet over?
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:01:43 #283
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143494789
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:59 schreef ntm het volgende:

[..]

Ik word gewoon moe van mensen die alles maar op antisemitisme gooien. Tegen zionisme zijn is niet hetzelfde als tegen alle joden zijn. Ik merk het ook met het Israël/Palestina conflict. Als iemand kritiek heeft op het handelen van de staat Israël, dan wordt dat gelijk afgedaan als antisemitisme door anderen. Tuurlijk komt het wel voor, dat ontken ik niet. Alleen zie ik het woord antisemitisme toch wel vaak in de verkeerde context gebruikt worden. Overigens neemt de moslimhaat ook toe, maar daar hoor je jou zeker niet over?
Veel mensen gooien dat gewoon op 1 hoop omdat veel anti-zionisten ook antisemitisch zijn. Dat blijkt regelmatig tijdens betogingen de laatste tijd.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_143500656
quote:

[..]

En als iemand kritiek heeft op de islam wordt dat afgedaan als racisme :O

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2014 02:43:20 ]
  zondag 17 augustus 2014 @ 03:33:19 #285
236046 NotYou
tigerblood
pi_143500920
quote:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Handvest_van_Hamas

quote:
Een aantal belangrijke punten uit het handvest zijn:

Uit het voorwoord: Israël zal opkomen en zal overeind blijven tot de islam het elimineert, net zoals die de voorgangers ervan heeft geëlimineerd.
Artikel 1: De Islamitische Verzetsbeweging baseert haar richtlijnen op de islam; ontleent daaraan haar denken, interpretaties en denkbeelden over het bestaan, het leven en menselijkheid; verwijst ernaar voor wat betreft haar handelen; en is erdoor geïnspireerd bij iedere stap die wordt gezet.
Uit artikel 2: De Islamitische verzetsbeweging is één der vleugels van de Moslim Broeders in Palestina. De Moslimbroederschap is een wereldorganisatie, de grootste islamitische beweging in het moderne tijdperk.
Uit artikel 6: De Islamitische Verzetsbeweging is een specifiek Palestijnse beweging die haar trouw aan Allah verschuldigd is, haar levenswijze aan de islam ontleent en ernaar streeft het vaandel van Allah over iedere centimeter van Palestina te doen wapperen.
Uit artikel 7: Hamas heeft ernaar verlangd Allah's belofte ten uitvoer te leggen, hoeveel tijd dat ook kost. Mohammed ... zei: "De dag des oordeels zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die zullen zeggen: 'O moslims, o Abdullah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'."
Uit artikel 10: De islamitische verzetsbeweging zal de onderdrukten ondersteunen, zal rechtvaardigheid brengen en de onrechtvaardigheid verslaan, in woord en daad en met al zijn macht en overal waar het kan.
Uit artikel 11: De islamitische verzetsbeweging gaat ervan uit dat Palestina een islamitische waqf is voor de toekomstige moslimgeneraties tot de Dag des oordeels.
Uit artikel 13: Er is geen oplossing voor het Palestijnse probleem dan de jihad.
Uit artikel 28: Nooit mag vergeten worden dat na de verovering van de Heilige Stad door de Joden in 1967 zij bij de Al-Aqsamoskee hebben verkondigd: Mohammed is dood en zijn afstammelingen zijn alle vrouwen. Israël, jodendom en Joden hebben de islam en alle moslims uitgedaagd. Moge de lafaards nooit slapen.
Uit artikel 31: De islamitische verzetsbeweging is een humane beweging. De beweging neemt de mensenrechten in acht en wordt geleid door de islamische verdraagzaamheid waar het om de houding tegenover andere godsdiensten gaat. (...) Onder de schaduw van de islam kunnen leden van de drie godsdiensten islam, christendom en jodendom in vrede en harmonie samenleven. Deze vrede en harmonie is alleen mogelijk onder de schaduw van de islam.
Uit artikel 32: Het verlaten van de conflictcirkel met Israël is hoogverraad; vervloekt zij degene die dat doet.
Uit artikel 35: De islamitische verzetsbeweging neemt een voorbeeld aan o.a. Saladin en hoe hij Palestina van de Kruisvaarders bevrijdde.

Verder spreekt het natuurlijk voor zich dat niet alle kritiek op het handelen van de staat Israel antisemitisch van aard is.

Teksten als bovenstaande en de toenemende bekendheid ervan onder de Nederlandse bevolking (niet op de laatste plaats omdat het tegenwoordig letterlijk door de straten geschreeuwd wordt) zouden ook maar zo de groeiende weerzin tegen islam kunnen verklaren. De stuitende houding van lieden als Yasmina Haifi zal hierin ongetwijfeld ook een rol spelen.
Je suis Charlie Sheen
pi_143501252
Omstreden ambtenaar krijgt bijval

door Alexander Bakker
DEN HAAG -
Duizenden mensen spreken via een speciale pagina op Facebook hun steun uit voor de omstreden justitieambtenaar Yasmina Haifi. Ze komen vooral voor haar op omdat ze het met haar theorie eens zijn dat de gruweldaden van terreurorganisatie ISIS een zionistisch complot vormen.
Dat het niet alleen gaat om steun voor Haifi bleek nadat een Facebookgebruiker een bericht plaatste met de oproep aan het voormalige Haagse PvdA-raadslid haar complottheorie moet terugnemen. „Deze pagina is bedoeld voor mensen die Haifi steunen, dus ook dat het zionisme en ISIS verband hebben”, reageert de initiatiefnemer van de actie die daarop de oproep direct verwijderde.
Binnen één dag was er steun van 3000 mensen. PvdA-politici hebben keihard uitgehaald naar de voormalige ’talentscout’ van de partij.
http://www.telegraaf.nl/b(...)al_voor_Haifi__.html

De beerput gaat open.

Hoe kan het ook anders, de enige manier om onrust te voorkomen in het Midden Oosten door de gruweldaden dag in dag uit van de islam, is door te vertellen dat het een Zionistisch complot is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Loekie1 op 17-08-2014 08:42:10 ]
  zondag 17 augustus 2014 @ 09:51:32 #287
235357 TitusPullo
pi_143502055
quote:

[..]

Beweren dat Israel achter IS zit heeft niets te maken met het lot van de Palestijnen.
  zondag 17 augustus 2014 @ 09:55:21 #288
236046 NotYou
tigerblood
pi_143502097
quote:

:') _O- Not sure if trolling. (De beheerder dan natuurlijk.)
Je suis Charlie Sheen
pi_143502100
Wacht even, er zijn dus meer van zulke idioten?
  zondag 17 augustus 2014 @ 09:57:34 #290
236046 NotYou
tigerblood
pi_143502112
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 09:56 schreef Scorpie het volgende:
Wacht even, er zijn dus meer van zulke idioten?
Dat had je echt niet zien aankomen? 8)7
Je suis Charlie Sheen
pi_143502143
quote:
10s.gif Op zondag 17 augustus 2014 09:55 schreef NotYou het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:') _O- Not sure if trolling. (De beheerder dan natuurlijk.)
Weet je wie ook van censuur hield?
pi_143502157
Die pagina :D mijn god, zoveel intellectueel armoe op 1 FB pagina :D
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:02:05 #293
236046 NotYou
tigerblood
pi_143502166
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:00 schreef Specularium het volgende:

[..]

Weet je wie ook van censuur hield?
Vertel.
Je suis Charlie Sheen
pi_143502178
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 07:51 schreef Loekie1 het volgende:

door Alexander Bakker
DEN HAAG -
Duizenden mensen spreken via een speciale pagina op Facebook hun steun uit voor de omstreden justitieambtenaar Yasmina Haifi. Ze komen vooral voor haar op omdat ze het met haar theorie eens zijn dat de gruweldaden van terreurorganisatie ISIS een zionistisch complot vormen.
Dat het niet alleen gaat om steun voor Haifi bleek nadat een Facebookgebruiker een bericht plaatste met de oproep aan het voormalige Haagse PvdA-raadslid haar complottheorie moet terugnemen. „Deze pagina is bedoeld voor mensen die Haifi steunen, dus ook dat het zionisme en ISIS verband hebben”, reageert de initiatiefnemer van de actie die daarop de oproep direct verwijderde.
Binnen één dag was er steun van 3000 mensen. PvdA-politici hebben keihard uitgehaald naar de voormalige ’talentscout’ van de partij.

De beerput gaat open.

Hoe kan het ook anders, de enige manier om onrust te voorkomen in het Midden Oosten door de gruweldaden dag in dag uit van de islam, is door te vertellen dat het een Zionistisch complot is.
3000 mensen. :')
pi_143502204
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:03 schreef oksel12 het volgende:

[..]

3000 mensen. :')
4000 al :') en dan die reacties en plaatjes :D daar zit echt een hoop agressieve figuren bij, niet te zuinig.
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:05:50 #296
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143502215
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 07:51 schreef Loekie1 het volgende:

door Alexander Bakker
DEN HAAG -

Geweldig dit! Opeens valt het masker af van duizenden "goed geintegreerde gematigde moslims" _O-
Mijn reisverslagen
pi_143502217
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

4000 al :') en dan die reacties en plaatjes :D daar zit echt een hoop agressieve figuren bij, niet te zuinig.
Link? :')
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:07:36 #299
236046 NotYou
tigerblood
pi_143502246
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:01 schreef Scorpie het volgende:
Die pagina :D mijn god, zoveel intellectueel armoe op 1 FB pagina :D
Vind de resultaten van hun zoektocht naar dit soort content eigenlijk ook wel een Fok!-topic waard:

Je suis Charlie Sheen
pi_143502279
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:07 schreef NotYou het volgende:

[..]

Vind de resultaten van hun zoektocht naar dit soort content eigenlijk ook wel een Fok!-topic waard:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

We kunnen een heel,subforum vullen met dit soort lui.
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:11:00 #301
236046 NotYou
tigerblood
pi_143502288
Oh nevermind, dat was kennelijk het enige aardige (hoewel volstrekt onvergelijkbare) voorbeeld.

Weten we waarschijnlijk gelijk hoe ntm aan haar informatie komt.. ;(

quote:
Je suis Charlie Sheen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')