Ik bedoel met menselijk natuurlijk de figuurlijke zin, als iets wat mensen snel geneigd zijn te doen. En ja, heel veel mensen, ook niet-moslims, hebben over het algemeen weinig zelf-reflectie.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoezo is dat 'menselijk'? Ik zou dat bijvoorbeeld nooit doen. Ben ik nu niet 'menselijk'?
Het klopt wel dat veel mensen hun eigen groep blindelings verdedigen, maar dat komt door een chronisch gebrek aan intelligentie en moreel besef (iets wat bij héééél veel gelovigen beide aanwezig is).
Wat stel je voor? Dat we moslims in overheidsfunctie gaan verdoven, in de operatiekamer neerleggen, de hersenpan opensnijden, de hersentjes eruit pakken en analyseren wat er in hun hoofdjes plaatsvinden, en ze dan wegtrappen als ze er extreme denkbeelden op nahouden?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dan blijft toch de-belangrijke- vraag: hoe is ze in godsnaam op die positie terechtgekomen.
nvmquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:02 schreef skrn het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Dat we moslims in overheidsfunctie gaan verdoven, in de operatiekamer neerleggen, de hersenpan opensnijden, de hersentjes eruit pakken en analyseren wat er in hun hoofdjes plaatsvinden, en ze dan wegtrappen als ze er extreme denkbeelden op nahouden?
Dat ben ik met je eens, maar dat betekent niet dat iets 'begrijpelijk' is omdat het 'menselijk' is oid, het blijft gewoon dom...quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:58 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik bedoel met menselijk natuurlijk de figuurlijke zin, als iets wat mensen snel geneigd zijn te doen. En ja, heel veel mensen, ook niet-moslims, hebben over het algemeen weinig zelf-reflectie.
Leuk, maar wat ze twitterde is dit: "ISIS heeft niets met Islam te maken.. is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken''.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:52 schreef Tamabralski het volgende:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit. En/of Amerika en Westerse intel. Het lijkt mij namelijk vrij evident gezien de laatste decennia dat Israel samen met Amerika het midden-oosten destabiliseren. Hierbij zouden tereurgroepen, eigenlijk huurlingen naar mijn mening die niets idealistisch zijn met de islam en alleen idealisme aanhangen voor geld en macht, uitstekend voor kunnen worden gebruikt. Dit lijkt mij logisch.
Logischer dan het blindelingse volgen van den ondebruikgevoel over antisemitisme. En hoe erg dit wel niet is. Wat zelfs in onze politiek ingebakken zit. Het geeft blijk dat er géén objectivisme meer bestaat wat betreft de staat Israel en haar politiek. Het is voor mij destemeer evident hoe vuistdiep de Israel-lobby zit verankerd in de aars van den Nederlandsche politiek. En zelfs de media. Hierdoor zal een andere invalshoek rondom het Midden oosten en terreurgroepen niet meer goed mogelijk kunnen zijn. Mischien de kern van het probleem ook nooit meer kunnen doorgronden nog aanpakken. Wanneer het wel zo is dat Amerika/Israel wel degelijk zelf achter deze terreurgroepen zitten.
IS/Al Qaida lijken wel merknamen waartegen gevochten kan en zal worden. En wat ik mij altijd afvraag is Cui Bono?
Erg jammer.
quote:Conspiracy theories
Conspiracy theories reign usually in undemocratic societies lacking transparent institutions, free and vibrant media and a political culture that does not shy away from dealing with issues that some may consider taboos.
Clinging to conspiracy theories, particularly in times of challenge and uncertainty becomes attractive because it relieves the believers of any sense of responsibility for what is taking place in their midst, and apportion it to hidden and powerful forces beyond their control. Denial of reality and/or responsibility is the other side of conspiracy theories. In this manufactured world others, usually conniving, ill-intentioned and cunning are behind our travails and not us.
Jawel, de dingen zijn minstens net zo erg.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat komt omdat 'die andere dingen' lang niet zo erg zijn als deze tweet. Ik vind het knap dat je dat niet snapt.
Ik word gewoon moe van mensen die alles maar op antisemitisme gooien. Tegen zionisme zijn is niet hetzelfde als tegen alle joden zijn. Ik merk het ook met het Israël/Palestina conflict. Als iemand kritiek heeft op het handelen van de staat Israël, dan wordt dat gelijk afgedaan als antisemitisme door anderen. Tuurlijk komt het wel voor, dat ontken ik niet. Alleen zie ik het woord antisemitisme toch wel vaak in de verkeerde context gebruikt worden. Overigens neemt de moslimhaat ook toe, maar daar hoor je jou zeker niet over?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:49 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Haar uitspraak is typisch antisemitisch. Meestal houden mensen die dit soort gedachten hebben die voor zich. Je kunt je niet voorstellen dat ze dit aan een lunchtafeltje met Asscher verkondigd zou hebben. Maar een tweet in je veilige huiskamer is gauw gemaakt, en daarmee heeft ze zichzelf verraden. Dom, dat weet ze waarschijnlijk zelf ook.
Maar het is wel een gegeven dat veel mensen zo denken en een maatschappelijke discussie is wellicht nodig, misschien kunnen mensen die dit soort gedachten hebben, opgedaan op sommige sites of vanuit het Midden Oosten, nog op redelijker gedachten gebracht worden. Want het antisemitisme neemt toe en als je daar iets aan wilt doen, is dit een van de manieren.
Veel mensen gooien dat gewoon op 1 hoop omdat veel anti-zionisten ook antisemitisch zijn. Dat blijkt regelmatig tijdens betogingen de laatste tijd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:59 schreef ntm het volgende:
[..]
Ik word gewoon moe van mensen die alles maar op antisemitisme gooien. Tegen zionisme zijn is niet hetzelfde als tegen alle joden zijn. Ik merk het ook met het Israël/Palestina conflict. Als iemand kritiek heeft op het handelen van de staat Israël, dan wordt dat gelijk afgedaan als antisemitisme door anderen. Tuurlijk komt het wel voor, dat ontken ik niet. Alleen zie ik het woord antisemitisme toch wel vaak in de verkeerde context gebruikt worden. Overigens neemt de moslimhaat ook toe, maar daar hoor je jou zeker niet over?
En als iemand kritiek heeft op de islam wordt dat afgedaan als racismequote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:59 schreef ntm het volgende:
[..]
Ik word gewoon moe van mensen die alles maar op antisemitisme gooien. Tegen zionisme zijn is niet hetzelfde als tegen alle joden zijn. Ik merk het ook met het Israël/Palestina conflict. Als iemand kritiek heeft op het handelen van de staat Israël, dan wordt dat gelijk afgedaan als antisemitisme door anderen. Tuurlijk komt het wel voor, dat ontken ik niet. Alleen zie ik het woord antisemitisme toch wel vaak in de verkeerde context gebruikt worden. Overigens neemt de moslimhaat ook toe, maar daar hoor je jou zeker niet over?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Handvest_van_Hamasquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:59 schreef ntm het volgende:
[..]
quote:Een aantal belangrijke punten uit het handvest zijn:
Uit het voorwoord: Israël zal opkomen en zal overeind blijven tot de islam het elimineert, net zoals die de voorgangers ervan heeft geëlimineerd.
Artikel 1: De Islamitische Verzetsbeweging baseert haar richtlijnen op de islam; ontleent daaraan haar denken, interpretaties en denkbeelden over het bestaan, het leven en menselijkheid; verwijst ernaar voor wat betreft haar handelen; en is erdoor geïnspireerd bij iedere stap die wordt gezet.
Uit artikel 2: De Islamitische verzetsbeweging is één der vleugels van de Moslim Broeders in Palestina. De Moslimbroederschap is een wereldorganisatie, de grootste islamitische beweging in het moderne tijdperk.
Uit artikel 6: De Islamitische Verzetsbeweging is een specifiek Palestijnse beweging die haar trouw aan Allah verschuldigd is, haar levenswijze aan de islam ontleent en ernaar streeft het vaandel van Allah over iedere centimeter van Palestina te doen wapperen.
Uit artikel 7: Hamas heeft ernaar verlangd Allah's belofte ten uitvoer te leggen, hoeveel tijd dat ook kost. Mohammed ... zei: "De dag des oordeels zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die zullen zeggen: 'O moslims, o Abdullah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'."
Uit artikel 10: De islamitische verzetsbeweging zal de onderdrukten ondersteunen, zal rechtvaardigheid brengen en de onrechtvaardigheid verslaan, in woord en daad en met al zijn macht en overal waar het kan.
Uit artikel 11: De islamitische verzetsbeweging gaat ervan uit dat Palestina een islamitische waqf is voor de toekomstige moslimgeneraties tot de Dag des oordeels.
Uit artikel 13: Er is geen oplossing voor het Palestijnse probleem dan de jihad.
Uit artikel 28: Nooit mag vergeten worden dat na de verovering van de Heilige Stad door de Joden in 1967 zij bij de Al-Aqsamoskee hebben verkondigd: Mohammed is dood en zijn afstammelingen zijn alle vrouwen. Israël, jodendom en Joden hebben de islam en alle moslims uitgedaagd. Moge de lafaards nooit slapen.
Uit artikel 31: De islamitische verzetsbeweging is een humane beweging. De beweging neemt de mensenrechten in acht en wordt geleid door de islamische verdraagzaamheid waar het om de houding tegenover andere godsdiensten gaat. (...) Onder de schaduw van de islam kunnen leden van de drie godsdiensten islam, christendom en jodendom in vrede en harmonie samenleven. Deze vrede en harmonie is alleen mogelijk onder de schaduw van de islam.
Uit artikel 32: Het verlaten van de conflictcirkel met Israël is hoogverraad; vervloekt zij degene die dat doet.
Uit artikel 35: De islamitische verzetsbeweging neemt een voorbeeld aan o.a. Saladin en hoe hij Palestina van de Kruisvaarders bevrijdde.
Beweren dat Israel achter IS zit heeft niets te maken met het lot van de Palestijnen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:59 schreef ntm het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 augustus 2014 07:51 schreef Loekie1 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)al_voor_Haifi__.html
Dat had je echt niet zien aankomen?quote:Op zondag 17 augustus 2014 09:56 schreef Scorpie het volgende:
Wacht even, er zijn dus meer van zulke idioten?
Weet je wie ook van censuur hield?quote:Op zondag 17 augustus 2014 09:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Not sure if trolling. (De beheerder dan natuurlijk.)
Vertel.quote:Op zondag 17 augustus 2014 10:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Weet je wie ook van censuur hield?
3000 mensen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 07:51 schreef Loekie1 het volgende:
Omstreden ambtenaar krijgt bijval
door Alexander Bakker
DEN HAAG -
Duizenden mensen spreken via een speciale pagina op Facebook hun steun uit voor de omstreden justitieambtenaar Yasmina Haifi. Ze komen vooral voor haar op omdat ze het met haar theorie eens zijn dat de gruweldaden van terreurorganisatie ISIS een zionistisch complot vormen.
Dat het niet alleen gaat om steun voor Haifi bleek nadat een Facebookgebruiker een bericht plaatste met de oproep aan het voormalige Haagse PvdA-raadslid haar complottheorie moet terugnemen. „Deze pagina is bedoeld voor mensen die Haifi steunen, dus ook dat het zionisme en ISIS verband hebben”, reageert de initiatiefnemer van de actie die daarop de oproep direct verwijderde.
Binnen één dag was er steun van 3000 mensen. PvdA-politici hebben keihard uitgehaald naar de voormalige ’talentscout’ van de partij.
De beerput gaat open.
Hoe kan het ook anders, de enige manier om onrust te voorkomen in het Midden Oosten door de gruweldaden dag in dag uit van de islam, is door te vertellen dat het een Zionistisch complot is.
4000 alquote:
Geweldig dit! Opeens valt het masker af van duizenden "goed geintegreerde gematigde moslims"quote:Op zondag 17 augustus 2014 07:51 schreef Loekie1 het volgende:
Omstreden ambtenaar krijgt bijval
door Alexander Bakker
DEN HAAG -
Duizenden mensen spreken via een speciale pagina op Facebook hun steun uit voor de omstreden justitieambtenaar Yasmina Haifi. Ze komen vooral voor haar op omdat ze het met haar theorie eens zijn dat de gruweldaden van terreurorganisatie ISIS een zionistisch complot vormen.
Dat het niet alleen gaat om steun voor Haifi bleek nadat een Facebookgebruiker een bericht plaatste met de oproep aan het voormalige Haagse PvdA-raadslid haar complottheorie moet terugnemen. „Deze pagina is bedoeld voor mensen die Haifi steunen, dus ook dat het zionisme en ISIS verband hebben”, reageert de initiatiefnemer van de actie die daarop de oproep direct verwijderde.
Binnen één dag was er steun van 3000 mensen. PvdA-politici hebben keihard uitgehaald naar de voormalige ’talentscout’ van de partij.
Link?quote:Op zondag 17 augustus 2014 10:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
4000 alen dan die reacties en plaatjes
daar zit echt een hoop agressieve figuren bij, niet te zuinig.
Vind de resultaten van hun zoektocht naar dit soort content eigenlijk ook wel een Fok!-topic waard:quote:Op zondag 17 augustus 2014 10:01 schreef Scorpie het volgende:
Die paginamijn god, zoveel intellectueel armoe op 1 FB pagina
We kunnen een heel,subforum vullen met dit soort lui.quote:Op zondag 17 augustus 2014 10:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Vind de resultaten van hun zoektocht naar dit soort content eigenlijk ook wel een Fok!-topic waard:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |