Precies. Ook dat ze denkt dat dit een acceptabel standpunt is, geeft aan dat ze van de Nederlandse samenleving niet veel begrepen heeft. Klinisch zal ze wel gezond zijn, maar met zulke 'software' in je hoofd kan je wat mij betreft prima niet sporend genoemd worden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:01 schreef AchJa het volgende:
Niet op een enkele tweet. Maar het interview daarna ook nog gehoord?
Je hebt natuurlijk geen volledig psychologisch rapport. Maar je hebt al een aardig idee van haar verknipte wereldbeeld.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:04 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, ook 1 interview + 1 tweet is nog steeds onvoldoende.
Gezien de cultuur waarin ze opgroeien is het inderdaad prima te begrijpen, maar daarmee is het nog steeds wel bezopen. Dit soort achterlijk tribaal denken is hier wat mij betreft zéér ongewenst.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zie column Elian, waar ik het wel mee eens ben, zo bezopen is het niet van moslims om daarin te geloven, denk ik.
Wat voor een moslim een normaal wereldbeeld is, en daarom kon ze dit ook zo frank en vrij posten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk geen volledig psychologisch rapport. Maar je hebt al een aardig idee van haar verknipte wereldbeeld.
Nou nee. Ze zegt in beide fragmenten hetzelfde. Beide fragmenten zien op of dezelfde dag of binnen een tijdsbestek van een aantal dagen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk geen volledig psychologisch rapport. Maar je hebt al een aardig idee van haar verknipte wereldbeeld.
Klopt, maar je hebt wel te dealen met die mensen, want dat is wel de realiteit, niet over het algemeen voor de hogere klassen weliswaar, wel voor de gewone man.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:07 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Gezien de cultuur waarin ze opgroeien is het inderdaad prima te begrijpen, maar daarmee is het nog steeds wel bezopen. Dit soort achterlijk tribaal denken is hier wat mij betreft zéér ongewenst.
Ga het anders maar aan die snurkers van ISIS uitleggen dat ze eigenlijk een door zionisten geleid complot zijn. Ben benieuwd naar hun reactie.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:08 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nou nee. Ze zegt in beide fragmenten hetzelfde. Beide fragmenten zien op of dezelfde dag of binnen een tijdsbestek van een aantal dagen.
Als ze nou continu overal complotten achter ziet en verder ook voldoet aan andere zaken uit de voorgeschreven diagnose, oke, maar dat speelt niet.
Ze zegt twee keer in feite dat zij artikelen heeft gelezen over bemoeienis van Israël in het Midden-Oosten in de vorm van de ISIS. Nou poeh poeh zeg, ze zal vast en zeker totaal geschift zijn.
We hebben het hier toch over een Nederlandse ambtenaar, niet over een moslim in het midden-oosten?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat voor een moslim een normaal wereldbeeld is, en daarom kon ze dit ook zo frank en vrij posten.
Waarschijnlijk is dat ook de bedoeling van de theorie. Het onaantrekkelijk maken van de ISIS.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ga het anders maar aan die snurkers van ISIS uitleggen dat ze eigenlijk een door zionisten geleid complot zijn. Ben benieuwd naar hun reactie.
Ja, alleen helpt dat dan weer niet, gezien de jeugdige moslims ten onzent die hun leven in het Nederlandse verruilen voor een bestaan daar, al koppensnellend...quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat ook de bedoeling van de theorie. Het onaantrekkelijk maken van de ISIS.
Toen ze werd aangenomen was er wrs nog geen sprake van Isis.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:12 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
We hebben het hier toch over een Nederlandse ambtenaar, niet over een moslim in het midden-oosten?
Ja, heb je daar ook statistieken van? Betreft het een significant deel van de jeugdige moslims?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen helpt dat dan weer niet, gezien de jeugdige moslims ten onzent die hun leven in het Nederlandse verruilen voor een bestaan daar, al koppensnellend...
Honderden, wist Minister van Buitenlandse zaken vast te stellen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, heb je daar ook statistieken van? Betreft het een significant deel van de jeugdige moslims?
Of toch niet?
Je reageert niet echt, geeft niet, dan herhaal ik mijn vraag wel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Honderden, wist Minister van Buitenlandse zaken vast te stellen.
Dan zijn er nog een zooi waarvan ze het niet weten ook.
Misschien kan ze lezingen geven in buurthuizen voor jonge moslims en moslima's?
Maar dan nog is het niet waar wat ze zou willen overbrengen: ISIS is gewoon een onderdeel van de Islam. Een facet van die geweldige Islam.
Maar dat zal ze niet willen overbrengen, insha'allah.
Nog steeds hebben we het over een Nederlandse ambtenaar.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toen ze werd aangenomen was er wrs nog geen sprake van Isis.
Op zich wel eens hoor, maar het wordt tijd dat onze bestuurders eens gaan inzien dat er ook nadelen zitten aan andere culturen, ipv altijd maar weg te kijken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, maar je hebt wel te dealen met die mensen, want dat is wel de realiteit, niet over het algemeen voor de hogere klassen weliswaar, wel voor de gewone man.
Blijkbaar hebben we een moslim uit het Midden-Oosten aangesteld als ambtenaar.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:12 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
We hebben het hier toch over een Nederlandse ambtenaar, niet over een moslim in het midden-oosten?
Gaat niet gebeuren, denk ik, het is ook een slap koord wrs. Ik bedoel, hoe leg je vast dat een ambtenaar 100% hetzelfde moet denken als de bestaande consensus voorschrijft? Moet je ook elke keer als er een nieuwe coalitie aan de macht is er zoveel ambtenaren uit zetten?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:24 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Op zich wel eens hoor, maar het wordt tijd dat onze bestuurders eens gaan inzien dat er ook nadelen zitten aan andere culturen, ipv altijd maar weg te kijken.
Ja, hoor staat wel een antwoord tussen, moet je beter lezen wrs.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:20 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je reageert niet echt, geeft niet, dan herhaal ik mijn vraag wel.
Is het een significant deel?
Wrs niet. Wrs probeer je de desbetreffende vraag te ontwijken. Wrs omdat het knip en klaar is dat het niet om een significant deel van moslimjongeren, maar om een verwaarloosbaar deel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hoor staat wel een antwoord tussen, moet je beter lezen wrs.
Nee, hoor, honderden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wrs niet. Wrs probeer je de desbetreffende vraag te ontwijken. Wrs omdat het knip en klaar is dat het niet om een significant deel van moslimjongeren, maar om een verwaarloosbaar deel.
Wrs zou het jouw argument geen goed doen als je dat zou moeten toegeven wrs.
Het zou al helpen als ze eens niet zouden ontkennen dat dergelijke ideeën breed leven onder mensen met een bepaalde achtergrond. Wellicht iets om rekening mee te houden, ihkv diversiteitsbeleid.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, denk ik, het is ook een slap koord wrs. Ik bedoel, hoe leg je vast dat een ambtenaar 100% hetzelfde moet denken als de bestaande consensus voorschrijft? Moet je ook elke keer als er een nieuwe coalitie aan de macht is er zoveel ambtenaren uit zetten?
Wat een rare reacties plaats jij toch steeds in dit topic. Als je deze dame wilt bekritiseren doet het je geloofwaardigheid weinig goed als je zelf continu zaken er bij verzint en blijkt geeft van je vooroordelen en vooringenomenheid. In die zin ben je zelf geen haar beter dan deze ambtenaar.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:25 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben we een moslim uit het Midden-Oosten aangesteld als ambtenaar.
Gaan ze ook niet doen, bovendien komen ze er niet mee in aanraking. Dat is voor ons, en wij moeten ons bek houden anders zijn we.... extreemrechts?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:46 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het zou al helpen als ze eens niet zouden ontkennen dat dergelijke ideeën breed leven onder mensen met een bepaalde achtergrond. Wellicht iets om rekening mee te houden, ihkv diversiteitsbeleid.
Honderden is geen significant deel. 1.000 op een miljoen is nog steeds niet significant. Statistisch moet je een veel grotere groep hebben om over significant te kunnen praten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, hoor, honderden.
Hoe het er nu voor staat, weten we niet.
En er zullen ook jongeren zijn waarvan het we niet weten.
Waar zie jij rare vooringenomen reacties van mij in dit topic? Ik zie ze niet...quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een rare reacties plaats jij toch steeds in dit topic. Als je deze dame wilt bekritiseren doet het je geloofwaardigheid weinig goed als je zelf continu zaken er bij verzint en blijkt geeft van je vooroordelen en vooringenomenheid. In die zin ben je zelf geen haar beter dan deze ambtenaar.
Het is natuurlijk niet snel goed. Als een paar overenthousiaste AIVD-ambtenaren maar direct 10 miljoen telefoongesprekken aftappen i.p.v. 100 dan moeten ze weer niet zo gretig te werk gaan volgens iedereen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 18:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, de stoel is vrij. Misschien moet Lambiekje maar mee solliciteren.
Waar niet? In zo ongeveer elke reactie geef je vooral blijk van je eigen vooringenomenheid. Over ambtenaren, over de overheid, over moslims, et cetera. Het is het ene na het andere cliché.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:51 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Waar zie jij rare vooringenomen reacties van mij in dit topic? Ik zie ze niet...
Dus dat telt niet mee, want ook al kun je één mens redden dan red je de hele wereld toch?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Honderden is geen significant deel. 1.000 op een miljoen is nog steeds niet significant. Statistisch moet je een veel grotere groep hebben om over significant te kunnen praten.
Blijkbaar. Als je moeite hebt met dit soort waanideeën in Nederland krijg je ook al voor de voeten geworpen dat je rare reacties plaatst... Ik weet niet, ik wil dit soort ideeën niet, want daar komt alleen maar ellende van. Blijkbaar is dat ook al een verdachte opvatting tegenwoordig...quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaan ze ook niet doen, bovendien komen ze er niet mee in aanraking. Dat is voor ons, en wij moeten ons bek houden anders zijn we.... extreemrechts?
Wellicht dat ik sommige posts wat absoluut heb geformuleerd (het is tenslotte een discussieforum), maar:quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Waar niet? In zo ongeveer elke reactie geef je vooral blijk van je eigen vooringenomenheid. Over ambtenaren, over de overheid, over moslims, et cetera. Het is het ene na het andere cliché.
Probleem is dat een gast als Lodewijk Asscher zich niet kan voorstellen dat een hoogopgeleid persoon dergelijke theorieën kan aanhangen en dat geeft al een zekere wereldvreemdheid weer. Mensen in de buurt of min of meer in de buurt van Lodewijk Asscher (allemaal hoogopgeleid) passen zich aan aan Lodewijk, maar wat ze echt denken, dat weet-ie niet. Maar de mensen die een modale baan hebben en in aanraking komen met moslims, die moslims passen zich niet aan aan die modale medewerker, vaak weet die modale medewerker wel wat die moslims denken. En wat die mevrouw denkt, dat denken gewone moslims ook. De modale man zegt daar dan wat van, maar ja, Lodewijk gelooft dat niet, want hij heeft dat nog nooit van een moslim gehoord en de modale man is wrs niet hoogopgeleid en dus verdenkt hij hem ervan dat-ie stiekem Mein Kampf op internet zit te lezen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:55 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Blijkbaar. Als je moeite hebt met dit soort waanideeën in Nederland krijg je ook al voor de voeten geworpen dat je rare reacties plaatst... Ik weet niet, ik wil dit soort ideeën niet, want daar komt alleen maar ellende van. Blijkbaar is dat ook al een verdachte opvatting tegenwoordig...
Exact. Blijkbaar is deze analyse te moeilijk voor velen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:50 schreef SeLang het volgende:
Het probleem is niet (vermeend) antisemitisme of iets dergelijks. Het probleem is dat ze kennelijk geen reëel idee heeft van waar bedreigingen vandaan komen en reeds gedebunkte complottheorieën die ze op internet leest kritiekloos voor waar aanneemt. Dat zijn nou niet bepaald de kwaliteiten die je wilt zien bij iemand die bij een veiligheidsorganisatie werkt. Ze werkte daar kennelijk bij HRM en neemt mensen aan. Als ze daadwerkelijk gelooft wat ze tweet (en ze zegt dat ze er nog steeds achter staat) dan bestaat de kans dat ze mensen die ook zo denken niet als totale crackpot herkent en ze aanneemt! Heb je een mooi gat in je beveiliging of erger, een saboteur. Ze is dus gewoon niet geschikt voor haar werk.
Daar bovenop heb je nog de factor dat ze een publiek figuur is die regelmatig in de media is en met die tweets zet ze het hele ministerie en die veiligheidsorganistatie waarvoor ze werkt voor lul. Het gaat hier niet om een naamloze medewerker. De buitenlandse pers heeft het ook direct opgepikt dat een projectleider bij het ministerie van Veiligheid en Justitie in Nederland zegt dat IS een zionistisch complot is. Daar kun je maar op één manier op reageren en dat is ontslag.
Klopt, de wereldvreemdheid en de vooringenomenheid in de kringen van de bestuurlijke elite is enorm. Ze zijn daarnaast naast de eettentjes en de kleurige gewaden ook helemaal niet geinteresseerd in andere culturen, en weten er vaak bar weinig van af, en komen er ook niet mee in aanraking. Wat ze dan eens incidenteel in de krant lezen kunnen ze wegwuiven als kwajongensstreken. In dit geval komt het echter dichtbij, want deze vrouw is een van hen (althans zo werd ze gezien). Vandaar ook de heftige reactie wrs, terwijl deze vrouw helemaal niet zo'n controversieel standpunt inneemt voor iemand met haar achtergrond.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Probleem is dat een gast als Lodewijk Asscher zich niet kan voorstellen dat een hoogopgeleid persoon dergelijke theorieën kan aanhangen en dat geeft al een zekere wereldvreemdheid weer. Mensen in de buurt of min of meer in de buurt van Lodewijk Asscher (allemaal hoogopgeleid) passen zich aan aan Lodewijk, maar wat ze echt denken, dat weet-ie niet. Maar de mensen die een modale baan hebben en in aanraking komen met moslims, die moslims passen zich niet aan aan die modale medewerker, vaak weet die modale medewerker wel wat die moslims denken. En wat die mevrouw denkt, dat denken gewone moslims ook. De modale man zegt daar dan wat van, maar ja, Lodewijk gelooft dat niet, want hij heeft dat nog nooit van een moslim gehoord en de modale man is wrs niet hoogopgeleid en dus verdenkt hij hem ervan dat-ie stiekem Mein Kampf op internet zit te lezen.
Klopt, ik denk dat als moslims diep graven zij al het leed en ook dus ISIS zien als een onderdeel van de Grote Samenzwering die door de Joden wordt geleid. Ook de VS zien ze geheel al geleid door Joden. Nog steeds moet ik aanhoren hoe alle Joden zich op 9/11 hadden ziek gemeld, die werkten in het WTC. Het is allemaal niet zo vreemd, maar Lodewijk zijn maag keerde om.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:17 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Klopt, de wereldvreemdheid en de vooringenomenheid in de kringen van de bestuurlijke elite is enorm. Ze zijn daarnaast naast de eettentjes en de kleurige gewaden ook helemaal niet geinteresseerd in andere culturen, en weten er vaak bar weinig van af, en komen er ook niet mee in aanraking. Wat ze dan eens incidenteel in de krant lezen kunnen ze wegwuiven als kwajongensstreken. In dit geval komt het echter dichtbij, want deze vrouw is een van hen (althans zo werd ze gezien). Vandaar ook de heftige reactie wrs, terwijl deze vrouw helemaal niet zo'n controversieel standpunt inneemt voor iemand met haar achtergrond.
Besef je dat je nu precies hetzelfde doet als mevrouw Haifi?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:02 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wellicht dat ik sommige posts wat absoluut heb geformuleerd (het is tenslotte een discussieforum), maar:
- in de ambtenarij heeft men vaak hele vreemde ideeën over wat kwaliteit is en wat niet (al dan niet politiek gedreven)
- de overheid is een log, inefficient apparaat
- onder moslims heeft men uit de koran en hadith ingegeven (negatieve) ideeën over de joden; in het Midden-Oosten tiert het antisemitisme en complotdenken welig (Mein Kampf is er een bestseller, net als de Protocollen van de wijzen van Sion)
Wat jij clichés noemt, zijn domweg feiten.
Shh, waarom moet je het nou verpesten. Hij was lekker in een flow.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Besef je dat je nu precies hetzelfde doet als mevrouw Haifi?
Interessant punt, maar wat als ze had gezegd dat de marsmannetjes erachter zaten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:14 schreef Ceberut het volgende:
Ze heeft informatie opgedaan en daar een mening aan verbonden. Ze had net zo goed kunnen zeggen: de Saoedis zitten achter ISIS, dan had iedereen het prima gevonden.
Als ze een beetje advocaat inhuurt, dan zou ze hier een aardig zakcentje aan over moeten houden.
Nee, ik noem niet zomaar de Saoedies, daar zijn ook diverse theorieën over. http://www.independent.co(...)country-9602312.htmlquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:08 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Interessant punt, maar wat als ze had gezegd dat de marsmannetjes erachter zaten.
Evengoed interessant punt hoor. Waarom niet gewoon de Joden als zondebok aanwijzen?
Tsja, die strategie is niet echt meer populair hier zullen we maar zeggen. Je woont dan in het verkeerde land.
Hier moet je toch echt iets anders verzinnen.
De Maya's? Aliens? De Muppets?
Eerlijk gezegd denk ik dat je hier alleen kans van slagen hebt met: de Duitsers.
In hoeveel bochten ben je eigenlijk nog van plan om je in te draaien? De hele wereld is gek behalve Ceberut.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:14 schreef Ceberut het volgende:
Leuk en aardig al die drogredenen trouwens, welke in een rechtszaal nooit aangevoerd zullen worden.
Ja, op Fok! kan je roepen dat ze X zegt maar eigenlijk een antisemiet is en dat moslims in het algemeen antisemiet zijn. In een rechtszaal houden zulke argumenten geen stand.
Feit is, dat zij een uitspraak heeft gedaan over internationale politiek. Ze beweert dat ze deze mening is toegedaan na het lezen van diverse nieuwsartikelen. Deze uitspraak kan zij staven aan de hand van diverse artikelen, hoe geloofwaardig of ongeloofwaardig dan ook:
http://www.jpost.com/Midd(...)creating-ISIS-359875
http://basnews.com/en/New(...)--Kurds-and-US/24772
http://www.globalresearch(...)ments-reveal/5391593
http://www.intifada-pales(...)s-israels-interests/
http://www.intifada-pales(...)israel-us-duplicity/
http://www.veteranstoday.(...)-isil-leader-mossad/
Is het strafbaar wat ze heeft gedaan? Nee. Ze heeft enkel een niet zo populaire stelling ingenomen. Dat kan geen reden zijn om haar te ontslaan. Gaat een rechter voor haar bepalen of ze deze specifieke mening mocht hebben of niet? Dat lijkt mij niet. Het was misschien onhandig van haar, maar niets ernstig laakbaars. Ze heeft informatie opgedaan en daar een mening aan verbonden. Ze had net zo goed kunnen zeggen: de Saoedis zitten achter ISIS, dan had iedereen het prima gevonden.
Als ze een beetje advocaat inhuurt, dan zou ze hier een aardig zakcentje aan over moeten houden.
Ik probeer het een beetje objectief te benaderen in plaats van haar te diagnosticeren vanuit de onderbuik.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
In hoeveel bochten ben je eigenlijk nog van plan om je in te draaien? De hele wereld is gek behalve Ceberut.
Maar het bevestigt het geschetste beeld wel een beetje.
Tweet het de wereld in op je privé account en maandagochtend ben je voorpagina nieuws op Telegraaf.nl.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:33 schreef oksel12 het volgende:
De enige die er bewezen achter zitten zijn de Turken.
http://www.washingtonpost(...)ory.html?tid=HP_lede
Omdat het een feit is en geen onzin van aluhoedje websites.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Tweet het de wereld in op je privé account en maandagochtend ben je voorpagina nieuws op Telegraaf.nl.
Oh nee, nobody would care.
Als Annink het zou doen is hij morgen ook wereldnieuws.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Tweet het de wereld in op je privé account en maandagochtend ben je voorpagina nieuws op Telegraaf.nl.
Oh nee, nobody would care.
Is ook mijn favoriete zondebok eerlijk gezegd. Maar dan wel in de hoogsteigenlijke persoon van Erdogan, moslimbroeder bij uitstek, en zijn minzame, volgzame aanhangers. Corrupte aap en zelfbekende islamist plus of min mislukte imitator van Mussolini.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:33 schreef oksel12 het volgende:
Waarom 'den' en 'sch'?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:52 schreef Tamabralski het volgende:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit. En/of Amerika en Westerse intel. Het lijkt mij namelijk vrij evident gezien de laatste decennia dat Israel samen met Amerika het midden-oosten destabiliseren. Hierbij zouden tereurgroepen, eigenlijk huurlingen naar mijn mening die niets idealistisch zijn met de islam en alleen idealisme aanhangen voor geld en macht, uitstekend voor kunnen worden gebruikt. Dit lijkt mij verder logisch.
Logischer dan het blindelingse volgen van den ingebakken ondebruik over antisemitismeen hoe erg dit wel niet is. Wat zelfs in onze eigenlijk politiek ingebakken zit. Het geeft blijk dat er géén objectivisme meer bestaat wat betreft de staat Israel en haar politiek. Het is voor mij destemeer evident hoe vuistdiep de Israel-lobby zit verankerd in de aars van den Nederlandsche politiek. En zelfs de media. Helaasch. Hierdoor zal een andere invalshoek rondom het Midden oosten niet meer goed mogelijk kunnen zijn.
Erg jammer.
Hou jij je maar bezig met de massamoord in Gaza ipv overal Turkije bij te slepen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:33 schreef oksel12 het volgende:
Waarom 'den' en 'sch'?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:58 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Waarom 'den' en 'sch'?
Heb je enig bewijs voor je paranoia? Wil je zelf ook toch?
Er zou achter je visie een complot kunnen zitten.
Ik ben benieuwd.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:52 schreef Tamabralski het volgende:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit. En/of Amerika en Westerse intel. Het lijkt mij namelijk vrij evident gezien de laatste decennia dat Israel samen met Amerika het midden-oosten destabiliseren. Hierbij zouden tereurgroepen, eigenlijk huurlingen naar mijn mening die niets idealistisch zijn met de islam en alleen idealisme aanhangen voor geld en macht, uitstekend voor kunnen worden gebruikt. Dit lijkt mij logisch.
Logischer dan het blindelingse volgen van den ondebruikgevoel over antisemitisme. En hoe erg dit wel niet is. Wat zelfs in onze politiek ingebakken zit. Het geeft blijk dat er géén objectivisme meer bestaat wat betreft de staat Israel en haar politiek. Het is voor mij destemeer evident hoe vuistdiep de Israel-lobby zit verankerd in de aars van den Nederlandsche politiek. En zelfs de media. Hierdoor zal een andere invalshoek rondom het Midden oosten en terreurgroepen niet meer goed mogelijk kunnen zijn. Mischien de kern van het probleem ook nooit meer kunnen doorgronden nog aanpakken. Wanneer het wel zo is dat Amerika/Israel wel degelijk zelf achter deze terreurgroepen zitten.
IS/Al Qaida lijken wel merknamen waartegen gevochten kan en zal worden. En wat ik mij altijd afvraag is Cui Bono?
Erg jammer.
Komt ie weer hoor.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:09 schreef TeenWolf het volgende:
http://www.wijwordenwakke(...)s=M118&ss=P2545&l=NL
He spelnazi newbi.quote:
Goed argument.quote:
Shalom chaim shalooom.chamchimchomquote:
Oke, ik ga het spelletje spelen en je mag weerwoord geven, laten we even er vanuit gaan dat dit scenario 'klopt', dan moeten de volgende zaken ook kloppen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:52 schreef Tamabralski het volgende:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit.
Ik kan wel een aantal scenario's bedenken. Waarom zou je een groep moeten leiden of instructies geven, er zijn andere manieren om ze een richting op te sturen. Stel ik wil dat Nederland strenger optreedt tegen asielzoekers. Dan kan ik via chantage, omkoping en door infiltranten carriere te laten maken in de verschillende partijen zorgen dat ik een parlementaire meerderheid achter me krijg en verander ik de wet. Een flinke klus wat betreft resources en geld en tijd..quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:25 schreef Nintex het volgende:
[..]
Oke, ik ga het spelletje spelen en je mag weerwoord geven, laten we even er vanuit gaan dat dit scenario 'klopt', dan moeten de volgende zaken ook kloppen.
Nadat George W. Bush Saddam uit zijn paleis schopt met kruisraketten en de VS Irak overneemt ontstaat er een burgeroorlog. Een belangrijke groep die op staat tegen de Amerikaanse bezetting is Al Qaida in Irak, ook wel bekend als ISIL, Islamic State in Iraq and the Levant. In jou optiek heeft Israel dus de burgeroorlog in Irak aangewakkerd en Amerikaanse troepen aangevallen met aanslagen.
Bush krijgt op het laatste moment de 'surge'' door het congres. Hij verdrijft ISIL terug naar waar ze vandaan komen, maar waarschuwt dat Amerika de boel in de gaten moet blijven houden. Obama negeert ISIL volledig en richt zich op terugtrekking uit Irak. ISIL vlucht de grens over naar Syrie, alwaar ze meedoen tegen de strijd tegen Assad, uit opdracht van jawel, Israel. Als de strijd in Syrie vastloopt keren ze onder Israelische orders terug naar Irak om daar hun gebied flink uit te breiden en de Islamitische Staat te stichten met Sharia wetten en in de vrije tijd massagraven aan te leggen.
Oke, het lukt Israel al 60 jaar niet om het conflict met de Palestijnen op te lossen, maar dan moet ik 'geloven' dat het ze wel lukt om via ISIS allerlei conflicten in Irak en Syrie uit te lokken, dat in de eerste plaats geheim te houden en actief Amerika aan te vallen. Iedere poep en scheet van de koude oorlog is uiteindelijk uitgelekt, van de contra's van Reagan, de Cuba aanval van Kennedy tot Watergate, maar nee, ik moet mijn ogen openen en geloven dat Israel in staat is om allerlei terroristische groeperingen wereldwijd aan te sturen, zonder dat er 'iets' lekt.
Fantastisch: een denkfout aan het begin en eentje aan het einde.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:52 schreef Tamabralski het volgende:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit.
En wat ik mij altijd afvraag is Cui Bono?
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:09 schreef TeenWolf het volgende:
http://www.wijwordenwakke(...)s=M118&ss=P2545&l=NL
Ze beschuldigt in het openbaar een bevriende staat van het plegen van massamoorden. Staatssecretaris Nijs is voor minder ontslagen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:14 schreef Ceberut het volgende:
Leuk en aardig al die drogredenen trouwens, welke in een rechtszaal nooit aangevoerd zullen worden.
Ja, op Fok! kan je roepen dat ze X zegt maar eigenlijk een antisemiet is en dat moslims in het algemeen antisemiet zijn. In een rechtszaal houden zulke argumenten geen stand.
Feit is, dat zij een uitspraak heeft gedaan over internationale politiek. Ze beweert dat ze deze mening is toegedaan na het lezen van diverse nieuwsartikelen. Deze uitspraak kan zij staven aan de hand van diverse artikelen, hoe geloofwaardig of ongeloofwaardig dan ook:
Is het strafbaar wat ze heeft gedaan? Nee. Ze heeft enkel een niet zo populaire stelling ingenomen. Dat kan geen reden zijn om haar te ontslaan. Gaat een rechter voor haar bepalen of ze deze specifieke mening mocht hebben of niet? Dat lijkt mij niet. Het was misschien onhandig van haar, maar niets ernstig laakbaars. Ze heeft informatie opgedaan en daar een mening aan verbonden. Ze had net zo goed kunnen zeggen: de Saoedis zitten achter ISIS, dan had iedereen het prima gevonden.
Precies. Volkomen mee eens.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:50 schreef SeLang het volgende:
Het probleem is niet (vermeend) antisemitisme of iets dergelijks. Het probleem is dat ze kennelijk geen reëel idee heeft van waar bedreigingen vandaan komen en reeds gedebunkte complottheorieën die ze op internet leest kritiekloos voor waar aanneemt. Dat zijn nou niet bepaald de kwaliteiten die je wilt zien bij iemand die bij een veiligheidsorganisatie werkt. Ze werkte daar kennelijk bij HRM en neemt mensen aan. Als ze daadwerkelijk gelooft wat ze tweet (en ze zegt dat ze er nog steeds achter staat) dan bestaat de kans dat ze mensen die ook zo denken niet als totale crackpot herkent en ze aanneemt! Heb je een mooi gat in je beveiliging of erger, een saboteur. Ze is dus gewoon niet geschikt voor haar werk.
Daar bovenop heb je nog de factor dat ze een publiek figuur is die regelmatig in de media is en met die tweets zet ze het hele ministerie en die veiligheidsorganistatie waarvoor ze werkt voor lul. Het gaat hier niet om een naamloze medewerker. De buitenlandse pers heeft het ook direct opgepikt dat een projectleider bij het ministerie van Veiligheid en Justitie in Nederland zegt dat IS een zionistisch complot is. Daar kun je maar op één manier op reageren en dat is ontslag.
Precies hoe zijn deze gevallen volgens jou vergelijkbaar?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:20 schreef ntm het volgende:
Ik snap ergens wel dat deze uitspraak niet bij haar functie zou passen, maar er zijn ook andere ambtenaren van verschillende ministeries die kwalijke tweets hebben gepost (met een racistisch tintje). Of een ambtenaar die bij het zelfde ministerie werkt als Yasmina, die regelmatig naar Israël gaat om daar vrijwilligerswerk te doen bij het IDF. Dat past zogezegd toch ook niet bij zijn functie? Echter hebben deze mensen geen standje gehad of iets, en schorsing/ontslaging al helemaal niet. Er wordt door de Nederlandse overheid met twee maten gemeten, en dat vind ik kwalijk.
In de zin dat het allemaal niet bij een ambtenaarsfunctie past. Wat in principe de reden is dat Yasmina is ontslagen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Precies hoe zijn deze gevallen volgens jou vergelijkbaar?
Ook dat ligt volgens mij net even iets anders.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:34 schreef ntm het volgende:
[..]
In de zin dat het allemaal niet bij een ambtenaarsfunctie past. Wat in principe de reden is dat Yasmina is ontslagen.
quote:Update 13.14 - Het ministerie van Veiligheid en Justitie en Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) nemen ‘volstrekt afstand’ van de uitlatingen die Haifi later verwijderde. Het ministerie bevestigt de schorsing. “Omdat haar uitlatingen rechtstreeks betrekking hebben op het werk van de NCTV, vormt dat aanleiding om haar detachering van werkzaamheden bij NCSC/NCTV met onmiddellijke ingang te beëindigen”, zo luidt de toelichting.
Ik denk het niet, want de leidende gedachte achter het antisemitisme is dat al het kwaad in de wereld een Joods complot is.quote:Als ze een beetje advocaat inhuurt, dan zou ze hier een aardig zakcentje aan over moeten houden.
Misschien heb ik het gemist:quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:12 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ze beschuldigt in het openbaar een bevriende staat van het plegen van massamoorden. Staatssecretaris Nijs is voor minder ontslagen.
Daarbij is ze, zoals SeLang al heeft opgemerkt, duidelijk ongeschikt voor haar taak.
Eerst kom je op de proppen met een reeks artikelen waarin zij gelezen kan hebben dat Israel dit gedaan heeft, en nu vraag je aan mij of ze Israel ook genoemd heeft? Je geklier begint nu wel erg doorzichtig te worden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Misschien heb ik het gemist:
Heeft ze Israël ook genoemd?
Heeft ze gezegd dat Israël massamoorden pleegt namens ISIS?
Als je haar dan wil aanvallen, doe het dan tenminste technisch correct en niet op basis van jouw beeld van wat ze "eigenlijk" heeft gezegd. Type drogreden = stroman.
Ah oke, bedankt voor de uitleg. Toch blijf ik het absurd vinden dat andere ambtenaren over andere dingen geen standje krijgen, nota bene ook iemand van dezelfde ministerie. Wat mensen in de politiek roepen moeten ze zelf weten...quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ook dat ligt volgens mij net even iets anders.
[..]
Hoe zou jij zoveel als "ISIS kan niets met de islam te maken hebben, het zijn de zionisten!" dan willen duiden?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:47 schreef ntm het volgende:
Aha de antisemitismekaart wordt ook even getrokken natuurlijk.
Haar uitspraak is typisch antisemitisch. Meestal houden mensen die dit soort gedachten hebben die voor zich. Je kunt je niet voorstellen dat ze dit aan een lunchtafeltje met Asscher verkondigd zou hebben. Maar een tweet in je veilige huiskamer is gauw gemaakt, en daarmee heeft ze zichzelf verraden. Dom, dat weet ze waarschijnlijk zelf ook.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:47 schreef ntm het volgende:
Aha de antisemitismekaart wordt ook even getrokken natuurlijk.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:49 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Haar uitspraak is typisch antisemitisch. Meestal houden mensen die dit soort gedachten hebben die voor zich. Je kunt je niet voorstellen dat ze dit aan een lunchtafeltje met Asscher verkondigd zou hebben. Maar een tweet in je veilige huiskamer is gauw gemaakt, en daarmee heeft ze zichzelf verraden. Dom, dat weet ze waarschijnlijk zelf ook.
Maar het is wel een gegeven dat veel mensen zo denken en een maatschappelijke discussie is wellicht nodig, misschien kan het mensen die dit soort gedachten hebben, opgedaan op sommige sites of vanuit het Midden Oosten, nog op redelijker gedachten gebracht worden. Want het antisemitisme neemt toe en als je daar iets aan wilt doen, is dit een van de manieren.
Niet alleen naief maar ook nog eens kinderachtig dus.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:59 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het met me eens bent.
Het is niet de eigen groep.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:02 schreef skrn het volgende:
Het ontkennen van wandaden door je eigen groep is iets heel menselijks, dat is echt niet alleen voorbestemd aan moslims. Zo raar vind ik dat niet, ik vind het alleen laf.
Nee, de mevrouw in kwestie vindt ISIS geen moslims, maar ingehuurde moordenaars om de islam in een kwaad daglicht te zetten.quote:
Ja, ik kom met die artikelen. Waarom zou je mijn links aan haar toeschrijven?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:45 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Eerst kom je op de proppen met een reeks artikelen waarin zij gelezen kan hebben dat Israel dit gedaan heeft, en nu vraag je aan mij of ze Israel ook genoemd heeft? Je geklier begint nu wel erg doorzichtig te worden.
Hoezo naief?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
Niet alleen naief maar ook nog eens kinderachtig dus.
Ze is - met een eigenlijk constante focus op diversiteit - via een raadslidmaatschap voor de PvdA de ambtelijke ladder op geklommen en ook thans nog actief voor de PvdA als scout.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:05 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee, de mevrouw in kwestie vindt ISIS geen moslims, maar ingehuurde moordenaars om de islam in een kwaad daglicht te zetten.
Het is goed dat ze weg is. Maar ik kan niet ontdekken hoe het PvdA-lidmaatschap nu echt relevant is in deze kwestie, maar dat paste wel lekker in het verhaal van Elsevier en de Telegraaf.
Ze zegt nergens dat die mensen zelf zijn ingehuurd. Ze geeft aan dat er een zionistisch complot is. Hoeft niet perse sprake te zijn dat alle ISIS leden zijn ingehuurd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:05 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee, de mevrouw in kwestie vindt ISIS geen moslims, maar ingehuurde moordenaars om de islam in een kwaad daglicht te zetten.
Het is goed dat ze weg is. Maar ik kan niet ontdekken hoe het PvdA-lidmaatschap nu echt relevant is in deze kwestie, maar dat paste wel lekker in het verhaal van Elsevier en de Telegraaf.
Waaruit blijkt dat?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ze is - met een eigenlijk constante focus op diversiteit - via een raadslidmaatschap voor de PvdA de ambtelijke ladders op geklommen en ook thans nog actief voor de PvdA als scout.
Ja, de media-beelden kunnen natuurlijk op nep zijn; alles kan in een complot-theorie.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ze zegt nergens dat die mensen zelf zijn ingehuurd. Ze geeft aan dat er een zionistisch complot is. Hoeft niet perse sprake te zijn dat alle ISIS leden zijn ingehuurd.
Haar linkedin-profiel dat leest als een slechte grap.quote:
Nee. Het is niet zwart-wit. Inmenging kan op verschillende manieren:quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:09 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, de media-beelden kunnen natuurlijk op nep zijn; alles kan in een complot-theorie.
Ellian is zelf moslim geweest dus zal er wel het een en ander van afweten hoe de denkwereld van die mensen in elkaar zit. Volgens mij klopt het allemaal wel aardig wat hij schrijft.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Oef, wat een slechte column weer van Afshin Ellian. Een hoop gespeculeer, dat zonder meer.
Goed weerwoord, met opzichtige ontwijking en slecht vertaald Engels. Laat dat antisemitisme maar zitten, dit is anti-Aristotelianisme.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, ik kom met die artikelen. Waarom zou je mijn links aan haar toeschrijven?
Argumenteren 101 heb je gemist?
Je schrijft haar ideeën toe en vervolgens ga je je eigen standpunt verdedigen op basis van de ideeën die je haar zojuist hebt toegeschreven.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:00 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Goed weerwoord, met opzichtige ontwijking en slecht vertaald Engels. Laat dat antisemitisme maar zitten, dit is anti-Aristotelianisme.
quote:Stropopredenering
Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat dit standpunt gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.
De welbekende Argumentum ad hominem. Ga door, ik heb bijna drogreden-bingo.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:09 schreef TitusPullo het volgende:
Oe, de Wiki. De Bijbel van de amateuradvocaat.
Is dit serieus? Indien ja, dan heb je enge denkbeelden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:52 schreef Tamabralski het volgende:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit. En/of Amerika en Westerse intel. Het lijkt mij namelijk vrij evident gezien de laatste decennia dat Israel samen met Amerika het midden-oosten destabiliseren. Hierbij zouden tereurgroepen, eigenlijk huurlingen naar mijn mening die niets idealistisch zijn met de islam en alleen idealisme aanhangen voor geld en macht, uitstekend voor kunnen worden gebruikt. Dit lijkt mij logisch.
Logischer dan het blindelingse volgen van den ondebruikgevoel over antisemitisme. En hoe erg dit wel niet is. Wat zelfs in onze politiek ingebakken zit. Het geeft blijk dat er géén objectivisme meer bestaat wat betreft de staat Israel en haar politiek. Het is voor mij destemeer evident hoe vuistdiep de Israel-lobby zit verankerd in de aars van den Nederlandsche politiek. En zelfs de media. Hierdoor zal een andere invalshoek rondom het Midden oosten en terreurgroepen niet meer goed mogelijk kunnen zijn. Mischien de kern van het probleem ook nooit meer kunnen doorgronden nog aanpakken. Wanneer het wel zo is dat Amerika/Israel wel degelijk zelf achter deze terreurgroepen zitten.
IS/Al Qaida lijken wel merknamen waartegen gevochten kan en zal worden. En wat ik mij altijd afvraag is Cui Bono?
Erg jammer.
Jij hebt niet echt veel gevoel voor verhoudingen hè? Deze dingen zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:20 schreef ntm het volgende:
Ik snap ergens wel dat deze uitspraak niet bij haar functie zou passen, maar er zijn ook andere ambtenaren van verschillende ministeries die kwalijke tweets hebben gepost (met een racistisch tintje). Of een ambtenaar die bij hetzelfde ministerie werkt als Yasmina, die regelmatig naar Israël gaat om daar vrijwilligerswerk te doen bij het IDF. Dat past zogezegd toch ook niet bij zijn functie? Echter hebben deze mensen geen standje gehad of iets, en schorsing/ontslaging al helemaal niet. Er wordt door de Nederlandse overheid met twee maten gemeten, en dat vind ik kwalijk.
Dat komt omdat 'die andere dingen' lang niet zo erg zijn als deze tweet. Ik vind het knap dat je dat niet snapt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:45 schreef ntm het volgende:
[..]
Ah oke, bedankt voor de uitleg. Toch blijf ik het absurd vinden dat andere ambtenaren over andere dingen geen standje krijgen, nota bene ook iemand van dezelfde ministerie. Wat mensen in de politiek roepen moeten ze zelf weten...
Je begrijpt ook al niet wat een persoonlijke aanval is. (Voor de duidelijkheid: dit is evenmin een persoonlijke aanval.)quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:10 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De welbekende Argumentum ad hominem. Ga door, ik heb bijna drogreden-bingo.
Hoezo is dat 'menselijk'? Ik zou dat bijvoorbeeld nooit doen. Ben ik nu niet 'menselijk'?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:02 schreef skrn het volgende:
Het ontkennen van wandaden door je eigen groep is iets heel menselijks, dat is echt niet alleen voorbestemd aan moslims. Zo raar vind ik dat niet, ik vind het alleen laf.
Mijn argument zou minder geldig zijn omdat ik de Wiki erbij haal, duidelijk voorbeeld van een ad hominem.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:14 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Je begrijpt ook al niet wat een persoonlijke aanval is. (Voor de duidelijkheid: dit is evenmin een persoonlijke aanval.)
Niet elke persoonlijke aanval heeft als doel om een argument te pareren. Wel bij de les blijven. Deze opmerking die je aanhaalt heeft uberhaupt niets met een redenering te maken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:14 schreef TitusPullo het volgende:
Een persoonlijke aanval zou zijn: ja, bingo, dat vinden ze leuk bij jullie in het theehuis.
Zelfs áls al die artikelen van jou kloppen, dan NOG kan je niet zeggen dat 'ISIS bedacht is door de zionisten om de islam zwart te maken'. Haar vermogen om te reduceren en deduceren is dusdanig beperkt dat je haar nóóit een functie met een dergelijke verantwoordelijkheid kan laten uitvoeren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:14 schreef Ceberut het volgende:
En dan blijft toch de-belangrijke- vraag: hoe is ze in godsnaam op die positie terechtgekomen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zelfs áls al die artikelen van jou kloppen, dan NOG kan je niet zeggen dat 'ISIS bedacht is door de zionisten om de islam zwart te maken'. Haar vermogen om te reduceren en deduceren is dusdanig beperkt dat je haar nóóit een functie met een dergelijke verantwoordelijkheid kan laten uitvoeren.
Je zegt stellig nooit. Ik zie die noodzakelijkheid in je argumentatie niet. Dat ze een verkeerde conclusie trekt in een bepaalde met emotie overladen zaak, wil niet automatisch zeggen dat ze haar werk opeens niet meer kan uitvoeren.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zelfs áls al die artikelen van jou kloppen, dan NOG kan je niet zeggen dat 'ISIS bedacht is door de zionisten om de islam zwart te maken'. Haar vermogen om te reduceren en deduceren is dusdanig beperkt dat je haar nóóit een functie met een dergelijke verantwoordelijkheid kan laten uitvoeren.
Inderdaad. Maar ik heb wel een vermoeden, zij het dat het pure speculatie is. Bij sollicitatiegesprekken mag in principe nooit naar je religie gevraagd worden, en dat zal de overheid dus ook niet doen. Het zou me niks verbazen als deze vrouw relatief intelligent is op de meeste gebieden, maar zoals zoveel gelovigen heeft zij een 'blind spot' als het om de islam gaat waardoor al haar ratio, kennis en kunde overboord gegooid wordt zodra iemand aan haar geloof komt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dan blijft toch de-belangrijke- vraag: hoe is ze in godsnaam op die positie terechtgekomen.
Dat is ook meteen het antwoord. Schijnbaar is ze wel capabel en voert ze haar werk naar behoren uit.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dan blijft toch de-belangrijke- vraag: hoe is ze in godsnaam op die positie terechtgekomen.
Als ze niet zo halsstarrig op de radio had verkondigd dat ze achter haar woorden blijft staan, had ik je misschien gelijk gegeven. Maar dat iemand zelfs na een paar uur nadenken nog steeds als een gebrainwasht figuur op de radio overkomt, spreekt niet in haar voordeel. Daarnaast is er zoals Opstelten zei een gedragscode voor uitlatingen op sociale media en die heeft ze bewust doorbroken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:20 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je zegt stellig nooit. Ik zie die noodzakelijkheid in je argumentatie niet. Dat ze een verkeerde conclusie trekt in een bepaalde met emotie overladen zaak, wil niet automatisch zeggen dat ze haar werk opeens niet meer kan uitvoeren.
Om die redenering te laten kloppen, moet een een dwingend verband zitten tussen de twee zaken die je noemt. Dat is er niet.
Als ze zich niet vertweet had had ze daar ik weet niet hoe lang kunnen blijven zitten. Akelig idee.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik heb wel een vermoeden, zij het dat het pure speculatie is. Bij sollicitatiegesprekken mag in principe nooit naar je religie gevraagd worden, en dat zal de overheid dus ook niet doen. Het zou me niks verbazen als deze vrouw relatief intelligent is op de meeste gebieden, maar zoals zoveel gelovigen heeft zij een 'blind spot' als het om de islam gaat waardoor al haar ratio, kennis en kunde overboord gegooid wordt zodra iemand aan haar geloof komt.
Komt Wiki mij nu in elkaar slaan?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:16 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Mijn argument zou minder geldig zijn omdat ik de Wiki erbij haal, duidelijk voorbeeld van een ad hominem.
Ja, terwijl het volgens mij toch relatief makkelijk op te sporen is. Gewoon mensen zoals zij een assessment laten doen met (al dan niet fictieve) cases, dan blijkt toch snel zat hoe haar denkbeelden zijn.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als ze zich niet vertweet had had ze daar ik weet niet hoe lang kunnen blijven zitten. Akelig idee.
Heb inmiddels geen hoge pet meer op van de screening. En juist op die plek moet dat uiterst zorgvuldig zijn.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, terwijl het volgens mij toch relatief makkelijk op te sporen is. Gewoon mensen zoals zij een assessment laten doen met (al dan niet fictieve) cases, dan blijkt toch snel zat hoe haar denkbeelden zijn.
Wat nog merkwaardiger is dat is hoe ze als antropologe bij zulke theorieën komt. Dat is juist een vak dat extreem kritisch naar dergelijke denkbeelden en mythes kijkt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Welke research heb jij gedaan naar het onderwerp? Opeens is iedereen Midden-Oosten expert geworden en staat het bij voorbaat vast dat de theorie geen enkele geloofwaardigheid heeft. Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Wat nog merkwaardiger is dat is hoe ze als antropologe bij zulke theorieën komt. Dat is juist een vak dat extreem kritisch naar dergelijke denkbeelden en mythes kijkt.
Stropop, dit is nu die lekkere stropop, stropopquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Welke research heb jij gedaan naar het onderwerp? Opeens is iedereen Midden-Oosten expert geworden en staat het bij voorbaat vast dat de theorie geen enkele geloofwaardigheid heeft. Hoe kom je daarbij?
Hoe ik erbij kom? Gezond verstand. Zo geloof ik ook het Noord-Koreaanse verhaal dat vogels bij de dood van Kim Jong-Il speciaal naar zijn tombe vlogen om de laatste eer te bewijzen niet. Toch ben ik geen expert op het gebied van Noord-Korea of vogels.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Welke research heb jij gedaan naar het onderwerp? Opeens is iedereen Midden-Oosten expert geworden en staat het bij voorbaat vast dat de theorie geen enkele geloofwaardigheid heeft. Hoe kom je daarbij?
Exact wat ik dacht. Je serveert het al meteen af omdat je het een "typische zondebok-mythe" vindt en het niet binnen "gezond verstand" past. Hierbij toets jij dit aan jouw eigen referentiekader, zonder ook maar enige intentie om er serieus naar te kijken. Op basis hiervan zou je elk complotdenken kunnen wegwuiven, terwijl er ook daadwerkelijk complotten bestaan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:50 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Hoe ik erbij kom? Gezond verstand. Zo geloof ik ook het Noord-Koreaanse verhaal dat vogels bij de dood van Kim Jong-Il speciaal naar zijn tombe vlogen om de laatste eer te bewijzen niet. Toch ben ik geen expert op het gebied van Noord-Korea of vogels.
Dit verhaal is een typische zondebok-mythe. Het plaatst de puurheid van het eigene (Islam) tegenover de smerigheid die van buiten komt (het Zionisme). Dit soort dingen leert iedere eerstejaars antropologie. Wat ik wel weer weet aangezien ik een keuzevak hierin gevolgd heb.
Dat laatste is precies hoe het is denk ik.. Ik neem aan dat zij oprecht gelovig is en trots is op haar geloof. Dat zijn de meeste gelovigen. Het is dan moeilijk om te accepteren dat iets dat zo door en door slecht is als IS een product is van je eigen geloof. Wat ik haar meer kwalijk neem is dat ze dan maar de 'zionisten' de schud geeft van IS. Zie gewoon onder ogen dat je eigen geloof dit soort misbaksels voortbrengt en wees eerlijk, maar zelfreflectie is helaas geen eigenschap waar moslims bekend om staan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik heb wel een vermoeden, zij het dat het pure speculatie is. Bij sollicitatiegesprekken mag in principe nooit naar je religie gevraagd worden, en dat zal de overheid dus ook niet doen. Het zou me niks verbazen als deze vrouw relatief intelligent is op de meeste gebieden, maar zoals zoveel gelovigen heeft zij een 'blind spot' als het om de islam gaat waardoor al haar ratio, kennis en kunde overboord gegooid wordt zodra iemand aan haar geloof komt.
Niet van dit 'complot'. Het slaat gewoon nergens op.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Exact wat ik dacht. Je serveert het al meteen af omdat je het een "typische zondebok-mythe" vindt en het niet binnen "gezond verstand" past. Hierbij toets jij dit aan jouw eigen referentiekader, zonder ook maar enige intentie om er serieus naar te kijken. Op basis hiervan zou je elk complotdenken kunnen wegwuiven, terwijl er ook daadwerkelijk complotten bestaan.
Is kritisch nadenken geen onderdeel van antropologie? Omdat zionisten het onderwerp kunnen zijn van zondebok-denken, kunnen zionisten dus nooit onderdeel van een echt complot zijn?
Turkse nationalisten.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:06 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Hou jij je maar bezig met de massamoord in Gaza ipv overal Turkije bij te slepen.
Mwah, zo onwaarschijnlijk is dat nu ook weer nietquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:50 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Zo geloof ik ook het Noord-Koreaanse verhaal dat vogels bij de dood van Kim Jong-Il speciaal naar zijn tombe vlogen om de laatste eer te bewijzen niet.
Ik bedoel met menselijk natuurlijk de figuurlijke zin, als iets wat mensen snel geneigd zijn te doen. En ja, heel veel mensen, ook niet-moslims, hebben over het algemeen weinig zelf-reflectie.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoezo is dat 'menselijk'? Ik zou dat bijvoorbeeld nooit doen. Ben ik nu niet 'menselijk'?
Het klopt wel dat veel mensen hun eigen groep blindelings verdedigen, maar dat komt door een chronisch gebrek aan intelligentie en moreel besef (iets wat bij héééél veel gelovigen beide aanwezig is).
Wat stel je voor? Dat we moslims in overheidsfunctie gaan verdoven, in de operatiekamer neerleggen, de hersenpan opensnijden, de hersentjes eruit pakken en analyseren wat er in hun hoofdjes plaatsvinden, en ze dan wegtrappen als ze er extreme denkbeelden op nahouden?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
nvmquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:02 schreef skrn het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Dat we moslims in overheidsfunctie gaan verdoven, in de operatiekamer neerleggen, de hersenpan opensnijden, de hersentjes eruit pakken en analyseren wat er in hun hoofdjes plaatsvinden, en ze dan wegtrappen als ze er extreme denkbeelden op nahouden?
Dat ben ik met je eens, maar dat betekent niet dat iets 'begrijpelijk' is omdat het 'menselijk' is oid, het blijft gewoon dom...quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:58 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik bedoel met menselijk natuurlijk de figuurlijke zin, als iets wat mensen snel geneigd zijn te doen. En ja, heel veel mensen, ook niet-moslims, hebben over het algemeen weinig zelf-reflectie.
Leuk, maar wat ze twitterde is dit: "ISIS heeft niets met Islam te maken.. is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken''.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:52 schreef Tamabralski het volgende:
Erg jammer.
quote:Conspiracy theories
Conspiracy theories reign usually in undemocratic societies lacking transparent institutions, free and vibrant media and a political culture that does not shy away from dealing with issues that some may consider taboos.
Clinging to conspiracy theories, particularly in times of challenge and uncertainty becomes attractive because it relieves the believers of any sense of responsibility for what is taking place in their midst, and apportion it to hidden and powerful forces beyond their control. Denial of reality and/or responsibility is the other side of conspiracy theories. In this manufactured world others, usually conniving, ill-intentioned and cunning are behind our travails and not us.
Jawel, de dingen zijn minstens net zo erg.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat komt omdat 'die andere dingen' lang niet zo erg zijn als deze tweet. Ik vind het knap dat je dat niet snapt.
Ik word gewoon moe van mensen die alles maar op antisemitisme gooien. Tegen zionisme zijn is niet hetzelfde als tegen alle joden zijn. Ik merk het ook met het Israël/Palestina conflict. Als iemand kritiek heeft op het handelen van de staat Israël, dan wordt dat gelijk afgedaan als antisemitisme door anderen. Tuurlijk komt het wel voor, dat ontken ik niet. Alleen zie ik het woord antisemitisme toch wel vaak in de verkeerde context gebruikt worden. Overigens neemt de moslimhaat ook toe, maar daar hoor je jou zeker niet over?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:49 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Haar uitspraak is typisch antisemitisch. Meestal houden mensen die dit soort gedachten hebben die voor zich. Je kunt je niet voorstellen dat ze dit aan een lunchtafeltje met Asscher verkondigd zou hebben. Maar een tweet in je veilige huiskamer is gauw gemaakt, en daarmee heeft ze zichzelf verraden. Dom, dat weet ze waarschijnlijk zelf ook.
Maar het is wel een gegeven dat veel mensen zo denken en een maatschappelijke discussie is wellicht nodig, misschien kunnen mensen die dit soort gedachten hebben, opgedaan op sommige sites of vanuit het Midden Oosten, nog op redelijker gedachten gebracht worden. Want het antisemitisme neemt toe en als je daar iets aan wilt doen, is dit een van de manieren.
Veel mensen gooien dat gewoon op 1 hoop omdat veel anti-zionisten ook antisemitisch zijn. Dat blijkt regelmatig tijdens betogingen de laatste tijd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:59 schreef ntm het volgende:
[..]
Ik word gewoon moe van mensen die alles maar op antisemitisme gooien. Tegen zionisme zijn is niet hetzelfde als tegen alle joden zijn. Ik merk het ook met het Israël/Palestina conflict. Als iemand kritiek heeft op het handelen van de staat Israël, dan wordt dat gelijk afgedaan als antisemitisme door anderen. Tuurlijk komt het wel voor, dat ontken ik niet. Alleen zie ik het woord antisemitisme toch wel vaak in de verkeerde context gebruikt worden. Overigens neemt de moslimhaat ook toe, maar daar hoor je jou zeker niet over?
En als iemand kritiek heeft op de islam wordt dat afgedaan als racismequote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:59 schreef ntm het volgende:
[..]
Ik word gewoon moe van mensen die alles maar op antisemitisme gooien. Tegen zionisme zijn is niet hetzelfde als tegen alle joden zijn. Ik merk het ook met het Israël/Palestina conflict. Als iemand kritiek heeft op het handelen van de staat Israël, dan wordt dat gelijk afgedaan als antisemitisme door anderen. Tuurlijk komt het wel voor, dat ontken ik niet. Alleen zie ik het woord antisemitisme toch wel vaak in de verkeerde context gebruikt worden. Overigens neemt de moslimhaat ook toe, maar daar hoor je jou zeker niet over?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Handvest_van_Hamasquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:59 schreef ntm het volgende:
[..]
quote:Een aantal belangrijke punten uit het handvest zijn:
Uit het voorwoord: Israël zal opkomen en zal overeind blijven tot de islam het elimineert, net zoals die de voorgangers ervan heeft geëlimineerd.
Artikel 1: De Islamitische Verzetsbeweging baseert haar richtlijnen op de islam; ontleent daaraan haar denken, interpretaties en denkbeelden over het bestaan, het leven en menselijkheid; verwijst ernaar voor wat betreft haar handelen; en is erdoor geïnspireerd bij iedere stap die wordt gezet.
Uit artikel 2: De Islamitische verzetsbeweging is één der vleugels van de Moslim Broeders in Palestina. De Moslimbroederschap is een wereldorganisatie, de grootste islamitische beweging in het moderne tijdperk.
Uit artikel 6: De Islamitische Verzetsbeweging is een specifiek Palestijnse beweging die haar trouw aan Allah verschuldigd is, haar levenswijze aan de islam ontleent en ernaar streeft het vaandel van Allah over iedere centimeter van Palestina te doen wapperen.
Uit artikel 7: Hamas heeft ernaar verlangd Allah's belofte ten uitvoer te leggen, hoeveel tijd dat ook kost. Mohammed ... zei: "De dag des oordeels zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die zullen zeggen: 'O moslims, o Abdullah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'."
Uit artikel 10: De islamitische verzetsbeweging zal de onderdrukten ondersteunen, zal rechtvaardigheid brengen en de onrechtvaardigheid verslaan, in woord en daad en met al zijn macht en overal waar het kan.
Uit artikel 11: De islamitische verzetsbeweging gaat ervan uit dat Palestina een islamitische waqf is voor de toekomstige moslimgeneraties tot de Dag des oordeels.
Uit artikel 13: Er is geen oplossing voor het Palestijnse probleem dan de jihad.
Uit artikel 28: Nooit mag vergeten worden dat na de verovering van de Heilige Stad door de Joden in 1967 zij bij de Al-Aqsamoskee hebben verkondigd: Mohammed is dood en zijn afstammelingen zijn alle vrouwen. Israël, jodendom en Joden hebben de islam en alle moslims uitgedaagd. Moge de lafaards nooit slapen.
Uit artikel 31: De islamitische verzetsbeweging is een humane beweging. De beweging neemt de mensenrechten in acht en wordt geleid door de islamische verdraagzaamheid waar het om de houding tegenover andere godsdiensten gaat. (...) Onder de schaduw van de islam kunnen leden van de drie godsdiensten islam, christendom en jodendom in vrede en harmonie samenleven. Deze vrede en harmonie is alleen mogelijk onder de schaduw van de islam.
Uit artikel 32: Het verlaten van de conflictcirkel met Israël is hoogverraad; vervloekt zij degene die dat doet.
Uit artikel 35: De islamitische verzetsbeweging neemt een voorbeeld aan o.a. Saladin en hoe hij Palestina van de Kruisvaarders bevrijdde.
Beweren dat Israel achter IS zit heeft niets te maken met het lot van de Palestijnen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:59 schreef ntm het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 augustus 2014 07:51 schreef Loekie1 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)al_voor_Haifi__.html
Dat had je echt niet zien aankomen?quote:Op zondag 17 augustus 2014 09:56 schreef Scorpie het volgende:
Wacht even, er zijn dus meer van zulke idioten?
Weet je wie ook van censuur hield?quote:Op zondag 17 augustus 2014 09:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Not sure if trolling. (De beheerder dan natuurlijk.)
Vertel.quote:Op zondag 17 augustus 2014 10:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Weet je wie ook van censuur hield?
3000 mensen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 07:51 schreef Loekie1 het volgende:
Omstreden ambtenaar krijgt bijval
door Alexander Bakker
DEN HAAG -
Duizenden mensen spreken via een speciale pagina op Facebook hun steun uit voor de omstreden justitieambtenaar Yasmina Haifi. Ze komen vooral voor haar op omdat ze het met haar theorie eens zijn dat de gruweldaden van terreurorganisatie ISIS een zionistisch complot vormen.
Dat het niet alleen gaat om steun voor Haifi bleek nadat een Facebookgebruiker een bericht plaatste met de oproep aan het voormalige Haagse PvdA-raadslid haar complottheorie moet terugnemen. „Deze pagina is bedoeld voor mensen die Haifi steunen, dus ook dat het zionisme en ISIS verband hebben”, reageert de initiatiefnemer van de actie die daarop de oproep direct verwijderde.
Binnen één dag was er steun van 3000 mensen. PvdA-politici hebben keihard uitgehaald naar de voormalige ’talentscout’ van de partij.
De beerput gaat open.
Hoe kan het ook anders, de enige manier om onrust te voorkomen in het Midden Oosten door de gruweldaden dag in dag uit van de islam, is door te vertellen dat het een Zionistisch complot is.
4000 alquote:
Geweldig dit! Opeens valt het masker af van duizenden "goed geintegreerde gematigde moslims"quote:Op zondag 17 augustus 2014 07:51 schreef Loekie1 het volgende:
Omstreden ambtenaar krijgt bijval
door Alexander Bakker
DEN HAAG -
Duizenden mensen spreken via een speciale pagina op Facebook hun steun uit voor de omstreden justitieambtenaar Yasmina Haifi. Ze komen vooral voor haar op omdat ze het met haar theorie eens zijn dat de gruweldaden van terreurorganisatie ISIS een zionistisch complot vormen.
Dat het niet alleen gaat om steun voor Haifi bleek nadat een Facebookgebruiker een bericht plaatste met de oproep aan het voormalige Haagse PvdA-raadslid haar complottheorie moet terugnemen. „Deze pagina is bedoeld voor mensen die Haifi steunen, dus ook dat het zionisme en ISIS verband hebben”, reageert de initiatiefnemer van de actie die daarop de oproep direct verwijderde.
Binnen één dag was er steun van 3000 mensen. PvdA-politici hebben keihard uitgehaald naar de voormalige ’talentscout’ van de partij.
Link?quote:Op zondag 17 augustus 2014 10:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
4000 alen dan die reacties en plaatjes
daar zit echt een hoop agressieve figuren bij, niet te zuinig.
Vind de resultaten van hun zoektocht naar dit soort content eigenlijk ook wel een Fok!-topic waard:quote:Op zondag 17 augustus 2014 10:01 schreef Scorpie het volgende:
Die paginamijn god, zoveel intellectueel armoe op 1 FB pagina
We kunnen een heel,subforum vullen met dit soort lui.quote:Op zondag 17 augustus 2014 10:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Vind de resultaten van hun zoektocht naar dit soort content eigenlijk ook wel een Fok!-topic waard:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |