Ah oke, bedankt voor de uitleg. Toch blijf ik het absurd vinden dat andere ambtenaren over andere dingen geen standje krijgen, nota bene ook iemand van dezelfde ministerie. Wat mensen in de politiek roepen moeten ze zelf weten...quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ook dat ligt volgens mij net even iets anders.
[..]
Hoe zou jij zoveel als "ISIS kan niets met de islam te maken hebben, het zijn de zionisten!" dan willen duiden?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:47 schreef ntm het volgende:
Aha de antisemitismekaart wordt ook even getrokken natuurlijk.
Haar uitspraak is typisch antisemitisch. Meestal houden mensen die dit soort gedachten hebben die voor zich. Je kunt je niet voorstellen dat ze dit aan een lunchtafeltje met Asscher verkondigd zou hebben. Maar een tweet in je veilige huiskamer is gauw gemaakt, en daarmee heeft ze zichzelf verraden. Dom, dat weet ze waarschijnlijk zelf ook.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:47 schreef ntm het volgende:
Aha de antisemitismekaart wordt ook even getrokken natuurlijk.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:49 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Haar uitspraak is typisch antisemitisch. Meestal houden mensen die dit soort gedachten hebben die voor zich. Je kunt je niet voorstellen dat ze dit aan een lunchtafeltje met Asscher verkondigd zou hebben. Maar een tweet in je veilige huiskamer is gauw gemaakt, en daarmee heeft ze zichzelf verraden. Dom, dat weet ze waarschijnlijk zelf ook.
Maar het is wel een gegeven dat veel mensen zo denken en een maatschappelijke discussie is wellicht nodig, misschien kan het mensen die dit soort gedachten hebben, opgedaan op sommige sites of vanuit het Midden Oosten, nog op redelijker gedachten gebracht worden. Want het antisemitisme neemt toe en als je daar iets aan wilt doen, is dit een van de manieren.
Niet alleen naief maar ook nog eens kinderachtig dus.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:59 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het met me eens bent.
Het is niet de eigen groep.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:02 schreef skrn het volgende:
Het ontkennen van wandaden door je eigen groep is iets heel menselijks, dat is echt niet alleen voorbestemd aan moslims. Zo raar vind ik dat niet, ik vind het alleen laf.
Nee, de mevrouw in kwestie vindt ISIS geen moslims, maar ingehuurde moordenaars om de islam in een kwaad daglicht te zetten.quote:
Ja, ik kom met die artikelen. Waarom zou je mijn links aan haar toeschrijven?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:45 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Eerst kom je op de proppen met een reeks artikelen waarin zij gelezen kan hebben dat Israel dit gedaan heeft, en nu vraag je aan mij of ze Israel ook genoemd heeft? Je geklier begint nu wel erg doorzichtig te worden.
Hoezo naief?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
Niet alleen naief maar ook nog eens kinderachtig dus.
Ze is - met een eigenlijk constante focus op diversiteit - via een raadslidmaatschap voor de PvdA de ambtelijke ladder op geklommen en ook thans nog actief voor de PvdA als scout.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:05 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee, de mevrouw in kwestie vindt ISIS geen moslims, maar ingehuurde moordenaars om de islam in een kwaad daglicht te zetten.
Het is goed dat ze weg is. Maar ik kan niet ontdekken hoe het PvdA-lidmaatschap nu echt relevant is in deze kwestie, maar dat paste wel lekker in het verhaal van Elsevier en de Telegraaf.
Ze zegt nergens dat die mensen zelf zijn ingehuurd. Ze geeft aan dat er een zionistisch complot is. Hoeft niet perse sprake te zijn dat alle ISIS leden zijn ingehuurd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:05 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee, de mevrouw in kwestie vindt ISIS geen moslims, maar ingehuurde moordenaars om de islam in een kwaad daglicht te zetten.
Het is goed dat ze weg is. Maar ik kan niet ontdekken hoe het PvdA-lidmaatschap nu echt relevant is in deze kwestie, maar dat paste wel lekker in het verhaal van Elsevier en de Telegraaf.
Waaruit blijkt dat?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ze is - met een eigenlijk constante focus op diversiteit - via een raadslidmaatschap voor de PvdA de ambtelijke ladders op geklommen en ook thans nog actief voor de PvdA als scout.
Ja, de media-beelden kunnen natuurlijk op nep zijn; alles kan in een complot-theorie.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ze zegt nergens dat die mensen zelf zijn ingehuurd. Ze geeft aan dat er een zionistisch complot is. Hoeft niet perse sprake te zijn dat alle ISIS leden zijn ingehuurd.
Haar linkedin-profiel dat leest als een slechte grap.quote:
Nee. Het is niet zwart-wit. Inmenging kan op verschillende manieren:quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:09 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, de media-beelden kunnen natuurlijk op nep zijn; alles kan in een complot-theorie.
Ellian is zelf moslim geweest dus zal er wel het een en ander van afweten hoe de denkwereld van die mensen in elkaar zit. Volgens mij klopt het allemaal wel aardig wat hij schrijft.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Oef, wat een slechte column weer van Afshin Ellian. Een hoop gespeculeer, dat zonder meer.
Goed weerwoord, met opzichtige ontwijking en slecht vertaald Engels. Laat dat antisemitisme maar zitten, dit is anti-Aristotelianisme.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, ik kom met die artikelen. Waarom zou je mijn links aan haar toeschrijven?
Argumenteren 101 heb je gemist?
Je schrijft haar ideeën toe en vervolgens ga je je eigen standpunt verdedigen op basis van de ideeën die je haar zojuist hebt toegeschreven.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:00 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Goed weerwoord, met opzichtige ontwijking en slecht vertaald Engels. Laat dat antisemitisme maar zitten, dit is anti-Aristotelianisme.
quote:Stropopredenering
Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat dit standpunt gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.
De welbekende Argumentum ad hominem. Ga door, ik heb bijna drogreden-bingo.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:09 schreef TitusPullo het volgende:
Oe, de Wiki. De Bijbel van de amateuradvocaat.
Is dit serieus? Indien ja, dan heb je enge denkbeelden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:52 schreef Tamabralski het volgende:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit. En/of Amerika en Westerse intel. Het lijkt mij namelijk vrij evident gezien de laatste decennia dat Israel samen met Amerika het midden-oosten destabiliseren. Hierbij zouden tereurgroepen, eigenlijk huurlingen naar mijn mening die niets idealistisch zijn met de islam en alleen idealisme aanhangen voor geld en macht, uitstekend voor kunnen worden gebruikt. Dit lijkt mij logisch.
Logischer dan het blindelingse volgen van den ondebruikgevoel over antisemitisme. En hoe erg dit wel niet is. Wat zelfs in onze politiek ingebakken zit. Het geeft blijk dat er géén objectivisme meer bestaat wat betreft de staat Israel en haar politiek. Het is voor mij destemeer evident hoe vuistdiep de Israel-lobby zit verankerd in de aars van den Nederlandsche politiek. En zelfs de media. Hierdoor zal een andere invalshoek rondom het Midden oosten en terreurgroepen niet meer goed mogelijk kunnen zijn. Mischien de kern van het probleem ook nooit meer kunnen doorgronden nog aanpakken. Wanneer het wel zo is dat Amerika/Israel wel degelijk zelf achter deze terreurgroepen zitten.
IS/Al Qaida lijken wel merknamen waartegen gevochten kan en zal worden. En wat ik mij altijd afvraag is Cui Bono?
Erg jammer.
Jij hebt niet echt veel gevoel voor verhoudingen hè? Deze dingen zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:20 schreef ntm het volgende:
Ik snap ergens wel dat deze uitspraak niet bij haar functie zou passen, maar er zijn ook andere ambtenaren van verschillende ministeries die kwalijke tweets hebben gepost (met een racistisch tintje). Of een ambtenaar die bij hetzelfde ministerie werkt als Yasmina, die regelmatig naar Israël gaat om daar vrijwilligerswerk te doen bij het IDF. Dat past zogezegd toch ook niet bij zijn functie? Echter hebben deze mensen geen standje gehad of iets, en schorsing/ontslaging al helemaal niet. Er wordt door de Nederlandse overheid met twee maten gemeten, en dat vind ik kwalijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |