Waarom 'den' en 'sch'?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:52 schreef Tamabralski het volgende:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit. En/of Amerika en Westerse intel. Het lijkt mij namelijk vrij evident gezien de laatste decennia dat Israel samen met Amerika het midden-oosten destabiliseren. Hierbij zouden tereurgroepen, eigenlijk huurlingen naar mijn mening die niets idealistisch zijn met de islam en alleen idealisme aanhangen voor geld en macht, uitstekend voor kunnen worden gebruikt. Dit lijkt mij verder logisch.
Logischer dan het blindelingse volgen van den ingebakken ondebruik over antisemitismeen hoe erg dit wel niet is. Wat zelfs in onze eigenlijk politiek ingebakken zit. Het geeft blijk dat er géén objectivisme meer bestaat wat betreft de staat Israel en haar politiek. Het is voor mij destemeer evident hoe vuistdiep de Israel-lobby zit verankerd in de aars van den Nederlandsche politiek. En zelfs de media. Helaasch. Hierdoor zal een andere invalshoek rondom het Midden oosten niet meer goed mogelijk kunnen zijn.
Erg jammer.
Hou jij je maar bezig met de massamoord in Gaza ipv overal Turkije bij te slepen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:33 schreef oksel12 het volgende:
De enige die er bewezen achter zitten zijn de Turken.
http://www.washingtonpost(...)ory.html?tid=HP_lede
Waarom 'den' en 'sch'?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:58 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Waarom 'den' en 'sch'?
Heb je enig bewijs voor je paranoia? Wil je zelf ook toch?
Er zou achter je visie een complot kunnen zitten.
Ik ben benieuwd.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:52 schreef Tamabralski het volgende:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit. En/of Amerika en Westerse intel. Het lijkt mij namelijk vrij evident gezien de laatste decennia dat Israel samen met Amerika het midden-oosten destabiliseren. Hierbij zouden tereurgroepen, eigenlijk huurlingen naar mijn mening die niets idealistisch zijn met de islam en alleen idealisme aanhangen voor geld en macht, uitstekend voor kunnen worden gebruikt. Dit lijkt mij logisch.
Logischer dan het blindelingse volgen van den ondebruikgevoel over antisemitisme. En hoe erg dit wel niet is. Wat zelfs in onze politiek ingebakken zit. Het geeft blijk dat er géén objectivisme meer bestaat wat betreft de staat Israel en haar politiek. Het is voor mij destemeer evident hoe vuistdiep de Israel-lobby zit verankerd in de aars van den Nederlandsche politiek. En zelfs de media. Hierdoor zal een andere invalshoek rondom het Midden oosten en terreurgroepen niet meer goed mogelijk kunnen zijn. Mischien de kern van het probleem ook nooit meer kunnen doorgronden nog aanpakken. Wanneer het wel zo is dat Amerika/Israel wel degelijk zelf achter deze terreurgroepen zitten.
IS/Al Qaida lijken wel merknamen waartegen gevochten kan en zal worden. En wat ik mij altijd afvraag is Cui Bono?
Erg jammer.
Komt ie weer hoor.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:09 schreef TeenWolf het volgende:
http://www.wijwordenwakke(...)s=M118&ss=P2545&l=NL
He spelnazi newbi.quote:
Goed argument.quote:
Shalom chaim shalooom.chamchimchomquote:
Oke, ik ga het spelletje spelen en je mag weerwoord geven, laten we even er vanuit gaan dat dit scenario 'klopt', dan moeten de volgende zaken ook kloppen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:52 schreef Tamabralski het volgende:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit.
Ik kan wel een aantal scenario's bedenken. Waarom zou je een groep moeten leiden of instructies geven, er zijn andere manieren om ze een richting op te sturen. Stel ik wil dat Nederland strenger optreedt tegen asielzoekers. Dan kan ik via chantage, omkoping en door infiltranten carriere te laten maken in de verschillende partijen zorgen dat ik een parlementaire meerderheid achter me krijg en verander ik de wet. Een flinke klus wat betreft resources en geld en tijd..quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:25 schreef Nintex het volgende:
[..]
Oke, ik ga het spelletje spelen en je mag weerwoord geven, laten we even er vanuit gaan dat dit scenario 'klopt', dan moeten de volgende zaken ook kloppen.
Nadat George W. Bush Saddam uit zijn paleis schopt met kruisraketten en de VS Irak overneemt ontstaat er een burgeroorlog. Een belangrijke groep die op staat tegen de Amerikaanse bezetting is Al Qaida in Irak, ook wel bekend als ISIL, Islamic State in Iraq and the Levant. In jou optiek heeft Israel dus de burgeroorlog in Irak aangewakkerd en Amerikaanse troepen aangevallen met aanslagen.
Bush krijgt op het laatste moment de 'surge'' door het congres. Hij verdrijft ISIL terug naar waar ze vandaan komen, maar waarschuwt dat Amerika de boel in de gaten moet blijven houden. Obama negeert ISIL volledig en richt zich op terugtrekking uit Irak. ISIL vlucht de grens over naar Syrie, alwaar ze meedoen tegen de strijd tegen Assad, uit opdracht van jawel, Israel. Als de strijd in Syrie vastloopt keren ze onder Israelische orders terug naar Irak om daar hun gebied flink uit te breiden en de Islamitische Staat te stichten met Sharia wetten en in de vrije tijd massagraven aan te leggen.
Oke, het lukt Israel al 60 jaar niet om het conflict met de Palestijnen op te lossen, maar dan moet ik 'geloven' dat het ze wel lukt om via ISIS allerlei conflicten in Irak en Syrie uit te lokken, dat in de eerste plaats geheim te houden en actief Amerika aan te vallen. Iedere poep en scheet van de koude oorlog is uiteindelijk uitgelekt, van de contra's van Reagan, de Cuba aanval van Kennedy tot Watergate, maar nee, ik moet mijn ogen openen en geloven dat Israel in staat is om allerlei terroristische groeperingen wereldwijd aan te sturen, zonder dat er 'iets' lekt.
Fantastisch: een denkfout aan het begin en eentje aan het einde.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:52 schreef Tamabralski het volgende:
Erg jammer dat mevrouw zo wordt gedemoniseerd. Er bestaat namelijk ook geen enkel tegenbewijs dat Israel er niet achter zit.
En wat ik mij altijd afvraag is Cui Bono?
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:09 schreef TeenWolf het volgende:
http://www.wijwordenwakke(...)s=M118&ss=P2545&l=NL
Ze beschuldigt in het openbaar een bevriende staat van het plegen van massamoorden. Staatssecretaris Nijs is voor minder ontslagen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:14 schreef Ceberut het volgende:
Leuk en aardig al die drogredenen trouwens, welke in een rechtszaal nooit aangevoerd zullen worden.
Ja, op Fok! kan je roepen dat ze X zegt maar eigenlijk een antisemiet is en dat moslims in het algemeen antisemiet zijn. In een rechtszaal houden zulke argumenten geen stand.
Feit is, dat zij een uitspraak heeft gedaan over internationale politiek. Ze beweert dat ze deze mening is toegedaan na het lezen van diverse nieuwsartikelen. Deze uitspraak kan zij staven aan de hand van diverse artikelen, hoe geloofwaardig of ongeloofwaardig dan ook:
http://www.jpost.com/Midd(...)creating-ISIS-359875
http://basnews.com/en/New(...)--Kurds-and-US/24772
http://www.globalresearch(...)ments-reveal/5391593
http://www.intifada-pales(...)s-israels-interests/
http://www.intifada-pales(...)israel-us-duplicity/
http://www.veteranstoday.(...)-isil-leader-mossad/
Is het strafbaar wat ze heeft gedaan? Nee. Ze heeft enkel een niet zo populaire stelling ingenomen. Dat kan geen reden zijn om haar te ontslaan. Gaat een rechter voor haar bepalen of ze deze specifieke mening mocht hebben of niet? Dat lijkt mij niet. Het was misschien onhandig van haar, maar niets ernstig laakbaars. Ze heeft informatie opgedaan en daar een mening aan verbonden. Ze had net zo goed kunnen zeggen: de Saoedis zitten achter ISIS, dan had iedereen het prima gevonden.
Als ze een beetje advocaat inhuurt, dan zou ze hier een aardig zakcentje aan over moeten houden.
Precies. Volkomen mee eens.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:50 schreef SeLang het volgende:
Het probleem is niet (vermeend) antisemitisme of iets dergelijks. Het probleem is dat ze kennelijk geen reëel idee heeft van waar bedreigingen vandaan komen en reeds gedebunkte complottheorieën die ze op internet leest kritiekloos voor waar aanneemt. Dat zijn nou niet bepaald de kwaliteiten die je wilt zien bij iemand die bij een veiligheidsorganisatie werkt. Ze werkte daar kennelijk bij HRM en neemt mensen aan. Als ze daadwerkelijk gelooft wat ze tweet (en ze zegt dat ze er nog steeds achter staat) dan bestaat de kans dat ze mensen die ook zo denken niet als totale crackpot herkent en ze aanneemt! Heb je een mooi gat in je beveiliging of erger, een saboteur. Ze is dus gewoon niet geschikt voor haar werk.
Daar bovenop heb je nog de factor dat ze een publiek figuur is die regelmatig in de media is en met die tweets zet ze het hele ministerie en die veiligheidsorganistatie waarvoor ze werkt voor lul. Het gaat hier niet om een naamloze medewerker. De buitenlandse pers heeft het ook direct opgepikt dat een projectleider bij het ministerie van Veiligheid en Justitie in Nederland zegt dat IS een zionistisch complot is. Daar kun je maar op één manier op reageren en dat is ontslag.
Precies hoe zijn deze gevallen volgens jou vergelijkbaar?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:20 schreef ntm het volgende:
Ik snap ergens wel dat deze uitspraak niet bij haar functie zou passen, maar er zijn ook andere ambtenaren van verschillende ministeries die kwalijke tweets hebben gepost (met een racistisch tintje). Of een ambtenaar die bij het zelfde ministerie werkt als Yasmina, die regelmatig naar Israël gaat om daar vrijwilligerswerk te doen bij het IDF. Dat past zogezegd toch ook niet bij zijn functie? Echter hebben deze mensen geen standje gehad of iets, en schorsing/ontslaging al helemaal niet. Er wordt door de Nederlandse overheid met twee maten gemeten, en dat vind ik kwalijk.
In de zin dat het allemaal niet bij een ambtenaarsfunctie past. Wat in principe de reden is dat Yasmina is ontslagen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Precies hoe zijn deze gevallen volgens jou vergelijkbaar?
Ook dat ligt volgens mij net even iets anders.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:34 schreef ntm het volgende:
[..]
In de zin dat het allemaal niet bij een ambtenaarsfunctie past. Wat in principe de reden is dat Yasmina is ontslagen.
quote:Update 13.14 - Het ministerie van Veiligheid en Justitie en Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) nemen ‘volstrekt afstand’ van de uitlatingen die Haifi later verwijderde. Het ministerie bevestigt de schorsing. “Omdat haar uitlatingen rechtstreeks betrekking hebben op het werk van de NCTV, vormt dat aanleiding om haar detachering van werkzaamheden bij NCSC/NCTV met onmiddellijke ingang te beëindigen”, zo luidt de toelichting.
Ik denk het niet, want de leidende gedachte achter het antisemitisme is dat al het kwaad in de wereld een Joods complot is.quote:Als ze een beetje advocaat inhuurt, dan zou ze hier een aardig zakcentje aan over moeten houden.
Misschien heb ik het gemist:quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:12 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ze beschuldigt in het openbaar een bevriende staat van het plegen van massamoorden. Staatssecretaris Nijs is voor minder ontslagen.
Daarbij is ze, zoals SeLang al heeft opgemerkt, duidelijk ongeschikt voor haar taak.
Eerst kom je op de proppen met een reeks artikelen waarin zij gelezen kan hebben dat Israel dit gedaan heeft, en nu vraag je aan mij of ze Israel ook genoemd heeft? Je geklier begint nu wel erg doorzichtig te worden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Misschien heb ik het gemist:
Heeft ze Israël ook genoemd?
Heeft ze gezegd dat Israël massamoorden pleegt namens ISIS?
Als je haar dan wil aanvallen, doe het dan tenminste technisch correct en niet op basis van jouw beeld van wat ze "eigenlijk" heeft gezegd. Type drogreden = stroman.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |