abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:13:07 #251
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_143476561
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:45 schreef ntm het volgende:

[..]

Ah oke, bedankt voor de uitleg. Toch blijf ik het absurd vinden dat andere ambtenaren over andere dingen geen standje krijgen, nota bene ook iemand van dezelfde ministerie. Wat mensen in de politiek roepen moeten ze zelf weten...
Dat komt omdat 'die andere dingen' lang niet zo erg zijn als deze tweet. Ik vind het knap dat je dat niet snapt.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:14:31 #252
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_143476595
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:10 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De welbekende Argumentum ad hominem. Ga door, ik heb bijna drogreden-bingo.
Je begrijpt ook al niet wat een persoonlijke aanval is. (Voor de duidelijkheid: dit is evenmin een persoonlijke aanval.)
Een persoonlijke aanval zou zijn: ja, bingo, dat vinden ze leuk bij jullie in het theehuis.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:15:05 #253
53267 TC03
pi_143476609
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:02 schreef skrn het volgende:
Het ontkennen van wandaden door je eigen groep is iets heel menselijks, dat is echt niet alleen voorbestemd aan moslims. Zo raar vind ik dat niet, ik vind het alleen laf.
Hoezo is dat 'menselijk'? Ik zou dat bijvoorbeeld nooit doen. Ben ik nu niet 'menselijk'?

Het klopt wel dat veel mensen hun eigen groep blindelings verdedigen, maar dat komt door een chronisch gebrek aan intelligentie en moreel besef (iets wat bij héééél veel gelovigen beide aanwezig is).
pi_143476630
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:14 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Je begrijpt ook al niet wat een persoonlijke aanval is. (Voor de duidelijkheid: dit is evenmin een persoonlijke aanval.)
Mijn argument zou minder geldig zijn omdat ik de Wiki erbij haal, duidelijk voorbeeld van een ad hominem.
pi_143476656
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:14 schreef TitusPullo het volgende:
Een persoonlijke aanval zou zijn: ja, bingo, dat vinden ze leuk bij jullie in het theehuis.
Niet elke persoonlijke aanval heeft als doel om een argument te pareren. Wel bij de les blijven. Deze opmerking die je aanhaalt heeft uberhaupt niets met een redenering te maken.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:18:30 #256
53267 TC03
pi_143476669
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:14 schreef Ceberut het volgende:
Leuk en aardig al die drogredenen trouwens, welke in een rechtszaal nooit aangevoerd zullen worden.

Ja, op Fok! kan je roepen dat ze X zegt maar eigenlijk een antisemiet is en dat moslims in het algemeen antisemiet zijn. In een rechtszaal houden zulke argumenten geen stand.

Feit is, dat zij een uitspraak heeft gedaan over internationale politiek. Ze beweert dat ze deze mening is toegedaan na het lezen van diverse nieuwsartikelen. Deze uitspraak kan zij staven aan de hand van diverse artikelen, hoe geloofwaardig of ongeloofwaardig dan ook:

http://www.jpost.com/Midd(...)creating-ISIS-359875
http://basnews.com/en/New(...)--Kurds-and-US/24772
http://www.globalresearch(...)ments-reveal/5391593
http://www.intifada-pales(...)s-israels-interests/
http://www.intifada-pales(...)israel-us-duplicity/
http://www.veteranstoday.(...)-isil-leader-mossad/

Is het strafbaar wat ze heeft gedaan? Nee. Ze heeft enkel een niet zo populaire stelling ingenomen. Dat kan geen reden zijn om haar te ontslaan. Gaat een rechter voor haar bepalen of ze deze specifieke mening mocht hebben of niet? Dat lijkt mij niet. Het was misschien onhandig van haar, maar niets ernstig laakbaars. Ze heeft informatie opgedaan en daar een mening aan verbonden. Ze had net zo goed kunnen zeggen: de Saoedis zitten achter ISIS, dan had iedereen het prima gevonden.

Als ze een beetje advocaat inhuurt, dan zou ze hier een aardig zakcentje aan over moeten houden.
Zelfs áls al die artikelen van jou kloppen, dan NOG kan je niet zeggen dat 'ISIS bedacht is door de zionisten om de islam zwart te maken'. Haar vermogen om te reduceren en deduceren is dusdanig beperkt dat je haar nóóit een functie met een dergelijke verantwoordelijkheid kan laten uitvoeren.
pi_143476708
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zelfs áls al die artikelen van jou kloppen, dan NOG kan je niet zeggen dat 'ISIS bedacht is door de zionisten om de islam zwart te maken'. Haar vermogen om te reduceren en deduceren is dusdanig beperkt dat je haar nóóit een functie met een dergelijke verantwoordelijkheid kan laten uitvoeren.
En dan blijft toch de-belangrijke- vraag: hoe is ze in godsnaam op die positie terechtgekomen.
pi_143476721
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je zegt stellig nooit. Ik zie die noodzakelijkheid in je argumentatie niet. Dat ze een verkeerde conclusie trekt in een bepaalde met emotie overladen zaak, wil niet automatisch zeggen dat ze haar werk opeens niet meer kan uitvoeren.

Om die redenering te laten kloppen, moet een een dwingend verband zitten tussen de twee zaken die je noemt. Dat is er niet.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:21:51 #259
53267 TC03
pi_143476738
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dan blijft toch de-belangrijke- vraag: hoe is ze in godsnaam op die positie terechtgekomen.
Inderdaad. Maar ik heb wel een vermoeden, zij het dat het pure speculatie is. Bij sollicitatiegesprekken mag in principe nooit naar je religie gevraagd worden, en dat zal de overheid dus ook niet doen. Het zou me niks verbazen als deze vrouw relatief intelligent is op de meeste gebieden, maar zoals zoveel gelovigen heeft zij een 'blind spot' als het om de islam gaat waardoor al haar ratio, kennis en kunde overboord gegooid wordt zodra iemand aan haar geloof komt.
pi_143476758
quote:

[..]

Dat is ook meteen het antwoord. Schijnbaar is ze wel capabel en voert ze haar werk naar behoren uit.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:24:12 #261
53267 TC03
pi_143476792
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:20 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je zegt stellig nooit. Ik zie die noodzakelijkheid in je argumentatie niet. Dat ze een verkeerde conclusie trekt in een bepaalde met emotie overladen zaak, wil niet automatisch zeggen dat ze haar werk opeens niet meer kan uitvoeren.

Om die redenering te laten kloppen, moet een een dwingend verband zitten tussen de twee zaken die je noemt. Dat is er niet.
Als ze niet zo halsstarrig op de radio had verkondigd dat ze achter haar woorden blijft staan, had ik je misschien gelijk gegeven. Maar dat iemand zelfs na een paar uur nadenken nog steeds als een gebrainwasht figuur op de radio overkomt, spreekt niet in haar voordeel. Daarnaast is er zoals Opstelten zei een gedragscode voor uitlatingen op sociale media en die heeft ze bewust doorbroken.

Hoe dan ook, je hebt geen juridische onderbouwing nodig om iemand te degraderen naar schoonmaakster o.i.d., dus een beetje een non-discussie.
pi_143476843
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar ik heb wel een vermoeden, zij het dat het pure speculatie is. Bij sollicitatiegesprekken mag in principe nooit naar je religie gevraagd worden, en dat zal de overheid dus ook niet doen. Het zou me niks verbazen als deze vrouw relatief intelligent is op de meeste gebieden, maar zoals zoveel gelovigen heeft zij een 'blind spot' als het om de islam gaat waardoor al haar ratio, kennis en kunde overboord gegooid wordt zodra iemand aan haar geloof komt.
Als ze zich niet vertweet had had ze daar ik weet niet hoe lang kunnen blijven zitten. Akelig idee.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:26:39 #263
235357 TitusPullo
pi_143476872
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Mijn argument zou minder geldig zijn omdat ik de Wiki erbij haal, duidelijk voorbeeld van een ad hominem.
Komt Wiki mij nu in elkaar slaan?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:27:13 #264
53267 TC03
pi_143476883
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als ze zich niet vertweet had had ze daar ik weet niet hoe lang kunnen blijven zitten. Akelig idee.
Ja, terwijl het volgens mij toch relatief makkelijk op te sporen is. Gewoon mensen zoals zij een assessment laten doen met (al dan niet fictieve) cases, dan blijkt toch snel zat hoe haar denkbeelden zijn.
pi_143476936
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:27 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, terwijl het volgens mij toch relatief makkelijk op te sporen is. Gewoon mensen zoals zij een assessment laten doen met (al dan niet fictieve) cases, dan blijkt toch snel zat hoe haar denkbeelden zijn.
Heb inmiddels geen hoge pet meer op van de screening. En juist op die plek moet dat uiterst zorgvuldig zijn.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:33:17 #266
235357 TitusPullo
pi_143477042
Maria van der Hoeven heeft het tot minister geschopt terwijl ze de betekenis van het woord toeval niet begrijpt: het is dus niet verwonderlijk dat iemand met gekke denkbeelden een baan krijgt op een ministerie, vooral wanneer zij die denkbeelden waarschijnlijk niet eerder ter sprake heeft gebracht.
pi_143477143
quote:

[..]

Wat nog merkwaardiger is dat is hoe ze als antropologe bij zulke theorieën komt. Dat is juist een vak dat extreem kritisch naar dergelijke denkbeelden en mythes kijkt.
pi_143477210
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Wat nog merkwaardiger is dat is hoe ze als antropologe bij zulke theorieën komt. Dat is juist een vak dat extreem kritisch naar dergelijke denkbeelden en mythes kijkt.
Welke research heb jij gedaan naar het onderwerp? Opeens is iedereen Midden-Oosten expert geworden en staat het bij voorbaat vast dat de theorie geen enkele geloofwaardigheid heeft. Hoe kom je daarbij?
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:43:51 #269
235357 TitusPullo
pi_143477324
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:39 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Welke research heb jij gedaan naar het onderwerp? Opeens is iedereen Midden-Oosten expert geworden en staat het bij voorbaat vast dat de theorie geen enkele geloofwaardigheid heeft. Hoe kom je daarbij?
Stropop, dit is nu die lekkere stropop, stropop
Stropop, gemener dan bijten tijdens een blowjob
pi_143477512
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:39 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoe ik erbij kom? Gezond verstand. Zo geloof ik ook het Noord-Koreaanse verhaal dat vogels bij de dood van Kim Jong-Il speciaal naar zijn tombe vlogen om de laatste eer te bewijzen niet. Toch ben ik geen expert op het gebied van Noord-Korea of vogels.

Dit verhaal is een typische zondebok-mythe. Het plaatst de puurheid van het eigene (Islam) tegenover de smerigheid die van buiten komt (het Zionisme). Dit soort dingen leert iedere eerstejaars antropologie. Wat ik wel weer weet aangezien ik een keuzevak hierin gevolgd heb.
pi_143477725
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:50 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Hoe ik erbij kom? Gezond verstand. Zo geloof ik ook het Noord-Koreaanse verhaal dat vogels bij de dood van Kim Jong-Il speciaal naar zijn tombe vlogen om de laatste eer te bewijzen niet. Toch ben ik geen expert op het gebied van Noord-Korea of vogels.

Dit verhaal is een typische zondebok-mythe. Het plaatst de puurheid van het eigene (Islam) tegenover de smerigheid die van buiten komt (het Zionisme). Dit soort dingen leert iedere eerstejaars antropologie. Wat ik wel weer weet aangezien ik een keuzevak hierin gevolgd heb.
Exact wat ik dacht. Je serveert het al meteen af omdat je het een "typische zondebok-mythe" vindt en het niet binnen "gezond verstand" past. Hierbij toets jij dit aan jouw eigen referentiekader, zonder ook maar enige intentie om er serieus naar te kijken. Op basis hiervan zou je elk complotdenken kunnen wegwuiven, terwijl er ook daadwerkelijk complotten bestaan.

Is kritisch nadenken geen onderdeel van antropologie? Omdat zionisten het onderwerp kunnen zijn van zondebok-denken, kunnen zionisten dus nooit onderdeel van een echt complot zijn?
pi_143477795
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat laatste is precies hoe het is denk ik.. Ik neem aan dat zij oprecht gelovig is en trots is op haar geloof. Dat zijn de meeste gelovigen. Het is dan moeilijk om te accepteren dat iets dat zo door en door slecht is als IS een product is van je eigen geloof. Wat ik haar meer kwalijk neem is dat ze dan maar de 'zionisten' de schud geeft van IS. Zie gewoon onder ogen dat je eigen geloof dit soort misbaksels voortbrengt en wees eerlijk, maar zelfreflectie is helaas geen eigenschap waar moslims bekend om staan.
pi_143477937
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Exact wat ik dacht. Je serveert het al meteen af omdat je het een "typische zondebok-mythe" vindt en het niet binnen "gezond verstand" past. Hierbij toets jij dit aan jouw eigen referentiekader, zonder ook maar enige intentie om er serieus naar te kijken. Op basis hiervan zou je elk complotdenken kunnen wegwuiven, terwijl er ook daadwerkelijk complotten bestaan.

Is kritisch nadenken geen onderdeel van antropologie? Omdat zionisten het onderwerp kunnen zijn van zondebok-denken, kunnen zionisten dus nooit onderdeel van een echt complot zijn?
Niet van dit 'complot'. Het slaat gewoon nergens op.

Er bestaan wel andere complotten waar Israël bij betrokken was: de Suez oorlog in 1956 en de steun aan Hamas om de PLO te verzwakken. Daar waren dan ook concrete veiligheidskwesties mee gemoeid. Met Isis heeft Israël niks te winnen, het is extreem vergezocht en heel duidelijk in de zondebok theorie van een aantal moslims in te passen.
pi_143478970
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:06 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Hou jij je maar bezig met de massamoord in Gaza ipv overal Turkije bij te slepen.
Turkse nationalisten. :')
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:00:36 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143479218
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:50 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Zo geloof ik ook het Noord-Koreaanse verhaal dat vogels bij de dood van Kim Jong-Il speciaal naar zijn tombe vlogen om de laatste eer te bewijzen niet.
Mwah, zo onwaarschijnlijk is dat nu ook weer niet

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')