abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143422257
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:34 schreef NotYou het volgende:

[..]

Heb je toch nog iets gemeen met de IS(IS)-baarden. _O_
Geintje, jeweetzelluf.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:36:39 #277
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_143422287
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik denk dat je niet wil weten hoeveel mensen er in het bestuur van overheid en bedrijven zitten of anderszins belangrijke posities bekleden met vergelijkbare kronkels in hun hoofd.
Ben geneigd dat het merendeel van de mensen, ik in essentie ook met de ondergane intellectuele hersenspoelingen, vinden dat "we" hier zijn met een reden. Die reden is (zo) onvoorstelbaar dat het wel moet zijn bedacht door een hogere orde. De optie dat ons bestaan (geloof incluis) geen enkele andere functie heeft dan er zonder enig doel te zijn, is (te) angstaanjagend. Terug in die gedachte,l de Islam is..moet.. zal... kan niet anders...en het moet...wel heel goed zijn. Het alternatief dat het een hersenspinsel is zal anders de Islam tot een leugen maken en dat kan gewoon niet waar zijn.
P.S. vul voor Islam.. elk ander dwingend geloof of fanatisme in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 14-08-2014 19:38:31 (type dat reden --> die reden) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_143422315
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:35 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Het woord complot is een poetische greep en zou ik zelf ook alleen inzetten voor retorisch effect.
Hoe dan ook de moslims hebben die route nog niet ontdekt en je ziet wat er gebeurt, ze maken elkaar af, en staan te popelen om ons af te maken (vrije interpretatie).
I´m back.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:38:15 #279
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_143422334
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe dan ook de moslims hebben die route nog niet ontdekt en je ziet wat er gebeurt, ze maken elkaar af, en staan te popelen om ons af te maken (vrije interpretatie).
Vandaar ook dat ik zowel het ordinaire antisemitisme van de moslim in de straat, als het infantiele filosemitisme van de rest van Nederland afwijs.
pi_143422359
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Van gelovigen begrijp ik het dan nog wel, dat past immers veel beter bij hun wereldbeeld. Van die kennis van mij die doorgaans erg sceptisch overkomt was het toch wel een schok.

Maar goed, hoeveel hogeropgeleiden geloven er niet in man made global warming? Die lijden ook allemaal zwaar aan confirmation bias en schieten het hele idee af op zaken als 'ze kunnen het weer niet eens voorspellen' en 'ja maar toen daar en daar zat er een meetfout in de data dus het zal allemaal wel fout zijn!'. Sterker nog, ik weet zeker dat er hier tussen de mensen die het hardst schreeuwen over die muts met haar tweet een paar zitten die vergelijkbare onzin denken over global warming :D
Man made global warming is dan ook een variant op de christelijke schuldbelijdenis. Om daar in te geloven, moet je haast wel religieus behept zijn.
pi_143422375
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:38 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Vandaar ook dat ik zowel het ordinaire antisemitisme van de moslim in de straat, als het infantiele filosemitisme van de rest van Nederland afwijs.
Mwoah, je noemde Hollywood, ik ben wel een fan van Hollywood, vanwege de menselijke boodschap waarmee ze ons "brainwashen"...
I´m back.
pi_143422397
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Van gelovigen begrijp ik het dan nog wel, dat past immers veel beter bij hun wereldbeeld. Van die kennis van mij die doorgaans erg sceptisch overkomt was het toch wel een schok.

Maar goed, hoeveel hogeropgeleiden geloven er niet in man made global warming? Die lijden ook allemaal zwaar aan confirmation bias en schieten het hele idee af op zaken als 'ze kunnen het weer niet eens voorspellen' en 'ja maar toen daar en daar zat er een meetfout in de data dus het zal allemaal wel fout zijn!'. Sterker nog, ik weet zeker dat er hier tussen de mensen die het hardst schreeuwen over die muts met haar tweet een paar zitten die vergelijkbare onzin denken over global warming :D
Er is een verschil tussen niet geloven in global warming en niet geloven in man-made global warming, daarnaast heb je natuurlijk ook nog het niet geloven in de (papieren) oplossingen van hen die het hardst de noodklok luiden en daar toevalligerwijs financieel zelf alle belang bij hebben.

Dat laatste lijkt mij in ieder geval best verstandig, te meer wanneer keer op keer blijkt dat de voorgehouden oplossingen weinig effectief zijn of zelfs - zoals de economie - alleen op papier bestaan. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_143422403
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:39 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Man made global warming is dan ook een variant op de christelijke schuldbelijdenis. Om daar in te geloven, moet je haast wel religieus behept zijn.
En daar is de eerste :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:42:31 #284
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_143422461
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En daar is de eerste :')
De gemeenschap van mensen die geloven in man made global warming, functioneert inderdaad als een kerk. Het feit dat jij het nodig vindt mensen persoonlijk aan te vallen omdat ze andere mening hebben, spreekt boekdelen.
pi_143422475
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:42 schreef Louis22 het volgende:

[..]

De gemeenschap van mensen die geloven in man made global warming, functioneert inderdaad als een kerk. Het feit dat jij het nodig vindt mensen persoonlijk aan te vallen omdat ze andere mening hebben, spreekt boekdelen.
Nr 2.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_143422481
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ben geneigd dat het merendeel van de mensen, ik in essentie ook met de ondergane intellectuele hersenspoelingen, vinden dat "we" hier zijn met een reden. Die reden is (zo) onvoorstelbaar dat het wel moet zijn bedacht door een hogere orde. De optie dat ons bestaan (geloof incluis) geen enkele andere functie heeft dan er zonder enig doel te zijn, is (te) angstaanjagend. Terug in die gedachte,l de Islam is..moet.. zal... kan niet anders...en het moet...wel heel goed zijn. Het alternatief dat het een hersenspinsel is zal anders de Islam tot een leugen maken en dat kan gewoon niet waar zijn.
P.S. vul voor Islam.. elk ander dwingend geloof of fanatisme in.
De gedachte dat we hier met een reden zijn en dat er een hogere macht is vind ik eerder angstaanjagend. Maar er is me wel vaker opgevallen dat dat een tamelijk onmenselijk standpunt lijkt te zijn.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:44:02 #287
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_143422505
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nr 2.
Gesproken van religieus fanatisme. Sancta simplicitas.
pi_143422530
Naar eigen zeggen baseerde Haifi haar controversiële tweet op documenten van klokkenluider Edward Snowden, waaruit zou blijken dat IS een zionistische campagne is. Waar zij die informatie heeft opgepikt, is onduidelijk.
http://www.elsevier.nl/Po(...)-geschorst-1576047W/
pi_143422555
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:44 schreef Loekie1 het volgende:
Naar eigen zeggen baseerde Haifi haar controversiële tweet op documenten van klokkenluider Edward Snowden, waaruit zou blijken dat IS een zionistische campagne is. Waar zij die informatie heeft opgepikt, is onduidelijk.
Google op Baghdadi + Snowden. Zo moeilijk is dat toch niet?
pi_143422650
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:45 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar als je op de gewone manier googled naar isis voor meer informatie, kom je niet zo snel op een zionistisch complot.
pi_143422666
Wat ik overigens zeer stuitend vind is hoe gemakkelijk, verbazingwekkend veel mensen voorbij dat eerste deel: "ISIS heeft niets met Islam te maken" stappen..
Je suis Charlie Sheen
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:48:30 #292
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_143422669
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwoah, je noemde Hollywood, ik ben wel een fan van Hollywood, vanwege de menselijke boodschap waarmee ze ons "brainwashen"...
Al zou Hollywood een universeel menselijke boodschap hebben, wie profiteert van dit zogenaamde universalisme? Wie lijdt eronder? Juist. Zou het kunnen dat een bepaald idee of een bepaalde boodschap tegelijkertijd universeel is qua inhoud, maar qua materieel optreden het belang van een bepaalde groep dient? Zou het kunnen dat alle zogenaamd universalisme dat karakter heeft, dat zodra universalisme belichaamd wordt, het per definitie niet meer universeel is?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:48:41 #293
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143422673
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:44 schreef Loekie1 het volgende:
Het was geloofwaardiger geweest als ze Julian Assange als bron had genoemd. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_143422687
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:45 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je kan beter je oor te luisteren leggen bij de plaatselijke madrassa waar Haifi haar ideeen heeft opgedaan. Al van jongs af aan is haar aangeleerd dat niet moslims de islam zwart willen maken, en dat de joden dit op de achtergrond orkestreren. Dat is de reden dat ze dit verhaal gelooft, en dat mensen die niet in deze cultuur zijn opgegroeid wat meer moeite met dit verhaal hebben.
pi_143422735
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Je kan beter je oor te luisteren leggen bij de plaatselijke madrassa waar Haifi haar ideeen heeft opgedaan. Al van jongs af aan is haar aangeleerd dat niet moslims de islam zwart willen maken, en dat de joden dit op de achtergrond orkestreren. Dat is de reden dat ze dit verhaal gelooft, en dat mensen die niet in deze cultuur zijn opgegroeid wat meer moeite met dit verhaal hebben.
Onzin.
pi_143422759
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar als je op de gewone manier googled naar isis voor meer informatie, kom je niet zo snel op een zionistisch complot.
Alsof googlen de enige manier is om aan info te komen?
pi_143422775
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:42 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Precies, hij illustreert het punt heel mooi. De ketters moeten tot de kudde worden geroepen, daartoe heeft de inquisitie een heel arsenaal aan hulpmiddelen, waarvan dit er eentje is.
pi_143422797
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het was geloofwaardiger geweest als ze Julian Assange als bron had genoemd. :')
Propaganda/hoax vanuit een iraans persbureau, god mag weten hoe daar door de arabische media mee wordt omgesprongen.. maar als ze zo diepgravend als de Nederlandse te werk gaan wordt het probably direct overgenomen. _O-
Je suis Charlie Sheen
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:52:50 #299
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_143422843
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:51 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Precies, hij illustreert het punt heel mooi. De ketters moeten tot de kudde worden geroepen, daartoe heeft de inquisitie een heel arsenaal aan hulpmiddelen, waarvan dit er eentje is.
Ja. Hij merkt waarschijnlijk ook niet op dat ik alleen een sociologische observatie maakte, en hoogstens twijfel heb geuit aangaande de waarheid van man made global warming.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:53:51 #300
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_143422873
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:50 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Alsof googlen de enige manier is om aan info te komen?
Inderdaad, je kunt ook naar de madrassa.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')