quote:Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere nieuwe informatie:
• Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
• Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
• Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04
Laatste nieuws:
• (es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08• (es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08quote:Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.
Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.Tijdlijn (kort):quote:• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone
• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april
• (nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
• Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW
• BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
• Afstanden bij benadering
• Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna en klimaat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:
• (en) Crime Updates Boquete
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Links: Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Rechts: Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:03 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze zijn teruggelopen, de reden voor de noodoproep is het meest cruciale gegeven. Hoopte alleen dat ze dit in hun achterhoofd hadden.
Een wei, al dan niet met koeien, is toch even een soort herkenbaar baken... dat maakt ook, dat het niet alleen tropisch bos is, dat op elkaar lijkt, ook al is er maar 1 pad.
Een wei is iets vertrouwds, rustgevends, als je de jungle als gevaar ziet. Okee, er is geen beschutting, maar duidt wel op een boerderij in de buurt.. als de paniek toen al groot was om door te lopen, dan hebben ze het misschien over het hoofd gezien.
De vraag is of ze die boerderij of de weg ernaartoe over het hoofd gezien kunnen hebben. Een tweede vraag is of er op dat moment koeien liepen in die paddock. Als je koeien ziet dan kun je daar gaan wachten tot de eigenaar een keer kangskomt.
Ik zal nog eens teruglezen wat Baru daarover schrijft.![]()
Over de paddock? Dat het een grote modderboel/poel is..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:15 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
De vraag is of ze die boerderij of de weg ernaartoe over het hoofd gezien kunnen hebben. Een tweede vraag is of er op dat moment koeien liepen in die paddock. Als je koeien ziet dan kun je daar gaan wachten tot de eigenaar een keer kangskomt.
Ik zal nog eens teruglezen wat Baru daarover schrijft."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Wat ik begrepen heb is dat er niet perse een boerderij vlak bij hoeft te zijn. De eigenaar van het vee kan ook in een eenvoudig huis in de jungle wonen. En dat stukje grond pachten of bezitten om vee te laten grazen. Idd een goed punt dat als ze in nood waren, dat een logische plek zou zijn om hulp te zoeken en een noodoproep te doenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:15 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Ik zal nog eens teruglezen wat Baru daarover schrijft.![]()
Snap jij wel hoe een boerderij werkt? De dieren worden gekweekt voor een reden. Om hun melk dat ze afgeven of als vlees te dienen. In beide gevallen moeten er trucks aan te pas kunnen komen om de boel weg te slepen naar de beschaving en ultiem te verkopen. Dus er is minstens van de wei een pad naar een gebouw, vanwaaruit vrachtwagens aan en weg kunnen rijden of dat padje zelf is klaargemaakt voor voertuigen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:38 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb is dat er niet perse een boerderij vlak bij hoeft te zijn. De eigenaar van het vee kan ook in een eenvoudig huis in de jungle wonen. En dat stukje grond pachten of bezitten om vee te laten grazen. Idd een goed punt dat als ze in nood waren, dat een logische plek zou zijn om hulp te zoeken en een noodoproep te doen
Dus als het een.boerderij is, het zal niet zomaar in het midden van niets liggen.![]()
In dit geval is er wel een boerderij -> BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #61- Miradorquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:38 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb is dat er niet perse een boerderij vlak bij hoeft te zijn. De eigenaar van het vee kan ook in een eenvoudig huis in de jungle wonen. En dat stukje grond pachten of bezitten om vee te laten grazen. Idd een goed punt dat als ze in nood waren, dat een logische plek zou zijn om hulp te zoeken en een noodoproep te doen![]()
Ja ik begrijp hoe een boerderij werkt, ben er op opgegroeid. Jij ook? Je kan vee ook enkele kilometers over paden drijven waar geen vrachtauto's kunnen rijden. Tot je ergens bent waar dat wel kan. En ik acht de kans klein dat het in zo'n geval om melkvee gaat, maar wel om vleesvee. Want ook daar zit verschil in, wist jij dat?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:47 schreef mig72 het volgende:
[..]
Snap jij wel hoe een boerderij werkt? De dieren worden gekweekt voor een reden. Om hun melk dat ze afgeven of als vlees te dienen. In beide gevallen moeten er trucks aan te pas kunnen komen om de boel weg te slepen naar de beschaving en ultiem te verkopen. Dus er is minstens van de wei een pad naar een gebouw, vanwaaruit vrachtwagens aan en weg kunnen rijden of dat padje zelf is klaargemaakt voor voertuigen.
Dus als het een.boerderij is, het zal niet zomaar in het midden van niets liggen.![]()
De laatste drie alinea's zo ongeveer zijn speculatie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:55 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
In dit geval is er wel een boerderij -> BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #61- Mirador
De eerste twee over de boerderij kunnen kloppen.
Hij lijkt echter aan het einde van zijn post, nogal rare conclusies te trekken.![]()
Dan nog is er een pad dat duidelijk ergens naartoe leidt, oftewel een grote breuk (clearing) in het bos die je op kan merken. Al die koeien gaan echt niet door begroeing, bossen en bomen doorlopen. Koeien zijn lompe dikke dieren en kunnen nauwelijks over een snoertje heen stappen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:58 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja ik begrijp hoe een boerderij werkt, ben er op opgegroeid. Jij ook? Je kan vee ook enkele kilometers over paden drijven waar geen vrachtauto's kunnen rijden. Tot je ergens bent waar dat wel kan. En ik acht de kans klein dat het in zo'n geval om melkvee gaat, maar wel om vleesvee. Want ook daar zit verschil in, wist jij dat?![]()
Rare conclusies heb ik Baru nog nooit zien trekken. Hij is zelf vaak in het gebied geweest, kent de mensen er, komt uit de omgeving. Heeft dus veel plaatselijke bekendheid maar woont er nu niet meer.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:59 schreef mig72 het volgende:
[..]
De laatste drie alinea's zo ongeveer zijn speculatie.
De eerste twee over de boerderij kunnen kloppen.
Hij lijkt echter aan het einde van zijn post, nogal rare conclusies te trekken.![]()
je hebt ongetwijfeld heel veel ervaring met vee dus zul het wel zeker wetenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:02 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dan nog is er een pad dat duidelijk ergens naartoe leidt, oftewel een grote breuk (clearing) in het bos die je op kan merken. Al die koeien gaan echt niet door begroeing, bossen en bomen doorlopen. Koeien zijn lompe dikke dieren en kunnen nauwelijks over een snoertje heen stappen.![]()
Dat kan wel maar de beste man staaft zijn conclusies niet, waardoor het raar overkomt. Oftewel het waarom daarachter.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:03 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Rare conclusies heb ik Baru nog nooit zien trekken. Hij is zelf vaak in het gebied geweest, kent de mensen er, komt uit de omgeving. Heeft dus veel plaatselijke bekendheid maar woont er nu niet meer.![]()
Dat komt omdat het een deel is van een discussie, net als hier. Als je hier 1 post eruit haalt en apart zet, kan die ook raar overkomen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:06 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat kan wel maar de beste man staaft zijn conclusies niet, waardoor het raar overkomt. Oftewel het waarom daarachter.![]()
Mig heeft overál heel veel ervaring meequote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
je hebt ongetwijfeld heel veel ervaring met vee dus zul het wel zeker weten![]()
Kan haaien door hoepels laten springen en heeft al 7 keer de rol van James Bond afgeslagen.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Heeft iemand een mening over het feit dat Feliciano een kleine koffie finca heeft en tours aan huis organiseert?
Dit ontward het onlogische van het aardbeienboerderij bezoek met gids, en maakt het opeens aannemelijk dat hij Kris Lisanne en Eileen zou vergezellen naar zijn finca. Overigens spreekt Feliciano ook Nederlands.
Het enige wat ik me afvraag is waarom dat om 8 uur 's ochtends zou moeten plaatsvinden.![]()
Dat laatste pint weet ik wel ja. Je hebt er niet per se ervaring voor nodig om te weten hoe koeien strompelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
je hebt ongetwijfeld heel veel ervaring met vee dus zul het wel zeker weten![]()
Hoeft niet, ik gebruik mijn gezond verstand gewoon.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Mig heeft overál heel veel ervaring mee![]()
Kan haaien door hoepels laten springen en heeft al 7 keer de rol van James Bond afgeslagen.![]()
Ja wij hebben zelf al zo'n 35 jaar ervaring in de omgang met vee, dagelijks. Dus ja, dan praat je onzin natuurlijkquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Mig heeft overál heel veel ervaring mee![]()
Kan haaien door hoepels laten springen en heeft al 7 keer de rol van James Bond afgeslagen.![]()
![]()
Misschien is er een bepaalde routine op die finca waarbij er bepaalde handelingen vroeg in de ochtend plaatsvinden, die hij wilde laten zienquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:09 schreef Za het volgende:
Heeft iemand een mening over het feit dat Feliciano een kleine koffie finca heeft en tours aan huis organiseert?
Dit ontward het onlogische van het aardbeienboerderij bezoek met gids, en maakt het opeens aannemelijk dat hij Kris Lisanne en Eileen zou vergezellen naar zijn finca. Overigens spreekt Feliciano ook Nederlands.
Het enige wat ik me afvraag is waarom dat om 8 uur 's ochtends zou moeten plaatsvinden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Bron dat hij Nederlands spreekt?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:09 schreef Za het volgende:
Het enige wat ik me afvraag is waarom dat om 8 uur 's ochtends zou moeten plaatsvinden.![]()
Dan moet je de ook de rest van de opvolgende reacties plaatsen zodat wij de juiste context kunnen zien.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:08 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat komt omdat het een deel is van een discussie, net als hier. Als je hier 1 post eruit haalt en apart zet, kan die ook raar overkomen.![]()
L'avis du Petit Futé sur FELICIANO GONZALEZquote:
Son professionnalisme et sa gentillesse font l'unanimité ! Cet ancien instituteur natif de Boquete, également cultivateur de café, s'est lancé dans le métier de guide en 1999. Il parle espagnol, anglais, allemand, hollandais
http://www.petitfute.com/(...)iciano-gonzalez.html![]()
Is niet relevant. Het ging om de info over de paddockquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:15 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dan moet je de ook de rest van de opvolgende reacties plaatsen zodat wij de juiste context kunnen zien.![]()
Dat is wel degelijk relevant want misschien staaft hij zijn rare conclusies in een latere reactie, wat je zonet zelf zei nb over hoe een forum werkt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:16 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Is niet relevant. Het ging om de info over de paddock![]()
Nee want die andere lui (op Tripadvisor) liet hij juist 's middags zijn koffie finca bezoeken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:11 schreef Greys het volgende:
Misschien is er een bepaalde routine op die finca waarbij er bepaalde handelingen vroeg in de ochtend plaatsvinden, die hij wilde laten zien![]()
waarom wil die mig72 dat weten ,wat doet hij verder met die info ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:16 schreef Za het volgende:
[..]
L'avis du Petit Futé sur FELICIANO GONZALEZ
Son professionnalisme et sa gentillesse font l'unanimité ! Cet ancien instituteur natif de Boquete, également cultivateur de café, s'est lancé dans le métier de guide en 1999. Il parle espagnol, anglais, allemand, hollandais
http://www.petitfute.com/(...)iciano-gonzalez.html"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dan lees je daar zelf toch even mee? Of trekt je mobiel dat óók al niet?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:18 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk relevant want misschien staaft hij zijn rare conclusies in een latere reactie, wat je zonet zelf zei nb over hoe een forum werkt.
Hhmmmm dit is geschreven in het Frans maar dat staat niet in de lijst. Dus iemand anders heeft dit over hem gezet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:16 schreef Za het volgende:
[..]
L'avis du Petit Futé sur FELICIANO GONZALEZ
http://www.petitfute.com/(...)iciano-gonzalez.html![]()
Je hebt het kennelijk niet gevolgd. Domnivoor plaatste de link als antwoord op de vraag of er een boerderij bij de paddock was. Daar ging het dus om en die vraag is daarmee beantwoord.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:18 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk relevant want misschien staaft hij zijn rare conclusies in een latere reactie, wat je zonet zelf zei nb over hoe een forum werkt.![]()
Er kunnen volgens mij zoveel redenen voor zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:18 schreef Za het volgende:
[..]
Nee want die andere lui (op Tripadvisor) liet hij juist 's middags zijn koffie finca bezoeken.
Wellicht had hij vanaf later in de ochtend een gidsenklus. Of misschien hadden de meiden in de middag andere plannen. Of misschien doet hij die fincatour in twee delen, één groep in de ochtend en de andere in de middag. Of... enz.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Volgebs mij moet je daar geregistreerd lid zijn om de reacties te kunnen lezen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan lees je daar zelf toch even mee? Of trekt je mobiel dat óók al niet?![]()
nee hoor, ik lees al maanden meequote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:22 schreef mig72 het volgende:
[..]
Volgebs mij moet je daar geregistreerd lid zijn om de reacties te kunnen lezen.![]()
![]()
En het probleem daarvan is...?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:22 schreef mig72 het volgende:
[..]
Volgebs mij moet je daar geregistreerd lid zijn om de reacties te kunnen lezen.
Als zoveel mensen van hier daar mee kunnen lezen, kan jij dat toch ook, bedoel ik?
Zo werkt de migsterquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dus je leest iemands theorie en jij transformeert de inhoud tot feiten ?
En dan binnen nu en een uur weer iemand beschuldigen van 'aannames, aannames, zo blijven we in rondjes draaien'. Logisch, oui?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
De theorie van Jacky staat al ergens in topic 62/63 geponeerd. Je zal het zelf moeten teruglezen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:37 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ok zet alle feiten dan maar op een rijtje
Met de bewijzen erbij![]()
Mmm nree dat is de enige die antwoord op alle vragen heeft en de meest aansluitende. Of hb jij soms een andere theorie die even sterk is? Dan hoor ik het graag.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:41 schreef Greys het volgende:
Die theorie waarvan ze nota bene zelf al meerdere keren heeft gezegd dat het op nul feiten en bewijzen is gebaseerd. Ja. Die!![]()
Bel jij Panama effe dat het is opgelost mig? Ik bedoel, Feliciano is bewezen leugenaar, dus he diddittttt bro!!!
En regel even dat het topic dan weer in NWS komt, want het oplossen van deze zaak op een Nederlands forum is wel nieuws lijkt me!
En zei nirt dat er nul bewijs is, ze zei dat er sommige onderdelen op dit moment niet bewezen kunnen worden. Verschil.![]()
Oh op die fiets. Het is niet zo dat er geen bewijs is, het kan alleen niet bewezen worden. Kijk, en dát had ik dus even gemist. Da's inderdaad wel even een verschil!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:44 schreef mig72 het volgende:
[..]
En zei nirt dat er nul bewijs is, ze zei dat er sommige onderdelen op dit moment niet bewezen kunnen worden. Verschil.
Je hebt me helemaal overtuigd.![]()
![]()
wat jij doet noemde m'n Opa "in een mandje melken"quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:44 schreef mig72 het volgende:
[..]
Mmm nree dat is de enige die antwoord op alle vragen heeft en de meest aansluitende. Of hb jij soms een andere theorie die even sterk is? Dan hoor ik het graag.
En zei nirt dat er nul bewijs is, ze zei dat er sommige onderdelen op dit moment niet bewezen kunnen worden. Verschil."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Mensen, wees nou verstandig en negeer nou gewoon sommige personen hier op het fourm anders krijgen we van die eindeloze en nutteloze discussies.
EDIT: En ja, ook mij mogen jullie NA het lezen van deze opmerking gewoon negeren. No problemo.![]()
Nee hoor, indien nodig wordt er gesnoeid.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:48 schreef Stupidisco het volgende:
Mensen, wees nou verstandig en negeer nou gewoon sommige personen hier op het fourm anders krijgen we van die eindeloze en nutteloze discussies.
Paar dingen waar men zich aan moet houden: niet op de persoon en geen persoonsgegevens. Want dat wordt verwijderd.
Verder mag er gespeculeerd worden zoveel men wil.![]()
Dank je voor deze verheldering. Ik vroeg mij ook even af of ik niet stiekem op NWS was geland. Je weet dat betweters forum.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor, indien nodig wordt er gesnoeid.
Paar dingen waar men zich aan moet houden: niet op de persoon en geen persoonsgegevens. Want dat wordt verwijderd.
Je begrijpt dat mijn post niet ging over de inhoudelijke discussies maar over de persoonlijke vete's die uitgevochten worden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Was het maar zo dat het topic in NWS stond, maar helaas.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante![]()
Ja ik begreep je goed hoor en maakte gebruik van jouw post om nog even wat puntjes te makenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:57 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Je begrijpt dat mijn post niet ging over de inhoudelijke discussies maar over de persoonlijke vete's die uitgevochten worden?
![]()
![]()
Want dat zou betekenen dat er echt nieuws was.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:57 schreef Mariposas het volgende:
Was het maar zo dat het topic in NWS stond, maar helaas.![]()
Dat hij een leugenaar is, staat al vast - zie > post #31quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Verder mag er gespeculeerd worden zoveel men wil.
lijkt me aardig op de persoon
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Laten we iig even uit deze crap stappen en er weer een interessant forum van proberen te maken, mensen - met ruimte voor verschillende inzichten. Dit gaat niet echt ergens heen namelijk heb ik het gevoel.Terwijl er genoeg ruimte is voor discussie en speculatie. Maar dat is mijn mening.
![]()
- Meisjes gaan wandelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:44 schreef mig72 het volgende:
[..]
Mmm nree dat is de enige die antwoord op alle vragen heeft en de meest aansluitende. Of hb jij soms een andere theorie die even sterk is? Dan hoor ik het graag.
- Meisjes hebben het fijn en maken blije foto's.
- Meisjes bedenken na de Mirador dat ze het eerste stuk vrij vlot gelopen hebben, het nog vroeg is, licht en erg mooi droog weer, dus ze besluiten een stukje nog verder te lopen ipv direct terug te gaan.
- Meisjes schrikken van ofwel een 'eng/onguur' persoon (die niets doet, maar ze toch doet schrikken, omdat ze hebben gelezen over de berovingen op de trail) of een slang/dier op hun pad, waardoor ze niet meer terug durven over hetzelfde pad.
- Meisjes bellen 112/911 om te vragen wat ze moeten doen. Geen verbinding.
- Meisjes durven zoals gezegd niet over dat ene pad terug, dus lopen ze verder in de hoop dat ze daar OF iemand tegenkomen die ze kan helpen EN/OF dat ze daar wel bereik hebben.
- Meisjes verdwalen hier al en/of één van hen of beiden gewond door bv verstuiking/val en worden zo gedwongen de nacht door te brengen
- Meisjes proberen volgende dag weer 911 te bellen, weer geen bereik
- Meisjes zijn inmiddels echt verdwaald, raken verder de jungle in, meerdere pogingen bellen alarmnummer
- Meisjes of één van de meisjes is er inmiddels slecht aan toe door ofwel zwarte palm wond, ofwel ontstoken wond, ofwel andere oorzaak
- Meisjes durven elkaar niet alleen te laten
- Meisjes krijgen te maken met allerhande jungle-ellende (zie de video onderaan de OP die jij niet kunt zien)
- Etc.
Hebbie zomaar een scenario zonder moorden en verkrachtingen. Tiswat!
En dat met die eventuele losgebroken stier door dat (door beeld bewezen) kapotte hek heb ik dan weggelaten in het gedeelte 'schrokken van onguur type of dier waardoor ze niet terug durfden'. Maar dat zou dan ook nog daar kunnen passen.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Hij loog over het feit dat hij eerste de meisjes die ochtend had geziem om achteraf te zeggen dat hij telefonisch had gebeld.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:00 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dat hij een leugenaar is, staat al vast - zie > post #31
Hij loog dat de autoriteiten hem trgenhielden van het zoeken op een terrein waarop hij makkelijk kan komen.
Hij loog dat hij dat geen afspraak met ze op 1 april had want achteraf ging hij er toch heen in zijn eigen woorden.
Leugenaar dus.![]()
Aannames, aannames.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:04 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hij loog over het feit dat hij eerste de meisjes die ochtend had geziem om achteraf te zeggen dat hij telefonisch had gebeld.
Hij loog dat de autoriteiten hem trgenhielden van het zoeken op een terrein waarop hij makkelijk kan komen.
Hij loog dat hij dat geen afspraak met ze op 1 april had want achteraf ging hij er toch heen in zijn eigen woorden.
Leugenaar dus.
Je eigen stokpaardje nog wel.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Of, met minimale wijziging:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:02 schreef Greys het volgende:
[..]
- Meisjes gaan wandelen.
- Meisjes bedenken na de Mirador dat ze het eerste stuk vrij vlot gelopen hebben, het nog vroeg is, licht en erg mooi droog weer, dus ze besluiten een stukje nog verder te lopen ipv direct terug te gaan.
- Meisjes schrikken van ofwel een 'eng/onguur' persoon (die niets doet, maar ze toch doet schrikken, omdat ze hebben gelezen over de berovingen op de trail) of een slang/dier op hun pad, waardoor ze niet meer terug durven over hetzelfde pad.
- Meisjes durven zoals gezegd niet over dat ene pad terug, dus lopen ze verder in de hoop dat ze daar OF iemand tegenkomen die ze kan helpen EN/OF dat ze daar wel bereik hebben.
- Meisjes verdwalen hier al en/of één van hen of beiden gewond door bv verstuiking/val en worden zo gedwongen de nacht door te brengen
- Meisjes zijn inmiddels echt verdwaald, raken verder de jungle in, meerdere pogingen bellen alarmnummer
- Meisjes of één van de meisjes is er inmiddels slecht aan toe door ofwel zwarte palm wond, ofwel ontstoken wond, ofwel andere oorzaak
- Meisjes krijgen te maken met allerhande jungle-ellende (zie de video onderaan de OP die jij niet kunt zien)
- Etc.
En dat met die eventuele losgebroken stier door dat (door beeld bewezen) kapotte hek heb ik dan weggelaten in het gedeelte 'schrokken van onguur type of dier waardoor ze niet terug durfden'. Maar dat zou dan ook nog daar kunnen passen.
- Meisjes gaan wandelen.
- Meisjes schrikken van ofwel een 'eng/onguur' persoon (die niets doet, maar ze toch doet schrikken, omdat ze hebben gelezen over de berovingen op de trail) of een slang/dier op hun pad, waardoor ze kort van het pad afwijken.
- Meisjes kunnen het pad niet meer vinden en bellen 112/911 om te vragen wat ze moeten doen. Geen verbinding.
- Rest zelfde; verwondingen, infecties etc. (loop je zeker in een rivier onwijs snel op!) jungle-ellende
Of: meisjes nemen per ongeluk een wildspoor en wijken op die manier van het pad af, ze ontdekken dit te laat. Rest van het verhaal hetzelfde.![]()
Klopt. Weg dus plus de tig reacties erop.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:00 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dat hij een leugenaar is, staat al vast - zie > post #31
Moving on people.![]()
Dit zijn geen aannames maar bewezen feiten door bronnen die namelijk in deze topicreeks staan. Zoek ze maar op. Ik zit mobiel en het wordt een hele kluifje.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Aannames, aannames.
Je eigen stokpaardje nog wel.![]()
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Klopt. Weg dus plus de tig reacties erop.
Moving on people.
Da's onjuist, mopje.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:08 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dit zijn geen aannames maar bewezen feiten door bronnen die namelijk in deze topicreeks staan. Zoek ze maar op. Ik zit mobiel en het wordt een hele kluifje.
Want dat 'hij zei eerst dit en toen dat' kan prima zelf half ingevuld door kranten/media zijn. Of verkeerd verstaan. Of allebei. Niks feit, niks bron. Je bent geen domme gast, jij weet ook hoe media werken. Dat had ik ook al eerder uitgelegd, maar dat terugzoeken is een beetje hetzelfde kluifje als dat van jou.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Het waren in elk geval geen officiële getuigenverklaringen tegen de politie waarin hij dat gezegd zou hebben. Correct me vooral if I'm wrong![]()
En dat ze bij hem thuis zouden hebben gekeken - daar had jij het niet over maar dat haal ik er nu even bij omdat dat me zo even uitkomt - daar hoeft helemaal geen huiszoekingsbevel aan te pas zijn gekomen, dus ook niet per se een goede reden om daar te gaan kijken. Wellicht heeft hij zelf geroepen, om aan te tonen dat hij niets te verbergen heeft 'kom anders gerust effe bij me thuis kijken en daar heb ik nog wat nuttige kaarten van het gebied voor jullie misschien ook wel, ik ben tenslotte gids daar'.
Kortom, ook dat ze bij hem thuis geweest zouden zijn, maakt hem imho totaal nog niet verdacht.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dat was toch anders, http://www.websleuths.com(...)1-Apr-2014-3%2Fpage3 #73 wederom met dank aan Baru voor de infoquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:16 schreef Greys het volgende:
Het waren in elk geval geen officiële getuigenverklaringen tegen de politie waarin hij dat gezegd zou hebben. Correct me vooral if I'm wrong![]()
En dat ze bij hem thuis zouden hebben gekeken - daar had jij het niet over maar dat haal ik er nu even bij omdat dat me zo even uitkomt - daar hoeft helemaal geen huiszoekingsbevel aan te pas zijn gekomen, dus ook niet per se een goede reden om daar te gaan kijken. Wellicht heeft hij zelf geroepen, om aan te tonen dat hij niets te verbergen heeft 'kom anders gerust effe bij me thuis kijken en daar heb ik nog wat nuttige kaarten van het gebied voor jullie misschien ook wel, ik ben tenslotte gids daar'.
Kortom, ook dat ze bij hem thuis geweest zouden zijn, maakt hem imho totaal nog niet verdacht.![]()
Thanks, ik ga ff lezen!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:23 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat was toch anders, http://www.websleuths.com(...)1-Apr-2014-3%2Fpage3 #73 wederom met dank aan Baru voor de infoIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Als se alleen maar verdwaald waren waren ze nog in leven aangezien er voedsel zat is in de jungle (ik blijf dit punt herhalen, was al eerder itvoerig besproken) en hun hongertrekken ervoir gezorgd zou hebben dat ze mieren of bessen of kleine rottende diertjes opgegeten zouden hebben. En water uut de rivier gedronken, ze waren toch gevonden in de buurt van de rivier. (Als het maar een verdwaling was).quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:02 schreef Greys het volgende:
[..]
- Meisjes gaan wandelen.
- Etc.
En dat met die eventuele losgebroken stier door dat (door beeld bewezen) kapotte hek heb ik dan weggelaten in het gedeelte 'schrokken van onguur type of dier waardoor ze niet terug durfden'. Maar dat zou dan ook nog daar kunnen passen.
Zo kan men het maandenlang zo niet jarenlang kunnen uuthouden. Zie ook Swisd Family Robinson of Schateiland bijv.Ook zijn er survivalistprogrammas zat die dit bewijzen (mochten we ons toch in de filmwereld willen begeven).
Ook is dat stuk over zwarte palm iets best flink overdreven, in de realiteit valt het wel mee, de uiteindes zijn doorgaans weg te trekke..Het is opgeblazen als een bangmaakverhaal en daarin redelijk gelukt.
Nogmaals infecties loop je niet zomasr op en als se komen vernietigt jiu immunsysteem ze voordat ze schade aanrichten. In sommige zeldzame gevallen blijven ze doorgaan dan is het meestal gelokaliseerd, je kan je hand/vingers niet meer bewegen oid En de schade is permament maar lokaal.
Deze dames waren jong en gezond, dan gaan ze er niet zomaar verzwakken.
We gaan weer in cirkels rond, maar misschien henmb je vanmoreg vroeg niet meegelezen, dus ik gun het jou![]()
Post 73:Ik lees dat ze in 'zijn huis zijn wezen zoeken'.quote:In the first thread I wrote about it. Some people think that the Indian are in foul play, with guide, with Mrs Pity,and almost all Boquete and expats. In the future our people will act as european/american, "they are not my family I don't help because somebody can think that I'm guilty", the judicial police DIJ was searching in Felicianos house, a neighbor from Netherlands too. To help can be dangerous too. Indian in this mountain don't have the ambition that have the people from the city(car, party, travel, luxus), this Indian are not rice farmer, they cultivates what they eats, also I don't believe it.
Maar ben je met mee eens dat hij dat dan alsnog prima zelf zou kunnen hebben aangeboden?
Of dat ze hebben gezocht omdat dat zo hoort in een onderzoek (dingen uitsluiten, misschien had iemand in dat dorp een hekel aan hem en hem meteen als mogelijke dader aangewezen) en dat hij daarna niet meer verdacht was?
Ik bedoel, ze lieten hem daarna niet voor niets gewoon vrij rondlopen. Heb niet het idee dat men daar echt het idee heeft (gehad) dat hij er iets mee te maken heeft.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Mensen die hier al heel lang meeposten:
Was er nou ná de Mirador juist weinig te eten te vinden?
Ik heb daar heel vaak iets over gelezen hier, maar kan het niet meer vinden.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Er is in dat gebied bijna geen voedsel te vinden, volgens diverse gidsen. Infecties is juist het grootste gevaar in het regenwoud, dat zelf leeft van rottingsprocessen. Een klein wondje of schram kan snel fataal worden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:29 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als se alleen maar verdwaald waren waren ze nog in leven aangezien er voedsel zat is in de jungle (ik blijf dit punt herhalen, was al eerder itvoerig besproken) en hun hongertrekken ervoir gezorgd zou hebben dat ze mieren of bessen of kleine rottende diertjes opgegeten zouden hebben. En water uut de rivier gedronken, ze waren toch gevonden in de buurt van de rivier. (Als het maar een verdwaling was).
Zo kan men het maandenlang zo niet jarenlang kunnen uuthouden. Zie ook Swisd Family Robinson of Schateiland bijv.Ook zijn er survivalistprogrammas zat die dit bewijzen (mochten we ons toch in de filmwereld willen begeven).
Ook is dat stuk over zwarte palm iets best flink overdreven, in de realiteit valt het wel mee, de uiteindes zijn doorgaans weg te trekke..Het is opgeblazen als een bangmaakverhaal en daarin redelijk gelukt.
Nogmaals infecties loop je niet zomasr op en als se komen vernietigt jiu immunsysteem ze voordat ze schade aanrichten. In sommige zeldzame gevallen blijven ze doorgaan dan is het meestal gelokaliseerd, je kan je hand/vingers niet meer bewegen oid En de schade is permament maar lokaal.
We gaan weer in cirkels rond, maar misschien henmb je vanmoreg vroeg niet meegelezen, dus ik gun het jou![]()
Ik raad je tóch aan om binnenkort even een computer ergens te zoeken en de video te bekijken van die jonge gezonde heer uit de OP. En dan nogmaals zeggen dat het allemaal overdreven is en dat je niet zomaar infecties oploopt en dat die infecties magisch vernietigd worden door je immuunsysteemquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:29 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als se alleen maar verdwaald waren waren ze nog in leven aangezien er voedsel zat is in de jungle (ik blijf dit punt herhalen, was al eerder itvoerig besproken) en hun hongertrekken ervoir gezorgd zou hebben dat ze mieren of bessen of kleine rottende diertjes opgegeten zouden hebben. En water uut de rivier gedronken, ze waren toch gevonden in de buurt van de rivier. (Als het maar een verdwaling was).
Ik ook van jou. Echt! Kom, ik druk je even aan mijn boezem.quote:We gaan weer in cirkels rond, maar misschien henmb je vanmoreg vroeg niet meegelezen, dus ik gun het jouIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
ja voor de mirador zijn nog fruitbomen e.d., er na niet meerquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:33 schreef Greys het volgende:
Ik heb daar heel vaak iets over gelezen hier, maar kan het niet meer vinden.![]()
De bofkont !quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik raad je tóch aan om binnenkort even een computer ergens te zoeken en de video te bekijken van die jonge gezonde heer uit de OP. En dan nogmaals zeggen dat het allemaal overdreven is en dat je niet zomaar infecties oploopt en dat die infecties magisch vernietigd worden door je immuunsysteem
[..]
Ik ook van jou. Echt! Kom, ik druk je even aan mijn boezem.![]()
Ah ja, toch. Na de Mirador dus amper eten te vinden volgens de gidsen.
Maar volgens Mig Grizzly was het een mákkie. Kebabs bungelden aan de bomen.
Ik bedoel, weten die gidsen veel...IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Niet oer se veel maar genoeg om in leven te blijven. Veel insecten mieren spinnen ed in het slechtste geval eet je wat blaadjes die water hebben of nootjes.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:33 schreef Greys het volgende:
Ik heb daar heel vaak iets over gelezen hier, maar kan het niet meer vinden.![]()
Mag ik jou nogmaals vragen hoeveel ervaring jij hebt met de bush dat jij dit soort dingen stellig durft te beweren? Heb dit al eerder gevraagd maar krijg steeds geen antwoord.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:29 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nogmaals infecties loop je niet zomasr op en als se komen vernietigt jiu immunsysteem ze voordat ze schade aanrichten. In sommige zeldzame gevallen blijven ze doorgaan dan is het meestal gelokaliseerd, je kan je hand/vingers niet meer bewegen oid En de schade is permament maar lokaal.![]()
Voor wie er zin in heeft, lees deze blog maar eens.Gaat over een man die de Pianista helemaal heeft gelopen, tot het einde in Bocas. Samen met een gids
http://www.boquetenaturehike.com/nature-trail-articles
Hij was 6 en een halve kilo afgevallen en hadden wel voedsel mee. Het is een loeizware tocht.![]()
Ja ik snap ook serieus niet dat ze niet gewoon even een zak tijgernoten hebben opengetrokken hoor.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:38 schreef mig72 het volgende:
[..]
Niet oer se veel maar genoeg om in leven te blijven. Veel insecten mieren spinnen ed in het slechtste geval eet je wat blaadjes die water hebben of nootjes.
Dat je gelijk hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Hij heeft onder een douchegordijn gelegen in de bush.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:38 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Mag ik jou nogmaals vragen hoeveel ervaring jij hebt met de bush dat jij dit soort dingen stellig durft te beweren? Heb dit al eerder gevraagd maar krijg steeds geen antwoord.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat dáár geen video van in de OP staat.
Wat motten we met die junglepipo uit die youtube, die weet niks tenslotte...IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ja. Maar door alléén een gebrek aan voedsel sterf je niet heel snel, dan moet er meer aan de hand zijn geweest.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:33 schreef Greys het volgende:
Mag ik ook even mijn kijk hierop geven?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:38 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Mag ik jou nogmaals vragen hoeveel ervaring jij hebt met de bush dat jij dit soort dingen stellig durft te beweren? Heb dit al eerder gevraagd maar krijg steeds geen antwoord.
Iets stelligs beweren over een gebied waar je nog nooit geweest bent kan helemaal niet. En dat geldt volgens mij voor de meeste lui uit dit discours.![]()
Amen at that.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mag ik ook even mijn kijk hierop geven?
Iets stelligs beweren over een gebied waar je nog nooit geweest bent kan helemaal niet. En dat geldt volgens mij voor de meeste lui uit dit discours.![]()
Klopt ik baseer wat ik zeg op blogs van mensen die daar geweest zijn zoals dit dus http://www.boquetenaturehike.com/nature-trail-articlesquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik reageerde alleen op het gedeelte uit de post van mig waarin hij stellig beweert dat er meer dan genoeg te eten was in de jungle:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:40 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ja. Maar door alléén een gebrek aan voedsel sterf je niet heel snel, dan moet er meer aan de hand zijn geweest.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:29 schreef mig72 het volgende:
aangezien er voedsel zat is in de jungle
Zo kan men het maandenlang zo niet jarenlang kunnen uuthoudenIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Tuurlijk is er voedsel in de junglequote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik reageerde alleen op het gedeelte uit de post van mig waarin hij stellig beweert dat er meer dan genoeg te eten was in de jungle:
[..]
Hoe denk je dan dat Tanja Nijmeier en de FARC het uithouden in hun schuilkamp? Ze kunnen de bewoonde wereld niet in want dan gaat de Colombiaanse overheid hen arresteren.![]()
Ja dan moet je toch echt eens op de site van de Farc kijken. Ze hebben vee en leggen groentetuinen aan in basiskampen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:48 schreef mig72 het volgende:
[..]
Tuurlijk is er voedsel in de jungle
Hoe denk je dan dat Tanja Nijmeier en de FARC het uithouden in hun schuilkamp? Ze kunnen de bewoonde wereld niet in want dan gaat de Colombiaanse overheid hen arresteren.![]()
Je denkt serieus niet dat die daar eens stuk meer op getraind zijn, op leven in de wildernis, dan twee Hollandse deernes? En dat zij wapens hebben om dieren te schieten enzo om te eten? En heel andere eigen voorzieningen hebben? Of hadden die meisjes een katapult van hun bh moeten maken?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:48 schreef mig72 het volgende:
[..]
Tuurlijk is er voedsel in de jungle
Hoe denk je dan dat Tanja Nijmeier en de FARC het uithouden in hun schuilkamp? Ze kunnen de bewoonde wereld niet in want dan gaat de Colombiaanse overheid hen arresteren.
Gekkie
Overigens dronken die mensen uit die link van GM dus uit de rivier op die trail, maar wel met zuiveringstabletten. Die hadden de meisjes bv al niet, volgens mij.
"We would take water from the fresh streams along the way filling our bottles and use the tablets to purify the water".
Als dat water daar zo enorm schoon en drinkbaar is, dan hadden die doorgewinterde hikers met Panamese gids die tabletten ook niet nodig daar misschien.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik drink hier in Brazilie ook gewoon water uit de rivieren als ik in een afgelegen natuurgebied ga wandelen, dus hoeft geen probleem te zijn op zich. Hangt een beetje van de vervuilingsgraad af uiteraard. Maar ik vermoed dat dat daar wel mee zal vallen? Met zekerheid durf ik dat niet te zeggen, maar er zat hier iemand op het forum die er geweest is toch? Die zou het kunnen weten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:53 schreef Greys het volgende:
Overigens dronken die mensen uit die link van GM dus uit de rivier op die trail, maar wel met zuiveringstabletten. Die hadden de meisjes bv al niet, volgens mij.
"We would take water from the fresh streams along the way filling our bottles and use the tablets to purify the water".
Als dat water daar zo enorm schoon en drinkbaar is, dan hadden die doorgewinterde hikers met Panamese gids die tabletten ook niet nodig daar misschien.![]()
Juist, je moet heel goed voorbereid zijn als je dagen in de jungle door gaat brengen. En dat waren Kris en Lisanne niet van plan dus, in je korte broek en hemdje met geen proviand en andere dingen zoals die waterzuiveringstabletten is het een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:53 schreef Greys het volgende:
Als dat water daar zo enorm schoon en drinkbaar is, dan hadden die doorgewinterde hikers met Panamese gids die tabletten ook niet nodig daar misschien.![]()
En die hiker was na 2 dagen al enkele teennagels kwijt, alsmede 3-4 blaren op elke voet. Omdat zijn schoenen nat waren geworden.
Stel dat die meiden ook teennagels kwijt raakten en blaren kregen, dat kan ook allemaal flink gaan ontsteken na een paar dagen in de jungle lijkt me.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik heb veel Panamese kranten gelezen de laatste tijd en de vervuiling van de rivieren is een hot item juistquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:56 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ik drink hier in Brazilie ook gewoon water uit de rivieren als ik in een afgelegen natuurgebied ga wandelen, dus hoeft geen probleem te zijn op zich. Hangt een beetje van de vervuilingsgraad af uiteraard. Maar ik vermoed dat dat daar wel mee zal vallen? Met zekerheid durf ik dat niet te zeggen, maar er zat hier iemand op het forum die er geweest is toch? Die zou het kunnen weten.![]()
Kan me voorstellen idd dat het op diverse plaatsen wél heel goed mogelijk is om probleemloos water uit rivieren te drinken hoor! Alleen deze mensen van dat verslag van déze trail gingen goed voorbereid en met Panamese gids op stap en die dronken dus alleen met die tabletten in datzelfde gebied als waar de meiden waren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:56 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ik drink hier in Brazilie ook gewoon water uit de rivieren als ik in een afgelegen natuurgebied ga wandelen, dus hoeft geen probleem te zijn op zich. Hangt een beetje van de vervuilingsgraad af uiteraard. Maar ik vermoed dat dat daar wel mee zal vallen? Met zekerheid durf ik dat niet te zeggen, maar er zat hier iemand op het forum die er geweest is toch? Die zou het kunnen weten.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
klopt het water in die rivier in Boquete is schoon,er lozen geen dorpen of fabriekenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:56 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ik drink hier in Brazilie ook gewoon water uit de rivieren als ik in een afgelegen natuurgebied ga wandelen, dus hoeft geen probleem te zijn op zich. Hangt een beetje van de vervuilingsgraad af uiteraard. Maar ik vermoed dat dat daar wel mee zal vallen? Met zekerheid durf ik dat niet te zeggen, maar er zat hier iemand op het forum die er geweest is toch? Die zou het kunnen weten.
puur regenwater dus - zeer drinkbaar"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Klopt, maar veel hikers doen dit ook gewoon als extra zekerheid, zeker omdat ze het in tropencentra etc volgens mij ook aanraden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan me voorstellen idd dat het op diverse plaatsen wél heel goed mogelijk is om probleemloos water uit rivieren te drinken hoor! Alleen deze mensen van dat verslag van déze trail gingen goed voorbereid en met Panamese gids op stap en die dronken dus alleen met die tabletten in datzelfde gebied als waar de meiden waren.![]()
![]()
Hoe dichter hij de bergtop hoe schoner want minder kans op civilisatie en dichterbij de hemel waar het vandaan komt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:53 schreef Greys het volgende:
![]()
Kan idd!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:00 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Klopt, maar veel hikers doen dit ook gewoon als extra zekerheid, zeker omdat ze het in tropencentra etc volgens mij ook aanraden.
http://www.chiriquichatte(...)rera-and-los-santos/ check this!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt het water in die rivier in Boquete is schoon,er lozen geen dorpen of fabrieken
puur regenwater dus - zeer drinkbaar![]()
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:57 schreef Greys het volgende:
En die hiker was na 2 dagen al enkele teennagels kwijt, alsmede 3-4 blaren op elke voet. Omdat zijn schoenen nat waren geworden.
Stel dat die meiden ook teennagels kwijt raakten en blaren kregen, dat kan ook allemaal flink gaan ontsteken na een paar dagen in de jungle lijkt me.
Hier een stukje over een infectie ontstaan door een schaafwondje van een plant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:06 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Hier een stukje over een infectie ontstaan door een schaafwondje van een plant.Lees je even mee onder de spoiler, mig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Iets met 'infecties die heus niet zo snel ontstaan in de jungle' enzo...IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
gaat over Herrera and Los Santos (provincie) is heel ergens andersquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
http://www.chiriquichatte(...)rera-and-los-santos/ check this!
nouquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Lees je even mee onder de spoiler, mig?![]()
Iets met 'infecties die heus niet zo snel ontstaan in de jungle' enzo...
deze man ging daar ook een Trail doen![]()
(Timo's back was a mess after four days in the jungle.)
Huuuuquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nou
deze man ging daar ook een Trail doen![]()
(Timo's back was a mess after four days in the jungle.)
[ afbeelding ]
Dat klinkt poëtischquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:03 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hoe dichter hij de bergtop hoe schoner want minder kans op civilisatie en dichterbij de hemel waar het vandaan komt.![]()
![]()
Ja!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Alsof er elk moment een milkakoe door het beeld kan komen
En engelen die op bazuinen blazen![]()
![]()
Das waar zijn andere provinciesquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:13 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
gaat over Herrera and Los Santos (provincie) is heel ergens anders![]()
Bergtopwater is schoon, maar dan wel in het voorjaar, zover ik weet.
Ik heb deze vraag al eens eerder geplaatst:
Kris en Lisanne hebben gewoon gewacht op hulp en zijn bij het pad gebleven. Maar er kwam gewoon geen hulp. Dus niet verdwaald. Is dat niet mogelijk?![]()
Ja dan zouden ze beiden gewond moeten zijn. Anders was een van de twee op een gegeven moment toch wel terug gaan lopen. Ze hadden 5 uur gewandeld tot de eerste noodoproepquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:30 schreef A_Fortiori het volgende:
Kris en Lisanne hebben gewoon gewacht op hulp en zijn bij het pad gebleven. Maar er kwam gewoon geen hulp. Dus niet verdwaald. Is dat niet mogelijk?![]()
kan zijn dat ze de BH's gebruikt hebben om het water te filterenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:30 schreef A_Fortiori het volgende:
Kris en Lisanne hebben gewoon gewacht op hulp en zijn bij het pad gebleven. Maar er kwam gewoon geen hulp. Dus niet verdwaald. Is dat niet mogelijk?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
of om regen in op te vangenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kan zijn dat ze de BH's gebruikt hebben om het water te filteren![]()
of om waterdiertjes uit de rivier te vangen, garnaaltjes of zoquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kan zijn dat ze de BH's gebruikt hebben om het water te filteren![]()
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:30 schreef A_Fortiori het volgende:
Kris en Lisanne hebben gewoon gewacht op hulp en zijn bij het pad gebleven. Maar er kwam gewoon geen hulp. Dus niet verdwaald. Is dat niet mogelijk?
→zie mijn scenario![]()
Weet iemand of een van de twee lenzen droeg? Stel dat dat zo zou zijn geweest, dan zie je geen moer als je je lenzen niet kan verschonen. En als je daglenzen heb, ben je helemaal het haasje.![]()
Dat is een vraag voor de ouders dus. Hadden ze een bril bij zich?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:38 schreef A_Fortiori het volgende:
Weet iemand of een van de twee lenzen droeg? Stel dat dat zo zou zijn geweest, dan zie je geen moer als je je lenzen niet kan verschonen. En als je daglenzen heb, ben je helemaal het haasje.![]()
Ik bedoel er mee te zeggen, dat als je niet gewond bent en de ander wel, is het onmogelijk om hulp te halen als je geen goed zicht hebt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:42 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat is een vraag voor de ouders dus. Hadden ze een bril bij zich?![]()
Boeiend en informatief. Aanrader!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:39 schreef Grijzemassa het volgende:
Voor wie er zin in heeft, lees deze blog maar eens.Gaat over een man die de Pianista helemaal heeft gelopen, tot het einde in Bocas. Samen met een gids
http://www.boquetenaturehike.com/nature-trail-articles
Hij was 6 en een halve kilo afgevallen en hadden wel voedsel mee. Het is een loeizware tocht.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Ik kon het maar niet laten aan die scene uit Halloween: 4/5? te denken waarin de bejaarde vrouw valt en haar bril kwijtraakt, en kan daarop bijna niks meer zien en juist dan slaat Michael toe met zijn bijl en ze moet aan hem nu zien te ontsnappen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:44 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ik bedoel er mee te zeggen, dat als je niet gewond bent en de ander wel, is het onmogelijk om hulp te halen als je geen goed zicht hebt.![]()
![]()
Hoezo? Als je slecht ziet heb je toch een probleem in die situatie?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:59 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik kon het maar niet laten aan die scene uit Halloween: 4/5? te denken waarin de bejaarde vrouw valt en haar bril kwijtraakt, en kan daarop bijna niks meer zien en juist dan slaat Michael toe met zijn bijl en ze moet aan hem nu zien te ontsnappen.![]()
Ik zou het een interessant gegeven vinden, als het waar is, als een van de twee lenzen droeg. Ik probeer me alleen te verplaatsen in hun, als het mij zou zijn overkomen, want ik draag lenzen en zie geen moer als ik ze niet in heb. Dan heb je een groot probleem.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoezo? Als je slecht ziet heb je toch een probleem in die situatie?![]()
Ik zie ook 'niks' zonder bril/lenzen. Maar als je niks anders hebt en je moet hulp gaan halen denk ik niet dat je ze de eerste avond uitdoet. Maar 't kan zeker een groot probleem worden. We weten idd niet of 't hier speelt, maar dat zou in theorie snel opgehelderd moeten kunnen worden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:44 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ik bedoel er mee te zeggen, dat als je niet gewond bent en de ander wel, is het onmogelijk om hulp te halen als je geen goed zicht hebt.- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -![]()
Precies. Daarom sloeg hij uitgerekend toen toe. Tis maar een film maar ik geloof dat er vele gelijkenissen zijn met de werkelijkheid in die zin dat als zaken goed gaan blijven ze ook goed maar zodra iets fout gaat, gaat letterlijk alles instorten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoezo? Als je slecht ziet heb je toch een probleem in die situatie?
Ik geloof soms in de wet van Murphy, de kans dat iets fout gaat tegenover dat het goed gaat groeit onredelijk en buitenproportioneel toe naarmate het aantal voorvallen toenemen.![]()
Harde lenzen, verliest men makkelijker, maandlenzen minder snel, maar beide lenzen moet je goed schoonmaken. Daglenzen, het woord zegt het al, vervang je elke dag door nieuwe lenzen en als je die niet bij hebt, heb je niks.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:22 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ik zie ook 'niks' zonder bril/lenzen. Maar als je niks anders hebt en je moet hulp gaan halen denk ik niet dat je ze de eerste avond uitdoet. Maar 't kan zeker een groot probleem worden. We weten idd niet of 't hier speelt, maar dat zou in theorie snel opgehelderd moeten kunnen worden.![]()
Ik draag ook contactlenzen dus ik kan er mee praten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:24 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Harde lenzen, verliest men makkelijker, maandlenzen minder snel, maar beide lenzen moet je goed schoonmaken. Daglenzen, het woord zegt het al, vervang je elke dag door nieuwe lenzen en als je die niet bij hebt, heb je niks.
Maar is er niet een nieuwe technologie uitgekomen, waarbij de lenzen 'ademhalen' en zuurstof binnendoor laten waardoor de drager ze 24/7 voor een hele maand of zo (de exacte duur herinner ik mij ook niet meer) kan dragen zonder ze 's nachts schoon te moeten maken, en alles blijft goed?
Hoe heten die lenzen alweer?![]()
Die heten maandlenzen:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:28 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik draag ook contactlenzen dus ik kan er mee praten.
Maar is er niet een nieuwe technologie uitgekomen, waarbij de lenzen 'ademhalen' en zuurstof binnendoor laten waardoor de drager ze 24/7 voor een hele maand of zo (de exacte duur herinner ik mij ook niet meer) kan dragen zonder ze 's nachts schoon te moeten maken, en alles blijft goed?
Hoe heten die lenzen alweer?
http://www.lensexpress.nl/lenzen/maandlenzen
En sommigen kunnen idd dag en nacht ingehouden worden, anderen niet.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Zeer interessant artikel. De man had goede gidsen waardoor hij ook altijd in een hut kon overnachten op het Pianista pad. Maar zoals hij het beschrijft was het de eerste 2 dagen enkel ploeteren over modderige paden, omgeploegd door het vele vee.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:43 schreef Grijzemassa het volgende:
Klopt ik baseer wat ik zeg op blogs van mensen die daar geweest zijn zoals dit dus http://www.boquetenaturehike.com/nature-trail-articles
Hij kwam wel wat mensen tegen, toch. Pas als je in het gebied komt waar je zo vaak rivieren (of dezelfde rivier) moet oversteken, lijk je echt wel een gids te kunnen gebruiken. En net als de Australier in Laos: blijven je voeten uren nat, wordt het penibel en raakt je gezondheid ernstig in gevaar.![]()
Inderdaad. Ik draag lenzen en moet die normaal elke nacht uitdoen en vervolgens 's morgens weer indoen, dit gedurende één maand (tot mijn volgende paar).quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:22 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ik zie ook 'niks' zonder bril/lenzen. Maar als je niks anders hebt en je moet hulp gaan halen denk ik niet dat je ze de eerste avond uitdoet. Maar 't kan zeker een groot probleem worden. We weten idd niet of 't hier speelt, maar dat zou in theorie snel opgehelderd moeten kunnen worden.
Maar soms hou ik mijn lenzen wel langer in, bv 2 dagen ipv 1 dag en dan is dat geen probleem, behalve af en toe een beetje droge ogen. Dus in noodsituaties ga je je lenzen echt niet meteen uitdoen, dénk ik, ook al 'moet' dat eigenlijk wel.![]()
Ik zag op die tafel tussen hun bedden in in elk geval geen lenzenpotjes of -vloeistof ofzo.
Niet dat dat nou alles zegt, maar daar zou je het dan wellicht verwachten.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dacht ik ook al aan, maar het kan ook in de doucheruimte staan. Als er al squote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:01 schreef Greys het volgende:
Ik zag op die tafel tussen hun bedden in in elk geval geen lenzenpotjes of -vloeistof ofzo.
Niet dat dat nou alles zegt, maar daar zou je het dan wellicht verwachten.
prake is van een lensdragende.![]()
Maar om een zijweg in te slaan; hoe weten we dat een van deze vrouwen de ander niet vermoord heeft en vervolgens zelfmoord? Een soort van familiedrama alleen.niet tussen familie maar vriendinnen.
Dat zou ook een heleboel kunnen verklaren, sterker nog het is de sterkste theorie ooit geopperd aangezien het álle mqar dan ook alle mogelijke vragen naar behoren beantwoordt.
Het kan.zijn dat ze onderling ruzie kregen, misschien heeft Kris haar camera niet aan Lisanne willen lenen en toen gaf Lisanne Kris een duwtje waardoor ze ongelukkig ten val kwam en gleed uit van af een rotsblok of juist de rivier in en op slag dood gegaan.
Dat is teveel voor vriendin 2 dus in haar schok en verdriet slaat ze de hand op zichzelf door achter haar naar beneden te springen.
Wat denken jullie?![]()
Ik denk dat het niet zinvol is om scenario's te bedenken waarvoor geen enkele aanwijzing bestaat. Anders gezegd: dat het niet zinvol is om erop los te fantaseren. Ik denk dat we niet moeten opsommen wat mogelijk is (want er zijn duizenden scenario's mogelijk), maar moeten nagaan wat, in het licht van de feiten die we kennen, waarschijnlijk is. Het uitwerken van onwaarschijnlijke scenario's kunnen we beter aan mensen als Tomas Ross overlaten.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:50 schreef mig72 het volgende:
Maar om een zijweg in te slaan; hoe weten we dat een van deze vrouwen de ander niet vermoord heeft en vervolgens zelfmoord? Een soort van familiedrama alleen.niet tussen familie maar vriendinnen.
Dat zou ook een heleboel kunnen verklaren, sterker nog het is de sterkste theorie ooit geopperd aangezien het álle mqar dan ook alle mogelijke vragen naar behoren beantwoordt.
Het kan.zijn dat ze onderling ruzie kregen, misschien heeft Kris haar camera niet aan Lisanne willen lenen en toen gaf Lisanne Kris een duwtje waardoor ze ongelukkig ten val kwam en gleed uit van af een rotsblok of juist de rivier in en op slag dood gegaan.
Dat is teveel voor vriendin 2 dus in haar schok en verdriet slaat ze de hand op zichzelf door achter haar naar beneden te springen.
Wat denken jullie?Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Nou ja dan zoeken we de aanwijzingen bij elkaar. Tot nu toe zijn alle theorieën eerst geformuleerd en pas daarna, de aanwijzingen gevonden, niet andersom. Oftewel een theorie die op basis van de aanwijzingen kwam. Toch?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:59 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zinvol is om scenario's te bedenken waarvoor geen enkele aanwijzing bestaat. Anders gezegd: dat het niet zinvol is om erop los te fantaseren. Ik denk dat we niet moeten opsommen wat mogelijk is (want er zijn duizenden scenario's mogelijk), maar moeten nagaan wat, in het licht van de feiten die we kennen, waarschijnlijk is. Het uitwerken van onwaarschijnlijke scenario's kunnen we beter aan mensen als Tomas Ross overlaten.![]()
Ik geef het toe dat het onwaarschijnlijk is en iets waarin ook ik niet graag in wil geloven maar aangezien dit een speculatie forum is, en de meest rare scenarios al ergens een keer voorbij zijn gekomen, waarom dit niet? Waarom moet dit ontbreken?![]()
Zelfs tussen de hoofdmogelijkheden die iemand hier eerder heeft opgesomd (verdwaald, aangevallen door mensen, aangevallen door dieren, ongeluk) kunnen we niet kiezen op grond van wat we nu weten. We weten domweg te weinig op dit moment. Mijn mening.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:02 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nou ja dan zoeken we de aanwijzingen bij elkaar. Tot nu toe zijn alle theorieën eerst geformuleerd en pas daarna, de aanwijzingen gevonden, niet andersom. Oftewel een theorie die op basis van de aanwijzingen kwam. Toch?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Maar dan nog moet iedere theorie aan zijn waarheidsgehalte worden getoetst en niet zijn emotiegehalte.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:08 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
omdat het nodeloos kwetsend is voor de familie?![]()
Zonder directe toegang tot het bewijsmateriaal vrees ik dat community-based speurwerk altijd zwaar zal tegen valken. Aangezien niemand het ene feit of stelling op de waarheid kan controleren. Echte professionals daarentegen kunnen de betrokkenen achtervolgen, aanspreken, doorzoeken en gegevens uit hun verleden opeisen. Wel hebben wij, muv een paar, goede intentiee en wilken helpen op te lossen maar het blijft tasten in het donker.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:12 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Zelfs tussen de hoofdmogelijkheden die iemand hier eerder heeft opgesomd (verdwaald, aangevallen door mensen, aangevallen door dieren, ongeluk) kunnen we niet kiezen op grond van wat we nu weten. We weten domweg te weinig op dit moment. Mijn mening.![]()
Klopt; je was mij net iets voor. Zie mijn onderstaande reactie.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:14 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
dat is werk voor deskundigen niet voor jou![]()
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Lees je even mee onder de spoiler, mig?![]()
Iets met 'infecties die heus niet zo snel ontstaan in de jungle' enzo...![]()
Welke spoiler? Daar is ie weer dat hele infectie gedoe lijkt me nou net weer zo'n onwaarschijnlijke theorie. Ik zeg het maar.quote:![]()
Bet de laatste 5 pagina's snel gescrolld ik zie het nergens. Zal vast nog een keer langs komen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:27 schreef blondetrien het volgende:
Kan niet meer quoten, maar op de vorige pagina had iemand een linkje voor je neergezet.
Wat doe jij nog op?![]()
Wat is dit, google translate?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:16 schreef mig72 het volgende:
[..]
Zonder directe toegang tot het bewijsmateriaal vrees ik dat community-based speurwerk altijd zwaar zal tegen valken. Aangezien niemand het ene feit of stelling op de waarheid kan controleren. Echte professionals daarentegen kunnen de betrokkenen achtervolgen, aanspreken, doorzoeken en gegevens uit hun verleden opeisen. Wel hebben wij, muv een paar, goede intentiee en wilken helpen op te lossen maar het blijft tasten in het donker.The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.![]()
Gelukt. Hoop ik.quote:1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:06 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Hier een stukje over een infectie ontstaan door een schaafwondje van een plant.
SPOILER1 links
In the jungle, minor cuts seem to turn into major infections almost overnight. This one started out as a little nick above my left ankle. Almost before you could say "suppurating"--the medical term for the oozing pus produced by infected wounds--my abscess turned into a perfect example of what Hollywood movies about the tropics used to call jungle rot.
Zie: http://www.mothernature.c(...)cfm?id=2630&term=Cut
Ik woon in het buitenland. Het is hier nog geen 9 uur 's avonds dus ik heb nog wel even![]()
![]()
Lijkt me toch een uitgezonderd geval? Kerel schrijft zelf dat hij overal op blote voeten rond ging dan lijkt het mij dat hij onverantwoordelijk risicos nam.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:40 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Gelukt. Hoop ik.
Ik woon in het buitenland. Het is hier nog geen 9 uur 's avonds dus ik heb nog wel even![]()
Nee hoor, heb iets soortgelijks meegemaakt op m'n bushlaarzen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:45 schreef mig72 het volgende:
[..]
Lijkt me toch een uitgezonderd geval? Kerel schrijft zelf dat hij overal op blote voeten rond ging dan lijkt het mij dat hij onverantwoordelijk risicos nam.Een collega had zelfs zijn benen en een gedeelte van de rug onderzitten met een identieke infectie.
Het kan echt. Maar het staat je vrij er niks van te geloven.
Agree to disagree zeg maar.
![]()
http://elsiglo.com/cronica-roja/restos-holandesas/23795563
Ik kan het niet goed vertalen, maar het lijkt erop dat de laatst gevonden botten niet van L&K zijn.
Google translate:
Ze zijn een zoogdier en twee andere skeletresten zijn menselijk De laatste zes botten gegeven door de Indianen van Alto Romero in Bocas del Toro, misschien niet van Nederlandse en Lisanne Froon zijn
[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2014 09:32:31 (Vertaling) ]![]()
Gevonden resten zijn niet van de meiden. Twee zijn menselijk, een van een vrouw en een van een kind van 0-3 jaar. Vier overblijfselen zijn van dieren.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:28 schreef Rowlf het volgende:
http://elsiglo.com/cronica-roja/restos-holandesas/23795563Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Een vrouw en een kind dus ook omgekomen daar. Misschien ooit in de rivier gevallen, de rivier maakt veel slachtoffers daar heb ik gelezenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:32 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Gevonden resten zijn niet van de meiden. Twee zijn menselijk, een van een vrouw en een van een kind van 0-3 jaar. Vier overblijfselen zijn van dieren.![]()
Nah.. Ik beweer stellig dat dat land daar Panama is. Iets tegenin te brengen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
![]()
Ik schat in dat je precies weet hoe ik dat bedoel.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nah.. Ik beweer stellig dat dat land daar Panama is. Iets tegenin te brengen?![]()
Toch zit daar iets raars in: Hij heeft het over een eerste overnachting waar geen matras was en dat hij op zijn kleren sliep als matras. Maar wat heeft hij dan steeds bovenop zijn rugzak liggen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:43 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Klopt ik baseer wat ik zeg op blogs van mensen die daar geweest zijn zoals dit dus http://www.boquetenaturehike.com/nature-trail-articles
Deze is ook wel interessant:
Ik kan het niet helemaal lezen maar maak dit ervan:quote:ÁREA EL PIANISTA ***** Cuida tu ambiente natural. El parque posee valiosos recursos naturales: suelos, aguas, bosques, fauna silvestre y belleza escénica. Parque international **** pila - padricoquote:Gebied De Pianist ****** Let op je natuurlijke omgeving. Het park beschikt over waardevolle natuurlijke hulpbronnen: bodem, water, bossen, wilde dieren en natuurschoon. International Park **** pila - padrico![]()
Dit idd. De voeten van die man in Laos waren er ook erg slecht aan toe.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:57 schreef Greys het volgende:
Stel dat die meiden ook teennagels kwijt raakten en blaren kregen, dat kan ook allemaal flink gaan ontsteken na een paar dagen in de jungle lijkt me.![]()
We gaan offtopic geloof ik.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Toch zit daar iets raars in: Hij heeft het over een eerste overnachting waar geen matras was en dat hij op zijn kleren sliep als matras. Maar wat heeft hij dan steeds bovenop zijn rugzak liggen?
[ afbeelding ]
Deze is ook wel interessant:
[ afbeelding ]
Ik kan het niet helemaal lezen maar maak dit ervan:
[..]
[..]
Misschien dat jullie kunnen DMen?![]()
In die gebieden of in 'de bewoonde' gebieden? Bedoelen ze dan chemicaliën die bedrijven/huishoudens er op lozen of natuurwater dat vervuild uit de bron komt?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik heb veel Panamese kranten gelezen de laatste tijd en de vervuiling van de rivieren is een hot item juist
Ik zou in Engeland ook niet uit een rivier willen drinken maar heb daar vaak water gedronken tijdens hikes bijna direct uit de bron. Nooit ziek van geworden. Zodra het echter langs huizen is geweest hoef ik het niet meer.![]()
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
http://www.chiriquichatte(...)rera-and-los-santos/ check this!Chemicaliën dus. Zouden de indianen die op dat punt van de rivier al geloosd hebben?quote:as a result of the presence in the liquid of a chemical that affects water quality![]()
Dat is natuurlijk afhankelijk van de sterkte. Ik draag ook een bril als ik werk, maar thuis eigenlijk nooit. Zie dus met bril beter maar zonder ook meer dan voldoende.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:38 schreef A_Fortiori het volgende:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:56 schreef Perico het volgende:
Hij kwam wel wat mensen tegen, toch. Pas als je in het gebied komt waar je zo vaak rivieren (of dezelfde rivier) moet oversteken, lijk je echt wel een gids te kunnen gebruiken. En net als de Australier in Laos: blijven je voeten uren nat, wordt het penibel en raakt je gezondheid ernstig in gevaar.Hebben jullie er ook last van dat arceren zo moeilijk gaat, quotes ed dubbel zijn?quote:"We began each day around 6:30am. We did not see many people on our first day just locals cleaning up paths with their machetes. On our second day, we met a few children who asked our guide if we wanted any help. Not much interaction or encounter with locals or other hikers".![]()
Verschrikkelijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:53 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Een vrouw en een kind dus ook omgekomen daar. Misschien ooit in de rivier gevallen, de rivier maakt veel slachtoffers daar heb ik gelezen![]()
Zouden die ook op dat lijstje van 26 staan? Of zijn indianen niet belangrijk voor de Panamese autoriteiten? Ik kan me namelijk geen vermissing van een klein kind herinneren..![]()
Twee mensen gaan dood en niemand mist ze.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk.![]()
Zouden die ook op dat lijstje van 26 staan? Of zijn indianen niet belangrijk voor de Panamese autoriteiten? Ik kan me namelijk geen vermissing van een klein kind herinneren..Zal je maar gebeuren.
![]()
ik begin alvast aan een scenarioquote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:48 schreef mig72 het volgende:
[..]
Twee mensen gaan dood en niemand mist ze.Zal je maar gebeuren.
...![]()
hoort in NWSquote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:28 schreef Rowlf het volgende:
Ik kan het niet goed vertalen, maar het lijkt erop dat de laatst gevonden botten niet van L&K zijn.
Google translate:
Ze zijn een zoogdier en twee andere skeletresten zijn menselijk De laatste zes botten gegeven door de Indianen van Alto Romero in Bocas del Toro, misschien niet van Nederlandse en Lisanne Froon zijn
'Er zijn botten gevonden die niet van L&K waren' lijkt me idd niet apart-topic-waardig in NWS.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Commentaar van Baru op dit nieuws:quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk.![]()
Zouden die ook op dat lijstje van 26 staan? Of zijn indianen niet belangrijk voor de Panamese autoriteiten? Ik kan me namelijk geen vermissing van een klein kind herinneren..bron: websleuths.comquote:Some years ago a indian and his son fell in the second bridge, the corps never were found, maybe this is the kid.
Ik kan me geen lijstje van 26 herinneren. Mocht iemand dat hebben: graag even de namen, jaartallen en locaties hier neerzetten.![]()
Kan zijn dat ze nooit aangifte hebben gedaan. Als iemand in de rivier valt gaan de indianen vast zelf wel zoeken en dat kunnen ze veel beter dan de autoriteiten. En sneller.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk.![]()
Zouden die ook op dat lijstje van 26 staan? Of zijn indianen niet belangrijk voor de Panamese autoriteiten? Ik kan me namelijk geen vermissing van een klein kind herinneren..![]()
Ik heb er ooit een link van gezien maar kan hem zelf nog niet vinden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:47 schreef Domnivoor het volgende:
Ik kan me geen lijstje van 26 herinneren. Mocht iemand dat hebben: graag even de namen, jaartallen en locaties hier neerzetten
Dit is echter een eerste stap:
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nlquote:This article doesn't stipulate the time frame in which 26 people have become missing. Nor does it say how many were tourists or locals. It is highly likely if the indigenous local to the area were reported missing, that it would not be publicized in the media.
A rough translation of a comment to this article...
Also must clarify that not all 26 were lost on the path pianista, the forest region of coordillera is immense and the pianista trail is just small path, if you go off the mountain and follow in without a guide or experience you're likely to become lost. We must be realistic messrs, it may be that after many of these disappearances have someone involved but also is very irresponsible for people to enter unfamiliar trails alone and even more in the dense forest of the mountains. It is exactly like entering a dangerous neighborhood you do not know! The odds of something happening you are high.![]()
Ah.. Hier meer:
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nlquote:Quote Originally Posted by curundu View Post
There is a new article in the panama newspaper --> http://www.panamaamerica.com.pa/naci...man-respuestas
The article ends with a spooky revelation: From this case it has come to light that "about 26 people", both tourists and locals, have disappeared in the jungle area surrounding the the Pianista trail.
Wow that is shocking 26 people. That's what David Paulides would call a cluster of disappearances.
http://www.canammissing.com/current_events.html
http://www.canammissing.com/SARYOUTUBE.html![]()
http://www.panamaamerica.(...)-reclaman-respuestasquote:A raíz de este caso ha salido a la luz que "unas 26 personas", entre turistas y locales, han desaparecido en la zona selvática que rodea la ruta de El Pianista![]()
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:27 schreef Ouder1 het volgende:
http://www.panamaamerica.(...)-reclaman-respuestas
[..]![]()
Domnivoor vroeg waar die 26 andere vermisten 'vandaan' komen, of daar een lijstje van is.quote:
Ouder1 zoekt er even voor hem bij wat er aan info over was.
Dat laatste stukje dat ze post is van 14-7 en vertaalt zich als:Graag gedaan.quote:Naar aanleiding van deze zaak is aan het licht gekomen dat "ongeveer 26 mensen", onder de toeristen en de lokale bevolking, zijn verdwenen in de jungle omgeving van de route van The Pianist.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
http://www.tvn-2.com/Noti(...)r-de-holandesas.aspx
bijna dezelfde info als in dat andere artikel.....![]()
Je begrijpt wellicht dat ik daar niet heel veel mee kan...?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb er ooit een link van gezien maar kan hem zelf nog niet vinden.
Dit is echter een eerste stap:
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
[..]
Hier is nogmaals de bron voor dat 'lijstje':
http://3.bp.blogspot.com/(...)A/s1600/IMG_0698.JPG
![]()
![]()
Ja die bron zie je wel vaak terug hè?
In de leugenachtige zo-goed-als-schuldbekentenissen van Feliciano ook al.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Kan het niet zijn dat de botten helemaal niet van K&L zijn? Dat de autoriteiten zich er makkelijk vanaf hebben willen brengenbr@m![]()
zoek het dan zelf op man - is hier al 10 keer voorbij gekomenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:45 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Je begrijpt wellicht dat ik daar niet heel veel mee kan...?
Hier is nogmaals de bron voor dat 'lijstje':
http://3.bp.blogspot.com/(...)A/s1600/IMG_0698.JPG
+ op Fok zit gewoon een zoekfunctie"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ik ben een tijdje afwezig geweest en heb alleen de openingsposts van de afgelopen topics gelezen. Dus waarschijnlijk vraag ik nu iets wat jullie uitgebreid besproken hebben... maar ik vraag het toch: waarom zouden ze in de nacht van 8 april 90 donkere en onscherpe foto's gemaakt hebben? Waarom niet bij daglicht? En waarom zoveel?![]()
Dank! Ik kende hem nog niet. Als je dat zo leest is 26 in Boquete niet eens zo gek als je uitgaat van een periode van een aantal jaar.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:02 schreef vronie het volgende:
Was dit artikel hier al voorbij gekomen.
http://www.vermist.nl/nie(...)rmissingen-per-jaar/![]()
Daar zijn wel een aantal mogelijke gedachtes achter besproken inderdaad, maar wat ik me er persoonlijk alleen bij kan voorstellen is dat ze hebben geprobeerd de lucht in te flitsen om aandacht te trekken in het donker. Dat ze bv dachten een vliegtuig te horen oid en toen vanaf de grond naar boven zijn gaan flitsen. Als ik zelf buiten naar boven flits, zie ik ook alleen donkergrijs/zwart op de foto.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:16 schreef sverbern het volgende:
Ik ben een tijdje afwezig geweest en heb alleen de openingsposts van de afgelopen topics gelezen. Dus waarschijnlijk vraag ik nu iets wat jullie uitgebreid besproken hebben... maar ik vraag het toch: waarom zouden ze in de nacht van 8 april 90 donkere en onscherpe foto's gemaakt hebben? Waarom niet bij daglicht? En waarom zoveel?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dat is niet met zekerheid bekend.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:16 schreef sverbern het volgende:
Ik ben een tijdje afwezig geweest en heb alleen de openingsposts van de afgelopen topics gelezen. Dus waarschijnlijk vraag ik nu iets wat jullie uitgebreid besproken hebben... maar ik vraag het toch: waarom zouden ze in de nacht van 8 april 90 donkere en onscherpe foto's gemaakt hebben? Waarom niet bij daglicht? En waarom zoveel?
Enkele mogelijkheden:
* Ze hebben 's nachts de camera gebruikt om hun omgeving te verlichten of om het pad te verlichten als ze om de één of andere reden moesten of wilden doorlopen
* Ze hoorden een helicopter over vliegen (of dachten dat ze dat hoorden, misschien een hallucinatie) en probeerden die te waarschuwen door in de lucht te flitsen
* Ze hoorden een wild dier aankomen en wilden dat weg jagen door te flitsen
* ...![]()
Dank je. Ik kwam ook nog deze theorie tegen: "Mogelijkheid: flits van de camera mogelijk gebruikt zou kunnen zijn om het pad te verlichten."quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar zijn wel een aantal mogelijke gedachtes achter besproken inderdaad, maar wat ik me er persoonlijk alleen bij kan voorstellen is dat ze hebben geprobeerd de lucht in te flitsen om aandacht te trekken in het donker. Dat ze bv dachten een vliegtuig te horen oid en toen vanaf de grond naar boven zijn gaan flitsen. Als ik zelf buiten naar boven flits, zie ik ook alleen donkergrijs/zwart op de foto.![]()
Ja maar dan zou je zeggen dat de eerste meter wél licht(er) is en goed te zien op de foto.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:33 schreef sverbern het volgende:
[..]
Dank je. Ik kwam ook nog deze theorie tegen: "Mogelijkheid: flits van de camera mogelijk gebruikt zou kunnen zijn om het pad te verlichten."IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dank dank.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:31 schreef Saarah het volgende:
[..]
Dat is niet met zekerheid bekend.
Enkele mogelijkheden:
* Ze hebben 's nachts de camera gebruikt om hun omgeving te verlichten of om het pad te verlichten als ze om de één of andere reden moesten of wilden doorlopen
* Ze hoorden een helicopter over vliegen (of dachten dat ze dat hoorden, misschien een hallucinatie) en probeerden die te waarschuwen door in de lucht te flitsen
* Ze hoorden een wild dier aankomen en wilden dat weg jagen door te flitsen
* ...
Ik ben echt verbaasd dat ze inderdaad nog zo lang geleefd hebben. Wat Peter R de Vries dus al zei. Ik geloofde daar toen echt niets van...![]()
Als ze echt voor zich uit het pad op hebben geflitst, zou men toch zelfs aan de hand van die foto's de exacte locatie van toen moeten hebben kunnen achterhalen van waar die foto's gemaakt zijn. En dat kon men niet, voor zover ik begrepen heb. Want dan is er altijd wel een klein stukje van dat pad door de flits te zien op die foto's, volgens mij.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
En het feit dat ze al op de 1e middag zijn begonnen met 112/911 bellen, zou dat betekenen dat 1 van de 2 gewond is geraakt? Want als je verdwaald bent maar het nog licht is dan ga je niet het noodnummer bellen toch?![]()
'Nieuwe lichamelijke resten niet van Kris en Lisanne'
De botten die begin deze maand in Panama werden gevonden zijn niet van Kris Kremers of Lisanne Froon.
Dat blijkt volgens de Panamese advocaat van de familie Kremers, Enrique Arrocha, uit onderzoek van een forensisch antropoloog. De raadsman verwacht dat het dna-onderzoek dit bevestigt.
De advocaat stelt dat uit het onderzoek blijkt dat er vijf botten zijn gevonden: twee zijn van een zoogdier, een van een indiaan en een ander bot is van iemand jonger dan drie jaar oud. Het laatste bot is van een vrouw, maar de leeftijd komt volgens Arrocha niet overeen met die van Kremers of Froon.
De resten werden aangetroffen in een afgelegen gebied waar in juni ook de overblijfselen van de Nederlandse vrouwen werden gevonden. Kremers en Froon werden 1 april voor het laatst gezien bij het plaatsje Boquete. Rond de doodsoorzaak van de twee bestaat nog veel onduidelijkheid.
De Panamese justitie kon de resultaten van het forensisch onderzoek niet direct bevestigen. Arrocha bespreekt die woensdag in Panama-Stad met de onderzoekers en het openbaar ministerie over de voortgang van de zaak.
Bron: Novum/nu.nl![]()
Nee inderdaad. Al was er niet een heel grote kans (ben ik bang) dat als de botten wél van hen waren geweest, dat er dan veel duidelijkheid was gekomen.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Er was toch inderdaad een 3 jarige ook vermist daar in de omgeving? Staat me vaag iets van bij. Dat afgelegen stukje is dus toevallig een aanspoelplaats van botten.![]()
bedoel je niet john van den heuvel?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:33 schreef sverbern het volgende:
[..]
Dank dank.
Ik ben echt verbaasd dat ze inderdaad nog zo lang geleefd hebben. Wat Peter R de Vries dus al zei. Ik geloofde daar toen echt niets van...
Is al bewezen dat de meiden of 1 ervan die serie fotos heeft gemaakt?![]()
toch raar dat het niet te herleiden is. Er zijn daar gidsen die dat gebied kennen als hun broekzak. Het is hun niet gevraagd?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:35 schreef Greys het volgende:
Als ze echt voor zich uit het pad op hebben geflitst, zou men toch zelfs aan de hand van die foto's de exacte locatie van toen moeten hebben kunnen achterhalen van waar die foto's gemaakt zijn. En dat kon men niet, voor zover ik begrepen heb. Want dan is er altijd wel een klein stukje van dat pad door de flits te zien op die foto's, volgens mij.![]()
Daarom denk ik dus niet dat ze richting het pad geflitst hebben, maar echt naar boven de lucht in...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
toch raar dat het niet te herleiden is. Er zijn daar gidsen die dat gebied kennen als hun broekzak. Het is hun niet gevraagd?
Want dan zie je amper iets op de foto en is het dus niet te herleiden waar het was.
(Ik reageerde op die andere genoemde mogelijkheid van 'het pad verlichten').
Als ze alleen maar het pad wilden verlichten dan kunnen ze dat natuurlijk gedaan hebben met de dop op de lens. Dan krijg je ook zwarte foto's.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Daarom denk ik dus niet dat ze richting het pad geflitst hebben, maar echt naar boven de lucht in...
Want dan zie je amper iets op de foto en is het dus niet te herleiden waar het was.
(Ik reageerde op die andere genoemde mogelijkheid van 'het pad verlichten').
![]()
Maar dan zouden ze gelijkmatig zwart zijn, toch?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Als ze alleen maar het pad wilden verlichten dan kunnen ze dat natuurlijk gedaan hebben met de dop op de lens. Dan krijg je ook zwarte foto's.
En ik had begrepen/gelezen (maar dat kan uit de dikke duim komen) dat er op sommige foto's wel IETS te zien was, een hint van een stuk rots oid en iets anders onscherps.
Vandaar m'n in de lucht flits vermoeden, want dan stelt hij zich nergens op scherp, maar zou je op sommige foto's nog wel iets kunnen zien, vaag.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Is er eigenlijk bekend gemaakt of die foto's werden gemaakt met een van de telefoons of de camera, en of de camera uberhaupt een dop hád? Dat ben ik even kwijt. Je hebt ook van die kleine camera's waarhij hij zichzelf gewoon afsluit voor de lens, als je hem uit zet.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dat denk ik wel hoor. Zonder voet of deel van een bekken is het lastig overleven in de jungle.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:01 schreef Lavenderr het volgende:
Dat betekent dat de ouders weer een klap hebben gekregen want nu weten ze nog niets zeker.
Wat erg.
Ik denk dat de ouders het verlies wel aanvaard hebben, maar graag hun dierbaren willen begraven/cremeren (en sorry dat ik het cru zeg, maar er is momenteel helaas erg weinig te begraven/cremeren).
En het liefst zouden ze uiteraard ook willen weten wat er nou eigenlijk met hun dierbaren gebeurd is."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Niet alles (incl de resten die niet van de meiden zijn) is gevonden op één plek. Er zijn meerdere vindplaatsen. Deze laatste resten werden gevonden stroomafwaarts van de vindplaats van de rugzak, en de eerdere gevonden resten (incl schoenen en jeansshort Kris) op verschillende plekken stroomopwaarts van de rugzak.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:09 schreef Marrije het volgende:
Er was toch inderdaad een 3 jarige ook vermist daar in de omgeving? Staat me vaag iets van bij. Dat afgelegen stukje is dus toevallig een aanspoelplaats van botten."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
De foto's waren van de camera. Ik ben ook wel benieuwd wat voor camera het is, of die een dop heeft, en of die 3 vage foto's aan het begin of aan het eind van de serie zaten.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:44 schreef Greys het volgende:
Is er eigenlijk bekend gemaakt of die foto's werden gemaakt met een van de telefoons of de camera, en of de camera uberhaupt een dop hád? Dat ben ik even kwijt. Je hebt ook van die kleine camera's waarhij hij zichzelf gewoon afsluit voor de lens, als je hem uit zet.![]()
Met de camera.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:44 schreef Greys het volgende:
Is er eigenlijk bekend gemaakt of die foto's werden gemaakt met een van de telefoons of de camera, en of de camera uberhaupt een dop hád? Dat ben ik even kwijt. Je hebt ook van die kleine camera's waarhij hij zichzelf gewoon afsluit voor de lens, als je hem uit zet."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Bedankt beiden.
(Mijn brakke netbookje heeft soms veel moeite met de OP en opent dan de spoilers niet waarin ik wilde zoeken).
Ik was al bang dat de botten inderdaad niet toebehoren aan Lisanne/en of Kris, maar dat de botten van zoveel diverse personen zijn maakt het extra bizar. Als dit ook vermiste personen zijn, moet dat wel weer fijn zijn voor de nabestaanden. Maar hoe lang hebben die botten daar al gelegen?![]()
Zo veel verschillende personen? 2 toch "maar" (een vrouw en een klein jongetje)?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:14 schreef MidnightB00m het volgende:
Ik was al bang dat de botten inderdaad niet toebehoren aan Lisanne/en of Kris, maar dat de botten van zoveel diverse personen zijn maakt het extra bizar. Als dit ook vermiste personen zijn, moet dat wel weer fijn zijn voor de nabestaanden. Maar hoe lang hebben die botten daar al gelegen?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Las ook botten van een indiaan (man).quote:Zo veel verschillende personen? 2 toch "maar" (een vrouw en een klein jongetje)?![]()
Maar is dat zeker dan dat dat gebeurd is? De botten zijn toch niet van hen? Ze hebben toch helemaal niets gevonden behalve hun spullen?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel hoor. Zonder voet of deel van een bekken is het lastig overleven in de jungle.
Ik denk dat de ouders het verlies wel aanvaard hebben, maar graag hun dierbaren willen begraven/cremeren (en sorry dat ik het cru zeg, maar er is momenteel helaas erg weinig te begraven/cremeren).
En het liefst zouden ze uiteraard ook willen weten wat er nou eigenlijk met hun dierbaren gebeurd is.![]()
Dat hebben ze wel (al eerder)quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar is dat zeker dan dat dat gebeurd is? De botten zijn toch niet van hen? Ze hebben toch helemaal niets gevonden behalve hun spullen?: een (deel van) een voet in de schoen van Lisanne en een (deel van) een bekken van Kris. Bevestigd met DNA-onderzoek.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dringt zich gelijk weer de vraag op waarom er zo bizar weinig wordt teruggevonden. Ligt dit allemaal op de bodem van de rivier en komt het weer tevoorschijn in de droge tijd?
Natuurlijke vezels van kleding (katoen e.d.) vergaat, maar de schoenen bevatten kunststof en dit is minder snel weg.![]()
Aha. Nou, dan is dat bewezen .quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel (al eerder): een (deel van) een voet in de schoen van Lisanne en een (deel van) een bekken van Kris. Bevestigd met DNA-onderzoek.
![]()
Ik vind dit soort taalgebruik onnodig grafisch en aanstootgevend.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aha. Nou, dan is dat bewezen .![]()
![]()
De gevonden botten (nou ja, een deel daarvan) behoorden aan een klein jongetje (0-3 jaar oud) toe.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:30 schreef StayingFan het volgende:
http://www.wtsp.com/story(...)anama-city/11448793/
Dit 3 jarige meisje was vermist in Panama.
En daarbij: dat meisje was vermist in Panama City. Dus best ver van Boquete hoor
Bronquote:De advocaat stelt dat uit het onderzoek blijkt dat er vijf botten zijn gevonden: twee zijn van een zoogdier, een van een indiaan en een ander bot is van iemand jonger dan drie jaar oud. Het laatste bot is van een vrouw, maar de leeftijd komt volgens Arrocha niet overeen met die van Kremers of Froon![]()
Dat is een Nederlands artikel. Eea kan verkeerd geïnterpreteerd zijn of slecht/mis vertaald. Voor zover ik weet spreken de Panamese bronnen (artikelen) van 2 personen (naast de zoogdieren): een inheemse/Indiaanse vrouw en een jongetje van 0-3 jaar oud. Daar zou zo maar de fout vandaan kunnen komen ---> Indiaanse vrouw wordt: Indiaan en vrouwquote:Plus die botten van dat jongetje = ineens botten van 3 mensen.
Niet weer ditquote:Dat is een Nederlands artikel. Eea kan verkeerd geïnterpreteerd zijn of slecht/mis vertaald. Voor zover ik weet spreken de Panamese bronnen (artikelen) van 2 personen (naast de zoogdieren): een inheemse/Indiaanse vrouw en een jongetje van 0-3 jaar oud. Daar zou zo maar de fout vandaan kunnen komen ---> Indiaanse vrouw wordt: Indiaan en vrouw Plus die botten van dat jongetje = ineens botten van 3 mensen.Ik wacht wel tot de website van Answersforkris is geupdate.
![]()
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:28 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik vind dit soort taalgebruik onnodig grafisch en aanstootgevend.![]()
![]()
Kan al die teksten over menselijke botresten en zo niet in een spoiler? Ik zat net te eten en heb mijn eten bijna eruit gespuugd toen ik dit las.quote:![]()
Je moet ook niet eten en forummen tegelijkertijd, is slecht voor de spijsvertering.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:41 schreef mig72 het volgende:
[..]
Kan al die teksten over menselijke botresten en zo niet in een spoiler? Ik zat net te eten en heb mijn eten bijna eruit gespuugd toen ik dit las.![]()
En dat zeg je tegen mij? Even brilletje opzetten dan migquote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:41 schreef mig72 het volgende:
[..]
Kan al die teksten over menselijke botresten en zo niet in een spoiler? Ik zat net te eten en heb mijn eten bijna eruit gespuugd toen ik dit las.![]()
![]()
Even niet opgelet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dat zeg je tegen mij? Even brilletje opzetten dan mig![]()
Gewoon weer op zoek naar een fittie. Negeren dus die kwast.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat voegen deze botresten toe behalve het feit dat L&K mogelijk gestorven dan wel gevonden zijn in de buurt van Indianen? Dat het zo vaak herhaald moet worden. Ik snap het niet.![]()
Vind je het niet nogal grafisch. Ik bedoel de details over hoe dat bot eruit zag.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:44 schreef [url=http://forum.fok.n
l/user/profile/249559]Lavenderr[/url] het volgende:
[..]
Dat is niet aardig van je.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gewoon weer op zoek naar een fittie. Negeren dus die kwast.![]()
Advocaat: nieuwe resten niet van Kris en Lisanne
http://www.nu.nl/buitenla(...)kris-en-lisanne.html
Nieuwe lichamelijk resten niet van Kris of Lisanne. (?)I´m back.![]()
Dat staat hier al (lees maar terug)quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:08 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuwe lichamelijk resten niet van Kris of Lisanne. (?)
Maar liever meerdere keren dan 0x uiteraard![]()
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:54 schreef mig72 het volgende:
Wat voegen deze botresten toe behalve het feit dat L&K mogelijk gestorven dan wel gevonden zijn in de buurt van Indianen? Dat het zo vaak herhaald moet worden. Ik snap het niet.![]()
Wat ik nu wel interessant vind, is of ze nu eindelijk toestemming hebben om te duiken bij die stuwdam bij die elektriciteitscentrale. Is ook al sinds juli gaande om toestemming te krijgen (bron)
Waarom duurt dit zo lang? Stel: er is sprake van misdrijf (waar ik in ieder geval nog steeds niet van uit ga), dan kunnen daders toch eventueel bewijs in wat voor vorm dan ook weer verplaatsen/vernietigen?![]()
O, ik dacht jullie zijn weer over loslopende stieren bezig de hele dag, zonder het nieuws in de gaten te houden...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat staat hier al (lees maar terug)
Maar liever meerdere keren dan 0x uiteraard![]()
![]()
.
Waar is Mata btw, wil wel weer een nieuw kaartje van hem zien.I´m back.![]()
Waarmee? Er is vandaag gewoon iets naar buiten gekomen over 1,5 week geleden gevonden resten/botten. Hoe zouden we eea dan moeten noemen? Nieuwsberichten reppen toch ook gewoon over botten?quote:
En ik heb jou alleen maar uitgelegd (jij wist het kennelijk niet) dat er wel degelijk eerder resten van (toen wel) Lisanne en Kris gevonden zijn, wat bevestigd is door DNA-onderzoek. Wat is daar mis mee?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Je hebt het tegen de verkeerde denk ikquote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ik dacht jullie zijn weer over loslopende stieren bezig de hele dag, zonder het nieuws in de gaten te houden....
Waar is Mata btw, wil wel weer een nieuw kaartje van hem zien.Ik heb daar helemaal niet over meegepraat..
En waar zou Mata een kaartje van moeten maken dan c.q. waar zou je graag een kaartje van willen hebben? Want dikke kans dat die al in de OP staat
Kunnen alle Indianen trouwens van af de verdachtenlijst worden gehaald? Kent iemand ze überhaupt?quote:![]()
Geen idee.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:18 schreef mig72 het volgende:
[..]
Kunnen alle Indianen trouwens van af de verdachtenlijst worden gehaald? Kent iemand ze überhaupt?![]()
Aangezien het NFI zelfs de eerste botrestengroep niet heeft bevestigd als dat van L&K weten we niet zeker of ze überhaupt op die plek zijn gestorven.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:08 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuwe lichamelijk resten niet van Kris of Lisanne. (?)![]()
Mata is op vakantie gestuurd en houdt zich bezig met loslopende stierenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ik dacht jullie zijn weer over loslopende stieren bezig de hele dag, zonder het nieuws in de gaten te houden....
Waar is Mata btw, wil wel weer een nieuw kaartje van hem zien.![]()
![]()
Wat voor nieuw kaartje wil jij zien dan? De laatste vondst staat al op het kaartje in de OP.![]()
Zelfs als die toestemming er zou zijn, dan is het nog een speld in een hooiberg van enorme proporties. Stuwmeren zijn groot, diep en (resten van) het oorspronkelijke landschap zijn nog aanwezig. Uiteraard ook veel slik en rotzooi dat in de regentijd aangevoerd is door de bergrivieren én het stuwmeer ligt op 35 km afstand van de eerder gevonden resten/spullen..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:13 schreef MidnightB00m het volgende:
Wat ik nu wel interessant vind, is of ze nu eindelijk toestemming hebben om te duiken bij die stuwdam bij die elektriciteitscentrale. Is ook al sinds juli gaande om toestemming te krijgen (bron)
Waarom duurt dit zo lang? Stel: er is sprake van misdrijf (waar ik in ieder geval nog steeds niet van uit ga), dan kunnen daders toch eventueel bewijs in wat voor vorm dan ook weer verplaatsen/vernietigen?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Was bedoeld als kwinkslag voor Mata, hij komt vaak met weer nieuwe vrij onduidelijke kaartjes, en als je er dan wat van zegt gaat-ie ballistic...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:23 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Mata is op vakantie gestuurd en houdt zich bezig met loslopende stieren![]()
![]()
Wat voor nieuw kaartje wil jij zien dan? De laatste vondst staat al op het kaartje in de OP..
But carry on.I´m back.![]()
Klopt, ik denk dat de hoop gevestigd moet worden in de rivier waarbij ze gevonden zijn. In de droge tijd komen er misschien weer zaken boven water.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zelfs als die toestemming er zou zijn, dan is het nog een speld in een hooiberg van enorme proporties. Stuwmeren zijn groot, diep en (resten van) het oorspronkelijke landschap zijn nog aanwezig. Uiteraard ook veel slik en rotzooi dat in de regentijd aangevoerd is door de bergrivieren én het stuwmeer ligt op 35 km afstand van de eerder gevonden resten/spullen..![]()
Ik neem aan dat het water troebel is. Hoe moeten ze dan kunnen zien?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zelfs als die toestemming er zou zijn, dan is het nog een speld in een hooiberg van enorme proporties. Stuwmeren zijn groot, diep en (resten van) het oorspronkelijke landschap zijn nog aanwezig. Uiteraard ook veel slik en rotzooi dat in de regentijd aangevoerd is door de bergrivieren én het stuwmeer ligt op 35 km afstand van de eerder gevonden resten/spullen..![]()
Dank je voor de info! Pff... arme ouders & nabestaandenquote:Zelfs als die toestemming er zou zijn, dan is het nog een speld in een hooiberg van enorme proporties. Stuwmeren zijn groot, diep en (resten van) het oorspronkelijke landschap zijn nog aanwezig. Uiteraard ook veel slik en rotzooi dat in de regentijd aangevoerd is door de bergrivieren én het stuwmeer ligt op 35 km afstand van de eerder gevonden resten/spullen..![]()
![]()
Laten we het hopenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:27 schreef Rubella het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat de hoop gevestigd moet worden in de rivier waarbij ze gevonden zijn. In de droge tijd komen er misschien weer zaken boven water.Maar dat kan nog even duren (ook voor er iets zeker is mocht er wat gevonden worden), en het OM van Panama zal ook onderzoek moeten doen naar de andere gevonden resten (zoals die van de vrouw en het jongetje) ---> wie waren ze (identificatie), familie inlichten, onderzoek naar wat er gebeurd is etc.
Ik denk ook de meeste kans om nog meer terug te vinden het grondig uitkammen van de rivierbedding en de oevers is. Dat kost echter enorm veel tijd en mankracht. Die rivier slingert erg waardoor het vele kilometers zijn die ze dan moeten uitpluizen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:27 schreef Rubella het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat de hoop gevestigd moet worden in de rivier waarbij ze gevonden zijn. In de droge tijd komen er misschien weer zaken boven water.
Nederland zou Panama kunnen vragen of ze dat door militairen mogen laten doen.![]()
Ja dat kan een plan zijn on nog te laten uitvoeren. Misschien komen er dan nog meer aanwijzingen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk ook de meeste kans om nog meer terug te vinden het grondig uitkammen van de rivierbedding en de oevers is. Dat kost echter enorm veel tijd en mankracht. Die rivier slingert erg waardoor het vele kilometers zijn die ze dan moeten uitpluizen.
Nederland zou Panama kunnen vragen of ze dat door militairen mogen laten doen.![]()
Die stuwdam kwam in beeld bij dit onderzoek door een verkeerd kaartje. Zie OP:quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zelfs als die toestemming er zou zijn, dan is het nog een speld in een hooiberg van enorme proporties. Stuwmeren zijn groot, diep en (resten van) het oorspronkelijke landschap zijn nog aanwezig. Uiteraard ook veel slik en rotzooi dat in de regentijd aangevoerd is door de bergrivieren én het stuwmeer ligt op 35 km afstand van de eerder gevonden resten/spullen..Dus:quote:• 1Vandaag gebruikt dezelfde vindplaats als onze vorige, foutieve vindplaats, die dus ~40 km van Boquete en vlakbij de stuwdam en Punta Blanca ligt.
- ofwel de ouders gaan nog steeds uit van de verkeerde vindplaats,
- of het is vooral een wanhoopsactie om helemaal daar te willen zoeken,
- of Mata kan geen kaartjes maken![]()
![]()
En dat lijkt mij nu erg stugquote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:40 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die stuwdam kwam in beeld bij dit onderzoek door een verkeerd kaartje. Zie OP:
[..]
Dus:
- of Mata kan geen kaartjes maken.
![]()
Ik kan er ook niks aan doen dat de ouders er om verzocht hebben en dat de Panamese autoriteiten het hebben toegezegd (maar nog niet nagekomen zijn omdat de waterkrachtcentrale geen toestemming geeft/gaf)quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:40 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die stuwdam kwam in beeld bij dit onderzoek door een verkeerd kaartje. Zie OP:
[..]
Dus:
- of Mata kan geen kaartjes maken
Ook Mata moest het hebben van het speurwerk van anderen hoorquote:
Ook hij ging (in het geheel niet onlogisch) uit van de kaartjes die door de media gepresenteerd werden."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Er schijnen nogal wat misvattingen te bestaan over de gebruiken in sommige andere landen. In Panama functioneren het justitieel apparaat zowel als de overheidsinstanties veel minder efficiënt en volgens de letter van de wet. Alleen zaken die groot uitgemeten zijn in de media krijgen in de praktijk kans op onderzoek en inlichtingen. Botten van onbekende indianen e.d. worden gewoon bij het grof vuil weggezet. En er wordt iets voor de schijn op een kladblokje opgeschreven voor het geval dát, dat er een toekomstige journalist ooit kritieke vragen stelt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Laten we het hopenMaar dat kan nog even duren (ook voor er iets zeker is mocht ere wat gevonden worden), en het OM van Panama zal ook onderzoek moeten doen naar de andere gevonden resten (zoals die van de vrouw en het jongetje) ---> wie waren ze (identificatie), familie inlichten, onderzoek naar wat er gebeurd is etc.
![]()
Klopt en deze zaak had ook nog eens last van erg veel onduidelijkheden, slechte vertalingen en andere ruis.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook Mata moest het hebben van het speurwerk van anderen hoor
Ook hij ging (in het geheel niet onlogisch) uit van de kaartjes die door de media gepresenteerd werden.![]()
Volgens mij hebben we ook nergens een bevestiging gehad dat de kaartjes van Mata wél kloppen, toch?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook Mata moest het hebben van het speurwerk van anderen hoor
Ook hij ging (in het geheel niet onlogisch) uit van de kaartjes die door de media gepresenteerd werden.![]()
Eigenlijk zijn alleen hier veel kaartjes gebruikt. In de media waren het naar mijn idee meer schematische overzichten.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we ook nergens een bevestiging gehad dat de kaartjes van Mata wél kloppen, toch?![]()
Je moet niet uit het oog verliezen dat voor de Panamezen dit niks anders is dan een ordinaire zaak die een paar van die 'holandesa gringo's' uit het buitenland betreft.Ze hebben lang niet zoveel belangstelling voor deze zaak als Nederlanders dat hebben. Ze proberen hoogstens hun imago te redden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk ook de meeste kans om nog meer terug te vinden het grondig uitkammen van de rivierbedding en de oevers is. Dat kost echter enorm veel tijd en mankracht. Die rivier slingert erg waardoor het vele kilometers zijn die ze dan moeten uitpluizen.
'Nieuwe botresten niet van Kris en Lisanne'
PANAMA -
De botresten die begin deze maand zijn gevonden in Panama, zijn niet van Kris Kremers en Lisanne Froon. Dat zegt de Panamese advocaat van de familie Kremers.
Kris en Lisanne Kris en Lisanne Foto: -
Uit het forensisch rapport blijkt dat de botten afkomstig zijn van twee dieren, een kind van drie, een indiaan en een oudere vrouw.
De resten werden 3 augustus gevonden vlakbij de plek waar eerder wel overblijfselen van de in april verdwenen Kris en Lisanne werden aangetroffen.
Volgens de NOS heeft de Panamese justitie de familie van Kris Kremers niet op de hoogte gesteld van de uitslag van het onderzoek.
Lisanne Froon en Kris Kremers verdwenen op 1 april nabij het wandelpad de Pianista Trail in de omgeving van Boquete in West-Panama. Eind juni werden de eerste resten gevonden waaruit bleek dat ze tijdens hun wandeling om het leven waren gekomen. Het ging om een voet en een deel van een bekken van Froon en Kremers.
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_en_Lisanne___.html"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
miata/miuta/wat was de username ook al weer? was de username van iemand die ook op WS post (KingRonald oid) en iig beweert dat hij (iig 1 van de) kaartjes met hulp met Feliciano en Baru gemaakt heeft. Is lasting controleerbaar idd. Maar het grootste probleem was/is de juiste naam bij de juiste rivier.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we ook nergens een bevestiging gehad dat de kaartjes van Mata wél kloppen, toch?
Mensen die claimen locals te zijn (Baru oa) zeggen dus dat de naam van de rivier (ook in de Panamese) media niet klopt en de kaartjes in de media daardoor ook niet."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Panamese media spreken van botten van 2 personen: Indiaanse/inheemse vrouw en jongetje (0-3 jaar oud)quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:52 schreef StaceySinger het volgende:
'Nieuwe botresten niet van Kris en Lisanne'
PANAMA -
De botresten die begin deze maand zijn gevonden in Panama, zijn niet van Kris Kremers en Lisanne Froon. Dat zegt de Panamese advocaat van de familie Kremers.
Kris en Lisanne Kris en Lisanne Foto: -
Uit het forensisch rapport blijkt dat de botten afkomstig zijn van twee dieren, een kind van drie, een indiaan en een oudere vrouw.
De resten werden 3 augustus gevonden vlakbij de plek waar eerder wel overblijfselen van de in april verdwenen Kris en Lisanne werden aangetroffen.
Volgens de NOS heeft de Panamese justitie de familie van Kris Kremers niet op de hoogte gesteld van de uitslag van het onderzoek.
Lisanne Froon en Kris Kremers verdwenen op 1 april nabij het wandelpad de Pianista Trail in de omgeving van Boquete in West-Panama. Eind juni werden de eerste resten gevonden waaruit bleek dat ze tijdens hun wandeling om het leven waren gekomen. Het ging om een voet en een deel van een bekken van Froon en Kremers.
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_en_Lisanne___.html"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Heb het inderdaad nu ook gelezen op WS, vertalingen van Panamese artikelen. Dat is toch niet te geloven hoe Telegraaf én nu.nl dan klakkeloos een verkeerde vertaling (van elkaar) overnemen?quote:Panamese media spreken van botten van 2 personen: Indiaanse/inheemse vrouw en jongetje (0-3 jaar oud)
Het lukt me niet anders te quoten momenteel, excusez-moi![]()
Het is dieptriest hoe verhalen de wereld inkomen idd. Gaat via persbureaus en als de dienstdoende persoon of fout vertaalt of eea niet controleertquote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:59 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Heb het inderdaad nu ook gelezen op WS, vertalingen van Panamese artikelen. Dat is toch niet te geloven hoe Telegraaf én nu.nl dan klakkeloos een verkeerde vertaling (van elkaar) overnemen?
Het lukt me niet anders te quoten momenteel, excusez-moi
Welke Indianen op welke verdachtenlijst?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:18 schreef mig72 het volgende:
[..]
Kunnen alle Indianen trouwens van af de verdachtenlijst worden gehaald? Kent iemand ze überhaupt?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 schreef El_Matador het volgende (via dm aan mij):
http://tvn-2.com/noticias(...)acion-de-huesos.aspx
Resten zijn van:
- een zoogdier
- een volwassen vrouw
- een kind (geslacht onbekend) tussen 0 en 3 jaar
[ Bericht 4% gewijzigd door Domnivoor op 13-08-2014 20:51:21 ]![]()
En die foute vertalingen en klakkeloos overnemen...
Weten we nog dat 'Feliciano is een leugenaaarrrrrrrrrrr'-verhaal, 'want hij zei eerst dit volgens de media en daarna dát'? Hm-hm, juist ja, dat bedoelde ik toen dus.
Ja, dat schreef ik hier dus al een paar keerquote:
Behalve dat het geslacht niet onbekend is: is een jongetje"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Het mag toch wel bekend zijn dat de Nederlandse media niets meer voorstelt? De meeste journalisten beheersen het Nederlands niet eens meer. Men knipt en plakt en gooit er dan een sensatiekop boven die te vaak ook nog eens de plank volledig misslaat.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:23 schreef Greys het volgende:
En die foute vertalingen en klakkeloos overnemen...
Weten we nog dat 'Feliciano is een leugenaaarrrrrrrrrrr'-verhaal, 'want hij zei eerst dit volgens de media en daarna dát'? Hm-hm, juist ja, dat bedoelde ik toen dus.
Laatst zat ik iets op te zoeken kwam ik een site tegen waar de journalist zei dat zijn stagiair een stukje zou schrijven over... was het ok gewoon een volledig, letterlijk gekopieerd stuk tekst. Niet eens knippen en plakken maar volledig overgenomen.![]()
We hadden er al over gelezen maar dit is wat er in de video wordt gezegdquote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat schreef ik hier dus al een paar keer
Behalve dat het geslacht niet onbekend is: is een jongetje![]()
![]()
Gelukkig is dat hetzelfdequote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
We hadden er al over gelezen maar dit is wat er in de video wordt gezegd
Itt wat we in de NL media lezen
Door de rivier afgezet? En waarom zouden er niet meer mensen sterven (door bijv. ongevallen ivm onherbergzaam gebied)? De meiden zijn (helaas) niet de eerste vermisten daar..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:35 schreef Yaaar het volgende:
Hoe komen al die botresten van mensen daar ooit? Er sterven dus meer mensen daar?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dat zóu je denken ja, dat dat bekend mag zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het mag toch wel bekend zijn dat de Nederlandse media niets meer voorstelt?
Toch werd er door een aantal mensen klakkeloos geloofd dat Feliciano dús een leugenaar was omdat er in verschillende media verschillende dingen stonden. Hoewel, dat werd eigenlijk maar door één iemand klakkeloos geloofd, bij nader inzien. En die moeten we niet al te serieus nemen.
Never mind, dus
Dat is helaas waar.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het mag toch wel bekend zijn dat de Nederlandse media niets meer voorstelt? De meeste journalisten beheersen het Nederlands niet eens meer. Men knipt en plakt en gooit er dan een sensatiekop boven die te vaak ook nog eens de plank volledig misslaat.
Van de foto in dit artikel werd op verschillende sites gezegd dat Lisanne erop staat:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-Kris-Lisanne.dhtml![]()
Dat is iddquote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:41 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat is helaas waar.
Van de foto in dit artikel werd op verschillende sites gezegd dat Lisanne erop staat:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-Kris-Lisanne.dhtml
Hahaha ja, hier in de topics ook.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:41 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat is helaas waar.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-Kris-Lisanne.dhtml
Kan me herinneren dat er vragen waren over 'haar knie-brace'.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
El Siglo schrijft dat de botten van een vrouw en een kind (menor) tussen nul en drie jaar oud zijn. La Prensa heeft het over een inlandse vrouw (hoe kun je die afkomst aan de botten zien?) en een kind (menor de edad) niet ouder dan drie. Welke bron zegt dat het een jongetje is?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat schreef ik hier dus al een paar keer
Behalve dat het geslacht niet onbekend is: is een jongetje
[ Bericht 0% gewijzigd door Gorraay op 13-08-2014 20:52:05 ]Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
'Panamese bronnen' kennelijk. Geen idee welke ook.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:46 schreef Gorraay het volgende:
[..]
El Siglo schrijft dat de botten van een vrouw en een kind (menor) tussen nul en drie jaar oud zijn. La Prensa heeft het over een inlandse vrouw (hoe kun je die afkomst aan de botten zien?) en een kind (menor de edad) niet ouder dan drie. Welke bron zegt dat het een jongetje is?
Zie post #251 in dit topic. Maar in hoeverre dat betrouwbaar is weet niemand natuurlijk.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Whiskers2009quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:46 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Welke bron zegt dat het een jongetje is?![]()
![]()
Niet zo flauw, ik heb telefoon nuquote:![]()
Kom er nog op terug"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
De berichten in de Panamese kranten zijn nu ook niet duidelijk over het kind, in El Siglo hebben ze het nu over una menor, meisje dus en La Prensa heeft het over un menor, onduidelijk dus.
http://www.prensa.com/uho(...)on-holandesas/374617
In La Prensa staat ook dat 1 gevonden bot nog niet geidentificeerd is.
[ Bericht 4% gewijzigd door Grijzemassa op 13-08-2014 22:02:42 ]![]()
Britta Sanders op Twitter:
Ik begrijp na contact met de Panamese #hoofdofficier dat zij nog niets kan bevestigen, ze wacht het DNA-onderzoek af. #LisanneKris
Het DNA-onderzoek zal wel weer een heel ander verhaal opleveren![]()
![]()
DNA onderzoek waarvan? Hebben jullie het nog steeds over diezelfde botten?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:32 schreef Domnivoor het volgende:
Ik begrijp na contact met de Panamese #hoofdofficier dat zij nog niets kan bevestigen, ze wacht het DNA-onderzoek af. #LisanneKris
Het DNA-onderzoek zal wel weer een heel ander verhaal opleverenEr komt helemaal niks nieuws in deze zaak eh.
![]()
Het DNA was toch al vastgesteld?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:32 schreef Domnivoor het volgende:
Het DNA-onderzoek zal wel weer een heel ander verhaal opleveren![]()
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum, maar ik volg al een paar dagen jullie berichten. Ik heb echter niet álles kunnen lezen dus ik hoop niet dat ik nu iets speculeer wat allang besproken is.
Maar ik wil graag even teruggaan naar een verklaring voor de BH's in de rugzak. Kan het niet zo zijn dat ze hun bikini hebben aangetrokken en zijn gaan zwemmen/onderdompelen in de rivier? Dan zou ik mijn BH ook in mijn tas stoppen. Dat zou dan ook direct de korte broek verklaren die op een andere plek dan de botten is gevonden. Dat is misschien minder erg om even op stenen/rotsen/planten te leggen dan je BH. Ik hoor/lees alleen dat het onlogisch is om je BH uit te doen, dat is het ook als je vervolgens 'naakt' bent, maar niet als je daar een bikini voor in de plaats hebt?
Groetjes![]()
DNA was vastgesteld mbt eerdere gevonden restenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het DNA was toch al vastgesteld?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ging om het taalgebruik --> wees op mannelijkquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet zo flauw, ik heb telefoon nu![]()
Kom er nog op terug"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dat kan. En is ook al uit en te na besproken in (veel) eerdere delen van deze reeksquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:52 schreef elephant25 het volgende:
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum, maar ik volg al een paar dagen jullie berichten. Ik heb echter niet álles kunnen lezen dus ik hoop niet dat ik nu iets speculeer wat allang besproken is.
Maar ik wil graag even teruggaan naar een verklaring voor de BH's in de rugzak. Kan het niet zo zijn dat ze hun bikini hebben aangetrokken en zijn gaan zwemmen/onderdompelen in de rivier? Dan zou ik mijn BH ook in mijn tas stoppen. Dat zou dan ook direct de korte broek verklaren die op een andere plek dan de botten is gevonden. Dat is misschien minder erg om even op stenen/rotsen/planten te leggen dan je BH. Ik hoor/lees alleen dat het onlogisch is om je BH uit te doen, dat is het ook als je vervolgens 'naakt' bent, maar niet als je daar een bikini voor in de plaats hebt?
Groetjes
Maar ik snap dat de vraag bij je opkomt"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
2quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:01 schreef mig72 het volgende:
Hoeveel bikini topjes (beha's) werden gevonden?![]()
Zeg lieve, lieve mig72, heb je je sowieso wel een beetje ingelezen? Want ondanks dat ik je graag wat wijzer maak lijk je wat tsja,.. Oningelezen..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:01 schreef mig72 het volgende:
Hoeveel bikini topjes (beha's) werden gevonden?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Even nog een vraag over dit plaatje uit de OP:
Als ik dat plaatje goed opvat, is het dus zéker dat er een tweede rugzak mee was op deze hike?
Degene die in het rijtje van Kris in het rood staat?
(Als het niet zeker was, had hij bij geel = onbekend gestaan, toch?)IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
NEE, is puur persoonlijke interpretatiequote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:12 schreef Greys het volgende:
Even nog een vraag over dit plaatje uit de OP:
[ afbeelding ]
Als ik dat plaatje goed opvat, is het dus zéker dat er een tweede rugzak mee was op deze hike?
Degene die in het rijtje van Kris in het rood staat?
(Als het niet zeker was, had hij bij geel = onbekend gestaan, toch?)"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ah. Het gaf een andere indruk![]()
Ik dacht dat alleen de spullen in de gele en blauwe categorie onbekend waren, gezien de benaming van die kleuren.
(Mijn netbook heeft eindelijk weer eens goede zin, dus ik kon mooi weer eens alles nogmaals bekijken)
(Waarom staat die tweede tas dan ook niet in geel?)
Mooi dan kun je zelf alles zien en nalezen. Er is geen enkel bewijs van een 2e rugzak tot op hedenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:16 schreef Greys het volgende:
Ik dacht dat alleen de spullen in de gele en blauwe categorie onbekend waren, gezien de benaming van die kleuren.
(Mijn netbook heeft eindelijk weer eens goede zin, dus ik kon mooi weer eens alles nogmaals bekijken)
Omdat Mata geloofde in 2 rugzakken. Is "zijn" plaatje, niet iets objectiefsquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:16 schreef Greys het volgende:
Die zwarte lycra is OUT ---> jeansshort en rood/wit gestreepte top voor Krisquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:18 schreef Domnivoor het volgende:
Die tweede rugzak zou geel moeten zijn. Die 'zwarte lycra' is ook niet zeker.
Aldus ouders en laatste foto"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dan zou een disclaimertje daar niet misstaan bij dat plaatjequote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:18 schreef Domnivoor het volgende:
Die tweede rugzak zou geel moeten zijn. Die 'zwarte lycra' is ook niet zeker.
Niet om iemand aan te vallen, uiteraard. Door de categorie 'onbekend' klinkt het alsof de rest wél 'bekend' is. (Ik weet dat het jouw plaatje niet is).IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan zou een disclaimertje daar niet misstaan bij dat plaatje
Niet om iemand aan te vallen, uiteraard. Door de categorie 'onbekend' klinkt het alsof de rest wél 'bekend' is. (Ik weet dat het jouw plaatje niet is).![]()
Er zou een (mentale) disclaimer mogen staan bij "de getuigen hebben L&K op 31 maart gezien ipv op 1 april"
Dat is zeer goed mogelijk, MAAR GEEN FEIT!!"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Sommige 'feiten' zijn inmiddels achterhaald, en dan wordt de OP aangepast. Zo gaat dat nu eenmaal.
Maar al met al is die OP zeer informatief en overzichtelijk![]()
![]()
Ik zeur niet over de OP. Ik zeur over mensen die theorieën voor waar aannemen zonder bewijs (vooral als het best aannemelijk is)/ Er is geen enkel bewijs voor "de dag eerder", hoewel het best aannemelijk is. Daarmee is het echter nog niet wáárquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:34 schreef Domnivoor het volgende:
Sommige 'feiten' zijn inmiddels achterhaald, en dan wordt de OP aangepast. Zo gaat dat nu eenmaal.
Maar al met al is die OP zeer informatief en overzichtelijk
Doe dan aub ook niet of het een feit is"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
zeer informatief en overzichtelijk, maar horen aannames daarin dan??? ik weet niet eens waar OP voor staat, hahaquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:34 schreef Domnivoor het volgende:
Maar al met al is die OP zeer informatief en overzichtelijk![]()
Oh maar ik had en heb toch verder ook geen énkel commentaar op de OP?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:34 schreef Domnivoor het volgende:
Maar al met al is die OP zeer informatief en overzichtelijk
Die is uitermate prima.
Als er dingen wijzigen wordt het aangepast, ook prima.
Ik zeg alleen dat de 2e rugzak dan beter bij geel had gekund omdat het nu LIJKT of het een feit is, door de 'categorie'. Daar hoeft verder niemand voor in de fik ofzo![]()
En ik begrijp prima dat als iemand zo'n plaatje heeft gemaakt en diegene is er nu even een tidje niet, dat dat dan niet zomaar aangepast kan worden. Ik wist alleen niet wat en hoe en van wie. Nu wel.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Bij die dag-eerder-hypothese staat dat er wel bij: '• Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven'quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zeur niet over de OP. Ik zeur over mensen die theorieën voor waar aannemen zonder bewijs (vooral als het best aannemelijk is)/ Er is geen enkel bewijs voor "de dag eerder", hoewel het best aannemelijk is. Daarmee is het echter nog niet wáár
Maar goed, als jullie mij de volgende OP gunnen dan zet ik een disclaimer bij dat plaatje.
Mata zal zelf dat plaatje moeten veranderen. Daar ga ik niet aan zitten klooien.![]()
fijnquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Bij die dag-eerder-hypothese staat dat er wel bij: '• Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven'
Maar goed, als jullie mij de volgende OP gunnen dan zet ik een disclaimer bij dat plaatje.
Mata zal zelf dat plaatje moeten veranderen. Daar ga ik niet aan zitten klooien.![]()
Dat zei ik destijds al. Maar de meerderheid geloofde toen nog in de tweede-rugzak-theoriequote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat de 2e rugzak dan beter bij geel had gekund omdat het nu LIJKT of het een feit is, door de 'categorie'.
[..]![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: