abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143289959
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:18 schreef Za het volgende:

[..]

Feliciano's werk bestaat uit het bewandelen van dat gebied, had hij toestemming nodig daar nog te komen? Kon hij niet langer uit eigen beweging na de Mirador komen, was dat gebied geheel afgesloten?

Wat deed Feliciano op de taalschool dinsdag ochtend? (toen hij daar Kris en Lisanne zag). Bvd.
Hij kwam om 9.00 uur al kijken waar ze waren omdat ze niet op kwamen dagen voor de trip naar de aardbeienfarm
pi_143289991
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:19 schreef jackie12 het volgende:

Hans kremers mag niks zeggen in het belang van het onderzoek over de telefoongegevens. Ik denk dat hij dit oa. niet mag zeggen en daarom zelf ook geloofd dat er derden in het spel zijn.
Indien er geen vermoeden is van een misdrijf; maa van een "verdwaling" waarom zou om het even wat dan ook in het belang van het onderzoek verzwegen moeten worden?
pi_143290013
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:22 schreef Za het volgende:

[..]

Indien er geen vermoeden is van een misdrijf; maa van een "verdwaling" waarom zou om het even wat dan ook in het belang van het onderzoek verzwegen moeten worden?
Ik zoek de video even voor je op waarin ie dat zegt
pi_143290109
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:23 schreef jackie12 het volgende:

Ik zoek de video even voor je op waarin ie dat zegt
Hoeft niet ik weet dat hij dat gezegd heeft.

Ik zie niet hoe, indien er geen vermoeden is van een misdrijf, bepaalde zaken in het belang van het onderzoek verzwegen moeten worden.
pi_143290172
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:21 schreef jackie12 het volgende:

Hij kwam om 9.00 uur al kijken waar ze waren omdat ze niet op kwamen dagen voor de trip naar de aardbeienfarm
Nee de dag ervoor bedoel ik, Feliciano was een van de laatsten die hen in leven zag, in de taalschool:

Als hij vertelt, staan zijn ogen verdrietig. 'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml

Ik concludeer hieruit dat Feliciano zich ook in die school ophield, althans volgens eigen zeggen moet hij daar geweest zijn.

Wat deed Feliciano op die taalschool dinsdag ochtend?
  maandag 11 augustus 2014 @ 02:34:12 #107
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_143290227
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 01:56 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Oke dan snap ik het. Misschien een stomme vraag maar kan de klok van een digitale camera ook gewoon helemaal verkeerd staan, dus zomaar een paar uur of zo? bv als de batterij leeg is geweest..
Als de camera echt leeg is spring hij waarschijnlijk terug naar fabrieksintellingen. Voor de rest mag je aannemen dat een digitale klok wel redelijk secuur blijft lopen. Die op mijn magnetron wint een paar minuten per jaar en dat vind ik al vrij abnormaal. :P

Je hebt er alleen niks aan de tijd/datum stempel op een foto als je niet zeker weet of de camera goed ingesteld is.

Bij de meeste cameras moet dat nog steeds handmatig.

Hoe zeker is het of de camera goed stond ingesteld? Onmogelijk voor ons om te weten.

Als die interne klok van de camera nog liep toen ie gevonden werd dan hebben de onderzoekers het wel exact kunnen vaststellen. Maar dat weten we dan weer niet.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_143290257
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:31 schreef Za het volgende:

[..]

Nee de dag ervoor bedoel ik, Feliciano was een van de laatsten die hen in leven zag, in de taalschool:

Als hij vertelt, staan zijn ogen verdrietig. 'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml

Ik concludeer hieruit dat Feliciano zich ook in die school ophield, althans volgens eigen zeggen moet hij daar geweest zijn.

he scherp Za ! We vroegen ons al af op wat voor manier ze hun excursies hadden geboekt. Heeft hij een kantoortje? Is hij bij hun geweest? Jij geeft het antwoord! Ik ga alles nog eens nalezen. Thanx!
pi_143290343
De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'

Als ik dit zo lees lijkt het idd dat dit sochtends op 1 april !! was
pi_143290389
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:15 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik sluit een misdrijf ook zeker niet uit. Alleen of ze ook andere nummers hebben gebeld of een boodschap achter hebben gelaten weten we niet. De ouders hebben alleen de gegevens van de noodoproepen gekregen maar eventuele andere zaken mbt de telefoons nog niet. Dat zeggen ze ook in de video van de reconstructie. Kan zijn in het belang van het onderzoek
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:07 schreef jackie12 het volgende:
We zitten hier allemaal om dezelfde reden: wat is er gebeurd met Kris en Lisanne?

Ik ben geen rechercheur maar om een zaak of mogelijk scenario rond te krijgen moet je volgens mij bij het begin beginnen en zo verder naar stap 2,3 enz.

Mijn scenario waarbij ik een rol toedichtte voor Feliciano viel bij velen van jullie niet goed. Begrijpelijk, want ook bij mij komt hij over als een aardige,goedwillend persoon.
Wat ik wel vind is dat mijn scenario een antwoord geeft op alle belangrijke vragen die er zijn.
Voor mij zijn in het hele verhaal de 3 belangrijkste
1-Waarom belden ze 911
2-Waarom belden ze in de 11 dagen daarna ook nog 911 maar nooit naar huis
en 3 -waarom hebben ze niks maar dan ook helemaal niks achtergelaten voor de achterblijvers? Hier hadden ze dus 11 dagen de tijd voor deze iphone-generatiemeiden waarvan 1 zelfs in het dagelijks leven een dagboek bijhield.

Verder zijn er nog -tig vragen van 'waarom heeft niemand ze 100% zeker gezien op 1 april tot aan waarom was de rugzak nog zo in tact en de vele vragen daar tussen.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb nog geen verdwaalscenario gelezen die antwoord geeft op de eerste 3 vragen laat staan op de vele vragen daar tussen.
Het heeft niks met sensatie te maken maar ik denk echt aan een misdrijf.
Stel dat ze werden vastgehouden door derde en enkel uit nood 911 kunnen bellen? en waarom is dit niet opgepikt door de Alarmcentrale.
Arme meiden het blijft te triest voor woorden hoe ze aan hun einde zijn gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door vronie op 11-08-2014 02:52:04 ]
  maandag 11 augustus 2014 @ 02:47:25 #111
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143290408
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:31 schreef Za het volgende:

Ik las ergens op de laatste 6 pagina's van de thread op Websleuths dat de taalschool Feliciano gebeld had, op verzoek van Kris en Lisanne, die om een gids verlegen zaten.

Hij is ze toen komen opzoeken op school, om afspraken te maken.
pi_143290433
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:47 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik las ergens op de laatste 6 pagina's van de thread op Websleuths dat de taalschool Feliciano gebeld had, op verzoek van Kris en Lisanne, die om een gids verlegen zaten.

Weet jij op welke dag dat was? Als hij zegt dat hij ze zag de 1 liggend in een hangmat vlak voordat ze verdwenen is dit dan op 1 april (denk ik) of op 31 maart?
pi_143290486
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:46 schreef vronie het volgende:

[..]

[..]

Stel dat ze werden vastgehouden door derde en enkel uit nood 911 kunnen bellen? en waarom is dit niet opgepikt door de Alarmcentrale.
Arme meiden het blijft te triest voor woorden hoe ze aan hun einde zijn gekomen.
Ik denk niet dat ze werden vastgehouden. (iig niet heel lang) maar al overleden waren en de dader(s) zelf 911 hebben gebeld om t op verdwalen te laten lijken.
  maandag 11 augustus 2014 @ 02:54:24 #114
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143290490
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:49 schreef jackie12 het volgende:
Weet jij op welke dag dat was? Als hij zegt dat hij ze zag de 1 liggend in een hangmat vlak voordat ze verdwenen is dit dan op 1 april (denk ik) of op 31 maart?
In dat uitvoerige artikel waarin een Panamese krant de laatste dagen reconstrueerde, waarin de hospita van Kris en Lisanne veelvuldig aan het woord is, wordt de mogelijkheid opengelaten dat ze ook op de morgen van 1 april zelfs nog even in de school zijn geweest, omdat een kind van de hospita ze de deur uit zag gaan met een kleine tas (en geen rugzak). Die school ligt pal naast hun kamer.

Dat zou dat hangmat moment geweest kunnen zijn.
pi_143290504
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:54 schreef Perico het volgende:

[..]

In dat uitvoerige artikel waarin een Panamese krant de laatste dagen reconstrueerde, waarin de hospita van Kris en Lisanne veelvuldig aan het woord is, wordt de mogelijkheid opengelaten dat ze ook op de morgen van 1 april zelfs nog even in de school zijn geweest, omdat een kind van de hospita ze de deur uit zag gaan met een kleine tas (en geen rugzak). Die school ligt pal naast hun kamer.

Dat maakt mijn scenario dus heel griezelig nog kloppender.
pi_143290523
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:47 schreef Perico het volgende:

Is dat een conclusie van iemand?

Uit de woorden van Feliciano maak ik dat nl niet op:

Dus Feliciano is gebeld op verzoek van Kris en Lisanne, er worden 2 excursies gepland, en voor hij weggaat (en ze voor het laatst ziet) ligt de ene in een hangmat en de andere staat bij een kaart, hij riep nog "hallo" naar ze. :?

Waarom niet bv: ik zag ze in de school, ze waren heel enthousiast om excursies te maken en we spraken af voor de volgende dag etc etc.
pi_143290528
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:53 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze werden vastgehouden. (iig niet heel lang) maar al overleden waren en de dader(s) zelf 911 hebben gebeld om t op verdwalen te laten lijken.
Dat zou het ook kunnen zijn maar het blijft gissen.
pi_143290542
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:54 schreef Perico het volgende:

Ze zijn er zeker geweest, Feliciano heeft ze daar immers gezien (vlak voor ze verdwenen).
  maandag 11 augustus 2014 @ 03:03:20 #119
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143290561
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:58 schreef Za het volgende:
Dus Feliciano is gebeld op verzoek van Kris en Lisanne, er worden 2 excursies gepland, en voor hij weggaat (en ze voor het laatst ziet) ligt de ene in een hangmat en de andere staat bij een kaart, hij riep nog "hallo" naar ze. :?

Waarom niet bv: ik zag ze in de school, ze waren heel enthousiast om excursies te maken en we spraken af voor de volgende dag etc etc.
Ik denk dat de solide afspraken, van excursies naar de aardbeienfarm, en de Baru vulkaan, een dag eerder gemaakt waren. Maar blijkbaar hing Feliciano vaak bij de school rond en waarom ook niet, de studenten daar lijken mij dankbare klanten en hij moet ervan leven.

De 1e april ziet hij Kris en Lisanne weer dus, maar de afspraken staan al, dus dan is het alleen een vluchtige groet.
pi_143290579
In mijn scenario zei ik dat ik t vreemd vond dat ze de Baru en de (veilige) aardbeienfarm WEL boekten bij Feliciano maar de Pianistentrail,niet
Mijn verhaal was dan ook dat ze die WEL bij hem boekten en daarom (achteraf) zo slecht voorbereid leken met wat ze bij zich hadden en hoe ze gekleed waren.
Verklaarde ook gelijk waarom ze door niemand zijn gezien de 1e april vanaf de hostel tot aan bovenop de Mirador.
Ze reden namelijk mee met Feliciano. Maar ja , bewijs dat hij daar die ochtend was had ik niet.
Dankzij Za nu dus wel
pi_143290588
en jou Perico over websleuths.
pi_143290658
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:03 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik denk dat de solide afspraken, van excursies naar de aardbeienfarm, en de Baru vulkaan, een dag eerder gemaakt waren. Maar blijkbaar hing Feliciano vaak bij de school rond en waarom ook niet, de studenten daar lijken mij dankbare klanten en hij moet ervan leven.

De 1e april ziet hij Kris en Lisanne weer dus, maar de afspraken staan al, dus dan is het alleen een vluchtige groet.
Of hij kwam ze gewoon halen voor de Pianistentrail...
pi_143290663
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:03 schreef Perico het volgende:

Ik denk dat de solide afspraken, van excursies naar de aardbeienfarm, en de Baru vulkaan, een dag eerder gemaakt waren.
Mogelijk. Misschien zijn die afspraken ergens vastgelegd of besproken bv met vrienden, ik hoop het, want een gids huren om een aardbeien boerderij te gaan bezoeken vind ik niet echt logisch.

quote:
Maar blijkbaar hing Feliciano vaak bij de school rond en waarom ook niet, de studenten daar lijken mij dankbare klanten en hij moet ervan leven.
Ik denk dat toeristen een betere doelgroep zijn dan studenten, de eerste keer zou hij op verzoek van Kris en Lisanne door de taalschool zijn gebeld, dan is het geen toevallig rondhangen imo.

quote:
Ja een toevallige ontmoeting, het kan zomaar.
Maar zoals je al zegt, hij moet ervan leven, dan staan er 2 meisjes waarvan er 1 staat te kijken op een kaart wat ze die dag zullen gaan bezoeken, hij ziet dat volgens eigen zeggen en is gids, maar haakt er niet op in?
pi_143290677
De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'

wederom scherp Za. Ik als gids zou dan zeggen: wat wil je zien? ooh die trip kun je beter met mij doen ! laat ik je alle mooie plekjes zien die niemand kent (bv)
  maandag 11 augustus 2014 @ 03:24:35 #125
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143290707
Een ander interessant punt werd overigens nog door Baru aangestipt op Websleuths, de gids ter plekke.

Hij vermoedt dat de laatste foto van Kris is genomen bij de tweede quebrada (post #580 van de meest recente thread).

Interessanter is het, dat daar direct een groot omheind weiland is, waar koeien grazen en waar ook een boerderij in de buurt is, van de familie Serracin. Hij noemt het een "paddock".

De foto's op deze pagina geven een voorbeeld van een paddock rond Boquete.

Hij zegt dat dat de enige plek is, tot daaraan toe, waar het pad onduidelijk is, doordat de koeien alles omploegen en er verscheidene variabele paden ontstaan.

Baru denkt, dat Kris en Lisanne daar rond hebben gelopen en dezelfde rivier van de quebrada in een andere sector van het weiland verder naar beneden zijn gevolgd. Maar dat zou dan in de richting van die boerderij zijn.

Hij heeft ook geen verklaring voor de allesbeslissende vraag, waarom ze toch zijn doorgelopen.

Maar dat moet ook ongeveer het tijdstip zijn dan van de eerste noodoproep.

En mij lijkt een weiland ook nog wel een geschikte locatie om een eerste nacht wakend door te brengen, beter dan de jungle in ieder geval, qua gevaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')