Dat idee had ik ook ja. Lijkt een beetje een driehoekige steen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor mij is die roodomcirkelde steen in de bovenste foto de steen waar Kris op de onderste foto op staat.
Het waterpeil is iig hoger op de 2e fotoquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:36 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik denk ook te zien dat de stenen niet hetzelfde liggen. Als naar de neus vd schoen van Kris kijkt, wijst die naar iets wat op een vierkant openingetje lijkt. Bij de reconstructie foto ligt de platte steen waar ze op zou staan, een stuk lager. Maar kan dat niet door het stromen vh water komen. Kan in het regenseizoen nogal tekeer gaan
Pak ff die foto's zonder logo als je wilt.quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:37 schreef Greys het volgende:
Maar kijk dan naar die C-rots
Zal ik die ook nog ff omcirkelen?Ben nou toch aan het prutsen.
Ik ben het er wel mee eens dat het dezelfde plek is, maar ik mis net als Rubella en Stupidisco 1 steenquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:37 schreef Greys het volgende:
Maar kijk dan naar die C-rots
Zal ik die ook nog ff omcirkelen?Ben nou toch aan het prutsen.
Oke.quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:38 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Pak ff die foto's zonder logo als je wilt.
Maar goed, dan zijn we er in principe uit toch. Het ging er uiteindelijk om om de bevestiging te hebben dat de foto's beiden van dezelfde locatie zijn toch?quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens dat het dezelfde plek is, maar ik mis net als Rubella en Stupidisco 1 steen
Kennelijkquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:41 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Maar goed, dan zijn we er in principe uit toch. Het ging er uiteindelijk om om de bevestiging te hebben dat de foto's beiden van dezelfde locatie zijn toch?
Of willen we ook het mysterie van 'de steen' nog oplossen? ;-)
Voor problemen met stenen missen wij iemand op dit momentquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:41 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Maar goed, dan zijn we er in principe uit toch. Het ging er uiteindelijk om om de bevestiging te hebben dat de foto's beiden van dezelfde locatie zijn toch?
Of willen we ook het mysterie van 'de steen' nog oplossen? ;-)
Ok, heel goed. Nou dan trek ik me weer even terug, tot dat er weer nieuws is.quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
KennelijkNee joh, volgens mij zijn een aantal mensen gewoon nog niet overtuigd. En kwaad kan het niet, het is niet dat er op dit moment nieuws is (waar wij van weten).
Greys en ik waren het meteen al eens dat het dezelfde plek is hoor (lees maar terug).
Blauw = eensquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:45 schreef Greys het volgende:
Vooral blauw omlijnd is voor mij overduidelijk dezelfde rots.
En met de rode denk (!) ik dat jullie je vergissen en dat het toch echt dezelfde is, maar omdat het vanuit een iets andere hoek genomen is, lijkt het anders (en door nat-droog en licht-donker).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat vraag ik me af, zouden in het regenseizoen stenen ook niet verplaatst kunnen worden door de wilde stroming?quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:44 schreef Rubella het volgende:
[..]
Voor problemen met stenen missen wij iemand op dit moment. Maar even zonder gekheid het lijkt wel of de groepjes stenen ook anders eruit zien. Begroeiing verandert, stenen niet.
Ja, ik weet het niet... Kunnen die quebrada's ook overstromen, of zijn die altijd zo idyllisch?quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:44 schreef Rubella het volgende:
[..]
Begroeiing verandert, stenen niet.
Maar zelfs bij rood = oneens is blauw zó overduidelijk dat er geen twijfel meer hoeft te bestaan (niet bij jou, maar bij de poster die daaraan twijfelde) over dezelfde locatie iig.quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Blauw = eens
Rood = oneens
Niks veranderd eigenlijk
Dat denk ik wel:quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:47 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af, zouden in het regenseizoen stenen ook niet verplaatst kunnen worden door de wilde stroming?
quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij ook (al ben ik niet 100% zeker). En misschien zijn die planten gesneuveld door een nog hogere waterstand en "rotzooi" (takken, keien, etc) die de rivier toen verplaatste. Een foto uit dezelfde hoek zou wel makkelijk zijn(ja, ik weet het: wensdenken).
quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat val wel mee, al lijkt bijv die steen linksvoor op de 2e foto wat verder af te liggen van de stenen erachter. Maar dat kan ook komen de andere hoek en de donkerder kleur (want nat), of door het regenseizoen en wat de rivier toen heeft meegesleept wat eea enigszins verplaatst/meegesleept kan hebben. Maar ik mis idd wel de steen die jij ook mist.
Zo had ik het ook gezien ja. Ik denk dat de steen waar ze op staat, op de andere foto iets gekanteld is.quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:45 schreef Greys het volgende:
Vooral blauw omlijnd is voor mij toch wel héél overduidelijk dezelfde rots.
Dus geen twijfel of dit wel op de juiste plaats is, eerlijk gezegd.
En met de rode denk (!) ik dat jullie je vergissen en dat het toch echt dezelfde is, maar omdat het vanuit een iets andere hoek genomen is, lijkt het anders (en door nat-droog en licht-donker).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:50 schreef Rubella het volgende:
Willen jullie alsjeblieft niet zulke interessante dingen blijven posten? Anders kom ik nooit mijn mand in.
Maar op de bovenste foto van Greys steekt de rots een flink eind boven het waterpijl uit, bij de onderste in deze veel platter. Dat is onlogisch aangezien het waterpeil in het regenseizoen stijgt.
Rood of blauw?quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:50 schreef Rubella het volgende:
Maar op de bovenste foto van Greys steekt de rots een flink eind boven het waterpijl uit, bij de onderste in deze veel platter. Dat is onlogisch aangezien het waterpeil in het regenseizoen stijgt.
Die eerste smiley was voor mijzelf bedoeld omdat ik nog steeds aan het forum geplakt zit in plaats met een kat op bed proberen te pitten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:00 schreef Rubella het volgende:
De blauwe dus. Ook is de vorm van de steen die er naast ligt anders.
Plinio Montenegro heeft ze gezien op de trail meent hij (zie vorige topic), en op een tijdstip dat goed kan kloppen met de huidige tijdlijn (middaguur).quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:02 schreef jackie12 het volgende:
Even terugkomende op waarom niemand kris en Lisanne heeft gezien op de 1e april, MeloD die de Pianistentrail heeft gelopen zegt dat het zo'n 10 a 15 minuten is vanaf Boquete naar het begin van de Pianistentrail.
Met de taxi welteverstaan!
En aangezien er geen taxichauffeur is geweest die zegt dat de meiden bij hem in de taxi hebben gezeten en er vanaf hun hostel ook niemand is geweest die hen vanaf daar heeft zien lopen. Niet in het stadje zelf en ook niet op de trail zelf (dus de hele tijd sowieso tussen 10 en 13 niet) is het volgens mij geen rare veronderstelling van me dat ze dat stuk dus niet hebben gelopen.
twee van deze westerse meiden met lange benen in ultra korte broekjes zouden echt wel opgemerkt zijn door iemand.
Daar is hij lang niet zeker van zegt hij. Bovendien is het sowieso van hem een raar verhaal.quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Plinio Montenegro heeft ze gezien op de trail meent hij (zie vorige topic), en op een tijdstip dat goed kan kloppen met de huidige tijdlijn (middaguur).
En er rijdt dus ook nog een bus (a 75 dollarcent).
Een van de vermeende getuigen is een taxichauffeur die in een Volkskrantartikel uit juni met name wordt genoemd:quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:02 schreef jackie12 het volgende:
[knip]
En aangezien er geen taxichauffeur is geweest die zegt dat de meiden bij hem in de taxi hebben gezeten ...
[knip]
Het probleem is natuurlijk, zoals met alle vermeende getuigen, het tijdstip dat hij noemt.quote:Dan vertrekken ze. Iets voor half twee ziet taxichauffeur Leonardo Mastinu hen langs de weg staan bij de afslag van de talenschool. Hij heeft dan al twee Panamese klanten, maar het is gebruikelijk iedereen mee te nemen. Lisanne en Kris stappen achterin. 'Ik
vroeg in het Engels waar ze naartoe wilden', zegt Mastinu.
'A la entrada del Pianista', antwoordt een van hen in het Spaans.
Mastinu zet de Panamezen af bij hun bestemming en rijdt verder omhoog, naar het begin van El Pianista. Omdat hij telefoontjes krijgt onderweg, spreekt hij de meisjes nauwelijks.
[geciteerd van Websleuths]
je was me net ff voorquote:Op maandag 11 augustus 2014 00:41 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Een van de vermeende getuigen is een taxichauffeur die in een Volkskrantartikel uit juni met name wordt genoemd:
[..]
Het probleem is natuurlijk, zoals met alle vermeende getuigen, het tijdstip dat hij noemt.
nee was de dag ervoor op 31 maartquote:Op maandag 11 augustus 2014 00:41 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Een van de vermeende getuigen is een taxichauffeur die in een Volkskrantartikel uit juni met name wordt genoemd:
[..]
Het probleem is natuurlijk, zoals met alle vermeende getuigen, het tijdstip dat hij noemt.
als je het hele artikel leest, wat ik net plaatste gaat het over de dinsdag, dat was toch 1 april?quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:56 schreef jackie12 het volgende:
[..]
nee was de dag ervoor op 31 maart
Zoals je ziet nieuws van 6 april die dus niet kloptequote:Op maandag 11 augustus 2014 01:09 schreef Za het volgende:
Taxi
Getuigen melden dat twee jonge vrouwen dinsdag uit een taxi stapten nabij het startpunt van de wandeling, aldus Lommers op Facebook. Andere getuigen zeggen dat ze de vrouwen op het pad hebben gezien, na 15.00 uur 's middags.
http://nos.nl/artikel/632556-getuigen-zagen-vrouwen-panama.html
1 april 2014quote:Op maandag 11 augustus 2014 01:12 schreef Domnivoor het volgende:
De theorie van Mata (een paar topics terug) is: de getuigenverklaringen gaan in feite over 31 maart en niet over 1 april. In dat geval hoef je ze niet allemaal overboord te gooien, en kunnen ze qua tijdstip (en bv. ook beschrijving van kleding) nog steeds kloppen.
Het alternatief is nog altijd dat het tijdstip van 1 uur op de Mirador niet klopt. Er zijn al zoveel "feiten" heilig verklaard die later niet bleken te kloppen, dat ik niet voetstoots ga aannemen dat dat tijdstip wel klopt. Het komt tenslotte ook maar van één bron.quote:Op maandag 11 augustus 2014 01:12 schreef Domnivoor het volgende:
De hypothese van Mata (een paar topics terug) is: de getuigenverklaringen gaan in feite over 31 maart en niet over 1 april. In dat geval hoef je ze niet allemaal overboord te gooien, en kunnen ze qua tijdstip (en bv. ook beschrijving van kleding) nog steeds kloppen.
ja van het NFI. En die heb ik hoog zittenquote:Op maandag 11 augustus 2014 01:30 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Het alternatief is nog altijd dat het tijdstip van 1 uur op de Mirador niet klopt. Er zijn al zoveel "feiten" heilig verklaard die later niet bleken te kloppen, dat ik niet voetstoots ga aannemen dat dat tijdstip klopt. Het komt tenslotte ook maar van één bron.
Ben je dan van gedachten veranderd want hier zei je het zelf dat het tijdstip niet zeker was BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #59 - encubrimiento? #185. Niet om je aan te vallen hoor, maar ik snap niet helemaal waarom je nu anders denktquote:Op maandag 11 augustus 2014 01:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
ja van het NFI. En die heb ik hoog zitten
Schreef ik idd. Maar toen ik het teruglas wie dat schreef (een journalist) twijfelde ik gelijk niet meer. Het NFI heeft de camera onderzocht en zegt dat de foto gemaakt is om 13.00 uur.quote:Op maandag 11 augustus 2014 01:38 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ben je dan van gedachten veranderd want hier zei je het zelf dat het tijdstip niet zeker was BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #59 - encubrimiento? #185. Niet om je aan te vallen hoor, maar ik snap niet helemaal waarom je nu anders denkt
Voor mij is niets heilig.quote:Op maandag 11 augustus 2014 01:30 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Het alternatief is nog altijd dat het tijdstip van 1 uur op de Mirador niet klopt. Er zijn al zoveel "feiten" heilig verklaard die later niet bleken te kloppen, dat ik niet voetstoots ga aannemen dat dat tijdstip wel klopt. Het komt tenslotte ook maar van één bron.
Oke dan snap ik het. Misschien een stomme vraag maar kan de klok van een digitale camera ook gewoon helemaal verkeerd staan, dus zomaar een paar uur of zo? bv als de batterij leeg is geweest..quote:Op maandag 11 augustus 2014 01:51 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Schreef ik idd. Maar toen ik het teruglas wie dat schreef (een journalist) twijfelde ik gelijk niet meer. Het NFI heeft de camera onderzocht en zegt dat de foto gemaakt is om 13.00 uur.
En tja, ik denk dat het NFI idd rekening heeft gehouden met het tijdsverschil en de zomertijd die inging eind maart.
Ik sluit een misdrijf ook zeker niet uit. Alleen of ze ook andere nummers hebben gebeld of een boodschap achter hebben gelaten weten we niet. De ouders hebben alleen de gegevens van de noodoproepen gekregen maar eventuele andere zaken mbt de telefoons nog niet. Dat zeggen ze ook in de video van de reconstructie. Kan zijn in het belang van het onderzoekquote:Op maandag 11 augustus 2014 02:07 schreef jackie12 het volgende:
We zitten hier allemaal om dezelfde reden: wat is er gebeurd met Kris en Lisanne?
Ik ben geen rechercheur maar om een zaak of mogelijk scenario rond te krijgen moet je volgens mij bij het begin beginnen en zo verder naar stap 2,3 enz.
Mijn scenario waarbij ik een rol toedichtte voor Feliciano viel bij velen van jullie niet goed. Begrijpelijk, want ook bij mij komt hij over als een aardige,goedwillend persoon.
Wat ik wel vind is dat mijn scenario een antwoord geeft op alle belangrijke vragen die er zijn.
Voor mij zijn in het hele verhaal de 3 belangrijkste
1-Waarom belden ze 911
2-Waarom belden ze in de 11 dagen daarna ook nog 911 maar nooit naar huis
en 3 -waarom hebben ze niks maar dan ook helemaal niks achtergelaten voor de achterblijvers? Hier hadden ze dus 11 dagen de tijd voor deze iphone-generatiemeiden waarvan 1 zelfs in het dagelijks leven een dagboek bijhield.
Verder zijn er nog -tig vragen van 'waarom heeft niemand ze 100% zeker gezien op 1 april tot aan waarom was de rugzak nog zo in tact en de vele vragen daar tussen.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb nog geen verdwaalscenario gelezen die antwoord geeft op de eerste 3 vragen laat staan op de vele vragen daar tussen.
Het heeft niks met sensatie te maken maar ik denk echt aan een misdrijf.
Feliciano's werk bestaat uit het bewandelen van dat gebied, had hij toestemming nodig daar nog te komen? Kon hij niet langer uit eigen beweging na de Mirador komen, was dat gebied geheel afgesloten?quote:Op zondag 10 augustus 2014 01:10 schreef jackie12 het volgende:
Er wordt gezegd door Feliciano dat hij direct na de verdwijning wilde zoeken NA de Mirador maar van hogerhand niet mocht. Waarom heeft hij, als kenner van het gebied dan er niet bij hen op aangedrongen dat ze juist wel daar moesten zoeken. Of als hij zo begaan was en het zeker wist, waarom is hij dan toch niet wel gegaan?
heb je 100% gelijk in en loop ik idd voor de troepen uit.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:15 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik sluit een misdrijf ook zeker niet uit. Alleen of ze ook andere nummers hebben gebeld of een boodschap achter hebben gelaten weten we niet. De ouders hebben alleen de gegevens van de noodoproepen gekregen maar eventuele andere zaken mbt de telefoons nog niet. Dat zeggen ze ook in de video van de reconstructie. Kan zijn in het belang van het onderzoek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |