abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143346763
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:43 schreef Domnivoor het volgende:
We hebben een stier maar we missen de matador.
ja vind ik wel jammer
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:46:56 #277
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143346792
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:31 schreef Za het volgende:

[..]

Ik neem aan de top van de berg.

[..]

Nee, trail head is het begin van het pad (net als de kop van het peloton :) )
Tot mijn verbazing blijkt er zelfs een Wikipedia-artikel aan te zijn gewijd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Trailhead
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143346797
Het wordt steeds bizarder :D
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:51:43 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143346918
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:16 schreef blondetrien het volgende:
Ik vind dat verhaal van die afspraak van 2 uur op de Mirador wel interessant eigenlijk. Het is de eerste keer dat ik dat hoor, en het lijkt me inderdaad zeer onlogisch - dan loop je toch samen op. Is hier een bron van? Iemand?
Als ze die afspraak al hadden zijn ze 'm iig niet nagekomen. Om 13:00 uur waren de op de Mirador en om 14:00 uur bij het eerste bergbeekje waar de foto van Kris gemaakt is.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:57:34 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143347138
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er was toch één gids die de tijd goed had maar twijfelde? Kan best dat hij is gaan twijfelen door die andere tijdstippen, toch?
Je doelt op Plinio Montenegro.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:57:51 #281
163650 Greys
pi_143347149
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:43 schreef Marrije het volgende:

[..]

terwijl we van de krokodil wel kunnen zeggen dat dat zeker niet zo is
Waar was Ron Brandsteder eigenlijk rond die tijd?
Ook daar zou ik van schrikken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:58:56 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143347196
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:58 schreef Saarah het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat Feliciano een moordenaar of verkrachter is hoor.

Ik lees hier al een hele tijd mee en zelf geloof ik het meeste in het 'gewoon verdwalen' en dan achteraf overlijden aan de gevolgen (uitputting, insectenbeten, infecties, misschien hallucinaties waardoor je niet meer weet wat je doet, ... ).

Waarom ze zijn doorgelopen na de Mirador, daar kunnen verschillende verklaringen voor zijn. Inderdaad bv. dat ze gewoon dachten "het is nog vroeg, we gaan nog eventjes voort". Daarna zijn ze om de één of andere reden van het pad gegaan en verdwaald.

Wat mij ook een mogelijkheid lijkt: om 14u is de laatste foto genomen, geloof ik. En tussen 15u en 16.30 hebben ze de hulpdiensten proberen te bellen (ik begreep dat daar onenigheid over bestaat). Stel dat ze na het eerste kreekje, dus de laatste foto van Kris, nog een klein stukje zijn doorgewandeld en daarbij is één van de twee meisjes ongelukkig gevallen en breekt ze haar been/verstuikt ze haar enkel/... waardoor ze niet meer zo ver kan stappen. Ze proberen de hulpdiensten te bellen, maar hebben geen bereik en weten niet dat er op de Mirador wel bereik was (want het is niet zeker dat ze dat wisten). Stel dat één van de meiden zegt: "ik ga terug en ik ga hulp zoeken". Maar het andere meisje schiet in paniek. Immers, stel dat ze helemaal naar het begin van de trail moet terugwandelen, en stel dat daarna de hulpdiensten nog moeten komen. Dan zit dat tweede meisje dus helemaal alleen in het donker in de jungle, want het is op dat moment al 15.00u of later! Eerlijk, ik zou daar ook veel schrik van hebben, ik zou ook niet alleen achtergelaten willen worden, hoewel dat rationeel gezien wel het slimste is.

Daarna zijn er dus verschillende mogelijkheden. Ze brengen samen de nacht door in de jungle (een eindje van het pad, want ik veronderstel dat je niet op het pad gaat slapen) en zijn de volgende dag gedesoriënteerd. Of ze besluiten de volgende dag om naar beneden te lopen, in de hoop dat ze bij een dorpje uitkomen. En misschien is het voor het meisje met bv. een verstuikte enkel gemakkelijker om af te dalen dan om te klimmen, ik heb daar geen ervaring mee.

Bovenstaande is natuurlijk allemaal speculatie. Maar ik begin de laatste tijd toch ook meer te geloven in verdwaling dan in een misdaad.
Ik geloof ook nog steeds in zo'n soort scenario.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:00:21 #283
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143347241
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:47 schreef Lavenderr het volgende:
Het wordt steeds bizarder :D
Steeds doller, met die stier. :D
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143347326
Hadden ze iets roods aan? :D
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:04:05 #285
163650 Greys
pi_143347351
Schrikken van een dier/stier en daardoor daarna in de problemen komen is imho juist minder bizar dan een gids met een volgens mij jarenlange uitstekende reputatie die ineens in een verkrachter en moordenaar verandert.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143347454
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:04 schreef Greys het volgende:
Schrikken van een dier/stier en daardoor daarna in de problemen komen is imho juist minder bizar dan een gids met een volgens mij jarenlange uitstekende reputatie die ineens in een verkrachter en moordenaar verandert.
Is ook zo, als het in Nederland op het platte land was gebeurd zou iedereen aan de mogelijkheid van een wilde stier denken. Maar omdat het in Panama is, waar veel vee rondloopt (achter krammenakkige) hekken, is het opeens idioot om dat te denken. Nee, kan dan alleen een roofdier of slang zijn, want is Panama he?!
pi_143347572
_O- Het zou hier ook niet het eerste zijn wat in me op komt hoor. En die stier heeft hen allebei op de hoorns genomen of zo?
pi_143347875
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:11 schreef bloodymary1 het volgende:
_O- Het zou hier ook niet het eerste zijn wat in me op komt hoor. En die stier heeft hen allebei op de hoorns genomen of zo?
Hij kan er een ernstig verwond hebben. Ik ben in een dorp opgeroeid en heb als kind van redelijk dichtbij meegemaakt dat een boer door een stier met de hoorns is doodgedrukt. Heb er nog wel eens een nachtmerrie van. Geef mijn portie maar aan fikkie dus, veel mensen snappen niet dat die beesten levensgevaarlijk kunnen zijn. Ik heb nu nog paarden bij een boer staan en die boer zegt altijd, vertrouw nooit een stier, ook al heb je m nog zo lang
Maar goed, het was gewoon een van de vele hersenspinsels van ons.

[ Bericht 2% gewijzigd door Grijzemassa op 12-08-2014 18:26:12 ]
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:21:46 #289
163650 Greys
pi_143347934
quote:
Nee, maar ze wellicht opgejaagd verder het pad op, waarna ze niet meer terug konden/durfden en daarna verdwaalden.

Ik durf al amper hier in het park over het pad te lopen als er zo'n Schotse Hooglander verderop midden op het pad staat :+ Laat staan als hij achter me aan zou gaan rennen met die enorme hoorns.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143348364
dit schreef m'n contact uit Boquete erover :

Als er foul play in het spel is,dan is de betrokkene ook dicht bij Boquete te zoeken. Zoals bijvoorbeeld die gids. Gaat naar het huis,ziet de meiden niet en concludeert dat ze verdwaald zijn omdat ze die nacht daar zgn niet geslapen zouden hebben. hoe weet hij dat die meiden niet netjes hun bed opgemaakt hebben alvorens te vertrekken_? Daarna gaat ie naar de taalschool en een duitse troel zegt dat men in Duitsland pas na 48 uur aangifte kan doen van vermissing. Hij kent Panamese wet,die duiste niet,waarom gelooft hij haar dan en verklaard dat zo?Die mensen kennen elkaar daar allemaal dus een mogelijke dader wist dat ze het pad opgingen. Kan een dronken indiaan zijn geweest waarvoor ze bang waren en van het pad afweken,maar kan ook iemand zijn die het pad kent en achter de meiden aan is gegaan. De meiden zijn iig niet gekidnapt lijkt het omdat ze diverse dagen geprobeerd hebben te bellen. Ook naar 112 en niemand in panama weet dat dat het alarmnummer in nederland is.Ze zijn dus of vrijwillig van het pad afgeweken en in de problemen gekomen of gevlucht voor iets of iemand. En het zal ook niet de eerste x zijn dat iemand moet vluchten voor een uitgebroken stier. komt hier regelmatig voor.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143348567
Was het volle maan? Dan sluit ik een weerwolf ook niet uit.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:41:17 #292
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143348789
Toch intrigeert die grote weide met prikkeldraad mij, direct bij de tweede quebrada.

Lijkt toch de uitgelezen plek om tenminste een eerste nacht wakend in het midden ervan door te brengen. De minste kans op gevaar. Ook als een van de twee er van overtuigd was, dat een rondwandeling naar Boquete na verder afdalen mogelijk was.
pi_143348819
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee, maar ze wellicht opgejaagd verder het pad op, waarna ze niet meer terug konden/durfden en daarna verdwaalden.

Ik durf al amper hier in het park over het pad te lopen als er zo'n Schotse Hooglander verderop midden op het pad staat :+ Laat staan als hij achter me aan zou gaan rennen met die enorme hoorns.
Ja kan me voorstellen! Volgens het laatste tijdschema hebben ze, als ze niet teruggegaan zijn maar doorgelopen na het watervalletje, de paddock bereikt waar het vee loopt.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:51:53 #294
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143349254
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:41 schreef Perico het volgende:
Toch intrigeert die grote weide met prikkeldraad mij, direct bij de tweede quebrada.

Lijkt toch de uitgelezen plek om tenminste een eerste nacht wakend in het midden ervan door te brengen. De minste kans op gevaar. Ook als een van de twee er van overtuigd was, dat een rondwandeling naar Boquete na verder afdalen mogelijk was.
Het is een geschikte plek, maar ze waren daar al vroeg in de middag. Denk je dat ze toen al besloten hebben om daar te blijven, of zijn ze doorgelopen en tegen de avond teruggelopen naar die paddock?
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143349462
Met een koffiepluk machine kun je iedereen laten verdwijnen op wat onderdelen na.

http://ecofriendlycoffee.(...)ages/red-machine.jpg
pi_143349776
quote:
Dan zou de bewuste stier zijn hoorns onder het bloed gezeten moeten hebben. Zou je dat als boer niet merken als je het uitgebroken beest terug loodst.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:03:46 #297
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143349801
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:51 schreef Domnivoor het volgende:

Het is een geschikte plek, maar ze waren daar al vroeg in de middag. Denk je dat ze toen al besloten hebben om daar te blijven, of zijn ze doorgelopen en tegen de avond teruggelopen naar die paddock?
Ik denk niet dat ze zijn teruggelopen, de reden voor de noodoproep is het meest cruciale gegeven. Hoopte alleen dat ze dit in hun achterhoofd hadden.

Een wei, al dan niet met koeien, is toch even een soort herkenbaar baken... dat maakt ook, dat het niet alleen tropisch bos is, dat op elkaar lijkt, ook al is er maar 1 pad.

Een wei is iets vertrouwds, rustgevends, als je de jungle als gevaar ziet. Okee, er is geen beschutting, maar duidt wel op een boerderij in de buurt.. als de paniek toen al groot was om door te lopen, dan hebben ze het misschien over het hoofd gezien.
pi_143349938
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:03 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Dan zou de bewuste stier zijn hoorns onder het bloed gezeten moeten hebben. Zou je dat als boer niet merken als je het uitgebroken beest terug loodst.
Dat is nou weer anders daar denk ik, de eigenaar van het vee zal niet elke dag bij ze gaan kijken.
Ze worden daar gebracht aan het begin van het droge seizoen en opgehaald aan het einde.
pi_143350027
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:06 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat is nou weer anders daar denk ik, de eigenaar van het vee zal niet elke dag bij ze gaan kijken.
Ze worden daar gebracht aan het begin van het droge seizoen en opgehaald aan het einde.
Omdat het natte seizoen begon waren ze misschien al opgehaald
pi_143350068
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:08 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Omdat het natte seizoen begon waren ze misschien al opgehaald
Dat kan ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')