abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:49:34 #251
163650 Greys
pi_143344646
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:45 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

En zat die slang of zo er dan na 2,3,4 dagen nog?
Nee, maar het zou in éérste ( ;) ) instantie een reden kunnen zijn geweest dat ze niet meer terug durfden. Dus al na de Mirador. Ze wilden nog even verder kijken want nog vroeg en licht en mooi weer en kwamen daar wellicht een slang of ander beest tegen. Toen durfden ze niet over dat pad terug, dus liepen ze vérder ipv terug. En daarna zou er eentje haar enkel kunnen hebben verzwikt of andere lichamelijke 'schade' (al dan niet door slangenbeet idd), toen de noodoproep gedaan, geen gehoor, in paniek de nacht doorgebracht en daarna verdwaald. Of daarna steeds verder langs het pad op zoek naar telefoonbereik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:50:38 #252
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143344699
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:44 schreef Greys het volgende:
Wat Saarah zegt, dat was (en is nog steeds wel) ook wat ik vanaf het begin met mijn lekenverstand dacht. En wat volgens mij door best veel mensen in de topicreeks als aannemelijk werd gezien. Iets gebeurd (verstuiking, breuk, wond door iets anders) waardoor er eentje terug had gemoeten om hulp te halen, maar ze niet uit elkaar durfden. Zou ook nog steeds heel goed kunnen.

En ja, een misdrijf zou ook nog steeds kunnen. Mag zeker niet uitgesloten worden.
Maar voor mijn gevoel (dat helemaal nergens in dit verband verstand van heeft hoor, dus gewoon een gevoel) is er geen verkrachting en moord aan te pas gekomen.
dat is inmiddels wel duidelijk, maar je hebt gelijk je kunt in dit topic niet duidelijk genoeg zijn.
Dat zou ik ook niet willen, achterblijven terwijl de ander hulp haalt.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:51:18 #253
163650 Greys
pi_143344735
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:46 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat ga je dieper de jumgle in, nog meer slangen en wat dan ook tegemoet
Dat klinkt idd niet echt logisch, ben ik met je eens, maar zie mijn post hierboven ;)

En ik zuig nogmaals echt alles uit mijn duim.
Het is een beetje een tegenhanger voor de 'ik weet zo goed als zeker dat ze verkracht en vermoord zijn' posts die anderen steeds meer begonnen te geloven. Hun goed recht hoor, maar ik probeer andere mogelijkheden te bedenken :D

Maar nu ga ik ff stofzuigen :') :W
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143344770
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee, maar het zou in éérste ( ;) ) instantie een reden kunnen zijn geweest dat ze niet meer terug durfden. Dus al na de Mirador. Ze wilden nog even verder kijken want nog vroeg en licht en mooi weer en kwamen daar wellicht een slang of ander beest tegen. Toen durfden ze niet over dat pad terug, dus liepen ze vérder ipv terug. En daarna zou er eentje haar enkel kunnen hebben verzwikt of andere lichamelijke 'schade' (al dan niet door slangenbeet idd), toen de noodoproep gedaan, geen gehoor, in paniek de nacht doorgebracht en daarna verdwaald. Of daarna steeds verder langs het pad op zoek naar telefoonbereik.
haha, is wel een beetje "de wet van Murphy" dat scenario. Maar alles kan want we weten niks :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:52:23 #255
163650 Greys
pi_143344775
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:50 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat is inmiddels wel duidelijk, maar je hebt gelijk je kunt in dit topic niet duidelijk genoeg zijn.
Dat zou ik ook niet willen, achterblijven terwijl de ander hulp haalt.
Ik heb mezelf teveel herhaald idd in de laatste paar post.
Excuus, vind ik zelf ook. Is irritant! :D :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:52:40 #256
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143344793
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:52 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Een interessant punt. Vragen:

Zijn K&L in die eerste tien dagen niet aangetroffen omdat ze (meestal) van het pad af waren (verdwaald of door een andere oorzaak), of doordat er niemand langs kwam op die weinig bewandelde Culebra-route?
Ik denk het laatste. De Culebra-route is al zwaar genoeg als het droog is. En als een stel onbezonnen hikers het al in hun hoofd halen om dat in de regen te doen, dan is het maar de vraag of ze een gids zo gek kunnen krijgen...
Het is dus niet verwonderlijk als er in het regenseizoen 10 dagen achtereen niemand langskomt. Maar dat kunnen Kris en Lisanne anders hebben ingeschat.
Ik ga er vanuit dat ze al die tijd op het pad of bij de rivier gebleven zijn.

quote:
Hoe groot was de geografische kennis van K&L? Wisten ze dat de Mirador min of meer het officiële eindpunt van het Pianistapad in eigenlijke zin is? (Lonely Planet b.v. noemt de Mirador helemaal niet.) Hadden ze een idee van windrichtingen? Wisten ze dat de jungle zich uitstrekt van het Pianistapad tot vlak bij de Caraïbische kust?
Goede vraag. Op één van de websites die ze hoogstwaarschijnlijk bekeken hebben staat een beschrijving van de Pianista met foto's van locaties ná de Mirador.
quote:
Verwachtten ze misschien (gesuggereerd op Websleuths, en vast ook hier) dat het pad in een lus terug zou leiden naar het restaurant? De tocht die ze eerder hadden gemaakt (foto met Kris, een jongen en een blond meisje) was waarschijnlijk ook een rondgang. Veel ANWB-tochten hebben die vorm. Dat kan invloed hebben op wat je onbewust verwacht. Hun eerste noodoproep kan dan gedaan zijn op het moment dat ze beseften dat ze niet meer voor donker terug konden komen, zonder dat er (al) iets akeligs was gebeurd.
Dat heb ik ook een paar keer naar voren gebracht. Zie mijn scenario: BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #57
Als ze na de quebradas zijn doorgelopen op de route, dan moet de eerste noodoproep gedaan zijn toen ze in die 'paddock' liepen, of er net voorbij.
Eventueel kun je denken aan een wilde stier waar ze van geschrokken zijn, zodat ze niet meer terug durfden. Dat vind ik wat aannemelijker dan op zo'n afgelegen plek een blik verkrachters opentrekken.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:53:49 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143344842
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat klinkt idd niet echt logisch, ben ik met je eens, maar zie mijn post hierboven ;)

En ik zuig nogmaals echt alles uit mijn duim.
Het is een beetje een tegenhanger voor de 'ik weet zo goed als zeker dat ze verkracht en vermoord zijn' posts die anderen steeds meer begonnen te geloven. Hun goed recht hoor, maar ik probeer andere mogelijkheden te bedenken :D

Maar nu ga ik ff stofzuigen :') :W
in shock maak je ook niet altijd de meest logische beslissingen...
En dat wat er gebeurd is hoeft ook niet op de meest logische maniet te zijn gegaan.
En tegenhangers zijn altijd welkom.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:56:10 #258
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143344938
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb mezelf teveel herhaald idd in de laatste paar post.
Excuus, vind ik zelf ook. Is irritant! :D :Y
mwoah,misschien een beetje (irritant), omdat ik het er niet mee eens ben :D 8-)
Maar op zicht misstaat het niet in dit topic, als soort van disclaimer, dan wordt het tenminste door iedereen gelezen.
pi_143344982
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:52 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik denk het laatste. De Culebra-route is al zwaar genoeg als het droog is. En als een stel onbezonnen hikers het al in hun hoofd halen om dat in de regen te doen, dan is het maar de vraag of ze een gids zo gek kunnen krijgen...
Het is dus niet verwonderlijk als er in het regenseizoen 10 dagen achtereen niemand langskomt. Maar dat kunnen Kris en Lisanne anders hebben ingeschat.
Ik ga er vanuit dat ze al die tijd op het pad of bij de rivier gebleven zijn.

[..]

Goede vraag. Op één van de websites die ze hoogstwaarschijnlijk bekeken hebben staat een beschrijving van de Pianista met foto's van locaties ná de Mirador.

[..]

Dat heb ik ook een paar keer naar voren gebracht. Zie mijn scenario: BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #57
Als ze na de quebradas zijn doorgelopen op de route, dan moet de eerste noodoproep gedaan zijn toen ze in die 'paddock' liepen, of er net voorbij.
Eventueel kun je denken aan een wilde stier waar ze van geschrokken zijn, zodat ze niet meer terug durfden. Dat vind ik wat aannemelijker dan op zo'n afgelegen plek een blik verkrachters opentrekken.
O dat van die stier suggereerde ik hier vorige week ook al, vond iedereen compleet belachelijk.
Detail daarbij was dat de moeder van Kris in de paddock naast een hek staat dat vernield is
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:59:10 #260
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143345049
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:57 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

O dat van die stier suggereerde ik hier vorige week ook al, vond iedereen compleet belachelijk.
Ik niet hoor.

quote:
Detail daarbij was dat de moeder van Kris in de paddock naast een hek staat dat vernield is
Dat zegt genoeg over die stier :')
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:59:54 #261
163650 Greys
pi_143345088
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

mwoah,misschien een beetje (irritant), omdat ik het er niet mee eens ben :D 8-)
Maar op zicht misstaat het niet in dit topic, als soort van disclaimer, dan wordt het tenminste door iedereen gelezen.
Ik weet niet eens of ik het er zélf wel mee eens ben :D :@
Zoveel mogelijkheden zijn er (helaas) nog...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143345108
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:59 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik niet hoor.

[..]

Dat zegt genoeg over die stier :')
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:00:40 #263
163650 Greys
pi_143345122
Stier zou idd ook kunnen als 'daar zijn ze van geschrokken'.

GA NOU STOFZUIGEN GREYS! :(
Oké... :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:03:55 #264
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143345257
Ik kan me wel voorstellen dat als je achterna gezeten wordt door een stier, dat je dan rent voor je leven. En mmisschien wel juist van het pad af omdat je denkt dat het voor die stier dan moeilijker wordt.
pi_143345419
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:16 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik vind dit ook een aannemelijke theorie.
Ik ergens ook wel, maar de resten (en de rugzak) zijn veel verder gevonden, dus ze waren nog mobiel genoeg (ook 1 brug/riviertje overgestoken). Als je die kant op kunt lopen moet teruglopen toch ook mogelijk zijn? Volgens mij gaat omhoog lopen makkelijker dan naar beneden met verzwikte enkel

[ Bericht 0% gewijzigd door Loohcs op 12-08-2014 17:31:47 ]
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:22:38 #266
432454 StayingFan
Niet mopperen, maar opperen!
pi_143345938
Ik heb enkele vragen:

1. Ik zie dat er een foto van Lisanne in de kerk is geplaatst. Dat is haar hoofd van de foto op de pianista. Had vader toen al die cd gekregen met de foto's van de ?

2. Het is mij nog niet duidelijk of ze één of twee rugtassen hadden. Hoe zit dat nou precies?

Nog wat punten ter overdenking:

3. Verder is er nog weinig geschreven over een scenario waarin Lisanne en/of Kris in gevangenschap zitten. Dat zou mijn inziens ook heel goed kunnen.

4. Het in een lus lopen, geloof ik niet. Dat hebben die meisjes heus wel van te voren geweten, lijkt me. Dat zoek je uit. En als het laat wordt, ga je juist niet verder van je beginpunt af. Dan loop je terug naar de bekende wereld.
pi_143346191
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:08 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Ik ergens ook wel, maar de resten (en de rugzak) en de rugzak zijn veel verder gevonden, dus ze waren nog mobiel genoeg (ook 1 brug/riviertje overgestoken). Als je die kant op kunt lopen moet teruglopen toch ook mogelijk zijn? Volgens mij gaat omhoog lopen makkelijker dan naar beneden met verzwikte enkel
De rugtas had sleepsporen van de rivier. Het regenseizoen begon, de rivier trad buiten de oevers en sleept alles mee uit rotsspleten en van de oeverkanten. Waar de spullen gevonden zijn zijn ze waarschijnlijk zelf niet meer in leven geweest
pi_143346238
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:03 schreef Marrije het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat als je achterna gezeten wordt door een stier, dat je dan rent voor je leven. En mmisschien wel juist van het pad af omdat je denkt dat het voor die stier dan moeilijker wordt.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143346257
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_143346273
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:50 schreef Ouder1 het volgende:

Eerste vraag: Bron?
http://boquete.ning.com/f(...)1682&page=5#comments (4e post van onder)

quote:
Tweede vraag: Wat bedoelt men met 'the Pianista trail head', is dat de Mirador of het begin van de trail?
Ik neem aan de top van de berg.

quote:
Derde vraag: Waarom spreekt iemand af op de Mirador? Er is 1 pad naar de Mirador, waarom loop je daar dan niet samen heen? Gaat het om iemand die vlak bij de Mirador woont? Iemand die vanaf de andere kant van de CD zou komen? En met welk doel? Wat waren ze van plan samen te gaan doen?
Geen idee, dat zou een vriendin van Kris en Lisanne hebben gezegd, misschien kwamen de anderen via de andere kant aangelopen idd.
pi_143346298
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:31 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

kijk nu hebben we een daderprofiel :Y de foto geplaatst door StacySinger
pi_143346402
Haha, ik heb hier al poema's, panters, jaguars, slangen, vogelspinnen en krokodillen voorbij zien komen. Maar nu is er ineens een stier...?
pi_143346518
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, ik heb hier al poema's, panters, jaguars, slangen, vogelspinnen en krokodillen voorbij zien komen. Maar nu is er ineens een stier...?
lees even #256 van Domnivoor. En niemand zegt dat het zo is, maar is dus ook zeker niet onmogelijk
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:43:17 #274
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143346686
We hebben een stier maar we missen de matador.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:43:21 #275
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143346689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:38 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

lees even #256 van Domnivoor. En niemand zegt dat het zo is, maar is dus ook zeker niet onmogelijk
terwijl we van de krokodil wel kunnen zeggen dat dat zeker niet zo is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')