Je onderschat weer de intelligentie of persoonlijkheid van deze dames schat ik. Ze gaan nirt zomaar paniekeren tot de dood erop volgt, ze waren het eea gewend en hadden ook de dag ervoor het bos bezocht en heelhuids verlatn. Daarbij komt dat ze zich verdiept hadden in de cultuur en omgeving, als ze dan vrijwillig kiezen om de jungle te bezoeken, gaan ze op zn minst minimaal bereid/georiënteerd zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:33 schreef blondetrien het volgende:
[..]Neem het even niet zo letterlijk ja. Ben je wel eens in de bush geweest? Door je verhalen krijg ik het idee dat je je er weinig bij kan indenken namelijk. "Je gaat niet dood aan verdwalen of paniek" - nee, zeker niet, maar wel aan de gevolgen van de acties die je daardoor onderneemt. Had tijdens een van m'n onderzoeken al na mijn derde uitje een voetinfectie die weken bleef terug komen - en daar heb ik nog weken een litteken van gehad. Paar weken later lag ik in het ziekenhuis ondanks goede voorbereidingen en een huisje waar ik de nachten door kon brengen. De bush is geen overlevingsparadijs, dat vereist inzicht, hard werken en als je pech hebt... kan er altijd iets mis gaan.
Deze dames zaten dagen in de bush, niet in de grote stad waar je medische zorg krijgt! Verzwakking duurt niet maar even, verzwakking zorgt er juist voor dat je eerder fouten gaat maken. Dan raak je dus al gauw meer verzwakt.
Ik heb helemaal nooit een theorie gepost dus houd toch op. Wat is mijn theorie dan volgens jou?Ben ik nu wel benieuwd naar.
Mooi.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:18 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De ergste bagger van vannacht is verwijderd.
Mods bedankt
Yep. Alleen moeten ze haast wel via de Pianista trail daar zijn gekomen en dus hebben ze op de Pianista trail mensen kunnen ontmoeten met kwade bedoelingen. Net als die twee echtparen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:28 schreef Poolbal het volgende:
Er zouden 90 mensen per dag de Pianista lopen, maar na de Mirador komen weinig mensen.
Er is voldoende voedsel in de jungle. Als je voldoende trek hebt ga je zelfs mieren eten. Dat houdt je in leven. En van de rivier krijg je water. Ze gingen echt niet verhongeren.quote:
Weten we zeker dat er niet iemand zich gemeld heeft met zo'n verhaal dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een goed bedoelende 'enge' man die hen de stuipen op het lijf heeft gejaagd door hen te begroeten en eventueel aan te spreken zal zich denk ik wel gemeld hebben en de vermissing wel meegekregen hebben.
Ik snap niet helemaal hoe je dat bedoelt. Het kán toch zijn dat ze verdwaald zijn en dus eigenlijk per ongeluk onvoorbereid die hike van 3-5 dagen aangingen? Ze wilden misschien op dag 2 alweer 'terug', maar wisten na mogelijk verstoppen voor de enge figuur niet meer of dat kon en belden daarom weer 911. 'Durf jij nog terug??' 'Nee ik niet, laten we dan dit pad maar volgen en hopen dat we iemand anders tegenkomen die ons kan helpen'. Zoiets.quote:Ja, vrouwen kunnen elkaar gek praten.. maar gek genoeg om onvoorbereid een hike van 3-5 dagen aan te gaan?
Angst kan echt heel gekke dingen met je doen.quote:En waarom liepen bangige meisjes door na de Mirador wat ze wisten gezien de info die ze hadden opgezocht.
Gewoon even puur persoonlijk, dus hoeft niets te maken te hebben met de meisjes uiteraard, maar als ik op internet al wat info heb gevonden dat het een vrij gemakkelijke niet al te lange trail is (het stuk dat ik van plán was om te lopen), dan heb je op een gegeven moment gewoon voor je gevoel genoeg info en ga je het niet nog op allerhande andere plekken navragen.quote:Wat ik me ook afvraag.. Als ze zo grondig info zochten als uit de gegevens blijkt... Zouden ze dan echt niet ook aan mensen van die taalschool om info hebben gevraagd? Aan die Eileen bijvoorbeeld? Of die vrouw?
Dat neem ik bij dezen van je aan (is dat dan 8 weken in relatief steriele omstandigheden?). Heb hetzelf geleerd via de rule of 3 (3 minuten zonder lucht, 3 uur zonder warmte, 3 dagen zonder water etc.), heb alleen nooit hoeven testen hoe accuraat die is gelukkig.quote:
Ik zie nu pas dat je je reactie hebt gewijzigd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:33 schreef blondetrien het volgende:
[..]Neem het even niet zo letterlijk ja. Ben je wel eens in de bush geweest? Door je verhalen krijg ik het idee dat je je er weinig bij kan indenken namelijk. "Je gaat niet dood aan verdwalen of paniek" - nee, zeker niet, maar wel aan de gevolgen van de acties die je daardoor onderneemt. Had tijdens een van m'n onderzoeken al na mijn derde uitje een voetinfectie die weken bleef terug komen - en daar heb ik nog weken een litteken van gehad. Paar weken later lag ik in het ziekenhuis ondanks goede voorbereidingen en een huisje waar ik de nachten door kon brengen. De bush is geen overlevingsparadijs, dat vereist inzicht, hard werken en als je pech hebt... kan er altijd iets mis gaan.
Deze dames zaten dagen in de bush, niet in de grote stad waar je medische zorg krijgt! Verzwakking duurt niet maar even, verzwakking zorgt er juist voor dat je eerder fouten gaat maken. Dan raak je dus al gauw meer verzwakt.
Ik heb helemaal nooit een theorie gepost dus houd toch op. Wat is mijn theorie dan volgens jou?Ben ik nu wel benieuwd naar.
Kris en Lisanne gingen vlak voor het regenseizoen op pad. Ik denk dat die rijst pas na het begin van het regenseizoen wordt aangeplant. Waar dat precies was heb ik nergens gelezen, maar ongetwijfeld vlakbij de rugzak.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:26 schreef Za het volgende:
Weet iemand de exacte plek van het rijstveld van de indianenvrouw die zich wilde wasssen in de rivier en toen de tas vond?
Indien in die omgeving mensen rijst verbouwen, zich wassen in rivieren, er dagelijks 70 mensen de trails lopen, moet dan niet iemand Kris en Lisanne puur toevallig wel zijn tegengekomen gedurende die 10 dagen?
Jij doet weer allerlei aannames over mij. Ik onderschat niemand zijn intelligentie. Ik onderschat het gevaar van de bush alleen niet, omdat ik persoonlijk bekend ben met de gevaren. Is namelijk mijn vakgebied.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:38 schreef mig72 het volgende:
[..]
Je onderschat weer de intelligentie of persoonlijkheid van deze dames schat ik. Ze gaan nirt zomaar paniekeren tot de dood erop volgt, ze waren het eea gewend en hadden ook de dag ervoor het bos bezocht en heelhuids verlatn. Daarbij komt dat ze zich verdiept hadden in de cultuur en omgeving, als ze dan vrijwillig kiezen om de jungle te bezoeken, gaan ze op zn minst minimaal bereid/georiënteerd zijn.
Eerste vraag: Bron?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:36 schreef Za het volgende:
[..]
OK thanks, al zouden er dus velen kunnen zijn geweest die dag die net als Kris en Lisanne iets verder zijn doorgelopen.
Btw, ik postte dit al eerder: According to a friend of the girls, they had a 2pm appointment at the Pianista trail head, but they never showed up. Is this common knowledge?
Van en lokale site, gepost 4 dagen na de verdwijning.
De foto's hebben duidelijk gemaakt dat Kris en Lisanne zich rond dat tijdstip aan de top bevonden, niemand wist dat nog op 5 april, dus er is die mogelijkheid dat ze een afspraak hadden zoals een vriendin van hen verteld zou hebben, indien de familie van Kris met die vriendin gesproken heeft plus daarbij de 911 oproep korte tijd erna, dan begrijp ik waarom de heer Kremers zijn vraagtekens heeft bij een verdwalings scenario.
Ik heb dat tweede getest. Ging ooit bivakkeren in de wildernis waar het de ene nacht ineens intens koud werd. Had alleen een lichte douchegordijn nog bij me, de andere deken was overdag nat geworden door de regen. Toen scheurde die deugniet middenin de nachtquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:43 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dat neem ik bij dezen van je aan (is dat dan 8 weken in relatief steriele omstandigheden?). Heb hetzelf geleerd via de rule of 3 (3 minuten zonder lucht, 3 uur zonder warmte, 3 dagen zonder water etc.), heb alleen nooit hoeven testen hoe accuraat die is gelukkig.
Grappig.. direct na mijn post zat ik dat ook te denken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:41 schreef Greys het volgende:
Weten we zeker dat er niet iemand zich gemeld heeft met zo'n verhaal dan? Zou Panama toch ook kunnen verzwijgen zolang het onderzoek nog loopt? Zij bepalen toch wat er naar buiten komt? Dat Panama het dan zolang 'verdwalen' noemt zou ik niet heel gek vinden, omdat ze dan uiteindelijk zouden zijn verdwaald door al dan niet terecht bang te zijn geweest voor iemand
Jij genereerde dus warmte en zorgde voor je eigen soort van shelter om warm te blijven. Dat is nou precies wat je volgens die theorie zou moeten doen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:51 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik heb dat tweede getest. Ging ooit bivakkeren in de wildernis waar het de ene nacht ineens intens koud werd. Had alleen een lichte douchegordijn nog bij me, de andere deken was overdag nat geworden door de regen. Toen scheurde die deugniet middenin de nachtwas rond een uur of 1 schat ik.
Moest dus warm. zien te blijven bij nachttemperaturen van 3 of 4 graden (achteraf gecontroleerd).
Kwam de nacht door door mijzelf in lagen aan te kleden, geen huid bloot te leggen, voeten en vingers steeds in beweging te houden en beschut voor de wind een plekje op te zoeken. Ook moest ik herhaaldelijk die nacht opstaan en rondlopen om warmte te genereren.
Slaap die nacht kreeg ik nietmaar ik overleefde het wel.
Het kan wel gedaan worden. Sterker nog het is gewoon pijnlijk als je het niet doet.
Er zit nog iets anders achter waarom ik daar aan zit te denken. De vader van Kris zegt dat ze wisten dat ze terug moesten bij de Mirador omdat dat stond op de sites die ze hadden bekeken. Ik geloof dat ook wel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:41 schreef Greys het volgende:
Gewoon even puur persoonlijk, dus hoeft niets te maken te hebben met de meisjes uiteraard, maar als ik op internet al wat info heb gevonden dat het een vrij gemakkelijke niet al te lange trail is (het stuk dat ik van plán was om te lopen), dan heb je op een gegeven moment gewoon voor je gevoel genoeg info en ga je het niet nog op allerhande andere plekken navragen.
Kun je jezelf dan iemand voorstellen dat helemaal niets doet terwijl die staat dood te vriezen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:54 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Jij genereerde dus warmte en zorgde voor je eigen soort van shelter om warm te blijven. Dat is nou precies wat je volgens die theorie zou moeten doen.
En sorry dat moest dus -3 en -4 lezen. Foutje.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:54 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Jij genereerde dus warmte en zorgde voor je eigen soort van shelter om warm te blijven. Dat is nou precies wat je volgens die theorie zou moeten doen.
Iemand die te laat iets doet omdat de nacht al gevallen is, als gevolg van paniek, en geen goede schuilplaats meer kan vinden? Jazeker. Maar dit heeft volgens mij niks meer met het topic te maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:58 schreef mig72 het volgende:
[..]
Kun je jezelf dan iemand voorstellen dat helemaal niets doet terwijl die staat dood te vriezen?
Als je op meerdere sites die waarschuwingen leest en op ééntje niet, dan denk je misschien 'maar wij lopen dat niet al te lange vrij gemakkelijke stuk op klaarlichte dag, het zal vast meevallen, maar we houden de waarschuwingen in ons achterhoofd'. Snap je beredenering/vraag wel hoor, want ik zou misschien toch wél nog even gevraagd hebben 'maar is dat nou echt zo gevaarlijk daar?'. Aan de andere kant hebben ze misschien mensen gesproken, medetoeristen, die het pad persoonlijk totaal niet eng vonden. Maar dat de waarschuwingen ze - indien ze een 'eng' figuur zijn tegengekomen - toch te bang hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er zit nog iets anders achter waarom ik daar aan zit te denken. De vader van Kris zegt dat ze wisten dat ze terug moesten bij de Mirador omdat dat stond op de sites die ze hadden bekeken. Ik geloof dat ook wel.
Maar. Op die sites stond die waarschuwing waarschijnlijk ook. De taalschool had die info bewust weggelaten uit hun infomap omdat ze het onzinnige bangmakerij vonden. Ik weet het natuurlijk niet, maar het lijkt me zo voor de hand liggend om bij twijfel en wisselende informatie aan iemand te vragen hoe dat nu zit.
ik blijf het zo vreemd vinden dat ze door liepen na de Mirador. Als het daredevils waren oké.. maar als ze gemakkelijk angst aan te jagen was dan vind ik het zo vreemd dat het in mijn ogen haast niet kan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:41 schreef Greys het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe je dat bedoelt. Het kán toch zijn dat ze verdwaald zijn en dus eigenlijk per ongeluk onvoorbereid die hike van 3-5 dagen aangingen? Ze wilden misschien op dag 2 alweer 'terug', maar wisten na mogelijk verstoppen voor de enge figuur niet meer of dat kon en belden daarom weer 911. 'Durf jij nog terug??' 'Nee ik niet, laten we dan dit pad maar volgen en hopen dat we iemand anders tegenkomen die ons kan helpen'.
.Angst kan echt heel gekke dingen met je doen.
Het zou ook best vreemd zíjnquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
ik blijf het zo vreemd vinden dat ze door liepen na de Mirador. Als het daredevils waren oké.. maar als ze gemakkelijk angst aan te jagen was dan vind ik het zo vreemd dat het in mijn ogen haast niet kan.
Dan vraag ik me meteen af... Als ze echt heel gemakkelijk angst aan te jagen waren, gingen ze dan even lekker met zijn tweeën naar een vreemd land waar ze de taal niet spraken?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
ik blijf het zo vreemd vinden dat ze door liepen na de Mirador. Als het daredevils waren oké.. maar als ze gemakkelijk angst aan te jagen was dan vind ik het zo vreemd dat het in mijn ogen haast niet kan.
Het gaat om omstandigheden waarbij men wel voldoende vocht/water binnenkrijgt maar totaal geen voedsel. Steriel maakt daarbij eigenlijk niet uit omdat het puur gaat om brandstoffen en niet om een infectie of uitdroging door buikloop,quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:43 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dat neem ik bij dezen van je aan (is dat dan 8 weken in relatief steriele omstandigheden?). Heb hetzelf geleerd via de rule of 3 (3 minuten zonder lucht, 3 uur zonder warmte, 3 dagen zonder water etc.), heb alleen nooit hoeven testen hoe accuraat die is gelukkig.
Nee, klopt, heb je ook gelijk in. Ik vroeg me gewoon even spontaan af of bij die indicatie van mij (omdat het specifiek op survivalsituaties gericht is), dingen als verzwakking en ongelukjes al zijn meegenomen. Maar goed, is verder denk ik ook niet relevant voor dit topic. Conclusie blijft sowieso dat het qua eten alleen nog vol te houden moet zijn geweest, deze tijd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het gaat om omstandigheden waarbij men wel voldoende vocht/water binnenkrijgt maar totaal geen voedsel. Steriel maakt daarbij eigenlijk niet uit omdat het puur gaat om brandstoffen en niet om een infectie of uitdroging door buikloop,
Even een heel rare vergelijking, maar mijn zusje gilt moord en brand om een spin thuis en vindt in het donker in Nederland elke kerel op straat eng ongeveer, maar ging wel vorig jaar in haar eentje (!) naar Ghana om daar drie weken weken in een weeshuis te werken, waar letterlijk de schorpioenen en enorme spinnen over de grond van haar slaapkamer liepen en waar ze NIEMAND kende van tevoren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:03 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dan vraag ik me meteen af... Als ze echt heel gemakkelijk angst aan te jagen waren, gingen ze dan even lekker met zijn tweeën naar een vreemd land waar ze de taal niet spraken?
Op mij komen ze over als rationele, voorbereide meiden - maar niet als angsthazen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |