Bij het beeld van die klif waar die watervallen afvielen, kon je het goed zien.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
aangegeven waarze naartoe moesten. Bij de grote waterval, naast de kleine waterval...etc. Toen had ik wel ff een kaartje verwacht. Beetje inzichtelijkheid op dat gebied had ik fijn gevonden.
I beg to differ dat dat niet voor discussie vatbaar is, want gisteravond vond je het bijvoorbeeld ergens ook nog een mogelijkheid dat dat nummer per ongeluk (alleen die eerste keer wellicht) gecontact zou zijn door 'geen bereik, alleen noodoproep'. Toch?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind dat niet vreemd. Er moet een aanleiding zijn geweest voor die eerste noodoproep, dat lijkt mij zonder meer duidelijk en niet voor discussie vatbaar.
Dan zijn daar groepen van redenen voor:
- Verdwaald, de weg niet kunnen vinden
- Ongeval
- Wilde dieren
- Plotselinge ernstige ziekte
- Misdrijf
Ik heb dit volgens mij echt niemand horen zeggen ook?quote:Het gewoon afdoen met 'er liggen geen seriemoordenaars of verkrachters op de loer te wachten in de jungle' vind ik te kortzichtig.
Nee. Ik zeg 'verdwalen met daarna honger, dorst, verkeerde (giftige?) dingen eten, wondjes door die zwarte palm wellicht e.d. lijkt mij nog steeds méér waarschijnlijk dan een misdrijf'. Dat maakt een misdrijf niet meteen totaal onwaarschijnlijkquote:Jij zegt: Misdrijf lijkt mij onwaarschijnlijk.
Dat kan en vind ik ook best logisch klinken.quote:Ik zeg: Verdwalen als oorzaak van eerste noodoproep lijkt mij onwaarschijnlijk.
Dat klopt. Dat is geen woord. Maar de meeste mensen die Nederlands als moedertaaal hebben of het al heel lang dagelijks spreken snappen wel wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:00 schreef mig72 het volgende:
[..]
uitleggerigen is eigenlijk geen woord. Ik begrijp je niet omdat je je eigen taal praat. Dat kan ik ook niet leren.
Daarom snap ik niet dat zo'n scenario minder logisch is dan het moord- en verkrachtingsscenario dat om de één of andere reden allerhande vragen schijnt te beantwoorden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:06 schreef Murmeli het volgende:
Ik vind het enge man scenario van greys best aannemelijk klinken. Zou mij ook kunnen overkomen. Ben echt een bange schijterd
Ik denk dat men redelijk geneigd is om te denken: oh, zuid amerika. Gevaaaaaarrrrrlijk! Zal wel weer een mafkees die meiden wat hebben aangedaan. En dan krijg je tunnelvisie. Ook ongemerkt, denk ik.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Daarom snap ik niet dat zo'n scenario minder logisch is dan het moord- en verkrachtingsscenario dat om de één of andere reden allerhande vragen schijnt te beantwoorden.
Voedseltekort is niet het grootste gevaar als je in de jungle verdwaalt. Een mens kan namelijk zo'n 3 weken zonder voedsel. Het gevaar schuilt vooral in een combinatie van paniek / ongelukjes / infecties / verzwakking. En dan kan het heel snel gaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:15 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als ze verdwaald waren houden ze het een.stuk.langer vol dan enkel 10 dagen. Dat Russisch kind van 4 leefde 12 dagen. Je gaat mij niet vertellen dat ze over voedselwinningsmethodes wist. Dat was ook een vergelijking die ik trok maar meteen neergeschoten omdat de twee klimaten anders zijn, wat mij betreft irrelevant is aangezien het daar ook zomer is. En je hebt daar beren ook nog eens.
Dat is een hele tijd terug op zeer felle manier door een aantal users gezegd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:02 schreef Greys het volgende:
Ik heb dit volgens mij echt niemand horen zeggen ook?
Euh.. ik heb het even alleen over de aanleiding voor de eerste noodoproep. Dat lijkt mij namelijk de sleutel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:02 schreef Greys het volgende:
Nee. Ik zeg 'verdwalen met daarna honger, dorst, verkeerde (giftige?) dingen eten, wondjes door die zwarte palm wellicht e.d. lijkt mij nog steeds méér waarschijnlijk dan een misdrijf'. Dat maakt een misdrijf niet meteen totaal onwaarschijnlijk
Hier kwamen Kris en Lisanne uit na de laatste foto bij de quebrada: een groot weiland met koeien dus.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:24 schreef Perico het volgende:
Een ander interessant punt werd overigens nog door Baru aangestipt op Websleuths, de gids ter plekke.
Hij vermoedt dat de laatste foto van Kris is genomen bij de tweede quebrada (post #580 van de meest recente thread).
Interessanter is het, dat daar direct een groot omheind weiland is, waar koeien grazen en waar ook een boerderij in de buurt is [...] Hij noemt het een "paddock".
De foto's op deze pagina geven een voorbeeld van een paddock rond Boquete.
Hij zegt dat dat de enige plek is, tot daaraan toe, waar het pad onduidelijk is, doordat de koeien alles omploegen en er verscheidene variabele paden ontstaan.
Baru denkt, dat Kris en Lisanne daar rond hebben gelopen en dezelfde rivier van de quebrada in een andere sector van het weiland verder naar beneden zijn gevolgd. Maar dat zou dan in de richting van die boerderij zijn.
Hij heeft ook geen verklaring voor de allesbeslissende vraag, waarom ze toch zijn doorgelopen.
Maar dat moet ook ongeveer het tijdstip zijn dan van de eerste noodoproep.
En mij lijkt een weiland ook nog wel een geschikte locatie om een eerste nacht wakend door te brengen, beter dan de jungle in ieder geval, qua gevaar.
Daarvoor gaf ik een ander, ook logisch, scenario in mijn post.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Euh.. ik heb het even alleen over de aanleiding voor de eerste noodoproep. Dat lijkt mij namelijk de sleutel.
Je gast niet dood aan paniek. Dat beide mobiele en gezonde vrouwen getroffen worden door eenzelfde ongeluk is klein. Infecties maakt je lichaam meestal onschadelijk of wordt het gelokaliseerd. Aan verzwakking ga je niet dood en ook dat duurt maar even.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:12 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Voedseltekort is niet het grootste gevaar als je in de jungle verdwaalt. Een mens kan namelijk zo'n 3 weken zonder voedsel. Het gevaar schuilt vooral in een combinatie van paniek / ongelukjes / infecties / verzwakking. En dan kan het heel snel gaan.
Even een persoonlijke anekdote er tussendoor:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:06 schreef Murmeli het volgende:
Ik vind het enge man scenario van greys best aannemelijk klinken. Zou mij ook kunnen overkomen. Ben echt een bange schijterd
Hahaha ja daar zou ik dus ook bang van worden, van dat gegilquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Even een persoonlijke anekdote er tussendoor:
Met een groep vrouwen hadden we een borrel in het bos in een natuurgebied. Na afloop bleven alleen ik en mijn werkgever over om de boel op te ruimen. Het was al pikkedonker en we werkten bij het licht van zaklantaarns. Opeens hoorden we een angstaanjagend vrouwelijk gekrijs uit het bos komen. Beiden niet bang aangelegd verstijfden we een moment, keken elkaar aan en zeiden "Wat raar en eng." Een beetje van slag en met omgeslagen sfeer werkten we verder. Opeens weer zo'n gekrijs, maar nu wat dichterbij. Nu echt gealarmeerd overlegden we wat we zouden doen. Op dat moment kwam het gekrijs nóg een stukje dichterbij. We keken elkaar aan.. liepen snel naar haar auto en hebben de boel de boel gelaten tot het weer licht was. Die volgende dag spraken wij de boswachter en vertelden hem ons verhaal. Hij moest lachen en zei dat er een bepaalde roofvogel weer in het gebied voorkwam die idd van dat soort ijzingwekkende kreten kon slaken.
Ik kan me dus goed voorstellen dat je ergens echt bang van kunt worden.. maar dan 112/911 bellen? Aan de andere kant waren wij volwassenen, door de wol geverfd en dagelijks in dat gebied te vinden. Terwijl die meiden jong en onervaren waren en voor het eerst in dat gebied.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:23 schreef mig72 het volgende:
[..]
Je gast niet dood aan paniek. Dat beide mobiele en gezonde vrouwen getroffen worden door eenzelfde ongeluk is klein. Infecties maakt je lichaam meestal onschadelijk of wordt het gelokaliseerd. Aan verzwakking ga je niet dood en ook dat duurt maar even.
Je gooit maar raak om je theorie kracht te geven waar hij het niet heeft.
Precies!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Even een persoonlijke anekdote er tussendoor:
Met een groep vrouwen hadden we een borrel in het bos in een natuurgebied. Na afloop bleven alleen ik en mijn werkgever over om de boel op te ruimen. Het was al pikkedonker en we werkten bij het licht van zaklantaarns. Opeens hoorden we een angstaanjagend vrouwelijk gekrijs uit het bos komen. Beiden niet bang aangelegd verstijfden we een moment, keken elkaar aan en zeiden "Wat raar en eng." Een beetje van slag en met omgeslagen sfeer werkten we verder. Opeens weer zo'n gekrijs, maar nu wat dichterbij. Nu echt gealarmeerd overlegden we wat we zouden doen. Op dat moment kwam het gekrijs nóg een stukje dichterbij. We keken elkaar aan.. liepen snel naar haar auto en hebben de boel de boel gelaten tot het weer licht was. Die volgende dag spraken wij de boswachter en vertelden hem ons verhaal. Hij moest lachen en zei dat er een bepaalde roofvogel weer in het gebied voorkwam die idd van dat soort ijzingwekkende kreten kon slaken.
Ik kan me dus goed voorstellen dat je ergens echt bang van kunt worden.. maar dan 112/911 bellen? Aan de andere kant waren wij volwassenen, door de wol geverfd en dagelijks in dat gebied te vinden. Terwijl die meiden jong en onervaren waren en voor het eerst in dat gebied.
jammer dat ik dat niet heb meegekregenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bij het beeld van die klif waar die watervallen afvielen, kon je het goed zien.
Een goed bedoelende 'enge' man die hen de stuipen op het lijf heeft gejaagd door hen te begroeten en eventueel aan te spreken zal zich denk ik wel gemeld hebben en de vermissing wel meegekregen hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Daarom snap ik niet dat zo'n scenario minder logisch is dan het moord- en verkrachtingsscenario dat om de één of andere reden allerhande vragen schijnt te beantwoorden.
Dan komen er een stuk of 10, waarvan de helft gidsen gok ik.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:28 schreef Poolbal het volgende:
Er zouden 90 mensen per dag de Pianista lopen, maar na de Mirador komen weinig mensen.
OK thanks, al zouden er dus velen kunnen zijn geweest die dag die net als Kris en Lisanne iets verder zijn doorgelopen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:28 schreef Poolbal het volgende:
Er zouden 90 mensen per dag de Pianista lopen, maar na de Mirador komen weinig mensen.
8 weken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:12 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Voedseltekort is niet het grootste gevaar als je in de jungle verdwaalt. Een mens kan namelijk zo'n 3 weken zonder voedsel. Het gevaar schuilt vooral in een combinatie van paniek / ongelukjes / infecties / verzwakking. En dan kan het heel snel gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |