Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Israël reageert op het terrorisme van Hamas, zonder dat terrorisme geen aanval.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik weet niet of de regel "oog om oog, tand om tand" ook voor interacties met Goyims geldt. Lijkt van niet aangezien er in de praktijk weinig van blijkt. Kan ook zijn dat Netenyahu en zijn achterban er weinig van aantrekken.
Dat weet ik wel.quote:Goyim/gojim staat voor niet-jood.
But if there is a fatality, you shall give a life for a life, an eye for an eye, a tooth for a tooth, a hand for a hand, a foot for a foot, a burn for a burn, a wound for a wound, a bruise for a bruise.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:24 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Israël reageert op het terrorisme van Hamas, zonder dat terrorisme geen aanval.
[..]
Dat weet ik wel.
Dat zeg ik toch, Hamas doet aan terrorisme en Israël wil er alles aan doen om dat te stoppen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:32 schreef Ceberut het volgende:
Hoe kunnen zij dit voor zichzelf dan verantwoorden?
quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:32 schreef Ceberut het volgende:
[..]
But if there is a fatality, you shall give a life for a life, an eye for an eye, a tooth for a tooth, a hand for a hand, a foot for a foot, a burn for a burn, a wound for a wound, a bruise for a bruise.
Exodus 21 uit de Torah
Dit vinden we in het Westen barbaars. Maar zelfs dit wordt door de Israeli's niet nageleefd. Kijk naar het dodenaantal.
Hoe kunnen zij dit voor zichzelf dan verantwoorden?
Ja he ging keigoed daar voordat Hamas bestond.. Ow fak wachtquote:Op zondag 3 augustus 2014 22:24 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Israël reageert op het terrorisme van Hamas, zonder dat terrorisme geen aanval.
[..]
Toen ging het wel een heel stuk beter.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja he ging keigoed daar voordat Hamas bestond.. Ow fak wacht
OK, ik moet geloven dat Israël een seculiere staat is en religie geen enkele rol speelt in dit conflict? Schei toch uit. Het jodendom speelt een essentiële rol in dit conflict. Die illegale nederzettingen hebben ook niets te maken met religie?quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:34 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, Hamas doet aan terrorisme en Israël wil er alles aan doen om dat te stoppen.
Jeetje, alles is allemaal de schuld van die Palestijnen. En welke vrede bedoel je, die tijd met al die nederzettingen?quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:40 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Toen ging het wel een heel stuk beter.
Maar ook toen was er terrorisme door de Palestijnen en ook toen wilde de Palestijnen geen vrede.
Veel Israëliërs steunen die nederzettingen op religieuze gronden maar veel net zo goed op niet-religeuze gronden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:41 schreef Ceberut het volgende:
OK, ik moet geloven dat Israël een seculiere staat is en religie geen enkele rol speelt in dit conflict? Schei toch uit. Het jodendom speelt een essentiële rol in dit conflict. Die illegale nederzettingen hebben ook niets te maken met religie?
quote:Verklaar dit:
De enigen die baat hebben bij vrede zijn de Palestijnen. Moet je nagaan dat er werkelijk vrede komt door middel van een tweestatenoplossing. Dat criminele settlers in de West-Bank worden opgepakt en berecht door Palestijnse autoriteiten die hun eigen gebied controleren. Dat Israël zich niet meer kan bemoeien met wat er in en uit Gaza gaat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:40 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Toen ging het wel een heel stuk beter.
Maar ook toen was er terrorisme door de Palestijnen en ook toen wilde de Palestijnen geen vrede.
Hier: http://www.jpost.com/Oper(...)ety-to-Israel-368605quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:44 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Veel Israëliërs steunen die nederzettingen op religieuze gronden maar veel net zo goed op niet-religeuze gronden.
[..]Press TV = Iraanse propaganda zender.
Dat is helemaal geen vereiste voor een tweestatenoplossing, dat verzin jij. De Palestijnen moeten veel inleveren, ze kunnen niet meer claimen dat alles hun land is en terrorisme plegen in naam van de islam.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:44 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De enigen die baat hebben bij vrede zijn de Palestijnen. Moet je nagaan dat er werkelijk vrede komt door middel van een tweestatenoplossing. Dat criminele settlers in de West-Bank worden opgepakt en berecht door Palestijnse autoriteiten die hun eigen gebied controleren. Dat Israël zich niet meer kan bemoeien met wat er in en uit Gaza gaat.
De Israeli's zouden zo veel moeten inleveren, ik denk niet dat ze kunnen omgaan met zoveel machtsverlies.
Nee, gewoon een extremist.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hier: http://www.jpost.com/Oper(...)ety-to-Israel-368605
Is dit ook propaganda?
Wie doet dat dan?quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
Knap dat sommige users nog steeds volhouden dat een van de twee strijdende partijen de 'moraal highground' heeft.
Dat is nog maar de vraag of deze man een extremist is. Veel van wat hij zegt wordt in de praktijk gebracht. Er wordt disproportioneel geweld gebruikt, zodanig dat grote delen van Gaza met de grond gelijk worden gemaakt, er bijna tweeduizend doden zijn en een veelvoud aan gewonden. Aantallen waarvan drie kwart uit onschuldige burgers bestaan. Dus om deze man een extremist te noemen? Ik denk dat hij niet veel van de huidige Israëlische staatsnorm afwijkt.quote:
Volgens de VN zijn 500 doden (van de 1500) terroristen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:55 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag of deze man een extremist is. Veel van wat hij zegt wordt in de praktijk gebracht. Er wordt disproportioneel geweld gebruikt, zodanig dat grote delen van Gaza met de grond gelijk worden gemaakt, er bijna tweeduizend doden zijn en een veelvoud aan gewonden. Aantallen waarvan drie kwart uit onschuldige burgers bestaan. Dus om deze man een extremist te noemen? Ik denk dat hij niet veel van de huidige Israëlische staatsnorm afwijkt.
Wat je met zekerheid kunt zeggen is dat de Israëli's in ieder geval niet uitgaan van oog om oog.
Uuhm, zo'n beetje alle users die hier posten en een kant hebben gekozen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wie doet dat dan?
Israel is de bezetter, zo simpel is dat.
Het is heel simpel: Israel moet stoppen met de nederzettingen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uuhm, zo'n beetje alle users die hier posten en een kant hebben gekozen.
Verder: wie de schoen past.
Nee, dat is politiek, het volk dom houden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:59 schreef Nintex het volgende:
Amerikanen zijn nogal fel tegen Israel in dit statement:
[ afbeelding ]
Zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat de Mossad Kerry heeft afgeluisterd
Nou voor het eerst dat er iets in staat als: "The Suspicion that militants are operating nearby does not justify strikes that put at risk the lives of so many innocent civilians"quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat is politiek, het volk dom houden.
Ze zien dat er steeds meer mensen voor Gaza opkomen. Maar ze blijven gewoon munitie aan israel geven hoor.
Prima. Maar waarom reageer je op mij als mijn eerdere constatering niet op jou slaat?quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is heel simpel: Israel moet stoppen met de nederzettingen.
Neem aan dat oksel12 er van uit gaat dat Hamas hier achter zitquote:Op zondag 3 augustus 2014 22:59 schreef Nintex het volgende:
Amerikanen zijn nogal fel tegen Israel in dit statement:
[ afbeelding ]
Zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat de Mossad Kerry heeft afgeluisterd
Ohh, dan is het wel goed. Ik had het ook over de gewonden, remember? Zijn er ook 1500 doden aan Israëlische zijde gevallen? Dit is toch geen oog om oog?quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:58 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Volgens de VN zijn 500 doden (van de 1500) terroristen.
Onbewezen IDF propaganda.quote:Hamas gebruikt menselijke schilden
Dat Hamas in Gaza is lijkt me duidelijk en dat Gaza qua bevolkingsdichtheid bijna met Londen te vergelijken is, is ook een feit. Het is niet zo dat Hamas kan beschikken over een militaire locatie. Dit is geen vrijbrief voor Israël om dan maar ongeboren kinderen te vermoorden.quote:en verstopt zich tussen burgers.
Het IDF? Niks, dat zijn een stel moordlustige barbaren. Israël moet terug naar de grenzen die volgens het internationale recht geaccepteerd zijn en dat als basis gebruiken om vredesonderhandelingen te voeren. Pas dan is Hamas verslagen.quote:Wat kan het IDF anders doen om Hamas te verslaan?
Wie geeft er meer om de Palestijnen? De agressor Israël of de verzetsorganisatie Hamas?quote:Het is dus de schuld van Hamas die niet geeft om de Palestijnen.
Jij zegt dat er geen partij is die moreel beter is, maar dat is natuurlijk onzin.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prima. Maar waarom reageer je op mij als mijn eerdere constatering niet op jou slaat?
Achter wat? Het afluisteren of die VN school?quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Neem aan dat oksel12 er van uit gaat dat Hamas hier achter zit
Israel kan hun misdaden uitvoeren omdat de VS dat toelaat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:03 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nou voor het eerst dat er iets in staat als: "The Suspicion that militants are operating nearby does not justify strikes that put at risk the lives of so many innocent civilians"
Daar gaat het congress vast weer over vallen.
In dit stadium is er geen partij die de moral highground kan claimen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij zegt dat er geen partij is die moreel beter is, maar dat is natuurlijk onzin.
Israel is de schuld van dit "conflict".
Een of andere gast? Een volksvertegenwoordiger. En dan noemen sommigen Dov Lior een extremist. Blijkbaar zijn bepaalde gedachten heel normaal daar.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:06 schreef Maanvis het volgende:
Een of andere gast in de politiek van israël wil concentratiekampen opzetten voor palestijnen uit gaza.. wat een mafkees!
http://electronicintifada(...)s-gaza-genocide-plan
Zolang die niet verkozen wordt is er in principe geen probleem.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:06 schreef Maanvis het volgende:
Een of andere gast in de politiek van israël wil concentratiekampen opzetten voor palestijnen uit gaza.. wat een mafkees!
Het een is de bezetter, het ander is het verzet.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In dit stadium is er geen partij die de moral highground kan claimen.
Er is sprake van een uitzichtloze geweldsspiraal waar beide partijen schuldig aan zijn.
Ik weet niet hoe hoog ie in de boom zit in de politiekquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:08 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Een of andere gast? Een volksvertegenwoordiger. En dan noemen sommigen Dov Lior een extremist. Blijkbaar zijn bepaalde gedachten heel normaal daar.
Debiel plan, maar geen genocide. Hij wil eigenlijk een groot vluchtelingen kamp in de Sinai en daar alle Palestijnen huisvesten. Vervolgens wat nu Gaza is plat gooien (want dan zit daar alleen nog Hamas) en dan kijken waar de palestijnen naartoe moeten. Logistiek heeft hij blijkbaar nog niet echt over nagedacht.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:06 schreef Maanvis het volgende:
Gedachtes zijn niet erg. Het probleem is vooral dat een politici geen politici is om te trollen of ernstig te provoceren.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:08 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Een of andere gast? Een volksvertegenwoordiger. En dan noemen sommigen Dov Lior een extremist. Blijkbaar zijn bepaalde gedachten heel normaal daar.
Ja, Israël is het verzet.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het een is de bezetter, het ander is het verzet.
Idioten of idiote plannen heb je overal, hier ookquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zolang die niet verkozen wordt is er in principe geen probleem.
Al is het natuurlijk wel tekenend dat zo,n idioot daar überhaupt zit.
Nee, dat beweer ik toch ook niet?quote:
quote:Onbewezen IDF propaganda.
Tuurlijk wel, ze geven wat minder geld uit aan raketten en geven wat geld aan burgers om te verhuizen.quote:Dat Hamas in Gaza is lijkt me duidelijk en dat Gaza qua bevolkingsdichtheid bijna met Londen te vergelijken is, is ook een feit. Het is niet zo dat Hamas kan beschikken over een militaire locatie.
Niet doelbewust net als de geallieerden dat in WO2 niet doelbewust deden.quote:Dit is geen vrijbrief voor Israël om dan maar ongeboren kinderen te vermoorden.
Waarom is het doelbewust vermoorden van onschuldige Israëlische burgers verzet?quote:Wie geeft er meer om de Palestijnen? De agressor Israël of de verzetsorganisatie Hamas?
quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In dit stadium is er geen partij die de moral highground kan claimen.
Er is sprake van een uitzichtloze geweldsspiraal waar beide partijen schuldig aan zijn.
Dat is een kwestie van perspectief natuurlijkquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze blijven gewoon in dat vluchtelingen kamp.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Debiel plan, maar geen genocide. Hij wil eigenlijk een groot vluchtelingen kamp in de Sinai en daar alle Palestijnen huisvesten. Vervolgens wat nu Gaza is plat gooien (want dan zit daar alleen nog Hamas) en dan kijken waar de palestijnen naartoe moeten. Logistiek heeft hij blijkbaar nog niet echt over nagedacht.
Wat?quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Debiel plan, maar geen genocide. Hij wil eigenlijk een groot vluchtelingen kamp in de Sinai en daar alle Palestijnen huisvesten. Vervolgens wat nu Gaza is plat gooien (want dan zit daar alleen nog Hamas) en dan kijken waar de palestijnen naartoe moeten. Logistiek heeft hij blijkbaar nog niet echt over nagedacht.
Verklaar je nader.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van perspectief natuurlijk
Het is een beetje die tuigdorpen(?) / containerwijken die Eerdmans hier wilde opzetten. Echter blijkt al uit het verhaal van die ene zigeunerfamilie in Nederland dat het veel meer geld kost dan dat het je rust en / of winst oplevert.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Idioten of idiote plannen heb je overal, hier ook
Ik denk dat Palestijnen daar heel anders naar kijken dan Israel dat doet. Palestijnen vinden dat dat hele gebied hen toebehoort, de andere partij denkt exact hetzelfde, kan ik me zo voorstellenquote:
Nee voor terroristen en hun aanhangers staat er.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:06 schreef Maanvis het volgende:
Er leven al heel veel Syriers, Afrikanen etc. in soortgelijke VN kampen in Griekenland, Turkije etc. . Het komt wat dat betreft niet echt uit de lucht vallen.quote:
Dit is jouw mening.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israel is de schuld van dit "conflict".
Daar heb ik het niet over. Dat Israël aan nederzettingen doet is gewoon objectief aan te tonen, dat heeft niets met perspectief te maken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat Palestijnen daar heel anders naar kijken dan Israel dat doet. Palestijnen vinden dat dat hele gebied hen toebehoort, de andere partij denkt exact hetzelfde, kan ik me zo voorstellen
Inderdaad, tegen het Hamas regime in Gaza.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja, Israël is het verzet.
Tja, Hamas zelf is blijkbaar ook al geen betrouwbare bron meer voor pro-Hamas mensen hier.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:13 schreef LelijKnap het volgende:
Ik las iemand hier zeggen dat de menselijke schildentaktiek IDF propaganda is? :'8
I know, maar als je het zo leest zoals jij het schreef, dan wordt wel duidelijk hoe achterlijk het eigenlijk is.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:14 schreef Nintex het volgende:
[..]
Er leven al heel veel Syriers, Afrikanen etc. in soortgelijke VN kampen in Griekenland, Turkije etc. . Het komt wat dat betreft niet echt uit de lucht vallen.
Maar als zij vinden dat dat gebied eigenlijk helemaal niet van de Palestijnen is, maar ze hen uit de goedheid van hun hart toestaan daar tever blijven, zijn ze daar toch helemaal geen bezetters? En als men van daaruit dan raketten naar Israel schiet, kan ik me ook voorstellen dat Israel het zo ziet dat ze zich daartegen verzetten. Tegen het geweld uit de Gaza.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over. Dat Israël aan nederzettingen doet is gewoon objectief aan te tonen, dat heeft niets met perspectief te maken.
Dit is nou propaganda. Dit gaat om burgers die uit eigen wil op daken van huizen gaan staan om zodoende te voorkomen dat hun huizen worden gebombardeerd. Hiermee doen ze een moreel op die barbaren van de IDF, die zich op hun beurt daar niets van aan trekken (omdat het toch maar om Gojim gaat?)quote:
Ja, ik vat het even samen...quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
I know, maar als je het zo leest zoals jij het schreef, dan wordt wel duidelijk hoe achterlijk het eigenlijk is.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar als zij vinden dat dat gebied eigenlijk helemaal niet van de Palestijnen is, maar ze hen uit de goedheid van hun hart toestaan daar tever blijven, zijn ze daar toch helemaal geen bezetters? En als men van daaruit dan raketten naar Israel schiet, kan ik me ook voorstellen dat Israel het zo ziet dat ze zich daartegen verzetten. Tegen het geweld uit de Gaza.
Het is een kwestie van perspectief wie hier 'goed' is en wie 'slecht'. Dat hangt ervan af wie ernaar kijkt
Als die persoon gelooft dat hij er eerst woonde en jij het van hem gestolen hebt en jij gelooft dat jij er eerst woonde en hij het van jou gestolen heeft, blijven jullie toch in een vicieuze cirkel zitten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Als iemand mij uit mijn huis jaagt en er zelf in gaat wonen, dan heeft diegene mijn huis gestolen. Of diegene nou van mening is of dat huis daadwerkelijk van mij is of niet is irrelevant.
Dat zijn menselijke schilden waarin tevens ook kinderen gebruikt worden. 'Vrijwillige' menselijke schilden zijn ook een oorlogsmisdaad.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit is nou propaganda. Dit gaat om burgers die uit eigen wil op daken van huizen gaan staan om zodoende te voorkomen dat hun huizen worden gebombardeerd. Hiermee doen ze een moreel op die barbaren van de IDF, die zich op hun beurt daar niets van aan trekken (omdat het toch maar om Gojim gaat?)
Nee, ik woon er, dat is het enige dat relevant is.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als die persoon gelooft dat hij er eerst woonde en jij het van hem gestolen hebt en jij gelooft dat jij er eerst woonde en hij het van jou gestolen heeft, blijven jullie toch in een vicieuze cirkel zitten.
Hij ziet jou als bezetter, jij hem. Kwestie van perspectief.
Eindelijk iemand die het snapt. Er zijn twee kanten in dit conflict. Dit maakt Israel niet meteen de hoofdschuldige omdat ze toevallig betere wapens hebben.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als die persoon gelooft dat hij er eerst woonde en jij het van hem gestolen hebt en jij gelooft dat jij er eerst woonde en hij het van jou gestolen heeft, blijven jullie toch in een vicieuze cirkel zitten.
Ja en al die doden zijn een gevolg van schilden. Lekker naiefquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:16 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Tja, Hamas zelf is blijkbaar ook al geen betrouwbare bron meer voor pro-Hamas mensen hier.
Maar brengt het hebben van 'grotere' wapens niet ook een grotere verantwoordelijkheid met zich mee?quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:23 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt. Er zijn twee kanten in dit conflict. Dit maakt Israel niet meteen de hoofdschuldige omdat ze toevallig betere wapens hebben.
Vandaag heb ik geleerd: het is een oorlogsmisdaad om je eigen huis te beschermen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:23 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat zijn menselijke schilden waarin tevens ook kinderen gebruikt worden. 'Vrijwillige' menselijke schilden zijn ook een oorlogsmisdaad.
Heb ik nooit gezegd.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja en al die doden zijn een gevolg van schilden. Lekker naief
Maar daarvoor heb jij het gestolen, en dat mag natuurlijk welquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ik woon er, dat is het enige dat relevant is.
Normaal koop of huur je een huis, maar goed.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:25 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Maar daarvoor heb jij het gestolen, en dat mag natuurlijk wel
quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Als iemand mij uit mijn huis jaagt en er zelf in gaat wonen, dan heeft diegene mijn huis gestolen. Of diegene nou van mening is of dat huis daadwerkelijk van mij is of niet is irrelevant.
Je spreekt jezelf tegen. Als je uit je huis gejaagd bent, woon je er niet meer. De ander woont er nu, dus dat is het enige wat relevant is.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ik woon er, dat is het enige dat relevant is.
Ze zeggen nergens dat het hun eigen huis is.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vandaag heb ik geleerd: het is een oorlogsmisdaad om je eigen huis te beschermen.
Vet van mij.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:34 schreef Sobieski het volgende:
''Free Gaza from Hamas'' zou het moeten zijn. Israël heeft het recht zich te verdedigen. En ook actief te verdedigen door Hamas te ontwapenen. De honderden raketten die jaarlijks vanuit Gaza worden afgevuurd moeten voorgoed verdwijnen. Er komt pas vrede wanneer organisaties als Hamas niet meer bestaan. Eigenlijk geldt dat voor islam in het algemeen. Er komt pas vrede wanneer dit soort middeleeuwse doctrines tot de geschiedenis boeken behoren en niet meer tot de wetenschap. Dat behoort het ook niet meer in onze kringen, maar wel bij die achterlijken.
Israël kan zich gelukkig nog verdedigen tegen het islamisme. Voor de Assyriërs en overige christenen in het Midden-Oosten is het al te laat. Een eigen staat met een sterke defensie is het enige middel tegen dit soort barbaarse opvattingen.
Nee, stelen is strafbaarquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Als je uit je huis gejaagd bent, woon je er niet meer. De ander woont er nu, dus dat is het enige wat relevant is.
Als het dan wel relevant is dat jij er eerst woonde, dat het jouw huis is, is het ook relevant dat jij het daarvoor van die man gestolen hebt.
Dat is precies het punt. Beiden ben je over de zeik dat je huis gestolen is, en beiden acht je jezelf in het gelijk. Los van wat er daadwerkelijk gebeurt is, of wie het daadwerkelijke stelen gedaan heeft.quote:
Niet perse, want die wapens zijn er om af te schrikken. Als dat niet helpt en Hamas gaat door met schieten, moet je ze gebruiken ook.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar brengt het hebben van 'grotere' wapens niet ook een grotere verantwoordelijkheid met zich mee?
Als je die metafoor al gebruikt, dan zijn het niet de Palestijnen die het huis van de joden gestolen hebben, maar de Romeinen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Tja.. laten we de blanke bevolking in de VS dan ook maar afmaken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is precies het punt. Beiden ben je over de zeik dat je huis gestolen is, en beiden acht je jezelf in het gelijk. Los van wat er daadwerkelijk gebeurt is, of wie het daadwerkelijke stelen gedaan heeft.
Perspectief.
Je refereert er wel elke keer naar zodra iemand begint over een bizar aantal Palestijnse doden of wil je hier mee aantonen hoe slecht Hamas is. Alsof niet iedereen dat allang weet, niemand die een woord klaagt over het ombrengen van vermeend Hamas strijders....quote:
Daar heb je een goed punt. En dat is dan ook precies de reden dat vestiging van burgers van een bezettende macht in bezette gebieden door de VN verboden is.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is precies het punt. Beiden ben je over de zeik dat je huis gestolen is, en beiden acht je jezelf in het gelijk. Los van wat er daadwerkelijk gebeurt is, of wie het daadwerkelijke stelen gedaan heeft.
Perspectief.
Ik oordeel ook niet welke van de twee gelijk heeft, ik zeg alleen dat wie de bezetter is een kwestie van perspectief is. Beide partijen zullen daar anders over denken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je die metafoor al gebruikt, dan zijn het niet de Palestijnen die het huis van de joden gestolen hebben, maar de Romeinen.
En dan bestaat er iets als verjaring en, in het Nederlandse recht, de eigendomsoverdracht door verjaring. Het is heel goed aannemelijk te maken dat de Palestijnen indertijd te goeder trouw waren en de joden nu bepaald niet.
Feit is wel dat het moeilijk te bepalen is wie nou Hamas is en wie niet. Dat is precies het punt. Het leger van Israel is gescheiden van de bevolking. Hamas is dat niet, en daarom vallen er zoveel burgerdoden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je refereert er wel elke keer naar zodra iemand begint over een bizar aantal Palestijnse doden of wil je hier mee aantonen hoe slecht Hamas is. Alsof niet iedereen dat allang weet, niemand die een woord klaagt over het ombrengen van vermeend Hamas strijders....
Waarom neemt Europa ze gewoon niet allemaal ff op? Frankrijk en Duitsland hebben plek zat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:20 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ja, ik vat het even samen...
We hebben helaas ook niet genoeg voorzieningen om al die groepen mensen die door conflicten of andere redenen gevlucht zijn allemaal even goed op te vangen. Op zich is het helemaal niet zo'n gek idee om een soort van kolonie onder VN mandaat met internationale steun in de Sinai te bouwen o.i.d., zodat al die verschillende groepen mensen die eigenlijk nergens terecht kunnen een 'eigen' bestaan kunnen opbouwen. Groenland is aan het ontdooien, dat zou in de toekomst ook een optie zijn.
Als je de metafoor niet gebruikt, moet je meteen praten over de beide claims: 2000 jaar geleden was het van ons vs 70 jaar geleden was het van ons. Zou inderdaad ook mijn voorkeur hebben.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik oordeel ook niet welke van de twee gelijk heeft, ik zeg alleen dat wie de bezetter is een kwestie van perspectief is. Beide partijen zullen daar anders over denken.
Daarbij vind ik het een kutmetafoor en hou ik niet van die bullshit met halfscheve vergelijkingen, maar als iemand ermee aankomt vind ik het ook zo lullig dat zo te zeggen, dus ga ik gewoon mee in de gebruikte metafoor
Vinden jij en je cavia.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:34 schreef theunderdog het volgende:
Israël doet sinds 67 aan nederzettingen, de geschiedenis daarvoor is irrelevant.
Onze voorzieningen zijn niet toereikend, daarnaast werkt het niet. Die mensen zijn op doorreis, eigenlijk op zoek naar hun eigen 'land'. Dat kun je ze geven als ze het zelf moeten bouwen, dan krijgen ze er een binding mee.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom neemt Europa ze gewoon niet allemaal ff op? Frankrijk en Duitsland hebben plek zat.
Israel doet al sinds ongeveer 1900 aan nederzettingen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:34 schreef theunderdog het volgende:
Israël doet sinds 67 aan nederzettingen, de geschiedenis daarvoor is irrelevant.
Dat is precies waarop ik reageer. Koos zei dat al, dat er sprake is van een uitzichtloze geweldsspiraal waaraan beide partijen schuldig zijn. Jij weersprak dat metquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja.. laten we de blanke bevolking in de VS dan ook maar afmaken.
En zo blijft de geweld-cirkel doorgaan. Bommetje hier, bommetje daar, gezellig man.
Wat ik wilde zeggen is dat dat juist een kwestie is van perspectief. Zo kijken beide partijen in meer of mindere mate naar de ander, vermoed ik. Dat is juist dé reden dat de geweldsspiraal doorgaat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Lees je ook wat je hier neerkwakt? Het gaat om "use by a state". Deze mensen doen het uit eigen wil.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:26 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ze zeggen nergens dat het hun eigen huis is.
Human Rights Watch stated that "civilians acting as human shields, whether voluntary or not, contribute indirectly to the war capability of a state. Their actions do not pose a direct risk to opposing forces. Because they are not directly engaged in hostilities against an adversary, they retain their civilian immunity from attack." Human Rights Watch also noted that the use by a state of human shields, voluntary or not, is a violation of international law, citing Protocol I of the First Geneva Convention
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_shield_action_to_Iraq
Nou heb je het over de joden in diaspora, neem ik aan?quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:35 schreef Nintex het volgende:
[..]
Onze voorzieningen zijn niet toereikend, daarnaast werkt het niet. Die mensen zijn op doorreis, eigenlijk op zoek naar hun eigen 'land'. Dat kun je ze geven als ze het zelf moeten bouwen, dan krijgen ze er een binding mee.
Voor de betrokken partijen overduidelijk nietquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:34 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind dat onzin, wat wil je dat de Palestijnen doen dan?quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is precies waarop ik reageer. Koos zei dat al, dat er sprake is van een uitzichtloze geweldsspiraal waaraan beide partijen schuldig zijn. Jij weersprak dat met
[..]
Wat ik wilde zeggen is dat dat juist een kwestie is van perspectief. Zo kijken beide partijen in meer of mindere mate naar de ander, vermoed ik. Dat is juist dé reden dat de geweldsspiraal doorgaat.
Dat was alles wat ik ermee duidelijk wilde maken
Nee, ik zeg menselijke schilden en Hamas dat zich verstopt tussen burgers.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je refereert er wel elke keer naar zodra iemand begint over een bizar aantal Palestijnse doden of wil je hier mee aantonen hoe slecht Hamas is. Alsof niet iedereen dat allang weet, niemand die een woord klaagt over het ombrengen van vermeend Hamas strijders....
Macht, macht en nog eens macht.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Voor de betrokken partijen overduidelijk niet
Ik had er een smiley bij moeten zettenquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:35 schreef Nintex het volgende:
[..]
Onze voorzieningen zijn niet toereikend, daarnaast werkt het niet. Die mensen zijn op doorreis, eigenlijk op zoek naar hun eigen 'land'. Dat kun je ze geven als ze het zelf moeten bouwen, dan krijgen ze er een binding mee.
Goed argument manquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee troll, , iedereen die wil dat dit soort conflicten stoppen vind dat.
Nee, die vechten tegen de bezetter. Wat wil je dat Israel doet dan? Bloemetjes gooien naar de bezetter? Dat is het immers ook in hun ogen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind dat onzin, wat wil je dat de Palestijnen doen dan?
Met bloemetjes gooien naar de bezetter?
He joh, ik ben voor je bezig ja, reageer eens op je DMquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik had er een smiley bij moeten zetten
'gestolen'quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:25 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Maar daarvoor heb jij het gestolen, en dat mag natuurlijk wel
Je loopt wel een beetje achter, als je het mij vraagt. In Gaza is er amper een mogelijkheid om je ergens te bevinden en niet tussen burgers te zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:37 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg menselijke schilden en Hamas dat zich verstopt tussen burgers.
Palestina die Israël bezet?quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee, die vechten tegen de bezetter. Wat wil je dat Israel doet dan? Bloemetjes gooien naar de bezetter? Dat is het immers ook in hun ogen.
Daarom blijven beide partijen strijden. Ze zien zichzelf als tekort gedaan door de andere partij
Ah, Hamas mag dus geweld gebruiken en Israel niet.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Grootgebracht door israel.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Palestina die Israël bezet?
![]()
![]()
![]()
Volgens mij ben jij echt in de war. Israël vecht niet tegen de bezetter (zover gaan zij zelfs niet in het goedpraten van hun daden), ze vechten tegen het terrorisme van hamas.
Maar Hamas is slechts een uitkomst van de nederzettingen van israel.
Dat zeg ik nergens.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:40 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Ah, Hamas mag dus geweld gebruiken en Israel niet.
Beter lezen:quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Lees je ook wat je hier neerkwakt? Het gaat om "use by a state". Deze mensen doen het uit eigen wil.
En het gedrag van Israel komt o.a weer voort uit oorlogen die de Arabische landen tegen hen gevoerd hebben. En zo kun je nog wel even doorgaan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Volgens mij ben jij echt in de war. Israël vecht niet tegen de bezetter (zover gaan zij zelfs niet in het goedpraten van hun daden), ze vechten tegen het terrorisme van hamas.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Vervang bezetter dan even door agressor, misschien snap je dan beter wat ik bedoelquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, het gedrag van israel komt voort uit hoe Netanyahu met zijn macht omgaat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:41 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
En het gedrag van Israel komt o.a weer voort uit oorlogen die de Arabische landen tegen hen gevoerd hebben. En zo kun je nog wel even doorgaan.
Daar kun je wel om lachen, maar voor veel Israeli's en voor veel joden is dat toch wel zo. Ze bezetten land dat 2000 jaar geleden van de joden was (en dus slogischerwijs al die tijd ook van de joden geweest is) en zelf horen ze eigenlijk ergens anders thuis. In Jordanië of zo, ze zien maar, niet ons probleem.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Je impliceert het wel.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens.
Het zou een interessant experiment zijn als Israël de nederzettingen stopzet en kijkt wat er dan gebeurd .
bezetting: 'het innemen van een gebied of ruimte door een leger of actiegroep'quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee, die vechten tegen de bezetter. Wat wil je dat Israel doet dan? Bloemetjes gooien naar de bezetter? Dat is het immers ook in hun ogen.
Daarom blijven beide partijen strijden. Ze zien zichzelf als tekort gedaan door de andere partij
Allemaal leuk en aardig, maar het is feitelijk onjuist.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar kun je wel om lachen, maar voor veel Israeli's en voor veel joden is dat toch wel zo. Ze bezetten land dat 2000 jaar geleden van de joden was (en dus slogischerwijs al die tijd ook van de joden geweest is) en zelf horen ze eigenlijk ergens anders thuis. In Jordanië of zo, ze zien maar, niet ons probleem.
Nee.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:42 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Je impliceert het wel.
Dan verandert er wss niks, aangezien men daar alle Joden het liefst dood wil hebben.
dat is gewoon onzin, want op zijn buurt zouden de joden dan het land van de kanaten bezittenquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar kun je wel om lachen, maar voor veel Israeli's en voor veel joden is dat toch wel zo. Ze bezetten land dat 2000 jaar geleden van de joden was (en dus slogischerwijs al die tijd ook van de joden geweest is) en zelf horen ze eigenlijk ergens anders thuis. In Jordanië of zo, ze zien maar, niet ons probleem.
Neenee, nou doe je net of Israel zo'n zandhappersstaat is. Bah! Antisemiet!quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, het gedrag van israel komt voort uit hoe Netanyahu met zijn macht omgaat.
niks inderdaad, aangezien je het maar van 1 kant bekijkt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar het is feitelijk onjuist.
Wat boeit mij het nu wat losgeslagen joden er van denken?
okquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Neenee, nou doe je net of Israel zo'n zandhappersstaat is. Bah! Antisemiet!
Israel is een democratie en Netanjahoe voert gewoon de wil van het joodse volk uit.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:44 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
niks inderdaad, aangezien je het maar van 1 kant bekijkt.
Perspectief.
quote:
Duidelijk toch?quote:Ik vind dat onzin, wat wil je dat de Palestijnen doen dan?
Klopt maar als ze willen hebben ze zo een open plek.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je loopt wel een beetje achter, als je het mij vraagt. In Gaza is er amper een mogelijkheid om je ergens te bevinden en niet tussen burgers te zijn.
En het begrip guerilla zegt je waarschijnlijk ook niks?
Uhhh nee, ik keur het geweld van Hamas goed, maar daarmee keur ik het geweld van israel nog niet af.quote:
Ja hallo! Ik vind het ook een onzinargument, maar veel joden vinden dat wel zo. En als ze in god geloven beroepen ze zich ook nog eens op hun thora.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
dat is gewoon onzin, want op zijn buurt zouden de joden dan het land van de kanaten bezitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja hallo! Ik vind het ook een onzinargument, maar veel joden vinden dat wel zo. En als ze in god geloven beroepen ze zich ook nog eens op hun thora.ja en daarom is de legitimering van de staat israel pure onzinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He joh....quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
He joh, ik ben voor je bezig ja, reageer eens op je DM
Oh, ik weet ook wel wat tegenargumenten. Maar pure onzin is overdreven, want er zijn ook wel argumentjes voor.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja en daarom is de legitimering van de staat israel pure onzin
quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja hallo! Ik vind het ook een onzinargument, maar veel joden vinden dat wel zo. En als ze in god geloven beroepen ze zich ook nog eens op hun thora.We zitten op een discussieforum, waar je moet proberen de feiten zo goed mogelijk aan het daglicht te stellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat losgeslagen religieuzen,nationalisten of wat dan ook ervan vinden is volkomen irrelevant.
Wacht even... het is geen onzin, want veel mensen geloven er in..quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, ik weet ook wel wat tegenargumenten. Maar pure onzin is overdreven, want er zijn ook wel argumentjes voor.
En onzin of niet: er geloven veel mensen (joodse mensen) in. En die hebben ook bestaansrecht, natuurlijk.
dat er veel mensen in geloven betekent niet dat het ook een realiteit moet wordenquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, ik weet ook wel wat tegenargumenten. Maar pure onzin is overdreven, want er zijn ook wel argumentjes voor.
En onzin of niet: er geloven veel mensen (joodse mensen) in. En die hebben ook bestaansrecht, natuurlijk.
Nou, irrelevant? Ze bepalen toch wel erg veel van het nieuws, de laatste tijd.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We zitten op een discussieforum, waar je moet proberen de feiten zo goed mogelijk aan het daglicht te stellen.
Wat losgeslagen religieuzen,nationalisten of wat dan ook ervan vinden is volkomen irrelevant.
Beter lezen want dat is wel het laatste wat ik beweer!quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wacht even... het is geen onzin, want veel mensen geloven er in..
Whuuuttttt?
Ik las inderdaad over de "of niet" heen. Maar het totaal niet belangrijk of er veel mensen in geloven.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Beter lezen want dat is wel het laatste wat ik beweer!
quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhhh nee, ik keur het geweld van Hamas goed, maar daarmee keur ik het geweld van israel nog niet af.
Het is meer nationalistisch, dan religieus hoor.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, irrelevant? Ze bepalen toch wel erg veel van het nieuws, de laatste tijd.
En de presidenten van de VSvA zeggen na elke toespraak nog braaf: God bless America. En dan denken ze niet aan Vuurland of Colombia.
Dat gaat niet over de schending van het internationaal recht.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:41 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Beter lezen:
whether voluntary or not,
Niet te vergelijken. Hier gaat het om woningen die beschermd worden door burgers die uit eigen beweging en eigen wil op het dak gaan staan. "Use by a state" is hier een essentieel onderdeel dat mist.quote:En zie ook de link, die mensen in Irak deden het ook uit eigen wil en toch is het eens oorlogsmisdaad van het Iraakse regime.
Nee, dat is zo klaar als een klontje.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:46 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat is niet een kwestie van perspectief
Als genoeg mensen er in geloven, wordt het een beetje realiteit. Het gaat hier niet om de lading van een elektron, het gaat hier over het inrichten van een maatschappij. Het joodse volk bestaat alleen nog maar omdat ze daar allemaal in geloven. En dat geloof is zeer expliciet en met veel moeite in stand gehouden via de thora en de talmoed.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:50 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
dat er veel mensen in geloven betekent niet dat het ook een realiteit moet worden
ISIS?quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is meer nationalistisch, dan religieus hoor.
Er bestaat geen universele realiteit. Dat is nou het hele perspectief verhaal maar dat wil maar niet doordringen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:50 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
dat er veel mensen in geloven betekent niet dat het ook een realiteit moet worden
de torah is geen realiteit neequote:Op zondag 3 augustus 2014 23:56 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Er bestaat geen universele realiteit. Dat is nou het hele perspectief verhaal maar dat wil maar niet doordringen.
Voor joden is het een realiteit, voor jouw en Hamas niet. Er zijn MEERDERE realiteiten.
Niks onzin. Je probeert Israels straatje schoon te vegen.quote:
volgende OP gewoon weer erin doenquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niks onzin. Je probeert Israels straatje schoon te vegen.
KAARTEN (niks onzin) van Gaza, Israel en een link naar de nederzettingen horen gewoon in de OP. Iedereen moet kunnen zien hoe de situatie ter plekke is en zijn eigen conclusies trekken.
Voor jou en mij niet, voor joden is het de basis van hun bestaan. De enige grondslag, als ik Simon Schama mag geloven. En ja, dat mag ik.quote:
tja, dan ga je alsnog geen land stelenquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Voor jou en mij niet, voor joden is het de basis van hun bestaan. De enige grondslag, als ik Simon Schama mag geloven. En ja, dat mag ik.
Linkse krakers jagen de mensen toch niet uit huis? Ze wachten alleen totdat jij er lang genoeg niet in woont toch?quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Linkse krakers moet je dan ook keihard bestraffen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Linkse krakers jagen de mensen toch niet uit huis? Ze wachten alleen totdat jij er lang genoeg niet in woont toch?
Interessant om dat zo eens te zien, hoewel het van die hoek moeilijk te bepalen is of het een raketwerper was dus ik hoop dat ze eerder rocket trails hebben gezien of daar andere beelden van hebben anders kan het zomaar de achterkant van een glijbaan zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Jongens, een spelletje:
Zoek de rocket launcher
Ik zag het niet, maar als ze een WC-hokje kunnen raken, kunnen toch ook wel een school missen, zou je zeggen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Jongens, een spelletje:
Zoek de rocket launcher
Ah, dus jij erkent de staat Palestina ook niet? Hamas doet hetzelfde als het Saddam regime, beide moedigen mensen aan om menselijk schild te zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:53 schreef Ceberut het volgende:
"Use by a state" is hier een essentieel onderdeel dat mist.
Nee, stelen mag niet. Staat in de thora. En mensen vermoorden ook niet. Behalve in opdracht van god dan natuurlijk, dan moet je iedereen onderploegen, vrouwen, kinderen, geiten, alles.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
tja, dan ga je alsnog geen land stelen
Je keurt het geweld goed? Al die raketten op onschuldige Joden? Al die terroristische aanslagen? Na jaren democratisch te zijn gekozen niks gedaan om het land op te bouwen en alleen maar de Joden de schuld geven?quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhhh nee, ik keur het geweld van Hamas goed, maar daarmee keur ik het geweld van israel nog niet af.
jij snapt het nietquote:Op maandag 4 augustus 2014 00:03 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Laat maar, je snapt het niet eens.
Ja en het lijkt er zelfs op dat hij de raket er handmatig in stuurt.... Missertje is zo gemaakt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:01 schreef Nintex het volgende:
[..]
Interessant om dat zo eens te zien, hoewel het van die hoek moeilijk te bepalen is of het een raketwerper was dus ik hoop dat ze eerder rocket trails hebben gezien of daar andere beelden van hebben anders kan het zomaar de achterkant van een glijbaan zijn.
Ik keur verzet goed ja.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je keurt het geweld goed? Al die raketten op onschuldige Joden? Al die terroristische aanslagen? Na jaren democratisch te zijn gekozen niks gedaan om het land op te bouwen en alleen maar de Joden de schuld geven?
Ik snap niet dat jij zegt dat de Tora geen realiteit is, terwijl dat voor de Joden wel zo is.quote:
doorhaling van mij!!quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:53 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat gaat niet over de schending van het internationaal recht.
Human Rights Watch stated that "civilians acting as human shields, whether voluntary or not, contribute indirectly to the war capability of a state. Their actions do not pose a direct risk to opposing forces. Because they are not directly engaged in hostilities against an adversary, they retain their civilian immunity from attack."
Dit deel gaat over een violation of international law:
Human Rights Watch also noted that the use by a state of human shields, voluntary or not, is a violation of international law, citing Protocol I of the First Geneva Convention
[..]
Niet te vergelijken. Hier gaat het om woningen die beschermd worden door burgers die uit eigen beweging en eigen wil op het dak gaan staan. "Use by a state" is hier een essentieel onderdeel dat mist ontbreekt.
Nee, de joden geloven dat de torah een realiteit is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:08 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jij zegt dat de Tora geen realiteit is, terwijl dat voor de Joden wel zo is.
Adolf Hitler dacht ook maar in één realiteit. Jij doet dat nu ook.
Jij kiest selectief kaarten en informatie uit. Waar is het vredes plan van Kerry dat de Palestijnen weigerde? Waar zijn de raketten van Hamas die worden afgevuurd op Israël?quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
KAARTEN (niks onzin) van Gaza, Israel en een link naar de nederzettingen horen gewoon in de OP. Iedereen moet kunnen zien hoe de situatie ter plekke is en zijn eigen conclusies trekken.
Je begrijpt het niet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:03 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ah, dus jij erkent de staat Palestina ook niet? Hamas doet hetzelfde als het Saddam regime, beide moedigen mensen aan om menselijk schild te zijn.
Die kaarten zijn gewoon feiten, de bevolkingsdichtheid van 2 "landen" en de zionistische nederzettingen zijn gewoon feiten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:09 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Jij kiest selectief kaarten en informatie uit. Waar is het vredes plan van Kerry dat de Palestijnen weigerde? Waar zijn de raketten van Hamas die worden afgevuurd op Israël?
Voor de joden wel!quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:08 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee, de joden geloven dat de torah een realiteit is.
Dat maakt het nog niet een realiteit
'Gebruiken' kan net zo goed vrijwillig zijn, jij neemt aan dat dat niet kan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet.
Het is pas een overtreding van het internationaal recht als Hamas die mensen zou hebben gedwongen om als menselijke schild te dienen. Daar is geen blijk van.
Verder begon jij de discussie met Hamas gebruikt menselijke schilden en nu heb je het over dat Hamas het slechts aanmoedigt. Slechte verliezer dat je dat niet toe kan geven.
Ja, het zijn feiten maar wel selectief uitgekozen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die kaarten zijn gewoon feiten, de bevolkingsdichtheid van 2 "landen" en de zionistische nederzettingen zijn gewoon feiten.
Een uitgebreidere OP met meer maar nette, gebalanceerde achtergrondinformatie zou ik ook toejuichen. Maar die kaartjes zijn gewoon basale, controleerbare, helemaal niet gekleurde (want objectieve) informatie.
Nee. Als iemand uit eigen wil op een dak gaat staan, dan wordt die persoon niet gebruikt door (use by) Hamas. Als ze in opdracht van Hamas gaan staan wel.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:15 schreef oksel12 het volgende:
[..]
'Gebruiken' kan net zo goed vrijwillig zijn, jij neemt aan dat dat niet kan.
Nee, want de bevolkingsdichtheid is niet selectief. Ik heb de meest recente data opgezocht, dat is geen selectiviteit, maar simpelweg het tijdstip van meting.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:16 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ja, het zijn feiten maar wel selectief uitgekozen.
Het is precies het zelfde als Saddam die die vrijwillige westerlingen gebruikt als menselijk schild, die gingen ook uit eigen wil ergens staan. Saddam riep er toe op, Hamas roept er tot op.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee. Als iemand uit eigen wil op een dak gaat staan, dan wordt die persoon niet gebruikt door (use by) Hamas. Als ze in opdracht van Hamas gaan staan wel.
Aanmoedigen staat niet gelijk aan handelen in opdracht van.
Jij kan langs de snelweg staan en auto's aanmoedigen om te rijden. Die auto's rijden hoe dan ook. Het heeft niets met jouw aanmoediging te maken.
Ah, dat is een goede gelegenheid.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:09 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Jij kiest selectief kaarten en informatie uit. Waar is het vredes plan van Kerry dat de Palestijnen weigerde? Waar zijn de raketten van Hamas die worden afgevuurd op Israël?
Je geloofwaardigheid wordt er niet beter op.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:20 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Het is precies het zelfde als Saddam die die vrijwillige westerlingen gebruikt als menselijk schild, die gingen ook uit eigen wil ergens staan. Saddam riep er toe op, Hamas roept er tot op.
Tja, het was een realistisch en eerlijk voorstel van Kerry.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:21 schreef Kees22 het volgende:
Ah, dat is een goede gelegenheid.
Het vredesplan dat de Palestijnen hebben afgewezen.
Daar was kennelijk wat mis mee. Bij onderhandelingen moeten BEIDE partijen het gevoel hebben er goed uit te komen. Blijkbaar hebben de Palestijnen erg vaak het idee er niet goed af te komen en de geschiedenis leert, dat ze meestal gewoon gelijk hebben.
Was het maar zo...quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je geloofwaardigheid wordt er niet beter op.
Doe je dit nou vrijwillig of verdien je er ook nog wat mee?
quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je geloofwaardigheid wordt er niet beter op.
Doe je dit nou vrijwillig of verdien je er ook nog wat mee?
Blijkbaar niet. Ik vind het wel apart dat het de Palestijnen nog lang nagedragen wordt dat ze een voorstel afwezen, maar dat we van afwijzingen door Israel nooit meer wat horen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:37 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Tja, het was een realistisch en eerlijk voorstel van Kerry.
[..]
Was het maar zo...
De verkiezingsretoriek van Erdogan met zijn populistische uitspraken.quote:Premier Turkije vergelijkt Israël opnieuw met Hitler
Premier Recep Tayyip Erdogan van Turkije heeft zondag de werkwijze van het Israëlische leger in de Gazastrook opnieuw vergeleken met die van Adolf Hitler tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Dat deed hij bij een toespraak die hij gaf in het kader van de presidentsverkiezingen die komende zondag worden gehouden.
"Net als Hitler, die probeerde alle gebreken uit te bannen, is ook Israël bezig met hetzelfde doel", aldus Erdogan die honderdduizenden aanhangers toesprak.
"Ze vermoorden vrouwen, zodat ze geen Palestijnse kinderen kunnen krijgen. Ze vermoorden baby's, zodat ze niet op kunnen groeien. Ze vermoorden mannen, zodat ze hun land niet kunnen verdedigen. Israël zal verdrinken in het bloed dat ze laten vloeien", aldus Erdogan
Erdogan riep twee weken geleden over Israël nog dat "zij die Hitler dag en nacht veroordelen, zijn Hitler voorbijgestreefd in barbaarsheid."
Door: ANP
Saddam en Hamas vergelijken?quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Doe niet zo kinderachtig man.
Erdogan..quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:45 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De verkiezingsretoriek van Erdogan met zijn populistische uitspraken.
quote:Wereldwijde kritiek op Israëlische aanval VN-school in Gaza
Wereldleiders veroordelen de aanval van het Israëlische leger gisteren op een school van de VN in de Gazastrook. Israël trekt inmiddels tanks terug uit het gebied en heeft een gevechtspauze voor de Gazastrook afgekondigd.
Het Israëlische leger zal vandaag in verschillende delen van de Gazastrook vanaf 10 uur 's ochtends (lokale tijd) zeven uur lang niet vechten. Er wordt wel gereageerd als de militairen worden aangevallen, meldt het Israëlische ministerie van Defensie. Volgens Israël is de pauze bedoeld om humanitaire hulp mogelijk te maken en ervoor te zorgen dat Palestijnen terug kunnen naar hun huis.
De eenzijdig afgekondige pauze volgt op een aanval op een VN-school waarbij tien mensen om het leven kwamen. De Verenigde Staten veroordelen de 'schandelijke beschietingen'. Ook roept de VS Israël op om ervoor te zorgen dat er geen burgerslachtoffers vallen. De Europese Unie verklaart dat 'het bloedbad moet stoppen'. Zij veroordeelden het geweld aan zowel Israëlische als aan Palestijnse zijde.
Secretaris-generaal van de Verenigde Naties Ban Ki-moon noemde de beschieting van de VN-school eerder al 'een misdaad'. Ban zei dat de aanval 'een nieuwe grove schending van het internationale humanitaire recht is, dat duidelijk bescherming verlangt door beide partijen van Palestijnse burgers, medewerkers en bezittingen van de VN en andere burgerfaciliteiten'.
'Israël is Hitler'
Premier Recep Tayyip Erdogan van Turkije heeft de werkwijze van het Israëlische leger in de Gazastrook opnieuw vergeleken met die van Adolf Hitler tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dat deed hij bij een toespraak die hij gaf in het kader van de presidentsverkiezingen die komende zondag worden gehouden.
'Net als Hitler, die probeerde alle gebreken uit te bannen, is ook Israël bezig met hetzelfde doel', aldus Erdogan die honderdduizenden aanhangers toesprak. 'Ze vermoorden vrouwen zodat ze geen Palestijnse kinderen kunnen krijgen, ze vermoorden baby's zodat ze niet op kunnen groeien, ze vermoorden mannen zodat ze hun land niet kunnen verdedigen. Israël zal verdrinken in het bloed dat ze laten vloeien.'
President François Hollande van Frankrijk reageerde verontwaardigd op het beschieten van de school in Gaza. Hollande noemde de aanval van het Israëlische leger op de Palestijnse VN-school 'onaanvaardbaar'. De aanslag bevestigt volgens Hollande de dringende behoefte aan een wapenstilstand in de regio.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)school-in-Gaza.dhtml
Ach, ik ga verder niet praten over iemands hoofd heen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geen juiste vergelijking, niet meer niet minder.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die kaarten zijn gewoon feiten, de bevolkingsdichtheid van 2 "landen" en de zionistische nederzettingen zijn gewoon feiten.
Een uitgebreidere OP met meer maar nette, gebalanceerde achtergrondinformatie zou ik ook toejuichen. Maar die kaartjes zijn gewoon basale, controleerbare, helemaal niet gekleurde (want objectieve) informatie.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou iemand die valse mooipraterij ook geloven?quote:
Jawel hoor, de Israëliërs hebben daarvoor gewoon argumenten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Ik vind het wel apart dat het de Palestijnen nog lang nagedragen wordt dat ze een voorstel afwezen, maar dat we van afwijzingen door Israel nooit meer wat horen.
Een vredesvoorstel werkt alleen als BEIDE partijen tevreden zijn. Als de Palestijnen niet tevreden zijn, is er dus geen vredesvoorstel. En als de joden dan doordrukken, zoals bij de oprichting van de staat, maken zij een probleem.
Nee, ik vergeleek hun menselijke schilden.quote:
het voegt gewoon totaal niks toe die twee plaatjes an sich.quote:
Vertel eens hoe jij denkt over dit conflict, want ik heb je mening nog niet echt goed kunnen lezen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:12 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
het voegt gewoon totaal niks toe die twee plaatjes an sich.
en het dan zo vurig gaan verdedigen als het weg wordt gehaald
en het weer persoonlijk maken
en dan die link met nederzettingen
en dat alles onder het mom van 'achtergrondinformatie'
Netjes.quote:British pharmacists are boycotting Israeli-based generics manufacturer TEVA over the ongoing siege of Gaza and the illegal occupation of Palestine.
En de Palestijnen hebben geen argumenten, wou je zeggen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:03 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Jawel hoor, de Israëliërs hebben daarvoor gewoon argumenten.
Dat kan echter niet, tenminste niet met de huidige Palestijnse president.
Kan het iets concreter?quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vertel eens hoe jij denkt over dit conflict, want ik heb je mening nog niet echt goed kunnen lezen.
Goed werk!quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:13 schreef Yi-Long het volgende:
Ik kom hier niet iedere dag, maar las dit toevallig...
http://www.5pillarz.com/2(...)utical-company-teva/
[..]
Netjes.
Moeten de nederzettingen stoppen? hoe denk je over hamas, een terroristische organisatie, verzetsgroep of beide? wat zie je als een realistische oplossing enz.quote:
Die vraag, ook al is ze niet aan mij gericht, brengt mij in verwarring.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moeten de nederzettingen stoppen? hoe denk je over hamas, een terroristische organisatie, verzetsgroep of beide? wat zie je als een realistische oplossing enz.
Dat is niet vreemd omdat er anders grote kans is dat Israël weer aangevallen gaat worden, zoals de Arabieren al een aantal keer gedaan hebben....quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:15 schreef Kees22 het volgende:
Pas veel later na de Camp David-akkoorden werd bekend dat Israel de controle over het water en het luchtruim van Palestina wilde houden. Tja, welke zichzelf respecterende staat gaat daar nou mee akkoord.
Dat is echt flauwekul! De Palestijnen hebben helemaal geen luchtmacht, maar wel veel belang bij water. Water is geen aanvalswapen, dus je argument slaat nergens op.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:32 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd omdat er anders grote kans is dat Israël weer aangevallen gaat worden, zoals de Arabieren al een aantal keer gedaan hebben....
"without going into specifics" "gradual withdrawal while retaining control" "limited land swap"quote:Het voorstel van Kerry, geaccepteerd door Israël maar niet door Abbas:
The division of Jerusalem, though without going into specifics;
A gradual Israeli withdrawal from most of the "West Bank," while retaining control over large Jewish settlement blocs;
A limited land swap to compensate the Palestinians for the settlement blocs;
Recognition of Israel as a "Jewish state"; and
Compensation for so-called "Palestinian refugees," but no "right of return" to Israel-proper.
quote:Israeli Army Whistle-blower Leaks Account of Revenge Attacks against Civilians by Israeli Troops
Former combat soldier and company sergeant of the Israeli army turned whistle-blower Eran Efrati, aged 28, was arrested by the Israeli authorities and questioned concerning his research regarding the use of illegal weapons in Gaza.
On Tuesday, July 29, Efrati announced on Facebook that he received information from sources within the Israel Defense Forces (IDF) revealing what he claims to be the real reason for the Shuja'iyya massacre which occurred nine days prior, on July 20, namely that civilians were targeted and killed by Israeli soldiers as punishment for the death of soldiers in their units.
Facebook post:
"In recent weeks I was on the border of Gaza and getting reports from soldiers in the Gaza Strip who leak information out to me. I am in the process of publication of two big stories in major U.S. newspapers, but there are some things I can share with you right now: Soldiers in two different units inside Gaza leaked information about the murdering of Palestinians by sniper fire in Shuja'iyya neighborhood as punishment for the death of soldiers in their units. After the shooting on the Israeli armored personnel carriers, which killed seven soldiers of the Golani Brigade, the Israeli army carried out a massacre in Shuja'iyya neighborhood. A day after the massacre, many Palestinians came to search for their relatives and their families in the rubble. In one of the videos uploaded to YouTube, a young Palestinian man Salem Shammaly calls the names of his family and looking for them between the ruins when he is suddenly shot at in his chest and falls down. A few seconds after that, there are two additional shootings from snipers into his body, killing him instantly. Since the video was released, there was no official response from the IDF spokesperson. Today I can report that the official command that was handed down to the soldiers in Shujaiyya was to capture Palestinian homes as outposts. From these posts, the soldiers drew an imaginary red line, and amongst themselves decided to shoot to death anyone who crosses it. Anyone crossing the line was defined as a threat to their outposts, and was thus deemed a legitimate target. This was the official reasoning inside the units. I was told that the unofficial reason was to enable the soldiers to take out their frustrations and pain at losing their fellow soldiers (something that for years the IDF has not faced during its operations in Gaza and the West Bank), out on the Palestinian refugees in the neighborhood. Under the pretext of the so-called "security threat" soldiers were directed to carry out a pre-planned attack of revenge on Palestinian civilians. These stories join many other similar ones that Amira Hass and I investigated in Operation Cast Lead. The death toll that continues to rise is steadily reaching the numbers of the massacre of 2009.
More than 1,100 have been killed in Gaza, at least 80 percent of them civilians. Today it is cleared for publication that at least 4 soldiers were killed by a rocket in a gathering area outside of Gaza, and another soldier was killed in Gaza. They join 43 soldiers that have already been killed. We know that more acts of revenge will come soon and it is important that we not stay silent. This is the time to take to the streets and to social media. Demand from your representative wherever you are to stop supporting this massacre and to immediately boycott the state of Israel until the occupation ends, the blockade is lifted and Palestinians will be free. We all want to be in the right place at the right time when history knocks on our door, and history is knocking in Gaza right now. You need to decide on which side you want to go down in history."
In addition to being arrested and questioned, Efrati had both his Facebook and Email accounts blocked and apparently received death threats aimed at keeping him silent.
"In recent days I was arrested by authorities and questioned about my research regarding the use of illegal weapons in Gaza, my mail and Facebook accounts were blocked , And I received strong hints that my life is at risk and I need to be silent and keep low.
But I'm not going anywhere.
They may close my communication channels again,but that does not mean I'm not here, I'll find a way to get the information out to you,and I trust you will echo it on, go down with it to the streets ,And demand your representatives, your government to stop funding the slaughter in your name,to boycott Israel and to stop the bloodshed in Gaza.The whole world is watching now, history is being made. I'm counting on you."
The Shuja'iyya massacre took place during intense fighting between Hamas forces and the Israeli military. The killing resulted in the death of 72 Palestinians, among whom 17 were children. It also resulted in the death of 13 Israeli soldiers.
More: http://globalvoicesonline(...)-in-gazas-shujaiyya/
Ja, het liefst vandaag nog.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moeten de nederzettingen stoppen?
Hamas is een verzetsgroep die terrorisme als middel nastreeft. Beide begrijp ik, maar ik accepteer terrorisme simpelweg niet.quote:hoe denk je over hamas, een terroristische organisatie, verzetsgroep of beide?
Realistisch oplossing voor vrede? Terugtrekken naar de 1967 grenzen en dan afhankelijk van waar dat op uitloopt een grote muur om de West Bank en Gaza bouwen of de blokkade opheffen om zo de weg vrij te maken naar (economische) relaties.quote:wat zie je als een realistische oplossing enz.
Het gaat hem puur erom dat hij dat excuus kan gebruiken dat de Palestijnen helemaal geen vrede willen, het gaat niet om een eerlijke voorstel. Dat is één de van de propaganda argumenten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is echt flauwekul! De Palestijnen hebben helemaal geen luchtmacht, maar wel veel belang bij water. Water is geen aanvalswapen, dus je argument slaat nergens op.
[..]
"without going into specifics" "gradual withdrawal while retaining control" "limited land swap"
Ja, dat snap ik wel dat Israel akkoord gaat. En de Palestijnen niet.
Dan moet je dus verder onderhandelen, tot je het wel eens bent.
Tot BEIDE partijen het eens zijn.
Hoe kun je nou in redelijkheid de Palestijnen verwijten het niet eens te zijn met dit onevenwichtige voorstel?
Ik ben het hier helemaal mee eens en hoop dat het gebeurt. Hoewel de kans ervoor vervlogen is helaas.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:52 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ja, het liefst vandaag nog.
[..]
Hamas is een verzetsgroep die terrorisme als middel nastreeft. Beide begrijp ik, maar ik accepteer terrorisme simpelweg niet.
[..]
Realistisch oplossing voor vrede? Terugtrekken naar de 1967 grenzen en dan afhankelijk van waar dat op uitloopt een grote muur om de West Bank en Gaza bouwen of de blokkade opheffen om zo de weg vrij te maken naar (economische) relaties.
Alleen weet ik dat de huidige regering de nederzettingen (alles over de 1967 grens) niet op wil geven, de macht van mensen die positief tegenover nederzettingen redelijk groot is, de Israëlische bevolking enorm optimistisch is als het neerkomt op een mogelijke oplossing (en de bijbehorende concessies die er dan gedaan moeten worden) en er een gebrek is aan goede linkse leiders en partijen.
Dus eigenlijk denk ik niet dat een oplossing tot vrede sowieso realistisch is, het enige wat realistisch is is een voortzetting van de status quo.
Je kan gerust doorvragen.
Ik heb er niets aan toe te voegen..quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:52 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
[..]
Hamas is een verzetsgroep die terrorisme als middel nastreeft. Beide begrijp ik, maar ik accepteer terrorisme simpelweg niet.
[..]
Realistisch oplossing voor vrede? Terugtrekken naar de 1967 grenzen en dan afhankelijk van waar dat op uitloopt een grote muur om de West Bank en Gaza bouwen of de blokkade opheffen om zo de weg vrij te maken naar (economische) relaties.
Alleen weet ik dat de huidige regering de nederzettingen (alles over de 1967 grens) niet op wil geven, de macht van mensen die positief tegenover nederzettingen redelijk groot is, de Israëlische bevolking enorm optimistisch is als het neerkomt op een mogelijke oplossing (en de bijbehorende concessies die er dan gedaan moeten worden) en er een gebrek is aan goede linkse leiders en partijen.
Dus eigenlijk denk ik niet dat een oplossing tot vrede sowieso realistisch is, het enige wat realistisch is is een voortzetting van de status quo.
HAMAS moet stoppen met hun agressie, ze zullen toch nooit in slagen om Israël te vernietigen, ze vernietigen alleen hun eigen geluk, toekomst, economie en gezondheidquote:Op maandag 4 augustus 2014 01:52 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik heb nog een vraagquote:
Je gaat echt helemaal voorbij aan wat jamesdeen zegt!quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
HAMAS moet stoppen met hun agressie, ze zullen toch nooit in slagen om Israël te vernietigen, ze vernietigen alleen hun eigen geluk, toekomst, economie en gezondheid
Sterk stukkie alleen je mist wat alinea's.quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:04 schreef wolferl het volgende:
Wat een stel hypocrieten die 'Free Palastina' betogers. Ze verwijten Israël van genocide, apartheid, en moderne Hitlers (sneue vergelijking). Aan de andere kant van het verhaal hoor je ze niet over Hamas, die toch zeker dezelfde radicale en bloederige status hebben als ISIS, Al Qaida, Boko Haram en SPLA (Sudan People's Liberation Army). De olijk lijkende demonstranten met hun Isis en Hamas vlaggen. De Isis vlag was verboden trouwens tijdens de Amsterdam demonstratie. Deze mensen die niet eens de achtergrond weten of laat staan wat er daadwerkelijk gebeurd. Deze onwetenden wapperen met dit soort vlaggen schreeuwen dat Israël Palestijnse mensen vermoord. Dat Amerika ze helpt. Onschuldige mensen. Kleine kinderen worden gedood. Maar vergeten ze dat Israël word bestookt met raketten vanuit de Gazastrook. Dat Israël vind dat zij het recht hebben hun mensen te beschermen met wapens. Vergeten die demonstranten dat Hamas (de werkelijke boosdoener daar) zijn wapens beschermd met burgers. Als zijne menselijk schild. Dat Hamas zijn terroristen stuurt vanuit gouden paleizen in Qatar en Abu dhabi. En o zo hypocriet. Op hetzelfde moment dat deze jankbalken op de Dam liepen te janken richting alles wat pro joods is...was in Enschede een stille optocht van Syrische orthodoxe christenen. Die in de afgelopen jaren zijn verdreven uit Syrië. Tienduizenden zijn afgeslacht omdat ze niet moslim waren. En die mensen die orthodoxe christenen zijn modern. En dat mag niet in moslim radicale gebieden. Ook hedendaags worden in Irak door diezelfde Isis (den haagistan liepen ze ook pro Isis te mekkeren) slacht alles af wat niet moslim is. Mag ik dan vragen waarom daar niet iets aan gedaan word. Waarom lopen er van die rib broek socialisten mee die interessant lopen te doen met Yasser Arafat sjaaltjes. Ik ben geen pro of anti jood. Alhoewel ik wel joods ben. Maar hier word ik schijtziek van. Ik ben nu gewoon helemaal klaar met moslims. En het ergste is nog dat mijn jongste neefje moslim is geworden en gaat trouwen met een Turkse die van de week gewoon even meedeelde dat ze een diepe haat aan joden heeft. Je begrijpt dat ik geen trek heb in Turks Fruit tijdens december.
Ik had het naar iemand ge-Whatsapp'd. Dus moest het copy pastenquote:Op maandag 4 augustus 2014 02:07 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Sterk stukkie alleen je mist wat alinea's.
Dit wil ik nog wel eens zien bij daglicht.quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:05 schreef El_Matador het volgende:
Stukje geschiedenis en dat joden en Palestijnen prima samen kunnen leven. Voordat het zionisme in zwang kwam.
Appen over zulke dingen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:09 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik had het naar iemand ge-Whatsapp'd. Dus moest het copy pasten
Ben niet iemand die klaagt over het weer. Praat liever over echte problematiek in de wereld. Gelukkig vrienden van mij ook. Vandaar dat we op whatsapp overal over praten. Bijna overal.quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Appen over zulke dingen?
Ahahah
Ik snap niet waarom je Syrië, Nigeria en Irak opnoemt. Jij denkt dat iedereen die opkomt voor Palestina een moslim is en met een ISIS vlag rondloopt? Dat doet de media het wel erg goed als je werkelijk zo denkt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:04 schreef wolferl het volgende:
Wat een stel hypocrieten die 'Free Palastina' betogers. Ze verwijten Israël van genocide, apartheid, en moderne Hitlers (sneue vergelijking). Aan de andere kant van het verhaal hoor je ze niet over Hamas, die toch zeker dezelfde radicale en bloederige status hebben als ISIS, Al Qaida, Boko Haram en SPLA (Sudan People's Liberation Army). De olijk lijkende demonstranten met hun Isis en Hamas vlaggen. De Isis vlag was verboden trouwens tijdens de Amsterdam demonstratie. Deze mensen die niet eens de achtergrond weten of laat staan wat er daadwerkelijk gebeurd. Deze onwetenden wapperen met dit soort vlaggen schreeuwen dat Israël Palestijnse mensen vermoord. Dat Amerika ze helpt. Onschuldige mensen. Kleine kinderen worden gedood. Maar vergeten ze dat Israël word bestookt met raketten vanuit de Gazastrook. Dat Israël vind dat zij het recht hebben hun mensen te beschermen met wapens. Vergeten die demonstranten dat Hamas (de werkelijke boosdoener daar) zijn wapens beschermd met burgers. Als zijne menselijk schild. Dat Hamas zijn terroristen stuurt vanuit gouden paleizen in Qatar en Abu dhabi. En o zo hypocriet. Op hetzelfde moment dat deze jankbalken op de Dam liepen te janken richting alles wat pro joods is...was in Enschede een stille optocht van Syrische orthodoxe christenen. Die in de afgelopen jaren zijn verdreven uit Syrië. Tienduizenden zijn afgeslacht omdat ze niet moslim waren. En die mensen die orthodoxe christenen zijn modern. En dat mag niet in moslim radicale gebieden. Ook hedendaags worden in Irak door diezelfde Isis (den haagistan liepen ze ook pro Isis te mekkeren) slacht alles af wat niet moslim is. Mag ik dan vragen waarom daar niet iets aan gedaan word. Waarom lopen er van die rib broek socialisten mee die interessant lopen te doen met Yasser Arafat sjaaltjes. Ik ben geen pro of anti jood. Alhoewel ik wel joods ben. Maar hier word ik schijtziek van. Ik ben nu gewoon helemaal klaar met moslims. En het ergste is nog dat mijn jongste neefje moslim is geworden en gaat trouwen met een Turkse die van de week gewoon even meedeelde dat ze een diepe haat aan joden heeft. Je begrijpt dat ik geen trek heb in Turks Fruit tijdens december.
App als discussieforum..quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:25 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ben niet iemand die klaagt over het weer. Praat liever over echte problematiek in de wereld. Gelukkig vrienden van mij ook. Vandaar dat we op whatsapp overal over praten. Bijna overal.
Valt me ook op. Beide partijen hebben schuld en een weldenkend mens staat neutraal in dit conflict.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
Knap dat sommige users nog steeds volhouden dat een van de twee strijdende partijen de 'moraal highground' heeft.
Interessante postquote:
Ik zie mijzelf ook als pro-Israel, maar dat betekent niet dat ik pro-de huidige regering ben of pro-alles wat Israel doet(/heeft gedaan). Je zal mij in ieder geval niet treffen bij een 'pro-israel demonstratie' een dezer dagen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb er niets aan toe te voegen..
Maar ik dacht altijd dat jij nogal pro-Israel was...
Uh?quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:33 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Interessante post, ik reserveer 'm voor morgen want ik ben echt te moe om je nu nog een volledig antwoord te geven.
[..]
Ik zie mijzelf ook als pro-Israel, maar dat betekent niet dat ik pro-de huidige regering ben of pro-alles wat Israel doet(/heeft gedaan). Je zal mij in ieder geval niet treffen bij een 'pro-israel demonstratie' een dezer dagen.
Nou nou, als de ene partij mensenrechten schendt en aan collectief straffen doet, kan je moeilijk neutraal blijven. Hamas zit verkeerd met de raketaanvallen alhoewel iedereen zo zou reageren op nederzettingen. De statistieken liegen niet en de vele burgerdoden hadden voorkomen kunnen worden met de wapens die Israël bezit.quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Valt me ook op. Beide partijen hebben schuld en een weldenkend mens staat neutraal in dit conflict.
Waarom noem je SPLA (niet-moslims die een goede relatie hebben met Israël)quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:04 schreef wolferl het volgende:
Wat een stel hypocrieten die 'Free Palastina' betogers. Ze verwijten Israël van genocide, apartheid, en moderne Hitlers (sneue vergelijking). Aan de andere kant van het verhaal hoor je ze niet over Hamas, die toch zeker dezelfde radicale en bloederige status hebben als ISIS, Al Qaida, Boko Haram en SPLA (Sudan People's Liberation Army).
IDF-propaganda.quote:Vergeten die demonstranten dat Hamas (de werkelijke boosdoener daar) zijn wapens beschermd met burgers. Als zijne menselijk schild.
Denk het niet. En al helemaal niet uit Abu Dhabi.quote:Dat Hamas zijn terroristen stuurt vanuit gouden paleizen in Qatar en Abu dhabi.
Jij was daarbij?quote:Op hetzelfde moment dat deze jankbalken op de Dam liepen te janken richting alles wat pro joods is...was in Enschede een stille optocht van Syrische orthodoxe christenen.
Ik denk dat je overdrijft.quote:Die in de afgelopen jaren zijn verdreven uit Syrië. Tienduizenden zijn afgeslacht omdat ze niet moslim waren.
Steunen ze toevallig de dictator c.q. massamoordenaar van Syrië?quote:En die mensen die orthodoxe christenen zijn modern.
Er wordt genoeg gedaan, dat jij het niet ziet betekent niet dat er niets aan gedaan wordt.quote:Ook hedendaags worden in Irak door diezelfde Isis (den haagistan liepen ze ook pro Isis te mekkeren) slacht alles af wat niet moslim is. Mag ik dan vragen waarom daar niet iets aan gedaan word.
Je bent dus anti-moslimsquote:Ik ben geen pro of anti jood. Alhoewel ik wel joods ben. Maar hier word ik schijtziek van. Ik ben nu gewoon helemaal klaar met moslims.
quote:En het ergste is nog dat mijn jongste neefje moslim is geworden en gaat trouwen met een Turkse die van de week gewoon even meedeelde dat ze een diepe haat aan joden heeft. Je begrijpt dat ik geen trek heb in Turks Fruit tijdens december.
Dat zegt niets, het gaat om zijn mening.quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:59 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Hij heeft een UI van Herzl, zegt genoeg, kom op.
Komt die er dan?quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:33 schreef jamesdeen het volgende:
Je zal mij in ieder geval niet treffen bij een 'pro-israel demonstratie' een dezer dagen.
Dat is niet goed te praten, maar de raketaanvallen op Israël evenmin. Als ze Israël met rust laten en niet uit de tent lokken blijven ook de levens van hun kinderen bespaard.quote:Op maandag 4 augustus 2014 03:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ja, sommige mensen steunen het uitmoorden van kindertjes
Dat is alleen zo als de nederzettingen er niet waren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 03:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is niet goed te praten, maar de raketaanvallen op Israël evenmin. Als ze Israël met rust laten en niet uit de tent lokken blijven ook de levens van hun kinderen bespaard.
In principe ben ik ook pro-Israël, eindelijk een land dat niet met zich laat sollen en keihard terugslaat tegen het moslimterrorisme.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 03:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is niet goed te praten, maar de raketaanvallen op Israël evenmin. Als ze Israël met rust laten en niet uit de tent lokken blijven ook de levens van hun kinderen bespaard.
In principe ben ik ook pro-Israël, eindelijk een land dat niet met zich laat sollen en keihard terugslaat tegen het moslimterrorisme.
Die nederzettingen zijn de schuld van de Israëlische regering, niet van de gemiddelde Israëlische burger. Het lukraak wat raketten richting Israël knallen is dus niet alleen zinloos maar zal ook nooit een oplossing creëren en het verandert niets aan de bouw van nederzettingen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 03:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is alleen zo als de nederzettingen er niet waren.
Waren die er niet dan was ik ook pro Israel tot en met.
Verzet je dan tegen de juiste mensen. Als mijn buurman in mijn tuin van alles kapotmaakt en dingen gaat neerzetten dan bespreek ik het met hem of pak hem aan. Waarom zou ik als reactie daarop bijvoorbeeld zijn kinderen gaan slaan? Die hebben er niets mee te maken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Die raketaanvallen komen niet uit het niets, dat is verzet tegen de onderdrukking, bezetting en kolonisering van Israel.
Wat een hippie gelul dit..quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die nederzettingen zijn de schuld van de Israëlische regering, niet van de gemiddelde Israëlische burger. Het lukraak wat raketten richting Israël knallen is dus niet alleen zinloos maar zal ook nooit een oplossing creëren en het verandert niets aan de bouw van nederzettingen.
Het is ook verbazingwekkend waarom de aanslagen van moslimgroepering ook altijd op onschuldige burgers zijn gericht. En als het Westen dan reageert is het vaak juist om burgers te ontzien, dus zoveel mogelijk militaire targets.
Israël doet dat veel minder: "zij knallen op ons, wij knallen terug'', misschien is dat de taal de moslims wel begrijpen en anders over een paar maanden wel. Ik heb wel begrip voor die aanpak, al is het natuurlijk zeer triest dat onschuldige burgers hier het slachtoffer van zijn.
We zien het ja, Hamas heeft tot dusver bijna alleen militaire targets gedood, Israel heeft meer dan 1500 onschuldigen gedood. Sja.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die nederzettingen zijn de schuld van de Israëlische regering, niet van de gemiddelde Israëlische burger. Het lukraak wat raketten richting Israël knallen is dus niet alleen zinloos maar zal ook nooit een oplossing creëren en het verandert niets aan de bouw van nederzettingen.
Het is ook verbazingwekkend waarom de aanslagen van moslimgroepering ook altijd op onschuldige burgers zijn gericht. En als het Westen dan reageert is het vaak juist om burgers te ontzien, dus zoveel mogelijk militaire targets.
Israël doet dat veel minder: "zij knallen op ons, wij knallen terug'', misschien is dat de taal de moslims wel begrijpen en anders over een paar maanden wel. Ik heb wel begrip voor die aanpak, al is het natuurlijk zeer triest dat onschuldige burgers hier het slachtoffer van zijn.
In ieder geval de burgers van Israël met rust latenquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een hippie gelul dit..
Vertel eens, wat moeten de Palestijnen dan als reactie geven tegen de bezetters? confetti?
Je verzet je toch tegen de staat ISRAEL, niet tegen een willekeurig land dat er niks mee te maken heeftquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Verzet je dan tegen de juiste mensen. Als mijn buurman in mijn tuin van alles kapotmaakt en dingen gaat neerzetten dan bespreek ik het met hem of pak hem aan. Waarom zou ik als reactie daarop bijvoorbeeld zijn kinderen gaan slaan? Die hebben er niets mee te maken.
Dat doen ze aardig, Israel daarentegen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
In ieder geval de burgers van Israël met rust laten
Nee. De reden dat Hamas weinig burgers dood is omdat Israël een vrij sterk afweersysteem heeft. En natuurlijk Israël militair en technologisch superieur, het is dus sowieso dom van Hamas om Israël steeds uit te dagen en te provoceren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:02 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
We zien het ja, Hamas heeft tot dusver bijna alleen militaire targets gedood, Israel heeft meer dan 1500 onschuldigen gedood. Sja.
Als je begrip hebt voor die aanpak, heb je dus ook begrip voor terrorisme. Fijn om te weten.
Dus jij vindt dat vrouwen en kinderen van Israël schuldig zijn aan de bouw van nederzettingen? Dan is het net zo logisch te stellen dat kinderen en vrouwen van Hamas schuldig zijn aan raketaanvallen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:03 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Je verzet je toch tegen de staat ISRAEL, niet tegen een willekeurig land dat er niks mee te maken heeft
Door je westerse, decadente bril is dat "dom"..quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee. De reden dan Hamas weinig burgers dood is omdat Israël een vrij sterk afweersysteem heeft. En natuurlijk Israël militair en technologisch superieur, het is dus sowieso dom van Hamas om Israël steeds uit te dagen en te provoceren.
Ach krijgen we dat standaard non-argument weer.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee. De reden dan Hamas weinig burgers dood is omdat Israël een vrij sterk afweersysteem heeft. En natuurlijk Israël militair en technologisch superieur, het is dus sowieso dom van Hamas om Israël steeds uit te dagen en te provoceren.
Ik denk dat Israel meer provoceert dan Hamas. Bovendien het bombarderen van vrouwen en kinderen versus het doden van IDFmilitairen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:04 schreef Shreyas het volgende:
het is dus sowieso dom van Hamas om Israël steeds uit te dagen en te provoceren.
Wat is dit voor onzin weer... ten eerste is Likud de regerende partij, een extreemrechtste partij, die 100% voor de nederzettingen zijn en o.a. apartheid. Gekozen door het volk.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat vrouwen en kinderen van Israël schuldig zijn aan de bouw van nederzettingen? Dan is het net zo logisch te stellen dat kinderen en vrouwen van Hamas schuldig zijn aan raketaanvallen.
Dat komt door het afweersysteem van Israël uiteraard.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat Israel meer provoceert dan Hamas. Bovendien het bombarderen van vrouwen en kinderen versus het doden van IDFmilitairen.
Ik zeg niet dat ik de oplossing weet voor het probleem, maar dit is zeker niet de oplossing. Want je geeft Israël dan de kans om ''te reageren'' en veel meer schade aan te richten. En er verandert 0,0 aan de bouw van nederzettingen. Dus leuk dat verzet van hun, het werkt averechts en maakt alles van kwaad tot erger.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Door je westerse, decadente bril is dat "dom"..
Maar voor hen is het verzet, verzet tegen de bezetter. Nogmaals, wat moeten ze dan doen? slingers? confetti?
quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:08 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik de oplossing weet voor het probleem, maar dit is zeker niet de oplossing. Want je geeft Israël dan de kans om ''te reageren'' en veel meer schade aan te richten. En er verandert 0,0 aan de bouw van nederzettingen. Dus leuk dat verzet van hun, het werkt averechts en maakt alles van kwaad tot erger.
Dus is elke burger, elke vrouw en elk kind per definitie schuldig?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:07 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin weer... ten eerste is Likud de regerende partij, een extreemrechtste partij, die 100% voor de nederzettingen zijn en o.a. apartheid. Gekozen door het volk.
Dat is niet alleen vragen om moeilijkheden maar het is ook gewoon een terreurdaad.quote:Hamas verzet zich tegen de staat die zijn land bezet, ze hebben veredelde vuurpijlen die ze niet kunnen richten, alleen vuren.
Nee hoor, ik draai de boel niet om, hier ben ik het mee eensquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Je draait de boel volkomen om, de nederzettingen moeten stoppen.
Een reactie die niets oplevert, alles van kwaad tot erger maakt en averechts werkt. Er verdwijnt niet 1 nederzetting en er komen er wellicht tientallen bij.quote:Hamas is slechts een reactie op de nederzettingen.
Geef mij maar statistieken van die o-zo onschuldige vrouw en kind die Hamas als regerende partij heeft vermoord en plaats die vervolgens in context met hoeveel onschuldigen Israel heeft vermoord. Tot dusver heeft Hamas vrijwel alleen IDF soldaten gedood.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus is elke burger, elke vrouw en elk kind per definitie schuldig?
[..]
Dat is niet alleen vragen om moeilijkheden maar het is ook gewoon terreurdaad.
Je snapt het niet. Je kan onmogelijk hamas vragen om te stoppen, als de nederzettingen, onderdrukking van de Palestijnen niet stoppen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee hoor, ik draai de boel niet om, hier ben ik het mee eens
[..]
Een reactie die niets oplevert, alles van kwaad tot erger maakt en averechts werkt. Er verdwijnt niet 1 nederzetting en er komen er wellicht tientallen bij.
Waar heb je het over ? Dan zijn de vrouwen en kinderen in Palestina toch ook niet schuldig ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus is elke burger, elke vrouw en elk kind per definitie schuldig?
[..]
Dat is niet alleen vragen om moeilijkheden maar het is ook gewoon een terreurdaad.
Dus dat.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Je kan onmogelijk hamas vragen om te stoppen, als de nederzettingen, onderdrukking van de Palestijnen niet stoppen.
Kom op man, leef je een beetje in.
Zolang Israel de bezetter is is er geen kans op vrede !quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:14 schreef Sobieski het volgende:
Zolang Hamas aanwezig is, heeft onderhandelen geen zin. Als nou alle Raketten, Tunnels en Hamas uit Gaza verdwenen zijn, is er kans op vrede.
Je komt later in de discussie, dus als je wilt reageren, lees dan eerste de voorgaande posts dan snap je het misschienquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waar heb je het over ? Dan zijn de vrouwen en kinderen in Palestina toch ook niet schuldig ?
+ 1quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:14 schreef Sobieski het volgende:
Zolang Hamas aanwezig is, heeft onderhandelen geen zin. Als nou alle Raketten, Tunnels en Hamas uit Gaza verdwenen zijn, is er kans op vrede.
Heb het gelezen Henk...quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je komt later in de discussie, dus als je wilt reageren, lees dan eerste de voorgaande posts dan snap je het misschien
Israël heeft recht op bestaan, net als Koerdistan dat heeft.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Zolang Israel de bezetter is is er geen kans op vrede !
ik ben heel blij dat je zo denkt, maar er is ook nog een periode voor Hamas geweest waar Israel alle mogelijkheden op vrede had verkloot. Denk eens aan de oslo akkoorden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:14 schreef Sobieski het volgende:
Koerdistan bestaat niet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:15 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Israël heeft recht op bestaan, net als Koerdistan dat heeft.
Hamas weet precies hoe Israël gaat reageren en eveneens dat het niets gaat opleveren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Je kan onmogelijk hamas vragen om te stoppen, als de nederzettingen, onderdrukking van de Palestijnen niet stoppen.
Kom op man, leef je een beetje in.
Palestina heeft recht op bestaan net zoals Israel en de rest dat heeft....quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:15 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Israël heeft recht op bestaan, net als Koerdistan dat heeft.
Ok Ingridquote:
Je wil het niet snappen, laat maar dan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hamas weet precies hoe Israël gaat reageren en eveneens dat het niets gaat opleveren.
Israel weet precies hoe Hamas gaat reageren...quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hamas weet precies hoe Israël gaat reageren en eveneens dat het niets gaat opleveren.
Jammer dat je weer gaat herhalen wat je net zei.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Inderdaad en uiteindelijk zal Hamas het altijd verliezen van het superieure Israël. Het is hetzelfde als een kleuter die steeds een jongen van groep 8 uitdaagt omdat hij zijn speelgoed afpakt. En steeds wordt hij in elkaar geslagen en steeds gaat hij weer het gevecht aan als zijn speelgoed wordt afgepakt. We begrijpen allemaal dat die kleuter opkomt voor zijn rechten, maar vele zullen hem toch op den duur adviseren om niet meer dat gevecht aan te gaan en misschien die jongen van groep 8 trachten op een andere manier te benaderen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Israel weet precies hoe Hamas gaat reageren...
Koerdistan bestaat niet. Droom lekker verder.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:18 schreef Sobieski het volgende:
Goed dat Israël het land uitbreidt zodat zoveel mogelijk christelijke Arabieren en atheïsten naast de joden in een seculiere staat kunnen leven. Voor een sterk Koerdistan geldt overigens hetzelfde.
Blij dat je doorhebt dat Hamas en de Palestijnen op komen voor hun rechten !quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Inderdaad en uiteindelijk zal Hamas het altijd verliezen van het superieure Israël. Het is hetzelfde als een kleuter die steeds een jongen van groep 8 uitdaagt omdat hij zijn speelgoed afpakt. En steeds wordt hij in elkaar geslagen en steeds gaat hij weer het gevecht aan als zijn speelgoed wordt afgepakt. We begrijpen allemaal dat die kleuter opkomt voor zijn rechten, maar vele zullen hem toch op den duur adviseren om niet meer dat gevecht aan te gaan en misschien die jongen van groep 8 trachten op een andere manier te benaderen.
Daarom moet het er ook komen. Net als Israël.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
Koerdistan bestaat niet. Droom lekker verder.
Dat heb ik allang door schat, maar de manier waarop werkt averechts en maakt alles van kwaad tot erger.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Blij dat je doorhebt dat Hamas en de Palestijnen op komen voor hun rechten !
Haha, een echte Koerd. Israel en de nederzettingen steunen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:18 schreef Sobieski het volgende:
Goed dat Israël het land uitbreidt zodat zoveel mogelijk christelijke Arabieren en atheïsten naast de joden in een seculiere staat kunnen leven. Voor een sterk Koerdistan geldt overigens hetzelfde.
Uiteindelijk zal het recht zegevierenquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat heb ik allang door schat, maar de manier waarop werkt averechts en maakt alles van kwaad tot erger.
Wat een kinderlijke naïviteit, nou ja droom lekker verderquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal het recht zegevieren![]()
Hun eer om lukraak raketten op Israël af te schieten? Ik zou niet toegeven aan mijn bezetter, maar ik zou ook geen acties ondernemen die de onschuldige burgers van mijn land in gevaar zouden kunnen brengen. En Hamas weet precies dat dat gaat gebeuren.quote:Voor jou is het misschien kansloos maar het is wel hun eer. Zij kunnen niet toegeven aan de bezetter. Dat zou jij ook niet doen.
Ah, daarom steun je een regime dat muren om zijn buren bouwt en die grenzen baseert op etnische en op verzonnen godjes gebaseerde "principes".quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:22 schreef Sobieski het volgende:
Hopelijk komt er ooit een dag dat landen, grenzen en verzonnen goden tot het verleden behoren. Maar ik heb stille hoop.
Worden nog steeds misbruikt door Hamas. Free Gaza from Hamas!quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoe gaat het trouwens met de mensen in Gaza ?
Hij is Koerd.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, daarom steun je een regime dat muren om zijn buren bouwt en die grenzen baseert op etnische en op verzonnen godjes gebaseerde "principes".
Hoe moet het verzet dan ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:23 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat een kinderlijke naïviteit, nou ja droom lekker verder
[..]
Hun eer om lukraak raketten op Israël af te schieten? Ik zou niet toegeven aan mijn bezetter, maar ik zou ook geen acties ondernemen die de onschuldige burgers van mijn land in gevaar zouden kunnen brengen. En Hamas weet precies dat dat gaat gebeuren.
Free gaza from Israëlquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:24 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Worden nog steeds misbruikt door Hamas. Free Gaza from Hamas!
Wablief? De helft van de Israelis is seculier. De muur is behoorlijk effectief tegen de terroristen. Je moet eens Son of Hamas lezen. Die held strijdt tegen de groepering van zijn eigen vader.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:24 schreef El_Matador het volgende:
Ah, daarom steun je een regime dat muren om zijn buren bouwt en die grenzen baseert op etnische en op verzonnen godjes gebaseerde "principes".
Het verzet zal op den duur moeten stoppen, dat klinkt ongeloofwaardig voor jou, maar het is de enige oplossing.quote:
Waarom zou ik Arabieren haten?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |