abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143035819
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar brengt het hebben van 'grotere' wapens niet ook een grotere verantwoordelijkheid met zich mee?
Niet perse, want die wapens zijn er om af te schrikken. Als dat niet helpt en Hamas gaat door met schieten, moet je ze gebruiken ook.
pi_143035833
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als die persoon gelooft dat hij er eerst woonde en jij het van hem gestolen hebt en jij gelooft dat jij er eerst woonde en hij het van jou gestolen heeft, blijven jullie toch in een vicieuze cirkel zitten.

Hij ziet jou als bezetter, jij hem. Kwestie van perspectief.
Als je die metafoor al gebruikt, dan zijn het niet de Palestijnen die het huis van de joden gestolen hebben, maar de Romeinen.
En dan bestaat er iets als verjaring en, in het Nederlandse recht, de eigendomsoverdracht door verjaring. Het is heel goed aannemelijk te maken dat de Palestijnen indertijd te goeder trouw waren en de joden nu bepaald niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143035853
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is precies het punt. Beiden ben je over de zeik dat je huis gestolen is, en beiden acht je jezelf in het gelijk. Los van wat er daadwerkelijk gebeurt is, of wie het daadwerkelijke stelen gedaan heeft.

Perspectief.
Tja.. laten we de blanke bevolking in de VS dan ook maar afmaken.

En zo blijft de geweld-cirkel doorgaan. Bommetje hier, bommetje daar, gezellig man.
pi_143035864
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:25 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Heb ik nooit gezegd.
Je refereert er wel elke keer naar zodra iemand begint over een bizar aantal Palestijnse doden of wil je hier mee aantonen hoe slecht Hamas is. Alsof niet iedereen dat allang weet, niemand die een woord klaagt over het ombrengen van vermeend Hamas strijders....
pi_143035931
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is precies het punt. Beiden ben je over de zeik dat je huis gestolen is, en beiden acht je jezelf in het gelijk. Los van wat er daadwerkelijk gebeurt is, of wie het daadwerkelijke stelen gedaan heeft.

Perspectief.
Daar heb je een goed punt. En dat is dan ook precies de reden dat vestiging van burgers van een bezettende macht in bezette gebieden door de VN verboden is.
En dat is ook waarom er verjaring bestaat en er verschil is tussen verjaring te goeder trouw en verjaring te kwader trouw.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:32:15 #86
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143035945
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je die metafoor al gebruikt, dan zijn het niet de Palestijnen die het huis van de joden gestolen hebben, maar de Romeinen.
En dan bestaat er iets als verjaring en, in het Nederlandse recht, de eigendomsoverdracht door verjaring. Het is heel goed aannemelijk te maken dat de Palestijnen indertijd te goeder trouw waren en de joden nu bepaald niet.
Ik oordeel ook niet welke van de twee gelijk heeft, ik zeg alleen dat wie de bezetter is een kwestie van perspectief is. Beide partijen zullen daar anders over denken.

Daarbij vind ik het een kutmetafoor en hou ik niet van die bullshit met halfscheve vergelijkingen, maar als iemand ermee aankomt vind ik het ook zo lullig dat zo te zeggen, dus ga ik gewoon mee in de gebruikte metafoor
Laffe huichelaar
pi_143035950
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je refereert er wel elke keer naar zodra iemand begint over een bizar aantal Palestijnse doden of wil je hier mee aantonen hoe slecht Hamas is. Alsof niet iedereen dat allang weet, niemand die een woord klaagt over het ombrengen van vermeend Hamas strijders....
Feit is wel dat het moeilijk te bepalen is wie nou Hamas is en wie niet. Dat is precies het punt. Het leger van Israel is gescheiden van de bevolking. Hamas is dat niet, en daarom vallen er zoveel burgerdoden.
pi_143036016
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:20 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ja, ik vat het even samen...

We hebben helaas ook niet genoeg voorzieningen om al die groepen mensen die door conflicten of andere redenen gevlucht zijn allemaal even goed op te vangen. Op zich is het helemaal niet zo'n gek idee om een soort van kolonie onder VN mandaat met internationale steun in de Sinai te bouwen o.i.d., zodat al die verschillende groepen mensen die eigenlijk nergens terecht kunnen een 'eigen' bestaan kunnen opbouwen. Groenland is aan het ontdooien, dat zou in de toekomst ook een optie zijn.
Waarom neemt Europa ze gewoon niet allemaal ff op? Frankrijk en Duitsland hebben plek zat.
pi_143036033
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik oordeel ook niet welke van de twee gelijk heeft, ik zeg alleen dat wie de bezetter is een kwestie van perspectief is. Beide partijen zullen daar anders over denken.

Daarbij vind ik het een kutmetafoor en hou ik niet van die bullshit met halfscheve vergelijkingen, maar als iemand ermee aankomt vind ik het ook zo lullig dat zo te zeggen, dus ga ik gewoon mee in de gebruikte metafoor
Als je de metafoor niet gebruikt, moet je meteen praten over de beide claims: 2000 jaar geleden was het van ons vs 70 jaar geleden was het van ons. Zou inderdaad ook mijn voorkeur hebben.
pi_143036053
Israël doet sinds 67 aan nederzettingen, de geschiedenis daarvoor is irrelevant.
pi_143036070
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:34 schreef theunderdog het volgende:
Israël doet sinds 67 aan nederzettingen, de geschiedenis daarvoor is irrelevant.
Vinden jij en je cavia.
pi_143036089
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarom neemt Europa ze gewoon niet allemaal ff op? Frankrijk en Duitsland hebben plek zat.
Onze voorzieningen zijn niet toereikend, daarnaast werkt het niet. Die mensen zijn op doorreis, eigenlijk op zoek naar hun eigen 'land'. Dat kun je ze geven als ze het zelf moeten bouwen, dan krijgen ze er een binding mee.
pi_143036102
quote:
Israel doet al sinds ongeveer 1900 aan nederzettingen.
pi_143036109
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:35 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Vinden jij en je cavia.
Nee troll, , iedereen die wil dat dit soort conflicten stoppen vind dat.
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:36:18 #95
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143036115
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tja.. laten we de blanke bevolking in de VS dan ook maar afmaken.

En zo blijft de geweld-cirkel doorgaan. Bommetje hier, bommetje daar, gezellig man.
Dat is precies waarop ik reageer. Koos zei dat al, dat er sprake is van een uitzichtloze geweldsspiraal waaraan beide partijen schuldig zijn. Jij weersprak dat met

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het een is de bezetter, het ander is het verzet.
Wat ik wilde zeggen is dat dat juist een kwestie is van perspectief. Zo kijken beide partijen in meer of mindere mate naar de ander, vermoed ik. Dat is juist dé reden dat de geweldsspiraal doorgaat.

Dat was alles wat ik ermee duidelijk wilde maken :P
Laffe huichelaar
pi_143036126
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:26 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Ze zeggen nergens dat het hun eigen huis is.

Human Rights Watch stated that "civilians acting as human shields, whether voluntary or not, contribute indirectly to the war capability of a state. Their actions do not pose a direct risk to opposing forces. Because they are not directly engaged in hostilities against an adversary, they retain their civilian immunity from attack." Human Rights Watch also noted that the use by a state of human shields, voluntary or not, is a violation of international law, citing Protocol I of the First Geneva Convention
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_shield_action_to_Iraq
Lees je ook wat je hier neerkwakt? Het gaat om "use by a state". Deze mensen doen het uit eigen wil.
pi_143036127
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:35 schreef Nintex het volgende:

[..]

Onze voorzieningen zijn niet toereikend, daarnaast werkt het niet. Die mensen zijn op doorreis, eigenlijk op zoek naar hun eigen 'land'. Dat kun je ze geven als ze het zelf moeten bouwen, dan krijgen ze er een binding mee.
Nou heb je het over de joden in diaspora, neem ik aan?
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:36:46 #98
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143036132
quote:
Voor de betrokken partijen overduidelijk niet
Laffe huichelaar
pi_143036145
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is precies waarop ik reageer. Koos zei dat al, dat er sprake is van een uitzichtloze geweldsspiraal waaraan beide partijen schuldig zijn. Jij weersprak dat met

[..]

Wat ik wilde zeggen is dat dat juist een kwestie is van perspectief. Zo kijken beide partijen in meer of mindere mate naar de ander, vermoed ik. Dat is juist dé reden dat de geweldsspiraal doorgaat.

Dat was alles wat ik ermee duidelijk wilde maken :P
Ik vind dat onzin, wat wil je dat de Palestijnen doen dan?

Met bloemetjes gooien naar de bezetter?
pi_143036157
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee, ik zeg menselijke schilden en Hamas dat zich verstopt tussen burgers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')