abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143035227
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Er leven al heel veel Syriers, Afrikanen etc. in soortgelijke VN kampen in Griekenland, Turkije etc. . Het komt wat dat betreft niet echt uit de lucht vallen.
I know, maar als je het zo leest zoals jij het schreef, dan wordt wel duidelijk hoe achterlijk het eigenlijk is.
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:18:02 #62
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143035267
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over. Dat Israël aan nederzettingen doet is gewoon objectief aan te tonen, dat heeft niets met perspectief te maken.
Maar als zij vinden dat dat gebied eigenlijk helemaal niet van de Palestijnen is, maar ze hen uit de goedheid van hun hart toestaan daar tever blijven, zijn ze daar toch helemaal geen bezetters? En als men van daaruit dan raketten naar Israel schiet, kan ik me ook voorstellen dat Israel het zo ziet dat ze zich daartegen verzetten. Tegen het geweld uit de Gaza.

Het is een kwestie van perspectief wie hier 'goed' is en wie 'slecht'. Dat hangt ervan af wie ernaar kijkt
Laffe huichelaar
pi_143035299
quote:
Dit is nou propaganda. Dit gaat om burgers die uit eigen wil op daken van huizen gaan staan om zodoende te voorkomen dat hun huizen worden gebombardeerd. Hiermee doen ze een moreel op die barbaren van de IDF, die zich op hun beurt daar niets van aan trekken (omdat het toch maar om Gojim gaat?)
pi_143035368
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

I know, maar als je het zo leest zoals jij het schreef, dan wordt wel duidelijk hoe achterlijk het eigenlijk is.
Ja, ik vat het even samen...

We hebben helaas ook niet genoeg voorzieningen om al die groepen mensen die door conflicten of andere redenen gevlucht zijn allemaal even goed op te vangen. Op zich is het helemaal niet zo'n gek idee om een soort van kolonie onder VN mandaat met internationale steun in de Sinai te bouwen o.i.d., zodat al die verschillende groepen mensen die eigenlijk nergens terecht kunnen een 'eigen' bestaan kunnen opbouwen. Groenland is aan het ontdooien, dat zou in de toekomst ook een optie zijn.
pi_143035386
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:18 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar als zij vinden dat dat gebied eigenlijk helemaal niet van de Palestijnen is, maar ze hen uit de goedheid van hun hart toestaan daar tever blijven, zijn ze daar toch helemaal geen bezetters? En als men van daaruit dan raketten naar Israel schiet, kan ik me ook voorstellen dat Israel het zo ziet dat ze zich daartegen verzetten. Tegen het geweld uit de Gaza.

Het is een kwestie van perspectief wie hier 'goed' is en wie 'slecht'. Dat hangt ervan af wie ernaar kijkt
:')

Als iemand mij uit mijn huis jaagt en er zelf in gaat wonen, dan heeft diegene mijn huis gestolen. Of diegene nou van mening is of dat huis daadwerkelijk van mij is of niet is irrelevant.
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:22:51 #66
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143035494
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als iemand mij uit mijn huis jaagt en er zelf in gaat wonen, dan heeft diegene mijn huis gestolen. Of diegene nou van mening is of dat huis daadwerkelijk van mij is of niet is irrelevant.
Als die persoon gelooft dat hij er eerst woonde en jij het van hem gestolen hebt en jij gelooft dat jij er eerst woonde en hij het van jou gestolen heeft, blijven jullie toch in een vicieuze cirkel zitten.

Hij ziet jou als bezetter, jij hem. Kwestie van perspectief.
Laffe huichelaar
pi_143035550
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:18 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dit is nou propaganda. Dit gaat om burgers die uit eigen wil op daken van huizen gaan staan om zodoende te voorkomen dat hun huizen worden gebombardeerd. Hiermee doen ze een moreel op die barbaren van de IDF, die zich op hun beurt daar niets van aan trekken (omdat het toch maar om Gojim gaat?)
Dat zijn menselijke schilden waarin tevens ook kinderen gebruikt worden. 'Vrijwillige' menselijke schilden zijn ook een oorlogsmisdaad.
pi_143035551
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als die persoon gelooft dat hij er eerst woonde en jij het van hem gestolen hebt en jij gelooft dat jij er eerst woonde en hij het van jou gestolen heeft, blijven jullie toch in een vicieuze cirkel zitten.

Nee, ik woon er, dat is het enige dat relevant is.
pi_143035559
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het snapt. Er zijn twee kanten in dit conflict. Dit maakt Israel niet meteen de hoofdschuldige omdat ze toevallig betere wapens hebben.
pi_143035579
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:16 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Tja, Hamas zelf is blijkbaar ook al geen betrouwbare bron meer voor pro-Hamas mensen hier.
Ja en al die doden zijn een gevolg van schilden. Lekker naief
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:24:55 #71
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143035601
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:23 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het snapt. Er zijn twee kanten in dit conflict. Dit maakt Israel niet meteen de hoofdschuldige omdat ze toevallig betere wapens hebben.
Maar brengt het hebben van 'grotere' wapens niet ook een grotere verantwoordelijkheid met zich mee?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_143035610
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:23 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Dat zijn menselijke schilden waarin tevens ook kinderen gebruikt worden. 'Vrijwillige' menselijke schilden zijn ook een oorlogsmisdaad.
Vandaag heb ik geleerd: het is een oorlogsmisdaad om je eigen huis te beschermen.
pi_143035613
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja en al die doden zijn een gevolg van schilden. Lekker naief
Heb ik nooit gezegd.
pi_143035621
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar daarvoor heb jij het gestolen, en dat mag natuurlijk wel :')
pi_143035642
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:25 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Maar daarvoor heb jij het gestolen, en dat mag natuurlijk wel :')
Normaal koop of huur je een huis, maar goed.
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:26:17 #76
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143035655
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen. Als je uit je huis gejaagd bent, woon je er niet meer. De ander woont er nu, dus dat is het enige wat relevant is.

Als het dan wel relevant is dat jij er eerst woonde, dat het jouw huis is, is het ook relevant dat jij het daarvoor van die man gestolen hebt.
Laffe huichelaar
pi_143035657
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:25 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Vandaag heb ik geleerd: het is een oorlogsmisdaad om je eigen huis te beschermen.
Ze zeggen nergens dat het hun eigen huis is.

Human Rights Watch stated that "civilians acting as human shields, whether voluntary or not, contribute indirectly to the war capability of a state. Their actions do not pose a direct risk to opposing forces. Because they are not directly engaged in hostilities against an adversary, they retain their civilian immunity from attack." Human Rights Watch also noted that the use by a state of human shields, voluntary or not, is a violation of international law, citing Protocol I of the First Geneva Convention
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_shield_action_to_Iraq
pi_143035678
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:34 schreef Sobieski het volgende:
''Free Gaza from Hamas'' zou het moeten zijn. Israël heeft het recht zich te verdedigen. En ook actief te verdedigen door Hamas te ontwapenen. De honderden raketten die jaarlijks vanuit Gaza worden afgevuurd moeten voorgoed verdwijnen. Er komt pas vrede wanneer organisaties als Hamas niet meer bestaan. Eigenlijk geldt dat voor islam in het algemeen. Er komt pas vrede wanneer dit soort middeleeuwse doctrines tot de geschiedenis boeken behoren en niet meer tot de wetenschap. Dat behoort het ook niet meer in onze kringen, maar wel bij die achterlijken.

Israël kan zich gelukkig nog verdedigen tegen het islamisme. Voor de Assyriërs en overige christenen in het Midden-Oosten is het al te laat. Een eigen staat met een sterke defensie is het enige middel tegen dit soort barbaarse opvattingen.
Vet van mij.
De islam komt niet uit de middeleeuwen en is jonger dan het jodendom en het christendom waar je hem mee vergelijkt. En inderdaad zou de vrede veel geholpen zijn als het jodendom en het christendom tot de geschiedenisboeken beperkt zouden blijven.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143035698
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

[..]

Je spreekt jezelf tegen. Als je uit je huis gejaagd bent, woon je er niet meer. De ander woont er nu, dus dat is het enige wat relevant is.

Als het dan wel relevant is dat jij er eerst woonde, dat het jouw huis is, is het ook relevant dat jij het daarvoor van die man gestolen hebt.
Nee, stelen is strafbaar
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:28:12 #80
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143035760
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, stelen is strafbaar
Dat is precies het punt. Beiden ben je over de zeik dat je huis gestolen is, en beiden acht je jezelf in het gelijk. Los van wat er daadwerkelijk gebeurt is, of wie het daadwerkelijke stelen gedaan heeft.

Perspectief.
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')