App als discussieforum..quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:25 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ben niet iemand die klaagt over het weer. Praat liever over echte problematiek in de wereld. Gelukkig vrienden van mij ook. Vandaar dat we op whatsapp overal over praten. Bijna overal.
Valt me ook op. Beide partijen hebben schuld en een weldenkend mens staat neutraal in dit conflict.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
Knap dat sommige users nog steeds volhouden dat een van de twee strijdende partijen de 'moraal highground' heeft.
Interessante postquote:
Ik zie mijzelf ook als pro-Israel, maar dat betekent niet dat ik pro-de huidige regering ben of pro-alles wat Israel doet(/heeft gedaan). Je zal mij in ieder geval niet treffen bij een 'pro-israel demonstratie' een dezer dagen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb er niets aan toe te voegen..
Maar ik dacht altijd dat jij nogal pro-Israel was...
Uh?quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:33 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Interessante post, ik reserveer 'm voor morgen want ik ben echt te moe om je nu nog een volledig antwoord te geven.
[..]
Ik zie mijzelf ook als pro-Israel, maar dat betekent niet dat ik pro-de huidige regering ben of pro-alles wat Israel doet(/heeft gedaan). Je zal mij in ieder geval niet treffen bij een 'pro-israel demonstratie' een dezer dagen.
Nou nou, als de ene partij mensenrechten schendt en aan collectief straffen doet, kan je moeilijk neutraal blijven. Hamas zit verkeerd met de raketaanvallen alhoewel iedereen zo zou reageren op nederzettingen. De statistieken liegen niet en de vele burgerdoden hadden voorkomen kunnen worden met de wapens die Israël bezit.quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Valt me ook op. Beide partijen hebben schuld en een weldenkend mens staat neutraal in dit conflict.
Waarom noem je SPLA (niet-moslims die een goede relatie hebben met Israël)quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:04 schreef wolferl het volgende:
Wat een stel hypocrieten die 'Free Palastina' betogers. Ze verwijten Israël van genocide, apartheid, en moderne Hitlers (sneue vergelijking). Aan de andere kant van het verhaal hoor je ze niet over Hamas, die toch zeker dezelfde radicale en bloederige status hebben als ISIS, Al Qaida, Boko Haram en SPLA (Sudan People's Liberation Army).
IDF-propaganda.quote:Vergeten die demonstranten dat Hamas (de werkelijke boosdoener daar) zijn wapens beschermd met burgers. Als zijne menselijk schild.
Denk het niet. En al helemaal niet uit Abu Dhabi.quote:Dat Hamas zijn terroristen stuurt vanuit gouden paleizen in Qatar en Abu dhabi.
Jij was daarbij?quote:Op hetzelfde moment dat deze jankbalken op de Dam liepen te janken richting alles wat pro joods is...was in Enschede een stille optocht van Syrische orthodoxe christenen.
Ik denk dat je overdrijft.quote:Die in de afgelopen jaren zijn verdreven uit Syrië. Tienduizenden zijn afgeslacht omdat ze niet moslim waren.
Steunen ze toevallig de dictator c.q. massamoordenaar van Syrië?quote:En die mensen die orthodoxe christenen zijn modern.
Er wordt genoeg gedaan, dat jij het niet ziet betekent niet dat er niets aan gedaan wordt.quote:Ook hedendaags worden in Irak door diezelfde Isis (den haagistan liepen ze ook pro Isis te mekkeren) slacht alles af wat niet moslim is. Mag ik dan vragen waarom daar niet iets aan gedaan word.
Je bent dus anti-moslimsquote:Ik ben geen pro of anti jood. Alhoewel ik wel joods ben. Maar hier word ik schijtziek van. Ik ben nu gewoon helemaal klaar met moslims.
quote:En het ergste is nog dat mijn jongste neefje moslim is geworden en gaat trouwen met een Turkse die van de week gewoon even meedeelde dat ze een diepe haat aan joden heeft. Je begrijpt dat ik geen trek heb in Turks Fruit tijdens december.
Dat zegt niets, het gaat om zijn mening.quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:59 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Hij heeft een UI van Herzl, zegt genoeg, kom op.
Komt die er dan?quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:33 schreef jamesdeen het volgende:
Je zal mij in ieder geval niet treffen bij een 'pro-israel demonstratie' een dezer dagen.
Dat is niet goed te praten, maar de raketaanvallen op Israël evenmin. Als ze Israël met rust laten en niet uit de tent lokken blijven ook de levens van hun kinderen bespaard.quote:Op maandag 4 augustus 2014 03:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ja, sommige mensen steunen het uitmoorden van kindertjes
Dat is alleen zo als de nederzettingen er niet waren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 03:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is niet goed te praten, maar de raketaanvallen op Israël evenmin. Als ze Israël met rust laten en niet uit de tent lokken blijven ook de levens van hun kinderen bespaard.
In principe ben ik ook pro-Israël, eindelijk een land dat niet met zich laat sollen en keihard terugslaat tegen het moslimterrorisme.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 03:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is niet goed te praten, maar de raketaanvallen op Israël evenmin. Als ze Israël met rust laten en niet uit de tent lokken blijven ook de levens van hun kinderen bespaard.
In principe ben ik ook pro-Israël, eindelijk een land dat niet met zich laat sollen en keihard terugslaat tegen het moslimterrorisme.
Die nederzettingen zijn de schuld van de Israëlische regering, niet van de gemiddelde Israëlische burger. Het lukraak wat raketten richting Israël knallen is dus niet alleen zinloos maar zal ook nooit een oplossing creëren en het verandert niets aan de bouw van nederzettingen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 03:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is alleen zo als de nederzettingen er niet waren.
Waren die er niet dan was ik ook pro Israel tot en met.
Verzet je dan tegen de juiste mensen. Als mijn buurman in mijn tuin van alles kapotmaakt en dingen gaat neerzetten dan bespreek ik het met hem of pak hem aan. Waarom zou ik als reactie daarop bijvoorbeeld zijn kinderen gaan slaan? Die hebben er niets mee te maken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Die raketaanvallen komen niet uit het niets, dat is verzet tegen de onderdrukking, bezetting en kolonisering van Israel.
Wat een hippie gelul dit..quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die nederzettingen zijn de schuld van de Israëlische regering, niet van de gemiddelde Israëlische burger. Het lukraak wat raketten richting Israël knallen is dus niet alleen zinloos maar zal ook nooit een oplossing creëren en het verandert niets aan de bouw van nederzettingen.
Het is ook verbazingwekkend waarom de aanslagen van moslimgroepering ook altijd op onschuldige burgers zijn gericht. En als het Westen dan reageert is het vaak juist om burgers te ontzien, dus zoveel mogelijk militaire targets.
Israël doet dat veel minder: "zij knallen op ons, wij knallen terug'', misschien is dat de taal de moslims wel begrijpen en anders over een paar maanden wel. Ik heb wel begrip voor die aanpak, al is het natuurlijk zeer triest dat onschuldige burgers hier het slachtoffer van zijn.
We zien het ja, Hamas heeft tot dusver bijna alleen militaire targets gedood, Israel heeft meer dan 1500 onschuldigen gedood. Sja.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die nederzettingen zijn de schuld van de Israëlische regering, niet van de gemiddelde Israëlische burger. Het lukraak wat raketten richting Israël knallen is dus niet alleen zinloos maar zal ook nooit een oplossing creëren en het verandert niets aan de bouw van nederzettingen.
Het is ook verbazingwekkend waarom de aanslagen van moslimgroepering ook altijd op onschuldige burgers zijn gericht. En als het Westen dan reageert is het vaak juist om burgers te ontzien, dus zoveel mogelijk militaire targets.
Israël doet dat veel minder: "zij knallen op ons, wij knallen terug'', misschien is dat de taal de moslims wel begrijpen en anders over een paar maanden wel. Ik heb wel begrip voor die aanpak, al is het natuurlijk zeer triest dat onschuldige burgers hier het slachtoffer van zijn.
In ieder geval de burgers van Israël met rust latenquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een hippie gelul dit..
Vertel eens, wat moeten de Palestijnen dan als reactie geven tegen de bezetters? confetti?
Je verzet je toch tegen de staat ISRAEL, niet tegen een willekeurig land dat er niks mee te maken heeftquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Verzet je dan tegen de juiste mensen. Als mijn buurman in mijn tuin van alles kapotmaakt en dingen gaat neerzetten dan bespreek ik het met hem of pak hem aan. Waarom zou ik als reactie daarop bijvoorbeeld zijn kinderen gaan slaan? Die hebben er niets mee te maken.
Dat doen ze aardig, Israel daarentegen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
In ieder geval de burgers van Israël met rust laten
Nee. De reden dat Hamas weinig burgers dood is omdat Israël een vrij sterk afweersysteem heeft. En natuurlijk Israël militair en technologisch superieur, het is dus sowieso dom van Hamas om Israël steeds uit te dagen en te provoceren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:02 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
We zien het ja, Hamas heeft tot dusver bijna alleen militaire targets gedood, Israel heeft meer dan 1500 onschuldigen gedood. Sja.
Als je begrip hebt voor die aanpak, heb je dus ook begrip voor terrorisme. Fijn om te weten.
Dus jij vindt dat vrouwen en kinderen van Israël schuldig zijn aan de bouw van nederzettingen? Dan is het net zo logisch te stellen dat kinderen en vrouwen van Hamas schuldig zijn aan raketaanvallen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:03 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Je verzet je toch tegen de staat ISRAEL, niet tegen een willekeurig land dat er niks mee te maken heeft
Door je westerse, decadente bril is dat "dom"..quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee. De reden dan Hamas weinig burgers dood is omdat Israël een vrij sterk afweersysteem heeft. En natuurlijk Israël militair en technologisch superieur, het is dus sowieso dom van Hamas om Israël steeds uit te dagen en te provoceren.
Ach krijgen we dat standaard non-argument weer.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee. De reden dan Hamas weinig burgers dood is omdat Israël een vrij sterk afweersysteem heeft. En natuurlijk Israël militair en technologisch superieur, het is dus sowieso dom van Hamas om Israël steeds uit te dagen en te provoceren.
Ik denk dat Israel meer provoceert dan Hamas. Bovendien het bombarderen van vrouwen en kinderen versus het doden van IDFmilitairen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:04 schreef Shreyas het volgende:
het is dus sowieso dom van Hamas om Israël steeds uit te dagen en te provoceren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |