abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142920168
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer chte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Isralische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Isral 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost - IDF blog

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142920644
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:12 schreef Janneke141 het volgende:
Zonder context is er weinig over die foto te zeggen.
Ik geef de context net spreek er schande van!!
  donderdag 31 juli 2014 @ 14:17:09 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142920737
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:13 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Ik geef de context net spreek er schande van!!
En waar haal je die context vandaan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142920760
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En waar haal je die context vandaan?
Waarom stel je die vragen?
Doe je ook niet als Hamas iets beweert!
  donderdag 31 juli 2014 @ 14:19:50 #5
346939 Janneke141
pi_142920823
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:17 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Waarom stel je die vragen?
Omdat ik het me afvraag?
quote:
Doe je ook niet als Hamas iets beweert!
Jawel.

Dat eenzijdige "het past in mijn straatje dus het is waar, maar als het in het straatje van die ander past dan hangt het van de bron, de context of de photoshopper af en is het sowieso propaganda"-gelul komt me een beetje de neus uit. Van welke kant het dan ook komt.
pi_142920901
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat ik het me afvraag?
Vast.

[..]

quote:
Jawel.

Dat eenzijdige "het past in mijn straatje dus het is waar, maar als het in het straatje van die ander past dan hangt het van de bron, de context of de photoshopper af en is het sowieso propaganda"-gelul komt me een beetje de neus uit. Van welke kant het dan ook komt.
Bewijs maar dat je dat doet tot dusverre vind ik het hypocriet vooral.
pi_142921104
Is dit interview al langsgekomen?
http://www.dw.de/oz-lose-lose-situation-for-israel/a-17822511

Ik kan me er wel in vinden. Vooral:
quote:
The more Israeli casualties, the better it is for Hamas. The more Palestinian civilian casualties, the better it is for Hamas.
Daarom is het excessief bombarderen niet echt een goede keus naar mijn idee.
pi_142922802
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:53 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Wat een onzin :') welk belang heeft Israel om zomaar interventies uit te voeren, zonder enkele rede ? Alsof er wat te halen valt daar :')
90 % van Palestijns grondgebied ? stop maar met liegen want met dit zinnetje overtuig je me niet, gebasseerd op helemaal niets, dat is jou waarheid en die deel ik nog niet misschien.
De Palestijnen zijn nog niet in staat om voor drinkwater te zorgen, of om zelf electriciteit op te wekken, daar ligt overigens de prioriteit van Hamas ook niet, die willen de staat Israel tot de laatste joodse inwoner vernietigen, door te infilteren in Israel en aanslagen te plegen, alsmede door raketbeschietingen, het lukt ze alleen niet, en dat gaat ook nooit lukken.
En mensen hier op fok vragen zich af waarom Israel de grens dicht laat ? nou daar kan ik me wel in vinden.
Waarom is geen enkel normaal westers land Palestina gaan helpen ? de enige hulp die Palestina krijgt is hulp van de schurkenstaat Iran..
En daar is alles mee gezegd, de ruim 1300 doden zijn verschrijkelijk, en daarin gaat Israel misschien te ver, maar die schuld ligt tevens bij Hamas.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of er wat te halen valt? Jazeker, terreinwinst. Door deze confrontatie rechtvaardigen ze weer de bouw van een 3000 tal huizen, als 'straf'.

De Palestijnen waren in staat om zelf drinkwater en elektriciteit te verzorgen, tot Isral een hek om Palestina heeft gezet en de drinkwater- en elektriciteitstoevoer heeft beperkt. Wat was er volgens jou eerst, Isral die Palestina voortdurend aanviel (zoals te zien op de kaart begon dit al in 1947) of Hamas (ontstaan in 1987)?

Iemand verwoordde het laatst heel mooi: als een volwassene een kind in elkaar slaat en het kind verweert zichzelf hiertegen. Is het kind dan fout bezig? Isral moet zich eens gaan gedragen naar hoe ze zichzelf graag propaganderen tegenover de rest van de wereld: de enige democratische, liberale staat in het Midden-Oosten. Ondertussen een ander volk uit je land verdrijven is hypocriet als je jezelf zo voordoet. Dan liever een willekeurig land in de omgeving, die pretenderen namelijk niet beter te zijn dan de rest.

Daarnaast zijn vrijwel alle VN-resoluties (= het Westen?) tegen Isral en voor Palestina. Dus niet alleen Iran helpt Palestina, de belangen voor westerse landen individueel zijn echter te groot om daadwerkelijk in te willen grijpen.
pi_142922979
De etnische zuivering van Eretz israel gaat volgens plan. Het bloed van honderden onschuldigen kleeft aan de handen van zionisten. Als israel vrede wil, is het morgen vrede. Gewoon terugtrekken tot de grenzen van 1948 en het recht op terugkeer van de palestijnen erkennen. Dan kan een serieus begin gemaakt worden met overleg over een langdurige vrede, waarbij zowel het handvest van Hamas als het voortbestaan van israel als joodse staat meegenomen moeten worden.
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:24:25 #10
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142922999
@ISISpressoffice: ‪#‎BREAKING‬: ‪#‎Islamic‬ state declared a full military support to ‪#‎Hamas‬ brothers. - declaration video of the Emir will be posted soon. ‪#‎Gaza‬

Maar kies lekker de Hamaskant jongens, heel erg verstandig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:25:06 #11
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_142923021
Wat is het toch met die extreme focus op dit conflict? 22.000 doden in 70 jaar tijd.
In buurland Syri doen ze er gewoon 25.000 in een jaar.
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:26:20 #12
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_142923078
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:23 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
De etnische zuivering van Eretz israel gaat volgens plan. Het bloed van honderden onschuldigen kleeft aan de handen van zionisten. Als israel vrede wil, is het morgen vrede. Gewoon terugtrekken tot de grenzen van 1948 en het recht op terugkeer van de palestijnen erkennen. Dan kan een serieus begin gemaakt worden met overleg over een langdurige vrede, waarbij zowel het handvest van Hamas als het voortbestaan van israel als joodse staat meegenomen moeten worden.
Etnische zuivering is ook al aan inflatie onderhevig kennelijk.

Morgen is MH17 ook een etnische zuivering geweest.
pi_142923079
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:24 schreef HeatWave het volgende:
@ISISpressoffice: ‪#‎BREAKING‬: ‪#‎Islamic‬ state declared a full military support to ‪#‎Hamas‬ brothers. - declaration video of the Emir will be posted soon. ‪#‎Gaza‬

Gaat isis zich er mee bemoeien ? :(
pi_142923093
bedoelde eigenlijk meer een verdrietige smiley...
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:26:57 #15
346939 Janneke141
pi_142923096
quote:

"Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig"
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:27:02 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142923099
quote:
Als israel vrede wil, is het morgen vrede. Gewoon terugtrekken tot de grenzen van 1948 en het recht op terugkeer van de palestijnen erkennen.
Wat is dit nou weer voor onzinpost? Zo lust ik er nog wel en paar. 'Als Palestijnen vrede willen, is het morgen vrede. Gewoon allemaal in Libanon gaan wonen en stoppen met raketten op Israel afschieten'.
Laffe huichelaar
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:27:04 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142923103
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Gaat isis zich er mee bemoeien ? :(
Blijkbaar. is natuurlijk ook gewoon hetzelfde, Hamas/ISIS.
Get woke, go broke!
pi_142923138
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nah nee. Isis is volgens mij een grote stap verder en geen hulp voor de normale Palestijnse bevolking ....
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:28:25 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142923161
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah nee. Isis is volgens mij een grote stap verder en geen hulp voor de normale Palestijnse bevolking ....
Hamas ook niet :').
Get woke, go broke!
pi_142923169
quote:

Hoe gaan ze dat doen?
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_142923186
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hamas ook niet :').
Heb ik ook nergens gezegd :')
pi_142923201
quote:
:')

Totaal niet van een kant bekeken dit.
pi_142923532
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Euhm nee.... Sterker nog, ik meen dat hamas en isis helemaal niet zo heel best door 1 deur konde, die concureren nogal en hamas krijgt natuurlijk aardig wat hulp van iran en co.

Dat ze beide van lotje getikt zijn klopt wel trouwen, maar hetzelfde, nee.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142923621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
Wat is het toch met die extreme focus op dit conflict? 22.000 doden in 70 jaar tijd.
Komt door de bijzonderheid van het conflict.. jodendom versus islam en Westen tegen het Oosten
pi_142923632
De hoeveelheid doden zegt niks over wie wel of niet gelijk heeft.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_142923657
quote:
Gaat nooit gebeuren.. en Hamas moet weg
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:43:18 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142923676
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Euhm nee.... Sterker nog, ik meen dat hamas en isis helemaal niet zo heel best door 1 deur konde, die concureren nogal en hamas krijgt natuurlijk aardig wat hulp van iran en co.

Dat ze beide van lotje getikt zijn klopt wel trouwen, maar hetzelfde, nee.
Dat laatste bedoelde ik uiteraard.
Get woke, go broke!
pi_142923808
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Israel heeft trouwens al rekening gehouden met het scenario dat als Hamas verdwijnt er debielen als ISIS voor in de plaats komen.. zal ook wel het doel zijn van ISIS: hun machtspositie uitbreiden over de rug van Hamas.
pi_142924116
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor onzinpost? Zo lust ik er nog wel en paar. 'Als Palestijnen vrede willen, is het morgen vrede. Gewoon allemaal in Libanon gaan wonen en stoppen met raketten op Israel afschieten'.
Waar Isral in zijn geschetste scenario alleen maar hoeft terug te geven wat niet van hen is, moeten de Palestijnen volgens jou maar gewoon vluchten? Als in de Tweede Wereldoorlog alle Joden gevlucht waren was er ook geen probleem geweest.
pi_142924260
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Israel heeft trouwens al rekening gehouden met het scenario dat als Hamas verdwijnt er debielen als ISIS voor in de plaats komen.. zal ook wel het doel zijn van ISIS: hun machtspositie uitbreiden over de rug van Hamas.
op welke manier hebben zij daar al rekening mee gehouden dan ?
pi_142924341
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

op welke manier hebben zij daar al rekening mee gehouden dan ?
Of ze een oplossing hebben weet ik niet, maar ze zijn zich ervan bewust dat het verdwijnen van Hamas betekent dat groeperingen als ISIS in dat gat gaan springen.
pi_142924399
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Of ze een oplossing hebben weet ik niet, maar ze zijn zich ervan bewust dat het verdwijnen van Hamas betekent dat groeperingen als ISIS in dat gat gaan springen.
En dan denken ze beter af te zijn ? Ik hoop dat die ISIS mongolen ver uit de buurt blijven.
pi_142924418
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

ISIS vindt geen voet aan de grond in Gaza, geen contact daarnaast zijn ze al bezig met ondersteunen andere meer gematigde groeperingen, Hamas weg is oprechte goede kans op een meer normale groep.
pi_142924424
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:55 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Waar Isral in zijn geschetste scenario alleen maar hoeft terug te geven wat niet van hen is, moeten de Palestijnen volgens jou maar gewoon vluchten? Als in de Tweede Wereldoorlog alle Joden gevlucht waren was er ook geen probleem geweest.
Joh dat hele 'wat niet van hen is', is de reden dat er uberhaupt oorlog is natuurlijk.

Dit is echt een non-oplossing.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142924427
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarvan velen Palestijnse slachtoffers. Hoor er niks over. Ook niet over Syrische afgeslachte Christenen. Die zijn de sigaar. Maar geen demonstraties voor hen. En de genocide van Chinezen dagelijks op bevolkongsgroepen..Geen demonstraties?

Ik heb het ook altijd gedacht : "waarom heeft de mens zo'n obsessie met Israel?" Zelfs het lulligste nieuwsbericht komt uiterbreid in het nieuws.

Ik heb natuurlijk mijn eigen theorieen waarom Israel zo belangrijk is (voor de mens). Het antwoord staat al in mijn vraag.
pi_142924946
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:04 schreef Taxandria het volgende:

[..]

ISIS vindt geen voet aan de grond in Gaza, geen contact daarnaast zijn ze al bezig met ondersteunen andere meer gematigde groeperingen, Hamas weg is oprechte goede kans op een meer normale groep.
Dat is wel iets wat ik in dit soort discussie's vaak mis, dat verschil binnen hamas waar ook hele mooie mogelijkheden tot een oplossing zitten.
Er is een "hardline" binnen hamas, maar ook een zachtere lijn die wel degelijk voor een 2 staten-oplossing zijn en die niet kijken naar extreme groepen voor hulp.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142924993
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is wel iets wat ik in dit soort discussie's vaak mis, dat verschil binnen hamas waar ook hele mooie mogelijkheden tot een oplossing zitten.
Er is een "hardline" binnen hamas, maar ook een zachtere lijn die wel degelijk voor een 2 staten-oplossing zijn en die niet kijken naar extreme groepen voor hulp.
Ik weet niet of we het van groepen binnen Hamas moeten verwachten, maar wellicht dat nieuwe groeperingen inderdaad steun krijgen van gematigde Hamas-leden, dat zou kunnen.
pi_142925018
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:04 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Waarvan velen Palestijnse slachtoffers. Hoor er niks over. Ook niet over Syrische afgeslachte Christenen. Die zijn de sigaar. Maar geen demonstraties voor hen. En de genocide van Chinezen dagelijks op bevolkongsgroepen..Geen demonstraties?

Ik heb het ook altijd gedacht : "waarom heeft de mens zo'n obsessie met Israel?" Zelfs het lulligste nieuwsbericht komt uiterbreid in het nieuws.

Ik heb natuurlijk mijn eigen theorieen waarom Israel zo belangrijk is (voor de mens). Het antwoord staat al in mijn vraag.
Er zijn heel wat demonstratie's geweest voor syrie, er is zelfs een beweging van moslims die opkomt voor de christenen in irak bv, de afkeuring van het verdrijven of erger van christenen is trouwens erg groot onder de geleerden en wetsscholen.

Het is dus niet waar dat daar geen demonstratie's voor zijn, maar geen van die conflicten is zoals het palestina/israel conflict dat nu al zo lang duurt. Opzich is het niet gek dat daar nu zoveel aandacht voor is, werd eens tijd.
pi_142925091
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:25 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Ik weet niet of we het van groepen binnen Hamas moeten verwachten, maar wellicht dat nieuwe groeperingen inderdaad steun krijgen van gematigde Hamas-leden, dat zou kunnen.
Denk ook niet dat je daarvoor bij hamas als geheel moet zijn, maar ik zie de, best wel grote, zachte lijn wel kiezen voor wat anders als er een ander alternatief opstaat.
Ook hamas in zijn geheel is al een klein beetje milder geworden, de oplossingen die niet betekenen dat israel weg moet zijn vrij algemeen aangenomen(het slot op gaza eraf, nederzettingen niet uitbreiden), dat is toch al anders dan het gebrul dat alle israeliers weg of dood moeten(wat nogsteeds wel klinkt bij de harde lijn, maar die brullen met te weinig mensen).

Dus of een aansluiten bij een andere groep, of ik zie een scheuring aankomen. Dit gezeik van nu helpt hier trouwens niet bij mee, maakt de harde lijn sterker.
pi_142925222
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Denk ook niet dat je daarvoor bij hamas als geheel moet zijn, maar ik zie de, best wel grote, zachte lijn wel kiezen voor wat anders als er een ander alternatief opstaat.
Ook hamas in zijn geheel is al een klein beetje milder geworden, de oplossingen die niet betekenen dat israel weg moet zijn vrij algemeen aangenomen(het slot op gaza eraf, nederzettingen niet uitbreiden), dat is toch al anders dan het gebrul dat alle israeliers weg of dood moeten(wat nogsteeds wel klinkt bij de harde lijn, maar die brullen met te weinig mensen).

Dus of een aansluiten bij een andere groep, of ik zie een scheuring aankomen. Dit gezeik van nu helpt hier trouwens niet bij mee, maakt de harde lijn sterker.
Bedoeling is denk ik om Hamas te verzwakken, niet te verdrijven, Hamas weghalen moet uit Gaza zelf komen, wanneer deze oorlog ophoudt is Hamas stevig verzwakt, terwijl bepaalde oppositiegroepen waarschijnlijk door Egypte (en Israel?!) versterkt worden dat is een ander onderdeel van deze strijd.
pi_142925303
quote:
18s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Loop je nu niet een tikje hard van stapel in je blinde Israelverering?
Ik ben niet blind en ik vereer niks. Dus nee!
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 16:36:42 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142925320
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:55 schreef tapirrr het volgende:

[..]

wat een waardeloze godwin :D

de tweede wereldoorlog hield niet op bij de jodenvergolging ofzo hoor _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_142925366
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:33 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Bedoeling is denk ik om Hamas te verzwakken, niet te verdrijven, Hamas weghalen moet uit Gaza zelf komen, wanneer deze oorlog ophoudt is Hamas stevig verzwakt, terwijl bepaalde oppositiegroepen waarschijnlijk door Egypte (en Israel?!) versterkt worden dat is een ander onderdeel van deze strijd.
Ik ben bang dat deze actie's hamas alleen maar versterken, vooral die harde lijn. Je krijgt niet alles daarvan uitgeroeid, ze blijven aanwezig. Door alle ellende die mensen nu nog eens extra op hun dak krijgen worden ze alleen maar wanhopiger. Degene die nog wat hadden hebben straks niets meer behalve een heleboel woede en verdriet.

Heb niet het idee dat dit ook maar iets zal helpen om de agressie van de palestijnen in gaza te stoppen, dat is immers gedreven door wanhoop, alleen een persoon die niets heeft, geen toekomst denkt te hebben zal zo licht zijn leven geven.
Heb eerder het idee dat dit soort actie's zorgen voor een continuiteit in de agressie wat isreal erg goed uitkomt omdat ze dan door kunnen gaan met landjepik.

Vergeet niet dat het ook hamas is die zorgt dat mensen toch nog wat medicatie krijgen, die voedsel brengt e.d., ze hebben daardoor wel wat credits opgebouwd. Dat naast angst, want zeker de harde lijn maakt gebruik van het zoet aan de ene kant en het zuur aan de andere kant(doe wat we willen en je krijgt bv eten, doe wat we niet willen en het loopt slecht met jou en/of je familie af).
pi_142925463
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat een waardeloze godwin :D

de tweede wereldoorlog hield niet op bij de jodenvergolging ofzo hoor _O-
De haat van Isralirs houdt niet op bij de Palestijnen.
pi_142925484
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:42 schreef tapirrr het volgende:

[..]

En Boko Haram, waar houdt Boko Haram op, en ISIS, vertel dat eens, waar houden die op?!
pi_142925512
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:04 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

En dan de vele Afrikanen die sterven vanwege oorlog, echte genocide, ziekte, honger, etc. niet te vergeten.
pi_142925515
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben bang dat deze actie's hamas alleen maar versterken, vooral die harde lijn. Je krijgt niet alles daarvan uitgeroeid, ze blijven aanwezig. Door alle ellende die mensen nu nog eens extra op hun dak krijgen worden ze alleen maar wanhopiger. Degene die nog wat hadden hebben straks niets meer behalve een heleboel woede en verdriet.

Heb niet het idee dat dit ook maar iets zal helpen om de agressie van de palestijnen in gaza te stoppen, dat is immers gedreven door wanhoop, alleen een persoon die niets heeft, geen toekomst denkt te hebben zal zo licht zijn leven geven.
Heb eerder het idee dat dit soort actie's zorgen voor een continuiteit in de agressie wat isreal erg goed uitkomt omdat ze dan door kunnen gaan met landjepik.

Vergeet niet dat het ook hamas is die zorgt dat mensen toch nog wat medicatie krijgen, die voedsel brengt e.d., ze hebben daardoor wel wat credits opgebouwd. Dat naast angst, want zeker de harde lijn maakt gebruik van het zoet aan de ene kant en het zuur aan de andere kant(doe wat we willen en je krijgt bv eten, doe wat we niet willen en het loopt slecht met jou en/of je familie af).
Maar Hamas verliest zo wel en veel mankracht en veel materieel, toch waar ze veel aan hebben besteed, het versterken van andere groeperingen die al populairder zijn geworden kan op bepaalde termijn, wanneer blijkt dat Hamas de situatie in Gaza niet verbetert, voordelig uitpakken voor die andere groeperingen.
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 16:45:34 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142925567
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:42 schreef tapirrr het volgende:

[..]

ok ... nou en?

maakt je vergelijking niet ineens heel erg sterk
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:48:05 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142925649
De haat van de Israeliers :').
Get woke, go broke!
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:48:28 #50
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142925661
NWS / Joodse vrouw mishandeld om Israelische vlag

Nee, DIT is het hele probleem op het moment in dit land.
Get woke, go broke!
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:48:36 #51
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_142925664
Weet iemand overigens of er binnen Israel zelf beperkingen zijn? Ik ga er over een paar weken namelijk op vakantie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:51:00 #52
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142925737
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:48 schreef BlaZ het volgende:
Weet iemand overigens of er binnen Israel zelf beperkingen zijn? Ik ga er over een paar weken namelijk op vakantie.
Nou ik zou geen Palestijnse vlag en een Kalashnikov meenemen.... :N
pi_142925749
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:43 schreef Taxandria het volgende:

[..]

En Boko Haram, waar houdt Boko Haram op, en ISIS, vertel dat eens, waar houden die op?!
Waarschijnlijk houden die pas op als ze massaal aan de antipsychotica gaan. :)
pi_142925808
quote:
Welk district?
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 16:53:31 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142925817
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:48 schreef HeatWave het volgende:

lol ja zonder dit soort onzin was iedereen rijk ...
pi_142925903
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

ok ... nou en?

maakt je vergelijking niet ineens heel erg sterk
Was ook niet de bedoeling. Ik wilde aangeven dat het geen oplossing is als alle Palestijnen vluchten. Israls drang naar een totale Joodse staat is daar te groot voor.
pi_142926008
quote:
http://israel.nlambassade(...)ueel-reisadvies.html
  donderdag 31 juli 2014 @ 17:01:22 #58
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142926064
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:44 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Maar Hamas verliest zo wel en veel mankracht en veel materieel, toch waar ze veel aan hebben besteed, het versterken van andere groeperingen die al populairder zijn geworden kan op bepaalde termijn, wanneer blijkt dat Hamas de situatie in Gaza niet verbetert, voordelig uitpakken voor die andere groeperingen.
Het is redelijk simpel.
Na jaren lange druk heeft Israel de GAZA terug gegeven aan de Palestijnen.
Iedereen natuurlijk blij maar let wel.....de Israelies hadden nog meer bedoelingen hiermee te weten: kunnen de Palestijnen zich in Gaza ontwikkelen als goede buren en pakken ze deze kans aan om door te onderhandelen over de WestBank, op een serieuze vreedzame manier.
Het antwoord weten we allemaal. De nazi's van Hamas pikten de mooiste huizen in, grepen de beste baantjes en de raketten vlogen richting Israel in de eerste dagen dat ze de GAZA terug hadden.
Experiment mislukt, Israel kon volmondig roepen "Zie je nu wel! Paarlen voor de zwijnen".

Niet alleen de Israelies hebben last van Hamas, de normale Palestijnen leven ook onder Hamas terreur.
Hamas heeft dan ook letterlijk de enige open deur, die Israel voor hield, kapot geschoten.
En waarom? Omdat men zwelgt in haar positie. Ben je lid van Hamas dan ben je in een machtspositie, de gewone Palestijn rilt voor je, deuren gaan open, aan geld geen gebrek wegens zwarte handel, smokkelwaar en buitenlandse valuta en je voelt je God in je land want niemand doet je wat.
Denk je dat Hamas en haar leden deze positie wenst op te geven? Tuurlijk niet dus hebben zij meer baat bij een konflikt met Israel dan dat er vrede is.
Ik durf zelfs te stellen dat zonder al die oorlogszuchtige Hamas groepjes de Palestijnen nu al aan de opbouw van hun land hadden kunnen beginnen en de hele wereld had meegeholpen...
pi_142926076
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:44 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Zoals al die keren hiervoor bedoel je? Heeft dat hun macht verzwakt?

En natuurlijk kan het helpen andere partijen te versterken, maar het is wel zaak daar zeer zorgvuldig mee om te gaan. Vergeet niet dat hamas zijn macht heeft verkregen omdat het een goed plan leek hen te versterken om hetzelfde doel te bereiken.

Zeker als er meer woede en verdriet is is er gewoon meer grond voor de harde lijn, het maakt dan niet zo uit over welke groep je het hebt. Je ziet het in israel, je ziet het in palestina, je ziet het eigenlijk overal op de wereld.
Andere, mildere partijen hebben vooral meer kans om te groeien als er relatieve rust is, als mensen gewoon een normaal leven op kunnen bouwen. Tot dat het geval is zal er, naar mijn mening, geen oplossing zijn. Hamas(net als isis en boko haram) zijn een symptoom, geen oorzaak.
pi_142926179
quote:
Nou, volgens Isral vliegen de raketten je om de oren, zou het niet doen, daar op vakantie.
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 17:04:47 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142926180
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:56 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Was ook niet de bedoeling. Ik wilde aangeven dat het geen oplossing is als alle Palestijnen vluchten. Israls drang naar een totale Joodse staat is daar te groot voor.
het is idd net zo slecht als jouw oplossing waarin Israel terug moet naar de grenzen van 1948

dat was het punt nu net
pi_142926268
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 17:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is idd net zo slecht als jouw oplossing waarin Israel terug moet naar de grenzen van 1948

dat was het punt nu net
Was niet mijn oplossing, maar het conflict zou het inderdaad niet oplossen. Terecht zou ik het wel vinden.
pi_142926275
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 17:01 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het is redelijk simpel.
Na jaren lange druk heeft Israel de GAZA terug gegeven aan de Palestijnen.
Iedereen natuurlijk blij maar let wel.....de Israelies hadden nog meer bedoelingen hiermee te weten: kunnen de Palestijnen zich in Gaza ontwikkelen als goede buren en pakken ze deze kans aan om door te onderhandelen over de WestBank, op een serieuze vreedzame manier.
Het antwoord weten we allemaal. De nazi's van Hamas pikten de mooiste huizen in, grepen de beste baantjes en de raketten vlogen richting Israel in de eerste dagen dat ze de GAZA terug hadden.
Experiment mislukt, Israel kon volmondig roepen "Zie je nu wel! Paarlen voor de zwijnen".

Niet alleen de Israelies hebben last van Hamas, de normale Palestijnen leven ook onder Hamas terreur.
Hamas heeft dan ook letterlijk de enige open deur, die Israel voor hield, kapot geschoten.
En waarom? Omdat men zwelgt in haar positie. Ben je lid van Hamas dan ben je in een machtspositie, de gewone Palestijn rilt voor je, deuren gaan open, aan geld geen gebrek wegens zwarte handel, smokkelwaar en buitenlandse valuta en je voelt je God in je land want niemand doet je wat.
Denk je dat Hamas en haar leden deze positie wenst op te geven? Tuurlijk niet dus hebben zij meer baat bij een konflikt met Israel dan dat er vrede is.
Ik durf zelfs te stellen dat zonder al die oorlogszuchtige Hamas groepjes de Palestijnen nu al aan de opbouw van hun land hadden kunnen beginnen en de hele wereld had meegeholpen...
Goed verwoord.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 17:10:54 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142926378
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 17:07 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Was niet mijn oplossing, maar het conflict zou het inderdaad niet oplossen. Terecht zou ik het wel vinden.
hoe geen idee meer van wie het dan wel ws, het was iig iig een reactie op een ander slecht plan, geen serieuze suggestie ofzo
  donderdag 31 juli 2014 @ 17:18:06 #65
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_142926593
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:53 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Welk district?
Ik wilde eigenlijk Masada, Tiberias, Caesarea en de oude stad van Jeruzalem bezoeken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 17:19:58 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142926654
dit lijkt me nu een prima onderwerp in STA

daar kunnen ze je vast beter helpen ook
pi_142928194
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja.
Er is al druk om export uit de illegale nederzettingen in de bezette gebieden (dus uit Palestina) via Israel, die nu aangeduid wordt als Israelisch, te merken als afkomstig uit illegale nederzettingen. Daar was enige steun voor, ook van Nederlandse supermarkten. Hetgeen de woede wekte van Israeli's, zelfs uit de regering. (De standaard-schuimbekkerij, maar toch.)
Israel heeft, als ik het goed heb, heel veel gunstige, ongemeen gunstige zelfs, voorwaarden voor de handel met de EU.
Er was handel vanuit Gaza, met Palestijnse bedrijven. Maar ja, die zagen de zee- en luchthaven kapot gemaakt worden en de grenzen met prikkeldraad en wachttorens afgesloten worden.

Druk uitoefenen? Je weet dat de afluistersoftware van de telefoonbedrijven Isrealisch is? Vast niet.
Hoe wil je dan druk uitoefenen?
Beetje zoals geen gas meer afnemen van Rusland of olie van Saoedi-Arabi.
Welke ongemeen gunstige voorwaarden heb je het dan over? Veelal houdt het meer in dat het niet bekent is dat het Isralisch is. Bijvoorbeeld citrusvruchten.

Wat heeft afluistersoftware met 'geen druk kunnen uit oefenen' te maken? Ze weten direct dat je investeringen gaat terug trekken?

Israel is niet zoals Rusland of KSA, daar woont maar 8mlj. Echter het is wel een mooi gebied voor gewassen teelt en ze hebben natuurlijk hoogstaande technologie. Itt de rest van de Arabische wereld valt daar wel stabiel te investeren.

Laat ze eerst Hamas maar oprollen en dan zien we wel weer verder.
  donderdag 31 juli 2014 @ 18:57:46 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142929137
Hamas , het heeft veel geld en veel doden gekost, loosers

Ga nu maar een echte baan zoeken

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_142929377
Ik volg de discussie ook een beetje op Reddit.com. Grappig om te zien dat daar men zeer bewust is van de JIDF en het feit dat er bewust studenten worden ingehuurd door Isral om maar discussies op internet te bevolken. Desbetreffende personen worden aangeduid als JIDF shills. Ben benieuwd hoeveel er hier posten.
pi_142929497
quote:
10s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:04 schreef Ceberut het volgende:
Ik volg de discussie ook een beetje op Reddit.com. Grappig om te zien dat daar men zeer bewust is van de JIDF en het feit dat er bewust studenten worden ingehuurd door Isral om maar discussies op internet te bevolken. Desbetreffende personen worden aangeduid als JIDF shills. Ben benieuwd hoeveel er hier posten.
pi_142929530
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Busted
pi_142930201
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:48 schreef HeatWave het volgende:

Nou, inderdaad.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_142930257
quote:
Kan je zien aan de datum van aanmelding
pi_142930446
quote:
Doet me denken aan dit akkefietje

http://en.wikipedia.org/wiki/Nizar_Rayan

Persoonlijk vind ik dit soort bombardementen moreel niet juist, maar dat heb ik al vaker gezegd..
pi_142930817
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Kan je zien aan de datum van aanmelding
Mwah. Als je kijkt naar wanneer JIDF is opgericht, hoeft dat helemaal niet. Zie ook de tweet over Reddit. Zo obvious is het allemaal niet.
pi_142930947
quote:
Onwerkelijk.

quote:
Today, in Operation Protective Edge, the air force boasts of having released more than 100 one-tonne bombs on Gaza. What was once the exception is now the policy.
pi_142931221
quote:
Jij bent er zelf ook n. Hoeveel extra maagden krijg je straks hiervoor?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_142931308
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:47 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Onwerkelijk.

[..]

De mening wat 'toelaatbaar is' verschuift gigantisch
pi_142931351
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De mening wat 'toelaatbaar is' verschuift gigantisch
Vooral voor bepaalde groepen in bepaalde steden.
pi_142931409
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:59 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Vooral voor bepaalde groepen in bepaalde steden.
Nja bij iedereen.
pi_142931545
quote:
interessant wel, maar dit is natuurlijk vooral gekomen door de escalatie van het conflict. Sinds 2002 heeft Israel te maken gehad met zelfmoordaanslagen, raketregens en zijn de meer gematigde politici eigenlijk buitenspel gezet door de hardliners of opgeschoven richting de hardliners. Ondertussen hebben beide kanten steeds zwaardere wapens ingezet. Op een gegeven moment 'knapt' er iets, stapt men een grens over en is er geen weg meer terug...
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 20:08:04 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142931674
quote:

[..]

Onwerkelijk.

[..]

mjah onwerkelijk

De Serviers kregen van ons gemiddeld 180 bommen en 30 raketten om de oren in 1999

daar zaten ook Tomahawks en heel veel 2000 kg bommen tussrn

nu is servie wat groter qua oppervlakte maar het plaats de cijfers wel wat in perspectief lijkt me
pi_142931700
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:04 schreef Nintex het volgende:

[..]

interessant wel, maar dit is natuurlijk vooral gekomen door de escalatie van het conflict. Sinds 2002 heeft Israel te maken gehad met zelfmoordaanslagen, raketregens en zijn de meer gematigde politici eigenlijk buitenspel gezet door de hardliners of opgeschoven richting de hardliners. Ondertussen hebben beide kanten steeds zwaardere wapens ingezet. Op een gegeven moment 'knapt' er iets, stapt men een grens over en is er geen weg meer terug...
Met als gevolg 1,422 slachtoffers aan Palestijnse kant. Waarom stopt niemand deze waanzin? Waarom zegt Obama dat hij zich zorgen maakt om het geweld, maar bevoorraadden ze wel de Israeli's als die gister aangeven dat hun tering zooi opraakt. Ik snap het echt niet hoe we met zijn allen toekijken en niemand wat doet.
pi_142931925
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Met als gevolg 1,422 slachtoffers aan Palestijnse kant. Waarom stopt niemand deze waanzin? Waarom zegt Obama dat hij zich zorgen maakt om het geweld, maar bevoorraadden ze wel de Israeli's als die gister aangeven dat hun tering zooi opraakt. Ik snap het echt niet hoe we met zijn allen toekijken en niemand wat doet.
Dat eerste, Obama en Netanyahu liggen elkaar niet, maar Obama doet verder niks, want die kan verder niks. Amerika is uitgespeeld met hun hands-off buitenlandbeleid. Obama heeft geen gezag, zoals Clinton of Bush dat had.

Wat betreft het leveren aan wapens... die liggen daar al. De Amerikanen hebben daar altijd een miljard ton aan wapentuig liggen voor als het ergens mis gaat. Nu de verloopdatum van de granaten nadert hebben de Israeli's wat afgeroomd. Overigens gaan er nu stemmen op in het Amerikaanse congres om van die 1 miljard ton maar eens 1.8 miljard ton aan reserves te maken.

Het grootste probleem is dat niemand deze dingen 'los' van elkaar kan en wil zien. Netanyahu vergelijkt Hamas met de slachters van ISIS, Hezbollah en Al Qaida en praat zo zijn aanval goed. Aan de andere kant mobiliseren steeds meer Jihadi's, omdat ze het geweld van Amerika, Assad, Putin, Netanyahu tegen 'hen' op een hoop gooien. Eigenlijk is het Israel / Palestina conflict de zoveelste proxy oorlog die gaande is, in dit geval Israel vs. Iran.
pi_142931957
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah onwerkelijk

De Serviers kregen van ons gemiddeld 180 bommen en 30 raketten om de oren in 1999

daar zaten ook Tomahawks en heel veel 2000 kg bommen tussrn

nu is servie wat groter qua oppervlakte maar het plaats de cijfers wel wat in perspectief lijkt me
Het is voornamelijk onwerkelijk dat in 2002 een enkele 1-tonner tot zoveel kritiek leidde en nu meer dan tien jaar na die 1-tonners de norm zijn geworden. Ondertussen is het niet onveiliger geworden in Isral. Door de muur en de controles zijn zelfmoordacties gepareerd, de iron-dome voorkomt raketinslagen en toch vindt men dit proportioneel.

Ja, die drie bezetters in Hebron, dat die willens en wetens het gevaar opzoeken, daar kunnen Palestijnse kinderen niets aan doen.
pi_142932001
Het doet mij oprecht pijn... Serieus. Dit zou niet nodig moeten zijn.
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 20:17:59 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142932051
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:15 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het is voornamelijk onwerkelijk dat in 2002 een enkele 1-tonner tot zoveel kritiek leidde en nu meer dan tien jaar na die 1-tonners de norm zijn geworden. Ondertussen is het niet onveiliger geworden in Isral. Door de muur en de controles zijn zelfmoordacties gepareerd, de iron-dome voorkomt raketinslagen en toch vindt men dit proportioneel.

Ja, die drie bezetters in Hebron, dat die willens en wetens het gevaar opzoeken, daar kunnen Palestijnse kinderen niets aan doen.
nou proportioneel is het niet, volgens mij is dat ook niet echt de bedoeling

maar het is nu ook weer niet de apocalypse
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 20:19:20 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142932096
komt bij dat israel met al die bommen nauwelijks iemand lijkt te kunnen raken tenzij ze op het verkeerde gebouw schieten
pi_142932343
Nederland kijkt buiten de staatsmedia om nog met een nuchtere kijk op het gehele conflict. Maar in andere landen zoals Belgie is het "pro-palestijns" wat de klok slaat, geen enkele anti-racismeorganisatie die klacht indient als een Luikse Turk een bordje aan zijn Theehuis hangt dat Joden en zionisten, en enkel honden niet welkom zijn. Men kijkt al lang niet vreemd meer op als Joden hun keppeltjes worden afgerukt of als Chassidim door vnl. jaja jongeren met een islamitische achtergrond worden bespuwd en beschimpt in het Brusselse. De gehele vnl ""europese elite'' blijft maar doorgaan om de Joden als onmenselijke mensen neer te zetten en de palestijnen als ''grote slachtoffer'' goed genoeg wetende dat Israel al enkele jaren geen enkel probleem meer heeft met de door Fatah geleide Westelijke Jordaanoever. Het sleutelwoord bij deze collaboratie is '.........(u raad het al)......''OLIE''. De europese landen zijn als de dood als de fundamentalistische golfstaten als Qatar, Dubai, Bahrein, Koeweit of de Saoedi,s de oliekraan dicht draaien zoals ze reeds in de jaren 70 deden omdat volgens hen het westen te pro-Israel was. Olie voor immigratie daar ging het om en dat is de voornaamste reden dat fundamentalistische islamgroepen en rellenschoppende marokkanen geen strobreed in de weg wordt gelegd. Een oud Vlaams spreekwoord spreekt boekdelen: ''Omwille van de smeer likt de kat de kandeleer(kandelaar)"", de Joden zijn nu de vijanden van de olie-zuchtige Europese elite....
pi_142932446
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou proportioneel is het niet, volgens mij is dat ook niet echt de bedoeling

maar het is nu ook weer niet de apocalypse
Ik denk dat het in sommige wijken niet veel scheelt met een Apocalyps.

pi_142933693
quote:
Voor de mensen daar wel ja :(
pi_142934267
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Het doet mij oprecht pijn... Serieus. Dit zou niet nodig moeten zijn.
In het begin doet het pijn ja, op en duur begint het gewoon te wennen.
In Irak maken ze elkaar af, in Syri maken ze elkaar af, in Libi maken ze elkaar af, in Soedan zullen ze elkaar ook nog wel afmaken, in Mali maken ze elkaar af en ik vergeet vast nog welk een tiental conflicten waar aan de lopende band handen en hoofden eraf worden gehakt.
Isral is gewoon n van de vele, vele oorlogen die al jaren aan een stuk op tv voorbij komen.
pi_142934387
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:15 schreef karton2 het volgende:

[..]
Isral is gewoon n van de vele, vele oorlogen die al jaren aan een stuk op tv voorbij komen.
Dat denk ik niet. Het is niet n van de vele. Zie ook recente acties van Zuid-Amerikaanse landen, waaronder Bolivia: "Isral is een terreurstaat". De publieke opinie keert zich tegen Isral op het moment.
pi_142934481
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:15 schreef karton2 het volgende:

[..]

In het begin doet het pijn ja, op en duur begint het gewoon te wennen.
In Irak maken ze elkaar af, in Syri maken ze elkaar af, in Libi maken ze elkaar af, in Soedan zullen ze elkaar ook nog wel afmaken, in Mali maken ze elkaar af en ik vergeet vast nog welk een tiental conflicten waar aan de lopende band handen en hoofden eraf worden gehakt.
Dat is het nare aan de mensheid , dat het gaat wennen. Dat als het weer op tv voorbij komt we weg zappen omdat we het nu wel kennen. Het gaat mij niet wennen! Nooit zal ik er aan wennen dat mensen dit elkaar aan doen.
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:20:57 #96
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142934515
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:17 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Het is niet n van de vele. Zie ook recente acties van Zuid-Amerikaanse landen, waaronder Bolivia: "Isral is een terreurstaat". De publieke opinie keert zich tegen Isral op het moment.
Doet de Hamas propaganda toch zijn werk goed.
Bolivia dude, boeie :')
pi_142934607
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:20 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Doet de Hamas propaganda toch zijn werk goed.
Bolivia dude, boeie :')
Brazili, Venezuela en meer zuid-Amerikaanse landen. "Propaganda" werkt goed, en dat zonder bijbaantjes voor Hamas tieners om online een keyboard warrior te zijn i.t.t de andere kant.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:26:25 #98
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142934770
quote:
10s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:22 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Brazili, Venezuela en meer zuid-Amerikaanse landen. "Propaganda" werkt goed, en dat zonder bijbaantjes voor Hamas tieners om online een keyboard warrior te zijn i.t.t de andere kant.
Boeie, Israel gaat door met het vernietigen van Hamas, en dat kan niet snel genoeg gebeuren zodat de Palestijnen zijn verlost van deze achterlijke terroristen.
Schijt aan die zuid amerikaanse landen, alsof het daar allemaal zo geweldig is.
Het verschil met '' de andere kant '' is dat de Pro hamas keyboard warrior's het uit zichzelf propageren, ingegeven door de plaatselijke Imam.
Die worden niet betaald dat klopt, die doen het geheel uit zichzelf, en ik weet niet wat ik erger vindt..
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2014 @ 21:27:26 #99
137949 Disana
pi_142934818
quote:
Our shelters are overflowing. There are 2,000 to 3,000 people per shelter on average, and the number of displaced continues to rise. We'll soon be in a situation where there are tens of thousands of people on the streets of Gaza, no food, no water, no electricity, nowhere to run. We have reached a breaking point.
http://www.huffingtonpost(...)cbklnkushpmg00000014
pi_142934881
quote:
10s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:22 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Deze landen kiezen zo vaak mogelijk de anti-VS, pro-wat-Rusland-zegt, kant.
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:29:08 #101
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142934903
quote:
Tijd voor Hamas om hun eigen bevolking uit hun leiden te verlossen, hamas moet weg zodat de Palestijnen een leven kunnen opbouwen.
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2014 @ 21:30:59 #102
137949 Disana
pi_142934992
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:29 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Tijd voor Hamas om hun eigen bevolking uit hun leiden te verlossen, hamas moet weg zodat de Palestijnen een leven kunnen opbouwen.
Met wat? Er is geen eten, geen stroom, geen water.
pi_142935063
Het enige moreel juiste zou zijn om ze uit hun lijden te verlossen. Einde aan 47 jaar ellende en de egatie van een toekomst van x jaar vol met ellende en haat.
pi_142935082
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat denk je nou, dat Obama ook maar een fuck geeft om de Palestijnen? Obama kan wel zeggen en willen maar feit is dat hij vrij machteloos is. de VS is gewoon te goed bevriend met Israel om er wat van te zeggen, zoals Hillary Clinton al zei; "no matter what, we will always support Israel".

Rusland doet niet eens 1% van wat de joden doen en kijk alle sancties en straffen die worden gegeven, de joden knallen iedereen dood, en dat is geen enkel probleem voor de VS.
pi_142935084
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:17 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Isral - Palestina wordt wel groter gemaakt dan de rest, maar is dat terecht?
In Soedan duurde het een eeuwigheid voordat er eigenlijk oog kwam voor de oorlog/hongersnood in Darfur. George Cloonie die aandacht probeert te vragen door als ambassadeur op te treden, maar zoals lk conflict duur het een eeuwigheid voordat er een vinger wordt uitgestoken. Al zullen daar ook wel zeer terechte redenen voor zijn, al ontbreekt (?) hier wel de hijgerigheid die bij Israel vs Palestina wel zeer nadrukkelijk aanwezig is.
Nu is er wel een verschil dat Isral ht kruispunt is tussen drie invloedrijke wereldreligies..voor de rest?
Uiteindelijk lijkt het alleen maar om een lap grond te gaan zoals elk ander conflict, maar hier wordt in alle hijgerigheid bovenop gedoken en is iedereen ineens bondscoach Isral/Palestina-specialist.
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:33:50 #106
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142935117
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Zodra de raketbeschietingen stoppen, en de terroristen van Hamas stoppen met het graven van tunnels, en zij zijn verdreven, komt de hulpverlening heel snel opgang.
Hamas vecht tegen een tegenstander die niet te verslaan is, het wordt tijd dat zij aan hun eigen bevolking gaan denken.
Het is makkelijk Israel overal de schuld van te geven, bij velen ontbeekt de nuance, jammer.
pi_142935127
quote:

[..]

Je wilt jouw bericht van zojuist nog wat waarde geven?
pi_142935202
Hoe is trouwens de relatie tussen Israel en Rusland, Putin heeft momenteel beef met de VS, maar hoe zit het met Israel, wat is Putin's mening hieromtrent?
pi_142935221
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Deze landen kiezen zo vaak mogelijk de anti-VS, pro-wat-Rusland-zegt, kant.
Het correcte antwoord is dat deze landen zich niet beperkt voelen door de VS in het uiten van hun opinie.
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2014 @ 21:36:27 #110
137949 Disana
pi_142935237
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:33 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Zodra de raketbeschietingen stoppen, en de terroristen van Hamas stoppen met het graven van tunnels, en zij zijn verdreven, komt de hulpverlening heel snel opgang.
Hamas vecht tegen een tegenstander die niet te verslaan is, het wordt tijd dat zij aan hun eigen bevolking gaan denken.
Het is makkelijk Israel overal de schuld van te geven, bij velen ontbeekt de nuance, jammer.
Dit artikel geeft niemand de schuld. Het is een weergave van de huidige situatie waarin ruim 200.000 Palestijnen zich bevinden.
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:38:14 #111
323876 michaelmoore
pi_142935319
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Dit artikel geeft niemand de schuld. Het is een weergave van de huidige situatie waarin ruim 200.000 Palestijnen zich bevinden.
maar dat is hun eigen schuld, ze moeten gaan werken en die wapens neerleggen en geen bommen en tunnels meer maken

De Nederlandse bedrijven kunnen nu ook geen bloemen uit de GAZA uitvoeren , dat zijn inkomsten voor hen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2014 @ 21:39:13 #112
137949 Disana
pi_142935363
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar dat is hun eigen schuld, ze moeten gaan werken en die wapens neerleggen en geen bommen en tunnels meer maken

De Nederlandse bedrijven kunnen nu ook geen bloemen uit de GAZA uitvoeren , dat zijn inkomsten voor hen
Dankzij Isral is er altijd al een beperkte uitvoer van onder andere bloemen. Maar over dit alles gaat het artikel niet.
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:39:19 #113
323876 michaelmoore
pi_142935369
quote:

[..]

Ja dat doen ze zelf de stommelingen, moeten ze maar niet drie kleine jongens ontvoeren en dood maken, maar dat was om de oorlog te kunnen beginnen
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:39:28 #114
306743 Opa2012
2010..2017
pi_142935375
quote:
13s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het correcte antwoord is dat deze landen zich niet beperkt voelen door de VS in het uiten van hun opinie.
Maar wel beperkt in intelligentie en daarom zijn, en blijven, het 3e wereldlanden.
pi_142935625
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dat doen ze zelf de stommelingen, moeten ze maar niet drie kleine jongens ontvoeren en dood maken, maar dat was om de oorlog te kunnen beginnen
Kleine jongens my ass. Die aggressieve bezetters zoeken zelf de grenzen op van het toelaatbare. Ziehier voorbeelden:
Vol met haat jegens Palestijnen en dagen onschuldige burgers continu uit. Isralische politie grijpt niet in bij acties van deze zionisten, maar wel zodra Palestijnen reageren.
pi_142935676
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Heb je niet meegekregen dat Isral onlangs toegaf dat niet Palestijnen achter die ontvoering zaten?
pi_142935692
Hamas is in ieder geval goed op weg met het uitmoorden van Isral. Gaza hoort immers ook bij Isral.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_142935826
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:47 schreef Clashy het volgende:

[..]

Heb je niet meegekregen dat Isral onlangs toegaf dat niet Palestijnen achter die ontvoering zaten?
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:53:07 #120
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142935909
Isral schendt in Gaza vrijwel alle aspecten van het internationaal recht
http://www.demorgen.be/dm(...)ationaal-recht.dhtml
pi_142935970
quote:

[..]

In tijden van "vrede" overigens ook niet. I.p.v. elektriciteitscentrales en installaties om water mee te reinigen stak Hamas liever geld en moeite in tunnels en raketten.

quote:

[..]

Volledig mee eens. Men weet verdomd goed dat Isral keihard is en niks pikt, die raketten zijn dan ook geen uitingen van verzet of pogingen om te vechten, maar het doelbewust uitlokken van een aanval, en dus doden, en uiteindelijk steun. Over de rug van de Palestijnen.

En de grote baas en hoge piefen van Hamas: die zitten ondertussen in een hotel in Qatar wat te chillen en akkoorden te weigeren. Lekker met eisen zoals "de VN moet ons een internationaal vliegveld geven" aankomen. Bah.
  donderdag 31 juli 2014 @ 22:02:31 #122
323876 michaelmoore
pi_142936349
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:47 schreef Clashy het volgende:

[..]

nee ??
en wie heeft hen dan doodgemaakt ?/
  donderdag 31 juli 2014 @ 22:04:05 #123
323876 michaelmoore
pi_142936419
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:54 schreef havanagila het volgende:

[..]

In tijden van "vrede" overigens ook niet. I.p.v. elektriciteitscentrales en installaties om water mee te reinigen stak Hamas liever geld en moeite in tunnels en raketten.

[..]

Volledig mee eens. Men weet verdomd goed dat Isral keihard is en niks pikt, die raketten zijn dan ook geen uitingen van verzet of pogingen om te vechten, maar het doelbewust uitlokken van een aanval, en dus doden, en uiteindelijk steun. Over de rug van de Palestijnen.

En de grote baas en hoge piefen van Hamas: die zitten ondertussen in een hotel in Qatar wat te chillen en akkoorden te weigeren. Lekker met eisen zoals "de VN moet ons een internationaal vliegveld geven" aankomen. Bah.
helemaal mee eens, raketten in VN scholen verstoppen en raketten afschieten vanuit dichtbevolkte gebieden moet stoppen

Maar de raketten zullen nu wel op zijn zo langzamerhand
  donderdag 31 juli 2014 @ 22:05:26 #124
16715 Mylene
*schatje*
pi_142936482
Over journalisten die bedreigd worden door Hamas.

quote:
Embedded with Islamists. So be wary of their reports

HAMAS is not just targeting Israeli civilians, threatening Gazans and using them as humans shields.

It has another terror tactic: intimidating foreign journalists…

Reporter Peter Stefanovic, of the Nine Network’s news, stationed in Gaza, received a surge of abuse and threats when he tweeted that he had seen rockets fired into Israel from near his hotel, in a civilian area…

John Reed, a reporter for Britain’s Financial Times, tweeted about seeing “two rockets fired toward Israel from near al-Shifa hospital (the largest in Gaza), even as more bombing victims were brought in”. He was also subject to threats and abuse.

The Wall Street Journal’s reporter Nick Casey fell foul of Hamas by reporting that Shifa hospital was Hamas’s control centre. On July 21, Casey posted a photo on Twitter of a chief Hamas spokesman being interviewed from a room in Shifa hospital in front of a makeshift backdrop of a photo of a destroyed house… Almost immediately, Casey received a flood of online threats. Two days later, the tweet was deleted…

French-Palestinian journalist Radjaa Abu Dagga wrote that he was forcibly blocked from leaving Gaza and detained and interrogated by members of Hamas’s al-Qassam Brigade at a room in Shifa hospital next to the emergency room. His account of his treatment, in the French newspaper Liberation, also has since been taken down from the paper’s website at Dagga’s request…

Italian reporter Gabriele Barbati tweeted on Tuesday: “Out of #Gaza far from #Hamas retaliation: misfired rocket killed children today in Shati. Witness: militants rushed and cleared debris.”

He was referring to a strike on Monday at al-Shati refugee camp which, together with a near-simultaneous hit on Shifa hospital, killed 10 people, including a number of children.

Israel vehemently denied responsibility and said it had proof via photos and radar that misfired Islamic Jihad rockets had caused the deaths.

In his tweet, Barbati backed up the Israeli version (the fast clean-up suggests a cover-up) — and implied that he would not have been free to say this had he been in Gaza.
http://blogs.news.com.au/(...)ry_of_their_reports/
pi_142937113
quote:
13s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:45 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Kleine jongens my ass. Die aggressieve bezetters zoeken zelf de grenzen op van het toelaatbare. Ziehier voorbeelden:
Vol met haat jegens Palestijnen en dagen onschuldige burgers continu uit. Isralische politie grijpt niet in bij acties van deze zionisten, maar wel zodra Palestijnen reageren.
^O^
pi_142937188
quote:

[..]

Hamas brengt idd. de palestijnen onnodig in gevaar, maar ook als hamas niets doet dan blijft israel toch nederzettingen bouwen, dat gaat altijd onverminderd door. Israel zit de Palestijnen altijd op alle mogelijke manieren dwars, ik vraag me serieus af of er binnen 30 jaar ook maar iets gaat veranderen aan deze eindeloze kutsituatie.
  donderdag 31 juli 2014 @ 22:27:25 #127
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142937385
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:22 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Hamas brengt idd. de palestijnen onnodig in gevaar, maar ook als hamas niets doet dan blijft israel toch nederzettingen bouwen, dat gaat altijd onverminderd door. Israel zit de Palestijnen altijd op alle mogelijke manieren dwars, ik vraag me serieus af of er binnen 30 jaar ook maar iets gaat veranderen aan deze eindeloze kutsituatie.
Op een gegeven moment is Israel het zo zat, dat het gehele gebied Israel heet, en Palestina niet meer bestaat.
Daar ga je op deze manier wel naartoe, en ja het is een eindeloos kut conflict waarbij er 2 schuldigen zijn overigens.
Toch denk ik niet dat Israel die wens heeft, een oplossing vinden is nogal moeilijk.
pi_142937401
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-leger-Israel.dhtml

Worden hun ook tegen gehouden bij se grens?????
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 22:28:55 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142937443
quote:
ja ik ken de beelden, deels omdat ze hier al 1 miljoen keer gepost zijn en deels omdat ik ze al in 1 miljoen keer in 1 miljoen andere oorlogen voorbij heb zien komen

zo ziet oorlog in de stad er nu eenmaal uit, daarom moet je het niet willen, zeker niet in je eigen steden
  donderdag 31 juli 2014 @ 22:36:53 #130
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142937752
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:27 schreef klawie het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-leger-Israel.dhtml

Worden hun ook tegen gehouden bij se grens?????
Zucht dat lijkt me niet, aangezien Israel geen terroristische organisatie is, je doelt uiteraard op de Syrie gangers, trieste vergelijking wat jou domheid weer erg goed illustreert.
Israel is geen ISIS, en overigens gaan die mensen daar ongewapend werk doen.
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 22:41:11 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142937916
het is een normale vraag, je kunt toch ook een keer antwoord geven zonder op de man te spelen???

zo bizar veel vragen we niet van jullie hier op fok! en hoe fucking moeilijk is dit nu eigenlijk?

}:|
pi_142938006
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:36 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Zucht dat lijkt me niet, aangezien Israel geen terroristische organisatie is, je doelt uiteraard op de Syrie gangers, trieste vergelijking wat jou domheid weer erg goed illustreert.
Israel is geen ISIS, en overigens gaan die mensen daar ongewapend werk doen.
Omdat ze vriendjes zijn met de vs maar ze zijn geen haar beter

Had jij het van de week nou niet over persoonlijk worden? Dat bedoel ik alleeb als het uitkomt mietje

Die mensen gaan een leger ondersteunen die zich schulig maakt aan schending van de mensen rechten onderdrukking moord etcetc

En als geen wapebs vast houdt betekent het niet gelijk dat je goed werk doet dze mensen zijn er net zo schuldig aan als de militairen die zomaar kindjes neerknallen
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 22:43:17 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142938012
want volgens mij is dit gewoon supersimpel
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 22:55:24 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142938595
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:43 schreef klawie het volgende:

[..]

Had jij het van de week nou niet over persoonlijk worden? Dat bedoel ik alleeb als het uitkomt mietje

Die mensen gaan een leger ondersteunen die zich schulig maakt aan schending van de mensen rechten onderdrukking moord etcetc

En als geen wapebs vast houdt betekent het niet gelijk dat je goed werk doet dze mensen zijn er net zo schuldig aan als de militairen die zomaar kindjes neerknallen
het doet er simpelweg niet toe

ik heb het wat na zitten speuren en voor zover ik weet mag je gewoon dienst doen in elke erkende geuniformeerde krijgsmacht mits we er niet mee in staat van oorlog zijn

en zelfs de Nederlandse WaffenSS'ers zijn er uiteindelijk vrij licht vanaf gekomen

maar ik weet het niet allemaal zeker dus als jij ergens een bron hebt die stelt dat ze aan de grens tegen gehouden zou kunnen worden dan kunnen we deze discussie wel sluiten denk ik

antwoord is voor zover ik kan vinden iig nee
  donderdag 31 juli 2014 @ 22:59:16 #135
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142938763
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:43 schreef klawie het volgende:

[..]

Discussie is zinloos met jou, jij gelooft in je eigen verzonnen onzin dus heeft het automatisch geen zin, toch doe ik nog een poging:
Israel heeft meerdere bondgenoten, en zowat de gehele wereld doet zaken met Israel.
Israel is een erkende staat met westerse normen en waarden, waar je vrij kunt zijn om te doen wat je wilt, ook al ben je moslim of homo of wat dan ook.
Dat jij continue de USA erbij betrekt begint ook nogal irritant en vervelend te worden, ze zijn bondgenoten, deal with it.
Hamas schend net zo goed mensenrechten, dus die vlieger gaat niet op, Hamas is de onderdrukker van het Palestijnse volk niet Israel.
Israel voert een oorlog tegen de internationaal aangemerkte terroristische Hamas beweging.
Israel vermoord niet lukraak burgers, en ze knallen al helemaal niet zomaar kinderen af, dit is wat jij gelooft maar dat is wederom niet gelijk de waarheid.
Dat die mensen daar in Israel gaan helpen moeten ze zelf weten, wie ben jij om daarover te oordelen ?
Edit: Het zou je sieren om de ISIS gekkie's te verwerpen, maar het lijkt alsof je daar allemaal niet zo'n problemen mee hebt.
Heb jij enig idee hoeveel doden er in Iraq en Syrie zijn gevallen door die gestoorden ?
Daar zijn Nederlandse Moslims mede verantwoordelijk voor die zich daar bewezen schuldig maken aan moord en genocide.
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 23:02:19 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142938942
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:59 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Discussie is zinloos met jou, jij gelooft in je eigen verzonnen onzin dus heeft het automatisch geen zin, toch doe ik nog een poging:
Israel heeft meerdere bondgenoten, en zowat de gehele wereld doet zaken met Israel.
Israel is een erkende staat met westerse normen en waarden, waar je vrij kunt zijn om te doen wat je wilt, ook al ben je moslim of homo of wat dan ook.
Dat jij continue de USA erbij betrekt begint ook nogal irritant en vervelend te worden, ze zijn bondgenoten, deal with it.
Hamas schend net zo goed mensenrechten, dus die vlieger gaat niet op, Hamas is de onderdrukker van het Palestijnse volk niet Israel.
Israel voert een oorlog tegen de internationaal aangemerkte terroristische Hamas beweging.
Israel vermoord niet lukraak burgers, en ze knallen al helemaal niet zomaar kinderen af, dit is wat jij gelooft maar dat is wederom niet gelijk de waarheid.
Dat die mensen daar in Israel gaan helpen moeten ze zelf weten, wie ben jij om daarover te oordelen ?
dit hele verhaal doet er niet toe

ook in Iran kun je dit werk doen zonder dat de staat je wat kan maken

Syrie daarentegen ...
pi_142938990
quote:

[..]

Edit: Het zou je sieren om de ISIS gekkie's te verwerpen, maar het lijkt alsof je daar allemaal niet zo'n problemen mee hebt.
Heb jij enig idee hoeveel doden er in Iraq en Syrie zijn gevallen door die gestoorden ?
Daar zijn Nederlandse Moslims mede verantwoordelijk voor die zich daar bewezen schuldig maken aan moord en genocide.
excuseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee me ?

http://www.nytimes.com/20(...)l?smid=fb-share&_r=0
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:03:33 #138
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142938994
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit hele verhaal doet er niet toe

ook in Iran kun je dit werk doen zonder dat de staat je wat kan maken

Syrie daarentegen ...
Heb mijn post aangepast, had niet op de man moeten spelen maar kon het niet laten om erop in te gaan en inderdaad het doet er totaal niet toe.
Hetzelfde geld voor het onderwerp Afghanistan oorlog, is het ook hier niet de plek voor.
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:08:31 #139
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142939210
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

excuseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee me ?

http://www.nytimes.com/20(...)l?smid=fb-share&_r=0
Raketten in de school of directe omgeving, dit is de smerigheid van Hamas, niet dat Israel onschuldig is, totaal niet maar hier zijn 2 schuldigen aan.
Ik snap niet wat die VN daar uberhaupt doet, ze zouden het aan Hamas moeten overlaten dan waren er geen safe zone's, kan de hele wereld zien hoeveel Hamas geeft om hun eigen burgerbevolking.
pi_142939327
quote:

[..]

Dit is wat jij zegt. Ze voeren niet alleen oorlog tegen Hamas maar ook tegen de burger bevolking van Gaza.
pi_142939370
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:08 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Raketten in de school of directe omgeving, dit is de smerigheid van Hamas, niet dat Israel onschuldig is, totaal niet maar hier zijn 2 schuldigen aan.
Ik snap niet wat die VN daar uberhaupt doet, ze zouden het aan Hamas moeten overlaten dan waren er geen safe zone's, kan de hele wereld zien hoeveel Hamas geeft om hun eigen burgerbevolking.
De VN komt op voor de onschuldige burgers ! Iets waar jij totaal niet aan denkt.
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:12:19 #142
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142939407
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit is wat jij zegt. Ze voeren niet alleen oorlog tegen Hamas maar ook tegen de burger bevolking van Gaza.
Verdraai mijn woorden aub niet.
Ze voeren oorlog tegen Hamas.
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:13:11 #143
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142939447
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De VN komt op voor de onschuldige burgers ! Iets waar jij totaal niet aan denkt.
Onderbouw jou standpunt eens, hoezo denk ik niet aan de burgerbevolking ?
pi_142939468
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:12 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Misschien in het begin wel maar nu niet meer. Anders waren niet zoveel onnodige burgerslachtoffers toch? Wist je dat bij die aanval op de VN 17 keer is gewaarschuwd aan Israel dat hier burgers zaten ? De locaties meerdere malen zijn aangegeven ?
pi_142939489
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:13 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Onderbouw jou standpunt eens, hoezo denk ik niet aan de burgerbevolking ?
Omdat je het zelf nog weet te zeggen dat je niet snapt wat de VN daar doet ? Tenminste iemand die voor ze opkomt.
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:17:16 #147
155616 Proximo
For god, king & country
pi_142939625
Israel voert strijd met een terreurgroepering, erg zeg :') Hamas is gewoon aan de verliezende hand in het veld en probeert het dan maar met PR te winnen.

Netanyahu is een klaplul, maar ik kan me goed voorstellen dat je deze missie af gaat maken, nu kappen is gezichtsverlies en onafgemaakt werk.

Die tunnels weten ze in egypte ook wel raad mee, die spuiten er gas of water in :+
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:21:03 #148
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142939770
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Misschien in het begin wel maar nu niet meer. Anders waren niet zoveel onnodige burgerslachtoffers toch? Wist je dat bij die aanval op de VN 17 keer is gewaarschuwd aan Israel dat hier burgers zaten ? De locaties meerdere malen zijn aangegeven ?
Ik heb het artikel gelezen.
Nu nog steeds, dat er zoveel burgerslachtoffers zijn is erg, maar dat is het gevolg van oorlog.
Hamas moet denken aan hun burgers en stoppen met raketbeschietingen en het graven van infiltratie tunnels.
Als Hamas dat doet zullen de onschuldige burgers ook niets te vrezen hebben van Israel, feit is dat Hamas wapens moedwillig verstopt waar burgers aanwezig zijn.
Ben je soms vergeten dat er in meerdere scholen en VN gebouwen raketten zijn gevonden ?
Tevens in een ziekenhuis, IN EEN ZIEKENHUIS ! WTF waar ben je dan mee bezig als '' overheid '' zijnde.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat je het zelf nog weet te zeggen dat je niet snapt wat de VN daar doet ? Tenminste iemand die voor ze opkomt.
Dat begrijp ik inderdaad niet, er zijn namelijk 6 VN doden gevallen inmiddels, en daarbij wordt VN personeel bedreigd door Hamas, evenals journalisten.
Ik vindt het de verantwoordelijkheid van Hamas om voor hun burgers te zorgen, maar die zijn te druk met tunnels bouwen en raketten afschieten.
Dat ze dat geld maar gebruiken voor het opbouwen van het land ipv zinloze oorlogvoering, Israel gaat dit winnen hoe doe dan ook, dus stop er mee als Hamas zijnde en denk aan je burgers.
pi_142939812
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:12 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Dat is enkel het verhaal van Isral, maar zeker niet de praktijk. Direct en indirect is de burgerbevolking van Gaza ook het doel van de aanvallen van Isral. Enerzijds voeren ze opzettelijk aanvallen uit in dichtbevolkte gebieden, waarvan ze weten dat er burgers om het leven zullen komen. Anderzijds proberen ze de burgers van Gaza onder druk te zetten om zodoende de steun voor Hamas te verminderen. Middels geweld jegens burgers proberen ze politieke doelen te bereiken. Puur staatsterrorisme.
pi_142939875
Dubbel
pi_142939892
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:21 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Ik heb het artikel gelezen.
Nu nog steeds, dat er zoveel burgerslachtoffers zijn is erg, maar dat is het gevolg van oorlog.
Hamas moet denken aan hun burgers en stoppen met raketbeschietingen en het graven van infiltratie tunnels.
Als Hamas dat doet zullen de onschuldige burgers ook niets te vrezen hebben van Israel, feit is dat Hamas wapens moedwillig verstopt waar burgers aanwezig zijn.
Ben je soms vergeten dat er in meerdere scholen en VN gebouwen raketten zijn gevonden ?
Tevens in een ziekenhuis, IN EEN ZIEKENHUIS ! WTF waar ben je dan mee bezig als '' overheid '' zijnde.

[..]

Dat begrijp ik inderdaad niet, er zijn namelijk 6 VN doden gevallen inmiddels, en daarbij wordt VN personeel bedreigd door Hamas, evenals journalisten.
Ik vindt het de verantwoordelijkheid van Hamas om voor hun burgers te zorgen, maar die zijn te druk met tunnels bouwen en raketten afschieten.
Dat ze dat geld maar gebruiken voor het opbouwen van het land ipv zinloze oorlogvoering, Israel gaat dit winnen hoe doe dan ook, dus stop er mee als Hamas zijnde en denk aan je burgers.
Hamas dit Hamas dat. Niet alleen Hamas is een terroristische organisatie maar Israel ook. Je ontkent totaal het leed wat door Isral de mensen nu word aangedaan.
pi_142939975
quote:

[..]

Verzonnen??? ik zet er een link bij wil geen leugens hebben als je er niet tegen kan moet je hier niet posten !!!!!

Israel is hier erkend dat wil niet zeggen dat het overal zo is

Israel is gewoon vrienden met amerika omdat ze allebei win win hebben israel krijgt wapens en amerika heeft een mooi stukje om de oliebazen in de gaten te houden een vriendschap die om de foute reden in stand wordt gehouden naar mijn mening maar dat terzijde

Als ze niet zomaar kids neer schieten zijn deze dan gericht neergeknald?
http://www.volkskrant.nl/(...)strand-in-Gaza.dhtml

De mensen maken zich schuldig aan diverse zaken die strafbaar zijn en vindt ik gewoon heel lomp maar hoop dat ze er voor gestraft worden

Deze mensen zijn net zo schuldig aan moord als de polderjihad

Ik kan alles onderbouwen jij komt alleen met je gelooft je eigen leugens
pi_142939988
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:17 schreef Proximo het volgende:
Israel voert strijd met een terreurgroepering, erg zeg :') Hamas is gewoon aan de verliezende hand in het veld en probeert het dan maar met PR te winnen.

Netanyahu is een klaplul, maar ik kan me goed voorstellen dat je deze missie af gaat maken, nu kappen is gezichtsverlies en onafgemaakt werk.
Wat is de missie afmaken? En onafgemaakt werk blijft het zolang er geen tweestatenoplossing is. Isral kan deze tunnels dichtgooien, maar die honderden levens die Isral genomen heeft en die duizenden ontwrichte levens zullen alleen maar tot meer haat leiden. Dan kunnen ze Hamas misschien ontmantelen, maar dan komt er een andere groep voor in de plaats.
pi_142940060
Zolang Israel met de bezetting en het bouwen van nieuwe settlements doorgaat zal Hamas ook blijven bestaan.
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:46:03 #156
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_142940734
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:46:27 #157
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142940749
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hamas dit Hamas dat. Niet alleen Hamas is een terroristische organisatie maar Israel ook. Je ontkent totaal het leed wat door Isral de mensen nu word aangedaan.
Als Belgi al een paar maanden raketten op je grachtengordel in Amsterdam aan het lanceren was dan moet de overheid niks terug doen omdat er dan burgerslachtoffers vallen.
pi_142940764
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:44 schreef Yasmin23 het volgende:
http://nos.nl/artikel/681629-bestand-tussen-israel-en-hamas.html

Hopelijk houden BEIDE partijen het vol !
Haalt Isral nu wel de grondtroepen terug? De vorige bestanden heeft Isral bij voorbaat geschonden door de confrontatie te blijven zoeken met de grondtroepen.
pi_142940835
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:46 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Als Belgi al een paar maanden raketten op je grachtengordel in Amsterdam aan het lanceren was dan moet de overheid niks terug doen omdat er dan burgerslachtoffers vallen.
Bezetten wij Belgie? Hebben we er een grote muur omheen gebouwd en hebben wij checkpoints ?
pi_142940861
quote:
5s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:46 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Haalt Isral nu wel de grondtroepen terug? De vorige bestanden heeft Isral bij voorbaat geschonden door de confrontatie te blijven zoeken met de grondtroepen.
Staat er niet bij. Volgt later hopelijk ik meer info. Maar dit is hopelijk al een hele opluchting voor de mensen daar.
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:49:40 #161
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142940869
quote:
5s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:46 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En om zich te verdedigen tegen die grondtroepen heeft Hamas toen maar wat raketten om Joodse kinderen afgeschoten?
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:49:42 #162
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142940870
quote:

[..]

Nouja als Nederland Belgie zou onderdrukken, bezetten, en continu landje van ze zou pikken, zou Nederland wel mogen verwachten dat ze wat raketten op hun grachtengordel krijgen. Anders zijn ze gewoon superdom.
pi_142940911
quote:

[..]

Onvergelijkbaar:

1. de raketten van Hamas zijn in feite veredelde vuurpijlen;
2. het Iron-dome systeem laat weinig raketten door;
3. feitelijk dus weinig gevaar voor Isral;
4. Isral heeft het het laatste conflict zelf opgezocht door razzia's uit te voeren;
5. tussen niks terug doen en kinderen vermoorden zit er nog een heel scala aan mogelijkheden.
pi_142940936
quote:

[..]

Dankjewel :)
pi_142940943
quote:

[..]

Ze kunnen zo zien waar ze vandaan komen pakken ze die gene hoef je niet heel vlanderen kapot te knallen

En jou vergelijking klopt totaal niet
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:54:09 #166
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142941071
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Bezetten wij Belgie? Hebben we er een grote muur omheen gebouwd en hebben wij checkpoints ?
Je hebt gelijk het is verschrikkelijk! Hoeveel raketten zijn er richting Egypte gegaan?
pi_142941121
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:54 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Je hebt gelijk het is verschrikkelijk! Hoeveel raketten zijn er richting Egypte gegaan?
Kijk je kan wel zo sarcastisch reageren. Het moet stoppen voor de burgers in Gaza die opgesloten zitten en geen kant op kunnen.
pi_142941178
quote:

[..]

30? 8? 1273?

Geen idee, vertel het maar
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:56:50 #170
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142941185
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Onvergelijkbaar:

4. Isral heeft het het laatste conflict zelf opgezocht door razzia's uit te voeren;
5. tussen niks terug doen en kinderen vermoorden zit er nog een heel scala aan mogelijkheden.
Ahh dus je buurman probeert je al maanden neer te schieten, maar je bent veilig want hij durft niet naar buiten, hij is scheel en je hebt een kogelwerend pak. Het is volledig onbegrijpelijk waarom je hoeveelheid sympathie voor die man na een paar maanden minder wordt.
pi_142941304
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:56 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ahh dus je buurman probeert je al maanden neer te schieten, maar je bent veilig want hij durft niet naar buiten, hij is scheel en je hebt een kogelwerend pak. Het is volledig onbegrijpelijk waarom je hoeveelheid sympathie voor die man na een paar maanden minder wordt.
Maar draagt die man een hoed of niet?
En als die andere man toevallig vriendjes is met de wijkagent en graag zijn flatje wil uitbreiden en dus de muur langzaam opschuift. Wat dan?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:00:01 #172
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142941309
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Kijk je kan wel zo sarcastisch reageren. Het moet stoppen voor de burgers in Gaza die opgesloten zitten en geen kant op kunnen.
Wat is er sarcastisch aan? Waarom zou de grens open moeten waarvan je weet dat er dan binnen een maand gigantische hoeveelheden burgers doodgaan door zelfmoordaanslagen, terwijl de Arabische broeders de boel potdicht hebben?
pi_142941351
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:00 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Wat is er sarcastisch aan? Waarom zou de grens open moeten waarvan je weet dat er dan binnen een maand gigantische hoeveelheden burgers doodgaan door zelfmoordaanslagen, terwijl de Arabische broeders de boel potdicht hebben?
Waarom zou je in eerste instantie de boel bezetten en land afpakken ?
pi_142941353
Maar wat is jouw gewenste oplossing brum_brum. Neem aan dat je het net mij eens bent dat je Hamas waarschijnlijk niet kan uitschakelen, dus hoe dient Isral dit aan te pakken?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:01:45 #175
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142941370
quote:
9s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar draagt die man een hoed of niet?
En als die andere man toevallig vriendjes is met de wijkagent en graag zijn flatje wil uitbreiden en dus de muur langzaam opschuift. Wat dan?
Dan ga je met vuurwerk gooien naar zijn kinderen en als de wijkagent met zijn pistool langskomt dan hou je je vrouw voor je als hij het vuur opent natuurlijk.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:02:59 #176
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142941408
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom zou je in eerste instantie de boel bezetten en land afpakken ?
Omdat de mensen die in de vluchtelingen kampen zitten in eerste instantie uit de weg gingen zodat de Arabische legers de joden wat makkelijker uit de weg konden ruimen.
pi_142941484
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:02 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Omdat de mensen die in de vluchtelingen kampen zitten in eerste instantie uit de weg gingen zodat de Arabische legers de joden wat makkelijker uit de weg konden ruimen.
Uh ?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:09:32 #178
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142941622
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:01 schreef opgebaarde het volgende:
Maar wat is jouw gewenste oplossing brum_brum. Neem aan dat je het net mij eens bent dat je Hamas waarschijnlijk niet kan uitschakelen, dus hoe dient Isral dit aan te pakken?
Isral kan weinig doen om die dolle honden te stoppen. Zolang die achterlijke doodverheerlijking doorgaat zal er altijd iemand vanuit Palestijnse gebieden met raketten blijven schieten. Isral heeft in het verleden al land opgegeven aan landen die geen gevaar meer waren dus ik zie niet in waarom dat niet met die paar kutdorpjes zou kunnen. Niks doen terwijl je burgers worden beschoten, er tunnels onder je huis worden gegraven en je mensen worden ontvoerd is geen optie.
pi_142941679
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:50 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Onvergelijkbaar:

Niet meer, de raketten van Hamas worden groter, de Fjar-5 wordt bijvoorbeeld regelmatig gebruikt nu:
https://www.google.nl/sea(...)oAQ&biw=1920&bih=979
quote:
Het Iron Dome systeem is al veel over geschreven, maar er zit een grote flaw in het systeem. De explosieve lading explodeert namelijk niet altijd in de lucht, maar de raketten komen meestal in tact op de grond terecht. Plus, de raketinstallatie is heel duur en complex om te onderhouden. Raketschilden zijn een vrij nieuwe techniek, het werkt nu goed, maar vooral omdat de Israeli's er goed mee omgaan en alleen de raketten neerhalen die boven dichtbevolkte gebieden komen.
quote:
Ze hebben het gevaar redelijk geneutraliseerd door verdedigingswerken, maar een eeuwige blokkade tegen zelfmoordterroristen en een raketschild 24/7 bemannen is ook geen optie. En zodra Hamas kruisraketten krijgt die voor impact van richting kunnen wijzigen is de Iron Dome machteloos. Kortom, het is een tijdelijke linie geen oplossing.
quote:
Wie begon met schieten is in dit conflict altijd troebel. In tegenstelling tot bij de vorige actie had Israel dit keer wel een duidelijk doel en dat waren de tunnels van Hamas die naar Israel leiden en die ze ook echt gebruikt hadden. Israel gelooft in de pre-emptive strike en hebben een pre-emptive strike tegen de tunnels uitgevoerd en met succes.
quote:
Hamas schoot al een tijdje raketten de muur over. Israel had al eerder gewaarschuwd dat er een militaire actie aan zat te komen. Israel had in dit conflict voorzichter moeten omspringen met VN gebouwen en schuilplaatsen van burgers. Hamas blijft echter, ook nu weer, burgers gebruiken als menselijk schild en hebben hun hoofdkwartier nota bene in het grootste ziekenhuis gevestigd.

Als je het leger er eenmaal bij haalt dan ga je dit soort 'fouten' krijgen. De beslissingen worden per situatie door de units op de grond gemaakt. De Amerikanen, Engelsen etc. hadden hetzelfde probleem in Aghanistan, Irak en Libie. Oorlog voeren in de 21e eeuw is nu eenmaal heel anders dan in de 20e eeuw. Hamas is geen duidelijk herkenbaar leger, maar verschuilt zich achter de burgerbevolking.
pi_142941792
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:09 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Isral kan weinig doen om die dolle honden te stoppen. Zolang die achterlijke doodverheerlijking doorgaat zal er altijd iemand vanuit Palestijnse gebieden met raketten blijven schieten. Isral heeft in het verleden al land opgegeven aan landen die geen gevaar meer waren dus ik zie niet in waarom dat niet met die paar kutdorpjes zou kunnen. Niks doen terwijl je burgers worden beschoten, er tunnels onder je huis worden gegraven en je mensen worden ontvoerd is geen optie.
Je rare manier van communiceren in dit topic en dat hameren op al die raketten en n Palestina, bewijst vooral dat je er nog minde ervan af weet dan ik. Misschien je mening wat temperen
pi_142941830
Sorry maar als je willens en wetens de mensen uit de weg ruimt die door Hamas worden gebruikt als menselijk schild ben je geen haar beter ! Zowiezo moet Hamas ergens z'n wapentuig kwijt , ze hebben niet echt veel plek.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:17:58 #182
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142941884
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:15 schreef Yasmin23 het volgende:
Sorry maar als je willens en wetens de mensen uit de weg ruimt die door Hamas worden gebruikt als menselijk schild ben je geen haar beter ! Zowiezo moet Hamas ergens z'n wapentuig kwijt , ze hebben niet echt veel plek.
Dat excuus van een menselijk schild is gewoon te onzinnig, een hamas figuur zal altijd in de buurt zijn van een burger.
pi_142941888
Update van het vorige bericht van Nos

Isral en Hamas zijn een bestand overeengekomen. Dat melden VN-baas Ban Ki-moon en de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Kerry.

Het humanitaire bestand gaat vrijdagochtend om 07.00 uur Nederlandse tijd in en zal 72 uur duren. Er zouden verder geen voorwaarden aan het bestand verbonden zijn.

Het is de bedoeling dat tijdens het bestand verdere onderhandelingen gaan beginnen.

Opschorting
In een verklaring van de de VN en VS staat dat de "troepen op de grond blijven waar ze zijn. Isral zal zijn strijdkrachten dus voorlopig nog in Gaza houden.

Volgens Ban en Kerry is het humanitaire bestand belangrijk "om de burgers de broodnodige opschorting van het geweld te geven".

De oorlog tussen Isral en Hamas duurt inmiddels 24 dagen. Het is daarmee de langste oorlog tussen de twee, langer dan de confrontaties in 2008 en 2012.
pi_142941903
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:17 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Dat excuus van een menselijk schild is gewoon te onzinnig, een hamas figuur zal altijd in de buurt zijn van een burger.
Nja het is wel het enige wat ze als argument kunnen aandragen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:19:31 #185
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142941916
quote:
Waarom zou Hamas wapentuig moeten hebben?
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je rare manier van communiceren in dit topic en dat hameren op al die raketten en n Palestina, bewijst vooral dat je er nog minde ervan af weet dan ik. Misschien je mening wat temperen
Hameren op 2600 raketten afgevuurd op kinderen raar noemen :')
pi_142942044
quote:
Het heeft geen enkele zin voor Hamas om daar raketten neer te leggen en terwijl de kinderen in Gaza de Israelische artillerie koppen zitten de leiders van Hamas in Iran, Qatar en elders in luxe resorts en via satteliet verbinding met CNN kunnen ze dan hun gedachtegoed de wereld in helpen.

Overigens gaan de onderhandelingen nog spannend worden, Netanyahu wil niets minder dan de demilitarisatie van de Gaza strook en in ruil daarvoor een opheffing van de blokkade zodat er iets voor de bevolking van Gaza gedaan kan worden. Hamas wil natuurlijk de wapens niet opgeven, zeker niet nu Iran heeft opgeroepen aan andere moslims om wapens naar hen te sturen.
pi_142942071
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:19 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Waarom zou Hamas wapentuig moeten hebben?

[..]

Hameren op 2600 raketten afgevuurd op kinderen raar noemen :')
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:49 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

En om zich te verdedigen tegen die grondtroepen heeft Hamas toen maar wat raketten om Joodse kinderen afgeschoten?
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:56 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:01 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dan ga je met vuurwerk gooien naar zijn kinderen en als de wijkagent met zijn pistool langskomt dan hou je je vrouw voor je als hij het vuur opent natuurlijk.
Raar!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:26:13 #188
165802 Reki
no comment.
pi_142942118
http://www.liveleak.com/view?i=385_1406762011

Meerdere luchtaanvallen op ambulances, burgers en journalisten.

Ik ben benieuwd hoe het dit keer goedgepraat wordt :')
zie ondertitel :)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:26:33 #189
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142942128
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Raar!
Goede tegenargumenten en uitleg waarom mijn standpunten onjuist zijn.
pi_142942197
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:26 schreef Reki het volgende:

Wat erg ! ;(
pi_142942265
quote:

Woensdag gebeurde dit al.. geen haan die er naar kraait. :{
pi_142942273
Is toch godverdomme verschrikkelijk terwijl wij hier zitten te lullen over die de schuldige is worden mensen kapot geschoten. Stel je voor dat jij daar zit
pi_142942291
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Woensdag gebeurde dit al.. geen haan die er naar kraait. :{
ja dit was gister ;(
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:32:33 #194
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142942306
Als jullie oorlog en doden zo erg vinden waarom staat er dan niemand op de barricaden om eindelijk onze oorlog te stoppen waar ieder jaar tienduizenden doden door vallen? Waarom is er alleen maar gezeik op de dichte grens van Isral terwijl de buurlanden precies hetzelfde doen?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:32:50 #195
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142942316
quote:

Wat fucked up. :r En dit wordt ook nog eens gesubsidieerd.
IDF blijft de beste georganiseerde terroristenorganisatie in de wereld.
pi_142942338
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:32 schreef Brum_brum het volgende:
Als jullie oorlog en doden zo erg vinden waarom staat er dan niemand op de barricaden om eindelijk onze oorlog te stoppen waar ieder jaar tienduizenden doden door vallen? Waarom is er alleen maar gezeik op de dichte grens van Isral terwijl de buurlanden precies hetzelfde doen?
Precies hetzelfde?
Welke dichte grens bedoel je of gewoon alles om alle gebieden van Palestina?
En wat doen die buurlanden?
pi_142942354
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Is toch godverdomme verschrikkelijk terwijl wij hier zitten te lullen over die de schuldige is worden mensen kapot geschoten. Stel je voor dat jij daar zit
Dat is verschrikkelijk ja.

En nu?
pi_142942376
quote:

Er is geen bewijs dat die luchtaanvallen doelbewust gericht zijn geweest op ambulances, burgers en journalisten.

Isral maakt ook fouten.
pi_142942384
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is verschrikkelijk ja.

En nu?
Dat het moet stoppen ! Wat begrijp je daar niet aan. Zijn mensen net zoals ons.
pi_142942385
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:32 schreef Brum_brum het volgende:
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:35:22 #201
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142942388
quote:

[..]

Er is geen bewijs dat die luchtaanvallen doelbewust gericht zijn geweest op ambulances, burgers en journalisten.

Isral maakt ook fouten.
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_142942397
quote:

[..]

Isral maakt ook fouten.
Dit kan je geen foutje meer noemen ! En geloof er niks van dat ze dit niet kunnen voorkomen !
pi_142942401
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat het moet stoppen ! Wat begrijp je daar niet aan. Zijn mensen net zoals ons.
wij.

Nou ga erheen zou ik zeggen, heldin.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:36:28 #204
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142942418
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Precies hetzelfde?
Welke dichte grens bedoel je of gewoon alles om alle gebieden van Palestina?
En wat doen die buurlanden?
Buurlanden houden ook de grens dicht voor Palestijnen. Waarom al dat geklaag over wat anderen doen terwijl onze overheid ook nog steeds meewerkt aan de massaslachting van kansarmen in het buitenland en het onderdrukken van mensen met psychische problemen in eigen land?
pi_142942426
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit kan je geen foutje meer noemen ! En geloof er niks van dat ze dit niet kunnen voorkomen !
Ik zeg ook nergens dat het een fout is, maar het zou een fout kunnen zijn.

Als israel daadwerkelijk veel burgerslachtoffers zou willen maken, dan waren ze veel effectiever te werk gaan.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:38:28 #206
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142942477
Als israel daadwerkelijk weinig burgerslachtoffers zou willen maken, dan waren ze veel effectiever te werk gegaan.
pi_142942510
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
Als israel daadwerkelijk weinig burgerslachtoffers zou willen maken, dan waren ze veel effectiever te werk gegaan.

Als Isral wil dan vernietigen ze heel Palestina. Toch is dat alles behalve het geval, en dit conflict duurt al jaren en jaren.
pi_142942543
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als Isral wil dan vernietigen ze heel Palestina. Toch is dat alles behalve het geval, en dit conflict duurt al jaren en jaren.
Jij vindt dit allemaal acceptabel ?
pi_142942545
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:36 schreef theunderdog het volgende:
Als israel daadwerkelijk veel burgerslachtoffers zou willen maken, dan waren ze veel effectiever te werk gaan.
Dan hadden ze alleen wel echt de wereld tegen zich in het harnas (niet hamas) gejaagd.

Het "spel" is nu veel vernuftiger.

Dat van Hamas ook trouwens, door menselijke schilden te gebruiken en wel raketten af te vuren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142942566
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij vindt dit allemaal acceptabel ?
Nee, ik vind oorlog per definitie niet acceptabel.

Oorlog en bewapende conflicten zijn walgelijk.
pi_142942584
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, ik vind oorlog per definitie niet acceptabel.

Oorlog en bewapende conflicten zijn walgelijk.
Waarom doe je er dan zo laconiek over ?
pi_142942609
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom doe je er dan zo laconiek over ?
Jij vindt het laconiek, ik vind dat jij er overdreven emotioneel over doet.

Zo heeft ieder zijn eigen morele kompas. ;)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:43:08 #213
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142942629
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit is echt een groep 3 redenering die te vaak gebruikt wordt.
Ze kunnen niet een heel gebied vernietigen met over 4 miljoen inwoners. In dat geval zouden er hoogstwaarschijnlijk (je weet het nooit) wel sancties komen. Ze doen het nu lekker rustig en kijk hoe er nu al naar ze gekeken wordt.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:44:08 #214
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142942665
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij vindt het laconiek, ik vind dat jij er overdreven emotioneel over doet.

Zo heeft ieder zijn eigen morele kompas. ;)
Ja omdat het mij raakt dat mensen elkaar dit aan doen ? Dat is er mis met deze wereld... het boeit ons niet meer en dat hoort niet
pi_142942678
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:43 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Ze kunnen niet een heel gebied vernietigen met over 4 miljoen inwoners. In dat geval zouden er hoogstwaarschijnlijk (je weet het nooit) wel sancties komen. Ze doen het nu lekker rustig en kijk hoe er nu al naar ze gekeken wordt.

Deze aanvallen gebeuren eens in de zoveel tijd. Isral heeft de macht om het constant te doen, constant burgerslachtoffers, constant de Palestijnen het leven zuur maken enz. Isral heeft de macht om daadwerkelijk een genocide op de Palestijnen te plegen.

Toch doen ze dit niet.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:45:21 #217
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142942700
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Deze aanvallen gebeuren eens in de zoveel tijd. Isral heeft de macht om het constant te doen, constant burgerslachtoffers, constant de Palestijnen het leven zuur maken enz. Isral heeft de macht om daadwerkelijk een genocide op de Palestijnen te plegen.

Toch doen ze dit niet.
Doen ze al.
En voor de rest, je hebt mijn post niet gelezen volgens mij:
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:43 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

pi_142942701
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja omdat het mij raakt dat mensen elkaar dit aan doen ? Dat is er mis met deze wereld... het boeit ons niet meer en dat hoort niet
Hoe kom jij erbij dat het mij niet boeit?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:45:44 #219
148823 znarch
ondertitel
pi_142942711
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het gebeurt zo vaak. Op zo veel plekken. Als het Isral/hamas betreft gaan er alleen altijd veel mensen opeens selectief verontwaardigd doen.

Als het met andere conflicten vergelijkt vallen de doden mee. En de manier waarop ook.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_142942724
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:45 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Doen ze al.
En voor de rest, je hebt mijn post niet gelezen volgens mij:

[..]

Jawel hoor, maar het gaat nergens over.

Sancties? van wie? de VS? waar zionisten aan de touwtjes trekken... _O-
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:46:44 #221
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142942738
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:45 schreef znarch het volgende:

[..]

Het gebeurt zo vaak. Op zo veel plekken. Als het Isral/hamas betreft gaan er alleen altijd veel mensen opeens selectief verontwaardigd doen.

Als het met andere conflicten vergelijkt vallen de doden mee. En de manier waarop ook.
wat dacht je van MH17?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_142942745
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:45 schreef znarch het volgende:

[..]

Misschien omdat Israel tot een 'beschaafd' land wordt gerekend ?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:48:47 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142942815
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Misschien omdat Israel tot een 'beschaafd' land wordt gerekend ?
Klopt. Met hamas valt niet te praten (sowieso waarom zou je vrede willen met een terroristische organisatie, dan weet je gewoon dat ze je in je rug steken). Met isral valt wel te praten, hoop ik.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:49:59 #224
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142942847
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jawel hoor, maar het gaat nergens over.

Sancties? van wie? de VS? waar zionisten aan de touwtjes trekken... _O-
jawel
eu, vn, overal
pi_142942859
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klopt. Met hamas valt niet te praten (sowieso waarom zou je vrede willen met een terroristische organisatie, dan weet je gewoon dat ze je in je rug steken). Met isral valt wel te praten, hoop ik.
Het punt is dat Isral dit heel slim, maar smerig speelt.

Isral heeft al verschillende keren opgeroepen om de wapens neer te leggen , alleen hamas gaf hieraan geen gehoor.

Maar waarom gaf Hamas hier geen gehoor aan? omdat israel wel gewoon doorgaat met de nederzettingen.
pi_142942887
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:49 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

jawel
eu, vn, overal
Alleen symbolische sancties.
pi_142942895
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Voor mij heeft Israel die status ook bereikt , vandaar beschaafd tussen aanhalingstekens. En ik hoop idd dat er met beide partijen gesproken kan worden over een oplossing
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:52:15 #229
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142942918
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Isral heeft al verschillende keren opgeroepen om de wapens neer te leggen , alleen hamas gaf hieraan geen gehoor.

Maar waarom gaf Hamas hier geen gehoor aan? omdat israel wel gewoon doorgaat met de nederzettingen.
Dus in een gebied dat zo volstaat met huizen dat Hamas haar wapentuig wel in scholen en ziekenhuizen met leggen is nog genoeg ruimte om als Isralir een boerenbedrijf te stichten.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:52:21 #230
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142942921
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Alleen symbolische sancties.
ok blijf jij maar geloven dat een 'westers' land genocide kan plegen zonder consequenties
pi_142942924
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:51 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

leuk tog
Troll... :') :P
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:52:37 #232
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142942928
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

met nederzettingen is niets mis op zich. Wel als daardoor palestijnen in het gedrang komen. De wereld is groot genoeg voor ons allen om op te leven. Waarom kunnen palestijnen en isralirs niet gewoon samen gelukkig worden?
Een gedicht over Maanvis
pi_142942943
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:52 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

ok blijf jij maar geloven dat een 'westers' land genocide kan plegen zonder consequenties
Blijf jij maar lekker emotioneel.

Je begrijpt er echt geen zak van.
pi_142942950
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

met nederzettingen is niets mis op zich. Wel als daardoor palestijnen in het gedrang komen. De wereld is groot genoeg voor ons allen om op te leven. Waarom kunnen palestijnen en isralirs niet gewoon samen gelukkig worden?
En dan je laatste zin....

_O- _O- _O-

_O_
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:53:39 #235
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142942955
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Voor mij heeft Israel die status ook bereikt , vandaar beschaafd tussen aanhalingstekens. En ik hoop idd dat er met beide partijen gesproken kan worden over een oplossing
Er is maar 1 partij waarmee te praten valt, en dat is Isral. Hamas zijn terroristen en die hebben niet het beste voor het met volk van het land waar ze aan de macht zijn.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:53:59 #236
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142942963
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Blijf jij maar lekker emotioneel.

Je begrijpt er echt geen zak van.
emotioneel :')
ik probeer iets door te laten dringen in dat grote waterhoofd van je, maar het lukt helaas niet
pi_142942975
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:53 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

emotioneel :')
ik probeer iets door te laten dringen in dat grote waterhoofd van je, maar het lukt helaas niet
En een ad hominem.

Goed bezig.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:54:32 #238
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142942976
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En dan je laatste zin....

_O- _O- _O-

_O_
zet een palestijns en isralisch kind samen in de zandbak en ze spelen gewoon leuk samen. Waarom onthouden wij het verleden zo goed en worden die kinderen door ouderen uit elkaar gehaald omdat het niet hoort?
Een gedicht over Maanvis
pi_142943009
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Er is maar 1 partij waarmee te praten valt, en dat is Isral. Hamas zijn terroristen en die hebben niet het beste voor het met volk van het land waar ze aan de macht zijn.
Ben ik niet met je eens. Israel laat nu al zien dat ze schijt hebben aan de veroordelingen die gedaan worden door verschillende organisaties.

Nogmaals ik hoop dat met BEIDE partijen gesproken worden.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:55:26 #240
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142943013
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En een ad hominem.

Goed bezig.
Weet je uberhaupt wat 'ad hominem' betekent? Want dan zou je misschien snappen dat jij dat net ook gedaan hebt :')

Maar het geeft niet hoor.
pi_142943020
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

zet een palestijns en isralisch kind samen in de zandbak en ze spelen gewoon leuk samen. Waarom onthouden wij het verleden zo goed en worden die kinderen door ouderen uit elkaar gehaald omdat het niet hoort?

Schattig man.
pi_142943037
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:55 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Weet je uberhaupt wat 'ad hominem' betekent? Want dan zou je misschien snappen dat jij dat net ook gedaan hebt :')

Maar het geeft niet hoor.
Dat deed je wel degelijk.

Maar goed, maakt niet uit. De argumenten zijn op zie ik.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:56:12 #243
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142943038
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Israel laat nu al zien dat ze schijt hebben aan de veroordelingen die gedaan worden door verschillende organisaties.

Nogmaals ik hoop dat met BEIDE partijen gesproken worden.
mja jij bent turks of marokkaans of niet?
Een gedicht over Maanvis
pi_142943054
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

mja jij bent turks of marokkaans of niet?
Nee , waarom vraag je dat ?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:56:55 #245
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142943062
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat deed je wel degelijk.

Maar goed, maakt niet uit. De argumenten zijn op zie ik.
Jij kunt echt niet lezen he? :')
pi_142943105
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
Hamas , het heeft veel geld en veel doden gekost, loosers

Ga nu maar een echte baan zoeken

[ afbeelding ]
Ja, je vraagt je af wat iemand beweegt om zijn eigen vijand te creren.
Der Feind macht uns zum Volk? Om Herzl te citeren (op gezag van Jaap Hamburger)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:58:33 #247
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142943107
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee , waarom vraag je dat ?
omdat je naam yasmin is ;).
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:58:54 #248
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142943122
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

omdat het verleden misschien het heden heeft gecreerd?
pi_142943128
http://www.aljazeera.com/(...)731214037997737.html

Och, hebben ze toch lang volgehouden. _O-
pi_142943132
Snap ook serieus niet hoezo je dat vraagt na wat ik gezegd heb. Er zijn twee partijen bij die conflict betrokken. Twee hebben er schuld. Is het toch logisch dat ik hoop dat met beide partijen gesproken kan worden ?
pi_142943148
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

omdat je naam yasmin is ;).
Doet het er wat aan toe aan de dingen ik zeg en hoop?
pi_142943158
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Snap ook serieus niet hoezo je dat vraagt na wat ik gezegd heb. Er zijn twee partijen bij die conflict betrokken. Twee hebben er schuld. Is het toch logisch dat ik hoop dat met beide partijen gesproken kan worden ?
Het verzet was net zo "schuldig" als Nazi Duitsland?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:00:26 #253
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142943169
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Doet het er wat aan toe aan de dingen ik zeg en hoop?
een collega vna mij is turks en diens vader geeft Isral de schuld van MH17. Turkse vrienden van mij willen dat hitler het werk af had gemaakt.
Een gedicht over Maanvis
pi_142943184
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

een collega vna mij is turks en diens vader geeft Isral de schuld van MH17. Turkse vrienden van mij willen dat hitler het werk af had gemaakt.
Gahaha ja wat heeft mijn naam daarmee te maken? Stel ik was Turks had ik dan ook zo gedacht ?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:01:02 #255
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142943188
quote:

[..]

dit soort verhalen moet je op verjaardagen vertellen
pi_142943214
Ik heb nergens gezegd dat ik het joodse volk of de staat Israel haat. Nergens heb ik geweld verheerlijkt dus snap niet zo goed wat die onzin met mij te maken heeft ?
pi_142943216
quote:

[..]

Zeg tegen hem dat als Hitler echt, maar dan ook echt zijn werk had afgemaakt dat hij als Turk ook niet op de wereld was.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:02:36 #258
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142943232
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:58 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

omdat het verleden misschien het heden heeft gecreerd?
daarom zeg ik ook dat geschiedenisboeken verbrand en verboden moeten worden. en iedereen een mind-wipe als ze teveel leren. dan hebben ze nog allene maar een hekel aan de mensen die hun daadwerkelijk iets hebben aangedaan, ipv aan een volk wat hun iets heeft aangedaan.
Een gedicht over Maanvis
pi_142943247
quote:
Mwa, soms komen er nieuwe posters langs die onzin uitkramen, maar de meesten komen hier al een tijdje, dus dat zal wel meevallen. Op De Speld is er soms enige overlast.
Grappig is dat ze (althans met die gedachte vlei ik me) snel te herkennen zijn vanwege de onzinargumenten die al lang en breed ontzenuwd zijn of door de zieligerd te spelen.
Hoe dan ook is het handig om ze weerwoord te geven. Misschien komt er ooit nog een tot bezinning. En je weet: als je een mens redt, red je de hele mensheid.
(Behalve als het om je neefje de Palestijn gaat, natuurlijk.)
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142943248
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat ik het joodse volk of de staat Israel haat. Nergens heb ik geweld verheerlijkt dus snap niet zo goed wat die onzin met mij te maken heeft ?
Jij bent geen Israel-hater, integendeel.

Ik vind het eerder opvallend dat jij zegt dat beide partijen schuldig zijn. Is zelfverdediging verboden?
pi_142943266
ISIS gaat naar Palestina:
quote:
"It is only matter of time and patience before it [Islamic State] reaches Palestine to fight the barbaric Jews and kill those of them hiding behind the gharqad trees - the trees of the Jews," the statement read.

The group said it would do "everything within its means" to continue the fight against any obstacle on the way to "Palestine", alluding to the Middle Eastern territory before the creation of the State of Israel in 1948.
http://www.ibtimes.co.uk/(...)arbaric-jews-1459190

Als ze Israel echt gaan aanvallen is dat einde oefening van ISIS.
pi_142943277
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik vind het eerder opvallend dat jij zegt dat beide partijen schuldig zijn. Is zelfverdediging verboden?
Nee maar ik vind wat Israel nu doet allang het punt van zelfverdediging voorbij is gegaan. En als zij het recht mogen hebben mogen de Palestijnen dat dus ook.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:04:50 #263
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142943287
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

in Nederland heb je daar een mooie 'noodweer' wetgeving voor.
Een gedicht over Maanvis
pi_142943288
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee maar ik vind wat Israel nu doet allang het punt van zelfverdediging voorbij is gegaan. En als zij het recht mogen hebben mogen de Palestijnen dat dus ook.
Ik bedoel juist de Palestijnen.

Het is Israel die aan nederzettingen doet he.
pi_142943304
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in Nederland heb je daar een mooie 'noodweer' wetgeving voor.
Kom is dichterbij het scherm..

Dan fluister ik iets in je oor.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:05:44 #266
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142943307
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:05 schreef theunderdog het volgende:
m is dichterbij het scherm..

Dan fluister ik iets in je oor.
Een gedicht over Maanvis
pi_142943308
quote:

[..]

Onwerkelijk.

[..]

Gaat dit richting Dresden?
pi_142943324
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Uhmm... Palestina is geen Nederland...

maar ssstttt, niet verder vertellen hoor.
pi_142943325
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik bedoel juist de Palestijnen.

Het is Israel die aan nederzettingen doet he.
Nja ik vind Hamas ook niet geschikt voor de Palestijnen. Maar ik snap wel dat er vezet is.

En ik begreep je punt verkeerd omdat veel mensen zeggen dat was Israel nu doet zelfverdediging is.
pi_142943360
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja ik vind Hamas ook niet geschikt voor de Palestijnen. Maar ik snap wel dat er vezet is.

En ik begreep je punt verkeerd omdat veel mensen zeggen dat was Israel nu doet zelfverdediging is.
Het heeft niets met "zeggen" te maken, je kan het simpelweg bij de feiten houden.

Israel doet aan nederzettingen, Palestina niet.
pi_142943396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het heeft niets met "zeggen" te maken, je kan het simpelweg bij de feiten houden.

Israel doet aan nederzettingen, Palestina niet.
Ja maar dat de onderdrukte kan dit ook bestrijden zonder excessief geweld.
Ik snap je punt niet ...
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:09:42 #272
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142943402
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

When Israel, in the occupied territories now, claim that they have to defend themselves, they are defending themselves in the sense that any military occupier has to defend itself against the population that they’re crushing.
pi_142943426
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar dat de onderdrukte kan dit ook bestrijden zonder excessief geweld.
Ik snap je punt niet ...
Klopt.

De Palestijnen moeten gewoon bloemetjes geven aan de bezetters. Kom op, ik begrijp je emotie en je wil naar een betere wereld. Maar dit conflict is er nu eenmaal, en dat lossen we zeker niet op met dit soort libelle redeneringen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:11:12 #274
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142943432
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uhmm... Palestina is geen Nederland...

maar ssstttt, niet verder vertellen hoor.
ja sorry ik ben pacifist. pacifisme is ook de enige oplossing die ik zie voor het voortdurende conflict tussen bevolkingsgroepen op de wereld.
Een gedicht over Maanvis
pi_142943454
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja sorry ik ben pacifist. pacifisme is ook de enige oplossing die ik zie voor het voortdurende conflict tussen bevolkingsgroepen op de wereld.
Nee.
pi_142943480
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Klopt.

De Palestijnen moeten gewoon bloemetjes geven aan de bezetters. Kom op, ik begrijp je emotie en je wil naar een betere wereld. Maar dit conflict is er nu eenmaal, en dat lossen we zeker niet op met dit soort libelle redeneringen.
Misschien is het te soft voor je, maar het is duidelijk Hamas niet de beste partij is voor de Palestijnen. Kan wel gaan roepen dat ze de bezetter de tyfus in moeten schieten (of althans proberen) Maar daarmee gaat Israel niet stoppen toch ?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:13:59 #277
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142943497
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Misschien is het te soft voor je, maar het is duidelijk Hamas niet de beste partij is voor de Palestijnen. Kan wel gaan roepen dat ze de bezetter de tyfus in moeten schieten (of althans proberen) Maar daarmee gaat Israel niet stoppen toch ?
Als hamas niks doet, verslechtert de situatie
Als hamas iets doet, verslechtert de situatie

het is lastig als je situatie hopeloos is
pi_142943498
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Kan je nog ff uitleggen hoezo je die onzin van je turkse buurman ofzo aan mij linkte ?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:14:29 #279
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142943507
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee.
heb jij alternatieven die beter zijn?
Een gedicht over Maanvis
pi_142943516
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je wil het niet echt snappen volgens mij.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:15:09 #281
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142943527
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Kan je nog ff uitleggen hoezo je die onzin van je turkse buurman ofzo aan mij linkte ?
omdat die shit ook in de moskeen verteld wordt ;). en omdat ik dacht dat jij turks was dacht ik dat jij misschien ook pro-hamas was dankzij zulke uitspraken.
Een gedicht over Maanvis
pi_142943535
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

heb jij alternatieven die beter zijn?
Waarover precies?

Dit soort conflicten? die zijn niet te stoppen. Het gaat allemaal om macht, macht en nog eens macht.

En geweld is mens-eigen. Juist de ontkenning daarvan kan zorgen voor hele nare dingen.
pi_142943537
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

omdat die shit ook in de moskeen verteld wordt ;). en omdat ik dacht dat jij turks was dacht ik dat jij misschien ook pro-hamas was dankzij zulke uitspraken.
Nou dacht je dat ff helemaal verkeerd ! :)
pi_142943545
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je wil het niet echt snappen volgens mij.
Wat wil ik niet snappen ?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:16:47 #285
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142943557
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou dacht je dat ff helemaal verkeerd ! :)
Thanks voor die verduidelijking (had het al eerder door) en sorry dat ik je verkeerd inschatte! :)
Een gedicht over Maanvis
pi_142943567
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 03:32 schreef paddy het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk dat het van Isral alleen komt? Ja, ik geloof meteen dat er ouders zijn die hun kinderen opvoeden met haar in Isral, maar dat is andersom niet minder. Zelfs kinderprogramma's worden hier aan geweid. De aankomende generatie is dus nog erger.

Ik heb trouwens enorm veel respect voor het rode kruis die toch neutraal de mensen in Isral willen en kunnen verzorgen, en tegelijk ook de gewonden in Gaza.
Nee, natuurlijk denk ik dat niet. Maar Israel en zijn verdedigers doen steeds net alsof ze vredelievend zijn en alsof Israel en de joden bedreigd worden en toch ergens naar toe moeten en dat ze zo gehaat worden en zo.

Er loopt deze weken op NL2 (geloof ik) een BBC-serie van Simon Schama over de historie van de joden. Zeer interessant! Volgens hem beschouwen de joden zich als de leraars van de wereld. Nou, wat ze ons nu leren is weinig verheffend, moet ik zeggen. Het zijn niet de goyim die de joden en/of Israel op een voetstuk zetten, het zijn de joden zelf. Waar ze vervolgens keihard vanaf vallen. En in hun val verpletteren ze hun omgeving.
pi_142943572
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat wil ik niet snappen ?
Het gaat er niet om of Israel gaat stoppen ja of nee.

Waar het omgaat is dat Hamas niets meer is dan een verzetsgroepering die vecht tegen de bezetters.
pi_142943594
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of Israel gaat stoppen ja of nee.

Waar het omgaat is dat Hamas niets meer is dan een verzetsgroepering die vecht tegen de bezetters.
Ja maar ondertussen zijn de Palestijnen ook niet veel beter af met hun verzetsgroep toch.
pi_142943603
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar ondertussen zijn de Palestijnen ook niet veel beter af met hun verzetsgroep toch.
Hamas is democratisch verkozen.
pi_142943628
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hamas is democratisch verkozen.
Ja en dat betekent niet dat het de meest verstandige oplossing was. Hier in Nederland worden ook partijen democratisch verkozen maar niemand is tevreden.

Ik heb het gevoel dat je mij in een hoekje probeert te duwen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:21:34 #291
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142943656
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:15 schreef theunderdog het volgende:

En geweld is mens-eigen. Juist de ontkenning daarvan kan zorgen voor hele nare dingen.
tja ik hoop toch dat we als mens een nieuwe stap kunnen maken en verder kunnen evolueren zodat geweld niet meer mens-eigen is. Vroeger was geweld nodig, dan hadden je kinderen geen eten als je geen land had om dat te verbouwen. Tegenwoordig hebben we de technieken om de hele wereld van voedsel te voorzien. Waarom zou je dan nog vechten?
Een gedicht over Maanvis
pi_142943658
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja en dat betekent niet dat het de meest verstandige oplossing was. Hier in Nederland worden ook partijen democratisch verkozen maar niemand is tevreden.

Ik heb het gevoel dat je mij in een hoekje probeert te duwen.
1: Hamas is democratisch verkozen en heeft nog steeds een ontzettend grote aanhang.

En dat is logisch: want degene die het durft op te nemen tegen de bezetter is een held. Het is alleen jammer dat Hamas niet zo sterk is als Hezbollah.

2: Uhhhh....

?
pi_142943672
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

tja ik hoop toch dat we als mens een nieuwe stap kunnen maken en verder kunnen evolueren zodat geweld niet meer mens-eigen is. Vroeger was geweld nodig, dan hadden je kinderen geen eten als je geen land had om dat te verbouwen. Tegenwoordig hebben we de technieken om de hele wereld van voedsel te voorzien. Waarom zou je dan nog vechten?
Geld, macht, sadisme, stuk land, boosheid en zo is het lijstje ellendig land.
pi_142943726
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Hamas is democratisch verkozen en heeft nog steeds een ontzettend grote aanhang.

En dat is logisch: want degene die het durft op te nemen tegen de bezetter is een held. Het is alleen jammer dat Hamas niet zo sterk is als Hezbollah.

2: Uhhhh....

?
Wat wil je nou dat ik zeg? Ik snap dat Hamas gekozen is , is het verstandig nee. Kan Hamas Israel 'verslaan' 'vernietigen' of stoppen ,ook niet dus ...

Hamas gewoon weg , Israel ook weg uit de bezette gebieden en stoppen met de checkpoints en die achterlijke muur ?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:24:47 #295
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142943729
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Geld, macht, sadisme, stuk land, boosheid en zo is het lijstje ellendig land.
ja dat zou ik dus niet over m'n hart kunnen verkrijgen, iemand vermoorden zodat ik zijn land krijg.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:25:08 #296
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142943738
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat wil je nou dat ik zeg? Ik snap dat Hamas gekozen is , is het verstandig nee. Kan Hamas Israel 'verslaan' 'vernietigen' of stoppen ,ook niet dus ...

Hamas gewoon weg , Israel ook weg uit de bezette gebieden en stoppen met de checkpoints en die achterlijke muur ?
Net een sprookje. Israel zou zo iets nooit doen, die willen alles overnemen.
pi_142943743
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Aldus Yasmin23, met goeden tijden&slechte tijden, haar knuffeldiertje en computer.
pi_142943745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:25 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Net een sprookje. Israel zou zo iets nooit doen, die willen alles overnemen.
Dus wat is dan de oplossing ?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:26:07 #299
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142943752
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De twee-staten oplossing, maar het lijkt steeds meer een droom te worden.
pi_142943754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mens... er is geen oplossing.

Dit conflict blijft gewoon heel lang doorgaan, met veel dode, gewonden en huilende vaders en moeders.
pi_142943760
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Aldus Yasmin23, met goeden tijden&slechte tijden, haar knuffeldiertje en computer.
Je doet serieus raar. Of je bent aan het trollen. Wat denk jij dan de oplossing is ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')